انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
کامپیوتر
  
صفحه  صفحه 5 از 12:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  ...  12  پسین »

دانستنیهایی در مورد دنیایی كامپیوتری



 
ایجاد سیستم یکپارچه امنیتی :

با رعایت همه نکات زیر امنیت سیستم شما به طرز چشمگیری افزایش خواهد یافت :

1 ) Active نمودن ویندوز به منظور به روز رسانی ودریافت ونصب خودکار آخرین سرویس پک ها .
دقت کنید مسئله بالا از اهمیت بسیار بالائی برخوردار است ولی کسی به آن توجه ندارد انشاءاله بزودی و بطور مفصل چگونگی اکتیو و آپدیت کردن ویندوز را بطور کامل توضیح خواهیم داد .

2 ) تهیه Backup از فایلها و برنامه های حساس ( در موارد خاص تهیه پشتیبان در چند Hard Disk به صورت لحظه به لحظه و آنی )

3 ) استفاده از برنامه های AUTO RECOVER - این قبیل برنامه ها در صورت صدمه دیدن ویندوز و یا پاک شدن فایلها قادر به بازگرداندن اطلاعات و بازگشت به حالت قبل هستند.

4 ) استفاده از آنتی ویروس AntiVirus وSpy Sweeper و فايروال مناسب و قوی و از آن مهمتر UPDATE روزانه و مرتب آنها
داشتن آخرین نسخه آنتی ویروس موجود در بازار قادر به حل مشکل شما نیست . عمده مشکلات را ویروسهای جدید ایجاد میکنند و تنها راه شناسائی و از بین بردن آنها آپدیت روزانه آنتی ویروس میباشد .

4 ) استفاده از ویرژال درایو ( Virtual Drive ) - ویرژال درایو قادر است اطلاعات شما را از خرابی و صدمات ویروس همچنین سرقت اطلاعات تا حدود زیادی ایمن نگاه دارد زیرا در این حالت اطلاعات کد گذاری ( Encrypt ) شده و به صورت غیر مستقیم روی هارد ذخیره می گردند ( نکته : هرگز از برنامه هایی چون Folder Guard و ... استفاده نکنید چون این برنامه ها تا زمان فعال بودن سیستم عامل امنیت فایلهای امنیت شما را به صورت نسبی حفظ می کنند) پس همواره جز درایو سیستم عامل کل هارد دیسک را به صورت یک جا به یک یا چند درایو مجازی تبدیل کنید .

5 ) همواره پسورد های خود را تغییر دهید و همه نکات امنیتی را در انتخاب پسورد رعایت کنید .

6 ) استفاده از حساب کاربری GUEST

7 ) استفاده از Screen Lock , Security Administrator و ... جهت ایجاد محدودیت های بیشتر در ویندوز

8 ) استفاده از اکتیو کارت ( Active Card ) جهت اجازه دسترسی به اطلاعات حساس

9 ) تبدیل فایل سیستم به NTFS

10 ) کنترل PROSSES و ایجاد TASK LIST همچنین محدود سازی کاربران در ایجاد و حذف TASK ها

11 ) بالا بردن امنیت در Internet Explorer

12 ) استفاده از برنامه های Auto-Protect و System Works قوی برای چک کردن سیستم هانند Norton System Works

مراحل ایجاد و حفظ امنیت در سیستم به صورت فهرست وار بیان گردید پیاده سازی تمامی مراحل فوق نیاز به تخصص و تبحر دارد و برای کاربران عادی و غیر حرفه ای قطعا غیر ممکن است
این كاربر به درخواست خودش بن شد.
مدیریت انجمن پرنس و پرنسس
     
  

 
قفل گذاری روی فولدر بدون نرم افزار

برای این کار مثل زیر عمل کنید.


1- از منوی Start روی Run کلیک کنید تا منوی Run ظاهر بشه خوب حالا توش تایپ کنید cmd و اینتر بزنید تا ms-dos promt ویندوز ظاهر بشه


2-خب حالابه درایوی که پوشه توشه برید


3-خب حالا فرمان ren رو اجرا کنید و یه فاصله بدید و اسم پوشه رو وارد کنید و بازم یه فاصله و ودوباره اسم پوشه رو وارد کنید واین فرق که بعد از اسم پوشه بدون هیچ فاصله ای یه نقطه بذارید و کد زیرو بدید ({2559a1f2-21d7-11d4-bdaf-00c04f60b9f0}) یعنی مثل این خط فرمان: x:ren folder folder.{2559a1f2-21d7-11d4-bdaf-00c04f60b9f0} تذکر: به جای(x) اسم درایو و به جای folder اسم پوشه خودتونو بدید.


4-خب حالا اینتر کنید و تمام . توی محیط ویندوز به جایی که پوشه بوده برید اگه خوب کارتون رو انجام داده باشید فلدر به شکل یه قفل در اومده

5- برای برگردوندن این پوشه به حالت اولیه باید تمام مراحل رو انجام بدید فقط توی تغییر نام از اون کد استفاده نکنید .
این كاربر به درخواست خودش بن شد.
مدیریت انجمن پرنس و پرنسس
     
  

 
جلوگیری از کند شدن سرعت سیستم

یکی از مشکلاتی که احتمالاً تا کنون گریبان گیر بسیاری از کاربران رایانه های شخصی شده است و بسیاری از آن نالیده اند ، کند شدن پردازش های کامپیوتر و به ویژه به هنگام بالا آمدن Windows می‌باشد.
این مشکل در بسیاری از موارد پس از استفاده طولانی مدت از سیستم عاملتان وInstall وUninstall کردن برنامه های کاربردی متنوع بروز می‌کند.
نرم افزار های کاربردی عموماً به هنگام نصب در قسمت های مختلفی از کامپیوترتان ذخیره می‌شوند و اغلب حتی پس از Uninstall کردن برنامه نیز در کامپیوتر و محل خاصی از حافظه اصلی باقی می‌مانند.
با هر بار نصب برنامه کاربردی جدید در رایانه تان سیلی از این فایلهای نرم افزاری (شامل Dll ها Exe ها و ...) را در کامپیوترتان جاسازی می‌کنید.
برخی از این نرم افزار ها با هر بار Load شدن ویندوزتان ، بدون متوجه شدن شما به صورت Automatic اجرا می‌شوند که به برای مشاهده نمونه ای از این نرم افزار ها به Tray ویندوزتان واقع در انتهای راست صفحه نمایش نگاهی بیندازید و لیستی از آیکون های فعال که هر یک نشان برنامه ای خاص هستند را ببینید.
پس با هر بار نصب برنامه کاربردی فایلهایی در حافظه رایانه تان تعبیه می‌شود که برخی از آنها با Uninstall شدن برنامه مذبور نیز کماکان مهمان رایانه شما هستند.

توصیه ها برای مواجه با این مشکلات :
* برنامه های کاربردی را که به طور مداوم و در هر بار بالا آمدن ویندوزتان از آنها استفاده نمی‌کنید ، از قسمت Autoloader خارج کنید.برای مشاهده برنامه های موجود در این قسمت مسیرزیر را دنبال کنید :

در Start->Run->msconfig تایپ کنید

حال لیست برنامه های موجود در قسمت Autoloader را می‌توانید در تب Startup مشاهده کرده و با Uncheck کردن موارد غیر ضروری ، از بالا آمدن سریع ویندوزتان لذت ببرید.البته برنامه هایی مانند آنتی ویروس از جمله برنامه هایی هستند که به طور مکرر و در هر بار بالا آمدن سیستمتان به آن نیاز دارید پس آنرا Uncheck نکنید.

* در صورتی که می‌خواهید برنامه کاربردی را به صورت آزمایشی نصب نمایید بهتر است قبل از انجام این کار یک Restore point بسازید و پس از نصب و Uninstall کردن برنامه آزمایشی ، Restore point ساخته شده را بازیابی کرده و بدین سان تنظیمات رایانه تان را به حالت قبل از نصب بازگردانید.فقط به یاد داشته باشید که Restore point تمامی‌تنظیمات و اطلاعات مربوط به رایانه تان را به حالت قبل از نصب باز می‌گرداند پس مراقب باشید سایر اطلاعات خود را از دست ندهید.نحوه ساخت Restore point در Windows XPبه شرح زیر می‌باشد :


Start->All Programs->Accessories->System Tools->System Restore

حال به سادگی و با طی مراحل مشخص Restore point خود را بسازید.

* تنظیم Registry به طور مداوم و حذف لیست فایل های اضافی.البته به دلیل تخصصی بودن این مورد ، انجام آن توصیه نمی‌شود و عصر ایران در مقالات بعدی نحوه انجام این کار را شرح خواهد داد.
این كاربر به درخواست خودش بن شد.
مدیریت انجمن پرنس و پرنسس
     
  

 
CMS


مخفف عبارت Content Management System است که به معنای سیستم مدیریت محتوا می باشد و به نرم افزارهایی گفته می شود که نظام قابل مدیریتی را در ایجاد، ثبت ,بروزرسانی و نظارت ، تصويب و نشر داده ها ( محتوا) بازیابی اطلاعات فراهم می آورند .


این نرم افزارها الزاما وابسته به وب نیستند و برنامه های کاربردی مدیریت محتوای وب سایت های اینترنتی , صرفا یک نمونه از این گونه سیستمها می باشد. لکن در کشور ما ایران بعلت گسترش این شاخه از نرم افزارهای سیستم مدیریت محتوا , عبارت CMS تنها به نرم افزارهای مذکور اطلاق می شود.


CMS ها چرخه زندگی صفحات وب را از لحظه ایجاد تا زمان انقراض در بر میگیرند و به صاحبان سایت های اینترنتی , که لزوما آشنای با مباحث تخصصی اینترنت , وب و برنامه نویسی نیستند اجازه می دهند بتوانند سایت های خود را بنحوی حرفه ای مدیریت کنند.


پس به طور کلی ، CMS يك نرم افزار كاربردي مبتني بر وب است كه امكان ايجاد ، بروز رساني ، نظارت ، تصويب و نشر داده ها ( محتوا) برروي وب سايت را ، بدون نياز به مهارت و دانش فني طراحي ، پياده سازي و نشر وب از سوي كاربران ، در يك فضاي مشاركت جمعي براي آنان فراهم مي كند .
این كاربر به درخواست خودش بن شد.
مدیریت انجمن پرنس و پرنسس
     
  

 
شبكه كردن سیستم ها

با آمدن رايانه هاي جديد افراد بسياري تمايل به خريد آنها پيدا مي کنند پس از خريد يک رايانه جديد و سريعتر مدل قديمي رايانه

در گوشه اي انداخته ميشود .بعضي از اشخاص از رايانه هاي لپ تاپ استفاده مي کنند و مي خواهند آن را با رايانه شخصي

شبکه کنند .وصل کردن دو رايانه به هم از ساده ترين مباحث شبکه به حساب مي آيد .پس از ساخت شبکه علاوه بر امکان

انتقال اطلاعات از اين طريق شما مي توانيد از يک امکان لذت بخش ديگر نيز استفاده کنيد . با شبکه شدن دو رايانه شما مي

توانيد بازيهاي مختلفي را تحت شبکه خانگي خودتان بازي کنيد و از آن لذت ببريد .براي شبکه کردن دو رايانه شما احتياج به

سخت افزار شبکه روي هر دو سيستم و به مقدار لازم کابل شبکه داريد.بساري از مادربورد هاي جديد خودشان داراي پورت

شبکه هستند .اما اگر مادربورد شما داراي سخت افزار شبکه نيست بايد کارت شبکه را براي هر دو سيستم تهيه کنيد انواع

معمولي کارت هاي شبکه قيمت هاي بسيار مناسبي دارند و ... در تمام فروشگاهها نيز پيدا مي شوند .به جز کارت شبکه

شما بايد به اندازه فاصله دو رايانه کابل شبکه خريداري کنيد در موقع خريد اري کابل شبکه بايد حتما به فروشنده گوشزد کنيد که

کابل را براي اتصال تنها دو رايانه مي خواهيد. اين مساله باعث مي شود که فروشنده براي نصب فيشهاي دو سر کابل رشته

هاي آن را به نحو خاصي که مخصوص اتصال دو رايانه است دو رايانه است مرتب کند . حتما مي دانيد براي شبکه کردن بيش از

دو رايانه احتياج به سخت افزارهاي ديگري مثل سيستم ارتباط مرکزي يا هاب HUB

نياز مي باشد .نحوه چيده شدن رشته هاي کابل شبکه براي اتصال به HUB و شبکه کردن بيش از دو رايانه متفاوت مي باشد.

پس از خريد اين وسايل حالا بايد شما کارتهاي شبکه را روي سيستم ها نصب کنيد اين کارتها معمولا با استفاده از درايورهاي

خودشان به راحتي نصب مي شوند بعد از نصب کارت هاي شبکه در قسمت Network Connections

ويندوز شما گزينه اي با عنوان Local Area Connections اضافه مي شود حالا کابل را به کارت هاي شبکه دو رايانه وصل کنيد و

هر دو رايانه را تحت ويندوز XP روشن نماييد .در اين مرحله براي درست کردن شبکه روي گزينه MY Computer

هر دو رايانه کليک راست کرده و گزينه Properties را انتخاب نماييد. حالا به قسمت Computer Name برويد هر دو رايانه بايد

داراي Workgroup يکساني باشند .براي يکسان کردن آنها روي گزينه Change کليک کرده و سپس اسمي را براي Workgroup هر دو رايانه وارد نماييد.حتما دقت نماييد که Computer Name هاي هر دو رايانه بايد متفاوت باشد . حالا روي هر دو رايانه به قسمت Network Connections برويد و روي Local Area Connections کليک کنيد و Properties

را انتخاب کنيد و در پنجره باز شده دنبال خطي با عنوان Protocol TCP/internet بگرديد اين خط را انتخاب نموده و روي گزينه Properties کليک نماييد

معمولاگزينه Obtain Automatically an ip Address به عنوان پيش فرض انتخاب شده است .شما گزينه Use The Following ip Address را انتخاب کنيد ،

در قسمت ip Address يکي از رايانه IP را 192.168.0.1 و در رايانه ديگر 192.168.0.2 وارد نموده ، در قسمت Subnet Mask هر دو رايانه اين مقدار را وارد نماييد : 255.255.255.0 حالا ديگر کار شبکه شدن رايانه ها تمام شده است هر دو رايانه را براي اطمينان

مجددا راه اندازي کنيد . به یاد داشته باشید که درايو ها و پوشه هايي را که مي خواهيد در هر رايانه روي شبکه قرار بگيرد را بايد Share کنيد براي اين کار : روي درايو ها و پوشه ها کليک راست کرده و گزينه Properties را انتخاب کنيد در قسمت Sharing اين پنجره شما بايد گزينه share this folder را انتخاب کنيد
این كاربر به درخواست خودش بن شد.
مدیریت انجمن پرنس و پرنسس
     
  
مرد

 
42 ترفند ریز در ویندوز XP، رجیستری و آفیس

هم اکنون قصد داریم به معرفی 42 ترفند ریز و کوچک اما کاربردی و کارآمد در محیط ویندوز XP و رجیستری بپردازیم. ترفندهایی که دانستن هر یک از آنها شما را در کار با محجیط ویندوز حرفه ای تر خواهد کرد. این ترفندها در 3 قسمت معرفی خواهند شد. هم اکنون قسمت سوم ترفندها را شامل 17 ترفند بررسی خواهیم کرد.


برای تغییر اندازه و محل جداول در Word چه باید کرد؟
راه حل ساده برای آن فشار دادن دکمه Alt و نگهداشتن آن است و سپس می توان با مکان نما و یا اندازه جدول خاص را تغییر داد.

چگونه می توان طراحی ها و اشکال مختلفی را برای اسناد ورد در نظر گرفت؟
ورد این امکان را به کاربر می دهد که متون را با توجه به مطالب و ویژگی های آن تنظیم و صفحه آرایی کرد . برای این کار از منوی کار گزینهformat و سپس Design را کلیک کنید . در اینجا می تواند یکی از شماهای مورد نظر را انتخاب کنید. بعضی از انواع طراحی را نیز می توانید در Cd مخصوص نصب Office پیدا کنید.

چگونه می توان محتویات هر سلول (Cell ) در اکسل را کپی کرد و چگونه می توان بر هر سلول عملکرد تعریف کرد؟
در Excel XP می توان برای هر سلول علامت گذاری شده یک عملکرد خاص تعریف کرد . مثلا اگر گزارش طی یکسال به 365 قسمت تقسیم شده باشد می توانید نتایج هر روز را ببینید . مثلا می توانید عدد 365 را در یک سلول تایپ کرده و سپس این سلول را با Ctrl+C کپی کنید . سپس در منوی Edit گزینه Paste Special را انتخاب کنید، عملکرد خاص را برای ‎آن عدد تعریف کنید و سپس OK را فشار دهید.

چگونه می توان فقط سلول های محتوی یک اعداد را کپی کرد؟
وقتی که بخواهیم در یک ورقه (Sheet) فرمول ها پاک شود و فقط اعداد کپی شود باید Ctrl+A را فشار دهید تا مقادیر علامت گذاری شود و سپس Ctrl+C را فشار دهید. در این حالت گزینه Edit وسپس Raste Special را کلیک کنید . دکمه OK را فشار دهید.

چگونه می توان سایت های وب را وارد Excel نمود؟
اطلاعات تجاری و سایر اطلاعات عددی جدید را می توان بدون هیچ مشکلی وارد اکسل کرد و در جداول خاصی اضافه(Insert) کرد. آنهایی را که از اینترنت می خواهید کپی شوند انتخاب کنید و Ctrl+C را فشار دهید . و سپس Excel باز کنید و گزینه Paste را از Edit کلیک کنید و گزینه وب را انتخاب کنید . در پنجره بعدی بر روی کارت زرد رنگ کلیک کنید و گزینه Import را کلیک کنید.

چگونه می توان از روی اطلاعات اکسل، جداول Word را بروز کرد؟
شما می خواهید در یک سند Word جداول طراحی شده، بروز شوند، برای اینکار جداول مورد نظر در اکسل را انتخاب کنید و آنها را با Ctrl+C کپی کنید. در Word به منوی Edit رفته و گزینه Paste را انتخاب کنید وسپس گزینه Paste As Hyperlink را انتخاب کنید.

چگونه می توان نمای Outlook XP را بسیار کوچک کرد؟
وقتی که پنجره فرستادن نامه (Mail) باز است نرم افزار Outlook جای زیادی را در نمایشگر می گیرد . برای کاهش اندازه این پنجره و اینکه در کنار ساعت قرار بگیرد در ریجستری اطلاعات زیر را پیدا کنید:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\10.0\ Outlook\Preferences
و در آنجا ارزش عددی DWORD را تغییر دهید و عدد را 1 قرار دهید به نام Mintotray به آن بدهید.

چگونه می توان یک آلبوم عکس با استفاده از Power Point ایجاد کرد؟
ابتدا در منوی کار گزینه Insert را کلیک کنید و سپس گزینه Picture و New Photoalbum را انتخاب کنید و تصاویر را ازاسکنر و یا بوسیله دیگری انتخاب کنید تا تصاویر در محل مورد نظر قرار گیرد . د این حالت می توانید میزان رنگ و تصاویر را نیز مشخص کنید وسپس گزینه Album Layout و سپس Picture Layout را کلیک کنید و تصاویر را پشت سر هم بچینید.

چگونه می توان نرم افزار Nero 5.5 را سریعتر ظاهر کرد؟
برای این کار در منوی Start گزینه Control Panel را انتخاب کنید و سپس گزینه Administrative را انتخاب کنید و گزینه IMAPI CD-Burning COM Service را دو بار کلیک کنید وگزینه Disable را انتخاب کنید و دکمه End را فشار دهید.

چگونه می توان کارایی Media Player 9 را افزایش داد؟
برنامه هایی وجود دارد که برای نمایش فیلم ها از Media Player نیز بهتر عمل می کنند. و بدین جهت بسیاری افراد از نرم افزارهای دیگری استفاده می کنند.
برای افزایش کارایی این نرم افزار در منوی آن گزینه Tools را انتخاب کنید و سپس Options را کلیک کنید و در گزینه Data Format گزینه فرمت سایر فایل ها را از حالت انتخاب درآورید و OK را فشار دهید.

چگونه می توان کارایی Media Player 9 را بدون اعلان و نمایش صفحه چند رسانه ای شروع کار با Media Player باز کرد؟
هر وقت که Media Player را باز می کنید صفحه اعلان چند رسانه ای ها ظاهر می شود و چند لحظه ارتباط با اینترنت بیشتر طول می کشد. برای محو این صفحه گزینهtools را انتخاب و Options را کلیک کنید و سپس در قسمت Player گزینه Start Player In Media Player را از حالت انتخاب در بیاورید و سپس کلید OK را فشار دهید.

چگونه می توان گزینه نظارت بر پوشه (Folder Supervise) را در Media Player 9 غیر فعال کرد؟
این گزینه در مورد حجم بالای فایل های Mp3 کار را دچار اشکال می کند و باید حذف شود .
برای اینکار Tools را کلیک و سپس Options را انتخاب کنید و سپس Library را کلیک کنید و گزینه "Folder Supervising" را غیر فعال کنید و OK را فشار دهید.

چگونه می توان در Media Player 9 از انتقال و پخش اطلاعات محرمانه و شخصی جلوگیری کرد؟
برای اینکار گزینه Start را کلیک کنید و سپس گزینه Run و مقادیر زیر را وارد کنید:
Regsvr32./U Licdll . Dll

و سپس دکمه OK را فشار دهید.

چگونه می توان در نرم افزار Winamp تمامی پنجره ها را به کوچکترین حد خود در بیاوریم؟
نرم افزار Winamp قسمت بزرگی از صفحه نمایش را اشغال می کند.
برای کاهش این حجم، به راحتی می توان علامتی که کناره راست در قسمت پایینی قرار دارد را فشار داد و آنها را حذف کرد و در صورت تمایل مجدد می توان آنها ظاهر کرد.

چگونه می توان یک اسکنر ویروس را به نرم افزار Winzip 8.9 الحاق کرد؟
بر روی نرم افزار کلیک کنید و سپس گزینه Options و Configuration را کلیک کنید. و در Add Program گزینه Virus Search Program را کلیک کنید.

چگونه می توان ICQ 2003 را همراه دیواره آتش (Firewall) بکار برد؟
باید ابتدا دانست که کدام درگاه (Port) از Chat – Tool استفاده می کند. در مورد ICQ این درگاه Tcp - Port 5190 است. در مورد استفاده سایر کاربران نیز Tcp – Port مقدار 65553ـ1024 را دارد . بهتر است این داده ها را به صورت نامه (E-Mail) و یا FTP به سایر کاربران ICQ برسانید.

چگونه در نرم افزار ICQ می توان آرشیو اخبار را جستجو کرد؟
در آرشیو (بایگانی) اطلاعات در ICQ تمامی پروتکل های گپ (Chat) موجود است. برای باز کردن این آرشیو بر روی کاربر مورد علاقه راست کلیک کنید و بر روی Message History و سپس بر روی Message Archive کلیک کنید و در پنجره ظاهر شده می توان اطلاعات مورد در خواست را جستجو و پیدا کرد.
او که شادماني را از مردم بگيرد ، بي شک از گماشتگان شيطان است " کوروش بزرگ"
     
  
مرد

 
ترفند: ارسال پیام برای چند نفر به طور همزمان در یاهو مسنجر

شاید شما هم گاهی دیده باشید که فردی یک پیام برای شما در یاهو مسنجر میفرستد و در پایین آن نوشته Send To ALL را ذکر می کند. این بدان معناست که این پیام علاوه بر شما به افراد دیگری هم که در لیست دوست شما بوده اند نیز فرستاده شده است. با استفاده از ترفندی که هم اکنون به شما آموزش خواهیم داد می توانید شما نیز علاوه بر یک شخص، یک پیام را برای چندین نفر بفرستید.


همان طور که می دانید در هنگام ارسال ایمیل برای چند نفر می بایست بعد از تایپ ایمیل شخص اول یک کاما (,) تایپ کنید و سپس ایمیل نفر بعدی را تایپ کنید و به همین ترتیب ادامه دهید.
اما در یاهو مسنجر قضیه اندکی فرق می کند برای ارسال PM به چند نفر می بایست کلید Ctrl را گرفته و تک تک بر روی ID افراد مورد نظر کلیک کنید. پس از انتخاب افراد بر روی Enter کلیک می کنید و در پنجره باز شده پیام خود را می نویسید و سپس بر روی Send کلیک می نمایید.
دقت کنید اگر می خواهید برای کلیه افراد لیست خود یک پیام بفرستید کلید Shift را نگه دارید و ابتدا بر روی ID نفر اول و سپس بر روی ID نفر آخر کلیک کنید. پس از انتخاب افراد بر روی Enter کلیک می کنید و در پنجره باز شده پیام خود را می نویسید و سپس بر روی Send کلیک می نمایید.
همچنین شما میتوانید با راست کلیک بر روی گروهی که لیست دوستان در آن قرار دارد و انتخاب Send Instant Message to All in Group، پیام را برای افراد حاضر در این گروه ارسال نمایید.
او که شادماني را از مردم بگيرد ، بي شک از گماشتگان شيطان است " کوروش بزرگ"
     
  
مرد

 
ترفند کاربردی در اینترنت اکسپلورر

در اینجا قصد داریم تا 10 ترفند بسیار مفید در نرم افزار اینترنت اکسپلورر را به شما آموزش بدهیم. تمامی این ترفندها با ماوس نیز قابل دسترسی است؛ ولی اگر می خواهید سرعت بیشتری داشته باشید و وقت خود را هدر ندهید و خود را حرفه ای تر نشان بدهید این ترفند ها بسیار کارآمد خواهند بود.


1- با فشردن کلیدهای Alt+D مکان نما (Curser) قسمت ورود آدرس (Address Bar) را انتخاب می کند تا آدرس جدید را وارد کنید.
2- کلید های موجود در قسمت بالای نرم افزار را می تواند با کلیک راست و انتخاب Customize تغییر دهید و کلیدهای جدیدی همچون Edit برای نمایش کد صفحه و Size برای تغییر اندازه قلم های صفحه اضافه کنید.
3- به جای استفاده از کلید Back روی نوارابزار می تواند ازکلید Backspace کی برد استفاده کنید.
4- با فشردن کلید F11 محیط مرورگر به بزرگترین حد ممکن می رسد.
5- اگر زمانی نیاز دارید تا لینکی را بدون بازکردن توسط مرورگر ذخیره کنید روی آن کلیک راست کرده و گزینه Save Target As را انتخاب کنید.
6- با فشردن کلید Home همیشه بدون دردسر به ابتدای صفحه برمیگردید.
7- با فشردن کلید End به سرعت به انتهای صفحه تغییر مکان می دهید.
8- با فشار دادن کلید F4 آدرس هایی که در نوار آدرس تایپ کرده اید نمایش داده می شون.
9- برای قراردان میانبر یک صفحه روی Desktop روی صفحه کلیک راست کرده و گزینه Create Shortcut را کلیک کنید.
10- یک کلمه در نوار آدرس تایپ کنید و کلید های Ctrl+Enter را همزمان فشار دهید تا http://www و com. به صورت خودکار به طرفین آن اضافه شوند.
او که شادماني را از مردم بگيرد ، بي شک از گماشتگان شيطان است " کوروش بزرگ"
     
  
مرد

 
ترفند: تنظیماتی بهتر برای ویندوز XP

در اینجا چند توصیه مفید در اختیارتان قرار می دهیم تا کارایی یک یا چند قسمت از ویندوز XP خود را افزایش دهید. اگر از کامپیوتر خود به صورت شخصی استفاده می کنید و کامپیوتر شما در داخل شبکه ای نمی باشد، میتوانید با انجام تغییرات ذیل، Windows XP خود را سریعتر و مطمئن تر کنید.


بدین منظور:
ابتدا به Control Panel > Administrative Tools > Services بروید:
سپس با خیالی آسوده گزینه های زیر را با راست کلیک و انتخاب Stop متوقف کنید. سپس بر روی هر یک دوبار کلیک کرده و Startup type را بر روی Disabled تعیین کنید.
Alerter
Clipbook
Computer Browser
Fast User Switching
Human Interface Access Devices
Indexing Service
Messenger
Net Logon
Netmeeting Remote Desktop Sharing
Remote Desktop Help Session Manager
Remote Procedure Call Locator
Remote Registry
Routing & Remote Access Server
SSDP Discovery Service
TCP/IP NetBIOS Helper
Telnet
Universal Plug and Play Device Host
Upload Manager
Windows Time
Wireless Zero Configuration
Workstation
او که شادماني را از مردم بگيرد ، بي شک از گماشتگان شيطان است " کوروش بزرگ"
     
  
مرد

 
ابزار رایگان و برتر جهت رمزگذاری فایل ها - ویندوز، مک، لینوکس

ابزارهای رمزگذاری (Encryption tools) بر روی فایل ها، نرم افزارهایی کاربردی و لازم هستند. این نرم افزارها شما را برای جلوگیری از دسترسی سایر افراد به فایل های حساس و محرمانه تان، کمک می کنند. نرم افزارهای زیادی در سیستم عامل های مختلف وجود دارند که به صورت رایگان و پولی در رمزگذاری فایل های محرمانه به یاری شما می آیند. در این مطلب به معرفی ۵ ابزار رایگان برتر در این زمینه پرداخته شده است.

GNU Privacy Guard (ویندوز، مک، لینوکس)


این ابزار که با نام GnuPG نیز شناخته می شود، ابزاری رایگان و بازمتن است که بر پایه Pretty Good Privacy (PGP) طراحی شده. GnuPG همانند یک درایو که قابلیت رمزگذاری به شکل های گوناگون را دارد، از رمزعبور و امضا برای دسترسی به فایل ها بهره می برد. از این ابزار می توان علاوه بر رمزگذاری فایل های محلی و همچنین فایل هایی که بر روی سرور نیز قرار دارند، استفاده کرد که قابلیت مطلوب و مناسبی برای رمزگذاری فایل هایی است که دسترسی مستقیمی به آنها وجود ندارد. همچنین نسخه های مختلفی از این نرم افزار وجود دارند که می توانند به صورت متنی و گرافیکی مورد استفاده قرار گیرند. برای اطلاعات بیشتر می توانید به این صفحه مراجعه کنید و با نسخه های مختلف این ابزار آشنا شوید. تصویر بالا اسکرین شاتی از نسخه گرافیکی مخصوص ویندوز است که با نام Cryptophane عرضه شده است.

Disk Utility (مک)


Disk Utility نیز یکی دیگر از ابزارهای رمزگذاری است که به صورت پیش فرض و رایگان بر روی کامپیوتر های مکینتاش قرار دارد. البته این نرم افزار مجهز به ابزارهای خاصی برای مدیریت هارد دیسک است که یکی از قابلیت های عمده آن ساخت دیسک های امنیتی رمزگذاری شده است. با استفاده از دیسک یوتیلیتی می توان درایو ها و Secure Disk Image هایی رمزگذاری شده از ۱۲۸ بیت تا ۲۵۶بیت ایجاد کرد.

همانند اکثر نرم افزارهایی که به صورت پیش فرض بر روی مک وجود دارند، این نرم افزار نیز کاملاً با مک سازگار است. اگر از مک استفاده می کنید، بهتر است برای یک بار هم که شده از این نرم افزار کاربردی استفاده نمایید. استفاده نمایید.

TrueCrypt (ویندوز، مک، لینوکس)


تروکریپت نیز یکی از نرم افزارهای قدرتمند، رایگان و بازمتن، جهت رمزگذاری فایل ها است. با استفاده از این نرم افزار می توانید فایل های خود را در درایو های مجازی که توسط نرم افزار ایجاد می کنید، رمزگذاری کنید. در میان تمام نرم افزارهای رمز نگار این نرم افزار حکم پادشاه را دارد و بهترین محسوب میشود.

TrueCrypt ابزاری است که بر پایه On-The-Fly عمل رمزگذاری را انجام می دهد. این به معنی دسترسی آزاد و امکان تغییر فایل های رمز شده است و هنگامی که نیازی به فایل های مربوطه نیست، فایل ها دوباره به حالت رمزگذاری شده در می آیند.

تروکریپت تنها ابزاری قدرتمند برای رمزگذاری فایل ها نیست، بلکه ابزاری کاربردی جهت ایجاد درایو های مجازی امن و پنهان نیز می باشد که برای حفاظت از داده ها، بسیار مورد استفاده هستند. اگر تا به حال از ان استفاده نکرده اید حتما امتحانش کنید.

7-Zip (ویندوز)


بر خلاف سایر ابزارها و نرم افزارهایی که در این مطلب قرار گرفته اند، بیشتر شما 7-Zip را به عنوان نرم افزاری کم حجم و رایگان برای فشرده سازی اطلاعات و استخراج فایل های فشرده در فرمت های مختلف می شناسید. اما لازم است بدانید این نرم افزار ابزاری مناسب برای رمزگذاری پوشه ها و فایل های فشرده نیز هست.

در صورتی که شما رمزگذاری تعداد زیادی از فایل ها و یا استفاده از درایو های مجازی را نمی پسندید، می توانید در مقابل، همه فایل هایی که قصد رمز کردن آنها را دارید با استفاده از 7-Zip و با AES-256 رمزگذاری نمایید. تنها کافی است فایل های مورد نظر خود و یکی از انواع فشرده سازی را با استفاده از 7-Zip انتخاب و رمز عبور مورد نظر خود را بر روی آن بگذارید. فایل های شما در قالب یک فایل فشرده، به صورتی مطلوب و موثر رمزگذاری می شوند.

AxCrypt (ویندوز)

نرم افزار AxCrypt نیز یکی دیگر از ابزارهای رمزگذاری فایل ها و مختص استفاده کاربران ویندوز است. با استفاده از این نرم افزار، بسیار ساده است. با نصب برنامه یک منو مطابق شکل به منوهای ویندوز اضافه می شود که راست کلیک بر روی فایل یا فایل های مربوطه می توان رمزگذاری AES-256 را اعمال کرد یا به فایل های رمزنگاری شده دسترسی پیدا کرد. همچنین با استفاده از این نرم افزار می توان آرشیو های خود بازشوی رمزنگاری شده ایجاد کرد که برای استفاده از فایل ایجاد شده بر روی سایر کامپیوتر ها نیازی به نصب AxCrypt نباشد.

***

احتمالاً تا به حال از ابزارهای رمزنگاری استفاده کرده اید. استفاده از این سری نرم افزارهای رایگان مطمئناً بر امنیت بیشتر برای فایل های محرمانه یا شخصی شما می افزاید
او که شادماني را از مردم بگيرد ، بي شک از گماشتگان شيطان است " کوروش بزرگ"
     
  
صفحه  صفحه 5 از 12:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  ...  12  پسین » 
کامپیوتر

دانستنیهایی در مورد دنیایی كامپیوتری

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA