انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
Homosexuals - همجنسگرایان
  
صفحه  صفحه 4 از 40:  « پیشین  1  2  3  4  5  ...  37  38  39  40  پسین »

خبرنامه رنگین کمان



 
تغییر جنسیت دو تراجنسی مرد در بحرین

دو تراجنسی مرد که از کارکنان دولت بحرین هستند توانستند از دادگاه یک تایید اولیه برای انجام جراحی تغییر جنسیت را بگیرند
وکیل این دو نفر می گوید دادگاه آن ها را به یک پزشک معرفی کرده و این دو تراجنسی انتظار دارند پس از اینکار بتوانند مجوز جراحی تغییر جنسیت خود در خارج از کشور را از دادگاه دریافت کند و دولت بحرین نیز آن ها را به طور رسمی و قانونی به عنوان مرد شناسایی کند

این دو تراجنسی مرد در پی آن هستند تا بتوانند رضایت دادگاه را جلب و در خارج از کشور جراحی تغییر جنسیت را انجام دهند. اما برای اینکه به صورت قانونی نیز هویت خود را به مرد تغییر دهند نیاز به رضایت دادگاه دارند

فوزیه جناهی، وکیل این دو فرد می گوید هر دوی آن ها دچار آشفتگی جنسیتی هستند
او می گوید: «این دادگاه دستور داده تا آن ها به یک پزشک مراجعه کنند. این تازه شروع راهی است که این دو نفر را به یک زندگی آرام و واقعی می رساند. آن ها باید قبل و بعد از جراحی برای معاینه کامل نزد پزشکان معتمد بروند. وضعیت جسمانی آن ها قبل از عمل ثبت شده و بعد از جراحی تغییر جنسیت نیز مجددا وضعیت آن ها چک می شود تا دولت به صورت رسمی آن ها را به عنوان مرد بشناسد»

خانم فوزیه جناهی تنها وکیل متخصص در زمینه هویت جنسیتی در منطقه است و تا کنون پرونده دو تراجنسی مرد دیگر را نیز در سال های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۸ به اتمام رسانده و توانسته مراحل قانونی تغییر جنسیت آن ها را به اتمام برساند.


منبع : محتا
     
  

 
جدال بر سر به سرپرستی گرفتن دانشجوی بیناجنسی (اینترسکس) بین خانواده ی همخون و خانواده ای که او را به فرزندخواندگی قبول کرده بودند.


یک دانشجوی 24 ساله ی اینترسکس (بیناجنسی) از دانشگاه به خانه اش در نامیبیا (کشوری در قسمت جنوب غربی آفریقا) بازگشته است با آینده ای درخشان و دو خانواده که بر سرش جدال میکنند.

دانیل استراوس به روزنامه ی آن محل 'د ویلجر' گفت که او وقتی کودک بود توسط خانواده ی همخون خود پذیرفته نشده بود و به خانواده ای که او را به فرزند خواندگی پذیرفتند در همان خیابان محل زندگی اش فرستاده شد.

باوجود اینکه استراوس میدانست پدر و مادر همخون اش کدام هستند، پدر و مادر همخون او خودشان را در زندگی او دخالت نمیدادند.

اما زمانی که او از تحصیل در دانشگاه کیپ تاون در آفریقای جنوبی به خانه اش در ویندهوک (پایتخت نامیبیا) بازگشت، همه چیز عوض شده بود.

او متوجه شد که پدر و مادر بیولوژیکی او حالا او را میخواهند و بر سر او با خانواده ای که او را به فرزندخواندگی قبول کرده بودند جدال میکنند.

اما استراوس میگوید پدر و مادر همخون او تنها به این خاطر دوباره او را میخواهند که پیش آنها برگردد چون که دانشجوی ممتازی است و آینده اش روشن به نظر میرسد.

دانیل در مورد خانواده ای که او را به فرزندخواندگی پذیرفتند میگوید : "آنها انسان های نجیبی هستند. آنها کسانی هستند که من موقع بزرگ شدنم به عنوان پدر و مادرم میشناسم و آنها برای من همه کار کردند. من رو به مدرسه فرستادند و به من به عنوان فرزندشان افتخار میکردند."

او همچنین به آنها افتخار میکند به خاطر "کار فوق العاده ای" که انجام دادند و به او کمک کردند که خودش را از نظر فیزیکی، پزشکی و روانی به عنوان یک اینترسکس بفهمد.

استراوس موقع بزرگ شدنش به مراکز حرفه ای مختلف که وضعیت او را از نظر پزشکی و فیزیکی تحت نظر داشتند برده شد.
هندریکس (پدرخوانده ی او) اکنون هم به نظر میرسد که مراقب سعادت و خوشبختی فرزندش است و به او عشق میورزد.
او متعهد است که اجازه دهد دانیل با هرکس که میخواهد زندگی کند و هرگز ذهن او را علیه خانواده ی همخونش تحریک نکند.

هاموتنیا که هم سیاستمدار و هم پرستار است میگوید در بیمارستان های نامبیا کودکان اینترسکس توسط دکترها به دستور پدر و مادرشان که تصمیم میگیرند کدام ارگان جنسی را نگه دارند عمل میشوند. اما او اصرار داشت که در کودکان باید اجازه داشته باشند که انتخاب کنند که در آینده آن کسی که میخواهند باشند و پدرها و مادرها نباید برای آنها تصمیم بگیرند.
در این مورد هاموتنیا گفت استراوس خوش شانس بوده که خانواده ی همخونش اجازه ندادند که دکترها او را وقتی که هنوز کودک بود عمل کنند.


منبع : حقوق همجنسگرایان ایرانی
     
  

 
نام گذاری خیابان به اسم یک تازه درگذشته تراجنسیتی


یک خیابان در شهر ازمیر به یاد یک تازه درگذشته تراجنسیتی نام‌گذاری شد،نام این فرد عذرا بود،عذرا در سال ۲۰۱۰ توسط یک قاتل زنجیره ای در غرب شهرستان ازمیر،جای که تعداد زیادی تراجنسی ها در آن کار و زندگی می کنند کشته شد.

فعالان LGBTI (لزبین،گی، دوجنسگرا، ترنس) دیروز در Alsancak، از ازمیر، به منظور حفظ یاد و خاطره عذرا جشنی را ترتیب دادن. انجمن نوازندگان ازمیر از فعالان LGBTI با اجرای موسیقی زنده پذیرای کرد.

احترام به نام و هویت من!

عذرا است توسط قاتل زنجیره حمدی Ayri همراه با دو زن دیگر، ESRA Yasar و Ayse Selen که بیشتر در saieh کشته شده بودند به قتل رسید. نام هر دو زن توسط شهرداری به خیابان های Balcova ازمیر داده شد در حالی که نام عذرا پذیرفته نشده بود جهت نامگذاری بر روی Balcova

پیشتر (قبلا) در سال 2012، وزارت امور اجتماعی و خانواده اصرار به انتخاب یک نام مستعار برای عذرا جهت نامگذاری بر روی خیابان را داشت.

عذرا یکی از اعضای سازمان دگرباشان جنسی در ازمیر بود.


منبع : همجنسگرا و حقوق به نقل از kaosgl
     
  ویرایش شده توسط: bamdad_2014   
↓ Advertisement ↓

 
دیوان عالی آمریکا ازدواج همجنسگرایان را در ایالت یوتا موقتا معلق کرد
جدال بر سر ازدواج همجنسگرایان در ایالات متحده آمریکا هنوز در جریان است.

دیوان عالی آمریکا، بالاترین نهاد قضایی این کشور ازدواج همجنسگرایان را در ایالت یوتا بطور موقت معلق کرد.

این اقدام در پی درخواست فرماندار ایالت یوتا صورت می گیرد. او در اواخر ماه دسامبر سال گذشته از دیوان عالی خواستار تجدید نظر در قانون ازدواج همجنسگرایان شده بود.

ایالت یوتا در سال ۲۰۰۴ قانون منع ازدواج همجنسگرایان را تصویب کرد. اما در اواخر دسامبر گذشته دادگاه دولتی این قانون را خلاف قانون اساسی و در نتیجه فاقد اعتبار تشخیص و رای به قانونی بودن ازدواج همجنسگرایان داد.

در آمریکا در خصوص قانون ازدواج همجنسگرایان که با چالش های فراوانی همراه است در سطح ایالتی تصمیم گیری می شود.

در حال حاضر در ۱۷ ایالت آمریکا ازدواج همجنسگرایان به رسمیت شناخته شده است.


منبع : ایرکو
     
  

 
بازیکن نامدار فوتبال آلمان همجنسگرا بودن خود را اعلام کرد
توماس هیتزلپرگر، بازیکن سابق تیم ملی فوتبال آلمان و بایرن مونیخ، به‌طور رسمی اعلام کرد که همجنسگرا است. این نخستین بار در تاریخ فوتبال آلمان است که یک بازیکن حرفه‌ای فوتبال از همجنسگرا بودن خود می‌گوید.



هیتزلپرگر در گفت‌وگو با نشریه "تسایت"، اعلام کرد که پس از پایان دوران فوتبال خود بحثی را در این‌باره در میان ورزشکاران حرفه‌ای به‌پیش خواهد برد.

وی در این مصاحبه گفت آگاهی از همجنسگرا بودن، "یک فرایند طولانی و دشوار" برای او بود.

هیتزلپرگر گفت نخستین بار در سال‌های گذشته بود که فهمید "دوست دارد با مردان زندگی کند" اما از این بابت شرمسار نبود.

این فوتبالیست نامدار همچنین تأکید کرد که در دوران فعالیت حرفه‌ایش همجنسگرایی هرگز موضوعی نبود که درباره آن بتوان سخن گفت و وی بارها در مورد رویارویی دنیای فوتبال با این موضوع آزار ‌دیده است.

به‌گفته توماس هیتزلپرگر ورزش حرفه‌ای کاملا یک رقابت سرسختانه است که با "نبرد، عشق و شور و اراده" به‌طور جدایی‌ناپذیری مربوط است و این با تصویر نخ‌نما شده‌ای که بسیاری از مردم از یک همجنسگرا دارند و او را فرد ظریف و ضعیفی می‌دانند منطبق نیست.

وی همچنین از برخورد هم‌تیمی‌های خود نیز انتقاد کرد و گفت آن‌ها گاهی سخنانی می‌گفتند که همیشه تحمل‌شان آسان نبود.

توماس هیتزلپرگر پیش از این‌که درباره این موضوع به گفت‌وگو بنشیند یواخیم لو، سرمربی و اُلیور بیرهوف، مدیر تیم ملی فوتبال آلمان را در جریان گذاشته بود.




"فدراسیون گی‌ها و لزبین‌های آلمان" (LSVD) از سخنان هیتزلپرگر استقبال کرد و آن را به‌ویژه برای همجنسگرایان فوتبالیست "شجاعانه" خواند.

توماس هیتزلپرگر ۳۱ ساله چهار ماه پیش از فوتبال حرفه‌ای کنار کشید.

وی پیش از آن در جوانی در بایرن مونیخ بازی می‌کرد و سپس در سال ۲۰۰۰ به تیم استون ویلا انگلیس پیوست.

از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰ در آلمان و در تیم اشتوتگارت بازی کرد و بعد به ترتیب بازیکن باشگاه‌های لازیو رُم (ایتالیا)، وست هام یونایتد (بریتانیا) و ولفسبورگ (آلمان) شد و در سال ۲۰۱۲ به اورتون انگلیس رفت.

توماس هیتزلپرگر از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۰ در تیم ملی فوتبال آلمان توپ زد و در ۵۲ دیدار ملی بازی کرد.


منبع : رادیو زمانه
     
  

 
فهرست ورزشکارانی که از همجنسگرا بودن خود پرده برداشته اند
توماس هیتسلزپرگر، فوتبالیست سابق آلمانی
توماس هیتسلزپرگر ۳۱ ساله که تابستان گذشته از تیم ملی فوتبال آلمان خداحافظی کرد اعلام کرد که همجنسگراست. این ستاره سابق دنیای فوتبال در گفتگویی با مجله "دی تسایت" که چهارشنبه (۸ ژانویه/ ۱۸ دی) منتشر شد برای نخستین بار در مورد تمایلات جنسی خود صحبت کرد.


جیسون کالینز، بسکتبالیست آمریکایی
جیسون کالینز نخستین ورزشکار فعال شاغل در لیگ حرفه‌ای آمریکا بود که در ماه مه ۲۰۱۳ شهامت به خرج داد و همجنسگرا بودن خود را رسما اعلام کرد. او در یادداشتی به زبان راوی اول شخص در مجله ""Sports Illustrated نوشت: «من یک بازیکن ۳۴ ساله NBA هستم، من سیاهپوستم و همجنسگرا


رابی راجرز، فوتبالیست آمریکایی
اندکی بعد از جیسون کالینز، هموطن وی رابی راجرز نیز پا جای پای وی گذاشت. این فوتبالیست ۲۵ ساله در ماه فوریه آن سال همجنسگرا بودن خود را به اطلاع عموم رساند و همزمان کناره‌گیری خود از ورزش حرفه‌ای را اعلام کرد. اما اواخر ماه مه رابی راجرز تصمیم گرفت به لیگ فوتبال آمریکا بازگردد و قراردادی را با تیم "ال ای گالکسی" امضا کند. بازگشت وی با استقبال پرشور هوادارانش روبرو شد.


گرت توماس، بازیکن راگبی اهل ولز
گرت توماس راگبی را "پرشورترین و مردانه‌ترین" ورزش می‌خواند. این ستاره راگبی ۳۵ ساله در بریتانیا یک اسطوره به شمار می‌آید و در قلب هواداران خود جای خاصی دارد. او برای تیم ملی راگبی کشورش ولز، بیش از ۱۰۰ بازی انجام داده که در بیشتر آنها رخت کاپیتانی را به تن داشته است. در ژانویه ۲۰۱۰ او در گفتگویی با یک روزنامه گفت: «بله، من همجنسگرا هستم


نادیه مولر، پرتاب‌گر دیسک آلمانی
نادیه مولر یکی از بهترین پرتاب‌گران دیسک در جهان به شمار میرود. او اخیرا از همجنسگرا بودن خود پرده برداشت و در آخرین روزهای سال ۲۰۱۳ با شریک زندگی‌اش ازدواج کرد. این ورزشکار ۲۸ ساله اظهار امیدواری کرده که زندگی شخصی‌اش موجب بالا رفتن کیفیت عملکرد ورزشی‌اش شود. او می‌گوید: «احساس رها شدن می‌کنم


ادامه در پست بعدی
     
  

 
ادامه پست قبلی

ایمکه دوپلیتسر، شمشیرباز آلمانی
ایمکه دوپلیتسر، قهرمان اروپا در سال ۲۰۱۰، یکی از فعالان حقوق همجنسگرایان شناخته می‌شود.


کیتلین کاهو، بازیکن هاکی آمریکایی
کیتلین کاهو یکی از ورزشکارانی بوده که تلاشی برای مخفی نگهداشتن گرایش جنسی خود نکرده است. شریک زندگی او، بیلی جین کینگ، تنیسور سابق آمریکایی و یکی از دو ورزشکار زنی است که به دعوت باراک اوباما در اعتراض به قانون ضد همجنسگرایان در روسیه، هیأت ورزشکاران آمریکایی در بازیهای المپیک سوچی را همراهی می‌کند.


برایان بویتانو، اسکیت‌باز سابق آمریکایی
برایان بویتانو، دیگر ورزشکار همجنسگرای آمریکایی است که هیأت ورزشی این کشور در بازیهای المپیک سوچی را همراهی می‌کند. او در سال ۱۹۸۸ مدال طلای المپیک را از آن خود کرد و مدتی است که از دنیای حرفه‌ای ورزش خداحافظی کرده است. برایان بویتانو دسامبر ۲۰۱۳ اعلام کرد که همجنسگراست: «من خیلی چیزها هستم، پسر والدینم، برادر، دایی، دوست، قهرمان، آشپز و نویسنده. و این حقیقت که همجنسگرا هستم، تنها بخشی از من است


اورلاندو کروز، بوکسور پورتوریکویی
اورلاندو کروز در سال ۲۰۱۲ اعلام کرد که همجنسگراست و پس از پایان رقابت‌های جام جهانی بوکس در اکتبر ۲۰۱۳ با شریک زندگی‌اش ازدواج کرد.


دانیلا ایراشکو اشتولتس، فوتبالیست و اسکی‌باز اتریشی
دانیلا ایراشکو اشتولتس در دو رشته ورزشی فوتبال و پرش با اسکی به طور حرفه‌ای فعالیت می‌کند. او در فوریه ۲۰۱۲ همجنسگرا بودن خود را رسما به آگاهی عموم رساند. او و شریک زندگی‌اش در اوت ۲۰۱۳ با هم ازدواج کردند.



ادامه در پست بعدی
     
  

 
ادامه پست قبلی

آملی مورسمو، تنیسور سابق فرانسوی
آملی مورسمو نخستین زن در دنیای حرفه‌ای تنیس نبوده که از همجنسگرا بودن خود پرده برداشته است، اما بر خلاف بیلی جین کینگ و مارتینا ناوراتیلوا که شرکای زندگی‌شان این موضوع را به اطلاع عموم رساندند، او خود پس از راهیابی به فینال جام تنیس استرالیا در سال ۱۹۹۹ از همجنسگرا بودنش سخن گفت.


اشتفی جونز، فوتبالیست سابق آلمانی
اشتفی جونز، فوتبالیست سابق آلمانی و مسئول تدارکات جام جهانی ۲۰۱۱ فوتبال زنان، در فوریه ۲۰۱۳ اعلام کرد که همجنسگراست.


نادین انگرر، فوتبالیست آلمانی
نادین انگرر، دروازه‌بان تیم ملی فوتبال زنان آلمان، بدون پرده‌پوشی از دو جنسی بودن خود سخن می‌گوید. اورزولا هول، دروازه‌بان ذخیره تیم نیز همجنسگراست و با شریک زندگی‌اش ازدواج کرده است.


تام دیلی، شیرجه‌زن بریتانیایی
تام دیلی در سن ۱۵ سالگی مدال طلای شیرجه رقابت‌های جام جهانی ۲۰۰۹ رم را به دست آورد و جوان‌ترین قهرمان جهان در این رشته تاکنون نام گرفت. او در بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن مدال برنز به دست آورد. یک سال بعد او از طریق اینترنت اعلام کرد که دل به یک مرد داده است.


جاستین فاشانو، فوتبالیست سابق انگلیسی
فاشانو در سال ۱۹۹۰ به رسانه‌ها گفت که همجنسگراست. هنگامی که مربی وی از رفت و آمدهایش به کلوب‌های همجنسگرایان مطلع شد، او را از تیم اخراج و پلیس را برای بردن او از محل تمرین خبر کرد. جاستین فاشانو در سال ۱۹۹۸ خودکشی کرد.



منبع : ایرکو
     
  

 
تابوی همجنسگرایی در دنیای "مردانه" فوتبال
وقتی توماس هیتسلزپرگر، ملی‌پوش سابق آلمان، در مصاحبه با روزنامه "دی‌تسایت" از همجنسگرا بودن خود پرده برداشت، واکنش‌ها آنقدر زیاد بود که سرور این روزنامه به دلیل مراجعه کاربران به تارنمای روزنامه از کار افتاد.

اینکه هیتسلزپرگر چهارماه بعد از خداحافظی از دنیای فوتبال، همجنسگرا بودن خود را اعلام می‌کند، بیش از آن که به شخص او مربوط باشد، نشان از فرهنگ غالب در میان فوتبالیست‌ها و فوتبال دوستان دارد. همجنسگرا بودن در این عرصه همچنان تابو است؛ برخلاف آنچه در آشکارسازی گرایش جنسی به همجنس میان هنرمندان یا سیاستمداران معمول است.

موضوع آنقدر پراهمیت می‌شود که سخنگوی دولت آلمان هم از این آشکارسازی گرایش جنسی یا "کامینگ آوت" (Coming Out) استقبال می‌کند. فوتبالیست‌های معروفی چون لوکاس پودولسکی یا آنه فریدریش نیز کار هیتسلزپرگر را ستودند.

بیش از پنج هزار و ۵۰۰ فوتبالیست حرفه‌ای در ۵۰ سال گذشته در لیگ سراسری آلمان بازی کرده‌اند، اما تاکنون حتی یک نفرشان هم همجنسگرایی خود را اعلام عمومی نکرده بود. شاید مثل بازی در زمین، نباید حریف را متوجه "نقطه ضعف" کرد و "بهانه" برای حمله یا هیاهوی هواداران رقیب به دست کسی داد.

انجمن‌ها و کلوب‌های ورزش آلمان تصویری لیبرال و مداراگرانه از خود ارائه می‌دهند و درباره مسائل اجتماعی اظهار نظر می‌کنند. آنها از زمانی که قوانین ضد همجنسگرایان در روسیه به تصویب رسیده است، علیه تبعیض و توهین به کرامت انسان در سرزمین میزبان المپیک، یعنی روسیه هم موضع‌گیری می‌کنند. اما وقتی نوبت به فوتبال می‌رسد، برخورد مداراجویانه به پایان می‌رسد.

در دنیای مردانه فوتبال، همجنسگرایی همچنان به معنای ضعیف بودن است. "مردانگی" در فوتبال ریشه‌های تاریخی دارد. تا صد سال پیش زن‌ها اجازه فعالیت‌های ورزشی را در کشورهای غربی نداشتند، چون ادعا می‌شد ورزش به جنگندگی، جاه‌طلبی، رقابت و پرخاشگری‌ آمیخته است؛ صفاتی که به مردان نسبت داده می‌شود.

با چنین استدلالی نتیجه‌گیری می‌شد که صفات "مردانه" شرط لازم برای یک ورزشکار خوب است. "گی"ها طبق کلیشه‌ای رایج نرم‌خو و ضعیف ارزیابی می‌شدند. بنابراین یک فوتبالیست حرفه‌ای نمی‌توانست همجنسگرا باشد یا به عبارت دیگر، همجنسگراها نمی‌‌توانستند فوتبالیست باشند.

تا کنون هیچ فوتبالیستی چه در لیگ سراسری آلمان یا تیم ملی جرئت نکرده است این ادعاها را رد یا نقد کند. بازیکنان حرفه‌ای، قراردادهای ویژه‌ای با اسپانسرها و باشگاه‌ها دارند و درآمدهای نجومی‌شان بستگی به حضور در تیم، نوع بازی‌شان در زمین و رفتارشان با رسانه‌ها دارد. اگر بازیکنی اعلام کند که همجنسگرا است، آیا می‌تواند بازی کند؟ اصلاً هواداران تیم چه عکس‌العملی نشان می‌دهند؟

مطمئناً جو عمومی تنها در صورتی تغییر خواهد کرد که "مجموعه فوتبال" کاری علیه به حاشیه‌راندن همجنسگرایان انجام دهد. به هر حال این پدیده عجیبی‌ است که یک فوتبالیست بخاطر همجنسگرایی‌اش مورد توجه افکار عمومی قرار می‌گیرد. در واقع تابوشکنی توماس هیتسلزپرگر اقدامی قابل تقدیر است اما بهتر است این در آینده اقدامی "مهم" یا منحصر به فرد نباشد.

هیتسلزپرگر کیست؟

توماس هیتسلزپرگر در کارنامه ورزشی‌اش شرایط متفاوتی را تجربه کرده است. از قهرمانی باشگاهی در آلمان، جوایز اروپایی و جهانی تا نیمکت‌نشینی دائم به دلیل آسیب‌های ورزشی. اما ویژه‌بودن او تنها به دلیل اعلام علنی گرایش جنسی‌اش نیست؛ بلکه راهش از همکاران دیگرش در تمام زندگی متفاوت بوده است.

دوران جوانی‌ او در مزرعه پدری و تمرین در تیم جوانان باشگاه بایرن مونیخ گذشت. درست زمانی که می‌توانست به عنوان بازیکن حرفه‌ای در بایرن مونیخ مشغول شود، با وجود مخالفت پدرش و فریادهای اولی هونس (مدیر باشگاه) بخت خود را در بیرمنگام انگلستان آزمود و سال‌ها در باشگاه‌های معتبر اروپایی بازی کرد.

بازیکنان فوتبال حرفه‌ای، درگیر تجارت عظیمی هستند که از آنها به طور هم‌زمان، کارشناس رسانه و ارتباطات، بازاریابی و امور مالی می‌سازد. همه آنها بسیار منظم و هدفمند عمل می‌کنند. هرکس فاقد این ویژگی‌ها باشد، اساساً به مرحله بعضی لیگ‌های حرفه‌ای نمی‌رسد.

هیتسلزپرگر از شهرتی که همیشه به آن مفتخر نبود، آگاهانه استفاده می‌کرد. نه برای قراردادهای تبلیغاتی، بلکه برای مواردی که برایش اهمیت داشتند. مثلا کمپین "شبکه علیه نازی‌ها" مطمئنا بدون فعالیت‌های او شکل نمی‌گرفت.

می‌‌توان با قطعیت گفت او تنها فوتبالیستی بود که از خبرنگارانی که با او مصاحبه می‌کردند، بیشتر کتاب خوانده است. مطمئنا همان‌طور که مایل نبود به عنوان "فوتبالیست روشنفکر" شناخته شود عنوان "فوتبالیست همجنسگرا" هم مطلوب او نخواهد بود.

آشکارسازی؛ فوتبال، سیاست



کلاوس وورایت، شهردار همجنسگرای برلین (راست) و دوست پسرش

آیا توماس هیتسلزپرگر همان نقشی را که کلاوس وورایت (شهردار همجنسگرای برلین) در سیاست ایفا کرد در فوتبال آلمان ایفا خواهد کرد؟ شاید اعلام همجنسگرایی‌اش در برخورد بازیکنان، هواداران فوتبال و رسانه‌ها با موضوع همجنسگرایی موثر باشد.

در دهه ۹۰ میلادی آشکار شدن همجنسگرایی سیاستمداران بدون عوارض نبود. مثلاً هاینتس اگرت، وزیر داخله ایالت زاکسن در سال ۱۹۹۵ به دلیل شایعاتی در مورد همجنسگرا بودنش مجبور به استعفا شد.

در دهه ۸۰ میلادی یک ژنرال ناتو به خاطر همین شایعات و تحت عنوان "ریسک امنیتی" مجبور به بازنشستگی پیش از موعد شد.

سال ۱۹۸۴ ژنرال چهار ستاره گونتر کیسلینگ هم به خاطر زمزمه‌هایی مشابه، مجبور شد خود را بازنشسته کند. این وضع از اواخر دهه ۹۰ میلادی تا کنون تغییرات بسیاری کرده و قوانین جدیدی برای برابری حقوقی ایجاد شده است.

در آلمان جرم‌انگاری رابطه جنسی بین مردان، در سال ۱۹۹۴ از قوانین جزایی (پاراگراف ۱۷۵) حذف شد. افکار عمومی همجنسگرایی را حداکثر نزد هنرمندان، "این موجودات عجیب" می‌پذیرفت.

در این میان،"کامینگ آوت" سیاستمدار سوسیال دمکرات، کلاوس وورایت در سال ۲۰۰۱ نقشی مهم ایفا کرد. در تاریخ آلمان او اولین سیاستمداری است که همجنسگرا بودن خود را علنی کرد و این آشکارسازی را هم چند روز قبل از انتخابات شهرداری برلین انجام داد. این کار او بدون مخاطره نبود، تا آن موقع همجنسگرایی برای سیاستمداران تابو بود و به همین دلیل عکس‌العمل رای‌دهندگان غیرقابل پیش‌بینی بود.

جالب آن که رسانه‌ها و افکار عمومی بسیار متمدنانه با این موضوع برخورد کردند. تا جایی که یکی از روزنامه‌های زرد آلمانی نوشت، مگر در دهه ۶۰ هستیم که موضوع عدم ازدواج رسمی ویلی برانت موضوع انتخاباتی شود؟

طی سیزده سال گذشته همجنسگرایی سیاستمداران آلمانی چنان عادی شده است که در صفوف حزب دمکرات مسیحی محافظه‌کار هم به فراوانی یافت می‌شود. هنگامی که در سال ۲۰۰۴ گیدو وستروله (وزیرخارجه سابق آلمان) با پارتنر مردش در مقابل انظار عمومی ظاهر شد، حساسیت به این موضوع بسیار کمتر از اعلام همجنسگرایی شهردار برلین بود.

البته هنوز عرصه‌های دیگری مانند فوتبال در جامعه آلمان هستند که موضوع همجنسگرایی در آنها همچنان تابو به شمار می رود. بهترین مثال را در مورد مدیران ارشد اقتصادی می‌توان زد. تصویر مطلوب یک مدیر موفق وخوب همچنان مردی متاهل به همراه دو فرزند است.


منبع : رادیو زمانه
     
  

 
فدراسیون فوتبال آلمان نگران هموفوبیا در استادیوم‌هاست
وولفگانگ نیرزباخ، رئیس فدراسیون فوتبال آلمان می‌گوید، برای هیتسلزپرگر "نهایت احترام" را قائل است؛ اما به بازیکنان فعال چنین اقدامی را توصیه نمی‌کند: «فدراسیون هیچوقت کامینگ آوت را تشویق نکرده است. واکنش طرفداران تیم حریف را نمی‌توان پیش‌بینی کرد

موضع مسئولان ورزشی آلمان در برابر آشکارسازی هیتسلزپرگر را می‌توان اینطور تعبیر کرد: کار خوبی بود اما لطفا تقلید نکنید!

مدیران فوتبال آلمان شجاعت اخلاقی هیتسلزپرگر می‌ستایند. اما او از فوتبال کناره‌گیری کرده است. اگر بازیکن مهم و فعالی دست به این کار بزند، چه خواهد شد؟

یوناس گابلر، پژوهشگر حوزه رفتاری هواداران فوتبال از دانشگاه هانوفر می‌گوید: «معنای حرف فدراسیون فوتبال آلمان این است که ما خودمان مشکل هوموفوبیا (همجنس‌گراهراسی) نداریم اما طرفداران تیم‌ها هنوز متمدن نشده‌اند

گابلر می‌گوید، ادعای مسئولان فدراسیون و باشگاه‌ها در مورد آماده نبودن طرفداران برای پذیرش حضور بازیکن همجنسگرا با واقعیت مطابقت ندارد. طرفدارانی که علیه نژادپرستی و هوموفوبیا فعالیت می‌کنند مهر "چپ رادیکال" می‌خورند. مثلا در آخن و براونشوایگ این فعالان از طرف باشگاه‌هایشان حمایت نشدند.

واقعیت آن است که نوعی هوموفوبیای پنهان در بسیاری از شوخی‌ها، متلک‌ها و شعارها در ورزشگاه‌های آلمان وجود دارد. مثلا وقتی تیم بروسیا مونشن گلادباخ در اکتبر گذشته مهمان تیم اونیون برلین بود، طرفداران تیم برلین پارچه بزرگی را بالا بردند که رویش نوشته شده بود: "... بروسیا آلت برلین را می‌مکد"

از طرفداران تیم شالکه هم با پلاکارد "فاک یو، گی‌‌‌زنکرشن" استقبال شد. اینجا یک بازی کلامی با اسم شهر تیم شالکه صورت گرفته بود که گل‌‌زنکرشن است.

در واقع نگرانی متصدیان فوتبال آلمان به کرکری‌ها و شعارهای هواداران تیم‌های رقیب در استادیوم‌ها بر می‌گردد که می‌تواند از خشونت کلامی شروع شود و به توهین و زد و خورد و رویدادهای احیانا خونین بیانجامد. آن هم در ورزشگاه‌ها با جمعیتی انبوه و به سختی قابل مهار.

به عبارت دیگر، وقتی هواداران تیم‌های رقیب در شعارهای خود، علیه بازیکنان خارجی‌تبار یا رنگین پوست شعار می‌دهند و کری می‌خوانند، شعارهای هیستریک علیه دگرباشان جنسی در زمین نیز دور از ذهن نخواهد بود.

گابلر می‌گوید، وقتی بحث دست راستی های افراطی، هموفوبیا و "سکسسیم" در ورزشگاه‌های فوتبال به حاشیه رانده می‌شوند و انرژی اصلی روی "مشکل آتش‌بازی" طرفداران گذاشته می‌شود، نتیجه‌ای جز فعال شدن گروه‌های رادیکال نخواهیم داشت.

اما تاتیانا اگلینگ، کارشناس فرهنگی که سال‌هاست در مورد هوموفوبیا در ورزش‌های فراگیر تحقیق می‌کند، با اطمینان می‌گوید که اکثریت طرفداران تیم‌ها در صورت "کامینگ آوت " یک ورزشکار، برخورد مثبتی با او خواهند کرد.

این درحالی است که در سال‌های گذشته طرفداران همجنسگرای بسیاری از تیم‌ها همانند سنت پائولی، شالکه و هرتا برلین کلوپ‌های مخصوص خود تشکیل داده‌اند.

سخنگوی انجمن سراسری فوتبال‌دوستان آلمان نیز می‌گوید، همه‌ گونه تلاشی خواهد شد تا به بازیکنی همجنسگرا توهین نشود.


منبع : رادیو زمانه
     
  
صفحه  صفحه 4 از 40:  « پیشین  1  2  3  4  5  ...  37  38  39  40  پسین » 
Homosexuals - همجنسگرایان

خبرنامه رنگین کمان

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA