انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 9 از 62:  « پیشین  1  ...  8  9  10  ...  61  62  پسین »

Medical News | اخبار پزشکی


زن

 
عضو انجمن گوش، گلو و بيني ايران در گفت‌وگو با فارس:
از هر 700 نوزاد يك نفر نياز به كاشت حلزون گوش دارد
خبرگزاري فارس: عضو انجمن گوش، گلو و بيني ايران گفت: از هر 700 نوزاد يك نفر احتمال ناشنوا شدن و در نتيجه كاشت حلزون دارد كه با در نظرگرفتن جمعيت جوان كشور و مواليد بالا در آينده‌اي نزديك اين احتمال مبتلا به ناشنوايي بيشتر خواهد شد.



مسعود متصدي زرندي در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي خبرگزاري فارس با اشاره به عمل كاشت حلزون اظهار داشت: خلاف ديگر اعمال جراحي كه در آنها بيمار پس از انجام عمل تنها جهت معاينه پس از عمل به پزشك مراجعه مي‌كند در اين عمل شخص پس از انجام عمل تا آخر عمر بيمار محسوب مي‌شود.
وي با اشاره به مشكلات سيستمي كاشت حلزون گفت: بايد كميته‌اي آگاه به مسائل درماني گوش برنامه اي جامع كه داري كانال ورودي و خروجي مشخص باشد را طرح ريزي كنند كه بر طبق آن بيمار پس ازعبور از كانال ورودي مراحل معاينات اوليه، سيستم غربالگري و انجام عمل كاشت حلزون در نهايت وارد كانال خروجي يعني معاينات پس از كاشت حلزون شود و بيمار با سرگرداني مواجه نشود.
متصدي افزود: متاسفانه سيستم غربالگري در شهرهاي كوچك كه بر طبق آن مشخص مي‌شود كدام نوزاد نياز به كاشت حلزون دارد، يا به طور كامل وجود ندارد ويا ضعيف است كه وزارت بهداشت بايد تلاش بيشتري كند.
وي با اشاره به گراني پروتز تصريح كرد: بايد سيستم مورد نظر به گونه‌اي طراحي شود كه نوسانات كمبود پول و گراني پروتز و… نتواند در كار درماني بيماران خللي ايجاد كند.
اين مسئول كاشت حلزون در دانشگاه علوم پزشكي تهران با بيان اينكه نوزادي كه نياز به كاشت حلزون دارد بايد در طي دوسال 100 جلسه آموزش ببيند، يادآور شد: در اين بخش نياز به وجود برنامه حمايتي از افرادي كه مي بايست از شهرستان هاي دور به شهرهاي بزرگ مسافرت كنند، نياز است؛ چرا كه با درآمد معمولي يك ايراني 100 جلسه مسافرت در طي دو سال، اقتصاد خانواه را دچار خلل مي‌كند.
وي با اشاره به هزينه بالاي كاشت حلزون خاطرنشان كرد: در سه سال پيش از 17 ميليون هزينه كاشت حلزون، بيمار تنها 500 هزار تا يك ميليون تومان پرداخت مي كرد؛ اما با افزايش تعداد بيماران و كمبود پروتز در حال حاضر سهم بيمار شش ميليون است و مابقي را هيات امناي صرفه جويي ارزي پرداخت مي‌كند.
اين عضو انجمن گوش گلو و بيني از در اختيار قراردادن مبلغي به سازمان بهزيستي جهت معاينات و بررسي پس از عمل جراحي بيماران نيازمند به كاشت حلزون انتقاد كرد و گفت: سازمان بهزيستي توانايي علمي معاينات و بررسي وضعيت پس از عمل بيماران را ندارد و اين بيماران بايد در تعامل با بخشهاي مختلف گوش باشند.
وي مهمترين علت ايجاد اين بيماري را عوامل ژنتيكي دانست و تصريح كرد: ازدواج فاميلي، بيماري هايي از قبيل توكسوپلاسموز در دوران حاملگي، زردي نوزادان و قراردادن نوزاد در محيطي با سر و صداي زياد پس از زايمان از مهمترين عوامل بروز ناشنوايي در نوزادان است.
     
  
زن

 
دوقلوهای مصری در عربستان از هم جدا شدند

دوقلوهای مصری در عربستان از هم جدا شدند
همشهری آنلاین:
یک گروه 70 نفره از پرسنل پزشکی که وزیر بهداشت عربستان سعودی آن​ها را رهبری می‌کرد، شنبه 28 فوریه ‌ (10 اسفند) به طور موفقیت‌‌‌آمیزی دوقلوهای به هم‌چسبیده مصری را از هم جدا کردند. به گزارش خبرگزاری فرانسه سعود الجدان، یکی از اعضای گروه پزشکان اعلام کرد در "شهر پزشکی ملک عبدالعزیز"، حسن و محمود 9 ماهه که از شکم به هم متصل بودند، بعد از یک جراحی 9 ساعته از هم جدا شدند.
جدان گفت: "این عمل به راحتی انجام گرفت. بچه‌ها در وضعیت پایداری هستند."
در حالیکه پزشکان داشتند روی بخش‌هایی از بدن دوقلوها که مشترک بودند، از جمله روده، مجاری ادراری و اندام‌‌های تناسلی کار می‌کردند، دو کودک جداشده در دو اتاق جداگانه در بخش مراقبت‌های ویژه کودکان نگهداری می‌شدند.
به گفته جدان، این کار به این خاطر انجام شد که به این دو پسر امکان هر چه بیشتر کارکرد طبیعی اندام‌ها را بدهند.
او افزود: "آنچه ما انجام می‌دهیم بر کیفیت زندگی این کودکان در آینده اثر خواهد گذاشت."

گروه جراحی که بوسیله وزیر جدید بهداشت عربستان سعودی، عبدالله الربیه، رهبری می‌شد، به خاطر اعمال جراحی که برای جدا کردن دوقلوهای به هم‌چسبیده انجام داده است، شهرت دارد.
به گفته سخنگوی بیمارستان، سامی الشلان، در ابتدا انتظار می‌رفت این عمل،‌ که به صورت زنده برو روی وب‌سایت بیمارستان دیده می‌شد، 15ساعت طول بکشد، اما عمل سریع‌تری از برنامه قبلی پیش‌رفت.
او گفت، با توجه به تجربه گروه جراحی:‌ "ما سه ساعت جلوتر از زمان هستیم." این بیست و یکمیم عمل جراحی موفقیت‌آمیز جدا کردن دوقلوهای به هم‌چسبیده بود که در این بیمارستان انجام می‌شد.
به گفته جدان، اگر عارضه‌ای پیش نیاید، این دوقلوها برای دوماه دیگر در بیمارستان خواهد ماند و بعد با والدین‌شان به مصر باز خواهند گشت
     
  
زن

 
درحاشيه اجلاس وزراي بهداشت كشورهاي اسلامي‌عنوان‌ شد

مديرهمكاري بين‌الملل وزارت بهداشت فلسطين، مهمترين خواسته ملت فلسطين را از كشورهاي اسلامي اتحاد در برابر مجامع بين‌الملل براي شكست محاصره غزه برشمرد و افزود: هم اكنون امكان انتقال 900 بيمار مبتلا به سرطان و قلب و عروق به خارج ازشهر غزه وجود ندارد كه تراژدي غمگيني را رقم زده است.
دكتر مدحت عباس، در گفت وگو با خبرنگار «بهداشت و درمان» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ‌در حاشيه دومين اجلاس وزراي بهداشت كشورهاي عضو سازمان كنفرانس اسلامي با اشاره به گسترش فقر و بيكاري در شهر غزه به حمايت‌هاي مالي ساير كشورها براي رفع اين مشكلات تاكيد كرد و افزود: حضور نيروهاي آموزش ديده حرفه‌اي بهداشتي اعم از پزشك و پرستار نيز از ديگر خواسته‌هاي دولت فلسطين براي ياري مردم مظلوم غزه است.
وي، با بيان اين كه به دنبال حملات ددمنشانه رژيم اشغالگر فلسطين، يك‌هزار و 500 نفر از شهروندان غزه شهيد و شمار فراواني از آنان نيز مجروح شده‌اند، ‌گفت: اين در حاليست كه هنوز همه مرزهاي اطراف غزه به جز مرز مصر مسدود است و اين مشكلات فراواني را براي شهر غزه ايجاد كرده است.
مديرهمكاري بين‌الملل وزارت بهداشت فلسطين، به مشكلاتي نظير تخريب زير ساخت‌هاي بهداشتي و منازل مسكوني اشاره كرد و افزود: به علت قطعي برق ناگزير به استفاده از ژنراتورهايي هستيم كه دائما با مشكل مواجه هستند.
دكتر مدحت عباس، ممنوعيت ورود گاز، تجهيزات و نيروهاي حرفه‌اي و بهداشت كاران را از ديگر مشكلات شهر محاصره شده غزه عنوان كرد و افزود: به علت عدم ورود مصالح ساختماني از جمله سيمان و غيره در بازسازي و تاسيس بيمارستان‌ها و مراكز درماني با مشكل روبرو هستيم.
وي، در پايان اظهار اميدواري كرد كه ضمن اطلاع رساني مناسب بتوانيم به راه حل مناسبي براي رفع مشكلات مردم مظلوم غزه در اين اجلاس دست يابيم.

========================

طراحی کیت آزمایشگاهی ارزیابی پوکی استخوان در کشور

اولین بسته تشخیص آزمایشگاهی(کیت) پوکی استخوان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان طراحی و ساخته شد.

علی علوی مدیر عامل شرکت تحقیقاتی حکیمان شرق از شرکتهای مستقر در پارک علم و فناوری شیخ بهایی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با بیان این خبر گفت: طی تحقیقاتی موفق به طراحی و ساخت نخستین کیت کنترل و ارزیابی "هیدروکسی پرولین" به عنوان شاخص پوکی استخوان شدیم.

وی با بیان اینکه روش رایج برای بررسی پوکی استخوان، دانسیتومتری و عکسبرداری از استخوانها است، افزود: دقت این روش برای پیگیری وضعیت بیماری و نحوه پاسخ به درمان به نحوی است که زمان مناسب برای هر آزمون حداقل یک سال بعد از شروع درمان است.

علوی ادامه داد: دقت این روش ابداع شده که هزینه کمتری را نیز به دنبال دارد به گونه ای است که با فواصل زمانی دو ماهه می توان وضعیت بیمار را سنجید.

مجری طرح هزینه بسیار کمتر، زمان تشخیص بسیار سریع و دقت بسیار بالا نسبت به روشهای معمول را از ویژگیهای بارز و منحصر به فرد این کیت ذکر کرد.

وی دستیابی به دانش فنی استخراج "لاکتوفرین" از شیر، تولید داروهای ضد سرطان از خون و کیت اندازه گیری کلر آزاد شده را از دیگر دستاوردهای این شرکت نام برد
     
  
زن

 
جوهر خالكوبي جايگزين تست دردناك قند خون مي‌شود

محققان آزمايشگاه‌هاي «دراپر» در ماساچوست، نوعي جوهر خاص خالكوبي ابداع كرده‌اند كه كاربرد پزشكي دارد و مي‌تواند ميزان قند خون افراد را كنترل كند.

اين جوهر خاص بر اساس مقدار گلوكز در درون پوست بدن، تغيير رنگ مي‌دهد.

پژوهشگران نانوفن‌اوري در ارتباط با اين پروژه معتقدند كه اين جوهر قابل تزريق ممكن است روزي به عنوان يك روش تاييد شده براي تست قند خون مورد استفاده قرار گيرد و به اين ترتيب بيماران ديابتي از روشهاي دردناك فعلي تست قند، رهايي خواهند يافت.

پژوهشگران تاكيد كردند كه براي بهره‌مندي از اين روش هيچ نيازي به انجام خالكوبي‌هاي بزرگ و با ظاهر ناخوشايند روي شانه يا ديگر قسمتهاي پوست نيست، بلكه تنها با انجام چند ميليمتر خالكوبي سطحي مي‌توان از مزاياي اين روش بهره‌مند شد.

به علاوه اين نوع خالكوبي پزشكي هرگز به عمق خالكوبي‌هاي معمولي انجام نمي‌گيرد و بسيار سطحي است.

دكتر هيتر كلارك و دستياران وي در ابتدا قصد داشتند كه يك جوهر حساس به سديم براي كنترل سلامت قلب توليد كنند، اما در حين تحقيقات خود موفق به اين كشف جديد شدند.

ذرات تشكيل دهنده اين جوهر كره‌هايي بسيار ظريف به قطر حدود 120 نانومتر هستند.

در داخل هر ذره سه بخش وجود دارد كه شامل يك مولكول تشخيص دهنده گلوكز، يك مولكول با قابليت تغيير رنگ و مولكولي است كه از گلوكز تقليد مي‌كند.

اگر مولكول تشخيص قند به گلوكز زياد برخورد كند، جوهر زرد رنگ مي‌شود و اگر ميزان گلوكز كمتر از معمول باشد، رنگ جوهر ارغواني مي‌شود
     
  
زن

 
افزايش مصرف داروي ترامادول در ايران معماست

معاون مركز ملي مطالعات اعتياد گفت: داروي ترامادول نسبت به ترياك و هروئين ماده مخدر سبك‌تري است اما درمان آن سخت‌تر است و البته هنوز علت افزايش مصرف اين داروي مسكن در ايران معلوم نيست.

آذرخش مكري پنجشنبه در همايش كنترل سوء مصرف ترامادول در تالار اجتماعات مركز قلب تهران، افزود: در صورتي كه افزايش مصرف داروي اعتياد آور ترامادول در ايران به علت گرايش معتادان به مواد مخدر سنگين مانند ترياك، هروئين و كراك به اين ماده باشد، اين خبر بدي نيست اما اگر به عنوان افزايش اعتياد به اين ماده به عنوان ماده اصلي مصرف باشد، نگران كننده است.
وي گفت: همه آمارها و تحقيقاتي كه در جمعيت معتادان كشور تاكنون انجام شده، در بين معتادان سنگين انجام شده است و آماري از سوء مصرف مواد مخدر سبك در كشور وجود ندارد، از طرفي تغيير الگوي مصرف معتادان نيز به درستي مشخص نيست بنابراين افزايش مصرف ترامادول در كشور ما به صورت يك معما درآمده است كه معلوم نيست پديده خوب يا بدي است.
معاون مركز ملي مطالعات اعتياد افزود: مواد مخدر از نظر توان اعتيادآوري با هم مساوي نيستند، مثلاً در مورد كوكائين گفته مي‌شود از هر 2 نفري كه اين ماده را مصرف كنند يكي معتاد و وابسته مي‌شود، در مورد هروئين از هر 4 نفر مصرف كننده يكي به آن معتاد مي‌شود، در مورد سيگار از هر 20نفري كه يكبار مصرف سيگار را تجربه ‌كنند، يك نفر معتاد و به وابسته به سيگار مي‌شود و در مورد ترياك نيز از هر 8 نفر مصرف كننده يك نفر معتاد مي‌شود.
وي گفت: در كشور ما در مورد ميزان اعتياد به ترامادول و متادون بررسي نشده است و به همين علت آماري در اين زمينه وجود ندارد اما در آمريكا تحقيقات نشان داده است كه از هر 7 نفري كه داروي ترامادول استفاده مي‌كنند، يك نفر به اين دارو وابسته مي‌شود.
مكري افزود: به طور كلي مي‌توان مواد اعتياد‌آور را به 2 دسته مواد سبك و سنگين تقسيم كرد و در هر گروه اگر يك ماده ممنوع يا كمياب شود، مصرف ماده اعتياد آور ديگر در همان گروه افزايش مي‌يابد، البته مصرف مواد با ساير كارهاي خلاف نيز ارتباط دارد به عنوان مثال ممكن است ممنوع شدن كوكائين در يك كشور به افزايش قمار يا بي‌بند و باري جنسي منجر شود.
وي ادامه داد: بر اساس اين تئوري مواد سنگين با هم و مواد اعتياد آور سبك با هم رقابت دارند، ترامادول جزء مواد اعتياد آور سبك است، در اين گروه تفاوت مصرف بين مردان و زنان زياد نيست اما در گروه مواد اعتيادآور سنگين به طور مشخص ميزان مصرف در بين مردان به مراتب بيش از زنان است.
اين روانپزشك افزود: تحقيقات در دنيا نشان داده است كه 24درصد معتادان فقط داروهاي مخدر بدون نسخه مصرف مي‌كنند، 24درصد، اين داروها را در كنار مواد مخدر سنگين مصرف مي‌كنند، 35درصد، ماده اصلي مصرف آنها از دسته مواد مخدر سنگين است اما در كنار آن مواد سبك مانند ترامادول هم استفاده مي‌كنند و 17درصد ،فقط مصرف كننده مواد مخدر سنگين هستند.
وي گفت: معمولاً مصرف كنندگان مواد مخدر سبك مانند ترامادول در كنار آن مواد اعتيادآور ديگري را براي رسيدن به حداكثر لذت استفاده مي كنند، به همين علت اين افراد معمولاً به چند ماده اعتياد دارند بنابراين درمان آنها سخت‌تر است اما معتادان به مواد سنگين اگر تحت درمان ترك اعتياد ماده اصلي قرار گيرند، درمانشان راحت‌تر است.
مكري اضافه كرد: درمان اعتياد به ترامادول 3 روش دارد كه دو روش آن قابل قبول است، روش اول سم زدايي و درمان با بوپرنورفين، دوم سم زدايي و درمان با متادون كه روش قابل قبولي نيست و سوم درمان نگهدارنده و بلند مدت با داروي بوپرنورفين، از نظر من بايد 2 روش سم زدايي و درمان نگهدارنده با بوپرنورفين براي معتادان به اين دارو به ميزان50 درصد از هر كدام مورد استفاده قرار گيرد
     
  
زن

 
بانک ژن منطقه ای زیتون در ایران ایجاد می شود

وزیر جهاد کشاورزی گفت: با همکاری شورای بین المللی زیتون بانک ژن منطقه ای زیتون در ایران ایجاد می شود.

محمد رضا اسکندری امروز در دیدار با رئیس شورای همکاریهای بین المللی زیتون در تهران گفت: در رابطه با زیتون کار چندانی در کشور صورت نگرفته، این در حالی است که در تولید برخی محصولات باقی جزو کشورهای اول دنیا قرار داریم.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به تولید سنتی زیتون در کشور، عنوان کرد: در کشت زیتون تکنولوژیهای نوین چندان مورد استفاده قرار نگرفته و با وجود اینکه از 15 سال اخیر کشت این محصول در کشور مطرح شده اما باغات زیادی احداث نشده است.

وی اظهار داشت: با همکاری شورای بین المللی زیتون بانک ژن منطقه ای این محصول را در ایران ایجاد خواهیم کرد.

اسکندری اظهار داشت: با وجود اینکه در 6 تا 7 سال اخیر پیگیریهایی در زمینه تولید تکنولوژیکی زیتون صورت گرفته است ولی در این زمینه فاصله زیادی با سایر کشورهای پیشرو در تولید زیتون وجود دارد که امیدواریم با همکاری شورای بین المللی زیتون و ایجاد بانک ژن منطقه ای به اهدافی که در رابطه با این محصول در کشور وجود دارد دست یابیم.

وزیر جهاد کشاورزی به باغ های زیتون کشور سوریه اشاره کرد و افزود: با وجود اینکه این کشور بسیار شبیه ایران است ولی باغ های زیتون آن توسعه بیشتری نسبت به کشور ما دارد که امیدواریم با ارتباط بیشتر با شورای بین المللی زیتون بتوانیم باغهای زیتون را در کشور هر چه سریعتر توسعه دهیم.

در ادامه محمد احماد ایز بیتری مدیر اجرایی شورای بین المللی زیتون خاطر نشان کرد: این شورا با انجام مطالعات در ایران به این نتیجه رسیده است که ظرفیت توسعه باغات زیتون در ایران تا سطح یک میلیون هکتار وجود دارد.

وی با بیان اینکه ظرفیت توسعه کشت دیم زیتون در ایران وجود دارد، افزود: با توجه به بارندگی 400 میلیمتری در ایران باید به تولید نهال زیتون توجه ویژه ای شود و در این زمینه استفاده از تکنیک های مناسب برای تولید و برداشت این محصول ضروری است.

ایز بیتری با اشاره به ضرورت وجود تکنیک بسته بندی زیتون در ایران عنوان کرد: شورای بین المللی زیتون زمینه حضور کارشناسان ایرانی را برای گذراندن دوره های شیمی در زمینه روغن زیتون را فراهم کرده است و برای رفع مشکلات موجود در زمینه این محصول کارشناسان را به ایران اعزام خواهد کرد.

وی با تاکید بر بازدید ایران از کشورهای مطرح در زمینه تولید زیتون تصریح کرد: ایران در منطقه می تواند تبدیل به بزرگترین تولید کننده روغن زیتون شود.

مدیر اجرایی شورای بین المللی زیتون عنوان کرد: در حال حاضر 10 میلیون هکتار سطح زیر کشت زیتون در کشورهای عضو شورای بین المللی زیتون است که بالغ بر 60 کشور عضو این شورا هستند و در آینده نزدیک اعضای جدیدی همچون کشورهای عربستان سعودی، شیلی و آرژانتین به این شورا می پیوندند
     
  
زن

 
به ازاي هر خودکشي دست کم شش نفر درگير مي شوند

خودکشي تاثيرات عميق رواني اجتماعي از خود به جاي مي گذارد و به ازاي هر خودکشي دست کم شش نفر درگير مي شوند و چنانچه خودکشي درمکان هاي جمعي مانند مدرسه و دانشگاه رخ دهد، صدها نفر را درگير مي کند.

دکتر سيد مهدي حسن زاده، دبير علمي سمينار ملي بررسي رفتارهاي خودکشي و راهکارهاي پيشگيري از آن در ايران در حاشيه سمينار با بيان اين مطلب به خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) واحد علوم پزشکي ايران گفت: خودکشي يک بيماري نيست بلکه سرانجام همه کساني است که درد مشترکي به نام «روان درد» دارند.

وي ادامه داد: خودکشي يک موفقيت نيست؛ لذا ديگر از واژگان متروک خودکشي موفق و ناموفق استفاده نمي‌شود.

حسن زاده ادامه داد: بخش عمده اي از مراجعان اورژانس هاي کشور به ويژه اورژانس مسمومين و بيمارستان‌هاي سوانح سوختگي را کساني تشکيل مي دهند که از رفتارهاي خودکشي رنج مي برند و اين مراجعات بار سنگيني را بر دوش نظام سلامت کشور چه از نظر خدماتي و چه از نظر مالي وارد مي کنند که بار عاطفي وارد بر خانواده و جامعه قابل سنجش نمي باشد.

دکتر جعفر بوالهري، رييس اين سمينار هم به خبرنگار ايسنا گفت: از مهمترين محورهاي اين همايش مي توان به همه گيرشناسي رفتارهاي خودکشي، برنامه‌هاي پيشگيري، بيماري‌هاي روانپزشکي و خودکشي و عوامل خطر و محافظت کننده از رفتارهاي خودکشي اشاره کرد.

وي افزود: اين سمينار داراي دو پانل است که پانل اول با عنوان رسانه ها و نحوه انتشار اخبار خودکشي و پانل دوم با عنوان خودکشي يک معضل طبي يا اجتماعي برگزار خواهد شد.

اين سمينار از چهارم اسفندماه به مدت دو روز از سوي دانشگاه علوم پزشکي ايران در سالن همايش هاي رازي برگزار مي شود.
     
  
زن

 
استقبال گسترده پرستاران از تصويب لايحه ارتقاي بهره‌وري نيروهاي نظام سلامت

تصويب لايحه ارتقاي بهره‌وري نيروهاي نظام سلامت در آستانه سال نو، مورد استقبال پرستاران قرار گرفت.
به گزارش سرويس بهداشت و درمان خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در پي تصويب لايحه ارتقاي بهره‌وري نيروهاي نظام سلامت كه با پيگيري‌هاي سازمان نظام پرستاري و مساعدت و پيگيري‌هاي دولت و مجلس انجام شد، پرستاران كشور كه از روزهاي قبل از طريق اطلا‌ع رساني سازمان در جريان بررسي اين لايحه در مجلس بودند بلافاصله پس از تصويب اين لايحه از طريق تلفن، نمابر و سيستم‌ پيام كوتاه مراتب تشكر خود را به سازمان سازمان نظام پرستاري اعلام كردند.
همچنين بر اساس اطلاعات رسيده از بعضي از بيمارستان‌هاي كشور اين خبر مهم از طريق سيستم پيجينگ به اطلاع پرستاران رسانده شد

=================================

تاثیر محل زندگی افراد در ابتلا به سکته

تحقیقات اخیر در آمریکا نشان می دهد زندگی در مناطقی که در آن غذاهای فوری بیش از دیگر مناطق عرضه می شود احتمال ابتلای فرد به سکته قلبی بیشتر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث نیوز، تحقیقات اخیر دانشگاه شیکاگو نشان می دهد افرادی که در محل زندگی ‌آنها، شمار زیادی مراکز عرضه غذاهای فوری واقع باشد بیشتر از دیگران دچار حملات قلبی می شوند زیرا احتمال مراجعه این افراد برای مصرف غذاهای فوری و آماده بیش از دیگران است.

محققان می گویند این بدین معنا نیست که زندگی کردن در محلی که مراکز عرضه غذاهای فوری بیش از دیگر مناطق است خطرناک به شمار می آید بلکه بدین معناست که وقتی فرد در محلی زندگی می کند که اطراف وی سرشار از چنین مراکزی است، احتمال تغذیه ناسالم وی بسیار بیشتر از دیگران است و این امر احتمال ابتلای وی به حملات قلبی را بیشتر می کند.
     
  
زن

 
كاهش زمان حضوراورژانس به11دقيقه

وزير بهداشت با بيان اينكه با ارتقا سيستم ارتباطي از آنالوگ به ديجيتال در اورژانس پيش بيمارستاني شهر تهران امكان برقراري تله مديسين (طبابت از راه دور) فراهم مي‌شود، گفت: هم اكنون فعاليت‌هايي در واحد آمار و فن‌آوري اطلاعات وزارت بهداشت در حال انجام است.
به گزارش خبرنگار «بهداشت و درمان» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در مراسم افتتاح يكصد و پانزدهمين پايگاه اورژانس تهران با بيان اينكه تعداد پايگاه‌هاي اورژانس در استان تهران پيش از انقلاب 7 و تا پايان سال 83، 49 پايگاه بوده است، افزود: امروز شاهد راه اندازي يكصد و پانزدهمين پايگاه اورژانس 115 در شهر تهران هستيم.
وي رشد چشمگير در پايگاه‌هاي اورژانس را حاكي از بروز واقعه‌اي مهم در عرصه خدمت رساني برشمرد و افزود: تعداد آمبولانسهاي پيش بيمارستاني در كل كشور در سالهاي پيش از انقلاب 50 و در استان تهران 12 دستگاه بود. اين در حالي است كه هم اكنون 137 دستگاه آمبولانس مجهز به ICU سيار، در استان تهران خدمت رساني مي‌كنند.
وزير بهداشت، آمار ماموريت در سال 83 را كمتر از 170 هزار مورد و تا به امروز را بيش از 357 هزار مورد دانست و افزود: اين نشان از ارتقا كيفي خدمات رساني دارد.
دكتر لنكراني همكاري بين بخشي را ركن اصلي در نظام سلامت به ويژه در بخش خدمات اورژانس عنوان كرد و افزود: با همكاري استانداري، فرمانداري و شهرداري مي‌توان خدمات بيشتري را در اين عرصه ارايه كرد.
وي با بيان اين كه آموزش ركن اساسي در اورژانس به شمار مي‌رود در ادامه به برگزاري مسابقات سراسري علمي – مهارتي در بين كاركنان بخش اورژانس اشاره كرد و افزود: تعداد فارغ التحصيلان رشته فوريت‌هاي پزشكي تا سال 84 كمتر از يكصد نفر در سال و در سال جاري يكهزار نفر بوده است.

وزير بهداشت به طراحي آموزش پودماني رشته فوريت‌هاي پزشكي براي ارتقا به كارشناسي ناپيوسته اشاره كرد و افزود: از اين رو اين ارتقا صرفا شامل حال كاركنان شاغل مي‌شود.
دكتر لنكراني با بيان اينكه با مصوبه دولت در خصوص افزايش حق جذب در استانها از مهرماه امسال نيز در اورژانس تهران قابليت اجرايي دارد، گفت: با توجه به تغيير بار بيماريها به سمت حوادث و بيماريهاي قلب و عروق تقويت اورژانس پيش بيمارستاني 115 الزامي است.
به گزارش ايسنا، دكتر لنكراني در جمع خبرنگاران نيز از اجراي طرح امداد و نجات نوروزي با گستردگي و پوشش بالا در جاده‌هاي كشور خبر داد و گفت: اين طرح با مشاركت ساير ارگانهاي ذيربط اعم از نيروي انتظامي، هلال احمر، وزارت بهداشت و راهداري به انجام مي‌رسد.
وي جلسه هماهنگي براي اجراي اين طرح 15 اسفند 87 عنوان كرد و افزود: هزار و 600 پايگاه ثابت و افزايش 2 تا 3 برابري پايگاه‌هاي سيار هلال احمر، افزايش تعداد پايگاه‌هاي موقت به صورت كانكس و چادر و استقرار 108 درمانگاه در مسيرهاي پرتردد با حضور پزشكان عمومي براي رفع كسالت‌هاي جزئي است.
وزير بهداشت در خصوص راهكارهاي مقابله با ترافيك‌هاي خياباني به عنوان مانعي بر سر راه رسيدن بر بالين بيمار گفت:‌افزايش تعداد پايگاه‌هاي اورژانس، استفاده از موتورلانس و امداد هوايي از آن جمله‌اند.
لنكراني با بيان اينكه با بهره گيري از اين امكانات زمان رسيدن بر بالين بيمار از 15 به 11 دقيقه رسيده است، افزود: هم اكنون از 136 آمبولانس موجود در شهر تهران 15 دستگاه آمبولانس به ICU مجهز است.
وي افزود: با تغيير سيستم ارتباطي از آنالوگ به ديجيتال نيز امكان بررسي ECG و علايم حياتي v/s وجود دارد اين در حالي است كه هم اكنون فقط مشاوره تلفني صورت مي‌گيرد.
وزير بهداشت در خصوص استفاده برخي از افراد سودجو از قرص سرماخورگي براي تهيه اكستازي نيز گفت: از اين رو وزارت بهداشت در توزيع برخي از قرصها تجديدنظر كرده است.

دكتر لنكراني در پايان از ايجاد ماده جديد دندانپزشكي در دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي با اثر بخشي بهتر براي پر كردن دندانها خبر داد و گفت:‌مطالعه كشوري در پنج استان در حال انجام است كه در صورتي كه نتايج مطلوبي حاصل شود به توليد انبوه خواهد رسيد
     
  
زن

 
كمك 20ميليارد توماني خيرين سلامت در تهران براي تجهيز مراكز درماني

دبير كل مجمع خيرين سلامت كشور، تهيه بانك اطلاعات بيمارستان‌هاي خيريه و خيرين سلامت كشور خبر داد و گفت: تاكنون به همت خيرين سلامت فعاليت‌هاي خوبي در بيمارستان‌هاي رازي، وليعصر(عج)، امام خميني (ره) و مسيح دانشوري به انجام رسيده است.
به گزارش خبرنگار «بهداشت و درمان» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سيد رضا نيري در سومين اجلاس هيات امناي مجمع خيرين سلامت كشور با اشاره به فعاليت‌هاي خوب صورت گرفته از زمان تشكيل مجمع تاكنون گفت: در بيش از 10 استان، كلنگ زني و مراسم افتتاح مركز به انجام رسيده است.
وي، به تشكيل 20 جلسه هيات مديره و 63 مصوبه آن اشاره كرد و افزود: تشكيل مجمع خيرين، شركت در جلسات هيات امنائ استان‌ها و انتخاب هيات مديره در 10 استان از فعاليت‌هاي مجمع از آغاز تاكنون بوده است.
دبيركل مجمع خيرين سلامت كشور، با بيان اين كه مجمع خيرين استان تهران با همت شوراي اصناف و مجمع امور صنفي كل كشور تشكيل شد، گفت: به زودي هيات مديره مجمع خيرين استان تهران نيز تشكيل مي‌شود و اين تشكيلات در وزارت كشور به ثبت مي‌رسد.
نيري، ديدار با ائمه جماعات، استانداران برخي مسوولان، تعامل جدي با روساي دانشگاه‌ها و بيمارستان‌هاي دولتي را از ديگر فعاليت‌هاي مجمع خيرين سلامت كشور برشمرد و افزود: نتايج مطالعات حاكي از وجود برخي مشكلات در بيمارستان‌هاست و بنا برفرمايشات مقام معظم رهبري كار سلامت را بايد به دست مردم سپرد.
وي، با بيان اين كه هم اكنون كشورهايي چون سوريه، مصر، سودان و پاكستان تلاش مي‌كنند تا فعاليت‌ها را با مشاركت مردمي پيش ببرند، در ادامه به سفير اخير خود به كشور سوريه اشاره كرد و افزود: وزير بهداشت سوريه و دكتر جزايري نيز درصدند در درمان بيماري سل و نوع مقاوم آن از مشاركت مردمي استفاده كنند.
دبير كل مجمع خيرين سلامت كشور، با بيان اين كه بيمارستان‌هاي دولتي با توجه به كمبودهاي بودجه‌اي با مشكلاتي روبرو هستند، افزود: در صورتي كه خيرين در جهت رفع اين مشكلات كوشا نباشند، مردم بي‌بضاعت دچار مشكل خواهند شد.
نيري، با اشاره به حضور خيرين در دوران جنگ تحميلي و شرايط بحران، گفت: در استان تهران به همت خيرين لوازم يدكي اتومبيل بيمارستان فوق تخصصي رازي نوسازي مي‌شود.
وي، با بيان اين كه خيرين در تهران كمك 20 ميليارد توماني را براي تجهيز و نوسازي مراكز درماني را متعهد شده‌اند، يادآور شد: انسجام و حضور خيرين در استان‌ها به مراتب بيشتر از استان تهران است.
دبيركل مجمع خيرين سلامت كشور، افزود: تاكنون بازديدهايي از استان چهارمحال و بختياري، اصفهان، خراسان رضوي، لرستان، آذربايجان شرقي، كرمان، كاشان، كرج و تهران به عمل آمده و به زودي هم از بندرعباس و كرمانشاه نيز بازديدي از نزديك خواهيم داشت.
نيري، با تاكيد بر بناي قديمي بيمارستان زعيم با زيربنايي به مساحت 30 هزار مترمربع در پايان به هزينه كرد اعتباري بالغ بر 4 ميليارد تومان براي راه‌اندازي مركز تروما در جاده دماوند از سوي يكي از خيرين اشاره كرد و افزود: مقرر شده بر اساس موافقتنامه با وزارت اقتصاد و دارايي هزينه خيرين با تاييد مجمع خيرين سلامت به عنوان هزينه قطعي پذيرفته شود.
به گفته وي، تاكنون 83 مورد تقاضاي سنگين (حدود 200 ميليارد تومان) به مجمع خيرين سلامت رسيده است
     
  
صفحه  صفحه 9 از 62:  « پیشین  1  ...  8  9  10  ...  61  62  پسین » 
علم و دانش

Medical News | اخبار پزشکی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA