انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
خانه و خانواده
  
صفحه  صفحه 4 از 22:  « پیشین  1  2  3  4  5  ...  19  20  21  22  پسین »

Journal of Family | مجله خانواده


زن

Princess
 
1200 نان بربري مهريه یک زن !


به گزارش فارس زني 25 ساله با مراجعه به دادگاه شهيد محلاتي دادخواستي را به قاضي يكي از شعب ارائه كرد.

اين زن در حضور قاضي شعبه 236 اين مجتمع مدعي شد، مهريه‌اش كه 1200 نان بربري است را از شوهرش مي‌خواهد.

وي ادامه داد: همان ابتدا شوهرم، مهريه‌ام را قبول كرد ولي حالا از دادن آن امتناع مي‌كند.

زن در حضور قاضي دادگاه تصريح كرد: مي‌خواهم شوهرم حداقل از طريق دادگاه مهريه‌ام را بدهد به همين دليل به اينجا آمده‌ام.

وي اضافه كرد: ما حدود 4 سال است كه با هم زندگي مي‌كنيم و زندگي بسيار خوبي داريم ولي ندادن مهريه مشكلاتي را براي زندگي‌مان ايجاد كرده است و حالا من كوتاه نيامده و مهريه‌ام را مي‌خواهم.

زن در حضور قاضي دادگاه ادامه داد: مهريه من هزينه زيادي ندارد و شوهرم مي‌تواند آن را بدهد ولي به دليل اينكه آن را خواهان شدم از دادنش امتناع مي‌كند.

مرد 29 ساله در دادگاه حضور داشت و گفت: من اين مهريه را نمي‌دهم و از همسرم جدا نخواهم شد. او بايد در كنارم بماند؛ همسرم بسيار خودخواه است و هر چيزي كه بخواهد بايد به دست آورد.

زن در مقابل قاضي اين شعبه تصريح كرد: من مهريه‌ام كه 1200 نان بربري است را مي‌خواهم و كاري به افكار شوهرم ندارم.

قاضي رسيدگي كننده به اين پرونده، مرد را محكوم به پرداخت مهريه زن كرد.
عشق من عاشقتم!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
پرنسس
     
  
زن

 
9 خطای آرایشی زنان


جامعه > سلامت - پوست، پیش‌زمینه یک آرایش است و شادابی و سلامت پوست اولین شاخص یک چهره زیبا است. برای اینکه لوازم و مواد آرایشی بهتر روی صورت شما بنشینند، پوست شما باید صاف و بدون چین و چروک و جوش باشد.

خیلی از خانم‌ها لوازم آرایشی و بهداشتی‌شان را که در منزل استفاده می‌کنند، در کیف دستی‌شان می‌گذارند و همراه خودشان به خارج از منزل می‌برند و حتی با آن به مسافرت می‌روند ولی متخصصان می‌گویند این یک اشتباه آرایشی است. آنها توصیه می‌کنند شما لوازم آرایشی‌تان را دو دسته کنید.

بخشی از وسایل را که جعبه‌های بزرگ‌تری دارند برای استفاده در منزل قرار دهید و کیف کوچکی با لوازم ابتدایی برای بردن به خارج از منزل تدارک ببینید.

شما چند خطای آرایشی دیگر می‌شناسید که بین خانم‌‌ها شیوع دارد؟ هفته نامه سلامت در گزارشی به 9 اشتباه آرایشی رایج بین خانم‌ها می پردازد.

1.خطای روز و شب

لوازم آرایشی‌ای را برای روز استفاده کنید که دوام کافی روی پوست‌تان داشته باشند تا مجبور نشوید مدام آنها را تجدید کنید. فراموش نکنید که آرایش روز باید بسیار سبک و کم‌رنگ باشد.

برای پشت چشم از سایه‌های روشن و محو استفاده کنید. رژ‌لب‌های کم‌رنگ برای روز بهترین و طبیعی‌ترین جلوه را به چهره شما می‌بخشند. ریمل‌های ضدآب و رژلب‌های مات بهترین دوام را در آرایش شما خواهند داشت.

2.خطای تعریق

برای حل مشکل پوست‌هایی که عرق می‌کنند. باید از مواد و محصولات ضدعرق که حاوی درصد بیشتری از نمک‌های آلومینیوم هستند، استفاده کرد. می‌توان از این محصولات به ویژه برای پوشاندن گردن استفاده کرد.

3.خطای لوسیون

شما می‌توانید برای شست و شو و مراقبت از پوست‌تان از لوسیون‌هایی با ph کم استفاده کنید. این لوسیون‌ها برای پوست‌های خشک و حساس بهترین جواب را می‌دهند. لوسیون‌هایی که دارای ترکیب شیمیایی پنتانتریول هستند، برای برداشتن و جذب باکتری‌هایی که موجب جوش‌های پوستی و سایر ضایعات پوستی می‌شوند، مناسب‌اند. اگر پوست شما دچار خارش شده است، لوسیون‌هایی را برگزینید که حاوی ترکیب شیمیایی پولی‌دکانول باشند.

4.خطای دئودورانت

در صورتی که به تازگی اصلاح و از تیغ استفاده کرده‌اید یا پوستی بسیار حساس دارید، باید در انتخاب دئودورانت مناسب دقت کنید. بهترین دئودورانت برای شما دئودورانتی است که بدون الکل باشد یا حداقل مقدار بسیار اندکی الکل در ترکیب شیمیایی آن به کار رفته باشد، در این غیر این صورت دچار خارش و حساسیت خواهید شد.

5.خطای رنگ

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که بانوان در آرایش می‌کنند، انتخاب فوندیشن نامناسب برای پوست‌شان است، به همین علت، صورت بعضی‌ها بسیار طبیعی و شاداب به نظر می‌آید و برخی دیگر از خانم‌ها مثل این است که یک ماسک بر چهر‌ه‌شان زده‌اند. به طور کلی رنگ پوست بیشتر بانوان یک ته زمینه زردرنگ دارد و این ته‌رنگ پوست در بانوان آسیایی، آمریکای لاتین و برخی از مناطق آفریقا دیده می‌شود.

بنابراین برای اینکه پوست‌شان طبیعی‌تر به نظر بیاید، باید فوندیشنی را انتخاب کنند که یک ته رنگ زرد داشته باشد. بیشتر فوندیشن‌های موجود در بازار، ته رنگ نارنجی یا صورتی رنگ دارند. به همین دلیل بانوانی که این رنگ فوندیشن‌ها را استفاده می‌کنند، صورتی مصنوعی پیدا می‌کنند.

6.خطای شستشو

پوست، پیش‌زمینه یک آرایش است و شادابی و سلامت پوست اولین شاخص یک چهره زیبا است. برای اینکه لوازم و مواد آرایشی بهتر روی صورت شما بنشینند، پوست شما باید سالم و صاف و بدون چین و چروک و جوش باشد. در پایان هر روز صورت‌تان را با صابون ملایم و آب ولرم بشویید. غذاهای چرب و سرخ کردنی، سلامت پوست شما را تهدید می‌کنند.

7.خطای تثبیت

مشکل بسیاری از بانوان این است که پوست بسیار چربی دارند و لحظاتی پس از اینکه آرایش چهره‌شان تمام شد، مواد آرایشی روی پوست آنها راه می‌افتد. راه حل این مشکل، استفاده از یک پودر سبک روی کل آرایش صورت است که آرایش را در محل خود تثبیت می‌کند. اگر شما به‌ویژه در مناطقی که آب و هوا گرم است زندگی می‌کنید یا مجبورید در یک مهمانی یا عروسی در هوای گرم ساعاتی را بگذرانید، لازم است حتما آرایش را با پودر، روی پوست‌تان تثبیت کنید.

8.خطای تقارن

اگر لب‌های شما شکل متقارن ندارد، به آسانی می‌توانید با استفاده از رژ لب این مشکل را حل کنید. فقط کافی است رژ لب‌هایی را انتخاب کنید که رنگ روشن‌تر و براق‌تری داشته باشند چون در این صورت، شما با استفاده از آرایش اصلاحی، نقایص صورت‌تان را پنهان کرده‌اید. این رژلب‌ها، لب‌های شما را پرتر نشان می‌دهند.

برای اینکه دندان‌هایتان را رنگی نکند، انگشتان را در در دهان‌تان قرار دهید و در همین حالت لب‌هایتان را روی هم بگذارید، رنگ اضافی رژ لب به انگشتان خواهد چسبید. برای اینکه لب‌هایتان خشک و ترک‌خورده به نظر نرسند، می‌توانید پیش از استفاده از رژ لب، مقداری ویتامین E روی لب‌تان بمالید.

اگر سن‌تان بالای 40 است، از رژ لب‌های مات استفاده نکنید بلکه به جای آن رژ لب‌های براق را همراه خط لب به کار ببرید تا افتادگی و جمع‌شدگی لب‌هایتان کمتر به نظر بیاید. برای پاک‌کردن لک رژ لب از روی لباس‌تان، از گلیسیرین استفاده کنید و سپس لباس‌تان را بشویید. برای اینکه لب‌هایتان را با استفاده از خط لب، آرایش کنید، باید ابتدا رژ لب و پس از آن، خط لب را دور لب‌هایتان بکشید. هیچ‌گاه از رژ لب و خط لبی که با هم تفاوت رنگ زیادی دارند، استفاده نکنید چون جلوه زیبایی نخواهد داشت.

9.خطای فرچه

نخستین اشتباه رایج برای استفاده از رژگونه استفاده از رنگ‌های تند است. فراموش نکنیدکه همیشه یک ته رنگ، زیباتر و طبیعی‌تر جلوه می‌کند. رژ‌گونه را در امتداد استخوان گونه‌تان به کار ببرید.

محل شروع آن باید خط رویش مو در کنار گوشتان باشد. برای اینکه گونه‌هایتان برجسته‌تر به نظر بیایند، باید از یک پودر روشن در زیر استخوان گونه‌تان استفاده کنید.

رنگی را برای رژگونه انتخاب کنید که ته رنگ قرمز زیادی نداشته باشد چون در این صورت، چهره شما بسیار آفتاب‌سوخته به نظر خواهد رسید. قبل از استفاده از فرچه مخصوص رژگونه، آن را حتما تمیز کنید و اضافات رژگونه را از لابه‌لای موهای آن بتکانید. برای پخش رژگونه، روی استخوان گونه، از حرکت‌های نیمه هلالی فرچه روی استخوان گونه استفاده کنید.

فراموش نکنید که شما نباید رژگونه را تا نزدیکی پره‌های بینی پخش کنید. برای آرایش روز از مقدار بسیار کمی رژگونه استفاده کنید چون چربی روی پوست شما رنگ را به خود گرفته و آن را شدیدتر نشان می‌دهد.
دین افساری است که به گردنتان میاندازند تا خوب سواری دهید و هرگز پیاده نمیشوند, باشد که رستگار شوید
     
  
زن

 
یکی از محققان دپارتمان امور خانواده در لندن اعلام کرد: نیمی از مردان روز ازدواج خود را فراموش می‌کنند...


یکی از محققان دپارتمان امور خانواده در لندن اعلام کرد: نیمی از مردان روز ازدواج خود را فراموش می‌کنند.
«شیلا ویل» در ادامه به رسانه‌های رسمی انگلستان گفت: تحقیقات صورت گرفته نشان داده که نیمی از مردان اصلا روز ازدواج خود یا تاریخی را که با همسر خود آشنا شدند را به یاد ندارند. همچنین یک چهارم آنان هم در صورت یادآوری این تاریخ، دسته گل را از دست‌فروشان خریداری می‌کنند.
وی در ادامه به روزنامه دیلی‌میل خاطرنشا کرد: مردان زیر ۲۵ سال اغلب زمان ازدواج خود را فراموش می‌کنند، در حالی که ۶۲ درصد از ۲ هزار مردی که از آنان تحقیق به عمل آمده است، قادر نیستند زمان ازدواج یا آشنایی خود را به یاد آورند. ۵۵ درصد نیز اصلا زمان آشنایی را به خاطر ندارند.
براساس این تحقیق ۶۳ درصد زنان کاملا زمان، تاریخ و حتی محلی را که با شوهر خود آشنا شده‌اند را به یاد دارند و تنها سه درصد از زنان ممکن است، این تاریخ را فراموش کنند.
در عین حال یک دهم مردان زیر ۲۵ سال برای بزرگداشت سالگرد ازدواج خود برای همسرانشان هدیه می‌خرند.
گرد آوری : گروه اینترنتی آفتاب شما Aftabu.Com
     
  
زن

 
آقا! بچه می خری؟


خانوم! بچه می خری؟

خانوم! یه دقیقه صبر کن، ببینش، بچه خوبیه ها ...

آقا با توام، نگاش کن !

دو میلیون، فقط 2 میلیون تومن

کوچک بود، آنقدر کوچک که راه رفتن را هنوز نمی دانست. مرد، فرزندش را در آغوش داشت. پسرک گریه می کرد و اشک هایی از جنس بی قراری پهنای صورتش را می پوشاند. گاه گاهی لبخندی بی رمق بر چهره اش می نشست؛ گرسنه بود یا سیر؟ هوای مادرش را داشت شاید. هفته پیش بود یا ماه پیش، چه توفیری دارد؛ خیلی از پایتخت نشینان که به دنبال دغدغه های روزمره شان بودند، دیدند پدری چوب حراج بر فرزندش می زند. آنها دیدند که اندوه از آن پدر بود و آینده ای نامعلوم برای کودک رقم می خورد؛ هر چه بود خبر به گوش خیلی از ایرانی ها رسید. سوار تاکسی که می شدی یا برای خرید که می رفتی همه از این پدر و پسر می گفتند. مردی معتاد و 60 ساله، با بهانه آن که پسر یک ساله اش برای خواب سرپناهی داشته باشد و از اعتیاد خانواده اش رهایی پیدا کند، می خواست او را بفروشد، آن هم در یکی از میدان های پررفت و آمد شهر؛ اما داستان این حراج با مداخله پلیس ناتمام ماند...

این اتفاق شاید برای نخستین بار بود که در قلب پایتخت، قلب رهگذران و مخاطبان را نشانه می رفت؛ اما نه، بی گمان این نخستین مرتبه نیست که کالایی در لباس یک انسان به فروش می رسد؛ کارشناسان می گویند این معامله از گذشته های دور در میان برخی از خانواده های بی بضاعت رواج داشته است؛ در بهترین حالت وقتی خانواده ای نمی تواند از پس مخارج فرزندان پرتعداد برآید با خانواده ای که از داشتن نعمت فرزند محروم است بر سر یکی از فرزندانش توافق می کند تا با پولی که می گیرد، برای مدتی سایه فقر را از آسمان خانه اش دور کند.

اما این بهترین حالت بود؛ زیرا والدینی هم هستند که فرزندان خود را برای ازدواج اجباری می فروشند؛ گروهی آنان را در اختیار قاچاقچیان مواد مخدر می گذارند، یعنی فرزندان خود را به باندهای حمل مواد مخدر می فروشند تا آنها هم در این کار سهیم شوند. عده ای هم فرزندانشان را به قاچاقچیان انسان می دهند تا اندام آنها را برای پیوند عضو از بدن های نحیفشان جدا کنند؛ صاحب نظران اجتماعی وقتی این انگیزه ها ر ا برای فروش برمی شمارند بر این نکته نیز تاکید می کنند که فروش فرزندان برای پیوند عضو بندرت در ایران رخ می دهد. در این میان هم هستند کسانی که در ازای واگذاری همیشگی حضانت فرزندان خود، پولی از خانواده دوم دریافت نمی کنند، چرا که به زعم آنها با این هدیه خود یک زندگی مشترک را از مرز فروپاشی به عقب رانده اند.

اما مریم یوسفی، جامعه شناس، در این باره می گوید: فروش فرزندان همیشه این گونه نیست که آنان را در قبال پولی به دیگری بدهند. وقتی پدری فرزندش را، دخترش را برای کار از روستا یا شهرستان به شهرهای بزرگ می فرستد و برایش مهم نیست که او کجا می خوابد و چگونه روزگار می گذراند هم به نوعی فرزندش را فروخته است.

او بر این باور است که در 10 تا 15 سال اخیر، مقوله فرزندفروشی به معضلات دیگری که هر روز صفحه حوادث روزنامه ها را پر می کند پیوسته است.

یوسفی در تشریح گفته هایش در ادامه این چنین سخن می گوید: دختری که به دلیل اعتیاد پدر، به مردی قاچاقچی فروخته می شود، در واقع از زندگی زناشویی چیزی نخواهد فهمید. از یک سو شاید اختلاف سنی زیاد با همسر و از سویی دیگر شکنجه های روحی و جسمی که در زندگی مشترک با آنها دست و پنجه نرم می کند، یا از او زنی افسرده خواهد ساخت یا او را به سوی خودکشی هدایت خواهد کرد.

او معتقد است: گاهی ممکن است این نوع بچه ها در خانواده ای متدین مراحل رشد را طی کنند، اما اگر این فرزند پس از سالیان دراز به واقعی نبودن والدین فعلی خود پی ببرد، دچار ضربه شدید روحی خواهد شد.

● عاطفه مادری و مهر پدری

انگار عاطفه مادری و مهر پدری در برخی از خانواده ها رنگ باخته که چنین اتفاقاتی رخ می دهد. با این حال هنوز هم حدود 70 درصد مردم تمام چیزهای خوب را برای فرزندانشان می خواهند و باید بر دستان مادری که یکه و تنها با رختشویی فرزندان خود را به مدارج عالی می رساند، یکی را پزشک و دیگری را مهندس به جامعه تحویل می دهد، بوسه زد. این ارمغان آداب و رسوم و فرهنگ غنی ایران است که باید فطرت را هم چاشنی آن کرد.

● راهکار نداریم

یوسفی هم مهر تاییدی بر این ادعا می زند و می گوید ایثار را باید در قلب و رفتار مادران و پدران ایرانی جستجو کرد. این جامعه شناس وقتی به اینجا می رسد، اذعان می کند که بعضی ها هم واقعا مجبور می شوند دست از فرزندان خود بشویند: معمولا این نوع رفتارها در خانواده های پرجمعیت، کم سواد و فقیر رخ می دهد؛ چنان که وقتی عاملی مثل خشکسالی تمام دارایی و زحمت پدری را به قهقرا می فرستد و غول بزرگ هزینه ها خانواده ای را از تامین نیازهای اولیه محروم می کند، اینجاست که پدر و مادر مجبور می شوند قلب خود را زیر پا بگذارند. با این حال اگر آنها که لزوما معتاد نیستند و در بدهکاری فرو رفته اند، بدانند که در مواقع بیکاری، بیماری یا ازکارافتادگی نیازهای اولیه شان به هر ترتیب تامین خواهد شد، این گونه فرزندان خود را حراج نخواهند کرد؛ چرا که اگر دولت بخواهد مستقیما ساقه این معضل اجتماعی را قطع کند، باز هم این روند مخفیانه در جریان خواهد بود. البته تاکنون نیز در مواجهه با این گونه آسیب ها این صورت مساله است که مطرح و پاک می شود و جای خالی راهکارهای موثر همیشه احساس شده است.

● سنت و خانواده

هنوز هم در ایران سنت حرف اول را می زند و البته این یکی از غنیمت های یک جامعه سنتی است که خانواده را می توان با مفهوم واقعی اش در خانه های کوچک و بزرگ شهری و روستایی دید که همین خانواده همچون سدی مقابل سیل جرایم ریز و درشت می ایستد و بدین ترتیب زشتی هایی که در جوامع غربی در حال فربه شدن است کمتر به ایران راه پیدا می کند. وقتی مرزهای جغرافیایی را به مقصد سایر کشورها درمی نوردیم، مفهوم خانواده نیز تا حدودی رنگ می بازد و آثار انواع بزه ها از جمله فرزندفروشی با رنگ و لعاب بیشتری رخ می نمایاند. برای مثال برخی از قبایل آمریکایی کودکان خود را در برابر اندکی شراب می بخشیدند یا در ژاپن پدر بزرگ می توانست فرزندان را به برده داران بفروشد.

● رفتاری غیرانسانی

اما براستی این فقر اقتصادی است که این گونه کودکان را از حریم امن خانواده جدا می کند یا فقر فرهنگی؟

در این میان برخی از صاحب نظران برای پاسخ به این سوال فقر فرهنگی را برمی گزینند، اما گروهی دیگر نه، آنها عوامل دیگری را هم در بروز چنین رفتاری موثر می دانند و فقر اقتصادی را در پله نخست جای می دهند.

دکتر غلامعباس توسلی نیز با گروه دوم موافق است و وقتی از زوایه جامعه شناسی به این موضوع می نگرد، از فرزندفروشی به عنوان یک رفتار غیرانسانی یاد می کند. او بر این باور است که این رفتار وقتی از جانب یک پدر و مادر بروز می کند که آنها احساس نارسایی کرده باشند.توسلی می گوید: این یک مساله ثابت شده است و برای مصداق گفته هایش آزمایشی را یادآوری می کند که فرنگی ها برای یک میمون ترتیب داده اند. در این آزمایش یک میمون را به همراه فرزندش در یک حمام قرار دادند و رفته رفته بر حرارت کف حمام افزودند در ابتدا میمون مادر سعی می کرد با در آغوش کشیدن فرزندش او را از این گرما مصون بدارد اما وقتی این سوزانندگی به آخرین درجه خود رسید، فرزندش را زیر پاهای خود گذاشت تا گرما آسیبی به خودش وارد نکند. توسلی معتقد است: اگرچه میمون از روی غریزه به این آزمایش واکنش نشان داد، اما انسان ها قابل مقایسه با این حیوان نیستند، چرا که از موهبت هایی چون عاطفه و ایمان برخوردارند؛ اما گاه انسان ها هم از سر بی عاطفگی دست از فرزندان خود می شویند و چنان احساس نارسایی می کنند که ممکن است هر چیزی را فدای موقعیت خود کنند. محرومیت از سلامت روانی و فقر اقتصادی معمولا سبب چنین واکنش هایی از سوی آدم ها می شود، چنان که بسیاری از افراد برای برون رفت از وضعیت نامطلوب اقتصادی اعضای بدن خود از جمله کلیه شان را می فروشند. این جامعه شناس در ادامه نقبی کوتاه هم به تاریخ می زند و می گوید: در طول تاریخ نیز بسیاری از افراد وقتی نمی توانستند زندگی شان را با وجود فرزندان اداره کنند، آنها را به برده داران می فروختند، اما در دنیای متمدن امروز، بروز چنین خطاهایی از سوی انسان ها بعید است.

توسلی وقتی می خواهد برای درمان این معضل راهکار ارایه کند، به زدودن چهره فقر از اجتماع اشاره می نماید: شرایط کشور از حیث میزان افراد معتاد حاد است و همین مساله وضعیت را در کنار سایر کشورها غیرعادی جلوه می دهد؛ اما در عین حال اطلاع رسانی هم موثر است، تا جایی که می تواند از میزان این نوع جرایم بکاهد. البته سیستم هایی که برای رسیدگی به آسیب های اجتماعی اختصاص دارد نیز باید گسترش یابد تا کودکان و اشخاصی که در معرض تهدید قرار دارند با ارتباط با این سیستم ها خود را از خطر برهانند.

● قانون چه می گوید؟

در این میان به نظر می رسد که نه تنها هیچ عامل بازدارنده ای اشخاص را از خرید و فروش کودکان نمی هراساند، بلکه وقتی کودکی به مثابه کالایی کم ارزش با دستان پرمهر)!( والدین خود فروخته می شود نیز مجازات سنگینی در انتظار این قبیل پدر و مادرها نیست. اگرچه به اعتقاد بسیاری از حقوقدانان خرید و فروش کودک جرم تلقی می شود حتی اگر خرید و فروش برای اعمال خلاف نباشد اما چندگانگی در مجازات ها به گونه ای است که تاثیر عمیقی در کاهش این نوع جرایم ندارد. این در حالی است که خرید و فروش کودک در فهرست مصادیق کودک آزاری قرار می گیرد و علاوه بر آن که ابعاد وسیعی به دنبال خواهد داشت، جنبه بین المللی نیز پیدا می کند. با این حال مجازات هایی که برای خرید و فروش کودک در نظر گرفته می شود، از مرز یک سال حبس یا 20 میلیون جزای نقدی تجاوز نمی کند.

از همین رو محمدعلی جداری فروغی، وکیل پایه یک دادگستری در این رابطه می گوید: اصولا در قانون اساسی، برای کلیه شهروندان، حقوقی در نظر گرفته شده و در اصل نوزدهم و بیستم بر حقوق همه افراد که فرزندان و کودکان و خردسالان نیز شامل آن می شود تاکید شده است. در عین حال در اصل بیستم نیز آمده که همه افراد ملت اعم از زن و مرد به طور یکسان در حمایت قانون قرار می گیرند و از همه حقوق انسانی با رعایت موازین اسلامی برخوردارند. همچنین در اصل بیست و دوم نیز از مصون بودن حیثیت و جان و مال حقوق افراد از تعرض سایرین تاکید شده است.

او وقتی این مواد قانونی را برمی شمارد، در ادامه این گونه سخن می گوید: بنابراین بالاترین جرمی که می تواند جان اشخاص را اعم از آن که صغیر باشد یا کبیر، در معرض آسیب قرار دهد همانا فروختن جسم و روح یک انسان است، آن هم از جانب والدین. این عمل از جمله رفتارهایی است که می تواند وجدان عمومی جامعه را به طور وحشتناکی تحت تاثیر قرار دهد و کمتر کسی است که از شنیدن چنین اخباری تاثر تا اعماق وجودش نفوذ نکند.به اعتقاد او جرایم متعددی که در جامعه به وقوع می پیوندد دارای بسترهای فرهنگی است، اما این جرم بر بستر فقر بنا شده است و عواملی چون بیکاری، اعتیاد و بی سوادی هم به آن دامن می زند.جداری فروغی می گوید: در جامعه می بینیم که گاه یک زن یا مرد در خیابان به تکدی گری مشغول است و طفلی را نیز در آغوش دارد که این کودک در حالت عادی نیست و در یک وضعیت شبیه خواب و بیداری به سر می برد، بدیهی است که چیزی جز مخدر نمی تواند این کودکان را در این حالت نگاه دارد. بنابراین متکدیان به آنان مواد مخدر می خورانند تا با سوءاستفاده از این حالت با آب و تاب بیشتری به تکدی گری بپردازند. ظلمی که به این کودکان روا می شود چنان سنگین است که بعید است این کودکان فرزندان واقعی متکدیان باشند.

متاسفانه این کودکان در سطح وسیعی خرید و فروش و از بدو تولد تا زمانی که خود را می شناسند در اثر تربیت ناصحیح و نگهداری غلط خود نیز به مجرمی تبدیل می شوند که بارها مورد آزار و اذیت و خرید و فروش قرار گرفته اند. به اعتقاد جامعه شناسان، این افراد وقتی این چنین به سن بزرگسالی می رسند با مفهوم خانواده چندان آشنا نیستند، چراکه در شرایط عادی ای رشد نیافته اند. بنابراین ممکن است این شخص حتی تشکیل خانواده هم بدهد، اما معنای ازخودگذشتگی والدین را به فرزندان هیچ گاه درک نکنند و چه بسا برای فروش فرزندانش هم ابایی نداشته باشد.

جداری فروغی با تایید این موضوع می گوید: متاسفانه قانون نیز آن طور که باید و شاید نمی تواند درخصوص مجرمانی که دست به این گونه اعمال می زنند اجرا شود. پدران باید طبق قوانین از فرزندان خود مراقبت کنند و هزینه های مادی آنان را که اصطلاحا به آن نفقه گفته می شود بپردازند. پدر و مادرانی که اقدام به فروش فرزندان خود می کنند، نه تنها به وظیفه قانونی خود عمل نمی کنند که با سوءاستفاده از آنان سعی می کنند برای خود کسب درآمد کنند.او بر این باور است که قانون می تواند وارد عمل شود و از حقوق کودکان دفاع کند، به نحوی که دادستان یا مدعی العموم طبق قانون، وظیفه دفاع از حقوق این کودکان را به عهده دارد، اما جرم فروش فرزندان در میان افراد فقیر آنچنان گسترده و وسیع است که متاسفانه برخورد با آن به راحتی ممکن نیست.

● خرید کودک از پدر و مادر یا آدم ربایی

این حقوقدان معتقد است: طبع این بزه ایجاب می کند که خریدار نیز مورد تعقیب قرار گیرد. به نظر من اگرچه کودک توسط پدر و مادر به اشخاص ثالث فروخته می شود، اما خریدار می تواند به عنوان آدم ربا که مجازاتش بسیار شدید است، مورد تعقیب قرار گیرد؛ چراکه طبیعت جرم آدم ربایی چنان است که در حقیقت وقتی شخصی توسط دیگری ربوده می شود، از حقوق انسانی خود محروم می گردد، حتی اگر در قبال دریافت مبلغی این کودک در اختیار شخص ثالث قرار گیرد. او می گوید: پدران و مادرانی که اقدام به فروش کودکان خود می کنند، جنایتکار هستند.

● مجازات خرید و فروش کودکان چیست؟

جداری فروغی در پاسخ به این سوال می گوید: از دیدگاه فقهی و حقوقی موضوعی به نام خرید و فروش انسان وجود ندارد، بنابراین خلاف قانون است و آدم ربایی قلمداد می شود. آدم ربایی نیز ازجمله جرایم سنگینی است که می تواند حتی تا حبس ابد و اعدام نیز نسبت به موضوع جرم، مجازات داشته باشد.

او بر این باور است که از دیدگاه حقوقی، چنین مجازات هایی می توانند راهکار مناسب برای برخورد با این جرایم باشند، اما در عمل این اتفاق رخ نمی دهد، چراکه بسیاری از کودکان که به فروش می رسند، فاقد شناسنامه و اوراق شناسایی هستند. بنابراین برخورد با این معضل بسیار پیچیده به نظر می رسد و برای برخورد با این گونه جرم ها، تحقیقات گسترده ای مورد نیاز است. در واقع شاید تنها توصیه ای که می توان ارایه کرد، ایجاد بستر فرهنگی از طریق آگاه کردن افراد جامعه است که می تواند به پیشگیری این نوع جرایم بینجامد.


ندا گنجی
روزنامه جام جم www jamejamonline ir
     
  
زن

 
علائم افسردگی در مردان

روانپزشكان می‌گویند: با این حال علائم افسردگی در مردان می‌تواند متفاوت از علائم این بیماری در زنان باشد. بعلاوه مردان خیلی به ندرت می‌پذیرند كه به این اختلال مبتلا هستند و خیلی كمتر برای بهبود حال خود به یك متخصص مراجعه می‌كنند.

به گزارش روزنامه اكسپرس، متخصصان انستیتو ملی سلامت روان در آمریكا در مطالعه جدیدی خاطرنشان كردند: اكثر مردان از علائم جسمی ناشی از افسردگی ناآگاه هستند اما اگر این اختلال تشخیص داده نشده و درمان نشود، می‌تواند پیامدهای بسیار نامطلوب و غیرمنتظره‌ای داشته باشد.

برخی از مهمترین و شایعترین علائم و نشانه‌های افسردگی در مردان عبارتند از:

-‌ دشواری در تمركز

-‌ عصبانیت و پرخاشگری مداوم و تحریك پذیری

- سوء مصرف مواد به طور مداوم

- از بین رفتن میل جنسی

- دردهای مزمن و مشكلات هاضمه‌ای

- بی تعادلی در خواب

- خستگی افراطی و بیش از حد

اغلب مردان مبتلا به افسردگی به سختی می‌تواند روی كار خود متمركز شوند یا اینكه ناخودآگاه بیشتر ترجیح می‌دهند روی موضوعات و افكار منفی متمركز شوند. افسردگی توان فرد را برای تفكر شفاف و واضح دچار اختلال می‌كند و مانع از تصمیم گیری‌های مناسب و یا انجام كارهای پیچیده می‌شود. همچنین برخلاف زنان كه با گریه كردن احساس غم و افسردگی خود را بروز می‌دهند، مردان این احساس را با خشم و پرخاشگری ظاهر می‌كنند. در برخی موارد نیز مردان، افسردگی خود را با نشان دادن خصومت نسبت به یك فرد یا یك موقعیت خاص، تشدید می‌كنند. بعلاوه مردان افسرده در شرایط عادی، تحریك پذیری بالا و غیرمعمولی دارند.
علاوه بر اینها خواب خیلی زیاد یا خیلی كم یك نشانه معمول دیگر افسردگی است. بسیاری از بیماران افسرده نیز از احساس دائمی خستگی و رخوت رنج می‌برند. اكثر آنها یك حس دائمی از خستگی را تجربه می‌كنند و فاقد انگیزه كافی برای كامل كردن كارهای روزانه دارند.
چراغی در دست، چراغی در دلم.
زنگار ِ روحم را صیقل می‌زنم.
آینه‌ای برابر ِ آینه‌ات می‌گذارم
تا با تو
ابدیتی بسازم
     
  
زن

 
قابل توجه آقایان: به فکر زیبایی تان باشید!





آقایان هم باید به فکر زیبایی شان باشند!

مدت های مدیدی، تصور می‌شد که مردان نباید به زیبایی خود اهمیت بدهند. و این همسران آنها بودند که می‌گفتند چه بپوشند، چگونه موهای شان را کوتاه کنند و... . آیا زنان مردان را اینچنین عادت داده بودند؟ اما امروزه سلیقه ها تغییر کرده است. مردان به زیبایی شان اهمیت می‌دهند و شرکت های خدمات زیبایی از این موضوع خرسند اند.

چرا زیبایی ارزشمند است؟
آیا داشتن یک کیف پر پول و طبقه اجتماعی مناسب برای جذاب شدن یک مرد کافی است؟ شاید گذشته ها این طور بوده است. دنیای کار خیلی سخت و جدی شده است و نیازمند افرادی باانگیزه و تا حد ممکن جوان است. همچنین داشتن رفتاری جوانانه و فعال شانس شما را برای یافتن کاری جدید و بالا رفتن وضعیت سلسله مراتبی تان افزایش می‌دهد.

مارک می‌گوید: «زیر چشم من گودرفته و کبود شده بود، با خود فکر می‌کردم که مردم از خود می‌پرسند آیا او در جشنی شرکت کرده یا الکل نوشیده است. من تحت عمل جراحی قرار گرفتم بعد از آن همه به من می‌گفتند: خیلی روی فرم به نظر می‌رسی، من کاری برای زیباتر شدن انجام ندادم اما کاری کردم که مردم تصور بهتری از من داشته باشند. و حال واقعاً احساس اعتماد به نفس بیشتری می‌کنم».

زیبایی = قدرت؟
طلب زیبایی اغلب عنصری برای پیشبرد کارهاست، وسیله ای برای حفظ قدرت یا پیروز شدن است. وانگهی، این دیگر یک راز نیست که اکثر مدیران کل از بوتاکس و اسید هیالورونیک برای برطرف کردن چروک ها و لیفتینگ استفاده می‌کنند!

و ما می‌بینیم که اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده می‌گوید: «چه خوب است که یک مرد زیبا باشد!» پس چرا مردان نباید از سیاستمدان تقلید کنند؟

بالاترین ارزش گذاری به خاطر زیبایی
این مسیر گفتگو دربارۀ زیبایی یا جوان به نظر رسیدن ممکن است به نتایج کاملاً اشتباهی منتهی شود: به طور مثال، گفته شود: «خواستن، توانستن است». کافیست بخواهیم تا زیبا شویم! یا : «اگر کسی زیبا نباشد یا کمتر زیبا باشد، نادیده گرفته می‌شود». و افرادی که از لحاظ جسمی در شرایط بهتری قرار دارند، اعتماد به نفس بالاتری پیدا می‌کنند... با این حال، هیچ دلیل و تضمینی وجود ندارد. به جز این که این شخص تمام وقتش را به خودش اختصاص داده است! زیبایی تبدیل به ضمانت شایستگی یا انرژی می‌شود. با این حال، این فرد از لحاظ زیبایی منحصر به فرد است اما از ارزش های واقعی دور شده است.

اما آنها واقعاً برای زیبا شدن چه می‌کنند؟
در ایالات متحده، 14% لیفتینگ ها و 7% لایپوساکشن ها بر روی مردان انجام می‌شود. درخواست برای جراحی های دیگر هم بسیار زیاد است، مانند جراحی پلک های افتاده و کاشت مو.

حدود 25% مصرف کنندگان بوتاکس مردان هستند. می‌دانید که بوتاکس، سمی است که با فلج کردن برخی از ماهیچه های صورت، چروک ها را از بین می‌برد! ضمناً مردان خواهان تزریق اسید هیالورونیک در چروک های ابروها یا برطرف کردن خط خنده هم هستند.

آیا مردان واقعاً تغییر کرده اند؟
در زمان لویی شانزدهم، مردان کلاه بر سر می‌گذاشتند، کفش های پاشنه دار می‌پوشیدند، از جواهرات بهره می‌بردند، آرایش می‌کردند و به میزان زیاد از عطر و پودر استفاده می‌کردند. این کارها هیچ کس را شوکه نمی‌کرد. در واقع، هر عصری کدهای خاصی برای زیبایی مردانه دارد. در برخی جوامع، مردان تتو می‌کنند؛ در برخی جوامع دیگر اندام ظریفی دارند یا موهای شان خیلی خاص است، جواهر به خود می‌آویزند یا لباس های محلی و رنگی می‌پوشند.

پس اگر تصور کنیم که مردان امروزی بیش از حد به خود می‌پردازند، بسیار محدود فکر کرده ایم. محدود از آن جهت که فقط چند سال قبل مان و اطراف خودمان را می‌بینیم، و این روش درستی برای ارائۀ یک مدل مردانه نیست. واقعیت این است که بدون شک مردان همیشه به زیبایی خود اهمیت می‌دهند اما روش های این اهمیت دادن متفاوت بوده است. به یاد داریم که هیپی ها و ظاهرشان همه را متعجب می‌کرد...

با این حال، مردان با زنان تفاوت دارند!
بعضی ها تصور می‌کنند که مردان با این کارها شبیه به زنان می‌شوند، اما چنین تصوری درست نیست. زمانی که آنها برای انتخاب شلوارشان حساسیت به خرج می‌دهند، می‌خواهند برای خم شدن راحت باشند. وقتی که از کرم مرطوب کننده استفاده می‌کنند برای این است که می‌خواهند کف دستان شان با انرژی همۀ کارها را انجام دهد. و زمانی که یک کرم انتخاب می‌کنند، از یک مجموعۀ مردانه با رنگ های تیره استفاده می‌کنند تا مردانه تر به نظر برسند. آنها دوست دارند زیبا باشند، نه اینکه شبیه زنان شوند!
چراغی در دست، چراغی در دلم.
زنگار ِ روحم را صیقل می‌زنم.
آینه‌ای برابر ِ آینه‌ات می‌گذارم
تا با تو
ابدیتی بسازم
     
  
زن

Princess
 
خـوب و بـد تلفـن همـراه برای کـودکان



دوران کودکی معصومانه ترین اما وابسته ترین دوره در زندگی هر فرد است و والدین کودک مسئولیت برداشتن اولین گام ها را در شکل گیری شخصیت کودک عهده دار هستند. حتی انتخاب برخی وسایل آنها از جمله تلفن همراه که می تواند علاوه بر محاسنی که دارد معایبی نیز داشته باشد چراکه تلفن های همراه امروزه به بخش جدایی ناپذیری از زندگی نه تنها افراد بالغ، بلکه کودکان نیز تبدیل شده است.

بر اساس آمار موجود چیزی نزدیک به 22 درصد کودکان 6 تا 9 سال ، 60 درصد کودکان 10 تا 14 ساله و 84 درصد کودکان 15 تا 18 ساله در آمریکا دارای تلفن همراه هستند. بر همین اساس آمار کودکان 8 تا 12 ساله که از تلفن همراه استفاده می کنند نیز افزایش پیدا خواهد کرد. لذا با توجه به استفاده روز افزون از تلفن های همراه در بین کودکان و نوجوانان، بر آن شدیم تا شما دوستان در گروه پرشین استار را با یک سری از مسائل در مورد این وسیله ارتباطی آشنا کنیم.




• استفاده از تلفن همراه در شرایط اضطراری

بدون شک یکی از بهترین فواید تلفن همراه برای کودکان و نوجوان قابلیت استفاده از تلفن همراه در شرایط اضطراری است. در شرایطی مثل دور بودن از خانه برای مدتی طولانی، بیرون رفتن به همراه دوستان و یا سایر شرایط که می توان از تلفن همراه استفاده کرد.

• مشکلات حاصل از استفاده تلفن همراه



مشکلات روحی: بر اساس مطالعات جدید انجام شده استفاده از تلفن همراه می تواند اعتیاد آور باشد. همچین ارتباطی مستقیم بین میزان استفاده از تلفن همراه و احساس افسردگی وجود دارد. بیشتر کودکان و نوجوانانی که در زمان حال دچار افسردگی هستند از تلفن همراه به مقدار زیادی استفاده می کنند.

ضعف بینایی: همانند کاربران کامپیوتر، کاربران تلفن همراه که زمان زیادی را صرف فرستادن پیامک کرده و مجبورند برای دیدن عبارت بر روی صفحه و یا صفحه کلید به چشم خود فشار بیاورند و این امر به ضعیف شدن چشم ها منجر میشود.



پخش باکتری ها: با توجه به اینکه ما برای صحبت با تلفن همراه آن را به دهان خود نزدیک می کنیم و بسیاری از اوقات در زمانی که تلفن همراه در نزدیکی ماست عطسه یا سرفه می کنیم. این مسئله موجب می شود تا تلفن همراه به نوعی به یک وسیله آلوده تبدیل شود که به راحتی می تواند آلودگی را انتقال بدهد.

کم خوابی: بسیاری از کاربران نوجوان تلفن های همراه در میانه شب به خاطر دریافت کردن یک پیامک یا پاسخ به تماس از خواب بر می خیزند و اغلب دچار کم خوابی شده و در روز بعد خسته هستند.

وابستگی به تلفن همراه: در یک تحقیق انجام شده در آمریکا ، 37 درصد نوجوان کاربر تلفن همراه گفته اند که بدون تلفن همراه قادر به ادامه زندگی نیستند. همچنین مشخص شده است که بسیاری از نوجوانان ترجیح می دهند با دوستان خود از طریق تلفن رابطه داشته و کمتر همدیگر را ملاقات کنند.



دروغگویی: همچنین مشخص شده است که چیزی نزدیک به 39 درصد از کاربران بین 18 تا 29 ساله در زمانی که از تلفن همراه استفاده می کنند در مورد مکان حضور خود دروغ می گویند.

هزینه ها: بسیاری والدین در زمانی که صورت حساب تلفن همراه فرزندان خود را می بینند شوکه می شوند. استفاده از سرویس های مختلف، مثل پیامهای صوتی و تصویری و همچنین اینترنت می تواند هزینه سنگینی را بر خانواده تحمیل کند.



• توصیه هایی به والدین:
با فرزند خود در مورد استفاده صحیح از تلفن همراه و اینکه چگونه و کجا باید از آن استفاده کند صحبت کنید. به او آموزش دهید که کی، کجا و چطور از تلفن همراه خود استفاده کند. در مورد استفاده از تلفن همراه هشدار و تاثیرات بد آن را به کودک خود هشدار دهید. سعی کنید به او توضیح دهید که در صورتی که بیش از حد از تلفن همراه استفاده کند بایستی هزینه های آن را از پول توجیبی خود بپردازد.

عشق من عاشقتم!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
پرنسس
     
  
مرد

 
هر چوب لباسي را بهر كاري ساخته اند



به نظر شما چه تفاوتي ميان كاربرد چوبلباسيهاي مختلف وجود دارد؟ در كمد لباسهايتان را باز كنيد و با دقت به چوبلباسيهاي آويزانشده به ميله اصلي كمد، نگاهي بيندازيد.

به نظر شما چه تفاوتي ميان كاربرد چوبلباسيهاي مختلف وجود دارد؟

در كمد لباسهايتان را باز كنيد و با دقت به چوبلباسيهاي آويزانشده به ميله اصلي كمد، نگاهي بيندازيد.

آيا تنوعي در جنس و مدل آنها ميبينيد يا اينكه همه لباسهايتان – با هر نوع و فرمي كه هستند – روي چوبلباسيهاي فلزي – كه معمولا همراه لباسهاي خشكشويي شده به مشتري داده ميشوند – آويزان شدهاند؟!

به احتمال زياد اينطور نيست. در كمد همه ما انواع و اقسام چوبلباسيها شامل فلزي بدون روكش، فلزي با روكش نازك، پلاستيكي، چوبي و تركيبي از چوب و فلز يافت ميشود كه يا خودمان آنها را خريداري كردهايم يا هنگام خريد لباس، چوبلباسي مخصوصش همراه آن بوده است ولي موضوع اينجاست كه اغلب ما معمولا موقع آويزانكردن لباسها در كمد

- باوجود چوبلباسيهاي متنوع - هر چوبلباسي خالياي را كه در دسترس است، برداشته و لباس را روي آن آويزان ميكنيم؛ آنوقت اعتراض ميكنيم كه نميدانيم چرا كت و دامن يا كت و شلوار نوي ما بعد از مدتي آويزانبودن داخل كمد، سرشانههايش بد فرم و چيندار شده و ديگر شكل اوليه را روي بدن ما ندارد؛ درصورتي كه مقصر اصلي خودمان هستيم زيرا انتخاب ما براي چوبلباسي مناسب، درست نبوده است. بله، تعجب نكنيد.
لباس -گذشته از وزن، جنس و ميزان استقامت چوبلباسي – باتوجه به فرمشان بايد توسط چوبلباسي مناسبي بهميله كمد آويخته شوند. درواقع چوبلباسيها نه تنها ابزار آويزانكردن لباسها هستند بلكه نقش محافظتكننده از فرم آنها را نيز برعهده دارند.

در همين راستا ما به معرفي تعدادي از مهمترين و پركاربردترين چوبلباسيها – باتوجه به نوع كاربردشان– ميپردازيم:

اين چوبلباسي داراي يك آويز و 2 بازوي مايل است كه فرم شانه انسان را دارد. اين نوع چوبلباسيها را معمولا براي آويزانكردن انواع و اقسام بلوزها و پيراهنهاي دكمهدار مردانه و زنانه مورد استفاده قرار ميدهند.

چوبلباسيهايي كه فرم كليپس دارند و در واقع 2 بازوي آنها با استفاده از فلزي روي هم به صورت محكم قرار ميگيرند، مخصوص آويختن شلوارهايي با پارچههاي نازك و ظريف هستند. درضمن معمولا لايهاي از ابر فشرده لبه داخلي اين بازو را ميپوشاند تا روي پارچه فشار زيادي وارد نيامده و به اصطلاح جا نيندازند.

شلوارهاي با پارچههاي ضخيمتر مانند جين، كتان يا مخمل كبريتي – كه براي قرارگرفتن روي ميله چوبلباسي نيازي به گيره يا كليپس ندارند – را روي چوبلباسيهايي با ميله گرد ضخيم مانند تصوير بياويزيد؛ درضمن، انتهاي بازوهاي طرفين ميله – كه با زاويهاي تندتر به ميله وصل شده – نيز مانع از افتادن شلوار روي زمين ميشود. علاوه بر اين، از بازوي اين نوع چوبلباسي نيز ميتوانيد براي آويختن پيراهنهاي مردانه استفاده كنيد.

دامن از جمله لباسهايي است كه براي آويختن آن راههاي مختلفي وجود دارد. بهعنوان مثال اگر در دو طرف كمر دامن شما 2 بند حلقه مانند روباني دوخته شده است، ميتوانيد هريك از بندها را به گيرههاي كوچكي – كه معمولا در 2 بازوي اغلب چوبلباسيهاي پلاستيكي و بعضي از انواع چوبي قرار دارد – بياويزيد ولي در اين حالت دامن به صورت صاف آويخته نخواهد شد؛ بنابراين براي اين كار، چوبلباسيهاي گيرهدار در هر شكل و مدلي كه باشند، بهترين انتخاباند. به اين ترتيب كه روي ميله پاييني اينگونه چوبلباسيها معمولا 2 گيره وجود دارد كه كمر دامن را محكم گرفته و آن را به همان حالت صاف آويزان ميكند.

براي آويختن يك دست لباس – كه اجزاي آن 2تكه يا 3 تكه است – شامل كت و شلوار و جليقه، بلوز و شلوار و مانند اينها، چوبلباسياي را انتخاب كنيد كه زاويه 2 بازوي آن باز باشد تا بتواند حالت و فرم كت يا بلوز را خوب نگهدارد؛ در ضمن داراي ميلهاي براي آويختن شلوار نيز باشد.

وقتي ميخواهيد كت تكي را به چوبلباسي بياويزيد – بهخصوص اگر از جنس ضخيم و زمستاني باشد – لازم نيست كه چوبلباسي ميلهدار انتخاب كنيد. نكته قابلتوجه – بهويژه در مورد كتهاي مردانه – انتخاب چوبلباسياي با داشتن فرم شانه در 2 سر بازوي آن است.

درضمن براي آويختن پالتوها نيز بايد از اين نوع چوبلباسي استفاده كرد ولي باتوجه به اينكه اين مدل چوبلباسيها در 2 نوع جنس پلاستيكي و چوبي توليد ميشوند، اگر ميخواهيد براي پالتويتان چوبلباسي انتخاب كنيد، نوع چوبي آن محكمتر است.

ژاكتها، مانتوها و بلوزهاي بافتني نيز براي آويختهشدن به چوبلباسي فرمدار نياز دارند زيرا اين قبيل لباسها تحت كوچكترين فشاري فرم گرفته و تغيير ظاهر پيدا ميكنند؛ بنابراين آنها را روي چوبي آويزان كنيد كه شكل لباس را حفظ كند.

آويزانكردن شال، روسري و مقنعه براي تمام خانمها يك معضل بزرگ شده است؛ درحالي كه انتخاب چوبلباسيهاي چندميلهدار براي اين منظور، ميتواند بسيار مشكلگشا باشد. حداقل ديگر لازم نيست دربهدر دنبال روسري خود در زير بقيه لباسها بگرديد.

اغلب ما معمولا براي آويزان كردن لباسهاي رسمي زنانه يكي از انواع چوبلباسيهاي معمولي را انتخاب ميكنيم؛ درحالي كه در اين تقسيمبنديها براي پيراهنهاي رسمي و مخصوص مهماني زنانه نيز فكري شده است. اين چوبلباسيها معمولا با لايهاي ابر و روكش پارچهاي پوشيده شدهاند. شما هم ميتوانيد اين قبيل چوبلباسيها را در فروشگاههاي مخصوص فروش حوله، روتختي و مانند اينها پيدا كنيد ولي به جاي آنكه به دنبال اين مدل چوبلباسي بگرديد و احتمالا مبلغ گزافي هم بپردازيد، از چوبلباسيهاي معمولي چوبي بدون ميله استفاده كرده و آنها را با لايهاي از ابر يا پشمشيشه و پارچه روكش كنيد.

چوبلباسيهاي متفاوت

علاوه بر پيشنهادات فوق، چوبلباسيهاي ديگري با كاربردهاي خاصتر كمابيش يافت ميشود كه توليد انبوهتر آنها ميتواند راهي براي ايجاد هرچه بيشتر نظم و دسترسي راحتتر به لوازم مربوط در كمدها باشد. بهعنوان مثال در تصاوير زير شما 2 چوبلباسي را ملاحظه ميكنيد كه با فرمي كاملا متفاوت براي آويزانكردن كمربندها، شال، دستمالگردن و حتي روسريهاي نازك و ظريف مناسب هستند.
از امروز این آیدی رو به بکی از دوستان واگذار کردم ...درپناه دوست
فرشاد
     
  
مرد

 
غذاهاي‌ تان را بخارپز كنيد



بخارپز كردن، يكي از روش ‌هاي مفيد پخت غذا است كه البته بيشتر در مورد سبزيجات به كار برده مي ‌شود؛ البته سبزيجاتي كه كنار غذا مورد استفاده قرار مي‌ گيرند بهتر است به شيوه ي بخارپز طبخ شوند تا ويتامين ‌هاي‌ شان حفظ شود.

در روش‌ هاي ديگر پخت، ويتامين‌ ها كاملا يا تا حدي از بين مي ‌روند ولي در روش بخارپز بيشتر مواد مغذي از جمله ويتامين‌ هاي حساس به حرارت باقي مي ‌مانند. به همين علت بخارپز كردن را بيشتر براي سبزيجات استفاده مي ‌كنيم تا هم نرم‌ تر شود و هم هضم ‌شان راحت ‌تر باشد و هم ارزش تغذيه ‌اي خود را حفظ كنند.

البته اگر از لحاظ زماني امكان تهيه ي باقي مواد غذايي به روش بخارپز وجود داشته باشد، اين مواد هم مزه ي بهتري خواهند داشت و هم مواد مغذي بيشتري در آن ها حفظ مي ‌شود. حتي فرض كنيد برنج را مي‌ توان به روش بخارپز با استفاده از دستگاه بخارپز تهيه كرد.

بهترين كار اين است كه يك سبد فلزي را روي قابلمه قرار دهيد، سبزيجات را داخل سبد بچينيد و در قابلمه را ببنديد و اجازه بدهيد همراه با پخت غذا سبزيجات مورد نظر نيز پخته شوند يا يك ظرف آب روي گاز بگذاريد و در يك فاصله بسيار كم غذا را روي اين ظرف قرار دهيد و در آن را هم ببنديد تا با بخار آب مواد غذايي بپزند.

يادتان باشد كه انواع سبزيجات سالادي(كه اگر خام مصرف شوند نفاخ خواهند بود) را مي ‌توان با اين روش آماده خوردن كرد.

برخي از مواد غذايي را هم مي‌ توان به وسيله ي آب خودشان تهيه كرد ولي بايد حرارت اجاق را پايين آورد. به اين ترتيب كه پياز، هويج، كدو، بادمجان و انواع سبزيجات را مي ‌توان خرد كرد، در ظرف گذاشت و در آن را بست و با حرارت حداقل اجازه داد آن ها با آب خود بپزند. اين شيوه ي پخت بسيار بهتر از طبخ آن ها در روغن است.

بعد از اين كه اين سبزيجات به اين روش بخارپز شدند، مي ‌توان مقداري روغن زيتون يا چاشني ‌هاي ديگر را به آن ها اضافه كرد تا آماده ي مصرف شوند.
از امروز این آیدی رو به بکی از دوستان واگذار کردم ...درپناه دوست
فرشاد
     
  
مرد

 
روشهای صرفه جویی در مصرف برق.

اوج مصرف در ساعات اولیه شب است. آنهم برای روشنایی. هر لامپ کم مصرف میتواند ۵ برابر لامپ رشته ای معمولی (با همان مصرف) روشنایی تولید کند. پس استفاده از لامپ کم مصرف و مهتابی میتواند بار زیادی را از ساعات اوج مصرف (پیک) کم کند.

کشورهای صنعتی یک پیک صنعتی هم در ساعات پیش از ظهر دارند که ما نداریم ! و در نتیجه فشار زیادی در ساعات اولیه شب به نیروگاههای برق وارد می شود.

رای اتو کشی لباس ها صبر کنیم تا مقدار آنها به اندازه کافی برسد .

*یادمان باشد استفاده از دور تند کولر در ساعات اوج مصرف ، خاموشی را افزایش می دهد.

*از قرار دادن غذای گرم در داخل یخچال خودداری کنید تا یخچال شوکه نشود!! اول غذا را در بیرون یخچال خنک کنید و بعد در یخچال قرار دهید.

*با انتخاب بهترین وسیله برقی به افزایش انرژی برق کمک کنیم .

* دیوار اتاقها را به رنگ روشن رنگ آمیزی کنید و حباب لامپ ها را تمیز نمایید.

همین اقدامات ساده میتواند تا ۵۰٪ بله تا نصف هزینه های برق شما را کاهش دهد.

آیا می دانید طول عمر لامپ های کم مصرف هشت برابر بیشتر و مصرف آنها پنج برابر کمتر از لامپ های معمولی است ؟!

*استفاده از لامپ های کم مصرف ، روشی مفید برای کاهش هزینه های مالی خانواده است .

*از استفاده مکرر از توستر و مایکروفر تنها برای گرم کردن حجم بسیار کم مواد غذایی خودداری کنیم .

*قبل از روشن کردن جارو برقی ؛ لوله های آن را کنترل کنید تا گرفتگی نداشته و باعث هدر رفتن انرژی نگردد.

*در هنگام استفاده از وسایل سرمایشی ، پس از حمام کردن از باز گذاشتن در حمام ، خودداری کنیم . گرمای حمام را کولر اگر بخواهد خنک کنید پول زیادی روی دستتان می گذارد.
از امروز این آیدی رو به بکی از دوستان واگذار کردم ...درپناه دوست
فرشاد
     
  
صفحه  صفحه 4 از 22:  « پیشین  1  2  3  4  5  ...  19  20  21  22  پسین » 
خانه و خانواده

Journal of Family | مجله خانواده

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA