انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
فرهنگ و هنر
  
صفحه  صفحه 30 از 49:  « پیشین  1  ...  29  30  31  ...  48  49  پسین »

روزنگار تاریخ جهان


مرد

 
سه تن از مشاهير اروپايي


به ترتيب از راست به چپ: بيکن - بلوم - رابله

نهم اپريل سالروز درگذشت فرانسوا رابله نويسنده فرانسوي و فرانسيس بيكن دولتمرد، نويسنده و فيلسوف انگليسي و زادروز لئون بلوم سياستمدار فرانسوي است. رابله در 1553 و بيكن بسال 1626 درگذشتند و بلوم در 1872به دنيا امد.
بلوم كه يك حقوق دان سوسياليست بود در جريان محاكمه دريفوس شهرت كسب كرد. پس از جدا شدن افراطيون سوسياليست از اين حزب در سال 1920 و تشكيل حزب كمونيست فرانسه، وي حزب سوسياليست را نوسازي كرد و سپس جبهه خلق را مركب از چپگرايان فرانسه به وجود آورد. اين جبهه در انتخابات سال 1936 اكثريت به دست آورد و رابله نخست وزير فرانسه شد. وي نخستين نخست وزير سوسياليست و تنها نخست وزير يهودي فرانسه بوده است. بلوم در سال1950 درگذشت.
هی زمان داره میره
منم یه پسر جوون که حسابی پیره
یه عاشق که از عشقش سیره
__________________
alinumber7
     
  
مرد

 
75 هزار اسير آمريكايي - انتقال پرزجر اسيران


اسيران آمريکايي در حال رفتن به سوي بازداشتگاه

نيروهاي نظامي امپراتوري ژاپن كه بيش از 45 هزار نبودند به فرماندهي ژنرال ناساهارو هوما در جريان حمله به جزاير فيليپين، ششم تا نهم اپريل سال 1942 در منطقه خليج باتان (بتان) واحدهاي نظامي آمريكا را كه نزديك به دو برابر آنان بودند شكست دادند و 75 هزار نفرشان را به اسارت گرفتند.
ژاپني ها اين اسيران و ازجمله مجروحان را به گونه اي كه در عكس ديده مي شود 150 كيلومتر پياده بردند تا به بازداشتگاه رسانيدند. مجروحان در پتو پيچيده مي شدند و هركدام را دو اسير سالم حمل مي كردند (عكس بالا). درباره اين انتقال زجرآور چند كتاب انتشار يافته و فيلم سينمايي تهيه شده است. در همين روز نيروي هوايي ژاپن در شرق سريلانكا ناوهواپيمابر انگليسي «هرمس» و ناوشكن «وامپاير» را غرق كرد.
ژنرال ناساهارو هوما که در پايان جنگ جهاني دوم به چنگ آمريکاييان افتاده بود در اپريل 1946 به جرم اجبار اسيران به پياده رفتن زجرآور که در بالا به آن اشاره رفت اعدام شد.
هی زمان داره میره
منم یه پسر جوون که حسابی پیره
یه عاشق که از عشقش سیره
__________________
alinumber7
     
  
مرد

 
برخي ديگر از رويدادهاي 9 آوريل

351:آتيلا رهبر هون ها شهر «مِس = مِتس» از شهرهاي فرانك نشين (واقع در كشور فرانسه امروز و قبلا متعلق به آلمان) را تصرف و ويران ساخت. ايرانيان هون ها را که قبلا قصد ورود به قلمرو امپراتوري ساسانيان را داشتند به اروپا فراري داده بودند.

685:«بودائيسم» آئين رسمي كشور ژاپن شد.

1747:«سايمون فريسر» امير انگليسي به جرم تحريك بر ضد دولت متبوع به حكم مجلس لُردان اين كشور گردن زده شد. وي آخرين مقام انگليسي بود كه به اين صورت اعدام شده است.

1812:ميان روسيه و سوئد قراردادي امضاء شد كه به موجب آن، از آن پس فنلاند متعلق به روسيه و نروژ از آن سوئد باشد.

1949:بيستم فروردين 1328 نماينده وقت دولت ايران در سازمان ملل به عضويت اسرائيل در اين سازمان راي منفي داد و در همين روز در تهران اعلام شد كه به تصميم دولت وقت، از آن پس لباس (يونيفورم) افسران نيروهاي مسلح ايران به شكل افسران آمريكا خواهد بود و لباس افسران شهرباني كماكان آبي رنگ باقي خواهد ماند.

1973: (1352 ) : نخستين قرارداد بازرگاني ميان تهران و پکن امضاء شد. در آن زمان هنوز مائو در قيد حيات بود و چين نظام سوسياليستي داشت و بر ضد کاپيتاليسم و هر نوع جدايي، نابرابري و تفاوت انسان ها بود.

1976:دولت وقت ايران روابط خود را با كوبا قطع كرد.
هی زمان داره میره
منم یه پسر جوون که حسابی پیره
یه عاشق که از عشقش سیره
__________________
alinumber7
     
  
مرد

 
فلسفه قضاوت


گروتيوس

امروز دهم آوريل زادروز «هوگو گروتيوس» قاضي و فيلسوف هلندي است كه در سال 1583 به دنيا آمد و 62 سال عمر كرد. وي فلسفه قضاوت را به دست داده و همچنين نظر داده است كه برای حفظ صلح جهانی و کنترل رفتار دولت ها و مقام ها، تدوین یک رشته قوانين بين المللي لازم است و این ضوابط بايد برپايه قوانين طبيعي تنظیم شوند، نه منافع و سیاست های برخی از دولت ها [قدرت ها]. وی نوشته است که براي محاکمه و مجازات ناقضان اصول و قواعد حاکم بر روابط ملت ها و بشریت باید یک دادگاه بین الملل وجود داشته باشد. یک سازمان جهاني باید بوجودآید كه بتواند حكم این دادگاه را به اجرا در آورد زيرا كه بدون ضمانت اجرايي حكم، وجود دادگاه بي حاصل است. در قرن بیستم نظرات گروتیوس مورد توجه قرارگرفت و گوشه ای از این نظرات در ایجاد دیوان داوری لاهه و دادگاه کیفری بین المللی بکار رفته است.
هی زمان داره میره
منم یه پسر جوون که حسابی پیره
یه عاشق که از عشقش سیره
__________________
alinumber7
     
  
مرد

 
استقرار هلندي ها در دماغه اميد نيك


منظره دماغه اميد

90 هلندي به رياست «یان وان ري بیك Jan Van Riebeeck» دهم اپريل سال 1652 تصميم گرفتند در منتهي اليه قاره آفريقا و در 170 کیلومتری غرب جايي كه دو اقيانوس هند و اطلس به هم مي پيوندند، مستقر شوند و شهري را بر دامنه و فراز تپه هاي آن جا بنا نهند كه همين «كيپ تاون» امروز ـ دومین شهر بزرگ جمهوري فدرال آفريقاي جنوبي و يكي از سه پايتخت این فدراسیون است و قوه مقننه فدراسیون در آن جا مستقر است. کیپ تاون (به زبان مهاجران هلندی: کاپ ستاد) با حومه اش چهار میلیون جمعیت دارد که تنها 20 درصد این جمعیت از اعقاب مهاجران هلندی هستند.
90 هلندی مورد بحث ششم اپریل 1652 با كشتي وارد آن منطقه شده بودند تا در نيمراه هلند به اندونزي (هند هلند) ايستگاهي رابط برای کشتی ها ايجاد كنند. بارتولوم دیاز Bartolomeu Dias دریانورد پرتغالی نخستین اروپایی بود که در 1486 در جریان تلاش خود برای یافتن راه دریایی اروپا به هندوستان به منتهی الیه قاره آفریقا رسیده و چون در این جا توفان دریا قطع نمی شد نامش را دماغه توفان ها نهاد که پادشاه وقت پرتغال پس از شنیدن گزارش او، این دماغه را دماغه امید نیک The Cape of Good Hope اعلام داشت که باقی مانده است. وَسکو دا گاما ـ پرتغالی دیگر در سال 1497 پس از عبور از دماغه امید نیک به راه خود به سوی هندوستان ادامه داد و به این شبه قاره رسید که سرآغاز استعمار اروپایی بر مشرق زمین است. در آن زمان، به علت تلاطم دائمي و توفان، عبور کشتی ها از دماغه امید نیک به صورت حركت زيگزاگ صورت می گرفت. تلاش اروپاییان برای یافتن راه دریایی هندوستان عمدتا به این سبب بود که در خاورمیانه یک امپراتوری بزرگ و نیرومند (امپراتوری عثمانی) به وجود آمده بود و راه زمینی اروپاییان بسته بود.
چهار سال پيش از استقرار گروه «ري بیك» در منطقه دماغه امید نیک، يك كشتي هلندي در همين منطقه غرق شده بود و سرنشينان آن در همان حوالي با كشت سبزيجات كه بذر آن ها را با خود داشتند زنده مانده بودند و درباره حاصلخيزي و استعداد اراضي منطقه جهت پرورش گاو و گوسفند براي تازه واردين (همراهان ری بیک) داستان ها گفته بودند و باعث تشویق آنان و دیگران به ایجاد یک کلنی شده بودند. مهاجرت از هلند به جنوب آفریقا گسترش یافت و این مهاجرین بعدا خود را بوئر (کشاورز) خواندند. انگلیسی ها از اواخر قرن 19 به سرزمین آنان طمع کردند که به یک رشته جنگ منتهی شد. بوئرها که از جانب آلمان ـ رقیب دولت لندن ـ حمایت می شدند در جریان این جنگ ها چند بار انگلیسی ها را شکست دادند و همین شکست ها و ايستادگي چشمگير بوئرها، آغاز پایان امپراتوری لندن به شمار آورده شده است.
اعقاب مهاجرين هلندي که به نام «افريكانر» ـ گروه سپيدپوستان فدراسيون آفريقاي جنوبي را تشكيل مي دهند تا دهه 1990 با ناديده گرفتن حقوق اكثريت سياهپوست منطقه، يك دولت تبعيض نژادي به وجود آورده بودند و بدون نگرانی از تحریم ها، حتی دارای سلاح اتمی شده بودند و ....



پيشرفته ترين بخش دماغه اميد نيک در دريا که Cape Agulhas (دماغه آگالاس) ناميده مي شود و انتهاي قاره آفريقا است
هی زمان داره میره
منم یه پسر جوون که حسابی پیره
یه عاشق که از عشقش سیره
__________________
alinumber7
     
  
مرد

 
ملكه روشنفكر سوئد و تصميم او به كناره گيري از پادشاهي


ملكه كريستينا

دهم آوريل 1654 كريستينا ملكه روشنفكر و دانشمند سوئد به ملت اين كشور اعلام كرد كه تصميم به كناره گيري گرفته و به سياستمداران سوئد دو ماه مهلت داد كه پادشاه ديگري براي كشور بيابند و تاكيد كرد كه 16 ژوئن از كاخ سلطنتي اثاث كشي خواهد كرد .
وي كه برجاي پدرش آدولفوس نشسته بود هنوز 25 ساله نشده بود كه تصميم به كناره گيري گرفت. آدولفوس داراي فرزند ذكور نبود . سوئد از دير زمان توسط نخست وزير اداره مي شد و پادشاه نقش عمده نداشت.
كريستينا كه پس از او «چارلز گوستاو» پسر عمويش را برجايش نشانيدند داراي تحصيلات عالي و بانويي روشنفكر بود كه بيشتر وقت خود را صرف بحث هاي علمي و فلسفي مي كرد و « دكارت » فيلسوف بلند آوازه فرانسوي و نويسنده تعريف « جامعه » در جلسات بحث كه وي حضور داشت شركت مي كرد. كريستينا بزرگترين حامي و مشوق « دكارت » بود.
كريستينا در طول سلطنت خود نخست همه املاك موروثي خاندان سلطنت را به دولت واگذار كرد و سپس از دولت خواست كه آن ها را به مردم بفروشد. وي بيش از پيش اختيارات پادشاه را محدود كرد و كارها را به نخست وزير سپرد.
كريستينا در استعفا نامه اش نوشت كه ذات او با اين همه تشريفات غير لازم سازگار نيست و او نشستن در كتابخانه و خواندن كتاب و گفتگوي با دانشمندان را ترجيح مي دهد.
هی زمان داره میره
منم یه پسر جوون که حسابی پیره
یه عاشق که از عشقش سیره
__________________
alinumber7
     
  
مرد

 
روسيه حامي صرب ها ، ولي ...

دهم اپريل سال 1826 تزار وقت روسيه به دولت عثماني در مورد سرزمين هاي اسلاو نشين منطقه دانوب از جمله صربستان التيماتوم داد و از اين دولت خواست كه از اين مناطق خارج و بيش از اين متعرض اسلاوهاي همنژاد روس ها نشود. روسيه به خاطر صربستان سه بار با عثماني جنگيد، به حمايت از صرب ها وارد جنگ جهاني اول شد و در جريان جنگ جهاني دوم، آلمان ها را از صربستان بيرون راند، اما در دهه 1990 به دليل ضعف رهبري موفق نشد از حمله نظامي ناتو به همنژادان صرب خود جلوگيري كند.
هی زمان داره میره
منم یه پسر جوون که حسابی پیره
یه عاشق که از عشقش سیره
__________________
alinumber7
     
  
مرد

 
فن سخنرانی عمومی و اهميت آن


تصويري از مجسمه سيسرو

11 اپريل سال 60 پيش از ميلاد سيسرو انديشمند، خطيب، نويسنده و سياستمدار رومي (ايتاليايي) كتاب فن سخنراني عمومي (خطابه) را به پايان رسانيد. وي در مقدمه اين كتاب كه قواعد آن هنوز تدريس مي شود ياد آور شده است: هركس كه بخواهد مقام عمومي داشته باشد بايد در ايراد نطق و دست كم نوشتن مطالبي كه مي خواهد عرضه بدارد مهارت داشته باشد تا موفق شود و اگر احساس كند كه در نوشتن گزارش و نطق نمي تواند به مهارت برسد بايد فردي امين و وفادار را در كنار خود داشته باشد كه گزارش و نطق او را برايش بنويسد. وي در اين كتاب ساختار يك نطق، انتخاب كلمات و تنظيم جملات و حتي طرز ايستادن و اشاره كردن و حركت دست و گردن و صورت را هنگام ايراد نطق عمومي تشريح كرده است. اندرز سيسرو اينك مورد توجه سران بسياري از كشورها به ويژه آمريكاست كه هركدام براي نوشتن سخنراني هاي رسمي خود يك و يا چند نطق نويس دارند.
هی زمان داره میره
منم یه پسر جوون که حسابی پیره
یه عاشق که از عشقش سیره
__________________
alinumber7
     
  
مرد

 
پيروزي در بازي گلف در 102 سالگي! ـ راز طول عمر از زبان اين زن 107 ساله


Elsie

اين زن که «السي مك لين Elsie Mclean» نام دارد، يک Golfer (گلفباز) آمريكايي است و 22 نوامبر 2011 يکصد و هفت ساله شده است. او از 29 سالگي به بازي گلف ادامه مي دهد. يازدهم اپريل 2007 السي با زدن هدف (يك ضرب) از فاصله 108 متري، خبر صفحه اول روزنامه ها شده بود. او راز طول عمر خود را دوري جستن از غم و اندوه اعلام کرده و گفته است که به نظر او، شاد بودن و نيز سرگرم بودن از عوامل طول عمر است.
هی زمان داره میره
منم یه پسر جوون که حسابی پیره
یه عاشق که از عشقش سیره
__________________
alinumber7
     
  
مرد

 
سابقه رسم برگزاری زادروز يک رئيس کشور


سه وروس

يازدهم اپريل زادروز «سه وروس» امپراتور روم است که در 135 ميلادی به دنيا آمد. وی نخستين رئيس يک کشور در جهان بود که امر کرد زادروز او هر سال جشن گرفته شود و مقامات نظامی و کشوری برای گفتن تبريک به ديدار او بروند و هديه ببرند. اين رسم از همان زمان تا به امروز، در بيشتر کشورها ادامه يافته است.
هی زمان داره میره
منم یه پسر جوون که حسابی پیره
یه عاشق که از عشقش سیره
__________________
alinumber7
     
  
صفحه  صفحه 30 از 49:  « پیشین  1  ...  29  30  31  ...  48  49  پسین » 
فرهنگ و هنر

روزنگار تاریخ جهان

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA