انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
ورزش
  
صفحه  صفحه 19 از 192:  « پیشین  1  ...  18  19  20  ...  191  192  پسین »

Sports News | اخبار ورزشی


مرد

 
گواردیولا: می خواهم در لیگ برتر مربیگری کنم؛حضور در لیگ برتر حسی بی نظیر است

پپ گواردیولا سرمربی سابق بارسلونا با انتشار پیامی به مناسبت صدوپنجاه سالگی اتحادیه فوتبال انگلیس از علاقه اش به مربیگری در لیگ فوتبال جزیره و لذت بردن از حال و هوای آن گفت . خب این یک نامه رسمی است و به طور حتم پیام پپ را بزرگترین باشگاه های جزیره خواهند شنید.

سرمربی سابق بارسلونا بعد از 4 سال موفق با این تیم، یک سال به استراحت می پردازد و در پایان این فصل به دنیای مربیگری بازخواهد گشت.

این روزها صحبت های متعددی در مورد احتمال توافق پپ با سران بایرن مونیخ به گوش می رسید ولی حالا سرمربی 41 ساله اسپانیایی صحبت های متفاوتی را برزبان آورده. پپ در یک پیغام که به مناسبت صد و پنجاهمین سالگرد تاسیس اتحادیه فوتبال انگلیس منتشر شده گفت:« من به عنوان یک بازیکن، نتوانستم رویای حضور در لیگ برتر را محقق کنم ولی امیدوارم که در اینده بتوانم یک سرمربی موفق در لیگ برتر باشم و تجربه تمام مربیان و بازیکنانی که دراین لیگ کار کرده اند را لمس کنم.بازی کردن در لیگ برتر حس بی نظیری است. می خواهم هواداران انگلیسی، جو ورزشگاه ها، رسانه ها و سبک کاری بازیکنان لیگ برتر را لمس کنم.»

پپ درادامه صحبت هایش گفت:« من هنوز جوان هستم و تنها 41 سال سن دارم؛ پس امیدوارم که در آینده بتوانم در لیگ برتر مربیگری کرده و از این فرصت لذت ببرم. همیشه فوتبال انگلیس برای من خیلی جذاب بوده و حمایت از تیم خانگی حاضر در یک مسابقه همیشه فوق العاده است. در ایتالیا، مردم لاتین وقتی بازی می کنی از تو حمایت می کنند ولی وقتی می بازی، می خواهند تورا بکشند ولی در انگلیس من همیشه از حمایت همه جانبه هواداران این کشور متعجب می شود و این فوق العاده است. به همین خاطر هم هست که امیدوارم بتوانم چالش مربیگری در لیگ برتر را تجربه کنم.»

گواردیولا در بخش دیگری از صحبت هایش گفت:« من این فرصت را داشتم تا در دو فینال ومبلی حضور پیدا کنم و به همین خاطر رابطه من با انگلیس و فوتبال این کشور خیلی نزدیک است.من دوبار در انگلیس حضور داشتم. یک بار به عنوان یک بازیکن و زمانی که 19 ساله بودم و اولین حضورم در لیگ قهرمانان اروپا به عنوان یک بازیکن را تجربه می کردم (آن هم در همان فینالی که بارسلونا درنهایت قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد) . این افتخار بزرگی است که در ورزشگاه قدیمی ومبلی بازی کرده باشی. زمانی که سرمربی بارسلونا بودم هم دومین قهرمانی مان در لیگ قهرمانان اروپا درطول سه سال را کسب کردیم. این افتخار بزرگی بود که در ورزشگاه ومبلی جدید هم حضور یافتم. به خاطر صدو پنجاهمین سالگرد تاسیس اتحادیه فوتبال انگلیس تبریک می گویم؛ چون صدو پنجاه سال خیلی زیاد است. به علاوه آنها قوانین فوتبالی را ایجاد کرده اند و مسئولیت زیادی برای بازی فوتبال دارند. اتحادیه فوتبال انگلیس نقش مهمی در رشد و پیشرفت این فوتبال زیبا داشته.»
YEMARD

ز چشمت چشم آن دارم ، که از چشمم نیاندازد
به چشمانی که چشمانم ، به چشمان تو مینازد
زکات چشم ، چشمی سوی چشم ما کن
که چشمم را بجز چشمت ، دگر چشمی نمی سازد . . .
     
  
مرد

 
خطر کسر امتیاز را به استقلال ‌گزارش ‌داده بودیم/برنامه حرفه‌ای شدن به باشگاه‌ها ابلاغ شد

رئیس فدراسیون فوتبال‌ گفت: ‌فدارسیون فوتبال خطر کسر امتیاز از استقلال را به این باشگاه گزارش کرد‌ه بود.

علی کفاشیان در پاسخ به این سوال که برای استاندارد‌سازی باشگاه‌های لیگ برتر تا‌کنون چه اقداماتی انجام داده‌اند، اظهار داشت: برنامه‌های لازم ‌برای حرفه‌ای شدن ‌طبق ضوابط و مقررات ‌ای‌اف‌سی به تمام باشگاه‌ها ابلاغ شده و باشگاه‌ها این اقدامات را انجام دادند و امسال توانسته‌ایم امتیازات خوبی را از سوی ای‌اف‌سی کسب کنیم.

وی قانونمند شدن ساختار باشگاه‌ها در کشور و تعلق گرفتن امتیاز به آنها را از دیگر برنامه‌های استاندارد‌سازی باشگاه‌های کشور دانست و افزود: باشگاه‌ها در حال مطالعه این طرح هستند و خوشبختانه این حرکت در حال حاضر در مجلس شروع شده ‌و جلساتی در این خصوص صورت گرفته که امیدواریم هر چه سریع‌تر بتوانیم ‌لوایح‌ و قوانین را در این زمینه تنظیم کنیم و به مجلس برسانیم تا دولت و مجلس این قانونمندی را انجام بدهند.

کفاشیان در خصوص تقویت تیم‌های پایه در کشور خاطرنشان کرد: تقویت تیم‌های پایه در کشور همیشه جزو اولویت‌های اول فدارسیون فوتبال بوده و خواهد بود و کمیته جوانان ما در حال تشکیل ستادی به عنوان ستاد بحث‌های تیم های پایه است که هماهنگی‌های لازم را با استان‌ها و باشگاه‌ها و اداره کل آموزش و پرورش و سایر نهاد‌ها داشته‌‍‌ایم که بتوانیم روی تیم‌های پایه در کشور سرمایه‌گذاری‌های خوبی را انجام دهیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص انتخاب مهدی ‌تاج به عنوان سرپرست لیگ برتر فوتبال کشور تصریح کرد: ‌مهدی تاج چهار سال در فدارسیون فوتبال زحمت کشیده و کار کرده و شایستگی‌ها‌ و توانمندی‌های فراوانی دارند امیدواریم که بتوانند به برگزاری هر چه بهتر لیگ برتر فوتبال ما کمک کند.

وی در خصوص اخطار ای‌اف‌سی به کسر شش امتیاز از باشگاه استقلال به دلیل بدهی گفت: فدارسیون فوتبال خطر کسر امتیاز از استقلال را به این باشگاه گزارش کرد‌ که هر‌چه سریع‌تر باشگاه استقلال این مشکل برطرف کند.

کفاشیان با اشاره به اینکه سرمربی تیم ملی جوانان نیز در آینده‌ای نزدیک مشخص خواهد شد خاطر نشان کرد: سرمربی تیم ملی جوانان با توجه به مشکلات که وجود دارد ایرانی خواهد بود.
YEMARD

ز چشمت چشم آن دارم ، که از چشمم نیاندازد
به چشمانی که چشمانم ، به چشمان تو مینازد
زکات چشم ، چشمی سوی چشم ما کن
که چشمم را بجز چشمت ، دگر چشمی نمی سازد . . .
     
  
مرد

 
قلعه‌نویی: شاید دربی زیبا نشود/کسر امتیاز را مدیران استقلال حل می‌کنند

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: شاید دربی بازی زیبایی از کار در نیاید، شاید هم زیبا شود.
امیر قلعه‌نویی در تمرین امروز استقلال در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بازی با ملوان مسابقه سختی است، هر بازی برای ما حکم فینال را دارد و سخت تر از آن این است که مقابل تیم خوب و مردمی ملوان بازی می‌کنیم اما خوشحالیم که ملوان هم برای فوتبال بازی کردن به میدان می‌آید .

وی در مورد اینکه استقلال همواره در انزلی مشکل داشته و زمین ورزشگاه تختی ناهموار است گفت: زمین انزلی قطعاً از زمین ورزشگاه فولادشهر اصفهان بهتر است، در اصفهان زمین سفت بود ،البته استقلال برای هر شرایطی خودش را آماده می‌کند.

سرمربی استقلال درمورد تهدید فیفا مبنی بر کسر 6 امتیاز از استقلال به دلیل بدهی به رینالدو گفت: این مسئله مربوط به مدیریت است و به ما ربطی ندارد، تمام فکر و ذکر ما باید داخل زمین باشد و این مسئله هم کار مدیریتی است. البته مدیریت باشگاه استقلال این مسئله را خودشان حل و فصل می‌کنند.

وی در مورد اینکه یحیی گل‌محمدی گفته است ممکن است به بازیکنان 2 اخطاره پرسپولیس استراحت بدهد تا به دربی برسند گفت: ما فقط به ملوان فکر می‌کنیم.

قلعه نویی در مورد میزبانی از سپاهان در جام حذفی گفت: فکر می‌کنم خود اصفهانی‌ها هم از اینکه بازی در تهران است خوشحال باشند، زیرا سپاهان هم خوب فوتبال بازی می کند و بازیکنان تکنیکی دارد. هردو تیم فوتبال بازی می‌کنند اگر قرار بود بازی به این زیبایی در فولادشهر برگزار شود قطعاً از کیفیت آن کم می‌شد.

سرمربی استقلال درمورد بازی فرهاد مجیدی در مقابل مس کرمان گفت: مجیدی با روزهای اوجش فاصله دارد اما زحمت خودش را کشید.

وی در مورد مصدومان و محرومان استقلال در بازی با ملوان گفت: فقط خسرو حیدری مصدوم است و سایر بازیکنان به این بازی می‌رسند، محمدرضایی هم به این بازی خواهد رسید. امروز هم به بازیکنانی که مقابل مس 90 دقیقه بازی کردند استراحت دادیم.

سرمربی استقلال درمورد عکس گرفتنش با نونهالان فوتبالیست گفت: اینها سرمایه‌های مملکت هستند شاید از بین آنها 2 یا 10 بازیکن بیرون بیاید اما مسئله مهم این است که آنها از نظر روحی و روانی به آرامش برسند این مسائل مهم‌تر از مسائل دیگر است، در کنار تمرین استقلال آمدیم عکسی هم با آنها گرفتیم .

قلعه‌نویی در مورد اینکه استقلال چه زمانی به بلوغ کامل تاکتیکی می‌رسد گفت : ما در لیگ قهرمانان آسیا به بلوغ کامل تیمی می‌رسیم .

وی در مورد اینکه یعنی در دربی هم استقلال به بلوغ نمی‌رسد گفت: متری نیست؛ شاید دربی زیبا شود، شاید هم بازی زیبایی از کار در نیاید. یک بازی ملاک نمی‌شود، مهم آن است که شرایط ما خیلی خوب است و روند رو به رشدی داریم و این یعنی آنکه به شرایط ایده‌آل هم می‌رسیم.
YEMARD

ز چشمت چشم آن دارم ، که از چشمم نیاندازد
به چشمانی که چشمانم ، به چشمان تو مینازد
زکات چشم ، چشمی سوی چشم ما کن
که چشمم را بجز چشمت ، دگر چشمی نمی سازد . . .
     
  
مرد

 

مجیدی از فهرست ۱۸ نفره استقلال خط خورد/ آبی‌‌ها بدون شماره ۷ در انزلی


فرهاد مجیدی در فهرست ۱۸ نفره استقلال در دیدار مقابل ملوان قرار نگرفت.
امیر قلعه نویی در حالی تیمش را به انزلی می برد که فرهاد مجیدی را از فهرست 18 نفره خط زده است.

تیم استقلال امروز ساعت 12 از تهران با هواپیما به رامسر می رود و سپس راهی انزلی می شود.

فرهاد مجیدی در حالی که در بازی گذشته استقلال برای دقایقی به میدان رفت برای بازی با ملوان با تشخیص امیر قلعه نویی به انزلی نمی رود.

قرار است او به همراه حاج قاسم بدنساز استقلال در تهران به کارهای بدنی بپردازد تا این بازیکن را برای دربی 76 آماده کند.

تیم استقلال فردا ساعت 15 مقابل ملوان قرار می گیرد.

بدنساز استقلال در گفت و گو با فارس در خصوص این موضوع گفت: بدن فرهاد مجیدی باید آماده تر شود و طبق برنامه قلعه نویی باید به شرایط ایده‌‌آل برسد از همین رو تا بازگشت تیم از انزلی به صورت اختصاصی با مجیدی کار می کنم. البته عباس محمدرضایی نیز همین شرایط را دارد.
YEMARD

ز چشمت چشم آن دارم ، که از چشمم نیاندازد
به چشمانی که چشمانم ، به چشمان تو مینازد
زکات چشم ، چشمی سوی چشم ما کن
که چشمم را بجز چشمت ، دگر چشمی نمی سازد . . .
     
  
مرد

 
ترابیان: رحیمی استعفا نداده و کارش را می‌کند/ مشکلی با تاج نداریم

رئیس هیأت مدیره باشگاه سپاهان هرگونه جدایی رحیمی از این باشگاه و اختلاف باشگاه سپاهان با تاج را رد می‌کند.

محمد ترابیان در مورد ناراحتی علیرضا رحیمی از حضور مهدی تاج به عنوان سرپرست سازمان لیگ عنوان کرد: رحیمی از کسی ناراحت نیست و هیچ استعفایی هم نداده است.

وی افزود: هیئت مدیره سپاهان فردا جلسه دارد و شما خواهید دید که آقای رحیمی در این جلسه شرکت می کند و صورتجلسه ما هم مشخص می کند که چنین بحث هایی با هم نداریم.

رئیس هیئت مدیره باشگاه سپاهان در پاسخ به این سؤال که چه چیزی باعث شده رحیمی بگوید تا زمانی که تاج در سازمان لیگ باشد در سپاهان نمی ماند و اینکه آیا او هم با تاج مشکل دارد، گفت: چنین چیزی نیست. رحیمی گفته به خاطر اختلافی که با تاج دارد و من نمی دانم این اختلاف چیست؛ ترجیح می دهد از باشگاه برود که خدشه ای به باشگاه وارد نشود. من می گویم نه سپاهان با تاج مشکلی دارد و نه تاج با ما. رحیمی امروز هم در اصفهان است و کارش را انجام می دهد.

ترابیان ادامه داد: روز گذشته تماس های زیادی با من گرفته شد اما من حساسیتی نشان ندادم اما رسانه ها بابت این موضوع پیگیرتر هستند.
YEMARD

ز چشمت چشم آن دارم ، که از چشمم نیاندازد
به چشمانی که چشمانم ، به چشمان تو مینازد
زکات چشم ، چشمی سوی چشم ما کن
که چشمم را بجز چشمت ، دگر چشمی نمی سازد . . .
     
  
مرد

 
به تصمیم رحمتی احترام می‌گذارم و افسوس کریمی را می‌خورم/ تیم ملی جای ناله‌کن‌ها نیست

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: به تصمیم رحمتی مبنی بر خداحافظی‌اش از تیم ملی احترام می‌گذارم.

کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران به موضوعات مهمی در مورد نحوه راهیابی تیم ملی ایران به جام جهانی 2014، خداحافظی سید مهدی رحمتی از تیم ملی، دلایل مصاحبه اش با شبکه تلویزیونی «بی بی سی فارسی»، موضوع تبانی با قطر، افسوس از مصدومیت علی کریمی، شکایت رویانیان و اینکه مسی بازیکن ماوراء الطبیعه است. انجام داد که در زیر اظهارات وی را می‌خوانیم:

- گویا جلسه روز گذشته امید نمازی، نماینده شما در سازمان نتیجه بخش نبود و با خواسته‌تان با تعطیلی مسابقات لیگ مخالفت شد.

ما روز گذشته برای آنکه بتوانیم استفاده خوبی از ملی‌پوشان باشگاه‌ها داشته باشیم آقای امید نمازی را به عنوان نماینده خود به جلسه سازمان لیگ فرستادیم. آن چیزی که ما از مسئولان سازمان لیگ خواستیم این است که برنامه لیگ را تا آخر فصل به ما بدهند. ما برنامه‌های کامل لیگ تا آخر فصل را از سازمان لیگ خواسته‌ایم اما متأسفانه تا کنون چنین برنامه‌ای به ما نداده‌اند. اگر این برنامه به دست ما برسد می‌توانیم برنامه خودمان را به فدراسیون ارائه کنیم. اما همان‌طوری که گفتم هنوز چنین برنامه‌ای به ما داده نشده و ما در این شرایط نمی‌توانیم به درستی تا خردادماه برنامه‌ریزی کنیم. در واقع 5 ماه حساس داریم با سه مسابقه بسیار حیاتی پیش روی فوتبال ایران است و به همین دلیل نیازمند برنامه منسجم‌تری از سوی سازمان لیگ هستیم.

صحبتی که با مسئولان لیگ داشته‌ایم این است که بتوانیم در مقاطعی نفرات ملی‌پوش باشگاه‌ها را در اختیار تیم ملی باشند. من باید یک موضوعی را بگویم؛ وقتی که لیگ تمام شود و مسابقات لیگ قهرمانان آسیا هم به مرحله یک شانزدهم نهایی برسد ارجحیت کجاست؟ تیم ملی یا باشگاه؟

اگر ارجحیت با تیم ملی است بیایند و این موضوع را تعریف کنند و خیلی شفاف آن را اعلام کنند.

- تیم ملی ایران و صعودش به جام جهانی بسیار مهم است، اما لیگ قهرمانان نیز برای فوتبال ملی ما و مدیران و هواداران از اهمیت بالایی برخوردار است.

وقتی که من به ایران آمدم از من خواستند که به صورت مختصر فوتبال ایران را آنالیز کنم و از من خواستند که از تجربه بین‌المللی‌ام استفاده کنم و من در همان شرایط چند پیشنهاد اساسی ارائه کردم.

در پاسخ به این واکنش من به موارد کوچک اشاره نکردم بلکه در مورد ساختارها و برنامه‌ها ایده‌هایم را دادم.

یکی از پیشنهادهای من این بود که لیگ ایران از 18 تیم به 16 تیم کاهش یابد. چون اعتقاد من این بود که باید لیگ ایران کیفیتش بالا برود و با کاهش تیم‌ها این کیفیت تضمین می‌شد. من به این نتیجه رسیدم که 18 تیمی بودن لیگ ایران با تقویمی که دارد نمی‌تواند هرگز خروجی مطلوبی داشته باشد. چون در لیگی اینچنین پرفشرده نمی‌توانستیم تیم ملی را به خوبی جا دهیم. من در همان زمان اعلام کردم که باید تغییرات از همان موقع‌ها انجام شود. بارها و بارها تأکید کردم که جام جهانی برای ایران از حالا شروع شده است اما منطقی نیست که ما بیاییم لیگ را 16تایی کنیم برای فصل بعد. این اتفاق افتد یعنی فصلی که اصلاً هیچ ارتباطی به صعود تیم ملی ایران به جام جهانی ندارد. ما الان برای صعود به جام‌جهانی می‌جنگیم نه فصل آینده. این یک نمونه از پیشنهادهایی بود که دادم و سرانجامش این شد.

نکته دومی که آن را پیشنهاد دادم این بود که ما بدانیم برنامه لیگ چطور است. نه اینکه هر هفته یا دو سه هفته یک بار برنامه‌ها دچار تغییر شوند و برنامه‌ها برای کوتاه‌مدت اعلام شوند. باید برنامه بلندمدت را به ما بگویند و ما طبق آن برنامه‌ریزی کنیم.

دانستن این برنامه و داشتن تقویم بازی‌ها از اول فصل به همه می‌تواند کمک کند؛ به باشگاه‌ها، به مربیان، به مدیران برنامه‌ریز باشگاه‌ها، به سازمان لیگ، به همه، حتی به کسانی که می‌خواهند پرواز رزرو کنند، برای بازی‌ها هتل رزرو کنند و ... از همه مهم‌تر می‌تواند به تیم ملی ایران کمک کند اما متأسفانه این خواسته‌ای بود که هرگز اجرایی نشد!

بار اول اشتباهی که کردم این بود که سعی کردم هراز چندگاهی بازیکنان را به اردو بیاورم و با آنها کار کنم اما حالا که مرور می‌کنم متوجه می‌شوم که در حقیقت ما به خودمان دروغ گفتیم. اگر چه ما اردوهایمان را برنامه‌ریزی کردیم اما هرگز بازیکنانمان را به طور کامل در اختیار نداشتیم. آن نفراتی که مد نظر ما بودند. پس چه دلیلی دارد که ما اردو داشته باشیم و بازیکن نداشته باشیم و بار دیگر بازیکن داشته باشیم و اردو نداشته باشیم!

هرچند باید به کارمان ادامه می دادیم و ادامه هم دادیم، چون من فکر می‌کردم که در آینده برنامه‌ها تغییر خواهند کرد و اتفاقاتی رخ خواهد داد و به همین دلیل با شوق و اشتیاق ادامه دادیم. انتظار داشتیم که تغییرات زیادی انجام شود اما حالا که به اینجا رسیده می‌بینیم که هیچ تغییری انجام نشده است.

من از اول فصل که با مسئولان صحبت کردم در مورد بازی های فصل تأکید داشتم که برنامه سالیانه لیگ را به ما بدهند اما در پاسخ به ما گفتند که چنین چیزی برایشان قابل اجرا نیست و اعلام کردند که تا پایان ماه نوامبر را می‌توانند برنامه‌ریزی کنند. کاری که ما می‌توانستیم انجام دهیم این بود که برای بازی‌ها برنامه‌ریزی کردیم ولی برای اینکه بازیکنان به صورت کامل آماده باشند برای آن برنامه‌ریزی نکردیم، چون هیچ چیزی از برنامه‌های لیگ مشخص نیست.

واقعیت این است که باید برنامه‌های تیم ملی رو به جلو باشد و برای آینده‌اش برنامه‌ریزی داشته باشد و ما الان نمی‌دانیم در ماه آوریل باشگاه‌های بزرگ ما پرسپولیس، تراکتورسازی، استقلال، سپاهان و ... چه زمان‌هایی بازی دارند؟! پس چطور می‌توانیم برنامه‌ریزی کنیم! برای ماه‌های فروردین و اردیبهشت هم هیچ برنامه‌ای وجود ندارد. باید بدانیم که لیگ چه زمانی بازی‌هایش انجام می‌شود و چه زمانی تمام می‌شود.

- آیا به شما قول داده‌ بودند که برنامه را ارائه کنند؟

بله این قول را به ما داده بودند. این قول را دادند که تا پایان آذرماه برنامه کامل را به ما بدهند. آنها گفته بودند که تا پایان فصل را نمی‌دهیم اما تا پایان آذر را می‌دهند اما وقتی به آخر آذر رسیدیم تا آخر فصل را به ما می‌دهند اما این کار انجام نشد. من نمی‌خواهم در مورد مسائل سیاسی و اجتماعی و مسائل غیره صحبت کنم اما وقتی واقعاً نمی‌دانیم برنامه‌های لیگ چیست و چه زمانی باشگاه بازی دارد چه برنامه‌ریزی انجام دهم!

چطور می‌توانم برنامه‌های تیم ملی را وسط این جدولی که وجود ندارد جا بدهم!

از اول آمدند گفتند که جام حذفی انجام می‌شود بعد گفتند نشود. یک روز جام حذفی بود و یک روز دیگر نبود. یک روز گفتند که کارلوس مخالف انجام جام حذفی است، الان دوباره یک شایعه‌ای ساخته‌اند که کی‌روش می‌خواهد لیگ را تعطیل کند.

اصلاً چنین چیزهایی صحت ندارد. برای من خیلی روشن است که چند نفر از چند منبع در حال تلاش هستند که برنامه‌هایم را به هم بزنند. اما واقعاً چه کسی می‌تواند باور کند که کی‌روش می‌خواهد لیگ را تعطیل کند. این موضوع غیرقابل باور است. تنها کسانی که چنین مواردی را مطرح می‌کنند آنهایی هستند که نمی‌خواهند تیم ملی موفق شود. حالا همه شرایط تغییر کرده و دیگر بیش از این نمی‌توانیم وقت را تلف کنیم. در 2 سالی که از مدت حضورم در ایران می‌گذرد فقط همین حرف‌ها را تکرار کردیم و وقت را کشته‌ایم اما از این به بعد نباید زمان‌ها را دیگر هدر بدهیم. واقعیت را جدی بگویم الان شرایطی نیست که بخواهیم در مورد مسائل تکراری کشمکش‌های سیاسی که در فوتبال هست بخواهیم بحث کنیم، دیگر وقت تمام شده است. می‌خواهم یک موضوع را مطرح کنم، شاید بیان آن برایم ریسک باشد اما چون این روزها فوتبال ایران را به خوبی شناخته‌ام راحت‌تر می‌توانم این موضوع را بگویم.

- پس این واقعیت را شفاف‌تر بیان کنید تا افکار عمومی هم راحت‌تر قضاوت کنند.

واقعاً من مانده‌ام در فوتبال ایران چطور نمی‌شود همه با هم هماهنگ باشند، واقعاً چرا؟ حالا می‌خواهم حرف ریسکی‌ام را بیان کنم. حالا که باشگاه‌های ایران فوتبال ایران و مدیریت فوتبال ایرانی را شناخته‌ام؛ همه ما برای یک رئیس کار می‌کنیم. تمام مدیران،‌ تمام مربیان باشگاه‌ها، برای یک رئیس کار می‌کنیم. حتی باشگاه‌هایی هم که به نظر می‌رسند خصوصی هستند آنها نیز دولتی هستند و پولشان از جیب دولت است.

در واقع ما برای مردم ایران کار می‌کنیم،‌ ما برای دولت ایران کار می‌کنیم. اینجا که مثل اروپا نیست که بخواهیم برای شرکت‌های خصوصی باشگاه‌داری کنند. حالا سؤال من این است؛ ما که یک رئیس داریم و برای یک دولت کار می‌کنیم من نمی‌فهمم چرا نمی‌توانیم بنشینیم دور یک میز و بگوییم که چطور می‌توانیم به تیم ملی کشورمان کمک کنیم.

هزینه باشگاه‌های استقلال،‌پرسپولیس، سپاهان، تراکتور از کجا می‌آید؟ خرج تیم ملی از کجا می‌آید؟ همه آنها از جیب دولت است. منبع یکی است.

- شما درست می گویید، اما سوال‌تان از مردم است یا دیگران؟

برای توضیح بهتر من 2 سوال دارم. یکی از این سؤال‌های من مربوط می‌شود به رؤسا و مسئولان فوتبال در این مملکت.

سؤال من این است وقتی من قراردادم را امضاء کردم که آن قرارداد هم برای اولین بار در تاریخ ورزشی‌ام در دفتر وزیر ورزش (رئیس سازمان تربیت بدنی)بسته شد. همانجا بود که همه به من گفتند که صعود تیم ملی ایران به جام جهانی 2014 اولویت همه برنامه‌ها است. هم رئیس فدراسیون در آن جلسه بود و هم رئیس سازمان لیگ و همه مسئولان بودند و همه اولویت را به صعود ایران به جام جهانی اعلام کردند و این را خواسته ملت ایران دانستند. آیا آنچه را که من می‌گویم دروغ است؟ آیا این اشتباه است؟ آیا من این جمله را مطرح کردم؟ 2 سال پیش که به این کشور آمدم همه گفتند که صعود ایران به جام جهانی اولین هدف است.

حتی در ادامه نیز همه از همین هدف به عنوان اولویت اول حرف زدند. در واقع این موضوع نیز صحت دارد چرا که وقتی وارد ورزشگاه‌ها می‌شوم می‌بینم که مردم ایران در ورزشگاه‌های مختلف علاقه زیادی دارند که تیم ملی کشورشان راهی جام جهانی شود. آنها آرزو می‌کنند و حتی در انزلی نیز که برای تماشای بازی استقلال و ملوان رفته بودم آنها بر این باور بودند که تیم ما به جام جهانی راه خواهد یافت. حالا سؤال من خیلی ساده است و خواهش می‌کنم که یک نفر به من توضیح بدهد، معنی این جمله چیست؟

«هدف و اولویت اول صعود تیم ملی ایران به جام جهانی است» از مسئولین می‌خواهم که واقعاً این مورد را برای من معنا کنند.

- آنها این حرف را به شما زده‌اند شاید بر این باور بوده‌اند که چون شما مربی بزرگی هستید پس می‌توانید برای تیم ملی ایران جادو کنید؟

ولی من نمی‌توانم، من زمانی شاید بتوانم معجزه کنم که مسی و رونالدو را داشته باشم، آن هم شاید.

ولی من همچنین کاری نمی‌توانم انجام دهم، حتی بازیکنان خودم هر روز تلاش می‌کنند و این صحبت من برای بازیکنانم در تیم ملی سوءتفاهم ایجاد نکند.

معجزه‌ای که می‌توانیم بکنیم این است که سخت تلاش کنیم و آماده‌سازی روحی، روانی و تکنیکی و تاکتیکی مطلوبی داشته باشیم؛ این معنی واقعی معجزه است.

- اما آقای کی‌روش قبول کنید ایران از قطب‌های فوتبال آسیا است.

صحبت کردن از قدیم و تاریخ فوتبال ایران نمی‌تواند کارساز باشد و هیچ دردی را دوا نخواهد کرد. این که بیاییم و بگوییم که ما در گذشته و در فلان تاریخ به کره جنوبی شش گل زدیم درمان درد ما نیست. شک نکنید که شرایط نسبت به گذشته بسیار تغییر کرده است. آن زمان‌هایی که ایران بهترین فوتبال آسیا بود شاید کره و قطر یک استادیوم داشتند و ایران 50 استادیوم اما الآن برعکس شده است. الآن ما یک زمین فوتبال اینجا داریم، اما آنها امکانات بسیار عالی دارند. حالا همان‌طوری که گفتم سؤال اولم خیلی شفاف بود و خیلی روشن موضوع را بیان کردم. بنابراین سوال من این است که بیایید توضیح بدهیم که این ارجحیت معنی‌اش یعنی چی؟

من 2 تا نمونه از سال قبل برایتان تعریف کنم؛ سال گذشته در یکی از اردوهایی که داشتیم، بازیکنان تیم ملی کجا بودند؟

(جواب)به دلیل لیگ قهرمانان بسیاری از آنها در تهران بودند.

من یک نمونه گفتم، ‌سال پیش قبل از دیدار با ازبکستان ما چند هفته اردو در ترکیه داشتیم، اما بازهم بازیکنان باشگاهی به دلیل مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در باشگاه هایشان بودند و دیر به ما ملحق شدند. اردوهای کوتاه مدت را هم که اصلاً بازیکنان را ما در اختیار نداشتیم. این صحبتی که ارجحیت تیم ملی است من نمی‌دانم کجاست؟

حالا نمونه دوم را بیان می کنم؛ یکی از مهمترین بازیکنان تیم ما سال پیش وقتی مصدوم شد سه دکتر مختلف، پزشکان ایرانی گفتند که این بازیکن نباید بازی کند. می‌گویم دکترهای داخلی نه از امریکا یا افغانستان یا هر جای دیگر(خنده) بلکه دکترهای ایرانی گفتند که این بازیکن نباید بازی کند.
- منظورتان مجتبی جباری است؟

من اسم نمی‌آورم و فقط اتفاقات را تشریح می کنم.

- و البته همان بازیکن بازی کرد و مصدوم شد.

بله او مصدوم شد. نه تنها مصدوم شد بلکه 8 ماه هم نتوانست بازی کند. ولی باز هم برمی‌گردیم به همان سؤال اولی، مردم می‌خواهند بدانند ارجحیت با کیست؟ ارجحیت با تیم ملی است؟ ارجحیت با باشگاه‌ها است؟‌ یا بازیکنان باید در اختیار چه کسی باشند؟ این سؤالی است که آنها باید جواب بدهند. این سؤالی است که آنها باید جواب بدهند و معنی کنند و قشنگ تعریف کنند که وقتی می‌گویند ارجحیت با تیم ملی است یعنی چه؟ چون تا حالا ما همچنین چیزی ندیده‌ایم.

- اما گفته می شود که کی‌روش دوست دارد حرف، حرفِ خودش باشد.

اصلاً اینجا نقطه نظر من مهم نیست، من فقط می‌خواهم ببینم کسانی که به من گفتند؛ ارجحیت اول با تیم ملی است بیایند این را تعریف کنند برایم. مردم این حق را دارند، منم این حق را دارم که بدانم وقتی این صحبت می‌شود که ارجحیت اول با تیم ملی است این معنایش چیست؟ به من نه،‌ولی به فوتبال ایران، به مردم ایران.

شاید گفتن کلمه دروغ درست نباشد ولی به فوتبال ایران ضربه زده شده است و ضربه زده شده به تیم ملی.

اگر شفاف باشد و همه چیز شفاف ارائه شود من به عنوان مربی تیم ملی می‌دانم شرایطم چیست، مربی باشگاه می‌داند شرایطش چیست، مردم می‌دانند، نشریات می‌دانند، همه می‌دانند داستان چیست و سفیدی و سیاهی کاملا مشهود می‌شود. ولی هیچ چیز مشخص نیست و من می‌خواهم این جواب را بگیرم.

من یک موضوع را صادقانه به شما می‌گویم؛ ‌اگر برای مثال فردا ما یک اردو داشته باشیم از آن طرف هم به عنوان مثال بازیکنان پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا در تیم شان باشند شما به عنوان یک ژورنالیست بیایید با من مصاحبه کنید و بپرسید بازیکنان پرسپولیس کجا هستند؟ من باید بگویم با باشگاهشان در جام دیگری در حال بازی‌اند. بعد شما نمی گویید مگر رئیس فدراسیون نگفت که ارجحیت اول با تیم ملی است،‌ در آن زمان جواب من چیست؟

حالا همان صحبت فقط این بار استقلال، اگر مردم این سؤال را بکنند که مگر نگفتند که ارجحیت با تیم ملی است من جوابم چیست؟ چون این حرف را من مطرح نکردم، بلکه دست‌اندرکاران فوتبال، رؤسای فوتبال این جمله را گفته‌اند و باید جواب این سوال را هم خودشان بدهند.

واقعیت این است که دیگر زمان نداریم که بیشتر از دست بدهیم. زمان آن رسیده که با شهامت تمام یک تصمیم‌گیری‌هایی بکنیم و شجاعانه به همه بگوییم که تصمیم ما این است.

شاید یکسری‌ها هم مخالف باشند ولی چاره چیست؟ شما هم در رسانه‌ شما اگر سردبیر یک تصمیم بگیرد، فکر می‌کنید همه با آن موافق هستند؟ ولی وقتی سردبیر آن دستور را می‌دهد، طبق دستور او کارها جلو می‌رود. باید تصمیم‌گیری شود. شاید یک‌سری مخالف باشند و عده ای هم موافق، ولی این دلیل نمی‌شود که نتوانیم یک تصمیم‌گیری قاطع بکنیم. روسا و مدیران فوتبالی آفریقای جنوبی، ژاپن،‌کره و ... برای فوتبال کشورشان تصمیم‌گیری می‌کنند و طبق آن برنامه هایشان را جلو می‌برند. ما برعکس این کشورها که گفتیم می‌ایستیم و فکر می‌کنیم که چه کاری انجام دهیم که همه را راضی کنیم.

جالب این است که این کسانی که این تصمیم‌گیری‌ها را نمی‌کنند و نمی‌توانند هماهنگ شوند اینها همه برای یک نهاد کار می‌کنند؛ برای مردم ایران و برای دولت ایران کار می‌کنند.

- اما گفته می شود کی‌روش مخالف جام حذفی بود و این مسابقات با تاخیر آغاز شد. آیا موضوع صحت دارد؟

خیر، واقعیت این است که مسابقات لیگ در ماه ژانویه و فوریه کامل مشخص نبود و ماه های بعدی هم معلوم نیست که بازی ها در چه تاریخی های انجام خواهند شد.پس با این شرایط ما چگونه می‌توانیم برنامه‌ریزی کنیم برای تیم ملی؟! آن کسانی که می‌خواستند تقصیر را به گردن من بیاندازند و می گفتند که کارلوس گفته جام حذفی برگزار نشود، الان باید بیایند تصمیم بگیرند و ببیند چه کاری باید انجام دهند. وقتی تصمیم آخرشان این بود که باید جام حذفی باشد. الان باید بیایند ببینند چطوری می‌توانند بازی‌های لیگ و جام حذفی و بازی‌های تیم ملی و مقدماتی جام ملت‌ها و لیگ قهرمان آسیا و همه را یک جا عملیاتی کنند.

من برای آماده سازی تیم ملی نیاز دارم که سازمان لیگ برنامه مسابقات را شفاف به من بدهد تا به اصطلاح بتوانم برنامه‌ریزی کنم. مطمئنم و شکی ندارم همین چیزی که من خواستارش هستم یعنی برنامه لیگ از الآن تا آخر سال، همین را مربی پرسپولیس می‌خواهد، مربی تراکتورسازی می‌خواهد، مربی سپاهان می‌خواهد تمام مربیان مطمئناً می‌خواهند این برنامه را داشته باشند.

آنها دوست دارند هفته به هفته برنامه بازی های تیم‌شان را داشته باشند. این مدل کار کردن که مثلاً ما بگوییم امروز این کار را می‌کنیم، و بیاییم ببینیم طبق این تصمیم چه کسی خوشحال می شود و چه کسی ناراحت، چه کسی تحسین می کند و چه کسی انتقاد و در پایان هم برنامه مان را تغییر دهیم راهگشا نخواهد بود.

با این‌ روش کار کردن ما جلو نخواهیم رفت.

- پس امروز جلسه مهمی با مهدی تاج، سرپرست سازمان لیگ خواهید داشت.

بله.در نهایت ما امروز یک جلسه مهم داریم، البته یک جلسه روز شنبه با سازمان لیگ داشتیم که هنوز به نتیجه نرسیدیم و واقعیت این است که در جلسه امروز اگر مسئولان و دست‌اندرکاران آماده‌اند که روی مسائل بیایند تصمیم‌گیری کنیم ما هم هستیم، می‌نشینیم و به اصطلاح به یک توافقی می‌رسیم. ولی اگر دنبال این نیستند که یک تصمیم نهایی گرفته بشود ما از جلسه بیرون می‌آییم. این شاید جلسه 4573 ما باشد (خنده) و هدف ما از این جلسه دو مسئله است؛ بیاییم جمله «ارجحیت با تیم ملی است» را معنی کنیم. اگر کسانی که در آن جلسه هستند نتوانند جواب مرا بدهند واقعاً وجود من در آن جلسه بی فایده است. اگر من نتوانم برنامه کامل لیگ را تا آخر فصل را امروز بگیرم واقعیتش باز هم وجود من در آن جلسه بی‌فایده است. اگر ندانم هفته بیست و چهارم، بیست و پنجم، بیست و ششم، بیست و هفتم، بیست و هشتم تا آخر فصل تا هفته سی و چهارم برنامه چی هست در ضمن برنامه جام حذفی چی هست، بودن من آنجا بی‌فایده است. خیلی شفاف بگویم و شما هم می‌توانید بنویسید اگر امروز نتوانند جواب این سوال‌های مرا بدهند من دیگر مسئولیت را می‌گذارم به گردن خودشان، یعنی دست‌اندرکاران به ما بگویند چه زمانی اردو بگذاریم، چه کار بکنیم؛ دیگر مسئولیتش با من نیست دست خودشان است.

- آقای کی‌روش شما معتقدید که تیم ملی در اولویت است، اما در مقابل هستند مربیان و مدیرانی که لیگ قهرمانان آسیا را برای باشگاه‌های خود هدف اصلی می دانند. حق با چه کسی است؟

در این مورد هیچ شکی وجود ندارد چون هم تیم ملی و همچنین لیگ قهرمانان جزو منافع ملی هستند، اما بیاییم ببینیم کدام ارجحیت دارد و این شهامت را هم داشته باشیم و شجاعانه پاسخ دهم. صحبتی که شما می‌کنید درست است، اما باید ارجحیت‌ها مشخص شوند. وقتی در مورد بهترین بازیکن دنیا صحبت می‌کنیم سه نفر را نمی‌توانیم در رده اول بگذاریم. یکی باید از بین این نفر به عنوان نفر اول معرفی شود.

من برای شما یک مثال می‌زنم؛ اگر تیم فوتبال منچستریونایتد به عنوان نماینده انگلیس لیگ قهرمانان اروپا را فتح کند، همه هواداران یونایتد خوشحال خواهند شد، اما بدون شک در همین کشور هواداران لیورپول، چلسی، منچسترسیتی و ... ناراحت خواهند بود و کفرشان درمی‌آید. در ایران هم شرایط همین طور است، اگر تیمی مثلاً استقلال به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا برسد و تیم ملی را به جام جهانی صعود کند، چند نفر برای استقلال و چند نفر برای تیم ملی خوشحالی خواهند کرد؟

- شاید آنها فکر می‌کنند که کی‌روش این نگاه را ندارد و فکر نمی‌کند که لیگ قهرمانان هم ملی است.

من چگونه می‌توانم چنین تفکری داشته باشم در صورتی که خودم با تمام وجودم جنگیدم تا در لیگ قهرمانان اروپا قهرمان شوم. فردا اگر تداخلی بین یک بازی لیگ قهرمانان آسیا و تیم ملی رخ بدهد ارجحیت با کدام است، اگر تداخلی بین بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا و لیگ خودمان به وجود بیاید چه؟ کسانی که می‌خواهند اهمیت لیگ قهرمانان را مقابل تیم ملی بیشتر کنند همین افراد زمان تداخل برنامه های لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر بازهم اهمیت را به لیگ قهرمانان می‌دهند. باید اولویت‌ها را مشخص کنند و جواب آن را بدهند. به مردم نگوییم ارجحیت با تیم ملی است اما ما وقتی به اردوی تیم ملی می‌رویم یکسری از بازیکنان درگیر لیگ قهرمانان هستند و به نظر من این ارجحیت نیست.

نگاه من به فوتبال ایران ملی است. الان هم دیر شده و بیش از دیگر نمی خواهم که به تیم ملی ضربه بخورد.

دیگر حاضر نیستم ی
YEMARD

ز چشمت چشم آن دارم ، که از چشمم نیاندازد
به چشمانی که چشمانم ، به چشمان تو مینازد
زکات چشم ، چشمی سوی چشم ما کن
که چشمم را بجز چشمت ، دگر چشمی نمی سازد . . .
     
  
مرد

 

رقيب رحمتي دعوت كي‌روش را رد كرد! / دانيال داوری:مي‌خواهم روي باشگاهم تمركز كنم


دروازه‌بان دورگه تیم اینتراخت برانشویگ آلمان دعوت سرمربی تیم ملی ایران برای حضور در اردو را رد کرد.

دانیال داوری دروازه‌بان شماره‌یک تیم فوتبال اینتراخت برونشویگ در گفت‌و‌گو با روزنامه برونشویگر آلمان گفت که قصد دارد تمرکز خود را روی این تیم باشگاهی‌اش بگذارد.

این روزنامه نوشت: این سنگربان ایرانی- آلمانی از سوی کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران به اردوی این تیم دعوت شده است. پدر داوری ایرانی است و حالا این دروازه‌بان 25 ساله برای دیدار برابر لبنان در چارچوب مرحله مقدماتی جام جهانی 2014 به تیم ملی ایران دعوت شده است. این دیدار قرار است در تهران برگزار شود. کومبلا هم‌تیمی داوری نیز در ماه ژانویه سفری به کنگو داشت تا برای حضور در جام ملت‌های آفریقا این تیم را یاری کند.

داوری گفت: به جز این که سفر به ایران می‌توانست برایم جذاب باشد، می‌توانست یک کار عاشقانه‌ نیز برایم باشد.

اینتراخت برونشویگ کمتر از 24 ساعت دیگر در دیدار بعدی خود در بوندس‌لیگا به مصاف آلن خواهد رفت. داوری در ادامه دلیل نپذیرفتن حضور خود برای پیوستن به اردوی تیم ملی را اینگونه بیان می‌کند: به طور حتم پس از سفر طولانی به ایران فرصت لازم را برای استراحت پیدا نمی‌کنم به همین دلیل ترجیح می‌دهم فعلا به این پیشنهاد جواب منفی بدهم زیرا انجام چنین کاری در این شرایط ریسک بالایی برایم دارد و در حال حاضر حضور در جمع آبی‌ و‌ زرد پوشان اینتراخت برانشویگ برایم از اهمیت بیشتری برخوردار است و دوست دارم با این تیم به موفقیت برسم.

داوری که از سال 2009 تاکنون در این تیم فعالیت کرده در پایان عنوان کرد که با رد این پیشنهاد رویای پیوستن وی به تیم ملی ایران خاتمه نیافته است. او گفت: امیدوارم یک شانس دیگر به‌دست آورم و برای اینکه سرمربی تیم ملی را بار دیگر متقاعد کنم سخت تلاش خواهم کرد.

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که مهدی رحمتی هفته گذشته از تیم ملی کناره‌گیری کرد و با این شرایط باید دید کی‌روش چه تصمیمی خواهد گرفت.
راز دلم را فقط تو میدانی و دلت
گوشه ای از قلبت پنهان دار دوستت دارم هایم را
*ای عشق*
***M***
     
  
مرد

 
دانیال داوری: ماه آینده دعوت شوم، می آیم

دانیال داوری چند روز بعد از رد کردن پیشنهاد کارلوس کی روش، اعلام کرد اگر ماه آینده دعوت شود، پیشنهاد سرمربی تیم ملی را قبول می کند.

او دقایقی پیش در صفحه فیس بوکش نوشت:" اگر مربی من را برای بازی های ماه مارس دعوت کند، خواهم آمد. بعد از صحبت هایی که صورت گرفت، روی این موضوع به توافق رسیدیم. اگر این اتفاق بیفتد، خیلی خوشحال خواهم شد.

برای تیم در بازی با لبنان آروزی موفقیت می کنم. از همه به خاطر حمایت های شان تشکر می کنم.

اما در حال حاضر همه تمرکز من روی دیدارهای مهم پیش روی تیم باشگاهی ام است. اگر تیم موفق شود، من هم موفق خواهم بود. از شما به خاطر اینکه من را درک می کنید، تشکر می کنم.

مراقب خودتان باشید! دانیال
YEMARD

ز چشمت چشم آن دارم ، که از چشمم نیاندازد
به چشمانی که چشمانم ، به چشمان تو مینازد
زکات چشم ، چشمی سوی چشم ما کن
که چشمم را بجز چشمت ، دگر چشمی نمی سازد . . .
     
  
زن

 
دیوید بکام به پاری سن ژرمن پیوست

کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال انگلیس با عقد قراردادی 5 ماهه به پاری سن ژرمن فرانسه پیوست.

به گزارش خبرگزاری فارس، پنجره نقل و انتقالات زمستانی در شرایطی امروز بسته می‌شود که در مهم‌ترین انتقال دیوید بکام کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال انگلیس به پاری سن ژرمن پیوست.

ستاره انگلیسی سابق لوس آنجلس گالاکسی آمریکا تست‌های پزشکی باشگاه فرانسوی را پشت‌سر گذاشته و قرارداد خود را امروز با سن ژرمن به امضا رساند. همچنین کنفرانس مطبوعاتی بکام و سن ژرمن هم عصر امروز برگزار می‌شود. همچنین مدت قرارداد وی پنج ماهه است.



این بازیکن پیش از این 11 پیشنهاد رسمی از اروپا، آمریکای‌جنوبی، روسیه، چین، قطر، شمال آمریکا و آفریقای جنوبی داشت که در نهایت او فرانسه و شهر پاریس را برای ادامه فعالیت خود انتخاب کرده است.

بکام سابقه بازی در منچستریونایتد انگلیس، رئال مادرید اسپانیا و آث میلان ایتالیا را هم دارد.
Dream what you want to dream
Go where you want to go
Be what you want to be
Because you have only one life
And one chance to do all the things
You want to do
     
  
مرد

 
داوری: حضور در تیم ملی فوتبال آرزوی من است/ خردادماه در خدمت تیم کی‌روش هستم

دروازه‌بان ایرانی‌الاصل تیم برانشوایگ گفت: من اصولا تصمیم گرفته‌ام که برای ایران به میدان بروم و حضور در تیم ملی فوتبال ایران همیشه آرزوی من بود.

دانیال داوری دروازه‌بان 25 ساله تیم برانشوایگ، پیشتاز بوندس‌لیگای 2 آلمان از گزینه‌های نخست سنگربانی تیم ملی فوتبال ایران به شمار می‌رود. وی در مصاحبه با دویچه‌وله از دعوت به تیم ملی و وضعیت خود می‌گوید.

* آقای داوری، موضوع سنگربانی احتمالی شما در تیم ملی فوتبال ایران از اخبار داغ فوتبال ایران در این روزهاست. از آخرین وضعیت دعوت فدراسیون فوتبال ایران از شما برای حضور در اردوی تدارکاتی تیم ملی ایران برای دیدار مقدماتی جام ملت‌های آسیا در برابر تیم ملی لبنان در روز 18 بهمن تعریف کنید.

داوری: تماس من با فدراسیون فوتبال ایران از طریق مدیر برنامه‌هایم صورت گرفت. روز 5 بهمن دعوت رسمی مسئولین فوتبال ایران برای حضورم در ترکیب تیم ملی ایران در دیدار با لبنان (که در روز 18 بهمن برگزار می‌شود) به دستم رسید. من در روزهای گذشته چند دفعه با مربی دروازه‌بانان تیم ملی ایران و برخی دیگر از مقامات فدراسیون در تماس بودم. از این دعوت خیلی خوشحال شدم. اما فعلا با یک مشکل زمانی اساسی رو‌به‌رو هستم. فقط 2 روز بعد از بازی برای تیم ملی ایران باید با تیم باشگاهی‌ام «آینتراخت برانشوایگ» در چارچوب دیدارهای هفته 21 بوندس لیگای دسته دوم آلمان در برابر تیم «فا.اف.ار. آلن» به میدان بروم. خیلی دوست داشتم دعوت به تیم ملی ایران را با وجود این محدودیت زمانی بپذیرم. خیلی در مورد حل این مشکل زمانی که همچنین با موقعیت‌های پرواز بین ایران و آلمان و در نظر گرفتن استراحت لازم نیز همراه بود، فکر کردم. سرانجام متاسفانه به این نتیجه رسیدم که این کار به احتمال قوی عملی و منطقی نیست. امیدوارم برای دیدارهای بعدی دوباره به تیم ملی فوتبال ایران دعوت شوم و تداخل تقویم بازی‌های ملی با دیدارهای باشگاهی دیگر موجب ایجاد چنین محدودیت‌هایی زمانی برایم نشود.

*اما شما اشاره کردید که اصولا تصمیم خود را گرفته‌اید که پیراهن تیم ملی فوتبال ایران را بپوشید. آیا این نکته اساسی را نیز به طور شفاف به مسئولین فدراسیون و تیم ملی ایران گفتید تا سوء تفاهمی ایجاد نشود و مطبوعات داخل ایران به حرف و حدیث‌سازی بی مورد در این رابطه نپردازند؟

- بله. من به آنها گفتم که با کمال میل در خدمت تیم ملی فوتبال ایران خواهم بود و این تصمیم اساسی را گرفته‌ام که برای این کشور بازی کنم. من در گفت‌و‌گو با مربی تیم ملی ایران به این مسئله تاکید کردم. حالا امیدوارم که باز هم دوباره به اردوی تیم ملی ایران دعوت شوم. ولی فعلا در مورد دعوت‌های بعدی به تیم ملی خبری ندارم. دیدارهای سرنوشت‌ساز ایران برای صعود به جام جهانی 2014 در خرداد ماه خواهد بود. من در این مقطع زمانی خوشبختانه هیچ محدودیت زمانی برای حضور در اردوی تیم ملی فوتبال ایران نخواهم داشت.

*چگونه وضعیت و موضع فعلی خود را به اطلاع مسئولین تیم ملی فوتبال ایران رساندید؟ آیا آنها سرانجام توانستند وضعیت مشکل شما پیرامون حضور در دیدار روز 18 بهمن با لبنان را درک و در این خصوص ابراز تفاهم کنند؟

- من شفاف این چالش را توضیح دادم که کمتر از 2 روز فاصله زمانی بین دیدار ایران با لبنان در تهران و برانشوایگ با آلن در آلمان مانع حفظ آمادگی من برای حضور در دیدار باشگاهی خواهد شد. این مسئله همچنین جایگاه من در تیم آینتراخت برانشوایگ را نیز به خطر خواهد انداخت و احتمال دارد که من به علت عدم برخوردار بودن از آمادگی مطلوب، ناگهان بر روی نیمکت ذخیره تیم قرار بگیرم. مربی هم یقینا حق دارد چنین تصمیمی بگیرد. پس ذخیره‌نشین شدن من در تیم آینتراخت برانشوایگ در نهایت نه به سود تیم ملی فوتبال ایران خواهد بود و نه به نفع خود من.

*برای کسانی که هنور شناخت و آگاهی کافی از شخص شما ندارند، لطفا از ریشه و نسبت خودتان با ایران تعریف کنید.

- پدرم ایرانی است. من از زمان کودکی پاسپورت ایرانی دارم. تمام اقوام خانواده پدری من در ایران زندگی می‌کنند. من در سنین کودکی دفعات زیادی به ایران سفر کردم و به دیدار خانواده‌ام در آنجا رفتم.

*جالب اینجاست که مادر شما لهستانی است اما خودتان در کشور آلمان متولد و بزرگ شدید. به این ترتیب شخصیت شما به طور عمیق با سه فرهنگ ایرانی، لهستانی و آلمانی شکل گرفته است. این سه ریشه متفاوت را چگونه با هم هماهنگ می‌کنید؟

- بله، دقیقا. مادر من لهستانی‌تبار است و من در آلمان با سه فرهنگ متفاوت رشد کرده‌ام. متاسفانه در دوران کودکی موفق به یاد گرفتن هر سه زبان نشدم. افسوس! واقعا از این موضوع ناراحتم. اما آشنایی از نزدیک با سه فرهنگ آلمانی، ایرانی و لهستانی بسیار جالب است. از «سه فرهنگی» بودنم خوشحالم. تماس با اعضای خانواده ایرانی‌ام و همچنین با اقوام لهستانیام در کنار ارتباط با محیط آلمانی، افق دید من را وسیع‌تر می‌کند.

*بار آخر چه زمانی در ایران بودید و تسلط شما به زبان فارسی در چه حد هست؟

- 6 سال است که از آخرین سفرم به ایران می‌گذرد. زبان فارسی را روی هم رفته می‌فهمم. اما در حال حاضر صحبت به زبان فارسی هنوز برایم سخت است. اما برای حل این مشکل یک سال است که در شهر برانشوایگ در کلاس‌های مخصوص فراگیری زبان فارسی شرکت می‌کنم و در این زمینه پیشرفت داشته‌ام. اگر این موقعیت برایم وجود داشته باشد که با فارسی زبان‌ها بیشتر در تماس باشم، زبان فارسی‌ام راه خواهد افتاد.

*سال 2013 میلادی می‌تواند به فاز طلایی در دوران فعالیت شما به عنوان فوتبالیست حرفه‌ای تبدیل شود. شما با تیم باشگاهی‌تان صدرنشین بوندس‌لیگای 2 آلمان هستید و در آستانه صعود به بوندس‌لیگای 1 قرار گرفته‌اید. با تیم ملی فوتبال ایران نیز از موقعیت جدی راهیابی به جام جهانی 2014 برخوردارید.

- صد درصد! بخت ما برای صعود به بوندس‌لیگای 1 در این سال بسیار مناسب است. همه توان خود را برای رسیدن به این هدف بزرگ متمرکز کرده‌ایم. می‌خواهم در کسب این موفقیت و همچنین در صعود تیم ملی ایران به جام جهانی حتما سهیم باشم.

*تا چه مقدار وضعیت و روند تیم فوتبال ملی ایران را در طول سال‌های گذشته دنبال کردید؟

- من مرتب نتایج تیم ملی ایران را پیگیری می‌کنم. همیشه دوست داشتم که ایران در جام‌های جهانی حضور داشته باشد. به لیگ برتر ایران زیاد آشنا نیستم. خاطره فراموش نشدنی من تماشای دیدار ایران با پرتغال در جام جهانی 2006 آلمان از نزدیک بود. من در آن روز به عنوان طرفدار تیم ایران در ورزشگاه شهر فرانکفورت بودم و ملی‌پوشان ایران را تشویق کردم.

*قابلیت‌ها و خصوصیات ویژه دروازه‌بانی‌تان را به چه صورت می‌توانید توصیف کنید؟

- من دروازه‌بانی نیستم که تمایل کارهای نمایشی داشته باشم. سبک بازی من منطقی است. قابلیت‌های فنی من در سطح بالاست. با هر دو پا توانایی شوت‌زنی دارم. در طراحی بازی به این شکل فعال هستم که با واکنش‌های سریع، پرتاب‌ها و ضربه‌های کاشته از محوطه جریمه خودمان، مقدمه حرکت‌های سرعتی و انتقالی را برای تیم‌مان فراهم می‌کنم. به این طریق در بازی‌سازی تیم خود نقش فعال دارم. دفع به موقع سانترهای حریف و تشخیص صحیح روند بازی در لحظات بعدی، از دیگر قابلیت‌های من است.

*با توجه به کناره‌گیری موقت مهدی رحمتی از سنگربانی تیم ملی فوتبال ایران، شما در حال حاضر بزرگ‌ترین امید برای ایجاد ثبات در وضعیت دروازه‌بانی تیم ملی فوتبال ایران هستید. در پایان چه پیامی برای طرفداران تیم ملی فوتبال ایران دارید؟

- همانطور که گفتم من اصولا تصمیم گرفته‌ام که برای ایران به میدان بروم. حضور در تیم ملی فوتبال ایران همیشه آرزوی من بود. برایم خیلی تلخ است که نمی‌توانم در بازی روز 18 بهمن ایران مقابل لبنان شرکت کنم. امیدوارم در بازی بعدی ایران که روز 2 فروردین در کویت مقابل تیم ملی کویت برگزار می‌شود، پیراهن تیم ملی فوتبال ایران را بر تن داشته باشم.
YEMARD

ز چشمت چشم آن دارم ، که از چشمم نیاندازد
به چشمانی که چشمانم ، به چشمان تو مینازد
زکات چشم ، چشمی سوی چشم ما کن
که چشمم را بجز چشمت ، دگر چشمی نمی سازد . . .
     
  
صفحه  صفحه 19 از 192:  « پیشین  1  ...  18  19  20  ...  191  192  پسین » 
ورزش
ورزش

Sports News | اخبار ورزشی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA