تالارها ثبت نام نظرسنجی جستجو موقعیت قوانین آخرین ارسالها   چت روم
مذهب

End Of Sunni And Shia Dispute | پایان دعوای سنی و شیعه

صفحه  صفحه 7 از 57:  « پیشین  1  ...  6  7  8  ...  56  57  پسین »  
#61 | Posted: 24 Nov 2012 16:25
اولا مگه شما عدو علی هستید که بهتون بر میخوره

دوما شیعه وصل به علی ع و ائمه اطهار است

ما با افتخار عزاداری میکنیم و در عزای سید شباب اهل الجنه که امثال شما کشتند سوگواریم

لعن بد دهنی نیست

یعنی خدا و رسول هم لعن میکردن بد دهن و بی ادب بودن ))نعوذ بالله))

سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"

Signature
     
#62 | Posted: 24 Nov 2012 16:31
mohan1978:
صفویه فقط شیعه رو گسترش دادن و از زیر بار ظلم حاکمان اهل سنت خارج کردن

زنده زنده سوزاندن و کباب کردن انسان و خوردن گوشت آنها!
داستان کوره های آدم سوزی هیتلر را همه شنیده ایم و همه از اینکار او متنفریم؛ اما چه می گوئید در مورد آدم سوزیهای شاه اسماعیل؟ دکتر "باستانی پاریزی" می گوید: «از کارهای عجیب شاه اسمعیل،سوختن دشمنان است،کاری که ساختن کله منار را در مرو و نبش قبور ملوک دیار شیروان و باکو،و سوختن استخوانهای آنان را در آتش انتقام‏، به عهدۀ فراموشی می‏سپارد....در واقع آدم مشکل است بتواند تصور کند که این کورۀ آدم ‏سوزی توسط مردی که خود را سیدی حسیب نسیب نبیل و از صوفیان میدانست راه افتاده نه توسط هیتلر و در بازداشتگاه آشویتز!! جالب اینست که مؤلف لب التواریخ که این وقایع را دقیقاً نوشته گوید:«مؤلف این مختصر،درین سفر در رکاب ظفر انتساب بود و مشاهدۀ این وقایع می‏نمود.»
لب التواریخ،ص: 246، میر یحیی قزوینی _ نشر موسسۀ خاور _ تهران
-مجلۀ یغما ص 376-377؛مهرماه 1345؛شمارۀ 219، عنوان:« جزر و مد سیاست و اقتصاد در امپراطوری صفویه1»


حرف شما شبيه خامنه اي
رهبر ایران در عصر حاضر یعنی "علی خامنه ای" می گوید: «اين جانب برخلاف كسانى كه صفويه را در چشم‏ها ضد ارزش كردند، تأكيد مي‏كنم كه، صفويه بزرگ‏ترين حق را به دانش فقاهت و كلام شيعى دارند؛ زيرا، آن‏ها بودند كه راه را باز كردند و علماى شيعه را در اين سطح پرورش دادند»
روزنامه همشهرى، شمارۀ 998، پنج شنبه 31 خرداد 1375؛ به نقل از : صفويه در عرصه دين فرهنگ و سياست، ج‏1، ص: 13 ؛ رسول جعفریان؛ نشر حوزه،ط1

كي ظلم كرد حكومت سني يا شيعه؟

تن آدمیت شریفست به جان آدمیت نه همین لباس زیباست نشان آدمیت
اگر آدمی به چشمست و دهان و گوش و بينی چه میان نقش دیوار و میان آدمیت
خور و خواب و خشم و شهوت و جهل و ظلمت حیوان خبر ندارد ز جهان آدمیت
به حقیقت آدمی باش وگرنه مرغ باشد که همین سخن بگوید به زبان آدميت
     
#63 | Posted: 24 Nov 2012 18:10
Sachme:
كي ظلم كرد حكومت سني يا شيعه؟

شیعه و سنی هر دو تا در حکومت محکوم هستند و باجی به هم نمیدن و کلا هر حکومتی که دین رو دست اویز خودش برای کسب قدرت و پول بکنه محکومه

حکومت دین فقط با وجود یک معصوم در ریاستش ممکنه مثل حکومت عدل علی ع

و وفتی معصوم در دسترس نیست همون حکومت سکولار بهتره که

الملک یبقی بالکفر ولا یبقی بالظلم
حکومت با کفر میماند اما با ظلم نمیماند

سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"

Signature
     
#64 | Posted: 26 Dec 2012 09:18
آیت الله العظمی سید ابوالفضل برقعی قمی

ویکی پدیا: سید ابوالفضل برقعی (نام کامل: سید ابوالفضل ابن الرضا برقعی قمی، متولد ۱۲۸۷ - وفات ۱۳۷۰)، از روحانیون تجدید نظر طلب و یا آنطور که موافقانش می‌گویند اصلاح گر دینی بوده‌است.[۱]
خانواده و دوران جوانی
او در شهر قم و در خانواده‌ای شیعه مذهب به دنیا آمد. پدرش فردی زاهد و فقیر بود. مادرش سکینه سلطان، دختر شیخ غلام‌رضا قمی بود. برقعی از سن ده سالگی پای در مکتب گذاشت، تعلیم و قرائت قرآن را فراگرفت و سپس نزد شیخ عبدالکریم حائری از عالمان سرشناس شیعه رفت تا مراحل تحصیلش را ادامه دهد. او برای تخصص در علم فقه و اصول فقه به نجف رفت و سه سال در آنجا سپری کرد و از مرجع شیعه سید ابوالحسن اصفهانی کسب علم نمود. آیت الله برقعی قبل از مراجعت به ایران، تصدیق اجتهاد را از سید ابوالحسن اصفهانی دریافت کرد. پس از ورود به ایران وی علاوه بر تدریس و تحقیق در علوم دینی، مسائل سیاسی را نیز پی گیری می‌کرد. او به آیت الله کاشانی علاقه داشت و وقتی کاشانی در تبعید بود، آیت الله برقعی با وی ارتباط داشت و هنگامیکه آیت الله کاشانی به ایران بازگشت این ارتباط صمیمی تر و گرم تر شد و به امامت مسجد گذر وزیردفتر منسوب شد.[۲]
تغییر دیدگاه
آیت الله برقعی پس از تحقیقات و مطالعاتی که در زمینه علوم دینی کرده بود، در سن ۴۵ سالگی مدعی شد که در مذهب شیعه، خرافات زیادی وجود دارد که خلاف متون دینی هستند و بر اساس گفته خودش، سعی کرد تا با این خرافات مبارزه کند. از آن به بعد، وی اصلاحاتی در ایده و نظرهای خود ایجاد کرد، از جمله مخالفت با بزرگ نمایی علی بن ابیطالب، زیر سؤال بردن توسل به امامان و محدود کردن خمس تنها برای غنایم جنگی، هم چنین او انتقاداتی نیز به حوزه علمیه و برخی روحانیون کرد. وی معتقد بود که «قرآن احتیاج به تفسیر ندارد، چون تفسیر نظر انسانی است در حالی‌که قرآن سخنان خداوند است و هر فرقه‌ای به نفع خودش قرآن را تفسیر می‌کند اما باید برای غیر عرب زبان، قرآن را خوب ترجمه نمود نه تفسیر».

وی در کتاب «تضاد مفاتیح‌الجنان با قرآن» می‌گوید:

ازجمله خرافاتی که در میان عوام مسلمین حتی در میان عالم نمایان رواج دارد و نتیجه سکوت علما است، اعتقاد به کرامات و معجزات از قبور ائمه یا اعقاب آنها و سایر بزرگان دین است. در حالی که چنین اعتقاداتی مخالف اصل «توحید» و عقاید اصیل اسلامی و قرآنی است.[۳]

چون برخی از کتاب‌های محمد عبدالوهاب و ابن تیمیه(مثل "توحید") را به فارسی ترجمه کرد و از آرای ایشان حمایت می‌کرد، وی را به وهابی بودن متهم کردند هر چند خود برقعی این اتهام را به شدت رد می‌کرد و اعلام نمود که دوستدار اهل بیت است.

گروهی از مخالفانش، عقاید آیت الله برقعی و همفکرانش را ناشی از نفوذ عقاید وهابی‌ها می‌دانند و به این دلیل به آنها شیعیان وهابی می‌گویند. باور کلی اینست که وی تا آخر عمر به امامان شیعه معتقد و شیعه از دنیا رفته‌است.[۴]
در سال‌های اخیر اکثر آثار وی در خارج از ایران وبطور عمده توسط منابع اهل سنت منتشر شده‌است.[۵]
آثاردرسی از ولایت
حافظ شکن (ردی بر حافظ)
عرض اخبار اصول بر قرآن و عقول
تابشی از قرآن
اصول دین از نظر قرآن
خرافات وفور در زیارات قبور
بررسی علمی در احادیث مهدی
تضاد مفاتیح الجنان با قرآن
دعاهایی از قرآن
دعای ندبه و خرافات آن
سوانح ایام (زندگی نامه به قلم خودشان)
     
#65 | Posted: 21 Jan 2013 23:58
اینم حسن ختام پایان دعوای شیعه و سنی توسظ وهابیان محترم


سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"

Signature
     
#66 | Posted: 22 Jan 2013 11:11 | Edited By: mohan1978
اولین مرد مسلمان


آنچه مورد اجماع و توافق همه دانشمندان اهل سنت مانند نسائی در سنن الکبری[۳]، بیهقی در سنن الکبری[۴]، هیثمی در مجمع الزوائد[۵]، عبدالرزاق صنعانی در المصنف[۶]، ابن ابی عاصم در کتاب الأوائل[۷]، طبرانی در کتاب الأوائل[۸] و المعجم الکبیر[۹]، ابن عبد البر در الاستیعاب[۱۰]، ابن ابی الحدید در شرح نهج البلاغه[۱۱]، زرندی حنفی در نظم درر السمطین[۱۲]، و دانشمندان شیعه مانند شیخ مفید در فصول المختاره[۱۳]، محمد بن سلیمان الکوفی در مناقب الامام امیرالمؤمنین علیه السلام[۱۴] و همینطور نویسندگان مسیحی مانند جان اسپوزیتو[۱۵] قرار گرفته‌است، ذکر علی بن ابی طالب امام اول شیعیان و خلیفه چهارم اهل سنت به عنوان اولین مرد مسلمان در سن هفت یا ده و یا پانزده سالگی (بر اساس اختلاف متون منابع) بوده‌است. البته برخی از منابع ابوبکر و زید پسر حارثه را به عنوان احتمال دوم و سوم نیز آورده‌اند.


در این میان، منابعی از اهل سنت مانند جاحظ در العثمانیه، علی را نخستین شخص بیان کرده و اسلام آوردن ابوبکر را بعد از چندین نفر مانند جعفر بن ابی طالب، وزید بن حارثه، أبوذر غفاری، عمرو بن عنبسة السلمی، خالد بن سعید بن العاص و خباب بن الأرت ذکر کرده‌است.[۱۶]
اولین زن مسلمان

منابع اولین زن مسلمان را خدیجه بنت خویلد همسر محمد امین مادر فاطمه زهرا بیان کرده‌اند.

↑ بر اساس منابعی که در ادامه می‌آید.
↑ * سوره انعام، آیه۱۴: إِنِّی أُمِرْتُ أَنْ أَکُونَ أَوَّلَ مَنْ أَسْلَمَ؛ من مأمورم که نخستین مسلمان باشم * سوره انعام، آیه۱۶۴: وَبِذَٰلِکَ أُمِرْتُ وَأَنَا أَوَّلُ الْمُسْلِمِینَ؛ و به همین مأمور شده‌ام و من نخستین مسلمانم
↑ السنن الکبری، النسائی، دار الکتب العلمیه، بیروت، لبنان، جلد ۵، صفحه ۴۴ [۱]
↑ السنن الکبری، البیهقی، دار الفکر، جلد ۶، صفحه ۲۰۷
↑ مجمع الزوائد، الهیثمی، دار الکتب العلمیة، بیروت، جلد ۹، صفحه ۱۱۹ [۲]
↑ المصنف، عبد الرزاق الصنعانی، منشورات المجلس العلمی، جلد ۱۱، صفحه ۲۲۷ [۳]
↑ کتاب الأوائل، ابن أبی عاصم شیبانی، صفحه ۷۹ [۴]
↑ کتاب الأوائل، الطبرانی، دار الخلفاء للکتاب الإسلامی، کویت، صفحه ۷۸ [۵]
↑ المعجم الکبیر، الطبرانی، دار إحیاء التراث العربی، جلد۱۱، صفحه ۲۱ [۶]
↑ الاستیعاب، ابن عبد البر، دارالجیل، بیروت، جلد ۳، صفحه ۱۰۹۲: أول من أسلم علی أو أبو بکر؟ قال: سبحان الله! علی أولهما إسلاما، و إنما شبّه علی الناس لأن علیا أخفی إسلامه من أبی طالب، و أسلم أبو بکر فأظهر إسلامه، و لا شک أنّ علیاأولهما إسلاما.
↑ شرح نهج البلاغة، ابن أبی الحدید، دار إحیاء الکتب العربیه، عیسی البابی الحلبی و شرکاه، جلد ۴، صفحه ۱۱۸ [۷]
↑ نظم درر السمطین، الزرندی الحنفی، ، صفحه ۸۲ [۸]
↑ الفصول المختارة، شیخ مفید، محمد بن محمد، دارالمفید، صفحه ۲۷۴: هَذَا اِبْنُ أَخِی مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِ اَللَّهِ وَ هَذَا عَلِی بْنُ أَبِی طَالِبٍ وَ هَذِهِ اَلْمَرْأَةُ خَدِیجَةُ بِنْتُ خُوَیلِدٍ وَ اَللَّهِ مَا عَلَی وَجْهِ اَلْأَرْضِ أَحَدٌ یعْبُدُ اَللَّهَ بِهَذَا اَلدِّینِ إِلاَّ هَؤُلاَءِ اَلثَّلاَثَةُ؛ این پسر برادرم محمد بن عبدالله و این علی بن ابی طالب و این زن هم خدیجه بنت خویلد است. به خدا قسم که بر روی زمین کسی خدا را عبادت نمی‌کند مگر این سه نفر.
↑ مناقب الإمام أمیر المؤمنین علیه السلام، محمد بن سلیمان الکوفی، مجمع إحیاء الثقافة الإسلامیة، جلد ۱، صفحه ۲۸۲ و ۲۹۵: أنّ علیا علیه السّلام أول من آمن باللّه و رسوله
↑ Esposito 2004, p.15: L. Esposito, John (۲۰۰۴). The Oxford dictionary of Islam, Oxford Paperback Reference. Oxford University Press. ISBN ۰۱۹۵۱۲۵۵۹۲, ۹۷۸۰۱۹۵۱۲۵۵۹۷.
↑ العثمانیة، الجاحظ، دارالکتب العربی، مصر، ص۲۸۶و۲۸۷:أن جمهور المحدثین لم یذکروا أن أبا بکر أسلم الا بعد عدة من الرجال، منهم علی ابن أبی طالب، وجعفر أخوه، وزید بن حارثة، وأبو ذر الغفاری، وعمرو بن عنبسة السلمی، وخالد بن سعید بن العاص، وخباب بن الأرت، وإذا تأملنا الروایات الصحیحة، والأسانید القویة والوثیقة، وجدناها کلها ناطقة بان علیا علیه السلام أول من أسلم.

سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"

Signature
     
#67 | Posted: 26 Feb 2013 07:35
ariania:
عزیز دلم من قصد اهانت به شما را ندارم ولی میدونم که خودم هم از این حماقت ها کرده ام.

این حرفهای شمارو با جون و دل میپذیرم

من با هر اعتقادی و شما با هر اعتقادی اگر به وجدان و عرف های خوب جامعه عمل کنیم زندگیه خوبی خواهیم داشت

من نه صیغه کردم و نه میکنم چون نیازی نداشتم دوست دختر هم داشتم ولیرابطه خیلی خاص نداشتیم و اخلاق رو رعایت کردم تا اون و خودم مشکل دار نشیم

همه حرفات خوب و عالی و مورد قبول من

اما اگه گسی بیاد به اعتقادات شما هر چی که هست حمله کنه و نامنصفانه اونها رو نقد کنه نباید جوابش رو داد

من بارها و بارها به طرف بحثم گفتم و خواهش کردم تمومش کنه و حتی گفتم ازش خوشم نمیاد چون کل کل میکنه اما باز فایده نداره اون امام زمان و عزادار ی حسین و ....با اهانت مسخره میکنه

انتقاد فرق داره با اهانت تو همون تاپیک خیلی ها رد مردن عاشورا را و من حرفی ندارم چون باورش اینه اما وقتی کسی میگه حسین به ناحق برای کسب قدرت و مظلوم نمایی زن و بچه اش رو برداشت برد به کوفه و وقتی دید اوضاع بده خواست فرار کنه اما نونست ...این اهانته و جواب میخواد

هیچکس حق اهانت به هیچکس رو نداره حتی مخالفش من میگم گاو پرست هم قابل اخترامه چون عقیده ا ش است

سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"

Signature
     
#68 | Posted: 26 Feb 2013 08:51
rostam91:
آیا براى صیغه عقد موقت شاهد لازم است؟

معنی حرف رو نمیگیری

شاهر لازم نیست اما کتابت و شاهد گرفتن احتیاط واجب است

ببیت یک خان عاقل مثل هر ادمی وقتی داره این کارو انجام میده باید جوانب رو در نظر بگیره و کارش رو رسمی و قانونی انجام بده ضمنا اگه یک زنی از روی نفهمی و بی عقلی بره صیغه یم ادم ناشناس بشه و طرف فردا جا بزنه تقصیر احکام دین نیست بلکه تقصبر خوده اون ادمه و نباید بپای اجکام نوشت

شماشعور ادمها رو نادیده میگیری و فک میکنی چون صیغه حکم شرعی شیعه است هر دختری با هر مردی که از را برسه صیغه میکنن که هرگز اینگونه نیست

شما در مورد اذن پدر چند تا فتوا از کسانی که حق صدور فتوا ندارن اوردین و من هم دروغ شمارو با فتوای سیستانی معلوم کردم و

مخصوصا نشون دادم شما معاندانه دنیال ایراد بنی اسرائیلی هستین چون وقتی افتاب هست چه نیازی به فانوس

وقتی فتوای مسلم سیستانی هست چرا یسراغ حسنعلی و حسینعلی بریم که عنوز ایت الله العظمی نیستن

rostam91:
انجامش ویدی یا میدادی؟!
پس از قواعد زنا الآن برای شما بار سنگین گناهان کبیره ای هست که مرتکب شدی و اینکه به گسترش فحشا کمک کردی!

شما هم به صحابی زمان رسول خدا رفته ای کیو ات .....لحن حرف من رو متوجه نمیشی

rostam91:
خواندن همین چند کلمه در عقد دایم در همه ادیان باعث خوشحالی و استحکام جامعه هست اما در ایران خوندن همون چند کلمه در متعه باعث شرمساری خانواده ها و خجالت در جامعه هستش! پس مهمه چند کلمه ای که بر زبان جاری میشه به چه نیتی هست!

جابه پس ملاک اجرای حکم خدا شرمسار نشدن بین مردمه

این حکم شرعی است و عرف بردار نیست شما خودت اینو میگی الان زن دوم گرفتن از صیغه کردن تو جامعه خیلی بدتر و شرمساری اش بیشتر پس شما بگو زن دوم هم به همین دلیل گه باعث شرمساری میشه جزو احکام اسلام نیست

حرفت متناقضه و خیلی زور گوئیه باز هم میگم من معتقدم

کاری که با عرف و نظر عامه مردم مغابر ه رو ادم تا وقتی به گناه نمی افته نباید انجام بده و صیغه هم جزو همین احکامه

rostam91:
خوب! اونوقت اسمهاشون و سال صیغه شدنشون چیه؟!

شرمنده جناب عمر یادش رفت امار بگیره

جناب عمرتان فرمودند صیغه حلال بود و همرا ه پیامبر انجامش میدادیم و حالا من ممنوعش میکنم

rostam91:
منتظر پاسخت به پست ۱۵۶# هستم!

جوابت رو دادم و حالا دوباره

rostam91:
پدر بیامرز اینکه ثابت میکنه علی و عمر مشکلی با هم نداشتن و عمر قاتل فاطمه نیست!

حضرت علی کمکهای زیادی به عمر کرده و بارها همر گفت لولا عل لهلک عمر چون عمر از احکام دین و قضاوت هیچی نمیدونست

ضمنا پذیرفتن عمر برای اثبات حرفخودش و نقض حرف و تهمت و دروغ عمر بود که میخواست کاری کنه حضرت علی بدون غسل جنابت نماز بخونه

و این قصه موجب شکستن ابهت غمر و ضربه زدن به شخصیت دروغینی بود که برای خودش درست کرده بو و الحق موفق شد حضرت علی کاری کرد که عمر با بدعت اوردن در دین خدا تا ابد خودش رو مخلد در جهنم کنه

rostam91:
اینم که میگه حرف شما و سیستانی کشک و پشم چون نه اذن ولی وجود داره نه شاهد و علی بدون حضور شاهد صیغه کرده و عقدش باطله و علی زنا کار

حرفهای شما نقدا بی اعتبار و از روی هواست من گی گفتم متعه بی شاهد باطله اون احتیاط واجبه و البته باز حضرت دلیل داشتن و اول اینکه قصد پنهان کردن نداشتن و صبح اولین شاهد خوده عمر بود که خبر مسرت بخش رو بهش دادن

شما چرا ناراحتی که حواهر عمر یکشب صیغه حضرت علی بوده و لذت برده آنچنان که تا صبح هنوز اثارمجامعت مشهود بوده خلاصه اونها کار خودشون رذو کردن نمیدونم چرا شما ناراحتی و لقب زشت به امیرالمومنین میدی

در هر صورتی این الفاظ اشتباهه

ضمنا کج فهمی شماست چون ما هرگز همچین حرفی نزدیم و متعه بدون شاهد باطل نیست چند تا پست بالاتر میتونی دوباره بخونی

rostam91:
خوشحالم کردی چون بهم ثابت شد و از دو دلی در اومدم که علی و عمر و دیگر خلفا نتنها مشکلی نداشتن بلکه همدیگه رو به خونه هم دعوت میکردن و با هم شام میخوردن و تو خونه هم میخوابیدن!

اتفاقا این نوعی انتقام از عمر شد و عدو سبب خیر شد انچنان بر عمر سنگین اومد این اتفاق که مخلد بودن در اتش رو با بدعت حرمت متعه بجون خرید

rostam91:
فقط یه چیز رو نفهمیدم و اون اینه که چرا علی نرفت خونش مگه زن و زندگی نداشت مگه خونش تو یه شهر دیگه بود یا مدینه اون زمان مثل تهران الآن بزرگ بود که کسی نتونه شب تاریک برگره خونش

مشکل شماست چون از این متن ساده نفهمیدی قاطمه س در این زمان شهید شده بودند و حضرت علی فقط به فاطمه تعهد داشتن با کسی ازدواج نکنن ...ضمنا دعوت عمر بوده و خواهر عمر هم ندا رسونده بوده و عجله داشته


rostam91:
یه چیز دیگه هم هست و اینه که شیعه معتقده روح معصومین سرگردونن و همه جا حاضر این وسط که روح فاطمه حاضر و ناظر شام خوردن علی با عمر و صیغه بدون شاهد علی با خواهر قاتلش بوده چیه؟آی

حضرت فاطمه طی وصیت اجازه دادن حضرت ازدواج های مجدد بکنن و از دست حضرت علی هرگز و هیچ گاه ناراحت نشدن

rostam91:
خیر شراکت شرعی و مدنی نیست و اگر باشه جز زیان و تباهی چیزی بدنبال نداره چون نیاز به شاهد نداره خودت گفتی که حضرت علی بدون حضور شاهد و بدون نگارش عقد نامه با خواهر عمر صیغه کرد و تا صبح تو بغلش بود!

اولا ازدواج یک نوع شراکته

دوما خدا به انسان عقل داده و شما به رویه و منش خودت همیشه وجود عقل رو نادیده میگیری

شما به صرف حلال بودن صیغه برا خودت میشینی میگی صیغه دختر باکره یا زنی که عده نگذرونده یا بجه بیی پدر و و و و که همش اشتباهات درکی و عدم وجود درک صحیح شما از احکام اسلام است

قرض الحسنه در اسلام مجازو ثواب داره اما ایا دلیل میشه یک نفر بیاد همه هستی خودش رو قرض الحسنه و بدون سند و شناخت بده به یکی دیگه و خودش رو بیچاره کنه

در ازدواج موقت هم یک زن و مرد میخوان با هم مدتی کم یا زیاد زندگی کنن

همیشه مرحله اول شناخت است بعد اطمینان و علاقه و بعذ مراحل منجر به ازدواج دائم یا موقت

هیچ خانمی با دو کلمه صیغه مردی ناشناس نمیشه که بعد از کامجویی مرد بزاره بره

در صیغه هم خیلی موارد رعایت میشه ابتدا بین دو نفر اشنایی و شناخت صورت میگیره بعد علاقه شکل میگیره و بعد با توجه به شرایط متعه میتونه جاری بشه گه زن میتونه هر شرطی بذاره و مرد هم میتونه قبول کنه یا رد ولی بعد از قبول شرایط هر دو نفر ملزم به رعایت اونها هستن

خلاصه فکر نکن مردم احمقن و تا بهم میرسن میگن بیا صیغه بشیم و یکساعت بعد هر دوتا گم و گور میشن و زنه یکماه بعد میفهمه یک بچه بی بابا داره

کلا انگار عقل در میون شما جایی نداره و هر حکمی به صرف حلال یا خرام با هر شرایطی انجام میشه

مثلاچون قرض الحسنه حلاله و ثواب داره هر کس بیاد بپه قرض بدین زندگیتون رو بهش بی سند و دلیل و شاهد میدید

rostam91:
حضرت علی بدون حضور شاهد و بدون نگارش عقد نامه با خواهر عمر صیغه کرد و تا صبح تو بغلش بود!

در پایان باید بگم اینو راست گفتی چون حضرت علی به عمر اشاره کرد و عمر سریع رفت سراغ خواهرش و با اینکه صبح شده بود هنوز اثار دیشب و پریشانی و نشئگی خواهرش اونو لو داد و عمر رو کفری کرد و گفت تو حتی نتونستی یکشب تحمل کنی خواهر هم گفت نه و عمر سیلی رو همچین زد که گوشواره اش پاره شد و دید حضرت علی هرگز دروغ نمیگه

خیلی ها خواستن ثابت کنن امام ها دروغ گفتن و بعد بگن اونها عصمت ندارن ولی نتونستن شما هم الان نسبت زشتی به علی ع دادی

سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"

Signature
     
#69 | Posted: 26 Feb 2013 17:20
mohan1978:
من نه صیغه کردم و نه میکنم چون نیازی نداشتم دوست دختر هم داشتم ولیرابطه خیلی خاص نداشتیم

شما خودت اقرار کردی زنا کردی! یادت رفته تو پست قبل!

mohan1978:
اما اگه گسی بیاد به اعتقادات شما هر چی که هست حمله کنه و نامنصفانه اونها رو نقد کنه نباید جوابش رو داد

شما که میگی نه صیغه کردی و نه میکنی یعنی اعتقادی بهش نداری پس به اعتقاد شما توهینی نشده!

mohan1978:
اون امام زمان و عزادار ی حسین و ....با اهانت مسخره میکنه

شما یک جا بیار که من به امام زمانت و عزاداری حسین اهانت کردم من فقط میگم این شیوه عزاداری بر طبق قرآن و سنت نیست و بارها ازت خواستم که بگی کدوم امام برای پیامبر یا علی و حسین عزلداری گرفته که شما شدی دومی؟

mohan1978:
اما وقتی کسی میگه حسین به ناحق برای کسب قدرت و مظلوم نمایی زن و بچه اش رو برداشت برد به کوفه و وقتی دید اوضاع بده خواست فرار کنه اما نونست ...این اهانته و جواب میخواد

فکر کردم منظورت منم آخیش منظورت کس دیگه بود!چون من چنین نظری ندارم البته معتقدم حسین در بردن خانوادش در سفری که فرجامش نامشخص بود اشتباه کرده اما معتقد به فرار اون نیستم!

mohan1978:
هیچکس حق اهانت به هیچکس رو نداره حتی مخالفش من میگم گاو پرست هم قابل اخترامه چون عقیده ا ش است

نه اینکه تشیع به ناموس پیامبر و در نتیجه خود پیامبر اهانت نمیکنه!

mohan1978:
شاهر لازم نیست اما کتابت و شاهد گرفتن احتیاط واجب است

شما مطمئنی دچار حواس پرتی نیستی؟
در پست ۱۳۴# شما اینطور به نوشتی و منو به کمی معلومات در دینت متهم کردی:
mohan1978:
شما دارای فقر مفرط در اطلاعات هستی تو رو بخدا برو و اطلاعاتت رو درست کن یا حداقل در مورد چیزهایی که سر ازش در نمیاری اینقدر محکم حرف نزن

صیغه بدونه شاهد نمیشه و قبول نیست مثل عقد دائم

اینجا بوضوح میگی بدون شاهد نمیشه مثل عقد دائم

دوباره در پست ۱۴۲# اینطور نوشتی:
mohan1978:
ضمنا شما گفتی صیغه تو محضر ثبت میشه منم گفتم صیغه بدون شاهد نمیشه ....شما نمیخواد دین مارو به خودمون یاد بدی

یاز مدعی شدی که بدون شاهد نمیشه و نیاز نیست که من ذین شما رو به شما یادآوری کنم
دوباره میائی یکم تغییرش میدی و در پست ۱۵۲# اینطور مینویسی:
mohan1978:
احتیاط واجب در مکتوب شدن و شاهد گرفتنه .... و احتیاط واجب یعنی خیلی خیلی لازم ......حالا اگه کسی توجه نکنه تقصیر خودشه نه دین

و مدعی هستی که احتیاط واجب یعنی خیلی خیلی لازم و معنی احتیاط رو خیلی واجب ترجمه میکنی!
و الآن در یه چرخش ۱۸۰ درجه میگی شاهد لازم نیست
من خوشحالم که تونستم چیزی رو از دین خودت به خودت یاد بدم و بدون که اونقدرها هو از دین خودت سر در نمیاری !

mohan1978:
وقتی فتوای مسلم سیستانی هست چرا یسراغ حسنعلی و حسینعلی بریم که عنوز ایت الله العظمی نیستن

اولا یکی از اشکالات شیعه همینه که هر کی برای خودش چون مرجع هست میتونه فتوا بده و هم تشیع هم تابع سیستانی نیستن
دوما من هم از آیت الله مکارم که مرجه هست و آیت الله خراسانی که باز مرجع هست آوردم که شاهد لازم نداره و اذن پدر هم در صورتی که دختر عاقل و بالغ هست و میتونه تصمیم بگیره شرط نیست

mohan1978:
الان زن دوم گرفتن از صیغه کردن تو جامعه خیلی بدتر و شرمساری اش بیشتر پس شما بگو زن دوم هم به همین دلیل گه باعث شرمساری میشه جزو احکام اسلام نیست

تو تشیع اینطوره نه تو اهل سنت و دلیلش هم توصیه زیاد به صیغه شدن در روایاته شماست

mohan1978:
شرمنده جناب عمر یادش رفت امار بگیره

جناب عمرتان فرمودند صیغه حلال بود و همرا ه پیامبر انجامش میدادیم و حالا من ممنوعش میکنم

باز که روایت رو تحریف کردی؟!
بگو اشتباه کردم به پیامبر اتهام زدم و خلاص لازم به تحریف روایت نیست!

mohan1978:
جوابت رو دادم و حالا دوباره

در کدوم پست؟شماره پست رو بگو شاید من ندیدم؟

mohan1978:
حضرت علی کمکهای زیادی به عمر کرده و بارها همر گفت لولا عل لهلک عمر چون عمر از احکام دین و قضاوت هیچی نمیدونست ...

خداوکیلی خودت با این پاسخ مجاب شدی؟
علی برای شکسته شدن ابهت عمر میره دعوت عمر رو قبول میکنه با قاتل همسرش سر یک سفره میشینه و غذا میخوره و در حالی که خونه خودش دو کوچه اونور تره و زن و بچه داره شب رو تو خونه قاتل همسرش میخوابه تا وقتی عمر خوابه با خواهرش متعه کنه و داغی بر دل عمر بزاره و اینطوری انتقام قتل همسرش رو بگیره انگار در بیداری عمر کاری از دستش بر نمیومده وقتی عمر در خواب بوده انتقام گرفته!

mohan1978:
من گی گفتم متعه بی شاهد باطله اون احتیاط واجبه

بالاخره لازمه یا نه و احتیاط واجب رو معنی کنید!

mohan1978:
البته باز حضرت دلیل داشتن و اول اینکه قصد پنهان کردن نداشتن و صبح اولین شاهد خوده عمر بود که خبر مسرت بخش رو بهش دادن

پس اول میشه یکی رو مورد تجاوز قرار داد بحکم اینکه با هم صیغه هستن روز بعد به ولی دختر و دیگران خبر داد!

mohan1978:
شما چرا ناراحتی که حواهر عمر یکشب صیغه حضرت علی بوده و لذت برده آنچنان که تا صبح هنوز اثارمجامعت مشهود بوده خلاصه اونها کار خودشون رذو کردن نمیدونم چرا شما ناراحتی و لقب زشت به امیرالمومنین میدی

شما تو کدوم متن در پستهای من ناراحتی میبینی؟ این روایت اگه راست فرض کنی تمامی حرفهای شیعه در مورد دشمنی و عداوت بین علی و صحابه و قتل همسرش بدست عمر رو مثل پشم زده شده میکنه اگه دروغ فرضش کنیم هم باز داغ ننگی برای تشیع میشه که چنین روایات مسخره ای رو به هم میبافه!

mohan1978:
اتفاقا این نوعی انتقام از عمر شد

پس علی در ناجوان مردانه ترین حالت و وقتی که دشمنش در خابه تو خونه دشمنش انتقام میگیره؟پس شاعر که میگه از علی آموز اخلاص عمل منظورش این بوده!

mohan1978:
مشکل شماست چون از این متن ساده نفهمیدی قاطمه س در این زمان شهید شده بودند و حضرت علی فقط به فاطمه تعهد داشتن با کسی ازدواج نکنن

مشکل اتفاقا از شماست که هنوز نمیدونی علی در هفتم وفات فاطمه به سفارش فاطمه ازدواج کرد !
راستی شاید قبل از هفتم فاطمه بوده و علی زن نداشته که در اینصورت عجب بی وفائی در حق فاطمه کرده !

mohan1978:
حضرت فاطمه طی وصیت اجازه دادن حضرت ازدواج های مجدد بکنن و از دست حضرت علی هرگز و هیچ گاه ناراحت نشدن

پس اجازه نشستن سر سفره قاتل و خوردن نمکش رو هم داده! خدا رو شکر!

mohan1978:
اولا ازدواج یک نوع شراکته

اون ازدواج دائم هست که با حضور دو شاهد مرد عاقل و بالغ شروع میشه نه متعه و زنای شرعی!

mohan1978:
در ازدواج موقت هم یک زن و مرد میخوان با هم مدتی کم یا زیاد زندگی کنن

برای هوس بازی و اتفای شهوت؟!

mohan1978:
هیچ خانمی با دو کلمه صیغه مردی ناشناس نمیشه که بعد از کامجویی مرد بزاره بره

پس هنوز ندیدی!

mohan1978:
خیلی ها خواستن ثابت کنن امام ها دروغ گفتن و بعد بگن اونها عصمت ندارن ولی نتونستن شما هم الان نسبت زشتی به علی ع دادی

پدرت خوب مادرت خوب من نسبت زشت دادم یا تو؟!
شما فتوا از مرجعت میاری که صیغه باید با حضور شاهد باشه (احتیاط واجبه و به نظرت احتیاط واجب یعنی خیلی خیلی لازم) بعد این روایت صیغه علی رو میاری در حالی که هیچ کدوم از شرایط مرجعت رو نداره اگه اعتراضی داری برو به مرجعت بگو نه به من برو بپرس شما که چنین فتوائی دادی پس چرا علی که سر سلسله مذهب شیعه هست به اونها عمل نکرده! چرا علی رفته و نمک قاتل همسرش رو خورده و سر یک سفره نشسته و تو رختخوابی که عمر براش پهن کرده تا صبح عشق بازی کرده
اینها رو بجای اینکه به من معترض بشی باید به مرجعت بگی، برای همین روایات جعلی هست که شما به مذهب و آخوندهای خودت شک داری!
     
#70 | Posted: 27 Feb 2013 00:47
rostam91:
شما خودت اقرار کردی زنا کردی! یادت رفته تو پست قبل!

سواد شما اینقدره و گرنه لحن کلام من معلومه

rostam91:
شما که میگی نه صیغه کردی و نه میکنی یعنی اعتقادی بهش نداری پس به اعتقاد شما توهینی نشده!

من نیازی نداشتم ......و به اعتقاد ربطی نداره

rostam91:
شما یک جا بیار که من به امام زمانت و عزاداری حسین اهانت کردم من فقط میگم این شیوه عزاداری بر طبق قرآن و سنت نیست و بارها ازت خواستم که بگی کدوم امام برای پیامبر یا علی و حسین عزلداری گرفته که شما شدی دومی؟

اولین عزاداری رو حضرت زهرا برای پیامبر برگزار کرد و انقدر ادامه داشت که همسایه ها شکایت کردن و زهرا برای گریه به بیت الاحزان میرفت و گریه و عزاداری میکرد


حوصلح جواب دادن ندارم به این همه حرف فقط اینو داشته باش بسه

عمر گفت :

متعتان کانتا علی عهد رسول الله و أنا أنهی عنهما

دو متعه در زمان رسول الله بود که حلال بود من حرام می کنم ؛متعه حج و متعه نساء.دومتعه در زمان پیامبر بود ومن از ان نهی می کنم .متعه حج ومتعه نساء .(1)

وعلتش واضح است حرام کرد این دو را تا حاجی زنش بهش حرام شود و متعه نساء تا زنا زیاد شود ودشمن امیر المومنین علیه السلام زیاد بشود

در زمان حال عده ای وهابیی می گویند در زمان خود پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم متعه حرام بوده و برای این که دروغ این جماعت آشکار شود به روایات زیر توجه بفرمایید:

در کتاب صحیح مسلم جلد 1 چاپ دار طیبه صفحه 632کتاب النکاح آمده:

روایت است از محمد بن عبدالله بن نمیر الهمدانی ، روایت است از ابی ووکیع و ابن بشر از اسمعیل از قیس گفت شنیدم عبدالله می گوید ( ما با رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم به جنگ رفتیم و برای ما زنی نبود پس گفتیم خود ارضایی کنیم پس پیامبر ما را نهی کردند سپس اجازه دادند به ما که با زن ازدواج کنیم برای مدت کوتاه سپس عبدالله خواند :

( ای کسانیکه ایمان آوردید حرام نکنید آنچه خداوند حلال قرار داده است برای شما و تجاوز نکنید همانا خداوند متجاوزین را دوست ندارد.)(2)

سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"

Signature
     
صفحه  صفحه 7 از 57:  « پیشین  1  ...  6  7  8  ...  56  57  پسین » 
مذهب انجمن لوتی / مذهب / End Of Sunni And Shia Dispute | پایان دعوای سنی و شیعه بالا
جواب شما روی این آیکون کلیک کنید تا به پستی که نقل قول کردید برگردید
رنگ ها  Bold Style  Italic Style  Highlight  Center  List       Image Link  URL Link   
Persian | English
  

 ?
برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.



 
Report Abuse  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti

Copyright © 2009-2020 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites