انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
کامپیوتر
  
صفحه  صفحه 28 از 119:  « پیشین  1  ...  27  28  29  ...  118  119  پسین »

اخبار کامپیوتر و اینترنت و تکنولوژی


مرد

 
مک‌بوک ایر جدید به نمایشگر ۱۲ اینچ رتینا مجهز می‌‌شود

مک‌بوک
مک‌رومر به نقل از یک وبلاگ چینی گزارش کرده که اپل قصد دارد، نسخه جدیدی از مک‌بوک ایر را با صفحه نمایش رتینا و سخت‌افزار بروز ارایه کند. ظاهرا مک‌بوک ایر جدید از صفحه نمایش ۱۲ اینچ به جای ۱۱.۶ اینچ‌ فعلی بهره می‌برد و اپل از طراحی تازه‌ای در ترک‌پد آن استفاده نموده است.
صفحه نمایش مک‌بوک‌ ایر11.6 برابر ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل و مدل ۱۳.۳ اینچی برابر ۱۴۴۰ در ۹۰۰ پیکسل است. حال گزارش شده که قرار است این لپ‌تاپ که جزو شاخه اولترابوک‌ها محسوب می‌شود به صفحه نمایش رتینا که احتمالا رزولوشنی برابر ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل خواهد داشت، تجهیز شود.
اما تنها تغییری که قرار است در مک‌بوک ایر جدید ایجاد شود مربوط به نمایشگر آن نیست و ظاهرا این لپ‌تاپ به ترک‌پد جدیدی مجهز خواهد شد که در آن دکمه‌های فیزیکی حذف می‌شوند و پشتیبانی بهتری از ژست‌های حرکتی اضافه می‌گردد.
پیش از این KGI نیز گزارش نموده بود که مک‌بوک ایر ۱۲ اینچی در حال ساخت است و در سه ماهه دوم یا سوم سال جاری روانه بازار خواهد شد.


تا اینجای کار، شایعات پیرامون مک‌بوک ایر جدید به موارد زیر اشاره دارند:

ابعاد کوچک‌تر اما صفحه نمایش بزرگ‌تر ۱۲ اینچ
زمان عرضه به بازار سه ماهه دوم یا سوم ۲۰۱۴
صفحه نمایش ۱۲ اینچ رتینا
طراحی جدید انقلابی، چیزی شبیه به آنچه در مک‌بوک پرو رتینا ایجاد شد
سبک‌تر و باریک‌تر از مک بوک‌ ایرهای قدیمی
استفاده از پردازنده ساخت اینتل (پیش‌تر شایعه شده بود که مک‌بوک ایر بعدی به پردازنده A8 ساخت خود اپل مجهز خواهد شد که ظاهرا درست نبوده است)
در انتهای این گزارش آمده است که اپل علاوه بر مک‌بوک ایر، لپ‌تاپ‌های سری مک‌بوک پرو در سایزهای ۱۳ و ۱۵ اینچ را نیز در ماه سپتامبر از نظر سخت‌افزاری ارتقاء خواهد داد. احتمالا در این لپ‌تاپ‌ها از نسل جدید پردازنده‌های اینتل استفاده خواهد شد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
مایکروسافت در حال کار بر روی فناوری ژست‌های حرکتی برای گوشی‌ها، تبلت‌ها و تلویزیون‌ها است

http://postimage.org/
Times of India گزارش می‌کند که مایکروسافت نیز همانند نوکیا در حال کار بر روی تکنولوژی "بدون لمس" برای گوشی‌ها، تبلت‌ها و تلویزیون‌ها است. ریکو ملوار، محقق ارشد مایکروسافت گفته است که این کمپانی در حال ساخت یک دستبند الکترونیکی است که قادر به شناسایی تحرکات انجام گرفته با انگشتان دست شخص بوده و این امکان را فراهم می‌کند که شخص از طریق ضربه زدن با انگشتان در هوا به تعامل با صفحه‌نمایش دستگاه بپردازد.
با استفاده از این فناوری، کاربر قادر خواهد بود بدون خارج ساختن گوشی موبایل خود از جیب، بوسیله اشاره دست به تعامل با آن بپردازد یا تنظیمات مورد نظر خود را بر روی دستگاه تلویزیون حتی وقتی که پشت به صفحه قرار دارد اعمال کند. تصور ادغام این فناوری با ساعت هوشمند اختصاصی مایکروسافت می‌تواند بسیار جالب توجه باشد.
مایکروسافت همچنین از صفحه‌نمایش‌های تعاملی جدیدی پرده برداشته است که تصویر یک کره اطلس یا یک اژدهای در حال پرواز را چند اینچ بالاتر از سطح صاف صفحه‌نمایش ایجاد می‌نماید. دوربین‌ها و سنسورهای حرکتی مخصوصی امکان ایجاد تعامل با این تصاویر معلق ایجاد شده را برای افراد مهیا می‌سازد. یک نمونه اولیه دیگر هم توسط محققان این شرکت ایجاد شده که شخص با نشستن در مقابل صفحه‌نمایش بزرگ آن می‌تواند به تماشای مجموعه‌ای از مکعب‌ها بپردازد که در همین حین تصور می‌کند با حرکت دستانش قادر به لمس مکعب‌ها خواهد بود.
تیم لارج، یکی از محققان گروه تحقیقات علوم کاربردی مایکروسافت گفته است که نسخه نهایی و تجاری این صفحه‌نمایش‌ها در بازه زمانی دو تا پنج سال آینده آماده خواهند بود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
پلتفرم Android Wear تا چه میزان باز خواهد بود؟

http://postimage.org/app.php
چند روز پیش، گوگل سرانجام پلتفرم خود برای ابزارهای پوشیدنی را با نام Android Wear رونمایی کرد. بازخوردهای اولیه به این اقدام گوگل با توجه به اینکه تمرکز این پلتفرم بر روی اجرای مجموعه کوچکی از کارهای ساده، صحیح و ضروری برای ابزارهای پوشیدنی قرار داشته و تلاشی برای همه‌کاره بودن نداشته است کاملا مثبت بود. با در نظر گرفتن اینکه SDK این پلتفرم در حال حاضر تنها یک پیش‌نمایش برای توسعه‌دهندگان محسوب می‌گردد، سوالات بسیاری حول محور Android Wear و نیز سخت‌افزاری که آن را همراهی خواهد نمود در حال گردش است. سوالاتی نظیر اینکه آیا و چگونه اپلیکیشن‌ها بر روی این سیستم اجرا خواهند شد یا انتظار چه سطحی از بازدهی باتری را باید از آن داشت؛ اما یک سوال نسبت به تمامی سوالات دیگر در اولویت قرار دارد و آن این است که پلتفرم ابزارهای پوشیدنی اندروید تا چه میزان باز خواهد بود؟
ممکن است تصور کنید که اطلاعات منتشر شده تا کنون به خوبی جواب این سوال را در پس خود دارد؛ گوگل این پلترفم را با نام Android Wear عرضه نموده است و آن را گسترشی بر اندروید می‌داند. مساله از اینجا نشات می‌گیرد که در حقیقت آنچه تا کنون به چشم دیده‌ایم با آنچه شنیده‌ایم در تطابق کامل قرار ندارد. آنچه شاهد آن بوده‌ایم، پلتفرمی است که به نظر می‌رسد ادغام Google Now با سیستم اطلاع‌رسانی است و کوچک‌ نمودن مقیاس آن برای جایگیری در یک ساعت هوشمند است. تا به اینجا تنها با یک Google APK روبرو هستیم. سیستم دستور و جستجوی صوتی نمایش داده شده در ویدئوهای ارائه شده توسط گوگل و شرکای آن، همان Google Search خالص موجود بر روی گوشی‌های هوشمند است. اطلاع‌رسانی‌های موقعیتی/متنی بطور کامل از سرویس Google Now وارد شده‌اند و شاید کلیشه‌ای تر از همه، این است که هرآنچه تاکنون بعنوان سرویس اطلاع‌رسانی در این پلتفرم مشاهده کرده‌ایم به نظر می‌رسد بطور کامل از طریق سرویس Google Cloud Messaging است که به همین سبب ویژگی مشاهده یا حذف از روی چند دستگاه و آپدیت همزمان آن‌ها را به کاربر ارائه می‌دهد.


لایه‌ها کجا قرار دارند؟

همانطور که تا به‌حال بارها به آن پرداخته‌ایم، همگی به خوبی می‌دانیم که پلتفرم اندروید شناخته شده برای ما در حقیقت از دو لایه‌ی مجزا تشکیل شده است که شامل لایه‌ی اندروید متن‌باز و لایه‌ی گوگل می‌شود. لایه‌ی متن‌باز اندروید همان کدهای اساسی پلتفرم هستند که بصورت آزاد منتشر شده و هرکسی قادر به دریافت و ایجاد تغییر در آن است؛ این قسمت همان بخشی است که آمازون در کیندل‌فایرهای خود از آن بهره جسته و پلتفرم اختصاصی خود را بر پایه‌ی آن بنا نموده است. خط محصولات X نوکیا و سری نرم‌افزاری MIUI شیائومی نمونه‌های دیگری از کاربردهای عملی لایه‌ی متن‌باز اندروید هستند. لایه‌ی گوگل بخشی است که -بطور مشخص- سرویس‌های گوگل را در اختیار شما قرار می‌دهد. این لایه مشمول نرم‌افزارها و سرویس‌های انحصاری و غیرآزادی نظیر گوگل پلی، جیمیل، کروم، مپز، یوتیوب و... است که کنترل کامل آن‌ها در اختیار گوگل قرار دارد.
از زمانی که ساندار پیچای بعنوان مدیر، هدایت بخش اندروید را برعهده گرفته، لایه‌ی گوگل بخش اعظمی از توجهات و تلاش‌های توسعه را به خود اختصاص داده و لایه‌ی متن‌باز اندروید تا حدودی با بی‌اهمیتی روبرو بوده است. مجموعه‌ی عظیم بهبودهایی که در نسخه‌های اخیر اندروید و دستگاه‌های مبتنی بر آن اعمال شده در حقیقت از طریق توسعه‌ی بیشتر و بهتر اپلیکیشن‌های گوگل و سرویس‌های گوگل پلی صورت گرفته است نه لایه‌ی متن‌باز اندروید. بسیاری اندروید را یک پلتفرم متن‌باز و حتی در برخی مواقع آزاد تصور می‌کنند که در همین راستا نیز در حال حرکت است. متن‌باز بودن یک پروژه فراتر از آنکه نشانی از نیت خیر و تلاش برای بهبود غیرانحصاری باشد، به بازیچه‌ای در دست شرکت‌های بزرگ به منظور استفاده از توان برنامه‌نویسان آزاد و دیگر مشارکت‌کنندگان برای گسترش سریع‌تر و بهتر پلتفرم‌ها شده است. خط میان گوگل و اندروید روز به روز در حال تار شدن است چراکه گوگل به آرامی در حال جایگزینی همه‌ی چیزهای موجود در اندروید با یک اپلیکیشن انحصاری است. از لانچر اندروید گرفته که اکنون با اپلیکیشن انحصاری Google Now جایگزین شده، تا کیبرد، گالری (با Google+ Photos) مرورگر (Chrome - توجه کنید که کروم انحصاری بوده و کرومیوم نسخه‌ی متن‌باز آن است) و همه و همه سرویس‌های آزاد دیگر که در هر نسخه قربانی انحصارگرایی بیشتر گوگل می‌شوند. البته با این وجود همچنان تشخیص این مرز چندان دشوار نیست چرا که لانچر Google Now تنها بر روی تعداد محدودی دستگاه منتخب جایگذاری شده و درصد اندکی از کاربران نیز بر روی اندروید 4.4 قرار دارند که G+ Photos را گالری پیش‌فرض قرار داده است.
این همان موضوعی است که اطلاعیه معرفی Android Wear را آزار دهنده می‌کند. با وجود تمام جذابیت‌ها و زیبایی‌ها، تمام آنچه از این پلتفرم دیده‌ایم در APKهای Google خلاصه می‌گردد و هیچ نشانی از سیستم اندروید مستقل نیست. با توجه به اینکه در رونمایی‌های اخیر مربوط به اندروید نیز هرچه ارائه شده در حقیقت افزایش سطح برای سرویس‌های خود گوگل محسوب می‌شده است، این بار نیز نمی‌توان از چنین روندی متعجب بود. بر همین اساس، وابسته به اینکه پس از کنار زدن لایه‌های انحصاری گوگل، چه میزان از پلتفرم Android Wear باقی خواهد ماند، فرآیند ایجاد تغییر و شخصی‌سازی برای کمپانی‌های سازنده دستگاه‌های پوشیدنی به منظور استفاده از Android Wear بدون استفاده از سرویس‌های اختصاصی گوگل دشوارتر خواهد شد. در حال حاضر، ما حتی نمی‌دانیم با کنار زدن لایه‌ی گوگل، Android Wear به چه شکل خواهد بود. در این حالت احتمال دارد با چیزی شبیه به تصویر بالا که متعلق به Neptune Pin است مواجه باشیم که از AOSP (لایه‌ی خالص متن‌باز اندروید) بر روی ساعت‌هوشمند خود استفاده کرده است؛ این شمای کلی شاید در صفحه‌نمایش نسبتا بزرگ کاربردی به نظر برسد اما در مقام مقایسه با Android Wear مسلما زیبایی چندانی به شما عرضه نخواهد کرد.
لازم به ذکر است که جنبه‌ی بصری که متعلق به لایه‌ی گوگل بوده تنها نقش زیبایی نداشته و عملکرد کاربردی و اساسی دستگاه را مدیریت می‌کند. بدون اجرای Google APKها بر روی Android Wear چیز زیادی برای لایه‌ی متن‌باز زیر آن باقی نمی‌ماند. ممکن است راهی وجود داشته باشد که بتوان بدون استفاده از سرویس پیغام‌های ابری گوگل، اطلاع‌رسانی‌ها را بر روی پلتفرم پوشیدنی اندروید خالص ارسال و دریافت نمود اما چنین اقدامی مستلزم ایجاد سیستم‌هایی از پایه یا استفاده از یک اپلیکیشن همراه است. به همین منوال کلیه منافع حاصل از اطلاعات محتوایی ارائه شده توسط ساعت نیز به‌کلی از میان خواهد رفت.


مفید برای گوگل، اما...

البته اطمینان داریم که بسیاری از شما خواهید گفت که آیا اینگونه مسائل کوچکترین اهمیتی دارد؟ آنچه ما تا کنون از Android Wear دیده‌ایم به نظر راه‌حل فوق‌العاده‌ای برای حل مشکل دستگاه‌های پوشیدنی است. همانگونه که پیش‌تر ذکر شد، تمرکز این مساله بر آرمان‌ها و ایده‌آل‌هایی است که به شفاف کردن پتانسیل ابزارهای پوشیدنی برای تبدیل شدن به محصولاتی ارزشمند کمک می‌کند. گوگل همیشه بر این اصل تاکید نموده که تلاش دارد تنها اطلاعاتی را عرضه دارد که از نظر محتوایی آگاهانه و هوشمندانه، مختصر و مفید و در نهایت بدون نیاز به تعامل زیاد از سوی کاربر باشند. هرچه کاربر بیشتر مجبور به برقراری تعامل مستقیم با ساعت هوشمند خود باشد، جذابیت کمتری از سوی دستگاه ایجاد خواهد شد چراکه بطور طبیعی، صفحه‌نمایشی با آن اندازه‌ی کوچک با اهداف تعاملی طراحی نشده است. ما گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و سیستم‌های PC را برای اقداماتی که نیاز به تعامل فراوان دارند در اختیار داریم؛ ساعت‌های هوشمند در بهترین حالت خود باید تنها نقش دستیار و کمک‌حال را داشته باشند.
به نظر می‌رسد با توجه به آنچه از Android Wear مشاهده کرده‌ایم، این پلتفرم به خوبی حقیقت مساله را دریافته و خود را بعنوان راه‌حلی قاطع برای دستگاه‌های پوشیدنی مطرح نموده است. اما مشکل از آنجا نشات می‌گیرد که ممکن است تمامی این پروژه تنها به راه‌حلی مناسب برای تولیدکنندگانی که با گوگل معامله می‌کنند بدل گردد و موجب افزایش نیازمندی‌های سخت‌افزاری و هزینه‌های تولید و در نهایت هزینه نهایی شود؛ چراکه با وجود رایگان بودن اندروید، سرویس‌های موبایل گوگل به هیچ عنوان رایگان نیستند. اگر برترین و مهم‌ترین بخش‌های Android Wear انحصاری و متن‌بسته باشند، چنین چیزی برای گوگل بسیار خوب خواهد بود چراکه خواهد توانست به کاربران مزایای زندگی تحت لوا و به سبک گوگل را نشان داده و در عین حال داده‌های بیشتری را برای تقویت سرویس‌های خود جمع‌آوری کند. در عین حال این اقدام حرکتی خواهد بود که با توجه به آنچه تا کنون از گوگل دیده بودیم بسیار ضد رقابتی محسوب می‌گردد.

گوگل همیشه کمپانی بوده است که دیگر تولیدکنندگان را در جهت اهداف خود میکشیده و بجای رقابت تلاش بر رفاقت داشته است. این کمپانی با ارائه دستگاه‌های نکسوس، به معرفی ویژگی‌ها و سخت‌افزارهایی که ترجیح می‌داد در کلیه اکوسیستم شاهد آن باشد پرداخت و از همین روال برای تشویق تولیدکنندگان در یک خط مشی کلی استفاده نمود اما هیچ‌گاه به دیکته نمودن تمایلات خود اقدام ننموده است. گوگل سرویسی نظیر Google Play Games را توسعه داد تا به توسعه‌دهندگان و سازندگان کوچک امکان ایجاد ویژگی‌های پیشرفته را با توسل به اکوسیستم گوگل بدهد؛ سرویس Google Cloud Messaging را معرفی کرد تا اطلاع‌رسانی‌ها را برای کسانی که در این اکوسیستم فعالیت می‌کنند بهبود بخشد. اما هیچ‌گاه تا کنون استفاده از هیچ یک از این سرویس‌ها اجباری نبوده است.
گوگل ممکن است مشغول تولید اپلیکیشن‌های اختصاصی خود برای جایگزین نمودن اپلیکیشن‌های آزاد باشد اما برنامه‌های پایه‌ای همچنان وجود خارجی داشته و می‌توان بعنوان یک گزینه از آن‌ها بهره جست. همچنان یک برنامه پایه‌ای مرورگر، گالری، تقویم و ایمیل کلاینت بر روی سیستم پایه‌ی اندروید موجود است که بسیار خوب عمل می‌کنند. ممکن است به آن میزان که کاربران انتظار دارند، این اپلیکیشن‌های پایه‌ای مورد توجه قرار نگرفته و آپدیت‌های خوبی دریافت نکرده باشند اما حداقل‌های لازم را دارا بوده و همانگونه که از آن‌ها انتظار می رود عمل می‌کنند که کار را برای تولیدکنندگان ثالث ساده می‌نماید. اگرچه بدست آوردن دسترسی به سرویس‌های گوگل، نیازمند برآورده کردن مجموعه‌ای از شرایط و پرداخت حق استفاده به گوگل است اما همچنان الزامی مبنی بر پیش‌فرض بودن سرویس‌های گوگل در چنین دستگاه‌هایی وجود نداشته و اغلب تولیدکنندگان برنامه‌های اختصاصی خود را ایجاد می‌کنند که برای نمونه می‌توان سامسونگ را مثال زد که تقویم، ایمیل کلاینت، گالری و حتی مرکز محتوایی و نرم‌افزاری اختصاصی خود را بر روی اندروید بنا نموده است. تا کنون گوگل بجز توافقات دوستانه، اقدامی در جهت اجبار تولیدکنندگان به ایجاد مرکزیت حول محور سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های گوگل انجام نداده است.
گوگل اکوسیستم بسیار فوق‌العاده‌ای از اپلیکیشن‌ها را توسعه داده و محدودیت‌های بیشتری را نیز برای بهره گرفتن از آن اعمال نموده است اما پایه‌ی اندروید همچنان دست‌نخورده و بصورت متن‌باز در دسترس قرار داشته و بخوبی انتظارات را برآورده می‌نماید. اگر وضع خلاف این بود و پایه‌ی اندروید بدون گوگل به خوبی عمل نمی‌کرد شاهد منشعب شدن آن توسط برخی کمپانی‌ها نظیر آمازون، شیائومی و اکنون نوکیا به منظور استفاده‌های اختصاصی نبودیم. ممکن است اندروید پایه به خوبی همتای مزدوج با گوگل خود نباشد اما با افزودن یک مرکز نرم‌افزاری قدرتمند می‌توان تا حدود زیادی به کوچک کردن تفاوت‌ها پرداخت؛ این همان انتخابی است که برای کاربرانی که مایل به زندگی به سبک گوگل نیستند ایجاد شده است. ممکن است برخی افراد زندگی به شیوه آمازون یا MIUI را بیشتر پسندیده یا تمایلی به قرار دادن تمامی تخم‌مرغ‌های خود در یک سبد نداشته باشند و در این حالت همچنان انتخاب‌های مذکور در دسترس هستند.


آیا ابزارهای پوشیدنی با اهداف گوگل سازگاری دارند؟

برای مدت زمان بسیار طولانی، ما عادت کرده بودیم که تصور کنیم هدف نهایی گوگل این است که تنها افراد بیشتری به اینترنت دسترسی پیدا کنند. ورود افراد بیشتر به اینترنت به معنی بینندگان و مخاطبان بیشتر برای شبکه تبلیغاتی گوگل خواهد بود که در مجموع منجر به افزایش درآمد این کمپانی خواهد شد. در هر حال اکنون هرچه سهم بیشتری از بازار در اختیار اندروید قرار می‌گیرد گوگل نیز تلاش می‌کند تسلط خود را بر این پلتفرم گسترش دهد. از بسیاری جهات این اقدام غول جستجو منطقی و معقول به نظر می‌رسد؛ گوگل در تلاش است که بهترین تجربه کاربری را به کسانی که از تولیدات این شرکت استفاده می‌کنند ارائه دهد و به همین منظور توجه ویژه‌ای بر روی لایه‌ی اختصاصی گوگل معطوف می‌شود. گوگل در این زمینه نیز سیاست هویج را بر چماق (تشویق بجای اجبار) ترجیح داده و تلاش می‌کند تولیدکنندگان را با ایجاد اصول و قوانین جدید ترغیب کند تا از سیستم نرم‌افزاری جدید این شرکت استفاده نموده و اپلیکیشن‌های گوگل را در آن به‌کار گیرند.
اما بسیار محتمل است که حداقل در حال حاضر، ابزارهای پوشیدنی سود چندانی به حال هدف نهایی گوگل که افزودن افراد به دنیای وب است نداشته باشد. همانگونه که ذکر آن رفت، ابزارهای پوشیدنی در بهترین حالت خود در حال حاضر تنها دستگاه‌هایی کمک‌حال محسوب می‌گردند و نمی‌توان به آن‌ها بصورت مستقل نگاه کرد و همچنین کاربرد بسیار محدود آن‌ها را نیز نباید از یاد برد. تنها یک دستگاه مستقل قادر است قشر جدیدی از افراد را وارد دنیای شبکه جهانی نماید. وجود صفحه‌نمایشی به این کوچکی بدین معنا خواهد بود که کاربر تنها قادر به استفاده از آن به منظور بدست آوردن اطلاعات گذرا بوده و کاربرد وسیعی را نمی‌توان از آن انتظار داشت. اپلیکیشن‌های ساده و کوچک زیادی راهی چنین پلتفرمی خواهد شد اما بسیار غیرمحتمل است که کاربر از ساعت هوشمند خود به منظور مرور وب، مشاهده ویدئو یا انجام بازی استفاده کند. استفاده‌های مذکور با ارزش‌ترین مکان‌هایی هستند که درآمد تبلیغاتی گوگل را تامین می‌نمایند اما هیچ‌یک کاربرد چندانی بر روی یک ساعت هوشمند نخواهند داشت.

ابزارهای پوشیدنی بهترین همراهان گوشی‌های هوشمند محسوب می‌گردند اما در عین حال بهترین همراه برای استراتژی کلی گوگل نیز هستند. این ابزارها در مبحث جذب افراد جدید به سوی وب چندان کاربردی نیستند اما مسلما باعث افزایش ارزش همان افرادی برای گوگل خواهند شد که در حال حاضر در وب حضور دارند. سنسورهای متنوع بسیار، ادراک محتوایی و مکان‌یابی موجود بر روی ابزارهای پوشیدنی منجر به افزایش داده‌های بدست آمده از هر شخص برای غول جستجو خواهد بود. چنین داده‌هایی می‌توانند در راستای افزایش قدرت و کیفیت سرویسی نظیر Google Now مورد استفاده قرار گیرند و در عین حال منتهی به هدفگیری دقیق‌تر و صحیح‌تر افراد برای مقاصد تبلیغاتی شده و درآمد گوگل را با افزایش روبرو سازد.
آنچه از گفته‌ی اخیر بدست می‌آید این است که ابزارهای پوشیدنی تنها زمانی برای گوگل ارزشمند خواهند بود که سرویس‌های اختصاصی گوگل را اجرا نموده و بازخوردها و داده‌های جدیدی را به سیستم بازگردانند. غول جستجو بی‌شک پلتفرم فریبنده‌ای را برای ابزارهای پوشیدنی هوشمند ارائه کرده است اما Android Wear خالص و بدون سرویس‌های گوگل بر روی این دستگاه‌ها برخلاف آنچه در دنیای گوشی‌های هوشمند شاهد آن هستیم ارزش چندانی برای گوگل ندارد. نتیجه اینکه، گوگل احتمالا بیش از پیش AOSP پلتفرم Android Wear را نادیده گرفته و شاید حتی هیچ AOSP حقیقی برای Android Wear موجود نباشد.
مسلما در آینده نزدیک اطلاعات بسیار بیشتری در خصوص این مبحث بدست خواهد آمد که تاثیر اثبات یا انکار بر روی مقاله حاضر خواهند داشت. وب‌سایت فون‌آرنا تلاش نموده با مطرح نمودن سوالاتی در خصوص لایه‌های مختلف اندروید در نسخه ابزارهای پوشیدنی و ارسال آن‌ها برای گوگل به روشن‌سازی بیشتر موضوع بپردازد که در صورت ارائه هرگونه پاسخ، جزئیات آن را با شما همراهان عزیز زومیت نیز به اشتراک و تبادل نظر خواهیم گذاشت. تا آن زمان تنها راه منتظر ماندن و مشاهده اقدامات بعدی سازندگان و نیز گوگل در خصوص پلتفرم جالب توجه Android Wear است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
گوگل با استفاده از فرمت جدید تصویری و کم حجم WebP، سرعت نمایش صفحات یوتیوب را تا ۱۰ درصد سریع‌تر می‌کند

WebP
گوگل چندی پیش از فرمت تصویری جدیدی با نام WebP رونمایی کرد که نسبت به فرمت‌های فعلی مانند Jpeg یا png با حفظ کیفیت تصویر،‌ حجم فایل‌ها را به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌کند. این فناوری از مدت‌ها پیش در گوگل‌پلی در حال استفاده است و حالا به نظر می‌رسد قرار است در یوتیوب نیز بکار گرفته شود.
گوگل امیداور است تا با استفاده از فناوری WebP در تصاویر بندانگشتی ویدیوها، سرعت نمایش صفحات در یوتیوب را تا ۱۰ درصد افزایش دهد.
استفاده از فرمت WebP نه تنها موجب افزایش سرعت نمایش صفحات می‌شود بلکه در پهنای باند مصرفی کاربران نیز نقش قابل ملاحظه‌ای دارد و روزانه هزاران ترابایت در پهنای باند مصرفی یوتیوب صرفه جویی می‌کند.
WebP روش جدیدی برای فشرده سازی و کاهش حجم تصاویر است که از آن می‌توان برای عکس‌ها، تصاویر گرافیکی و غیره استفاده نمود. این فرمت تصویری قادر است با حفظ کیفیت، تصاویر را تا ۳۰ درصد بیشتر از JPEG فشرده کند.
گوگل WebP را به صورت متن-باز ارایه کرده تا گروه‌های مختلف فنی بر روی آن کار کنند و به گسترش و توسعه آن کمک نمایند.
در حال حاضر نسخه‌های جدید مرورگرهای مختلف از جمله کروم، اندروید،‌ IE، اپرا، فایرفاکس و حتی سافاری نیز از WebP پشتیبانی می‌کنند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
ترکیه DNSهای گوگل را نیز مسدود کرد: احتمال فیلتر شدن یوتیوب در کنار توییتر

توییتر
شبکه‌های اجتماعی آنقدر به دولت ترکیه فشار آوردند تا نهایتا این دولت تصمیم به مسدود نمودن توییتر گرفت. اما مردم این کشور از طریق DNSهای گوگل توانستند مجددا به این شبکه اجتماعی دسترسی یابند و به نوعی فیلترینگ را دور بزنند. در همین راستا دولت ترکیه کل DNSهای گوگل را نیز مسدود کرده است.
برخی معتقدند که ترکیه به زودی سرویس‌های دیگر همچون یوتیوب را نیز فیلتر خواهد کرد چرا که گوگل درخواست این کشور مبنی بر حذف برخی ویدیوها از یوتیوب که در مورد فساد دولت ترکیه منتشر شده‌اند را رد کرده است.
طیب اردوغان،‌ نخست وزیر ترکیه ترکیه اقدام اخیر این دولت مبنی بر مسدود کردن دسترسی مردم به توییتر را «اقدام پیشگیرانه» توصیف کرده است. این در حالی است که رییس جمهور این کشور، عبدالله گل در ظاهر مخالف این عمل محدودگرایانه و ناقض حقوق شهروندی دولت ترکیه است.گفته می‌شود مردم ترکیه از توییتر برای اطلاع رسانی از فساد در دولت استفاده می‌کردند.
دولت ترکیه در بیانه خود گفته است:
از توییتر برای ترور نظام‌مند شخصیت سران دولت به طور غیرقانونی استفاده شده و در آن مدارک جعلی و ساختگی منتشر شده است.
پس از آنکه ترکیه نسبت به مسدود نمودن دسترسی مردم این کشور به شبکه توییتر اقدام کرد، مردم با استفاده از سرویس DNS Google راه دور زدن فیلترینگ این کشور را پیدا کردند اما از دیروز این روش نیز مسدود شد.
البته هنوز هم راه‌هایی وجود دارد که مردم ترکیه از طریق آن قادر به دسترسی به شبکه اجتماعی میکروبلاگینگ توییتر شوند، اما دولت این کشور نیز متقابلا تمام سعی خود را خواهد کرد تا کلیه آن‌ها را مسدود کند.
دولت ترکیه درخواست‌هایی را به گوگل ارجاع داده تا برخی از ویدیوهایی که در آن‌ها از دولت این کشور بد گفته شده است را از یوتیوب حذف کند. اما گوگل این درخواست را خارج از قوانین و مقررات یوتیوب می‌داند و به درخواست دولت ترکیه پاسخ منفی داده است. از این رو انتظار می‌رود به زودی یوتیوب نیز برای مردم ترکیه فیلتر شود.
این اولین بار نیست که دسترسی به یوتیوب در ترکیه مسدود می‌شود. در سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰، دولت ترکیه بارها یوتیوب را فیلتر کرد.
در حال حاضر ترکیه، توییتر را در سطح IP فیلتر کرده است و این بدین معنا است که حتی با تغییر DNS سرورها امکان استفاده از آن وجود ندارد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
اپل در OS X 10.10 رابط کاربری سیستم‌عامل را مسطح و شبیه به iOS خواهد کرد

http://postimage.org/
اپل در iOS 7 رابط کاربری سیستم‌عامل موبایل خود را از نو طراحی کرد و در آن از گرافیک مسطح بهره برده و تا جای ممکن افکت‌ها و سایه‌ها را از آیکون‌ها و پنجره‌ها حذف نمود. حال شایعه شده که در نسخه جدید سیستم‌عامل مک، تغییرات مشابهی اعمال خواهد شد.
استفاده از طراحی مسطح باعث می‌شود تا رابط کاربری ساده‌تر و به اعتقاد بسیاری زیباتر شود. حال گزارش شده که اپل در نسخه 10.10 از سیستم‌عامل OS X از گرافیک مسطح بهره خواهد برد و آن را بیش از پیش به سیستم عامل iOS شبیه خواهد کرد.
در همین راستا طراحی به نام دنی گیب چند تصویر مفهومی از سیستم‌عامل OS 10.10 منتشر نموده که در آن رابط کاربری با زبان طراحی iOS 7 تغییر کرده است.

گفته می‌شود نسخه ۱۰.۱۰ از سیستم‌عامل OS X در تابستان امسال منتشر خواهد شد و کاربران مک‌بوک‌ها و دیگر کامپیوترهای ساخت اپل قادر به دریافت بروز رسانی مربوطه بصورت مجانی خواهند بود.
انتظار می‌رود در کنفرانس WWDC اپل که چند ماه دیگر برگزار خواهد شد،‌ جزییات بیشتری در باره این سیستم‌عامل منتشر گردد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
برخی بر این باورند که ساعت هوشمند اپل وجود خارجی ندارد

http://postimage.org/app.php
با وجود تمامی شایعات و گزارشات و گمانه‌زنی‌هایی که از یک سال‌پیش تا کنون حول ساعت هوشمند iWatch اپل در چرخش هستند یک تحلیلگر نیز در این میان عقیده‌ای دارد که تا کنون با آن مواجه نبوده‌ایم. مایک اورتلی از opte.ch با جریان غالب رسانه‌ای در خصوص رونمایی نزدیک این محصول اتفاق نظر نداشته و بر این باور است که ساعت هوشمند اپل به هیچ عنوان وجود خارجی ندارد!
دلیل و برهان پشت این عقیده تا حدودی عاقلانه به نظر می‌رسد و آن این است که اپل هیچ‌گاه تا زمانی که تکنولوژی مورد نیاز برای تولید یک محصول جدید به بلوغ کافی نرسیده باشد اقدام به ورود به عرصه‌های جدید نمی‌کند. همه‌ی ما بر این مساله واقف هستیم که اجزا و باتری‌های حال حاضر در آمادگی و اندازه‌ای نیستند که بتوان از آن‌ها به قصد تولید یک ساعت هوشمند حقیقی که توانایی فعالیت بصورت مستقل و بدون نیاز به گوشی هوشمند را داشته باشد بهره برد. همچنین اپل همیشه تمایل به ارائه یک طراحی سطح بالا دارد که در بازار ساعت‌ها موضوع کاملا تازه‌ای محسوب می‌گردد. این تحلیلگر در توجیح نظر خود چنین بیان می‌کند که یک گوشی هوشمند سطح بالا با بهترین کیفیت و طراحی را می‌توان با قیمت نهایی 600 دلار روانه بازار نمود و این در حالی است که طیف بسیار وسیعی از خدمات و کاربردها را می‌توان از آن انتظار داشت؛ در چنین شرایطی ایجاد یک ساعت هوشمند سطح بالا با کیفیت و طراحی معادل، با هزینه‌ای پایین‌تر از 1000 دلار دور از ذهن به نظر می‌رسد.
مساله این است که اورتلی ساعت‌ها و ساعت‌های هوشمند را با هم درآمیخته و معتقد است هر دوی این سری محصولات در مسیر مستقیمی قرار داشته و در سطوحی به رقابت خواهند پرداخت. ساعت‌های سطح بالای بازار به دلیل ماهیت تمام مکانیکی خود قیمتی بسیار گران دارند؛ جالب است بدانید هزینه نهایی تولید چند موتور ساعت و زمان صرف شده برای آن از میزان معادل صرف شده برای تولید مادربرد یا پردازنده‌ها بیشتر است. همچنین به نظر می‌رسد قشر هدف ساعت‌های هوشمند در عمل بسیار متفاوت از خریداران ساعت‌های کلاسیک باشد؛ ساعت‌های کلاسیک اغلب بعنوان یک فشن و مد قلمداد می‌شوند در حالی که ساعت‌های هوشمند ماهیتی عملکردی و کاربردی دارند.
اورتلی تا حدودی پا را فراتر گذاشته و از برخی حدود ایده‌پردازی منطقی خارج می‌شود؛ به نحوی که به نظر می‌رسد این تحلیلگر در درک صحیح موضوع مورد بحث خود دچار ایراد شده است. او می‌گوید از آنجا که حوزه‌ی ساعت‌ها مکانی است که فلسفه "یک اندازه برای همه" اپل نقض خواهد شد ممکن است اپل بجای ورود به چنین حیطه‌ای، به توسعه‌ی اکوسیستم نرم‌افزاری لازم و واگذار نمودن مسائل سخت‌افزاری به تولیدکنندگان طرف سوم بپردازد. مساله این است که تمایل اپل به کنترل کامل بر اکوسیستم خود از سر تا پا به حدی قوی است که به سادگی فلسفه‌ی "یک اندازه برای همه" را بخاطر آن زیر پا خواهد گذاشت.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
Eset: هکرها به ۲۵٫۰۰۰ سرور یونیکسی نفوذ کردند تا به یک ارتش بدافزاری تبدیل شوند

http://postimage.org/
روزانه سرورها مورد حمله ۵۰۰٫۰۰۰ رایانه شخصی قرار می‌گیرند. شاید این را باید جهان وحشی وب نامید تا بازتاب دقیق‌تری از این چشم انداز مملو از خطر بتوان ترسیم کرد. دست کم اگر آن‌را به‌عنوان یک هشدار در نظر بگیریم، بعضی اوقات خیلی سخت می‌توان سطحی از آن گذر کرد. بخش تجهیزات امنیتی Eset گزارش کرد تیم تحقیقاتیش به همراه CERT-Bund، سازمان ملی زیرساخت‌های رایانه‌ای سوئد و آژانس‌های دیگر، کمپین گسترده‌ای را کشف کرده‌اند که در پی آن هکرها با استفاده از تروجان‌های مخفی قادر به نفوذ به ۲۵٫۰۰۰ سرور یونیکسی در سرار جهان شده‌اند.
سیستم‌هایی که از این طریق آلوده شدند مورد استفاده‌ انواع هدف‌های شرورانه قرار می‌گیرند. ارسال روزانه بیش از ۳۵ میلیون نامه‌ الکترونیکی اسپم، دزدیدن جزئیات ورود کاربران، هدایت ترافیک وب به صفحاتی که مورد علاقه هکرها هستند (برای ایجاد ترافیک یک سایت دلخواه یا صفحات ورود جعلی جهت بدست آوردن جزئیات حساب کاربری افراد.)
کارشناسان امنیتی این دسته از حملات را Operation Windigo نامیده‌اند. در حال حاضرWindigo مسئول نیم میلیون ترافیک هدایت شده به محتواهای متفرقه است. همانطور که انتظار می‌رفت به دلیل تجمع زیاد سرورها در آمریکا، فرانسه، آلمان و انگلیس، اکثر این نوع حملات از سروهایی که در این کشورها میزبانی می‌شوند صورت می‌گیرند.
بیش از ۶۰ درصد از سرورهای جهان از سیستم عامل لینوکس استفاده می‌کنند، و با توجه به این نکته، Eset از مدیران سیستم‌ها خواسته تا سیستم‌های خود را بطور فعال دربرابر نرم‌افزارهای مخرب مورد بررسی قرار دهند. در همین راستا Eset گزارش فنی دقیقی را همراه با راهنمای استفاده از آن منتشر کرده که با استفاده از آن می‌توان متوجه شد که آیا سرور شما آلوده است یا خیر. علاوه براین، دستورعمل از بین بردن این نوع بدافزار را آموزش داده است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
توشیبا اطلاعات مربوط به لپ‌تاپ 4K Ultra HD خود را منتشر کرد

توشیبا
توشیبا در نمایشگاه CES 2014 لپ‌تاپ 4K خود را به نمایش گذاشت، اما از ارایه مشخصات فنی آن اجتناب کرد. حال این کمپانی ژاپنی مشخصات فنی این لپ‌تاپ را منتشر نموده و وعده عرضه آن را در سه ماهه دوم سال جاری داده است.
لپ‌تاپ 4K Ultra HD توشیبا از یک صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچ با رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل بهره می‌برد. این صفحه نمایش از نوع لمسی ۱۰ انگشتی است و تراکم پیکسل‌ها در آن ۲۸۲ پیکسل در اینچ است. توشیبا در صفحه نمایش این لپ‌تاپ از فناوری‌های خاصی از جمله ChromaTune، Technicolor بهره می‌برد که موجب نمایش رنگ‌های دقیق و طبیعی می‌شود.
توشیبا مخاطب این لپ‌تاپ را هنرمندان گرافیک و طراحان دیجیتال می‌داند که کیفیت تصویر و نمایش رنگ‌های طبیعی در اولویت است.
لپ‌تاپ Satellite P50t همچنین مجهز به نسل چهارم پردازنده اینتل سری Core i7، حافظه رم DDR3 باس ۱۶۰۰ مگاهرتز تا ۱۶ گیگابایت و کارت گرافیک Radeon R9 M265X است.
از نظر حافظه ذخیره سازی، این لپ‌تاپ به دیسک‌سخت ۱ ترابایتی مجهز شده و علاوه بر آن داریو بلو-ری نیز در این لپ‌تاپ تعبیه شده است.
از دیگر مشخصات فنی P50t می‌توان به بلوتوث ۴، شبکه وای-فای، درگاه اترنت گیگابایت، USB 3.0، خروجی HDMI، وب‌کم HD و درگاه SD اشاره کرد. نسخه ۶۴ بیتی ویندوز ۸.۱ نیز بر روی P50t نصب شده است.
هنوز قیمت این لپ‌تاپ مشخص نیست، اما توشیبا وعده داده که محصول در سه ماهه دوم امسال روانه بازار خواهد شد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
سازمان امنیتی امریکا، تجهیزات هواوی را هک نموده و به جاسوسی سایبری از چینی‌ها پرداخته است

http://postimage.org/
براساس جدیدترین اطلاعات فاش شده توسط ادوارد اسنودن، سازمان امنیت ملی آمریکا با هک کردن سرور چینی‌ها از رهبران سیاسی، بانک‌ها و شرکت‌های مخابراتی چین جاسوسی کرده است. براساس این گزارش، سازمان امنیتی امریکا توانسته با هک کردن روتر هواوری به سرورهای چین دسترسی یافته و اطلاعات دولتی چین را بدست آورد و به نوعی به جاسوسی از این کشور بپردازد.
هو جین تائو رئیس جمهور سابق چین از جمله رهبران سیاسی این کشور است که هدف برنامه جاسوسی سازمان امنیت ملی آمریکا قرار گرفته است.
ظاهرا این اطلاعات و اخبار از اسناد و مدارک فاش شده، توسط ادوارد اسنودن پیمانکار سابق سازمان امنیت ملی آمریکا به دست آمده است. بر اساس این گزارش وزرای خارجه و بازرگانی چین نیز از دیگر افرادی هستند که توسط سازمان امنیت ملی آمریکا هدف قرار گرفته اند. فعالیت های جاسوسی آمریکا ضد شرکت هواوی از سال 2009 میلادی آغاز شده است. این شرکت دومین عرضه کننده بزرگ تجهیزات شبکه های مخابراتی و ارتباطاتی است و رقیب جدی شرکت سیسکوی آمریکا به شمار می رود.
نیویورک تایمز گزارش کرده که هدف NSA از هک کردن سرورهای چینی بدست آوردن اطلاعات درباره ارتباط بین هواوی و ارتش آزادی بخش خلق چین و همچنین کسب اطلاعات در باره ابزارهای جاسوسی که این کمپانی در اختیار کشورهای مختلف قرار داده، عنوان شده است.
بخش ویژه ای در سازمان امنیت ملی آمریکا ماموریت جاسوسی از فعالیت های این شرکت چینی را بر عهده داشته و از 1400 مشتری شرکت هواوی جاسوسی کرده است. طی ماه های اخیر آمریکا و چین یکدیگر را به حملات سایبری ضد همدیگر متهم کرده‌اند. افشای اسناد و اطلاعات مربوط به برنامه جاسوسی سازمان امنیت ملی آمریکا توسط اسنودن به چالش بزرگی برای مقام های کاخ سفید تبدیل شده است.
حال باید منتظر ماند و دید دولت چین نسبت به این موضوع چه عکس‌العملی نشان خواهد داد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
صفحه  صفحه 28 از 119:  « پیشین  1  ...  27  28  29  ...  118  119  پسین » 
کامپیوتر

اخبار کامپیوتر و اینترنت و تکنولوژی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA