انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 5 از 17:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  ...  17  پسین »

فواید و مضرات خوراکی ها !!!


مرد

 
تغذیه صحیح و مناسب برای استحكام استخوان‌ ها
استحكام استخوان ها در انسان تا حد بسیار زیادی به ذخیره كلسیم در اسكلت بدن بستگی دارد. بدن از دوره جنینی تا حدود سن 30 سالگی در حال ذخیره كلسیم در استخوان و سفت و محكم كردن اسكلت است. ایران ناز، تغذیه نادرست ، كاهش فعالیت بدنی ، افزایش عمر و جنسیت زنانه سرعت ابتلا به پوكی استخوان را افزایش میدهد، اما اگر می‌خواهید این روند كندتر طی شود، آگاهی‌های ذیل ممكن است مفید باشد:

تقریبا نیمی از زنان در صورت شكستگی لگن و بی‌توجهی به اقدامات پیشگیرانه نخواهند توانست حالت ایستاده قبل را بازیابند. به طور منظم، حتی اگر شده سه تا چهار ساعت در هفته پیاده‌روی كنید. پیاده‌روی گاهی از مصرف بهترین داروها برای پیشگیری از ابتلا به پوكی استخوان بهتر و موثرتر است. از مصرف روزانه میوه و سبزیجات تازه غافل نشوید. سیگار نكشید.

زنان بیش از مردان در معرض ابتلا به پوكی استخوانند و سیگار یكی از عواملی است كه روند تخریب استخوان و سیر به سوی پوكی را در آنها افزایش می‌دهد. شیر، ماست و لبنیات منابعی سرشار از كلسیم به شمار می‌رود. خوردن روزانه یك لیوان شیر یا پیاله‌ای ماست بویژه اگر از شیر گاو تهیه شده باشد، نه‌فقط به روند تشكیل استخوان در كودكی سرعت می‌دهد، در سال‌های بعدی عمر نیز نگهدارنده و محافظی خوب و عالی به شمار می‌رود البته بهتر است لبنیات را همراه با غذاهای گوشتی نخورید و همراه آن چند عدد گردو نیز میل كنید. آلوی سیاه بخورید (با آلو بخارا تفاوت دارد).

این آلو براساس گفته برخی از محققان تغذیه و مطالعه بر مدل‌های انسانی و حیوانی سبب رشد بهتر استخوان و ترمیم پوكی یا شكستگی‌های آن می‌شود. قهوه نخورید. قهوه جذب كلسیم را در بدن كاهش و احتمال پیشرفت پوكی در استخوان را افزایش می‌دهد. كلم بروكلی منبعی از پتاسیم و كلسیم است. ویتامین ث و كای بدن را نیز تامین می‌كند كه در متراكم كردن استخوان و تقویت كیفیت و دوام آن نقش بسیار دارد. پتاسیم نیز روند فعالیت و اثرگذاری اسیدهای متابولیك بر استخوان كند می‌كند.

كنجد را از برنامه غذایی هفتگی خود حذف نكنید. این دانه روغنی افزون بر منگنز، مس، فسفر، آهن و ویتامین‌های گروه ب، هم باعث كاهش رسوب چربی خون و جلوگیری از ایجاد پلاكت می‌شود هم به ترمیم نرمی استخوان‌ها و قوت بخشیدن آنها كمك می‌كند. هر فرد بالغ باید روزانه 1000 تا 1200 میلی‌گرم كلسیم به بدن خود برساند. این مقدار در دخترانی كه در آستانه بلوغند و زنان باردار، شیرده یا مسن بیشتر است و تا 1500 یا 2000 میلی‌گرم براساس تشخیص پزشك می‌رسد.
     
  
مرد

 
ماده غذایی بسیار مفید برای مردان نابارور
مصرف 75 گرم گردو در روز به بهبود كیفیت و افزایش تعداد اسپرم در مردان نابارور یا دارای مشكلات باروری كمك می‌كند. تخمك و اسپرم، هر دو در زایش زندگی نو سهم دارند، اما بیش از 30 درصد مشكلات ناباروری در میلیون‌ها زوج بدون فرزند، به سبب ناتوانی‌های مردان و كمبود كیفیت و كمیت اسپرم آنهاست.

خبر خوش ایران ناز برای مردان نابارور آن است كه به تازگی نتایج پژوهشی که در دانشگاه كالیفرنیای آمریكا به دست آمده، نشان می دهد مصرف این مقدار گردو به طور روزانه، كیفیت و ساختار سلول‌های حیات‌بخش مردان 21 تا 35 ساله را افزایش می‌دهد.

دكتر وندی رابینز و همكارانش در تحقیقی بین بیش از صد مرد كه پیرو رژیم غذایی پرگوشت بوده‌اند، اثر مصرف روزانه اسیدهای چرب اشباع‌ نشده را در افزایش كیفیت اسپرم بررسی كردند. آنها مردان یادشده را به دو گروه تقسیم كردند كه در رژیم غذایی 58 نفرشان گردو و ریزمغذی‌های درختی وجود نداشت اما گروه 59 نفره دیگر موظف بودند هر روز 75 گرم گردو بخورند.

ابتدا نمونه اسپرم همه افراد از نظر كیفیت بررسی شد. پس از گذشت 12 هفته از تحقیق بار دیگر آزمایش و نمونه‌گیری اسپرم تكرار شد و اینجا بود كه گروه محققان، علاوه بر مشاهده افزایش سطح اسیدهای چرب امگا 6 و 3، متوجه افزایش كیفیت و كاهش اختلال‌های كروموزمی اسپرم‌ها شدند؛ حال آن‌كه در گروه دیگر تغییری به وجود نیامده بود.

كیفیت و تعداد سلول‌های سهیم در شكل‌گیری نطفه به عوامل و شرایطی گوناگون وابسته است اما ناهنجاری‌های هورمونی، اختلالات سیستم ایمنی، ابتلا به بیماری‌های ژنتیك و عفونی، مصرف دارو، آلودگی‌های محیطی، تغذیه نامناسب، گرما و حتی عادت‌های شخصی مثل نوع لباس زیر مردان در تعداد و كیفیت سلول‌های اسپرم دخالت بیشتری دارد.

خوردن گردو، به ویژه در حجم مذكور گرچه سبب پدید آمدن تغییراتی در سطح لیپید خون می‌شود اما از دیرباز به مردانی توصیه می‌شده كه ناتوانی‌های جنسی داشته‌اند. همچنین گدو سرشار از روغن امگا-3 است كه افزون بر قابلیت شكست چربی‌های مضر و كاهش وزن، جزو اسیدهای چرب اشباع نشده‌ای است كه وجودشان در رشد اسپرم و شكل‌گیری غشا سلولی ضروری است.

به گزارش ایران ناز در برخی تحقیقات دیگر مشخص شده كه سلنیوم و ویتامین E موجود در گردو نیز سبب حفظ كیفیت، دوام سلول‌ها و افزایش باروری مردان می‌شود.

در بین خوراكی‌های موثر در افزایش قدرت باروری مردان، از جگر (محتوی ویتامین A و روی)، كرفس (دارای اندرواستنون و فرومون) هلو و پرتقال (سرشار از ویتامین C)، موز (منبعی از آنتی‌اكسیدان مورد نیاز برای حفظ كیفیت سلول‌ها)، خرما (حاوی مواد قندی، پتاسیم و ویتامین‌های گروه B)، عسل و... به كرات یاد شده است.
     
  
مرد

 
معجزه ای خارق العاده در کاهش وزن

خانم فیونا کرک نویسنده سرشناس کتاب های تغذیه گفت : خوردن یک کاسه سوپ به تناسب اندام کمک می کند، جلوی اشتها را می گیرد و برای ساعت ها انرژی مورد نیاز بدن را به می‍زان کافی تامین میکند.

وی تصریح کرد: باید در مصرف مواد دارای کربوهیدرات ، پروتئین و چربی در سوپ تعادل برقرار شود تا ضمن تامین انرژی بدن، احساس گرسنگی را رفع کند.

به گزارش ایران ناز کرک همچنین خوردن سوپ های متنوع را توصیه و تاکید کرد : افراد نباید فقط یک نوع سوپ مثلا سوپ کلم مصرف کنند.

وی سوپ را معجزه ای برای کاهش وزن خواند و گفت: ترکیب مایع و جامد در سوپ ، بیشتر از خوردن غذای جامد به همراه آب و سایر نوشیدنی ها ، فرد را سیر می کند و مواد جامد در سوپ با کمک مایع درون آن به جذب مواد غذایی به سلول های بدن کمک و از نفخ جلوگیری می کند.

اضافه کردن چربی ها و روغن های سالم مثل روغن زیتون ، و وجود سبزیجات و ادویه ها در سوپ، به افزایش سوخت و ساز بدن کمک می کند.
     
  
مرد

 
امگا ۳،شکارچی کلسترول

این امر دربارۀ امگا 3 که با جمع شدن چربی های مضر و بالا رفتن کلسترول مبارزه می‌کند نیز، صادق است. و این در حالی است که بسیاری از مطالعات ثابت کرده اند تغذیۀ ما تنها حدود 30% از میزان امگا 3 توصیه شده برای بدن را تأمین می‌کند.

امگا 3، برای قلب خوب است

امگا 3 کجا پنهان شده است؟ در ماهی های چرب، مانند، ماهی خال دار، ماهی آزاد، ماهی تُن، ماهی قزل آلا، ساردین، و شاه ماهی، از سوی دیگر این ماهی ها سرشار از چربی های غیراشباع چند حلقه ای، ویتامین های A، D، B3 و B6، پتاسیم، آهن و ید هستند. این اسید چربی نیز در دانه های کتان و روغن آن و همچنین در روغن کلزا و گردو موجود است. متخصصان توصیه می‌کنند که در روز 1.2 تا 1.6 گرم امگا 3 مصرف کنید.

کار ساده ای است: می‌توانید دو تا سه بار در هفته ماهی های چرب را در تغذیه تان بگنجانید همچنین به طور منظم گردو یا روغن های حاوی امگا 3 را مورد استفاده قرار دهید. زمانی که تغذیۀ ما میزان توصیه شدۀ امگا 3 را تأمین نکند،(این امر در مورد بسیاری از افراد صدق می‌کند)، مکمل های غذایی، جایگزین های مناسبی برای رفع کمبود مزمن امگا 3 خواهند بود.

خواص سیر

مصرف سیر تازه (یا به شکل مکمل) نیز در کاهش میزان کلسترول بد تأثیرگذار است، ضمناً حاوی پکتین موجود در میوه های دانه دار (مثل سیب) هم هست. خوراکی های مفید دیگری نیز برای کاهش کلسترول وجود دارند، مانند: سویا، جوانۀ بامبو و گردو. اقدام دیگری که حتماً باید رعایت شود، متوقف کردن سیگار کشیدن، و از آن مهم تر انجام یک فعالیت فیزیکی مناسب است: به طور مرتب ورزش کنید، ورزش میزان کلسترول بد را کاهش و کلسترول خوب را افزایش می‌دهد.

یک ساعت پیاده روی در روز برای نصف کردن احتمال بیماری های قلبی عروقی کافی است. مطمئناً، داروهای مفیدی برای مبارزه با کلسترول بالا وجود دارند، اما به عنوان آخرین راه حل باید به آنها متوسل شد، یعنی زمانی که رژیم غذایی و انجام فعالیت جسمی نتیجه ندهد، به سراغ آنها می‌رویم.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
۷ ماده غذایی مفید تابستانی

اما اگر بخواهیم از بهترین و مقوی ترین آنها یاد کنیم، نباید از محصولات باغ ها و کشتزارها، در این روزهای گرم غافل شویم. مصرف میوه های خوشمزه و خوش آب و رنگی که با پایان بهار و آغاز تابستان وارد بازار می شوند، می توانند سلامتی و انرژی ما را در این روزهای طولانی و گرم تامین کنند.

در اینجا هفت میوه و سبزی مقوی و خوشمزه به شما پیشنهاد شده است که برای هر فرد، منابعی غنی جهت یک تغذیه مثبت و موثر به حساب می آیند.

کیوی

کیوی سرشار از ویتامین ث است. میزان ویتامین ث موجود در کیوی بیش از نیاز بدن است. این میوه همچنین حاوی مقدار کافی فیبر و آنتی اکسیدان می باشد. کیوی را به تنهایی یا در سالاد میوه استفاده کنید. همچنین اضافه کردن آن به اسموتی های تابستانی بسیار توصیه می شود.

زردآلو

زردآلو از منابع غنی ویتامین آ، ویتامین ث و پتاسیم به حساب می آید. بهترین نوع آن، شیرین و آبدار است و تقریباً در تمام طول تابستان می توانید آن را پیدا کرده و خریداری نمایید. از مصرف زردآلو در این فصل دریغ نکنید. این میوه بین کودکان بسیار پر طرفدار است. زردآلو را می توانید به همراه ماست نیز تناول کنید.

کدو

کدو، بخاطر ویتامین های زیاد و انواع مختلفش در این لیست قرار داده شده است. به گزارش سایت Eating Well، مصرف کدو به عنوان یک اغذیه مقوی و کم چربی، در تابستان بسیار توصیه می شود. همچنین ویتامین آ و ویتامین ث موجود در کدو را نیز نباید از یاد برد. غذاهایی که کدو جزء اصلی آنها است، غذاهایی خوشمزه و شیرین هستن که به سرعت آماده می شوند. علاوه بر این کدو را می توانید به سالاد خود نیز اضافه کنید.

لوبیای چشم بلبلی

این لوبیا منبع خوبی از ویتامین ب ۱ و همچنین فیبر، منیزیم و روی است. اگر می خواهید یک غذای سریع، ساده که از ارزش غذایی نیز بهره مند باشد تهیه کنید، می توانید این لوبیا را آب پز کرده و در سالاد استفاده کنید.

شاهی

به گزارش LiveStrong، شاهی بخاطر خواص شیمیایی و ترکیبات گیاهی خاص عاملی موثر در پیشگیری از بسیاری از بیماری ها به شمار می رود. میزان آنتی اکسیدان موجود در شاهی های تلخ و سبز، از سیب و کلم بروکلی هم بیشتر است.

شاهی معمولاً می تواند به صورت چاشنی مصرف شود، اما نیویورک تایمز در این مقاله از فواید مصرف شاهی بسیار گفته و یادآور شده که بهتر است در مصرف شاهی خساست به خرج ندهید. این سبزی را می توانید در سوپ ها استفاده کنید و یا از آن به همراه اسفناج در دستورهای آشپزی خاص بهره ببرید.

توت فرنگی

این توت فرنگی های خوشمزه، علاوه بر اینکه یکی از پر طرفدار ترین میوه های تابستانی هستند دارای فواید زیادی برای سلامتی می باشند. مصرف توت فرنگی در تنظیم سطح کلسترول موثر است. همچنین این میوه عاملی برای سفید شدن دندان ها نیز هست؛ چرا که توت فرنگی حاوی اسید مالیک است. آنزیمی که در برخی خمیردندان ها نیز وجود دارد. میزان ویتامین ث موجود در یک توت فرنگی با ویتامین ث موجود در یک پرتقال برابری می کند. توت فرنگی را می توانید پس از شستشو مصرف کنید. همچنین استفاده از آن در تهیه سالاد میوه نیز توصیه می شود.

انجیر

انجیر با وجود حجم کوچکی که دارد، میوه ای مفید و مغذی برای بدن است. به گزارش لُس آنجلس تایمز، پتاسیم موجود در انجیر تا ۸۰ درصد بیشتر از موز است و هضم آن نیز به نسبت بسیار راحت است. علاوه بر این دارای آهن و منیزیم بیشتری در مقایسه با سایر میوه ها است. تمام این ها در میوه ای که تنها ۲۰ تا ۴۰ کالری انرژی دارد قرار گرفته. پس اگر عنوان کامل ترین میوه دنیا را هم به انجیر بدهیم، چندان بی راه هم نگفته ایم. در نهایت توصیه می شود انجیر را به صورت تازه تهیه و مصرف کنید.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  ویرایش شده توسط: pixy_666   
مرد

 
غذاهایی که شما را جوان می کنند

اگر همیشه سعی می کنید غذاهای سالم را پیدا کنید و فکر می کنید به سختی چنین غذایی خواهید یافت و اماده کردن غذای سالم را سخت می دانید به اشپزخانه ی خود نگاه کنید، در اشپزخانه ی شما بیش تر از انچه که فکر کنید غذاهای شگفت انگیز وجود دارد، از شکلات گرفته تا قهوه و گردو، این هفت غذای روزانه ی شگفت انگیز به سلامتی شما کمک می کند.

شکلات

خبر خوب برای معتادان به شکلات: شکلات یکی از سالم ترین غذاها برای قلب است. در سال 2011 یک مطالعه در دانشگاه هاروارد نشان داد که ترکیبی الی به نام فلاوانوئید که در کوکا (دانه هایی که از ان شکلات ساخته می شود) وجود دارد همزمان با بالا بردن سلامتی عروق، فشار خون و سطح کلسترول را کاهش می دهد و به جریان یافتن خون کمک می کند. البته در مورد HLD،کلسترول خوب خون، مطالعه ای انجام نشده است. دکتر اریک دینگ( متخصص تغذیه و اپیدمیولوژی) در این مورد می گوید تمام این اقدامات از قلب در برابر بیماری های قلبی محافظت می کند.

با وجود این اخبار خوب شما اجازه ندارید هر نوع شکلاتی را که به دستتان رسید بخورید.دکتر جوزف مارون می گوید: شکلاتهای 80 درصدی که در کشور ما وجود دارد سالم نیستند. انها حاوی شکر هستند و فلاوانوئید های طبیعی موجود در دانه و درخت کوکا از انها استخراج شده است. متخصصان ما توصیه می کنند روزانه 2 تا 4 قطعه شکلات خالصی را که حداقل 70 تا 75 درصد کوکا دارد مصرف کنید زیرا میزان فلاوانوئیدهای بیشتری دارد. اما اگر شکلات دوست ندارید به جای قطعات شکلات، روزانه 400تا 450 میلی گرم از فلاوانوئیدهای شکلات را به صورت مکمل مصرف کنید.

قهوه

زمانی که همه در مورد فواید قهوه سخن می گفتند مطالعه ای از اثرات معجزه اسای ان در مردان خب داد. مطابق تحقیقاتی که در سال 2011 در دانشگاه هاروارد انجام شده است مصرف قهوه شانس ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می دهد.

مطابق این تحقیقات در مردانی که روزانه بیش از 5 فنجان قهوه می خورند شانس ابتلا به سرطان پروستات و مرگ ناشی از ان به ترتیب 20 تا 60 درصد کاهش می یابد.

برای بسیاری از افراد 6 فنجان قهوه در روز بسیار زیاد است اما مطالعات دیگر ثابت کرده اند مردانی که روزانه 2 تا 3 فنجان قهوه می خورند به نسبت انهایی که اصلا قهوه مصرف نمی کنند شانس ابتلا به سرطان کمتری دارد.

خودتان را عادت دهید که صبح ها دو فنجان قهوه بخورید.

تره شاهی

با وجودی که این سبزی چندان معروف نیست اما بر یکی از جنبه های مهم سلامتی زنان موثر است. این سبزی از رشد تومورهای سرطانی سینه جلوگیری می کند.

با وجود اینکه تحقیقات کمی انجام شده است محققان دانشگاه ساوتمپتون انگلستان در سال 2011 گزارش دادند که ترکیبات موجود در تره شاهی سیگنال هایی را که از تومور برای افزایش جریان خون فرستاده می شود خاموش می کنند این کار روش بسیار خوبی است برای اینکه رشد تومور را متوقف کنید.

همه ی تومورها به رگ های خونی جدیدی نیاز دارند، اگر شما از ساخت رگ های جدید جلوگیری کنید به خوبی مانع رسیدن خون به تومور می شوید. دکتر ماریون در این باره می گوید: اکثر داروها ( که برای درمان سرطان سینه استفاده می شوند.) از تولید رگ های خونی جدید توسط بافت تومور جلوگیری می کند، و به این ترتیب شما می توانید مانع رشد تومور شوید یا حداقل سرعت رشد ان را کم کنید.

اگرچه تحقیقات دیگری هم باید انجام شود خوب است این سبزی را به رژِیم غذایی خودتان اضافه کنید. خوردن تره شاهی همراه با ساندویچ یا به عنوان سالاد مطمئنا ضرری ندارد.

گردو

بیشتر اجیل ها به عنوان غذاهایی فوق العاده شناخته می شوند. با غلظت بالای چربی های غیر اشباع مثل امگا 3 که باعث کاهش کلسترول می شود و به این ترتیب ریسک ابتلا به بیماری های قلبی کاهش می یابد. مطالعه ای در سال 2011 ثابت کرد که در بین تمام دانه های مغذی گردو بهترینشان است.

بر اساس مطالعات دکتر جو وینسون مقدار انتی اکسیدانی که در گردو وجود دارد دو برابر انتی اکسیدانی است که در بادام و بادام زمینی- دو تا از محبوب ترین اجیل ها در امریکا- وجود دارد.

تحقیقات این متخصص نشان داده است تمام اجیل ها در مقایسه با ویتامین E منبع بهتری برای برای انتی اکسیدان هستند. اما در مقایسه ی گردو با بادام و بادام زمینی مشاهده کردند که هم میزان انتی اکسیدان ان بیشتر است و هم کیفیت ان بهتر است.

گردو نه تنها سطح کلسترول را بهبود می بخشد بلکه به کنترل وزن هم کمک می کند.

روغن زیتون

یک مطالعه در سال 2011 ، 7625 فرد فرانسوی 65 ساله یا پیرتر را از نظر مصرف روغن زیتون بررسی کرد و مشاهده شد که افرادی که به طور پیوسته از روغن زیتون استفاده می کنند 41 درصد کمتر از افرادی که هرگز از روغن زیتون استفاده نکرده اند دچار سکته مغزی شده اند.

دکتر سیلیسیا سامیری متخصص تغذیه و اپیدمیولوژی دانشگاه بورداکس فرانسه می گوید: ما نمی دانیم چه ماده ای در روغن زیتون می تواند از سکته جلوگیری می کند. اما ممکن است اولئیک اسید موجود در روغن زیتون، جذب اسیدهای چرب اشباع شده را کاهش دهد و با این کار شانس سکته مغزی را کاهش دهد.

سیب

در سال 2011 مطالعه ای در دانشگاه فلوریدا انجام شد که در ان زنان یائسه شده ای که روزانه 75 گرم سیب خشک شده مصرف میکردند با زنانی که میوه ی خشک دیگری می خوردند مقایسه شدند. نتیجه چه بود؟ زنانی که سیب مصرف می کردند 23 درصد LDL ( کلسترول بد ) کمتر و 4 درصد HDL ( کلسترول خوب ) بیشتری داشتند.

علاوه بر اینکه 240 کالری اضافی که تکه های خشک سیب به بدن می رسانند باعث چاقی نشد بلکه گروهی که سیب دریافت می کردند در طی یک سالی که مطالعه انجام می شد به طور متوسط 3.3 پوند وزن کم کردند. اگر چه در این مطالعه از سیب خشک شده استفاده شد ولی به نظر می رسد خوردن مقدار برابر از سیب تازه هم همین اثرات را داشته باشد.

غلات کامل

شاید تحقیقات جدید شما را مجبور کند قبل از اینکه نان با ارد سفید بخرید دوباره فکر کنید. غذاهایی با غلات کامل و سبوس مثل جو دوسر، برنج قهوه ای و ... می تواند مانع بیماری های عروق کرونر شود و به سلامتی سیستم گوارشی کمک کند.

این مواد همچنین حساسیت به انسولین را افزایش می دهند و به این ترتیب میزان قند خون شما، یکی از فاکتورهای مهم برای افراد دیابتی، بهتر کنترل شود. یک مطالعه در سال 2010 نشان داد که مصرف غلات احتمال مرگ به هر علتی را در افراد مبتلا به دیابت نوع 2، 16 تا 31 درصد کاهش می دهد. دکتر مارون می گوید: غلات کامل می تواند جذب کلسترول را کاهش دهد مثل داروهایی که شما برای کاسترول بالا مصرف می کنید. با کاهش سطح کلسترول ریسک ابتلا به بیماری قلبی هم کاهش می دهید.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
۱۵ خوراکی افزایش دهنده طول عمر

مواد غذایی سالمی که بو دارند

سیر

سیر به خاطر داشتن ترکیبات آلیسین، خاصیت آنتی بیوتیکی دارد؛ بوی خاص سیر هم به دلیل وجود همین ماده است. علاوه بر این، سیر اثر ضد انعقاد خون، جذب کننده و پایین آورندۀ فشار خون هم دارد. به خاطر وجود فلاونیدهای آنتی اکسیدانی موجود در سیر، این مادۀ غذایی ارزشمند نقش مهمی در پیشگیری از سرطان های گوارشی، بیماری های قلبی عروقی و کاهش میزان کلسترول خون دارد.

پیاز

پیاز نیز خواص آنتی بیوتیکی و البته ضد عفونی دارد. پیاز باکتری های عامل پوسیدگی دندان ها، ورم لثه، پارادونتیت (التهاب لثه) و برخی آنژین ها را می‌کشد. پیاز مانع ایجاد برخی واسطه های التهابی می‌شود، آنچه که این "سیرمانند" انجام می‌دهد این است که مانند یک نیروی کمکی در مقابل برخی بیماری ها مانند آسم و مشکلات ناشی از استعمال دخانیات عمل می‌کند.

گیاهان معطر دیگر

گیاهان معطر مانند رزماری، آویشن، پونه، ریحان و نعناع، سرشار از اسانس های خانوادۀ ترپن ها هستند (اسانسی که آنها را معطر می‌کند). ترپن ها می‌توانند بر روی تومورها تأثیر بسیار زیادی داشته و تکثیر سلول های سرطانی را کاهش ‌دهند یا باعث مرگ این سلول ها شوند.

زردچوبه و فلفل سیاه

زردچوبه که حاوی آنتی اکسیدان های قوی، ضد التهاب ها و ضد سرطان ها است، ادویۀ مناسبی برای قرار گرفتن در منوی غذای روزانۀ ماست. این ادویه در کنار فلفل سیاه، خاصیتش ده برابر می‌شود.

سویا

در سویا ایزوفلاون وجود دارد، ایزوفلاون آنتی اکسیدانی قوی است که خطر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد، میزان کلسترول خون را پایین می‌آورد و برخی نشانه های یائسگی را تسکین می‌دهد.

سویا به شکل توفو، میسو، سس سویا، شیر سویا و یا ماست سویا عرضه می‌شود. توجه: دانه های سویا به هیچ وجه با سویای واقعی قابل مقایسه نیستند.

علاوه بر ایزوفلاون، سویا خواص دیگری هم دارد: حاوی پروتئین بالا، اسیدهای چرب، ویتامین، املاح معدنی و فیبرهای خوراکی نیز هست.

قارچ ها

بعضی از قارچ ها، مانند قارچ های ژاپنی شیتاکه، متاکه و ریشی سیستم دفاعی بدن را تحریک می‌کنند. این اثر به خاطر وجود پلی ساکاریدهایی مانند بتا گلوکن و لنتینان در این نوع از قارچ هاست.

این خاصیت ِ تحریک کنندگی ِ سیستم دفاعی فواید بسیاری دارد، خصوصاً در موارد سرطان؛ و در قارچ های پلورُتز و قارچ پاریسی یافت می‌شود.

میوه های قرمز

تمشک، توت فرنگی، توت سیاه، زغال اخته، انگور فرنگی سیاه، توت کانادایی، کران بری و انگور سیاه، میوه هایی سرشار از آنتی اکسیدان، پلی فنول و فلاونید هستند. برای مثال، تمشک 2 برابر بیشتر از گریپ فروت و حدوداً 9 برابرِ کیوی، ذخیرۀ آنتی اکسیدان دارد. به همین علت است که میوه های قرمز از بیماری های اختلال در بازسازی عصبی (مانند آلزایمر) پیشگیری می‌کنند، فشار خون را پایین می‌آورند، کلسترول خوب خون را افزایش می‌دهند، از بروز بیماری های قلبی عروقی نیز پیشگیری می‌کنند، سرعت رشد تومورها را کند می‌کنند و عوامل سرطان زا را از بین می‌برند.

شکلات سیاه

شکلات تلخ در مبارزه با خستگی و نیز پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی سهیم است. مشکلات گردش خون را با افزایش حجم رگ ها، محدود کردن حمله های پلاکتی و سیال کردن خون برطرف می‌کند، ضمناً خاصیت ضد التهابی و ضد سرطانی هم دارد. شکلات سیاه با اثر سرخوشی اش، یک ضد افسردگی طبیعی است.

هر چه شکلات طبیعی تر باشد، خوردن منظم آن بیشتر توصیه می‌شود؛ البته به شرط رعایت تعادل و میانه روی زیرا کاکائو یک مادۀ کم کالری نیست.

ماهی

ماهی که سرشار از امگا 3 است، به خاطر فوایدش برای سیستم قلبی عروقی مشهور شده است. میزان کافی امگا 3 در پیشگیری از سرطان و مشکلات خلق و خو در افراد افسرده مؤثر است. به زنان باردار توصیه می‌شود که امگا 3 زیادی مصرف کنند زیرا امگا 3 حاوی اسیدهای چرب ضروری برای رشد مناسب مغز جنین است.

2 تا 3 با در هفته ماهی بخورید، البته خوردن ماهی های کوچک تر در الویت است (ماهی های کوچک حاوی جیوۀ کمتری هستند).

زنجبیل

زنجبیل حاوی آنتی اکسیدان های بسیار سودمند برای پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی، برخی سرطان ها و دیگر بیماری های مرتبط با افزایش سن است. این ریشه، خواص ضد التهابی بسیار خصوصاً در درمان بیماری های رماتیسم و ورم مفاصل دارد.

در نهایت، زنجبیل گوارش را تسهیل کرده و به مبارزه با تهوع و استفراغ کمک می‌کند.

جلبک

جلبک که در گذشته تنها در آسیا مصرف می‌شد، هم اکنون در تمام اروپا نیز خورده می‌شود.

جلبک کالری بسیار پایینی دارد و سرشار از پروتئین و فیبر است. این مادۀ غذایی ارزشمند حاوی ید، کلسیم، منیزیم، پتاسیم، فسفر، آهن، روی، مس، سلنیوم و... است.

جلبک ها تنها گیاهانی حاوی B12 (B12 برای بافت های عصبی ضروری است) هستند، و این موضوع در چارچوب رژیم های غذایی گیاهخواری اهمیت ویژه ای دارد.

جلبک های قهوه ای سرشار از ویتامین های C و E ، جلبک های قرمز سرشار از پروویتامین و جلبک های سبز غنی از ویتامین C هستند. بعضی هایشان هم حاوی امگا 3 اند !

تأثیر جلبک ها بر سلامتی چیست؟ آنها به پیشگیری از پرفشاری خون، یبوست، کم کاری تیروئید و تومورها کمک می‌کنند در ضمن آنتی باکتری و ضد کرم هم هستند.

چای سبز

چای سبز یک ضد سرطان بسیار عالی است و با کاهش تشکیل پلاک های آتروم از بیماری های قلبی عروقی پیشگیری می‌کند، پلاک های آتروم عامل انسداد عروق هستند. این چای مانند یک سم زدا برای بدن عمل می‌کند و پیری را به تأخیر می‌اندازد. ضمناً، تصور می‌شود که چای سبز به مبارزه با بیماری های اختلال در بازسازی سلول های عصبی مانند بیماری آلزایمر کمک می‌کند.

غلات کامل

غلات کامل سرشار از فیبر اند و باید در لیست غذایی ما از الویت بالایی برخوردار بوده و جایگزین علات تصفیه شده بشوند، غلات تصفیه شده طی مراحل صنعتی بخش عمده ای از خواصشان، خصوصاً فوایدی را که برای گوارش و سیستم قلبی عروقی دارند، از دست می‌دهند.

نان کامل، غلات کامل صبحانه و دیگر غلات کامل (برنج، نان ...) باید هر روز مصرف شوند.

روغن زیتون

مادۀ غذایی اصلی رژیم های مدیترانه ای، روغن زیتون است که مزیت اصلی اش ایجاد تعادل بین امگا 3 و امگا 6 است. این روغن آثار غیر قابل بحثی در پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی دارد. توصیه می‌شود که این روغن را جایگزین روغن های دیگر کرده و حتی با روغن کلزا که سرشار از امگا 3 است، مخلوط کنید.

بروکلی و سبزیجات دیگر

بروکلی، گل کلم، کلم بروکسل و البته گوجه فرنگی و فلفل و بعد از آنها چغندر و کدوتنبل، سبزیجات فوق العاده ای برای سلامتی هستند. سبزیجات کالری بسیار کم، مقدار زیادی فیبر، ویتامین و مواد معدنی دارند. این گروه از موادغذایی، باید 2 بار در روز، در وعده های غذایی نهار و شام، مورد استفاده قرار گیرند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
۵ توصیه برای داشتن تغذیه ای مناسب و مطلوب

از نان‌های کامل یا نان غلات استفاده کنید

اگر سختتان است که نان سفید را ترک کنید، یکی دو بار نان‌ غلات را انتخاب کنید. زمانی که ذائقه‌تان تغییر کرد، نان‌هایتان را هم تغییر دهید. برای تهیه ساندویچ هم، بهتر است از نان‌های کامل یا نان غلات استفاده کنید. بسیار عالی می‌شود که برای صبحانه، تارتین (تکه نان و کره) و مربا بخورید.

برای آشپزی، کره و مارگارین را کنار گذاشته و به جایش از روغن زیتون بهره ببرید

در غیر این صورت، باید بدانید که کره و مارگارین هر چه دمایشان بالاتر از دمای محیط باشد، برای سلامتی بدتر است. به عبارت دیگر، بهتر است که مارگارین (یا کره) در دمای محیط نرم شده و به میزان اندکی (یک لایۀ نازک) مورد استفاده قرار گیرد. اگر برای تناسب اندام تان لازم است، از کره یا مارگارینی که چربی‌اش کم شده برای تارتین، ماکارونی، برنج یا سیب زمینی استفاده کنید، البته به شرطی که آنها را به بهانۀ کم کالری بدون زیاد مصرف نکنید!

سبزیجات و میوه‌های منجمد و کنسرو شده را هم مصرف کنید

خوردن 5 واحد میوه و سبزی در روز کار ساده‌ای نیست، بنابراین می‌توانید از میوه‌های منجمد یا کنسروشده استفاده کنید. این شکل از میوه‌ها، خواص غذایی را به خوبی در خود نگه می‌دارند، حتی شاید بهتر از میوه و سبزیجات تازه! باید دانست که سبزیجات و میوه‌های تازه به سرعت خواصشان را از دست می‌دهند، حال آنکه میوه‌های منجمد یا کنسروشده باعث تنوع دادن به میوه‌های مصرفی مان می‌شوند و هرچه که باشند در تمام فصول در سترس اند.

حواستان به لبنیات باشد...

برخی از انواع پنیر چربی زیادی دارند. بنابراین باید مصرف شان را محدود کرد، حتی در برخی از منوها باید به طور کلی حذفشان کرد. برای مثال، اگر یک گوشت بسیار چرب می‌خورید، غذایتان را با یک قطعه پنیر تمام نکنید. به همین ترتیب در مورد پیتزا، کیش، گراتین، نان‌‌های پنیری، ...نیز که حاوی پنیر اند، نباید در پایان وعده غذایی پنیر بخورید. تمام دسرهای لبنی نیز مثل هم نیستند: برای مثال یک خامۀ دسری با ماست برابر نیست. خامۀ دسر کالری بیشتری دارد. از لحاظ میزان کالری، پنیر سفید تقریباً برابر با ماست است.

سعی کنید منوهای غذایی متنوعی داشته باشید

تغذیه باید متعادل و متنوع باشد. هیچ خوراکی بد نیست، این زیاده‌روی در مصرف خوراکی‌هاست که بد است. به همین ترتیب، هر غذایی منحصر به فرد است و مواد مغذی متنوع و خواص متفاوتی دارد. یک روش خوب برای تنوع دادن به غذاها، کاهش میزان سهم هر غذا و افزایش تعداد آنهاست. غذاهای سنتی فرانسوی دارای این خصوصیت هستند، به این ترتیب: پیش غذا+ غذای اصلی (گوشت، ماهی یا تخم مرغ + سبزیجات) + پنیر+ سالاد+ دسر. اما برای بهره بردن از این تنوع غذایی بدون افزایش وزن، از هر یک باید میزان کمی خورده شود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
۵ دلیل خوب برای مصرف بیشتر گردو
باید جمله‌ی «هر گردی گردو نمی‌شود» را با آب طلا نوشت و آویزه‌ی هر کوی و برزنی کرد. قدیمی‌ها یک چیزی می‌دانستند که چنین ضرب‌المثلی ساخته‌اند.نمی‌توانید تصور کنید مصرف روزانه چند عدد گردو چه تأثیری روی سلامتیتان دارد. اگر کلسترول خونتان بالاست، قلب نازنینتان مشکلی دارد، یبوست دارید، دغدغه‌ی لاغری رهایتان نمی‌کند به سراغ این گرد مفید بروید. باید بدانید زیر آن پوست سفت دنیایی از خواص فوق‌العاده در انتظارتان است. با ما همراه باشید تا گلچینی از خواص گردو را بازگو کنیم.١- گردو برای آن‌هایی که می‌خواهندلاغر شونداگر تصمیم گرفته‌اید چند کیلویی لاغر شوید بدانید گردو می‌تواند همیار خوبی برای رسیدن بهخوش اندامی باشد. به خاطر این که اگر قبل از غذا یک مشت گردو (30 گرم) میل کنید بدون شکاشتهایی برای پرخوری و به خصوص صرف دسرهای خامه‌ای و غیره نخواهید داشت. در این صورت نه تنها پرخوری نمی‌کنید بلکه کلی فیبر هم نصیبتان می‌شود. به خاطر این که گردو سرشار از فیبر است برای همین سیری طولانی مدتی ایجاد می‌کند. زمانی که فیبرها وارد معده می‌شوند آب را به خود جذب می‌کنند و حجیم می‌شوند. برای همین به این زودی‌ها گرسنه‌تاننمی‌شود.٢- گردو برای آن‌هایی که از یبوست رنج می‌برندگردو سرشار از فیبر است. فیبرهای غذایی تأثیر بسیار خوبی روی عملکرد روده‌ها می‌گذارد. در واقعباعث می‌شوند روده ها کار دفع را راحت‌تر انجام دهند.توجه داشته باشید با مصرف گردو علاوه بر ویتامین E، ویتامین‌های دیگری مانند ویتامین B، پتاسیم، آهن، مس و روی نیز عایدتان می‌شود٣- گردو میزان کلسترول خون را کاهش می‌دهدگردو سرشار از «استرول‌های گیاهی» است و برایهمین می‌تواند میزان کلسترول بد خون را کاهش دهد. استرول‌های گیاهی دارای یک بافت شیمیایی هستند که به کلسترول نزدیک است. برای همین می‌توانند در روده‌ها کلسترول بد را به خود جذب کنند و میزان آن را کاهش دهند. زمانیکه کلسترول بد خون کاهش پیدا می‌کند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی مانند مشکلات عروق کرونری نیز کاهش می‌یابد.٤- گردو دوستدار قلب نازنین شماگردو برای سلامت قلب مفید است. به خاطر این که این ماده‌ی غذایی با ارزش سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 می‌باشد و برای همین به عملکرد خوب قلب کمک زیادی می‌کند. علاوه بر این درصداسیدهای چرب اشباع شده یا همان چربی‌های مضر گردو بسیار کم است و در عین حال حاوی میزان زیادی منیزیم می‌باشد. توجه داشته باشید که منیزیم تنظیم کننده‌ی ضربان قلب است و از رگ‌های خونی محافظت می‌کند. پس برای این کهقلبتان در سلامت باشد گردو را وارد برنامه‌ی غذایی‌تان بکنید.٥- گردو شما را از گزند پیری دور می‌کنداگر برای داشتن پوستی جوان و شاداب به دنبالانواع کرم‌های ضد چروک هستید بهتر است این آیتمرا با دقت بیشتری بخوانید. اگر نمی‌خواهید دست روزگار به این زودی‌ها پوست شما را پر ازنقش و نگار کند گردو میل کنید. می‌پرسید چرا؟ به خاطر این که گردو حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که پوست را جوان نگه می‌دارند.گردو سرشار از فیبر است. فیبرهای غذایی تأثیر بسیار خوبی روی عملکرد روده‌ها می‌گذارد. در واقعباعث می‌شوند روده ها کار دفع را راحت‌تر انجام دهندباید بدانید که مصرف 25 گرم گردوی تازه حدود 15 درصد نیاز روزانه‌ی ما به ویتامین E را تأمین می‌کند. حتماً هم می‌دانید که ویتامین E ویتامین جوانی است. یعنی چین و چروک را از پوست دور می‌کند. علاوه بر این گردو حاوی آنتی اکسیدان های بسیار قوی می‌باشد که اثرات منفی رادیکال‌های آزاد را خنثی می‌کنند. رادیکال‌های آزاد مولکول‌هایی هستند که به سلول‌های پوست آسیب می‌رسانند و باعث پیری آن‌ها می‌شوند. توجه داشته باشید با مصرف گردو علاوه بر ویتامین E، ویتامین‌های دیگری مانند ویتامین B، پتاسیم، آهن، مس و روی نیز عایدتان می‌شود.گردو: لطفاً در مصرف آن زیاده‌روی نکنیدنه تنها گردو بلکه هر ماده‌ی غذایی مفید دیگری راهم به اندازه میل کنید. اگر چه گردو خواص زیادیدارد و برای سلامتی ما بسیار مفید است اما نباید در مصرف آن دچار افراط شوید. مصرف روزانه 30 گرم از این ماده‌ی غذایی کافی است. با وجود این که چربی‌های موجود در گردو جزو چربی‌های مفید محسوب می‌شوند اما در هر حال این ماده‌ی غذایی چرب است و باید در مصرف آن دچار افراط نشوید.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
فواید لبو؛ درمان کم‌خونی و درد مفاصل



لبو پاک کننده عالی است و می‌تواند معده را شستشو داده و حکم مسهل را برای برخی افراد دارای یبوست دائمی دارد.
مفیدترین و بهترین بخش چغندر، برگ آن است و بعد ساقه‌های آن و بعد از آن ریشه که پخته آن لبو نام دارد.
قند ریشه چغندر برای مبتلایان به دیابت مضر است.
خوردن پخته چغندر رعشه را معالجه می‌کند.
برگ سرخ رنگ آن اگر خام با سرکه و خردل خورده شود طحال را باز می‌کند و ورم آن را فرو می‌نشاند.
برای درد پشت و مثانه و امراض مقعد مفید است.
آب برگ چغندر برای درد مفاصل و نقرس، سردرد و دندان‌درد مفید است. ضماد برگ با اسید بوریک باعث بهبود کک و مک و طاسی می‌شود.
لبو به دلیل داشتن فیبر که خاصیت کاهش چربی خون را دارد و همچنین اسیدفولیک، باید در سبد غذایی بیماران قلبی قرار گیرد.
افراد می‌توانند با مصرف 105 گرم چغندر قرمز، 53 درصد اسیدفولیک مورد نیاز بدن را تأمین کنند.
فیبر زیاد موجود در آن، موجب کاهش سطح کلسترول خون و کاهش خطر بروز سکته‌های قلبی در بیماران قلبی است. گفتنی است، چغندر قرمز به دلیل داشتن مواد مغذی آهن در کنار اسیدفولیک از بروز کم‌خونی جلوگیری می‌کند.

لبو از دید یک کارشناس
عضو مرکز ایمنی محصولات طبیعی و گیاهان دارویی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: مصرف لبو از بروز جذام جلوگیری می‌کند.
مهدی ‌ایمانی با اشاره به این که چغندر لبویی گیاهی است با فواید بسیار که پخته آن را لبو می‌گویند، افزود: پخته این گیاه، رعشه را معالجه می‌کند و بسیار آرامش بخش است.
وی با بیان این که لبو برای مغز و اعصاب مفید است، ادامه داد: آب لبوی خام برای التهاب مثانه، رفع یبوست مفید است و علاوه بر آن این گیاه دارای ویتامین‌هایی است که اشتها آور است و برای افراد بسیار لاغر حکم کیمیا را دارد.
به گفته‌ی ‌ایمانی، مصرف لبو، لکه‌های سفیدی که در پوست بدن پدید آمده و موجب مرض پیسی می‌شود را از بین می‌برد.
وی با ذکر این که چغندر لبویی یک ساله بوده و منشأ آن را سواحل مدیترانه در اروپا و شمال افریقا می‌دانند، توضیح داد: انواع چغندر از جمله چغندر لبویی برای درد مفاصل و نقرس مفید است؛ شیره چغندر، سیستم گردش خون را بهبود می‌بخشد و سیستم ایمنی بدن را ارتقاء می‌دهد.
این پژوهشگر گیاهان دارویی خراسان شمالی، از جمله خواص دیگر این گیاه را تولید گلبول‌های قرمز خون، کمک به حفظ سلامت سلول‌ها، کمک به حفظ سلامت کل بدن و کمک به جذب بهتر بسیاری از مواد مغذی ذکر کرد.
به گفته وی، لبو پاک کننده عالی است و می‌تواند معده را شستشو داده و حکم مسهل برای برخی افراد دارای یبوست دائمی دارد.
ایمانی با اشاره به این که بخش‌های خوراکی چغندر لبویی در برگ و ریشه آن است، تصریح کرد: در برگ‌های این گیاه طی طول روز، قند تولید می‌شود و هنگام عصر اگر برگ آن خام خورده شود، کاملاً شیرین است.
وی با ذکر این که چغندر لبویی حاوی مقدار زیادی عناصر معمولی و کمیاب همچون پتاسیم، گوگرد، ید، آهن و مس است، افزود: همچنین عناصر کمیابی مثل روبیدیوم (RUBIDIUM) و کاسیوم (CAESIUM) از عناصر موجود در آن است.
به گفته ایمانی، برگ گیاه به عنوان سبزی خام خورده می‌شود و پخته شده این گیاه غذایی لذیذ و مقوی برای کودکان و خانم‌های ضعیف است.
YEMARD

ز چشمت چشم آن دارم ، که از چشمم نیاندازد
به چشمانی که چشمانم ، به چشمان تو مینازد
زکات چشم ، چشمی سوی چشم ما کن
که چشمم را بجز چشمت ، دگر چشمی نمی سازد . . .
     
  
صفحه  صفحه 5 از 17:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  ...  17  پسین » 
علم و دانش

فواید و مضرات خوراکی ها !!!

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA