انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
گفتگوی آزاد
  
صفحه  صفحه 9 از 77:  « پیشین  1  ...  8  9  10  ...  76  77  پسین »

Non-political News | اخبار روز (غير سياسى)


مرد

 
واردات میلیون‌ها لامپ چینی بی‌کیفیت با مجوز مشکوک استاندارد


از سال های پیش تاکنون، میلیون‌ها لامپ کم‌مصرف چینی، در تیراژ بسیار بالا و حتی با دریافت برخی یارانه‌های دولتی و نیز کوتاهی و غفلت مؤسسه استاندارد ایران، از گمرک ترخیص و وارد بازار شده و با قیمت یارانه‌ای نیز به فروش رسیده است.

در این باره باید گفت، این لامپ‌های چینی با چندین بار آزمایش در آزمایشگاه‌های معتبر و دارای مجوز کشور که از سوی گمرک انجام شد، بی‌کیفیت و نامرغوب اعلام شده، اما در عین حال، در مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، مجوز استاندارد گرفته و توانسته است در بازار ایران به فروش برسد؛ غافل از اینکه اینها به طرز مشکوکی با نشان «استاندارد ایران» و «ساخت ایران» از کشور چین وارد شده اند.

اینها همه در حالی است که بنا بر قانون، گمرک نباید اجازه ترخیص کالاها را صادر می‌کرده که متأسفانه، این تخلف از سوی این سازمان کشور انجام گرفته و منع قانونی برای کالاهای وارداتی با برچسب «ساخت ایران» برای این لامپ‌ها اجرایی نشده است!

از سوی دیگر، در حالی که گمرک کشور با استناد به آزمایش‌های انجام شده در آزمایشگاه‌های معتبر، خواستار واکنش مؤسسه استاندارد و پاسخگویی این مؤسسه نسبت به علامت استاندارد روی لامپ شده، این مؤسسه در نامه‌ای با امضای برزگری، رئیس استاندارد ایران و با استناد به یک گواهی خارجی ـ که اصالت و سندیت آن مشخص نیست ـ لامپ‌های بی‌کیفیت چینی را استاندارد معرفی کرده و نسبت به چاپ آرم استاندار آن نیز هیچ واکنشی نشان نداده است.

یادآور می شود، بنا بر قانون، این مؤسسه باید همه کالاهای وارداتی که با سلامت و جان افراد جامعه در ارتباط هستند را آزمایش کیفی کرده و پس از آزمایش موفق، گواهی استاندارد را صادر کند، حال آنکه در این باره، بر خلاف قانون رفتار کرده و حتی با واردکننده این کالاها ـ که نشان استاندارد آن روی لامپ ها نصب شده ـ نیز هیچ برخوردی نشده است، حال آن که بنا بر قانون، جاعلان علامت استاندارد، با حبس و جریمه‌های سنگین حتی تا ده سال حبس روبه‌رو هستند.

گفتنی است، نه تنها مؤسسه استاندارد، به رغم اعلام گمرک کشور، هیچ اقدام کارسازی برای برخورد با متخلفان و جاعلان آرم استاندارد نکرده، بلکه اعلام نموده است که این لامپ‌های بی‌کیفیت چینی و غیراستاندارد را ترخیص کنند و پس از آن به تخلف رسیدگی خواهند کرد! و به رغم گذشت چند سال، چنین برخوردی صورت نگرفته است و همچنان این کالای بی کیفیت خطرناک با همین مشخصات در حال ترخیص از گمرکات کشور است.

حال مشخص نیست، چه چیزی باعث این همه کوتاهی و غفلت مؤسسه استاندارد و به دنبال آن، واردات این کالاهای بی‌‌کیفیت شده است؛ امری که جان انسان‌ها را به خطر انداخته و نیز بسیاری از کارخانه‌های تولیدی داخلی را به ورطه ورشکستگی کشانده و می کشاند.

ناگفته نماند، اینها همه در حالی است که موضوع واردات میلیونی لامپ‌های کم‌مصرف بی‌کیفیت چینی، در یک نهاد نظارتی به طور کامل بررسی و روی آن کار کارشناسی شده، ولی به رغم وجود همه مستندات محکم، این پرونده به نتیجه پایانی نرسیده است!
     
  
مرد

 
پسر بچه‌اي 4 ساله عصر روز گذشته طعمه گرگ شد


پسر بچه‌اي 4 ساله عصر روز گذشته در يکي از روستاهاي شهرستان خدابنده استان زنجان توسط گرگ دريده شد.

به گزارش ايسنا، پسر بچه 4 ساله حين بازي در اطراف خانه خود، مورد حمله گرگ گرسنه‌اي قرار گرفت و اين گرگ، کودک را دريده و به خود صحرا برد.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني نيروي انتظامي زنجان، تلاش پليس با همکاري اهالي روستا براي پيدا کردن کودک آغاز شد و پس از مدتي جستجو، پسر بچه در دره‌اي دور افتاده در حالي که قسمتهايي از شکم و دستهاي وي توسط گرگ دريده شده بود، پيدا شد.

اين کودک به درمانگاه منتقل شد که به دليل شدت جراحات وارده، جان خود را از دست داد.


عصر ایران
     
  
مرد

 
مرگ یک پسر جوان در درگیری با ارازل اوباش در کرج


در روز گذشته (مورخه 28 مهرماه ) حدودا ساعت شش بعد از ظهر در 45 متری گلشهر کرج چند تن ار ارازل اوباش معلوم الحال که در جلوی مرکز تجاری گلشهر پاتوق مینمودند . جلوی یک پسر جوان را گرفته و با مشت و لگد به جان وی افتادند . و پس از انداختن وی بر روی زمین با لگد بر سر و صورتش کوبیدند . تا جایی که از دهان وی کف و خون جاری گشت و سپس متواری شدند .
مامورین حاظر در محل در هنگام درگیری هیچ عکس العملی نشان ندادند و در جواب رهگذران و کسبه محل برای جلوگیری از ضرب و شتم . اعلام نمودند مساله ناموسی است و ما دخالت نمیکنیم .
پس از متواری شدن ارازل . و رسیدن آمبولانس فرد مورد نظر به بیمارستان منتقل گردید و چند دقیقه بعد از طریق مامور همراه بیمار . متاسفانه خبر مرگ وی از طریق بیسیم اعلام شد .
     
  
مرد

 
بازار زعفران به دست افغانی‌ها افتاد


کشاورزان افغانی سال‌ها در مزارع ایران کارگری کرده‌اند و تکنیک‌های پرورش زعفران ایران را به خوبی آموخته‌اند، به طوری که افغانستان در حال حاضر در 13 استان خود اقدام به کشت زعفران کرده و بازارهای جهانی را هدف گرفته است.

مدیرعامل شرکت زعفران سحرخیز در گفت‌وگو با «آفتاب» با بیان این مطلب گفت: صنعت زعفران به عنوان یکی از کالاهای استراتژیک در شرایط سختی قرار گرفته است و اگر در این باره برنامه ریزی هدفمندی با همکاری شورای ملی زعفران (اتاق ایران)، شرکت‌های ذی‌نفع و دولت تنظیم نشود، صادرات این کالا نیز مانند فرش و پسته با چالش‌های جدی رو به رو خواهد شد. به گفته فرهاد سحرخیز، اسپانیا همچنان بزرگ‌ترین رقیب ایران در بازارهای جهانی است. این کشور زعفران ما را به صورت فله‌ای خریداری و با برند اسپانیایی صادر می‌کند
     
  
مرد

 
واشینگتن پست: تهران در تلاش برای تأسیس مخفیانه بانک در خارج


روزنامه واشینگتن پست در گزارشی از قول مقامات دولت ایالات متحده می‌گوید که جمهوری اسلامی برای دور زدن تحریم‌هایی که فعالیت‌های تهران در سراسر جهان را محدود کرده‌اند در تلاش است مخفیانه بانک‌هایی در کشورهای اسلامی تأسیس کند. این روزنامه آمریکایی در گزارش خود که چهارشنبه شب منتشر شده است می‌گوید که مقامات تهران برای تأسیس این بانک‌ها در کشورهایی چون عراق و مالزی به اسامی ساختگی و ابهام در مالکیت این بانک‌ها متوسل می‌شود.

به دنبال تصویب آخرین دور تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران در شورای امنیت سازمان ملل در تابستان گذشته و تحریم‌های مضاعف و یک‌جانبه آمریکا و متحدانش از سراسر جهان، دست مقامات تهران برای انجام معاملات بین‌المللی و استفاده از بانک‌های خارج از ایران روزبه‌روز تنگ‌تر شده است. به گزارش روزنامه واشینگتن پست، وزارت خزانه‌داری آمریکا ۱۶ بانک ایرانی را به دلیل دخالت در برنامه هسته‌ای ایران و «فعالیت‌های تروریستی» در لیست سیاه خود قرار داده و دیگر کشورها چون ژاپن و کره جنوبی هر یک با اقداماتی از آمریکا تبعیت کرده‌اند. به گفته مقامات آمریکایی که این روزنامه به نام آنها اشاره‌ای نکرده، تلاش مقامات ایرانی برای یافتن بانک‌های تازه خود نشانه‌ای است از این که تحریم‌های تازه علیه تهران ثمربخش بوده است. پیشتر نیز برخی از مقامات در دولت باراک اوباما از جمله هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا، و استیوارت لوی، معاون در وزارت خزانه‌داری این کشور، با تأکید بر اثربخشی تحریم‌های تازه علیه تهران از فشار بی‌سابقه‌ای گفته‌اند که این تحریم‌ها بر مقامات جمهوری اسلامی وارد آورده است.

این در حالی است که از سوی دیگر مقامات جمهوری اسلامی از جمله محمود احمدی‌نژاد هم‌چنان پافشاری می‌کنند که این تحریم‌ها هیچ اثری بر ایران و معاملاتش با دنیای خارج نداشته است. یکی از مقامات منبع خبر واشینگتن پست با اشاره به این که جمهوری اسلامی در تأسیس بانک‌های تازه موفق نخواهد بود در این زمینه گفت: «می‌خواهند در جاهای مختلف بانک بخرند و بانک تأسیس کنند، در جاهایی که تصور می‌کنند می‌توانند بدون ایجاد مانع از سوی آمریکا معاملات خود را انجام دهند.» واشینگتن پست از قول این «مقام ارشد» می‌گوید که دولت باراک اوباما از تلاش‌های ایران در این زمینه «در چند کشور همسایه و چند کشور نه چندان نزدیک به خود» آگاه است.

این روزنامه به نقل از یک مقام در دولت عراق همچنین افزوده است که جمهوری اسلامی تاکنون دست‌کم دو بانک در شهر بغداد تأسیس کرده است که «یکی از آنها با بانک ملی در ارتباط است». بانک ملی ایران از سوی شورای امنیت سازمان ملل مرتبط و دخیل در فعالیت‌های هسته‌ای ایران شناخته شده و به گفته روزنامه واشینگتن پست «تمام شعب این بانک در اروپا به دستور اتحادیه اروپا بسته شده است». به گفته مقام عراقی طرف گفت‌وگوی روزنامه واشینگتن پست،‌ تهران همچنین تلاش کرده است در منطقه کردستان عراق بانک تأسیس کند، اما ناکام مانده است. خبر تأسیس مخفیانه بانک به دست جمهوری اسلامی در حالی منتشر شده است که یک مقام عالی‌رتبه در دولت ترکیه روز پنج‌شنبه اعلام کرد که وجود تحریم‌ها علیه تهران باعث تردید بانک‌های ترکیه برای معامله با ایران شده است.
     
  
مرد

 
شرکت هما: به هواپیماهای ایرانی در چند فرودگاه سوخت نمی دهند

مدیر عامل هواپیمائی ایران می گوید تحریم ها نباید درباره هواپیماهای مسافربری اعمال شود.


فرهاد پرورش، مدیر عامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) می گوید که هواپیماهای ایرانی در سه فرودگاه برای دریافت سوخت با محدودیت هایی روبرو بوده اند.
آقای پرورش روز شنبه اول آبان (23 اکتبر) در گفت و گو با خبرگزاری دولتی ایران (ایرنا) گفت که علاوه بر کمپانیهای نفتی اروپایی، چند کمپانی غیر اروپایی هم برای تحویل سوخت به هواپیماهای ایران محدودیت هایی اعمال کرده اند اما این مسئله سبب لغو پروازهای این شرکت نشده است.
از مدتی پیش برخی شرکت ها در فرودگاه های کشورهای غربی به هواپیماهای ایرانی سوخت نمی دهند و این مسئله با اعتراض ایران روبرو شده است.
رامین میهمانپرست، سخنگوی وزارت خارجه چند روز پیش علیه ادامه این وضعیت هشدار داده و گفته بود که تداوم این رویکرد "منافع آنها را محدود می کند و برخورد با این اقدام نسنجیده و روش مقابله با آن، در دستور کار ایران است."
به گفته آقای پرورش، اگر کمپانیهای نفتی بخواهند تسلیم تهدیدهای آمریکا شوند، هواپیماهای ایرانی مجبور می شوند مسیرهای پروازی خود را از نقاطی صورت دهند که بتوانند سوخت گیری کنند.
مدیر عامل هما به قراردادهای دو جانبه هوایی اشاره کرد که طبق آن کشورها موظف هستند "تسهیلات لازم را برای پرواز امن و آسان برای شرکت هواپیمایی کشور مقابل فراهم کنند."
او با اشاره به موفقیت های ایران در برخورد با تحریم های سی ساله، گفت: "کنوانسیون شیکاگو درباره تحریم ها نیز به صراحت اعلام کرده است که این تحریم ها نباید درباره هواپیماهای مسافری اعمال شود."
پیش از این و به هنگام انتشار خبر توقف سوخت رسانی به هواپیماهای ایرانی، گفته شد که تشکیلات فرودگاهی در بسیاری از کشورها با مساله سوخت رسانی به هواپیماهای مسافربری ارتباطی ندارند و این بخش از خدمات فرودگاهی به طور مستقل توسط شرکت های عرضه فرآورده های نفتی عرضه می شود..
اگرچه قطعنامه های مصوب شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه جمهوری اسلامی ایران شامل توقف تحویل فرآوردهای نفتی به این کشور نیست، اما ایالات متحده به طور یکجانیه محدودیت هایی را علیه فروش این اقلام به ایران تصویب کرده و به اجرا گذاشته است.
قانون محدودیت فروش سوخت به ایران برای شرکت ها و شهروندان آمریکایی که این قانون را نقض کنند مجازات هایی در نظر گرفته است اما شهروندان و شرکت های غیرآمریکایی فعال در خارج از خاک آن کشور قاعدتا مشمول چنین مجازات هایی نمی شوند.
با این همه، شرکت های غیرآمریکایی نگران آن هستند که در صورت انجام معاملاتی با ایران در زمینه های منع شده در قوانین آمریکا، فعالیت های آنان در آن کشور با محدودیت هایی مواجه شود و به همین دلیل داوطلبانه از تنبیه های یکجانبه آمریکا علیه ایران تبعیت می کنند
     
  
مرد

 
با تاكيد بر سياست‌هاي ملايم‌تر در قبال ايران؛
برلوسكوني: تحريم‌ ايران بي‌تاثير است


خبرگزاري فارس: نخست وزير ايتاليا كه كشورش روابط گسترده تجاري با ايران دارد درباره موثر بودن تحريم‌هاي ايران ابراز ترديد كرد و گفت كه رويكردهاي ملايم در قبال ايران مفيدتر خواهد بود.

به گزارش فارس، "سيلويو برلوسكوني " نخست وزير ايتاليا در مصاحبه با روزنامه آلماني "فرانكفورتر آلگماينه زايتونگ " درباره موثر بودن تحريم‌ها عليه ايران ابراز ترديد كرد و گفت ممكن است كه رويكرد‌هاي ملايم مفيدتر باشد.
شوراي امنيت سازمان ملل كه تحت سيطره آمريكا و متحدان آن است تاكنون چندين قطعنامه تحريم‌ عليه ايران به تصويب رسانده است. در حالي كه تمامي اعضاي دائم شوراي امنيت سازمان ملل داراي بمب اتمي هستند اما ايران را متهم مي‌كنند كه در تلاش براي دستيابي به سلاح اتمي است.
روز جمعه سيلويو برلوسكوني در مصاحبه با اين روزنامه آلماني گفت: اگر چه ايتاليا به تحريم‌ها [عليه ايران] پيوسته است [اما] مي‌ترسم كه تحريم‌ها موفقيت‌آميز نباشد.
وي ادامه داد كه تحريم‌ها در برخي كشورها همانند كوبا، رژيم حاكم آن كشور را تقويت كرد و رويكردهاي ملايم و مدبرانه مي‌تواند مفيدتر باشد.
برلوسكوني روسيه و چين را كشورهايي معرفي كرد كه مي‌توانند اين چنين رويكردي را پيگيري كنند و گفت كه از "ون جيابائو " نخست وزير چين خواسته است تا از تاثيرات خود [بر ايران] در اين مسير استفاده كند.
روسيه و چين نيز پيش از اين بارها ترديد خود درباره موثر بودن اقدامات سختگيرانه عليه ايران را اعلام كرده‌اند.
اگر چه ايتاليا روابط گسترده تجاري با ايران دارد اما از قطعنامه‌هاي سازمان ملل عليه ايران حمايت كرده است. البته اين كشور اروپايي هميشه تلاش كرده است تا با تلاش در درگير كردن ايران در موضوعاتي نظير آينده افغانستان، ارتباطات خود با تهران را حفظ كند.
نخست وزير ايتاليا در ادامه اين مصاحبه در پاسخ به سوال ديگري دراين باره كه آيا مي‌توان ايران را در جامعه بين‌الملل ادغام كرد، گفت: حداقل ما بايد اين تلاش را بكنيم [كه ايران را در جامعه بين‌الملل ادغام كنيم]، اين تنها مسيري است كه مي‌توان ايران را از كوچه بن‌بست خارج كنيم.
برلوسكوني ادامه داد: درباره اسرائيل نيز ما فقط مي‌توانيم اميدوار باشيم كه تهديد اتمي، آن اندازه بزرگ نشود كه اسرائيل عليه ايران به اقدام نظامي بپردازد.
البته اين روزنامه آلماني منظور خود از ادغام ايران در جامعه جهاني را اعلام نكرد چون بسياري از كشورهاي جهان از جمله بيش از 100 كشور عضو گروه غير متعهدها بارها حمايت خود را از برنامه هسته‌اي ايران ابراز داشته‌اند و حتي در شوراي امنيت سازمان ملل نيز دو كشور تركيه و برزيل كه از اعضاي غير دائم اين شورا هستند با قطعنامه اخير عليه ايران مخالفت كردند.
     
  
مرد

 
تجاوز ۹ نفر به یک دختر ۱۸ ساله در جمهوری اسلامی

دستگيري باند 9 نفره شياطين

اعضاي اين باند با فيلمبرداري از عمل ننگين خود طرف‌هاي مقابل را تهديد به انتشار فيلم براي استمرار عمل شيطاني خود مي‌كردند.
رئيس پليس آگاهي گيلان از دستگيري اعضاي 9 نفره باند متجاوزان به عنف در لاهيجان و شرق گيلان خبر داد.

عبادالله كريمي با اشاره به دستگيري اعضاي باند مذكور اظهار داشت: دختري 18 ساله به همراه نامزد خود در يكي از شهرستان‌هاي شرق گيلان در حال قدم زدن بودند كه سه نفر تحت عنوان نيروي ارگاني با اعلام اينكه رابطه آنها نامشروع است، نامزد دختر را به سختي مورد ضرب و شتم قرار داده و وي را براي آوردن مدارك شناسايي رها كردند و سپس دختر را با خودرويي به مناطق جنگلي بردند. اين سه نفر پس از انتقال دختر به جنگل به همراه ديگر اعضاي باند پس از اذيت و آزار دختر از وي فيلمبرداري كرده و سپس او را رها كردند. زماني كه دختر به دادسرا براي طرح شكايت خود مي‌رفت ناگهان مقابل دادسرا به يكي از اين متجاوزان برخورد كرده كه با دستور مقام قضايي و اقدام ضربتي پليس، وي دستگير شد.

اين شخص به عمل ننگين خود به همراه دوستانش اعتراف كرد و با اين كار جمع ديگري از اعضاي اين باند دستگير شده و آنها نيز به بزه ارتكابي خود اعتراف كردند.

در راستاي رسيدگي به اين پرونده دختري 14 ساله نيز از اين موضوع آگاه شد و با اعلام شكايت از شاكيان پرونده عنوان كرد كه يكي از اين متهمان پس از چند مرحله ابراز علاقه به او با ترفند وي را به جنگل برده و همراه دوستانش پس از اذيت و آزار از وي فيلمبرداري كرده‌اند.

اعضاي اين باند با فيلمبرداري از عمل ننگين خود طرف‌هاي مقابل را تهديد به انتشار فيلم براي استمرار عمل شيطاني خود مي‌كردند.

تا كنون 9 نفر از اعضاي اين باند دستگير شده و اين پرونده با شدت و دقت در حال رسيدگي است و اگر شخص و يا اشخاصي از اين افراد شاكي هستند مي‌توانند به پليس آگاهي گيلان اطلاع دهند.
     
  
مرد

 
حمله قطریها به ماهیگیران ایرانی

با گذشت بیش از سه هفته از ناپدید شدن 6 ماهیگیر ایرانی، که گفته می شود توسط گارد ساحلی قطر مورد حمله قرار گرفته، تا کنون نه از سوی دولت قطر و نه وزارت خارجه کشورمان اطلاعاتی از آنها در اختیار خانواده هایشان قرار نگرفته است.

در تاریخ 8/7/1389 دو قایق ماهیگیری ایرانی به قصد صید ماهی از بندر عسلویه حرکت کرده و پس از قرار گرفتن در خط مرزی دریایی میان ایران و قطر توسط بالگردهای قطری مورد حمله قرار می گیرد که در این حمله سه تن از سرنشینان قایق های یادشده مجروح و سپس هر 6 سرنشین این دوقایق، توسط گارد ساحلی قطر دستگیر و به دوحه منتقل می شوند.

این اتفاق که تاکنون سابقه نداشته آنگاه رخ می دهد که ماهیگران ایرانی ناخواسته و بر اثر جریانات دریایی وارد آبهای ساحلی قطر می شوند به دنبال آن دو بالگرد قطری به سوی سرنشینان قایق های ماهیگیری ایرانی آتش گشوده و سه تن از آنها را مجروح و سپس به دوحه منتقل می کند.

به دنبال این حادثه، خانواده های ماهیگران یادشده به طور شخصی پیگیر وضعیت آنها می شوند و برابر اطلاعاتی که کسب کرده اند یکی از مجروحین به سبب اصابت گلوله به ناحیه سینه در وضعیت نامناسبی قرار داشته و به همراه دو مجروح دیگر در بیمارستانی در دوحه بستری شده اند، همچنین سه ماهیگیر دیگر نیز در بازداشت قطری ها به سر می برند بدون آنکه مکان نگهداری و وضعیت رسیدگی به جرم آنها مشخص شده باشد.

در حال حاضر فرمانداری کنگان، استانداری بوشهر و وزارت خارجه در حال پیگیری بوده اما به نتیجه مشخصی نرسیده اند! این منبع افزود، تاکنون چنین حادثه ای سابقه نداشته و به سبب جزر و مد دریایی و نزدیکی مرزهای آبی در خلیج فارس، همواره ورود قایق های ماهیگیری کشوری به آبهای ساحلی کشور دیگر رخ می دهد اما با تذکر گارد ساحلی کشورها و در مواردی بازداشت موقت یک یا چند روزه، ماهیگران آزاد می شدند. متاسفانه این بار قطری ها به شکلی غیر مرسوم و بی سابقه اقدام به شلیک به سوی ماهیگیران بی دفاع نموده اند.

در همین حال، برخی ماهیگیران می گویند چند روز پیش از این حادثه میان ماهیگیران ایرانی و قطری درگیری جزئی در این منطقه انجام شده بوده و به نظر می رسد اقدام قطری ها به تلافی درگیری یادشده میان ماهیگیران دو کشور بوده است.

اکنون و با گذشت بیش از سه هفته از این حادثه، دولت قطر مسئولیت این اقدام را هنوز به عهده نگرفته و پاسخ مشخصی نیز به خانواده های ماهیگیران ایرانی نداده است. از سوی دیگر وزارت خارجه نیز نسبت این موضوع هنوز موضع خاصی اتخاذ نکرده است و خانواده های این افراد در بلاتکلیفی قرار دارند.

با توجه به اینکه چنین اتفاقی در تاریخ دریانوردی کشورمان بی سابقه بوده و از سویی قطر در میان دیگر همسایگان ایران در حاشیه خلیج فارس در حال حاضر روابط مناسب تری با کشورمان دارد به نظر می رسد رسیدگی به این حادثه باید با جدیت و حساسیت بیشتری توسط وزارت خارجه پیگیری شود و طرف قطری نیز باید در قبال چنین اقدام غیر معمول و غیر منتظره ای نه تنها پاسخگو بوده بلکه به شکل شایسته ای جبران نماید، زیرا در غیر این صورت در آینده شاهد حوادث بدتری از این دست خواهیم بود.
     
  

 
خوابیدن زن در كنار دیوار حرام است ((( فتوای جدید )))

به گزارش شیعه آنلاین، براساس جدیدترین فتوای یک چهره وهابی، خوابیدن زنان در کنار دیوار به دلیل مذکر بودن کلمه «دیوار» در ادبیات عرب، حرام است.

با اینکه این فتوا در روزنامه الوطن یک روزنامه غیر رسمی و محلی در سوریه منتشر شده است، اما جار و جنجال نسبتا وسیعی را در سطح محافل دینی و اجتماعی سوریه در ردّ و محکومیت این فتوای احمقانه و غیر درست برانگیخته است. این فتوا توسط یک زن مفتی «منیره القبیسی» صادر شده است.

دکتر «توفیق رمضان» رئیس گروه فقه اسلامی دانشکده دینی دانشگاه دمشق در رد این فتوا اعلام کرد: این سخنی بی ارزش است. من پناه می برم به خدا از آنچه خانم «منیره القبیسی» بر زبان آورده است.

این فتوا معضل بزرگی را در محافل دینی سوریه پدید آورده است. عده ای او را کافر خطاب می کنند و عده ای دیگر با اهتمام زیاد به جستجو در زندگی او پرداخته اند که بدست چه کسانی وی تربیت و رشد یافته است که چنین فتوایی را صادر نموده!

«توفیق رمضان» در مقاله خود به خانم «القبیسی» و پیروانش حمله کرده و می گوید: «او یک جمعیت دینی افراطی زنان» را اداره می کند که برخی اعضایش افکار بشدّت افراط گرایانه دارند.

شایان ذکر است «منیره القبیسی» از چهل سال پیش مکتب فکری تربیتی دینی بزرگی را به وجود آورده که هم اکنون تبدیل به سازمانی شده که ارتباطات هندسی مستقیم خود را دارد، بنابراین این استاد تأثیر زیادی بر طبقه فرهنگی وسیعی از دختران و زنان جامعه اسلامی سوریه دارد و تعداد زیادی از زنان و دختران و مادران مسئول در سوریه شاگرد مکتب فکری او هستند و بخش وسیعی از آنها متآثر از این مکتب فکری هستند.

مخالفان وی معتقدند این مسأله بر پایه وحدت وجود و تقدیس خانم «قبیسی» است به طوری که آنها در بوسیدن دست و پای وی بر یکدیگر سبقت می گیرند و معتقدند هر چه که او فکر می کند، در ذات خدا موجود است.

در همین حال «مجمع احمد کفتارو» از شیوخ سرشناس دینی سوریه نیز ضمن محکوم کردن فتوای مذکور، می گوید: این تفکر عجیبی است که تاکنون در تاریخ شریعت اسلامی اصلاً وجود نداشته است و نشأت گرفته از بت های فکری و ضلالت عقل است و هدف آن ایجاد فتنه در جهان عربی اسلامی از طریق تشویش حقائق دینی است.

گفتنی است خانم «القبیسی» که جنبش «القبیسیات» را تأسیس کرده است، در سال ۱۹۳۳ در دمشق متولد شد و لقب «آنسه» (دوشیزه) را بر خود نهاد. وی در مدارس پایتخت سوریه تحصیل کرد و در علوم طبیعی فارغ التحصیل شد و در اوایل دهه شصت فعالیت های تبلیغی و آموزشی خود را با هم همراه کرد.

در طول دو دهه اخیر وی فعالیت خود را به صورت علنی و سری ادامه داد و توانست با همراه کردن دو بخش تبلیغی و آموزشی، فعالیت های خود را در مرحله اول در استان های مختلف سوریه گسترش دهد و سپس در مرحله بعد از مرزهای سوریه هم گذشت و به جهان عرب رسید، تا آنکه هم اکنون – و براساس ارزیابی های پیروان و شیوخ – پیروان او شامل ۷۵ هزار دختر جوان می شوند.
این كاربر به درخواست خودش بن شد.
مدیریت انجمن پرنس و پرنسس
     
  
صفحه  صفحه 9 از 77:  « پیشین  1  ...  8  9  10  ...  76  77  پسین » 
گفتگوی آزاد

Non-political News | اخبار روز (غير سياسى)

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA