انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 36 از 62:  « پیشین  1  ...  35  36  37  ...  61  62  پسین »

Medical News | اخبار پزشکی


مرد

 
نانوذرات این بار به کمک بیماران قلبی می‌آیند

احتمالا برایتان جالب است بدانید که یکی از مهم ترین مشکلاتی که بیماران قلبی با آن مواجه هستند عوارض پس از حمله‌های قلبی است. پس از یک حمله‌ی قلبی، سلول‌های ملتهبی که مونوسیت نام دارند شروع به حمله‌کردن به بافت آسیب دیده می‌کنند که این موجب تورم قلب و کاهش قدرت آن در پمپاژ خون می‌شود که نتیجه‌ی این عملکرد ضعیف نیز آسیب بافتی بیشتر و نهایتاً مرگ خواهد بود. پزشکان و محققان همواره به دنبال راهی بوده اند تا عوارض یک حمله‌ی قلبی را به حداقل برسانند؛ گویا راه‌حل این معضل نیز در دنیای نانو ذرات نهفته شده است.
هم اکنون دانشمندان دریافته‌اند که تزریق نانوذرات می‌تواند جلوی بسیاری از عوارض بعدی حمله‌ی قلبی را بگیرد. این ذرات 500 نانو متری که در همکاری مشترکی بین دانشگاه Illinois' Northwestern و Sydney توسعه داده شده اند، از مواد پلیمری زیست‌-سازگار و زیست‌-تخریب‌پذیری به نام پلی لاکتیک – گلایکولیک اسید ساخته شده‌اند. این مواد تأییدیه‌ی FDA را نیز دارا هستند؛ بنابراین می‌توانند بدون هیچ نگرانی در بدن به کار روند (هم اکنون در بخیه‌های قابل جذب). از این مواد همچنین در درمان دیابت و سرطان سینه نیز استفاده شده است.
با تزریق این نانوذرات به درون جریان خون در 24 ساعت پس از حمله قلبی ، این ذرات به دلیل بار سطحی منفی که دارند با منوسیت‌های دارای بار مثبت وارد بر‌-همکنش می‌شوند و با جذب آن‌ها، از رسیدن‌شان به قلب جلوگیری می‌کنند. در واقع با چسبیدن منوسیت به ذره، سلول سیگنالی دریافت می‌کند که گویا در حال مرگ است؛ بنابراین سلول به سمت طحال –که محل مرگ سلول هاست- حرکت می‌کند.
در نتیجه‌ی این سازوکار، آسیب قلبی به حداقل می‌رسد. در مدل‌های حیوانی، این روش باعث 50 درصد کاهش در میزان آسیب قلبی شده است. تست‌های آزمایشگاهی همچنین نشان داده‌اند که این ذرات می‌توانند در برخی دیگر از بیماری‌های التهابی نیز به خوبی عمل کنند.
این ذرات هم‌اکنون در حال تجاری‌سازی هستند و با توجه به آزمون‌های بالینی، امید می‌رود تا 2 سال دیگر بتوانند به کمک بیماران قلبی بیایند. جزئیات این پژوهش در مجله‌ی علمی Science Translational Medicine به چاپ رسیده است.

======================================

نابینایی با شبکیه مصنوعی درمان می‌شود

پزشکان آمریکایی یک شکبیه مصنوعی را با موفقیت به چشم ۲ بیمار در آستانه نابینایی ایمپلنت کرده و به آنها امکان دادند اشیا، نور و مردم اطراف خود را ببینند
به گزارش مهر، پژوهشگران مرکز چشم دانشگاه میشیگان این جراحی را برای بیماران مبتلا به رتینیت پگمنتوزا (RP)انجام دادند که در مرحله نهایی بیماری قرار داشتند. (RP)بیماری چشمی تحلیل رونده، نابینا کننده و مهمترین علت شب کوری است.
این پژوهشگران با ابزار خرسندی از پیشرفت صورت گرفته در بهبود دید این بیماران ابراز امیدواری کردند این شبکیه مصنوعی به بیماران کمک می‌کند اشیا نور و مردم اطرافشان را ببینند.
آنها بر این باورند که این ابزار به این بیماران کمک می‌کند اندکی بهتر در منزل حرکت کنند، مستقل‌تر شوند و از دیدن چیزهایی که برای بقیه عادی است لذت ببرند.
این ابزار که Argus II Retinal Prosthesis System نام دارد توسط اداره نظارت بر غذا و داروی آمریکا به تایید رسیده است. این پروتز شبکیه تا زمانی که بیمار کاملا از جراحی بهبود نیابد، فعال نمی‌شود.
پس از جراحی بیمار تحت آموزش قرار می‌گیرد تا با این دید جدید، سازگار شوند ؛ فرایندی که یک تا سه ماه طول می‌کشد.
پیش از این نیز یک گروه از محققان انگلیسی با استفاده از ژن درمانی موفق به احیای دید 6 بیمار شدند. اﯾﻦ ﺟﺮاﺣﯽ ﺷﺎﻣﻞ وارد ﮐﺮدن ﯾﮏ ژن ﺑﻪ ﺳﻠﻮل‌ھﺎی ﭼﺸﻤﯽ ﻣﯽ‌ﺷﺪ ﮐﻪ ﻣﯽ‌ﺗﻮاﻧﺴﺖ ﺳﻠﻮل‌ھﺎی ﺗﺸﺨﯿﺺ دھﻨﺪه ﻧﻮر را اﺣﯿﺎ ﮐﻨﺪ.
ﭘﺰﺷﮑﺎن ﻣﻌﺘﻘﺪﻧﺪ اﯾﻦ درﻣﺎن ﻣﯽ‌ﺗﻮاﻧﺪ ﺑﺮای درﻣﺎن اﺷﮑﺎل راﯾﺞ ﻧﺎﺑﯿﻨﺎﯾﯽ ﻣﻮرد اﺳﺘﻔﺎده ﻗﺮار ﮔﯿﺮد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
جراحی زیبایی میان مردان در ایران "۱۰ برابر" شده است

به گفته یک آسیب‌شناس اجتماعی جراحی زیبایی میان مردان در ایران در ۵ سال اخیر ۱۰ برابر شده است. با توجه به نظرسنجی‌‌ها از هر ۵ نفری که برای جراحی بینی به پزشک مراجعه می‌کنند، دو نفر مرد هستند.
انجام جراحی‌های زیبایی در ایران اگر زمانی منحصر به عمل بینی بود و تنها زنان بودند که با آرزوی به دست آوردن ظاهری "بی‌عیب و نقص" به زیر تیغ جراحی می‌رفتند، امروزه مردان هم طرفدار عمل جراحی هستند.
بنا به گزارش‌های تازه مردان نیز نسبت به عمل‌های جراحی زیبایی بی‌تفاوت نمانده و حالا آنها نیز نه تنها به بینی که به "رفع نقص" در گونه، چین‌های پیشانی، برداشتن غبغب یا کیسه ‌زیر چشم و کشیدن پوست صورت روی آورده‌اند.
مجید ابهری، کارشناس آسیب‌شناسی اجتماعی و متخصص علوم رفتاری، به خبرگزاری مهر گفته است که در ۵ سال اخیر میزان جراحی ‌زیبایی در بین مردان ایرانی ۱۰ برابر دوره قبل شده است. او اضافه کرده که در این میان شماری از جوانانی که قادر به پرداخت هزینه جراحی نیستند به بینی خود چسب جراحی می‌چسبانند تا به این ترتیب تظاهر به جراحی زیبایی کنند.
به گفته جامعه‌شناسان افزایش علاقه برای رفتن به زیر تیغ جراحی زیبایی در ایران بیش از همه در معضلات اجتماعی ریشه دارند و اکثر داوطلبان به خاطر حرف دیگران و تحقیر نشدن میان همسالانشان تن به این کار می‌دهند.


واجب‌تر از نان شب

به گفته پروانه عابدی، خانم روانشناس، توهم خودزشت پنداری و توقع بیش از حد از چهره سبب شده که بسیاری از شاخص‌های زیبایی نیز میان جوانان تغییر کند. او در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر "عقده حقارت و اختلالات روانی" را عامل اصلی روی آوردن به جراحی‌های زیبایی و "به دست آوردن احساس امنیت در جامعه" دانسته است.
وسواس زیبایی چنان در میان جوانان بالا گرفته که عمل جراحی پلاستیک از نان شب نیز واجب‌تر شده و گروهی حتی با رفتن زیر بار قرض، بدن خود را به زیر تیغ می‌سپارند.
پیش‌تر خبرگزاری مهر به نتایج یک نظرسنجی اشاره کرده بود که به موجب آن از هر ۵ نفری که برای عمل بینی به پزشک مراجعه می‌کنند، دو نفر مرد هستند.
خردادماه ۹۱ نیز نشریه "همشهری جوان" گزارش داد که هزینه عمل جراحی مردان در ایران سالانه بیش از ۵۰ میلیارد تومان است و بیشتر مراجعان نیز بین ۱۵ تا ۳۰ سال سن دارند.
به نوشته این مجله ۱۰ درصد از مردانی که زیر تیغ جراح زیبایی می‌روند، دچار اختلال شخصیتی هستند. در همین حال نتایج تحقیقاتی که بعد از عمل روی افراد صورت گرفته، نشان می‌دهد که ۲۰ درصد از این افراد پس از عمل زیبایی برای حفظ سلامت روانی خود از دارو به ویژه داروی ضدافسردگی استفاده می‌کنند.


سهم بیشتر مردان از بوتاکس‌

یکی از نکات قابل توجه در گزارش یادشده افزایش علاقه زنان و مردان به تزریق بوتاکس برای رفع چین و چروک‌های صورت است. بر اساس آمار، روزانه به طور متوسط ۲ تا ۳ هزار نفر برای تزریق بوتاکس به مطب پزشک یا کلینیک‌ مراجعه می‌کنند، به طوری که تنها در تهران سالانه بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان صرف تزریق بوتاکس می‌شود.
طبق این گزارش سهم آقایان در این ارتباط به طور قابل‌توجهی از خانم‌ها بیشتر است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
گیاه شمعدانی، کلید نسل جدید درمان ایدز

نتایج تحقیقات صورت گرفته توسط محققان آلمانی نشان می‌دهد، عصاره ریشه گیاه شمعدانی از قابلیت درمان ویروس اچ‌آی‌وی-۱ بعنوان متداول‌ترین نوع ویروس ایدز برخوردار است.
به گزارش ایسنا، ویروس اچ‌آی‌وی به دو نوع ویروس اچ‌آی‌وی-1 و ویروس اچ‌آی‌وی-2 تقسیم می‌شود که نوع اول متداول‌ترین نوع ویروس ایدز محسوب می‌شود.
محققان مرکز تحقیقات بهداشت محیط در مونیخ در تحقیقات خود دریافته‌اند، عصاره گرفته شده از گیاه شمعدانی قادر به غیر فعال‌سازی ویروس اچ‌آی‌وی-1 و پیشگیری از حمله این ویروس به سلول‌های سالم بدن است.
این ترکیب از تکثیر ویروس در داخل بدن جلوگیری کرده و از توانایی بالقوه تولید نسل جدید داروهای ضد ویروس اچ‌آی‌وی-1 برخوردار است.
عصاره ریشه گیاه شمعدانی همچنین از خون و سلول‌های بنیادی در مقابل عفونت ناشی از ویروس اچ‌آی‌وی-1 محافظت می‌کند؛ این ترکیب باعث مسدود شدن اتصال ذرات اچ‌آی‌وی به سلول‌های بدن شده و از حملات ویروسی جلوگیری می‌کند.
چند مرحله آزمایش بالینی در آلمان نشان می‌دهد، عصاره ریشه گیاه شمعدانی برای انسان کاملا ایمن و بدون ضرر بوده و مجوز استفاده در طب گیاهی را دریافت کرده است.
پروفسور "روت براک ورنر" سرپرست تیم تحقیقاتی تأکید می‌کند: حمله عصاره شمعدانی به ویروس کاملا متفاوت از داروهای ضد ویروس اچ‌آی‌وی-1 موجود است.
در گام بعدی محققان قصد دارند نتایج این مرحله از تحقیقات و ایمنی این ترکیب در بدن انسان را به دقت مورد بررسی قرار دهند.

==============================

ارمغان سلول‌های مرده برای نابینایان

سلول‌های استخراج شده از چشم‌های اهدا شده از سوی افراد مرده می‌تواند بینایی را به چشمان نابینا بازگرداند.
براساس گزارش BBC، آزمایش این یافته روی موش‌ها نشان می‌دهد سلول‌های انسانی می‌توانند قدرت بینایی را به موشهای نابینا بازگردانند. اکنون محققان دانشگاه کالج لندن می‌گویند نتایج مشابه در انسان می‌توانند کیفیت زندگی افراد نابینا را ارتقا دهند اما قدرت بینایی آنها تاحدی که قادر به خواندن باشند افزایش پیدا نخواهد کرد.
درحال حاضر از قرنیه‌های اهدایی برای بهبود بینایی در افراد کم‌بینا استفاده می‌شود اما محققان اکنون نوع ویژه‌ای از سلول‌ها را از چشم استخراج کرده‌اند که تاثیر درمانی بیشتری دارد.
سلول‌های مولر نوعی از سلول‌های بنیادین بالغ هستند که از قابلیت تبدیل شدن به سلول‌هایی ویژه‌ای در پشت چشم را برخوردارند و می‌توانند در برطرف ساختن طیف گسترده‌ای از اختلالات بینایی کاربرد داشته‌باشند. در این مطالعه محققان نشان داده‌اند که سلول‌های مولر راهکاری جدید برای برطرف‌ساختن عوارض ناشی از بیماری‌های قرنیه چشم خواهد بود.
این سلول‌ها در آزمایشگاه به صورت شیمیایی به سلول‌های میله‌ای تبدیل شدند که نور را در شبکیه ردیابی می‌کنند. تزریق سلول‌های میله‌ای به پشت چشم موش‌های مطلقا نابینا منجر به بازیابی نسبی بینایی این جانداران شد. اسکن‌های مغزی نشان می‌دهند پس از این درمان 50 درصد از سیگنال‌های الکتریکی ردوبدل شده میان چشم موش نابینا و مغز احیا شده‌اند.
به واسطه این درمان محققان امیدوارند افراد نابینا بتوانند به راحتی به اطراف حرکت کرده و جهت‌یابی کنند، اما قدرت دید آنها درحدی که بتوانند دوباره بخوانند بازنخواهد گشت. این افراد قدرت تشخیص اجسام و افراد از یکدیگر را خواهند داشت اما نمی‌توانند تلویزیون تماشا کنند یا کتاب بخوانند.
قرار است آزمایش انسانی این شیوه درمانی از سه سال آینده آغاز شود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
افزایش شمار مبتلایان به سرطان در سطح جهان

هر سال ۱۴ میلیون نفر در سراسر جهان به سرطان مبتلا می‌شوند. به گفته سازمان بهداشت جهانی، این رقم تا سال ۲۰۳۰ دو برابر خواهد شد. در حال حاضر سرطان ریه بیشترین تعداد قربانی را می‌گیرد.
هر سال ۱۴ میلیون نفر در سراسر جهان به سرطان مبتلا می‌شوند. آمار ابتلا به سرطان سیری صعودی را نشان می‌دهند. پیش‌بینی می‌شود در دو دهه آینده سالانه ۲۲ میلیون نفر به تعداد بیماران سرطانی افزوده شود.
سازمان بهداشت جهانی روز دوشنبه (۳ فوریه/ ۱۴ بهمن) "گزارش جهانی سرطان" در سال ۲۰۱۴ را منتشر کرد. نویسندگان این گزارش ۶۰۰ صفحه‌ای اعضای "آژانس بین‌المللی تحقیق درباره سرطان" (IARC) هستند.
این آژانس گروه کارشناسی سازمان بهداشت جهانی است که در زمینه سرطان کار و تحقیق می‌کند. ۲۵۰ محقق از ۴۰ کشور برای انتشار "گزارش جهانی سرطان" همکاری کرده‌اند.
بر اساس این گزارش مرگ و میر به دلیل ابتلا به سرطان در سراسر جهان در حال افزایش است. در سال ۲۰۱۲ حدود ۸ میلیون و ۲۰۰هزار نفر بر اثر سرطان جان خود را از دست دادند. در ۱۲ سال آینده این عدد به ۱۳ میلیون خواهد رسید.


سرطان ریه در صدر لیست

در سال ۲۰۱۲ سرطان ریه رایج‌ترین نوع سرطان بوده است. یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در سال ۲۰۱۲ به این بیماری مبتلا شدند. ۱۳ درصد بیماران سرطانی از سرطان ریه رنج می‌برند.
سرطان پستان در فهرست رایج‌ترین سرطان‌ها جایگاه دوم را دارد. تعداد مبتلایان به این نوع سرطان یک میلیون و ۷۰۰هزار نفر هستند. سرطان روده با یک میلیون و ۴۰۰هزار بیمار در جایگاه سوم قرار دارد.
بر اساس "گزارش جهانی سرطان" در سال ۲۰۱۲ پزشکان بیماری یک میلیون و ۶۵۰هزار کودک زیر ۱۴ سال را نیز سرطان تشخیص داده‌اند.
در سال ۲۰۱۲ سرطان ریه نه تنها رایج‌ترین نوع سرطان بوده بلکه کشنده‌ترین نوع آن نیز بوده است. یک میلیون و ۶۰۰هزار نفر (۴/ ۱۹درصد) در سال ۲۰۱۲ بر اثر سرطان ریه جان خود را از دست داده‌اند. کشنده‌ترین سرطان‌ها پس از سرطان ریه به ترتیب سرطان کبد با ۸۰۰ هزار و سرطان معده با ۷۰۰ هزار قربانی بوده است.
محققان "آژانس بین‌المللی تحقیق درباره سرطان" از دولت‌ها در تمام جهان خواسته‌اند تا گام‌های بیشتر و تندتری در راه مبارزه با سرطان بردارند. آن‌ها خواستار قوانین سخت‌گیرانه‌تر در مورد مصرف دخانیات، مشروبات الکلی و نوشیدنی‌های شیرین شده‌اند.
"گزارش جهانی سرطان" از افزایش جمعیت جهان و افزایش طول عمر به عنوان دلایل بیشتر شدن تعداد مبتلایان به سرطان نام برده است. همچنین گسترش تقلید از شیوه‌ زندگی، به خصوص تقلید از الگوهای مضر تغذیه کشورهای ثروتمند در کشورهای در حال توسعه به روند صعودی آمار ابتلا به سرطان دامن زده است.


اضافه وزن و آلودگی هوا را دست کم نگیرید

محققان در زمینه سرطان درباره اثرات منفی تغذیه ناسالم بر احتمال ابتلا به سرطان هشدار می‌دهند. آن‌ها معتقدند که وضع قوانین سخت‌گیرانه می‌تواند به رفتار آگاهانه و توجه بیشتر شهروندان به سلامتی کمک کند.
در زمینه مصرف دخانیات قوانینی که در گذشته وضع شده‌اند، مانند قوانین افزایش مالیات و ممنوعیت آگهی‌های تجارتی شرکت‌های دخانیات، تا به حال نتایج مثبتی را به همراه داشته‌اند.
نویسندگان "گزارش جهانی سرطان" از دولت‌ها می‌خواهند امکاناتی را برای تشخیص زودهنگام سرطان در اختیار شهروندان قرار دهند. همچنین به گفته این محققان باید به مشکلاتی مانند اضافه وزن و آلودگی هوا بیشتر پرداخته شود.
این گزارش یک خبر خوش هم دارد: تعداد بیمارانی که از سرطان جان سالم به درمی‌برند نیز بیشتر شده است، در حالی که چند دهه پیش ابتلا به این بیماری به معنای مرگ قطعی بود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
ایران 'کمیته بررسی تاثیر پارازیت بر سلامت مردم' تشکیل داده است

وزیر بهداشت ایران از تحقیق در مورد آثار بهداشتی پارازیت خبر داده است.
حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفته است که گروهی متشکل از کارشناسان وزارت ارتباطات، بهداشت، سازمان انرژی اتمی و سایر دستگاه‌های مربوطه در مورد تاثیر پخش پارازیت بر سلامت مردم تحقیق می‌کند.
وی افزوده است که "کمیته بررسی کننده پارازیت‌ها با آزادی کامل در حال تحقیق درباره تاثیر پارازیت‌ها بر سلامت مردم است و اگر مشکلی در این راستا وجود داشته باشد، اعلام می‌کند."
آقای هاشمی در مصاحبه با خبرگزاری دولتی ایران - ایرنا - گفته "سه ماه است که ما اصرار می کنیم بررسی‌های بیشتر انجام شود که اگر مشکلی هست، مشخص شود." وزیر بهداشت مشخص نکرده است که نگرانی خود را با چه سازمانی در میان گذاشته و کمیته بررسی مورد اشاره او تحت نظر چه نهادی فعالیت می‌کند اما گفته است که وزارت بهداشت در این کمیته "مسئولیت بررسی حفظ سلامت مردم را برعهده دارد."
به گفته وزیر بهداشت، کمیته مورد اشاره او در نقاط مختلف شهر یا جاهایی که پارازیت وجود دارد، سنجش‌هایی انجام می‌دهد اما معلوم نکرده که آیا این سنجش‌‌ها شامل آزمایش مستقیم روی افراد محلی است یا به شکل دیگری صورت می‌گیرد.
به گزارش ایرنا، آقای قاضی زاده هاشمی گفته است که رئیس جمهوری هم از دستگاه‌های مرتبط از جمله وزارت بهداشت خواسته تا در مورد پارازیت‌ها بررسی‌های لازم صورت گیرد. با اینهمه، وی اظهار داشته که "شایعات در خصوص پارازیت‌ها و تاثیر آنها بر سلامت مردم خیلی زیاد است اما بر اساس مستندات علمی می‌گویم که بسیاری از شایعات تقریبا از نظر علمی هیچ سندیتی ندارد."
به گفته وی "گزارش‌های اولیه نشان می‌دهد آن بخش از پارازیت‌ها که وجود دارد، از نظر جسمی مشکلی برای افراد ایجاد نمی‌کند اما باید تحقیقات این کمیته تکمیل شود." وزیر بهداشت گفته است که این نظر که پارازیت‌ها باعث بروز بیماری و عوارضی مانند سقط جنین می‌شود "چیزی نیست که از نظر علمی مبنایی داشته باشد."


نگرانی بهداشتی

پارازیت اندازی به منظور جلوگیری از دسترسی ایرانیان به رسانه‌های خارجی از سال های اول استقرار جمهوری اسلامی در ایران رایج شد اما در آن زمان، هدف اصلی این عملیات، برخی رادیوهای متعلق به گروه‌های مخالف و معدودی از رادیوهای وابسته به کشورهای دیگر بودند که گاه به گاه با مشکل پارازیت اندازی مواجه می‌شدند.
با رواج تلویزیون‌های ماهواره‌ای، دولت ایران برای جلوگیری از دسترسی ایرانیان به این رسانه، استفاده از ماهواره را ممنوع کرد و به جمع آوری آنتن‌های ماهواره ای از خانه‌های شهروندان مبادرت وزرید.
سابقه اخلال در پخش برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای از طریق پارازیت اندازی عمدتا به زمان بروز تظاهرات اعتراضی پس از انتخابات بحث برانگیز دهمین دوره ریاست جمهوری باز می‌گردد که با اتهام تقلب به نفع محمود احمدی نژاد، برنده این انتخابات، همراه بود.
در آن زمان، مقامات جمهوری اسلامی با مسئول دانستن رسانه‌های خارجی در بروز اعتراضات، ضمن اخراج خبرنگاران بعضی از این رسانه‌ها و محدود کردن حوزه فعالیت بعضی دیگر، مستقیما علیه شبکه‌های ماهواره‌ای وارد عمل شدند. به خصوص شبکه‌های خبری فارسی زبان مانند بی‌بی‌سی و صدای آمریکا هدف پارازیت اندازی سنگین قرار گرفتند که به طور متناوب ادامه داشته است.
اگرچه کارشناسان قادر به تعیین محل ارسال پارازیت از داخل ایران بوده‌اند، اما هنوز مشخص نیست کدام نهاد جمهوری اسلامی در این زمینه فعالیت دارد.
از زمان آغاز پارازیت اندازی، گزارش‌هایی در مورد تاثیر نامطلوب این امواج بر سلامت افرادانتشار یافته و گاه حتی بعضی منابع حکومتی در این مورد ابراز نگرانی کرده‌اند.
پائیز سال گذشته، برخی رسانه‌های داخلی به نقل از یک مقام وزارت بهداشت گزارش کردند که وزیر بهداشت وقت کمیته ویژه‌ای را برای تحقیق در باره تاثیر امواج ماهواره‌ای بر سلامت مردم تشکیل داده است. این گزارش بعدا تکذیب و به نقل از وزیر بهداشت گزارش شد که تحقیقات مراکز داخلی و خارجی حاکی از تاثیرات پزشکی این امواج نیست و وزارت بهداشت هم این موضوع را قابل پیگیری نمی‌داند و در نظر ندارد چنین کمیته‌ای تشکیل دهد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
عود اعتیاد؛ چرا ترک مواد مخدر دائمی نیست

فیلیپ سیمورهافمن هنرپیشه سرشناس به گفته خود بیست و سه سال پاک مانده و هروئین مصرف نکرده بود؛ اما مرگ ناگهانی او به علت افراط در مصرف هروئین این سوال را مطرح کرده که چرا ترک اعتیاد معمولا ناموفق می‌ماند و فرد دوباره به مصرف ماده اعتیاد آور روی می‌آورد؟
برنده اسکار بهترین هنرپیشه مرد در سال ۲۰۰۵ ، زمانی که ۲۲ ساله بود و پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه نیویورک برای اولین بار به مرکز ترک اعتیاد مراجعه کرد. او هروئین مصرف می‌کرد و معتاد به الکل بود.
در سال ۲۰۱۱ هافمن به روزنامه گاردین گفته بود "فقط بخاطر اینکه مدت زیادی از آن گذشته به این معنی نیست که مشکل مقطعی بوده است."
او دوباره مصرف را شروع کرده بود. سال گذشته هافمن اعتراف کرد که یک دوره ده روزه سم‌زدایی از هروئین و داروی تجویزی داشته است.
مارک جانسون که خود زمانی معتاد به هروئین بوده و اکنون بنیانگذار موسسه‌ای خیریه برای معتادان است می گوید از سرگیری مصرف تصمیمی آگاهانه است که ممکن است از ماهها قبل شروع شده باشد بنابراین "هافمن می‌دانست که دوباره به مصرف روی خواهد آورد و این موضوع یکباره اتفاق نیفتاده است."
در خانه هافمن داروهایی پیدا شده که پزشک تجویز کرده بوده است. برای ترک معمولا مسکن، شل‌کننده عضلانی، آرام‌بخش و ضد اضطراب تجویز می‌شود.
اما در مورد هروئین که مخدری بسیار قوی است باید بسیار محتاط بود.
دکتر اسکات کراکوفر روانپزشک می‌گوید "در بسیاری از موارد فرد نمی‌داند که ترکیب هروئین و داروهای تجویزی می‌تواند سبب مرگ شود."
ترکیب هروئین و بویژه مسکن‌ها می‌تواند بسیار خطرناک باشد. به گفته دکتر دنی کارسی معاون مرکز ترک اعتیاد امریکا مسکن‌ها "شاید مغز را به یاد نشئه هروئین می‌اندازند و باعث می‌شوند عطش فرد به هروئین بیشتر شود."
علاوه براین وقتی فرد پس از مدتی پرهیز، دوباره به مصرف مواد روی می آورد متوجه نیست که تحمل بدنش مثل سابق نیست و او نمی‌تواند همان مقداری را که قبلا براحتی مصرف می‌کرده استفاده کند، و این می‌تواند سبب مرگ شود.
اما چرا پس از سال‌ها دوری از مواد، چرا فرد تمام دلایل منطقی را که برای پرهیز از اعتیاد وجود دارد نادیده می‌گیرد و تمام عوارض و خطرات به جان می‌خرد؟
موسسه ملی سوء مصرف مواد آمریکا می‌گوید عود اعتیاد در ۴۰ تا ۶۰ درصد موارد اتفاق می افتد. در مورد هروئین عود اعتیاد بسیار محتمل‌تر است و به ۸۰ درصد می‌رسد.
چرا روی آوری مجدد به این رفتار خودتخریبی اینقدر شایع است؟


عود اعتیاد

اعتیاد پدیده‌ای بسیار پیچیده است که فروکش و عود دارد، بدون درمان و حمایت مستمر احتمال عود بیشتر هم می شود.
متخصصان اعتیاد را "بیماری مزمن عودکننده‌ای" تعریف می‌کنند که باعث تغییر ساختار و عملکرد مغز می‌شود بنابراین به نظر مارک جانسون "اعتیاد بیماری‌ای است که ریشه‌کن نمی‌شود."
"وقتی فرد مواد را کنار می‌گذارد همه فکر می‌کنند که مشکل برطرف شده اما اینطور نیست."
بسیاری از متخصصان هم معتقدند اعتیاد را می‌توان تاحدودی بیماری‌ای دانست که تا آخر عمر باقی می‌ماند بنابراین مشکل اصلی خود اعتیاد و ماهیت مزمن آن است.
دکتر جان مارسدن رونشناس اعتیاد کینگز کالج لندن می‌گوید "اعتیاد به هروئین اختلالی وخیم و ماندگار است و رهایی از آن بسیار دشوار است."
پرهیز از مصرف پس از ترک، نیاز به تغییرات بسیار وسیع و بنیادی در رفتار و نگرش فرد دارد. فرد باید ماده اعتیاد آور را بجای راه حل، جدی‌ترین مشکل خود ببیند.
اینکه فرد پس از سال‌ها سوء مصرف بتواند این باور طولانی مدت را با موفقیت تغییر دهد چالشی عظیم است و فرد به آسانی می‌تواند دوباره به ورطه افکار و عادت‌های قدیمی بلغزد.


عذاب و مبارزه دائمی

الیوت اِلم از خیریه ترک اعتیاد به الکل و مواد بریتانیا می‌گوید مشکل ذهنی و روانشتاختی فرد معتاد را باید در همان حوزه افسردگی تحلیل کرد.
"افراد می توانند با آن خود را وفق دهند یا حتی بر آن فائق شوند اما مشکل ریشه‌کن نمی‌شود."
"تمام انواع اعتیاد با جرقه‌ای می‌توانند شعله‌ور شوند. این جرقه ممکن است یک روز پراسترس باشد یا دعوا با همسر، به هم خوردن رابطه یا بیکار شدن، عود یک بیماری جسمی باشد یا از دست دادن دوست یا عضوی از خانواده، دیدن تبلیغ آبجو یا دیدن یک سرنگ" یا زنده شدن خاطره نشئگی یا مستی.
این جرقه‌ها باعث می‌شوند در مغز مقداری اندکی دوپامین آزاد شود: "این افزایش دوپامین احساسی مشابه مصرف خود مواد ایجاد می‌کند."
وقتی این نشئگی کوچک ایجاد می‌شود ذهن معتاد برای ایجاد رضایتی که قبلا به آن عادت داشته به تمنا می‌افتد و برای تحریک دوپامینی قدیم، فرد را زیر فشار می‌گذارد.
این روند ناخودآگاه و سریع اتفاق می‌افتد؛ به همین دلیل هم گاهی فرد دقیقا نمی‌داند چرا تَرک را شکسته و حتی به یاد نمی‌آورد که چگونه این اتفاق افتاده است.
دانشمندان معتقدند وقتی این جرقه‌های ناخودآگاه در مغز معتاد زده می‌شود، افزایش دوپامین، فعالیت مراکز برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری را که در قشر پیشانی (فرونتال) قرار دارند مختل می‌کند.
در نتیجه، فرایند فکری فرد، نیاز عاطفی یا استرس کوتاه‌مدت خود را بشکلی اغراق‌آمیز تفسیر می‌کند و روی آوردن به تسکین موقت و مضر مواد را بر منافع درازمدت پرهیز ارجح می‌بیند.
این روند افکار و رفتار فرد را کاملا تغییر می‌دهد؛ صرف‌نظر از اینکه فرد چه مدت پاک بوده است.
عطش مصرف دوباره اتفاقی طبیعی است و متخصصان تنها راه غلبه بر آن را این می‌دانند که فرد پرهیز از مواد را هر روز و هر لحظه مهمترین اولویت زندگی خود بداند.
فرد صرف‌نظر از اینکه چه اتفاقی برایش افتاده فقط باید فکر کند مهمترین چیز این است که سر وقت مواد یا الکل نرود. این هشیاری مدام کار راحتی نیست و حتی افرادی موفق مثل هافمن هم ممکن است نتوانند چنین کنند.
آنها که از معتادان انتقاد و درباره آنها قضاوت می‌کنند این واقعیت اساسی را نادیده گرفت که معتاد بیش از آنکه به لذت و رضایت برسد، دائم در عذاب و مبارزه با خود است.
و این خود اهمیت درمان و حمایت مستمر را یادآور می‌شود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
جمع آوری داروی لیدوکائین از تمام مراکز درمانی

داروی لیدو کائین (بی حس کننده موضعی Lidocaine ) از همه مراکز درمانی از جمله بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های کشور جمع آوری می‌شود
به گزارش ایرنا، مهدی پیر صالحی، مدیرکل نظارت و ارزیابی مواد مخدر سازمان غذا و دارو گفت: دلیل جمع آوری این داروی بی حس کننده از مراکز درمانی احتمال ایجاد ذره در آمپول عنوان کرد و گفت : 20سری ساخته شده از این دارو باید از بازار جمع آوری شود.
به گفته وی شرکت سازنده این دارو (اریون) نیز خواستار جمع آوری داروی لیدوکائین از مراکز درمانی کشور شده است.
لیدوکائین به عنوان بی حس کننده موضعی در جراحی‌های کوچک و دندانپزشکی استفاده می‌شود، این دارو به همراه کوکایین پرمصرف‌ترین داروهایی هستند که در دندانپزشکی به عنوان بی حس کننده به کار می‌رود.
پماد لیدوکائین در درمان دردهای موضعی مانند سوختگی و گزش حشرات به کار می‌رود و همچنین برای بی حسی نخاعی نیز تزریق می‌شود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
قرص دوربین‌دار، جایگزین کولونوسکوپی

سازمان غذا و دارو آمریکا تکلیف قرص (کپسول) مجهز به دوربین را برای انجام کولونوسکپی معلوم کرد.
به گزارش ایرنا، چندی پیش محققان موفق به ساخت یک کپسول مجهز به دوربین شدند که علمکرد کولونوسکوپی را در بدن انجام می‌دهد. سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) چندی پیش نحوه و حوزه استفاده از این دارو را شفاف کرد تا برای استفاده عموم وارد بازار شود.
کولونوسکوپی مهمترین روش تشخیص انواع زخم‌های موجود در روده، سرطان، غده و پلیپ است ولی بسیاری از افراد تحمل استفاده از این شیوه تشخیصی را ندارند. برخی از بیماران نیز به دلایل فیزیولوژی، سابقه بیماری‌های خاص مانند جراحی شکمی، افراد بسیار لاغر، افرادی با آناتومی خاص و بانوان باردار اجازه استفاده از این روش را ندارند.
طبق آخرین آمار گزارش شده، در سال حدود 750 هزار کولونوسکوپی ناتمام در آمریکا انجام می‌شود که بیمار بنابه شرایطی قادر به تکمیل پروسه تصویربرداری نیست. این بیماران ناچار به پرداخت هزینه بیشتر و امتحان روش‌های دیگر آزمایش روده بزرگ هستند.
چندی پیش محققان یک شرکت به نام Given Imaging موفق به ساخت یک کپسول خوراکی شدند که در آن دوربین وجود دارد و از داخل بدن بیمار تصویربرداری می‌کند. این محصول به تصویب دولت فدرال رسید و قرار شد که صنعت تصویربرداری را متحول کند.
مدیر این پروژه تحقیقاتی در بیانیه‌ای از این شرکت اعلام کرده است که با توجه به محدودیت روش‌های جایگزین تصویربرداری کولونوسکوپی، استفاده از کپسول PillCam COLON یک روش غیر تهاجمی و بدون استفاده از اشعه است و می‌تواند بسیار موثر باشد.
پس از تصویب این محصول توسط دولت فدرال، از این کپسول در 884 بیمار استفاده شد و قادر به شناسایی غده‌هایی با اندازه 6 میلیمتر به بالا بود.
سازمان غذا و داروی آمریکا پس از بررسی، اعلام کرده که اطلاعات به دست آمده توسط این محصول در چند حوزه محدود قابل استناد است و می‌تواند به عنون غربالگری مورد استفاده قرار گیرد.
مدیر این شرکت تجاری در پی شفاف سازی FDA گفته است که منتظر همکاری جامعه گوارش آمریکا با این شرکت است.
تصویربرداری کلونوسکوپی پس از 50 سالگی برای بررسی سلامت روده‌ها توصیه شده است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
مولکول موثر در ابتلای فرد به سرطان خون کشف شد

تحقیقات دانشمندان روی دو خواهر دو قلو منجر به کشف مولکول جدیدی شد که در روند ابتلای فرد به بیماری لوسمی (سرطان خون) موثر است.
به گزارش ایرنا، محققان با تجزیه و تحلیل ژنوم دو خواهر دوقلوی 3 ساله که یکی از آنها از بیماری لوسمی رنج می‌برد، مولکولی را کشف کردند که می‌تواند برای شناسایی راه‌های درمان شکل‌های مرگبار این بیماری و یا بازگشت مجدد آن مورد استفاده قرار گیرد.
گروهی از محققان بین المللی، یک مسیر مولکولی را که شامل ژنی به نام SETD2 است، شناسایی کردند. این ژن می‌تواند هنگام رمزگشایی و تکثیر دی ان ای (DNA) در سلول‌های خونی، جهش ایجاد کند.
به گفته محققان اشکال تهاجمی سرطان خون مانند ام ال ال ( MLL ) به سرعت در بیماران پیشرفت می‌کنند. این بدان معنی است که درمان سریع از طریق شیمی درمانی، رادیوتراپی و یا پیوند مغز استخوان برای بیمار مورد نیاز است.
محققان با مقایسه سلول‌های خونی دو خواهر دوقلو کشف کردند که جابه جایی کروموزومی در همجوشی ژن سرطان خون (MLL - NRIP3) به وجود می‌آید و ارتباط بین (MLL - NRIP3) و (SETD2) سبب به وجود آمدن سرطان خون حاد در کودکان می‌شود.
محققان امیدوارند کشف اهداف مولکولی جدید راه را برای کشف داروهای بهتر و درمان اشکال تهاجمی سرطان خون باز کند.

====================================


دکتر سریال تلویزیونی به درد زندگی واقعی هم خورد

سریال تلویزیونی «هاوس» که در آن پزشکی خیالی به نام دکتر گریگوری هاوس، موفق می‌شد بیماری‌های بسیار پیچیده را تشخیص دهد، در سراسر جهان طرفداران بسیاری پیدا کرد- اما ظاهرا این بار مهارت‌های دکتر هاوس به یک فرد در زندگی واقعی هم کمک کرده است.
به گزارش مترو یک پزشک آلمانی از مهارت‌های تشخیصی هاوس استفاده کرد تا علت بیماری یکی از بیمارانش را که با علائم متعددی شامل تب، نابینایی و نارسایی قلب مراجعه کرده بود، تشخیص دهد.
دکتر یورگن شافر اخیرا یکی از قسمت‌های سریال هاوس را تماشا کرده بود که در آن شخصیت هاوس- با بازی هیو لوری- یک معمای پزشکی مشابه را حل کرده بود.
شافر گفت: پس ۵ دقیقه فهمیدم که مشکل بیمارم چیست.
معلوم شد که بیمار این پزشک آلمانی مانند بیمار در آن قسمت سریال، دچار مسمومیت با کبالت شده است که ناشی از اشکالی در مفصل مصنوعی ران اوست که حاوی این ماده است.
پس از اینکه دکتر شافر که در «مرکز بیماری‌های تشخیص‌داده نشده» در نزدیکی فرانکفورت کار می‌کند، این بیمار را برای برداشتن این مفصل و گذاشتن مفصل جدید ارجاع کرد، حال او بهبود یافت.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
گسترش پدیده "زیرمیزی گرفتن" پزشکان در بیمارستان‌های دولتی

مدیرعامل "سازمان بیمه سلامت ایران" گفته اگر تعرفه‌های بخش سلامت واقعی نشود، نمی‌توان پدیده زیرمیزی گرفتن پزشکان را حل کرد. پیش‌تر وزیر بهداشت نیز بر لزوم واقعی کردن قیمت‌ها در بخش سلامت تاکید کرده بود.
انوشیروان محسنی بندپی مدیرعامل "سازمان بیمه سلامت ایران" گفته پدیده زیرمیزی در بیمارستان‌های دولتی ایران بیشتر است اما در بیمارستان خصوصی و مطب‌ها هم وجود دارد. مدیرعامل "سازمان بیمه سلامت ایران" که با سایت "خبرآنلاین" گفت‌وگو کرده ادامه داده است: «الان در این شرایط نمی توان زیرمیزی گرفتن پزشکان را به طور ریشه‌ای حل کرد.»
انوشیروان محسنی بندپی مهمترین علت پدیده زیرمیزی در بخش سلامت ایران را عدم تعیین قیمت تمام شده به خصوص در بخش بستری، جراحی و بیهوشی عنوان کرده که به گفته او سال‌هاست ثابت هستند.
آن‌طور که مدیرعامل "سازمان بیمه سلامت ایران" می‌گوید تنها راه حل کردن مشکل گرفتن زیرمیزی توسط پزشکان، واقعی کردن تعرفه‌های بخش سلامت است.
انوشیروان محسنی گفته: «پزشکی که در بیمارستان دولتی است حقوقش را ۶ ماه بعد از انجام عمل جراحی دریافت می‌کند که رقم خیلی کمی است. الان پزشک عمومی‌ای که در بیمارستان‌های شرکت نفت و مخابرات فعالیت می‌کند از پزشک متخصص بیمارستان دولتی دریافتی بیشتری دارد. در شهرهای کوچک هم که بیمارستان خصوصی نداریم پزشکان با حقوق ۶۰۰ هزار تومانی چه‌طور می توانند زندگی کنند؟.»
محمد جهانگیری معاون سازمان نظام پزشکی اخیرا از تشکیل "کمیته برخورد با پزشکان زیرمیزی بگیر" در سازمان نظام پزشکی خبر داده بود. معاون سازمان نظام پزشکی ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ گفت که این کمیته مشترک بین وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی تشکیل شده و از طریق انجمن‌های علمی و تخصصی پزشکانی، افرادی که دریافت خارج از تعرفه داشته باشند را شناسایی می‌کند.
در همین زمینه حسن هاشمی، وزیر بهداشت جمهوری اسلامی ایران، نیز ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ در گفت‌وگو با خبرگزاری "ایسنا"، "مشخص شدن قیمت‌ واقعی خدمات پزشکی" را از جمله راهکارهای وزارت بهداشت برای ریشه‌کن کردن پدیده "زیرمیزی" عنوان کرده بود.
وزیر بهداشت جمهوری اسلامی درباره لزوم واقعی کردن قیمت‌ها در بخش سلامت گفت: «اخیرا به رییس جمهور نیز گفتم که باید جرات به خرج دهیم و هزینه تمام شده خدمات پزشکی هم در بخش دولتی و هم در بخش خصوصی را اعلام کنیم؛ ولو این‌که دولت قادر به پرداخت آن نباشد.»
بخش سلامت ایران با مشکلات بسیاری دست به گریبان است. به گفته وزیر بهداشت ایران با وضعیت فعلی بودجه سلامت، مردم در سال ۹۳ بی‌تردید در حوزه سلامت مشکل خواهند داشت.


نسبت تخت بیمارستان به بیمار در ایران از کنیا هم بدتر است

در ماه‌های گذشته سایت "خبرآنلاین" گزارش داده بود که در ایران شاخص‌های بهداشت و درمان در وضعیت مطلوبی نیست، اما نسبت تحت به بیمار اصلا در وضعیت مناسبی قرار ندارد. برپایه آمارهای جهانی ایران به لحاظ نسبت تخت به بیمار رتبه صد و بیست و ششم را میان‌ کشورهای جهان دارد و حتی پایین‌تر از کشور آفریقائی کنیا قرار گرفته است. در ایران به ازای هر هزار نفر تنها ۳۸ /۱ تخت بیمارستان وجود دارد.
بنا بر این گزارش، ایران در بین کشورهای منطقه نیز از لحاظ نسبت تخت بیمارستان به بیمار، پایین‌تر از کشورهایی همچون آذربایجان، ارمنستان، ترکیه، عربستان و امارات متحده عربی قرار دارد.
بر اساس آخرین آمارها که در رسانه‌های ایران منتشر شده، ۷ میلیون نفر از مردم ایران بیمه درمانی ندارند. بیمه‌شدگان هم باید ۶۰ درصد هزینه‌های درمانی را خود پرداخت کنند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
صفحه  صفحه 36 از 62:  « پیشین  1  ...  35  36  37  ...  61  62  پسین » 
علم و دانش

Medical News | اخبار پزشکی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA