انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
Homosexuals - همجنسگرایان
  
صفحه  صفحه 3 از 40:  « پیشین  1  2  3  4  5  ...  37  38  39  40  پسین »

خبرنامه رنگین کمان



 
ازدواج همجنسگرایان در نیومکزیکو
روز ۵ شنبه،دیوان عالی کشور در نیومکزیکو در آمریکا ازدواج همجنس‌گرایان را قانونی کرد و اعلام کرد : نادیده گرفتن حق ازدواج برای زوج‌های هم‌جنس خلاف قانون اساسی است.




منبع : همجنسگرا و حقوق
     
  

 
نامه ی سرگشاده به دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور ایران


سازمان دگرباشان جنسی ایران (ایرکو) به همراه دیده بان حقوق بشر، عفو بین الملل و کمیسیون بین المللی حقوق بشر همجنسگرایان (IGLHRC) در نامه ی سرگشاده به دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، نگرانی خود را از آزار سازمان یافته افرادی که دگرباش جنسی یا جنسیتی تصور می شوند ابراز داشتند.

برای دریافت متن نامه،به لینک منبع خبر رجوع کنید.

منبع : ایرکو
     
  

 
اعزام دو ورزشکار هم‌جنسگرا آمریکایی به افتتاحیه المپیک سوچی


آمریکا در واکنش به نقض حقوق اقلیت‌های جنسی در روسیه، مقامات ارشد خود را برای افتتاحیه المپیک زمستانی سوچی اعزام نمی‌کند. طبق تصمیم اوباما، هیئتی ویژه با همراهی دو ورزشکار زن‌ هم‌جنس‌گرا در این مراسم حضور می‌یابند.
انتقاد و اعتراض دولت‌های غربی به محدودیت‌های موجود علیه دگرباشان جنسی در روسیه ادامه دارد. بسیاری از رهبران دولتی در واکنش به نقض حقوق این‌گروه، برنامه حضور در مراسم افتتاحیه المیپک زمستانی سوچی را لغو کرده‌اند.

دولت آمریکا هم در واکنش به این موضوع، مقامات ارشد خود را به مراسم افتتاحیه المپیک سوچی نمی‌فرستد. رئیس‌جمهور ایالات متحده هیئتی را برای شرکت در مراسم تعیین کرده که دو ورزشکار هم‌جنسگرای زن نیز در میان آن‌ها هستند.

بیلی جین کینگ، تنیس‌باز و کیتلین کهو، بازیکن هاکی روی یخ، ورزشکارانی هستند که گرایش جنسی خود را مدت‌هاست آشکار کرده‌اند. بیلی جین‌کینگ، در زمینه دفاع از حقوق دگرباشان نیز فعالیت می‌کند.

کاخ سفید اعلام کرده که سرپرستی هیات آمریکا، بر عهده خانم جانت ناپولیتانو، وزیر پیشین امنیت داخلی خواهد بود.

سفیر آمریکا در روسیه، پیش‌تر تاکید کرده بود که آمریکا قصد تحریم بازی‌های زمستانی سوچی را ندارد و هیئتی را برای حضور در مراسم افتتاحیه آن به روسیه اعزام می‌کند.

غیبت مقامات اروپایی در افتتاحیه المپیک سوچی

فرانسوا اولاند، رئیس جمهور و رولان فابیوس، وزیر خارجه فرانسه، یوآخیم گاوک، رئیس‌جمهور آلمانو ویویان ردینگ، کمیسر قضایی اتحادیه اروپا از جمله مقامات اروپایی هستند که در همبستگی با اقلیت‌های جنسی روسیه، به مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی سوچی نمی‌روند. یواخیم گاوک، رئیس‌جمهور آلمان گفته است از ورزشکاران آلمانی در زمان بازگشت از المپیک، در شهر مونیخ استقبال خواهد کرد.

انتقادهای جهانی به قانونی باز می‌گردد که هرگونه تبلیغ برای هم‌جنس‌گرائی را ممنوع کرده و مشمول مجازات می‌داند. بر اساس این قانون، افراد خطاکار به پرداخت جریمه نقدی تا ۱۲ هزار و پانصد یورو محکوم می‌شوند.

قانون منع "تبلیغ هم‌جنسگرایی" از ۳۰ ژوئن در روسیه به مرحله ‌اجرا گذاشته شده است. بر اساس گزارش "اداره ‌مهاجرت" این کشور، از آن هنگام تاکنون ۴ هلندی به دلیل نقض این قانون، برای سه سال، حق ورود به روسیه را از دست داده‌اند.

صدراعظم آلمان به سوچی می‌رود

صدراعظم آلمان اما تمایل خود برای حضور در المپیک سوچی را کتمان نکرده است. آنگلا مرکل در گفت‌وگویی رادیویی اظهار داشته که بارها در المپیک‌های مشابه حضور داشته و این بار نیز مایل است بازی‌ها را تماشا کند. برنامه و جزئیات سفر مرکل به سوچی هنوز روشن نیست.

رسانه‌های آلمانی در روزهای گذشته خبر داده بودند که مرکل از لغو سفر رئیس‌جمهور آلمان به سوچی خشنود نیست. صدراعظم آلمان اعلام کرده که پیشاپیش در جریان تصمیم گاوک قرار نگرفته بود. وی افزوده که این چیز مهمی نیست و می‌تواند مانند همیشه با رئیس‌جمهور همکاری داشته باشد.

تصمیم یوآخیم گاوک در عدم شرکت در المپیک سوچی، انتقادهای بسیاری را در محافل سیاسی و رسانه‌ای آلمان برانگیخت. رسانه‌های آلمانی نوشته بودند که رئیس‌جمهور آلمان، المپیک زمستانی سوچی را تحریم کرده است. اما دفتر وی در قبال تایید یا تکذیب این خبر سکوت اختیار کرد و تنها عدم اطلاع آنگلا مرکل از این تصمیم را نادرست خواند.

این نخستین بار است که روسیه میزبان بازی‌های المپیک زمستانی است. پیش‌تر تنها مسابقات المپیک تابستانی در سال ۱۹۸۰ در مسکو برگزار شده است. بازی‌های المپیک زمستانی سوچی از ۷ تا ۲۳ فوریه سال ۲۰۱۴ برگزار خواهند شد.


منبع : ایرکو
     
  
↓ Advertisement ↓
TakPorn

 
سپاه ثارالله کرمان ۹ سایت اینترنتی از جمله دگرواژه را هک کرد

به گزارش خبرگزاری‌های فارس و ایسنا، سپاه ثارالله استان کرمان گفته که ۹ سایت و پایگاه اینترنتی را هک کرده است.

بر اساس این گزارش، سایت های ندای سبز آزادی، نوروز، استان بان، سبزنامه، نوگام، سی میل، آپی نیون، سیزپروکسی و دگرواژه از جمله سایت هایی هستند که مورد حمله قرار گرفته اند. تعدادی از این سایت ها از دسترس خارج شده اند، اما به عنوان نمونه، سایت استان‌بان برای کاربران قابل دسترس است.

روابط عمومی سپاه کرمان در همین رابطه گفته است: "نیروهای سایبری اطلاعات سپاه ثارالله کرمان در عملیاتی فنی و گسترده در فضای مجازی تعداد ۹ سایت و پایگاه اصلی معاند با نظام جمهوری اسلامی را هک کردند."

سپاه ثارالله در توضیح این اقدام گفته است که این سایت ها "با هزینه میلیونی و حمایت فتنه گران طراحی شده بودند".

چندی پیش اکلیک حمد قربانی، معاون دادستان کرمان اعلام کرد که سازمان اطلاعات سپاه پاسداران ۱۶ نفر از "فعالان سایبری مرتبط با بیگانگان" را در کرمان به اتهام " اقدام علیه امنیت ملی از طریق همکاری با شبکه‌های بیگانه و طراحی سایت و تولید محتوا برای سایت‌های ضد انقلاب به منظور براندازی نظام" دستگیر کرده است.

همزمان با اعلام این خبر از سوی معاون دادستان کرمان، کلیک سایت" نارنجی" که در حوزه اطلاع رسانی آی تی در ایران فعالیت دارد گزارش داد که شش نفر از نویسندگان و اعضای فنی این سایت توسط سپاه پاسداران دستگیر شده اند.

پیش از آن، سایت کلمه در گزارشی نوشته بود که سازمان اطلاعات سپاه دستگیری گروهی از فعالان در شبکه‌های اجتماعی و برخی سایت‌های شناخته‌شده را آغاز کرده است.


منبع : بی بی سی
     
  

 
ملکه بریتانیا ریاضی‌دان همجنسگرا را عفو کرد

آلن تورینگ حدود شصت سال پس از مرگ مشمول عفو شد
ملکه بریتانیا با امضای قانونی، آلن تورینگ، از پایه‌گذاران علوم کامپیوتر، منطق‌دان، رمز نگار و متخصص کشف رمز و مخترع "ماشن تورینگ" را عفو کرده است.

روز سه شنبه، ۳ دی (۲۴ ژانویه)، اعلام شد که با توشیح سلطنتی مصوبه پارلمان راجع به عفو آلن تورینگ که به دلیل همجنسگرایی به مجازات کیفری محکوم شده بود، این پژوهشگر برجسته بریتانیایی شصت سال پس از مرگ، مشمول بخشودگی شده است.

آلن تورینگ به خصوص به خاطر موفقیت در زمینه کشف رمز پیام‌های تشکیلات اطلاعاتی ارتش آلمان در خلال جنگ دوم جهانی از اشخاص موثر در پیروزی متفقین در جنگ دوم جهانی محسوب می‌شود.

علاوه بر این، از او به عنوان یکی از پایه‌گذاران علوم کامپیوتر نام برده می‌شود که تحقیقات موثری در زمینه شکل‌بندی اطلاعات برای کاربرد در کامپیوترهای بعدی انجام داد.

یکی از معروف‌ترین دستاوردهای علمی او، ابداع "ماشین تورینگ" در زمینه شکل‌بندی روش الگوریتم و محاسبه است که در توسعه علوم کامپیوتری و هوش مصنوعی تاثیر فراوان داشته است.

آلن تورینگ در سال ۱۹۱۲ در لندن متولد شد و در دانشگاه کمبریج بریتانیا در رشته منطق ریاضی تحصیل و تدریس کرد و بعدها در دانشگاه پرینستون آمریکا نیز به تحقیقات پرداخت.

در جریان جنگ دوم جهانی، در تشکیلات محرمانه موسوم به "مدرسه دولتی رمز و سایفر" که بعدها مقر ارتباطات دولتی نام گرفت، مشغول به کار شد. مهمترین وظیفه این مرکز، تولید رمز برای تشکیلات نظامی بریتانیا و همزمان، تلاش برای کشف رمز نیروهای آلمانی بود.



گفته می‌شود که ماشین کشف رمز تورینگ نقش مهمی در پیروزی متفقین ایفا کرد
گفته می‌شود که تحقیقات تورینگ در زمینه کشف رمز نیروهای آلمانی در موفقیت متفقین در شماری از مهمترین نبردهای جنگ دوم، از جمله نبرد آفریقا و ایتالیا و همچنین جلوگیری از حمله نیروی دریایی آلمان به کشتی‌های تجاری و نظامی متفقین اهمیت فراوان داشت.

پس از جنگ، آلن تورینگ ضمن فعالیت در مراکز تحقیقاتی، در زمینه منطق و علوم کامپیوتری در دانشگاه منچستر به تدریس و تحقیق پرداخت.

علاوه بر تحقیقات علمی، تورینگ در ورزش هم فعالیت داشت و در دو ماراتن موفقیت‌هایی به دست آورد.

محکومیت و عفو

در اوایل سال ۱۹۵۲، آلن تورینگ مرد جوانی به نام آرنولد ماری را در منچستر ملاقات کرد که به برقراری رابطه بین این دو منجر شد.

کوتاه مدتی پس از آن، خانه تورینگ در منجستر مورد سرقت قرار گرفت و در جریان تحقیقات پلیس پیرامون این سرقت، ماجرای ارتباط جنسی او با آرنولد ماری فاش شد. کشف این ارتباط به بازداشت و تحقیقات از آلن تورینگ و در نهایت، پیگرد قانونی او انجامید.

قوانین بریتانیا در آن زمان، همجنسگرایی را جرم و قابل تعقیب می‌دانست و برای آن مجازات کیفری در نظر گرفته بود.




تورینگ در رشته دو ماراتن هم موفقیت‌هایی به دست آورد
پس از محکومیت قضایی، آلن تورینگ با انتخاب بین زندان یا معالجه پزشکی برای "درمان" انحراف جنسی خود مواجه شد و مجازات دوم را انتخاب کرد. این مجازات شامل یک دوره درمان با هورمون برای سرکوب میل جنسی بود.

گفته می‌شود که این دوره درمانی، در ابتلای آلن تورینگ به افسردگی شدید موثر بود و همین مشکل روانی بود که سرانجام به خودکشی او در ژوئن سال ۱۹۵۴ منجر شد.

در سال ۱۹۶۲، پارلمان بریتانیا با اصلاح قوانین راجع به همجنسگرایی، ارتباط جنسی بین افراد بالغ همچنس را از شمول جرایم کیفری خارج کرد.

در سال ۲۰۰۹، گردآوری امضا برای درخواست بخشودگی آلن تورینگ در بریتانیا آغاز شد. گوردون براون، نخست وزیر وقت، از سوی دولت، از نحوه برخورد با تورینگ ابراز تاسف کرد اما گردآورندگان امضا، بر عفو رسمی او اصرار ورزیدند و طی چند سال بعد، توانستند چند هزار امضا درحمایت از خواست خود جمع کنند.

در تابستان سال ۲۰۱۲، طرح عفو آلن تورین در مجلس اعیان به جریان افتاد و همزمان، شماری از شخصیت‌های علمی بریتانیا، در نامه‌ای به دیوید کامرون، نخست وزیر، خواستار حمایت دولت از این طرح شدند.

این طرح در ماه اکتبر سال جاری در مجلس اعیان تصویب شد و پس از تصویب در مجلس عوام، روز سه‌شنبه با عنوان مصوبه برخورداری آلن تورینگ از عفو سلطنتی، توشیح و به قانون تبدیل شد.


منبع : بی بی سی
     
  

 
شکایت انجمن روانشناسی ترکیه علیه نهادهای مسئول پخش داروی "درمان همجنسگرایی"
انجمن روانشناسی ترکیه در تاریخ ۲۶ دسامبر بیانیه ای را مبنی بر ادامه ی فعالیت های خود علیه اقدامات خلاف اخلاق و اصول علمی و حرفه ای منتشر کرد و عنوان کرد؛ "برای حفظ سلامت اجتماعی و جایگاه حرفه ای خود پیگیری قانونی خواهد کرد". این اعلامیه مربوط می شود به پخش دارویی به نام "هموفین" که عرضه کنندگانش ادعا می کنند "بیماری همجنسگرایی" را درمان می کند. متن اعلامیه از این قرار است.

به این وسیله اعلام می کنیم که که ما علیه نهادهایی همچون فرمانداری، هیئت مدیره ی بخش تبلیغات و دادستان عمومی که در جریان پخش دارویی به نام هموفین "homofin" نقش داشته اند شکایت کرده ایم. "هموفین" از طریق یک وبسایت برای فروش به بازار عرضه شده بود.

چنین حرکت غیر اخلاقی و غیر علمی ای، هموسکسوالیتی را یک بیماری معرفی می کند و سلامت اجتماعی را با عرضه ی این "به اصطلاح دارو" (که دارای مواد شیمیایی نامعلوم است) برای درمان بیماری ای که وجود ندارد به خطر می اندازد.

ما تأکید می کنیم که آگاهی رسانی به جامعه به اندازه ی اقدامات قانونی علیه چنین فعالیت هایی اهمیت دارد و معتقدیم که هر شخص مطلع، بخصوص متخصصین سلامت و بهداشت باید نسبت به آگاهی رسانی احساس مسئولیت کنند.

انجمن روانشناسی ترکیه


منبع : شش رنگ
     
  

 
حمله ی ترنس فوبیک در مرسین ترکیه یک نفر را روانه ی بیمارستان کرد
یک ترنس سکسوال که به عنوان تن فروش در ناحیه ی جنوب شهر مرسین کار می کرد مورد حمله ی عده ای ناشناس قرار گرفت. به خاطر این حمله این زن ترنس به شدت مجروح شد و به بخش اورژانس در بیمارستان دولاتی شهر توروس منتقل شد.

نام این زن ترنس دنیز است که شب دوشنبه ۲۵ دسامبر حوالی ۸:۳۰ در حالی که از خانه اش خارج می شد توسط سه ناشناس مورد حمله قرار گرفت.

مهاجمان ناشناس ابتدا شروع کردند به سر دادن شعارهای ترنس فوبیک، همچون "ما شما ها را اینجا نمی خواهیم، از اینجا گم شوید!". سپس با چماق و ساطور به شدت مجروحش کردند و نهایتاً او را مقابل یک ماشین در حال حرکت انداختند. بر اثر این حمله فرق سر این زن با ساطور شکافته شد و پای چپش شکست.

مردمی که شاهد ماجرا بودند آمبولانس خبر کردند و دنیز به بیمارستان دولتی توروس منتقل شد. او می گوید:"در حالی که مورد هجوم قرار گرفته بودم، هیچ فردی به یاری من نیامد. من از پلیس می خواهم که فیلم ضبط شده از دوربین مدار بسته ی واقع در محل حادثه را بررسی کند".


"در بیمارستان با ما مثل جنایتکاران برخورد شد"
دوستان ترنس دنیز که همراه او به اتاق اورژانس آمده بودند عنوان کردند که در بیمارستان توسط پلیس مورد بدرفتاری قرار گرفته اند و گفتند: "دنیز پس از انتقال به بیمارستان زمان طولانی ای روی برانکارد رها شده بود. عده ای پاسبان ما را احاطه کرده بودند به طوری که گویی ما خطری برای افراد حاضر در بیمارستان محسوب می شویم. پزشک معالج او، دنیز را برای عکس برداری به بیمارستان دولتی مرسین ارجاع داد. با اینکه دو آمبولانس در بیمارستان بودند به ما گفتند باید به ۱۱۲ (شماره ی اورژانس) زنگ بزنیم و خودمان آمبولانس بگیریم".

منبع : شش رنگ
     
  

 
شهادتنامه مرتبط با «هویت انکار شده: نقض حقوق بشر علیه جامعه دگرباشان ایران»

(9 دی 1392) – در پی انتشار تازه ترین گزارش 60 صفحه ای مرکز اسناد حقوق بشر ایران (به انگلیسی) با عنوان «هویت انکار شده: نقض حقوق بشر علیه جامعه دگرباشان ایران» - تحلیلی بر تبعیض علیه دگرباشان (لزبین ها، گی ها، دوجنس گراها، تراجنسی ها) که در قوانین ایران و در عمل انجام می شود – شهادتنامه های مفصل سه تن از افرادی که در این گزارش از آنها ذکر شده در اینجا منتشر می شود. شهادتنامه مابقی افراد نیز در ماههای پیش رو به مرور منتشر خواهد شد.

برای دسترسی به شهادتنامه ماهان، یک همجنسگرای ایرانی که در مورد بازداشت، حبس و حکم دادگاهش که پس از حضور در یک میهمانی دگرباشان در شیراز دستگیر می شود صحبت میکند اینجا را کلیک کنید.

برای دسترسی به شهادتنامه آکان، یک تراجنس ایرانی که بطور مرتب توسط پدرش مورد ضرب و شتم قرار می گرفت و همچنین مشکلاتی که به عنوان یک تراجنس در زندگیش در ایران با آن روبرو بود اینجا را کلیک کنید.

برای دسترسی به شهادتنامه میلاد، یک همجنسگرای ایرانی، که شرح می دهد چطور در پی حضور در یک میهمانی که بیشتر حاضرین آن مردان همجنسگرا بودند توسط مقامات ایرانی دستگیر و مورد آزار و اذیت قرار گرفته اینجا را کلیک کنید.

منبع : مرکز اسناد حقوق بشر ایران
     
  

 
یک مرد همجنسگرا چند روز پس از تصویب قانون ضد همجنسگرایی در اوگاندا در ملاء عام سوزانده شد
چند روز پس از تصویب لایحه ی ضد همجنسگرایی در تاریخ ۲۱ دسامبر، یک مرد همجنسگرا در اوگاندا ، زنده در آتش سوزانده شد.

هفته ی پیش اوگاندا لایحه ای را تصویب کرد که مجازات های مربوط به همجنسگرایی را تشدید می کند.


تاریخ لایحه با نام "گی ها را بکش" به سال ۲۰۰۹ بر می گردد که مجازات را برای برخی اعمال همجنس خواهانه حتی تا اعدام پیش برده بود که البته تصمیم گیری در باره ی آن به خاطر اعتراضات و مخالفت های شدید بین المللی به بعد موکول شد.

طبق نسخه ی تازه ی این ماده، هر فردی که به برگزاری مراسم ازدواج دو همجنسگرا کمک کند به هفت سال حبس محکوم می شود. عدم گزارش اعمال همجنس خواهانه به پلیس جرم محسوب شده است. برای پزشکانی که بیماران همجنسگرا را می پذیرند، اشخاصی که به آنها خانه اجاره می دهند و کسانی که مشکوک به کوییر (از اعضای ال جی بی تی) بودن هستند نیزطبق این ماده پنج سال مجازات زندان پیشبینی شده است.

هر شخصی که از همجنسگریان حمایت کند –حتی در حد مشاوره- طبق این لایحه مجرم شناخته می شود.

با وجود اینکه همجنسگرایی بین ملل جنوب شرقی آفریقا غیر قانونی شناخته شده است، بعضی معتقدند این قانون باید تصویب می شد تا با تهاجم فرهنگی غرب مقابله کند.

کلر بیاروگابا؛ مسئول هماهنگی ائتلاف جامعه ی مدنی برای حقوق بشر و قانون اساسی (یک گروه ال جی بی تی)، گفت: "تعقیب و کشتن گی ها که مدتیست آغاز شده، اکنون توسط مجلس قانونگذاری اوگاندا صورت قانونی و موجه گرفته است؛ این واقعیتیست هولناک. ما نمی دانیم حالا که این قانون تصویب شده است، برخورد پلیس از این پس تا چه حد خشن خواهد بود. وضع خراب تر از این خواهد شد".

آقای یوری موسونی؛ رئیس جمهور اوگاندا ۳۰ روز وقت دارد که برای اجرایی شدن این قانون، آن را امضاء کند.


منبع : شش رنگ
     
  

 
وزارت خارجه آلمان: پیگرد اقلیت‌های جنسی در هفتاد کشور
همجنس‌گرایان در بیش از هفتاد کشور دنیا با پیگرد‌های قانونی روبرو هستند. فشارها مانند روسیه به منع تبلیغ در فضای عمومی محدود نمی‌شود، بلکه مانند اوگاندا به حریم خصوصی سرایت کرده و سبب مجازات سنگین همجنس‌گرایان شده است.

بنا به گزارش وزارت امورخارجه آلمان در ۷۰ کشور جهان همجنس‌گرایان مورد پیگرد‌های قانونی قرار می‌گیرند و مجازات‌های گوناگونی در انتظار آنان است. این گزارش تصریح می‌کند که در بسیاری از کشورها، مبارزه‌ی همجنس‌گرایان تنها به منظور رفع تبعیض‌ها و به رسمیت شناختن حقوق شهروندی آنان نیست، بلکه تغییر قوانین جزایی را نیز در بر می‌گیرد.


یکی از نمونه‌های جدید، تشدید فشار قانونی علیه همجنس‌گرایان در کشور اوگاندا است. طبق مصوبه مجلس اوگاندا، همجنس‌گرایی در این کشور بیش از پیش کیفر داده می‌شود و مجازاتی تا حبس ابد در انتظار اقلیت‌های جنسی خواهد بود. این قانون در ۲۰ دسامبر از تصویب مجلس اوگاندا گذشت.

اکثریت نمایندگان پارلمان اوگاندا پیش از این خواستار در نظر گرفتن مجازات اعدام برای همجنس‌گرایان شده بودند. این در حالی بود که کشورهای غربی تهدید کرده بودند، در صورت تصویب این لایحه، کمک‌های مالی خود را به اوگاندا قطع می‌کنند.

ایران، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، افغانستان، سودان، موریتانی و یمن، هفت کشوری هستند که گرایش به هم‌جنس را با اعدام پاسخ می‌دهند.

طبق قانون یاد شده، اقلیت‌های جنسی در اوگاندا از این پس معرفی و طرد و تقبیح خواهند شد. سیمون لوکودو، وزیر اخلاق و ارشاد این کشور گفته است: «هرکس عملی همجنس‌گرایانه انجام دهد، یا به این منظور دست به تبلیغ و تشویق بزند، مرتکب جرم شده است.»

این قانون هنوز به توشیح رئیس جمهور اوگاندا نرسیده و او طبق قانون اساسی اوگاندا، سی روز برای امضای این مصوبه فرصت دارد. اما یووری موسه‌وینی که یک مسیحی دو آتشه است، نگران واکنش آمریکاست که مهم‌ترین پرداخت کننده کمک‌های مالی به اوگاندا محسوب می‌شود.

باراک اوباما این قانون را "نفرت‌انگیز" خوانده و از آن به سختی انتقاد کرده است. گروه‌های حقوق بشری نیز از این مصوبه، به عنوان یکی از بدترین تصمیم‌ها علیه همجنس‌گرایان در کل جهان یاد کرده‌اند. اتحادیه اروپا نیز گفته است تصویب این لایحه سرکوب شدید همجنسگرایان را در پی خواهد داشت.

داوید باهاتی، یک نماینده پارلمان اوگاندا می‌گوید، مجلس با مصوبه خود «شیطان را وتو کرده است

باهاتی افزوده که این یک پیروزی برای اوگاندا و ملت خداترس این کشور به شمار می‌رود: «این راهکاری ضروری بود زیرا همجنس‌گرایان غربی در صدد نابودی خانواده‌های اوگاندایی و تشویق کودکان ما به زندگی بی‌بند و بارانه بودند


حقوق اقلیت‌های جنسی؛ عقب‌گرد هند

این‌که چنین قانونی در کشوری غیردمکراتیکی چون اوگاندا جریان یابد، جای تعجب ندارد. شگفت‌آور آن است که قوانین هند، به عنوان بزرگترین دمکراسی دنیا نیز به عقب باز می‌گردند. مجرم دانستن اقلیت‌های جنسی در هند که سه سال پیش از قوانین جزایی این کشور حذف شد، بار دیگر به جریان افتاده است.

دیوان عالی هند با ابطال رأی پیشین یک دادگاه در دفاع از حقوق همجنس‌گرایان، همجنس‌گرایی را جرم اعلام کرد.رابطه جنسی میان دو فرد همجنس‌ در هند می‌تواند تا ۱۰ سال زندان همراه آورد. این عقب‌گرد در هند، ناشی از شکایت و تلاش محافظه‌کاران سیاسی و مذهبی به دیوان‌عالی این کشور بود.

دخالت دولت در امور خصوصی و تعیین محدوده برای عشق‌ورزی و حریم اخلاق، سال‌هاست در نظام‌های لاییک به فراموشی سپرده شده است. دادگاه‌های کیفری فرانسه از سال ۱۷۹۱، آزادی فردی را به عنوان حقی قانونی به رسمیت می‌شناسند و هیچ محکمه‌ای نمی‌تواند در صورت رضایت طرفین از یک رابطه، کسی را به مجازات کند.

زمانی که پرچمداران کاروان‌های ورزشی در المپیک تابستانی ۱۹۷۲ در مونیخ رژه می‌رفتند، تنها سه سال از لغو مجازات همجنس‌گرایی در آلمان می‌گذشت.

ده سال قبل از آن، فراکسیون احزاب متحده دمکرات مسیحی و سوسیال مسیحی آلمان، از لایحه مجازات هم‌جنس‌گرایان دفاع کرده و گرایش به هم‌جنس را از نظر ارزش‌های اجتماعی محکوم ساخته بود.

در واقع رویدادهای شصت و هشت بود که تبصره‌های کیفری علیه همجنس‌گرایی را از کتاب قانون آلمان زدود. تحولات فرهنگی و اجتماعی در این عرصه در بورکینافاسو در سال ۱۹۹۶ و در جمهوری کنگو در سال ۲۰۰۶ و در بوتسوانا در سال ۲۰۱۰ رخ دادند.


اینک باراک اوباما در اعتراض به قانون منع تبلیغات همجنس‌گرایانه در روسیه، یک تنیس‌باز لزبین را به مراسم افتتاحیه المپیک سوچی می‌فرستد. به نظر می‌رسد کشورهای دیگر نیز به همین روش اوباما تاسی کنند تا نشان دهند که در قبال هراس از هم‌جنس‌گرایان و ستیز با اقلیت‌های جنسی در روسیه ساکت نمی‌مانند.

منبع : کارگاه خبر ژوپی‌آ
     
  
صفحه  صفحه 3 از 40:  « پیشین  1  2  3  4  5  ...  37  38  39  40  پسین » 
Homosexuals - همجنسگرایان

خبرنامه رنگین کمان

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA