انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
کامپیوتر
  
صفحه  صفحه 37 از 119:  « پیشین  1  ...  36  37  38  ...  118  119  پسین »

اخبار کامپیوتر و اینترنت و تکنولوژی


مرد

 
ناسا به دنبال جایگزینی برای باتری‌ لیتیومی در سفینه‌های فضایی خود است

http://postimage.org/
سازمان ملی فضایی ایالات متحده مزایده‌ای را برگزار کرده که در آن به خلاقانه‌ترین ایده برای جایگزین شدن با باتری‌های لیتیومی کنونی جایزه می‌دهد. ناسا قصد دارد تا از این طریق راهکار نوینی برای رفع مشکل منبع ذخیره انرژی در سفینه‌های فضایی خود بیاید.
ناسا می‌داند که انرژی که توسط باتری تامین می‌گردد، محدود است. این موضوع بیشتر زمانی مشکل‌زا است که این سازمان می‌خواهد سفینه‌های خود را به نقاطی دوردست در عمق فضا ارسال کند. در همین راستا ناسا از مراکز تحقیقاتی و کمپانی‌ها خواسته تا برای جایگزینی باتری با فناوری‌‌های نوین‌تر تولید انرژی، پیشنهادات خود را ارائه کنند. ایده‌های ارائه شده می‌توانند هم در راستای بهبود بخش شیمی و بسته‌بندی باتری، و هم ایده‌هایی خلاقانه برای کنار گذاشتن سلول‌های لیتیومی کنونی موجود در بازار باشند. در نهایت ناسا طرحی را انتخاب می‌کند که بدون آسیب به طول عمر یا امنیت ابزارهای ذخیره‌سازی انرژی کنونی بتواند انرژی بیشتری را در فضای کمتری ذخیره کند.
هنوز مشخص نیست که برنده این مزایده عمومی چه زمانی انتخاب می‌‌شود، ولی ناسا اعلام نموده که به چهار کاندیدای برنده در فاز اول مسابقه جوایز نقدی اهدا خواهد کرد. در نهایت نیز از بین این چهار کاندیدا در صورتی که نیازهای سازمان را تامین کنند، بهترین طرح را انتخاب خواهد کرد. هیچ تضمینی وجود ندارد که ناسا بتواند منبع انرژی بهبود یافته مورد نظر خود را در طی این مزایده عمومی پیدا کند، اما در صورتی که در نهایت طرحی نوین و خلاقانه انتخاب شود می‌توان گفت که ناسا با این کمپین پنجره جدیدی را در صنعت ذخیره‌سازی انرژی گشوده است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
برای داشتن کیفیت صدای بهتر، هدفون خود را مسواک کنید!

http://postimage.org/
شاید کمتر کسی به تمیز کردن هدفون اهمیت دهد. اما جالب است بدانید با انجام این کار، می‌توانید کیفیت صدای بهتری را از هدفون خود دریافت کنید. تنها با کمک چند وسیله‌ که غالبا در دسترس هستند، می‌توانید به سادگی و با کمترین زمان ممکن این کار را انجام دهید.
کثیفی و چربی باقی مانده بر روی هدفون می‌تواند بر روی کیفیت صدای آن تاثیر گذار باشد. ضروری است برای داشتن صدایی شفاف و با کیفیت، بعد از گذشت مدتی هدفون خود را تمیز کنید. با این تفاسیر سعی کنید که با یک برنامه منظم و مداوم این کار را انجام دهید.

تدارکات مورد نیاز برای تمیز کردن هدفون:
یک ظرف حاوی صابون و آب گرم
یک پارچه نرم.
یک مسواک.
یک حوله کوچک


پس از فراهم نمودن وسایل مورد نیاز، پارچه را با ترکیب آب و صابون، خیس کنید. دقت داشته باشید که پارچه را در آب غوطه‌ور نکنید، بلکه آن را کمی مرطوب نمایید، زیرا هدف ما تمیز کردن یک وسیله برقی است، پس هر چه از آب کمتری استفده کنید، کم‌خطرتر و بهتر است.
برای تمیز کردن هدفون، ابتدا پد و سرپوش آن را جدا کنید. این کار به شما اجازه تمیز کردن هر جز بدون ترس از احتمال نفوذ آب به درون هدفون را می‌دهد. برای تمیز کردن این اجزا از پارچه مرطوب استفاده کنید.سپس برای برطرف کردن کثیفی‌های باقی مانده، از یک مسواک خشک و پارچه استفاده کنید. پس از پاک کردن تمامی قسمت‌ها و برای خشک نمودن هدفون، از حوله استفاده کنید. پس از خشک شدن، قسمت‌های جدا شده هدفون را در جای خود قرار دهید. هم‌اکنون می‌توانید از کیفیت صدای هدفون خود لذت ببرید.
تولیدکنندگان، تکنیک‌های دیگری را نیز برای برطرف کردن آلودگی‌های هدفون پیشنهاد می‌دهند. برای مثال شرکت Bose استفاده از آب اکسیژنه یا ترکیب آب و صابون را پیشنهاد می‌دهد. اما شیوه‌های بیان شده، راه‌حل‌هایی مطمئن و مناسب برای پاک کردن هدفون از آلودگی‌ها است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
میز جدید MIT که به تغییرات محیط واکنش نشان می‌دهد

http://postimage.org/
سال گذشته Tangible Media Group از دانشگاه MIT سیستمی را توسعه داد که قادر بود با درک حضور و اشارات کاربر، از خود عکس‌العمل نشان داده و این امکان را به کاربر می‌داد تا از طریق یک رابط سخت‌افزاری با اشیا ارتباط برقرار کند. این سیستم متشکل از ستون‌های مکعب شکلی است که در کنار هم قرار گرفته‌اند و در قسمت تحتانی از طریق سوزن‌هایی کنترل می‌شوند تا ساختار سطحی آن را با تغییر در اشکال مختلف شکل می‌دهد.
این رابط کاربری، سامانه‌ای مابین رابط کاربری گرافیکی و رابط کاربری لمسی است. محققان و توسعه‌دهندگان این سیستم آینده‌ی آن را در تماس‌های ویدئویی روشن توصیف می‌کنند، بطوری که کاربران قادر خواهند بود تا تجربه‌ی فشردن دست را از پشت کامپیوتر خود در زمان برقراری تماس‌های ویدئویی داشته باشند. محققان MIT با الهام از این پروژه از آن به‌عنوان یک ابزار خانگی که به شرایط محیطی عکس‌العمل نشان می‌دهد استفاده کرده‌اند. توسعه‌دهندگان نام این محصول را Transform نهاده‌اند.
این میز مدرن برای اولین بار در نمایشگاه طراحی لکسوس در میلان نمایش داده شد. این میز از سه صفحه‌ی نمایش پویای سخت‌افزاری بهره می‌برد که شامل 1000 پین به منظور پاسخ به شرایط محیطی در آن واحد است. این پین‌ها با الهام گرفتن از دانه‌های شن در بیابان‌ها و موج آب در دریا تولید شده‌اند که در پاسخ به شرایط محیط واکنش نشان داده و تغییر حالت می‌دهند.

http://host13.aparat.com//public/user_data/flv_video_new/375/b76b00396afb31196625122b9470d2761123601.mp4

طراحان MIT با طراحی Transfrom در پی ترسیم نحوه‌ی طراحی خارجی ابزار‌هایی هستند که در سال‌های آتی کاربران با آن‌ها تعامل خواهند داشت.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
با استفاده از فناوری چاپ 3 بعدی، تنها طی 24 ساعت یک پهپاد واقعی بسازید!

http://postimage.org/
روزی روزگاری در مدت زمان 24 ساعت تنها چیزی که می‌توانستیم چاپ کنیم، چاپ کردن نگاتیو‌های عکاسی بود! اما امروزه به لطف حضور فناوری چاپ 3 بعدی، آن روزهای سخت و طاقت‌فرسا به تاریخ پیوسته است. یک پروژه پژوهشی که با پشتیبانی دانشگاه شفیلد انگلستان شروع به کار کرده قصد دارد در آینده‌ای نزدیک این امکان را فراهم آورد تا هر کسی بتواند ظرف مدت 24 ساعت یک پهپاد شخصی و کاملا واقعی داشته باشد.
ایده پشت این برنامه این است که به محققان امکان دسترسی از راه دور به پهپاد‌ها را فراهم نماید. از این پهپادهای پرینت شده می‌توان در امور گوناگون مانند ارسال محموله‌های گوناگون، انجام عملیات تجسس و حتی انجام امور مختلف تحقیقاتی بهره جست. قابلیت پرینت کردن این نوع پهپاد بدان معنی است که چنانچه در شرایط طوفانی یا آتش سوزی جنگل یکی از این وسایل پرنده از بین برود، جای هیچ نگرانی نیست. تنها کاری که باید انجام داد این است که یک نسخه جدید را پرینت نمود!
نسخه اولیه این پهپاد که در حال حاضر از آن استفاده می‌شود از جنس ترموپلاستیک تهیه شده است. طول بال‌های این وسیله پرنده حدود 1.5 متر و وزن آن نیز چیزی در حدود دو کیلوگرم است. با این وجود، تیم تحقیقاتی دانشگاه شفیلد، در حال کار بر روی نسخه‌های مستحکم‌تر این پهپاد است که احتمالا از جنس نایلون مقاوم ساخته خواهد شد.
البته هنوز بخشی از قسمت‌های مورد نیاز برای ساخت این پهپاد را نمی‌توان با استفاده از فناوری چاپ 3 بعدی ساخت. اما این فناوری راه را برای انجام امور گوناگون در این مورد به خوبی هموار کرده است. احتمال دارد تیم تحقیقاتی که بر روی این پروژه کار می‌کنند، پس از تکمیل کار خود، نقشه‌های ساخت آن را به طور رایگان منتشر نمایند. در صورت بروز چنین اتفاقی، هر کسی در گوشه و کنار دنیا که یک پرینتر 3 بعدی در اختیار دارد می‌تواند طی 24 ساعت یک پهپاد واقعی مختص به خود داشته باشد. با این اوصاف، آینده بسیار دیدنی‌تر خواهد شد. شاید هر کدام از ما نیز بتوانیم پهپاد مختص به خود را داشته باشیم.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
با دومین دوربین اندرویدی شرکت نیکون Coolpix S810c بیشتر آشنا شویم

http://postimage.org/
شرکت نیکون که به ساخت دوربین‌های با کیفیت معروف است، پس از عرضه دوربین اندرویدی S800c به معرفی دومین دوربین اندرویدی خود پرداخته‌است. اگر ایده‌ی نرم‌افزارهای اندرویدی در یک دوربین را می‌پسندید، احتمالاً دوربین S810c شما را مجذوب خواهد کرد.
صفحه‌نمایش لمسی 3.7 اینچی پشت دوربین بزرگتر از مدل قبلی است و این در حالی است که بدنه این دوربین نسبت به مدل قبلی خود یعنی S800c نازک‌تر است. همچنین این دوربین از یک حسگر 16 مگاپیکسلی با قابلیت زوم 12برابر بهره می‌برد. در طرف دیگر این دوربین، جک هدفون قرار دارد تا در صورتی که مایل به بررسی کیفیت صدای ویدیوهای ضبط شده و عقب‌بردن تصویر برای استفاده از قابلیت point-and-shoot بودید از آن استفاده نمایید که این قابلیت بیشتر شبیه به استفاده از یک مدیا‌پلیر است تا یک دوربین!
در مقایسه با مدلی که دو سال قبل عرضه شد، این دوربین از اندروید 4.2.2بهره می‌برد که البته آخرین نسخه اندروید نیست؛ اما به مراتب دلنشین‌تر از اندروید Gingerbread در مدل قبلی است. نیکون قابلیت نکته‌گذاری (کامنت‌گذاری) خود را نیز در این دوربین ارائه کرده‌است؛ به این معنی که پس از آنکه عکسی گرفتید، می‌توانید نکته‌ای در مورد آن عکس تایپ کرده و به آن ضمیمه نمایید.
این دوربین از هفته دوم اردیبهشت و به قیمت 350 دلار عرضه خواهد شد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
یوشیدا از سونی، سخنان زاکربرگ فیس‌بوکی را در مورد آینده‌ی واقعیت مجازی هیجان‌انگیز توصیف کرد

http://postimage.org/
از معرفی پروژه‌ی عینک واقعیت مجازی Oculus Rift مدت‌ها گذشته و مطالعات زیادی روی واقعیت مجازی انجام شده است. سونی هم عینکی مشابه آکیولس ریفت با عنوان پروژه‌ی مورفیوس رونمایی کرده و روی آن به شدت کار می‌کند. این عینک‌ها علاوه بر کاربرد در بازی‌های سه‌ بعدی، کاربردهای دیگری هم دارند. شاید علت خرید آکیولس توسط فیس‌بوک، آن هم با 2 میلیارد دلار هزینه، یکی از کاربردهای جدی و گسترده‌ی واقعیت مجازی در آینده باشد. در ادامه‌ی مطلب گفته‌های یوشیدا، ریاست استودیوهای سونی و نظر وی در رابطه با اظهارات مارک زاکربرگ، مدیر عامل فیس‌بوک در رابطه با آینده‌ی واقعیت افزوده را بررسی می‌کنیم.
بهتر است از زبان Yushida بشنویم و بفهمیم چه قدر خوشحال است: آن روز صبح وقتی بیدارم شدم و خبر خریدن آکیولس توسط فیس‌بوک را شنیدم، بسیار خوشحال شدم. یوشیدا با خنده و حرکات شاد بچه‌گانه، شادی عمیقش را بیان می‌کند و می‌گوید برای من این یعنی تأیید VR. منظور از VR یا Virtual Reality یا همان واقعیت مجازی است که سونی با معرفی پروژه‌ی مورفیوس که از رقبای عینک جالب آکیولس ریفت است، در آن گام برداشته و به جلو حرکت می‌کند.
یوشیدا می‌گوید ما با معرفی پروژه‌ی مورفیوس، مهر تأییدی بر پروژه‌ی آکیولس ریفت زدیم و در واقع دوستان ما که روی آکیولس کار می‌کردند هم می‌دانستند که ما روی پروژه‌ی مشابهی مشغول کار هستیم و صبر کردند تا ما محصول خود را معرفی کنیم. حال که آکیولس به فیس‌بوک ملحق شده، مشخص می‌شود که تلاش‌های ما بیهوده نبوده است.
سونی از اینکه علاوه بر خودش و آکیولس یک کمپانی بزرگ و معروف دیگر هم به توضیح VR می‌پردازد، خوشحال است.
مارک زاکربرگ در مورد خرید آکیولس می‌گوید که آینده‌ی وسایل همراه، VR خواهد بود. یوشیدا با تأیید حرف‌های زاکربرگ می‌گوید این تفکر بزرگی است و ما را هیجان‌زده می‌کند. در واقع سونی قبلاً به دنبال کاربردهای واقعیت مجازی در زمینه‌هایی به غیر از دنیای بازی‌های سه بعدی، بوده ولیکن سخن زاکربرگ، کاربردی وسیع‌تر از آنچه سونی تصور کرده را نمایان می‌کند. یوشیدا می‌گوید ما ایده‌ی سفرهای مجازی و ایده‌های مشابه را مدنظر قرار داده بودیم؛ ولی به ایده یک پلتفرم جدید که جایگزین وسایل همراه امروزی باشد، فکر نکرده‌ایم. حالا یوشیدا و مسئولین سونی به حرف‌های زاکربرگ بیشتر فکر می‌کنند.
همین حالا هم کاربردهای زیادی برای VR وجود دارد که باید برای عمومیت یافتن آن کارهای زیادی انجام شود؛ اما یک عرصه‌ی گسترده‌تر، کاربردهای واقعیت مجازی را تا حد زیادی گسترش می‌دهد. یوشیدا می‌گوید نسخه‌های قدیمی VR و از جمله نمونه‌ی اولیه‌ای که ما ساختیم، کاربرد مشکلی دارد. سردرد در هنگام استفاده باعث می‌شود که رغبتی نسبت به استفاده از آن نداشته باشیم. نمونه‌های اولیه تأخیر بیشتری داشتند و دنبال‌کردن حرکات به کندی صورت می‌گرفت. برای توسعه‌دهندگان VR متأسفم که مجبور بودند آن را تست کنند. آنچه ما حالا در اختیار داریم و در نشست سالانه‌ی توسعه‌دهندگان بازی، معرفی کردیم، برای توسعه‌دهندگان بسیار مفید است. حالا ما می‌توانیم به آنها بگوییم از محصول ما استفاده کنید و کار را ادامه دهید.
یوشیدا می‌گوید سونی با متخصصین پزشکی هم در مورد مشکلات شبیه‌سازی صحبت کرده تا استفاده از سخت‌افزار راحت و بی‌دردسر باشد و نیازی به تنظیمات اضافی نباشد.
اولین کیت توسعه‌ی آکیولس یا Oculus DK1 تنظیمات زیادی داشت؛ اما مورفیوس طراحی نوری خوبی دارد و خیلی ساده کار می‌کند. ما سعی می‌کنیم آن را بهبود بخشیم.
سونی قرار است در نهایت راهنمایی برای استفاده از وسیله ارائه کند و محدوده‌ی سنی کاربران و نیز مدت‌زمان استفاده را مشخص نماید. اما هنوز تا آن مرحله راه زیادی باقی مانده است. یوشیدا شخصاً مدت زمان طولانی از واقعیت مجازی استفاده نکرده و بازه‌های استفاده را به 10 دقیقه محدود کرده است.
یوشیدا در رابطه با راهنمای استفاده می‌گوید به همکاری بیشتر نیاز داریم. ما باید اطلاعاتمان را به اشتراک بگذاریم. قرار نیست ما تنها سخت‌افزار را تولید کنیم. سازندگان بازی هم باید بازی‌ها را تولید کنند. ما باید زمان لازم برای آزمایش و شناخت کاربردهای جذاب واقعیت مجازی را به توسعه‌دهندگان بدهیم و هم‌زمان یاد بگیریم که اپلیکیشن‌ها
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
عضو جدید گوگل و تلاش برای پیوند هوش مصنوعی با واقعیت

http://postimage.org/
گوگل به تازگی جئوفری هینتون، یکی از نوابغ حوزه هوش مصنوعی را به استخدام خود درآورده است. هینتون که از دوران کودکی کار پژوهش در زمینه شبیه‌سازی مغز انسان را آغاز نموده همچون جواهری در دپارتمان تحقیق و توسعه گوگل می‌درخشد.
جئوفری هینتون (Geoffrey Hinton) یک دانش آموز دبیرستانی بود، زمانی که یک دوست متقاعدش کرد مغز انسان همانند یک هولوگرام کار می‌کند. برای خلق یکی از این تصاویر هولوگرافیک سه بعدی، پرتوهای نور بیشماری را که پس از برخورد به یک شی بازتاب یافته‌اند را ثبت نموده و سپس تمامی این تکه‌های کوچک اطلاعاتی را روی یک پایگاه وسیع داده‌ها ذخیره می‌کنند. از این رو هینتون نوجوان با این ایده که مغز بیشتر اوقات خاطرات را به شکلی کاملا مشابه ذخیره می‌کند، مجذوب شد. البته مغز بیشتر از آنکه این خاطرات را در یک محل خاص بایگانی کند آنها را در امتداد شبکه گسترده نورون‌ها پخش می‌کند.
در نگاه اول ممکن است این روش شبیه به یک ایده گذرا به نظر برسد اما برای هینتون همانند جرقه‌ای ناگهانی بود.
او با نگاهی به خاطرات آن دوران می‌گوید: «این ایده حقیقتا مرا هیجان زده کرد. این نخستین بار بود که در مورد نحوه عملکرد و فعالیت‌های مغز و این که حقیقتا چگونه کار می‌کند مطلبی را درک می‌کردم.»
این مسئله دستاوردی عمیق به دنبال داشت چرا که هینتون با تاثیر گرفتن از این گفتگوی دبیرستانی دست به کار شده و پیرامون شبکه عصبی در کمبریج و همچنین دانشگاه ادینبروی اسکاتلند مطالعات گسترده‌ای انجام داد. در اوایل دهه هشتاد او به دنبال اهدافی بلندپروازانه و البته گسترده برای تقلید کردن از مغز بود آن‌ هم با استفاده از سخت افزار و نرم افزارهای کامپیوتری، این امر به خلق شکلی ناب و خالص از هوش مجازی که امروز آن را یادگیری عمیق (Deep Learning) می‌نامیم کمک شایانی نمود.
برای سه دهه جنبش یادگیری عمیق در دنیای آکادمیک چندان مورد توجه نبود، اما اکنون هینتون و گروه کوچک همکارانش در این پروژه که شامل یان لیکان (Yann Lecun) از دانشگاه نیویورک و یوشوآ بنجیو (Yushua Bengio) از دانشگاه مونترال بود به اسامی بزرگ و معروف در دنیای اینترنت تبدیل شده‌اند . پس از تاثیر گذاری عمیق این ایده، هینتون به عنوان پرفسور و محقق در دانشگاه تورنتوی کانادا مشعول به کار شد همچنین او به صورت نیمه وقت برای گوگل نیز کار می‌کند، جایی که از تکنیک یادگیری عمیق برای بهبود شناسایی صدا، ضمیمه کردن عکس و بیشمار ابزارهای آنلاین دیگر استفاده کرد. لیکان هم در فیسبوک به کاری مشابه مشغول است. و حالا دیگر هوش مصنوعی را می‌توان در همه جا جستجو کرد از مایکروسافت و IBM گرفته تا بایدو (Baidu) موتور جستجوی عظیم چینی‌ها و البته ده‌ها شرکت معتبر دیگر.
هینتون به عنوان دانشجوی لیسانس در زمینه روانشناسی تحصیل می‌کرد زمانی که متوجه شد دانشمندان هنوز موفق به درک نحوه عملکرد مغز نشده‌اند. آنها نمیتوانستند توضیحی ارائه کنند که چگونه تعامل بین میلیون‌ها سلول عصبی باعث هوشمندی و درک انسان می‌شود. آنها قادر بودند فرآیند حرکت سیگنال‌های الکتریکی در طول آکسون‌ها را شرح دهند اما نمی‌توانستند چگونگی مشارکت نورون‌ها در یادگیری و درک انسان را توضیح دهند. برای هینتون اینها سوالاتی بزرگ بودند، سوالاتی که پاسخ‌شان بی‌تردید به محققان در زمینه به واقعیت بدل کردن هوش مصنوعی کمکی بزرگ می‌کرد، بویژه به آندسته آرزوهایی که دانشمندان دهه 1950 در سر می‌پروراندند.
هینتون در حال حاضر تمامی پاسخ‌ها را در اختیار ندارد اما به یافتن آنها بسیار نزدیک شده است. او موفق شده دست کم نواحی خاصی از مغز را به صورت شبکه عصبی مصنوعی مدل سازی کند.
هینتون در این مورد با شور و شوق خاصی می‌گوید: «زمانی که ما راهی برای بهبود عملکرد شبکه اعصاب یافتیم بسیار هیجان زده شده بودم، چرا که متوجه شدم به درک عملکرد مغز نزدیک‌تر شده‌ایم».
در جهان هینتون یک شبکه عصبی همانند نرم افزاری است که در سطوح مختلف فعالیت می‌کند. او و همکارانش شبکه اعصاب مجازی را که از لایه‌های به هم پیوسته نرم افزاری ساخته شده و درست شبیه به اعصابی بودند که در فشر مغز انسان مشاهده می‌شوند را الگو برداری کردند، همان بخشی از مغز را که با وظایفی گوناگون همچون بینایی و زبان سروکار دارد.
این شبکه عصبی مجازی می‌تواند اطلاعات را جمع آوری کرده و حتی قادر است نسبت به این
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
PlayStation Move و پروژه‌ی مورفیوس، ترکیب جدید سونی برای غوطه‌ور شدن در دنیای سه بعدی

http://postimage.org/
PlayStation Move یا همان کنترلر حرکتی پلی‌استیشن، مدت‌ها پیش رونمایی و روانه‌ی بازار شده ولیکن به دلایل مختلف کمتر نامش را شنیده‌ایم. خریداران کنسول‌های بازی کمتر به خرید این وسیله‌ی جانبی تمایل نشان داده‌اند، سازندگان بازی کمتر بازی‌هایی برای استفاده از این کنترلر ساخته‌اند و حتی سونی، خودش هم کمتر از آن صحبت کرده است. اما با عینک واقعیت مجازی سونی که کاربر را در دنیای مجازی غوطه‌ور می‌کند، استفاده از پلی‌استیشن موو بسیار جالب خواهد بود. در ادامه ببینیم ترکیب این دو تکنولوژی چه آینده‌ای برای واقعیت مجازی مجسم می‌کند.
Progect Morpheus یا پروژه‌ی مورفیوس (تلفظ صحیح مُرفییِس) که چند هفته پیش رونمایی شده و شبیه عینک آکیولس ریفت است، برای تجربه‌ی دنیای مجازی سه بعدی یک قدم رو به جلو محسوب می‌شود. در هر پروژه از عینکی استفاده شده که دو نمایشگر پیش روی دو چشم قرار می‌دهند. تصویر دو نمایشگر متفاوت است و حالت سه بعدی ایجاد می‌کند.
افزودن یک کنترلر حرکتی مثل PlayStation Move که برای کنسول‌های پلی‌استیشن 3 و 4 عرضه شده به این نوع نمایشگرهای پوشیدنی، شخص را بیش از پیش در دنیای مجازی غرق می‌کند. با اضافه شدن حسگرهای حرکتی که روی بدن شخص قرار می‌گیرد و پردازش حرکات وی، می‌توان دنیایی سه بعدی پیش چشم وی ترسیم کرد که قادر به حرکت و گشت و گذار در آن است. به همین علت است که Shuhei Yoshida ریاست استدیوهای پلی‌استیشن در سراسر جهان می‌گوید پلی‌استیشن موو نسبت به قیمت خود، کاربرد بسیار گسترده‌ای دارد.
یوشیدا در نشست موزه‌ی تاریخ کامپیوتر که در Mountain View کالیفرنیا برگزار شده می‌گوید این اولین باری است که ما یک پروژه‌ی سخت‌افزاری را با مشارکت سه گروه مختلف پیش می‌بریم. مهندسی نرم‌افزار در SCEA، مهندسین سخت‌افزار در SCEI ژاپن و در نهایت تیم اسدیوهای جهانی که بازی‌هایی با استفاده از کنترلر حرکتی می‌سازند.
او و Mark Cerny توضیح دادند که این موفقیت در کنار پلی‌استیشن ویتا، پلی‌استیشن 4 و پروژه‌ی مورفیوس قرار می‌گیرد و آینده‌ی روشنی دارد.
اما نگاهی تاریخی به موضوع داشته باشیم. پلی‌استیشن موو در ابتدا Y-con نام داشت. حرف Y به همکاری نزدیک سه شاخه‌ی مختلف در کمپانی سونی اشاره دارد. ریچارد مارک، مهندس بخش تحقیق و توسعه در این کمپانی، از Y-con رونمایی کرده و در حال حاضر در SCEA مشغول به کار است. کاری که تیم وی کرده حاصل همکاری با سازندگان بازی است.
تنها همکاری سه گروه کافی نیست بلکه این سه گروه در کمپانی سونی، به شکل یک گروه یکپارچه فعالیت کرده‌اند تا موو شکل بگیرد. یوشیدا با مثال زدن کنترلر 6 محوره‌ی پلی‌استیشن 3 به این مهم اشاره می‌کند که روش قبلی برای طراحی سخت‌افزار ویژه‌ی دنیای بازی به محصولی مثل موو منجر نمی‌شد. یوشیدا و سرنی با مرور خاطرات گذشته توضیح دادند که چطور ممکن است یک کنترلر بدون همکاری با سازندگان بازی طراحی شود ولیکن نتیجه‌ی کار محصولی با قابلیت‌های موو نیست.
در حال حاضر کنسول‌هایی مثل پلی‌استیشن 4 و ویتا وجود دارند و می‌توان از قابلیت‌های کامل موو استفاده کرد گرچه هنوز کتابخانه‌های نرم‌افزاری برای استفاده‌ی ساده و بهینه از این کنترلر وجود ندارد. در آینده با ادامه‌ی همکاری متخصصین، رابطه‌ی بین پروژه‌ی مورفیوس و کنترلر موو بهتر خواهد شد و احتمالاً بازی‌های جالبی معرفی می‌شود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
تصاویر جدید از مقر اپل نشان از آماده‌سازی مکان مورد نظر برای فرود فضاپیمای اپل دارد!

http://postimage.org/
همانطور که می‌دانید اپل در حال ساخت مقر جدیدی در کوپرتینو است. مقر جدید اپل شمایی چون یک فضاپیما داشته و از فاکتورهای مدرنی در ساخت آن بهره گرفته شده است. آخرین تصاویر منتشر شده از روند ساخت این پروژه نشان از این دارند که ساختمان‌های پیشین تخریب شده و مکان احداث مقر جدید آماده مراحل بعدی است.
نفرات و تجهیزات ساختمانی موجود پس از تخریب زمین پروژه در حال آماده سازی این مکان به‌منظور پیشبرد سایر مراحل است. وب‌سایت Apple Toolbox ابتدای ماه گذشته‌ی میلادی تصاویری از این مکان را ثبت کرده است که نشان از وجود برخی ساختمان‌ها دارد.
اپل آخرین مراحل اداری و طراحی این ساختمان را در بهمن سال گذشته به پایان برد که با موافقت شورای شهر کوپرتینو همراه شده بود.
ساختمان جدید مقر اپل در سال 2016 میلادی به پایان خواهد رسید. براساس گفته‌های نورمن‌فاستر، معمار این پروژه، استیوجابز از زمان آغاز به طراحی این پروژه در سال 2011 میلادی در جزیان آن قرار داشته و حتی ایده‌ی اولیه ساخت چنین مرکزی را نیز خود داده است. این ساختمان دارای بخش‌های مختلفی است که بنابر نیاز‌های کمپانی اپل طراحی داده شده است.
به لطف تصاویر مختلف منتشر شده از مدل‌های این مقر و همچنین رندر از محیط داخلی آن می‌توان تصور کاملی از چگونگی مقر اصلی آتی کمپانی اپل متصور شد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
گوگل امکان ویرایش نتایج سرویس ترجمه‌ی گوگل را بصورت آزمایشی راه‌اندازی کرد

http://postimage.org/
سرویس مترجم گوگل یکی از پرکاربردترین سرویس‌های این کمپانی است که بسیاری از کاربران را از سایر دیکشنری‌های موجود بی‌نیاز کرده است. این سرویس همراه با اپلیکیشن‌ها و افزونه‌هایی نیز برای کاربران در دسترس است. اما اخیراً گوگل ویژگی جدیدی را به این سرویس اضافه کرده است که مطمئناً منجر به پیشرفت و رشد بی‌اندازه‌ی این مترجم آنلاین خواهد شد. این قابلیت امکان ویرایش نتایج ترجمه است.
براساس گزارش منتشر شده در وب‌لاگ غیر رسمی سیستم‌عامل گوگل، هم‌اکنون می‌توان از یک ویژگی با نام Improve This Translation در مترجم آنلاین گوگل استفاده کرد.
زمانی که کاربر روی این کلید کلیک می‌کند، قادر است تا متن یا واژه‌ی نمایش داده شده را تصحیح و ویرایش نماید. پس از اعمال تغییرات مورد نظر، پیامی به شکل زیر نمایش داده می‌شود:
همکاری شما برای بالا‌بردن کیفیت ترجمه به کار برده شده و برای سایر کاربران نیز نمایش داده خواهد شد.
پیش از این نیز کاربران قادر بودند تا در صورت عدم ترجمه‌ی صحیح یک واژه از میان یک جمله، آن را انتخاب کرده و از میان گزینه‌های دیگر موجود که برای ترجمه در نظر گرفته شده است، گزینه‌ی صحیح‌تر را انتخاب نمایند.
آیا در آینده شاهد استفاده از این ویژگی به‌عنوان یک سرویس دائمی خواهیم بود یا خیر؟ این سیاست همانند استراتژی است که ویکیپدیا برای تکمیل دانشنامه‌ی خود در پیش گرفته است. قاعدتاً در صورت بکارگیری چنین سیاستی باید شاهد بالا رفتن صحت ترجمه‌ی گوگل باشیم.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
صفحه  صفحه 37 از 119:  « پیشین  1  ...  36  37  38  ...  118  119  پسین » 
کامپیوتر

اخبار کامپیوتر و اینترنت و تکنولوژی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA