انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 13 از 62:  « پیشین  1  ...  12  13  14  ...  61  62  پسین »

Medical News | اخبار پزشکی


زن

 
تلاش پزشک مشهور ایرانی برای احداث بیمارستان صحرایی در غزه

برای مداوای مجروحین اعلام شد؛
تلاش پزشک مشهور ایرانی برای احداث بیمارستان صحرایی در غزه
یکی از پزشکان معروف ایرانی در آلمان اعلام آمادگی کرد تا نسبت به احداث بیمارستان موقت صحرایی در غزه اقدام نماید.

پروفسور نجابت از پزشکان معروف ایرانی در آلمان اعلام آمادگی کرد تا نسبت به احداث بیمارستان موقت صحرایی در غزه جهت مداوای مجروحین مظلوم فلسطینی و اعزام تیم پزشکی شامل جراحان حاذق اقدام نماید.

به گزارش مهر، پروفسورسید تقی نجابت پزشک برجسته ایرانی در این زمینه ابراز امیدواری کرده تا هر چه زودتر شرایط اعزام این تیم پزشکی فراهم شود.

حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوارغزه در حالی همچنان ادامه دارد که شورای امنیت ساز مان ملل متحد سرانجام پس از گذشته 3 هفته از آغاز این حملات قطعنامه 1860 مبتنی بر توقف فوری درگیری در غزه را صادر کردند

============================

عملیات "نجات گرسنگان غزه" آغاز شد


در پاسخ به نیاز غذائی روزافزون در غزه، از امروبرنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد عملیات "نجات گرسنگان غزه" را آغاز کرد. به گزارش سلامت نیوز، این عملیات فراخوانی جهانی است برای افزایش توزیع مواد غذائی برای مردمی که در فلسطین اشغالی گرفتار حملات شده اند.


ژوزت شیران، مدیر اجرائی برنامه جهانی غذا گفت:کار روزمره ما غذا رساندن به مردم گرسنه در شرایط دشواری چون زلزله، سیل و یا پس از طوفانهای سونامی است، اما بدلیل محدودیت دسترسی به گرسنگان، غزه یکی از بغرنج ترین چالشهای ما بشمار می‌رود.
وی افزود:"عملیات "نجات گرسنگان غزه" برنامه جهانی غذا بمنظور پاسخگوئی به نیازهای غذائی روزافزون صدها هزار نفر از مردم گرسنه با فراهم نمودن مواد غذائی آماده مصرف و حلال برنامه ریزی شده است.
شیران که جمعه به مرز مصر با غزه سفر کرده بود، پس از ملاقات با سوزان مبارک، رئیس هلال احمر مصر، و راشد محمد راشد، وزیر صنعت و بازرگانی مصر، شروع عملیات را اعلام کرد.
دولت مصر تعداد بسیاری از شرکتهای مصری در قاهره را برای راه اندازی این اقدام جدید فراخواند و رسما اعلام نمود که بمنظور تسهیل عملیات به شرکتهایی که به برنامه جهانی غذا مواد غذائی ارائه نمایند، کمک می کند.
شیران گفت: ما راه حلی فوری و نوین در چنین شرایط خاص و بغرنج که گرسنگان از عدم کامل دسترسی به مواد غذائی و آب رنج می برند، ارائه کرده ایم. حتی در فرصتهای محدودی که ما امکان توزیع غذا را داریم می بایست به خاطر داشته باشیم که بسیاری از مردم فاقد امکانات لازم برای پختن و تهیه غذا برای خانواده هایشان هستند.
راشد محمد راشد، وزیر بازرگانی مصر نیز گفت: برنامه جهانی غذا تجربه ای طولانی در مقابله با چنین شرایطی در داخل و خارج غزه دارد. مردم غزه نیاز مبرم به کمک های غذائی آماده مصرف دارند و دولت مصر به برنامه جهانی غذا کمک می کند تا این اقلام غذائی تهیه شود.
برنامه جهانی غذا بارها درخواست امکان دسترسی سریع به غزه را بمنظور رساندن مواد غذائی به مناطقی که مردم مشکل جدی برای تهیه مواد غذائی دارند، کرده است.
با وجود ناامنی شدید در غزه، کارمندان برنامه جهانی غذا در طول درگیریها لحظه ای از تلاش باز نمانده اند و از زمان تشدید حملات به بیش از75000 نفر از مردم غزه کمک غذایی رسانیده اند.
با وجودیکه برنامه جهانی غذا ذخایر غذائی لازم جهت اطعام حدود 360000 نفر برای مدت سه هفته آتی را دارد، بعلت شدت حملات امکان توزیع در مقیاس وسیع وجود ندارد. بسیاری از رانندگان کامیون و لیفتراک بدلیل ناامن بودن منطقه مایل به همکاری نبوده و مردم عادی نیز اغلب چنان وحشت زده اند که به محلهای توزیع غذا نمی روند.
* * *
برنامه جهانی غذا بزرگترین سازمان بشردوستانه جهان است.در سال 2009 این سازمان در نظر دارد به بیش از 100 میلیون انسان در 77 کشور کمک غذایی برساند
     
  
زن

 
وقوع نيمي از موارد مرگ مادران در جهان در كشورهاي اسلامي

معاون دبيركل سازمان كنفرانس اسلامي با اشاره به شيوع فراوان بيماريهايي نظير مالاريا، ايدز و آنفلوآنزا در بسياري از كشورهاي جهان به ويژه كشورهاي عضو سازمان كنفرانس اسلامي گفت: متاسفانه هزينه‌ها و سرانه بهداشتي درماني در كشورهاي اسلامي نسبت به كشورهاي توسعه يافته كمتر است.
به گزارش خبرنگار «بهداشت و درمان» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، صالحي امروز در نشست هماهنگي دومين اجلاس وزراي بهداشت كشورهاي عضو سازمان كنفرانس اسلامي كه با حضور وزير بهداشت ايران و سفراي كشورهاي مذكور برگزار شد با اشاره به كاهش ميزان دسترسي به واكسن در كشورهاي عضو سازمان كنفرانس اسلامي(oic) گفت: اين درحالي است كه دانش عمومي درباره اپيدمي اين بيماري‌ها و اطلاع رساني شفافي نيز در اين زمينه وجود ندارد.
وي با اعتقاد به اين كه حذف بيماري‌ها سبب توسعه اقتصادي مي‌شود، گفت: هنوز واكسن و داروها گران قيمت، زير ساخت‌ها ناقص، مديريت ناكافي و منابع محدود است.

معاون دبير كل سازمان كنفرانس اسلامي با اشاره به رابطه مستقيم بين فقر و بيماري در ادامه توضيح داد: در كنفرانس 2005 مصر براي رفع معضل فقر از طريق مساعدتهاي بانك جهاني دو هزار ميليارد دلار جمع آوري شد اما درعين حال بايد از كليه توان علمي، پزشكي و مديريت كشورهاي اسلامي بهره جست.
به گزارش ايسنا، ‌دكتر نيكنام مديركل روابط بين‌الملل وزارت بهداشت با بيان اين كه جمعيت كشورهاي oic بيست درصد جمعيت جهان را شامل مي‌شوند، افزود: اين در حالي است كه 50 درصد مرگ و مير مادران در اين كشورها به وقوع مي‌پيوندد.
وي با اشاره به عقب ماندگي بهداشتي اين كشورها گفت: در برخي از اين كشورها ميزان مرگ و مير كودكان به ازاي هر يكهزار تولد 284 مرگ است و از هر چهار كودك يك نفر به مرز 5 سالگي نمي‌رسد.
مديركل روابط بين المللي وزارت بهداشت با تاكيد بر ضرورت همكاري بين كشورهاي اسلامي براي رعايت عدالت در سلامت گفت: توجه به برنامه پزشك خانواده توجه به ابعاد اجتماعي بهداشت است
     
  
زن

 
نظر عضو كميسيون بهداشت مجلس درباره آب آشاميدني تهران

همشهري آنلاين:
عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس اعلام كرد: يكي از علل افزايش نيترات در آب آشاميدني تهران استفاده از آب‌هاي زيرزميني و ورود فاضلاب‌هاي شهري به اين آب‌ها است.
حسينعلي شهرياري در گفت‌وگو با فارس افزود: در تهران آب مصرفي مردم تنها از رودخانه‌ها نيست؛ بلكه بخشي از آن از آبهاي زيرزميني تامين مي‌شود كه عامل افزايش نيترات در آب آشاميدني است.
وي با اشاره به اينكه تا شعاع چند صد متري چاه‌هاي تامين آب نبايد چاه فاضلاب وجود داشته باشد، افزود: اساساً آلودگي آب‌ها مربوط به ورود فاضلاب‌هاي شهري است كه موجب افزايش نيترات در آب آشاميدني مي‌شود.
عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس با بيان اينكه در برنامه پنجم توسعه بر ايجاد و تكميل سيستم‌هاي فاضلاب شهري تاكيد شده است، تصريح كرد: در استان تهران سال‌ها پيش تكميل سيستم‌هاي فاضلاب شهري شروع شده ولي مسئولان شهري به دليل كمبود اعتبارات هنوز موفق به راه‌اندازي كامل سيستم‌هاي شهري نشده‌اند.
وي همچنين گفت: طي مذاكره‌اي كه اعضاي شوراي شهر با مسئولان شهرداري داشته‌اند اعلام شد كه اگر كمبود اعتبارات رفع نشود، ممكن است تكميل سيستم‌هاي فاضلاب سال‌ها طول بكشد

============================

کارگاه عملي ارزيابي آزمونهاي متداول در بررسي مواد دنداني برگزار مي‌شود

مسئول برگزاري کارگاه عملي ارزيابي آزمونهاي رايج در بررسي مواد دنداني اعلام كرد: کارگاه عملي آزمون‌هاي رايج در بررسي مواد دنداني با هدف آشنايي محققان دندانپزشکي با روشهاي متداول در ارزيابي مواد دنداني برگزار مي‌شود.
دکتر نفيسه مومني عضو هيأت علمي مر کز تحقيقات دندانپزشکي دانشگاه علوم پزشکي تهران در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ايسنا منطقه علوم پزشکي تهران اظهار كرد: اين کارگاه با هدف آشنايي محققان دندانپزشکي با تستها و روشهاي متداول ورايج در بررسي مواد دنداني در دو بخش عملي و تئوري در مرکز تحقيقات دانشکده دندانپزشکي برگزار مي‌شود.

وي افزود: کارگاه عملي توسط مرکز تحقيقات دندانپزشکي، ويژه محققان گروه دندانپزشکي و اعضاء هيأت علمي مرکز تحقيقات و دانشکده دندانپزشکي از 5 تا 9 بهمن ماه سال جاري در آزمايشگاه مواد دنداني واقع در مرکز تحقيقات دانشکده دندانپزشکي دانشگاه علوم پزشکي تهران برپا مي‌شود.
مسئول برگزاري کارگاه عملي ارزيابي آزمون‌هاي متداول در بررسي مواد دنداني در پايان گفت: علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بيشتر مي توانند با شماره تلفن 88986677 تماس حاصل كنند
     
  
زن

 
افراد مسن با خواب زياد کلسترول بالاتر دارند

افراد مسن که خواب طولاني تر دارند سطح بالاي کلسترول در خون آنها ديده مي شود.


به نقل از آسیوشیتدپرس ، دانشمندان هلندي در آخرين تحقيقات انجام شده به اين نتيجه رسيدند که افراد مسني که خواب بيش از هشت ساعت يا کمتر از هفت ساعت دارند احتمال بيماريهاي قلبي عروقي در آنها بيشتر است.
در اين مطالعه آنها ۷۶۸ مرد و زن را بين سنين ۵۷ تا ۹۷ بررسي کرده و به اين نتيجه رسيدند که سطح کلسترول خون آنها با مقدار خواب رابطه دارد.
حتي نسبت کلسترول خوب به کلسترول بد در آنها کاهش داشته است. کلسترول خوب يا hdl نسبتي با کلسترول بد يا ldl دارد. هر چه اين نسبت بيشتر باشد بيماريهاي قلبي عروقي کمتر است. مقدار کلسترول خوب بايد حداقل نصف کلسترول بد در خون باشد.
احتمال دارد که افراد مسن که زمان بيشتري را در بستر مي گذرانند فعاليت کمتري در روز داشته باشند و اين دليل اين رابطه باشد.
خواب کافي در افراد مسن از اهميت بسيار برخوردار است. بي خوابي مي تواند بيماريهاي قلبي عروقي و روحي رواني را افزايش دهد.

=========================

تشخيص سلامت بدن با لباس‌هاي هوشمند

پژوهشگران ، با بهره‌گيري از نانولوله‌هاي کربني، يک قدم ديگر به توليد ساده و ارزان قيمت لباس هوشمند نزديک شدند.لباسي که مي تواند ضربان قلب و ديگر علائم حياتي بدن را اندازه ‌گيري کند و همچنين نشانه‌هاي بيماري بدن را تشخيص دهد.


به نقل از فیزورگ ، منسوجات الکترونيکي هم اکنون نيز وجود دارند، اما بسيار حجيم و سخت بوده و استفاده‌ي عمومي از آنها مشکل است. لذا توليد کنندگان لباس به روشي ساده‌تر براي توليد لباس‌هايي راحت‌ترنياز دارند تا کاربرد آنها قابل گسترش باشد.
در تحقيق اخير، الياف کتان با الکتروليت و نانولوله‌هاي کربني پوشش داده شده است. الياف حاصل از اين کار، در عين حالي که قادرند الکتريسيته را از خود عبور دهند، نرم و منعطف هستند.
محققان در تست‌هاي آزمايشگاهي نشان دادند که الياف الکترونيکي جديد اگر به يک باتري وصل شوند مي‌توانند يک دي‌يود نوري ساده را روشن کنند.
درصورت نشاندن آنتي بادي‌هاي خاص بر روي اين الياف، آنها مي‌توانند حضور آلبومين را تشخيص دهند. آلبومين يک پروتئين مهم در خون است که مي‌تواند براي تشخيص خونريزي به کار رود.
اين محققان همچنين مدعي هستند که اين الياف خواهند توانست امراض و علايم حياتي بدن را تشخيص دهند.
     
  
زن

 
جزييات ويژگي‌هاي تغذيه‌اي پايگاه‌هاي تغذيه سالم مدارس‌ اعلام شد

دستورالعمل پايگاه تغذيه سالم براساس ماده 3 آيين نامه اجرايي تامين، حفظ و ارتقاي سلامت جسمي، رواني و اجتماعي دانش‌آموزان مصوب هيات وزيران تهيه و به مدارس كشور ابلاغ شد.
دكتر پريسا ترابي در گفت‌وگو با خبرنگار «بهداشت ودرمان» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،‌ با بيان اين كه در اين دستورالعمل با تاكيد بر رعايت شرايط بهداشتي پايگاه تغذيه سالم در سه بعد مواد خوراكي، فضاي فيزيكي و فرد متصدي بوفه به عرضه انواع خوراكي‌هاي بسته بندي شده داراي پروانه ساخت وزارت بهداشت، علامت استاندارد و ساير مشخصات اشاره شده است، اظهار كرد: خشكبار، خرما، انواع ميوه خشك، انواع مغزها، كشمش، نخودچي، آجيل، آجيل سويا، توت و انجير خشك ترجيحا بايد داراي برچسب غذايي باشند.
وي، با بيان اين كه توزيع ماست و كشك، انواع شير، پنير، بستني (بجز بستني يخي)، انواع ميوه سالم در بسته‌ بندي‌هاي تك نفره و وكيوم شده و نيز نوشيدني‌هايي چون دوغ بدون گاز و انواع آب ميوه طبيعي، ماء الشعير و آب معدني در پايگاه تغذيه سالم مدارس بلامانع است، افزود: براساس اين دستورالعمل، دانش آموزان مي‌توانند انواع بيسكويت‌ها از نوع سبوس دار، كيك و كلوچه از نوع غني شده و تهيه شده با روغن حاوي اسيد چرب با ترانس زير10 درصد را مصرف كنند.
رييس اداره تغذيه جامعه وزارت بهداشت، لقمه سالم را شامل نان و پنير و گردو، نان و تخم مرغ، نان و پنير و خيار، نان و پنير و گوجه فرنگي و نان و كره و عسل برشمرد و يادآورشد: پيش از تهيه اين لقمه بايد از شسته و ضد عفوني شدن خيار و گوجه فرنگي اطمينان حاصل كرد.
دكتر ترابي با بيان اين كه طبق اين دستورالعمل استفاده از نان‌هاي سبوس دار و غني شده بايد جايگزين نانهاي سفيد با گليسمي بالا شود، گفت: عرضه انواع آش و سوپ، لوبيا، عدس،‌ حليم، شله زرد، فرني، سمنو هم بايد به شرط رعايت كليه شرايط بهداشتي، پخت روزانه و با نظارت انجمن اوليا و مربيان انجام گيرد.
به گفته وي، در پخت غذاي گرم بايد ميزان نمك مصرفي و اسيد چرب با ترانس كمتر از 10 درصد در حد توصيه شده باشد و مواد غذايي و نوع غذا براساس نياز دانش آموزان به انرژي و پروتئين تهيه شده باشد
     
  
زن

 
مورد عمليات امدادرساني به مصدومان تصادفات تعطيلات پايان هفته گذشته

مسئول ستاد هدايت عمليات بحران اورژانس كشور از انجام 16 هزار و 234 ماموريت اعم از درمان سرپايي و بستري در 9 قطب كشور و در تعطيلات پايان هفته گذشته خبر داد و گفت: از اين تعداد بيشترين ماموريت (پنج هزار و 976 ماموريت) مربوط به استان تهران بوده است.
دكتر منتظر خراسان در گفت وگو با خبرنگار «بهداشت و درمان» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،‌ با بيان اين كه از كل ماموريت‌هاي انجام شده 2 هزار و 226 ماموريت قلبي، 954 مورد تنفسي و يكهزار و 762 مورد ماموريت تصادفي و ترافيكي شهري بوده است، اظهار كرد: طي 4 روز پاياني هفته 773 ماموريت تصادفي جاده‌اي گزارش شده است.
وي با بيان اينكه غالبا شمار ماموريت‌ها در سوگواري‌ها كاهش مي‌يابد، افزود: براي مديريت و هدايت بهتر بحران كشور به 9 قطب با دانشگاه‌هاي زيرمجموعه آن تقسيم شده است كه اين 9 قطب شامل خوزستان، اصفهان، كرمان، كرمانشاه، آذربايجان شرقي، خراسان رضوي، فارس، تهران و مازندران است.
به گفته وي، طي اين 4 روز براي امداد رساني بهتر ضمن آماده باش كامل مراكز درماني، آمبولانس‌هايي در نزديكي تكايا، مساجد و چهارراه‌هاي بزرگ مستقر شدند
     
  
زن

 
ميليون سردرد ناشي از مسافرت با هواپيما در سال

گروهي از پژوهشگران در پي کشف اين موضوع هستند که سالانه، پرواز با هواپيما سبب بروز چند سردرد مي‌شود.



به نقل از سانته مدیسین ، محققان پس از بررسي‌هاي فراوان اعلام کردند سالانه، ۱۰۰ ميليون سردرد ناشي از پرواز گزارش مي‌شود.
اين سردردها شامل سوزش و گزش هستند و با خون‌دماغ همراه مي‌شود.
محققان پس از بررسي ۹۰۰ فرد ۳۳ ساله‌اي که با هواپيما سفر مي‌کنند به اين نتيجه رسيدند ۷/۵ درصد از افراد دچار سردرد ميگرني مي‌شوند و با توجه به آنکه تعداد مسافرت‌هاي هوايي سالانه حدود ۳/۳ ميليارد مسافر دارد تعداد سردردها ۱۰۰ ميليون در سال محاسبه شده است.
مشروح نتايج اين تحقيق در مجله Cephalgia در ماه سپتامبر به چاپ رسيده است.


============================


ابزار جديد خنك كننده مغز ابداع شد

دانشمند‌ان موفق به ابداع شيوه‌هاي جديدي براي خنك كردن مغز بيماران مبتلا به حمله قلبي و سكته مغزي براي حفاظت از آنها در برابر آسيب‌هاي مغزي شده‌اند.
به گزارش سرويس «علمي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به گفته پژوهشگران؛ خنك كردن بدن و پايين آوردن دماي آن مي‌تواند روند آسيبهاي بافتي را كاهش دهد.
براساس اين گزارش، پزشكان انگليسي معتقدند كه با روش سرد كردن مي‌توان جان بسياري از بيماران را نجات داد.
در اين روش روند آزاد شدن مواد شيميايي مضر از سلولهاي عصبي كند مي‌شود.
گفتني است كه بسياري از بيمارستانهاي اين كشور روش فوق را پذيرفته و به كار مي‌گيرند.
مجله نيوسانيتيست نيز در ميان گزارشات مربوط به اختراعات مهم به كلاهكي اشاره كرده كه هواي سرد را به درون جمجمه انسان مي‌دهد تا آن را خنك كند.
پس از اين كه در دو پژوهش گسترده مزاياي اين روش به اثبات رسيد، هم اكنون بسياري از بخشهاي مراقبتهاي ويژه‌ در بيمارستانهاي سراسر انگليس از تكنيكهاي خنك كننده براي كمك به بيماران قلبي استفاده مي‌كنند.
نخستين ابزار جديد براي بهره‌گيري در اين تكنيك توسط محققان دانشگاه ادينبورگ ساخته شد كه يك كلاه خود سردكن است.
     
  
زن

 
عدم آموزش مهارت هاي جنسي مهمترين عامل تغيير الگوي ايدز در كشور

عضو كميته كشوري مبارزه با ايدز بر اين عقيده است كه فقدان آگاهي و واطلاعات لازم جوانان از مهارتهاي جنسي و ضعف آموزش هاي حرفه اي در اين زمينه مهمترين عامل تغير الگوي ايدز در كشور است .

عضو كميته كشوري مبارزه با ايدز بر اين عقيده است كه فقدان آگاهي و واطلاعات لازم جوانان از مهارتهاي جنسي و ضعف آموزش هاي حرفه اي در اين زمينه مهمترين عامل تغير الگوي ايدز در كشور است.
دكتر مينو محرز در گفتگو با خبرنگار سلامت نيوز گفت: در حال حاضر حدود 18هزار و پانصد نفر در كشور مبتلا به ايدز هستند كه 94 درصد آنان را مردان و 6 درصد را زنان تشكيل مي دهند.
وي افزود:اعتياد تزريقي تا چند سال پيش مهمترين عامل ابتلا به ايدز در كشور بود اما واقعيت هاي موجود نشان مي دهد درصد مبتلايان به ايدز از معتادان تزريقي به ابتلا بر اثر رابطه ناامن جنسي تغيير پيدا كرده است.
عضو كميته كشوري مبارزه با ايدز، تصريح كرد:بالا رفتن سن ازدواج وضعف آموزش هاي پيشگيرانه به جوانان در كنار افزايش مصرف داروهاي روان افزا كه تاثيرات جنسي مخربي به همراه دارد مهمترين عواملي هستند كه رابطه ناسالم جنسي را به اولين عامل ابتلاي به ايدز در كشور بدل كرده اند.
اين محقق و كارشناس ايدز ادامه داد: 3 عامل مهم در جهان به عنوان راهكارهاي پيشگيرانه براي مقابله با ايدز از طريق روابط جنسي شناخته شده است كه شامل خويشتن داري ، وفاداري و استفاده از كاندوم است.
وي اظهار داشت: سن مبتلايان به ايدز در كشور در حال حاضر بين 25 تا 45 سال ثبت شده است اما براي اينكه در آينده شاهد كاهش سن مبتلايان به ايدز نباشيم ضمن تقويت و گسترش مراكز مشاوره بايد آموزش مهارت هاي جنسي را از مدارس شروع كنيم.
     
  
زن

 
همه چيز در مورد داروي وياگرا (viagra)

تاريخچه وياگرا
Sildenafil citrate كه به نام وياگرا شناخته شده و فروخته مي شود دارويي است كه براي نقص erect شدن آلت تناسلي مردان(impotence) استفاده مي شود.همچنين تحقيقات جديد نشان مي دهد كه به دليل افزايش خونرساني به آلت تناسلي زن مي تواند باعث رضايت بيشتر زن از رابطه جنسي خود شود.
نام وياگرا ممكن است از زبان سانسكريت vyāghraگرفته شده باشد كه به معني ببر است.همچنين تلفظ آن يادآور Vigor و Virile است.
به تركيب وياگرا و اكستازي، سكستازي(***tasy) گويند و در زبان غيررسمي به آن ويتامينV هم مي گويند.
اين دارو توسط شركت دارويي Pfizer ساخته شده است.قرصهاي آن آبي رنگ هستند كه در يك طرف آن نام Pfizer و در طرف ديگر آن VGR xx(xx به معني دوز قرص است كه 25 يا 50 يا 100 ميلي گرم است) وجود دارد.حق ساخت
انحصاري وياگرا توسط اين شركت تا سال 2013-2011 اعتبار دارد.
وياگرا براي اولين بار براي درمان آنژين صدري(بيماري قلبي) مورد استفاده قرار گرفت كه طي آن افزايشerect شدن آلت تناسلي مردان مشاهده شد كه از آن به بعد از 27 مارس 1998 به عنوان اولين داروي impotence در آمريكا استفاده شد.
مصرف اين قرص بدون تحريك جنسي معمولا هيچ اثري ندارد و براي اثر آن حتما بايد تحريكات جنسي وجود داشته باشد.
اين قرص به راحتي و به سرعت از دستگاه گوارش جذب مي شود. وياگرا توسط آنزيمهاي كبدي متابوليزه مي شود و كبد و كليه در دفع آن نقش دارند.اگر به همراه يك رژيم غذايي پر جرب استفاده شود باعث كاهش جذب و سرعت اثر و غلظت آن در خون مي شود.
در بعضي موارد استفاده از وياگرا منع شده است:
استفاده از تركيبات نيتروژني مثل glyceryl trinitrate, sodium nitroprusside, amyl nitrite،نارسايي هاي كبدي شديد، نارسايي كليه، فشارخون پايين، سكته مغزي يا قلبي و يا مشكلات ارثي شبكيه چشم.
عوارض جدي وياگرا هم بدين قرارند:
آلت تناسلي با erect دائمي و دردناك،كاهش فشارخون، سكته قلبي و مغزي، مرگ ناگهاني و نا منظم شدن ضربان قلب.
عوارض معمولي وياگرا عبارتند از:
عطسه، سردرد، ترس از نور، احساس نبض و ديدن اشيا به رنگ آبي.
داروئهايي مثل Cialis و Levitra هم مانند وياگرا عمل مي كنند.
دوز دارو توسط پزشك مشخص مي شود اما 30 دقيقه تا 4 ساعت قبل از ارتباط جنسي بايد مصرف شود.
هرچند اين دارو بدون نسخه پزشك نبايد استفاده شود اما در تلويزيونهاي خارجي(خصوصا آمريكا) و بسياري از سايتهاي اينترنتي تبليغ شده و حتي فروش اينترنتي هم دارد به طوريكه در فاصله بين سالهاي 1999 تا 2001 نزديك به 1ميليارد دلار فروش داشته است.

وياگرا نام تجارتي داروي سيلدنافيل (Sildenafil citrate) است. اين دارو به مرداني كه دچار اختلال نعوظ‌اند، كمك مي‌كند تا توانايي جنسي خود را بازيابند و در واقع اين دارو پايه اصلي تمامي داروهايي است كه در اين زمينه در بازار دارويي وجود دارند.
- اين دارو به صورت قرص يك ساعت قبل از تصميم به مقاربت مصرف مي‌شود و طي يك ساعت، نبايد بيش از يك قرص مصرف شود.
- عوارض جانبي شايع وياگرا شامل سردرد، قرمزي و احساس گرما در صورت، ناراحتي معده، آ‌ب‌ريزش بيني، عطسه‌هاي مكرر، تغييرات بينايي و آبي‌رنگ به نظر رسيدن اجسام است.
- در صورتي كه نيتروگليسيرين يا داروهاي نيتراتي زيرزباني يا ايزوسوربايد يا برچسب نيتروگليسيرين مصرف مي‌كنيد، نبايد از وياگرا استفاده كنيد.
- مصرف اين دارو در افراد مسن ، به خصوص كساني كه از داروهاي خاصي مثل نيترات‌ها (كه در داروهاي بيماران قلبي استفاده مي‌شود) استفاده مي‌كنند، بايد با نظر مستقيم پزشك مربوطه و تجويز او صورت گيرد، در غير اين صورت مي‌تواند خطرآور باشد.
- در صورتي كه نعوظ بيشتر از چهار ساعت به طول انجامد، به دليل احتمال آسيب به آلت تناسلي، مراجعه به پزشك ضروري است.
- مصرف سيلدنافيل در بيماران مبتلا به اختلالات خون‌ريزي‌دهنده يا زخم معده و دوازدهه بايد با احتياط صورت گيرد.
- در صورتي كه در خلال نزديكي، علايمي مثل منگي، گيجي، تهوع، يا دردهاي قلبي (درد سينه، احساس سفتي و فشار در سينه، كرختي، گزگز و درد در قفسه‌سينه يا شانه و فك تحتاني) در مصرف‌كننده پديد آيد، بايد از ادامه فعاليت جنسي خودداري و سريعا به پزشك مراجعه كرد.
- مصرف بيشتر از يك قرص سيلدنافيل در روز توصيه نمي‌شود.
- با توجه به احتمال بروز عوارض قلبي شديد ناشي از مصرف اين دارو، توصيه مي‌شود كه فقط تحت نسخه پزشك مصرف شود.
هشدار جديد درباره وياگرا
قرار است وياگرا و ساير داروهاي هم‌گروه آن كه براي رفع ناتواني جنسي به كار مي‌روند، حاوي هشدارهاي جديدي درباره احتمال بروز ناشنوايي ناگهاني در مصرف‌كنندگان شوند.
به گزارش آسوشيتدپرس گرچه روشن نيست كه اين گروه داروها حقيقتا باعث ناشنوايي شوند، اما سازمان غذا و داروي آمريكا (FDA) پنج‌شنبه 18 اكتبر (26 مهر) تصميم گرفت با توجه 26 گزارش در مورد بروز اين مشكل در ميان مصرف‌كنندگان اين داروها از سال 1996 تا به حال، اين هشدار جديد را به بروشور اين داروها اضافه كند.
در داروهاي برطرف ‌كننده ناتواني جنسي "وياگرا"، "سياليس" و "لويترا" اين هشدار جديد درج خواهد شد. همچنين داروي"رواتيو"، كه بر درمان پرفشاري خون ريوي به كار مي‌رود، و همان ماده موثره ي وياگرا را دارا است، نيز اين هشدار را خواهد داشت.
در بروشور داروي وياگرا قبلا ناشنوايي به عنوان يك عارضه جانبي احتمالي ذكر شده بود، زيرا در هنگام آزمايش‌هاي اوليه بر روي آن موارد معدودي از بروز اين عارضه گزارش شده بود.
اما با توجه به اينكه افزايش سن و برخي از بيماري‌ها مانند ديابت و بيماري قلبي كه ممكن است ناتواني جنسي ايجاد ‌كنند، ممكن است به ناشنوايي هم منجر شوند، هنوز مشخص نيست كه آيا رابطه بين مصرف قرص‌هاي رفع ناتواني جنسي و ناشنوايي واقعي است يا به بيماري زمينه‌اي آنها مربوط مي‌شود.
FDA به بيماران توصيه مي‌كند در صورتي كه دچار مشكلات شنوايي شدند، مثل كم ‌شنوايي يا زنگ‌زدن گوش، فورا به پزشك خود اطلاع دهند و مصرف دارو را قطع كنند.
     
  
زن

 
وازكتومي هيچ تاثيري بر ميل جنسي ندارد

گفتگو با دكتر اميد هويدا، سرپرست مركز بهداشت شمال تهران

خدمات پيشگيري‌كننده موقتي كه اغلب زوج‌ها در ابتداي ازدواج و يا براي فاصله‌گذاري ميان فرزندان از آنها استفاده مي‌كنند مانند قرص‌هاي جلوگيري از بارداري، وسايل داخل رحمي يا IUD، آمپول‌هاي تزريقي و كاندوم. اين‌گونه خدمات در مراكز بهداشتي درماني شهري و روستايي و نيز خانه‌هاي بهداشت در روستاها و پايگاه‌هاي بهداشتي در شهرها به صورت رايگان ارايه مي‌شود و چنانچه چندان مفيد فايده نباشد، توصيه مي‌شود در مواردي كه تعداد فرزندان كافي است و زوج‌ها مطمئن هستند كه در آينده تمايلي به داشتن فرزند ديگري ندارند حتما از روش‌هاي پيشگيري دايمي (بستن لوله در زنان و مردان) استفاده كنند.
آقاي دكتر، اگر موافق باشيد، بحث را از تاريخچه وازكتومي و انواع آن شروع كنيم.
عمل وازكتومي از حدود 120 سال پيش انجام مي‌گرفته است اما از دهه 1960 ميلادي يعني حدود 50 سال پيش سازمان جهاني بهداشت وازكتومي را به‌عنوان بهترين، مطمئن‌ترين و راحت‌ترين روش براي جلوگيري دايمي از باروري تاييد و توصيه كرده است. در كشور ايران نيز از حدود 40سال پيش اين روش براي پيشگيري از بارداري به كار گرفته شده است. به طور كلي، وازكتومي به دو روش قابل انجام است:
1) روش سنتي كه به وسيله جراح انجام مي‌گرفت و دو برش به طول پنج سانتي‌متر در دو طرف در محل كشاله ران داده مي‌شد و پس از بستن لوله محل عمل بخيه مي‌شد. با ابداع روش جديد تقريبا روش سنتي منسوخ شده و تنها در موارد خاص از آن استفاده مي‌شود.
2) روش وازكتومي بدون تيغ جراحي كه امروزه به صورت گسترده در تمام دنيا انجام مي‌شود. در اين روش بدون استفاده از تيغ جراحي و تنها با استفاده از پنس مخصوص خراشي به قطر نيم سانتي‌متر در روي اسكروتوم (پوست بيضه) ايجاد شده و از محل آن لوله‌هاي سمت راست و چپ بسته مي‌شوند. با توجه به سطحي بودن محل عمل و نيز كوچك بودن زخم، احتياجي به بخيه زدن محل جراحي نيز نيست.
در اين صورت وازكتومي به روش بدون استفاده از تيغ جراحي نسبت به روش قديمي بسيار راحت‌تراست؟
خدمات پيشگيري‌كننده دايمي مخصوص زوج‌هايي است كه به تعداد كافي فرزند دارند و مطمئن هستند در آينده نيز تمايلي به بچه‌دار شدن ندارند.
اين خدمات شامل بستن لوله در زنان (TL) و بستن لوله در مردان (VL) است. بستن لوله در زنان بايد حتما در بيمارستان و در اتاق عمل و تحت بيهوشي عمومي انجام گيرد و مانند هر عمل ديگري عوارض مربوط به خود را خواهد داشت اما بستن لوله در مردان به صورت سرپايي و با تزريق بي‌حسي موضعي در مراكزي كه براي اين امر اختصاص يافته‌اند، انجام مي‌گيرد و البته هر دو اعمال فوق رايگان است.
باتوجه به تمايل خانواده‌ها به داشتن فرزند كمتر به دلايل اقتصادي، فرهنگي... به نظر مي‌رسد اطمينان از روش به كارگرفته شده در پيشگيري از بارداري بسيار مهم باشد. در خصوص روش‌هايي كه توضيح داده‌ايد، اين درصد اطمينان و اثربخشي چگونه است؟
به هر حال هر كدام از روش‌هاي پيشگيري از بارداري داراي درصدي خطا مي‌باشند و هيچ‌كدام از آنها به صورت 100 درصد قابل اطمينان نيست اما بر اساس شرايط خانواده هر كدام از روش‌هاي فوق مي‌تواند بهترين روش براي آنها و موثرترين روش باشد كه اين امر و انتخاب روش مناسب با انجام مشاوره تنظيم خانواده كه در مراكز بهداشتي درماني صورت مي‌گيرد با زوج‌ها در ميان گذاشته شده و با دادن اطلاعات مفيد و صحيح و نيز بررسي وضعيت جسماني بهترين روش براي پيشگيري از بارداري به آنها توصيه مي‌شود.
در ادامه پرسش قبل اين سوال مطرح مي‌شود كه براي زوج‌هايي كه تعداد كافي فرزند داشته و تمايلي به بچه‌دار شدن در‌ آينده ندارند، چه روش‌هاي پيشگيري مناسب‌تر است، روش‌هاي موقتي يا دايمي؟
با توجه به اينكه قدرت باروري زنان تا 45 سالگي و مردان تا حدود 70 سالگي باقي مي‌ماند و اغلب زنان در سنين زير 35 سالگي داراي تعداد فرزند دلخواه و موردنظر خود شده‌اند به نظر مي‌رسد استفاده از روش‌هاي موقتي به علت احتمال خطا و درصد شكست بيشتر و نيز لزوم استفاده طولاني مدت و منظم به‌طور مسلم اين‌گونه است، انجام وازكتومي به روش بدون استفاده از تيغ جراحي هم براي بيمار و هم براي پزشك راحت‌تر بوده و از نظر زمان نيز زمان كمتري نسبت به روش سنتي براي عمل احتياج است، در ضمن، بهبود زخم نيز در عرض دو روز حاصل گشته و نياز به پانسمان و يا كشيدن بخيه كه در روش سنتي بايد انجام گيرد، نيست.
آيا وازكتومي به روش بدون استفاده از تيغ جراحي عارضه‌اي براي فرد ايجاد مي‌كند؟
به ندرت پس از عمل مختصري درد يا تورم ممكن است عارض شود كه موقتي بوده و در عرض چند روز بهبود مي‌يابد. اصولا در مقام مقايسه اين عمل نسبت به كشيدن دندان راحت‌تر است.
گروهي بر اين باورند كه انجام عمل وازكتومي موجب كاهش ميل جنسي و يا از بين رفتن صفات ثانويه جنسي مي‌شود. آيا اين مطلب صحيح است؟
براي پاسخ به اين سوال بهتر است ابتدا كمي درباره عمل توضيح داده شود. بيضه در مردان دو عمل متفاوت انجام مي‌دهد، توليد نطفه و اسپرم. توليد هورمون مردانه يا تستوسترون كه در عمل وازكتومي فقط لوله‌اي كه نطفه‌ها يا اسپرم‌ها را به مايع مني منتقل مي‌كند، قطع مي‌شود و توليد هورمون مردانه به جاي خود باقي مي‌ماند. بنابراين متعاقب بستن لوله ميل جنسي كاهش نمي‌يابد و صفات ثانويه جنسي مانند ريش، سبيل، صداي كلفت و... نيز از اين بين نمي‌رود. در ضمن، اين عمل هيچ اثري روي آميزش جنسي نداشته و در ظاهر نيز نمي‌توان پي برد كه فرد اقدام به انجام عمل وازكتومي كرده است و حتما بايد با آزمايش معلوم گردد كه فاقد نطفه يا اسپرم است.
اگر فردي در آينده از انجام عمل وازكتومي به هر علتي پشيمان شود، آيا احتمال بازگشت قدرت باروري وجود دارد؟
ابتدا ذكر اين نكته ضروري است كه انتخاب فرد و نيز مشاوره‌اي كه با وي انجام مي‌شود، اگر صحيح باشد هيچ‌گاه چنين مساله‌اي اتفاق نمي‌افتد.
در واقع هنر يك پزشك وازكتوميست تنها بستن لوله نيست بلكه انجام مشاوره دقيق و اصولي با فرد و مطلع كردن وي از عمل است كه انجام مي‌گيرد. چه بسا در بسياري از موارد مدت زماني كه براي انجام مشاوره صرف مي‌شود، به مراتب از مدت زمان انجام خود عمل بيشتر شود. با تمام اين اوصاف، اگر فرد به هر دليلي تمايل به بازگشت قدرت باروري خود داشته باشد، مي‌تواند با مراجعه به پزشكان متخصص و انجام عمل جراحي در بيمارستان و پرداخت هزينه اين كار را انجام دهد، البته نتيجه نسبي است و در تمام افراد عمل موفقيت‌آميز نخواهد بود.
اگر فردي تمايل به بستن لوله به روش بدون استفاده از تيغ جراحي، داشته باشد، به چه مكاني بايد مراجعه كند؟
هر فردي كه تمايل به اين كار دارد مي‌تواند با مراجعه به كليه مراكز بهداشتي درماني نسبت به معرفي به مراكزي كه عمل در آن محل انجام مي‌شود، معرفي‌نامه دريافت كرده و پس از آن با تماس با مركز مذكور نسبت به تعيين وقت عمل اقدام كند
     
  
صفحه  صفحه 13 از 62:  « پیشین  1  ...  12  13  14  ...  61  62  پسین » 
علم و دانش

Medical News | اخبار پزشکی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA