انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
کامپیوتر
  
صفحه  صفحه 15 از 45:  « پیشین  1  ...  14  15  16  ...  44  45  پسین »

ترفند های كامپیوتری


مرد

 
9دلیل قانع کننده برای نصب سرویس پک 2
1- کمک به حفاظت از کامپیوتر شما از پیوست های خطرناک
ویندوزXP سرویس پک 2 با هشدار در مورد پیوست های نا امن ممکن از کامپیوتر شما در مقابل ویروس هایی که از طریق Internet Explorer , Outllook Express , Windows Messenger گسترش می یابند دفاع می کند.

۲- بهبود بخشیدن به امنیت شما بر روی وب
SP2 از اطلاعات محرمانه شما بر روی فایل ها روی کامپیوتر شخصی تان بوسیله تنظیمات امنیتی نگهبانی و حفاظت می کند.

۳- پرهیز ازدانلود های نا امن
تنظیم Internet Explorer Information Bar که در مورد دانلود های نا امن به شما هشدار می دهد و انتخاب را به شما واگذار میکند تا از دانلود آن فایل هائی که می توانند خطرناک باشند جلوگیری کنید.

۴- کاهش pop-up های آزار دهنده
Internet Explorer pop-up Blocker جستجو و گردش در اینترنت را با کمک به شما در کاهش آگهی و تبلیغات نا خواسته و نوشته های pop-up وقتی که شما در حال وب گردی هستید برای شما لذت بخش تر میکند.

۵- بکار گیری دیواره آتش Firewall
دیواره آتش قدرتمند ویندوز اینک در SP2 به صورت پیش فرض روشن است. این به حفاظت ویندوز XP در مقابل ویروس ها و کرم ها که در در اینترنت گسترده شده اند کمک میکند.

۶- به کار گیری تنظیمات امنیتی شما
Windows security center جدید به شما اجازه میدهد تا به راحتی وضعیت امنیتی خود را بررسی کنید و بر تنظیمات امنیتی خود مدیریت کنید.

۷- دریافت جدیدترین بروز ترین بروزرسانی به آسانی
افزوده شدن بروز رسانی اتوماتیک ویندوز ایکس پی بروز رسانی را راحت تر کرده است به علاوه اینکه اضافه شدن فناوری جدید به قسمت Help Dial-up customer بازدهی بروز رسانی ها را افزایش داده است.

۸- کمک به شما برای حفاظت از آدرس های پست الکترونیک
باز سازی Outlook Express بوسیله محدود سازی آدرس ایمیل شما به کاهش ایمیل های ناخواسته به وسیله Spam ها کمک میکند.

۹- به کار گیری فناوری Wireless بدون دردسر
SP2 پشتیبانی از wireless را بهبود بخشیده و فرایند یافتن و وصل شدن به شبکه های بی سیم را برای شما در خانه یا سفر ساده کرده است.
 حیات آدمی همچون حبابی است بر سطح دریا
     
  
مرد

 
رفع کاهش سرعت کامپیوتر
وجود Spyware و يا ويروس بر روی كامپيوتر :

ويروس ها و spyware ، از جمله تهديدات امنيتی مهم در دنيای كامپيوتر می باشند كه می توانند بطرز كاملا" مشهودی كارآئی كامپيوتر را تحت تاثير قرار داده و آن را كاهش دهند . اولين اقدام مناسب در اين رابطه ، بررسی سيستم با استفاده از نرم افزارهای آنتی ويروس و آنتی spyware بهنگام شده است . با استفاده از برنامه های فوق می توان اينگونه كدهای مخرب را تشخيص و در ادامه آنها را حذف نمود . در صورتی كه استفاده از برنامه های آنتی ويروس و آنتی spyware موفقيت آميز نباشد ، می توان اقدامات تكميلی زير را انجام داد :


شناسائی و توقف پردازه های مشكوك در حال اجراء از طريق Windows Task Manager
شناسائی و غيرفعال كردن سرويس های مشكوك از طريق Management Console
شناسائی و غيرفعال كردن سرويس ها و آيتم هائی كه در زمان راه اندازی سيستم اجراء می شوند ( از طريق System Configuration Utility )
جستجو و حذف آيتم ها و سرويس های مشكوك كه اطلاعات آنها در ريجستری درج شده است .
شناسائی و حذف فايل های مشكوك
نصب و استفاده از چندين نرم افزار تشخيص Spyware و ساير ابزارهای موجود به منظور حذف اينگونه برنامه های مخرب
در صورت عدم موفقيت آميز بودن موارد اشاره شده ، ويندوز را با Safe mode فعال و مجددا" عمليات فوق را تكرار نمائيد .

حرارت و دمای پردازنده :

پردازنده های جديد حرارت بسيار بالائی را توليد می نمايند و به همين دليل است كه تمامی آنها به نوع خاصی از عناصر خنك كننده نياز دارند . ماشين هائی كه از آنها برای بازی های كامپيوتری و يا ساير فعاليت های سنگين استفاده می گردد ، می بايست از سيستم های خنك كننده بيشتری استفاده نمايند. در صورت افزايش حرارت پردازنده ، سرعت سيستم كاهش و رفتار آن تصادفی می گردد. مادربردهای جديد قادر به مانيتورينگ حرارت پردازنده بوده و می توانند وضعيت آن را با استفاده از پتانسيل های موجود در BIOS گزارش می نمايند .
فن پردازنده ممكن است به دلايل متعددی با مشكل مواجه گردد :
عدم چرخش مناسب و يكنواخت فن به دليل وجود گردو خاك

بروز مشكل برای موتور فن :

بروز مشكل برای ياطاق های فن :

در برخی حالات با گوش دادن به صدای كامپيوتر می توان از وضعيت عملكرد فن پردازنده آگاه گرديد . در صورت بروز مشكل برای فن ( خصوصا" ياطاق های آن ) ، سروصدای سيستم غيرعادی و حتی ممكن است باعث ايجاد لرزش در كيس گردد . در بسياری از موارد شايد نيازی به تعويض فن نباشد و بتوان با استفاده از هوای فشرده گردو خاك آن را پاك و زمينه استفاده مجدد از آن را فراهم نمود ( با در نظر گرفتن اين واقعيت كه عمرمفيد فن كاهش يافته است ) . به منظور مانيتورينگ آخرين وضعيت فن و حرارت پردازنده ، می توان از نرم افزارهای متعددی استفاده نمود .

استفاده از حافظه های نامناسب :

حافظه اصلی يا همان RAM به دلايل متعددی می تواند باعث بروز مشكل در سيستم گردد :
پائين بودن سرعت RAM نسبت به سرعت بهنيه ماشين
وجود اشكالات جزئی در RAM كه صرفا" در موارد خاص خود را نشان خواهد داد .

افزايش غيرقابل قبول حرارت RAM :

در گذشته ای نه چندان دور ، خريد حافظه جديد برای كامپيوتر كار ساده ای بود و صرفا" لازم بود خريداران نسبت به سرعـتی كه مادربرد از آن حمايت می نمايد و حداكثر حافظه قابل قبولی كه می توان در يك اسلات مادربرد قرار داد ، آگاهی داشته باشند . امروزه حافظه هائی با فناوری های متفاوت و سرعت های مختلف ارائه شده است . برخی مادربردها به منظور نيل به حداكثر توانمندی خود ، نوع خاصی از حافظه را تجويز نموده و در مقابل ساير حافظه ها از خود مقاومت نشان می دهند . مثلا" يك مادربرد ممكن است از حافظه های ECC RAM حمايت نمايد ولی همچنان قادر به استفاده از حافظه های non-ECC RAM باشد و يا ممكن است از حافظه های PC3200 DIMMs و PC2700 حمايت نمايد .در چنين مواردی ، تنظميات BIOS می بايست تغيير داده شود . در صورت استفاده از حافظه ای كه قادر به تامين حداكثر مشخصات سيستم نمی باشد ، كارآئی سيستم كاهش خواهد يافت .

وجود اشكالات جزئی در تراشه های RAM می تواند ناپايداری و كاهش سرعت سيستم را به دنبال داشته باشد . برخی از تراشه های RAM به دليل كيفيت پائين ممكن است سرعت سيستم را كاهش داده و يا باعث نمايش صفحه معروف Blue Screen موسوم به "صفحه مرگ" گردند .

در گذشته ، كاربران نگران داغ شدن تراشه های RAM نبودند چراكه آنها حرارت بالائی را توليد نمی كردند . هم اينك اين وضعيت تغيير يافته و از انواع جديدی از حافظه های RAM خصوصا" SDRAM استفاده می گردد . در صورتی كه تراشه های RAM نصب شده بر روی سيستم حرارت بالائی را توليد می نمايند ، می بايست يك فن جداگانه برای خنك كردن حافظه خريداری گردد . در صورتی كه مادربرد از فن حافظه حمايت نمی نمايد ، می توان يك كارت فن جداگانه را تهيه و آن را در يكی از اسلات های PCI نصب نمود.

برخی مادربردها به كاربران امكان استفاده از حافظه هائی با سرعت های متفاوت را می دهند ولی به صورت پيش فرض با حافظه ای كه دارای پائين ترين سرعت است كار خواهند كرد .

ايجاد مشكل برای هارد ديسك :

قبل از بروز مشكلات حاد و غيرقابل جبران برای هارد ديسك ، می توان از علائم و نشانه های متعددی به منظور تشخيص و پيشگيری از بروز يك فاجعه استفاده نمود. اين موضوع به نوع مشكل ايجاد شده ( مكانيكی ، الكترونيكی ، منطقی ) بستگی خواهد داشت .
از علائم اوليه زير می توان به منظور تشخيص مشكل يك هارد ديسك استفاده نمود :
كند بودن سرعت دستيابی بر روی درايو آسيب ديده
مشاهده تعداد قابل توجهی از سكتورهای بد در زمان استفاده از برنامه هائی نظير scandisk و chkdsk
مشاهده بدون دليل Blue Screen
بروز اشكال در راه اندازی سيستم بطور متناوب

تشخيص يك هارد ديسك معيوب به مهارت خاص‍ی نياز ندارد و می توان با گوش دادن به كامپيوتر و شنيدن صدای هارد ديسك تا حدود زيادی نسبت به سالم بودن وضعيت آن آگاهی يافت . در صورت بروز مشكل برای هارد ديسك ، صدای آن غيرعادی و فرآيند نوشتن بر روی هارد ديسك طولانی تر می گردد ، چراكه زمان زيادی صرف يافتن سكتورهای سالم خواهد شد . وضعيت فوق در صورت استفاده از سيستم فايل های مطمئن تری نظير NTFS مشهودتر خواهد بود و ساير سيستم فايل ها ممكن است صفحه blue screen را نمايش دهند .

پس از اطمينان از اين موضوع كه سرعت سيستم كاهش يافته است ، می توان با توجه به نوع سيستم فايل نصب شده بر روی كامپيوتر از برنامه هائی نظير scandisk و يا chkdsk استفاده نمود . در صورتی كه در مكانی از هارد ديسك يك سكتور بد مشاهده گرديد كه قبلا" فاقد مشكل بوده است ، اين احتمال وجود دارد كه عمر مفيد هارد ديسك رو به اتمام است و می بايست پس از تهيه backup از اطلاعات مهم موجود بر روی سيستم ، آن را تعويض نمود .

صدای هارد ديسك و عملكرد برنامه های scandisk و يا chkdsk بهترين علائم به منظور تشخيص بروز مشكل در يك درايو آسيب ديده ای می باشد كه ممكن است در ادامه باعث از كارافتادن سيستم گردد . در صورت مديريت يك سيستم از راه دور و يا عدم امكان خاموش نمودن سيستم به منظور بررسی مشكل ، می توان از برنامه هائی كه وضعيت هارد ديسك را مانيتور می نمايند ، استفاده نمود ( نظير Executive Software's DiskAlert ) .

تنظيمات BIOS

يكی از عواملی كه می تواند سهم عمده ای در كاهش كارآئی يك كامپيوتر داشته باشد و معمولا" مورد توجه جدی قرار نمی گيرد ، تنظيمات BIOS است . اكثر كاربران تنظيمات BIOS را همانگونه كه در شركت توليد كننده انجام شده است ، پذيرفته و آنها را با همان وضعيت استفاده می نمايند . عدم مطابقت تنظيمات BIOS با پيكربندی بهينه ماشين ، از جمله عوامل مهم در كاهش كارآئی يك كامپيوتر می باشد. اغلب كاربران ، پس از بررسی‌ كارشناسی اقدام به تغيير تنظيمات BIOS می نمايند كه قطعا" با تنظيمات انجام شده در كارخانه توليد كننده يكسان نخواهد بود .

به منظور آگاهی از تنظيمات بهينه BIOS با توجه به نوع مادربرد ، يك بانك اطلاعاتی خاص وجود ندارد ولی با يك جستجوی ساده بر روی نام مادربرد و BIOS می توان به تنظميات صحيح دست يافت . همچنين ، با بهنگام سازی BIOS نصب شده بر روی مادربرد می توان وضعيت آن را بهبود بخشيد. بدين منظور لازم است پس از مراجعه به سايت توليد كننده مادربرد و دريافت نرم افزار و دستورالعمل های مربوطه ، اقدام به ارتقاء BIOS نمود .

سازگاری كنترل كننده و نوع ديسك :

برخی از كاربران پس از مشاهده افت سرعت سيستم به اميد بهبود وضعيت كامپيوتر خود اقدام به تغيير هارد ديسك می نمايند ، ولی ممكن است در عمل چنين اتفاقی نيافتد و تلاش آنان تاثير چندانی بر روی بهبود كارآئی سيستم نداشته باشد . اين موضوع می تواند دلايل متعددی داشته باشد . عدم حمايت مادربرد از تمامی پتانسيل های هارد ديسك جديد ، يكی از متداولترين دلايل در اين زمينه می باشد. بديهی است در چنين مواردی با هارد ديسك جديد همانند هارد ديسك های قديمی برخورد خواهد شد . بنابراين لازم است در زمان نصب تجهيزات جديد سخت افزاری نظير هارد ديسك ، دفترچه راهنمای مادربرد به دقت مطالعه شود تا مشخص گردد كه مادربرد از چه نوع اينترفيس IDE حمايت می نمايد .

استفاده از كابل های نامطلوب و گاها" فرسوده نيز می تواند يكی از دلايل عدم افزايش كارآئی هارد ديسك های جديد نصب شده بر روی يك سيستم باشد . در بسياری از موارد ممكن است با تغيير كابل های درايو شاهد افزايش و يا بهبود كارآئی سيستم باشيم .

فناوری توليد هارد ديسك ها معمولا" در بازه های زمانی يك سال تا 18 ماه تغيير و بهبود پيدا می نمايد و علاوه بر اين كه ظرفيت آنها بطرز قابل توجهی افزايش می يابد ، سرعت و كارآئی آنها نيز افزايش چشمگيری پيدا می نمايد . با استفاده از هارد ديسك های جديد ، سرعت سيستم بطرز كاملا" ملموسی افزايش خواهد يافت . ديسك های سريال جديد SATA ( برگرفته از Serial ATA ) ، بمراتب سريعتر از ديسك های موازی قديمی از نوع ATA می باشند .

سرويس های ويندوز :

تعداد زيادی از سرويس های ويندوز به صورت پيش فرض فعال می گردند كه به برخی از آنها به منظور عملكرد صحيح سيستم نياز نمی باشد . در اولين فرصت می بايست اينگونه سرويس ها بررسی و نسبت به غيرفعال كردن سرويس های غيرضروری اقدام گردد .

برای آشنائی با سرويس های در حال اجراء از روش های متعددی استفاده می گردد . استفاده از از Service Applet ( دستيابی از طريق منوی Administrative Tools ) ، يكی از امكانات موجود در اين رابطه است . با استفاده از برنامه فوق می توان اطلاعات مناسبی در خصوص نام سرويس ، وضعيت آن و اين كه در زمان راه اندازی به چه صورت فعال و اجراء می گردد را مشاهده نمود . به منظور مشاهده جزئيات مربوط به يك سرويس می توان با كليك ( سمت راست ) بر روی سرويس مورد نظر ، صفحه Properties آن را فعال و جزئيات سرويس را مشاهده نمود .

برای توقف يك سرويس می توان از دكمه Stop استفاده نمود . در صورت عدم نياز به اجرای يك سرويس می توان از طريق گزينه Startup type آن را غيرفعال نمود.در صورت عدم اطمينان از ضرورت اجرای يك سرويس در زمان راه اندازی، می توان وضعيت اجرای آن را در زمان راه اندازی از طريق گزينه Startup type به Manual تغيير داد . در صورتی كه پس از راه اندازی سيستم به خدمات سرويس فوق نياز باشد ، می توان آن را به صورت دستی فعال نمود .

يكی ديگر از روش های تشخيص و مديريت سرويس های در حال اجراء ، استفاده از برنامه MsConfig است . برای اجرای برنامه فوق پس از فعال كردن جعبه محاوره ای Run ، از دستور MsConfig استفاده می گردد . ستون essential ضروری بودن وجود سرويس را برای سيستم نشان می دهد . توجه داشته باشيد كه تعداد زيادی از سرويس ها به عنوان سرويس های ضروری در پنجره System Configuration Utility نشان داده نمی شوند .

Index Service يكی از سرويس هائی است كه دارای نقشی غيرقابل انكار بر روی سرعت سيستم است . سرويس فوق محتوای هارد ديسك را به منظور جستجو و يافتن سريعتر فايل ها ايندكس می نمايد . در مواردی كه استفاده از فرآيند جستجو به منظور بازيابی اطلاعات يك امر حياتی باشد ( نظير وجود وب سايت ) ، استفاده از سرويس فوق توجيه پذير است و در غير اينصورت پيشنهاد می گردد كه به منظور بهبود كارآئی سيستم آن را غيرفعال نمود .

پردازه ها ی ناقص و يا دارای مشكل :

تمامی پردازه های ناقص و يا دارای مشكل زمانی را از پردازنده خواهند گرفت كه در بسياری از موارد ممكن است زمان اندكی هم نباشد . درايورهائی كه به درستی طراحی نشده و يا عناصر باقيمانده حاصل از يك نصب ناموفق بر روی سيستم دو نمونه متداول از اينگونه پردازه ها می باشند .برای مشاهده پردازه های در حال اجراء می توان از Windows Task Manager استفاده نمود . هر پردازه كه درصد بسيار بالائی از زمان پردازنده را بدون هيچگونه دليل منطقی به خود اختصاص داده باشد ، احتمالا" از جمله پردازه هائی است كه ناقص و يا دچار مشكل شده است . در صورت وجود اينچنين پردازه هائی می توان با كليك ( سمت راست ) بر روی پردازه و انتخاب گزينه End Task به حيات آنها خاتمه داد .

تكه تكه شدن ديسك :

به موازات اضافه كردن ، حذف و يا اعمال تغييرات بر روی فايل های موجود بر روی يك ديسك ، در چيدمان و ساختار سكتورهای اختصاص داده شده به يك فايل تغييراتی ايجاد می گردد و اين احتمال وجود خواهد داشت كه محتويات يك فايل در چندين سكتور غيرهمجوار ذخيره گردد . با استمرار وضعيت فوق كه به "تكه تكه شدن فايل " موسوم است ، فايل ها با وضعيتی نامطلوب بر روی ديسك نگهداری خواهند شد چراكه در زمان استفاده از يك فايل در مقابل بازيابی آن از طريق مجموعه ای از سكتور همجوار ، می بايست اطلاعات مربوط به يك فايل از طريق سكتورهای متعددی كه الزاما" در مجاورت فيزيكی هم نمی باشند ، بازيابی گردد . پيامد اين موضوع ، كاهش سرعت ذخيره و بازيابی فايل ها بر روی رسانه ذخيره سازی خواهد بود . چراكه هدهای ديسك می بايست بدفعات برای ذخيره و بازيابی هر يك از بخش های يك فايل بر روی رسانه ذخيره سازی حركت نمايند .

برخی از سيستم های عامل دارای امكانات مناسبی برای defrag كردن فضای ذخيره سازی می باشند . به عنوان نمونه در ويندوز xp می توان از برنامه defrag.exe استفاده نمود . يكی از مشكلاتی كه ممكن است باعث عدم اجرای موفقيت آميز فرآيند فوق گردد ، عدم وجود ظرفيت خالی بر روی رسانه ذخيره سازی است . بديهی است در چنين مواردی نمی توان انتظار انجام عمليات defrag موفقيت آميزی را داشته باشيم . برای استفاده از برنامه defrag می بايست بين 20 تا 25 درصد از فضای رسانه ذخيره سازی خالی باشد تا برنامه های defrag بتوانند پس از بررسی وضعيت موجود ، آن را بهينه نمايند . بنابراين در صورتی كه ظرفيت يك رسانه ذخيره سازی تكميل شده باشد و عملا" بر روی آن فضای خالی چندانی وجود نداشته باشد ، می بايست برخی از فايل های موجود را حذف و يا به مكان ديگری منتقل نمود .

برنامه های background :

قطعا" تاكنون سيستم های متعددی را مشاهده نموده ايد كه دارای آيكون های متعددی در بخش system tray می باشند . هر آيكون نشاندهنده يك فرآيند در حال اجراء به صورت foreground و يا background است .اكثر فرآيندها به صورت background اجراء می گردند و كاربران نسبت به اين موضوع آگاهی ندارد چراكه برخی از برنامه ها به صورت اتوماتيك و در زمان راه اندازی سيستم اجراء می گردند .

برای آگاهی از اينگونه برنامه ها می توان فولدر Startup ( دستيابی از طريق منوی Start ) را بررسی نمود . تعداد زيادی از برنامه ها عناصر مورد نياز خود را در اين فولدر قرار می دهند تا به صورت background اجراء شوند . برخی از برنامه ها نظير Microsoft office FindFast بطرز قابل ملموسی باعث كاهش سرعت سيستم می گردند . پيشنهاد می گردد هر يك از آيتم های موجود در فولدر Startup بررسی و موارد غيرضروری حذف گردد .

توجه داشته باشيد كه تمامی برنامه هائی كه در زمان راه اندازی سيستم اجراء می گردند صرفا" در فولدر Startup نمايش داده نخواهند شد . يكی ديگر از مكان هائی كه با استفاده از آن می توان از وجود چنين برنامه هائی آگاهی يافت ، بررسی كليد های ريجستری زير می باشد :

HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Run
HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/RunOnce

با اجرای برنامه msconfig.exe و مشاهده Startup Tab می توان از وضعيت برنامه هائی كه در زمان راه اندازی سيستم بطور اتوماتيك اجراء می شوند نيز آگاهی يافت .

مسائل مربوط به سيستم فايل :

برخی از سيستم فايل ها دارای عملكردی قابل قبول تر در زمان كار با پارتيشن های بزرگ نسبت به ساير سيستم فايل ها می باشند . در ويندوز به منظور افزايش كارآئی سيستم توصيه شده است كه از سيستم فايل NTFS استفاده گردد . كارآئی سيستم فايل ، با اندازه و تعداد كلاستر موجود در يك ديسك ارتباط مستقيم دارد . در صورتی كه از سيستم فايل NTFS در ارتباط با يك هارد 60 گيگابايتی كه اندازه كلاستر آن 512 بايت در نظر گرفته شده است ،‌استفاده شده باشد كارآئی آن كاهش پيدا خواهد كرد چراكه در چنين مواردی تعداد بسيار زيادی كلاستر بر روی ديسك ايجاد خواهد شد كه سيستم فايل می بايست آنها را مديريت نمايد ( اختصاص ، آزادسازی ، رديابی ، جستجو ) . مديريت كلاسترهای موجود بر روی ديسك در صورت تكه تكه شدن فضای ذخيره سازی مشكلات مضاعفی را ايجاد می نمايد .

به منظور حل مسائل فوق می توان از روش های متعددی استفاده نمود . استفاده از كلاسترهائی با ظرفيت بيشتر يك نمونه در اين زمنيه است . بدين ترتيب ، ذخيره و بازيابی يك فايل با سرعتی بيشتر انجام خواهد شد . با اين كه استفاده از كلاسترهائی با ظرفيت بالا ، تعداد كلاسترهای موجود بر روی رسانه ذخيره سازی را كاهش خواهد داد ولی با توجه به ابن كه معيار اختصاص فضاء به فايل ها بر اساس كلاستر می باشد ،‌همواره اين احتمال وجود خواهد داشت كه درصد زيادی از فضای ذخيره سازی بلااستفاده باقی بماند، خصوصا" در مواردی كه فايل هائ‍ی با ظرفيت اندك ايجاد شده باشد .

بررسی و تجديد نظر در برخی مقادير ريجستری می تواند در كيفيت ارائه خدمات سيستم فايل تاثير مستقيمی را به دنبال باشد .

پيكربندی و تنظيمات NtfsDisable8dot3NameCreation : اطلاعات مربوطه در كليد ريجستری زير ذخيره شده است و زمانی كه مقدار آن صفر در نظر گرفته شود، سيستم فايل از توليد اسامی فايل تابع قانون 3 . 8 به منظور سازگاری با نسخه های پيشين ، پيشگيری می نمايد . در صورت عدم ضرورت استفاده از اسامی فايل قديمی ، می توان با پيشگيری از ايجاد آنها كارآئی سيستم فايل NTFS را بهبود بخشيد .

HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CurrentControlSet/Control/Filesystem

پيكربندی و تنظيمات NtfsDisableLastAccess : اطلاعات مربوطه در كليد ريجستری زير ذخيره شده است و زمانی كه مقدار اين ريجستری كه يك REG_DWORD است ، يك در نظر گرفته شود ، سيستم فايل NTFS پس از مشاهده فايل ها و دايركتوری ها ، تاريخ و زمان آنها را بهنگام نخواهد كرد . در صورت باز كردن و اعمال تغييرات در يك فايل از سياست فوق تبعيت نخواهد شد و زمان و تاريخ دستيابی به فايل بهنگام می گردد .

HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CurrentControlSet/Control/Filesystem

در صورتی كه از سيستم فايل NTFS استفاده نمی گردد، می توان با انتقال فايل ها و يا فولدرها به خارج از فهرست ريشه ، وضعيت سيستم را بهبود بخشيد . كاربران معمولا" دايركتورهای ريشه را به عنوان مكان پيش فرض برای ذخيره فايل ها در نظر می گيرند. حتی المقدور می بايست فايل ها و يا فولدرها را در مكانی غير از فهرست ريشه ذخيره نمود . بدين ترتيب كارآئی سيستم بطرز محسوسی بهبود پيدا می نمايد .
 حیات آدمی همچون حبابی است بر سطح دریا
     
  
مرد

 
Paint ویندوز را دست کم نگیرید!
ابتدا برای اجرا کردن برنامه Paint ، از منوی Start و سپس All Programs وارد Accessories شده و Paint را انتخاب کنید.

پس از باز شدن برنامه ، از منوی File ، گزینه Open را انتخاب کنید. سپس در پنجره جدید باز شده یک عکس را برای نمونه انتخاب کرده و روی دکمه Open کلیک نمایید.
حالا عکس مورد نظر شما در برنامه باز شده است.

مهر زدن قطعه ای از عکس:

در Paint قابلیت مخفی وجود دارد که با استفاده از آن میتوانید قطعه ای از عکس را همانند مهر کردن تکرار کنید.
برای این کار در داخل نوار ابزار برنامه ، ابزار Select را انتخاب کنید (مستطیل نقطه چین). سپس بر روی قسمتی از عکس با استفاده از موس یک مستطیل ایجاد کنید. اکنون دست خود را روی دکمه Ctrl نگه دارید و مستطیلی را که ایجاد کردید جابجا کنید و رها کنید. همواره دستتان که روی دکمه Ctrl است این عمل را ادامه دهید تا قطعه عکس انتخاب شده همانند عمل مهر زدن تکرار گردد.

ساییدن قطعه ای از عکس:

با استفاده از این قابلیت مخفی ، میتوانید قطعه ای از عکس را همانند عمل ساییدن روی کل عکس بکشانید.
برای این کار در داخل نوار ابزار برنامه ، ابزار Select را انتخاب کنید (مستطیل نقطه چین). سپس بر روی قسمتی از عکس با استفاده از موس یک مستطیل ایجاد کنید. اکنون دست خود را روی دکمه Shift نگه دارید و مستطیلی را که ایجاد کردید جابجا کنید. ( ترفندستان ) تا زمانی که دستتان روی دکمه Shift باشد این عمل تکرار خواهد شد.

کوچک و بزرگ کردن قطعه ای از عکس:

قابلیت مخفی دیگری که در Paint وجود دارد کوچک و بزرگ کردن قطعه ای از عکس به شکلی است که دیگر اجزای عکس تغییری نکند.

برای این کار در داخل نوار ابزار برنامه ، ابزار Select را انتخاب کنید (مستطیل نقطه چین). سپس بر روی قسمتی از عکس با استفاده از موس یک مستطیل ایجاد کنید. اکنون دست خود را روی دکمه Ctrl نگه دارید و یکی از دکمه های + و - را بزنید. دکمه های Ctrlو+ عکس قطعه انتخابی را بزرگ و دکمه Ctrlو- قطعه انتخابی را کوچک میکند.
لازم به ذکر است که این ترفند را میتوانید روی تمامی ابزارهای ایجاد نقاشی نیز اجرا کنید. به فرض مثال در نوار ابزار ، ابزار Brush (قلم مو) را انتخاب نمایید. اکنون دست خود را روی دکمه های Ctrl و + نگاه دارید تا نقطه بزرگتر شود.
 حیات آدمی همچون حبابی است بر سطح دریا
     
  
مرد

 
لیست کامل تمامی دستورات قابل اجرا از طریق Run
برای شروع کار کافی است از منوی Start وارد Run شوید. سپس هر یک از دستورات موجود در ستون دستور را تایپ نموده و سپس Enter بزنید تا بلافاصله برنامه مورد نظر اجرا گردد.


نام برنامه اجرایی:

دستور:

Accessibility Controls
access.cpl
Add Hardware Wizard
hdwwiz.cpl
Add/Remove Programs
appwiz.cpl
Administrative Tools
control admintools
Automatic Updates
wuaucpl.cpl
Bluetooth Transfer Wizard
fsquirt
Calculator
calc
Certificate Manager
certmgr.msc
Character Map
charmap
Check Disk Utility
chkdsk
Clipboard Viewer
clipbrd
Command Prompt
cmd
Component Services
dcomcnfg
Computer Management
compmgmt.msc
Date and Time Properties
timedate.cpl
DDE Shares
ddeshare
Device Manager
devmgmt.msc
Direct X Control Panel - If Installed
directx.cpl
Direct X Troubleshooter
dxdiag
Disk Cleanup Utility
cleanmgr
Disk Defragment
dfrg.msc
Disk Management
diskmgmt.msc
Disk Partition Manager
diskpart
Display Properties
control desktop
Display Properties
desk.cpl
Display Properties w/Appearance Tab Preselected
control color
Dr. Watson System Troubleshooting Utility
drwtsn32
Driver Verifier Utility
verifier
Event Viewer
eventvwr.msc
File Signature Verification Tool
sigverif
Findfast
findfast.cpl
Folders Properties
control folders
Fonts
control fonts
Fonts Folder
fonts
Free Cell Card Game
freecell
Game Controllers
joy.cpl
Group Policy Editor - XP Pro
gpedit.msc
Hearts Card Game
mshearts
Iexpress Wizard
iexpress
Indexing Service
ciadv.msc
Internet Properties
inetcpl.cpl
IP Configuration - Display Connection Configuration
ipconfig /all
IP Configuration - Display DNS Cache Contents
ipconfig /displaydns
IP Configuration - Delete DNS Cache Contents
ipconfig /flushdns
IP Configuration - Release All Connections
ipconfig /release
IP Configuration - Renew All Connections
ipconfig /renew
IP Configuration - Refreshes DHCP & Re-Registers DNS
ipconfig /registerdns
IP Configuration - Display DHCP Class ID
ipconfig /showclassid
Java Control Panel - If Installed
jpicpl32.cpl
Java Control Panel - If Installed
javaws
Keyboard Properties
control keyboard
Local Security Settings
secpol.msc
Local Users and Groups
lusrmgr.msc
Logs You Out Of Windows
logoff
Microsoft Chat
winchat
Minesweeper Game
winmine
Mouse Properties
control mouse
Mouse Properties
main.cpl
Network Connections
control netconnections
Network Connections
ncpa.cpl
Network Setup Wizard
netsetup.cpl
Notepad
notepad
Nview Desktop Manager - If Installed
nvtuicpl.cpl
Object Packager
packager
ODBC Data Source Administrator
odbccp32.cpl
On Screen Keyboard
osk
Opens AC3 Filter - If Installed
ac3filter.cpl
Password Properties
password.cpl
Performance Monitor
perfmon.msc
Performance Monitor
perfmon
Phone and Modem Options
telephon.cpl
Power Configuration
powercfg.cpl
Printers and Faxes
control printers
Printers Folder
printers
Private Character Editor
eudcedit
Quicktime - If Installed
QuickTime.cpl
Regional Settings
intl.cpl
Registry Editor
regedit
Registry Editor
regedit32
Remote Desktop
mstsc
Removable Storage
ntmsmgr.msc
Removable Storage Operator Requests
ntmsoprq.msc
Resultant Set of Policy - XP Pro
rsop.msc
Scanners and Cameras
sticpl.cpl
Scheduled Tasks
control schedtasks
Security Center
wscui.cpl
Services
services.msc
Shared Folders
fsmgmt.msc
Shuts Down Windows
shutdown
Sounds and Audio
mmsys.cpl
Spider Solitare Card Game
spider
SQL Client Configuration
cliconfg
System Configuration Editor
sysedit
System Configuration Utility
msconfig
System File Checker Utility - Scan Immediately
sfc /scannow
System File Checker Utility - Scan Once At Next Boot
sfc /scanonce
System File Checker Utility - Scan On Every Boot
sfc /scanboot
System File Checker Utility - Return to Default Setting
sfc /revert
System File Checker Utility - Purge File Cache
sfc /purgecache
System File Checker Utility - Set Cache Size to size x
sfc /cachesize=x
System Properties
sysdm.cpl
Task Manager
taskmgr
Telnet Client
telnet
User Account Management
nusrmgr.cpl
Utility Manager
utilman
Windows Firewall
firewall.cpl
Windows Magnifier
magnify
Windows Management Infrastructure
wmimgmt.msc
Windows System Security Tool
syskey
Windows Update Launches
wupdmgr
Windows XP Tour Wizard
tourstart
Wordpad
write
 حیات آدمی همچون حبابی است بر سطح دریا
     
  
مرد

 
چند نكته پيش از استفاده از ویندوز ويستا
آيا سخت‌افزار كامپيوتر و يا شبكه داخلي سازمان شما امكان پشتيباني ويندوز ويستا را دارد؟

ويستا بسيار مجهز و مفيد است ولي شايد از يك نظر بسيار نامرغوب باشد و آن نياز بالاي اين سيستم عامل به سخت‌افزار قوي و سنگين است. مشخصا سخت‌افزار مورد نياز براي اجراي سيستم عامل ويستا در مقايسه يا سيستم‌هاي عامل قبلي ويندوز اختلاف زيادي دارد. يعني سخت‌افزار مورد نياز براي اجراي اين سيستم عامل بايد بسيار قوي و پرسرعت باشد.

در واقع براي اجراي اين سيستم عامل نياز به دو گروه سخت‌افزار جداگانه است: يك گروه سخت‌افزاري مورد نياز براي اجراي سيستم عامل "Vista Capable" و ديگري براي اجراي "Vista Premium Ready". اين در حالي است كه براي اجراي "Premium Ready" نياز به پردازش‌گر 1 گيگاهرتز و حافظه RAM حداقل يك گيگا بايت و كارت گرافيكي با كيفيت بسيار بالا است. البته سخت افزار مورد نياز براي اجراي "Capable" اندكي پايين‌تر و ارزان‌تر است.

بنابراين قبل از اينكه براي استفاده از سيستم عامل ويستا در سازمان خود برنامه‌ريزي كنيد شما بايد سخت‌افزار مورد نياز براي اجراي اين سيستم عامل را از وب‌سايت «راهنماي سخت‌افزار مورد نياز براي اجراي سيستم عامل ويستاي مايكروسافت» بررسي كنيد.

2- كدام نگارش ويستا را بايد در شبكه داخلي سازمان خود استفاده كنيد؟

انتخاب نگارش درست ويندوز XP براي شبكه داخلي كسب و كار شما شايد كار بسيار آساني باشد. چهار نگارش از اين سيستم عامل در دسترس است: نگارش ويژه كامپيوترهاي خانگي ويندوز XP، نگارش حرفه‌اي، نگارش ويژه لب‌تاپ‌ ويندوز XP و نگارش Media Center.

اگر بخواهيد از ويندوز XP در شبكه داخلي سازمان خود استفاده كنيد نگارش‌هاي اولي و آخري حذف خواهند شد يعني اين نگارش‌ها در شبكه قابل استفاده نيستند. (البته نگارش Media Center نسخه 2004 قابل استفاده است ولي نسخه 2005 اين نگارش قابل استفاده در شبكه‌هاي داخلي نيست).

مشخصا از آن‌جايي كه نگارش ويژه لب‌تاپ ويندوز XP فقط در لب‌تاپ‌ها مورد استفاده قرار مي‌گيرد استفاده از اين نگارش در شبكه داخلي يك شركت كارايي چنداني نخواهد داشت. پس تنها انتخاب ممكن براي استفاده از ويندوز XP در شبكه داخلي يك كسب و كار استفاده از نگارش حرفه‌اي اين سيستم عامل است.

اما در مورد ويندوز ويستا وضعيت كمي پيچيده‌تر است. در حال حاضر پنج نگارش زير براي ويستا وجود دارد:

Home Basic، Home Premium، Business، Enterprise و Ultimate.

درست است كه شما از نگارش‌هاي Home ويندوز ويستا در شبكه داخلي كسب و كار خود استفاده نمي‌كنيد اما مطمئناٌ در مورد انتخاب سه نگارش بعدي يعني Business، Enterprise و Ultimate براي شبكه داخلي خود اطمينان كافي نداريد.

نگارش Business ويستا تا حدودي قابل مقايسه با نگارش حرفه‌اي ويندوز XP است و نگارش Enterprise يك سري امكانات و ويژگي‌هاي بيشتري مانند BitLocker Drive Encryption يعني رمز‌دار كردن اطلاعات ذخيره شده بر روي هاردديسك ( يك لايه امنيتي اضافي‌ براي شبكه‌هاي لب‌تاپ‌ها)، امكانات سازگاركننده نرم‌افزارهاي نصب‌شده، SUA (زير سيستم‌هايي براي برنامه‌ها و نرم‌افزارهاي تحت يونيكس) و سيستم پشتيباني پيشرفته چندزبانه و ... را نسبت به نگارش Business ويستا دارا است.

نگارش Ultimate يك مجموعه بسيار كامل است كه در واقع كليه ويژگي‌ها و امكانات ساير نگارش‌هاي ويستا حتا Media Center را دارد كه شايد از نياز شما براي شبكه داخلي بسيار فراتر باشد.

3- مجوز استفاده از ويندوز ويستا :

مايكروسافت در سيستم عامل جديد خود نگارش Enterprise را اضافه كرده است كه فقط براي كسب و كارهايي كه عضو Software Assurance يا Microsoft Enterprise Agreement باشند قابل دسترسي و استفاده است.

امكان جديد ديگري كه مايكروسافت ارايه داده است امكان به روز كردن ويندوز ويستا در هر زماني است كه شايد براي برخي كسب‌وكارهاي كوچك بسيار مفيد باشد. اين برنامه امكان به روز كردن برخي نگارش‌هاي ويندوز ويستا به نگارش‌هاي بالاتر را در هر لحظه‌اي براي خريداران فراهم مي‌سازد. براي مثال شما مي‌توانيد نگارش Home Basic را به نگارش Home Premium و يا نگارش Business را به Ultimate تبديل كنيد.

4- سازگاري برنامه‌ها و نرم‌افزارهاي مورد استفاده در سيستم عامل ويندوز ويستا :

مهم‌ترين عامل براي پيشرفت كار يك كسب و كار نرم‌افزارها و برنامه‌هاي ويژه‌اي است كه آن كسب‌وكار براي انجام كار خود نيازمند آن است.

بنابراين براي كسب‌وكارها اجراي مناسب و بدون دردسر نرم‌افزارها اولويت و ارجحيت بيش‌تري نسبت به سيستم عامل مورد استفاده دارد. از اين رو در طراحي يك سيستم عامل مهم‌ترين نكته‌اي كه بايد مورد توجه قرار گيرد اين است كه اين سيستم عامل امكان اجراي همه نرم‌افزارها و برنامه‌هاي كامپيوتري را بدون مشكل و دردسر براي كاربران فراهم آورد.

ساختار ويندوز ويستا به شكلي است كه مي‌تواند تمام نرم‌افزارهايي را كه در نگارش‌هاي قبلي سيستم عامل ويندوز قابل استفاده هستند پشتيباني و ساپورت كند. مايكروسافت يك برنامه جديد با نام Application Compatibility Toolkit ارايه داده است كه كاربران را در تشخيص نرم‌افزارهايي كه مي‌تواند در اين سيستم عامل مورد استفاده قرار گيرد كمك مي‌كند و همچنين مشخص مي‌كند كه كدام برنامه‌ها براي اجرا در ويستا نياز به به‌روز كردن دارند.

همچنين شما در اين سيستم عامل مي‌توانيد از فناوري‌هايي مانند Virtual PC ، Virtual Server و Terminal Services براي سازگار كردن نرم‌افزارهاي مورد نياز خود با ويستا استفاده كنيد.

با اين حال شما بايد نرم‌افزارها و برنامه‌هاي مورد نياز و حياتي كسب و كار خود را مشخص كنيد و سازگاري آن را با ويندوز ويستا امتحان كنيد و اگر اين برنامه‌ها در ويستا قابل اجرا نمي‌باشند براي استفاده از نرم‌افزارهاي مشابه و يا ارتقاي نرم‌افزار موجود برنامه‌ريزي كنيد.

5- دسترسي به شبكه و اينترنت :

تبديل سيستم عامل شبكه به ويندوز ويستا شايد سبب شود كه شما پروتكل اينترنت خود را به IPv6 تغيير دهيد. ويستا پشتيباني بسيار مناسبي از پروتكل جديد اينترنت را داراست. براي ويندوز XP و همچنين ويندوز Server 2003، استفاده از IPv6 نياز به نصب پروتكل جداگانه‌اي دارد در حالي كه TCP/IP در ويندوز ويستا و سرور لانگهورن قابليت پشتيباني توام IPv4 و IPv6 به صورت پيش‌فرض دارا هستند.

دلايل بسيار زيادي براي تغيير از IPv4 به IPv6 وجود دارد. تغيير به IPv6 نه تنها باعث بهبود امنيت IP مي‌شود بلكه سبب افزايش كارايي در استفاده از امكانات صوتي و تصويري در برنامه‌هاي اينترنتي نيز مي‌گردد

6- نياز به ويندوز ويستا؟

شايد شما نخواهيد و يا نيازي نباشد كه همه كامپيوترهاي شبكه داخلي سازمان خود را يك مرتبه به سيستم عامل ويستا ارتقاء دهيد. در حقيقت زمان زيادي براي ارتقاي كليه كامپيوترهاي يك شبكه به سيستم عامل ويستا وجود دارد و نيازي نيست كه اين كار در يك مرحله انجام پذيرد.

البته اين بدان معنا نيست كه ارتقاي كامپيوترها بايد به صورت تصادفي صورت گيرد. شما بايد مشخص كنيد كه كدام كاربر مي‌تواند از امكانات جديد ويستا بيش‌ترين استفاده و سود را ببرد و يا كدام كاربر نياز به امكانات امنيتي پيشرفته ويستا در سازمان شما دارد. به هر حال شما بايد اولويت‌هاي خود را براي ارتقاء كامپيوترهاي شبكه به سيستم عامل ويندوز مشخص نماييد.

كامپيوترهايي كه براي اجراي برنامه‌هايي مانند نرم‌افزار Word و يا Excel مورد استفاده قرار مي‌گيرند مي‌توانند از سيستم عامل قبلي خود استفاده كنند.

7- آيا كارمندان شما آماده استفاده از اين سيستم عامل هستند؟

ملاحظاتي مانند ميزان هزينه، تغيير سخت‌افزارها و بنيان IT يك شركت شايد مشخصه‌هايي باشند كه شما در هنگام تغيير سيستم عامل شبكه كسب‌وكار خود مورد توجه قرار دهيد. اما عامل مهمي كه نبايد فراموش شود كارمندان شما هستند. تعداد بسيار كمي از كاربران كامپيوتر از فناوري‌هاي جديد استقبال مي‌كنند و علاقه زيادي براي يادگيري و استفاده از فناوري‌هاي جديد را ندارند. در واقع ذات بشر به نوعي است كه در مقابل هر تغييري مقاومت مي‌كند، حتا اگر اين تغيير به نفع او باشد و سبب بهبود كارها شود.

ارتقاي به يك سيستم عامل جدديد هميشه نياز - ترفندستان - به برگزاري دوره‌هاي آموزشي براي كارمندان و كاربران آن را دارد. به ويژه براي سيستم عامل ويستا كه امكانات و ويژگي‌هاي بسيار جديدي دارد كه شايد آموزش آن براي افراد كم‌سواد‌تر بسيار سخت و زمان‌بر باشد.

بسيار مهم است كه كاربران و كارمندان خود را براي استفاده از اين سيستم عامل آموزش مناسب دهيد. آموزش بايد به ميزاني باشد كه كار كردن با اين سيستم عامل را براي آن‌ها آسان سازد. به عنوان مثال شما مي‌توانيد به آنها اجازه دهيد كه كاربران از فرمت classic ويندوز كه آشنايي بيشتري با آن دارند استفاده نمايند.

8- پشتيباني از كاربران و كارمندان در استفاده از سيستم عامل ويستا

براي ارتقاي سيستم عامل به ويستا تنها آموزش كارمندان كافي نيست بلكه شما بايد از امكانات و فناوري‌ها و همچنين دستياران خود براي پشتيباني كاربران در هنگام استفاده از اين سيستم عامل استفاده كنيد. چرا كه در ابتدا اين كاربران در هنگام استفاده به چندين سوال و مشكل برخورد مي‌كنند كه بايد تمهيدات لازم براي رفع آن‌ها فراهم شود.

به هر حال آن‌ها براي اينكه بتوانند آموزش كافي داشته باشند و در زمينه استفاده ازاين سيستم عامل خبره شوند به صورت مشخص نياز به كار كردن بيشتر از حد طبيعي با اين سيستم عامل و گذارن زمان كافي براي يادگيري عملي آن دارند.

شما بايد بلافاصله بعد از ارتقاي شبكه خود به چند نفر را به عنوان پشتيبان اين سيستم عامل به صورت موقت استخدام و از وجود آن‌ها براي آموزش و رفع اشكال كارمندان خود استفاده نماييد.

9- حفظ داده‌هاي ارزش‌مند :

اگر همه چيز به خوبي پيش رود بعد از ارتقاء شبكه شما داده‌هاي ارزشمند شما سالم خواهند ماند. اما اگر همه چيز به خوبي پيش نرود چه اتفاقي مي‌افتد؟ اساسي‌ترين راه و شايد بهترين راه اين است كه شما از داده‌هاي ارزشمند خود بك‌آپ بگيريد. بنابراين شما براي حفظ داده‌ها و اطلاعات ارزشمند كسب و كار خود بايد به صورت مرتب از آن‌ها بك‌آپ بگيريد. اين امر نياز به ذخيره‌سازي دوباره اين اطلاعات براي اطمينان از صحيح كار كردن آنها در هنگام نياز باشد.

10- هزينه اين كار واقعا چقدر است؟

زماني كه شما ملاحظات بالا را در نظر گرفتيد مي‌توانيد ميزان هزينه لازم براي ارتقا سيستم عامل شبكه خود را محاسبه كنيد. فراموش نكنيد كه هزينه اين كار بسيار بالاتر از پرداخت مجوز استفاده از اين سيستم عامل است. اين هزينه شامل هزينه لازم براي ارتقاء سخت‌افزاري شبكه‌، هزينه ارتقاء نرم‌افزارهاي مورد استفاده و يا جايگزيني نرم‌افزارهاي جديد و نگارش‌هاي جديد، هزينه تغيير ساختار و پروتكل شبكه (در صورت امكان‌پذير بودن)، هزينه كارمندان و مشاوراني كه براي اين امر بايد استخدام نماييد، هزينه آموزش كارمندان(با در نظر گرفتن اين موضوع كه زماني كه صرف آموزش آن‌ها مي‌شود سبب عقب افتادن از كارها و وظايف كاري آن‌ها نيز مي‌شود)، هزينه آموزش پشتيبانان و كارمندان IT و هزينه‌ ساير عمليات مانند بك‌آپ‌گيري و ... است.

اگر شما يك تخمين درستي از هزينه‌ها داشته باشيد مي‌توانيد در مورد ارتقاء شبكه خود به سيستم عامل ويستا تصميم درست بگيريد و در نتيجه شما مي‌توانيد در مورد استفاده از سيستم عامل ويندوز XP يا ويندوز 2000 و يا جايگزيني آن با ويندوز ويستا انتخاب درستي داشته باشيد.
 حیات آدمی همچون حبابی است بر سطح دریا
     
  
مرد

 
راز و رمزهای بازی های موجود در ویندوز
برای اجرای بازی های زیر در ویندوز XP به Start > Games بروید. در سایر ویندوز ها به Start > Accesories > Games بروید.

بازی FreeCell:

1- پس از اجرای بازی ، 3 کلید Ctrl+Shift+Alt را همزمان فشار دهید. سوالی از شما پرسیده میشود که از میان گزینه ها Abort را انتخاب کنید. اکنون کافی است هر کارتی را که میخواهید حرکت دهید تا پیروز میدان شوید!

2- پس از اجرای بازی ، از منوی Game روی Select Game کلیک کنید. حالا در پنجره کوچک باز شده دو عدد 1- و 2- را وارد کنید حالت های مخفی بازی نیز افزوده شود.

بازی Minesweeper:

1- برای استفاده از رمز این بازی ابتدا تمامی برنامه های اجرایی را Minimize کنید یا کلأ ببندید. سپس بازی را اجرا نمایید. اکنون عبارت " xyzzy " را بدون علامت " تایپ نمایید.

سپس دو کلید Shift+Enter را همزمان فشار دهید. اکنون در صورتی که موس را روی دایره های کوچک بازی که داخلش مین وجود دارد حرکت دهید ، در گوشه بالای سمت چپ صفحه دسکتاپ ، یک پیکسلی ظاهر میشود. هر گاه پیکسل سفید باشد یعنی آن خانه مین ندارد و اگر سیاه شد یعنی حاوی مین است.

بازی Pinball:

1- پس از اجرای بازی عبارت 1max را در بازی تایپ کنید تا توپ اضافی دریافت کنید.

2- پس از اجرای بازی عبارت gmax را در بازی تایپ کنید تا نیروی جاذبه را بالا ببرید.

3- پس از اجرای بازی عبارت rmax را در بازی تایپ کنید تا امتیاز خود را بالا ببرید.

4- پس از اجرای بازی عبارت hidden test را در بازی تایپ کنید تا حالت تست بازی را فعال کنید. پس از فعال شدن این حالت اخطاری را دریافت نمیکنید و میتوانید با استفاده از موس توپ را جابجا کنید.

5- پس از اجرای بازی عبارت bmax را تایپ کنید را در بازی تایپ کنید تا بازی را با یک توپ جدید شروع کنید. پس از فعال شدن این حالت اخطاری را دریافت نمیکنید ، پس از دست دادن یک توپ ، توپ جدیدی دریافت میکنید.

بازی Solitaire

1- پس از اجرای بازی 3 کلید Alt+Shift+2 را همزمان فشار دهید تا بلافاصله برنده بازی شوید!

2- پس از اجرای بازی 3 کلید Ctrl+Alt+Shift را همزمان نگه دارید ، با این کار در صورتی که 3 کارت را بیرون بکشید فقط یک کارت را بیرون کشیده اید.
 حیات آدمی همچون حبابی است بر سطح دریا
     
  
مرد

 
نكاتي مفيد در باره دستکاری در ویندوز XP
به منوی شروع کار ويندوز برويد.حالا بر روی RUN کليک کنيد.بنويسيد : regedit و بر روی OK فشار دهيد.حالا به اين صورت به قسمت مورد نظر برويد :

HKEY_CURRENT_USER-->Software-->MicrosoftInternet Explorer-->Main

سپس مقدار Window Title را به مقدار مورد علاقه خود تغيير دهيد.

چگونه ظاهر Windows XP را تغيير دهيم؟

Control Panel را باز کنيد.
به قسمت System برويد.
بر روی Advanced کليک کنيد.
در قسمت Performance Options بر روی Settings کليک کنيد.
در اينجا می توانيد ظاهر Windows XP را تغيير دهيد.

چگونه Clear Virtual Memory را در Windows XP فعال گنيم؟

به قسمت Administrative Tools در Control Panel برويد.حال به قسمت Local Security Policy برويد. در Local Policies قسمت Security Options را انتخاب كنيد. حال اين انتخاب را فعال كنيد : Shutdown: Clear Virtual Memory Pagefile

چگونه گزارش مشکل در Windows XP را غير فعال کنيم؟

کنترل پنل خود را باز کنيد.بر روی Performance and Maintenance کليک کنيد.سپس به قسمت System برويد.بر روی Advanced کليک کنيد.بر روی error-reporting در زير پنجره کليک کنيد.Disable error reporting را انتخاب کنيد و با قشار بر روی OK از صفحات خارج شويد.

چگونه پخش اتوماتيك CD در Windowx XP را غير فعال كنيم؟

My Computer را باز كنيد.بر روي CD Rom خود كليك كنيد و سپس Properties را انتخاب كنيد.بر روي Auto Play كليك كنيد.در Drop Down Box مي توانيد فعال يا غير فعال بودن اين ويژگي را معلوم كنيد.

چگونه Windows XP را به صورت کامل خاموش کنيم؟

به Control Panel برويد و سپس به قسمت Power Options برويد.
بر روی APM کليک کنيد و سپس Enable Advanced Power Management support.را فعال کنيد.
کامپيوتر خود را خاموش کنيد. در اين حالت کامپيوتر شما به صورت کامل خاموش می شود.

چگونه Shared Documents را در Windows XP غير فعال کنيم؟

به منوی Start برويد، سپس Run و بعد از آن بنويسيد: regedit و enter را فشار دهيد.حال به قسمت زير برويد HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Explorer/My Computer/NameSpace/DelegateFolders
حالا {59031a47-3f72-44a7-89c5-5595fe6b30ee} را حذف کنيد.
 حیات آدمی همچون حبابی است بر سطح دریا
     
  
مرد

 
اجرای سریع تر برنامه ها در ویندوز
برای این کار:

بر روی Shortcut برنامه مورد نظر راست کلیک کنید ، سپس Properties را برگزینید.
سپس به تب Shortcut بروید.
اکنون در قسمت Target به پایان آدرس فایل بروید.
سپس بعد از علامت " پایانی یک Space بزنید و دستور prefetch:1/ را تایپ کنید.
در پایان OK را زده و خارج شوید.
 حیات آدمی همچون حبابی است بر سطح دریا
     
  
مرد

 
هنگامی که ویندوز کلمه را اشتباه میخواند!
در ویندوز XP قابلیتی به نام Speech وجود دارد. با استفاده از این قابلیت شما میتوانید متون مختلف انگلیسی را توسط آن تایپ نموده و برنامه آنها را برای شما میخواند. به طور صحیح و با تلفظ صحیح کلمه. اما در این قابلیت اشتباهی کوچک نهفته است! کافی است کلمه ای را که به شما معرفی خواهیم کرد را در آن وارد کنید تا ببینید Speech آن را یک جور دیگر تلفظ میکند!

بدین منظور:

از منوی Start وارد Control Panel شوید. سپس روی آیکون Speech دوبار کلیک کنید.
در پنجره جدید باز شده ، در قسمت Use the following text to preview the voice میتوانید کلمه مورد نظر خود را برای تست کردن به زبان انگلیسی وارد کنید و روی دکمه Preview Voice کلیک کنید.
خواهید دید که متن شما توسط ویندوز خوانده میشود.

اما ترفند مورد نظر ما!

کافی است که این بار عبارت Crotch به معنای انشعاب را وارد کنید و روی دکمه Preview Voice کلیک کنید.
اما این بار ، برنامه کلمه مورد نظر شما را نمیخواند بلکه واژه Crow's Nest به معنای قلعه را تلفظ میکند!
 حیات آدمی همچون حبابی است بر سطح دریا
     
  
مرد

 
پنهان کردن یک فولدر 100 درصد!!!
این هم یک ترفند جالب برای شما که نمی خواهید پوشه های (و یا فایلهای ) مخفیتان را کسی به حالت غیر مخفی برگرداند و آنها را ببیند . با ترفند زیر می توانید گزینه Show all files را در Folder option عملا غیر فعال سازید . بطوریکه به شکل خودکار از این حالت خارج شود .

جهت انجام این عمل مراحل زیر را دنبال کنید :

ابتدا از منوی start گزینه run را انتخاب کرده وregedit را تایپ کرده و ok را کلیک کنید تا برنامه رجیستری اجرا شود.حال در پنجره باز شده دکمه f3 را بزنید. (توضیح اینکه کلید f3 جهت جستجوی یک کلید در رجیستری می باشد ).

سپس کلمه showall را وارد کرده و دکمه find next را کلیک کنید(از قسمت پایین این پنجره گزینه keys فعال باشد.) تا کلید مورد نظر در پانل چپ ظاهر شود.در این حالت از پانل راست روی گزینه checkedvalue دابل کلیک کنید و مقدار آن را از 1 به صفر تغییر داده از رجیستری خارج شوید. حال my computer را باز کرده و از منوی tools گزینه folder options را انتخاب کنید.به سربرگ view رفته و در قسمت hidden files and folders گزینه do not show hidden files and folders را فعال کنید و در نهایت ok را بزنید.از این پس هرگاه بخواهید فایلهای مخفی را آشکار کنید موفق نخواهید شد مگر اینکه دوباره ارزش پوشه checkedvalue را به 1 برگردانید.
 حیات آدمی همچون حبابی است بر سطح دریا
     
  
صفحه  صفحه 15 از 45:  « پیشین  1  ...  14  15  16  ...  44  45  پسین » 
کامپیوتر

ترفند های كامپیوتری

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA