انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
کامپیوتر
  
صفحه  صفحه 2 از 8:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  7  8  پسین »

تازه های تكنولوژی


مرد

 
ویندوز 8 سال 2012 در بازار
بعد از گمانه زنی های بسیار در مورد زمان عرضه نسخه جدید سیستم عامل ویندوز شرکت مایکروسافت، سرانجام مشخص شد که این نسخه از ویندوز در سال 2012 در دسترس خواهد بود.

ویندوز 8 بعد از عرضه ویندوز موفق 7 روانه بازار می شود و لذا کارشناسان معتقدند اگر مایکروسافت در انتظار استقبال خوب از این سیستم عامل است، چاره ای ندارد جز اینکه این سیستم عامل را با امکانات کافی و متنوع در دسترس علاقمندان قرار دهد.

در حال حاضر برنامه‌ریزی‌های مربوط به تولید این سیستم عامل به پایان رسیده و طراحی مؤلفه های مختلف ویندوز 8 آغاز شده است، هر چند در این زمینه خبر چندانی منتشر نشده است.

برخی اطلاعات منتشر شده در این زمینه حاکی است که ویندوز 8 مجهز به امکاناتی خاص برای خرید نرم افزار و یک فروشگاه آنلاین کامل خواهد بود و این امکانات مشابه با App Store شرکت اپل است که سالها است از طریق سیستم عامل مک به سادگی در دسترس است.

به نظر می رسد مایکروسافت که از طولانی شدن فاصله عرضه نسخه های جدید ویندوز متضرر شده این بار قصد دارد تجربه تلخ گذشته را تکرار نکند و ویندوز جدید را به فاصله سه سال بعد از عرضه ویندوز قبلی در دسترس علاقه‌مندان قرار دهد
او که شادماني را از مردم بگيرد ، بي شک از گماشتگان شيطان است " کوروش بزرگ"
     
  
مرد

 
عرضه رایگان برنامه محبوبVLC برای آیفون
شرکت سازنده برنامه محبوب VLC بنا بر وعده قبلی خود نسخه آیفون این برنامه را نیز به صورت رایگان در اختیار دوستداران آیفون به دست این برنامه قرار داد.

پیش از این ، این شرکت نسخه ویژه دستگاه‌های آی‌پد را به صورت رایگان در اختیار دوستداران این برنامه قرار داده بود و وعده عرضه نسخه آیفون آن را نیز داده بود.

شما با این برنامه قادر به تماشای هر نوع فرمت صوتی و تصویری در آیفون خود خواهید بود و این شامل فرمت‌هائی که به طور طبیعی از سوی آیفون پشتیبانی نمی‌شوند نیز می‌شود.

در این برنامه که برای هر دو تلفن همراه آیفون ۴ و آیفون ۳GS و همچنین نسخه اخیر آی‌پاد تاچ عرضه شده، قابلیتی قرار داده شده است که در آن تقریبا تمامی فرمت‌های ویدیوهای دکود شده و به صورت تمام صفخه افقی وعمودی نمایش داده می‌شوند.

قابلیت دیگر این برنامه این است که شما بدون نیاز به برنامه آی‌‌تونز خود قادر به حذف مستقیم فایل‌های خود خواهید بود.
او که شادماني را از مردم بگيرد ، بي شک از گماشتگان شيطان است " کوروش بزرگ"
     
  
مرد

 
جد MacBook Air به لپ تاپ سونی در سال 2004 بر می گردد
بعد از ورود لپ تاپهای بسیار نازک سونی در سال 2004 که جد لپ تاپ های MacBook اپل محسوب می شوند حال اپل منحصرا به پیگیری این رویداد پرداخته است.

استیو جابز اظهار داشت MacBook Air جدید آینده ی نوت بوک های هزاره جدید را تضمین خواهد کرد.

چیزی که اینجا قابل بحث است اینست که شرکتهای بزرگی مانند اچ پی و سونی این آینده را پیش بینی می کردند اما کسی که توانست زودتر از دیگران طرح خود را عملی سازد اپل بود.

اچ پی در سال 1998 نمونه ای از لپ تاپ های خود با نام Ultrathin 3-pound Sojourn را منتشر کرد که نتوانست به موفقیت چندانی دست یابد.

اما در این بین سونی یکی از بهترین نمونه های لپ تاپ را عرضه نمود که شباهت های زیادی با Mac Book Air اپل دارد.
بدنه ی این لپ تاپ از کربن نیکل Vaio X505 بود.

این لپ تاپ همانند نمونه امروزی اپل دارای حاشیه ای به نازکی 0.38 اینچ در نازک ترین بخش و 0.83 در ضخیم ترین بخشش بود.

بدنه نیکل کربن آن دارای پورتهای اترنت، شیار PCMCIA و یک متصل کننده 1394 بود.
لپ تاپ Vaio X505 سونی همانند Air اپل از یک ریز تراشه اینتل ولتاژ جریان بسیار پایین و یک پردازنده Pentium M "ULV" 1.1 گیگا هرتز استفاده می کرد.

Sony X505 کوچکتر از Air 11.6 اینچی بود و دارای صفحه نمایش 10.4 اینچی و وزن تقریبی 1.85 پوند بود.
قیمت لپ تاپ سونی 3000 دلار بود که Air کنونی بسیار ارزانتر از آن 999 دلار در نتیجه محبوبتر خواهد بود.
او که شادماني را از مردم بگيرد ، بي شک از گماشتگان شيطان است " کوروش بزرگ"
     
  
مرد

 
نوجوان ۱۲ ساله بخاطر کشف باگ در فایرفاکس ۳۰۰۰ دلار جایزه دریافت کرد!
موزیلا هم مانند خیلی از شرکت های دیگر به کسانی که موفق میشوند باگ های خطرناک نرم افزار محبوبش یعنی فایرفاکس را گزارش کنند جایزه های خوبی میدهد. چند وقت پیش بود که موزیلا مبلغ این جایزه را از ۵۰۰ دلار به ۳۰۰۰ دلار افزایش داد و در همین زمان هم Alex miller که یه نوجوان ۱۲ ساله است، به فکر پیدا کردن یکی از باگ های فایرفاکس عزیز افتاد. میلر بعد از ۱۵ ساعت تلاش توانست یک باگ مهم در مورد استفاده از حافظه در فایرفاکس پیدا کند و موزیلا هم با کمال میل ۳۰۰۰ دلار به این پسر زرنگ جایزه داد.

البته الکس در گذشته هم یکی از باگ های مرورگر فایرفاکس را گذارش کرده بود که موزیلا آنرا واجد شرایط برای دریافت جایزه نمیدانست! اما بعد از اینکه رقم جایزه بالا رفت اکس تصمیم گرفت کمی جدی تر کار کند. بنابراین هر روز مدت زمان ۹۰ دقیقه و به مدت ۱۰ روز به تحقیق و بررسی مشغول بود تا بالاخره در پایان روز دهم موفق شد این باگ را در فایرفاکس کشف کند. او جمعا ۱۵ ساعت برای این کار وقت گذاشت و برای این ۱۵ ساعت ۳۰۰۰ دلار دریافت کرد. یعنی به عبارتی ۲۰۰ دلار به ازای هر ساعت!

افراد خرابکار از طریق این باگ میتوانستند از طریق اجرا کردن کد دلخواه خود در مرورگر فرد قربانی باعث Crash آن شده و در عین حال کنترل کامپیوتر کاربر را هم به دست بگیرند. این باگ همین هفته در ورژن های ۳.۶.۱۱ و ۳.۵.۱۴ برطرف شده اما هنوز در thunderbird 3.1.5 و ورژن ۳.۰.۹ این نرم افزار و همینطور در seaMonkey 2.0.9 وجود دارد.

الان به این فکر میکنم که بعضی ها بزرگ بشوند چه میشوند!!!
او که شادماني را از مردم بگيرد ، بي شک از گماشتگان شيطان است " کوروش بزرگ"
     
  
مرد

 
سونی پس از ۳۰ سال با واکمن کلاسیک خداحافظی کرد
اولین بار در سال ۱۹۷۹ بود که سونی، نخستین سری واکمن‌های کاست‌خور را روانه بازار کرد و در ماه اول فروش، توانست ۳۰۰۰ دستگاه از آن‌ها را به فروش برساند و این موفقیتی بزرگ برای این شرکت بود. این دستگاه، اولین پخش‌کننده قابل‌حمل بود که کاربران می‌توانستند آن‌را با قیمت ارزان خریداری کنند. در طول این ۳۰ سال، سونی بیش از ۲۰۰ میلیون از انواع مختلف واکمن‌های کاست‌خور را فروخت که این مورد نشان‌دهنده محبوبیت بالای این واکمن‌ها در بین کاربران بود.



بسیاری از ما خاطرات خوشی را با این واکمن‌ها داریم. بسیاری از ما، موزیک‌های مورد علاقه‌مان را از طریق همین دستگاه‌ها گوش می‌دادیم و بسیاری از ما نیز به کمک همین واکمن‌ها، صداهای ضبط شده زیادی را روی کاست‌ها ذخیره کردیم اما به هر حال باید بپذیریم که دوره آن‌ها به پایان رسیده است!

آخرین سری از این دستگاه‌ها که در امریکا با نام Soundabout و در انگلستان به نام Stowaway شهرت داشتند، در کشور ژاپن عرضه گشته‌اند و پس اتمام این سری، به طور رسمی خط تولید واکمن‌های کلاسیک متوقف می‌شود. سونی در ماه مارس امسال نیز، تولید فلاپی دیسک‌های خود را متوقف کرده بود. جالب اینجاست که این تصمیم سونی درست یک روز پیش از نهمین زاد روز آی‌پاد شرکت اپل اتفاق افتاد. به هر حال اگر شما نیز یکی از مدل‌های واکمن‌های کلاسیک را در خانه دارید باید از این‌پس بیشتر مراقبش باشید چون دیگر رسما به خاطره‌ها پیوسته است!
او که شادماني را از مردم بگيرد ، بي شک از گماشتگان شيطان است " کوروش بزرگ"
     
  
مرد

 
Apple Mac Mini، نسخه 2010
درست همان موقعی که تصور می‌کردیم مدیران اپل تمام طراحان شرکت خود را به کار بر روی پروژه‌های درخشان و پرسود iPad و iPhone اختصاص داده‌اند، یک نسخه زیبا از کامپیوتر دسک‌تاپ جمع‌وجور اپل یعنی Mac Mini با یک طراحی کاملاً جدید از راه رسید.

واقعیت این است که اجزای داخلی این نسخه جدید و زیبا به‌طور کامل دستخوش تغییرات نشده زیرا نسخه 2010 تنها یک ارتقاء نسبی در پردازنده، و یک ارتقاء جدی‌تر در ساختار گرافیکی را به‌همراه دارد، هر چند که در ظاهر آن نکات جدید زیادی به چشم می‌خورند.(شکل 1) با این‌حال، علیرغم آن که مک‌مینی عملکرد قابل قبولی را در کلاس خود ارائه می‌کند، می‌توانید سیستم‌های قدرتمند‌تر و ارزانقیمت‌تری را در همین کلاس پیدا کنید. نکته دیگری که در اینجا باید به آن اشاره کنیم، این است که مک‌‌‌مینی بدون یک ماوس، صفحه‌کلید و یا نمایشگر ارائه می‌شود. به‌عبارت دیگر، اگر نیاز داشته باشید که تمام این تجهیزات جانبی ضروری را خریداری کنید (یعنی از قبل آن‌ها را در اختیار نداشته باشید)، هزینه مک‌‌‌مینی شما به‌تدریج به قیمت یک iMac نزدیک خواهد شد، iMac یک دسک‌تاپ دیگر اپل است که به‌طور چشمگیری در زمینه «صرفه‌جویی در فضای مورد نیاز» پیش رفته و با یک نمایشگر (توکار)، یک ماوس و یک صفحه‌کلید ارائه می‌شود.



شکل 1- مک‌‌‌مینی جدید، به طراحی کاملاً آلومینیومی که به یک بدنه کوتاه‌تر و عریض‌تر مجهز شده است.

در سال 2010، مک‌‌‌مینی تنها در یک پیکربندی ابتدایی ارائه می‌شود و می‌توانید تعدادی از قطعات آن را (تنها در هنگام خرید) ارتقاء دهید. شاید برای یادآوری بد نباشد به این نکته اشاره کنیم که سال گذشته مک‌‌‌مینی در دو پیکربندی متفاوت با قیمت‌های 599 و 799 دلار عرضه می‌شد. پیکربندی مدل پایه نسخه 2010 این سیستم که با قیمتی معادل 699 دلار عرضه می‌شود، در هر دو زمینه قیمت و قطعات در حد فاصل میان دو مدل سال قبل قرار می‌گیرد. پیکربندی استاندارد مورد آزمایش ما به یک پردازنده 2/4 گیگاهرتزی Intel Core 2 Duo، دو گیگابایت حافظه RAM و یک درایو هارد دیسک نسبتاً کوچک 320 گیگابایتی مجهز بود. شما تنها می‌توانید همین سه قطعه را در پیکربندی مک‌‌‌مینی خود ارتقاء دهید. در این زمینه، امـکـان ارتقـاء به یک پردازنده 2/66 گیگاهرتزی Intel Core 2 Duo، ارتقاء حافظه تا سطح 4 گیگابایت (100 دلار) یا 8 گیگابایت (با قیمت غیرقابل تصور 500 دلار) و همچنین ارتقاء ظرفیت هارد‌دیسک به 500 گیگابایت در مقابل پرداخت 100 دلار بیشتر وجود دارد. در عین حال، یک نسخه سرور از مک‌‌‌مینی نیز وجود دارد که به‌طور استاندارد با یک پردازنده 2/66 گیگاهرتزی Intel Core 2 Duo ،ا4 گیگابایت حافظه و دو درایو 500 گیگابایتی عرضه شده و قیمتی معادل 999 دلار دارد. برای آن‌که امکان نصب درایو هارد‌دیسک دوم فراهم شود، نسخه سرور مک‌‌‌مینی فاقد یک درایو اپتیکال است.


مک‌‌‌مینی به‌همان چیپ‌ست Nvidia GeForce 320M مجهز شده که در لپ‌تاپ 13 اینچی MacBook Pro نیز مورد استفاده قرار گرفته است. این تراشه گرافیکی فاقد حافظه اختصاصی است اما به‌جای آن 256 مگابایت از حافظه اصلی سیستم را برای شتابدهی ویدیویی به اشتراک می‌گذارد. این چیپ‌ست برای نمایش مضمون HD و اجرای بازی‌های سبک کافی است، اما اجرای جدی بازی‌های پیشرفته روی این ماشین با تفکیک‌پذیری بالا به‌طور قطع غیرعملی خواهد بود. از سوی دیگر، این پیکربندی می‌تواند برای وظایف درگیر با رسانه‌ها کافی باشد که به‌نظر می‌رسد بسیاری از کاربران مک برای همین منظور از این ماشین استفاده می‌کنند. برای نمونه، ما فرآیند ویرایش یک فیلم خانگی را در برنامه Apple iMovie امتحان کردیم و متوجه شدیم که پشتیبانی گرافیکی این سیستم به‌طور دلچسبی پاسخگو است. مک‌‌‌مینی در عین حال به اتصال AirPort Extreme توکار شرکت اپل مجهز شده است که پشتیبانی از شبکه‌سازی بی‌سیم 802.11n را برای آن تأمین می‌کند. ساختار بی‌سیم بلوتوث نیز به‌طور استاندارد در این ماشین تعبیه شده است. در هنگام ارزیابی این مشخصات باید در‌ نظر داشته باشید که شما نمی‌توانید اجزای داخلی مک‌‌‌مینی را پس از خریداری آن ارتقاء دهید (البته به استثنای حافظه). به‌عبارت دیگر شما باید در هنگام خرید سیستم، در مورد قطعات خود به نتیجه برسید و تا پایان عمر مک‌‌‌مینی به آن‌ها وفادار بمانید.

از سوی دیگر، مک‌مینی در بخش خارجی خود با یک طراحی جدید فوق‌العاده باریک، به دهه تازه جهش کرده است. در حالی‌که پوسته مدل‌های قبلی دارای دیواره‌های آلومینیومی بود و قسمت‌های بالایی و پایینی آن از جنس پلاستیک بودند، مک‌‌‌مینی جدید از یک بدنه یکپارچه آلومینیومی بهره می برد که هیچ درزی بر روی بدنه آن به‌چشم نمی‌خورد. با وجود آنکه حجم واقعی مکعب بدنه مک‌‌‌مینی به اندازه نسخه قبلی است، نسخه 2010 با ابعاد 19/6×19/6×3/6 سانتی‌متری خود کوتاه‌تر و عریض‌تر بوده و از نظر اندازه و شکل به دستگاه Apple TV شباهت دارد. در قسمت فوقانی ماشین، لوگوی سیاه رنگ اپل را خواهید دید و یک درایو اپتیکال بدون کشو که دیسک‌ها را از یک شکاف می‌پذیرد نیز در قسمت جلوئی آن قرار دارد. هیچ درگاه و یا ویژگی دیگری در سمت راست یا چپ بدنه دیده نمی‌شوند (شکل 2).



شکل 2- مک‌مینی مانند تمام محصولات اپل دارای طراحی کمینه گر است.
روی بخش بالایی لوگوی سیاه رنگ اپل دیده می‌شود.

با این‌حال، در قسمت پشت و زیر دستگاه می‌توانید بهبودهای چشمگیر مدل جدید را مشاهده کنید. پیش از هر چیز، منبع تغذیه مدل 2010 در داخل بدنه آن جاسازی شده است و به این ترتیب دیگر مجبور نیستید یک مکعب زشت را بر روی میز کار خود تحمل کنید. از سوی دیگر، درگاه‌ها و شیارهای جدیدی که روی مک‌‌‌مینی خواهید یافت از اهمیت بیشتری برخوردارند: یک درگاه HDMI و یک شکاف کارت‌خوان که از فرمت کارت SDXC پشتیبانی می‌کند. با در نظر گرفتن ابعاد کوچک و قابلیت حمل آسان مک‌‌‌مینی، کاملاً منطقی به‌نظر می‌رسد که بعضی از کاربران بخواهند آن را به یک تلویزیون متصل کنند. درگاه HDMI که اکنون به این سیستم اضافه شده است، فرآیند انتقال محتوای HD را از مک‌‌‌مینی به دستگاه HDTV به یک کار بسیار آسان تبدیل می‌کند. در عین حال می‌توانید کلید Power، درگاه اترنت، درگاه FireWire 800، کانکتور‌ mini-DisplayPort، چهار درگاه USB 2.0 و فیش‌های ورودی/خروجی صدا را در قسمت پشت بدنه دستگاه ببینید. یک آداپتور HDMI-to-DVI نیز برای اتصال یک نمایشگر LCD‌ با رابط DVI به همراه مک‌‌‌مینی ارائه می‌شود. اگر بخواهید از یک نمایشگر با رابط VGA استفاده کنید، باید یک آداپتور متفاوت را با قیمت 29 دلار بخرید. شما می‌توانید دو نمایشگر LCD را با استفاده از رابط‌های HDMI و mini-DisplayPort به سیستم خود متصل کنید. با این‌حال، به‌نظر می‌رسد که بسته به نمایشگر‌هایی که در اختیار دارید برای انجام این کار به مجموعه‌ای از مبدل‌ها نیاز خواهید داشت. اپل در عین حال مبدل‌هایی را برای کانکتور mini-DisplayPort ارائه می‌کند (شکل 3).



شکل 3- ویژگی‌های جدید مک‌مینی نسخه 2010: یک درگاه HDMI و یک شکاف کارت SD. شما در عین حال می‌توانید کلید Power، درگاه اترنت، درگاه FireWire 800، کانکتور‌ mini-DisplayPort، چهار درگاه USB 2.0 و فیش‌های صوتی را مشاهده کنید.

اپل همچنین توانسته به هر شکل ممکن یک بلندگو را در این بدنه بسیار شلوغ، بگنجاند. این بلندگو کاملاً قابل استفاده است، هر چند که نمی‌توان انتظار داشت صدای آن تمام فضای اتاق را پر کند (شکل 4و5).



شکل 4- این پوشش پلاستیکی قابل جداسازی به شما اجازه می‌دهد تا به بخش‌های داخلی Mac Mini دسترسی پیدا کنید. هر چند که پس از ورود به این بخش تنها می‌توانید مقدار حافظه سیستم خود را ارتقاء دهید.

در قسمت زیرین دستگاه، می‌توانید یک تغییر قابل توجه دیگر در مک‌‌‌مینی مشاهده کنید. تنها با چرخاندن یک پانل پلاستیکی قابل جداسازی در این قسمت (که به هیچ ابزاری نیاز ندارد)، می‌توانید مقداری از اجزای داخلی کامپیوتر خود (خنک‌کننده CPU آن) را ببینید و به بانک‌های حافظه دسترسی پیدا کنید که با شیارهای SO-DIMM فشرده مشابه حافظه‌های مورد استفاده در لپ‌تاپ‌ها، پر شده‌اند. حافظه RAM این ماشین تا 8 گیگابایت قابل ارتقاء است، اما در مدل آزمایشی ما دو اسلات حافظه با یک جفت ماجول یک گیگابایتی پر شده بودند. این سهولت دسترسی، یک انتقال بزرگ برای اپل به‌حساب می‌آید؛ شرکتی که به‌خاطر دشوار بودن ارتقای سخت‌افزارهای خود شهرت دارد. با وجود آن‌که حافظه تنها مؤلفه قابل ارتقاء در این‌جا به‌شمار می‌آید، ما هنوز اپل را به‌خاطر برداشتن گام‌های بزرگ در این مسیر تحسین می‌کنیم. (شکل 5)



شکل 5- پس از آن‌که پوشش پلاستیکی را بردارید، شیارهای SO-DIMM به آسانی قابل دسترسی خواهند بود.

همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم، مشکل اصلی مک‌‌‌مینی این است که پس از پرداخت مبلغ قابل ملاحظه‌ای برای خرید صفحه‌کلید، ماوس و نمایشگر (که برای استفاده از این کامپیوتر ضروری هستند)، تا حدود زیادی تفاوت قیمت مابین مک‌‌‌مینی و Apple iMac را از بین برده‌اید، به‌خصوص اگر بخواهید از تجهیزات جانبی شرکت اپل برای این منظور استفاده کنید.

برای نمونه، فرض کنیم که شما تصمیم دارید مک‌‌‌مینی ‌خود را به یک نمایشگر 24 اینچی Apple Magic Mouse ،‌‌‌‌Apple LED Cinema Display و صفحه‌کلید بی‌سیم اپل مجهز کنید. با اضافه‌کردن این تجهیزات قیمت مجموع سیستم شما به اندازه قیمت یک آی‌مک خواهد شد. شما می‌توانید یک iMac پیشرفته 27 اینچی را با قیمتی نزدیک به مجموعه مذکورخریداری کنید. البته اگر از قبل یک نمایشگر و یا ابزارهای ورودی را در اختیار دارید که از آن‌ها راضی هستید یا تصمیم دارید از تجهیزات جانبی ارزان‌تری نسبت به محصولات اپل استفاده کنید، این معادله تا حدودی تغییر خواهد کرد. با این‌حال ما اعتقاد داریم بسیاری از افرادی که شیفته زیبایی کمینه‌گرای مک‌‌‌مینی شده‌اند، ترجیح می‌دهند از یک چیدمان کاملاً اپلی استفاده کنند. به احتمال بسیاری از کاربران جدید نیز ترجیح می‌دهند که روی خرید ابزارهای ورودی اپل سرمایه‌گذاری کنند، زیرا مک‌‌‌مینی تنها دارای 4 درگاه USB است. شاید بتوانید از ماوس و صفحه‌کلید فعلی خود استفاده کنید، اما اگر آن‌ها مبتنی بر درگاه USB باشند، هر کدام به یک درگاه USB نیاز خواهند داشت و به این ترتیب تنها دو درگاه USB آزاد برای شما باقی خواهد ماند. صفحه‌کلید بی‌سیم و Magic Mouse شرکت اپل هر دو از فناوری بی‌سیم بلوتوث برای اتصال استفاده می‌کنند که به‌طور پیش‌فرض در مک‌‌‌مینی پیاده‌سازی شده است. استفاده از فناوری بلوتوث برای ابزارهای ورودی، یک جفت درگاه ارزشمند USB را برای شما آزاد خواهد کرد.

مسئله دوم این است که عملکرد مک‌‌‌مینی نسبت به iMac و همچنین در مقایسه با کامپیوترهای شخصی با مشخصه های فیزیکی کوچک که از ویندوز استفاده می‌کنند، در چه سطحی است. در آزمایش‌های ما، مک‌‌‌مینی از نمونه 21/5 اینچی iMac عقب ماند. در آزمایش Cinebench متمرکز بر CPU که تمام هسته‌های پردازشی یک کامپیوتر را برای اندازه‌گیری عملکرد خام CPU تحت فشار قرار می‌دهد، مک‌‌‌مینی امتیاز 5072 را به‌دست آورد. از سوی دیگر، iMac 21/5 اینچی با اختلاف 1500 امتیاز توانست به سطح 6518 برسد. لازم به ذکر است که iMac مورد آزمایش ما به یک پردازنده سریع‌تر Intel Core 2 Duo با فرکانس 3/06 گیگاهرتز مجهز بود. مک‌‌‌مینی همچنین در آزمایش‌های کدگذاری iTunes نیز از iMac عقب ماند و 11 تراک موسیقی MP3 را در مدت 3 دقیقه و 52 ثانیه به فرمت AAC تبدیل کرد که 48 ثانیه بیشتر از رکورد iMac بود. در وظایف بزرگ‌تری که با رسانه‌ها سر و کار دارند، این تفاوت می‌تواند به معنای انتظار طولانی‌تری باشد.

با این‌حال، تفاوت عملکرد هنوز نگران کننده نیست، بنابراین اگر مک‌‌‌مینی با تمام ضمایمی ارائه می‌شد که iMac از آن‌ها برخوردار است، ما در نهایت اطمینان آن را توصیه می‌کردیم اما همانطور که قبلاً نیز گفته‌ایم، وقتی شما تمام خرید‌های لازم برای استفاده از یک مک‌‌‌مینی را در نظر بگیرید به سختی می‌توانید خرید آن را توجیه کنید.

ما همچنین به مقایسه عملکرد مک‌‌‌مینی با کامپیوترهای شخصی تحت ویندوز پرداختیم. ما یک PC ویندوز مشابه را که دارای مشخصه‌های فیزیکی کوچک بود و امکاناتی مشابه مک مینی داشت، (Gateway sx2840-01) در اختیار داشتیم که با قیمت 559 دلار عرضه می‌شود و به یک پردازنده Intel Core i3-530 با فرکانس 2/93 گیگاهرتزی، 6 گیگابایت حافظه و یک درایو دیسک سخت یک ترابایتی مجهز است. تعجبی نبود که این سیستم با پردازنده قدرتمندتر خود بتواند مک‌‌‌مینی را با فاصله زیادی در آزمایش‌های ما پشت سر بگذارد. این سیستم در مقایسه Cinebench توانست امتیاز 9341 را به‌دست آورد که 4000 امتیاز بالاتر از سطح مک‌‌‌مینی بود. از سوی دیگر، PC مبتنی بر ویندوز ما توانست آزمایش iTunes‌ را نزدیک به یک دقیقه سریع‌تر از مک‌‌‌مینی به پایان برساند. یک PC مشابه دیگر (Acer Aspire AX1301-B1812) با قیمت 529 دلار که به یک پردازنده 2/7 گیگاهرتزی AMD Athlon II X2 215،‌ سه گیگابایت حافظه و یک درایو دیسک سخت 640 گیگابایتی مجهز بود، عملکرد نزدیک‌تری را به نتایج مک‌‌‌مینی از خود نشان داد. با این‌حال، ویژگی خاص سیستم Acer این است که قیمت 529 دلاری آن یک نمایشگر LCD 20 اینچی را نیز در بر می‌گیرد و آن را به یک گزینه مقرون به‌صرفه‌تر برای کاربرانی تبدیل می‌کند که تعهدی به OS X و زیبایی‌شناسی اپل ندارند.

با این‌حال، علیرغم آن‌که هر دو سیستم Acer و Gateway کوچک‌تر از اکثر کامپیوترهای شخصی دسکتاپ هستند هنوز به‌طور قابل ملاحظه‌ای بزرگ‌‌تر از مک‌‌‌مینی به‌نظر می‌رسند و هیچکدام به‌همراه یک نرم‌افزار بهره‌وری قدرتمند ارائه نمی‌شوند (مک‌‌‌مینی به همراه نرم‌افزار iLife 09 عرضه می‌شود). به‌علاوه، سیستم‌های Gateway و Acer از نظر طراحی کاملاً در برابر مک‌‌‌مینی کم می‌آورند.

مک‌‌‌مینی‌ به‌همراه سیستم عامل Mac OS X Snow Leopared (نسخه 10/6) و مجموعه نرم‌افزاری iLife 09 (که از نرم‌افزارهای کاربردی فوق‌العاده iPhoto، iMovie، iDVD، iWeb و GarageBand تشکیل شده است) ارائه می‌شود. iLife 09 یک مجموعه همه‌منظوره فوق‌العاده مفید برای ایجاد و استفاده از رسانه‌ها به‌شمار می‌آید و هر چیزی را که معمولاً با بسته‌بندی یک PC ارائه می‌شود بی‌اهمیت می‌سازد.
او که شادماني را از مردم بگيرد ، بي شک از گماشتگان شيطان است " کوروش بزرگ"
     
  
مرد

 
چینی‌ها گوگل ارث را هم کپی کردند
سرویس چینی «نقشه جهان» که عملکردی مشابه گوگل ارث دارد، از حمایت دولت کشور چین برخوردار است.

چین از راه‌اندازی سرویس نقشه‌های آنلاین که عملکردی مشابه گوگل ارث دارد و قرار است همان خدمات را به کاربران چینی ارائه کند، خبر داد.

این سرویس نقشه جهان (Map World) نام دارد و با پشتیبانی دولت چین راه‌اندازی شده است.

کاربران با استفاده از سرویس مزبور که به طور رایگان ارائه می‌شود، می‌توانند تصاویر دو بعدی و سه بعدی بخش‌های مختلف جهان را مشاهده کنند.

شو دمینگ رئیس دفتر دولتی پیمایش و نقشه‌برداری چین ضمن قابل اطمینان خواندن این سرویس گفت: در آینده‌ای نزدیک، نقشه جهان گسترش یافته و به یک برند معروف چینی برای سرویس‌های نقشه‌نگاری آنلاین تبدیل خواهد شد.



بر اساس این گزارش قرار است داده‌های زمین‌شناسی این سرویس، سالی دو بار به‌روزرسانی شود.

گفتنی است این فناوری و دو سایت مربوط به آن یعنی http://www.tianditu.cn و http://www.chinaonmap.cn هنوز در مرحله مقدماتی قرار دارد.
او که شادماني را از مردم بگيرد ، بي شک از گماشتگان شيطان است " کوروش بزرگ"
     
  
مرد

 
اپل عرضه آیفون سفید را تا بهار سال آینده به تعویق انداخت
سخنگوی شرکت اپل روز سه‌شنبه اعلام کرد که عرضه آیفون سفید تا بهار سال آینده به تعویق افتاده است.

آخرین نسخه از گوشی پرطرفدار آیفون به نام آیفون ۴ در ماه ژوئن به بازارهای جهانی عرضه شد اما عرضه مدل سفید برای اولین بار به ماه جولای و سپس به پایان سال جاری میلادی و هم اکنون هم به بهار سال آینده موکول شده است.



تردی مولر سخنگوی اپل در این مورد گفت:"ما را ببخشید که دوباره باید مشتریان خود را ناامید کنیم" اما مولر در مورد دلایل این تاخیر سخنی به میان نیاورد.

شایعاتی حول و حوش آیفون سفید وجود دارد که حکایت از این نکته دارد که هنوز مهندسین شرکت اپل موفق نشده‌اند تا یک رنگ سفید مطابق با نور پس زمینه صفحه نمایش دستگاه تولید کنند و همین دلیل تاخیر در عرضه آیفون سفید است.

به هر حال عمو استیو و شرکت اپل در حال شمارش اسکناس‌های حاصل از فروش ۱۴ میلیونی آیفون در ۳ ماهه اخیر که دارای ارزش فروشی در حدود ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار بوده است، هستند که علیرغم مشکلات ابتدای عرضه هم اکنون در فروشگاه‌های حدود ۸۹ کشور در دسترس است.
او که شادماني را از مردم بگيرد ، بي شک از گماشتگان شيطان است " کوروش بزرگ"
     
  
مرد

 
عرضه نسخه کاندیدای انتشار «سرویس‌پک ۱» ویندوز ۷ مایکروسافت
شرکت مایکروسافت نسخه کاندیدا (نسخه کاندیدای انتشار نهائی) "سرویس پک ۱″ ویندوز ۷ خود را منتشر کرد.

این نسخه که از سایت مایکروسافت قابل بارگذاری است در دو نسخه ۳۲ بیتی در حجم ۵۱۴ مگابایت و ۶۴ بیتی در حجم ۸۶۵ مگابایت منتشر شده است.

مایکروسافت آزمایش اولین سرویس پک ویندوز ۷ را از هفت ماه پیش آغاز کرده بود و حتی نسخه اولیه (بتا) آن را نیز در ماه ژوئیه ۲۰۱۰ برای علاقمندان در دسترس قرار داده بود.

انتظار می‌رود که نسخه نهایی سرویس پک ۱ ویندوز ۷ به صورت رایگان در ۳ ماهه اول سال ۲۰۱۱ عرضه شود که طبق معمول دارای آخرین وصله‌های امنیتی و رفع اشکال این ویندوز است که البته شما مطمئنا باید یک نسخه اوریجینال ویندوز ۷ را داشته باشید.



به هر حال این سرویس پک دارای یک سری از بروز رسانی ها و عمدتا به اصطلاح هات‌فیکس‌ها است و تنها از طریق سیستم بروزرسانی ویندوز قابل دسترس خواهد بود.
او که شادماني را از مردم بگيرد ، بي شک از گماشتگان شيطان است " کوروش بزرگ"
     
  
مرد

 
تلویزیون بازیافتی با کنترل از راه دور خورشیدی
تلویزیون Econova LED از مواد مختلف ساخته شده است از جمله 60 درصد آلومینیوم بازیافت شده، این آلومینیوم که قبلا مورد استفاده قرار گرفته است به صورت کارآمد و مفیدی بازیافت شده است.

این تلویزیون دارای یک کنترل از راه دوری می باشد که با انرژی خورشیدی می باشد و قابل نصب بر روی یک طبقه دیواری می باشد.

این تلویزیون 42 اینچی HDTV می باشد که یک پنل 100 Hz Clear LCD با رزولیشن Full HD و فناوری Pixel Prise HD از سایر ویژگی های آن است.
از دیگر ویژگی های این ست تلویزیون یک اسپیکر درون ساختاری 20W RMS مجهز به فناوری Clear Sound می باشد.
او که شادماني را از مردم بگيرد ، بي شک از گماشتگان شيطان است " کوروش بزرگ"
     
  
صفحه  صفحه 2 از 8:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  7  8  پسین » 
کامپیوتر

تازه های تكنولوژی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA