انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 16 از 62:  « پیشین  1  ...  15  16  17  ...  61  62  پسین »

Medical News | اخبار پزشکی


زن

 
وزارت بهداشت برنامه ای برای پیشگیری از بیماری هموفیلی ندارد

مدیر عامل کانون هموفیلی ایران :
وزارت بهداشت برنامه ای برای پیشگیری از بیماری هموفیلی ندارد

مدیرعامل کانون هموفیلی ایران گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، برنامه درستی برای پیشگیری از بیماری هموفیلی ندارد و این موضوع آنقدر حاده که می توان گفت هیچ برنامه ای وجود ندارد.


احمد قویدل در گفتگو با خبرنگار سلامت نیوز افزود: وزارت بهداشت سالانه به منظور درمان بیماران هموفیلی نود میلیون دلار هزینه می کند که اگر دقیق بنگریم این رقم پنج برابر میزان ارز هزینه شده برای هفتاد میلیون جمعیت ایران است.
وی بیان داشت: وزارت بهداشت درحالی هزینه گزافی را سالیانه برای درمان بیماران هموفیلی منظور داشته است که درزمینه پیشگیری از تولد هموفیلی حتی یک صدم این رقم هزینه نمی شود.
مدیر عامل کانون هموفیلی ایران خاطرنشان کرد: طی دوسال اخیر با تلاش این کانون و همکاری نزدیک وزارت بهداشت و سازمان پزشکی قانونی وهوشمندی و درایت مقام رهبری به حاملگی زنان که جنین آنها مبتلا به بیماری هموفیلی است به صورت قانونی پایان داده شد و راه برای پیشگیری از این بیماری هموار شده است.
وی با اعلام اینکه درزمینه سقط جنین های هموفیلی نمی توانیم آماری ارائه کنیم اظهارکرد: میزان موالید هموفیلی امسال نسبت به ده سال گذشته به یک چهارم رسیده است.
قویدل تصریح کرد: بنابر ضرورت شناخته شدن بانک اطلاعاتی جامع برای بیمارانی که به اختلالات انعقادی مبتلا هستند این بانک توسط کانون هموفیلی ایران از سال هشتاد در کشور شکل گرفت که هم اکنون درفدراسیون جهانی هموفیلی مورد تقدیر قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه درحال حاضر بیست و شش استان کشور دفتر نمایندگی داریم که اطلاعات بیماران اختلالات انعقادی را ضبط و ثبت می کنند گفت: کاملترین بانک اطلاعاتی بیماران هموفیلی دراختیار این کانون قرار دارد به گونه ای که به تازگی اطلاعات مددکاری همچون وضعیت رفاهی، تحصیلی، اجتماعی و فرهنگی بیماران دراین بانک به ثبت می رسد.
مدیر عامل کانون هموفیلی ایران افزود: درحال حاضراین بانک توسط پنجاه نفر در کشور به روز می شود و این درصورتی که برنامه بانک توسط برنامه نویسانی که خود فرزند هموفیلی داشته اند و به جزئیات بیماری واقفند تهیه و تنظیم شده است.
وی بیان داشت: هم اکنون کانون هموفیلی ایران قدم های بزرگی در راستای شناسایی ناقلین و راهنمایی آنها برای درمان و امر پیشگیری قبل از تولد و انجام آزمایش های تخصصی برداشته است.
قویدل تصریح کرد: جمعیت هموفیلی درکشور به مفهوم عام بالغ بر هفت هزار نفر است که براساس تعریف علمی آن و کمبود فاکتور خونی هشت و نه تنها چهار هزار مبتلا به بیماری هموفیلی داریم و دیگر بیماران به علت اختلالا ت انعقادی گنجانده شده اند
     
  
زن

 
فیلترهای جدید دیالیز، در کشور عرضه می شود

فیلترهای جدید دیالیز، در کشور عرضه می شود
سلامت نیوز:
فیلترهای جدید دیالیز(های فلاکس) در اندازه های 7 و 8، ماه آینده توزیع می شود.

مدیرعامل شرکت تجهیزات پزشکی هلال احمر ایران ، اعلام کرد: با توجه به اینکه هروز سن و وزن بیماران دیالیزی در کشور افزایش می یابد، نیاز به فیلترهای دیالیز در اندازه های مختلف را بیش از پیش ضروری دانست .

سعید رحمانی افزود: بر حسب این نیاز، از یک سال و نیم پیش ، طرح تولید اندازه های 7 و 8 فیلترهای دیالیز در دستور کار این شرکت تجهیزات پزشکی قرار گرفت.

وی مزیت های استفاده از این فیلترها را ، حجم زیاد خون گیری ، راحتی بیماران در انجام دیالیز و افزایش طول عمر بیماران اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت تجهیزات پزشکی هلال احمر ایران افزود: ماه آینده بیش از صد هزار صافی دیالیز در اندازه های 7 و 8 در مراکز انجام دیالیز عرضه می شود که با توجه به نیازسنجی، این میزان نیز افزایش می یابد.

رحمانی گفت: شرکت تجهیزات پزشکی سها (یک) توانایی تولید بیش از یک میلیون ( های فلاکس ) دیالیز را در کشور داراست.

این شرکت وابسته به هلال احمر ایران، یک مجتمع بزرگ و نوین تولیدات یکبار مصرف پزشکی است که هم اکنون قابلیت تولید سرنگ های یکبار مصرف 2 و 5 میلیمتری، صافی دیالیز در دو نوع و هفت اندازه، فیلتر تالاسمی، سرسوزن، سوزن فیستول ها، سرسوزن دندانپزشکی و انژیوتکت را در چهار اندازه مختلف داراست
     
  
زن

 
وجود دو تا‌٥/٢ ميليون زوج نابارور دركشور

رييس پژوهشگاه ابن سينا از وجود 2 تا 5/2 ميليون زوج نابارور در كشور خبر داد كه از اين بين 150 تا 200 هزار زوج به درمان‌هاي سالانه ناباروري نياز دارند و تاكيد كرد: درمان ناباروري به واسطه پايين بودن نرخ موفقيت، حتي در شرايط طبيعي مستلزم تكرار است.
به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر *****ي، رييس پژوهشگاه ابن سينا، در نشست مطبوعاتي‌ «بيمه و ناباروري، چالش‌ها - راهكارها» گفت: آمار قطعي در رابطه با ميزان زوج‌هاي نابارور در كشور وجود ندارد و گزارش‌هاي پراكنده‌اي در اين رابطه ثبت شده است. در اين زمينه پژوهشكده ابن سينا طرحي را در دست داشته و اقداماتي را در جهت آمار قطعي ميزان ناباروري در كشور آغاز كرده است.
وي با استناد به آمارهاي سازمان بهداشت جهاني در رابطه با ميزان ناباروري در جهان گفت: ميزان ناباروري در جهان حدود 10 تا 15 درصد گزارش شده است. اين در حالي است كه در ايران اين آمارها بيش از 20 درصد است. در تهران ميزان ناباروري حدود 21 درصد و در گزارش هاي ديگر حدود 26 درصد ثبت شده است كه اين مقدار از معدل جهاني بسيار بالاتر است. همچنين حدود 5/13 ميليون زوج در كشور وجود دارد. بر اين اساس حدود 2 تا 5/2 ميليون زوج نابارور در كشور وجود دارد. اگر 30 درصد از اين زوج‌ها به خدمات درمان ناباروري در پروتكل‌هاي لقاح خارج رحمي نياز داشته باشند مي‌توان گفت حدود 500 تا 750 هزار زوج به اين خدمات نياز دارند. در مجموع بين 150 تا 200 هزار زوج به درمان‌هاي سالانه ناباروري نياز دارند.
دكتر *****ي دراين باره ادامه داد: در حال حاضر مراكز درمان ناباروري بايد حدود 30 هزار سيكل درمان ناباروري را در سال پوشش دهند. بر اين اساس گسترش مراكز درمان ناباروري نياز است. همچنين بايد شرايطي فراهم شود كه همه بتوانند از پيشرفت‌هاي به وجود آمده در درمان ناباروري بهره‌مند شوند.
وي گفت: حدود 20 سال پيش كه مراكز درمان ناباروري در ايران وجود نداشت دولت به ازاي هر زوج كه براي درمان به خارج از كشور فرستاده مي‌شدند، حدود 10 هزار دلار براي هر سيكل درماني هزينه مي‌كرد. همچنين هزينه رفت و آمد و اقامت در كشور مربوطه برعهده خود زوج‌ها بود. تا چندي پيش امكاناتي از جمله سوبسيد داروها براي زوج‌هاي نابارور در كشور وجود داشت. گرانترين داروي مورد نياز اين زوج‌ها حدود پنج هزار تومان فروخته مي‌شد كه در حال حاضر اين داروها حدود چهار برابر افزايش قيمت يافته است.
دكتر *****ي با بيان اين كه در گذشته دولت دومين هزينه را بعد از جراحي‌هاي قلب براي درمان در خارج از كشور، در مورد درمان ناباروري پرداخت مي‌كرد؛ افزود: در حال حاضر هيچ امكان حمايتي به طور خاص از درمان ناباروري صورت نمي‌گيرد. به اين معنا كه حمايت‌ها انجام مي‌شود اما در جاي خود نيست.
وي گفت: يك زوج در صورت مواجهه با مشكل ناباروري اگر از مراكز درماني فوق تخصصي و امكان تشخيص و درمان صحيح اطلاع نداشته باشد به تخصص‌هاي مختلف و پراكنده مراجعه مي‌كند. به اين ترتيب دستكاري‌هاي غير ضروري، داروها و جراحي‌هاي غير صحيح انجام شده و اميدهاي واهي به زوج‌ها داده مي‌شود. اين عوامل هزينه‌هاي گزافي را از جهت مالي، رواني و همچنين تاخير در جهت توليدمثل براي زوج به همراه دارد.
دكتر *****ي در ادامه افزود: هزينه‌هايي كه در خارج از مراكز درمان ناباروري انجام مي‌شود به عنوان هزينه‌هاي روتين هر فرد در نظر گرفته شده و تحت پوشش بيمه قرار مي‌گيرد. به اين ترتيب از آنجا كه زوجين هزينه‌هاي درمان ناباروري را ندارند به پزشكان متفرقه مراجعه مي‌كنند و بازهم عدم تامين اين هزينه‌ها به راه حل‌هاي سنتي، گياهي و راه حل‌هاي غير درماني مانند تعدد زوجين، طلاق و غيره را سبب مي‌شود. در كنار اين عوامل تاخير در سن توليد مثل هم بوجود مي‌آيد.

كاهش ميزان باروري با افزايش سن
به گزارش ايسنا، وي گفت: با افزايش سن ميزان باروري زنان كاهش مي‌يابد. همچنين به ويژه از سنين 35 سال به بالا احتمال بروز نقايص ژنتيكي در فرزند حاصل نيز بسيار بالاتر است. لقاح خارج رحمي در سنين بالا نيز نتيجه كمتري خواهد داشت. علاوه بر آن در سنين بالا به دليل استفاده از تكنيك‌هاي جديد، هزينه‌هاي مجددي به منظور حصول اطمينان از سلامت جنين به زوجين تحميل مي‌شود. حاملگي‌هاي چند قلويي هم علاوه بر تحميل هزينه‌هاي گزاف به زوجين هزينه‌هاي زيادي را براي نظام درماني كشور به دنبال دارد. اين در حالي است كه امكان سقط جنين نيز وجود دارد.

درمان‌هاي ناباروري مستلزم تكرار است
دكتر *****ي با بيان اين كه به يك زن هنگامي عنوان نابارور داده مي‌شود كه يك سال به طور مرتب از ارتباط جنسي آنها براي داشتن فرزند گذشته باشد؛ گفت: پيشرفت‌هاي تكنولوژي درمان ناباروري به طور عادلانه براي همه مردم و در اختيار آنها قرار نگرفته است. اگرچه تعدادي از زوج‌هاي نابارور با سخت‌ترين شرايط به سمت درمان‌هاي ناباروري پيش مي‌روند ولي درمان به واسطه پايين بودن نرخ موفقيت، حتي در شرايط طبيعي مستلزم تكرار است.

شانس موفقيت درمان ناباروري در لقاح خارج رحمي براي هر جنين 10 تا 12 درصد

20 تا 30 درصد شانس موفقيت درمان ناباروري با سه بار لقاح خارج رحمي
وي گفت: از آنجا كه در لقاح خارج رحمي سه جنين منتقل مي‌شود درصد موفقيت بسيار بالاتر است، در شرايط عادي براي هر جنين حدود 10 تا 12 درصد شانس موفقيت در نظر گرفته مي‌شود. در صورتي كه سه بار لقاح خارج رحمي صورت گيرد 20 تا 30 درصد شانس موفقيت ناشي از درمان وجود دارد. بر اين اساس بايد گفت كه در درمان‌هاي ناباروري لازم است تكرار به عمل آيد بر اين اساس با توجه به محدوديت ظرفيت مراكز درمان ناباروري و همچنين هزينه‌هاي آن، تعداد افرادي كه بتوانند از اين امكانات استفاده كنند، زياد نيست.

هزينه‌هاي درمان ناباروري در ايران نسبت به كشورهاي همجوار پنج برابر كمتر است
وي با بيان اينكه با اطلاع رساني‌هاي مناسب انجام شده در حال حاضر زوج‌ها در سنين پايين هم براي درمان ناباروري مراجعه مي‌كنند؛ گفت: پس از گذشت 20 سال از ورود تكنولوژي‌هاي درمان ناباروري به ايران،‌ در حال حاضر نسبتا از فرستادن زوج‌ها به خارج از كشور براي درمان بي‌نياز شده‌ايم. در شرايطي كه هزينه‌هاي درمان ناباروري در ايران نسبت به كشورهاي همجوار و اروپايي پنج برابر پايين تر بوده و موفقيت توريسم درماني در زمينه درمان ناباروري نسبت به ديگر درمان‌ها را سبب شده، شاهديم كه زوج‌هاي نابارور كشور به اين امكانات دسترسي ندارند. در اين زمينه پژوهشگاه ابن سينا به عنوان يكي از مراكز مرجع در ارتباط با توليدمثل، حركت‌هاي جدي را انجام داده و هركدام از اين حركت‌ها در قالب يك سمينار آغاز شد. در رابطه با مشكلات اخلاقي و شرعي توليد مثل مانند اهداي جنين، رحم جايگزين، اهداي گامت و غيره حركت‌هاي راهگشايي به سمت قانونمندي اقدامات مورد نياز انجام شده است.
رييس پژوهشگاه ابن سينا در پايان با اشاره به برگزاري سمينار «بيمه و ناباروري» در 12 دي ماه گفت: در زمينه دسترسي قشر محروم جامعه به خدمات درمان ناباروري، پژوهشكده ابن سينا با همكاري وزارت رفاه اقدام به برگزاري سميناري در روز پنجشنبه كرده است
     
  
زن

 
استفاده ازماسك براي كاهش خطرات آلودگي هوا،فاقد مبناي علمي است

مدير گروه طب كار دانشگاه علوم پزشكي تهران، با بيان اين كه استفاده از ماسك‌هاي پارچه‌اي و كاغذي، ارزشي در كاهش ميزان خطرات ناشي از آلودگي هوا ندارند، گفت: كاربرد اين ماسك‌ها در اتاق‌هاي عمل و براي ممانعت از انتقال ترشحات دهاني جراحان و پرسنل اتاق عمل به محيط عمل است.
دكتر سيد اكبر شريفيان، در گفت وگو با خبرنگار «بهداشت و درمان» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، آلاينده‌هاي هوايي را بر پنج جزء co، no2، so2، ازن و pm10 (ذرات معلق در هوا با قطري كمتر از 10 ميكرون) برشمرد و افزود: قدرت نفوذ ماسك‌هاي كاغذي و پارچه‌اي حاصل از قطرمنافذ آنان در حدي است كه صرفا مانع از ورود ذرات گرد و غبار موجود درهوا مي‌شود؛ اين در حاليست كه آلاينده‌هاي شيميايي هوا خطرناكتر است.
به گفته وي، ماسك‌هايي با فيلترهاي شيميايي (داراي شاربن اكتيو) گاز‌هاي آلاينده جذب لايه‌هاي ذغال مي‌شود، بنابراين براي استفاده مناسب است.
مديرگروه طب كار دانشگاه علوم پزشكي تهران، با بيان اين كه هيچ ماسك‌ كاغذي و پارچه‌اي براي كاهش آثار سوء آلودگي هوا براي دانش آموزان مفيد نيست، افزود: استفاده از اين ماسك‌ها تنها مانعي بر سر راه‌هاي تنفسي هستند كه دانش آموز را ناگزير به كشيدن تنفس‌هاي عميق‌تر و سريعتر مي‌كند.
وي، در ادامه توضيح داد: كودكان مبتلا به آسم با استفاده از ماسك‌هاي كاغذي در معرض آلاينده‌هاي شيميايي چون co قرار مي‌گيرند و به حملات جبران ناپذير آسمي مبتلا مي‌شوند؛ بنابراين بهترين اقدام در جهت كاهش آثار سوء آلودگي هوا در كودكان و سالمندان در شرايط بحران، ماندن در منازل است.
گفتني است، روز گذشته طي بخشنامه‌اي به مدارس شهر تهران ابلاغ شد تا دانش آموزان تهراني براي كاهش آثار سوء آلاينده‌هاي هوا از ماسك تنفسي استفاده كنند
     
  
زن

 
مركزسلول درماني«رويان» فرداافتتاح مي‌شود

رييس پژوهشكده «رويان» جهاد دانشگاهي، با اعلام آغاز به كار مركز سلول درماني پژوهشكده رويان از فردا، افتتاح اين مركز درماني را گامي در رساندن علوم پايه به بخش‌هاي كاربردي در خدمت درمان بيماران كشور عنوان كرد.
به گزارش خبرنگار «پژوهشي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر گورابي در حاشيه كنفرانس سراسري كاربرد سلول‌هاي بنيادي در طب ترميمي كه با گراميداشت خاطره دانشمند فقيد دكتر سعيد كاظمي آشتياني و در آستانه سالگرد درگذشت وي در پژوهشكده رويان برگزار شد با بيان اين كه كاربردي كردن پژوهش‌ها و نتايج تحقيقات از اهداف اوليه تاسيس پژوهشكده بوده است، ابراز اميدواري كرد اين مركز بتواند آنچه را كه محققان سلول‌هاي بنيادي در حوزه تحقيقات پايه به آن دست يافته و در مدل‌هاي حيواني و انساني با موفقيت آزمايش كرده‌اند را به صورت روزمره در درمان بيماران به خدمت بگيرد.
رييس پژوهشكده رويان با بيان اين كه پيمودن اين راه طولاني است، اظهار كرد: پژوهشكده شانه به شانه بهترين مراكز دنيا در حال حركت در اين زمينه است، اما مهمترين نكته پشتوانه بسيار خوب براي ادامه كار و صبر داشتن است تا اين كارها به شكل منطقي وارد عرصه درمان بيماريها شود.
دكتر گورابي، خاطر نشان كرد: بهتر است تمامي مراكزي كه در كشور در اين زمينه‌ها فعاليت مي‌كنند، هميشه در تماس با يكديگر باشند. همچنين پژوهشكده رويان به دنبال توسعه تحقيقات چند مركزي است زيرا در اين موارد نتايج خوبي حاصل شده و تمامي مراكز شركت كننده نيز در اين حوزه‌ها ، تخصص پيدا خواهند كرد.
وي به سابقه 18 ساله كشور در پيوند مغز استخوان به عنوان پيوند سلول‌هاي بنيادي اشاره و خاطرنشان كرد:
استفاده از سلول‌هاي بنيادي در درمان امراض قلبي و چشمي و ترميم سوختگي‌ها و درمان بيماري‌هاي پوستي نيز در سال‌هاي اخير در عرصه درمان كاربردي شده است.
دكتر گورابي با بيان اين كه هر كاري كه در زمينه‌ سلول درماني انجام شود، ابتدا بايد در كميته اخلاق پزشكي مطرح شود، ادامه داد: در مواردي،‌ بسياري از محققان به طور قاطع اعلام مي‌كردند كه كاري را مي‌توان در جهت درمان بيماران با اين روش انجام داد، اما به دليل مخالفت كميته اخلاق پزشكي اين كار انجام نشده است. كميته اخلاق و افرادي كه در كشور مسوول اين بخش هستند، بايد به طور كامل نظارت داشته تا كاري بدون انديشه و تفكر درباره زيربناهاي اخلاقي آن صورت نگيرد
     
  
زن

 
افراد بالای 50 سال هر3 سال دستگاه گوارش خود را چکاپ کنند !

گروه سلامت ،فوق تخصص گوارش و کبد و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان این که بالا رفتن سن خطر ابتلا به سرطان روده را افزایش می دهد گفت افراد بالای 50 سال هر 3 سال تا 5 سال باید براب برسی دستگاه گوارش خود به پزشک مراجعه کنند .

دکتر سیلمک خالقی در گفتگو با ایرنا سرطان روده بزرگ را یکی از شایع ترین سرطانهای دستگاه گوارش عنوان کرد و گفت : این بیماری از لحاظ آمار دومین یا سومین رتبه را در مرک و میر ناشی از سرطان ها دارد .وی اظهار کرد افراد بالای 50 سال هر 3 تا 5 سال باید آزمایش تشخیص سرطان روده بزرگ را انجام دهند در صورت تشخیص ضایعه به سرعت تحت درمان قرار گیرند . دکتر سیامک خالقی با بیان این مطلب که این بیماری ارتباط مستقیم با سن دارد گفت : با افزایش سن احتمال ابتلا به این بیماری نیز افزایش می یابد که علاوه برآن وجود سابقه فامیلی داشتن بیماری های التهابی روده و مصرف برخی داروهای فرد را مستعد ابتلا به این عارضه می کند . وی افزود مهم ترین علامت ابتلا به سرطان روده بزرگ اختلال دراجابت مزاج به صورت تشدید یبوست و دفع خون است و به همین علت افراد بالای 50 سال که علامتی مانند دردشکم و یبوست که اخیرا" ایجاد شده است و دفع خون روشن دارند باید بهسرعت به پزشک مراجعه کنند تا از نظر سرطان روده مورد برسی قرار گیرند .

خلقی با اشاره به این که زمینه خانوادگی در ابتلا به سرطان روده بزرگ نقش مهمی دارد تاکید کرد افرادی که اقوام درجه یک یا دو آنان مبتلا به سرطان روده بزرگ یا کولیت روده بزرگ هستند حتما باید در سنین پایین تر مورد برسی قرار گیرند به طوری که هر چه تعداد افراد مبتلا به این بیماری در فامیل بیشتر باشد ریسک ابتلا به آن نیز بیشتر خواهد بود وی به این افراد توصیه کرد حداقل 10 سال از افراد مبتلا در خانواده وفامیل اقدامات تشخیصی را آغاز کنند .

دکتر خالقی بهترین روش تشخیص این بیماری را آندوسکوپی از روده بزرگ دانست و گفت علاوه برانجام این کار نمونه برداری نیز از بیمار صورت می گیرد که در جراحی نیز نقش ویژه ای دارد . خالقی در ارتباط با درمان این عارضه گفت : تعدادی از این بیماران به وسیله جراحی و تعدادی دیگر به روش شیمی درمانی بهبود می یابند اما بیماران باید بدانند که هر چه درمان سریع تر انجام شود طول عمر بیمارپس از درمان بیشتر خواهد بود .
" تـــو " تکـرار نـمی شوی این
مــــنمـ ....
که وابســـته تر مـی شــوم....
     
  
زن

 
ویژگی ماسک های مورد تایید برای مقابله بل آنفلوآنزای خوکی

گروه سلامت ، همزمان با شروع فصل سرما و افزایش خطر و گسترش آنفلوآنزلپای نوع آ موسوم به خوکی و با توجه به سوالات مکرر جامع پزشکی و مردم ، وزارت بهداشت ویژکی ماسک های مورد تایید این وزارتخانه را اعلام کرد .

به گزارش وزارت بهداشت چنانچه کاملا" سالم هستید و باید در اماکن شلوغ وپرازدحام تردد کنید و یا اگر بیمار هستید و احتمال می دهید ممکن است با فرد سالمی نظیر اعضای خانواده تماس داشته باشید و همچنین بافردی زندگی می کنید که بیمار است هر چند بیماری در مراحل اولیه و شما بهناچار باید بیرون از منزل رفت وآمد داشته باشید استفاده از یک ماسک به شما توصیه می شود . اما اگر فرد سالمی هستید که باید از یک بیمار پرستاری کنید می توانید از یک ماسک که ضخامت بیشترو فیلترقوی تری دارد استفاده کنید البته به خاطر داشته باشید ماسک هرگز نمی تواند جایگزین مراقبت های اولیه برای پیشگری از ابتلا به آنفلوآنزا شود چون از ماسک ها تنها به عنوان وسیله ای پیشگیری کننده استفاده می شود انتخاب صحیح نوع ماسک متناسب با شرایط محیط بسیار مهم است .

ماسک تک لایه یکبارمصرف : این ماسک ها از الیاف بافته نشده تشکیل شده که با منافذ ریز در الاف متنع ورود ذرات به آنروسل می شود و چنانچه افراد سابقه آلرژی را به الیاف نبافته دارند باید از استفاده از آن خودداری کنند حداکثر مدت استفاده این نوع ماسک ها 2 ساعت است .

ماسک دولایه یکبارمصرف : از دیگر انواع ماسک های موردتایید وزارت بهداشت ماسک دو لایه یکبار مصرف است مه باوجود منافذ ریز در الیاف نبافته و طرز قرار گرفتن منافذ در دو لایه ماسک به صورت متقاطع مانع ورود ذرات به آنروسل ها می شود و در استفاده مداوم به علت جذب رطوبت موجود در تنفس ،کارآیی خود را از دست می دهد حداکثر مدت استفاده این ماکس ها هم 2 ساعت است .

ماسک چند لایه کربن دار یکبار مصرف : این نوع از ماسک ها با وجود منافذ ریز در الیاف نبافته و وجود کربن تا 8/98 درصد در فیلتراسیون باکتری موثر است دراین دسته از ماسک ها به علت عدم فیکس کامل روی بینی و صورت و به دلیل ساختار ماسک ها امکان نفوذ ذرات به آنروسل ها از اطراف ماسک وجود دارد حداکثر طول زمان استفاده هم کمتراز 5/4 ساعت است .

ماسک کاسه ای یکبار مصرف : ماسک های کاسه ای یکبار مصرف هم با وجود یک لایه فلزنرم قابلیت فیکس شدن روی بینی را داشته و به علت منافذ ریز در الیاف نبافته مانع ورود ذرات به آنروسل ها می شود حداکثر مدت زمان استفاده از آن 2 ساعت ذکر شده است .

ماسک کاسه ای N95 بدون فیلتر

این نوع ماسک هم با وجود یک لایه فیلتر نرم قابلیت فیکس شدن روی بینی را داشته و همچنین قابلیت فیلتراسیون حداقل 95 درصد پارتیکل ها را نیز دارد دمای مناسب نگهداری ماسک ها از 5 تا 38 درجه سانتی گراد و در رطوبت محیطی کمتر از 70درصد است که حداکثر مدت زمان استفاده 5/4 تا 6 ساعت است .
" تـــو " تکـرار نـمی شوی این
مــــنمـ ....
که وابســـته تر مـی شــوم....
     
  
زن

 
بررسی علل و روش درمان بیماری لوچی چشم !

گروه سلامت، شاید تا به افراد زیادی را دیده باشید که چشم هایشان در یک راستا قرار ندارند یا به اصطلاح تابه تاست و شاید تصور کرده باشید این مساله نظر زیبایی ناخوشایندی است .اما تنها ظاهر نازبیا مشکل چشمان لوچ نیست .

انحراف چشم که فرانسوی ها به آن لوچی می گیند و اصطلاح علمی آن استرایسم است برای تعریف چشمهایی به کار می رود که در یک راستا نمی توانند متمرکز شوند لوچی ممکن است در یک چشم یا هر دوچشم به طور متناوب وجود داشته باشد همچنین ممکن است همیشه یا فقط گاهی ظاهر شود .

استرایسم ممکن است دریک یا ئوچشم به طرف داخل (چشم های ضربدری ) یا خارج چشم (چشم نهنگ) به طرف بالا یا پایین باشد نوعی از انحراف چشم به صورت مخفی است و انحرافی است که با حذف دید دوچشم ( بستن یک چشم ) ظاهر می شود و به استراسیم مخفی معروف است .استرایسم موجب دوربینی و کم شدن دید عمق و در موارد تک چشمی و در صورت عدم درمان منجر به تبلی چشم می شود . هم راستایی چشم ها در بدو تولد کاملا" تکامل نیافته است تغییر موقعیت تکامل حقیقی چشم در 4-3 ماهگی خود را نشان می دهد ولی ممکن است در کودکی یا دیرتر رخ دهد.

علت چیست ؟ حرکت چشم توسط پیام هایی کنترل می شود که از مغز به 4 عضله اطراف چشم می روند .عدم توازون عضلانی بین دو چشم می تواند این مشکل را ایجاد کند از طرف دیگر اگر فقدان توانایی تمرکز یکسان در چشم ها وجود داشته باشد مغز نمی تواند تصاویر دارای تمرکز متفاوت را تحمل کند لذا پیامهای حاصل از میدانید را در نظر نمی گیرد . سرانجام چشم ضعیف تر در اثر استفاده نامناسب بلا استفاده می شود یک چشم "تنبل" یا سرگردان ایجاد می شود .

درمان : هرگونه ناهماهنگی در حرکات چشم ها بعد از 6 ماهگی باید مورد توجه قرار گیرد همچنین در صورت گزارش دوربینی در کودکان بزرکتر ، والدین باید نسبت به معاینه دقیق فرزندانشان اقدام کنند .

لوچی قابل معالجه است اما اگر درمان آن به موقع انجام نشود کودک از لوچی نجات نیافته و در نهایت لوچ وی دچار کاهش بینایی خواهد شد البته بالغین را هم می توان درمان کرد درمان در بالغین می تواند دوربینی بیمار را رفع کند یا حداقل یک ظاهر نرمال به چشم بدهد .درمان استرایسم مشابه درمان تنبلی چشم است و هدف از درمان بهبود دید و به دست آوردن بهترین دید ممکن ،زیبایی ظاهری و به دست آوردن بهترین جهت برای چشم ها و برقراری دید واحد دو چشمی می باشد درمان ممکن است شامل عینک یا بستن چشم قوی تر برای تصحیح عدم توازن تمرکز ( باعث می شوند چشم ضعیف تر به کار نیفتد ) تمرینات مربوط به عضلات چشم سم بوتولینیوم (در حال حاضر در بزرگسالان استفاده می شود ) . یا جراحی برای تصحیح وضعیت عضلات چشم باشد .

سن مطلوب جراحی 2تا 4 سالگی است ولی تا 7 سالگی نیز این عمل انجام می شود بعد از این سن نیز عمل انجام می شود اما فقط می توان انحراف چشم را اصلاح کرد و چشم مبتلا تاحدی دچار کاهش بینایی خواهد شد و حتی پس ازنیز این چشم گرایش مجدد به لوچی شدن خواهد داشت عمل جراحی روی عضلات مسوو ل حرکات چشم صورت می گیرد .لذا کره چشم شکافته نمی شود و در هیچ کدام از اجزا تغییری صورت نمی گیرد گاهی انجام عمل جراحی دوم ضروت می یابد .
" تـــو " تکـرار نـمی شوی این
مــــنمـ ....
که وابســـته تر مـی شــوم....
     
  
زن

 
زنگ هشدار اختلالات قلبی – عروقی

آیا افکار و احساسات سلامتی جسمانی ما را تغییر می دهند ؟ یکی از واکنش های بدنی بیماری است و ما معمولا" فکر نمی کنیم که بیماری جسمانی زخم معده بیماری کرونر قلبی ، سرطان ، سل و آسم وواکنش هایی باشند که می توانند تحت تاثیر افکار و احساسات قرار بگیرند .این اختلال ها اختلال های روان تنی psychosomatic”" نام دارند و بصورت اختلال بدنی که تحت تاثیر ذهن قرار دارد و یا در شدیدترین حالت توسط ذهن ایجاد می شود تعریف شده است .

اصطلاح اختلالات قلبی –عروقی به حالات آسیب شناختی مربوط به کنش قلب و رگ های خونی اشاره دارد . شواهد روبه افزایشی نشان داده اند که به خصوص دو نوع بیماری فشار خون و کرونر قلبی تحت تاثیر عوامل روانشناختی و اجتماعی بوجود می آید و یا پیشرفت می کند .

شیوع شناسی : این اختلالات در دنیای غرب پیش از هر بیماری دیگری مردم را می کشد و سبب بیشتر از نیمی از مرگ و میرها در چهل سال اخیر در آمریکا بوده است (ساراسون 1982)

علت شناسی : علت بیماری از اختلالات قلبی و مرگ های ناگهانی تصلب شرائین است که چربی های جداره درونی شریان های کرونری جمع می شوند و مانع از رسیدن خون به عضله قلب می شود که نتیجه آن حمله قلبی و مرگ ناگهانی است .

آیا شخصیتی مستعد قلبی وجود دارد ؟ فرید من و روزبهن 1974 نعتقدند که چنین اختلالی درتیپ شخصیتی مرسوم به الف وجود دارد افراد این تیپ سخت کار می کنند و از خود و دیگران توقع زیادی دارند .هرچند که الگوی تیپ الف به عنوان علت حملات قلبی ثابت نشده است ولی با حملات قلبی پیوند مسلمی دارند به عنوان مثال مطالعات در طول هشت و نیم سال نشان داد که افراد دارای تیپ شخصیتی الف دو برابر تیپ شخیتی ب دچار این اختلال شدند .

ویژگی های تیپ شخصیتی الف : 1- تند صحبت کردن و گاهی اوقات انفجاری حرف زدن . 2 – به سرعت راه رفتن و غذا خوردن 3- تند خویی نامناسب به خاطر تاخیر "مثلا انتظار کشیدن در صف " 4- تلاش در پیش برد کارها در حداقل زمان

آیا الگوی رفتاری سنخ الف را می توان اصلاح کرد ؟

محققان هم اکنون گستره ای از فنون شناختی و رفتاری را در مورد افراد سنخ الف به کار می برند .ازمیان این فنون می توان به آموزش خویشتن داری ، یادگیری تفکر درباره موقعیت با تنش کمتر توجه به مشکلات ناشی از باورهای شخصی و نیاز به کنترل بی درنگ روی حوادث اشاره کرد وشواهد نشان می دهد یادگیری شیوه های متفاوت تفکر و عمل روی سلامت افراد سنخ الف تاثیر دارد .
" تـــو " تکـرار نـمی شوی این
مــــنمـ ....
که وابســـته تر مـی شــوم....
     
  
زن

 
تشنج مادام العمروحافظه

درطول دهه ی گذشته پیوند میان مشکلات حافظه و تشنج بیش از پیش آشکار شده است .در حال حاضر دانشمندان جزئیات این ارتباط و نیمز چکونگی تاثیر درمان های ضد صرع ب حافظه را کاویده و این مساله را روشن کرده اند .از مدتها پیش حدس زده می شد که ممکن است بعضی انواع تشنج بر حافظه تاثیر گذارد .تشنج ها ی لوب ناورال غالبا" هیپوکامپ را درگیر می کنند .این ناحیه در ذخیره کردن خاطرات نقش عمده دارد .توجه این ارتباط ممکن است به این صورت باشد که به نظر می رسد میان جریان هایی با تقویت طولانی یعنی تقویت انتقال سیناپسی پس از تحریک الکتریکی " های فرکانس " در مغز و آتش گرفتن یا روشن شدن firing” " یعنی جریانی که طی آن تحریک الکتریکی باشدت پایین نقاط مغزرا برمی انگیزد نوعی همپوشانی وجود دارد و به افزایش دائمی حساس شدن نسبت به تشنج می انجامد .

نتایج برسی ها نشان داده است که اختلال اپییزودی (رویدادی ) حافظه یعنی یادآوری رویدادها ی زندگی ، مشکل اساسی شناختی در صرع لوب تامپورال است و در 70% تمامی موارد نابسامانی های تشنجی دیده می شود و این امر ارتباط مستقیم با اسکلروزیاآتروفی هیپوکامپ دارد . اما این یافته ها با سایر انواع حافظه مثل مشکلات مربوط به حافظه ی رقمی و حافظه ی معنای موافق نیست یعنی وقایعی که به کوشش برای تذکار نیاز ندارد . نتایج بعضی از برسی ها حاکی از وجود مشکل در شیوایی معنا ، نامیدن ، یادگیری مقوله یی ، لغت و استدال کلامی است .

مساله ی مهم دیگر چکونگی تاثیر داروهای ضد صرع AED”" برحافظه است به عنوان مثال گزارشهایی از افزایش سوء کار مزیال mesial در صرع لوب تامپورال با کاربامازپین وجود دارد و نتایج برسی های انجام شده ارتباط میان توپیرامات ، لوتیراستام و لاموتریژین را با آثار غیر اختصاصی برحافظه از طریق دقت به پاخیزی و رفتار نشان داده است . بسیاری از آثار AED ها بر حافظه قابل برگشت هستند ولی در کودکان ممکن است به صورت غیر قابل برگشت بررشد شعور و مغز تاثیر گذارند .این مورد به سبب تماس درون رحمی جنین با AED نیز به وجود می آید . نتایج برسی های انجام شده حاکی از آن است که تشنج خود سبب بروز مشکلات حافظه می شود .تشنج ممکن است سبب اختلال دینامیک و قابل برگشت پست ایکتال Postictal شود .به این ترتیب آیا می توان برای این بیماران عمل جراحی را پیشنهاد کرد ؟ بد کاری بخشی از مغز که برداشته می شود این احتمال را دارد که دیگر مدارهایی که برای تولید حافظه مورد استفاده اند بار زیادی نگیرند . اما روشن شده است که جراحی سبب افزایش مشکلات حافظه می شود .در 9 تا 40 درصد افرادی که عمل جراحی در رفع تشنج موفق بوده است آسیب حافظه به وجود آمده است .

به هر حال وقتی جراحی در بیمار موفق ومثر شد این مشکل بدتر خواهد شد . به این جهت پیش از عمل جراحی باید جوانب را با احتیاط مورد برسی قرار داد . یک مساله دیگر آن است که به نظر می رسد مشکلات حافظه ی ایجاد شده به علت صرع سبب شتاب گرفتن جریان پیر شدن روانی می شود . همراهی صرع با افسردگی که بر حافظه تاثیر دارد این تصویر را وخیم تر می کند . به علت ارتباط وقتی بیمار دچار صرع از مشکلات حافظه شکایت می کند باید از نظر افسردگی آزموده شود .نتایج برسی ها حاکی از آن است که بعضی انواع بازتوانی شناخت مانند اعمالی که در بیماران مبتلا به صدمه ی تروماتیک مغز انجام می شود ممکن است به اصلاح مشکلات حافظه در ارتباط با تشنج یا عمل جراحی کمک کند .

این نوع بازتوانی ممکن است شامل آموزش بیماران در ساخت دفاتر یادداشت باشد . این جریان بیشتر شبیه بازتوانی جسمانی است .
" تـــو " تکـرار نـمی شوی این
مــــنمـ ....
که وابســـته تر مـی شــوم....
     
  
صفحه  صفحه 16 از 62:  « پیشین  1  ...  15  16  17  ...  61  62  پسین » 
علم و دانش

Medical News | اخبار پزشکی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA