انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 3 از 11:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  پسین »

Universe from Nothing to Nothing | از نبود تا نبود


مرد

 
‎مژکداران‎
مژکداران پیچیده‌ترین و ظریف‌ترین و در عین حال صاحب گوناگون‌ترین سلولهای تخصص یافته در میان اقسام سلولهای شناخته شده‌اند. این جانداران توسط مژکهایی حرکت و تغذیه می‌کنند که در بیشتر موارد روی ردیفهای منظم واقعند. بیشتر مژکداران از قبیل پارامسی دارای حلقی همیشگی هستند. مژکداران چند هسته‌ای هستند. تعداد قابل توجهی از مژکداران زندگی همزیستی دارند و بیشتر اقسام آزاد متحرک می‌باشند. چند گروه ثابت هم در میان آنها وجود دارد که ورتیسل از آن جمله است.
هله
     
  
مرد

 
‎کرم ها‎
کرم معمولاً به گروهی از جانوران گفته می‌شود که نرم تن و دارای بدنی بلند، بی استخوان و بدون پا هستند.
در طبقه‌بندی جانوران که در آغاز قرن نوزدهم انجام گرفت، تمام جانورانی که دارای بدنی دراز و فاقد ضمائم واضح بودند به کرمها موسوم شدند. کرمها به یونانی Helmenthes و به لاتین Vermes نامدارند. این جانوران بر خلاف سایر بی مهرگان یک انتهای قدامی یا سر که دارای اندامهای حسی است و به قصد روبروشدن با محیط بطرف جلو حرکت می‌کند و یک انتهای خلفی یا دم دارند .کرم ها تقارن دوجانبی (Bilaterally symmetrical) دارند.
صدها هزار نوع کرم وجود دارد که فقط ۲۷۰۰ نوع آن کرم خاکی هستند. بسیار از گونه‌های دریایی و آب شیرین نیز که معمولاً توسط زیست شناسان دیدهمی‌شوند نیز در زمره کرم‌ها قرار دارند. شفیره و لارو حشرات نیز در گویش رایج کرم‌ خوانده می‌شوند.
کرمها از لحاظ زندگی دو دسته کلی دارند : ۱- آزادزی Free Livingwormو ۲- پارازیتها (Parasitha) کرمهای آزادزی می توانند مواد را جذب و مصرف کنند . کرم های پارازیت زندگی آزاد ندارند و حیات آنها وابسته به موجودات میزبان است.
هله
     
  
مرد

 
‎کرمهای پهن‎
پست‌ترین کرمها ،کرمهای پهن یا پلات هلمنت‌ها می‌باشند که بدنهای نازک و نرم دارند. عده کمی از آنها آزادند و بیشتر آنها به حالت انگل هستند. این کرمها از ۳ رده تورکیان ، بادکشداران ، و نواریان تشکیل شده‌اند مانند کرم کپلک گوسفند و کرم کدو .
هله
     
  
مرد

 
‎کرمهای لوله ای‎
بدن آنها بدون تقسیم است. دارای بدنی باریک و استوانه‌ای ، همراه با کوتیکول مقاوم و یک لوله هاضمه کامل و دایمی می‌باشند. این جانوران در میان جانوران پریاخته از حیث تعداد بعد از حشرات شاید مقام دوم را داشته باشند. جنسهای نر و ماده آنها معمولا از هم جدا می‌باشند و جنس نر کوچک تر از ماده است. نمونه بارزکرمهای لوله‌ای ، کرم آسکاریس می‌باشد.
هله
     
  
مرد

 
‎کرمهای حلقوی‎
بدن آنها مرکب ازبسیاری قطعات حلقه‌ای شکل ، همانند و یا قطعه می‌باشد. داشتن قطعات مشابه ، معمولا هم در شکل خارجی و هم در ساختمان داخلی از قبیل عضلات ، اعصاب و اندامهای گردش خون ، وازنش و تولید مثل نمایان است. کرمهای حلقوی شامل رده کم تاران ، رده پرتاران ورده زالوها می‌باشد.
هله
     
  
مرد

 
‎جلبک ها‎
جلبکها گروهی از تالوفیتهای کلروفیل دار می باشند. در تقسیمات جهان گیاهی جلبکها 1800 جنس و 2100 گونه دارند که از نظر شرایط زیست، اندازه ، ساختار بیولوژیکی و فیزیولوژیکی و همچنین تولید مثل با یکدیگر متفاوت اند. جلبکها اکثراً آبزی بوده، بطور شناور و یا چسبیده به کف یا تکیه گاه درآب قرار می گیرند جلبکهای کوچک میکروسکوپی شناور در آب را فیتوبلدنکتون (Phytoplankton) می نامند.
جلبکها را از نظر مواد اندوخته ای ،نوع رنگیزه ها (پیگمان) و تاژکهای موجود در آنها رده بندی می کنند. همه جلبکها دارای کلروفیل برخی از گروهها همراه با انواع کلروفیل دارای پیگانهای دیگری مانندکاروتنوئید (کاروتن - گزانتوفیل)، فیکوسیانین و فیکوار یترین هستند مواد اندوخته ای غذایی جلبکها از پلی ساکاریدها و چربی ها است
هله
     
  
مرد

 
‎ویژگی های عمومی جلبک ها‎
ویژگی های عمومی جلبکها
1- جلبکها موجوداتی کلروفیل دار هستند و غذای خود را از فتوسنتز بدست می آورند.
2- پیکر جلبکها از ریسه تشکیل شده است. ریسه یا تالبه ساختارهای ساده ای گفته می شود که بر خلاف گیاهان عالی به صورت ریشه، ساقه و برگ تمایز نیافته اند.
3- پیرامون اندامهای زایشی جلبکها یاخته های نازا وجود ندارد. در واقع ساختارهای تولید مثلی آنهابه طور کامل به هاگ یا یاخته جنسی تبدیل می شوند. این ویژگی با چند استثنا در تمام جلبکها دیده می شود. بر عکس، در تمام گیاهان دیگر به جز جلبکها، اندامهای زایشی و تولید مثلی از یک یا چند لایه یاخته نازا و محافظ احاطه شده است و در واقع یاخته های محافظ فضایی را بوجود می آورند که در داخل آنها یاخته های زایشی بوجود می آیند.
4- در اغلب جلبکها یاخته تخم که از ترکیب یاخته های جنسی نر و ماده بوجود می آید، پس از تشکیل، مستقیما تقسیم شده و به جلبک جدیدی تبدیل می گردد. در صورتی کهدر گیاهان پیشرفته تر، یاخته تخم ابتدا مراحل نموجنینی را طی می کند و پس ازآن گیاه جدید بوجود می آید
هله
     
  
مرد

 
‎پراکندگی و زیستگاه‎
1- جلبکهای هوایی: جلبکهایی که در خارج از آب یا خاک زندگی کرده و غالبا روی تنه درختان و صخره ها به سر می برند
2- جلبکهای خاکزی: اغلب روی خاکهای نمناک زندگی می کنند
3- جلبکهای آبز
هله
     
  
مرد

 
‎ساختار یاخته ها‎
در بین جلبکها تنها جلبک های سبز آبی دارای ساختار پروکاریوتی هستند. ساختار یاخته این جلبک ها شباهت زیادی به ساختار یاخته باکتری ها دارند. در چنین ساختاری هسته و دیگر اجزا یا دیگر اندامک های یاخته مثل کلروپلاست، فاقد غشا هستند. بقیه جلبک ها دارای ساختار یوکاریوتی هستند. هسته شامل کروموزوم و هستک بوده و توسط غشای هسته احاطه می شود
هله
     
  
مرد

 
‎دیواره یاخته‎
به طور کلی دیواره یاخته ای جلبک ها از دو لایه تشکیل شده است:
لایه بیرونی یا لایه ژلاتینی از مواد لزج و ژله ای ساخته شده که جنس آن از ترکیبات پکتینی می باشد.
لایه درونی یا لایه ریز رشته ای که نقش اسکلت را برای دیواره دارد، اغلب ازسلولز ساخته شده است
هله
     
  
صفحه  صفحه 3 از 11:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  پسین » 
علم و دانش

Universe from Nothing to Nothing | از نبود تا نبود

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA