انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
کامپیوتر
  
صفحه  صفحه 6 از 119:  « پیشین  1  ...  5  6  7  ...  118  119  پسین »

اخبار کامپیوتر و اینترنت و تکنولوژی


مرد

 
گوگل کمپانی Nest، تولید کننده ترموستات‌های هوشمند را با قیمت 3.2 میلیارد دلار تصاحب کرد!

گوگل در یک بیانیه مطبوعاتی رسما تایید نمود که کمپانی نوپا اما محبوب Nest را با پرداخت 3.2 میلیارد دلار تصاحب کرده است. Nest در زمینه تولید ترموستات‌های هوشمند و زنگ خطرهای قابل کنترل فعال بوده و بنیان‌گذار آن پدر آیپاد یعنی تونی فادل است.
گوگل برای تصاحب Nest مبلغ 3.2 میلیارد دلار را هزینه کرده است. در بیانیه گوگل آمده است که تونی فادل از این پس به عنوان کارمند گوگل و عضو هیئت مدیره Nest فعال خواهد بود و همچون روال سابق، مدیریت امور را برعهده خواهد داشت.

لری پیج، مدیرعامل گوگل در این باره گفت:

تونی فادل و مت راجرز، تیم فوق العاده خوبی را شکل داده‌اند. ما هیجان زده هستیم که آن‌ها را به عنوان عضوی از خانواده گوگل در کنار خود داشته باشیم. آن‌ها محصولی شگفت‌انگیزی را تولید کرده‌اند که همین الان می‌توانید آن را خریداری کنید، ترموستاتی که می‌تواند در مصرف انرژی صرفه جویی کند یا زنگ خطری که می‌تواند دود و آتش را تشخیص دهد و خانواده شما را ایمن نگاه دارد. ما هیجان زده هستیم تا تجربه بی‌نظیری را به خانه مردم بیشتر در کشورهای مختلف جهان بیاوریم.
فادل نیز در این باره اظهار نظر کرده است:

از اینکه به گوگل پیوسته‌ایم بسیار هیجان زده هستیم. با حمایت گوگل، نست جایگاه بهتری برای ارائه محصولات ساده اما کارآمد خواهد داشت، تا زندگی در خانه‌ها را آسان‌تر کند و تاثیر مثبتی را در جهان ایفا نماید.
جالب است بدانید که چندی پیش شواهدی بدست آمده بود که نشان می‌داد گوگل در تلاش است تا ترموستات هوشمند مشابه Nest را تولید کند تا به مصرف بهینه انرژی در منازل کمک کند.

نکته جالب دیگر مربوط به قیمت بسیار بالایی است که گوگل برای تصاحب یک کمپانی نوپای تولید کننده ترموستات هزینه کرده است. 3.2 میلیارد دلار را با حدود 7 میلیارد دلار تصاحب نوکیا یا 12.5 میلیارد تصاحب موتورولا مقایسه کنید.
احتمالا گوگل با تصاحب نست در تلاش است تا تکه‌های پازل طراح خانه هوشمند خود را کامل کند. در نمایشگاه CES امسال نیز بسیاری از شرکت‌های فعال در حوزه فناوری راه‌حل‌های خود را برای رسیدن به خانه هوشمند و برقراری ارتباط بین لوازم خانگی معرفی نمودند و شاید گوگل نیز به دنبال یک راه حال جامع در این زمینه باشد که نست بخشی از آن خواهد بود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
لغو پشتیبانی اوبونتو تاچ از نکسوس 7 و 10 و عدم اضافه شدن نکسوس 5 به لیست پشتیبانی تا این لحظه

آنچه از فرآیند گسترش اوبونتوی لمسی بر می‌آید، این سیستم‌عامل بر روی دستگاه‌های نکسوسی تمرکز کرده است.با این حال، از زمانی که نکسوس 5 معرفی شده، هنوز هیچ خبری از اضافه شدن آن به لیست محصولات پشتیبانی شده کنونیکال به گوش نرسیده است. به نظر می‌رسد این کمپانی، تصمیم ندارد بصورت رسمی به پشتیبانی از آخرین پرچم‌دار گوگل بپردازد.
کنونیکال، پیش‌تر، پشتیبانی خود را از گلکسی نکسوس، نکسوس 4، نکسوس 7 و نکسوس 10، رسما اعلام و اجازه رسیدگی به پشتیبانی از سایر دستگاه‌ها را نیز برای جامعه کاربران و توسعه‌دهندگان خود صادر نموده بود (و این جامعه نیز حدود 50 دستگاه جدید را برای گسترش پشتیبانی، به این لیست اضافه کردند).
اما کنونیکال به تازگی گلکسی نکسوس، نکسوس 7 (2012) و نکسوس 10 را از لیست پشتیبانی رسمی خود خارج نموده است. به نظر می‌رسد این کمپانی قصد دارد با خارج کردن محصولات قدیمی‌تر از لیست پشتیبانی رسمی، تمرکز خود را بر روی محصولات جدیدتر افزایش دهد؛ چرا که نکسوس 4 و نکسوس 7 (2013) هنوز در لیست پشتیبانی رسمی اوبونتو تاچ قرار دارند. البته جامعه کاربران اوبونتو کماکان به پشتیبانی خود از دستگاه‌های قدیمی‌تر ادامه خواهند داد و حمایت کنونیکال از آنها به طور کامل قطع نخواهد شد. بلکه کنونیکال به سادگی به این نکته اشاره کرده است که دستگاه‌های مذکور، بخشی از چرخه فعلی انتشار (و اوبونتو 14.04) که برای آپریل 2014 هدف‌گذاری شده است، نخواهند بود. همچنین در صورتی که جامعه کاربران به مقوله پشتیبانی از نکسوس 5 توجه نشان ندهند (که احتمال آن کم نیست)، کار بر روی پشتیبانی آخرین پرچم‌دار گوگل نیز به زودی و تا پایان ژانویه جاری (اوایل بهمن ماه) آغاز خواهد شد.
کنونیکال امروز طی پیامی اظهار داشته: "مشکل اینجاست که تمام کاری که فعلا انجام شده، متمرکز بر روی نسخه 4.3 از اندروید بوده است. سرمایه‌گذاری بر روی تمامی دستگاه‌های نکسوسی که با قابلیت‌های جدید در اندروید 4.4 عرضه شده‌اند، هزینه‌های بسیار بالایی را در پی خواهد داشت. در عوض، تیم کنونیکال بر روی بهینه‌سازی پلتفرم برای استفاده روی نکسوس 4 و نکسوس 7 (2013) و همچنینی ساخت شبیه‌ساز ARM و x86 در ماه جاری تمرکز خواهند نمود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
فیس بوک احتمالا بدنبال ساخت نرم افزار خبرخوان مشابه فلیپ‌بورد است

احتمالا فلیپ‌بورد به زودی رقیب تازه‌ای پیدا خواهد کرد. براساس گزارش re/code، فیس بوک در حال توسعه اپلیکیشن خبر خوان اختصاصی خود با نام Paper است که کاربرد مشابه فلیپ‌برد دارد.
براساس این گزارش، بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی دنیا قصد دارد نرم افزاری را ارائه کند تا کاربرانش برای مشاهده اخبار در شاخه‌های مختلف از آن استفاده کنند.
در حال حاضر Flipboard محبوب‌ترین اپلیکیشن در این حوزه است. اخبار در این نرم افزار در قالب مجله‌های دیجیتالی نمایش داده می‌شوند و کاربر براساس سلیقه خود می‌تواند مجله‌های مختلف در شاخه‌های متنوع را انتخاب نماید.
گوگل نیز در اقدامی مشابه نرم افزار Currents را برای پلتفرم‌های مختلف عرضه نمود، اما این نرم افزار هیچ‌گاه به اندازه Flipboard محبوب نشد.
فیس بوک هنوز بصورت رسمی وجود Paper را تایید نکرده است، اما احتمالا طی ماه‌های آینده شاهد معرفی رسمی آن و عرضه این اپلیکیشن برای ابزارهای موبایل شامل تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمند خواهیم بود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
با نسخه‌ی نهایی کروم 32 استفاده از سیستم‌عامل کروم را در ویندوز 8 تجربه می‌کنید

مدت زیادی طول کشید تا گوگل نسخه‌ی بتای آخرین نسخه‌ی مرورگر خود را منتشر کند. بالاخره نسخه‌ی نهایی کروم 32 منتشر شد، نسخه‌ای که بیشترین تغییرات را در کل تاریخ این مرورگر به همراه داشته و امکان تجربه سیستم عامل کروم را برای کاربران ویندوز میسر کرده است.
کاربران ویندوز 8 می‌توانند با استفاده از این نسخه، رابط کاربری گرافیکی سیستم‌عامل کروم را در ویندوز تجربه کنند. در نسخه جدید کروم، لانچر اپلیکیشن‌های تحت وب در قالب نرم‌افزار تحت ویندوز ارائه شده است.
در این نسخه‌ی و در تمامی سیستم‌‌عامل‌های موجود، در زمان باز کردن وب‌کم خود یا پخش ویدئو از طریق مرورگر، Malware Protection با اعلانیه‌ای شما را مطلع خواهد ساخت که آیا امنیت رایانه یا مرورگر شما تهدید می‌شود یا خیر.
والدینی که دوست دارند فرزاندان خود را در وب کنترل کنند با مشاهده‌ی امکانات موجود برای اینکار در نسخه‌ی جدید خشنود خواهند شد.
به این ترتیب گوگل در تلاش است تا تجربه کار با سیستم عامل کروم را برای کلیه کاربران ویندوز 8 نیز مسیر کند و شاید از این طریق آن‌ها را تشویق به خرید یک کامپیوتر ارزان قیمت کروم‌بوک نماید.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
راهنمای کاربری گلکسی‌تب 3 لایت فاش شد

اخیرا شایعات زیادی در مورد گلکسی‌تب 3 لایت سامسونگ مطرح شده است، اما گویا سیل این شایعات و اخبار تمامی ندارد. قبل از معرفی و عرضه‌ی رسمی این محصول توسط سامسونگ،اطلاعاتی بدست آمده که شایعات اخیر در مورد تبلت ارزان‌قیمت سامسونگ را تایید می‌کند.
اطلاعات مربوط از طریق وب‌سایت لهستانی سامسونگ سهوا منتشر شده است. این وب‌سایت امروز راهنمای کاربری نسخه‌ی WiFi این تبلت را درج نموده است
همچنین قرار گرفتن نمونه‌های SM-T110-WiFi با قیمت 165 دلار و نمونه‌ی SM-T111-3G با قیمت 263 دلار برای پیش‌فروش در وب‌سایت لهستانی X-KOM.pl نشان از معرفی قریب‌الوقوع این تبلت ارزان‌قیمت دارد. مشخصات موجود در سند منتشر شده تقریبا جزئیات مطرح شده در شایعات را تایید می‌کند. گلکسی‌تب 3 لایت از یک صفحه‌ی‌نمایش 7 اینچی با رزولوشن 600 در 1024، پردازنده‌ی دو هسته‌ای Marvel PXA986 با فرکانس کاری 1.2 گیگاهرتز، دوربین 2 مگاپیکسلی در پشت، یک گیگابایت حافظه‌ی رم و 8 گیگابایت حافظه‌ی داخلی است که می‌توان با استفاده از میکرو SD نیز افزایش داد. باتری مورد استفاده در این تبلت یک نمونه‌ی 3,600 میلی‌آمپر ساعتی است و به‌همراه اندروید 4.2 آبنبات پاستیلی به بازار عرضه خواهد شد. هنوز اخباری در مورد زمان بروزرسانی به اندروید 4.4 منتشر نشده است.
در مورد سایز و طراحی نیز همانطور که از راهنمای کاربری این محصول می‌توان متوجه شد، سامسونگ به اصول طراحی گلکسی‌تب 3 هفت اینچ پایبند مانده است. ابعاد گلکسی‌تب 3 لایت برابر 193 در 117 در 9.7 میلی‌متر و وزن آن نیز 310 گرم گزارش شده است که آن را از گلکسی‌تب 3 بزرگتر و سنگین‌تر کرده است. با قرار گرفتن این تبلت در لیست پیش‌فروش وب‌سایت لهستانی می‌توان هر لحظه منتظر معرفی رسمی آن باشیم.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
روش‌های استفاده شده از سوی NSA برای هک کردن کامپیوترها

در طول تعطیلات سال نو، روزنامه آلمانی زبان اشپیگل، جزئیاتی پیرامون گجت‌هایی که توسط NSA‌ برای جاسوسی از مردم و شرکت‌ها، مورد استفاده قرار گرفته‌اند را منتشر کرد. برطبق گزارش این روزنامه، NSA‌ از یک واحد سری و محرمانه به نام ANT‌ برخوردار است که در زمینه تولید فناوری‌های مرتبط با نصب ابزارها و برنامه‌های جاسوسی روی کامپیوترها متخصص می‌باشد.
از استفاده USB ‌به عنوان یک ابزار شنود گرفته تا ایمپلنت‌هایی که می‌توانند روی شبکه به صورت فیزیکی به جاسوسی مشغول شوند، همه در حیطه کاری این ANT قرار دارند. اگرچه کاتالوگ منتشر شده متعلق به 4 سال قبل می‌باشد، اما شامل مجموعه‌ای قابل توجه از گجت‌ها است و می‌توان اطمینان داشت که در این مدت هم NSA‌ بیکار ننشسته است. اگر چهار سال قبل این آژانس می‌توانست ایمپلنتی بسازد که روی شبکه جاسوسی کند یا USB‌ی که قادر است روی انواع مادربرد کار ‌کند، تصور کنید چه کارهایی را با دستگاه‌های کوچک امروزی که می‌توان به راحتی ایمپلنتی را درون آنها جاسازی کرد، انجام دهد. چیزهایی مثل تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمند، امروزی بهترین گزینه برای جاسوسی به این سبک مدرن می‌باشند. می‌توان به راحتی باطری‌های آنها را با دستگاه‌های شنود جایگزین نمود؛ فرستنده‌های RF‌ را پنهان کرد یا کارت‌های SD را با ایمپلنت‌های NSA‌ تعویض نمود.
ایمپلنت اترنت که FIREWALK‌‌ نامیده می‌شود، برای جمع‌آوری ترافیک شبکه طراحی شده و بسته‌های اترنت را به شبکه مورد نظر تزریق می‌کند. اما این تنها یکی از انواع گوناگون و گیج کننده گجت‌هایی است که توسط NSA‌ مورد استفاده قرار گرفته‌اند. واحد NAT‌ از سازمان امنیت ملی آمریکا، USB‌ی دارد که به صورت ابزار شنود مورد استفاده قرار گرفته و همین‌طور ایستگاه‌های قابل حملی که می‌توانند از دریافت پیام‌های کوتاه یا تماس، توسط گوشی شما جلوگیری کنند.
اما نکته قابل توجه در این میان این است که NSA‌ در حال کار روی جاسوس افزارهایی است که خود داخل BIOS کامپیوترهای خانگی قرار می‌دهد. BIOS یا سیستم ابتدایی ورودی و خروجی، مجموعه کوچکی از دستورات هستند که روی مادربرد قرار گرفته و هنگام راه‌اندازی سیستم و بالا آمدن ویندوز، مورد نیاز هستند.
پایین‌ترین سطح نرم افزاری است که روی یک کامپیوتر به اجرا در می‌آید و در حافظه فلش روی مادربرد ذخیره می‌شود. هر از چند گاهی سازندگان مادربرد نسخه جدید BIOS‌ را برای تعمیر باگ‌ها به بازار ارائه می‌کنند. این بدین معنی است که مصرف‌کننده می‌تواند سطح سفت‌افزار (میان‌افزار) خود را با جایگزین کردن آخرین نسخه آن ارتقا دهد. اما اکنون این ویژگی که مختص مصرف‌کنندگان می‌باشد، به صورت ناخوشایندی مورد سوء استفاده قرار گرفته است.
حال موقعیتی را تصور کنید که یک مأمور سازمان NSA‌، تحت پوشش مهندس، برای بروز رسانی و ارتقاء کامپیوتر شخصی، وارد عمل شده و ابزار جاسوسی را در آن جاسازی می‌کند. یا زمانی که این سازمان جلوی مادربردی را که شما به صورت آنلاین خریداری کرده‌اید، گرفته و BIOS‌ ساخت خود را به جای آن بسته‌بندی مجدد نموده و برای شما ارسال می‌کند. یا حتی در حالتی ناخوشایندتر، زمانی که NSA‌ با توسل به شیوه‌های همچون اجبار و تهدید، رشوه دادن و یا عذر و بهانه، مادربرد شرکت دولتی را تعویض می‌نماید؛ در حالی که محصول جایگزین، دارای افزارهای جاسوسی ‌این سازمان می‌باشد.
بر طبق گزارش اشپیگل، ANT‌ همچنین دارای ابزارآلات جاسوسی مناسبی است که می‌تواند بدون جلب توجه، آنها را در محصولات دیگر شرکت‌ها نظیر سامسونگ،‌ سی‌گیت(Seagate) و وسترن دیجیتال (Western Digital) جاسازی کند.
تمامی اطلاعات از توانایی‌های NSA‌ در 4 سال قبل پرده برداشتند. اکنون تصور کنید که NSA‌ با اسمارت‌فون‌ها به کجا خواهد رسید! تصور این حالت، چندان سخت و غیر قابل باور نیست که چگونه این سازمان قادر است نسخه‌هایی از اندروید تولید کند که حاوی ابزارهای جاسوسی باشند؛ به طوری که حتی وقتی برای نصب مورد نظارت قرارگرفته و یا هنگام ارتقاء، به شکل معمول عمل کرده و شبیه به یک نسخه پاک از اندروید به نظر خواهند رسید. یا در مورد بارگذار بوت (Boot Loader) چطور؟ چه می‌شود اگر NSA‌ قادر باشد یک نمونه جاسوسی را جایگزین نمونه سالم دستگاه شما کند؟
اشپیگل این نکته را کاملا روشن ساخته که هیچ سند یا مدرکی دال بر وجود ارتباط میان تولیدکنندگان با این پروژه جاسوسی وجود ندارد؛ اما چیزی که مهم است، دستگاه‌هایی هستند که فروخته شده و در تلاش برای جاسوسی کردن از مردم می‌باشند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
مدیاتک در پی همکاری با تولیدکنندگان حس‌گر اثر انگشت، برای تعبیه این امکان در تراشه‌های خود است

منابع آگاه عنوان کرده‌اند که مدیاتک در جست‌وجوی شریکی است تا سنسور حس‌گر اثر انگشت این تولیدکننده را با همکاری این کمپانی، در قالب یک محصول تجاری به بازار عرضه کند. براساس این گزارش، مدیاتک در پی یک همکار چینی یا تایوانی است تا سنسور خود را به قیمت 10 دلار به ازای هر دستگاه، عرضه کند.
هرچند شاید برخی دیگر از تلفن‌های‌هوشمند، پیش از آیفون از وجود سنسور بهره بردند، اما آیفون 5S اولین پرچمداری بود که با استفاده از این ویژگی پای در بازار نهاد. بسیاری از تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمند چینی که از تراشه‌های مدیاتک در محصولات خود استفاده می‌کنند، در پی استفاده از سنسور اثر انگشت در محصولات خود هستند که به طور قطع دوست دارند تا مدیاتک این امکان را به تراشه‌های تولیدی خوداضافه کند.
براساس شنیده‌ها، مدیاتک مذاکراتی را با کمپانی تایوانی EgicTec به انجام رسانده؛ ولی هنوز خبری از توافق نهایی منتشر نشده است. این کمپانی در پی تولیدکننده‌های چینی و تایوانی فعال در این حوزه است؛ چراکه اپل کمپانی‌های همچون AuthenTec، Validity Sensors و FingerPrint Card را تصاحب نموده است. کمپانی‌های تحت تملک اپل، سنسورهای اثر انگشت خود را به قیمتی بالاتر از 10 دلار عرضه می‌کنند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
هنس‌وستبرگ، مدیرعامل اریکسون نیز به جمع کاندیدهای تصدی مدیرعاملی مایکروسافت پیوست

داستان انتخاب جایگزینی برای استیوبالمر، مدیرعامل کنونی مایکروسافت بسیار پیچیده شده است و می‌توان این پروسه‌ را از انتخابات ریاست‌جمهوری برخی کشورها نیز سخت‌تر دانست. اخیرا خبری منتشر شده است که براساس آن هنس‌وستبرگ، مدیرعامل کنونی کمپانی اریکسون، به‌عنوان یکی از کاندیداهای مدیریت مایکروسافت مطرح شده است.
براساس گزارشی که بلومبرگ منتشر کرده است، نام هنس‌‌وستبرگ، به‌عنوان یکی از کاندیداهای جایگزینی استیوبالمر برای تکیه زدن بر صندلی مدیرعاملی مایکروسافت مطرح شده است.
براساس گزارشی که بلومبرگ با کسب اطلاع از منابع آگاه به‌دست آورده است، مدیرعامل 48 ساله‌ی کمپانی تلکام سوئدی نیز به‌عنوان یکی از افراد توانا در دایره‌ی گزینه‌های موجود بر تصدی این سمت جای گرفته است. سایر گزینه‌های موجود روی میز، استفان‌الوپ مدیرعامل سابق نوکیا، تونی‌بیتز یکی از متخصصان مایکروسافت و ساتیانادلا یکی از متخصصان سرویس‌های ابری مایکروسافت است.
همانطور که می‌دانید استیو بالمر شهریور ماه سال جاری پس از 13 سال هدایت مایکروسافت اعلام بازنشستگی کرد. وی در اظهارات خود اعلام کرد که در 12ماه آتی رفته رفته سکان مایکروسافت را به دیگری واگذار خواهد کرد تا نفر بعدی مایکروسافت را از دوران انتقال به سلامت هدایت کرده و نسل جدیدی از ابزارها و سرویس‌های مایکروسافت را به بازار عرضه کند. همانطور که می‌دانید سیاست‌های مایکروسافت با خرید نوکیا به‌سوی تبدیل شدن به یکی از برترین‌ تولیدکنندگان تلفن‌های‌هوشمند با بهره‌گیری از اکوسیستم ویندوزفون سوق یافته است که در این‌صورت انتخاب مدیرعامل یکی از برترین‌ کمپانی‌های تولیدکننده‌ی تلفن‌های هوشمند آنچنان دور از ذهن نیست.
وستبرگ سابقه‌ی فعالیتی 25 ساله را در کارنامه‌ی خود دارد. وی در سال 2010 پس از دو سال کار در سمت مدیریت اجرایی اریکسون، به سمت مدیرعاملی کمپانی نام‌آشنای سوئدی انتخاب شد. وی در دوران مدیریت خود شاهد جدایی سونی از اریکسون بود که طی آن کمپانی مطبوع خود را به سلامت از این وادی خارج کرده و از آن پس به ارائه‌ی خدمات و سرویس‌ها برای تولیدکنندگان تلفن‌های‌هوشمند رو آورد.
اریکسون در شهریور ماه سال جاری قراردادی را با بخش توسعه‌ی پلتفرم تلویزیون‌های کابلی (IPTV) مایکروسافت به امضا رساند. این پلتفرم وظیفه‌ی توسعه‌ی نرم‌افزار بسیاری از کمپانی‌های فعال در حوزه IPTV را برعهده دارد. از جمله‌ی این کمپانی‌ها می‌توان به AT&T U-verse و Deutsche Telekom اشاره کرد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
فناوری‌های سال 2014 چه سمت و سویی خواهند داشت؟

چه تکنولوژی‌هایی زندگی ما را در سال 2014 دستخوش تغییر خواهند کرد و کدام یک از آنها کاملا غیر عملی به نظر می‌رسند؟ «بکی وورلی»، گزارشگر بخش فناوری برنامه «صبح بخیر آمریکا» به همراه «نیک بیلتون» ستون‌نویس بخش فناوری روزنامه «نیویورک تایمز»، فناوری‌های سال را مورد بررسی و تفسیر قرار داده‌اند. در ادامه شما را با نظرات کارشناسی آنها پیرامون آنچه که انتظار دیدنش را در این سال می‌کشیم و فناوری‌های دور از انتظاری را که احتمالاٌ شاهدش خواهیم بود قرار خواهیم داد.


1. تحویل دهندگان نوین خریدهای آنلاین

اکنون می‌توان گفت که ما یک قدم به دریافت بسته‌های سفارشی آنلاین با هواپیماهای ویژه بدون خلبان، نزدیک‌تر شده‌ایم. تنها یک هفته پس از اینکه آمازون هواپیمای جدیدش را برای ارسال‌های ویژه معرفی کرد، FAA اطلاع داد که 6 منطقه در سراسر آمریکا، به صورت آزمایشی این طرح را اجرا خواهند کرد.
بیلتون: این طور که به نظر می‌رسد این واقعه حقیقتاٌ بسیار جالب و هیجان‌انگیز است. این ایده که بسته‌های سفارشی شما ظرف سی دقیقه و با یک پرواز بدون خلبان به دست‌تان برسد، در حال تبدیل شدن به واقعیت است.
بکی: در طول این ماه من به جشن تولد 11 کودک رفتم. اگر من بردن کادو را فراموش می‌کردم و یک هواپیمای نوین می‌توانست ظرف سی دقیقه آن را به دستم برساند؟ بله! این ممکن است قیمت‌ها را کاهش دهد؛ اما زمانی این داستان جالب‌تر می‌شود که بسته‌ها توسط اکتو-کوپترها آورده شوند.


2. فناوری‌های پوشیدنی: گوگل گلس، ساعت‌های هوشمند

بیلتون: با گوگل گلس لازم نیست گوشی تلفن همراه‌تان را بیرون بکشید. این واقعا سرگرم‌کننده و جالب است. می‌توان با کمک دوربینی که بالای چشم تعبیه شده، از اطراف عکس تهیه کرد. بکی در این باره چنین نظر می‌دهد: گوگل گلس به نحوی ترسناک است. به نظر من کمی گستاخانه است که وقتی شما در حال صحبت با کسی هستید، او مشغول چک کردن گوشی تلفنش باشد. اما با این حال اگر این وسیله به من در یادآوری اسامی افراد در مهمانی کمک کند، بله حتماٌ آن را تأیید می‌کنم.
بکی در مورد ساعت‌های هوشمند برای کودکان چنین می‌گوید: من به شخصه به فناوری‌های پوشیدنی برای کودکان علاقمندم. ساعت‌های خوبی برای کودکان وجود دارد که به شما کمک می‌کند از وضعیت و مکان فرزندتان اطلاع داشته و حتی زمان بازگشت به خانه را به آنها اطلاع دهید. وسایلی که ارتباط مستقیم والدین و کودکان را میسر کرده یا در هر زمانی امکان ارسال پیام برای آنها را ممکن می‌سازند.


3. دستگاه‌های مانیتور کننده سلامت و تناسب اندام

حتما در مورد فیت‌بیت (FitBit) و نایک فیول (Nike Fuel) چیزهایی شنیده‌اید؛ دستبندهایی که تناسب اندام شما را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.
بیلتون: من فکر می‌کنم هدف بزرگی در پشت این فناوری وجود دارد و آن تأمین سلامت مردم و کمک به آنان در حفظ این احساس سلامتی است. این فناوری‌ها اینجا هستند تا مردم را وادارند خود نیز به خود کمک کنند.
بکی: وقتی که این دستگاه‌ها میزان کالری مصرفی شما را اندازه‌گیری می‌کنند، خواب شما را پی‌گیری و میزان فشار خون‌تان را مشخص می‌کنند، در حال جمع‌آوری اطلاعاتی با ارزش در راستای حفظ سلامت شما هستند.


4. پرینترهای سه بعدی

بیلتون: با این وسیله جدید شما قادرید از انواع گوناگون مواد پرینت تهیه کنید. می‌توانید حتی از کاشی و سرامیک هم پرینت بگیرید. شما قادرید وسایلی همچون فنجان،‌ بشقاب و نعلبکی را خودتان بسازید.
بکی: پرینترهای سه‌بعدی خیلی خوب و کارآمد هستند؛ اما من هنوز به قدر کافی در مورد داشتن یکی از آنها در گوشی تلفنم مجاب نشده‌ام. وفتی که آنها از وعده شام هم پرینت گرفتند، بله من هم به جرگه موافقان آنها خواهم پیوست.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
سامسونگ تبلت 7 اینچی رده‌پایین Galaxy Tab 3 Lite را معرفی کرد

سامسونگ یک تبلت دیگر را به مجموعه تبلت‌های اندرویدی خود اضافه کرد. Galaxy Tab 3 Lite تبلت 7 اینچی بوده که با هدف مقرون به صرفه بودن و تطابق با بودجه قشر پایین بازار عرضه می‌شود.
Galaxy Tab 3 Lite مجهز به صفحه‌نمایشی WSVGA با رزولوشن 1024 در 600 (ppi 170) است که بطور مشخص فاصله بسیار قابل توجهی با رزولوشن دستگاه‌های سطح بالای بازار نظیر (Nexus 7 (323 ppi جدید دارد. این تبلت از پردازنده‌ی دو هسته‌ای با فرکانس 1.2 گیگاهرتز قدرت می‌گیرد که یک گیگابایت حافظه رم آن را همراهی می‌نماید. 8 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی نیز پاسخگوی بخشی از نیاز ذخیره‌سازی کاربران خواهد بود که البته با استفاده از حافظه microSD قابل ارتقا است.
همانطور که از مشخصات این دستگاه نیز بر می‌آید، Galaxy Tab 3 Lite دستگاهی رده‌پایین است که مساله‌ی به‌صرفه بودن و قیمت پایین را هدف قرار داده است. لازم به ذکر است که یک دوربین پشتی عادی 2 مگاپیکسلی و نیز نسخه 4.2 اندروید آبنبات پاستیلی و نیز یک باتری 3200 میلی آمپری مشخصات ذکر شده را تکمیل می‌نماید.
این تبلت در رنگ‌های سفید و مشکی عرضه خواهد شد ولی تا کنون جزئیاتی در مورد قیمت دقیق و نیز زمان عرضه آن به بازار در دسترس نیست.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
صفحه  صفحه 6 از 119:  « پیشین  1  ...  5  6  7  ...  118  119  پسین » 
کامپیوتر

اخبار کامپیوتر و اینترنت و تکنولوژی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA