انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 4 از 16:  « پیشین  1  2  3  4  5  ...  13  14  15  16  پسین »

News of Cars | آخرین اخبار و مقاله ها در مورد خودروهای داخل ایران و جهان


مرد

 
خودروهای هیبریدی چگونه کار می کنند؟



خودروهای هیبریدی چگونه کار می کنند.چه چیزی در این خودرو وجود دارد که شما میتوانید ۲۰ تا ۳۰ مایل بر گالون بیشتر نسبت به دیگر خودروها از آن استفاده کنید. در این مقاله به شما کمک خواهیم کرد تا بفهمید که این تکنولوژی چگونه کار می کند و شما را راهنمایی می کنیم که چگونه از یک خودروی هیبریدی استفاده کنیم تا به طور موثری برای ما کار کند.

اکثر مردم احتمالا وسیله نقلیه هیبریدی دارند و یا از آن استفاده می کنند.به عنوان مثال اکثر لوکوموتیوهایی که می بینیم هیبریدهای دیزل – الکتریک می باشند.و یا شهرهای زیادی دارای اتوبوس های دیزل – الکتریک می باشند.همچنین زیردریایی ها نیز هیبریدی می باشند ،بعضی ها اتمی – الکتریکی و بعضی دیگر دیزل – الکتریک می باشند.در تعریف خودروی هیبریدی باید گفت هر وسیله نقلیه ای که از ترکیب دو یا چند منبع قدرت تشکیل شده باشد خودروی هیبریدی می باشد.اکثر خودروهای هیبریدی که در جاده ها وجود دارند هیبریدهای بنزینی – الکتریکی می باشند که ما در این مقاله بر روی این خودروها تمرکز می کنیم.

● نیروی بنزین و نیروی الکتریکی

▪ خودروی هیبریدی – الکتریکی دقیقا شبیه چیست؟

این خودرو بین خودروهای بنزینی و الکتریکی می باشد.اجازه بدهید تفاوت بین خودروهای بنزینی با نوع خاصی از خودروهای الکتریکی را به کمک دیاگرام زیر شرح دهیم.
ماشین های بنزینی دارای منبع سوخت یا همان باک بنزین می باشند که رساننده بنزین به موتور می باشند و موتور از این طریق می تواند سیستم انتقال قدرت را برای به حرکت درآوردن خودرو فعال کند.
از طرف دیگر در ماشین های الکتریکی این باتری ها هستند که به عنوان منبع سوخت می باشند و انرژی لازم برای موتور الکتریکی خودرو را فراهم می کنند.
اما در خودروهای هیبریدی وضع چگونه است؟ این خودرو به گونه ای تنظیم شده که بتواند تعداد مایل بیشتری نسبت به سایر خودروها بپیماید.در این خودرو وقتی موتور بنزینی در حال غلبه بر موتور الکتریکی باشد خروجی آن کاهش می یابد.

● خودروهای هیبریدی باید بتوانند

در حقیقت ماشین های بنزینی این نیازها را برآورده می کنند اما با تولید مقادیر زیادی آلودگی.
با این وجود ماشین های الکتریکی هیچ نوع آلودگی تولید نمی کند اما فقط می تواند ۵۰ تا ۱۰۰ مایل ( ۸۰ تا ۱۶۱ کیلومتر ) را با هر بار شارژ طی کند.و مشکل دیگر آن اینجاست که شارژ ماشین های الکتریکی هم خیلی کند می باشد و هم سخت.

● ساختار هیبرید بنزین – الکتریک

اول ببینیم که ماشین های هیبرید بنزین الکتریک از چه قسمت هایی تشکیل شده اند :
ماشین های هیریدی دارای یک موتور بنزینی می باشند تقریبا شبیه همان که در اکثر ماشین ها می باشد.
با این تفاوت که این موتور در ماشین های هیبریدی کوچکتر می باشند و از تکنولوژی پیشرفته تری برای کاهش مصرف سوخت و افزایش کارآیی استفاده می کنند.
مخزن سوخت در خودروهای هیبریدی در حقیقت وسیله ذخیره انرژی برای موتور بنزینی می باشد. بنزین حجم بیشتری انرژی نسبت به باتری تولید می کند.برای مثال ۱۰۰۰ پوند باتری معادل ا گالون یا ۷ پوند از بنزین می باشد.

موتور الکتریکی در خودروهای هیبریدی بسیار پیشرفته می باشد. در این موتور سیستم های الکتریکی پیشرفته به آن اجازه می دهد که به خوبی یک ژنراتور کار کند.
به طور مثال موتور هر وقت نیاز به سرعت دادن به خودرو باشد می تواند به راحتی انرژی را از باتری ها دریافت کند.و همچنین با عمل کردن مانند یک ژنراتور می تواند ماشین را کندتر کرده و انرژی را به باتری ها برگرداند.
ژنراتور شبیه یک موتور الکتریکی می باشد اما فقط برای تولید انرژی الکتریکی عمل می کند. و غالبا برای سری های هیبریدی استفاده می گردد. باتری ها در ماشین های هیبریدی وسیله ذخیره انرژی برای موتور الکتریکی می باشد.
بر خلاف بنزین در مخزن سوخت که فقط توانایی روشن کردن موتور بنزینی را دارد موتور الکتریکی در خودروهای هیبریدی می تواند انرژی را در باتری ها ذخیره کند در عین اینکه از آن انرژی دریافت می کنیم.
انتقال قدرت در خودروهای هیبریدی عملکردی درست شبیه ماشین های مرسوم دارند. ام بعضی از خودروها هم مانند تویوتا پریوس دارای تفاوت های ریشه ای می باشند که بعدا در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

شما می توانید این دو منبع انرژی را در خودروهای هیبریدی به روش های مختلفی با هم ترکیب کنید. یک روش هیبرید موازی می باشد که در آن منبع سوخت ،بنزین را برای موتور بنزینی فراهم می کند و در همین حال باتری ها هم شروع به ذخیره انرژی برای موتور الکتریکی می کنند. هر دو موتور می توانند در یک لحظه سیستم انتقال قدرت را فعال کنند و سپس این سیستم چرخ ها را به حرکت در می آورد.
البته توجه داشته باشید که در هیبرید موازی هر یک از آن ها یعنی موتور بنزینی و منبع سوخت و موتور الکتریکی و باتری ها هر یک به طور جداگانه و مستقلا به سیستم انتقال قدرت متصل شده اند.

در نتیجه در هیبرید موازی هر دو موتور نیروی محرکه را فراهم می کنند.
با نگاهی به سری های هیبرید ،موتور بنزینی ژنراتور را روشن می کند و ژنراتور هم می تواند باتری ها را شارژ کند و یا اینکه موتور الکترکی را روشن کند.تا سیستم انتقال قدرت را فعال کند.بنابراین موتور بنزینی هیچگاه مستقیما چرخها را فعال نمی کند.
با نگاه به دیاگرام سری های هیبریدی خواهیم دید که شروع کار با مخزن سوخت می باشد و سرانجام با یک خط به سیستم اتقال قدرت متصل شده اند.

● عملکرد خودروهای هیبریدی

مهمترین قسمتی که در خودروهای هیبریدی موجو دارد موتور بنزینی می باشد که بسیار کوچکتر و کارآمدتر از موتور بنزینی می باشد که در دیگر ماشین ها وجود دارد.در واقع اکثر ماشین ها نیاز به موتور بزرگی برای فراهم کردن انرژی مورد نیاز برای به حرکت درآوردن خودرو دارند.در موتورهای کوچکتر متوان با استفاده از قطعات کوچکتر و سبکتر و حتی با کاهش تعداد سیلندرها بازده موتور را بالا برد و آن را به ماکزیمم کارآیی نزدیک کرد.
در این قسمت دلایلی را بیان می کنیم که چرا موتورهای کوچکتر کارآیی بیشتری نسبت به موتورهای بزرگتر دارد :
موتورهای بزرگتر ،سنگین تر از موتورهای کوچکتر می باشند بنابراین خودرو در هر زمان انرژی بیشتری برای به حرکت درآوردن ماشین استفاده می گررد.
در موتور بزرگتر پیستون ها و اجزای داخلی سنگین تر می باشند و انرژی بیشتری برای بالا و پایین رفتن پیستون نیاز است.همچنین فضای سیلندر بزرگتر است بنابراین سوخت بیشتری برای هر سیلندر نیاز است.موتور بزرگتر معمولا تعداد سیلندر بیشتری دارد و موتور سوخت زیادی را در هر بار احتراق مصرف می کند حتی اگر در حال حرکت نباشد. اگر هر دو نوع خودرو ( یکی با موتور کوچکتر و دیگری با موتور بزرگتر ) در بزرگراه با یک سرعت ثابتی در حال حرکت باشند در حالی که هر دو موتور دارای خروجی یکسانی برای راندن خودرو می باشند خودرو با موتور کوچکتر انرژی کمتری مصرف می کند.اما چگونه موتور کوچکتر انرژی مورد نیاز خودروی شما را فراهم می کند تا خودروی

شما یک خودروی پرقدرت در جاده باشد؟
حال اجازه بدهید خودروی هیبریدی خود را با یک خودروی با موتور بزرگ V ۸ مقایسه کنیم.
موتور بزرگتر انرژی زیادی برای کنترل خودرو در هر موقعیت رانندگی به شما می دهد.موتور در خودروهای هیبریدی به اندازه ای قدرت دارد تا خودرو شما در بزرگراه بتواند به راحتی حرکت کند اما وقتی نیاز است که ماشین را به سرعت حرکت دهد و یا از یک سطح شیب دار بالا رود به کمک نیاز دارد.این کمک از باتری ها و موتور الکتریکی می آید این سیستم انرژی لازم را فراهم می کند.
موتور بنزینی در خودروهای مرسوم برای بیشترین نیروی مورد نیاز برآورد شده اند.در واقع اکثر رانندگان می خواهند در کوتاهترین زمان ممکن از بیشترین قدرت موتور استفاده کنند.اما موتور در خودروهای هیبریدی برای متوسط انرژی مورد نیاز برای به حرکت درآوردن خودرو برآورد شده اند.

● بهبود بخشیدن به صرفه جویی در مصرف سوخت

امروزه ماشین های هیبریدی در کنار موتورهای کوچک و کارآمد از روش های ویژه برای بهبود وضعیت مصرف سوخت استفاده می کنند. بعضی از این روش ها به هر نوع خودرویی کمک می کند تا بازده بهتری داشته باشند و بعضی دیگر از روش ها فقط مخصوص خودروهای هیبریدی می باشند.

● برای این کار خودروهای هیبریدی می توانند

هرگاه شما پدال ترمز را فشار دهید شما از خودرو انرژی می گیرید.هرچه ماشین تندتر حرکت کند انرژی جنبشی بیشتری دارد ترمزهای ماشین این انرژی را گرفته و به صورت گرما پراکنده می کنند.خودروی هیبریدی می تواند مقداری از این انرژی را گرفته به وسیله آن باتری ها را شارژ کرده و برای استفاده های بعدی آن را ذخیره کند. این کار را با استفاده از احیا کننده ترمزی انجام می دهد.که از آن به جای ترمزها برای نگاه داشت خودرو استفاده می شود. همچنین موتور الکتریکی می تواند با آهسته شدن خودرو همانند یک ژنراتور عمل کرده و در زمانی که خودرو در حال کند شدن است باترها را شارژ کند.

خودروهای هیبریدی همیشه به موتور بنزینی نیاز ندارند.چون در واقع به عنوان منبع انرژی عوض بدل با موتور الکتریکی و باتری ها می باشد.بنابراین خودرو می تواند گهگاهی موتور بنزینی را خاموش کند برای مثال زمانی که وسیله نقلیه پشت چراغ قرمز توقف کرده باشد.

وقتی شما در حال رانندگی در آزادراه می باشید بیشتر توان موتور صرف غلبه بر نیروی مقاومتی هوا می شود که این نیرو به فشار آیرودینامیکی شناخته می شود.این نیروی مقاوم را می توان به روش های متفاوتی کاهش داد. یکی از این روش ها کاهش ارتفاع پیشانی خودرو می باشد.بر همین اساس یک خودروی SUV نسبت به یک خودروی اسپورت بیش تر تحت تاثیر این نیرو قرار می گیرد.یکی دیگر از راههای کاهش فشار آیرودینامیک گذاشتن پوشش برای چرخ ها می باشد.و گاهی هم عوض کردن آینه ها با یک دوربین کوچک .

در اکثر خودروها چرخها برای یک رانندگی روان و آسان بهینه شده اند. با کمترین صدا و فراهم کردن عکس العمل های خوب در وضعیت های جوی متفاوت.خودروهای هیبریدی از تایرهای سخت و پربادی استفاده می کنند که نتیجه آن ایجاد فشاری معادل نصف تایرهای مرسوم می باشد.

کاهش وزن کلی ماشین یکی از ساده ترین روش ها برای افزایش کارایی خودرو می باشد.خودروی سبکتر انرژی کمتری برای به حرکت درآمدن استفاده می کند . مواد کامپوزیتی شبیه فیبر کربن و یا مواد سبک وزن شبیه آلومینیوم و منیزیم می توانند برای کاهش وزن استفاده گردند.
     
  
مرد

 
شلبی‌جی‌تی۵۰۰‌ کبرا



شلبی‌جی‌تی۵۰۰‌کبرا ۲۰۱۱ با موتوری ۴/۵ لیتری، هشت سیلندر، خورجینی با بلوک آلومینیومی شش دسته موتور، سیستم احتراق پلاسما، سیستم خنک‌کننده دو ستونی جدید، سیستم الکتریکی فرمان و توربو شارژر «ایتون ام ۱۱۲» عرضه شده است

محصولات کمپانی « فورد » با قیمت مناسب و کیفیت خوب شناخته می شوند. در این میان مدل هایی مانند «موستانگ » از شهرت جهانی برخوردارند.


محمدیاشار افخمی در این گزارش ، تاریخچه ای از خودروهای فورد را به رشته تحریر در آورده است.

سال ۱۹۶۴ فورد، اولین «موستانگ» را به بازار فرستاد؛ اتومبیلی دودر با ظاهری فوق‌العاده، شتاب خیلی‌خوب، کیفیت بالای قطعات و از همه مهم‌تر قیمت مناسب؛ اتومبیلی برای جوانان و دوستداران سرعت. از ۱۹۶۴ تا ۱۹۶۷،موستانگ جزو پرفروش‌ترین‌ها بود ولی با ورود حریفانی مثل پونتیاک «فایربرد» و داج« چلنجر» موستانگ دیگر جذابیت سابق را برای جوانان نداشت. فورد دچار مشکل شده‌بود. برای حل این مشکل، فورد از راننده مشهور و پرطرفدار مسابقات رالی «کارول شلبی» خواست که با کمک طراحان و مهندسان فورد، نسخه جدیدی از موستانگ را طراحی کند.
شلبی که خودش از طرفداران پروپا قرص موستانگ بود، مهارت خاصی در اسپرت‌کردن اتومبیل برای مسابقات رالی داشت. شلبی به کمک فورد آمد و نتیجه این همکاری اتومبیلی فوق اسپرت بود؛‌»شلبی‌جی‌تی‌۵۰۰ کبرا».

به پیشنهاد کارول شلبی و برای نشان دادن تفاوت بین موستانگ معمولی و شلبی‌جی‌تی‌۵۰۰، آرم اسب دونده موستانگ به مار کبرا تغییر کرد.

شلبی‌جی‌تی ‌سال ۱۹۶۷ در مسابقات رالی آزاد که همه شرکت‌های اتومبیل‌سازی معروف در آن هستند، اول شد. البته شلبی هم جی‌تی۵۰۰ ‌هیچ‌گاه تولید انبوه نشد و فقط چند هزار دستگاه از آن تولید شد که با سرعتی عجیب فروخته‌شد…

از ۱۹۸۴ تا ۲۰۰۴ موستانگ با همان ظاهر نچسب تولید می‌شد اما دیگر مثل سابق مورد توجه طرفداران اتومبیل‌های اسپرت نبود. سال ۲۰۰۵ بود که فورد، موستانگ جدید را به ‌نمایش گذاشت و همه را غافلگیر کرد. در دورانی که شرکت‌های اتومبیل‌سازی، ماشین‌هایی طراحی می‌کردند که بیشتر به سفینه‌های فضایی در داستان‌های ایزاک آسیموف شباهت داشتند، فورد محصول جدید خود را که به نوعی تکامل‌یافته همان موستانگ ۱۹۶۴ بود، با ظاهری کاملا کلاسیک ولی جذاب وارد بازار کرد. پادشاه دوباره برگشته بود، زیباتر و ترسناک‌تر از همیشه. ولی ظاهر فوق‌العاده همه چیز نیست. موستانگ جدید مشکلات زیادی داشت.

در ادامه این گزارش به مشکلات موستانگ اشاره شده است .

این که چرا نسخه جدید شبلی جی تی تولید شد هم داستانی دارد :‌« سال ۲۰۰۷ و دقیقا ۴۰ سال بعد از شلبی‌جی‌تی۵۰۰ ‌مدل ۱۹۶۷، فورد تصمیم گرفت نسخه جدید شلبی‌جی‌تی۵۰۰‌ را با استفاده از بدنه موستانگ ۲۰۰۶ تولید کند. تغییراتی که در طراحی ظاهری اتومبیل ایجاد شد برگرفته از شلبی‌جی‌تی۵۰۰ ‌ مدل ۱۹۶۷ بود. لبه بالایی چراغ‌های جلو که در موستانگ قوس‌دار بود، در شلبی کاملا صاف شد. برآمدگی گلگیرها بیشتر شد. زاویه شیشه جلو و عقب تغییر کرد و ارتفاع اتومبیل هم کمتر شد.

این تغییرات بیشتر درظاهر اتومبیل تاثیر می‌گذاشت. نکته مهم موتور بود. موتوری که برای شلبی‌جی‌تی۵۰۰ ‌مدل ۲۰۰۷ استفاده شد، در اصل موتور کامیون بود! با تغییر میل‌لنگ و شاتون و سرسیلندر و… که همه از آلیاژهای مخصوص ساخته شده‌بودند و با استفاده از توربو شارژر، این موتور کامیون به یک هیولا تبدیل شد…

حدود یک سال پیش، شایعاتی درباره مدل جدید شلبی‌جی‌تی۵۰۰ ‌شنیده شد. مقامات فورد فقط خبر از طراحی موتوری جدید و سبک‌تر دادند ولی توضیح بیشتری داده نشد. امسال در گردهمایی سالانه شرکت‌های اتومبیل‌سازی در شیکاگو، فورد مدل جدید خود را معرفی کرد : شلبی‌جی‌تی۵۰۰‌کبرا ۲۰۱۱ با موتوری ۴/۵ لیتری، هشت سیلندر، خورجینی با بلوک آلومینیومی شش دسته موتور، سیستم احتراق پلاسما، سیستم خنک‌کننده دو ستونی جدید، سیستم الکتریکی فرمان و توربو شارژر «ایتون ام ۱۱۲».

موتور جدید شلبی‌جی‌تی۵۰۰‌، از نظر ابعاد برابر با موتور استاندارد موستانگ است که در دور موتور ۶۲۰۰ قدرتش ۱۰ اسب نسبت به موتور اصلی موستانگ بیشتر است یعنی ۵۵۰ اسب بخار. سیستم احتراق جدید با استفاده از تکنولوژی انتقال برق از طریق مدارهای پلاسما درصد خطای این عملیات را به نزدیکی صفر می‌رساند.

از همه مهم‌تر اینکه موتور جدید با بلوک آلومینیومی به جای آهن حدود ۴۷ کیلو سبک‌تر است. سیستم جدید خنک‌کننده موتور، دو ستونی مجزا در دو طرف موتور دارد که طبق ادعای فورد، نسبت به سیستم خنک‌کننده فابریک موستانگ، ۴۰ درصد قدرت خنک‌کنندگی بیشتری دارد. سیستم جدید فرمان که به جای پمپ هیدرولیک، الکتریکی است، باعث پیشرفت چشمگیری در گردش فرمان و تعادل اتومبیل شده‌است.

جعبه دنده هفت دنده (شش دنده جلو و یک دنده عقب) با سرعت عکس‌العمل‌ فوق‌العاده (کمتر از یک ثانیه)، باله آیرودینامیکی کوچک و زیبایی در انتهای اتومبیل که بدون به‌هم زدن ظاهر زیبای اتومبیل به تعادل اتومبیل و چسبندگی‌اش به جاده کمک فراوانی می‌کند. سیستم ترمز هیدرولیک جدید با گردگیر و خنک‌کننده اتوماتیک و سیستم ضدقفل چرخ‌ها، از دیگر ویژگی‌های موستانگ جدید بود.

کم‌شدن ارتفاع اتومبیل حدود سه سانتی‌متر، رینگ‌های آلومینیومی (۱۹ اینچ جلو، ۲۰ اینچ عقب که نسبت به موستانگ هر کدام ۱ اینچ بزرگ‌تر شده‌اند) با لاستیک‌های مخصوص «ایگل اف ۱» گودی‌یر، به کم شدن وزن اتومبیل کمک زیادی می‌کنند. سیستم اگزوز دو دهانه آلومینیومی باعث تولید صدایی فوق‌العاده می‌شود که حاصل ترکیب صدای غرش موتور و زوزه توربو شارژر است. این تغییرات تقریبا تمام ضعف‌های موستانگ را پوشش می‌دهد.

در این گزارش به این نکته اشاره شده که اگر همه این موارد شما را راضی نمی‌کند پکیج پیشنهادی فورد (TVS) این مشکل را مرتفع خواهد کرد . این آپشن ها در نوع خود کم نظیر است.
     
  
زن

 
حتی یک دستگاه مینی بوس فرسوده در پایتخت نوسازی نشد!

به گزارش خبر خودرو،مدیر عامل سازمان کنترل و نظارت بر اتوبوسرانی شهر تهران با اعلام اینکه تمامی مینی بوس های فعال در ناوگان اتوبوسرانی پایتخت فرسوده می باشند،اظهار داشت: هم اکنون حدود یک هزار و 200 دستگاه مینی بوس در شهر تهران جهت جابه جایی مسافران فعالیت می نمایند که تمامی آن ها فرسوده و در انتظار نوسازی می باشند.

پیمان سنندجی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با بیان اینکه در سال 90 حتی یک دستگاه مینی بوس به مرحله نوسازی نرسیده است،افزود:سازمان اتوبوسرانی تمامی وظایف خود را در راستای نوسازی این ناوگان انجام داده و علت عدم تحقق نوسازی این دسته از وسایل نقلیه قصور این سازمان نمی باشد.

وی با اعلام اینکه هم اکنون عملیات ثبت نام از تمامی متقاضیان نوسازی مینی بوس های فرسوده انجام پذیرفته ،ابراز داشت:پیش از این قرار بود جهت نوسازی این ناوگان مبلغی بالغ بر 40 میلیون تومان کمک از سوی وزارت کشور،سازمان حفاظت از محیط زیست و نیز شهرداری تهران به متقاضیان اعطا گردد اما به دلیل عدم پرداخت وام از سوی سیستم بانکی کشور به متقاضیان هنوز حتی یک دستگاه مینی بوس فرسوده تعویض و نوسازی نشده است.

به گفته وی،هم اکنون متولی نوسازی این ناوگان وزارت کشور می باشد و لازم است که سیستم بانکی کشور جهت اعطای وام به متقاضیان هرچه سریعتر اقدام نماید .

مدیر عامل سازمان کنترل و نظارت بر اتوبوسرانی پایتخت پیش بینی نمود که نوسازی ناوگان مینی بوسرانی شهر تهران برای سال آتی عملیاتی گردد.

سنندجی در ادامه سخنان خود از توسعه خطوط بی آر تی سخن به میان آورد و گفت:با توجه به اینکه هم اکنون 7 خط بی آر تی در پایتخت راه اندازی شده اما نیاز است که 3 خط دیگر نیز احداث و راه اندازی شود.

وی تصریح کرد:لازم است که یکی از این 3 خط مسیر شمال شرق به شمال غرب تهران را پوشش دهد به طوریکه رینگ دانشگاه علم و صنعت را به غرب تهران متصل نماید .

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در پی توسعه خطوط بی آر تی لازم است که اتوبوس هایی جدید به ناوگان اتوبوسرانی جهت به کار گماردن آنان در خطوط راه اندازی شده تحویل داده شود اما متاسفانه در سال 90 حتی یک دستگاه اتوبوس از سوی وزارت کشور به سازمان اتوبوسرانی پایتخت تحویل داده نشده است.
مرد=زن

جداسازی‌های جنسیتی توهین به انسانیت است
     
  
زن

 
همه استانداردها در توليد وانت پيکان اعمال مي شود

به گزارش خبرخودرو ، مدیر ارتباطات و امور بین الملل ایران خودرو اعلام کرد: خودرو وانت پیکان مشمول 36 استاندارد است که تا پایان سال کامل می شود.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، بابایی درباره افزایش ایمنی این خودرو هم گفت:‌ تقویت ایمنی خودروها ، اصل نهایی و مشخص در روند تولید است و تاکنون 33 استاندارد در وانت پیکان که در کارخانه تبریز تولید می شود ، اعمال شده است و 3 استاندارد دیگر تا پایان سال اعمال خواهد شد.

وی با بیان اینکه وانت پیکان عمدتا خودرو کار است و در محیط های روستایی و کار استفاده می شود ، افزود : حداکثر سرعت این خودرو هم معمولاً 60 کیلومتر است و ضریب ایمنی کافی دارد اما تلاش می کنیم تا پایان سال همه موارد استاندارد را اجرایی کنیم و با خودرو خوب در خدمت شهروندان باشیم.

بابایی تصریح کرد: در بحث ایمنی باید به موارد ایمنی هم توجه کنیم چون کیسه هوا در مواردی که سرعت خودرو بالاتر از 100 کیلومتر باشد ،لازم است.

وی همچنین اعلام کرد: در صورتی که نیاز باشد وانت جدیدی تولید کنیم حتماً بررسی خواهد شد و تولید وانت تندر هم در دستور آینده شرکت ایران خودرو قرار دارد.
مرد=زن

جداسازی‌های جنسیتی توهین به انسانیت است
     
  
زن

 
محافظه کاری جی ام در افزایش سرمایه گذاری در چین

بعد از اعلام مقامات دولتی چین مبنی بر پایان برنامه سیاسی حمایت و جذب سرمایه گذاران خارجی که طی هفت سال گذشته صورت گرفته بود ، جنرال موتورز، از کاهش حداکثر طرح های توسعه ای خود در بخش تولید خبر داد.

به گزارش خبر خودرو، جنرال موتورز در بیانیه ای اعلام کرد انتضار داریم خط سیر جدید شرکت سبب به حداقل رساندن تصمیم مقامات چین بر آینده جی ام در این کشور شود.

سخنگوی جی ام در چین بدون ارائه جزئیاتی بیشتر درباره نحوه عملکرد آتی جی ام در بزرگترین بازار خودروی جهان از به حداقل رساندن پروژه های توسعه ظرفیت تولید و فروش این شرکت خبر داد. پیش بینی می شود این تصمیم دولت چین نه تنها سبب کاهش سرمایه گذاری های جدید شرکت های خارجی بلکه سبب سخت تر شدن فرایند اخذ پروانه احداث تاسیسات برای خودروسازان فعلی حاضر در بازار شود.

با این حال فولکس واگن ضمن تاکید بر ادامه سرمایه گذاری هایش در چین از توسعه پویای تولید خودروهای برقی و با سوخت جدید خبر داد.

اوایل ماه جاری کوین ویل، مدیر جی ام چین از افزایش 25تا 40 درصدی ظرفیت تولید ظرف دو سال آینده صحبت کرده بود. اما با این تصمیم جدید قانون گذاران چینی باید دید که وعده ویل تا چه حد عملی خواهد شد.
مرد=زن

جداسازی‌های جنسیتی توهین به انسانیت است
     
  
زن

 
استخدام صد هزار نفر نیروی کار جدید توسط فولکس



گروه فولکس واگن از افزایش صد هزار نفری نیروی کار خود در سراسر جهان خبر داد.

به گزارش خبر خودرو، از مهمترین دلایل اتخاذ تصمیم فوق می توان به بهبود عملکرد شرکت و ایجاد 28 هزار فرصت شغلی جدید در تمامی کشورهایی که فولکس در آن حضور دارد اشاره کرد. پیش بینی می شود با استخدام صد هزار نیروی کار جدید در سال 2012 تعداد کارکنان فولکس واگن در سراسر جهان به بیش از 500 هزار نفر برسد.

دکتر هورست نویمان، مدیر منابع انسانی فولکس واگن گفت که بار دیگر فولکس واگن به موتور استخدامی قدرتمندی تبدیل می شود. خودروهای ما سبب ایجاد شور و شوق در میان مشتریان می شود. ما در حال ایجاد فرصت های شغلی جدید سرمایه گذاری قابل توجه در بخش اشتغال زایی و تامین آینده گروه فولکس واگن هستیم.

از بین 28 هزار فرصت شغلی 7 هزار عدد آن در آلمان هزار عدد در کشورهای اروپایی و ده هزار عدد آن خارج از اروپا و در کشورهای مثل هند چین و ایالات متحده می باشد. افراد مشمول استخدام کارشناسان با تجربه فارغ التحصیلان مراکز دانشگاهی و حتی فارغ التحصیلان دبیرستان ها می شود.

تعداد کارکنان فولکس واگن در پایان سال 2011 حدود 220 هزار نفر اعلام و قرار شد تا پایان سال 2012 تعداد کلی کارکنان آن به 500 هزار نفر افزایش یابد.
مرد=زن

جداسازی‌های جنسیتی توهین به انسانیت است
     
  
زن

 
رکورد شکنی فروش بزرگترین خودروساز چین

بزرگترین شرکت خودروسازی چینی توانست سال 2011 را با موفقیت پشت سر بگذارد.

به گزارش خبر خودرو، شرکت صنایع خودروسازی شانگهای (سائیک) توانست با رشدی 11.9 درصدی نسبت به سال 2010 حجم کلی فروش خود در سال 2011 را به رقمی در حدود 4.01 میلیون دستگاه برساند.

سائیک در ماه نوامبر از رشد 13.3 درصدی ماهیانه و افزایش فروش 359384 دستگاهی فروش نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد. این رشد که بالاتر از میانگین رشد کلی سائیک در سال 2011 بود آن را در عبور از مرز فروش 4 میلیون دستگاه کمک کرد.

با این حال به دلیل توقف حمایت دولت از خرید خودروهای کوچک و اعمال شرایط محدودیت دار برای خرید خودرو در شهرهای بزرگی مثل پکن رشد فروش در مقایسه با رشد 32 درصدی سال 2010 کاهش یافت.

گفتنی است سائیک که شریک تجاری جی ام در چین نیز می باشد با احداث یک مرکز جدید و استخدام 2 هزار نفر اقدام به انجام تحقیقات گسترده در بازار چین کرده و تلاش نموده با طراحی و تولید خودروهای به روز تر مشتریان بیشتری را برای خود پیدا کند.

قرار است سائیک در سال 2012 اولین خودروی هیبریدی برقی را تحت برند اختصاصی خودش رونمایی کند.
مرد=زن

جداسازی‌های جنسیتی توهین به انسانیت است
     
  
زن

 
افزایش چشمگیر سرمایه گذاری های هیوندای

شرکت خودروساز هیوندای موتور کره جنوبی تصمیم دارد با تمرکز بر توسعه جدیدی از خودروها رکورد جدیدی را در میزان سرمایه گذاری در سال 2012 از خود بجای بگذارد.

به گزارش خبر خودرو، این گروه اعلام کرد که حجم کلی سرمایه گذاری اش در سال 2012 به رقمی حدود 14.1 تریلیون وون که چیزی نزدیک به 12.2 میلیارد دلار است. خواهد رسید. این مقدار تقریبا 16% بیشتر از رقم سرمایه گذاری سال گذشته میلادی است.

از این مقدار 7.8 میلیارد دلار صرف ایجاد امکانات و احداث تاسیسات جدید دو کره جنوبی و برزیل می شود و رشدی 18 درصدی را نسبت به میزان سرمایه گذاری های سال گذشته در این بخش نشان می دهد.

همچنین بودجه تحقیقات و توسعه با 11% افزایش سالیانه به 4.4 میلیارد دلار می رسد و بخش اعظمی از آن برای تولید نسل جدید وسایل نقلیه مثل خودروهای برقی و هیبریدی هزینه می گردد.

این شرکت همچنین تصمیم دارد به پشتوانه فروش موفقیت آمیزش در بازارهای بزرگی مثل ایالات متحده سهم خود در بازار فروش جهانی سال جاری را افزایش دهد.
مرد=زن

جداسازی‌های جنسیتی توهین به انسانیت است
     
  
زن

 
الزام نصب کیسه هوا در تاکسی ها از سال 91

به گزارش خبرخودرو ، معاونت فنی و مهندسی پلیس راهور ناجا از عدم شماره گذاری تمامی تاکسی های فاقد کیسه هوا از آغاز سال 91 خبر داد و گفت : طبق مصوبه دولت از ابتدای سال 91 تمامی تاکسی ها جهت کسب مجوز شماره گذاری می بایست مجهز به کیسه هوا باشند .

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، سرهنگ جهانگیری در ادامه سخنان خود افزود : تمامی خودروهای پراید تولید شده توسط شرکت سایپا از مورخ 1مهر 91 می بایست مجهز به کیسه هوا گردند.

وی با اشاره به شماره گذاری 500 دستگاه کشنده فراز در سال جاری بیان داشت : ادامه روند شماره گذاری این کشنده پس از طی مسافت 20 هزار کیلومتر منوط به ارائه گزارش از سوی سازمان ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی و نیز کارشناسان مربوطه در دانشگاه علم و صنعت می باشد.

جهانگیری در ادامه سخنان خود در این همایش یادآور شد : معاونت حمل و نقل جاده ای کشور از صدور بارنامه برای خودروهای دارای یدک کش غیر استاندارد خودداری می کند.

معاونت فنی و مهندسی پلیس راهور ناجا با اشاره به معضلات ترافیکی ، آلودگی هوا و نیز وقوع تصادفات بی شمار ناشی از تردد موتور سیکلت های فرسوده در سطح شهر ابراز داشت : در مهرماه سال جاری تمامی تولیدکنندگان موتورسیکلت موظف به اسقاط 30درصد از تولید خود گردیدند اما بر اساس فرصت داده شده این امر به تاریخ 24فروردین 91 تعویق یافت.

وی تصریح کرد:برهمین اساس تمامی تولید کنندگان موتورسیکلت از این تاریخ به بعد موظف اند تا نسبت به تحقق امر مذکور اقدام نمایند در غیر این صورت پلیس راهور ناجا نسبت به ارائه مجوز شماره گذاری به این دسته از موتورسیکلت های تولیدی امتناع می ورزد.

وی تصریح کرد :لازم است که در راستای تحقق این مهم شاهد همکاری و تعامل میان وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، خودروسازان ، سندیکای تولید کنندگان موتورسیکلت و ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت باشیم.

جهانگیری در ادامه ضمن توصیه به تمام خریداران خودروهای وکالتی بیان داشت : لازم است که تمامی خریداران خودرو از نقل و انتقال وسایل نقلیه بدون تعویض پلاک ونیز واگذاری پلاک به غیر به صورت وکالتی و مباهی نامه جدا خودداری نمایند .

وی با بیان این که براساس جدول جدید اخذ جرایم رانندگی هزینه تعویض پلاک تنها 35 هزار تومان می باشد ، اظهار داشت : در صورتی که مالکان خودرو نسبت به ثبت آدرس جدید محل سکونت و نیز نسبت به تعویض پلاک وسیله نقلیه خود در بازه زمانی مقرر اقدام ننمایند ، هرکدام مشمول 50 هزار تومان جریمه نقدی خواهند شد.

سرهنگ جهانگیری در حاشیه همایش ضمن اشاره به خودروهای وارداتی پلاک موقت گفت : با توجه به این که برخی از خودروها از سایر کشورها به صورت پلاک موقت وارد کشور می شوند ، لازم است که مالکان آنان پس از اتمام مهلت اعتبار پلاک نسبت به تمدید مهلت آن اقدام نمایند.در غیر این صورت پلیس راهور ناجا در خصوص این دسته از خودروها اعمال قانون و خودروهای مذکور را به سازمان مبارزه با قاچاق کالا معرفی می کند.

سرهنگ جهانگیری با اشاره به وجود 245 دفتر خدمات خودرویی در کل کشور در حوزه تعویض پلاک خودرو یادآور شد : هم اکنون تعداد 38 مرکز خدمات خودرویی در مراکز استان ها و 186 دفتر خدمات خودرویی در سطح شهرستان ها بر اساس ماده 20 آیین نامه در حوزه تعویض پلاک خودرو در حال ارائه خدمات می باشند و لازم است که مردم جهت انجام اقدامات مربوط به نقل و انتقال وسایل نقلیه خود به این مراکز مراجعه کنند.

سرهنگ جهانگیری با بیان این که 12 درصد خودروها را وانت ها تشکیل می دهند ابراز داشت : تاکنون تعداد 14میلیون و پانصد هزار دستگاه خودرو شماره گذاری شده اند که 1میلیون و 600هزار دستگاه از این تعداد را خودروهای وانت تشکیل می دهد.

وی با بیان این که 6.3درصد خودروها را وانت تشکیل می دهد واز این درصد 54.2را کل وانت ها شامل خودروی وانت پیکان می شود ، گفت : تاکنون تعداد850 هزار دستگاه خودروی وانت پیکان در کشور شماره گذاری شده است.

معاونت فنی و مهندسی پلیس راهور ناجا در ادامه سخنان خود با بیان این که بیش از 5.6 درصد از کل تصادفات خودروها را وانت تشکیل می دهد بیان داشت این درحالی است که 40.6 درصد از تصادفات صورت پذیرفته خودروی وانت مربوط به وانت پیکان می باشد.

سرهنگ جهانگیری در ادامه از بازنگری اساسی و اصلاح ائین نامه راهنمایی و رانندگی سخن به میان آورد و گفت: بر این اساس مقرر گشته تا بر فرایند ارائه گواهی نامه های رانندگی تجدید نظر گردد. که به زودی مشروح ان به اطلاع عموم داده می شود.

وی از راه اندازی مرکز کنترل و بررسی استانداردهای ایمنی و زیست محیطی وسایل نقلیه وارداتی و تولیدی در کشور خبر داد و گفت: با توجه به این که برخی از مقررات به پلیس راهور ناجا اجازه دخل و تصرف جهت تدوین قانون را نمی دهد بنابر این پلیس در صدد راه اندازی مرکز کنترل و بررسی استانداردهای ایمنی و زیست محیطی وسایل نقلیه وارداتی و تولیدی برابر قانون برآمده است.

وی در پایان با بیان اینکه اعتبار معاینه فنی کلیه وسایل نقلیه در کشور کماکان 5 سال است. خاطر نشان کرد: در صورت ابلاغ مجلس شورای اسلامی مبنی بر کاهش اعتبار معاینه فنی خودروهای دولتی و عمومی به 2 سال پلیس آمادگی این را دارد که طبق بند الف ماده ده قانون به وظیفه خود عمل کند ضمن آن که در صورت داشتن نقص فنی صرف نظر از طول عمر خودرو آن ها را به پارکینگ منتقل نماید.
مرد=زن

جداسازی‌های جنسیتی توهین به انسانیت است
     
  
زن

 
واردات بی رویه قطعات چینی صنعت قطعه سازی کشور را در آستانه نابودی قرار داده است

به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشدید مشکلات صادرات قطعات گفت: با ید به صنعت قطعه سازی کشور توجه خاصی صورت گیرد چرا که حمایت از این صنعت و رشد و توسعه آن در هر دو بخش تولید و صادرات ،قطعا موجب حمایت از خودروهای داخلی و ارتقاء کیفی صنعت خودرو خواهد شد.

عزت اله یوسفیان در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو ، افزود : هم اکنون بی‌ثباتی نرخ ارز، افزایش بهای تمام‌شده تولیدات در اثر قانون هدفمندی یارانه‌ها و مشکلات نقل و انتقال پول در سطح بین‌المللی در راستای تحریم ها مشکلاتی را برای صادرات قطعات بوجود آورده است.

وی همچنین به مسائل موجود بین قطعه سازان با شرکتهای خودروساز اشاره و اظهار داشت : صنعت قطعه سازی کشورعلاوه بر موانعی که برای صادرت با آن روبرو است ،همواره مشکلات عمده ای را با شرکتهای خودروساز داخلی داشته به طوری که معمولا مطالبات آنها از سوی شرکتها به تعوبق افتاده است همچنین از سویی در حوزه بازرگانی و توسعه بازارهم متاسفانه شرکتهای داخلی اقدام موثری را برای معرفی قطعه سازان به بازارهای هدف صادراتی انجام نمی دهند.

وی با اشاره به توان محدود شرکتهای قطعه ساز در ارائه محصولات به بازارهای صادراتی ، یادآور شد: با توجه به توان و امکان حداقلی شرکتهای قطعه ساز در معرفی و ارائه قطعات تولیدی به بازارهای جهانی ،لازم است تا در این راستا حمایت مناسبی از این بخش از صنعت صورت گیرد.

وی همچنین واردات قطعات بی کیفیت چینی را مهمترین معضل صنعت قطعه سازی کشور دانست و اظهار داشت: هم اکنون به جهت واردات بی رویه محصولات و قطعات چینی به کشور ، بخشی از صنایع داخلی کشور در آستانه نابودی قرار گرفته است .

نماینده آمل در خانه ملت با تاکید بر کنترل دقیق تر دولت بر واردات قطعات به کشور ،خاطر نشان کرد: هم اکنون به جهت عدم کنترل مناسب و واردات قطعات چینی ، بازار قطعات و ابتکار عمل در این بخش در دست چینی ها قرار گرفته است.

یوسفیان اظهار داشت: خوشبختانه اتفاقات موجود در این صنعت موجب شده تا دولت اقدامات و تجدید نظرهایی را در این راستا انجام دهد که امید است نتیجه لازم نیز حاصل شود
مرد=زن

جداسازی‌های جنسیتی توهین به انسانیت است
     
  
صفحه  صفحه 4 از 16:  « پیشین  1  2  3  4  5  ...  13  14  15  16  پسین » 
علم و دانش

News of Cars | آخرین اخبار و مقاله ها در مورد خودروهای داخل ایران و جهان

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA