انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
کامپیوتر
  
صفحه  صفحه 1 از 12:  1  2  3  4  5  ...  9  10  11  12  پسین »

دانستنیهایی در مورد دنیایی كامپیوتری


مرد

Prince
 
ویندوز چگونه در طی 24 سال متحول شد؟

از ماه نوامبر سال 1985 تا امروز (پنجشنبه 22 اکتبر 2009) که شرکت مایکروسافت تازه ترین نسخه سیستم عامل ویندوز (ویندوز هفت) را به بازار عرضه کرد،این نرم افزار تحولات عمده ای را به خود دیده است.

این نرم افزار که حدود 90 درصد کامپیوترهای جهان از آن استفاده می کنند، هر چند به اعتقاد کارشناسان با الهام از سیستم عامل های اپل، نقشی عمده در تبدیل کردن کامپیوتر از ابزاری صرفا مهندسی، به ابزاری فراگیر و قابل استفاده برای همه داشته است.



نوامبر 1985: ویندوز 1.0 پس از چهار سال توسعه و تغییر (تحت نام 'Interface Manager') عرضه شد. این نرم افزار برای اولین بار به کاربران کامپیوترهای شخصی (PC) امکان داد که بدون تایپ کردن دستورات برنامه ها را اجرا کنند و همزمان از چند برنامه استفاده کنند.



دسامبر 1987: ویندوز 2.0 عرضه شد که در سال های بعد ویندوز/286 و ویندوز/386 نام گرفت. در این برنامه برای اولین بار از آیکون استفاده شد، امکان روی هم قرار گرفتن پنجره ها فراهم شد و برنامه های Word و Excel برای استفاده در آن ارائه شد.



مه 1990: در ویندوز 3.0 تغییری عمده در شیوه نمایش ایجاد شد و برای اولین بار این سیستم عامل شرکت مایکروسافت تهدیدی جدی برای رقبای خود در شرکت اپل و کمدور قلمداد گردید.



اکتبر 1992: ویندوز 3.1 با بیش از 1000 مورد تغییر در ویندوز 3.0 ایجاد شد. یکی از مهمترین تغییرات ایجاد امکان Drag & Drop در برنامه File Manager بود که بعدا به Windows Explorer تغییر نام یافت.



اوت 1995: ویندوز 95 بار دیگر به نسبت نسخه قبلی، تغییرات بصری عمده ای را در خود داشت. نسخه های تکمیل تر شده این نرم افزار برای اولین بار در خود مرورگر اینترنت اکسپلورر را داشت. ویندوز 95 اولین سیستم عامل عمده محسوب می شد که در 12 ماه پس از آغاز فروش 40 میلیون نسخه از آن به فروش رفت.



ژوئن 1998: ویندوز 98 بار دیگر با مجموعه ای از تغییرات پشت پرده به بازار عرضه شد. در اولین نمایش آن مقابل خبرنگاران، در هنگام عرضه امکان Plug & Play و متصل کردن دستگاهی به آن، کامپیوتر دچار اشکال شد و Crash کرد و "صفحه آبی" معروف دیده شد.



سپتامبر 2000: ویندوز ME که مخفف Millemium Edition بود برخی تغییرات را درون خود داشت که پیش از آن در ویندوز 2000 که صرفا برای کاربران اداری عرضه شده بود ارائه شده بود. ویندوز ME برای اولین بار امکان بروز رسانی خودکار و ترمیم سیستم (System Restore) را فراهم کرد.



اکتبر 2001: اولین نسخه ویندوز که بر اساس معماری ویندوز NT با هدف استفاده کاربران غیراداری عرضه شد. این سیستم عامل اولین در مجموعه ویندوز بود که از طریق فرایند فعال سازی (activation) تقلبی یا اصل بودن نسخه مورد استفاده را کشف می کرد.


نوامبر 2006: ویندوز ویستا با مجموعه گسترده ای از تغییرات ظاهری ارائه شد، اما در پشت پرده تمرکز سازندگان آن بر روی مسائل امنیتی بود. بسیاری از کارشناسان جنبه های مختلف عملکرد آن از جمله نحوه اجرای برنامه های موسوم به Third Party Application را مورد انتقاد قرار دادند و این نرم افزار "بسیار کند" توصیف شد.



اکتبر 2009: ویندوز 7 امکانات گسترده تری برای استفاده از شبکه های خانگی ارائه کرد و امکانات ظاهری که اولین بار در ویندوز ویستا عرضه شده بود را کامل تر کرد. با این نرم افزار، صفحه های نمایش لمسی هم کارایی بیشتری خواهند داشت.

منبع: بی بی سی
عشق من عاشقم باش!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈

دل نه اجبار میفهمد نه نصیحت...
آنکه لایق دوست داشتن است را دوست می دارد.
     
  ویرایش شده توسط: Prince   
مرد

Prince
 
Domain چیست؟

دامنه(Domain) که در فرهنگ فارسی با تلفظ دومین و دامین بکار برده می‌شود در لغت به معنی ?گستره? می‌باشد و در اینترنت به نامی‌اختصاصی گفته می‌شود که هر وب‌سایت برای تمایز و قابل دسترسی بودن نسبت به سایر وب‌سایت‌ها به خود می‌گیرد، مانند: ?Google.com?.
هردامنه از دو بخش تشکیل شده است. بخش اول نامی‌است انتخابی، که هر فرد می‌تواند بسته به موضوع وب‌سایت و سلیقه خود آن را برای سایت خود انتخاب کند(Google) و بخش دوم که با یک نقطه از بخش اول جدا می‌شود، پسوندی است قراردادی که از دو تا شش حرف تشکیل شده و هر فرد می‌تواند بسته به موضوع وب‌سایت و سلیقه خود یکی از آنها را انتخاب نماید. از متداول‌ترین پسوندهای بین‌المللیcom ،net ،org ،info می‌باشند. نام دامنه (به همراه پسوند آن) باید یکتا باشد. به این مفهوم که فقط یک وب‌سایت با هر نام دامنه قابل دسترسی می‌باشد.

● دامنه‌های عمومی‌
در زیر به معرفی برخی از پرکاربردترین دامنه‌های عمومی‌می‌پردازیم:
▪ .com معروف‌ترین و پراستفاده‌ترین پسوند برای دامنه‌های سایتهاستcom . مخففCommercial به معنای تجاری است. البته بسیاری از سایت‌های همه منظوره نیز از پسوندcom استفاده می‌کنند.
▪ .net مخفف واژهNetwork به معنی شبکه می‌باشد و عموما توسط شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنتی و شبکه‌های اطلا‌ع‌رسانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
▪ org.اختصار واژهOrganizations به معنی سازمان، تشکیلا‌ت‌ می‌باشد و معمولا‌س توسط مؤسسات و سازمان‌های غیرانتفاعی که غالباس فعالیت غیرتجاری (یا حتی تجاری) دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد.
▪ .ir نشان دهنده یک سایت مربوط به یک سازمان داخل کشور، یک شخص ساکن ایران یا با تابعیت ایرانی است.
edu.مخفف واژهEducation به معنی آموختن دانش می‌باشد و برای مقاصد تعلیمی چون پایگاه‌های آموزشی به کار می‌رود.
▪ .gov اختصار واژهGoverment به معنی دولت می‌باشد و این پسوند مربوط به نهادهای دولتی است.
z.bi مخففBusiness به معنی تجارت می‌باشد که خـاص سایت‌های شغلی‌ تجارتی به ویژه خدمات مربوط به تجارت الکترونیکی، ایجاد گشته است.
▪ int ا.ختصار واژهInternational به معنی بین‌المللی می‌باشد که حوزه اینترنتی سازمان‌های بین‌المللی را نشان می‌دهند.
▪ info.اختصار واژهInformation به معنی اطلا‌عات می‌باشد که در سایت‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد که به نحوی با امر اطلا‌ع‌رسانی در هر موردی، مرتبط می‌باشند. انواع اطلا‌ع‌رسانی در رشته‌هایی مانند علوم، معرفی محصولا‌ت، معرفی خدمات و ... اختصاص یافته‌اندweb. پسوند سایت‌هایی که به مباحثWeb می‌پردازندname . این اولین نوع پسوندی است که خاص افراد (اشخاص حقیقی) ایجاد شده است. در حقیقت کلیه افرادی که به هر منظور شخصی می‌خواهند برای خودشانWebsite ایجاد کنند می‌توانند از این پسوند استفاده کنند.
▪ .ac پسوند دامنه ملی جزایر آسکنشن(Ascention Islands) است. از طرفی برای مراکز ارائه دهنده سرویس است می‌باشد به شرطی که اداره کامپیوتری، اینترنتی بدون هر گونه وابسته‌ای، نیروهای جدیدی استخدام نماید.
ws.پسوند دامنه ملی کشور ساموا(Western Samoa) است ولی بخاطر مشابهت آن با مخفف کلمه(WebSite) مورد توجه فراوان قرار گرفته است و می‌تواند هر نوع وب سایتی را در برگیرد.
us این نوع پسوند با آنکه مخصوص دامنه ملی کشور آمریکا است ولی بخاطر مشابهت آن با مخفف کلمه(us) بمعنی (ما) مورد استقبال قرار گرفته است.
▪ .tv این نوع پسوند با آنکه مخصوص دامنه ملی کشور توالو(Tuvalu) است ولی بخاطر مشابهت آن با مخفف کلمه(Television) مورد توجه شبکه‌های تلویزیونی و ماهواره‌ای قرار گرفته است و برای این منظور نیز مورد استفاده قرار می‌گردد.
▪ .museum سایت‌های دارای این پسوند، مخصوص موزه‌ها می‌باشد.
▪ .aero این پسوند مختص سایت‌های مرتبط با حمل و نقل هوایی می‌باشد.
▪ .mil این پسوند مربوط به سایت‌های نظامی‌است.
▪ .cat این پسوند برای انجمن‌های فرهنگی، تربیتی و زبان شناختی کتلن(Catalan) در نظر گرفته شده است.
▪ .coop پسوند اختصاص داده شده برای شرکت‌های تعاونی می‌باشد.
▪ .jobs سایت‌های دارای این پسوند، منبع اطلا‌عات انسانی برای مدیران می‌باشد که قصد استخدام کارمند را دارند.
▪ .mobi کاربرد این پسوند برای پایگاهای فروش و سرویس‌دهی محصولا‌ت موبایل می‌باشد.
▪ .pro این پسوند برای سایت‌هایی که در حوزه اینترنتی افراد حرفه‌ای فعالیت می‌کنند در نظر گرفته شده است. مانند دانشمندان علم فیزیک، حسابداران، حقوقدانان و ...
▪ travel.این پسوند مختص شرکت‌ها و سازمان‌های ارائه دهنده خدمات مسافرتی می‌باشد.
بد نیست این را هم بدانید که متولی صدور مجوزهای ثبت دامنه‌ها در اینترنت آیکان(ICANN) می‌باشد. ثبت دامنه‌های اینترنتی توسط کارگزارانی که مجوز ثبت را اخذ کرده‌اند صورت می‌گیرد. به این کارگزاران در اصطلا‌ح رجیسترار(Registrar) می‌گویند. معمولا‌ هر کشور می‌تواند اجازه‌استفاده از پسوندی اختصاصی را دریافت نماید که به وسیله آن ملیت وب سایت‌های تحت آن پسوند شناخته می‌شنود. پسوند اختصاصی و ملی ایرانIR می‌باشد. مسئولیت ثبت و نگهداری دامنه‌هایIR به عهده پژوهشگاه دانش‌های بنیادی ایران است.
عشق من عاشقم باش!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈

دل نه اجبار میفهمد نه نصیحت...
آنکه لایق دوست داشتن است را دوست می دارد.
     
  ویرایش شده توسط: Prince   
زن

Princess
 
شبکه محلی و یا خطوط DSL

برای اتصال به اینترنت از روش های متفاوتی استفاده می گردد. استفاده از مودم معمولی ، مودم کابلی ، شبکه محلی و یا خطوط DSL)Digital Subscriber Line)، نمونه هائی از روش های موجود برای اتصال به اینترنت می باشند. DSL ، یک اتصال با سرعت بالا را با استفاده از کابل های معمولی تلفن برای کاربران اینترنت فراهم می نماید.

● مزایای DSL
▪ در زمان اتصال به اینترنت ، امکان استفاده از خط تلفن برای تماس های مورد نظر همچنان وجود خواهد داشت.
▪ دارای سرعتی بمراتب بالاتر از مودم های معمولی است ( ۱/۵ مگابایت ) .
▪ نیاز به کابل کشی جدید نبوده و همچنان می توان از خطوط تلفن موجود استفاده کرد.
▪ شرکت ارائه دهنده DSL ، مودم مورد نظر را در زمان نصب خط فوق در اختیار مشترک قرار خواهد داد.

● اشکالات DSL
▪ یک اتصال DSL هر اندازه که به شرکت ارائه دهنده سرویس فوق نزدیکتر باشد، دارای کیفیت بهتری است .
▪ سرعت دریافت داده نسبت به ارسال داده بمراتب بیشتر است (عدم وجود توا زن منطقی)
▪ سرویس فوق در هر محل قابل دسترس نمی باشد.

● مبانی DSL
در زمان نصب یک تلفن ( استاندارد) در اغلب کشورها از یک زوج کابل مسی استفاده می شود. کابل مسی دارای پهنای بمراتب بیشتری نسبت به آن چیزی است که در مکالمات تلفنی استفاده می گردد ( بخش عمده ای ازظرفیت پهنای باند استفاده نمی گردد ) . DSL از پهنای باند بلااستفاده بدون تاثیر گذاری منفی بر کیفیت مکالمات صوتی ، استفاده می نماید. ( تطبیق فرکانس های خاص به منظور انجام عملیات خاص ) .
به منظور شناخت نحوه عملکرد DSL ، لازم است در ابتدا با یک خط تلفن معمولی آشنا شویم . اکثر خطوط تلفن و تجهیزات مربوطه دارای محدودیت فرکانسی در ارتباط با سوئیچ ، تلفن و سایر تجهیزاتی می باشند که بنوعی در فرآیند انتقال سیگنا ل ها دخالت دارند. صدای انسان ( در یک مکالمه صوتی معمولی ) توسط سیگنال هائی با فرکانس بین صفر تا ۳۴۰۰ قابل انتقال است . محدوده فوق بسیار ناچیز است (مثلا" اغلب بلندگوهای استریو که دارای محدوده بین ۲۰ تا ۲۰.۰۰۰ هرتز می باشند). کابل استفاده شده در سیستم تلفن قادر به انتقال سیگنال هائی با ظرفیت چندین میلیون هرتز می باشد. بدین ترتیب در مکالمات صوتی صرفا" از بخش بسیار محدودی از پهنای باند موجود، استفاده می گردد. با استفاده از پهنای باند استفاده نشده می توان علاوه بر بهره برداری از پتانسیل های موجود، بگونه ای عمل نمود که کیفیت مکالمات صوتی نیز دچار افت نگردند. تجهیزات پیشرفته ای که اطلاعات را بصورت دیجیتال ارسال می نمایند ، قادر به استفاده از ظرفیت خطوط تلفن بصورت کامل می باشند. DSL چنین هدفی را دنبال می نماید.
در اغلب منازل و ادارات برخی از کشورهای دنیا ، کاربران از یک DSL نامتقارن (ADSL) استفاده می نمایند. ADSL فرکانس های قابل دسترس دریک خط را تقسیم تا کاربران اینترنت قادر به دریافت و ارسال اطلاعات باشند. در مدل فوق ، فرض بر این گذاشته شده است که سرعت دریافت اطلاعات بمراتب بیشتر از سرعت ارسال اطلاعات باشد.

● صوت و داده
کیفیت دریافت و ارسال اطلاعات از طریق DSL ، به مسافت موجود بین استفاده کننده و شرکت ارائه دهنده سرویس فوق بستگی دارد. ADSL از یک تکنولوژی با نام " تکنولوژی حساس به مسافت " استفاده می نماید. بموازات افزایش طول خط ارتباطی ، کیفیت سیگنال افت و سرعت خط ارتباطی کاهش پیدا می نماید. ADSL دارای محدودیت ۱۸.۰۰۰ فوت ( ۵.۴۶۰ متر ) است . کاربرانی که در مجاورت و نزدیکی شرکت ارائه دهنده سرویس DSL قرار دارند، دارای کیفیت و سرعت مناسبی بوده و بموازات افزایش مسافت ، کاربران اینترنت از نظر کیفیت و سرعت دچار افت خواهند شد. تکنولوژی ADSL قادر به ارائه بالاترین سرعت در حالت " اینترنت به کاربر " (Downstream) تا ۸ مگابیت در ثانیه است .( در چنین حالتی حداکثر مسافت ۶.۰۰۰ فوت و یا ۱.۸۲۰ متر خواهد بود ) . سرعت ارسال اطلاعات " از کاربر به اینترنت" (Upstream) دارای محدوده ۶۴۰ کیلوبیت در ثانیه خواهد بود. در عمل ، بهترین سرعت ارائه شده برای ارسال اطلاعات از اینترنت به کاربر ، ۱.۵ مگابیت در ثانیه و سرعت ارسال ارسال اطلاعات توسط کاربر بر روی اینترنت ، ۶۴۰ کیلوبیت در ثانیه است .
ممکن است این سوال در ذهن خوانندگان مطرح گردد که اگر تکنولوژی DSL دارای محدودیت فاصله است ، چرا محدودیت فوق در رابطه با مکالمات صوتی صدق نمی کند ؟ در پاسخ باید به وجود یک تفویت کننده کوچک که Loading coils نامیده می شود ، اشاره کرد.شرکت های تلفن از تفویت کننده فوق، به منظور تقویت سیگنال صوتی استفاده می نمایند. متاسفانه تقویت کننده فوق با سیگنال های ADSL سازگار نیست . لازم به ذکر است که سیگنال های ADSL ، در صورتیکه بخشی از خط ارتباطی از نوع فیبر نوری باشد ، قادر به ارسال و دریافت اطلاعات نخواهند بود.

● تقسیم سیگنال
از دو استاندارد متفاوت برای تقسیم سیگنالها (با یکدیگر سازگار نمی باشند)، استفاده می گردد. استاندارد ANSI، برای ADSL سیستمی با نام Discrete Multitone است. (DMT). اکثر تولیدکنندگان تجهیزات DSL از استاندارد فوق تبعیت می نمایند. استاندارد دیگری که نسبت به استاندارد DMT قدیمی تر و بسادگی پیاده سازی می گردد ، استاندارد Carrierless Amplitude/phase است (CAP) . استاندارد CAP ، سیگنال ها را به سه باند مجزا تقسیم می نماید : مکالمات تلفن دارای باند صفر تا ۴ کیلو هرتز، کانال دریافت اطلاعات از کاربر برای سرویس دهنده دارای باندی بین ۲۵ تا ۱۶۰ کیلو هرتز (Upstream) و کانال ارسال اطلاعات از سرویس دهنده برای کاربر ، دارای محدوده ای که از۲۴۰ کیلو هرتز شروع می گردد. حداکثر باند فوق به عوامل تفاوتی نظیر :طول خط ، تعداد کاربران موجود در یک شرکت تلفنی خاص و ...بستگی دارد، بهرحال حداکثر محدوده باند فوق از ۱.۵ مگاهرتز تجاوز نخواهد کرد. سیستم CAP با استفاده از سه کانال فوق ، قادر به ارسال سیگنال های مربوطه خواهد بود.
استاندارد DMT ، نیز سیگنال های مربوطه را به کانال های مجزا تقسیم می نماید.در استاندارد فوق از دو کانال مجزا برای ارسال و دریافت داده استفاده نمی گردد. DMT ، داده را به ۲۴۷ کانال مجزا تقسیم می نماید.هر کانال دارای باند ۴ کیلو هرتز می باشند. ( وضعیت فوق مشابه آن است که شرکت تلفن مربوطه ، خط مسی موجود را به ۲۴۷ خط ۴ کیلو هرتزی مجزا تقسیم و هر یک از خطوط فوق را به یک مودم متصل نموده است . استفاده همزمان از ۲۴۷ مودم که هر یک دارای باند ۴ کیلوهرتز می باشند). هر یک از کانال ها، کنترل و در صورتیکه کیفیت یک کانال افت نماید ، سیگنال بر روی کانال دیگر شیفت پیدا خواهد کرد. فرآیند شیفت دادن سیگنا ل ها بین کانال های متفاوت و جستجو برای یافتن بهترین کانال ، بصورت پیوسته انجام خواهد شد. برخی از کانال ها بصورت دو طرفه استفاده می شوند ( ارسال و دریافت اطلاعات ) کنترل و مرتب سازی اطلاعات در کانال های دو طرفه و نگهداری کیفیت هر یک از ۲۴۷ کانال موجود ، پیاده سازی استاندارد DMT را نسبت به CAP بمراتب پیچیده تر نموده است . استاندارد DMT دارای انعطاف بمراتب بیشتری در رابطه با کیفیت خطوط و کانال ها ی مربوطه است .
استانداردهای CAP وDMT از دید کاربر دارای یک شباهت می باشند. در هر دو حالت از یک فیلتر به منظور فیلتر نمودن سیگنال های مربوطه استفاده می گردد. فیلترهای فوق از نوع Low-Pass می باشند. فیلترهای فوق دارای ساختاری ساده بوده و تمام سیگنال های بالاتر از یک محدوده را بلاک خواهند کرد. مکالمات صوتی در محدوده پایین تر از ۴ کیلو هرتز انجام می گیرند ، بنابراین فیلترهای فوق تمام سیگنا ل های بالاتر از محدوده فوق را بلاک خواهند کرد. بدین ترتیب از تداخل سیگنال های داده با مکالمات تلفنی جلوگیری بعمل می آید.

● تجهیزات DSL
ADSL از دو دستگاه خاص استفاده می نماید. یکی از دستگاهها در محل مشترکین و دستگاه دیگر برای ISP ، شرکت تلفن و یا سازمانهای ارائه دهنده خدمات DSL ، نصب می گردد. در محل مشترکین از یک ترانسیور DSL استفاده می گردد. شرکت ارائه دهنده خدمات DSL از یک DSL Access Multiplexer استفاده می نماید .(DSLAM) . از دستگاه فوق به منظور دریافت اتصالات مشترکین استفاده می گردد. در ادامه به تشریح هر یک از دستگاههای فوق خواهیم پرداخت .

● ترانسیور DSL
اکثر مشترکین DSL ، ترانسیور DSL را مودم DSL می نامند. مهندسین و کارشناسان شرکت های تلفن به دستگاه فوق ATU-R می گویند. صرفنظر از هر نامی که برای آن استفاده می شود ، دستگاه فوق نقطه برقراری ارتباط بین کامپیوتر کاربر و یا شبکه به خط DSL است . ترانسیور با استفاده از روش های متفاوت به دستگاه مشترکین متصل می گردد. متداولترین روش، استفاده از اتصالات USB و یا اترنت است .

● DSLAM
دستگاه فوق در مراکز ارائه دهنده سرویس DSL نصب و امکان ارائه خدمات مبتنی بر DSL را فراهم می نماید. DSLAM اتصالات مربوط به تعدادی از مشترکین را گرفته و آنها را به یک اتصال با ظرفیت بالا برای ارسال بر روی اینترنت تبدیل می نماید. دستگاههای DSLAM دارای انعطاف لازم در خصوص استفاده از خطوط DSL متفاوت ، پروتکل های متفاوت و مدولاسیون متفاوت (Cap,DMT) می باشند. در برخی از مدل های فوق امکان انجام عملیات خاصی نظیر اختصاص پویای آدرس های IP به مشترکین، نیز وجود دارد.
یکی از تفاوت های مهم بین ADSL و مودم های کابلی ، نحوه برخورد و رفتار DSLAM است . کاربران مودم های کابلی از یک شبکه بسته بصورت اشتراکی استفاده می نمایند. در چنین مواردیکه همزمان با افزایش تعداد کاربران ، کارآئی آنها تنزل پیدا خواهد کرد. ADSL برای هر یک از کاربران یک ارتباط اختصاصی ایجاد و آن را به DSLAM متصل می نماید. بدین ترتیب همزمان با افزایش کاربران ، کارآئی مربوطه تنزل پیدا نخواهد کرد. وضعیت فوق تا زمانیکه کاربران از تمام ظرفیت موجود خط ارتباطی با اینترنت استفاده نکرده باشند ، ادامه خواهد یافت . در صورت استفاده از تمام ظرفیت خط ارتباطی اینترنت ، مراکز ارائه دهنده سرویس DSL می توانند نسبت به ارتقاء خط ارتباطی اینترنت اقدام تا تمام مشترکین متصل شده به DSLAM دارای کارآئی مطلوب در زمینه استفاده از اینترنت گردند.

● آینده DSL
ADSL با سایر تکنولوژی های مربوط به دستیابی به اینترنت نظیر مودم های کابلی و اینترنت ماهواره ای رقابت می نماید. بر طبق آمار اخذ شده در سال ۱۹۹۹ ، بیش از ۳۳۰.۰۰۰ منزل در امریکا از DSL استفاده کرده اند. تعداد کاربران استفاده از مودم های کابلی تا سال ۱۹۹۹ به مرز ۱.۳۵۰.۰۰۰ کاربر رسیده است . بر اساس پیش بینی بعمل آمده تا اواخر سال ۲۰۰۳ ، تعداد مشترکین مودم های کابلی به مرز ۸.۹۸۰.۰۰۰ و مشترکین DSL به ۹.۳۰۰.۰۰۰ خواهد رسید.
سرعت ADSL در حال حاضر حداکثر ۱.۵ مگابیت در ثانیه است . از لحاظ تئوری رسیدن به مرز ۷ مگابایت در ثانیه دور از دسترس نمی باشد. در این زمینه تحقیقات عمده ای صورت گرفته و تکنولوژی VDSL مطرح شده است.
عشق من عاشقتم!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
پرنسس
     
  
مرد

Prince
 
سیستم عامل چیست؟

سیستم عامل نرم‌افزاری سیستمی است که درون یک فضای ذخیره‌سازی مثل هارد دیسک، درایو نوری (مثل DVD-Writer)، فلاپی دیسک (یا حتی در ROM کامپیوتر) ذخیره شده است. وقتی که کامپیوتر روشن می‌شود، سیستم عامل از دستگاه ذخیره‌شده در آن (مثلا هارد دیسک) از طریق برنامه ROM به حافظه اصلی منتقل می‌شود.
یک سیستم‌عامل کار کنترل موازی اعمال یک کامپیوتر را بر عهده دارد. سخت‌افزار کامپیوتر را مدیریت می‌کند، بر اجرای برنامه‌ها کنترل می‌کند و به کاربر مجموعه‌ای از سرویس‌ها را ارائه می‌دهد. در حقیقت یک سیستم‌عامل مثل یک رابط کاربری بین کاربر و کامپیوتر رفتار می‌کند.
سیستم‌عامل همه اعمال کامپیوتر را مدیریت می‌کند و همه کارهای ساده کامپیوتر را انجام میدهد مثل:

  • دریافت ورودی از دستگاه‌های ورودی مثل صفحه‌کلید و موشی
  • ارسال خروجی به دستگاه‌های خروجی مثل صفحه‌نمایش و چاپگر
  • مدیریت برنامه‌ها در حافظه
  • مدیریت پرونده‌های ذخیره‌شده بر روی حافظه
  • مدیریت و کنترل همه دستگاه‌های ورودی و خروجی

یک سیستم‌عامل وظیفه مدیریت منابع سخت‌افزاری را بر عهده دارد. مثلا یک برنامه بدون اجازه سیستم‌عامل نمی‌تواند به دستگاه‌های خروجی/ورودی دسترسی پیدا کند یا خود را اجرا کند. سیستم‌عامل این اعمال را از طرف برنامه‌ها در پردازنده مرکزی (CPU) انجام می‌دهد. در حقیقت سیستم‌عامل مانند یک زمینه برای برنامه‌های مختلف اجرایی عمل می‌کند. یعنی کاربر درخواست می‌کند که برنامه‌ای اجرا شود و عمل خاصی را انجام دهد، آنگاه برنامه مورد نظر، درخواست کاربر را به سیستم‌عامل ارجاع می‌دهد. تصویر زیر وضعیت یک سیستم‌عامل در کامپیوتر را نمایش می‌دهد.



معمولا یک سیستم‌عامل به دو قسمت اصلی تقسیم می‌شود:

۱) قسمت مستقر: این قسمت از سیستم‌عامل به عنوان کرنل شناخته می‌شود. و شامل اعمال و توابع ضروری و بحرانی است، هنگام راه‌اندازی کامپیوتر (Boot) در حافظه اصلی بارگذاری می‌شود و اعمال و توابع مختلفی را در حافظه اصلی انجام می‌دهد.

۲) قسمت غیر مستقر: قسمتی از سیستم‌عامل که فقط هنگام نیاز در حافظه اصلی بارگذاری می‌شود.

در حال حاضر سیستم‌عامل‌ها را به چند دسته معروف می‌توان تقسیم کرد:

  • خانواده ویندوزهای مایکروسافت (ویندوز ایکس‌پی - ویندوز ویستا - ویندوز هفت و ...)
  • خانواده دسته سیستم‌عامل لینوکس (لینوکس فدورا - لینوکس ردهت - لینکوس مندریوا - لینوکس اوبونتو و ...)
  • خانواده دسته سیستم‌عامل Free-BSD (فری بی‌اس‌دی - نت بی‌اس‌دی - اوپن بی‌اس‌دی و ...)
  • خانواده مکینتاش (تایگر - لئوپارد و ...)
  • خانواده دسته سیستم‌عامل یونیکس

عشق من عاشقم باش!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈

دل نه اجبار میفهمد نه نصیحت...
آنکه لایق دوست داشتن است را دوست می دارد.
     
  
مرد

Prince
 
وظایف یک وبمستر

در این مقاله شرحی از وظایف کلی یک وبمستر را در قبال سایت و کاربران و بازدیدکننده ها را مشاهده خواهید کرد.

اگر شما یک کاربر حرفه ای اینترنت هستید که روزانه حداقل بین ۵ تا ۱۰ سایت را می بینید به طور متوسط هر روز با چند سایت مواجه شده اید که لینک های موجود در آن قدیمی است؟ چند سایت را می شناسید که صفحات موجود در آن ماه ها است بروز نشده اند؟ آیا سایت هایی را که title یا عنوان ذکر شده در نوار عنوان آن ها ۱ New page می باشد، دیده اید؟ آیا تا به حال به مدیر سایتی ایمیل زده اید که هیچ پاسخی از آن دریافت نکرده باشید؟ چقدر از انتقادات شما از وب سایت ها با استقبال webmaster سایت مواجه شده است؟ احتمالا شما تعداد زیادی سایت را با مشخصات ذکر شده می شناسید که ضعف های موجود در آن ناشی از کوتاهی webmaster آن می باشد.

Webmaster یا مدیریت سایت، به تعریفی شخصی است که وظیفه کنترل وب سایت و صحت عملکرد آن را برعهده دارد. البته در بعضی از مقالات به هر کسی که کاری برای یک وب سایت انجام می دهد webmaster می گویند. مثلا حتی به کسی که اطلاعات یک وب سایت را تایپ و ارسال می کند webmaster می گویند. اما به عقیده من به چنین شخصی فقط می توان یک (کاربر ارسال داده -ftp- user) ) اطلاق کرد و وظایف webmaster بیشتر از تایپ کردن اطلاعات و یا حتی چینش عکس، تصاویر و متن است. در این مقاله سعی شده است وظایف مهم یک webmaster بیان شود.

بودن یک وبمستر وظایف و کارهای زیادی را می طلبد.اولین اصل مدیریت کردن و نگهداری وبسایت یا مجموعه ای از وبسایتها میباشد.

این دو کار شامل این موارد می شوند:

  • مدیریت وبسایت
  • اطمینان از صحت و درستی کارکرد تمامی سرورها سخت افزارها و اسکریپتها
  • طراحی سایت
  • بازاریابی برای سایت

در مورد سایتهای جامعه ی مجازی که کاربران میتوانند اقدام به ارسال پست عکس فایل و غیره کنند یک پاک کند.

قطعا انجام دادن همه ی این کارها در کنار هم کار سختی است ولی شما میتوانید برای آسودگی بیشتر از ابزارهای وبمسترها نیز استفاده کنید. سایتهایی که این ابزارها را ارائه میدهند بسیار متنوع هستند و شمال ابزارهایی برای افزایش تعداد بازدید آنالیز کلمات کلیدی و ... میشوند.

یک وبمستر باید به سایتش بعنوان یک ابزار تجارت نگاه کند اما نه به لحاظ درآمد بلکه به لحاظ پویایی جذابیت نوآوری !

یک وبمستر خوب باید همیشه درکنار کاربران سایتش باشد و با آنها در ارتباط باشد.

حمایت قانونی از وب سایت و مطمئن سیاست های حفظ حریم خصوصی مناسب دیگر بخش مهمی از وظایف مدیران سایت می باشد.تنظیم قوانین و تکذیب نامه ها از موارد مهمی است که حریم شخصی بازدید کننده ها و مدیران سایتها را مشخص میکند و آنها را از موارد حقوقی که احتمال دارد به وجود بیاید آگاه میکند.

لیستی از وظایف یک وبمستر:

۱- بررسی وضعیت سرور( هاستینگ) سایت ( درست کار کردن، کندی و یا ترافیک آن).
۲- پاسخگویی و تشکر از email های کاربران و تهیه آرشیو از آن ها.
۳- تهیه بانک اطلاعاتی از کاربرانی که به سایت email می زنند( جهت اطلاع رسانی).
۴- بررسی صحیح بودن لینک های موجود در سایت.
۵- بررسی عناوین (title ) صفحه ها ( که در نوار آبی بالای صفحه سایت نوشته می شود.)
۶- بررسی اشکالاتی که بازدیدکنندگان سایت مطرح می کنند و رفع آنها.
۷- ثبت نام سایت در موتورهای جست و جو.
۸- بالا بردن رتبه سایت در موتور جست و جو.
۹- بررسی منابع ورود کاربران به سایت .
۱۰- بررسی و گسترش کلمات کلیدی که در موتورهای جستجوگر سایت آن را می شناسند.
۱۱- بررسی صفحات پر بازدید کننده سایت و بهبود آن ها.
۱۲- بررسی صفحاتی که کاربران با دیدن آن صفحه از سایت خارج می شوند.(Exit page)
13- درک نیاز مخاطبان سایت از طریق هماهنگی بین نام سایت و کیفیت مطلوب.
۱۴- بررسی گستردگی جغرافیایی بازدیدکنندگان سایت، به علل آن و گسترش آن.
۱۵- نظرخواهی در مورد گرافیک و طراحی وب سایت و سرعت down load شدن صفحات.
۱۶- درخواست لینک (url) به سایت از سایت های دیگر.
۱۷- بررسی صفحاتی که مدت ها ست بروز نشده اند و بروز کردن آنها.
۱۸- ارسال به موقع اطلاعات جدید سایت در ساعات خاصی از شبانه روز.
۱۹- بررسی سایت های پربیننده و مرتبط با سایت جهت درخواست لینک و یا تبلیغات در آن سایتها.
۲۰- افزایش تعداد لینک های موجود در سایت به سایت های دیگر (این عمل موجب ارتقای رتبه سایت در موتورهای جستجوگر نیز می شود)
۲۱- بررسی امکان دو یا چند زبانه کردن سایت(درک نیاز مخاطبان).
۲۲- بررسی این نکته که آیا نام وب سایت هایی که لینک آن ها در سایت آمده تغییر یافته است یا خیر؟
۲۳- ایجاد جذابیت و تنوع برای کاربران از راه هایی مثل برگزاری مسابقات، جایزه، سرگرمی و ...
۲۴- ارایه گزارش سالیانه به بازدیدکنندگان درباره عملکرد سایت در طول یک سال گذشته.
۲۵- ارایه یادداشت ها، وقایع یا گزارش های روزانه یا هفتگی از طریق وبلاگ شخصی.
بررسی و بهبود ناوبری سایت (یعنی بازدیدکننده از هر جای سایت با یک کلیک بتواند به صفحه اصلی Home page و با صفات مهم داخلی سایت برگردد.)
عشق من عاشقم باش!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈

دل نه اجبار میفهمد نه نصیحت...
آنکه لایق دوست داشتن است را دوست می دارد.
     
  ویرایش شده توسط: Prince   
زن

Princess
 
علائم یک سیستم هک شده !
از این که هک شده اید حس عجیب و مضحکی دارید، اما دقیقاً نمی دانید در مرحله ی بعدی چکار کنید. اگر مانند اکثر مردم باشید، نمی دانید الزاماً باید کجا را بگردید تا شواهدی برای به خطر افتادن سیستم تان بیابید. حال نگاهی می اندازیم به چند مورد از شواهد رایجتر که ممکن است پس از ایجاد عیب در سیستم پیدا کنید.

user account های مشکوک می بایست غیر فعال شده و جستجو کنیم چه کسی و چرا آن را ایجاد کرده است. اگر سیستم auditing (بازرسی) بدرستی فعال شده باشد، audit log ها (ثبتهای بازرسی) نشان خواهند داد چه کسی آنها را ایجاد نموده است. اگر بتوانید تاریخ و زمان ایجاد account را پیدا کنید و آن account در اثر یک هک بوجود آمده باشد، شما یک قالب زمانی خواهید داشت که می توان در آن به جستجوی دیگر رویدادهای audit log که ممکن است مرتبط باشد پرداخت.

به منظور اینکه متوجه شوید آیا برنامه ی مخربی ارتباطات ورودی را تحت کنترل دارد - که می تواند به عنوان یک پورت پنهانی برای هکر استفاده شود - از ابزارهایی مانند TCPView مربوط به Sysinternals یا Fpipe مربوط به Foundstone استفاده کنید. این ابزارهای ویندوز نشان می دهند چه برنامه هایی در حال استفاده از هر یک از پورت های باز سیستم شما هستند. در مورد سیستمهای یونیکس از netstat یا lsof که درون سیستم عامل قرار دارند استفاده کنید. از آنجا که ممکن است یک هکر باهوش netstat و lsof شما را با نسخه های تروجانی (که پورت های باز شده توسط هکرها را نشان نمی دهد) جایگزین کند، بهترین کار این است که این سیستم قربانی را با استفاده از پورت اسکنر گمنام و رایگان nmap (از سایت insecure.org) از کامپیوتر دیگر اسکن کنید. این امر به شما دو دیدگاه مختلف از پورت های باز سیستم می دهد.

هکری که یک سرور ویندوز را مورد حمله قرار می دهد، ممکن است برنامه های اجرا شده را از طریق registry در نواحی ذیل اضافه یا جایگزین کند:

HKLM > Software > Microsoft > Windows > CurrentVersion> Run
HKCU > Software > Microsoft > Windows > CurrentVersion> Run

نرم افزارهای مخرب نیز ممکن است از طریق دستورهای اجرای سیستم عامل اجرا شود. به منظور اینکه ببینید چه برنامه هایی در دستور اجرای یک سیستم ویندوز قرار گرفته است، به command prompt بروید و تایپ کنید AT . در یک سیستم یونیکس از فرمان های cron یا crontab استفاده کنید تا لیست فعالیت هایی را که در دستور اجرا (schedule) قرار دارند ببینید.

هکرانی که به سیستم یونیکس حمله می کنند، ممکن است از یک root kit استفاده کنند که به آنان کمک می کند با استفاده از یک خلأ آسیب پذیری در سیستم عامل یا برنامه های نصب شده، به root access دست پیدا کنند. با توجه به آن که برای هکران root kit های زیادی وجود دارد، تعیین این که کدام فایل ها دستکاری شده اند بسیار مشکل است. برنامه هایی وجود دارند که به این امر کمک می کنند، مانند chrookit.

برای یک هکر هزاران راه ممکن وجود دارد تا ردپای خود را بپوشاند، اما جستجو در موارد فوق شروع بسیار خوبی برای گشت و گذار شما جهت تشخیص خطرات سیستم و حملات هکرها است.
عشق من عاشقتم!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
پرنسس
     
  
مرد

Prince
 
راهی برای پیدا کردن IP فرستنده ایمیل در یاهو
اين راه نياز به تغيیراتي در تنظيمات دارد مراحل زير را دنبال کنيد Mail Options ايميلتان را باز کرده سپس گزينه General Preferences را انتخاب کنيد در اين قسمت تغيراتي را ميتوانيد در ايميلتان ايجاد کنيد مثل From name اسمتون رو در نامه هائي که ميفرستيد تغير ميدهد و messeges per page تعداد نامه هائي که در يک صفحه نشان داده ميشود و . . . ادامه ترفند رو بگم : Headers در اين قسمت با انتخاب . . .

Show all ميتونيد IP کسائي که بهتون ايميل ميفرستن رو ببنيد و در انتها تغيیرات را Save کنيد.
عشق من عاشقم باش!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈

دل نه اجبار میفهمد نه نصیحت...
آنکه لایق دوست داشتن است را دوست می دارد.
     
  ویرایش شده توسط: Prince   
زن

Princess
 
راههایی برای بستن پنجره های ویندوز
راههای مختلف برای بستن یک پنجره و کادرهای محاوره ای ویندوز عبارتند از :


1 - کلیک بر روی دکمه مربع شکل قرمز رنگی که علامت ضربدر بر روی آن دیده می شود.

2- انتخاب منوی File و کلیک بر روی گزینه Exit .

3- استفاده از کلیدهای ترکیبی ALT + F4 .

4- استفاده از ( Ctrl + Alt + Delete ( Task Manager و انتخاب پنجره مورد نظر و کلیک بر روی گزینه End Task .

5 - این راه رو هم احتمالا کمتر از بقیه راهها شنیده اید ، برای مثال ایکون My Computer رو یکبار نگاه کنید و بعد My Computer رو باز کنید ، در گوشه سمت چپ در بالای پنجره My Computer ایکون این پنجره کمی کوچکتر دیده می شود ، حالا بر روی این ایکون کوچک کلیک کرده و روی گزینه آخر یعنی Close برای بستن این پنجره کلیک کنید.

6 - استفاده از این 2 کلید ترکیبی Ctrl + W یک راه دیگر برای بستن پنجره مورد نظر شما می باشد.


نکته : ( این 2 کلید ترکیبی یک راه عمومی است و در بعضی موارد استثنا نیز دارد ) این 2 کلید ترکیبی بر روی بعضی از پنجره ها مانند برنامه Word Pad و یا برنامه Media Player کار نمی کند و بر روی پنجره هایی مانند برنامه Internet Explorer و . . . کار میکند.

نکته : این ترفند فقط برای بستن پنجره های ویندوز می باشد ( منظور از پنجره های ویندوز کادرهایی است که قابلیت بزرگ و کوچک شدن رو دارند مانند : My Computer و ... کادرهایی مانند کادر ساعت و تاریخ ویندوز جزوء این پنجره ها نیستند و به اصطلاح فارسی به آنها کادرهای محاوره ای می گویند.
عشق من عاشقتم!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
پرنسس
     
  ویرایش شده توسط: Princess   
زن

Princess
 
چگونه ميشه محدوديت تايپ رو در ياهو مسنجراز بين برد؟
اين كار بصورت ۱۰۰٪ امكان پذير نيست ولي ميتونيد با زدن يك حقه کوچيک به ياهو درحدود ۲۰سطر متن تايپ كنيد.

براي اين كار:

۱-وارد ياهو مسنجر شده و با آي دي خودتون Sign In كنيد.

۲-روي New Status Messege كليك كنيد.

۳-پس از نوشتن متني (تا حدي كه سطر اول پر شود) به جاي ok يا Enter دكمه:

Ctrl+Enter رو همزمان با هم فشار دهيد تا به سطر بعدي برويد . در اين سطر هم متني تايپ كنيد و به همين ترتيب ميتوانيد تا ۲۰ سطر ادامه دهيد ولي به اين نكته توجه كنيد كه كل متن در ياهو مسنجر نشان داده نميشود و براي ديدن آن بايد موس را روي اي دي خودتون چند لحظه نگه داريد تا كل متن نشان داده شود .
عشق من عاشقتم!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
پرنسس
     
  
مرد

Prince
 
حذف درایوها از مای کامپیوتر
توجه : اگر با رجيستری آشنايی کافی نداريد ، در کار با رجيستری تمامی نکات را به درستی انجام دهيد ، چون اگر بخشی از رجيستری ويندوز به اشتباه تغيير داده شود و يا دستکاری شود احتمال به وجود آمدن هر مشکلی در ويندوز و يا حتی نصب مجدد سيستم عامل خواهد بود.

با اين ترفند شما مي توانيد هر يک از درايوهاي موجود در سيستم خود را ناپديد کنيد.

ابتدا به کمک دستور Regedit که در Start ==> Run تايپ ميکنيد رجيستري خود را باز نماييد سپس به کليد زير مراجعه کنيد :

HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsCurrent Version PoliciesExplorer

و يک متغير جديد از نوع DWORD ساخته و نام آن را NoDrivers بگذاريد مقداري که براي اين متغير تعيين مي کنيد نشان مي دهد که چه درايوهايي مرئی هستند راست ترين بيت مربوط به گردونه ي:Aو بيت بيست و ششم مربوط به گردونه ي :Z است براي مخفي کردن هر درايو کافي است بيت آن را روشن کنيد. اگر با اعداد هگزا آشنايی کافی نداريد مي تونيد از اعداد دسيمال زير براي مخفي کردن هر درايويا چند درايو استفاده کنيد مثل اعداد زير :

A:1 , B:2 , c:4 , D:8 , E:16 , F:32 و...........

براي ناپديد کردن تمام درايوها مي توانيد از 6ffffff ( عدد ۶ و ۶ تا f پشت سر هم ) را به متغير NoDrives بدهيد .

نکته : برای ديدن تغييرات اعمال شده بر روی ويندوز حتما يا ويندوز خود را Logg off کرده و يا آن را Resetنمائيد.
عشق من عاشقم باش!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈

دل نه اجبار میفهمد نه نصیحت...
آنکه لایق دوست داشتن است را دوست می دارد.
     
  
صفحه  صفحه 1 از 12:  1  2  3  4  5  ...  9  10  11  12  پسین » 
کامپیوتر

دانستنیهایی در مورد دنیایی كامپیوتری

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA