انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
مذهب
  
صفحه  صفحه 5 از 22:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  ...  22  پسین »

آیا قرآن تحریف شده است؟


مرد

 
mohan1978: ما خودمون زنده هستیم و حاضر و روشن و واضح میگیم در قرآن تحریف نشده اما در ترتیب ایات خلفا دستکاری کردن و برای این حرف مدارک زیادی داریم

در کتابی که معجزه اصلی پیامبر است و همه اعراب به فصاحت و ضراقت اون اعتقاد دارن مگر ممکن است در یک سوره ایات هیچ ربطی به هم نداشته باشن
این که شما میگی دقیقا میشه تحریف ! همین جابجائی آیات هم تحریف در قرآنه که شما بهش معتقدی!
mohan1978: آیات اول راجب به اینکه خدا اسلام رو در اینروز برای انسانها پسندید

بعد ناگهان همچین حرف مهمی نیمه کاره رها میشه و ایات زیادی میره سراغه یهود و گوشت خر و خوک و شراب

باز دوباره ناگهان حرف حروم حلال قطع میشه و خدا شرط انجام رسالت پیامبر رو منوط به ابلاغ جانشینی علی ع میکنه

آخه کی باور میکنه خدا بی سرو ته حرف بزنه
آره واقعا کی باور میکنه!!
حالا آیات رو میخونیم:
آیه ۱:
اي مؤمنان ! به پيمانها و قراردادها وفا كنيد ( اعمّ از عقدها و عهدهاي مشروع انسان با انسان ، يا انسان با خدا . بعد از ذبح ، خوردن گوشتِ ) چهارپايان براي شما حلال است مگر آنهائي كه ( در اين سوره مستثني مي‌گردد ) و بر شما خوانده مي‌شود . هنگامي كه در حالت احرام هستيد ( يا اين كه در سرزمين حرم بسر مي‌بريد ) شكار ( بَرّي ) را حلال ندانيد . خداوند هرچه بخواهد ( و مصلحت بداند ) حكم مي‌كند .‏
آیه ۲:
‏اي مؤمنان ! ( حرمت‌شكني ) شعائر ( دين ) خدا را براي خود حلال ندانيد ( بدين صورت كه هرگونه كه بخواهيد بدان دست ببريد و در آن تصرّف كنيد ) و نه ماه حرام را ( بدين معني كه در آن بجنگيد ) ، و نه قربانيهاي بي‌نشان و نه قربانيهاي نشانداري را ( كه به بيت‌الله هديّه مي‌گردند ، بدين گونه كه متعرّض چنين حيواناتي يا صاحبان آنها بشويد ) و نه كساني را كه آهنگِ آمدن به خانه خدا را دارند و به دنبال لطف و خوشنودي خدايند ( بدين معني كه آنان را از آمدن بدانجا بازداريد و يا اين كه با ايشان بجنگيد ) . هر وقت كه از احرام به در آمديد و از سرزمين حرم خارج شديد ، شكار كنيد ( و شكار كردن براي شما بلامانع خواهد بود ) . دشمنيِ قومي كه شما را از آمدن به مسجدالحرام باز داشتند ، شما را بر آن ندارد كه تعدّي و تجاوز كنيد . در راه نيكي و پرهيزگاري همديگر را ياري و پشتيباني نمائيد ، و همديگر را در راه تجاوز و ستمكاري ياري و پشتيباني مكنيد . از خدا بترسيد . بيگمان خداوند داراي مجازات شديدي است .‏
تا اینجا که به هم مربوطه و دوتا آیه قوانین رو به مردم نشون میده
آیه ۳:
‏( اي مؤمنان ! ) بر شما حرام است ( خوردن گوشت ) مردار ، خون ( جاري ) ، گوشت خوك ، حيواناتي كه به هنگام ذبح نام غير خدا بر آنها برده شود و به نام ديگران سر بريده شود ، حيواناتي كه خفه شده‌اند ، حيواناتي كه با شكنجه و كتك كشته شده‌اند ، آنهائي كه از بلندي پرت شده و مرده‌اند ، آنهائي كه بر اثر شاخ‌زدن حيوانات ديگر مرده‌اند ، حيواناتي كه درندگان از بدن آنها چيزي خورده و بدان سبب مرده‌اند ، مگر اين كه ( قبل از مرگ بدانها رسيده و ) آنها را سر بريده باشيد ، حيواناتي كه براي نزديكي به بتان قرباني شده‌اند ، و بر شما حرام است كه با چوبه‌هاي تير به پيشگوئي پردازيد و از غيب سخن گوئيد ، همه اينها براي شما گناه بزرگ و خروج از فرمان يزدان است . از امروز كافران از ( نابودن كردن ) دين شما مأيوس گشته‌اند ( و مي‌دانند اين دين ماندگار و جاودانه است ) ، پس از آنان نترسيد و از من بترسيد . امروز ( احكام ) دين شما را برايتان كامل كردم و ( با عزّت بخشيدن به شما و استوار داشتن گامهايتان ) نعمت خود را بر شما تكميل نمودم و اسلام را به عنوان آئين خداپسند براي شما برگزيدم . امّا كسي كه در حال گرسنگي ناچار شود ( از محرّمات سابق چيزي بخورد تا هلاك نشود ) و متمايل به گناه نباشد ( و عمداً نخواهد چنين كند ، مانعي ندارد ) چرا كه خداوند بخشنده مهربان است ( و از مضطرّ صرف نظر مي‌كند و براي او مقدار نياز را مباح مي‌نمايد ) .‏
باز هم قوانین رو بیان میکنه و چیزهای حلال و حروم رو ، پس تا اینجا همه آیات به هم پیوسته هست و در پایان خداوند میگه اسلام رو بعنوان دین براتون برگزیدم و اسلام چیه! همون کارهائی که تو سه آیه آورده و کارهائی که قبلا حکم شده
پس این جابجائی آیات نیست بلکه فهم و استنباط غلط ما هست که فکر میکنیم آیات در مورد ولایت علی هست البته شما فکر میکنید چون من دیگه این عقیده رو ندارم
     
  
مرد

 
mohan1978: حافِظُوا عَلَى الصَّلَواتِ وَ الصَّلاةِ الْوُسْطى‏ (بقره/238)
mohan1978: با اين حساب مطابق اين گفته عايشه، بايد كلمه «وصلاة العصر» از وسط آيه‏اى حذف شده باشد و اين معنايى جز تحريف قرآن ندارد.
خوب برادر من ، صلاه وسطی با " صلاه عصر" دوتاش یکیه دیگه چه لزومی داشته که دوبار بیاره ؟ یعنی اگه حرف شما درست باشه میشده" ونماز عصر ونماز عصر" یعنی تکرار شده ، این نشون میده حرف شما غلطه البته اینو من از آقا رستم پرسیدم و جوابت رو دادم mohan1978: یشان بر اساس روایات صحیح و غیر قابل انکار گفته

برگه ای از قران نزد من بود که در آن به رضاع کبیر و رمی زناکار اشاره شده بود اما روزی بزغاله خانگی ام ان برگه را که در زیر تشکم پنهان کرده بودم خورد
اینهم آقا رستم گفت که اینها دو روایت رو بهم چسبوندن
اولا عایشه گفته که برگه ای از آیات قرآن رو بز خورد و نگفته از بین رفت چون فقط عایشه قرآن رو نمی نوشته و بسیاری دیگه از صحابه که بهشون کاتبان وحی میگفتن هم مینوشتن و اگه آیاتی از قرآن رو بز خورده باشه در نوشته دیگر کاتبان بوده پس تحریفی نمیتونسته صورت بگیره
در مورد رضاع کبیر هم عایشه به آیه قرآن اشاره نمیکنه بلکه به روایتی از پیامبر اشاره میکنه که در مورد یکی از خانواده ها اتفاق افتاد و فتوای پیامبر رضای کبیر بود
اما تشیع اومده و این دو روایت رو جمع کرده و بهم چسبونده

mohan1978: باز بیا بگو رجالش رو بیار عربی اش رو بیار و صد تا حرف دیگه

جالب اینه که وقتی شما از فلان ابن فلان که هیچکی نمیشناسدش بدون ذکر منبع نقل قول میکنی حرفت میشه وحی منزل
خوب راست میگه دیگه کجاست متن کامل روایت ، ایشون از کجا بفهمه که شما درست ترجمه کردی یا نه اگه متن شما رو سرچ کنه که همون چیزی میاد که شما نوشتی
در ضمن خدا وکیلی خیلی از روایاتی که رستم میاره همراه با تصویر کتاب هست و جای شکی نمیزاره که چنین روایتی وجود داره mohan1978: - ابوبکر و عمر در ابتدای خلافت اجازه خواندن قران را به مردم نمیدادند و با جمع اوری قسمتهای مختلف قران نزد مردم اجازه دسترسی مردم به قران را ندادند و حتی با اشاعه دهندگان قران برخورد کرده و مامورانی برای جمع اوری قرانهای موجود نزد مردم گسیل میداشتند

در ابتدای خلافت همه صحابه قرآن رو از حفظ بودن و عمر و ابوبکر اگه میخواستن هم نمیتونستن مانع خوندن قرآن بشن mohan1978: با توجه به محدود بودن کاتبان وحی در هیچ یک از مراتب تکمیل قران از علی ع دعوت نکردند
علی علیه السلام در همه امور مشاور خلفا بوده از جمله گرد آوری قرآن در ضمن اگه دخل و تصرف یا جابجائی در قرآن صورت گرفته بود امام علی میبایست در زمان خلافتش اونو اصلاح میکرد
mohan1978: اهل سنت بهانه های زیادی برای عدم اجازه قرائت و نشر قران در دوران خلافتشان میاورند مثل دوستمون رستم که میگه این کار رو برای حفظ قران میکرده ؟؟؟؟؟؟
ایشون گفته عدم اجازه نوشتن احادیث برای این بود که روایات پیامبر با آیات قرآن اختلاط نشه و ابتدا قرآن جمع آوری بشه بعد بپردازن به روایات
mohan1978: البته یک نفر نیست بگوید مگر عمر از خدا داناتر و توانا تر بوده که میخواسته قران را حفظ کنه وقتی خوده خدا گفته قران رو حفظ میکنه
بالاخره کی قرآن رو حفظ کرده ، خداوند؟ که در اینصورت بنده اون نمیتونسته درش دست ببره و جابجاش کنه یا عمر
Ssaammiinn: قرآن اصلا قابل تحریف نیست. همه انسان های دنیا هم جمع بشن نمی تونن تحریفش کنن.
آفرین Ssaammiinn: فقط موضوع رو بگم تا یادتون بیاد که وقتی بت پرستان در مکه جمع شدند و خداوند آیه رو نازل کرد به پیامبر گفت که بهشون بگو اگه میتونید یه آیه یا اصلا آیه هم نه ی کلمه مثل قرآن بیارید.که نتونستن. خدا این رو فقط به بت پرستان نگفت منظورش تمام انسان ها بود حتی خود پیامبر یعنی اگه پیامبر هم میخواست نمی تونست جمله سوره ای آیه ای مثل قرآن رو بیاره و از خودش بگه. چه برسه به دیگران. قرآن چیز خیلی نابی هست هم از لحاظ نوشتاری هم از لحاظ متن عربی
یکی نیست به این آقا موهان اینها رو بفهمونه mohan1978: اولا در منابع شیعی چیزی ندارن که بهش اتکا کنن گاهی یک روایت میارن که اونهم اشتباهه مثل اینکه میگن خونه علی ع در و سقف نداشته

ما هر چی نقل میکنیم از کتب خودشون و جالبه که مار
نه دلیلش اینه که تشیع کتب معتبر ی مثل اهل سنت ندارن یعنی ما هر چی داریم برگرفته از کتب اونهاست مثل تارخ قبل از اسلام ما که بر گرفته از مورخان یونانی و رومی هست
     
  
مرد

 
apadanakamali: پس این جابجائی آیات نیست بلکه فهم و استنباط غلط ما هست که فکر میکنیم آیات در مورد ولایت علی هست البته شما فکر میکنید چون من دیگه این عقیده رو ندار
شما چقدر ماهرید


از آیه ۱ تا ۳ رو اوردیدو اثبات شد من اشتباه میکنم

برادر گرامی من سیر ایات رو از ایه ۵ تا جایی که به پیامبر امر میکنه علی را به جانشینی معرفی کند است نه ۳ تا ایه

سوره مائده فکر میکنم حدود ۱۲۰ تا ایه داشته باشه

apadanakamali: خوب برادر من ، صلاه وسطی با " صلاه عصر" دوتاش یکیه دیگه چه لزومی داشته که دوبار بیاره ؟ یعنی اگه حرف شما درست باشه میشده" ونماز عصر ونماز عصر" یعنی تکرار شده ، این نشون میده حرف شما غلطه البته اینو من از آقا رستم پرسیدم و جوابت رو دادم
فک نکنم ادم زنده ولیل وصی بخواهد شما خودت محبت کن جواب بده اگر هم نه مرید سازی برای اقا رستم نکن

ضمنا این پست ماله کجا و کی هست ؟؟؟

اول اشاره کن پست کجاست تو پستهای اخر همچین چیزی ننوشته بود م

apadanakamali: در ابتدای خلافت همه صحابه قرآن رو از حفظ بودن و عمر و ابوبکر اگه میخواستن هم نمیتونستن مانع خوندن قرآن بشن
عجب : قرانی که هنوز جمع نشده بوده رو از حفظ بدن اونهم همه صحابه

apadanakamali: علی علیه السلام در همه امور مشاور خلفا بوده از جمله گرد آوری قرآن در ضمن اگه دخل و تصرف یا جابجائی در قرآن صورت گرفته بود امام علی میبایست در زمان خلافتش اونو اصلاح میکرد
حضرت علی هرگاه کیان اسلام رو در خطر میدید دخالت میکرد و البته در طول خلافت اون ۳ نفر خونه نشین بود و مشغول کشاورزی و وقف

کی گفته علی ع در جمع اوری قران حتی حضور داشته ....

apadanakamali: بالاخره کی قرآن رو حفظ کرده ، خداوند؟ که در اینصورت بنده اون نمیتونسته درش دست ببره و جابجاش کنه یا عمر
حدود و صغور قرآن حفظ شده و خدا قول حفظ اون رو داده

apadanakamali: نه دلیلش اینه که تشیع کتب معتبر ی مثل اهل سنت ندارن یعنی ما هر چی داریم برگرفته از کتب اونهاست مثل تارخ قبل از اسلام ما که بر گرفته از مورخان یونانی و رومی هست
لطفا چشم باز کنید و ببینید کجا روایانت ما در کتب اهل سنت پیدا میشه

این چه حرفیه

اگر ما همه احادیث رو یا حتی قسمتی از اون رو از اونها گرفته بودیم باید شباهت هم داشتیم

تفاوت احادیث ما زمین تا اسمونه شما چی میگید
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"

Signature
     
  
مرد

 
apadanakamali: اینهم آقا رستم گفت که اینها دو روایت رو بهم چسبوندن
گفتم که شما لطفا سخنگوی اقا رستم نشو ایشون خودش بالغ است

ضمنا کجا و کی دوتا روایت به هم چسبیده

عایشه خیلی واضح حرف زده

رو شن مثل روز گفته ایه رضاع کبیر روی یک برگه زیر تشکش بوده ولی بز خونه اش اون رو خورده

الان هم که ایه رضاع کبیر در قران نیست یعنی قران این ایه و ایه رجم رو کم داره و این یعنی اعتقاد به کسر دار بودنه قرآنه

شما حرفهای روشن و واضح رو نمیبینید

عمر هم روشن واضح گفته بود

دو متعه در زمان رسول خدا ازاد بود که من ))دقت کن گفته من...من .....من (( آنرا حرام اعلام میکنم

و این یعنی حرام کردنه حلاله خدا و بدعت
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"

Signature
     
  
مرد

 
shytoonak_abi: عثمان صلی الله عليه وسلم
از کی برای عثمان صلی الله میگید فکر کردم این ماله پیامبره

rostam91: خود صحیفه‌ی ابوبکر صدیق که اساس مصحف عثمان بود
ابوبکر و عمر در سالهای اول حکومت غاصبانه شان خواندن قران و حدیث را ممنوع کردند و کسانی را به ولایات میفرستادن تا اونها رو جمع آوری و از بین ببرند لذا در اون مدت بسیاری از دست نوشته ها از قران و احادیث پیامبر را به عناوین واهی سوزاندند

سپس با توجه به اینکه کاتبان اصلی انگشت شمار بودند بوسیله انان مصحف را جمع اوری کردند اما از علی بعنوان اصلی ترین کماتب دعوت نکردند

در زمان عثمان هم این اتفاق افتاد و باز علی را دعوت نکردند و بر اسا تلقی خودشان قران را جمع اوری کردند

فکر کردید از بین دوسه نفر کاتب وحی چرا همواره علی را دعوت نمیکردند


دلیل اینه که خواستند در ترتیب ایات دستکاری کنند

کسی که قران بخونه متوجه میشه در بسیاری اتز سوره ها مطالبی نقل میشه که قسمت اول اون مثلا سال ۳هجری و در مدینه اتفاق افتاده ولی قسمت دوم اون مثلا سال ۱ قبل از هجرت و در که اتفاق افتاده

یا مثلا اول سوره داره در مورد یک مسئله مهم و خاص بحث میکنه ناگهان از آیه ده یک مسئله عمومی و معمولی عنوان میشه باز از آیه ۳۰ ادامه همون مسئله مهم و خاص ÷یگیری میشه و ....

اینها نتیجه جمع اوری قران توسط یک ادمن نا کارشناس و بدون علم است که با انگیزه سیاسی این کار رو کرده
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"

Signature
     
  
مرد

 
apadanakamali: نه دلیلش اینه که تشیع کتب معتبر ی مثل اهل سنت ندارن یعنی ما هر چی داریم برگرفته از کتب اونهاست مثل تارخ قبل از اسلام ما که بر گرفته از مورخان یونانی و رومی هست
اولا شما خودت رو شیعه معرفی نکن

اگر شیعه هستی اول هادتین را بعلاوه شهادت به امامت و ولایت علی ع و اولادش تا امام زمان بده و بعد بر غاصبین و دشمنان علی لعن کن بعد بگو شیعه ای والا به نظر من شما یک سنی هستی که قدری هم ناشی و ناوارد است

معتبر ؟؟؟؟

فرق تاریخی کتب اصلی ما و شما ۲۰۰ ساله اما در عوض ما احادیث رو از اهل بیت گرفتیم که مورد وثوق همه هستند اما اهل سنت سینه به سینه به رسول خدا رسوندن که اعتماد به اون راویان به اندازه اعتماد به اهل بیت رسول خدا در راستگویی نیست

ضمنا ما عمده راویان اهل سنت رو بواسطه صادق نبودن و داشتن مشکلات نسبی اصلا قبول نداریم

مثلا ابوهریره

کسی که با توجه به زمان مجاورتش با پیامبر در یک محاسبه ساده فهمیدیم به ازای هر ۳ دقیقه حضور در محضر پیامبر یک حدیث نقل کرده

دقت کن یعنی فرض بر اینکه پیامبر در زمان حضور ابوهریره در مدینه اصلا نخوابیده باشه و هیچکار دیگه هم نکرده باشه و اصلا از کنار ابوهریره هم دور نشده باشه باید هر سه دقیه یک حدیث به ابوهریره یاد میداده که به تعداد روایات نقل شده اش برسه

خداوکیلی به همچین ادمی که در طول ۲ سال مجاورت با پیامبر ۱۲۰۰۰ حدیث از ایشون نقل کرده میتوان اطمینان کرد


شما به انصاف اهل سنت پی ببرید که از علی ع یک صدم این تعداد روایت در کل صحیحین وجود نداره از علی که از لحظه بعثت تا وفات یار همیشگی و همراه دائم پیامبر بوده ۲۰۰ تا حدیث هم نقل نشده امنا از ابوهریره که دوسال با نبی اسلام بوده ۱۲۰۰۰ حدیث

بعد به این کتب میگن معتبر
سعی کن از گناه نفرت داشته باشی نه از گناهکار.
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت کاملا توضیحش بدی ! "آلبرت انیشتین"

Signature
     
  
مرد

 
ابوبکر و عمر در ابتدای خلافت قران ها رو میسوزوندن و روایات رو از بین میبردن و ارائه قران به غیر از طریق اونها ممنوع بود

تا ا زمانی فراغت تونستن قرانی رو جمع اوری کنن و جالب اینه که به عنوان اصلی ترین کاتب وحی از علی ع در جمع اوری قران اصلا استفاده نشد

همین قران در زمان عثمان بازبینی و تکمیل شد اما باز هم از علی ع دعوت نشد

لذا با توجه به مشخصات ظاهری کاملا واضح است که در قران علیرغم عدم وجود تحریف در نوشته ها اما ایات جابجا شده است

مثلا ما سوره هایی داریم که ایات اون با هم کاملا نا مرتبط هستند

یا در سوره ای که مدنی هست و قاعدتا بایذدر مدینه صادر شده است قسمتی از اتفاقی که در مکه افتاده قید شده

خصوصا که در سوره هایی که مکی است و باید قبل از هجرت نازل شده اشاره به اتفاقاتی شده که در مدینه یعنی چند سال بعد رخ داده


لذا قران مورد جمع اوری عثمان عین قرانی که با ترتیب و یکجا بخ گیامبر نازل شده تفاوت داره

اما در اقوال اون تحریف نشده و فقط برخی ایات جابجا شده

فرض کنید سخنرانی در یک مجلس ابتدا در مورد یک قصه حرف زده و سپس بر اساس نتیجه اون قصه دیگری رو عنوان کرده و بعد در هنگام ظبط ابتدا قصه دوم ضبط بشه و بعد قصه اول

هرچن هر دو قصه کاملا گفته شده و هر کدوم نتیجه ای داره اما منظور گوینده کامل و رسا نمیرسه

با توجه به اعجاز خدا هر کدام از ایات و مجموع انان دارای مضامین مستقل و جمع هستند و این اعجاز قران هم هست که هر ایه اون میتونه معنی مستقل هم بده و هم میتونه در غالب سوره معنا دار باشه

مثال این جابجایی سوره مائده است

که ناگهان مسئله مهمی مثل اکمال دین رها میشه و به حلال و حرام و روابط میپردازه و بعد باز ناگهان بر میگرده به همئن قصه تکمیل دین و اینکه پیامبر باید اون رو ابلاغ کنه

جالبه که سنی ها نمیدونم میخوان بگن پیتامبر چی رو باید ابلاغ میکرده که اینقدر مهمه که خدا میگه اگر ابلاغ نکنی رسالتت کامل نیست

انمری که پیامبر بخاطر اون مردم رو جکمع میکنه رفته ها رو میگه بیان و کوهی از زین ها درست میکنه و اون حرف رو میزنه


سنی ها میگن میخواسته به مردم بگه علی رو دوست داشته باشین ولی واقعا ااین حرف درست به نظر نمیاد چون بارها قبل اونهم گفته و برای این حرف اینهمه مقدمه لازم نبوده
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
مرد

 
siavash_khob: قرآن به مدت ۲۳ سال به محمد به قول مسلمانان نازل میشده و اخرین ایه هم که ۱۵ روایت مختلف در مورد اون وجود داره بیشتر دلالت به این داره که اخرین ایه بین ۷ الی ۷۰ روز(۱۸ ذی حجه -۲۱ صفر سال دهم هجرت) قبل از فوت محمد(۲۸ صفر) نازل شده است پس اینکه فکر کنیم قرآن قبل از فوت محمد گردآوری شده منطقی نیست.
قرآن توسط چند نفر کتاب وحی نگاشته میشد مانند علی ع که روز شب رو با پیامبر همراه بودند و یکبار هم کل قران نازل شد در شب قدر

لذا در زمان رسول خدا هم قران کامل بوده اما به معنای یک کتاب امروزی که تقریبا غیر ممکن بوده اون زمان بر پوست مینوشتن و حجم یک قران کامل با نوع رسم الخط کوفی بالغ بر چندین اتاق بزرگ میشده

siavash_khob: ........ صحبت شده و حدود ۱۳۰ ایه دیگر هیچ ربطی به زن نداره یا درباره جهاده یا قوم بنی اسرائیل و......مثل اینکه رشته کلام از دست خدا در رفته است ...شاید هم کسانی که قران رو جمع آوری کردن نتونستن یه چینش مناسب برای ایات پیدا کنند
این عقیده شیعه است که معتقده قران کم و زیاد نشده اما چینش اون توسط جمع اورندگان رعایت نشده لذا در قران به سوره هایی بر میخوریم که مکی هستند اما در اونها ایاتی هست که شان نزول اونها به مدینه برمیگرده و بلعکس

این اتفاق به دو دلیل افتاد
اول عدم استفاده از علی ع درتنظیم و جمع اوری قران و دوم تعمد عثمان

siavash_khob: آتش زدن قرآن توسط عثمان رو میشه یکی از دلایل تحریف قران دانست..اگر الله خودش به تنهایی قادر به حفظ قران از تحریف بود که عثمان حراق المصاحف؛ آتش زننده مصحف ها نامیده نمیشد .
تفاوت در اصل قران نبوده بلکه در قرائت ها بوده و هنوز هم ما چند نوع قرائت داریم و برخی لازم میدونن هر چند نوع رو اعمال کنن مثل مصطفی اسماعیل قاری مشهور مثل قرائت حفص از عاصم که کلمه اولی رو اولا میخونه

این تفاوت به مشکل نقطه نداشتن رسم الخط کوفی برمیگرده وقتی کلماتی مانند ))) تسعون...یا ...سبعون نوشته میشده قابل تفکیک نبوده به همین دلیل هم الان بین شهادن زهرا س اختلاف هست



در قران تفسیر و درک ایات رو بارها و بارها به صادقین و راسخین و ....احاله کرده و مشخصا هیچ کس نمیتونه ابراز کنه که صادق است یعنی هرگز دروغ نمیگوید و یا راسخ است و هرگز در دین او خللی نبوده

غیر از ۱۴ معصوم علیها سلام

لذا شیعه معتقد است باید تفسیر قران رو از معصوم اخذ کرد و

در بابا تحریف قران در شیعه و سنی روایاتی هست که دلالت داره اما دارای سند محکم نیستند

تنها سند محکم به خبری از عایشه بر میگرده که گفت ایات رجم و راع کبیر ( شیر دادن به مرد بزرگسال برای محرمیت و سنگسار ) نزد من و زیر تشکم بود که روزی بز ی از حیاط به داخل امد و انرا خورد

چون الان همچین ایاتی در قران وجود نداره پس نشون میده اهل سنت معتقدند که قران دارای نقص در این دو آیبه است

siavash_khob: ، فرمودند: "ان القرآن لايهاج اليوم و لايحول‌"؛ يعني بعد از اين‌، كسي حق ندارد در قرآن تغييري ايجاد كند و قرآن بايد به همين صورت بماند. اين خواهد بود تا هنگامي كه امام زمان (ع‌) ظهور كند و بر اساس منابع روايي شيعه‌، مصحف علي‌(ع) را كه از نظر تنظيم بر همه مصحف‌ها برتري دارد، جايگزين كند. (1)
کامل ترین مصحف نزد علی ع بود لکن از علی ع برای اجمع اوری قران نه در زمان ابوبکر و عمر و نه در زمان عثمان که بیشتر مربوط به نقطه گذاری و جمع قرائت ها بود دعوت نشد و این مصحف نزد ایشان باقی ماند که ترتیب نزول و ترکیب سوره ها دقیقا بر اساس واقعیت است
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
مرد

 
با این که من از منتقدان خدای ادیان ابراهیمی هستم و قرآن رو کلام خدا نمی نونم به حساب بیارم و دلایل زیادی رو هم در این باب می تونم ارائه بدم ولی یک مسئله ای که هست و هنوز عاملی به حساب می آد که منو به این باور می کشونه که قرآن کلام خدا میتونه باشه و حضرت محمد پیامبر خداست و در نتیجه خدایی وجود داره پیشگوییهاییست که در مورد ظهور حضرت محمد ارائه شده،مثلا در کتب عهد عتیق مثل تورات پیشگویی عایی هست که اگر خواستید اون پیشگوییهارو اینجا قرار میدم.آیا این پیشگوییها خدا رو اثبات نمی کنه؟(البته برای این پیشگوییها می شه توجیهات بسیاری پیدا کرد ولی... آیا کسی نظری در مورد پیشگوییها داره؟)
     
  ویرایش شده توسط: naashenas   
مرد

 
ranngold: مگر میشه که در طول این همه سال (۱۴۰۰ سال) و با وجود این همه آخوند تحریف نشده باشه ؟؟!!!!!!!!!!!!!

قران حسابش با اخوند و مفتی و .....فرق داره

اخوند ها تحریف میتونن بکن و احادیث رو دستکاری کنن

اما قران رو به چند دلیل نمیتونن

۱- هارمونی ونوع دقیق نگارش و نزول قران
۲- فراوانی نسخه ها که در صورت تحریف فاش میشد
۳-حافظان قران که از صدر اسلام تا کنون بوده اند احتمالا کمک کرده در حفظ

و از همه مهمتر تایید خدا در حفظ قران است

همچنین به هر حال در صورت تحریف هم باید سر و صدا هایی بلند میشد مثل اعتراض به خمس و ....
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
صفحه  صفحه 5 از 22:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  ...  22  پسین » 
مذهب
مذهب

آیا قرآن تحریف شده است؟

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA