تالارها ثبت نام نظرسنجی جستجو موقعیت قوانین آخرین ارسالها   چت روم
مذهب

آیا قرآن تحریف شده است؟

صفحه  صفحه 19 از 20:  « پیشین  1  ...  17  18  19  20  پسین »  
#181 | Posted: 27 Dec 2016 12:50
rostam91:
گذر زمان ممکن بود آیندگان این کلمات توضیحی را از قرآن بدانند. براي جلوگیري از این اتفاق در آینده ، در زمان عثمان همه مصحف ها جمع آوری و نابود شد

خسته نباشی ..این که همون حرف من شد..عثمان برای جلوگیری از تحریف مصاحفی که در اون آیات قرآن نوشته شده بود رو آتش زد
.
rostam91:
پس چنانکه پیداست مصاحفی که عثمان آتش زد، مصحف هاي جعلی و شخصی برخی از اصحاب بودند و ربطی به قرآن اصلی ندارد.ر

مصحفهای جعلی و شخصی حاوی آیات قرآن نبودن..من اگه یه قرآن رو نصف کنم چون قرآن اصلی و کامل نیست میتونم اونو آتیش بزنم مثل عثمان.
rostam91:
بدین جهت بعضی از اصحاب به امر ابوبکر در فاصله کمی بعد از وفات رسول خدا طبق دستور هاي ایشان ، قرآن را به صورت کتابی بین دو جلد تنظیم و به جامعه ارائه کردند.

طبق صحبت شما بعضی از اصحاب مصحفهای شخصی و جعلی داشتن از کجا معلوم اون اصحابی که در زمان ابوبکر قرآن رو جمع آوری کردن از مصحفهای خودشون چیزی در قرآن جمع آوری شده وارد نکردن ..احتمال هر چیزی وجود داره واینکه بگیم محاله یعنی به جایز الخطا بودن بشر شک داریم.
     
#182 | Posted: 27 Dec 2016 18:10
usernamexn:
خسته نباشی ..این که همون حرف من شد..عثمان برای جلوگیری از تحریف مصاحفی که در اون آیات قرآن نوشته شده بود رو آتش زد

خب من هم نگفتم مصاحفی از قرآن آتش زده نشد
usernamexn:
مصحفهای جعلی و شخصی حاوی آیات قرآن نبودن..من اگه یه قرآن رو نصف کنم چون قرآن اصلی و کامل نیست میتونم اونو آتیش بزنم مثل عثمان.

نه نمیتونی چون شما قرآنی با تفسیر خودت نداری ، و اون قرآنی که میگی نصفش میکنی و میخواهی آتش بزنی همان قرآن گرد آوری شده در زمان عثمان هست.
usernamexn:
طبق صحبت شما بعضی از اصحاب مصحفهای شخصی و جعلی داشتن از کجا معلوم اون اصحابی که در زمان ابوبکر قرآن رو جمع آوری کردن از مصحفهای خودشون چیزی در قرآن جمع آوری شده وارد نکردن

اگز به شیوه جم, اوری قرآن دقت کنی متوجه میشی
در ضمن شما اصحاب با ایمان و وفادار به پیامبر رو که حاضر بودن براش جونشون رو فدا کنن رو با مردمان امروزی که عادت به کلاهبرداری و دروغگوئی و خیانت و بی بند و باری دارن مقایسه نکن. ، یه لحظه فکر کن که یه پیامبر باید یارانی با چه ویژگیهائی داشته باشه که از یک نفر در 23 سال امتی با اون قدرت تربیت کنه که بتونن امپراطوریها رو فتح کنن
usernamexn:
احتمال هر چیزی وجود داره واینکه بگیم محاله یعنی به جایز الخطا بودن بشر

آره احتمال اینکه آخرتی نباشه و همه این جنگهای مذهبی و دعواها الکی باشه وجود داره حتی وجود موجوداتی با هوشتر از انسان هم احتمالش هست باشه ، هر چیزی محتمله مهم ایمان آدمی هست و اینکه به چه چیزی معتقد باشی
اعتقاد به تحریف قرآن داشته باشی بسته به میزان ایمانه اعتقاد به خدا هم باز به ایمان و درجه اون بستگی داره
در هر صورت تحقیق میتونه انسان رو از تعصب در بیاره و افقی روشن بهش نشون بده
     
#183 | Posted: 30 Dec 2016 23:31
اخر هم شد همین حرف من
.واقعه تاریخی حراق المصاحف که در زمان عثمان اون هم در صدر اسلام اتفاق افتاده رو میشه دلیلی بر تحریف پذیری قرآن قلمداد کرد،وقتی ما انسانها جایز الخطا مثل ابوبکر و عثمان و...... بخواهیم جلوی تحریف رو بگیریم جایز به هر خطایی هستیم مثل آتش زدن آیات قرآن.
     
#184 | Posted: 31 Dec 2016 12:25
usernamexn:
اخر هم شد همین حرف من

شد حرف شما در مورد آتش زده شدن مصاحف ناقص و شخصی قرآن ولی نه در مورد تحریف قرآن
usernamexn:
.واقعه تاریخی حراق المصاحف که در زمان عثمان اون هم در صدر اسلام اتفاق افتاده رو میشه دلیلی بر تحریف پذیری قرآن قلمداد کرد،وقتی ما انسانها جایز الخطا مثل ابوبکر و عثمان و...... بخواهیم جلوی تحریف رو بگیریم جایز به هر خطایی هستیم مثل آتش زدن آیات قرآن.

خیر دلیل بر تحریف نیست
عثمان قرآن رو جمع آوری نکرد بلکه اعراب گذاری کرد یعنی قرآنی که در زمان ابوبکر به صورت کتاب در آمده بود رو اعراب گذاری کرد و همه رو به شکل قرآن مدنی جمع کرد و دیگر قرائتها رو منسوخ اعلام کرد چون لهجه ها و مصاحف مختلف وجود داشت مثل یمنی یا عراقی ، عثمان تنها کاری که کرد این بود که همه رو برای متحدالشکل بودن به شکل یک مصحف درآورد یعنی مثلا یه کتاب فارسی رو در نظر بگیر با لهجه های مختلف آذری ، تهرانی، یزدی، شیرازی و ... بعد یکی بیاد این کتاب رو به لهجه اصلی که نویسنده اولی نوشته در بیارن و بقیه رو آتش بزنن این تحریف نیست یا از دیگر دلایل این بود که هر کسی برای اینکه مطلب قرآن رو متوجه بشه یا بعدا بدونه اون آیه کجا و کی نازل شده میومد توضیحی رو در کنار آیه مینوشت خب آیندگان بعدها این کلمات رو ممکن بود جزئی از ایه بدونن برای همین عثمان اومد و اینها رو از بین برد
من نمیدونم این کجاش میتونه تحریف باشه، اگر عثمان خودش و بدون دخالت افراد دیگه این کار رو کرده باشه مسلما میشه گفت کلماتی رو از خودش حذف یا اضافه کرده ولی همانطور که قبلا گفته شد یاران متعددی از رسول الله در گردآوری این قرآن دخالت داشتند یارانی که هر کدومشون برای جابجا نشدن یه حرف از قرآن حاضر بودن جونشون رو بدن
شما ببینین در موارد متعددی از صدر اسلام بین شیعه و سنی اختلاف نظر هست از جانشینی رسول الله گرفته تا فدک و عصمت و خمس و .... اما در این قضیه گرد آوری قرآن اختلافی نمی بینیم هیچگاه شیعه نیومده بگه عثمان یا ابوبکر نام علی رو از قرآن حذف کردن یا سنی نیومده بگه تشیع چیزی از قرآن کم کرده یا به اون افزوده ( روایاتی صدها سال بعد در کتب فریقین اومده که آیات اینقدر بوده یا فلان سوره نیست اما هیچکدام دارای سند و رجال محکم نیستن و بزرگان دینی هر دو مذهب اونها رو تایید نمیکنن و زیاد هم به اون نپرداختن)
     
#185 | Posted: 1 Jan 2017 16:15 | Edited By: usernamexn
rostam91:
شد حرف شما در مورد آتش زده شدن مصاحف ناقص و شخصی قرآن ولی نه در مورد تحریف

عثمان چرا مصحفهای شخصی و ناقص و جعلی رو آتش زد .احتمال تحریف قرآن رو میداده یا نه
rostam91:
توضیحی رو در کنار آیه مینوشت خب آیندگان بعدها این کلمات رو ممکن بود جزئی از ایه بدونن برای همین عثمان اومد و اینها رو از بین برد
من نمیدونم این کجاش میتونه تحریف باشه

این توضیحات رو اگر آیندگان جز قرآن میدونستن چه مشکلی برای قرآن پیش میومد ، که عثمان مصحفها که حاوی آیات قرآن با توضیحات بودن رو آتش زد.آیا عثمان احتمال تحریف قرآن رو میداده که به حراق المصاحف دست زده یا به قدرت الله برای پاسداری قرآن از تحریف شک داشته که کاسه داغتر از آش شده.
     
#186 | Posted: 2 Jan 2017 17:42
usernamexn:
عثمان چرا مصحفهای شخصی و ناقص و جعلی رو آتش زد .احتمال تحریف قرآن رو میداده یا نه

در پست قبلی توضیح دادم
بخاطر یکدست ماندن قرآن در خواندن و نگارش و اینکه کلمات توضیحی در مصاحف مختلف در آینده برای برخی امری رو مشتبه نکنه
usernamexn:
این توضیحات رو اگر آیندگان جز قرآن میدونستن چه مشکلی برای قرآن پیش میومد ، که عثمان مصحفها که حاوی آیات قرآن با توضیحات بودن رو آتش زد.آیا عثمان احتمال تحریف قرآن رو میداده که به حراق المصاحف دست زده یا به قدرت الله برای پاسداری قرآن از تحریف شک داشته که کاسه داغتر از آش شده.

با این سوال میخواهی نتیجه گیری کنی که ( "پس امکان تحریف بوده) جواب اینه که خداوند بوسیله صحابه این امکان رو برداشت همانطور که تا الآن این کار رو کرده ( انا نحن نزلنا الذکر و انا له لحافظون)
همان قدرت خداوند و ایمان صحابه به الله بود که باعث شد این قرآن بدون کوچکترین مخالفتی گردآوری بشه حتی اگر دیدگاه تشیع بو قبول کنیم با توجه به مخالفتی که علی و فرزندانش با خلفا داشتند هیچ مخالفتی در این مورد نکردند در حالی که در قضیه کوچک و دنیوی فدک یا غصب خلافت می بینیم چقدر روایت نزد تشیع موجوده

اما اگر اون توضیحات در کنار صحف باقی میموند الآنه دهها جلد قرآن بود با توضیحات مختلف ، توضیحاتی که بعضا برای دوره خودش کاربرد داشت و بدرد الآن نمیخورد و این باعث تفرقه بیشترو بیشتر بین مسلمین میشد.
     
#187 | Posted: 2 Jan 2017 20:04 | Edited By: usernamexn
تحریف در اصطلاح قرآن شناسی دارای اقسامی از جمله:
1- تحریف با تعویض کلمات؛ یعنی، برداشتن کلمه ای و جایگزین کردن آن با کلمه ای دیگر.
2- تحریف به زیاده؛ یعنی، افزودن کلمه یا جمله ای به آیات قرآن.
3- تحریف به نقیصه؛ یعنی، ساقط شده است.
دیگر اقسام تحریف عبارت است از:
1- تحریف معنوی، 2- تحریف موضوعی، 3- تحریف در قرائت، 4- تحریف در لهجه و گویش.

rostam91:
بخاطر یکدست ماندن قرآن در خواندن و نگارش و اینکه کلمات توضیحی در مصاحف مختلف در آینده برای برخی امری رو مشتبه نکنه

تحریف به زیاده
تحریف در قرائت
rostam91:
عثمان قرآن رو جمع آوری نکرد بلکه اعراب گذاری کرد یعنی قرآنی که در زمان ابوبکر به صورت کتاب در آمده بود رو اعراب گذاری کرد و همه رو به شکل قرآن مدنی جمع کرد و دیگر قرائتها رو منسوخ اعلام کرد چون لهجه ها و مصاحف مختلف وجود داشت مثل یمنی یا عراقی ، عثمان تنها کاری که کرد این بود که همه رو برای متحدالشکل بودن به شکل یک مصحف درآورد یعنی مثلا یه کتاب فارسی رو در نظر بگیر با لهجه های مختلف آذری ، تهرانی، یزدی، شیرازی و ... بعد یکی بیاد این کتاب رو به لهجه اصلی که نویسنده اولی نوشته در بیارن و بقیه رو آتش بزنن این تحریف نیست

تحریف در لهجه و گویش

.واقعه تاریخی حراق المصاحف که در زمان عثمان اون هم در صدر اسلام اتفاق افتاده رو میشه دلیلی بر تحریف پذیری قرآن قلمداد کرد،وقتی ما انسانها جایز الخطا مثل ابوبکر و عثمان و...... بخواهیم جلوی تحریف رو بگیریم جایز به هر خطایی هستیم مثل آتش زدن آیات قرآن.
     
#188 | Posted: 3 Jan 2017 17:42 | Edited By: rostam91
usernamexn:
تحریف در لهجه و گویش

.واقعه تاریخی حراق المصاحف که در زمان عثمان اون هم در صدر اسلام اتفاق افتاده رو میشه دلیلی بر تحریف پذیری قرآن قلمداد کرد،وقتی ما انسانها جایز الخطا مثل ابوبکر و عثمان و...... بخواهیم جلوی تحریف رو بگیریم جایز به هر خطایی هستیم مثل آتش زدن آیات قرآن.

دقیقا و عثمان برای یکدست ماندن قرآن به همان زبان اصلی که عربی پیامبر( عربی گویش مکه و مدینه اون زمان) مصهاحف و لهجه های مثل بحرینی یمنی و عراقی رو منسوخ دانست
شکی در جایز و الخطا بودن انسانها من جمله پیامبر و ابوبکر و علی و .... نیست
اما همانطور که گفتم باید دید به چه چشمی به صحابه نگریسته میشه اینکه اونها رو افرادی با خلق و خوی مردمان این دوره ( دارای خصایصی مثل دروغ و ریا و دردی و کلاهبردار) ببینیم یا افرادی که خالصانه در خدمت محمد فرستاده خدا بودن و در بین اونها چیزی مثل دروغ و دغل بازی وجود نداشت و تمام زندگیشون رو برای اسلام فدا میکردن و اینکه چرا در واقعه به این عظیمی ، ما کوچکترین مخالفت یا کدورتی بین تمامی مسلمین اون دوره که خیلیهاشون با همدیگه مخالف بودن و حتی تعداد زیادی منافق و کافر در بینشون وجود داشت ، دیده نمیشه

اما کجا گفته شده آتش زدن اون قرآنها خطا هست یا بوده؟
     
#189 | Posted: 16 Jan 2017 10:26
نحوه جمع آوری قرآن کریم

تعدای از حافظان قرآن کریم در جنگ یمامه به شهادت رسیدند. همین امر ابوبکر صدیق رضی الله عنه را بر آن داشت تا در مورد جمع‌آوری قرآن با عمر فاروق رضی الله عنه مشورت نماید. قرآن کریم به شکل پراکنده بر روی پوستین‌های چرمی، استخوان‌ها (کتف‌ها)ی شتر و شاخه‌های پهن خرما نوشته شده و در سینه‌ی افراد، پراکنده بود.ابوبکر صدیق رضی الله عنه مسؤولیت جمع‌آوری قرآن را که هیچ پیشینه‌ای نداشت و کار جدیدی بود، به صحابی بزرگوار رسول‌خدا صلی الله علیه و سلم زید بن ثابت انصاری رضی الله عنه واگذار کرد. زید رضی الله عنه می‌گوید: ابوبکر صدیق رضی الله عنه مرا (در زمره‌ی مجاهدان) برای جنگ با اهل یمامه (مسیلمه‌ی کذاب و پیروانش) فرستاد. ابوبکر صدیق رضی الله عنه می‌فرماید: عمر رضی الله عنه پیشم آمد و گفت: «تعداد زیادی از حافظان قرآن در جنگ یمامه کشته شدند و من از این می‌ترسم که در جنگ با سایر کفار نیز حافظان بیش‌تری کشته شوند و بدین‌سان بخش زیادی از قرآن نابود شود. لذا پیشنهاد می‌کنم دستور بدهی که قرآن را گردآوری کنند.» به عمر گفتم: چگونه کاری بکنم که رسول‌خدا صلی الله علیه و سلم نکرده‌اند؟! عمر رضی الله عنه گفت: «به خدا قسم که اگر قرآن جمع شود، خیلی بهتر است.» ابوبکر صدیق رضی الله عنه می‌افزاید: عمر به‌قدری پیشم آمد و بر پیشنهادش تأکید کرد که خدای متعال، سینه‌ام را همانند سینه‌ی عمر رضی الله عنه (برای گردآوری قرآن) گشود و به همان نتیجه رسیدم که عمر رضی الله عنه پیشنهاد کرده بود. زید رضی الله عنه می‌گوید: ابوبکر صدیق رضی الله عنه به من فرمود: «تو، جوان و خردمند هستی و در راستی تو تردیدی نداریم؛ تو در زمان رسول‌خدا صلی الله علیه و سلم کاتب وحی بودی؛ پس برای جمع‌آوری قرآن اقدام کن و آن را گردآور.» زید می‌گوید: «به خدا سوگند اگر به من دستور می‌دادند که کوهی را جابه‌جا کنم، برایم آسان‌تر از این بود که مرا مأمور جمع‌آوری قرآن کنند. من، در پی جمع‌آوری قرآن برآمدم و ایاتی را که در سینه‌ها، شاخه‌های خرما، صفحه‌های سنگی، پوستین‌های چرمی و کتف‌ شتر و گوسفند پراکنده بود، گرد آوردم. آخر سوره‌ی توبه (از لَقَدْ جَاءَ‌کم تا انتهای سوره) را تنها نزد ابوخزیمه‌ی انصاری رضی الله عنه یافتم. مصحف‌های جمع‌آوری شده تا پایان حیات ابوبکر صدیق رضی الله عنه نزد ایشان بود و پس از وفاتشان به عمر فاروق رضی الله عنه و پس از عمر رضی الله عنه به دخترش حفصه رضی الله عنها سپرده شد. بغوی، در توضیح این روایت می‌گوید: از این روایت، معلوم می‌شود که صحابه رضی الله عنه قرآنی را که خدای متعال بر پیامبرش نازل کرده‌است، از جاهای مختلف گرد‌آورده و بر آن چیزی نیفزوده و یا از آن چیزی کم نکرده‌اند. بنابراین، قرآن در شاخه‌های خرما، صفحه‌های سنگی و سینه‌های حافظان پراکنده بوده و صحابه رضی الله عنه از این نگران بوده‌اند که با از بین رفتن هر یک از این‌ها، بخشی از قرآن از دست می‌رود و همین نگرانی، آنان را بر آن داشت تا با اتفاق نظر همدیگر قرآن را یک‌جا گرد‌آورند و آن را همان‌گونه که از رسول‌خدا صلی الله علیه و سلم شنیده بودند و بی‌آن‌که چیزی از آن را پس و پیش کنند،‌ بنویسند. صحابه رضی الله عنه در نوشتن قرآن، همان ترتیبی را رعایت کردند که از رسول‌خدا صلی الله علیه و سلم فراگرفته بودند؛ جبرئیل علیه السلام هنگام نزول هر ایه، ترتیب و جایش را به رسول‌خدا صلی الله علیه و سلم نشان می‌داد و می‌گفت که این ایه، پس از فلان ایه در فلان سوره قرار می‌گیرد. آن حضرت صلی الله علیه و سلم نیز قرآن را به صحابه به همان ترتیبی آموزش می‌دادند که جبرئیل به ایشان گفته بود و اینک قرآنی که در دست ما است، به همان ترتیب می‌باشد. آری، این یکی از امتیازات و فضایل ابوبکر صدیق رضی الله عنه است که او، نخستین کسی است که به جمع‌آوری قرآن همت گماشت. صعصعه بن صوحان رحمه الله می‌گوید: نخستین کسی که به جمع‌آوری قرآن اقدام کرد و کلاله را ارث‌گذار قرار داد، ابوبکر صدیق رضی الله عنه بود. علی بن ابی‌طالب رضی الله عنه نیز فرموده است: خداوند متعال، ابوبکر صدیق رضی الله عنه را مورد رحمتش قرار دهد که او، نخستین کسی است قرآن را جمع‌آوری کرد.
ابوبکر صدیق رضی الله عنه زید بن ثابت رضی الله عنه را از آن جهت مأمور انجام چنین کار بزرگی کرد که زید رضی الله عنه دارای ویژگی‌ها و توانمندی‌های خاصی بود:
1ـ زید رضی الله عنه جوانی بیست‌ویک‌ساله بود که برای انجام مأموریتش، نشاط و توان بیش‌تری داشت.
2ـ زید رضی الله عنه از فراست و هوش بالایی برخوردار بود که او را شایسته‌ی انجام کار بزرگی چون جمع‌آوری قرآن، قرار داد.
3ـ زید، جوانی مؤمن و قابل اعتماد بود و هیچ شکی در درستی و راستی وی وجود نداشت که سبب سلب اطمینان از او گردد.
4ـ زید رضی الله عنه در کتابت وحی پیشینه داشت و همین سابقه‌، کارورزی و تجربه‌ای عملی برای زید رضی الله عنه در نوشتن قرآن بود و سبب می‌شد تا نوشتن قرآن، برایش کار تازه‌ای نباشد.
این ویژگی‌های باارزش زید رضی الله عنه ابوبکر صدیق رضی الله عنه را بر آن داشت تا مسؤولیت جمع‌آوری قرآن را به زید رضی الله عنه بسپارد و او را در انجام چنین کار بزرگی، شایسته و خبره بداند.
5 ـ علاوه بر این زید رضی الله عنه یکی از چهار نفری بود که در زمان رسول‌خدا صلی الله علیه و سلم قرآن را جمع‌آوری کردند. قتاده می‌گوید: از انس بن مالک رضی الله عنه پرسیدم: چه کسی در زمان رسول‌خدا صلی الله علیه و سلم قرآن را جمع‌آوری کرد؟ انس رضی الله عنه فرمود: «چهار نفر که همه‌ی آن‌ها از انصار بودند: ابی بن کعب، معاذ بن جبل، زید بن ثابت و ابوزید رضی الله عنه »
شیوه‌ای که زید رضی الله عنه برای جمع‌آوری قرآن در پیش گرفت، این بود که تنها آن دسته از دست‌نوشته‌های قرآنی را می‌پذیرفت که در حضور رسول‌خدا صلی الله علیه و سلم نوشته شده بود و آن‌چه را که صحابه از ایات قرآن حفظ داشتند، می‌پذیرفت و البته از ترس این‌که مبادا در حفظ، اشتباهی وجود داشته باشد، تنها به محفوظات بسنده نمی‌کرد و آن‌ها را با دست‌نوشته‌‌ها، مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌داد. او تنها دست‌نوشته‌ای را می‌پذیرفت که آورنده‌ی آن دست‌نوشته، با خود دو شاهد داشت که گواهی دهند ایات دست‌نوشته در حضور رسول‌خدا صلی الله علیه و سلم به کتابت در آمده است. بنابراین زید رضی الله عنه در جمع‌آوری قرآن به‌قدری باریک‌بین و حساس بود که هشیارانه و با دقت کامل مسؤولیتش را انجام داد. زید رضی الله عنه در زمان عثمان بن عفان رضی الله عنه نیز طلیعه‌دار جمع‌آوری قرآن شد.
     
#190 | Posted: 16 Jan 2017 20:07
rostam91:
ابوبکر صدیق رضی الله عنه می‌فرماید: عمر رضی الله عنه پیشم آمد و گفت: «تعداد زیادی از حافظان قرآن در جنگ یمامه کشته شدند و من از این می‌ترسم که در جنگ با سایر کفار نیز حافظان بیش‌تری کشته شوند و بدین‌سان بخش زیادی از قرآن نابود شود. لذا پیشنهاد می‌کنم دستور بدهی که قرآن را گردآوری کنند.» به عمر گفتم: چگونه کاری بکنم که رسول‌خدا صلی الله علیه و سلم نکرده‌اند؟! عمر رضی الله عنه گفت: «به خدا قسم که اگر قرآن جمع شود، خیلی بهتر است.» ابوبکر صدیق رضی الله عنه می‌افزاید: عمر به‌قدری پیشم آمد و بر پیشنهادش تأکید کرد که خدای متعال، سینه‌ام را همانند سینه‌ی عمر رضی الله عنه (برای گردآوری قرآن) گشود و به همان نتیجه رسیدم که عمر رضی الله عنه پیشنهاد کرده بود.

رستم عزیز شما در جایی این نقل قول رو کردید:

rostam91:
چون خداوند گفته من حافظ قرآن هستم و از هر گونه آسیبی حفظش میکنم حالا کسی که به خداوند باور قطعی داشته باشه میگه تحریف نشده و هر کی خدا رو قبول نداشته باشه میگه تحریف شده

با این حساب یا این حرف شما اشتباه بوده و یا این حرف به اسم خداوند در قرآن توسط انسان اضافه شده و یا اینکه ابوبکر بیشتر از خداوند میدونسته و به خداوند باور قطعی نداشته و ابوبکر جای خداوند خواسته قرآن و حفظ کنه

اگه خداوند به ذهن ابوبکر انداخته باشه! که این کارو انجام بده ، تو این چند صد سال به ذهن کی انداخته که مواظب قرآن باشه؟

شما چرا هر بار یه حرفی میزنید و بعد از چند روز اونو نقض میکنید؟؟؟!!!!!!

البته با شناختی که از شما پیدا کردم ، احتمال داره بفرمایید که خداوند به واسطه ابوبکر خواسته حفظ کنه قرآنشو که این هم میشه عذر بدتر از گناه
یعنی خداوند از حرفی که زده ناتوان بوده و از بنده اش خواسته این کارو کنه؟؟

rostam91:
زید رضی الله عنه می‌گوید: ابوبکر صدیق رضی الله عنه به من فرمود: «تو، جوان و خردمند هستی و در راستی تو تردیدی نداریم؛ تو در زمان رسول‌خدا صلی الله علیه و سلم کاتب وحی بودی؛

یعنی برای خودتون کم مونده معجزه بسازید ،این دیگه از غلو . چهار تایی گذشته و به ۱۶ تایی تبدیل شده
بعد جالبه شیعیان و محکوم به غلو می کنیید

کتاب استیعاب که گواهی داده به کاتب وحی بودن زید ، یک کتاب سرتاسر دروغ هست که نویسنده اون کتاب اهل سنته و هرچه در توان داشته برای غلو در مورد اهل سنت گذاشته ، جالبه همین کتابی که زید و به عنوان کاتب وحی معرفی می کنه ، قبول نداره محل تولد حضرت علی (ع)
بعد چطور میشه زید به این درجه برسه ولی نسبت به توافقی که بین خلفای اهل سنت و حضرت علی (ع) انجام شده بی تفاوت باشه و با اون حضرت بیعت نکنه؟
این هم یک نشانه از اینکه این مطالب شما سراسر کذب و طبق معمول بدون دلیل و مدرک و مستند هست

rostam91:
از این روایت، معلوم می‌شود که صحابه رضی الله عنه قرآنی را که خدای متعال بر پیامبرش نازل کرده‌است، از جاهای مختلف گرد‌آورده و بر آن چیزی نیفزوده و یا از آن چیزی کم نکرده‌اند.

صرفا به این دلیل که یک نقل قول کذب بدون هیچ سند و مدرکی آورده شده ، باید اینو قبول کنیم؟
رسم عزیز شاید اهل سنت افراد خرافاتی باشن و با این حرف های بی اساس و بدون مدرک هرچیزی و بپذیرند ، ولی این حرف های شما اصلا قابل اثتناد نیست


rostam91:
اینک قرآنی که در دست ما است، به همان ترتیب می‌باشد. آری، این یکی از امتیازات و فضایل ابوبکر صدیق رضی الله عنه است که او، نخستین کسی است که به جمع‌آوری قرآن همت گماشت. صعصعه بن صوحان رحمه الله می‌گوید: نخستین کسی که به جمع‌آوری قرآن اقدام کرد و کلاله را ارث‌گذار قرار داد، ابوبکر صدیق رضی الله عنه بود. علی بن ابی‌طالب رضی الله عنه نیز فرموده است: خداوند متعال، ابوبکر صدیق رضی الله عنه را مورد رحمتش قرار دهد که او، نخستین کسی است قرآن را جمع‌آوری کرد.


خوب ظاهرا تا چند وقت دیگه برای ابوبکرتون تو کتاب هاتون چند تا معجزه هم بسازید


ببینید دوست خوبم:

شما بارها نقل قول هایی رو مطرح کردید بدون هیچ گونه سند و مدرکی ،
اینکه این حرف هایی که در هیچ یک از کتب تاریخی معتر ثبت نشده ، بزنید ، در این جور بحث ها هیچ جایی نداره


شاید بین یه عده آدم بی سواد ( بی سواد فرهنگی و عقلی) این حرف های شما جالب باشه براشون ، ولی تو اینجا ، حرف بودن سند و مدرک و منطق ، مورد پزیرش هیچ کس نیست

     
صفحه  صفحه 19 از 20:  « پیشین  1  ...  17  18  19  20  پسین » 
مذهب انجمن لوتی / مذهب / آیا قرآن تحریف شده است؟ بالا
جواب شما روی این آیکون کلیک کنید تا به پستی که نقل قول کردید برگردید
رنگ ها  Bold Style  Italic Style  Highlight  Center  List       Image Link  URL Link   
Persian | English
  

 ?
برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.



 
Report Abuse  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti

Copyright © 2009-2019 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites