انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 10 از 62:  « پیشین  1  ...  9  10  11  ...  61  62  پسین »

Medical News | اخبار پزشکی


زن

 
قراردادن احساس در کلمات ذهن را آرام مي‌كند
متخصصين مغز و اعصاب درصدد فهم آن چيزي هستند که شاعران، ترانه‌سرايان و نويسندگان خاطرات روزانه مدت‌هاست با آن آشنايي دارند؛ قرار دادن احساس در کلمات ذهن را آرام مي کند.

متيو ليبرمن از دانشگاه کاليفرنيا در نشست اخير انجمن پيشرفت علم در شيکاگو در اين باره گفت: زماني که شما احساس را در کلمات قرار مي دهيد، در عين حال قسمت‌هاي مشابه‌اي از مغز که در پروسه کنترل عاطفي نقش دارند را فعال مي‌کنيد و با اين اقدام پريشاني و اضطراب تنظيم مي‌شوند.

ليبرمن گفت: اين مساله يک يافته کاملا تثبيت شده است، اما در مورد علت آن اطلاعي در دست نداريم.

ليبرمن تکنولوژي fMRI را در خصوص مطالعه مغز مورد استفاده قرار مي‌دهد تا فعال شدن قسمت‌هاي مختلف مغز را نشان دهد.

يافته‌هاي ليبرمن مبتني بر روند مطالعاتي است که در آن افراد در اين دستگاه قرار مي‌گيرند و تصاوير مهيجي به مانند صورتک‌هاي عصباني يا ترسناک را نگاه مي کنند و با ديدن تصاوير، دکمه‌هاي مربوط به لغات بيانگر احساسشان نسبت به تصاوير را فشار مي‌دهند و هنگامي‌که اين افراد از اين طريق احساس خود را در قالب کلمات بيان مي کنند دانشمندان متوجه فعاليت فزاينده در قسمت کورتکس پيشامغزي شدند؛ منطقه اي از مغز که تعديل کننده عواطف است.

در عين حال پژوهشگران متوجه کاهش فعاليت بادامه مغز «amygdala» شدند؛ قسمتي از مغز که وظيفه پردازش احساسات در خصوص عواطفي نظير ترس، خشم و پرخاشگري را بر عهده دارد.

ليبرمن معتقد است که اين مساله مي‌تواند توجيه کننده اقدام جوانان و ديگر افراد در زماني باشد که به دليل احساس ناراحتي قلم و کاغذ بر مي‌دارند و احساسات خود را به رشته تحرير در مي‌آورند و يا اينکه چگونه افراد خاطرات روزانه خود را نوشته و يا به نگارش ترانه مي پردازند.

گفتني است، ليبرمن مطالعاتي را در دست انجام دارد تا با استفاده از آن به افرادي که از عنکبوت مي‌ترسند و يا از اختلالات مربوط به اضطراب رنج مي برند کمک کند.
     
  
زن

 
مسافران نوروزي از 15 اسفند پمفلت آداب سفر دريافت مي‌كنند

معاون امور بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي با بيان اين كه بر اساس طرح بسيج سلامت نوروزي، بازديدها از مراكز تهيه و توزيع مواد غذايي از اول اسفند ماه تشديد شده، درعين حال با تاكيد بر لزوم رعايت موارد بهداشتي از سوي مسافران نوروزي گفت: از 15 اسفند ماه مسافراني كه از دروازه شهر‌ها خارج مي‌شوند پمپلت آداب مسافرت دريافت مي‌كنند.
دكتر رمضانخاني در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به طرح بسيج سلامت نوروزي و آماده‌باش نيروهاي بهداشت محيط دانشگاه‌ها بر اساس اين طرح، گفت: بر اساس طرح بسيج سلامت نوروزي از اول اسفند ماه بازديدها از مراكز تهيه و توزيع مواد غذايي بويژه رستوران‌هاي بين راهي تشديد شده و تا 15 و يا 20 فروردين ادامه دارد.
وي با بيان اين كه رستوران‌ها موظف به رعايت ضوابط ابلاغ شده به آنها هستند، تاكيد كرد: افرادي كه طبخ غذا در رستوران‌ها را برعهده دارند بايد داراي كارت بهداشتي باشند. همچنين محيط، پخت و توزيع غذا بايد بر اساس ضوابط بهداشتي باشد. با توجه به ازدياد مسافران نوروزي و به منظور جلوگيري از بروز بيماري‌هاي ناشي از غذا، تنقلات بيرون از رستوران‌ها نيز با شدت بيشتري توسط ماموران بهداشت محيط دانشگاه‌ها كنترل مي‌شوند.
معاون امور بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي با تاكيد بر لزوم استفاده از ظروف يك بار مصرف بهداشتي از سوي رستوران‌ها گفت: ظروف استفاده شده در رستوران‌ها بايد مورد تاييد وزارت بهداشت باشد. اين ظروف طي بازديد ماموران بهداشت محيط پيگيري مي‌شوند.
دكتر رمضانخاني گفت: براساس طرح بسيج نوروزي از 15 اسفند ماه به بعد مسافراني كه از دروازه شهر‌ها خارج مي‌شوند، از سوي ماموران شهرداري يا ماموران بهداشت محيط دانشگاه‌ها، پمپلت آداب مسافرت و چگونگي تغذيه در مسافرت دريافت مي‌كنند. اين پمپلت‌ها در خروجي ترمينال شرق نيز به مسافران ارايه مي‌شود.
معاون امور بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي گفت: قبل از آغاز مسافرت‌هاي نوروزي، دستشويي و توالت‌ها در خارج و داخل رستوران‌ها بازديد شده و تذكرات لازم براي بهسازي آنها از سوي ماموران بهداشت محيط دانشگاه‌ها ارايه مي‌شود



====================================


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران

محققان توصيه مي‌كنند: تنهايي يا كناره‌گيري از اجتماع را شيوه زندگي خود نسازيد؛ چرا كه اسكن‌هاي مغزي نشان مي‌دهد تنهايي و انزوا به اندازه سيگار كشيدن مضر است.
به گزارش سرويس بهداشت و درمان ايسنا، اين پژوهش كه با تلاش محققان دانشگاه شيكاگو انجام شده اولين تحقيقي است كه با تركيب تصاوير fmri صورت گرفته تا با استفاده از آنها ارتباط بين تنهايي و فعاليت‌هاي مغزي مورد مطالعه قرار بگيرد.
پژوهشگران دريافته‌اند: منطقه‌اي در مغز وجود دارد كه با پاداش گرفتن در ارتباط است.
بر اساس يافته‌هاي اخير اين منطقه در افرادي كه تنها نيستند نسبت به اشخاص تنها و منزوي به مراتب فعال‌تر است. اين منطقه مغزي موسوم به مخطط قدامي در امر يادگيري بسيار حياتي است و بخش مهمي در مغز است كه با گرفتن پاداشهاي ساده مانند غذا يا پاداشهاي مهمتري مانند پول فعال مي‌شود. پاداشهاي اجتماعي و احساسات علاقه‌مندي و عاشقانه نيز ممكن است اين منطقه را فعال كند.
محققان مي‌گويند: وقتي به افراد شركت كننده در تحقيقات، تصاوير مختلف خوشايند يا ناخوشايند از جمله تصاوير درگيري‌هاي انساني و يا تصاوير افراد شاد و تصوير پول كه اغلب مردم را خوشحال مي‌كند، نشان داده شد،‌افرادي كه ميل به تنهايي و انزوا داشتند اغلب با ديدن تصاوير شاد، اين منطقه مغزي در آنها فعال نمي‌شد و اين عدم فعاليت ميل به تنهايي را در اين اشخاص تشديد مي‌كند و در نتيجه اين افراد از ديدن مسائل خوشايند احساس خوشحالي و شادي نمي‌كنند.
در تحقيقات پيشين نيز نشان داده شده است كه تنهايي خطر ابتلا به بسياري از بيماريهاي رواني و جسمي بويژه بيماريهاي قلبي را تشديد مي‌كند.
اين يافته‌ها در مجله «درونماهاي علوم روانشناسي» منتشر شده است.
     
  
زن

 
عمليات احداث مركز آموزشي و درماني 200 تخت‌خوابه در رشت آغاز شد

مراسم كلنگ‌زني مركز آموزشي و درماني 200 تخت‌خوابه جنرال در منطقه لاكان رشت صبح جمعه با حضور گرهارد شرودر، صدراعظم سابق آلمان و پرفسور سميعي، جراح برجسته ايراني مقيم آلمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، پرفسور مجيد سميعي در سخناني در اين مراسم گفت: ايراد گرفتن ساده ترين چيزي است كه در زندگي وجود دارد ولي كمك كردن مثبت مساله مهمي براي پيشرفت كارهاست و ما نبايد با ايراد گرفتن به كساني كه قصد انجام دادن كاري را دارند صدمه وارد كنيم تا آنان در انجام كارها كوتاهي كنند و آنچه براي فرد فرد ما مقدور است نبايد از آينده دريغ كنيم.

وي افزود: امروز يك روز تاريخي براي شهر ما رشت و استانمان گيلان است كه شخصيت بزرگي با چنين محبوبيت جهاني مثل گردهارد شرودر به شهر ما آمده‌اند.

سميعي افزود: گيلاني‌ها بايد به مسوولان خود افتخار كنند كه در اسرع وقت و در مدت زمان كوتاه توانستند چنين پروژه سنگيني را آماده كنند. اگر در سال گذشته در مورد اين موضوع صحبت مي شد كسي باور نمي كرد كه امروز به حقيقت بپيوندد و كلنگ اين مركز به زمين زده شود.

پرفسور سميعي گفت: آنچه كه مردم، نمايندگان، استاندار و مسوولان آرزوي انجام آن را دارند، هميشه قابل اجراست و امروز اين افتخار بزرگي است كه در خدمت اين ميهمان ارزشمند هستيم و اميدوارم كه خدماتي كه ايشان در آينده ارائه مي كنند براي صلح و صفا در دنيا باشد.

وي خاطرنشان كرد: من به همه مردم ايران و گيلان قول مي‌دهم كه از تمام امكانات خود و دوستانم براي اين مركز دريغ نكرده و تلاش كنيم كه اين مركز آموزشي درماني در رتبه‌بندي بالاي كارهاي علمي در سراسر منطقه قرار گيرد و همه نسبت به آن حسادت مثبتي داشته باشند.

دكتر حسن بهبودي، رئيس دانشگاه علوم پزشكي گيلان نيز در اين مراسم گفت: اين پروژه با وسعت 20 هزار مترمربع در هشت طبقه طي مدت پنج سال و با هزينه 25 ميليارد تومان به عنوان بزرگترين پروژه آموزشي و درماني گيلان اجرا خواهد شد و از افتخارات سفر رئيس جمهوري به گيلان است.

وي افزود: مجوز احداث 11 بيمارستان بزرگ و كوچك در سفر رئيس جمهور به استان گيلان داده شده است كه سبب خواهد شد ظرفيت تخت‌هاي مراكز درماني گيلان به 3500 تخت با كيفيت بالا برسد و استان گيلان به لحاظ انجام جراحي هاي قلب باز، نازايي، مغز و اعصاب، سرطان، شيمي درماني و پيوند اعضا از سطح بالايي در منطقه برخوردار است.

بهبودي تاكيد كرد: در ارتباط با شاخص بهداشت و سلامت در استان گيلان، مرگ و مير مادران باردار شش مورد در سال، مرگ و مير كودكان زير يك سال 19 در هزار و اميد به زندگي 73 سال است.

رئيس دانشگاه علوم پزشكي گيلان اظهار داشت: با ارتباط علمي و پژوهشي گيلان با مركز علوم و اعصاب هانوفر در آلمان به رياست پرفسور سميعي، قطعا بر پتانسيل هاي استان افزوده خواهد شد و از شرودر به خاطر عضويت در هيات امنا خيرين سلامت استان تشكر و قدرداني مي كنيم.

وي خاطرنشان كرد: اين مركز به نام پرفسور سميعي نامگذاري مي شود و اين بيمارستان متعلق به ايشان، مردم ايران و گيلان خواهد بود و ما از مساعدت ها و كمك هاي پرفسور در تجهيز و تكميل اين مركز استفاده خواهيم كرد.

قهرماني، استاندار گيلان نيز گفت: يكي از مهم ترين زيرساختهاي قابل توجه در استان بخش سلامت است كه خوشبختانه امروز پروژه هاي بسياري در زمينه بيمارستان سازي در همه جاي استان در حال اجراست و ما مي‌خواهيم ميزان تختها و زمان حمل و نقل مصدومان و اورژانس را به استانداردهاي جهاني برسانيم.

وي خاطرنشان كرد: ما امروز ميزبان شخصيت محبوب، دوست داشتني و بي نظير پرفسور سميعي و گردهارد شرودر به استان گيلان هستيم و ايشان فقط يك شخصيت سياسي نيستند بلكه در امور اجتماعي، خيريه و مسائل مختلف ديگر جزو وزنه هاي قدر جهان معاصر هستند و از ايشان به خاطر حضورشان در استان گيلان تشكر مي كنيم.

قهرماني افزود: ما به پرفسور سميعي افتخار مي كنيم كه با دستان هنرمندش سبب حيرت و تحسين دنيا شده است. مردم استان گيلان مردمي توسعه طلب، مترقي، دين دوست و دانش طلب هستند و به ماوراي ماديات بيشتر از دنياي مادي چشم دوختند.

استاندار گيلان گفت: امروز براي آنكه استانمان را بسازيم با چشم باز حركت مي كنيم و مي خواهيم استان را در همه جهات توسعه دهيم و برنامه هاي مختلفي براي توسعه زيرساختهاي آن در دست اقدام داريم و كارهايي كه پس از پيروزي انقلاب كرديم در حال حاضر نيز ادامه دارد و مردم ما اين را به خوبي مي بينند و بحث سلامت يكي از مهمترين زيرساختهاست.

مهندس قهرماني با تاكيد بر اين موضوع كه تلاش خواهيم كرد تا 100 درصد بيماران گيلاني در خود استان درمان شده و نيازي به خروج استان نداشته باشند، از پرفسور سميعي به خاطر خدماتش به مردم جهان، ايران و گيلان تشكر كرد.

سيد كاظم دلخوش نماينده مردم شهرستان صومعه سرا در مجلس شوراي اسلامي نيز گفت: افتخار ما اين است كه ايران اسلامي امروز جايگاه ويژه اي در دنيا پيدا كرده و با سي سال گذشته متفاوت است و ظرف بيست سال آينده نيز به فرموده مقام معظم رهبري به نقطه اول اقتصادي خاورميانه تبديل خواهد شد.

وي افزود: استان گيلان همواره داراي متخصصان خوب به ويژه در حوزه پزشكي بوده و ما به اين موضوع افتخار مي كنيم كه هميشه گيلانيان در دنيا حرفي براي گفتن دارند و مردم خونگرم ايران همواره تاريخ ساز بوده‌اند و در صحنه هاي سياسي، اقتصادي و اجتماعي حضور داشتند.

دلخوش گفت: ايران مانند كشور آلمان داراي 70 ميليون جمعيت است كه امروزه با ظرفيت جوانان خود در تمام بخشهاي فن‌آوري به سمتي مي رود كه در دنيا افتخار آفريني مي كند و مهرباني، تلاش و خونگرمي مردم ايران در دنيا مشخص است و ما به مردم مان افتخار مي كنيم و به افرادي همچون پروفسور سميعي مي باليم.

وي در پايان خاطرنشان كرد: در مجلس شوراي اسلامي به عنوان نمايندگان مردم آماده ايم كه همگام با شما براي استقلال و سربلندي كشورمان گام برداريم
     
  
زن

 
نرخ ابتلا به سرطان در كشورهاي در حال توسعه رو به افزايش است

سازمان جهاني بهداشت در يك گزارش آماري اعلام كرد: نرخ ابتلا به سرطان در كشورهاي در حال توسعه به طور فزاينده رو به افزايش بوده و در شرف نزديك شدن به آمار كشورهاي صنعتي است.
به گزارش سرويس بهداشت و درمان ايسنا،‌ اين روند رو به رشد اساسا به دليل افزايش ميانگين سن جمعيت، ‌كنترل ساير بيماريها و افزايش استعمال دخانيات است.

بر اساس اين گزارش، شايع‌ترين انواع سرطان در جهان شامل سرطان‌هاي معده، ريه و سرطان سينه هستند. طبق آمار سازمان جهاني بهداشت، سالانه 670 هزار مورد جديد ابتلا به سرطان معده، 660 هزار مورد جديد ابتلا به سرطان ريه و 570 هزار مورد جديد سرطان سينه گزارش مي‌شود.
بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه روند مرگ و مير ناشي از سرطان معده در كشورهاي استراليا، شيلي، فنلاند، فرانسه، ‌ژاپن، لهستان، سوئد، انگليس و آمريكا به ميزان قابل توجهي رو به كاهش است و علت اين امر بهبود تكنيك‌هاي نگهداري و تهيه مواد غذايي و نتايج تغيير در رژيم غذايي عنوان شده است. در عوض سرطان ريه كه با سرعت در اكثر كشورهاي جهان و بويژه در بين زنان رو به افزايش است، احتمال مي‌رود كه تا پايان قرن حاضر به سرطان غالب در جهان تبديل شود. هم چنين به رغم برخي از آمار رو به كاهش، نرخ مرگ و مير ناشي از سرطان سينه نيز به طور كلي در جهان رو به افزايش دارد.
كارشناسان سازمان جهاني بهداشت تاكيد دارند كه پيشگيري از سرطان ريه نيازمند اقدامات قانوني و آموزشي براي كنترل استعمال دخانيات است. بعلاوه نرخ مرگ و مير ناشي از سرطان سينه را نيز مي‌توان با افزايش آگاهي عمومي درباره امنيت شناخت زودهنگام و درمان مناسب كاهش داد.
از سوي ديگر متخصصان مركز تحقيقات سرطان انگليس اعلام كرده‌اند: يك روش درماني مشخص و منفرد براي معالجه سرطان وجود ندارد. پزشكان گزينه‌هاي مختلفي را براي اين منظور در اختيار دارند و در واقع بر حسب نياز بيمار و متناسب با شرايط وي بهترين روش درمان را از بين گزينه‌هاي موجود انتخاب مي‌كنند. آنها اغلب براي تاثيرگذاري بهتر چندين نوع شيوه درماني را تركيب مي‌كنند و تمام عوامل موثر را مورد نظر قرار مي‌دهند.
هم چنين انجمن سرطان آمريكا اخيرا اعلام كرده است كه نرخ مرگ و مير ناشي از سرطان هنوز در بين نژاد سياه پوست بيشتر از سفيد پوستان است و سياه پوستان بيش از هر نژاد ديگري در جهان به سرطان مبتلا مي‌شوند و در اثر ابتلا به اين بيماري جان خود را از دست مي‌دهند.
بر اساس گزارش اين انجمن، بيماران سياه پوست هم چنين پس از تشخيص بيماري،‌ مدت كوتاهتري زنده مي‌مانند. هرچند شمار قربانيان سرطان در تمام نژادها طي سالهاي اخير كاهش يافته اما سياه پوستان در اينجا نيز قرباني تبعيض نژادي هستند و اين تبعيض از سال 1981 تاكنون بين بيماران سياه پوست و سفيد پوست مشاهده مي‌شود.
طبق آخرين آمارنرخ مرگ و مير، ناشي از سرطان در زنان سياه پوست 16 درصد بيشتر از زنان سفيد پوست و در مردان سياه پوست 33 درصد بيشتر از مردان سفيد پوست است. نكته قابل توجه اين است كه اين رقم‌ها از سال 1981 تاكنون تفاوت محسوسي نداشته است و ظاهرا تلاشي براي كاهش اين آمار صورت نگرفته است.
به گزارش ايسنا، هر شخص داراي سلولهاي سرطاني در بدن خود است. اين سلولهاي سرطاني آزمايش‌هاي استاندارد خود را نشان نمي‌دهند تا اين كه به مقدار چند ميليارد سلول افزايش پيدا كنند. زماني كه پزشكان به اشخاص مبتلا به سرطان اعلام مي‌كنند كه ديگر در بدن آنها سلول سرطاني وجود ندارد، اين حالت فقط بدان معناست كه آزمايشها ديگر قادر به رديابي و پيدا كردن سلولهاي سرطاني نيست زيرا كه آن سلولها به مقداري نيستند كه در بدن قابل رديابي باشند. سلولهاي سرطاني بين 6 تا 10 مرتبه در دوره زندگي يك انسان پيدا مي‌شوند. زماني كه سيستم ايمني انسان قوي باشد سلولهاي سرطاني از بين مي‌روند و از ايجاد تومور سرطاني جلوگيري مي‌شود. اما زماني كه شخص بيماري سرطان دارد نشانه آن است كه وي داراي كمبودهاي تغذيه‌اي شده است. اين كمبود ممكن است منشا ژنتيك محيطي غذاها و عوامل در شيوه زندگي باشد.
طبق گزارش انجمن سرطان آمريكا، براي غلبه بر كمبودهاي متعدد تغذيه‌اي، تغيير در رژيم غذايي شامل افزودن برخي از مخلفات غذايي، سيستم ايمني بدن را تقويت مي‌كند.
هم چنين سلولهاي سرطاني در فضاي حاوي اكسيژن توان ماندن و ادامه حيات ندارند. لذا ورزش روزانه و تنفس عميق باعث مي‌شود كه اكسيژن به لايه‌هاي سلولي برسد. اكسيژن درماني روش موثري براي از بين بردن سلولهاي سرطاني است.
به گفته متخصصان، سرطان بيماري جسم و روح و روان است. داشتن روحيه مثبت و مبارز به فرد مبتلا كمك مي‌كند كه به بقاي خود ادامه دهد. خشم،‌ عدم بخشش و تندخويي بدن را در برابر شرايط پرتنش و بيماري زا قرار مي‌دهد. همواره بياموزيد كه روحيه‌اي توام با عشق و بخشندگي داشته باشيد. بياموزيد كه هميشه حالت آرامش و دلي آرام داشته باشيد و از زندگي لذت ببريد
     
  
زن

 
كنترل ميزان مصرف دارو با استفاده از ابزارقيمت از سال آينده

معاون غذا و داروي وزارت بهداشت، با اشاره به تصويب كميسيون تلفيق مجلس شوراي اسلامي در كنترل ميزان مصرف دارو با بهره گيري از ابزار قيمت، گفت: در صورت تصويب نهايي در صحن مجلس از سال آينده با بازي در قيمت دارو ميزان مصرف آن كنترل مي‌شود.
به گزارش خبرنگار «بهداشت و درمان» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ‌دكتر رسول ديناروند در سمينار «كنترل سوء مصرف ترامادول» كه در مركز قلب تهران برگزار شد، با اشاره به امكان سوء مصرف داروهاي مخدر در ادامه از حذف داروي «سودوافدرين» از سهميه داروخانه‌ها در آينده‌اي نزديك خبر داد و گفت: از 4 ماه پيش توليد «سودوافدرين» در كشور متوقف شد.
وي، با بيان اين كه هنوز «ترامادول» جزو داروهاي تحت كنترل قرار نگرفته است، در ادامه افزود: اگرچه ترامادول اپيوئيد نيست؛ اما امكان سوء مصرف آن وجود دارد و طي ساليان متمادي در كنترل مصرف اين دارو ناموفق بوده‌ايم.
معاون غذا و داروي وزارت بهداشت، با اشاره به اين كه اعداد، ارقام و آمارها حاكي از مصرف بي رويه و فراوان ترامادول و عوارض گسترده آن است، يادآور شد: ‌از سال 84 برنامه كنترل سوء مصرف اين فرآورده و مشابه آن در كشور آغاز شد.
وي با اشاره به اوج سوء مصرف فرم خوراكي «ترامادول» در سال 85 و فرم تزريقي آن در سال 84، افزود: خوشبختانه سوء مصرف هر 2 شكل دارويي در سال‌هاي اخير سير نزولي داشته است و هم اكنون ميزان مصرف و فرم تزريقي ترامادول نسبت به 4 سال پيش به كمتر از يك سوم رسيده است.
دكتر ديناروند، با بيان اين كه در مصرف فرم خوراكي هم شاهد كاهش جدي آن در كشور بوده‌ايم، گفت: اما در عين حال مي‌كوشيم با تمهيدات لازم مصرف ترامادول را به ميزان معقول (نزديك به آمارهاي جهاني) برسانيم.
معاون غذا و داروي وزارت بهداشت، با اشاره به امكان سوء مصرف در ساير داروها از جمله استامينوفن كدئين، افزود: از اين رو ميزان كدئين موجود در استامينوفن كدئينه را به نصف كاهش داده و از 20 به 10 ميلي گرم رسانديم.
وي، با اشاره به كنترل ميزان مصرف دارو از طريق اعمال محدوديت‌هايي، گفت: سعي شد با استفاده از كليه ابزارها از جمله تغيير در توليد و توزيع دارو ، سهميه بندي، نظارت جدي‌تر بر فروش و الزام بر عرضه نسخه‌اي دارو ميزان مصرف داروها تحت كنترل درآيند.
دكتر ديناروند، با بيان اينكه نظارت كنترل بر نحوه تجويز داروهاي تحت كنترل از برنامه‌هاي وزارت بهداشت است، افزود: مدرن كردن شيوه توزيع داروهاي مخدر از آن جمله است بر اين باوريم كه دسترسي به داروهاي مورد نياز براي عدم توقف روند درمان الزامي است.
معاون غذا و داروي وزارت بهداشت، در پايان اظهار اميدواري كرد تا بتوان برخورد مناسبي براي كنترل سوء مصرف فرآورده ترامادول به اجرا درآورده شود
     
  
زن

 
بخش نارسايي قلب بيمارستان افشار يزد افتتاح شد

بخش نارسايي قلب بيمارستان افشار يزد در دور دوم سفر هيات دولت به اين استان، با حضور وزير بهداشت افتتاح شد.
به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه يزد، وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي ضمن افتتاح اين بخش در مراسم آغاز به ساخت دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکي شهيد صدوقي يزد حضور يافت.
گفتني است، اين بخش داراي 8 هزار متر زير بنا بوده و بالغ بر 3 ميليارد تومان اعتبار به آن اختصاص يافته است.
شايان ذکر است، بخش نارسايي قلب بيمارستان افشار يزد ضمن دارا بودن آخرين امکانات پزشکي هم اکنون آماده ارائه خدمات پزشکي به مراجعان است.
وزير بهداشت در ادامه از مرکز جامع روانپزشکي يزد، بخش‌هاي حاد، زنان و اورژانس روانپزشکي اين مرکز بازديد كرد.
گفتني است، بررسي مسائل و مشکلات مرکز جامع روانپزشکي استان يزد و اقدام جهت حل مسائل اين مرکز از دستاورهاي اين بازديد بود

=========================


اولين پيوند قلب در بلاروس

متخصصان مرکز علمي کارديولوگيا (دانش قلب شناسي) بلاروس موفق شدند، اولين پيوند قلب را با موفقيت در اين کشور انجام دهند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) در اروپاي شرقي، در اين عمل جراحي شش ساعته که با حضور 20 متخصص بلاروسي انجام شد، زني 36 ساله مبتلا به كارديوميوپاتي اتساعي بعنوان اولين مريض پيوندي در بلاروس تحت عمل جراحي قرار گرفت.
پروفسور استروفسکي، سرپرست اين تيم پزشکي گفت: حال عمومي بيمار خوب است و وي بايد ده روز در بخش مراقبتهاي ويژه تحت نظر باشد.
براساس گزارش مد پرتال، جراحان حاظر در بيمارستانهاي ويلنيوس، برلين و پراگ دوره‌هاي کارآموزي لازم را آموزش ديده بودند.
در حال حاضر در بلاروس شش جراح قلب وجود دارد که قرار است 26 بيمار قلبي که در انتظار عمل جراحي هستند را درمان کنند.
در سال گذشته ميلادي 14 عمل پيوند کبد و 70 پيوند کليه با موفقيت در بلاروس انجام شده است
     
  
زن

 
بودجه سال آينده بايد اولويت‌بندي و در نقاط اثرگذار عالمانه خرج شود

وزيربهداشت، درمان و آموزش پزشکي در جلسه شوراي اداري شهرستان تفت تاکيد کرد: شوراي برنامه‌ريزي استان‌ها بايد ضمن شناختن دقيق استان و اولويت‌ها، عالمانه برنامه‌ريزي كنند.
به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه يزد، دکتر کامران باقري لنکراني در اين جلسه كه با حضور مسؤلان محلي استان يزد در محل فرمانداري تفت برگزار شد، اظهار کرد: در طي ‌40 ماهه گذشته، گام‌هاي بلندي درجهت توسعه کشور برداشته شده است و بودجه عمراني استان‌ها ‌5/2 برابر شده است.
وي با تاکيد بر اينکه بايد از فرصت‌ها استفاده ببريم و آفت‌ها را بشناسيم، تصريح کرد: اگر در کشور در ‌40 ماهه اخير کارهاي بزرگي انجام شده است، همه به تفضل و عنايات الهي بوده است، بنابراين با باور كردن اين شرايط شاهد برکت بيشتري در کارها خواهيم بود.
وزير بهداشت خاطرنشان كرد: ما بايد آمارهاي قبل و بعد از انقلاب را با هم مقايسه و با ترسيم اهداف عملياتي، در همان چارچوب حرکت کنيم، به عنوان مثال از آنجا كه جمعيت شهرستان تفت ‌5/19 درصد کاهش و جمعيت سالمندي آن بيشتر است، لذا بايد براي اين نياز اقدامات خوبي انجام و تجهيزات لازم فراهم شود.
دکتر لنکراني با اشاره به بودجه ‌89 هزار ميليارد توماني سال آينده کشور، خاطرنشان كرد: بايد اين مقدار بودجه ضمن تصميم‌گيري در اولويت بندي در نقاط اثرگذار عالمانه خرج شود.
وي استاني كردن بودجه را از اقدامات خوب دولت نهم برشمرد و گفت: در اين راستا شوراي برنامه‌ريزي استان‌ها بايد عالمانه و براساس شناخت دقيق از استان برنامه‌ريزي كرده و ضمن شناختن اولويت‌ها به صورت ايده‌آل برخورد كنند.
وي تاکيد کرد: در شهرستان‌ها و استان بايد اولويت‌بندي مد نظر قرار گيرد و بر مبناي اثرگذار بودن و هدفمند بودن امور اقدام شود. همچنين از پروژه‌هايي که اثر ندارند جدا خودداري شود.
دکتر لنکراني با اشاره به اصل ‌44 قانون اساسي اظهار کرد: بايد در جاهايي که بخش خصوصي علاقه به سرمايه‌گذاري در آن ندارد وارد شويم.
وزير بهداشت، در پايان بحث تسريع پروژه آب رساني و خشکسالي شهرستان و غيره را از مواردي عنوان كرد که به عنوان مصوبه در جلسه هيات دولت پيگيري و بررسي خواهد شد.
دکتر متالهي، سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفت نيز در اين نشست اظهار کرد: شهرستان تفت با توجه به پراکندگي داراي ‌56 خانه بهداشت و ‌14 مرکز بهداشتي و درماني است.
وي ادامه داد: در دولت نهم ‌5 مرکز بهداشتي و درماني با اعتباري بالغ بر ‌150 ميليون تومان بازسازي شد ضمن آن كه برخي مراکز با قدمت بالاي ‌30 سال نيازمند مرمت هستند.
دکتر متالهي خاطرنشان كرد: آزمايشگاه مرکزي شهرستان تفت به علت نبود تجهيزات کافي تعطيل شد که نارضايتي مردم را ايجاد کرده است.
وي از اجراي طرح پرونده الکترونيک سلامت در ‌شش خانه بهداشت شهرستان و همچنين ايجاد دو پايگاه جاده‌اي در سال جاري در اين شهرستان خبر داد.

وي يادآور شد: در بيمارستان شهيد بهشتي اين شهرستان بخش‌هاي پاتولوژي و سي سي يو در حال بهره‌برداري است که ‌95 درصد کار انجام شده است.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفت در پايان با اشاره اين که بايد راهکاري براي حل مشکلات پيش رو انديشيده شود، متذکر شد: پرداخت نشدن حقوق يک ساله پرسنل مرکز، حقوق شرکتي، حق مسکن و پاداش خدمت بازنشستگان و ‌شش ماهه کارانه بيمارستان و قبوض برق و آب بيمارستان بالغ بر ‌25 ميليارد تومان از مشکلات پيش روي شهرستان است.
شايان ذکر است، کمبود زيرساخت‌هاي آب و برق شهرستان از چالش‌هاي اصلي شهرستان در اين نشست مطرح شد.
ايجاد دانشکده بيوتکنولوژي کشاورزي با توجه به ‌18 هزار و ‌350 هکتار باغات گردو، بادام و انار، توجه به مرکز رشد فناوري، ايجاد منطقه آزاد سلامت با هدف جذب توريسم در اين منطقه و همچنين راه‌اندازي مرکز تحقيقات بادام از ديگر موارد مطرح شده در اين نشست بود
     
  
زن

 
چرا در هنگام ترس قلبمان تند میتپد؟

در بدن دو نوع عصب/اکسون* وجود دارد
1.سمپاتیک: این اکسون در حالت تهاجمی ، فرار و اماده باش هورمون های ادرنالین(اپی نفرین) از خود بروز میدهد. ( در هنگام شنیدن موسیقی نیز بدلیل هیجان این اکسون ها فعالیت میکنند) بر اثر فعالیت اینگونه اکسون ها دهان فرد خشک شده ، انسان عرق میکند و حتی ممکن است سرخ شود. (مثل لبو )
2.پارا سمپاتیک: این نوع اکسون در هنگام استراحت و ارامش هورمون استیلکولین ترشح میکند . در حین فعالیت این اکسون دهان بزاق زیادی افراز میکند ، برای مثال اکثر افراد هنگام "خواب" انقدر اب دهانشان افزایش می یابد که از دهانشان جاری میشود . البته خودشان در این کار متعمد نیستند حتی بعضی ها متوجه نمیشوند پس انان را مسخره نکنید. (من این منظره را دیده ام اصلا قشنگ نیست)
در هنگام ترس اکسون های سمپاتیک فعالیت میکنند در نتیجه هورمون های ادرنالین ترشح شده و بوسیله ی فضای بین اکسونی** به اکسونی دیگر منتقل شده و به این ترتیب این
پیا م به مغز میرسد ، مغز پیام را به تمامی اعضا ی بدن فرستاده و همه ی بدن در حالت خاص قرار میگیرد.
قلب که یکی از اعضای بدن میباشد حالت خاصی دارد که عبارت است از:
همان طور که گفتیم هورمون ادرنالین در حالت های دعوا ، فرار و اماده باش ترشح میشود و چون در این حالت ها بدن نیاز به انرزی و در نتیجه خون بیشتری دارد حالت خاص قلب این است که فعالیتش را بیشتر کرده و تند تر میتپد .
     
  
زن

 
آلمان در اجرای طرح پیشگیری از بیماریهای روان تنی خوب عمل نکرده است

پرفسور کارل شای:
آلمان در اجرای طرح پیشگیری از بیماریهای روان تنی خوب عمل نکرده است
رئیس کلینک اوکسکول و استاد دپارتمان سایکو سوماتیک دانشگاه فرایبورگ آلمان گفت : با وجودی که از بعد جنگ جهانی دوم بیماریهای روان تنی در این کشور مطرح شده است اما هنوز نتوانسته ایم بر این بیماری غلبه کنیم که تنها علت آن خوب اجرایی نکردن برنامه های پیشگیری از این بیماری است.

پرفسور کارل شای درگفتگو اختصاصی با خبرنگار سلامت نیوز افزود: درحال حاضر برنامه پیشگیری از سنین پایین را شروع کردیم که این طرح در سال اول ، دوم و پنجم زندگی کودک به اجرا در می آید.

وی با اعلام اینکه سال اول، دوم و پنجم زندگی کودک نقش بسیاری در بروز بیماریهای روان تنی دارد بیان داشت: پنج سالگی به علت اینکه یادگیری روش های پرخاشگری در مهد کودک به شکل یک مشکل جدی شناخته شده و سال اول و دوم از پژوهش های تئوری دلبستگی که وجود دارد انتخاب شدند.

رئیس کلینک اوکسکول و استاد دپارتمان سایکو سوماتیک دانشگاه فرایبورگ آلمان اظهارداشت: پیشگیری ثانویه در افرادی که مبتلا به بیماری روان تنی شده اند انجام می گیرد و این درحالی که پیشگیری اولیه عمدتا به برنامه های آموزشی، نحوه شکل گیری اختلالات خوردن و ایجاد روشنگری درسطح افکار عمومی و پزشکان که به موقع این بیماری ها را تشخیص بدهند و به رفع مشکلات آن بپردازند،ختم می شود.

وی با اظهار اینکه پیشگیری اولیه صرفا بر پایه آموزش است و پیشگیری ثانویه بر اصل آموزش مهارت های رفتاری تکیه دارد اضافه کرد: در صورت پیشروی بیماریهای روان تنی این بیماری در فرد مبتلا مزمن شده و فرد دست به خودکشی و مرگ می زند که عمده ترین عوارض بیماری ذهن- بدن است.

پرفسور شای تصریح کرد: هم اکنون گروه بسیار بزرگی از بیماران مراجعه کننده به کلینک های روان درمانی به دلیل سردرد، سرگیجه و میگرن است که هیچ دلیل جسمی خاصی به چشم نمی خورد و گروه دیگر از بیماران با عنوان اختلالات خوردن و گروه سوم مبتلا به یک عارضه مشکل جنسی هستند که به همراه اعمال فشار های روحی شدید به بدن مبتلا به سرطان یا بیماری های پوستی می شوند .

وی با اشاره به اینکه در بیماریهای روان تنی نمی توان ذهن را منشاء بیماریهای جسمی نامید اعلام کرد: در تمام بیماریها رابطه متقابل ذهن و بدن دیده می شود و به غیر از ذهن می توان به عوامل ارثی، فشارهای اجتماعی و وضعیت روحی و روانی و خانوادگی اشاره کرد که به عنوان بهترین نمونه می توان گفت که در صد هزار افراد سکته قلبی، فشارهای اجتماعی و روانی سه برابر افراد عادی مشاهده می شود.

رئیس کلینک اوکسکول و استاد دپارتمان سایکو سوماتیک دانشگاه فرایبورگ آلمان زود بازنشسته شدن مردم آلمان را یکی از عواملی نامید که به علت داشتن هزینه های بالا پیری باید برروی آن اندیشید و افزود: بیماری افسردگی، سردرد ، سرگیجه و کمردرد از شایع ترین بیماریهای روان تنی است که هیچ گونه دلیل جسمی به همراه ندارد.

وی گفت: با وجودی که هم اکنون علت مرگ و میر در آفریقا بیماریهای عفونی شناخته شده اما این درحالی که در کشورهای صنعتی و درحال توسعه بیماریهای مزمن طولانی مدت روان تنی متاثر ازبی اعتمادی به وضعیت شغلی و اقتصادی و تاثیر آن برروی روابط خانوادگی است.

پرفسور شای بیان داشت: با نگاهی به خانواده های کنونی آلمان به وضوح دیده می شود که دل بستگی های قابل اعتماد و اطمینان در خانواده، نحوه ارتباط با هم در پیدا کردن مشکل و تضادی که بین نسل های متفاوت ایجاد شده و پای بندی ها و وفاداری های که قبلا زندگی خانواده های آلمانی را ترسیم می کردند به شکل گذشته وجود ندارد .

وی با اشاره به اینکه تغییر و تحولاتی که در سطح اجتماع و خانواده ها دیده می شود بسیار سریع و جهش دار ایجاد شده است خاطرنشان کرد: سازمان بهداشت جهانی به منظور پیشروی از بیماریهای روان تنی وآمادگی کمتر اغلب کشورها برای مقابله با تحولات اجتماعی اظهار نگرانی کرده است.

رئیس کلینک اوکسکول و استاد دپارتمان سایکو سوماتیک دانشگاه فرایبورگ آلمان گفت: در آلمان این مسئله به صورت مشخص و در وحدت کامل آلمان شرقی و غربی به طور کامل قابل مشاهده بود
     
  
زن

 
چند نكته مهم در مورد مصرف دارو در دوران بارداري

بسياري از زنان به طور معمول ممكن است مكمل‌ها و داروهاي خاصي از نوع OCT يعني بدون نياز به نسخه پزشك را بدون تامل و نگراني مصرف كنند، اما زماني كه تصميم به باردار شدن مي گيرند بايد بدانند حتي داروهايي كه مي‌توانند بدون نسخه خريداري كنند ممكن است روي رشد جنين آنها تاثير بگذارد و به همين خاطر بايد تمام احتياط‌هاي لازم را انجام دهند.
به گزارش ايسنا، آكادمي پزشكان خانواده در آمريكا چند دستورالعمل ايمني را در مورد مصرف داروها در دوران بارداري ارائه كرده كه در ذيل به آنها اشاره مي‌شود:
- بدون مشورت با پزشك هيچ نوع دارو يا مكمل گياهي را مصرف نكنيد.
- سعي كنيد در سه ماهه اول بارداري هيچ دارويي نخوريد چون در اين دوره جنين بيشترين حد آسيب پذيري را دارد.
- اگر درد داريد استامينوفن معمولا براي زنان باردار البته در صورتي كه در يك دوره كوتاه مصرف شود، بي‌خطر است.
- در دوران بارداري از مصرف آسپرين جدا پرهيز كنيد.
- از مصرف مسكن‌هاي NSAID مانند ادويل، موترين و آليو در حين بارداري بويژه در سه ماهه آخر خودداري كنيد.

====================
آيين نامه جديد تاسيس موسسات ساخت و فروش عينک طبي ابلاغ شد

براساس آيين نامه جديد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکي، فروش و عرضه عينک طبي در کليه مطب‌هاي چشم پزشکي ممنوع است.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان ايسنا، نرگس سيدان نماينده فارغ التحصيلان اپتيک با اعلام اين خبر گفت: براساس آيين‌نامه جديد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکي که در تاريخ 3 دي ماه 1387 به تمامي دانشگاه علوم پزشکي سراسر کشور و معاونت‌هاي درمان آن دانشگاه‌ها همچنين دفتر نظارت راهبردي رياست جمهوري ابلاغ شده است، ساخت، فروش و عرضه عينک طبي در تمامي مطب‌هاي چشم پزشکان کشور ممنوع است.
وي افزود: براساس اين آيين نامه جديد، اشخاص حقيقي شامل کارشناسان بينايي سنجي، دانش آموختگان رشته اپتيک دانشگاه جامع علمي کاربردي و نيز عينک سازاني که موفق به قبولي در آزمون وزارت بهداشت شده‌اند مجاز به تاسيس و عهده دار شدن سمت مسووليت فني مراکز و موسسات عينک سازي خواهند بود. همچنين دانش آموختگان رشته اپتيک با دريافت مجوز از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکي مجاز به تاسيس موسسه عينک سازي هستند.
به گفته وي، اين آيين نامه از تاريخ ابلاغ درسراسر کشور لازم الاجرا است و در صورت تخلف، بازرسان وزارت بهداشت با افراد خاطي برخورد جدي مي کنند. جزييات اين آيين نامه از طريق وزارت بهداشت قابل بررسي و پيگيري است.
     
  
صفحه  صفحه 10 از 62:  « پیشین  1  ...  9  10  11  ...  61  62  پسین » 
علم و دانش

Medical News | اخبار پزشکی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA