انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
کامپیوتر
  
صفحه  صفحه 4 از 12:  « پیشین  1  2  3  4  5  ...  9  10  11  12  پسین »

دانستنیهایی در مورد دنیایی كامپیوتری


مرد

Prince
 
Liux چیست؟ توضیح مختصری درمورد سیستم عامل لینوکس
Liux یکی از سیستم عاملهای قوی و سرعت بالا

درست مانند ویندوز یك سیستم عامل است. می‌توانید آن را همراه ویندوزتان نصب كنید و رایانه‌تان را با هر كدام از سیستم‌های عامل به راه بیاندازید، ولی نه با هر دو! یا می‌توانید فقط لینوكس را نصب كنید و از ویندوز منصرف شوید. برنامه‌ها باید با لینوكس سازگار باشند، یعنی همانند برنامه‌های سازگار با سیستم‌ عامل «مكینتاش» باید مشخصا برای آن نوشته شده باشند. البته لینوكس تا حدودی با برنامه‌های ویندوز سازگاری دارد. روی هم رفته وقتی یك نرم‌افزار تجاری لینوكس می‌گیرید، مجموعه‌ای كامل از برنامه‌ها را دریافت می‌‌كنید كه مشابه برنامه‌هایی است كه همراه یك رایانه شخصی جدید به شما می‌فروشند: واژه‌پرداز، صفحه‌بندی، بانك اطلاعات، مرورگر وب، نرم‌افزار ایمیل و چندرسانه‌‌ای.

حتی اگر نتوانید لینوكس را به اجرای یك برنامه خاص ویندوز متقاعد كنید، آن شاید بتواند با اطلاعات تولید شده، مانند سند واژه پرداز كار كند. نقطه ضعفش زمانی بروز می‌یابد كه شما در نهایت بخواهید برنامه‌ای با ویندوز اجرا كنید كه معادل لینوكس ندارد. لینوكس از كجا آمده است؟ بسیاری از انسان‌های واقعا با هوش از انحصار مایكروسافت بیزارند. شماری از این عده ویروس‌هایی را می‌نویسند كه هر روز درباره‌شان می‌خوانید و آنها می‌‌كوشند هفته‌ای یكبار رایانه شما را از كار بیاندازند. گروهی دیگر مدول‌ها و برنامه‌‌های لینوكس را می‌نویسند و از اینترنت برای سازماندهی و هماهنگی فعالیت‌هایشان بهره می‌گیرند.

«لینوكس» بیش از هر چیز دیگری كه دنیا تا به امروز دیده، به یك جنبش توده‌ای تبدیل شده و هزاران نفر نهایت تلاش خود را به كار می‌گیرند تا سلطنت حاكم ویندوز را سرنگون كنند. كلیه برنامه‌هایی كه این افراد پدید می‌آورند، روی هم رفته رایگان هستند. اگر رایانه باز باشید، می‌توانید با «دان‌لون» كردن رایگان لینوكس برای چند آخر هفته سرگرم شوید ولی ممكن است سردرد بگیرید. اما می‌توانید لینوكس را بخرید و آن برای مبتدی‌‌ها ایده‌ بدی نیست. شركت‌هایی مانند Lindows ، SUSE و Xandros در ازای یكصد دلار یا كمتر یك نسخه رایگان لینوكس را می‌گیرند، مجموعه‌ای از نرم‌افزار به آن می‌افزایند و با رفع سایر نقایص اطمینان می‌یابند كه همه چیز با همدیگر سازگارند.

تجربه من نشان می‌دهد نصب محصول نهایی كم دردسرتر از ویندوز خواهد بود. آیا لینوكس بهتر از ویندوز است؟ بستگی دارد منظورتان از بهتر چیست؟ از دیدگاه یك كاربر، آنها بیشتر شبیه به همدیگرند، نه متفاوت، پس اگر به دنبال تجربه كاربری بهبود یافته‌تری هستید، مكینتاش را امتحان كنید، البته به شرط آنكه جرات امتحان كردن را داشته باشید. كاربرد لینوكس برای كسب و كارها نیز به همین منوال است: آن از لیندوز ارزان‌تر‌ و با ثبات‌تر و كار با آن آسان‌تر است. كسب و كارها به واسطه لینوكس نه تنها برنامه‌های مورد نیاز بلكه كدهای بنیادین آنها را دریافت می‌كنند و می‌توانند مطابق میل خود تغییر دهند. بی‌دلیل نیست شركت‌های بزرگ آی‌بی‌ام، «نوول» و سایر غول‌های بزرگ می‌كوشند سوار موجی شوند كه ابتدا شركت‌های كوچكی مانند «ردهت» به‌راه انداختند. لینوكس برای كاربرد خانگی بیشتر دردسر ایجاد می‌كند.

درست است كه آن را رایگان به دست می‌آورید، ولی ویندوز را نیز كمابیش همراه رایانه‌های جدید مجانی می‌گیرید. رایانه جدید معمولاً از خدمات پس ازفروش برخوردار است، ولی لینوكس رایگان از این خدمات بهره‌مند نیست. در خانه‌هایی كه چند رایانه دارند، داشتن یك رایانه با لینوكس عقلانی است و شاید ارزش پرداخت مبلغی برای خریدش را داشته باشد. اگرچه مسائل امنیتی در عالم فرض محتمل هستند، ولی لژیونر هكرها صرفا به لینوكس حمله نمی‌كنند. به عبارت دیگر، وقتی سایر سیستم‌ها آلوده می‌شوند، لینوكس شما خوش و خرم كار می‌كند. بله، گهگاه ناگزیرید باگ‌ها را از بین ببرید، ولی رفع آنها به اندازه ویندوز حیاتی نیست.

یك كاربر اعلام كرده كه لینوكس در مقایسه با ویندوز حوصله را سر می‌برد. لینوكس می‌تواند رایانه‌های قدیمی را بهبود بخشد، من توانسته‌ام آن را با موفقیت روی یك رایانه قدیمی 450 مگاهرتز سلرون با 256 مگابایت رم نصب كنم و آن واقعا مفید بوده است. ویندوز 98 از آن خیلی كند‌تر كار می‌كند و بیشتر آسیب می‌بیند.
عشق من عاشقم باش!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈

دل نه اجبار میفهمد نه نصیحت...
آنکه لایق دوست داشتن است را دوست می دارد.
     
  
مرد

Prince
 
توضیح مختصری درمورد فایل System.dat
فایل System.dat نیز برای نگهداری اطلاعات سیستم طراحی شده است . این فایل نیز اطلاعات زیر را در خود نگه می دارد .

  • گروههای مختلف سخت افزار های شناسایی شده توسط ویندوز.
  • دستگاه های مختلف متصل شده به کامپیوتر.
  • منابع مورد استفاده در هر دستگاه.
  • اطلاعات Plug&play بدست آمده از بایوس و یا دستگاههای Plug&Play.
  • درایورهایی که درمود حفاظت شده کار می کنند و در زمان شروع به کار ویندوز بارگذاری می شوند.
  • پارامترهای داخلی ویندوز.
  • پارامترهای برخی از برنامه های کاربردی 32 بیتی.

عشق من عاشقم باش!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈

دل نه اجبار میفهمد نه نصیحت...
آنکه لایق دوست داشتن است را دوست می دارد.
     
  ویرایش شده توسط: Prince   
مرد

Prince
 
دانگل چیست؟ چگونه کار میکند؟
مقدمه:دانگل وسیله سخت افزاری کوچکی است که برای رسیور حکم یک تیونر جداگانه را اجرا میکند یعنی با استفاده از این قطعه رسیور تک تیونره شما به یک رسیور دو تیونره نیز تبدیل خواهد شد .همچنین قابل استفاده در کارتهای دی وی بی نیز می باشد.

دانگل چیست؟

دانگل قطعه ای دیجیتالی است که می تواند از طریق سیگنالهای ماهواره ای با مرکز دیتای کارت شیرینگ ارتباط برقرار کند و کانالهای کارتی مشخص شده را باز کند. به عبارت بهتر با دانگل می توان بدون نیاز به اینترنت و کارت اوریجینال ، کانالهای کارتی (که وعده داده شده باشد) را باز کرد. اساس کار دانگل گرفتن کلیدهای چند ثانیه ای از کارت به اشتراک گذاشته شده روی سرور توسط سیگنالهای ماهواره ای است.

در حال حاضر دانگل های متفاوتی در بازار موجود است. Y4 ، Timer ، Microbox ، Y6 و.... . در گذشته نیز دانگلهایی همانند Y2 فعال بوده اند. اما ویژگی رایجی که این دانگلها دارند این است که با دستگاههای خاصی کار می کنند. الان هم دانگل میکرو ۱ داره جای خودشو به دانگل میکرو ۲ میده.


نحوه اتصال کلی:

نحوه عملکرد آن به این گونه است که شما از قبل باید یک دیش جداگانه بر روی یکی از ماهواره های eutelsatW6 یا eutelsat W3 یا NSS6 یا جهت های دیتا مخصوص این کار تنظیم نموده و سیم ارتباط داده شده بر روی lnb این دیش را به ورودی دانگل اتصال داده و دانگل را از طریق کابل rs-232 به رسیور و در کارتهای دی وی بی به کامپیوترمتصل نمایید البته پینهای کابل تغییر کرده که در زیر نمایش داده خواهد شد
5---5
3---3
2---2

کار دانگل چیست؟

دانگل با دریافت data از ماهواره های eutelsatW6 یا eutelsat W3 یا NSS6 و... کدهای جدید را به رسیور منتقل میکند و میتونید کانالهایی که کارتی و پولی هستن رو به صورت آزاد و بدون پرداخت هیچ هزینه ای تماشا کنید. فقط هر از چند وقتی پچ و یا ساده تر بگم نرم افزاری جدید برای مدل دانگل های مختلف میاد که باید این نرم افزارها رو به دانگل انتقال داده و دوباره کانالها باز بشن و شما از تماشای کانالهای مورد علاقتون لذت ببرید.

دانگل ها معمولا دارای اعتبار ۱ ساله هستند و قیمتها هم بسته به نوع دانگل متفاوت است.

نكته:

دانگل ها جدای از مدل و مارکشان همگی یک هدف را دنبال می کنند ،آن هم بازگردن یا دکود کردن شبکه های ماهواره ایست.دانگل ها تا به حال نتوانسته اند به خوبی و ۱۰۰% نیاز کاربران را برطرف کنند به خاطر چند دلیل :

۱- دانگل ها داری هیچ گارانتی زمانی از طرف شرکت سازنده و فروشنده ندارندد ، یعنی اینکه یک دانگل در تاریخ ۱۷ اسفند ساخته شده و سرویس این دانگل از ۱ فروردین بر روی ماهواره W6 یا هر ماهواره دیگری فعال می شود . این دانگل ۱ ماه بعد به دست فروشنده میرسد و شما یا مشتری ۴ ماه بعد اطلاع پیدا میکنید که یک همپین وسیله ای وجود دارد و اقدام به خرید میکنید و وقتی از فروشنده میپرسید سرویس این محصول تا چه تاریخی پابرجاست به شما جواب میدهد ۱ سال . بله یک سال از شروع سرویس که ۱ فروردین میباشد نه موقع خرید که ۵ ماه گذشته است.این مربوط به گارانتی فروشنده اما گارانتی سازنده خیلی بدتر از قضیه فروشنده میباشد ،به خاطر اینکه دانگل ها همیشه ۱ ماه خوب کار کردند ۲ ماه قطع بودند ۹ ماه بد کار کردند.این موضوع هم بر میگردد به پشتیبانی شرکت سازنده که آن هم وقتی به سود خود میرسند دیگر همه چی یادشان میرود.

۲-همیشه یک دیش یا یک جهت با مقدار زیادی سیم باید و جود داشته باشد تا شما بتوانید از دانگل استفاده کنید.

۳-هر چند وقت یک بار نرم افزار یا به قول معروف آپگرید جدید برای دانگل ها بیرون می آید که باعث قطع شدن سرویس و کانال ها می شود. که این امر مستلزم آن است که شما باید با فروشنده تماس گرفته و آن را از قطع شدن کانال ها مطلع سازید تا اینکه فروشنده به شما بگوید دانگل باید آپگرید شود.و روز از نو روزی از نو.

اما از حق نگذریم باید گفت اگر نخواستید از دانگل به عنوان یک مبدل استفاده کنید میتوانید دانگل را به عنوان یک رسیور مستقل استفاده کنید.که باز این امر مستلزم آپگرید دانگل می باشد.
عشق من عاشقم باش!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈

دل نه اجبار میفهمد نه نصیحت...
آنکه لایق دوست داشتن است را دوست می دارد.
     
  
زن

Princess
 
توضیح مختصری درمورد فایل User.dat
فایل User.datبرای ذخیره اطلاعات کاربر طراحی شده است و در آن فایل اطلاعات زیر ذخیره می شوند :

  • کاغذ دیواری ، الگوی رنگ ، گزینه ها ی ماوس، گزینه های Accesibility و دیگر پارامترهایی که در پنجره Control Panel تعیین می شوند .
  • نمادهای روی Desktop.
  • پوشه ها ، میانبر های موجود در منو.
  • پیکر بندی تعریف شده برای پنجره Windows explorer.
  • پارامترهای تعیین شده برای Accessories ویندوز.
  • اتصالات شبکه و کلمات رمز.

هر زمان که از ویندوز خارج می شوید سیستم کپی پشتیبان جدیدی از فایل User.dat را ایجاد می کند . این کپی پشتیبان نیز از نوع پنهان ، سیستمی و فقط خواندنی است و نام آن User.DA0 می باشد . اگر به هر دلیلی فایل User.dat خراب شده و یا از بین برود سیستم از این فایل استفاده می کند .
عشق من عاشقتم!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
پرنسس
     
  
زن

Princess
 
توضیح مختصری درمورد Regedit
برای اجرای برنامه Registry Editor می توانید دستور Regedit را در کادر Run منوی Start وارد کنید. اما از آنجا که با هر نوع تغییر در رجیستری ممکن است تنظیمات سیستم عامل شما دچار مشکل شود ، بهتر است قبل از هر کار اقدام به تهیه نسخه پشتیبان از این برنامه کنید. بدین منظور یکی از روشهای زیر را بکار گیرید :

الف) استفاده از System Restore:

این برنامه تحت ویندوز های Xp و ME قابل اجرا است . برای استفاده از این برنامه قبل از تغییر در رجیستری، بر روی دكمه Start ، کلیک کرده و گزینه Accessories را از منوی Programs انتخاب کرده سپس در System Tools گزینه System Restore را انتخاب کنید. سپس گزینه را Create a restore point انتخاب كنید . دكمه Next را كلیك كرده و از دستورالعملهای آن پیروی کنید.

ب) استفاده از ویرایشگر رجیستری:

برنامه Regedit اقدام به تهیه پشتیبان از رجیستری کنند. بدین منظور با اجرای دستور Regedit در گزینه Run منوی Start برنامه ویرایشگر رجیستری را فعال کنید . سپس گزینه Export Registry File را انتخاب کنید .

ج) کپی دستی فایل های رجیستری:

کاربران سیستم عامل ویندوز 98 و یا 95 می توانند با کپی کردن فایل های User.dat و system.dat که در محل نصب ویندوز قرار دارند از آنها نسخه پشتیبان تهیه کنند . البته در ویندوز Me فایل دیگری نیز با نام Classes.dat وجود دراد . توجه داشته باشید از آنجا که این فایل ها بصورت مخفی و سیستمی هستند قبل از آنکه بتوانید آنها را مشاهده
کنید باید تنظیمات مربوط به مشاهده این فایل ها را در ویندوز اجرا کنید .
عشق من عاشقتم!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
پرنسس
     
  
زن

Princess
 
توضیح مختصری درمورد Windows XP Compatibility
طبق گفته ی مایكروسافت برای نصب ویندوز XP ما باید حداقل دارای یك كامپیوتر با سخت افزارهای زیر باشیم:

  • پردازشگر : 233MHz
  • حافظه (RAM) : حداقل 64MB (كه البته مایكروسافت داشتن 128MB حافظه را پیشنهاد می كند)
  • داشتن 1.5GB فضای خالی بر روی یك پارتیشن
  • 2GB : HARD DISK كارت گرافیك (VAG)
  • و صفحه نمایش : با قدرت نمایش تصویر با وضوح 800×600 یا بالاتر
  • CD-ROM Drive : با قابلیت خواندن CD با سرعت12X یا بیشتر
  • صفحه كلید و Mouse: Mouse سازگار با محیط ویندوز البته گفتن این نكته ضروری است كه این مشخصات، حداقل مشخصات لازم برای نصب ویندوز XP است و مسلم است كه با این مشخصات ما نباید انتظار داشتن یك سرعت اجرای خوب را ازآن داشته باشیم.

اما اگر خواهان داشتن یك ویندوز XP با سرعت اجرای خوب هستید سیستم شما حداقل باید مجهزبه یك پردازشگر600MHz به همراه 256MB حافظه باشد.
عشق من عاشقتم!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
پرنسس
     
  
مرد

Prince
 
توضیح مختصری درمورد Windows NT
Windows NT

سیستم عاملى كه در سال 1993 توسط شركت Microsoft corporation ارائه گردید. و جدیدترین و آخرین سیستم شركت میكروسافت است.

Windows NT بر خلاف ویندوز به وجود سیستم MS-DOSوابسته نیست به عبارت دیگر یك سیستم عامل خودكفا بوده و یك رابط گرافیكى كاربر دارد.

Windows NT یك سیستم عامل چند وظیفه اى 32 بیتى با ویژگیهاى شبكه سازى، چند پردازشى قرینه اى، بندكشى و امنیتى مى باشد.

این سیستم عامل بر روى سخت افزارهاى متنوعى از جمله سیستم هاى برپایه ریزپردازنده هاى 80386 و 80486 و پنتیوم اینتل، ریزپردازنده هاى DEC Alpha AXP، ریزپردازنده اى MIPS، و همچنین در كامپیوترهاى چند پردازنده اى به اجرا در مى آید.

Windows NT تا 4 گیگا بایت حافظه مجازى را تحت پشتیبانى قرار داده و مى تواند برنامه هاى كاربردى OS/2, MS-DOSو POCIX××××× را به اجرا درآورد.
عشق من عاشقم باش!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈

دل نه اجبار میفهمد نه نصیحت...
آنکه لایق دوست داشتن است را دوست می دارد.
     
  
مرد

Prince
 
ساختار رجیستری Registry structure
رجیستری دارای یک ساختار درختی است - هرچند ساختاری پیچیده همانند پوشه های مختلف موجود در هارد دیسک می باشد - که همانند برنامه Windows Explorer می باشد .

هر شاخه اصلی ( که با یک آیکون پوشه از بقیه مجزا شده است ) کندو (Hive) نامیده می شود و هر کندو نیز دربردارنده کلید هاست (Keys) . هر کلید شامل کلید های دیگر ( گاهی اوقات نیز خود آنها دارای زیر کلیدهای دیگری است ) و به همین ترتیب آن هم شامل مقادیر دیگری است. مقادیر در بردارنده اطلاعات حقیقی است که در رجیستری باقی می ماند. بسته به نوع مفاهیمی که مورد استفاده قرار می گیرند ، سه نوع مقدار وجود دارد :

String, Binary و DWORD

6 شاخه اصلی که بخش های مختلف اطلاعات را در رجیستری ذخیره می کنند عبارتند از :


HKEY_CLASSES_ROOT : این شاخه شامل تمام فایل نقشه برداری ضمیمه سازی برای پشتیبانی از ویژگی کشیدن و رها کردن (drag-and-drop) ، اطلاعات مربوط به OLE، کلیدهای میانبر ویندوز و هر جزء اصلی مربوط به رابط های کاربری ویندوز را در خود جای داده است .

HKEY_CURRENT_USER : این شاخه به بخشی از HKEY_USERS مربوط به کاربری که در سیستم Login کرده است لینک شده و پیوند برقرار می کند و دربردارنده اطلاعاتی همانند نام های Logon ، تنظیمات مربوط به Desktop و نیز تنظیمات Start menu می باشد.

HKEY_LOCAL_MACHINE : این شاخه دربردارنده اطلاعات خاص کامپیوتر درباره نوع قطعات سخت افزاری ، نرم افزاری است که برای تمامی کاربرانی که در آن سیستم Login نمایند مورد استفاده قرار می گیرد.

HKEY_USERS : این شاخه شامل تنظیمات منحصر به فرد ای است که برای هر یک از کاربران مورد استفاده قرار می گیرد و از کاربری به کاربر دیگر متفاوت است. هر کاربر نیز با یک رابط جانبی همانند s-1-5-18 از بقیه جدا می شود.

HKEY_CURRENT_CONFIG :این شاخه به بخشی از HKEY_LOCAL_MACHINE که مربوط به ساختار بندی سخت افزار هاست لینک می شود .

هر مقدار رجیستری به یکی از 5 حالت زیر ذخیره می شود:

REG_BINARY : در این شیوه مقادیر بصورت ردیف داده های باینری ذخیره می شوند. اغلب اطلاعات اجزاء سخت افزار ها بصورت داده های باینری ذخیره شده و در یک ویرایشگر بصورت قالب بندی hexadecimal دیده می شوند.

REG_DWORD : این حالت برای داده های 4 بایتی که معمولا مقادیر boolean ، همانند "0" برای غیر فعال کردن و "1" برای فعال کردن . از دیگر موارد این حالات راه انداز دستگاه و سرویس هایی از این نوع هستند . و در REGEDT32 با قالب بندی های binary، hexadecimal و decimal و در REGEDIT نیز در قالب بندی های hexadecimal و decimal نشان داده می شوند .

REG_EXPAND_SZ : این حالت رشته داده ای قابل توسعه ای هستند و بصورت رشته ای شامل یک متغیر است که در هنگام فراخوانی توسط یک برنامه کاربردی جایگزین آن می شوند برای مثال ، در مقادیر زیر :

رشته "%SystemRoot%" با موقعیت واقعی دایرکتوری که دربردارنده فایل های سیستمی Windows NT است ، جایگزین می شود.

REG_MULTI_SZ : این حالت درواقع بصورت چند رشته ای است و برای نمایش مقادیری که دربردارنده لیست ها و یا مقادیر چند تایی هستند بکار می رود، و هر عضو بوسیله یک کاراکتر NULL از بقیه جدا می شود .البته این حالت از مقادیر تنها در موارد پیشرفته رجیستری همانند REGEDT32 مورد استفاده قرار می گیرد.

REG_SZ : این حالت نیز یک رشته استاندارد است که برای نمایش مقادیر متنی است که برای خواندن و استفاده افراد بکار می رود.

مواردی از حالات داده ها که بوسیله ویرایشگر های استاندارد رجیستری در دسترس نیستند عبارتند از :

REG_DWORD_LITTLE_ENDIAN

REG_DWORD_BIG_ENDIAN

REG_LINK

REG_NONE

REG_QWORD

REG_QWORD_LITTLE_ENDIAN

REG_RESOURCE_LIST
عشق من عاشقم باش!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈

دل نه اجبار میفهمد نه نصیحت...
آنکه لایق دوست داشتن است را دوست می دارد.
     
  ویرایش شده توسط: Prince   
مرد

 
يك شاه كليد براي همه پسوردها يتان

یك پسورد براي همه: با خواندن عنوان اين مطلب احتمالا خواهيد گفت استفاده از يك پسورد در وب سايتها و سرويس هاي مختلف كار امني نيست و ممكن است به دليل هك شدن سايت ، اكانت يا حتي شيطنت مدير سايت ، حساب هاي كاربري در ساير سايتها نيز به خطر بيفتند.

بله! ولي تعداد قابل توجهي از كاربران فقط يك پسورد دارند و در سرويسهاي مختلف از آن استفاده مي كنند و دليل اين كار را فراموش كردن پسوردهاي مختلف و مخصوص هر سايت مي گويند…

يكي از راهكارهاي ممكن استفاده از تابع هاي درهم ساز يكطرفه است به اين معني يك متن اصلي را به صورت غير قابل بازگشت رمزگذاري كرده و با تركيب اطلاعات دلخواهي مانند اسم سايت ، نام كاربري و… رمز منحصر به فردي براي هر سايت و سرويس توليد مي شود اين رمز جايي ذخيره نشده و توسط تابع درهم ساز در لحظه ايجاد مي شود ؛ امن و منحصر به فرد است!

به عنوان مثال اگر پسورد اصلي (شاه كليد) egza و سايت ebay.com باشد برنامه درهم ساز با استفاده از رمز اصلي و نام سايت متن 66450c31c37b را به عنوان پسورد مي دهد براي سايت google.com با همان پسورد تابع متن d478eaa7fb28 به عنوان پسورد توليد مي كند

با اين روش سايت پسورد اصلي و همچنين پسوردهاي ديگرتان در سايتهاي ديگر را هيچ وقت نخواهد دانست ، در صورتي كه چندين حساب كاربري در سايتي داريد مي توانيد نام كاربري يا آدرس ايميل را در فرآيند توليد پسورد دخيل كنيد

از جمله استفاده ديگر اين روش براي مديران سيستم انتخاب پسورد براي يوزرها ست يا در مواقعي كه نياز داريد براي چندين فايل پسورد انتخاب كنيد و به دلايلي پسوردها نبايد يكسان باشد درهم سازي يكطرفه نام فايل يا نام كاربري راهكار خوبي ست

ابزارهاي رمزنگاري يكطرفه

توليد كننده پسورد بايد هميشه در دسترس باشد مثلا نسخه موبايل يا آفلاين داشته باشد و به عبارتي ديگر كاملا پرتابل باشد و…

مثل هميشه يك افزونه فايرفاكس وجود دارد!

PwdHash: اگر پسورد سايتي را با @@ شروع كنيد يا كليد F2 را قبل از تايپ بزنيد به طور خودكار الگوريتم رمز گذاري يك طرفه پسورد را توليد مي كند از ويژگي ديگر اين افزونه مقابله با كدهاي جاوا اسكريپتي است كه پسوردها را مي خوانند ، براي زير دامنه هاي سايت پسورد مشابه اي توليد ميشود اگر نمي خواهيد افزونه نصب كنيد يا امكان نصب وجود ندارد فرم توليد پسورد سايت سازنده موجود است https://www.pwdhash.com

Magic Password Generator: توليد پسورد و پر كردن خودكار فرم يوزرنيم و پسورد

Password Hasher: داراي نسخه آنلاين و توانايي ذخيره صفحه توليد پسورد براي توليد آفلاين پسورد ، كليد ميانبر http://wijjo.com/PasswordHasher

Hash Password Generator: توليد پسورد با الگوريتم هاي مختلف MD2, MD5, SHA-1, SHA-256, SHA-384, SHA-512 و الگوريتم هاي مشابه ابزارهاي مشابه شامل SuperGenPass, PwdHash, Magic Password Generator http://www.timando.net/hash-1 + نسخه موبايل

نوشتن ابزاري توليد كننده پسورد شخصي بسيار ساده است و اينكار رو در ويژوال بيسيك 6 (به دليل سادگي و بيشتر بودن مخاطب )در عرض چند ده دقيقه انجام دادم و مي توانيد برنامه + يا + كد سورس آن را از اينجا دريافت كنيد

منبع
با تو سرسبزی از ایثار سیه پوشان است

ای مسلط دستت از خون شهیدان سرخ است
     
  

 
چند راهکار برای کارکرد با اینترنت سرعت پائین

امضا ایمیل حرفه‌ای و گرافیکی را فراموش کنید. این امضا‌ها حجم زیادی می‌گیرند و ایمیل شما را سنگین می‌کنند. می‌توانید از...

اینترنت کند پدیده غریبی نیست. اما راه‌هایی برای کنارآمدن با این موضوع هست.

هیچکس از کار کردن با اینترنت کند لذت نمی‌بره؛ ارسال ایمیل با حجم بالا، فرستادن فایل برای دوست و یا انتظاری که بابت باز شدن یک صفحه ساده باید کشید روح آدم رو فرسایش می‌ده!
اما برای خیلی‌ها چاره‌ای جز کنار آمدن با این شرایط نیست. در این نوشته به چند روش برای کار کردن با اینترنت کم سرعت اشاره می‌کنیم.

فشرده‌سازی فایل‌ها

اگر می‌خواهید چند فایل ارسال کنید بهتر است از فشرده‌سازی استفاده کنید. کمپرس کردن فایل‌ها به شکل دراماتیکی حجم را کم‌ می‌کند. Winzip و WinRAR دم دست‌ترین برنامه‌ها برای فشرده‌سازی هستند.

سرعت مرورگر را افزایش دهید

گرافیک برای بسیاری مهم است (و البته ما!) اما فراموش نکنید که اینترنت کند چیز دیگری است. برای این که گرافیک رو غیر فعال کنید:

۱- در بخش tools مرورگر سراغ internet option بروید
۲- حالا روی Advanced کلیک کنید
۳- بخش Multimedia را پیدا کنید
تیک این بخش‌ها رو حذف کنید:
Play animations in Web pages
Play sounds in Web pages
Play videos in Web pages
Show pictures


از distribution lists استفاده کنید

معمولا ایمیل‌ها برای افراد یک گروه سریع تر فرستاده می‌شوند تا اینکه تک تک برای هر کدام بفرستید. بنابراین بهتر است لیست‌های گروهی داشته باشید. در ضمن اگر از outlook استفاده می‌کنید بد نیست به این لینک هم سری بزنید تا مراحل ساختن distribution lists را ببینید.

امضای ایمیل ساده‌ای داشته باشید

امضا ایمیل حرفه‌ای و گرافیکی را فراموش کنید. این امضا‌ها حجم زیادی می‌گیرند و ایمیل شما را سنگین می‌کنند. می‌توانید از امضاهای فونتی ریز و مختلف و رنگ‌های متفاوت برای امضای ساده و سبک استفاده کنید. اگر از امضای گرافیکی استفاده می‌کنید مطمئن شوید که سبک و کوچک هستند تا هم شمای فرستنده و هم دوست گیرنده سریع‌تر کار کنید.[آشنایی با امضای دیجیتال]
صفحات رو ذخیره کنید

اگر احتیاج به سایت‌های مرجع دارید بهتر است قبل از هر کاری صفحه مورد نظرتان را ذخیره کنید. حالا اگر اینترنت قطع شد باز هم می‌توانید به کارتان ادامه دهید.

cache مرورگر را زیاد کنید

وقتی حجم cache مرورگر را زیاد کنید صفحات سایت‌هایی که قبلا دیده‌اید سریع‌تر باز می‌شوند. بسیاری از فایل‌ها و عکس‌هایی که روی سایت‌ها هستند روی دستگاه شما ذخیره می‌شود و کمک می‌کند دفعه بعد که به آن صفحه مراجعه کردید بدون نیاز به دانلود مجدد، صفحه باز شود.

برای افزایش حجم cache:

1- بر روی tools و بعد Internet Options کلیک کنید.
۲- در بخش general به دنبال Temporary Internet Files بگردید و روی Settings کلیک کنید.
۳- در زیر بخش Check for newer versions of stored pages دکمه Automatically انتخاب شده است.
۴- حالا می‌‌توانید این حجم را افزایش دهید ولی زیاده روی نکنید.
این كاربر به درخواست خودش بن شد.
مدیریت انجمن پرنس و پرنسس
     
  
صفحه  صفحه 4 از 12:  « پیشین  1  2  3  4  5  ...  9  10  11  12  پسین » 
کامپیوتر

دانستنیهایی در مورد دنیایی كامپیوتری

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA