انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
خانه و خانواده
  
صفحه  صفحه 1 از 24:  1  2  3  4  5  ...  21  22  23  24  پسین »

Slimming and Obesity Diets | انواع رژیم لاغری و چاقی


زن

 
هفت روش عالی برای رسیدن به وزن و سایز ایده آل

لاغر شدن دغدغه بسیاری از مردم است مخصوصا آنهایی که کارهای ا داری دارند و پشت میز نشین هستند.آنهایی که خانه دارند و بچه دارند زمان کافی برای ورزش کردن و باشگاه رفتن ندارند.
ما این 7 راه را تنها برای آنهایی توصیه می کنیم که زمان کافی برای ورزش کردن ندارند آنهایی که می خواهند لاغر تر و سالم تر باشند .
هفت راه عالی برای رسیدن به وزن و سایز ایده آل:
1- رژیم غذایی کلید اصلی و اولین مرحله هر راه برای لاغر شدن است گر بتوانید ورزش کنید که عالی است اما اگر اگر غذاهایی بخورید که پرکالری باشند و دارای چربی فراوان آن وقت فکر رژیم گرفتن را از سر بیرون کنید. سالم ترین روش غذاخوردن سه وعده غذایی در روز است ؛ سعی کنید از گوشت و سالاد در غذایتان بیشتر استفاده کنید.
2- سعی کنید میان وعده های تنقلاتی را از رژیم غذایی تان حذف کنید. اگر گرسنه اید می توانید میوه یا یک فنجان قهوه یا چایی میل کنید.
3- نیاز نیست هر روز ورزش کنید اما حداقل تحرک داشته باشید و سعی کنید هر روز سی دقیقه پیاده روی کنید ؛ بچه ها را بیرون ببرید. باید عادت هایی که موجب بی تحرکی شما می شوند را حذف کنید عادت هایی از قبیل تلویزیون تماشا کردن پس از خوردن ناهار یا شام.
4- اگر به باشگاه می روید برای سریع لاغر شدن باید به طور مرتب تمرین کنید. تلاش کنید و بیست دققیه بدوید سریع پیاده روی کنید.این راه خوبی برای سوزاندن کالری های اضافی بدن می باشد.
5- سعی کنید حداقل یک بار در هفته ورزش های پرتحرک انجام دهید. یک کیسه بوکس بخرید و در خانه بگذارید و حداقل یک بار در هفته یک ساعتی به آن مشت بزنید ، یا شنا کنید ، با این کار هم کالری های تان را راحت تر می سوزانید هم به آرامش بیشتری می رسید.
6- سوزاندن کالری و وزن کم کردن در حقیقت به این معنی نیست که شما خوش اندام شده اید. با یک هفته رژیم گرفتنو ورزش کردن مانکن نمی شوید. یک رژیم غذایی انتخاب کنید که بتوانید آن را دامه دهید.
7- هر دو هفته یک بار هدف های کوچکی برای خودتان وضع کنید. مثلا در نظر بگیرید که در دو هفته 2-3 کیلو وزن کم می کنم . هدف های بزرگ تعیین کردن به معنی تمام شدن تلاش و رژیم گرفتن است. هدفی تعیین کنید که قابل دسترس باشد.
     
  
زن

 
ممکن است در طی زمستان چند کیلو وزنتان اضافه شده بـاشد، بدون ایـنـکه دلیل آن را بــدانید. در واقع، لازم است
کمی هم به عادات غذاییتان توجه کنید. خـیـلی از افـراد عـادت بـه پـرخـوری دارنـد، امـا مـتـوجـه آن نیـسـتـند. در واقع، غذا خوردن آنچنان با فعالیت های دیگر آمـيـخته شده است که هیچوقت زمان پرخوری کردنمان را متوجه نمی شویم. اگـر عـادت داریـد که ناآگاهانه در حال تماشای تلویزیون به خـوردن چیــپس مشغول شوید یا در سینما با وجود اینکه شام خورده اید، مشـغـول خـوردن پاپ کـرن مــی شوید یا در عـیـن سیـری دعـوت مـادرتـان را بـرای پـرس دوم قـبـول می کـنـید، خـیـلی بیـشتر از نیاز بدنتان غذا خورده اید، و می توان گفت که پرخوری کرده اید. برای اینکه بفهمید نیاز بدنتان برای غذا خوردن تا چه حد است، باید عادات غذاییتان را بررسی کنید و اینکه چه تعداد دفعه در روز و چه مقدار می خورید، و مهمتر اینکه دلیل پرخوری خود را بفهمید. پرخوری معمولا می تواند نشانه مشکلی اساسی باشد.

زمانی که فهمیدید که بیش از حد غذا می خورید باید دلیل آنرا در عادات غذاییتان جستجو کنید تا بتوانید زندگی سالمتری را داشته باشید.

پرخوری چیست؟
ـــــــــــــــــــــــــ ــــــــ
قبل از اینکه اطمینان حاصل کنید که پرخوری می کنید یا نه، لازم است که عادات غذاییتان را بررسی کنید که آیا نشان دهنده مشکلاتی مربوط به سلامتیتان است یا نه. پرخوری می تواند نوعی اختلال در نظم غذا خوردن باشد مثل بی اشتهایی یا پراشتهایی که می تواند به مشکلات جدی مثل دیابت یا بیماری های قلبی منجر شود.

این نوع پرخوری کردن ممکن است با حالاتی مثل افسردگی یا احساس گناه همراه باشد و افرادی که به این مشکل مبتلا می شوند سعی می کنند که به تنهایی و دور از چشم سایرین غذا بخورند تا دیگران از میزان غذا خوردن آنها مطلع نشوند.

البته یادآور شویم که افراد پرخور با افرادی که برای ساختن ماهیچه میزان زیادی گوشت و پروتئین مصرف می کنند بسیار متفاوت هستند. پرخوری همان زیاد و بی رویه خوردن است حتی آن زمان که گشنه هم نباشید. از آنجا که مردها معمولاً اشتهای بیشتری نسبت به زنان دارند، این مشکل در آنها زیاد به چشم نمی آید. هرچند که پرخوری کمتر از اختلالات خوردنی جدی است اما باز هم ممکن است نشانه بدی از مشکلات جسمی یا روحی در فرد باشد.

دلایل بسیاری برای پرخوری وجود دارد. برای شما که این مشکل را دارید باید بگوییم که بهتر است دنبال دلایل آن باشید.

1- خستگی و بی حوصلگی
ممکن است دلیل پرخوری شما این باشد که کار دیگری جز خوردن به نظرتان نمی آید. در مورد آن فکر کنید. همه دوستانتان با دوستان خود سرگرم هستند و تلویزیون هم برنامه جالبی برای تماشا کردن ندارد. خیلی از افراد فقط برای گذراندن وقت چیزی می خورند. خوردن عملی درونی و حسی است و باعث تحریک حواس می شود. به همین دلیل است که گاهاً به عنوان یک عمل تفریحی با آن برخورد می شود. البته ممکن است تفریح خوبی باشد اما نباید به عنوان یک سرگرمی مثل بازی گلف از آن یاد کرد.

2- اضطراب و فشارهای عصبی
اهمیتی ندارد که این فشارهای عصبی و روحی از کجا می آیند (کار، خانواده، مدرسه،...)، همه مردم خواه نا خواه با این مسائل در طی روز دست به گریبان هستند. پس فکر نکنید که شما استثناء هستید و هیچ راهی برای از بین بردن این فشارها ندارید مگر اینکه مشغول خوردن شوید. شما هنگامی که اضطراب یا فشار عصبی دارید چه می کنید؟ مشغول خوردن می شوید؟ این نوع خوردن های عصبی بیشتر در خانم ها دیده می شود، اما بعضی از آقایان هم با این مشکل دیده شده اند.

خوردن به افراد احساسی توام با کنترل و قدرت می دهد، و راحتی که با داشتن شکمی پر در خود فکر می کنید ممکن است بتواند جلوی خیلی از مشکلاتتان را بگیرد.
3- ترک یک نوع اعتیاد
سرانجام تصمیم گرفته اید که اعتیادتان را کنار بگذارید، اما با مشکل جدیدی روبرو شده اید. گاهی بعضی افراد که در حال ترک اعتیاد هستند برای اینکه دیگر سراغ استفاده از آن مواد نروند، پیوسته دستانشان پر است و مشغول خوردن می شوند. و به نظرشان می آید که خوردن راهی بی ضرر برای این کار است. البته ممکن است که پرخوری در غذا بهتر از اعتیاد شما به مواد باشد، اما راه های بهترو سالمتری هم برای پر نگاه داشتن دستانتان وجود دارد.

4- عادات فرهنگی و اجتماعی
می بینیم که در بعضی از فرهنگ ها پرخوری و استفاده از غذاهای حجیم به عنوان سنت درآمده است. در این نوع فرهنگ ها کشیدن پرس دوم، سوم و یا حتی چهارم کاملاً معمولی است و به عنوان احترام به آشپز تلقی می شود.

در بعضی فرهنگ های دیگر هم خوردن در هنگام تماشای ورزش کاری عادی است. متاسفانه غذاهایی که معمولاً برای این منظور استفاده می شوند هیچ خاصیت مفیدی برای بدن نداشته و فقط چاق کننده هستند.

در بعضی فرهنگ ها مرد ایدآل باید گنده و قوی باشد و مردهایی که لاغر اندام هستند و مواظب غذاخوردنشان هستند ارزشی ندارند.

5- خوشنود کردن خانم ها
برای بسیاری از مردها، پرخوری با راضی نگاه داشتن مادرشان و اینکه آنها بفهمند که از غذا خوششان آمده است شروع می شود. مردها معمولاً پرس دوم را برای خوشنود کردن آشپز غذا می کشند و بس.

تعداد زیادی از آقایون برای اینکه به آشپز ثابت کنند که از غذایشان خوششان آمده و او را در این کار تشویق کنند، با حرص و ولع غذا می خورند تا خانم هایشان که غذا را پخته اند فکر نکنند که زحماتشان بی فایده بوده است. به همین دلیل است که مردانی که تازه ازدواج کرده اند سریعاً در همان اوایل ازدواج چند کیلویی چاق می شوند.



چطور با پرخوری مقابله کنیم
ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ــــــ
حال که به زمان و دلایل پرخوریتان آشنا شدید، باید سعی کنید که این عادت را در خود تغییر داده و سالم تر غذا بخورید. با کم تر کردن غذایتان از خطر اضافه وزن و بیماری های قلبی هم دور خواهید ماند. لباسهای قدیمیتان هم باز اندازه تان خواهد شد!

سرگرمی دیگری جز تلویزیون با چیپس پیدا کنید
برای کنار گذاشتن این عادت، هنگامی که حوصله تان سر رفته است و مشغول تماشای تلویزیون هستید، سعی کنید که خود را با سرگرمی دیگری غیر از خوردن مشغول کنید. خوردن برای شما ممکن است مثل یک سرگرمی باشد، ولی باید بگویم اینقدر سرگرمی خوبی نیست که در برنامه کارهای روزانه تان از آن نام ببرید.

سعی کنید سرگرمی هایی مثل صخره نوردی، گلف یا گیتار یاد بگیرید، یا حتی اگر بتوانید یک ساعت هم خود را روی حل جدول سرگرم نگاه دارید به هر حال بهتر از عادت قبلیتان خواهد بود.

دنبال یک سنگ صبور باشید
اگر برای این پرخوری می کنید که فکرتان را از فشارها و ناراحتی های عصبیتان دور کنید، کار بسیار اشتباهی است. به جای آن می توانید با دوستان یا خانواده تان صحبت کنید و برای آنها از ناراحتی هایتان بگویید. این کار باعث می شود که بهتر و سریعتر با مشکل کنار بیایید.



دستانتان را مشغول نگاه دارید
اگر در حال ترک سیگار یا هر مواد اعتیادزای خوردنی دیگر هستید، سعی کنید که دستانتان همیشه مشغول کاری باشد. میتوانید با آدامس جویدن هم کمی از این پرخوری هایتان کم کنید.

به غذا خوردنتان نظم دهید
عادات غذایی و مواد غذایی مصرفیتان را بررسی کنید. اگر می بینید که بشقابتان همیشه از غذا لبریز است، باید حتماً میزان غذایتان را پایین بیاورید. سعی کنید برای غذا خوردنتان یک برنامه دقیق روزانه یا هفتگی تنظیم کنید. این کار باعث می شود که از خوردن تنقلات زیاد هم مابین وعده های غذایی جلوگیری کنید. بهتر است به جای اینکه در روز سه وعده بزرگ غذایی داشته باشید، غذای مصرفیتان را بین شش وعده تقسیم کنید.

به باشگاه های ورزشی بروید
تمرینات ورزشی را شروع کنید. همینطور که سنتان بالاتر می رود بدون اینکه مقدار غذای مصرفیتان کم شود، فعالیت بدنیتان روز به روز کمتر می شود. با بالا رفتن سن، سوخت و ساز بدنتان هم کندتر می شود و باید بیشتر مراقب غذا خوردنتان باشید. می توانید این مسئله را با انجام تمرینات ورزشی حل کنید. این کار باعث می شود که سوخت و ساز بدنتان سریعتر شود.

آرامتر غذا بخورید
یادگرفتن نحوه آماده کردن و پختن غذاهای مقوی به شما کمک می کند که دیدگاهتان در مورد غذا تغییر کند. اگر سرعت غذا خوردنتان را پایین تر بیاورید و سعی کنید که در حین غذا خوردن روی طعم و مزه غذا متمرکز شوید، بسیار کمتر راغب خواهید شد که بیش از نیازتان غذا بخورید. آرام غذا خوردن مزیت دیگری هم دارد و آن این است که مغزتان فرصت خواهد داشت که محاسبه کند و شما بفهمید که چه موقع سیر شده اید و دست از غذا خوردن بردارید.


مصرف شکلاتتان را پایین بیاورید
ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـ
برای مقابله با پرخوری، شما باید به طور جدی انتخاب های غذاییتان را بررسی کنید و ببینید که چه انتخاب های ناسالمی داشته اید و آنها را کنار بگذلرید.

بدن شما میداند چه زمانی گرسنه می شوید و نیاز به غذا دارید و چه زمانی هم از غذا خوردن سیر شده اید، و زمانی که دلایل پرخوریتان را به دقت بررسی کنید، راحت تر میتوانید بفهمید که چه هنگام گرسنه و چه هنگام سیر شده اید.

به غیر از پایین آوردن خطرات ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت، اصلاح عادات غذاییتان باعث می شود که بدنتان را تقویت کنید، علایقتان را وسعت دهید و غذا خوردن برایتان لذت بخش تر خواهد شد.
     
  
زن

 
چرا لاغر نمی شوم؟
مشکل بسیاری از افراد چاق آن است که به رژیم لاغری پاسخ مناسب نمی دهند و یا برنامه غذایی کاهش وزن در ابتدا برای آنان موثر است ولی پس از مدتی به آن مقاوم می شوند و دیگر وزنشان کاهش پیدا نمی کند و این موجب دلسردی ، یاس ، عدم پیروی آن ها از رژیم لاغری و نهایتا ناراحتی های عصبی و افسردگی در این دسته از افراد می شود.

عوامل موثر در بروز چاقی
1 ـ عوامل تغذیه ای
شامل پیروی از رژیم های لاغری غلط و عادات و انتخاب های غذایی نامناسب.
2 ـ عوامل درونی
شامل اختلالات هورمونی ، اختلال در انتقال دهنده های عصبی ، شرایط روحی نامناسب و استرس.
علاوه بر موارد فوق ، یک سری عوامل دیگر هم در بروز چاقی و میزان اثرگذاری رژیم لاغری در فرد موثر است از جمله:
جنسیت ، نوع چاقی ، چگونگی پیروی از رژیم لاغری ، وضعیت تحرک فرد ، تصویر ذهنی شخص از رژیم لاغری ، انگیزه فرد در پیروی از رژیم لاغری.

جنسیت
یکی از عوامل موثر در ابتلاء به چاقی جنسیت است. در زنان ، چاقی شیوع بیشتری نسبت به مردان دارد ، زیرا درصد چربی در بدن زنان بیش از مردان است(مردان عضله بیشتری در بدن خود دارند) و مدت زمان بیشتری جهت کاهش وزن زنان و رسیدن آنان به وزن طبیعی لازم است و این امر می تواند دلیلی برای یأس آنها در اصلاح وزن اضافی و رسیدن به وزن طبیعی باشد. در حالی که چنانچه خانم هایی با وزن بالا تحت نظر رژیم شناس از برنامه غذایی کاهش وزن صحیح پیروی نمایند و در این کار مداومت داشته باشند حتما می توانند در کاهش وزن موفق باشند و ضمنا از سلامت بیشتری نیز برخوردار شوند.

نوع چاقی
نوع چاقی نیز در موفقیت یا عدم موفقیت در پیروی از رژیم لاغری نقش دارد. چاقی را می توانیم به دو نوع تقسیم کنیم.
1 ـ چاقی نوع مردانه یا سیبی شکل: در این نوع چاقی معمولا تجمع چربی بیشتر در ناحیه شکم و اطراف کمر است. چون این نوع چاقی بیشتر در مردان چاق مشاهده می شود آن را چاقی نوع مردانه می نامند.

2 ـ چاقی نوع زنانه یا گلابی شکل: در این نوع چاقی ، تجمع چربی در باسن ، کفل و ران ها است و چون این نوع چاقی بیشتر در زنان چاق رخ می دهد به آن چاقی نوع زنانه می گویند. البته گاهی اوقات چاقی نوع مردانه در زنان و چاقی نوع زنانه در مردان نیز مشاهده می شود.
چاقی نوع مردانه از نظر سلامت خطرناک تر از نوع زنانه است و احتمال خطر عوارض قلبی – عروقی ، دیابت و.. در این نوع چاقی بیشتر است ولی کاهش وزن در این نوع چاقی آسان تر انجام می شود.

معمولا افراد مبتلا به چاقی نوع زنانه دیرتر و سخت تر وزن کم می کنند و به همین علت ممکن است در پیروی از رژیم لاغری دلسرد و مایوس شوند و این تصور برایشان پیش آید که رژیم کاهش وزن در آنان موثر نیست. این تصور صحیح نیست فقط این افراد دیرتر وزن اضافی خود را از دست می دهند ، بنابراین باید در کاهش وزن و تثبیت آن در محدوده طبیعی ، صبورتر و کوشاتر باشند.

طب سوزنی تعادل در سوختن چربیهای زنانه را افزایش داده و در کسانیکه کاهش وزن در آنها متوقف شده دوباره وزن شروع به کم شدن کرده و باعث افزایش اعتماد به نفس و سلامتی در فرد می شود.
     
  
زن

 
۷- قرصی برای کاهش وزن: با وجود تبلیغات فراوان داروهای لاغری، هیچ کدام از این داروها مورد تأیید تشکیلات نظارت بر دارو نیستند، به طوری که تا به حال پزشکان به بیمارانشان می‌گفتند که هیچ داروهای مجزه‌آسایی وجود ندارد که با خوردنش بتوانید بی‌زحمت و تلاش و کم کردن میزان غذا، وزن خود را کاهش بدهید. این گفته به منزله یک قانون، پذیرفته شده بود.
اما این روند ممکن است به زودی تغییر کند. به تازگی داروی جدیدی به نام Qnexa مورد آزمایش قرار گرفته است که می‌تواند در عرض یک سالل منجر به کاهش وزن ده درصدی شود.
این دارو، ترکیبی از دو داروی است: داروی phentermine و داروی topiramate.

phentermine یک داروی آمفتامینی است و کارش کاهش اشتهاست. البته در مورد تأثیرات جانبی مصرف درازمدت این دارو، شک و تردیدهایی وجود دارد.
topiramate دارویی است که کاربرد اولیه‌اش کنترل تشنج است، اما می‌تواند روی اشتها و میزان مصرف کالری توسط بدن هم تأثیر بگذارد.
به علاوه معلوم شده است که بیمارانی که این دارو را مصرف می‌کنند، سطح فشار خون و قند و کلسترول بهتری پیدا می‌کنند که همه اینها میزان ابتلا به بیماری‌های قلبی را در آنها کاهش می‌دهد.
البته هنوز تحقیقات بیشتری در مورد ایمنی و تأثیر این دارو باید انجام شوند. سازمان غذا و داروی آمریکا در یک نوبت از دادن مجوز به این دارو خودداری کرده و از شرکت سازنده خواسته است که تحقیقات بیشتری به خصوص در مورد مشکلات قلبی یا ایجاد ناهنجاری‌های جنینی، انجام بدهد.
در یک تحقیق دیگر در مرکز سرطان اندرسون در هوستون، دانشمندان یک داروی تحقیقاتی ضد سرطان به نام adipotide را به میمون‌ها تزریق کردند و متوجه شدند که در عرض یک ماه آنها را ۱۱ درصد لاغر می‌کند.
همه اینها نویدبخش این هستند که شاید بشود روزی با مصرف داروی تنها هم لاغر شد، اما اگر از من می‌شنوید هیچ چیزی به اندازه یک رژیم غذایی متعادل و ورزش نمی‌تواند سلامتی و تناسب اندام شما را تضمیمن کند.
     
  
زن

 
رژيم غذايي مناسب براي داشتن پوستي زيبا

1- بـه سُس اسپاگتی، هویج اضافه کنید. بـا این کــه وجـود آن اصــلاً حس نمی شود، اما کاروتین موجود در آن برای پوستتان بسیار مفید است.

2- بـه سالاد، اسفناچ اضافه کنید. اسـفـنـاج بـیـش از انواع دیگر سبزیجات، کاروتین در خود دارد.

3- هـر روز از یک دسر میوه ای استـفاده کنید که از مـاست وانیلی و میوه های تازه درست می شود. در این نــوع دسر از میوه هایی مثل زردآلو، هلو، انبه و پاپایه که حاوی میزان زیادی کاروتین هستند استفاده می شود.

4- برای درست کردن دسری که برای پوستتان مفید است، هندوانه را به شکل توپی بریده و برای چاشنی از نعناع استفاده کنید.

5- کلم بروکلی تازه را در یخچال نگاه داشته و به صورت پیش غذا قبل از شام بخورید.

6. همیشه شامتان را همراه با میوه صرف کنید. می توانید در سالاد شامتان از زردآلو یا هلوی تازه یا کنسرو شده استفاده کنید.

7- میوه های گرمسیری مثل انبه یا پاپایه را هم امتحان کنید.

8. در پاستا و سالاد گوجه فرنگی از اسفناج تازه یا کلم بروکلی استفاده کنید.

9. در سس سالاد به جای گوجه فرنگی از پاپایه استفاده کنید.

10. آب میوه هایی را برای خوردن انتخاب کنید که از میوه هایی با کاروتین بالا درست شده باشند. به جای خوردن همان آب سیب یا آب پرتقالی همیشگی، انتخاب های خود را وسیع تر کنید.



یک رژیم غذایی مفید برای پوست شما
دوست دارید بدانید که برای داشتن پوستی نرم، صاف و بی لکه چه باید بکنید؟ باید بدانید که بدون اصلاح رژیم غذاییتان، هیچیک از محصولات بهداشتی پوست در جهان نمی توانند سلامت پوست شما را تضمین کنند. در اینجا می خواهیم رژیم غذایی را به شما معرفی کنیم که باعث شادابی و سلامت پوست شما می شود.

* ماهی حاوی روغنی است که باعث تقویت پوست می شود. در این رژیم، برای ناهار و شام ماهی خورده می شود تا صافی و درخشندگی پوست تامین شود.

* بذر کتان حاوی مقدار زیادی اسید چرب امگا 3 می باشد که برای سلامتی پوست بسیار موثر است. در این رژیم غذایی این ماده را به سیریال صبحانه اضافه می کنند.

* ویتامین A برای حفظ سلامتی پوست ضروری است. در این رژیم از هویج، سیب زمینی شیرین، کدوی زمستانی، کلم بروکلی، اسفناج، و کلم پیچ و همه ی سبزیجاتی که حاوی ویتانمین A هستند استفاده می شود.

* ویتامین E نیز برای سلامتی پوست مفید است. این رژیم حاوی خشکبار، از جمله فندق و بادام می باشد.


صبحانه

انتخاب اول:

- شوربای آرد جو دوسر که با سرشیر و یک قاشق غذا خوری روغن کتان مخلوط با ذغال اخته درست می شود.

- آب پرتقال


انتخاب دوم:

- سیریال کامل همراه با سرشیر، توت فرنگی و یک قاشق غذاخوری روغن کتان

- آب گریپ فروت


انتخاب سوم

- گرانولا کم چربی مخلوط با یک قاشق غذاخوری روغن کتان و پودر مخلوط میوه، همراه با ماست ساده

- آب گوجه فرنگی به همران لیمو

ناهار


انتخاب اول

- 3 اونس تن مخلوط با یک قاشق مایونز کم چرب، گوجه فرنگی خرد شده، کرفس، هویج و فلفل سبز

- دو فنجان کاهو از قسمت های سبزتر برگ

- یک قطعه نان گندم به همراه دو قاشق چای خوری مارگارین تهیه شده با روغن زیتون

- یک فنجان سرشیر


انتخاب دوم

- سالاد میگوی کباب شده با سُس ویناگرته

- هویج کوچک

- 6 بیسکوییت

- یک فنجان سرشیر


انتخاب سوم

- بوقلمون

- ½ فنجان سُس سالسا به همراه یم فنجان فلفل زرد، سبز و قرمز

- یک فنجان سرشیر

عصرانه


یکی از این موارد را می توانید انتخاب کنید:


- سیب تازه، پرتقال یا نارنگی

- یک مشت آجیل

- ½ فنجان آجیل، میوه خشک یا چوب شور

- یک فنجان ماست به همراه ذغال اخته، تمشک یا توت فرنگی

- 6 هویج کوچک
شام


انتخاب اول

- فیله پخته شده

- ½ فنجان برنج قهوه ای

- یک فنجان اسفناج بخارپز شده به همراه آبلیمو، سیر و فلفل

- پودینگ وانیلی، با توت

- چای سبز


انتخاب دوم

- گوشت گاو

- ½ فنجان شربت توت فرنگی

- چای سبز


انتخاب سوم

- گوشت خوک

- ½ فنجان پوره سیبزمینی

- ½ فنجان کلم بروکلی بخارپز شده به همراه روغن زیتون و سیر

- ½ فنجان ماست

- چای سبز


بایدها و نبایدها


بایدها:

* روزی حداقل 8 لیوان آب بنوشید. می توانید آن را با کمی لیموی تازه طعم دار کنید.

* حداقل هفته ای سه بار از غذاهای دریای استفاده کنید، چون روغن موجود در ماهی باعث درخشندگی و تقویت پوست می شود.

* حداقل روزی شش میوه بخورید. (میوه ها را از انواع و رنگ های مختلف انتخاب کنید—گوجه فرنگی قرمز، فلفل سبز، پرتقال)

* دقت کنید که حتماً 20 تا 30 درصد کالری های رژیم غذاییتان از چربی های سالم مثل روغن زیتون، آوکادو، روغن کانولا تشکیل شده باشد.

* هرروز از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید. مهم نیست که هوا چطور باشد یا کجا زندگی کنید.

* هنگام رفتن بیرون از منزل حتماً ار کلاه های سایبان دار استفاده کنید تا از برخورد مستقیم آفتاب به پوست صورتتان جلوگیری شود.
نبایدها:

* از نوشیدن مشروبات الکلی خودداری کنید.

* از خوردن میان وعده های پرچرب مثل چیپس، غذاهای سرخ شده و شکلات خودداری کنید.

* از کشیدن سیگار تا حد امکان خودداری کنید.

پوستي شاداب داشته باشيد!
     
  
زن

 
با رژيم هاي كم چربي خداحافظي كنيم؟

صدف كوه كن- توصيه هاي بي شماري در زمينه اين كه چه بخوريد و چه نخوريد وجود دارد. اما به نظر مي رسد كه اين توصيه ها دائماً تغيير مي كنند. به عنوان مثال اعتقاد بر اين كه بستني از بسياري از بيماريها جلوگيري مي كند تا مدتها وجود داشت در حالي كه اين روزها تحقيقات زيادي انجام شده كه اين اعتقاد را بي اعتبار مي كند و به نظر مي رسد به روزهايي نزديك شده ايم كه شاهد استناد به تحقيقات جامع و فراگير باشيم.
در همين رابطه گروه تحقيقاتي پيشگامان سلامتي زنان (WHI) گزارش داد كه خوردن چربي كمتر بعد از دوران قاعدگي از كمتر شدن خطر ابتلا به سرطان و بيماريهاي قلبي در زنان نمي كاهد.
حال اين سؤال مطرح است كه آيا واقعاً عمر رژيم هاي كم چربي به سر آمده است؟
در مطالعه اي كه توسط WHI انجام شد، آنها به بررسي ارتباط ميان رژيم هاي كم چربي و خطر ابتلا به سرطان و بيماريهاي قلب و عروق پرداختند. در اين تحقيق بيش از 48000 خانم 79-50 ساله مورد بررسي قرار گرفتند كه به گروهي از اين خانم ها رژيم محدود در چربي داده شد به اين شكل كه چربي رژيم غذايي آنها از 38 درصد كالري روزانه به 29 درصد تقليل يافت در حالي كه گروه ديگر، هيچ تغييري در رژيم غذايي شان ايجاد نكردند.
بعد از گذشت 8 سال، وقتي به بررسي نتايج پرداختند، مشاهده كردند كه ميزان ابتلا به سرطان سينه، سرطان كولون و بيماريهاي قلب و عروق برابر بود.
اما تحقيقات انجام شده توسط سازمان WHI، نمي تواند به عنوان نمونه اي مورد استناد در تغذيه مورد استفاده قرار گيرد چرا كه اشكالات زير به اين تحقيق وارد است:
آيا اين رژيم كم چربي به ميزان كافي از چربي ها كم كرده بود؟
- گرچه هدف مطالعه، كاهش ميزان چربي دريافتي در اين خانم ها به ميزان 20 درصد از كالري روزانه بود و اين افراد تنها آن را به ميزان 29 درصد از كالري روزانه كاهش داده بودند، در حالي كه اگر اين كاهش در حدي كه مورد انتظار بود انجام مي گرفت امكان ثمردهي وجود داشت.
اگر تغييرات رژيم غذايي در افرادي با گروه سني جوان تر مورد بررسي قرار مي گرفت، نتايج چه تغييري را نشان مي داد؟
- سن متوسط براي اين آزمايشات در حدود 62 سال بود. اين امكان وجود دارد كه كاهش ميزان چربي خيلي كم اتفاق نيافتاده باشد، بلكه خيلي دير آزمايش شده باشد. اين بررسي مشخص نمي كند كه اگر كاهش چربي رژيم در سنين كمتر يا با زمان طولاني تر انجام بگيرد، تأثيري روي بيماريها خواهد داشت يا خير؟
در اين ميان تأثير چربي هاي خوب و چربي هاي بد چيست؟
- تحقيقات انجام گرفته، خانم ها را به خوردن چربي هاي سالم (چربي هاي حاوي اسيدهاي چرب غيراشباع) نظير آنچه در روغن هاي گياهي مايع، مغزهاي گياهي و ماهي وجود دارد، تشويق نمي كرد و اگر افراد مورد مطالعه چربي هاي رژيم غذايي خود را از انواع اشباع شده نظير آنچه در روغن هاي هيدروژنه جامد، گوشت ها، غذاهاي فرآوري شده و بعضي از محصولات لبني پرچرب وجود دارد، به دست آورده باشند، نتايج كاملاً متفاوت خواهد بود.
آيا بانوان پيروي كننده از رژيم، آن را به اندازه كافي طولاني اجرا كردند تا مزاياي آن آشكار شود؟
- رژيم هاي كم چربي، كاهش هاي جزئي در ميزان ابتلا به سرطان سينه و ميزان كلسترول را تجربه كردند، همچنين تا حدودي ضايعات پيش سرطاني در روده بزرگ آنها كم شد. منتها اين مقدار كاهش به قدري جزئي بود كه امكان بي ارتباط بودن آن با اين قضيه وجود دارد و شايد اگر مدت طولاني تر شود، اين اثر بارزتر گردد.
نقش ورزش و كاهش وزن در اين ميان چيست؟
- تعداد زيادي از داوطلبان اضافه وزن داشتند كه در هيچ كدام از موارد در رابطه با كاهش وزن يا ورزش صحبتي به ميان نيامده بود. از اين رو مطالعات انجام گرفته مورد سؤال واقع مي شود. در حالي كه يك رژيم كم چرب ممكن است جادويي در برابر بيماريهاي قلبي و سرطان نباشد، اما توصيه هاي زير به هر كسي كمك مي كند تا خطر ابتلا به اين بيماريها، كاهش يابد:
۱ سيگار نكشيد و از دود دست دوم پرهيز كنيد.
۲ ميزان فشار، قند و كلسترول خون خود را بررسي كنيد و اگر هركدام از موارد يادشده با تعداد طبيعي اختلاف داشت، به تعديل آنها از طريق مشاوره با پزشك معالجتان بپردازيد.
۳ به انجام آزمايشاتي در زمينه سرطان كولون بپردازيد و از پزشك خود در رابطه با آزمايشاتي كه در اين زمينه براي شما اهميت دارد، راهنمايي بخواهيد تا بدانيد چه موقع بايد به انجام آزمايشات بپردازيد.
۴ اگر خانم هستيد، به طور مرتب به ماموگرافي و آزمايشات مربوط به سينه به وسيله پزشك خود بپردازيد و اگر به هر تغييري در سينه خود پي برديد، پزشكتان را در جريان قرار دهيد.
۵ از مصرف الكل بپرهيزيد.
۷ در رابطه با سابقه خانوادگي بيماريها با پزشك خود صحبت كنيد، به طور مثال اگر در رابطه با سرطان پستان يا كولون سابقه خانوادگي داريد، ممكن است پزشك شما پس از آگاهي از اين امر، آزمايشات زودهنگام را به شما توصيه كند.
۷ مصرف چربي هاي اشباع (جامد) رژيم غذايي خود را بسيار محدود كنيد و آن را به زير 10 درصد از كل كالري رژيم روزانه محدود كنيد، همچنين از اسيدهاي چرب ترانس (چيزي كه در روغن هاي گياهي هيدروژنه) وجود دارد، پرهيز كنيد.
۸ از رژيم غذايي كه حاوي ميوه، سبزي و غلات يا دانه هاي كامل است پيروي كنيد.

همشهری
     
  
زن

 
هفت تصور غلط در مورد رژيم غذايى

ایران-كاهش وزن گاهى مى تواند خيلى مشكل باشد به طورى كه اين مسأله امروزه افكار اكثر افراد را به خود اختصاص داده است. تصورات و باورهاى غلطى در مورد انواع رژيمهاى غذايى در ذهن افراد جاى گرفته است و درحقيقت اين تصورات گاهى برخلاف آنچه شما مى خواهيد، عمل مى كنند. مثل:

۱) دسر ممنوع: در حقيقت در رژيم غذايى اتاقى براى هر نوع غذا وجود دارد بخصوص آن دسته از غذاهاى موردعلاقه و دلخواه شما. تا زمانى كه ميزان كالرى مصرفى خود را كنترل مى كنيد (بخصوص كربوهيدراتها) مى توانيد هرآنچه را كه دوست داريد، بخوريد و اصلاً فكر بكنيد كه دسرها و شكلاتها نبايد در رژيم غذايى وجود داشته باشند.

۲) براى به وجود آمدن تفاوتها بايد وزن زيادى كم كنيد: تحولات ايجاد شده در آغاز رژيم غذايى بيشترين تأييد را بر روى سلامتى فرد به جاى مى گذارد. مطالعات نشان مى دهد كاهش تنها ۵ تا ۱۰ پوند باعث بهبود مقاومت انسولين مى شود و كافى است تا براى افراد مبتلا به ديابت نوع دوم مصرف دارو يا تزريق را از بين ببرد.

۳) نوع غذايى كه مى خوريد مهمتر است يا مقدار آن؟ اين باور اصلاً درست نيست. مطالعات اخير نشان مى دهد،ميزان كالرى موجود در غذا و ميزان كالرى كه مصرف مى كنيد مهم است، نه اينكه اين كالرى از كجا آمده است. بنابراين مقدار كالرى مهم است نه نوع غذا.

۴) در صورت ورزش هرچه مى خواهيد مى توانيد بخوريد. اين باور نيز غلط است زيرا اگر ميزان كالرى مصرفى خود را كم نكنيد هرگز نمى توانيد وزن خود را كاهش دهيد.

۵) وعده غذايى را حذف نكنيد: مطالعات نشان مى دهد، افرادى كه صبحانه نمى خورند چاق تر از بقيه هستند و وقتى وعده هاى غذايى حذف مى شود، باعث پرخورى بيشتر در بعدها مى شود. اگر به ديابت مبتلا هستيد حتماً بايد در طول روز از مقدارى غذا براى ثابت نگه داشتن سطح قند خون خود استفاده كنيد.

۶) نشاسته هاى چاق كننده: اگر فردى مبتلا به مقاومت انسولين هستيد، بدن شما راحتتر كالرى كربوهيدرات را به چربى تبديل مى كند، به جاى اينكه آن را براى تأمين انرژى بسوزاند، اما لازم به ذكر است كه نشاسته ها و كربوهيدراتها نسبت به انواع ديگر غذاها كالرى كمترى دارند. موضوع مهم مقدار كالرى است، بنابراين اگر كربوهيدرات را با خامه و كره مصرف كنيد، آن وقت بسيار چاق كننده خواهد شد.

۷) استفاده از غذاهاى آماده هرگز نگوييد «هرگز»: فست فود نيز مى تواند در برنامه غذايى گنجانده شود به شرط اينكه انتخاب درستى داشته باشيد. سعى كنيد از غذاى سرخ شده كمتر استفاده كنيد و غذاى كبابى را جايگزين آن كنيد، سيب زمينى سرخ شده را با همراه خود نصف كنيد تا كمتر بخوريد و از خوردن چاشنى هاى پرچرب مثل سس مايونز نيز خوددارى كنيد. حال متوجه مى شويم كه برخى تصورات غلط در ذهن افراد جاى گرفته است و با كنترل كالرى همه چيز مى توان خورد.
     
  
زن

 
دليل فوق العاده براى آغاز تحرك

ایران-هيچ چيز به اندازه ورزش كردن براى سلامت بدن مفيد نيست. كاهش وزن و سوختن كالرى تنها يك مزيت آن است. ورزش منظم باعث تقويت ماهيچه ها و عضلات مى شود، اما مزاياى ديگرى نيز دارد.
۱) انرژى بيشتر: شايد باور كردن آن كمى مشكل باشد، اما ورزش باعث مى شود تا شما انرژى بيشترى احساس كنيد يا به عبارتى پرانرژى شويد. مطالعات نشان مى دهد، انرژى حاصل از ده دقيقه پياده روى خيلى بيشتر از انرژى حاصل از خوردن يك حبه شكلات است. زيرا ورزش ميزان هورمونى را كه باعث بالارفتن انرژى مى شود، افزايش مى دهد تنها با چند حركت ورزشى و كششى اكسيژن براى بهبود عملكرد ماهيچه ها تأمين مى شود و اين حالت موجب افزايش استقامت مى شود. همين استقامت و نيروى جسمانى كافى است تا شما احساس كنيد پرانرژى تر هستيد.
۲) استرس كمتر: تنها يك ورزش ساده مى تواند از ميزان استرس و عصبانيت بكاهد. ورزش جريان مواد شيميايى مغز مثل «ستروتونين» را كه با حوصله خوب و خلق و خوى خوب مرتبط است، بالا مى برد. اين كار باعث بالارفتن دماى مركزى بدن مى شود به طورى كه فرد به اندازه استراحت در يك وان حمام آب گرم احساس آرامش مى كند.
۳) مغز آگاه تر و هوشيارتر: ورزش باعث ايجاد جرقه خلاقيت مى شود. بعد از يك ساعت ورزش فرد احساس بهترى دارد و خلاقيت بيشترى پيدا مى كند.
۴) شريان هاى سالمتر: فعاليت بدنى باعث بالا رفتن ميزان HDL كه همان كلسترول خوب است مى شود و به بدن كمك مى كند تا از رشد LDL يا كلسترول بد خلاص شود. ورزش ميزان HDL را ۲۰ درصد افزايش مى دهد. علاوه بر اين ميزان ذرات چربى موجود در خون به نام ترى گليسيريد را ۴۰ درصد كاهش مى دهد. وزرش ترى گليسيريد را به اسيدهاى چربى كه براى انرژى مى سوزند، تبديل مى كند. تا زمانى كه ورزش مى كنيد، چربى هاى ذخيره شده در بدن مى سوزد و اين كليد موفقيت در لاغر شدن و كاهش وزن است.
هر چه ميزان ترى گليسيريد موجود در خون كمتر باشد احتمال بروز بيمارى هاى قلبى كمتر است.
۵) سيستم دفاعى بهتر و قوى تر: از لحظه اى كه ورزش را آغاز مى كنيد، حركت قلب سريعتر و فشار خون بيشتر مى شود و با ورزش سلول هاى دفاعى مبارزه كننده با بيمارى ها داخل خون مى شوند و در آنجا اين قابليت را دارند كه در برابر ويروس هايى مثل آنفلوآنزا و سرماخوردگى مقاومت كنند، مطالعات نشان مى دهد، افرادى كه ورزش مى كنند ۴۰ تا ۵۰ درصد كمتر از بقيه بيمار مى شوند.
     
  
زن

 
راه ساده براى سوزاندن كالرى

ایران-براى سوزاندن كالرى فقط كافى است كه مقدارى فعاليت روزانه خود را بيشتر كنيد يا به عبارت ديگر، كمى تحرك به برنامه روزانه خود بيفزاييد.
۱) وقتى در داروخانه، مطب پزشك و فرودگاه منتظر هستيد به جاى اينكه به جايى تكيه دهيد، كج يا مورب بايستيد، سعى كنيد صاف بايستيد. ايستادن در هر ساعت باعث سوختن ۳۶ كالرى بيشتر از مواقعى مى شود كه نشسته ايد.
۲) براى تميز كردن باغچه منزل خود به جاى استفاده از جارو يا ماشين جمع آورى برگ ها با دست برگها را جمع كنيد با اين كار هر نيم ساعت ۵۰ كالرى مى سوزد.
۳) براى تى كشيدن كف منزل و يا تميز كردن خانه به جاى استفاده از جاروبرقى از جارودستى استفاده كنيد و روى زمين بنشينيد و با كمك دستانتان تى بكشيد، در اين حال كالرى بيشترى مى سوزانيد.
۴) آدامس بدون قند زياد بجويد، مطالعات نشان مى دهد، فعاليت ماهيچه هاى لثه به تنهايى ۱۱ كالرى در ساعت مى سوزاند.
۵) به جاى بردن اتومبيل به كارواش، آن را خودتان بشوييد با اين كار هر ساعت ۲۸۰ كالرى اضافه مى سوزد.
۶) با كودكانتان بازى كنيد. در بازيهايى مثل واليبال و بسكتبال يا «لى لى» يا پرش آنها را همراهى كنيد. در هر ۱۰ دقيقه ورزش ۸۰ تا ۱۳۷ كالرى مى سوزد.
     
  
زن

 
رژيم لاغري بسياري را چاق مي‌كند

يك تحقيق در آمريكا نشان داده است كه رژيم لاغري نمي‌تواند در دراز مدت وزن فرد را پايين نگه دارد و حتي ممكن است سلامت او را با خطر روبه‌رو كند.

به گزارش پايگاه اينترنتي بي.بي.سي، محققان آمريكايي‌در جريان مطالعات خود دريافته‌اند كه افراد در شش ماه اول رژيم لاغري بين پنج تا ده درصد وزن خود را از دست مي‌دهند.

محققان دانشگاه كاليفرنيا در بازنگري ‪ ۳۱‬تحقيق در زمينه رژيم‌هاي لاغري متوجه شده‌اند كه بالغ بر دو سوم افرادبعد از پنج سال نه تنها به وزن قبلي خود بازمي‌گردند بلكه وزنشان بيشتر هم شده است.

مجله روانشناسان آمريكايي در گزارشي آورده است كه كم و زياد شدن سريع وزن بدن مي‌تواند در ابتلا به بيماري‌هاي قلبي و سكته مغزي موثر باشد.

" تريسي مان " كه سرپرستي گروه محققان دانشگاه كاليفرنيا را بر عهده داشته است، مي‌گويد:رژيم لاغري باعث نمي‌شودكه وزن براي‌هميشه پايين بماند.

پرفسور مان نتيجه مي‌گيرد كه براي بيشتر افراد بهتر است كه اصلا رژيم لاغري نگيرند ، چون وزن آنها همان ميزان باقي مي‌ماند و در ضمن به خاطر بالا و پايين نرفتن وزن تا اين حد صدمه نمي‌خورند.

اين محقق در ادامه هشدار داده است كه برخي‌از تحقيقات صرفا به گفته‌هاي داوطلبان و نه اندازه‌گيري مستقيم توسط كارشناسان مستقل تكيه‌مي‌كنند و بقيه هم فقط براي مدت كمي داوطلباني كه لاغر شده‌اند را تحت‌نظر دارند . بنابراين نتايج اين تحقيقات ملاكي براي همه افراد نيست.

پرفسور مان، رييس اين گروه تحقيق در دانشگاه كاليفرنيا ، گفته است كه برخي تحقيقات با استناد به گفته داوطلبان و نه نظر كارشناسي،يك رژيم لاغري را موفق اعلام مي‌كنند و اين درحالي است كه افرادي كه دوباره چاق شده‌اند ، معمولا در اين‌گونه نظرسنجي‌ها شركت نمي‌كنند.بنابراين مردم اغلب برداشت غلطي از رژيم‌هاي لاغري دارند.

در يكي ازاين تحقيقات، پنجاه درصداز افرادي كه رژيم لاغري گرفته بودند پنج سال بعداز لاغرشدن نه تنها دوباره به‌همان وزن اوليه خود بازگشته بودند بلكه پنج كيلوگرم چاق‌تر هم شده بودند.

اين تحقيق از رژيم لاغري خاصي نام نبرده بلكه انواع رژيم‌ها را در نظر گرفته است.

پرفسور مان گفته است كه به نظر او خوردن درحد اعتدال و ورزش روشي خوب براي همه افراد است.

دكتر ايان كمپبل،مدير گروه پزشكي سازمان "ويت كانسرن"، مي‌گويد:بسياري از مردم به رژيم لاغري نگاهي كوتاه مدت دارند ،جلوگيري از اضافه وزن چالشي است براي همه عمر. درست مثل بيماري قلب يا بيماري رواني كه اگر دارو را قطع كنيد ممكن است حالتان بدتر شود.

وي مي‌افزايد:افرادي كه اضافه وزن دارند اغلب عادات متوازني ندارند و بعداز اين كه وزنشان كم شد ورزش و رژيم غذايي سالم را كنار مي‌گذارند.
     
  
صفحه  صفحه 1 از 24:  1  2  3  4  5  ...  21  22  23  24  پسین » 
خانه و خانواده

Slimming and Obesity Diets | انواع رژیم لاغری و چاقی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA