انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
بازی های کامپیوتری
  
صفحه  صفحه 9 از 11:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  پسین »

کنسول های بازی


مرد

 
شایعات ایکس باکسی:خبرهایی از شروع فعالیت همکاران تولید Xbox 720


anonymous image hosting

ظاهرا شرکت Flextronics در حال کار بر روی پروژه جدیدی از مایکروسافت است و برخی نشانه ها خبر از آن می دهد که این پروژه متعلق به نسل بعدی کنسول بازی Xbox است.

بله، همگی به خاطر داریم که مایکروسافت رسما اعلام کرده بود که در سال 2012 منتظر ایکس باکس بعدی نباشید ، اما برخی گزارش های رسانه ای می گویند که شرکت Flextronics یک تیم تست جدید را برای ماموریت ویژه ای راه اندازی کرده است. و کارکنان این تیم در پشت درهای بسته و محیطی کاملا جدا از بقیه قسمت های شرکت، مشغول کار هستند.

به دلایل بیشتری نیاز دارید؟ Flextronics یکی از بخش های کلیدی در روند تولید ایکس باکس اصلی و ایکس باکس ۳۶۰ بوده است. همه این موضوعات برای اطمینان از اینکه چنین محصولی در دست تولید است، کافی به نظر می رسند. البته نباید فراموش کرد که نزدیک به یک ماه تا برگزاری کنفرانس جهانی E3 زمان داریم.

هرچند که با توجه به تاکید مایکروسافت بر عدم ارائه کنسول بازی جدیدی در این نمایشگاه بزرگ دنیای گیم، شاید فعالیت های تازه Flextronics مربوط به کار بر روی کنسولی است که هنوز مراحل اولیه تولید را می گذراند. در این صورت، می توان امیدوار بود که طرح و نمونه های اولیه این کنسول بازی را در کنفرانس توسعه دهندگان مایکروسافت مشاهده کنیم.

البته شایعات ایکس باکسی به همین جا ختم نشده و این تنها آخرین آنها است. هم اکنون، طبق شنیده ها حدس می زنیم که ایکس باکس جدید مایکروسافت از دو کارت گرافیک بهره خواهد برد که بر پایه ATI Radeon HD 6670 یا Radeon HD 7000 هستند. دارای چندین خروجی نمایشگر است. مجهز به درایو بلو ری خواهد بود (هرچند که برخی منابع از حضور SSD به جای درایو نوری خبر می دهند). احتمالا از فناوری سه بعدی پشتیبانی می کند. در خصوص پردازنده آن روایات فراوانی نقل شده که از احتمال به کار بردن سی پی یو ۴، ۶ و ۱۶ هسته ای صحبت می کنند. گفته می شود یک هسته به صورت اختصاصی در اختیار کینکت خواهد بود. البته برای پردازنده ۱۶ هسته ای، تعداد هسته اختصاصی کینکت چهار عدد ذکر شده.

خبر بد هم اینکه احتمالا ایکس باکس جدید، برای بهره بردن از تکنولوژی جدید جلوگیری از کاربرد کپی های غیر قانونی، باید دائما به اینترنت وصل باشد. برخی از شایعات همچنین از شروع همکاری مایکروسافت با چند شرکت نرم افزاری و عرضه Xbox 720 در کریسمس 2013 خبر می دهند.

به نظر شما این شایعات تا چه حد می توانند درست باشند و کنسول جدید مایکروسافت چه شگفتی هایی را رقم خواهد زد؟
جایی که همه ادعای خاص بودن دارن، تو عادی باش،
.
.

اینجوری خاص ترین آدمی
     
  
مرد

 

مایکروسافت مشغول ساخت تبلت ایکس باکس


online photo storage

کنسول ایکس باکس یکی از مشهورترین کنسول های بازی حال حاضر به شمار می رود اما مایکروسافت هم می داند که آینده بازی های رایانه ای به سوی تبلت ها و تلفن های هوشمند حرکت می کند. حالا شایعاتی به گوش می رسد این شرکت مشغول ساخت یک تبلت با نام «سرفیس ایکس باکس» است که مخصوص بازی های کامپیوتری طراحی شده است.

گفته می شود که این تبلت ۷ اینچی است و نمایشگری اچ دی از نوع 720p دارد و با پردازشگر ARM و گرافیک ساخت ای ام دی با معماری ۲۸ نانومتری کار خواهد کرد.

سایت The Verge می گوید از منابع مستقل متفاوتی وجود این تبلت را تایید کرده و ادعا می کند که برخلاف تبلت سرفیس، تبلت ایکس باکس از نسخه ویژه ای از ویندوز استفاده می کند که در آن روی قابلیت های گرافیکی و اجرای بازی های مختلف تاکید شده است.

هنوز از زمان ارایه این تبلت اطلاعی در دست نیست. اما بعید به نظر می رسد به این زودی شاهد ورود اش به بازار باشیم. گفته می شود معرفی تبلت ایکس باکس پیش از ورود نسل بعدی کنسول جدید ایکس باکس خواهد بود که احتمالا یک سال دیگر معرفی خواهد شد.
جایی که همه ادعای خاص بودن دارن، تو عادی باش،
.
.

اینجوری خاص ترین آدمی
     
  
مرد

 

PS3 شانه به شانه Xbox 360، فروش ۷۰ میلیون کنسول بازی در دنیا


online photo sharing

سونی دیروز اعلام کرد که تا کنون ۷۰ میلیون دستگاه از کنسول بازی پلی استیشن 3 را در سراسر دنیا فروخته است. این میزان، تقریبا برابر با آمار فروش اعلامی مایکروسافت درخصوص ایکس باکس 360 طی گزارش فصل اول ۲۰۱۳ این شرکت در ماه گذشته است. این موضوع را می توان دستاورد بزرگی برای سونی دانست که توانسته مسابقه را به این نقطه برساند.

یک سال پس از آنکه مایکروسافت داستان ایکس باکس ۳۶۰ را آغاز کرد، سونی در سال ۲۰۰۶ پلی استیشن سه را عرضه نمود که بسیاری آن را یک محصول ناامید کننده با قیمت بالا، سرویس آنلاین متوسط و بازی های با کیفیت نسبتا پایین می دانستند. اما سونی طی زمان موفق به تغییر این دیدگاه شد و اکنون امیدوار است به لطف ظهور پلی استیشن ویتا این موفقیت را دو چندان کند.

آیا شما هم اهل بازی های این چنینی هستید؟ کدام کنسول بازی را می پسندید؟
جایی که همه ادعای خاص بودن دارن، تو عادی باش،
.
.

اینجوری خاص ترین آدمی
     
  
مرد

 
کنسول بازی نیتندو Wii U از چه پردازشگری استفاده می کند؟


free image hosting

کنسول بازی نیتندو Wii U به تازگی وارد بازار شده و این شرکت امیدوار است بار دیگر بتواند موفقیت کنسول قبلی را تکرار کند. می دانیم شرکت های سازنده کنسول معمولا در مورد سخت افزار آنها اطلاعات زیادی منتشر نمی کنند. در این میان یک هکر توانسته کنسول را هک کرده و مشخصات سخت افزاری کنسول وی یو را اعلام کند.

بر این اساس کنسول جدید نیتندو دارای یک پردازشگر ۳ هسته ای است که هر هسته با سرعت 1.2GHz کار می کند. کافی است این سرعت را پردازشگر کنسول Xbox 360 یا پلی استیشن 3 مقایسه کنید که سرعت هر هسته آنها 3.0GHz است.

در کنار آن سرعت پردازش گرافیکی هم 549MHz تعیین شده. اینها نشان می دهد که شرکت نیتندو در محصول جدیداش تاکید زیادی روی طراحی خود کنسول، لوازم جانبی و کاهش مصرف انرژی داشته و تمرکز آن روی سخت افزار قدرتمند نبوده است.

البته معمولا طرفداران این کنسول به دنبال سخت افزار قدرتمند نیستند و این شرکت نوع دیگری از بازی ها را هدف گرفته است.

در عین حال می توانیم مشخصات سخت افزاری کنسول جدید را ناامید کننده بدانیم. چرا که نسل جدید کنسول بازی نیتندو از نظر سخت افزاری نسبت به کنسول هایی چند سال است در بازار هستند ضعیف تر است. حداقل این انتظار وجود داشت که نیتندو Wii U نسبت به کنسول های فعلی کمی قدرتمند تر باشد.

در نهایت زمان مشخص خواهد کرد که سیاست کاری نیتندو چقدر سبب محبوبیت و موفقیت آن در میان علاقمندان بازی خواهد شد.
جایی که همه ادعای خاص بودن دارن، تو عادی باش،
.
.

اینجوری خاص ترین آدمی
     
  
مرد

 
پلی استیشن ۲ بازنشسته شد


photo sharing

مدت زیادی است که پلی استیشن ۳ در بازار است و شاید فکر می کردید پلی استیشن ۲ مدت ها است از بازار خارج شده. اما جالب است بدانید شرکت سونی تازه تصمیم به توقف تولید پلی استیشن ۲ گرفته است و حالا تولید آن رسما در ژاپن به پایان رسیده است.

پلی استیشن ۲ طی ۱۲ سال از عمرش خاطرات خوبی برای علاقمندان بازی ها به جای گذاشته و بیش از ۱۵۰ میلیون دستگاه آن به فروش رفته است. در واقع این کنسول پر فروش ترین کنسول بازی تاریخ به حساب می آید.

البته سونی اعلام نکرده تولید جهانی آن در بقیه کارخانه ها هم متوقف شده یا نه اما به هر حال دیگر زمان بازنشستگی پلی استیشن ۲ فرا رسیده است.

بازی محبوب شما روی این کنسول چه بود؟ هنوز هم با آن بازی می کنید؟
جایی که همه ادعای خاص بودن دارن، تو عادی باش،
.
.

اینجوری خاص ترین آدمی
     
  
مرد

 

کنسول بازی ارزان "اویا" وارد قلمرو خانگی می شود


image sharing


ouya یک کنسول بازی اندرویدی است که حالا خبرهای خوشی از عرضه آن به گوش می رسد. 1200 نسخه از آن برای توسعه دهندگان ارسال شده و در فروردین ماه عرضه عمومی اش هم آغاز خواهد شد.

جولی اوهرمن مدیر عامل و مؤسس این استارت آپ می گوید: «امروزه تمرکز زیادی بر روی پلتفرم موبایل و وب هست. توسعه بازی برای آنها آسان تر است زیرا تلویزیون ها[ی هوشمند] گران هستند و در عین حال شما باید با چند نفر بازی کنید. من سعی داشتم راهی برای این کار پیدا کنم. هر کسی که بخواهد برای تلویزیون بازی توسعه دهد، ما امکان این کار را برای اش فراهم می کنیم.»
بر خلاف سایر کنسول های تلویزیونی، اویا فقط به اندازه یک مشت دست شما است. تا 4 دسته بازی را پشتیبانی می کند، سخت افزار آن عبارت است از: پردازنده تگرا 3، 1 گیگابایت رم، 8 گیگابایت حافظه داخلی، خروجی HDMI با کیفیت 1080p، وای فای 802.11b/g/n، بلوتوث 4، یک پورت یو اس بی 2، پورت اترنت، و اندروید 4.0 (بستنی حصیری).

اویا با نام های بزرگی مشارکت می کند از جمله OnLive که صدها بازی را از بیش از 80 توسعه دهنده به این کنسول خواهد آورد. همچنین با Square Enix که بازی Final Fantasy III را به عنوان بازی افتتاحیه خود ارائه خواهد کرد. Robotoki هم برنامه ارائه بازی اختصاصی با موضوع زامبی ها و آخر الزمان برای اویا را دارد.

اویا به زودی روانه بازار می شود که این بدون همراهی مالی 63 هزار نفری که 8.6 میلیون دلار به این استارت آپ کمک کردند میسر نمی شد. قیمت کنسول با یک دسته بازی و هزینه حمل، 109 دلار است و برای دریافت هر دسته بازی اضافه باید 30 دلار دیگر پرداخت شود.
جایی که همه ادعای خاص بودن دارن، تو عادی باش،
.
.

اینجوری خاص ترین آدمی
     
  
مرد

 

قیمت گذاری احتمالی پلی استیشن 4: بیش از ۴۰۰ دلار


free image hosting


چندی است داستان پلی استیشن 4 حسابی داغ شده و اکنون همگان انتظار معرفی آن در دوم اسفند را می کشند. حالا هم برخی شایعات درباره قیمت نسل بعدی این سیستم به بیرون درز پیدا کرده است. روزنامه ژاپنی آساهی شیمون گزارش می دهد که PS4 قرار است با قیمتی گرانتر از ۴۰۰ دلار به بازار عرضه شود.

این روزنامه قیمت ۴۰هزار ین را گزارش می کند که تقریبا برابر با ۴۲۸ دلار است. برای مقایسه بد نیست بدانید که پلی استیشن سوم در زمان عرضه ۵۰هزار ین برای مدل پایه و ۷۲هزار ین برای مدل ۶۰ گیگابایتی قیمت گذاری شده بود. در آمریکا هم این دو مدل با قیمت های ۵۰۰ و ۶۰۰ دلار وارد بازار شدند.

قیمت اعلام شده ممکن است از مبلغی که شما هنگام عرضه PS3 باید پرداخت می کردید، کمتر باشد. اما حقیقت اینجا است که به شکل معنی داری گرانتر از قیمت فعلی پلی استیشن ۳ است. و این موضوع اصلا مایه تعجب نیست.

این روزنامه ژاپنی همچنین اضافه می کند به همراه PS4 یک دسته بازی عرضه خواهد شد که شکلی همانند دسته Dual Shock 3 پلی استیشن فعلی دارد و برخی امکانات، همچون تاچ پد هم به آن افزوده شده اند. به گمانم بهتر است تا ۲۰ فوریه (۲ اسفند)‌ صبر کنیم، تا اطلاعات بیشتر را از زبان خود سونی بشنویم.
جایی که همه ادعای خاص بودن دارن، تو عادی باش،
.
.

اینجوری خاص ترین آدمی
     
  
مرد

 

پلی استیشن 4 سونی رسما معرفی شد


free image hosting

سرانجام ساعتی پیش سونی کنسول بازی پلی استیشن ۴ را معرفی کرد. طراحی جدید، دسته های پیشرفته تر و البته پیشرفت در سخت افزار. اما جالب اینجا است که در کنفرانس خبری سونی خود کنسول را ندیدیم. بنابراین هنوز نمی دانیم پلی استیشن ۴ چه شکلی است!

نسل چهارم کنسول بازی سونی دارای پردازشگری ۸ هسته ای است که توسط شرکت AMD ساخته شده. با پردازشگر گرافیکی Radeon که از ۱۸ بخش محاسباتی تشکیل شده و قادر است که تا 1.84 TFLOPS پردازش گرافیکی انجام دهد.

یک بلو-ری درایو هم با سرعت 6X روی آن قرار دارد و البته سرعت آن برای DVD ها معادل 8X خواهد بود و همراه با ۸ گیگابایت رم از نوع GDDR5 وارد بازار خواهد شد.

رم های پلی استیشن چهارم سرعتی برابر با ۱۷۶ گیگابایت در ثانیه دارند و کارت شبکه بیسیم از نوع 802.11n است. به همراه پورت USB 3.0 و بلوتوث 2.1 و اچ دی ام آی و حتی خروجی AV .



online photo storage

دسته کنسول بازی جدید از نظر ظاهری شباهت زیادی به کنسول قبلی دارد. اما تغییرات مهمی در آن داده شده است. اسم آنها DualShock 4 است و یک تاچ پد جدید روی آنها می بینید. علاوه بر آن مجهز به یک جفت دوربین استریو هستند که موقعیت شما را در فضای سه بعدی تشخیص می دهد. یک دکمه Share هم به دسته اضافه شده که با فشردن آن می توان بازی را به صورت زنده برای دیگر دوستان پخش کرد.



pic upload

امکان مهم دیگر شامل روشن شدن سریع است. پلی استیشن ۴ دارای یک وضعیت Sleep است که در آن انرژی بسیاری کمی مصرف می کند و در اینجا لازم است که با Eye هم آشنا شوید. چشم جدید کنسول سونی که چیزی شبیه به کینکت مایکروسافت است و دارای ۲ دوربین و ۴ میکروفون است. زاویه دید Eye حدود ۸۵ درجه است و قابلیت های زیادی به کنسول نسل جدید اضافه می کند. از جمله تشخیص چهره، موقعیت بازیکنان و حتی تشخیص بازیکنان از روی دسته ای که به دستشان است. با استفاده از نور LED روی دسته ها. البته فعلا نمی دانیم که Eye به صورت پیشفرض همراه با خود کنسول ارایه خواهد شد یا به صورت مجزا به فروش می رسد.

در کنسول جدید می توانید از راه دور کنترل دسته بازی دوست دیگرتان را در دست بگیرید. این امکان برای زمانی مفید است که دوست شما در بازی گیر کرده و به کمک نیاز دارد تا از مرحله عبور کند. امکان استریم بازی ها بین کنسول نسل چهارم و پلی استیشن ویتا هم برقرار شده است.

امکان دیگر پلی استیشن ۴ ارتباط با تلفن همراه و تبلت ها است. چیزی شبیه به امکانی که در کنسول جدید نیتندو قرار دارد. بنابراین می توانید از دستگاه اندرویدی یا iOS خودتان برای ارتباط با پلی استیشن ۴ استفاده کنید.

کاربرد این نمایشگر دوم هم مانند «گیم پد» کنسول نیتندو وی یو است. هرچند سونی توضیح کاملی نداد که آیا می توان روی نمایشگر دوم بازی هم کرد یا فقط برای کنترل بازی به کار میرود.

سونی اعلام کرد پلی استیشن ۴ در تعطیلات پایان سال جاری میلادی وارد بازار می شود، اما هنوز سوالات بدون پاسخ زیادی در مورد این کنسول وجود دارد که یکی از مهمترین آنها قیمت است.

جایی که همه ادعای خاص بودن دارن، تو عادی باش،
.
.

اینجوری خاص ترین آدمی
     
  
مرد

 
پلی استیشن ۴: واکنش وب به کنسول نامرئی سونی


photo storage


گذشت زمان نشان خواهد داد که مراسم معرفی پلی استیشن ۴ یک نقطه عطف برای تغییر سرنوشت شرکت سونی بوده یا اینکه تنها تبدیل به مراسمی برای بر باد دادن فرصت ها و بخت و اقبال این غول تکنولوژی شده است.

خوشبختانه امروزه اینترنت هیچ تاخیری در کارها ایجاد نمی کند و به سرعت حجم عظیمی از دیدگاه ها در خصوص اتفاقات و مراسمات مهم دنیای تکنولوژی را در برابر چشمان مان به رژه در می آورد.

هنوز بسیاری از تحلیلگران و همچنین طرفداران سونی در گیجی و سردرگمی مراسم نیویورک به سر می برند. مهم ترین چیزی که در مراسم معرفی پلی استیشن ۴ جایش خالی بود، خود کنسول بازی بود! اما برخی هم این داستان را با دسیسه ها و نقشه های شرکت در زمینه آخرین تکنولوژی ها و ابداعات در زمینه بازی ها و البته نبرد ناگفته با مایکروسافت مرتبط می دانند.

با ما همراه باشید تا منتخبی از محتوای منتشر شده در ۲۴ ساعت گذشته در خصوص مراسم نیویورک را با هم مرور کنیم.

ورج:

تصمیم سونی برای اعلام نکردن قیمت یا زمان عرضه پلی استیشن ۴ به بازار، بدون شک قدرت مانور لازم و کافی را به شرکت می دهد که هنگام معرفی کنسول بازی مایکروسافت، پاسخ لازم و درخور را به آن بدهد.

گیزمودو:

علی رغم ساعت ها مشاهده دمو و معرفی که به روی صحنه آمد، این کاملا واضح است که ما واقعا پلی استیشن ۴ را هنوز ندیده ایم! مشخص است که سونی هنوز برای بهترین نمایش خود آماده نبود. یا شاید سونی فکر می کند بهترین شیوه برای ایجاد جذابیت، ایجاد یک بازی فکری سخت برای ما است.

وایرد:

اینجا کلام ارزان ترین متاع است. و این کاری است که سونی انجام داد: آنها مقداری فلسفه بافی کردند. نام تعداد زیادی بازی مشهور را ردیف کردند. اما هیچ چیز واقعی برای مان نداشتند. در این دور و زمانه اطلاعات واقعی و سخت افزار بیش از هر زمان دیگری اهمیت یافته است.

اسپانج:

دکمه اشتراک بیشترین جذابیت را داشت. PS4، همان طور که گفته بودیم، به شکل ناپیدا و مرموزانه ای ۱۵ دقیقه آخر بازی ما را در خود ذخیره می کند. این یک موهبت غیر قابل تصور برای کسانی است که مشتاقانه می خواهند بازی های شان را روی یوتیوب به اشتراک بگذارند.

تک کرانچ:

چه چیزی در این بحث می تواند حلقه گم شده سونی برای عرضه یک ابزار واقعا جذاب باشد؟ این دستگاه (و ما به عنوان خریداران بالقوه) به چیزهایی بیش از توجه به گرافیک های آنچنانی و قابلیت های جدید دوربین نیاز داریم. چیزهایی که بتوانند صنعت بازی و گیم را به جایی فراتر از دسترس ساقه های پیچان و کُشنده پلتفرم های موبایل اندروید و iOS ببرند.

استاف:

به نظر می رسد که پلی استیشن ۴ قرار است پاسخی مطمئن و تند و تیز به Nintendo Wii U باشد. این محصول با مجموعه ای از قابلیت های ویژه اجتماعی یا سوشال، به شکل بالقوه ای قصد دارد در بازار یکسان، کاربران بیشتری را جذب کرده و بر سر شوق آورد. اکنون توپ در زمین مایکروسافت است.

سی نت:

به نظر می رسد که پلی استیشن ۴ همان وعده دورهنگام و رویای بزرگی بود که محقق شده است. اما در حال حاضر نمی توان پاسخ واضح و دقیقی داشت که چرا هر کسی باید مجاب شود که یکی از اینها را داشته باشد.

نیویورک تایمز:

تمامی این قابلیت های جدید هم نمی توانند این حقیقت را پنهان کنند که PS4 هنوز یک کنسول بازی است. یک راه برای بازی کردن که باید از دیسک فشرده استفاده کرد. این شیوه زمانی جذاب بود که تلفن ها به اندازه امروز هوشمند نبودند.

توییتر:

@reikmoto: خب سونی، تو یک مجموعه بازی ویدیویی سر هم کرده ای اما برای معرفی پلی استیشن ۴ فقط دسته بازی را نشان می دهی؟!؟ هاهاهاها

@nikolez: اکنون نمی توانم پخش مستقیم مراسم پلی استیشن ۴ را تماشا کنم، زیرا یک حلقه آبی روی صفحه آمده و با چرخش مرتب خود می گوید در حال بافر کردن اطلاعات است. این بهترین دلیل برای اینکه نیاز به اینترنت جهت بازی کردن واقعا دیوانه کننده خواهد بود.

@Shanecorcoran: پلی استیشن ۴... یک دسته بازی و بازی های تحت کلود، قبلا برگ برنده را از آن خود کرده اند. مایکروسافت نیاز دارد تا یک ایکس باکس ۴ بعدی هولوگرافیک عرضه کند تا من راضی شوم!

@JordanrCrook: پی اس 4 یک شاهکار مهندسی است. بر پایه معماری x86 ساخته شده، ۸ گیگابایت رم داخلی دارد، امکان به اشتراک گذاری بازی، دسته بازی جدید و یک کنسول نامرئی.

فیسبوک:

Sanjay Sisodia: سونی بزرگ ترین مراسم خبری خود پس از PS3 را تنها به نشان دادن یک دسته بازی اختصاص داد که قبل از این هم عکس آن لو رفته بود. داستان چیه سونی؟ و طنز ماجرا اینجا است که انگار PS4 با بازی های PS3 هم سازگار نیست.

David Atkins: بالاخره PS4 هم آمد. من فکر می کردم آنها در ژاپن با شماره ۴ مشکل دارند و این عدد معنی مرگ یا چیزی مانند آن دارد... ؟؟؟

Lisa Fria: من درک نمی کنم که چرا اغلب افراد از اینکه سونی پلی استیشن ۴ را نشان نداده شاکی هستند. از نظر تاکتیکی این بهترین کاری بود که آنها می توانستند انجام دهند، یعنی واقعا فکر می کنید مایکروسافت خودش را از تماشای این مراسم محروم کرده است؟ اگر سونی واقعا چیزی در چنته داشته باشد، با رونمایی آن، شانس بهبود محصول رقیب را به مایکروسافت می داد.

Alan Chambers: آینده؟ این در حقیقت یک کامپیوتر شخصی با دکمه اشتراک بود. من نیازی به PS4 ندارم.

Daniel Baker: اگر فکر می کنید آنقدر جذاب نبوده که بگویید «اوه خدای من» پس مطمئنا نفهمیده اید که چه دیده اید!

نظر شما درباره PS4 مراسم نیویورک چیست؟
جایی که همه ادعای خاص بودن دارن، تو عادی باش،
.
.

اینجوری خاص ترین آدمی
     
  
مرد

 
کنسول پلی‌استیشن 4 با پی‌سی‌های هم قیمت کدام قدرتمندتر است؟

همان‌طور که می‌دانید مدت‌ها از عرضه‌ی کنسول بازی PS3 گذشته و همه‌ی بازی‌خورها کم و بیش منتظر رونمایی و عرضه‌ی نسخه‌ی بعدی کنسول بازی سونی هستند. در مورد مشخصات PS4 و قابلیت‌های آن در چند ماه گذشته شایعات مختلفی بر سر زبان‌ها افتاده بود تا اینکه بالاخره سونی مشخصات کنسول بازی خود را رسماً منتشر کرد. اما سوال مهمی که همیشه در ذهن بازی‌خورها و علاقه‌مندان مطرح می‌شد، این بار هم مطرح شده است. در این مقاله می‌خواهیم به این سوال بپردازیم که PS4 از نظر قدرت پردازشی چگونه است و در رقابت با کامپیوترهای هم قیمت خود چه عملکردی خواهد داشت.



در کنفرانس رونمایی از پلی استیشن 4 بالاخره مشخص شده که با سخت‌افزاری قدرتمند و جالب روبرو خواهیم شد، البته سایر رقبا و مخصوصاً مایکروسافت هم بی کار ننشسته‌اند و قرار است محصولات خوبی وارد عرصه‌ی رقابت کنند. اما سوال اصلی این است که پلی‌استیشن 4 با توجه به سخت‌افزارهای امروزی تا چه حد قدرتمند است؟

پردازنده‌ی اصلی

ابتدا به پردازنده‌ی اصلی که شامل 8 هسته‌ی جگوار است می‌پردازیم. این پردازنده‌ی سفارشی نتیجه‌ی همکاری سونی و یکی از دو سازنده‌ی بزرگ پردازنده یعنی ای‌ام‌دی است، لیتوگرافی آن 28 نانومتری می‌باشد و در سه ماهه‌ی دوم سال 2013 وارد بازار پی‌سی‌ها خواهد شد. در حقیقت جگوار یک APUی (ترکیب پردازنده‌ی اصلی و پردازنده گرافیک) کم مصرف می‌باشد که برای تبلت‌ها و نوت‌بوک‌ها در نظر گرفته شده است.


هسته‌های جگوار از نظر معماری بهینه‌تر از نسل قبلی یعنی باب‌کت هستند، بدین معنی که بنابر ادعای سازنده، تعداد IPC یا دستورات اجرا شده در هر سیکل کلاک حدود 15 درصد بیشتر خواهد بود.

سرعت هسته‌ها 1.8 گیگاهرتزمی‌باشد و 2 مگابایت حافظه‌ی کش سطح 2 برای هر یک از هسته‌ها به صورت مشترک در نظر گرفته شده است. هسته‌های جگوار از مجموعه دستورات مختلفی مثل SSE 4.1 و 4.2، AES، CLMUL، MOVB، AVE6، F16C و BMI1 پشتیبانی می‌کنند. در جدول زیر هسته‌های باب‌کت و جگوار با هم مقایسه ‌شده‌اند:



اما 8 هسته‌ی 1.8 گیگاهرتزی کنسول بعدی سونی در مقایسه با APUهای ای‌ام‌دی برای پی‌سی چطور عمل می‌کند؟ با توجه به اینکه این پردازنده‌ی کم‌مصرف سرعت کلاک پایینی دارد، نسبت به رقبای فعلی که سری ترینیتی (Trinity) با هسته‌های پایل‌درایور هستند، ضعیف‌تر خواهد بود. در بهترین حالت شاید بتوان آن را هم‌رده‌ی ترینیتی‌های فعلی دانست چرا که هسته‌های جگوار برای تبلت‌ها و نت‌بوک‌های کم‌مصرف طراحی شده‌اند و توان پردازشی چندان بالایی ندارند.

8 گیگابایت حافظه‌ی مشترک و شاید حافظه‌ی گرافیکی

پلی‌استیشن 4 دارای 8 گیگابایت حافظه است، اما این جمله کاملاً مبهم به نظر می‌رسد و در واقع مشخص نشده که کدام حافظه موردنظر بوده است. بسیاری بر این باورند که منظور از 8 گیگابایت حافظه‌ی GDDR5، حافظه‌ی سیستم بوده اما این برداشت غلط است چرا که GDDR5 مخفف Graphics Dual Data Rate بوده و به حافظه‌ی کارت گرافیک مربوط می‌شود. احتمالاً پاسخ این است که حافظه‌ی ذکر شده اشتراکی است و در نتیجه حدود 7.25 گیگابایت حافظه برای پردازش‌های پس‌زمینه باقی می‌ماند.

یکی از کاربردهای چنین حافظه‌ی حجیمی برای مواقعی است که از کنسول برای پخش کردن ویدیوهای 4K و ست‌تاپ‌باکس استفاده می‌شود. در بازی‌ها 8 گیگابایت حافظه به عنوان بافر کارت گرافیک بسیار زیاد است و کارت گرافیک باید توان پردازشی فوق‌العاده‌ای داشته باشد تا چنین بافری را مدیریت کند. در غیر اینصورت ممکن است همین حافظه‌ی بالا پاشنه آشیل سیستم باشد.

از نظر قیمت نیز حافظه‌ها در سال‌های اخیر مرتباً با کاهش قیمت مواجه شده‌اند و در حال حاضر برای خرید ماژول‌های 8 و 16 گیگابایتی، به ترتیب حدود 30 و 70 دلار بودجه کافی است.



بنابراین حافظه‌ی 8 گیگابایتی پلی‌استیشن 4، مشخصه‌ی فوق‌العاده‌ای به نظر نمی‌رسد.

پردازنده‌ی گرافیکی با معماری GCN 2.0 محصولی از ای‌ام‌دی

همان‌طور که می‌دانید، مهم‌ترین مشخصه‌ی یک کنسول یا کامپیوتری که برای بازی در نظر گرفته شده، کارت گرافیک یا پردازنده‌ی گرافیکی آن است. پلی‌استیشن 4 از پردازنده‌ی گرافیکی نسل بعدی ای‌ام‌دی با معماری GCN 2.0 استفاده می‌‌کند. با توجه به مشخصات منتشر شده، در این پردازنده 18 واحد پردازشی مستقر شده که در مجموع 1152 پردازنده‌ی استریم را مهیای انجام محاسبات گرافیکی می‌نماید.

قدرت پردازشی چنین پردازنده‌ای در انجام محاسبات اعداد اعشاری 32 بیتی یا به عبارتی دارای یک رقم دقت، 1.84 ترافلاپس است. پهنای باند حافظه‌ در حالتی که فرکانس موثر 5.5 گیگاهرتز باشد نیز 176 گیگابیت در ثانیه است. برای هواداران کنسول‌های بازی، چنین ارقامی بسیار هیجان‌انگیز هستند اما در دنیای پی‌سی، چنین ارقامی چندان فوق‌العاده به نظر نمی‌رسند.

مقایسه‌ای بین پردازنده‌ی گرافیکی معرفی شده و HD 7850 داشته باشیم تا همه چیز روشن شود. HD 7850 دارای 16 واحد پردازشی است که در مجموع 1024 پردازنده‌ی استریم را گرد هم آورده است.

اگر تعداد پردازنده‌های استریم کارت گرافیک HD 8850 ای‌ام‌دی طبق آنچه شایع شده و شاید لو رفته است، 1536 عدد باشد، می‌توان اینگونه نتیجه گرفت که پردازنده‌ی گرافیکی پلی‌استیشن 4 چیزی ضعیف‌تر ازHD 8850 است و حتی سرعت هسته و حافظه‌ی آن نیز به مراتب کمتر خواهد بود.

با توجه به تصویر زیر مشاهده می‌کنید که توان پردازشی HD 7850 و HD 8850 به ترتیب 1.76 و 2.99 ترافلاپس می‌باشد و پردازنده گرافیکی پلی‌استیشن 4، تنها کمی بیشتر از HD 7850 قدرت دارد.



لذا موقعیت نسبی پردازنده‌ی گرافیکی پلی‌استیشن 4 در مقایسه با کارت گرافیک‌های فعلی را در نمودار زیر مشخص کرده‌ایم:


نتیجه‌گیری

در این بررسی به این نتیجه رسیدیم که سخت‌افزار پلی‌استیشن 4 در هنگام عرضه نسبت به پی‌سی‌های هم قیمت چندان قابل توجه نیست و حتی می‌توان اینگونه اظهار کرد که یک پی‌سی با قیمت مشابه به راحتی پلی‌استیشن 4 را شکست می‌دهد. طبق شایعات قیمت کنسول بعدی سونی بین 430 و 530 دلار خواهد بود و در یک بررسی مشابه سیستمی متشکل از قطعات زیر با پلی‌استیشن 4 مقایسه شده است:
  • پردازنده: FX 6300 ای‌ام‌دی به قیمت 130 دلار
  • کارت گرافیک: GTX 660 به قیمت 230 دلار
  • حافظه: 8 گیگابایت Crucial Ballistix Tactical LP به قیمت 53 دلار
  • مادربورد: گیگابایت GA-970A-DS3 به قیمت 80 دلار
  • هارددیسک: سیگیت 500 گیگابایتی به قیمت 53 دلار
  • باقی تجهیزات سیستم: 50 دلار

مجموع قطعات چنین سیستم قدرتمندی 600 دلار هزینه خواهد داشت که هنگام عرضه‌ی پلی‌استیشن 4 ارزان‌تر خواهد شد و تقریبا به قیمتی مشابه پلی‌استیشن خواهد رسید. از آن مهم‌تر عرضه‌ی کارت گرافیک‌های سری 700 انویدیا و سری 8000 ای‌ام‌دی است که قدرت پردازشی به مراتب بالاتری دارند، البته بدون اینکه هزینه‌ی بیشتری داشته باشند. بنابراین بازی‌خورها از همین حالا به فکر تهیه یک سیستم با چند کارت گرافیک موازی و پردازنده‌ای با هسته‌های زیاد و سرعت کلاک بالا هستند.



اما نکته‌ی پایانی کنترلر و به طور کلی واسط کاربری یک کنسول بازی است که در موفقیت آن تأثیر زیادی دارد. اگر کنترلر خوب کمپانی سونی را هم به مشخصات جالب کنسول بعدی سونی اضافه کنیم، شاید بتوان سخت‌افزار نه چندان قوی آن را نادیده گرفت و به جای یک پی‌سی ارزان‌قیمت سراغ آن رفت. البته این موضوع را نیز باید در نظر داشت که مهمترین عامل در موفقیت هر کنسول بازی، عناوین بازی های مربوط به آن است که سونی در کنفرانس معرفی پلی استیشن 4 نشان داد که برنامه گسترده ای برای معرفی بازی های مختلف و متنوع سازگار با پلی استیشن 4 دارد، بازی‌هایی که برخی از آن ها هرگز برای پی‌سی منتشر نخواهند شد.
ما هم حرف های زیادی داشتیم... اما برای نگفتن!
     
  
صفحه  صفحه 9 از 11:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  پسین » 
بازی های کامپیوتری

کنسول های بازی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA