انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 21 از 62:  « پیشین  1  ...  20  21  22  ...  61  62  پسین »

Medical News | اخبار پزشکی


مرد

 
روشی ساده و موثر برای کاهش افسردگی در سالمندان


روانپزشکان توصیه می‌کنند که قرار گرفتن در معرض نور سفید و روشن می‌تواند علائم افسردگی را در افراد سالمند کاهش دهد.

این پزشکان می‌گویند روش فوق بویژه به استفاده از جعبه‌های نوری طراحی شده خاص (light box) در بهبود بخشیدن علائم افسردگی در سالمندان تا ۵۴ درصد موثر است.

این روانپزشکان تاکید کردند که این روش علاوه بر افزایش نشاط، وضعیت خواب را در سالمندان افسرده بهبود می‌بخشد و مقدار تولید ماده سروتونین را که یک انتقال دهنده عصبی مفید و شادی بخش است در مغز افزایش می‌دهد.

مقدار کم سروتونین در مغز سبب بروز علائم افسردگی می‌شود و اغلب برای درمان علائم این اختلال و افزایش مجدد سروتونین از داروهای ضد افسردگی استفاده می‌شود.

این یافته حاصل مطالعات متخصصان مرکز پزشکی دانشگاه وی یو در هلند است که مشروح آن در مجله «آرشیو روانپزشکی عمومی» به چاپ رسیده است.


======================

سالمندان عوارض دارویی را جدی بگیرند

بی‌توجهی به تغییرات متفاوت متابولیسم داروها در بدن سالمندان، عامل 70 تا 80 درصد عوارض دارویی ناخواسته به شمار می‌رود.

تحقیقات نشان‌دهنده افزایش روزافزون میزان مصرف دارو و عوارض ناشی از آنها در سالمندان است. به این ترتیب توجه بر تجویز و مصرف منطقی داروها در این گروه از جمعیت اولویت ویژه‌ای دارد؛ چرا که بی‌توجهی به تغییرات متفاوت متابولیسم داروها و جذب، انتشار و دفع آنها در بدن سالمندان در مقایسه با افراد میانسال و بالغ نرمال، عامل 70 تا 80 درصد عوارض دارویی ناخواسته در سالمندان به شمار می‌رود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گناباد در این باره با بیان اینکه سالمندان بیش از سهم خود دارو مصرف می‌كنند، گفت: متأسفانه در كشور ما در بسیاری از موارد، سالمندان با این فرض كه مصرف گیاهان دارویی و یا داروهای گیاهی هیچ مشكل و عوارضی ندارند، آنها را خودسرانه تهیه و استفاده می‌كنند و چون این افراد داروهای دیگری را هم مصرف می‌كنند، بسیاری از داروهای گیاهی می‌تواند برای آنها مشكل‌ساز شود و درمان آنان را پیچیده كند، بنابراین مقادیر این داروها در سالمندان باید تعدیل و بازنگری شود.
     
  
مرد

 
اجرای قانون منع نمایش سیگار و تنباکو در فروشگاه‌های انگلستان

از امروز جمعه، ۶ آوریل، نمایش سیگار و سایر محصولات تنباکویی در فروشگاه های بزرگ انگلستان ممنوع می شود.

بر اساس این قانون، در فروشگاه های بزرگ و سوپرمارکت ها، سیگار و سایر محصولات تنباکویی، باید زیر پیشخوان قرار بگیرند و فروشگاه های کوچک تا سال ۲۰۱۵ از این قانون معاف اند.
مقام های ارشد بهداشت وعده داده اند که با اجرای قانون منع نمایش سیگار و محصولات تنباکویی در فروشگاه ها، تعداد جوانانی که به سیگار رو می آورند کاهش یابد.

سایر نقاط بریتانیا هم در صدد اجرای طرح های مشابهی برای کاهش نرخ مصرف سیگار هستند.

اندرو لنسلی، وزیر بهداشت، به بی بی سی گفت که امیدوار است با اجرای این ممنوعیت، مردم از روی آوردن به سیگار بازداشته شوند و همچنین به کسانی که می کوشند سیگار را ترک کنند، کمک شود.

منتقدان این قانون می گویند که این قانون تبعیض آمیز است و سبب کم کردن اشتیاق جوانان سیگاری به سیگار نمی شود.

در حال حاضر، یک پنجم بزرگسالان در انگلستان سیگار می کشند؛ پس از چندین دهه افت سریع درصد افراد سیگاری، این میزان در سال های اخیر ثابت مانده است.

مقام های ارشد بهداشت، همچنین در سال جاری قصد دارند درباره واداشتن کارخانه های تولید سیگار برای استفاده از پاکت های ساده به مذاکره بنشینند.
     
  
مرد

 
گرما درد نوزادان را هنگام تزریق کاهش می‌دهد

گرم نگه داشتن نوزادان هنگامی که تزریق روی آنها صورت می گیرد، نسبت به شیوه هایی که امروزه پزشکان از آنها استفاه می کنند، در تسکین درد آنها موثرتر است.

بر اساس تحقیقاتی که در نشریه "درد" (Pain) منتشر شده، نوزادانی که در جایی گرم و نرم نگه داشته شده اند، نسبت به نوزادانی که پزشکان به آنها محصولات شکری یا پستانک می دهند، کمتر گریه و بی تابی می کنند.
این تحقیق روی ۴۷ نوزاد صورت گرفته است.

پزشکان سعی می کنند در طول فرایندهایی چون واکسیناسیون و گرفتن نمونه خون، درد نوزادان را کاهش دهند.

زمانی که مغز نوزاد در حال رشد است، نگرانی هایی درباره استفاده از دارو وجود دارد، به همین دلیل، برای تسکین درد نوزاد، از شیوه های دیگری چون دادن قطره و قرص های شکری، پستانک و شیر مادر توصیه می شود.

قطره یا قرص های شکری بیشتر از سایر این شیوه ها استفاده می شود، هر چند نگرانی هایی درباره میزان تاثیر آن وجود دارد.

در تحقیق تازه که در بیمارستان کودکان شیکاگو کومر صورت گرفته، ۴۷ نوزاد سالم، برای تزریق واکسیناسیون هپاتیت بی به آنها، به سه گروه تقسیم شدند - گروه نوزادانی که گرم نگه داشته می شدند، گروهی که به آنها محصولی شیرین داده می شد، و گروهی که پستانک می مکیدند.

واکنش های نوزادان به تزریق - گریه، در هم کشیدن صورت، و ضربان قلب آنها- در حال تزریق و بعد از آن، ثبت شد.

گریه و در هم کشیدن صورت نوزادانی که در گروه "گرم" قرار گرفته بودند، زودتر از گریه نوزادان سایر گروه ها تمام شد. تقریبا یک چهارم نوزادان این گروه اصلا گریه نکردند، و این در حالی بود که نوزادانی که به آنها شکر داده شده بود، همه گریه کردند.

در همه گروه ها میزان ضربان قلب بعد از تزریق بالا رفت و بعد تقریبا با همان سرعت پایین آمد.

نویسندگان مقاله نتیجه گرفته اند که "فراهم کردن گرمای طبیعی برای نوزادان تازه متولد شده در طول یک فرایند دردآلود، گریه و درهم کشیدن صورت را که به طور طبیعی با واکسیناسیون دردناک همراه است، کاهش می دهد."

"ما نشان داده ایم که قراردادن نوزادان در معرض گرمای بیرونی، به اندازه شیوه هایی چون مکیدن پستانک و چیزهایی با منبع ساکروز موثر است، اگر بیش از آنها موثر نباشد."

تحقیقات بیشتری در این باره لازم است تا مشخص شود که آیا این شیوه تسکین درد می تواند به صورت مداوم توسط پزشکان استفاده شود یا نه؛ چرا که سوالاتی همچون میزان دمای مناسب برای نوزادان هنوز بی پاسخ مانده است.
     
  
زن

 
کتک مفصل، دانشجوی تنبل را یک شبه نابغه کرد!



یک دانشجوی ترک تحصیلی پس از یک دعوای خیابانی و تحمل ضربات بسیار به مغزش،‌ اکنون از یک نبوغ منحصر به فرد ریاضیاتی برخوردار شده که وی را قادر به مشاهده فرمول‌های ریاضی و رسم آنها به شکل نمودارهای خارق‌العاده و پیچیده کرده است.

به گزارش ایسنا، جیسون پجت 41 ساله تنها فرد در جهان است که از این مهارت برخوردار بوده و به گفته کارشناسان در اثر آسیب مغزی به این استعداد دست پیدا کرده است.

آنها بر این باورند که آسیب وارد شده بر مغز پجت باعث این نبوغ قابل توجه در آمار و ارقام مانند جان نش، ریاضیدان معروف شده است.

پجت هیچ پیشینه قابل توجهی در ریاضیات نداشته و همچنین از سابقه علمی خاصی برخوردار نیست. در عوض این استعداد از یک راز پزشکی صادق ایجاد شده که دانشمندان در سراسر جهان در پی شناخت آن هستند.

پجت با رسم نمودارهایی که آنها را «فراکتال» نامیده، قادر به تولید یک نمونه بصری از فرمول پی است.

محققان و عصب‌شناسان برای درک بهتر کارکرد مغز پجت، وی را به فنلاند برده و آزمایشاتی بر روی مغز وی انجام دادند.

طبق اسکن‌های مغزی، این آسیب در مناطق خاصی رخ داده که بسیاری از مردم به آن دسترسی ندارند. این محققان وی را یک دانشمند اکتسابی دانسته‌اند که در برخی از حوزه‌های خاص از نبوغ برخوردار است.
Dream what you want to dream
Go where you want to go
Be what you want to be
Because you have only one life
And one chance to do all the things
You want to do
     
  
زن

 
استرس مزمن و شدید به حافظه کودکان لطمه می زند


پژوهشگران علوم پزشکی در رشته مغز و اعصاب می گویند نتایج یک تحقیقات جدید نشان داده است کودکانی که استرس مزمن و شدیدی را تجربه می کنند بیشتر در معرض خطر کوچک شدن ناحیه ای از مغزشان هستند که با حافظه در ارتباط است. آنان نتیجه گرفتند که استرس شدید، بافت مغزی کودکان را تغییر می دهد .

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، سطح این منطقه مغزی در کودکانی که تحت استرس و تنش مداوم هستند در مقایسه با سایر همسالانشان، کمتر و کوچکتر است.

متخصص دانشگاه ویسکوسنین در مادیسون آمریکا در این آزمایشات دریافته اند که این قبیل تفاوت های مغزی در عین حال روی توان ذهنی و ادراکی انسان تاثیر می گذارند به طوری که کودکان وقتی تحت استرس شدید و مداوم زندگی می کنند در آزمون های حافظه ای محیطی، کارآیی ضعیف تری دارند.

کودکانی که تحت استرس هستند هم چنین در انجام تست های مربوط به حافظه کوتاه مدت نیز بیشتر دچار مشکل می شوند.

متخصصان می گویند: بی شک تمام اعضای خانواده تا حدودی استرس را تجربه می کنند و به همین دلیل بسیار مهم است دریابیم که سطح بالای استرس چه تاثیری می تواند روی افراد مختلف داشته باشد. برخی از نمونه ها و شرایطی که می توانند استرس فوق العاده ای به کودکان در خانواده وارد کنند شامل خشونت یا تبعیض در مورد یکی از فرزندان یا سایر اعضای خانواده است.

این مطالعه که در مجله نوروساینس به چاپ رسیده تاییدی بر یافته های قبلی در مورد تاثیرات مخرب استرس در زندگی انسان است. در برخی از مطالعات اخیر نشان داده شده است کودکانی که در شرایط پراسترس زندگی می کنند از نظر فرآیندهای سلولی سریعتر پیر می شوند و بنابراین می توان گفت استرس دوران کودکی عامل کاهش طول عمر است.

این یافته حاصل مطالعه روی ۶۱ کودک ۹ تا ۱۴ ساله است. متخصصان می گویند: هر چند این تفاوت ها در بافت مغزی جزئی و میکروسکوپی هستند اما می توانند تاثیرات مهمی روی مهارت های ذهنی کودکان بر جای بگذارند.
     
  
زن

 
بیماری مزمن کلیوی ریسک خطر حمله قلبی را افزایش نمی دهند

پژوهشگران علوم پزشکی می گویند نتایج در یک مطالعه جدید نشان داده است افرادی که مبتلا به بیماری مزمن کلیوی هستند به اندازه بیمارانی که سابقه حمله قلبی داشته اند در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی هستند. آنان نتیجه گرفتند که بیماری های کلیوی سلامت قلب را به خطر می اندازند

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، پزشکان از مدت ها پیش می دانستند که مبتلایان به بیماری مزمن کلیوی بیشتر در معرض خطر حمله قلبی هستند اما این مطالعه برای اولین بار نشان داد که خطر بروز امراض قلبی در بیماران کلیوی به اندازه افرادی که سابقه حمله قلبی داشته اند، زیاد است.

پزشکان در این مطالعه احتمال وقوع حمله قلبی و مرگ و میر را بین ۱.۳ میلیون نفر در کانادا که به بیماری مزمن کلیوی، دیابت، حمله قلبی و یا ترکیبی از این عوامل خطرزا مبتلا شده بودند، مورد مقایسه قرار دادند.

دکتر مارسلو تونلی از متخصصان علوم پزشکی دانشگاه آلبرتا و دستیارانش در این مطالعات دریافتند خطر بروز حمله قلبی در بین مبتلایان به بیماری مزمن کلیوی و دیابت به همان اندازه افرادی که سابقه سکته قلبی در گذشته را داشته اند، بالا است.

این یافته که شرح آن در مجله تخصصی لانست به چاپ رسیده تایید می کند که بیماران کلیوی باید از نظر خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی نیز تحت معاینه قرار بگیرند.

دکتر تونلی در این باره متذکر شد: به طور کلی نرخ مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی در بین مبتلایان به امراض مزمن کلیوی که سابقه سکته نیز داشته اند بیشتر از افرادی است که مشکلات کلیوی نداشته اند. این یافته بر اهمیت تلاش برای پیشگیری از مشکلات و امراض عروقی در این بیماران با کمک درمان های دارویی و یا تغییرات در کسب زندگی، تاکید می کند.
     
  
زن

 
Cvp: 1952

رييس اداره سلامت مادران وزارت بهداشت از تعيين ميزان ناتواني (مير) و عوارض ناشي از بارداري به عنوان برنامه‌اي جديد در اين وزارتخانه خبر داد و گفت: تاكنون اين برنامه براي نخستين بار در كشور انگليس و كشور استراليا با 20 ميليون جمعيت و 200 هزار مواليد به انجام رسيده است و ايران سومين كشور در اين زمينه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار «بهداشت و درمان» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر نسرين چنگيزي در حاشيه نشست مشترك گروههاي آموزشي اطفال و زنان با بخش بهداشت و درمان در جمع خبرنگاران با بيان اين كه اجراي برنامه تعيين ميزان ناتواني و عوارض ناشي از بارداري در ايران به عنوان سومين كشور مجري با جمعيت 70 ميليوني و مواليد ساليانه يك ميليون و 285 هزار، كار آساني نيست و با اشاره به ورود مشاور انگليسي با كمك سازمان بهداشت جهاني براي آشنايي با نظام مراقبت و شيوه اجرايي، گفت: نظام مراقبت اصلاح بايد به نظام عوارض ناشي از بارداري، تغيير يابد و تا پايان سال 2009 در سه دانشگاه آغاز و در صورت موفقيت به كل كشور تعميم داده شود.

رييس اداره سلامت مادران وزارت بهداشت، با بيان اين كه شاخص مرگ مادران از سال 84 تاكنون 25 در 100 هزار نفر جمعيت است، در ادامه توضيح داد: براي كاهش اين شاخص به ميزان 20 يا 18 تا سال 2015 با دشواريهاي فراواني روبرو هستيم.

دكتر چنگيزي افزود: تلاش مي‌شود تا مرگ مادران را از طريق شناسايي و مداخله در مواردي همچون نبود بانك خون، ناكافي بودن مراقبتهاي دوران بارداري، مراجعه ديرهنگام و خطاي پزشكي كاهش دهيم.

وي با تاكيد بر ضرورت اصلاح اشتباهات رفتاري، گفت: پراكندگي ميزان مرگ و مير مادران با توجه به محروميت استاني،‌دسترسي به خدمات و منابع مالي متفاوت است و فقط نمي‌توان با افزايش شمار ماما و پزشكان عمومي آن را جبران كرد.

رييس اداره سلامت مادران وزارت بهداشت با تاكيد بر اصلاح پروتكل سيستم درماني و آموزش و برنامه‌ريزي افزود: در برنامه‌ريزي جديد در نظر داريم كشور را به 4 منطقه مشابه به لحاظ مسايل محروميتي، دسترسي به منابع مالي و خطاهاي انساني، تقسيم بندي كرده تا الگوي واحدي را براي هر منطقه داشته باشيم.

دكتر چنگيزي با بيان اين كه اعلام بيشترين و كمترين ميزان مرگ و مير مادران در هر منطقه راه حل مناسبي براي گزارش ميزان مرگ ومير به شمار نمي‌رود، افزود: در اين برنامه آموزش دستياران ماماها، نظارت بر كار سيستم درماني آموزشي حتي سيستم درماني غيرآموزشي و خصوصي را شامل مي‌شود البته زنان پرخطر به بخش دولتي و زنان كم خطرتر به بخشهاي عادي ارجاع داده مي‌شوند.

به گفته وي، درباره مسايل حقوقي نيز با همكاري سازمان پزشكي قانوني برنامه‌ها و پروتكلها در حال اصلاح است
     
  
زن

 
پیش فرض Cvp: 1952

رييس اداره اورژانس بيمارستاني مركز فوريت‌هاي پزشكي كشور از بررسي ميزان سختي كار پرسنل اورژانس بيمارستاني در قالب چند طرح پژوهشي در كشور خبر داد و ابراز اميدواري كرد كه بدين ترتيب سياستگذاري‌هاي اصولي و مصوبات مناسبي حاصل شود.



دكتر نادر توكلي در گفت‌وگو با خبرنگار «بهداشت و درمان» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، طرح پوشش فراگير اورژانس بيمارستاني را از برنامه‌هاي چشم انداز طولاني مدت اين اداره برشمرد و افزود: تدوين پروتكل‌هاي برخورد و تشخيص و درمان بيماران اورژانسي از ديگر برنامه‌هاست.

وي از تهيه فهرست داروهاي مورد نياز بخش اورژانسهاي بيمارستاني خبر داد و گفت: اين فهرست با بهره گيري از نظر مشورتي مراجع تخصصي تهيه و به تصويب نهايي رسيده است.

رييس اداره اورژانس بيمارستاني با اشاره به وجود استانداردها در بخش ارزشيابي بيمارستاني گفت: متاسفانه اين استانداردها تاكنون بازنگري نشده است كه دراين راستا نيز ليست داروها و تجهيزات موردنياز اورژانس بيمارستاني تهيه شده است.

دكتر توكلي به برنامه بازديد از اورژانسهاي بزرگ كشور با افراد صاحب نظر اشاره كرد و يادآور شد: تلاش مي‌شود براي خدمت رساني بهتر و رضايت‌مندي بيشتر به بيماران اورژانس سرپايي و بستري از طريق استقرار در واحد Fast track و ترياژ سازماندهي شوند تا بدين ترتيب بيماران نيازمندتر، خدمات را سريع‌تر دريافت كنند.

رييس اداره اورژانس بيمارستاني با اشاره به تعامل بين اورژانس پيش بيمارستاني با بيمارستاني اظهار كرد: براي رسيدگي و كسب رضايت مندي بيشتر مراجعان، اداره اورژانس بيمارستاني از زير مجموعه نظارت و اعتبار بخشي بيمارستانها به اورژانش كشور منتقل شد
     
  
زن

 
Cvp: 1952

مديركل سلامت شهرداري تهران، با تاكيد بر ضرورت توجه ويژه به آموزش سلامت و پيشگيري از طريق برنامه‌اي مدون و جامع در مدارس و مراكز فرهنگي گفت: هنوز جاي خالي اين برنامه‌ها احساس مي‌شود.

به گزارش خبرنگار «بهداشت و درمان» خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، دكتر تقي زاده در مراسم تقدير از فعالان هفته سلامت، با بيان اين كه هفته سلامت سرآغازي براي ارتقا سلامت به شمار مي‌رود، گفت: با اين حال بدون سازماندهي اجتماعي راه به جايي نخواهيم برد. حساس سازي، آموزش و توانمندسازي بايد در دستور كار قرار گيرد و مردم با سازماندهي اجتماعي درگير موضوع شوند.

وي، افزود: در كلان شهر تهران با هشت ميليون نفر جمعيت چاره‌اي جز رفتار نظير روستاهاي كوچك نداريم از اين رو در هفته سلامت پايگاه‌هايي برپا و از پتانسيل مساجد، مدارس و پارك‌ها نيز استفاده شد.

دكتر تقي زاده، افزود: شوراياري نيز از مباحثي است كه براي بسيج جامعه جهت ارتقا سلامت با هدف سازماندهي اجتماعي فعال شد.

به گزارش ايسنا، دكتر اميرخاني، مديركل سلامت خانواده و جمعيت وزارت بهداشت، هم از اهداف اصلي هفته سلامت را جهت دهي به سمت اجراي برنامه‌هاي نمادين برشمرد و افزود: ضمن بسيج اطلاع رساني بايد مشاركت سازمان‌ها را جلب كرد.

برپايه اين گزارش، ‌دكتر امامي رضوي، معاون سلامت وزارت بهداشت با اشاره به همكاري و مشاركت سازمان‌ها و ارگان‌هايي چون وزارت آموزش و پرورش و سازمان تربيت بدني در هفته سلامت گفت: تمام دستگاه‌هاي اجرايي كشور اعم از دولتي،‌ غير دولتي و حتي نيروهاي داوطلب مردمي بايد در اين زمينه مشاركت كنند و موضوعي به عنوان شعار محوري در سال برگزيده شود؛ به عنوان مثال درحوزه صنعت، كارگران در مقوله سلامت محيط به دنبال شعار محوري سال باشند.

وي، با اشاره به اهميت بحث سلامت روان و بار ناشي از آن گفت: نتايج مطالعات نشان داده است كه اين موضوع به مساله مهمي تبديل خواهد شد، از اين رو كميته كشوري سلامت روان بايد برنامه ساليانه‌اي را براي كاهش استرس ارايه كند.

معاون سلامت وزارت بهداشت، با اشاره به مصوبات مناسب شوراي عالي سلامت و امنيت غذايي در خصوص بيماري‌هاي غيرواگير گفت: بايد بينديشيم كه براي سال آينده چه محورهايي را برگزينيم.

به گزارش ايسنا، ‌دكتر زارع نژاد، مدير كل روابط عمومي وزارت بهداشت نيز با اشاره به نقش هفته سلامت در اطلاع رساني مناسب با مشاركت جدي سازمان‌ها و ارگان‌هاي دولتي و غير دولتي گفت: تحقق ماموريت و وظايف وزارت بهداشت مستلزم مشاركت فكري و عملي آحاد جامعه مردم در حفظ و ارتقا سلامت است.

وي، با بيان اين كه هفته سلامت سال آينده با رويكرد و تاثيرگذاري بيشتري با گفتمان رايج جامع مبتني بر تامين، حفظ و ارتقا سلامت جامعه برگزار خواهد شد، گفت: برگزاري مراسم نمادين زنگ سلامت با همكاري وزارت آموزش و پرورش، برگزاري مسابقه نقاشي در سطح ملي و بين المللي، استفاده از مشاركت شهرداري‌ها براي استفاده از اماكن و پايگاه‌هايي براي اطلاع رساني، استفاده از نيروي بسيج و ستاد نيروهاي مسلح و نيروي انتظامي از جمله برنامه‌هاي هفته سلامت طي سه سال گذشته بوده است.

گفتني است، در برگزاري هفته سلامت سه سال گذشته متناسب با شعار سازمان بهداشت جهاني، وزارت صنايع، سازمان حفاظت محيط زيست، سازمان هواشناسي، كميته امداد امام خميني (ره)، ‌خيرين سلامت، سازمان اوقاف و امورخيريه نيز مشاركت داشته‌اند

     
  
زن

 

جراحي بسته ديسك ستون فقرات با استفاده از روش «مكس اسپاين» توسط جراحان ارتوپدي و مغز و اعصاب آلمان در يك مركز جراحي تخصصي در تهران انجام شد.

پروفسور شكيبايي، جراح ارتوپد كه در اين عمل شركت داشت در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) خاطرنشان كرد: در برخي بيماري‌هاي مربوط به ستون فقرات، سوراخ و محل عبور نخاع و همچنين سوراخي كه اعصاب نخاع از آن مي‌گذرند، تنگ شده و به دنبال آن درد شديدي در ستون فقرات و ناحيه كمر ايجاد مي‌شود.

به دنبال درد شديد در ناحيه كمر، بيمار در نشستن، برخاستن و به ويژه در راه رفتن دچار مشكل شده و به ناچار تا پايان عمر به صورتي خميده راه مي‌رود كه استفاده از دارو براي آن‌ها ضروري است.

وي گفت: تاكنون جراحي اين چنين تنگي‌ها در محل نخاع و اعصاب آن، با ايجاد شكاف‌هاي بزرگ همراه بود. همچنين در طول جراحي دستكاري نخاع و اعصاب از ريسك بالايي برخوردار بود.

شكيبايي افزود: امروزه جراحي ديسك ستون فقرات توسط مكس اسپاين به صورت بسته فراهم شده است. در اين روش جراحي شكافي پنج تا ده سانتي‌متري در سطح پوست ايجاد شده و پروتزي در ميان دو مهره ستون فقرات وارد مي‌شود. به اين ترتيب دو استخوان ستون فقرات از يكديگر باز شده و فاصله‌ ميان آنها بيشتر مي‌شود. در نهايت باز شدن فاصله ميان دو مهره سبب مي‌شود تا سوراخ نخاع و سوراخ محل گذر اعصاب، بازتر شده و تنگي برطرف شود.

وي در ادامه با اشاره به محاسن استفاده از اين روش جراحي ديسك ستون فقرات به ايسنا گفت: در اين روش جراحي علاوه بر آن كه شكاف بزرگي ايجاد نمي‌شود، اعصاب و نخاع نيز در معرض ريسك دستكاري قرار ندارند. همچنين مدت زمان ترميم پس از عمل بسيار كوتاه است و بيمار دو يا سه روز پس از جراحي قادر خواهد بود فعاليت‌هاي روزانه و عادي خود را از سر گيرد. همچنين طول مدت استفاده از فيزيوتراپي در اين روش جراحي بسيار كوتاه است و نيازي به مصرف دارو پس از جراحي نيست.

دكتر شكيبايي در پايان اظهار كرد: از آنجا كه اين جراحي ديسك ستون فقرات به روش بسته و با استفاده از مكس اسپاين براي اولين در ايران انجام مي‌شود، آموزش‌هايي براي پزشكان ايراني در نظر گرفته شده است.

     
  
صفحه  صفحه 21 از 62:  « پیشین  1  ...  20  21  22  ...  61  62  پسین » 
علم و دانش

Medical News | اخبار پزشکی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA