انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 22 از 62:  « پیشین  1  ...  21  22  23  ...  61  62  پسین »

Medical News | اخبار پزشکی


زن

 
همشهری آنلاین:

سازمان ملل روز 28 نوامبر (8 آذر) از کشورهای جهان خواست که بر ریشه‌های همه‌گیری ایدز متمرکز شوند و ابزارهای آزموده‌شده را به کار گیرند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه پیتر پیوت، مدیر عامل UNAIDS - برنامه ایدز [Only Registered and Activated Users Can See Links. Click Here To Register...] وجود ندارد، اما ما می‌توانیم به طور خردمندانه گزینه‌های پیشگیری شناخته‌شده در دسترس را انتخاب کنیم، به طوری که این گزینه‌ها یکدیگر را تقویت و تکمیل کنند."

پیوت که گزارش جدید سازمان ملل را در آستانه اول دسامبر، روز جهانی ایدز، اعلام می‌کرد، خواستار درک نحوه بروز عفونت‌های تازه با HIV و اصولا علت بروز آنها شد.

UNAIDS بر خلاف سال‌های قبل در آستانه روز جهانی ایدز، هیچ رقم جدیدی از شمار عفونت‌ها و مرگ‌های ناشی از HIV نداد، و اعلام کرد که داده‌های مربوط هنوز جمع‌آوری نشده است.

آمار منتشرشده در آستانه کنفرانس بین‌المللی ایدز در مکزیکو سیتی حاکی از آن بود که حدود 33 میلیون نفر - در گستره 30.3 تا 36.1 میلیون نفر - در سال 2007 به ویروس نقص ایمنی اکتسابی (HIV) مبتلا بوده‌اند.

مدیر بخش شواهد، نظارت و سیاستگذاری UNAIDS گفت که شیوه به اصطلاح "پیشگیری ترکیبی" که شامل رویکرد رفتاری، زیستی‌پزشکی و ساختاری به درمان است - کلید غلبه بر این همه‌گیری است.

رویکرد زیستی - پزشکی شامل ختنه مردان، استفاده از داروهای ضد رتروویروسی برای پیشگیری از انتقال ویروس ایدز از مادر به کودک است، در حالیکه رویکرد رفتاری شامل تشویق استفاده از کاندوم یا وفاداری است.

دی لی گفت: "این همه‌گیری مداوما در حال تغییر است، و بنابراین تجزیه و تحلیل عفونت‌های جدید باید در فواصل منظم مورد توجه قرار گیرد."

او افزود که توجه باید بر جمعیت‌های در معرض بیشترین خطر مانند معتادان تزریقی معطوف شود.

در عین حال، دو سازمان پیشگام در زمینه مقابله با ایدز توجه‌ها را به دسترسی به داروهای ضدرتروویرسی جلب کردند، داروهایی که می‌توانند بیماری ایدز را از حکم مرگ به بیماری قابل کنترل بدل کنند، جلب کنند.

بنیاد جهانی مقابله با ایدز، سل و مالاریا روز جمعه 28 نوامبر (8 آذر) اعلام کرد که دو میلیون نفر که با ایدز زندگی می‌کنند اکنون به این داروهای حیاتی از طریق برنامه‌هایی که از دسترسی به این داروها حمایت می‌کنند دسترسی دارند، یعنی 43 درصد افزایش نسبت به سال قبل.

این بنیاد جهانی تقریبا حدود یک چهارم همه منابع بین‌المللی برای مقابله با ایدز را فراهم می‌کند.

در یک تحول دیگر، جامعه بین‌المللی ایدز (IAS) که کنفرانس‌های بین‌المللی بزرگ در مورد ایدز را سازمان می‌دهد از کشورهای [Only Registered and Activated Users Can See Links. Click Here To Register...]خواست تا به پیمان‌شان در مورد دسترسی جهانی به داروهای ضدرترویروسی تا سال 2010 که در اجلاس گلنیگلز در اسکاتلند در سال 2005 پذیرفته‌شده بود، عمل کنند.

در پایان سال 2007، حود سه میلیون نفر در جهان به داروهای ضدرتروویروسی دسترسی داشتند که پیشرفت عمده‌ای نسبت به سال‌های قبل محسوب می‌شود، اما این رقم دو سوم عقب تر از هدف تعیین‌شده برای دسترسی جهانی به این داروها است که بوسیله سازمان ملل پیشنهاد شده بود و کشورهای گروه هشت آن را پذیرفته بودند.
     
  
زن

 
50 درصد افراد دیابتی بی اطلاعند

رییس بیستمین کنگره جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با هشدار نسبت به اینکه 50 درصد افراد دیابتی از بیماری خطرناک خود بی اطلاعند برضرورت پیشگیری از بیماریهای خطرناک پیش از بروز عوارض و پیشرفت بیماریها تاکید کرد . افراد بی اطلاع از دیابت زمانی به پزشک مراجعه می کنند که دچاراختلال دید،نارسایی کلیه ها و بیماریهای عصبی می شوند .پزشکان از بیماری کبد چرب که اکثرا بدون علایم بوده و برحسب تصادف با سونوگرافی و انجام آزمایشها خودرا نشان می دهد به عنوان یک بیماری خطرناک دیگر نام می برند و می گویند دربسیاری از مواقع اکثر بیماران از مبتلا شدن خود به انواع هپاتیت خطرناک مانند هپاتیت c اطلاع ندارند و ممکن است برحسب تصادف و انجام آزمایش به پزشک مراجعه کنند و پزشکان معتقدند که اگر بتوانند سرطان را در همان روزها و ماههای اول تشخیص دهند درمان بسیار راحت ترو کم خرج ترخواهد بود درهمین راستا کشورهای پیشرفته توان خودرا صرف پیشگیری از بیماری ها و انجام آزمایشهای دوره ای برای تمام افراد کرده و بررسی ها ی سالیانه را قانونی و اجباری کرده اند


===================

پروفسور مجيد سميعي رييس جامعه جهاني جراحان مغز و اعصاب، 32 نفر از جانبازان مبتلا به بيماريهاي مغز و اعصاب را معاينه کرد.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان ايسنا، دکتر پيام عزيززاده مسوول جذب متخصصان خارجي معاونت بهداشت و درمان بنياد شهيد و امورايثارگران با اعلام اين خبر افزود: اين جانبازان که اغلب از تومورهاي مغزي رنج مي‌بردند پنج شنبه 7 آذرماه توسط پروفسور سميعي، متخصص مغز و اعصاب مقيم آلمان در بيمارستان خاتم الانبيا معاينه شدند.

وي افزود: پروفسور سميعي پس از معاينه اين جانبازان براي 2 نفر از آنها وقت عمل جراحي تعيين کرد که اين جراحيها در روزهاي آتي توسط دکتر سيد محمد قدسي رييس انجمن جراحان مغز و اعصاب ايران انجام خواهد شد.

عزيززاده تصريح کرد: پروفسور سميعي همچنين شب گذشته طي نشستي با حسين دهقان معاون رييس جمهور و رييس بنياد شهيد و امورايثارگران و حسن عراقي زاده معاون معاونت بهداشت و درمان بنياد در خصوص همکاريهاي مشترک پزشکي به بحث و تبادل نظر پرداخت.

گفتني است، پروفسور سميعي 8 ماه پيش نيز به دعوت بنياد شهيد و امور ايثارگران براي معاينه گروهي از جانبازان به ايران سفر کرده بود

     
  
زن

 
هشدار برای مصرف کنندگان آسپرین

نماينده سازمان بهداشت جهاني در ايران، با اشاره به فعاليت ايران براي ايجاد شهر سالم از سال 1992 و روستاي سالم از سال 1996 ميلادي گفت: هم اكنون 20 شهر سالم و 23 روستاي سالم در ايران وجود دارد.

به گزارش خبرنگار «بهداشت و درمان»‌ خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مننتي در افتتاحيه نخستين همايش ملي سلامت و توسعه پايدار، با بيان اين كه رويكرد سازمان بهداشت جهاني براي توسعه پايدار ابتكارات جامعه محور يا cbi است، اظهار كرد: توسعه نيازمند فرآيندي پوياست، فرآيند با سازماندهي جامعه آغاز مي‌شود و به تشخيص افراد نيازمند و مداخلات در جنبه‌هاي بهداشتي و توسعه اجتماعي و اقتصادي به توسعه پايداري منتهي مي‌شود.

وي، تقاضا از جامعه، برنامه ريزي براساس نياز با قابليت اجرا، توزيع منابع و تمركز زدايي منابع و ظرفيت سازي را از فاكتورهاي موثر در توسعه پايدار برشمرد و افزود: توسعه پايدار همبستگي خاصي با كيفيت زندگي دارد.

نماينده سازمان بهداشت جهاني در ايران، با تاكيد بر چند وجهي بودن فقر و اثر گذاري آن بر همه ابعاد زندگي گفت: فقر براساس تعريف برنده جايزه نوبل در حوزه اقتصاد به معناي توان محروم بودن است در حالي كه فرد از آزادي قابل ملاحظه‌اي برخوردار نباشند.

مننتي، با اشاره به وجود دو ديدگاه فردي و ملي در خصوص فقر افزود: فقر صرفا به معناي محدوديت مالي نيست بلكه كمبود اطلاعات را نيز شامل مي‌شود.

وي، محدوديت را نوعي فقر فردي برشمرد و افزود: داشتن تغذيه سالم، استخدام يا بيكاري، زنان سرپرست خانوار، ابعاد خانه، داشتن و يا نداشتن زمين كشاورزي، نژاد پرستي و ناعدالتي همگي از فاكتورهاي موثر بر فقر است از اين رو كنترل فقر از دست يك ارگان به تنهايي خارج است.

نماينده سازمان بهداشت جهاني در ايران، با اشاره به تشكيل كميسيون عوامل اجتماعي موثر بر سلامت در سال 2005 ميلادي در سازمان بهداشت جهاني با حضور سرشناسان خبره سياسي و علمي گفت: در اين كميسيون از افراد شركت كننده خواسته شد تا درمورد مولفه‌هاي موثر بر سلامت اظهار نظر كنند.

دكتر مننتي، تامين سلامت را مستلزم تعهدات سياسي در سطوح كلان كشوري برشمرد و افزود: در عين حال همكاري بين بخشي و ظرفيت سازي مديريت مركزي نيز الزامي است.

وي، با بيان اين كه رويكرد در اين طرح از پايين به بالا و نه از بالا به پايين است، يادآور شد: در اين رويكرد مردم درگير مي‌شوند.

به گزارش ايسنا، در ادامه دكتر منتظري دبيرعلمي نخستين همايش ملي سلامت و توسعه پايدار، با بيان اين كه اين همايش نوعي تلاش براي يافتن چيستي موضوع سلامت و توسعه پايدار است، افزود: بايد تلاش كرد تا از ابعاد گوناگون آن را شناخت.

وي، با بيان اين كه پس از فراخوان اين همايش 350 مقاله به دبيرخانه آن ارسال و از اين ميان پس از داوري يك‌صد و 13 مقاله پذيرفته شد، گفت: با توجه به كميت، محتوا و تازگي 17 مقاله براي سخنراني و 96 مقاله براي پوستر پذيرفته شد.

به گفته وي، نخستين همايش سلامت و توسعه پايدار با همت و تلاش جهادگران جهاد دانشگاهي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي،‌معاونت سلامت وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي برگزار شد

     
  
زن

 
قوزپشت یکی از پیامدهای کاهش کلسیم

ستون فقرات درانسان بالغ بطورطبیعی دارای قوس هایی است که باعث می شود درنواحی گردن و کمرقدری به سمت جلو و درناحیه پشت به سمت عقب انحنا پیدا کند کاهش یا افزایش این انحناها تغییرشکل محسوب شده و بسته به شدت تغییرشکل،عوارضی برای فرد مبتلا ایجاد خواهد کرد

افزایش زاویه درستون مهره ها بیش از حد نرمال به اصطلاح عام قوزپشتی یا گوژپشتی نامیده می شود پوکی استخوان اغلب همراه با قوزپشتی سالمندی ایجاد می شود

کاهش کلسیم استخوان های بدن درستون مهره ها منجر به نازک و گود مانند شدن تنه شده و شخص در معرض خطرشکستگی قرارمی گیرد

براساس تحقیقات انجام شده درآمریکا انجام تمرینات منظم و مستمرراست کننده تنه می تواند به میزان چشمگیری تعداد شکستگی ها را درافراد مبتلا به این عارضه کاهش دهد

این مطالعات رابطه چشمگیری را بین تراکم مواد معدنی استخوان درستون فقرات و قدرت عضلات راست کننده پشت و تنه با سطح فعالیت بدنی بیمارتشریح کرده است


========================

دبير اجرايي همايش سراسري سلامت و توسعه پايدار با بيان اينكه مشاركت همه ارگانها براي تحقق جامعه‌اي سالم الزامي است، گفت: شايد تقويت نظام سلامت برعهده وزارت بهداشت است اما همه دستگاه‌ها در تحقق جامعه‌اي سالم و پويا موثرند.

به گزارش خبرنگار «بهداشت و درمان» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر علي اصغر هدايتي در افتتاحيه همايش ملي سلامت و توسعه پايدار با بيان اينكه دستيابي به پايداري توسعه بدون سلامت امكانپذير نيست، اظهار كرد: براي ايجاد جامعه‌اي سالم ساماندهي فكري و انديشه ورز با بهره گيري از انديشه‌هاي نخبگان كشور صاحب معرفت دانش الزامي است.

وي تحقق توسعه پايدار را منوط به وجود جامعه‌اي سالم برشمرد و افزود: جامعه سالم مبتني بر جامعه نگري است و بايد به جاي درمان به دنبال پيشگيري بود.

دبير اجرايي همايش سراسري سلامت و توسعه پايدار با تاكيد بر اين كه نظام سلامت بايد بدنبال نگرش جامع با قابليت پيشگيري باشد، گفت: اين بدان معناست كه به جاي بازگشت سلامتي بايد براي حفظ و ارتقا سلامت كوشيد.

دكتر هدايتي با بيان اينكه بايد سلامت با ادبيات توسعه پايدار دنبال شود، افزود: سلامت بايد با تمام ابعاد mental، social و physical دنبال شود تا با تربيت انسان سالم، جامعه سالم و توسعه پايدار محقق شود.

دبير اجراي همايش سراسري سلامت و توسعه پايدار با بيان اينكه توسعه پايدار به معناي استفاده از منابع و امكانات به گونه‌ايست كه منافع و امكانات نسل آينده تهديد نشود، گفت: پس از كنفرانس آلما آتا، نيويورك در سال 2000 و ژوهانسبورگ در سال 2002 ميلادي فراتر از محيط زيست انسان سالم محور توسعه پايدار شناخته شد. اين به نحوي است كه امروزه ارتباط دقيق علمي سلامت و توسعه پايدار با فصل مشترك انسان سالم مشخص شد.

وي افزود: نمي توان از جامعه‌اي كه از فقرا، بيكاري، نابرابري، استرس و نگراني از سطح ايمني رنج مي‌برد انتظار توسعه پايداري داشت.

دكتر هدايتي با بيان اينكه در سال 85 به ابتكار اتاق فكر سلامت جهاد دانشگاهي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي همايش ملي سلامت و توسعه پايدار پايه گذاري شد، گفت: با تاسيس دبيرخانه همايش از زحمات قاطع و مشاركت وزارت بهداشت شهرداري تهران، شوراي سياستگذاري صدا و سيما و پژوهشكده علوم بهداشتي جهاد دانشگاهي و برخي از نهادها برخوردار شديم.



وي در پايان اظهار اميدواري كرد كه با ادامه فعاليت اين دبيرخانه همايش سلامت و توسعه پايدار هر 2 سال يكبار با رويكرد توسعه پايدار و نگاه سلامت برگزار شود

     
  
مرد

 
شیوه جدید درمانی برای بیماری ایدز؛ ترکیب چهار دارو در یک قرص

دانشمندان آمریکایی می گویند، شیوه درمانی جدیدی که بر اساس آن چهار داروی اچ آی وی را ترکیب می کنند و بیمار به جای چهار داروی مختلف در چهار نوبت، یک داروی ترکیبی در یک نوبت مصرف می کند، شیوه ای ایمن و موثر است.

امید می رود که این قرص که متشکل از چهار داروست به بیماران کمک کند راحت تر باشند و به صورت مرتب داروی خود را مصرف کنند تا نتیجه بهتری بگیرند.

یک تحقیق که نتایج آن در نشریه پزشکی لانست منتشر شده است می گوید این شیوه می تواند یک امکان مهم و جدید درمانی باشد.

یک متخصص بریتانیایی از این مدل درمانی به عنوان یک "خبر بسیار خوب" و یک "پیشرفت عمده" یاد کرد. اچ آی وی غیر قابل درمان است اما مدیریت این عفونت و کنترل این ویروس به یک شیوه درمانی متشکل از چند داروی مختلف نیاز دارد. این می تواند به مفهوم استفاده از چند نوع قرص در ساعات مختلف شبانه روز باشد. اگر بیمار فراموش کند یکی از این داروها را استفاده کند، امکان این که بدن، نتواند با این ویروس به درستی مبارزه کند وجود دارد.

در شیوه جدید، محققان و شرکت های دارویی، چند داروی مختلف را در یک قرص ترکیب کرده اند تا به این ترتیب استفاده از چند دارو در زمان های مختلف روز برای بیمار دشوار نباشد.

این قرص اولین قرصی است که حاوی نوعی داروی ضد اچ آی وی با قابلیت جلوگیری از تکثیر این ویروس است.
ایمن، ساده و موثر

پل ساکس، مدیر کلینیکی بیمارستان بیرمنگام و بیمارستان زنان بوستون و استاد داشنگاه هاروارد گفت: "التزام بیماران به مصرف مرتب دارو، حیاتی است، به ویژه بیماران مبتلا به اچ آی وی، چون فراموش کردن خوردن حتی یک نوبت از دارو های این بیماری می تواند به سرعت منجر به مقاومت بیشتر ویروس در برابر دارو شود."

او که سرپرست تیم بررسی اثرات این قرص جدید بر روی ۷۰۰ بیمار بوده است، گفت: "با وجود اینکه میزان مشکلات کلیوی در بیمارانی که این قرص را مصرف می کردند بیشتر بود، هنوز هم این راه درمانی راهی ایمن و موثر به حساب می آید."

نتایج این تحقیقات نشان می دهد که این روش قوی و موثر و تحمل آن برای بیمار ساده تر است. دکتر استیو تیلور، متخصص بیماری ایدز در بیمارستان هارتلند بیرمنگام هم در این باره می گوید: شکی نیست که این موفقیت یک پیشرفت بزرگ در مبارزه با بیماری ایدز محسوب می شود.

به گفته او پیشتر، بیماران، سه بار در روز تا ۴۰ قرص در هر نوبت مصرف می کردند، بنابراین از آن روزها تا امروز و یک قرص در روز را بسیار درازی طی شده است.
     
  
مرد

 
سیگار کشیدن بدون لذت؛ راهی برای ترک موثر


محققان آمریکایی می گویند روزی فرا خواهد رسید که بتوان در افرادی که سیگار می کشند در برابر نیکوتین مصونیت ایجاد کرد به گونه ای که سیگار کشیدن دیگر به آنها لذت ندهد.

آنها استفاده از واکسنی را توصیه می کنند که آنتی بادی یا پادتن را به تمام بدن می فرستد تا به نیکوتینی که وارد بدن می شود حمله و با آن مقابله کند.
بر اساس مطالعه ای که در این باره بر روی موش ها انجام شده و در نشریه ترجمان علوم پزشکی (Science Translational Medicine) منتشر شده است، میزان مواد شیمیایی در مغز موش هایی که این واکسن را دریافت کرده بودند ۸۵ درصد کاهش یافت. به گفته کارشناسان هنوز لازم است سالها تحقیقات و مطالعه در این زمینه صورت بگیرد تا این آزمایش را بتوان روی انسان ها انجام داد.

پروفسور رونالد کریستال، سرپرست گروه تحقیقاتی که بر روی این موضوع کار می کنند در این مورد می گوید بهترین راه درمان اعتیاد به نیکوتین سیگار استفاده از همین آنتی بادی هایی است که در بدن می چرخند و خون را پیش از اینکه نیکوتین بتواند هر گونه اثر بیولوژیک بر جای بگذارد، تمیز می کنند.
شیوه جدید

سایر واکسن های ضد سیگار طوری تهیه شده اند که سیستم ایمنی بدن را به تولید آنتی بادی هایی وا می دارند که به نیکوتین حمله می کنند. این همان سیستمی است که واکسن های بیماری ها بر اساس آن کار می کنند.

هدف این بوده که به اندازه کافی آنتی بادی تولید شود که بتواند جلوی ورود نیکوتین به مغز را بگیرد و مانع از این بشود که نیکوتین در مغز تاثیرات خوشایند بگذارد.

شیوه دانشمندان کورنل مدیکال کالج در این زمینه کاملا متفاوت است. آنها از ژن درمانی استفاده می کنند و می گویند این روش برای ترک سیگار امیدوار کننده تر است.

در روشی که این دانشمندان برگزیده اند، کبد را به یک ویروس که ژنهایش را اصلاح کرده اند و حاوی دستورالعمل هایی برای ساخت پادتن ها یا آنتی بادی های ضد نیکوتین است، آلوده می کنند. همین روند باعث می شود، کبد تبدیل به یک کارخانه ساخت آنتی بادی بر ضد نیکوتین بشود.

گروه تحقیق، به دو گروه موش نیکوتین تزریق کردند و سپس، نیکوتین موجود در مغر موش های معمولی را با نیکوتین موجود در مغز موش هایی که با ایجاد اصلاحات در سیستم ایمنی بدنشان مصونیت پیدا کرده بودند، مقایسه کردند و معلوم شد که نیکوتین در مغز موش هایی که این واکسن را دریافت کرده اند ۸۵ درصد کمتر از بقیه است.

معلوم نیست که آیا این موضوع در مورد انسان ها هم صدق می کند یا خیر .

پروفسور کریستال همچنین گفت: "اگر چنین واکسنی را بتوان برای انسانها تهیه کرد، آنوقت مردم دیگر خواهند دانست که اگر دوباره شروع به سیگار کشیدن کنند، این واکسن باعث می شود دیگر هیچ لذتی نبرند و همین می تواند موجب شود که این عادت را برای همیشه کنار بگذارند."

وی افزود: "ما خیلی امیدواریم که این شیوه، سایر روش های ترک سیگار موجود در بازار را کنار بزند و به کمک سیگاری هایی بیاید که با این روش ها موفق نشده اند سیگار را ترک کنند."
از دوران کودکی

البته ژن درمانی هم مسائل ایمنی خودش را دارد و سوالاتی در این شیوه وجود دارد که باید پاسخ داده شود.

دارن گریفین، استاد علم ژنتیک در دانشگاه کنت گفته است: "این یافته ها تاثر گذار و برانگیزاننده است." اما هشدار داده که هنوز موضوعات بسیاری در آن وجود دارد که باید روشن شود.

دکتر سیمون ودینگتون از دانشگاه لندن می گوید "تکنولوژی ژن درمانی مدام در حال پیشرفت است و این نتایج اولیه بسیار نویدبخش است و نشان می دهد که ممکن است بتوان از این شیوه برای ترک سیگار که اعتیاد به آن سلامت مردم را به خطر می اندازد، استفاده کرد."

اگر چنین واکسنی تهیه شود، حتی ممکن است بتوان افراد را از کودکی واکسینه کرد تا در بزرگسالی اصلا کشیدن سیگار را آغاز نکنند.
     
  
مرد

 
'۳۰‌ درصد دانش‌آموزان ایرانی در معرض مصرف سیگار و قلیان'

علی عباسپور تهرانی فرد، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ایران گفت که براساس آخرین آماری که از سوی منابع رسمی در اختیار کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس قرار گرفته است '۳۰‌ درصد دانش‌آموزان در معرض مصرف سیگار و قلیان' هستند.

آقای عباسپور تهرانی فرد روز شنبه ۱۳ اسفند، ۳ مارس به خبرگزاری مهر گفت: "بودجه اختصاص‌یافته به مدارس و ستاد مبارزه با موادمخدر از سوی دولت برای پیشگیری از اعتیاد و مصرف مواد مخدر در مدارس نسبت به سایر کشورها ناچیز است؛ این سرانه در کشور ما حدود ۶۰۰ تومان است."

به گفته این نماینده مجلس ایران، در این آمار میزان مصرف قلیان بیش از سیگار است که ناشی "از این تفکر غلط بوده که مصرف قلیان مشکلی ایجاد نمی کند و بهتر از سیگار است."

او همچنین به هم مرز بودن ایران با کشور افغانستان، به عنوان بزرگترین تولید کننده مواد مخدر، اشاره کرد و گفت که در بررسی بودجه سال۱۳۹۱ در نظر دارند بودجه پیشگیری از اعتیاد دانش آموزان در بخش ستاد مبارزه با مواد مخدر و آموزش و پرورش را افزایش دهند.

خبرگزاری مهر نزدیک به یک ماه پیش نوشته بود که باوجود تکذیب وزیر آموزش و پرورش درباره وجود اعتیاد در بین دانش آموزان ایرانی، طاها طاهری قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفته است: "نیم دهم درصد از دانش آموزان کشور معتاد هستند اما توانستیم روند شروع اعتیاد در مدارس را کنترل کنیم."


=======================

'رشد مصرف سیگار در دختران بیشتر از پسران است'


رئیس اداره بهداشت مدارس وزارت بهداشت ایران گفته است که رشد مصرف سیگار در دختران بیشتر از پسران است.

خبرگزاری فارس به نقل از گلایل اردلان نوشته است که بررسی‌های اداره بهداشت مدارس در وزارت بهداشت ایران نشان داده که در بین نوجوانان، الگوی مصرف سیگار به سمت مصرف قلیان تغییر کرده است.

او گفته است که این بررسی‌ها نشان می‌دهد بین نوجوانان، رشد مصرف سیگار در دختران بیشتر از پسران و رشد مصرف قلیان در پسران بیشتر از دختران است.

او همچنین اضافه کرده است که میزان چاقی و اضافه وزن نوجوانان در ایران از حدود ۱۳ و نیم درصد در سال ۸۳ به حدود ۱۷ درصد در سال ۸۸ افزایش یافته است.
     
  
مرد

 
پزشکان در هند کرم ۱۲ سانتی متری را از چشم مردی خارج کردند

پزشکان در شهر بمبئی هند موفق شدند یک کرم زنده که ۱۲.۵ سانتی متر طول داشت را از چشم یک مرد خارج کنند.

پی کی کریشنامورتی، مرد ۷۵ ساله ای که کرم در چشم راستش وجود داشت گفته احساس خارش و ناراحتی می کرده، اما هرگز تصور نمی کرده است که کرمی زنده در چشمش وجود داشته باشد.
زمانی که پزشکان در بیمارستان فورتیس بمبئی او را معاینه کردند، متوجه کرم شدند و آنرا از چشم بیمار خارج کردند.

آنها می گویند حال آقای کریشنامورتی خوب است.

دکتر اس نارایانی، رییس بیمارستان به بی بی سی گفته این موردی بسیار نادر بوده و بیمار خوش شانس بوده است که کرم وارد مغزش نشده است.
کرم

پزشک آقای کریشنامورتی می گوید این کرم‌ها وارد خون شده و در بدن زنده می‌مانند

او در ادامه گفت برای بررسی بیشتر، کرم به آزمایشگاه فرستاده شده است.

به گفته این پزشک، قبلا هم مواردی مشابه دیده شده، اما آنها بسیار نادر هستند.

خانم نارایانی گفت این کرم ها از طریقی وارد جریان خون شده و داخل بدن انسان رشد می کند.

مشخص نیست این کرم چگونه وارد بدن آقای کریشنامورتی شده است.

آقای کریشنامورتی گفت نخستین بار که به پزشک در این باره مراجعه کرده است، به او دارو داده، اما وضعیت اش بهبود نیافته است.

در نهایت او به چشم پزشکی در بیمارستان فورتیس مراجعه کرده و او با یک عمل جراحی کوتاه کرم را خارج کرده است.

آقای کریشنامورتی می گوید دیگر احساس خارش و ناراحتی در چشم خود نمی کند.

اما وی سی ثارامان، چشم پزشکی که کرم را خارج کرده است، به خبرنگاران گفت اگر کرم به مغز بیمار راه پیدا می کرد، ممکن بود او دچار اختلالات عصبی جدی شود.
     
  
مرد

 
اعطای مجوز به یک داروی جدید برای مبارزه با چاقی

دولت آمریکا به یک داروی جدید برای مبارزه با چاقی مجوز داده است.

سازمان غذا و داروی آمریکا، اف دی ای، اعلام کرده است که بزرگسالان می توانند در کنار رژیم غذایی و ورزش از داروی بلویک (Belviq) برای لاغر شدن استفاده کنند.

این دارو با تاثیرگذاری بر سلول های مغزی، می تواند اشتها را کنترل کند.

آزمایش های انجام شده بر داروی بلویک نشان داد که استفاده از آن به همراه ورزش و رژیم می تواند در طول یک سال منجر به کاهش سه تا سه و هفت دهم درصد از وزن بدن شود.

بلویک نخستین داروی مبارزه با چاقی است که در ۱۳ سال گذشته در آمریکا مجوز تولید گرفته است.

حدود سی درصد از آمریکایی ها از چاقی مفرط رنج می برند.
     
  
مرد

 
قانون بیمه اوباما در معرض داوری

دیوان عالی آمریکا روز پنجشنبه درباره قانون خدمات بیمه درمانی باراک اوباما، رییس جمهوری این کشور تصمیم خواهد گرفت. قانونی که دو سال پیش با جنجال زیاد تصویب شد، ۲ ماه پیش زیر ذره بین ۹ قاضی دیوان عالی آمریکا قرار گرفت و حال نتیجه نهایی اعلام خواهد شد.

در زمان تصویب آن در مارس سال ۲۰۱۰، بسیاری از آمریکایی ها، به خصوص سیاستمداران جمهوری خواه آنرا ناقض قانون اساسی کشورشان خواندند.
مطالب مرتبط

هشدار اوباما نسبت به لغو قانون بیمه درمانی در دیوان عالی
مجلس نمایندگان آمریکا به لغو اصلاحات درمانی اوباما رای داد
قاضی آمریکایی قانون نظام درمانی اوباما را ناقض قانون اساسی دانست

موضوعات مرتبط

ایالات متحده آمریکا،
بهداشت و درمان

زمانی که در سال ۲۰۰۸، باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا شد، نزدیک به ۵۰ میلیون نفر در این کشور فاقد بیمه درمانی بودند. با در نظر گرفتن میزان زمان و مخارج سیاسی که آقای اوباما برای طراحی و تصویب این قانون صرف کرده است، تصمیم روز پنجشنبه اهمیت بسیاری پیدا می کند.

اما باید به این موضوع، اوج گرفتن رقابت های انتخاباتی را نیز اضافه کرد.

تنها چند ماه به انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده و نظرسنجی ها حاکی از رقابتی تنگاتنگ میان باراک اوباما و میت رامنی، نامزد حزب جمهوری خواه است.

از سوی دیگر، میت رامنی، متعهد شده است در صورت پیروزی، این قانون را لغو خواهد کرد.
بیمه همگانی و جنجالی

طرح اصلاح خدمات بیمه درمانی آقای اوباما شامل چیست که باعث شده دیوان عالی آمریکا درعملی کم سابقه ۳ روز را در ماه آوریل به بررسی آن اختصاص دهد و ارائه نظر نهایی را به دو ماه بعد ارجاع دهد؟

چرا ۲۶ ایالت آمریکا آنرا مغایر قانون اساسی آمریکا دانسته و پای آنرا به دیوان عالی آمریکا کشانده اند؟

قانون بیمه خدمات درمانی آقای اوباما از چند قسمت متفاوت تشکیل شده، اما طرح بیمه همگانی، قسمتی است که بیشترین جنجال را برانگیخته است. این طرح، همه آمریکایی ها را موظف می کند برای خود بیمه تهیه کنند. افرادی که از این کار سرباز زنند، باید جریمه بپردازند.

مخالفان می گویند این خلاف قانون اساسی آمریکا است و دولت نمی تواند مردم را مجبور به تهیه بیمه کند. موافقان می گویند بیمه همگانی باعث می شود هیچ فردی بدون بیمه نباشد.

از دیگر موارد این قانون می توان به باقی ماندن افراد زیر ۲۶ سال، تحت پوشش والدین خود اشاره کرد. بسیاری از جوانان آمریکایی که با مشکل اشتغال روبرو هستند، از این مورد استقبال کردند.

افرادی که پیشینه بیماری دارند نیز بر اساس قانون جدید، نیاز به پرداخت مبلغ بالاتر برای بیمه خود ندارند.
دیوان عالی، داور نهایی
قانون بیمه درمانی

زمانی که در سال ۲۰۰۸، باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا شد، نزدیک به ۵۰ میلیون نفر در این کشور فاقد بیمه درمانی بودند

تصمیم نهایی با دیوان عالی آمریکا است و نظر ۹ قاضی زندگی میلیون ها نفر را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

جاناتان اوبرلندر، استاد سیاستگذاری درمانی در دانشگاه چپل هیل کارولینای شمالی و نویسنده کتابی درباره بیمه خدمات درمانی در آمریکا، می گوید آخرین بار در سال ۱۹۶۵ بود که قانون خدمات درمانی جامع شبیه قانون جدید تصویب شد.

او می گوید در آن زمان این قانون به دیوان عالی آمریکا نرسید.

به گفته آقای اوبرلندر، ۵۰ میلیون نفر در آمریکا بیمه ندارند و حکم روز پنجشنبه، آینده درمانی آنها را رقم خواهد زد.

نظرسنجی ها در آمریکا نشان می دهد مردم درباره این قانون خوش بین نیستند، اما از وضعیت فعلی نیز رضایت ندارند.

از سوی دیگر، اوائل ماه گذشته، در نظرسنجی که توسط روزنامه نیویورک تایمز و شبکه خبری سی بی اس انجام گرفت، تنها ۴۴ درصد آمریکایی ها از عملکرد دیوان عالی آمریکا رضایت نشان دادند. این رقم در سال ۲۰۰۰، ۵۰ درصد بود.

پاسخ دهندگان به نظرسنجی، به روزنامه نیویورک تایمز گفتند که برخی از تصمیم های دیوان عالی آمریکا رنگ و بوی سیاسی به خود گرفته است، چیزی که قبلا سابقه کمتری داشته است.
بیمه خدمات درمانی تعیین کننده رییس جمهور آینده؟

آقای اوبرلندر می گوید شکی نیست که هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه از حکم دیوان عالی برای اهداف سیاسی خود استفاده خواهند کرد.

در صورت موافقت دیوان عالی آمریکا، آقای اوباما آنرا موفقیتی برای خود اعلام خواهد کرد.

میت رامنی اما، خواهد گفت که تنها راه نجات افرادی که مخالف آن هستند این است که به او رای دهند.

در صورت مخالفت نیز، آقای رامنی به حرف های قبل خود درباره غیر قانونی بودن آن اشاره خواهد کرد و از سوی دیگر، آقای اوباما رای دیوان عالی را زیر سوال خواهد برد و آنرا سیاسی خواهد خواند.

آمارها از افت رضایت مردم نسبت به دیوان عالی نیز به او کمک خواهد کرد.

استاد دانشگاه چپل هیل می گوید تا انتخابات همچنان زمان باقیست و موارد زیادی هستند که می توانند تعیین کننده نتیجه نهایی آن باشد.

به گفته او آنچه بیش از همه، در روز انتخابات در رای آمریکایی ها تاثیر خواهد داشت، وضعیت اقتصادی کشور است.

اما شکی نیست که حکم تاریخی روز پنجشنبه، دست کم تا مدتی، ذهن سیاستمداران و مردم آمریکا را به خود مشغول خواهد کرد.
     
  
صفحه  صفحه 22 از 62:  « پیشین  1  ...  21  22  23  ...  61  62  پسین » 
علم و دانش

Medical News | اخبار پزشکی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA