انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
فرهنگ و هنر
  
صفحه  صفحه 148 از 229:  « پیشین  1  ...  147  148  149  ...  228  229  پسین »

تاریخ اروپا از ابتدا تاکنون


مرد

 
دانش‌های تمدن اسلامی
صلیبیان علوم تمدن اسلامی را در شمال اروپا منتشر ساختند. علوم جدیدی را که صلیبیان با خود از شرق به اروپا بردند همه چیزرا از دریانوردی و فیزیک نور گرفته تا حسابداری و معماری، دستخوش تغییر ساخت. برای مثال، روش شمارش از ۰ تا ۹ (دستگاه دهدهی) که مسلمانان آن را از هندیان فرا گرفته بودند و یا در برخی کتب تاریخی اختراع عدسی را به مسلمانان نسبت داده و معتقدند که این اختراعات و اکتشافات یا بعداً ترجمه و به نام اروپاییان ثبت شده یا ندانسته برای بار دوم این دستاوردها را کشف و اختراع کردند مثلاً اختراع عدسی در بین مسلمانان مربوط به حدود قرن دهم و یازدهم میلادی توسط دانشمند مسلمان (ابن هیثم) است. لازم به ذکر است که در جنگ صلیبی یکم تمام کتب مسلمانان سوزانده شد ولی در جنگ صلیبی دوم به دستور کلیسا و یا پادشاه کتب باقی‌مانده جمع آوری و به اروپا اورده شد. در نتیجه علوم ایرانی-اسلامی به اروپا راه یافت و به طور وسیعی مورد استفاده قرار گرفت. الکامل فرزند ارشد صلاح الدین نیز پس از فهمیدن علاقه فردریک دوم به دانش مسلمانان، گروهی از ریاضیدانان و منجمان مسلمان را روانهٔ کاخ فردریک کرد(این کار با خشم شدید پاپ وقت همراه بود.)
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
جذام

نتایج جنگهای صلیبی همیشه پر سود نبود. بیماریهایی مانند جذام، مرضی که روی پوست و اعصاب بیمار اثر نامطلوب می‌گذارد، به علت جنگ و عدم رعایت بهداشت شیوع پیدا کرد. این بیماری شکل ظاهری بیمار را تغییر می‌داد و افراد جذامی در جوامع قرون وسطی از جامعه طرد می‌شدند. جذامیان فقط مجاز بودند در «جذامی خانه‌ها» که در خارج از دیوارهای شهرها قرار داشتند، سکونت کنند. هنگامیکه افراد جذامی می‌خواستند از یک «جذامی خانه» به «جذامی خانه» دیگری بروند، مجبور بودند که با خود زنگ‌هایی را حمل کنند و مرتب آن را به صدا در آوردند تا بدینوسیله به دیگران اعلام خطر کنند که افراد مبتلا به جذام در حال عبور هستند.


پایان آثار جنگ‌های صلیبی
پایان جنگ های صلیبی (خلاصه)
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
جنگ های صلیبی(مفصل)
نخستین جنگ صلیبی


تصرف اورشلیم نخستین پیروزی صلیبیون را به ارمغان آورد.

  • تاریخ ۱۰۹۵–۱۰۹۹
  • مکان خاور نزدیک (آناتولی، شام (سرزمین)، فلسطین)
  • نتیجه پیروزی قطعی صلیبیون
  • تغییرات
  • قلمرو پادشاهی اورشلیم و دیگر دولتهای صلیبی تاسیس شد.

نخستین جنگ صلیبی (۱۰۹۶–۱۰۹۹) اردوکشی نظامی کلیسای کاتولیک اروپا بود که برای بازپس گیری سرزمین مقدس که طی فتوحات اسلامی سرزمین شام به دست مسلمانان افتاده بود (۶۳۲–۶۶۱)، شکل گرفت. سرانجام، این اردوکشی به فتح اورشلیم در سال ۱۰۹۹ منجر شد. این جنگ به دستور پاپ اوربان دوم در ۲۷ نوامبر سال ۱۰۹۵ با هدف اولیهٔ پاسخ به درخواست امپراتور بیزانس، آلکسیوس یکم، آغاز شد. امپراتور آلکسیوس یکم از داوطلبان غربی درخواست کرده بود تا به یاری او بیایند تا حملات ترکان سلجوقی از آناتولی (آسیای صغیر) را دفع کنند. اما این هدف فرعی به زودی به یک هدف اصلی تبدیل شد: فتح دوبارهٔ شهر مقدس اورشلیم و سرزمین مقدس و هم چنین رهایی بخشیدن مردم مسیحی مشرق زمین از حکومت اسلامی.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  ویرایش شده توسط: sepanta_7   
مرد

 
جنگ‌های صلیبی دوم
جنگ صلیبی دوم به دستور پاپ یوجین سوم در سال ۱۱۴۷ پس از سقوط رها در ۱۱۴۴ آغاز شد. و در سال ۱۱۴۹ به پایان رسید جنگهای صلیبی دوم، که به شکست اروپاییهامنجر شد بدون اینکه صلیبیون موفق به کسب یک پیروزی نظامی شوند.

بعد از یک دوره زندگی آرام مسلمانان و مسیحیان در کنار هم در سرزمین‌های مقدس بعد از جنگ صلیبی اول، مسلمانان رها را فتح کردند. واعظان مسیحی متعددی دعوت به یک دوره جدید جنگ‌های صلیبی کردند. لشکریان فرانسوی و آلمان جنوبی به ترتیب به رهبری لوئی هفتم و کنراد سوم در سال ۱۱۴۷ به اورشلیم تاختند اما نتوانستند پیروزی مهمی کسب کنند. تنها توانستند دمشق را که شهری بی‌طرف بود تسخیر کنند، هر چند این شهر به زودی توسط نورالدین زنگی، دشمن اصلی صلیبیان٬ بازپس گرفته‌شد. هرچند در آن‌سوی مدیترانه صلیبیان در پرتغال پیروزی‌های مهمی کسب کردند و با همکاری پادشاه پرتغال آفونسو اول توانستند در سال ۱۱۴۷ لیسبون را از مسلمانان بازپس گیرند. در سال بعد بخشی از این گروه از صلیبیون با همکاری کنت بارسلونا توانستند طرطوشه را فتح کنند. به سال ۱۱۵۰ در جبهه سرزمین‌های مقدس پادشاهان فرانسه و آلمان بی نتیجه به کشورهایشان برگشتند. برنارد قدیس که موعظه‌های او منجر به جنگ صلیبی یکم شده‌بود از شدت خشونت‌های اشتباهی و کشتار یهودیان ناراحت بود. آلمانی‌های شمالی و دانمارکی‌ها در سال ۱۱۴۷ به وندها در شرق اروپا حمله کردند ولی ناموفق بودند.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
جنگ سوم صلیبی


صلاح‌الدین، در دست‌نوشته زرنمای قرن پانزدهم


جنگ سوم صلیبی (به انگلیسی: Third Crusade یا Kings' Crusade) جنگی بود میان مسلمانان و مسیحیان از سال ١١۸۹ تا ١١۹۲ میلادی.

در اثر سقوط اورشلیم موجی در اروپا به وجود آمد. امپراتور آلمان، پادشاه فرانسه و پادشاه انگلستان به اعزام سپاهیان زیاد به استقبال از سومین جنگ رفتند. اما سپاهیان ۱۰هزار نفری و منظم آلمان که زودتر از بقیه به راه افتاده بودند با غرق شدن امپراتور آلمان در رودخانه سِلِف روحیه خود را از دست داده، پراکنده شده و یا اسیر حملات سریع مسلمانان گشتند و عده کمی خود را به بندر عکا رساندند. با رسیدن سپاهیان فرانسه و انگلستان آن‌ها توانستند سواحل و بنادر لبنان و فلسطین را از صلاح الدین بازپس گیرند اما در حمله به مصر ناکام ماندند. نبردهای زیادی بین ریچارد شیردل و صلاح‌الدین ایوبی درگرفت اما دو طرف در نهایت به صلح تن دادند.

بعد از تسخیر عکا، ریچارد تصمیم گرفت به یافا لشکرکشی کند که از آن طریق می‌توانست مقدمات حمله به اورشلیم را فراهم سازد اما در ۷ سپتامبر، ۱۱۹۱ در آرصوف، ۵۰ کیلومتری شمال یافا، صلاح‌الدین به ارتش ریچارد حمله کرد.

صلاح‌الدین سعی در فریب سپاهیان ریچارد را داشت، اما ارتش ریچارد آرایش نظامی خود را حفظ کرد تا هنگامی که شواله‌های هاسپیتالر به جناح راست صلاح‌الدین هجوم بردند، در حالی که شواله‌های تمپلار به جناح چپ یورش برده بودند. و ریچارد در این نبرد پیروز شد.

پیمان صلح بین ایوبی و صلیبیون بسته شد و در آن حق تجارت در بندرهای تحت اشغال صلیبیون برای مسلمانان آزاد شد و در مقابل زیارت مسیح(ع) نیز برای صلیبیون در اورشلیم آزاد شد. اما این پایان کار نبود. پاپ اینوسان سوم که قدرت زیادی داشت (١١٩٩ م) درصدد تصرف مصر و معاوضه آن با اورشلیم برآمد. پس دستور جنگ صلیبی دیگری از طرف پاپ صادر شد که به جنگ صلیبی چهارم انجامید.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
جنگ صلیبی چهارم


فتح قسطنطنیه توسط صلیبیون در سال ۱۲۰۴.

  • تاریخ ۱۲۰۲ تا ۱۲۰۴
  • مکان بالکان
  • نتیجه ایجادامپراطوری لاتین.
  • تغییرات
  • قلمرو تقسیم امپراتوری روم شرقی, ایجاد دولت صلیبی در بالکان.

جنگ صلیبی چهارم (۱۲۰۲–۱۲۰۴ میلادی) به درخواست پاپ اینوسنت سوم با انگیزه حمله به سرزمین‌های مقدس و بازپس گیریِ اورشلیم از راه مصر آغازشد. به‌خاطر درگیری‌های درونی بین شاهان و مراکز قدرت مسیحی برخی از جنگ‌های صلیبی از هدف اولیه‌شان منحرف شدند، مانند جنگ صلیبی چهارم که به غارت قسطنطنیه مسیحی و تقسیم امپراتوری بیزانس بین جمهوری ونیز و صلیبیان انجامید.


پس از موفقیت‌های اندک در جنگ صلیبی سوم، اشتیاق اندکی در اروپاییان برای یک جنگ دیگر باقی‌مانده‌بود. صلیبیون برای تامین کشتی‌های مورد نیاز با انریکو داندولو حاکم جمهوری ونیز قرارداد بستند. داندولو کشتی‌ها را فراهم کرد اما صلیبیان قادر به پرداخت هزینه‌ها نبودند. لذا داندولو از آنها خواست که در عوض بدهی‌شان با حمله به شهر بندری زادار آن را تحت اطاعت جمهوری ونیز درآورند.

پس از حمله به زادار و غارت آن صلیبیون دوباره متوجه شدند که از عهده بازپرداخت اجاره کشتی‌های داندلو برنمی‌آیند. به همین دلیل رهبران صلیبی تصمیم‌گرفتند تا به قسطنطنیه بروند و شاهزاده‌ای تبعیدی که به آنها وعده کمک داده‌بود را دوباره برتخت بنشانند. پس از یک‌سری سوتفاهم‌ها و بروز خشونت‌ها، صلیبیان شهر را در سال ۱۲۰۴ تسخیر کردند و دولتی به نام امپراتوری لاتین به‌همراه چند دولت صلیبی دیگر بوجود آوردند. صلیبیان قسطنطنیه را غارت کردند و اهالی شهر را از دم تیغ گذراندند. این وقایع آخرین نقطه جدایی بزرگ بین کلیسای ارتدکس شرقی و کلیسای کاتولیک به‌شمار می‌آیند.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
جنگ‌های صلیبی کودکان


جنگ صلیبی کودکان از گوستاو دوره

جنگ‌های صلیبی کودکان، (به انگلیسی: Children's Crusade)، نامی است که به یک جنگ صلیبی یا جهاد فاجعه آمیز که بدست کودکان مسیحی برای بیرون راندن مسلمانان از سرزمین‌های مقدس رخ داد، اطلاق شد. این جنگ در ۱۲۱۲ رخ داده‌است.

روایت سنتی از این جنگ احتمالاً از برخی گفته‌های افسانه‌ای و برخی گفته‌های حقیقی ناشی شده‌است. این روایت شامل توهم بصری یک کودک آلمانی یا فرانسوی با منظور تغییر آیین مسلمانان در سرزمین مقدس به مسیحیت، دسته‌های کودکان که در ایتالیا رژه می‌رفته و کودکانی که به عنوان برده فروخته می‌شده، بوده‌است.

مطالعه‌ای که در سال ۱۹۷۷ منتشر شد، درباره وجود چنین رخ دادهایی تردید ایجاد کرد و بسیار از تاریخ دان‌ها به این اعتقاد رسیدند که افرادی که در این جنگ شرکت کرده کودکان نبوده بلکه دسته‌های چندگانه از «فقرا خانه بدوش» فرانسه و آلمان بوده‌اند که برخی تلاش کرده تا به سرزمین مقدس رسیده و برخی هرگز گرایش به این کار را نیز نداشته‌اند.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
جنگ ‌پنجم‌ صلیبی


پاپ ‌اینوكنتیوس ‌سوم‌ در 610/1213، به‌ قصد جبران‌ حمله ‌پیشین‌، خواستار نبردی ‌دیگر شد و اقدامات ‌وسیعی‌ برای‌ تدارك‌ این ‌حمله‌ در ممالك‌ اروپایی ‌انجام گرفت. با درگذشت‌ پاپ ‌در مه 1216/ ربیع‌الاول 613، جانشین ‌وی‌، هونوریوس‌ سوم‌ ، آغاز حمله ‌جدید را به‌ ژان‌ دو برین‌(پادشاه‌ صلیبیان‌ در عكا) اطلاع‌ داد. آندره ‌دوم‌، شاه‌مجارستان‌و بسیاری‌از امرا و تیولداران‌اروپا برای‌شركت‌در این‌حمله‌اعلام‌آمادگی‌كردند و سپاه‌پانزده‌هزار نفره‌صلیبی‌، با فرماندهی‌آندره‌دوم‌و لئوپولد ششم‌ (دوك‌اتریش‌)، در پاییز 1217/ 614 به‌عكا رسید و در آنجا پادشاه‌قبرس‌، به‌آنها پیوست‌.

پس از زد و خوردهای چندی میان دو سپاه، پادشاه ‌عكا، به‌ فكر افتاد از نیروهای‌ صلیبی‌، كه‌ پی‌ در پی ‌به ‌دستور پاپ‌ راهی ‌شام‌ می‌شدند، برای‌ حمله ‌به ‌مصر مدد جوید. او همانند ریچارد كلید فتح ‌قدس‌ و تمام ‌سرزمین‌ شام ‌را تسلط‌ بر مصر می‌دانست‌؛ ازاین‌رو، پس ‌از كسب‌ موافقت‌ فرماندهان ‌دو سازمان‌ دینی‌ـ نظامی‌ شهسواران‌ مهمان‌نواز (در منابع‌ اسلامی‌: اِسبِتاریه‌*) و شهسواران‌ پرستشگاه‌ (در منابع‌ اسلامی‌: داویه‌*) و تهیه ‌تداركات ‌لازم ‌در 8 صفر 615/ 7 مه 1218 راهی ‌شهر دمیاط‌ در مصر شد. امیران‌سرزمینهای‌اسلامی‌، از جمله‌ملك‌معظم‌و ملك‌اشرف‌(دو برادر ملك‌كامل‌)، كه‌خطر سقوط‌قاهره‌را كاملاً درك‌می‌كردند، در رأس ‌سپاهیانشان ‌با شتاب‌ راهی‌ مصر شدند. مصریان‌ پس‌ از تخریب ‌سدهایی ‌كه ‌بر روی ‌رود نیل ‌ساخته‌ بودند و قرار دادن ‌صلیبیان ‌در راهی‌ باریك‌، آنها را محاصره‌كردند. تا اینكه ‌صلیبیان ‌تقاضای ‌صلح‌كردند. ژان ‌دو برین ‌به ‌اردوگاه‌ سپاه ‌ایوبیان‌ آمد و در 7 یا 8 رجب 618 قرارداد صلح‌ امضا و، بر اساس‌ آن‌، مقرر شد در مقابل‌ تعرض‌ نكردن‌ مسلمانان ‌به ‌جان ‌صلیبیان‌، آنها دمیاط‌ را به ‌مسلمانان ‌پس‌ دهند و از مصر خارج‌ شوند و برای‌ هشت ‌سال ‌صلح ‌برقرار شود. صلیبیان ‌در 19 رجب 618 شهر دمیاط ‌را به ‌ایوبیان ‌واگذار كردند و از طریق‌ دریا به ‌عكا بازگشتند.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
جنگ ششم صلیبی
پس‌ از اخراج ‌صلیبیان ‌از مصر، از اواخر 620/ اواخر 1223 به ‌تدریج ‌میان ‌فرزندان ‌ملك‌ عادل‌ اختلافات ‌شدیدی‌ رخ‌ نمود؛ ملك ‌كامل ‌از فردریك‌ یاری ‌خواست‌.

فردریك ‌پس‌ از ورود به‌ عكا، با اعزام‌ پیكی‌ نزد ملك ‌كامل ‌به ‌او یادآوری‌ كرد كه ‌در پاسخ‌ به‌ درخواست ‌استمداد او آمده ‌و اینك ‌او باید به ‌وعده‌هایش‌ مبنی ‌بر تسلیم‌ بیت‌المقدّس‌عمل‌ كند. پس ‌از مذاكرات ‌طولانی‌ بالاخره ‌در 21 ربیع‌الاول 626/ 18 فوریه 1229 قرارداد صلحی‌ به ‌مدت‌ ده ‌سال ‌و پنج ‌ماه ‌میان‌ فردریك‌ دوم‌ و ملك ‌كامل‌ منعقد گردید و به ‌موجب ‌آن ‌شهر قدس‌ و بیت‌لحم‌، به‌ شرط‌ آنكه ‌معالم ‌عیسوی‌ آن ‌نوسازی ‌نشود، به ‌صلیبیان ‌واگذار گردید. این ‌معاهده ‌خشم‌ مسلمانان ‌را برانگیخت‌. گفته‌اند كه‌ ملك‌ ناصر داود، حاكم‌ دمشق‌، از شیخ‌ شمس‌الدین‌ سبط‌ ابن‌ جوزی‌ خواست ‌تا در جامع ‌دمشق‌، با برانگیختن ‌احساسات‌ مردم‌، به ‌تقبیح‌ این ‌معاهده ‌بپردازد. دیگر گروه‌ ناراضیان‌، صلیبیان ‌بودند كه ‌دستاورد بزرگی ‌را كه ‌فردریك ‌بدون ‌جنگ ‌به ‌دست ‌آورده ‌بود، به‌ درستی‌ درنیافتند و حتی ‌پاپ ‌علیه ‌املاك‌ فردریك‌ در ایتالیا اقداماتی ‌كرد كه ‌وی ‌را ناگزیر نمود در 626/ 1229 به ‌اروپا بازگردد. در 637/ 1239 صلیبیان‌ یكی‌ از شروط‌ صلحنامه ‌سال 626 میان ‌فردریك ‌دوم ‌و ملك‌ كامل‌، مبنی ‌بر نوسازی‌ نكردن‌ قدس‌، را نقض‌ كردند؛ ازاین‌رو، ملك‌ ناصر داود به‌ همراه ‌برادرش‌، ملك ‌صالح ‌ایوب‌، و سپاهیانشان‌راهی‌قدس‌شدند و پس‌از 17 یا 21 روز محاصره‌، آنجا را فتح‌كردند ششمین‌ جنگ‌صلیبی‌ نیز با ناكامی‌ صلیبیان ‌به ‌پایان‌ رسید
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
جنگ هفتم صلیبی
لوئی‌ نهم (معروف ‌به‌سن‌لوئی‌، پادشاه ‌فرانسه‌) نذر كرد چنانچه ‌از بیماری ‌سختش‌ شفا یابد، اقدام‌ به‌ حمله‌صلیبی‌ جدیدی‌ نماید و چون‌ شفا یافت‌ شروع ‌به ‌تهیه ‌مقدمات‌ آن‌ حمله ‌كرد كه ‌در تاریخ ‌به‌ عنوان ‌هفتمین ‌جنگ‌صلیبی ‌معروف‌ گردید صلیبیان به فرماندهی لویی ‌در نبردی‌ كه ‌در 21 صفر 647/ ژوئن‌1249 اتفاق‌ افتاد، بر سپاه مسلمانان در ‌دمیاط‌ چیره‌ شدند و دو تن ‌از سرداران‌ آن‌ را كشتند و ‌صلیبیان ‌بدون ‌كوچك‌ترین‌ مانعی ‌پیشروی ‌كردند و در 24 شعبان‌647/ 2 دسامبر 1249 به‌ روستای‌ فارسكور رسیدند. وقتی ‌امیر فخر الدین‌، فرمانده ‌سپاه‌ایوبیان‌در منصوره‌، از حركت‌صلیبیان‌آگاه‌شد، از مردم‌قاهره‌كمك‌خواست‌و مردم‌را به‌دفاع‌دعوت‌كرد گروهی‌ از صلیبیان ‌از نقطه‌ كم‌عمقی‌ از دریاچه‌ اشموم‌ گذشتند و در ذیقعده‌647/ فوریه‌1250 در حمله‌ای ‌غافلگیرانه‌ به‌ اردوگاه‌ ایوبیان‌، جمعی‌ از جمله ‌امیرفخرالدین‌را به ‌قتل ‌رساندند. بقیه ‌افراد اردوگاه‌ نیز متواری‌ شدند قطع‌ کمكهای غذایی‌، شیوع‌ بیماریها، گرانی‌، خستگی‌ مفرط‌ صلیبیان ‌و حملات‌ پراكنده‌ مسلمانان ‌به ‌آنان ‌باعث‌شد تا لوئی‌ نهم‌ ‌ناگزیر به‌ دمیاط ‌بازگشت‌ در اوایل‌محرّم‌648 در حوالی‌دمیاط‌ سپاه ایوبی و صلیبی به‌هم‌رسیدند و نبرد خونینی‌روی‌داد كه‌منجر به ‌كشته ‌و اسیر شدن‌ هزاران‌ صلیبی ‌گردید و لویی اسیر شد. چند روز پس ‌از اسارت‌ لوئی ‌نهم‌، مذاكرات‌ صلح ‌با وی‌ انجام‌ گرفت ‌و در پایان ‌مقرر شد صلحی‌ برای‌ ده ‌سال‌ منعقد گردد كه‌ بر اساس‌ آن‌، در مقابل ‌آزادی ‌پادشاه ‌فرانسه و همراهانش‌، شهر دمیاط‌ به‌ مسلمانان ‌تحویل‌ داده‌شود، تمام ‌اسیران ‌مسلمان ‌آزاد شوند و پانصد هزار دینار فدیه ‌لوئی‌نه م‌پرداخت‌گردد بدین‌ترتیب‌، حمله‌ هفتم ‌صلیبی ‌نیز با شكست‌ كامل ‌صلیبیان ‌پایان یافت.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
صفحه  صفحه 148 از 229:  « پیشین  1  ...  147  148  149  ...  228  229  پسین » 
فرهنگ و هنر

تاریخ اروپا از ابتدا تاکنون

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA