انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
مذهب
  
صفحه  صفحه 9 از 53:  « پیشین  1  ...  8  9  10  ...  52  53  پسین »

آیا واقعا كسی نمی تواند کتابی مانند قرآن را بیاورد!؟


مرد

 
hhastii: .
خب وقتی میگی الهام گرفت یعنی وحی شده بهش.
از کی تا حالا الهام گرفتن با وحی شدن یکیه ?
وحی از طرق خدا نازل میشه اما الهام زاده افکار ادمیه که از هر چیزی میتونه استنباط کنه .
hhastii: خب وقتی میگی الهام گرفت یعنی وحی شده بهش...درسته میگن شعر مثل وحی میمونه ولی هیچ کس ادعا نکرده شعرشیا شعرای دیگران وحی از عالم ملکوت هست..الهام و وحی از عالم ملکوت به معنای پیامبری و ارتباطی در این حد هست..حتی امامان که به ارتباط با خداوند نسبت داده میشه در موردشون نگفتن بهشون الهام و وحی میشده..اگر اینجور بوده که ما باید ۱۲تا پیامبر دیگه اضافه کنیم.البته
با این گزینه ی جدید ش

خب پس کلا با پاسخ قبلیم این پاراگراف شما خود بخود غیر قابل قبول میشه چون از ریشه و بیخ بن سجوابتون غلط بود و در بالا هم پاسخ دادم پس نیازی نیست که راجب 13 و چیزای دیگش بحث کرد
hhastii: ن ?
لا اقل همه می دونن من نه حوصله و نه دوست دارم که کسی رو به چالش بکشم و فقط بهتون تو صفحه ی قبلی گفتم بهتره اینجوری باشه و اصلا حرفی درمورد چیز دیگه ای نزدم ولی شما بودید که حرفای عجیب میزنید از نوع همون تشت و این چیزا...

اره شما که درست میگین و اصلا هم به تعنه به انیسا نگفتین که درسته یا نه و همه هم میدونن که من بحث و شروع کردم اما صفحه 4 به بعد تایپیک فال رو اگر بخونن همچی خودش گواه است و قضاوتش با دیگران اما اگرم نمیخواستی اینکارو بکنی ای کاش از یه لحن دیگه استفاده میکردی اخه من خیلی زود همه چیز رو بخودم میگیرم , ولی اون قضیه تشت که مال 2 یا 3 ماه شایدم بیشتر پیشه راستی لینکشو بزار تا همه بدونن که قضیه تشت چیه و بدونن از کجا ناراحتین و چی رو با چی قاطی کردین و چقدر بهتون فشار اومده که یه قضیه که اصلا ربطی به هیچ کدوم از موضوعات نداره رو چطور دخیل میکنین و بزار همه بفهمن دلیل اینکه میخواین منو به چالش بکشونین چیه .
من بخاطر همین طرز فکرتونه که با کمال احترام میگم دیگه بهتون پاسخ نمیدم , چون مثال تشت و سطل منطقی ترین مثال بود و شما قبول نمیکنین پس وقتی با منطق قبول نمیکنین دیگه مجبورم بگم من از پاسخگویی به شما با کمال شرمندگی معذورم.
hhastii: ت بخون
تکرار حرفی که نمی دونی واقعیت داره یا نه

فکر میکنم با پاسخ بالا به واقعیت این موضوع مهر ثبت زده باشم
hhastii: ولی بهش گفتی قران فارسی..کسی حتی جرات نکرده به نهج البلاغه بگه قران دوم با اونکه از شخص دوم مذهب هست و برترین شخص بعد پیامبر نزد شیعیان...حتی جرات نکردن صحیفه ی سجادیه رو با قران یا نهج البلاغه مقایسهکنند بعد شما به یه کتابی که از شخصی که حتی به همجنس گرایی متهم شده و هیچ سندی ازش دز موزد ایمان و قداستش در دست نیست و فقط مثل هزاران نفر دیگه از ایات قران استفاده کرده در شعراش لقب قران فارسی میدید..من نگفتم شما نوشتید که این قران هست..اولا خودتون نوشتید قران فارسی دوما من گفتم این قیاس مع الفارقهست... حالا می بینید کی با دقت نمیخ

به این کار شما میگن تشویش افکار عمومی . دقیقا معلومه که من با دقت نمیخونم اخه چرا افترا میزنی ? استقفرالله من کی گفتم قران دوم ?? و یا راجب صحیفه سجادیه این حرفها رو زدم ! شما قرار افکار من و نقد کنین نه اینکه افکار خودتون رو دیکته کنین . من گفتم برادر و خواهر قرانند .دیدی شما خوب نمیخونین بعد منو متهم میکنی .
این سند همجنس گراییت رو میشه النی رو کنی تا همه بیبینن . ضمنا شما که میدونین بعد از پیامبر امام علی نفر 2 بوده , بقول معروف شما که لالایی بلدی چرا خوابت نمیبره ? شایدم مذهب شیعه رو قبول نداری . البته اینش دیگه به خودت مربوطه
hhastii: هیچ سندی ازش دز موزد ایمان و قداستش در دست نیست و فقط مثل هزاران نفر دیگه از ایات قران استفاده کرده در شعراش لقب قران فارسی میدید.

تو رو خدا تو پیر تو رو بجون هرچی که دوست داری قسم میدم اگه میخوای منو به چالش بکشین بگین تا خودم رشته کلام رو بدم دستتون ,
اخه این چه حرفیه که میزنی ? چرا راجب چیزی که اطلاعات نداری نقد میکنی و یچیزی میگی که ممکن بقیه رو هم گمراه کنید ? اخه من چی بگم ? اصلا چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است ?
شمایی که نمیدونی چرا به شمس الدین محمد میگفتن حافظ پس چرا دیگه اسپم میدین ? بخدا واسط احترام خیلی قائلم و گرنه همینجا بحث و تموم میکردم .
کسی که لقبش لسان الغیبه حتما یه الهامات الهی گرفته که این شده لقبش .

hhastii: شما اینجا امضا از فلان امام میزارید و سنگ فلان امام رو به سینه می زنید و مدام اظهار میکنید که نماز میخونید اونم اول وقت و چه میدونم کلی تاپیک های مذهبی دفاع میکنید.

امضا گذاشتن از سخنان امامها گناه که نیست اما اگه خلافه , توی قوانین سایت بگید قید کنند تا دیگه تکرار نشه . اره من سنگ امام ها رو به سینه میزنم و برخی از قهرمانهام هم همین امامان هستن , مگه اینم خلافه ? راستی میشه بگی قهرمان شما کیه و سنگ کی رو به سینه میزنی ?
راستی من کی گفتم نماز اول وقت میخونم ? من فقط گفتم نماز میخونم , اما هنوز اینقدر از عنایت پروردگار مستحفیظ نشدم که نمازام رو اول وقت بخونم . نکنه نماز خوندم جرمه ? پس با این تفاصیل و جرمام حکمم کمتر از اعدام نیست . ولی اگه اون قبلیا رو شک داشتم اما با لحن حرف زدندت فهمیدم که دفاع توی تایپیک مذهب هم خلافه هم جرمه
hhastii: .وقتی هم گفتیم چرا سایت سکسی میایید گفتید که طبق گفته ی مرجعتون مشکل نداره ..خب اقای سجولیشما به یه ایدی که هیشه حرف از مذهبو نماز و دین و امام و قران و پیامبر میزنهچی میگی؟لا اقل ظارهسازی و عنوانی که کردید ظاهر یه ادم مذهبی بوده..دنیای واقعیتون هم که به ما ربطی ندا

من گفتم مرجعم گفته برم توی سایت سکسی ??!! من کی ایمو گفتم ? من گفتم اگرم توی این سایت اومدم و اشتباها چیز سکسی دیدم مرجمعم گفته حرام نیست اما دیدنشون هم جایز نیست . ولی کلا خوشحال میشم به عنوان یه ادم مذهبی شناخته بشم , لااقل اینجا توی نت اینو بهم بگم , یه تشکر ویژه برای شما که این لقب به من دادین . هرچی باشه از خیلی لقبهای دیگه بهتره . اینشالله اگه ظاهر سازیه , ظاهر و باطنم یکی بشه . البته ممکنه اگه اونا خلاف بودن و جز جرائم محسوب میشدن , مذهبی بودنم توهین باشه . اما اگرم توهین باشه خوب توهینیه , خوب
اون دو تا موضوع اخر هم باهم جواب میدم ,من خیلی روشن و شیوا منظورم رو بیان کردم تا هر ادم عاقلی بدون هیچ غرض ورزی بدونه که من منظورم این نبوده که برای قران همتا بیارم , اما اگه شما روی این مسائله پافشاری میکنی و اسرار داری اینو بگی مختاری .
اما در پایان باید اشاره کنم که من حرفهام رو تمام و کمال زدم و شما تنها کسی بودی که بصورت نقل قول تک تک حرفات رو پاسخ دادم , اما اگه جوابیه دز پاسخ عرایض بنده دادید این حق رو به من بدین که فقط خواننده جوابیه شما باشم .
البته جوابت به بیلبیلک رو خوندم اما با اینکه در باره من بود اما طرف صحبتت بیلبیلک بود و من اینو غیبت حساب میکنم و اگه بیلبیلک بخواد خودش پاسخگو هست .
شاید ان نقطه نورانی دشت , چشم گرگان بیابان باشد .
     
  
زن

 
sajoli: راستی لینکشو بزار تا همه بدونن که قضیه تشت چیه و بدونن از کجا ناراحتین و چی رو با چی قاطی کردین و چقدر بهتون فشار اومده که یه قضیه که اصلا ربطی به هیچ کدوم از موضوعات نداره رو چطور دخیل میکنین و بزار همه بفهمن دلیل اینکه میخواین منو به چالش بکشونین چیه .
اولا اقای سجولی با هر کس اندازه ی شانش حرف بزنید اینو یکبار دیگه هم بهتون تذکر داده بودم..من کاری ندارم با دیگران با چه بیانی حرف می زنید ولی با من لطفا با همون احترام و بیانی که من دارم حرف بزنید پس کلمه ی فشار اومدن و این نوع بیان ها رو موقع حرف زدن با من ازش دوری کنید.
من از جای خاصی بهم فشار نیامده..اصلا دلیلی هم نمیبینم این حالت ایجاد بشه..اگر فشاری بود همونجا جواب می دادم ولی اینقدر ساده انگارانه بود حرفتون که حتی پرهیز کردم از جواب دادن به اون مطلب مثل خیلی وقتا که من پرهیز و دوری میکنم از بحث کردن با شما.
برای کسانی که نمی دونند لینکشو نمی دونم تو کجاست ولی ماجرای این بود که شما دلیل انکه یک زن نمی تونه چند همسر داشته باشه همون مثل قدیمی و منسوخ شده ی تشت اب رو اوردید..اینو من یادمه بچه بودم که تو کتاب قضاوتهای امیرالمونین خوندمش...یکی از مسائل رد کننده ی این مثال این هست...در صورتی که مردی بره مسافرت پس همسرش میتونه ازدواج کنه چون در اون تشت اب فقط یک نوع اب ریخته میشه و مشخص میشه پس می تونیم بگیم در صورت نبو مرد بصورت چند ماهه و یا بیشتر چون بچه مشخص میشه از چه کسی هست پس زن میتونه ازدواج مجدد کنه در حالی که هنوز همسر اول داره..مثل مردان.
به نظرتون کجای این مساله جایی برای فشار اومدن داشت؟قضاوت با خواننده هست
sajoli: از کی تا حالا الهام گرفتن با وحی شدن یکیه ?
وحی از طرق خدا نازل میشه اما الهام زاده افکار ادمیه که از هر چیزی میتونه استنباط کنه .
در اینمورد من دچار خطای برداشتی شدم و حق با شما بود
sajoli: به این کار شما میگن تشویش افکار عمومی . دقیقا معلومه که من با دقت نمیخونم اخه چرا افترا میزنی ? استقفرالله من کی گفتم قران دوم ?? و یا راجب صحیفه سجادیه این حرفها رو زدم ! شما قرار افکار من و نقد کنین نه اینکه افکار خودتون رو دیکته کنین . من گفتم برادر و خواهر قرانند .دیدی شما خوب نمیخونین بعد منو متهم میکنی .
اقای سجولی برید یه بار دیگه حرف من رو بخونید...من گفتم که وقتی کتابی رو عنوان قرآن فارسی بهش میدی...یعنی تلویحا داری میگی این نوشته از سمت خداوند هست و حافظ مانند محمد کتابی با همون قداست نوشته!!و چه بخواهید و چه نه این دو کتاب رو در رده ی همدیگه قرار دادید و با هم قیاس کردید.اینجا بود که من گفتم که قیاستون مع الفارق هست...
یکبار دیگه به حرفی که زدی فکر کن..ببین ایا غیر از این میشه معنایی برداشت کرد؟شما حافظ و محمد و حتی خدا و حافظ رو یه رده کردید با اینکارتون بعد هی میگید من نگفتم...وقتی حرفی زدید دلیلی نداره مدام اصرار کنید درست نوشتید ..هر انسانی ممکنه حرفی بزنه که اشتباه باشه..مثل من که الهام و وحی رو در یه معنی لغوی قرار دادم و با پرسیدن از چند نفر و تحقیق در مورد کلمات و بار معناییش دیدم با هم فرق داره و گفتم که این برداشت من اشتباه بوده.
sajoli: این سند همجنس گراییت رو میشه النی رو کنی تا همه بیبینن
باز هم خوب نخوندی من گفتم ایشون به همجنس گرایی متهم هستند نگفتم بودند یا نه که سندی رو کنم.تفاوت کلمات رو متوجه نمیشید یا خودتون رو به اون راه می زنید؟
sajoli: ضمنا شما که میدونین بعد از پیامبر امام علی نفر 2 بوده , بقول معروف شما که لالایی بلدی چرا خوابت نمیبره ? شایدم مذهب شیعه رو قبول نداری . البته اینش دیگه به خودت مربوطه
باز هم برو بخون..من گفتم برای شیعیان و هر دو بار این که برای مسلمانان و شیعیان این ادمها هستند تاکید کردم و نوشتم...اینکه من چه مذهبی رو قبول دارم اولا به این مساله مربوط نمیشه دوما کمتر کسی هست که اندیشه های مذهبی منو ندونه پس در موردش حرف نمی زنم چون اگر کسی میخواد بدونه میتونه بره سری به تاپیک های من بزنه.
sajoli: چرا راجب چیزی که اطلاعات نداری نقد میکنی و یچیزی میگی که ممکن بقیه رو هم گمراه کنید ? اخه من چی بگم ? اصلا چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است ?
البته اینکه شما همیشه علامه ی دهر بودنتون رو میگید و ادعا می کنید بقیه چیزی نمی دونند مساله ی جدید نیست...و تازگی نداره برام این اخلاق شماست که در هر بحثی مدام این جمله رو تکرار می کنید که شما در اینمورد چیزی نمیدونی ولی من میدونم و دانا هستم به اون مساله...خودتون به خیلی از پست هایتون تو انواع تاپیک های مذهبی و یا بقیه سر بزنید میفهمید همینجوره...همیشه بعد از هر بحثی فوری میگید شما اطلاع ندارید.
خوبه گاهی یاد بگیریم به عقلمون و به داسنته هامون گاهی با نگاه تردید امیز نگاه کنیم نه با این نگاه همه چیز دان و دانی کل به همه از بالا به پایین نگاه کنیم و مدام بگیم تو اطلاعات نداری.
sajoli: شمایی که نمیدونی چرا به شمس الدین محمد میگفتن حافظ پس چرا دیگه اسپم میدین ? بخدا واسط احترام خیلی قائلم و گرنه همینجا بحث و تموم میکردم .
کسی که لقبش لسان الغیبه حتما یه الهامات الهی گرفته که این شده لقبش .
اینهم از اون قضاوت کردن های خاص شما هست...از کجا می دونی که من نمی دونم؟
مگه شما در زندگی و در مغز من هستید؟ایا جایی حرفی زدم که من نمی دونم؟پس چرا قضاوت می کنید در مورد دانش ادمها؟
شاید در اکثر علوم دنیا نا آگاه باشم ولی این یکی رو دیگه تو ابتدایی هم یاد میدن ...مطمئن باشید من دبستانم رو تموم کردم.
sajoli: امضا گذاشتن از سخنان امامها گناه که نیست اما اگه خلافه , توی قوانین سایت بگید قید کنند تا دیگه تکرار نشه . اره من سنگ امام ها رو به سینه میزنم و برخی از قهرمانهام هم همین امامان هستن , مگه اینم خلافه ? راستی میشه بگی قهرمان شما کیه و سنگ کی رو به سینه میزنی ?
راستی من کی گفتم نماز اول وقت میخونم ? من فقط گفتم نماز میخونم , اما هنوز اینقدر از عنایت پروردگار مستحفیظ نشدم که نمازام رو اول وقت بخونم . نکنه نماز خوندم جرمه ? پس با این تفاصیل و جرمام حکمم کمتر از اعدام نیست . ولی اگه اون قبلیا رو شک داشتم اما با لحن حرف زدندت فهمیدم که دفاع توی تایپیک مذهب هم خلافه هم جرمه
همون جمله ی تکراری برو پست من رو دوباره بخون!!
من نگفتم جرمه..شما گفتید دلیلت چیه به من میگی مذهبی..من گفتم که چون اینکارها رو کردید و حداقل تظاهر به مذهبی بودن کردید پس من به این چیزی که نشون دادی نگاه میکنم و بر اساس اون میگم...اینکه دوست داری اینجوری به نظر بیایی و موفق بودی یا نه بحث جدایی هست.
حرف من رو تحریف نکنید و براش تفسیر نزارید..من وقتی حرفی میزنم منظورم دقیقا همون جمله هست .
وگرنه خودم میتونم بنویسم نه اینکه بزارم مخاطب تفسیرش کنه.
sajoli: من گفتم مرجعم گفته برم توی سایت سکسی ??!! من کی ایمو گفتم ? من گفتم اگرم توی این سایت اومدم و اشتباها چیز سکسی دیدم مرجمعم گفته حرام نیست اما دیدنشون هم جایز نیست
اقای سجولی برو بخون..من ننوشتم اجازه دادن..گفتم که مرجعتون گفته مشکلی نداره یعنی همون حرام نیست شما..کجا کلمه ی اجازه به کار برده شده؟بازم تفسیر کردید؟
sajoli: ن دو تا موضوع اخر هم باهم جواب میدم ,من خیلی روشن و شیوا منظورم رو بیان کردم تا هر ادم عاقلی بدون هیچ غرض ورزی بدونه که من منظورم این نبوده که برای قران همتا بیارم , اما اگه شما روی این مسائله پافشاری میکنی و اسرار داری اینو بگی مختاری .
یعنی اگر کسی غیر از این حرف شما برداشت کنه نه عاقل هست و نه بی غرض؟حرف خوبیه برای بستن دهان دیگران...
sajoli: ما اگه جوابیه دز پاسخ عرایض بنده دادید این حق رو به من بدین که فقط خواننده جوابیه شما باشم .
اینهم از اون رفتارهای شماست...در یک نقطه ای کات میکنید و به نظرتون چون دیگران نمیفهمند و جوابهاشون غیر منطقی هست و درست نیست میگید جواب نمی دم..
می تونید جواب بدید می تونید نه...اختیار کیبوردتون و انگشتاتون و مغزتون دست خودتونه.
.
در انتها اقای سجولی کمی از اون بالای ابرا که هستی پایین تر بیا...همگان همه چیز را نمی دانند و انسان موجودی هست که گاهی ممکنه اشتباه قضاوت..برداشت..یا فکر کنه...

در ضن من عادت به طعنه زدن به کسی ندارم که نوشتید با انیسا جان بهتون طعنه زدیم...من ادم رکی هستم و شجاعت اینو دارم حرفمو رک به طرفم بگم نه با طعنه و کنایه و خبره در این کنایی حرف زدن نیستم..بلکه اونی کنایه میزنه که دقیقا بعد پست من اون نوشته رو تو تاپیک "بهش بگو" میزاره...لطفا نگید منظورتون چیز دیگه ای بوده...همونجور که کل سایت هم می دونند اصلا هم روحیه ی کل کل ندارم و تا حرفی منطقی نباشه نمی زنم.پس در مورد هر کس بر اساس اخلاق و منشش قضاوت کنید.
.
پ.ن:کاملا بی ربط به این پست"وای از قضاوت کردن آدمها"""
چون مات توام
دگر چه بازم ...!!؟!
     
  ویرایش شده توسط: hhastii   
مرد

 
بابا ۴تا داستان از این ور واون ور بیارید ۷.۸ تا کارهای تخیلی اضافه کنید
یه کم مردم رو نصیحت کنید . ادام های دیگر رو به جون هم بندازید
حکم جهاد بدید . در مورد زنا و چند تا زن بگیری و کی باهاشون بخوابی و...

=

قران
     
  
مرد

 
VAHID_689: خوب اگه میتونستند تا حالا اورده بودند
نه بابا ....
خب اگه هم میتونستن مثل بوستان، گلستان، شاهنامه، دیوان حافظ و .... رو هم میاوردن
     
  
مرد

 
یک نکته رو گوشزد میشم که واقعا ایا قران کلام الله است و محمد در ان دخل وتصرفی نکرده!!!
متن ایه 50سوره احزاب رو بخونید
خلاصهش میشه پیامبر از سایر مومنان استثنا شده و در انتخاب زن ازادی کامل دارد
و ذکر کرد این حکم مخصوص توست نه دیگر مومنان و خدا دانا و حکیم است!

این ایه خشم ابوبکر و عاشه را برانگیخت که چرا خدا تو را در استفاده بی قید وشرط از زنان ازاد نموده و دیگران را منع کرده؟ این سوالات در برابر منطق محمد و درمانده شدن الله در جواب دادن همانا و
الله کلام خود را یعنی ایه50 سوره احزاب را لغو ایه 52 سوره مذکور را نازل کرد!!
که میگوید از این پس هیچ زن بر تو حلال نیست.........مگر کنیزی مالک شوی . خدا بر همه چیز مراقب و نگهبان است
حال توجه کنید به ایه50 سوره قمر که میگوید فرمان ما در عالم یکی است ودر سرعت چشم بر هم زدن باید انجام پذیرد!!!
خوب جالبه بدونید این خدا بعضی وقت ها اشتباه میکنه و حرف خودش رو نقض میکنه این با منطق که میگه خدای دانای توانا است جور در نمیاد....
ازتون خواهش دارم واسه یک بار هم که شده قران رو فارسی بخونید
درود خدا بر حضرت داریوش اقبالی(ع)
     
  ویرایش شده توسط: starsat   
مرد

 
یک پیرمرد کور عرب بعدها تونست از لحاظ شعر بودن بیاره..

اما

محمد كسي بوده كه نه نوشتن بلد بوده نه خواندن ... نه شاعر بوده نه در آن زمان جاهليت چيزي از احكام و دستورات الهي و انساني ميدانسته ... به همين دليل واقعا از اين حيث يك چنين كسي چنين كلماتي رو بكار برده کم نظیره.

starsat: یک نکته رو گوشزد میشم که واقعا ایا قران کلام الله است و محمد در ان دخل وتصرفی نکرده!!!
متن ایه 50سوره احزاب رو بخونید
خلاصهش میشه پیامبر از سایر مومنان استثنا شده و در انتخاب زن ازادی کامل دارد
و ذکر کرد این حکم مخصوص توست نه دیگر مومنان و خدا دانا و حکیم است!
گرامی من که این ایه رو نخوندم !

اما میدونم و مطمئنم شما عربی در حدی بلد نیستید که بتوانید ایه رو به تفسیر درستی معنی کنید !

خیلی مهمه اولا بگید این ایه رو که معنی کردید چه کسی معنی کرده و ایا خودتون اون شخص رو قبول دارید یا خیر...؟

اگر قبول دارید اون شخص را که فبها ! اگر ندارید معنی و تفسیرش هم باطل میشه .


------------------


اما نقد بنده



اين توالي جملات خوش اهنگ كه چون غزل حافظ قابل ترجمه نيست از دهان گرم يك مرد امي بيرون امده كه با ضربان قلب تب دارش هماهنگي دارد

در عين حال كه محمد با ايات زيباي خودش كه از سوي خداوند بهش وحي ميشده قوم خودشو هدايت ميكرده ولي نمي توان قران رو از حيث دستور هاي اخلاقي معجزه دانست ...

محمد بازگو كننده اصولي است كه انسانيت از قرن ها پيش گفته است و در همه جا گفته است بودا كنفسيوس . زردشت ...سقراط عيسي و موسي هم گفته اند .

پس باقي مي ماند احكام و شرايعي كه اسلام اورده است و یک مطلب دیگه که عرض میکنم




اما از حيث احكام و شرايع

نخست بايد در نظر داشت كه غالب ان ها به مناسبت وقايع روزانه و مراجعه نيازمندان وضع شده است

از اين رو هم تغاير در ان ها هسا و ناسخ و منسوخ و پس از آن نبايد فراموش كنيم كه فقه اسلام مولود كوشش مستمر علما مسلمانان است و در طي 3 قرن اول هجري چنين مدون شده است و گرنه اين مطالب مهم و شايسته جاي تامل مطالعه دارد كه اغلب اين احكام برگرفته از دين يهود يا عادات و اداب زمان جاهليت اعراب است



روزه

مثلا روزه از يهود به اسلام امده است نهايت از مجري عادات اعراب جاهليت كه روز دهم محرم عاشورا يعني كبور را روزه مي گرفتند پس از هجرت به مدينه هنگام يكه قبله تغيير كرد روزه نيز به ايام معدودات مبدل شد يعني ده روز اول محرم و پس از آن كه مسلمانان از يهود كاملا جدا شدند ماه رمضان به روزه اختصاص يافت





نماز

نماز در همه اديان است و ركن اوليه ديانت است كه روي به خدا بياورند و او را ستايش كنند و مثل اينكه در اسلام و مسلمانانی که بلندگو دارند اولين فريضه اسلامي است ! و بدين شكل و طرز مخصوص ديانت اسلام است كه از راه سنت مستقر شده ! وگرنه در قران از تفصيل و جزئياتش خبري نيست




همونطوري كه قبل از محمد پيامبراني آمدن كه قران هم اشاره ميكنه هود در قوم عاد و صالح در قوم ثمود و شعيب در مدين ... ولي تفاوتي كه محمد با اين پيامبران داشتند اين بود كه در مورد آزار و توهينها با احترام پاسخ گفتند و بدون هيچ پشتيبان مردمي تا آخرين لحظه اصرار و مقاومت كردن و از هيچ تدبيري روي نگرداند تا اسلام رو بر عرب ها تحميل كرد قبائل مختلف اعراب رو تحت يك لوا در آورد .. پس دعوت به ترك بت پرستي امري بي سابقه نبوده و در قبل از محمد وجود داشته .. همين طوري كه بسياري در ان زمان اسمهايشان عبد الله بود همينطور كه اسم پدر حضرت محمد عبد الله بود اعرابي كه از امور ماوراء الطبيعه به كلي بيگانه بودند و مطابق طبيعتشون جز جلب نفع آني هدفي نداشتند جز تعدي و دست درازي به خاسته ديگران كاري از دستشان بر نمي امد و هدف انها تنها حكومت بود ...



باعث تدوين قران عمر بوده چون هم اختلاف در متن و قرائت زياد شده بود و هم عده اي از صحابه پيغمبر در جنگ يمامه كشته شده بودند و قران آنان را كه بر برگ درختان نوشته شده بود حيوانات خوردند...

ابوبكر از اين كار اكراه داشتو ميگفت اگر لازم بود خود پيغمبر در زمان حياتش اين كارو انجام ميداد ... پس از اصرار عمر بن زيد بن ثابت كه آخرين كاتب وحي بود احضار و مامور جمع آوري قران شد و پس از آن در خلافت خود عمر .عثمان رو مامور اين كار كرد كه با همكاري عده اي از بزرگان ان زمانقرآن را به اين شكل تنظيم كردند ..كه مبتني بر بزرگي و كوچكي سوره هاست و بعضي آيات مكي را در سوره هاي مدني و آيه هاي مدني رو در سوره هاي مكي گنجانيده اند




ابهامات بسيار زياد و پارادايم هاي جدي در اسلام وجود داره كه پاسخ روشني بهشون داده نشده .

1- اساسا در اسلام فعلی یعنی اسلام صفوی ها و سنی ها نقش و جايگاه زن بيشتر بعنوان يك شهروند درجه 2 پذيرفته شده .در مباحثي مثل ديه - حق حضانت - حق طلاق - فرمان پذيري و زير دست مرد بودن و بسياري موارد ديگر و اين موضوع آنچنان پررنگ است كه امكان انكار آن وجود ندارد . در اسلام زن با نگاه كنيز مرد ديده شده نه شريك مرد . البته بسياري تلاش كرده اند آن را توجيه كنند و دلايل به ظاهر عقلي براي آن بتراشند ، اما در نهايت اين تبعيض بين زن و مرد وجود دارد .



2- رويكردهاي بين المللي و فرامنطقه اي ندارد ، يعني تمام آداب و رسوم اعراب روي دين اسلام سايه انداخته و تقريبا تمام سفارشات و نكات و موضوعات مطرح شده منطبق با ويژگي هاي اعراب است و پذيرش بسياري از آنها براي اقوام ديگر بسيار سخت است . در واقع اين دين بيشترين سازگاري را با اقوام عرب باديه نشين دارد تا ديگر اقوام و تمدن ها .



3- نويسندگان معتبرترين كتاب ها و منابع موجود در مورد اسلام ، احاديث و روايات همگي چند صد سال با اصل موضوعات مطرح شده فاصله زماني داشته اند . پس بسيار محتمل است كه هركس در نقل موضوعات بر اساس برداشت شخصي خود عمل كرده باشد . بنابراين هر آنچه كه بعنوان حديث و روايت و كتاب و شنيده هاست به شدت مورد ترديد است و فقط مي ماند كتاب مقدس قرآن كه آن هم داراي همه اين پارادايم هايي كه گفته شد هست .


البته من فقط به نقد پرداختم و حسن های ان را نگفتم که حسن هایی هم دارد

اما مطلبی که میخواستم عرض کنم

دین اسلام .. دینی با قابلیت به روز شدن است !

علما برای اینکارند ! یعنی میتونن این دین رو کاملا به روز کنند اما متاسفانه باعث رشد نکردن دین اسلام همین علما شدند که البته الان عالم نیستند و روحانی هستند و بعد هم از دولت پول و اعتبار میگیرند و برای دولت و اهدافش کار میکنند... که اینها نمیشود گفت عالم ! بلکه میشود گفت دزد در لباس عالم.
     
  
زن

 
کتاب که معجزه نمیشه.
اگر اینطور باشه هیچ کس در طول تاریخ نتونسته مثل شاهنامه بیاره.
یا هیچ کس نتونسته مثل شکسپیر نمایشنامه بنویسه.
یا هیچ کس مثل مولانا کتاب ننوشته...
     
  
مرد

 
soorena8: اما میدونم و مطمئنم شما عربی در حدی بلد نیستید که بتوانید ایه رو به تفسیر درستی معنی کنید !

خیلی مهمه اولا بگید این ایه رو که معنی کردید چه کسی معنی کرده و ایا خودتون اون شخص رو قبول دارید یا خیر...؟

اگر قبول دارید اون شخص را که فبها ! اگر ندارید معنی و تفسیرش هم باطل میشه .

این قرآن شما که این قدر سخت فهم هست و باید با کلی تفسیر خوند و فهمید به درد نمیخوره گرامی
ارزونی خودتون
     
  
مرد

 
s_z_annul: این قرآن شما که این قدر سخت فهم هست و باید با کلی تفسیر خوند و فهمید به درد نمیخوره گرامی
ارزونی خودتون
! اهان پس علم فیزیک و ریاضی و غیره هم بدرد نمیخوره ارزونی خودشون!

چون سخت فهم هست و باید کلی سختی کشید.

جواب جالبی بود.
     
  
مرد

 
soorena8: ! اهان پس علم فیزیک و ریاضی و غیره هم بدرد نمیخوره ارزونی خودشون!

چون سخت فهم هست و باید کلی سختی کشید.

جواب جالبی بود.
دوست گرامی
گویا شما شدیدا دچار مغلطه شده اید ... کمی بیشتر در مورد مثال هایتان فکر کنید که اینگونه دچار خنده نشویم

مگه من گفتم فیزیک رو باید همه مردم بخونن .... بله فیزیک درس سختی هست هر کسی هم که دوست داره میره میخونه ... پس اجباری در اون نیست... کسی هم ادعا نمیکنه که این کتاب فیزیک به درد همه مردم دنیا در تمام اعصار میخوره ...
اما شما ادعا میکنید قرآن شما برای همه مردم دنیا و برای تمامی دوران ها نازل شده پس کلا قضیه اون با فیزیک فرق داره (سعی کنید کمی فکر کنید تا دچار این گونه مغلطه های بزرگ نشوید) کتاب قرآن شما باید خیلی با کتاب فیزیک فرق داشته باشه چون همه مردم می خوان از اون استفاده کنن اما فیزیک رو کسی مجبورتون نکرده بخونی سخته واست نخون ....
     
  
صفحه  صفحه 9 از 53:  « پیشین  1  ...  8  9  10  ...  52  53  پسین » 
مذهب
مذهب

آیا واقعا كسی نمی تواند کتابی مانند قرآن را بیاورد!؟

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA