انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
فرهنگ و هنر
  
صفحه  صفحه 152 از 229:  « پیشین  1  ...  151  152  153  ...  228  229  پسین »

تاریخ اروپا از ابتدا تاکنون


مرد

 
فیلم‌های مرتبط
  • ژان دارک، ژرژ هاتو (۱۸۹۸)
  • ژان دارک، ژرژ مه‌لیس (۱۹۰۰)
  • ژان دارک، آلبر کاپلانی (۱۹۰۸)
  • ژان دارک، ماریو کاسرینی (بر اساس نمایشنامه شیللر-۱۹۰۸)
  • ژان مقدس، نیومن (بر اساس نمایشنامه برنارد شاو-۱۹۲۷)
  • مصائب ژان دارک، کارل تئودور درایر (۱۹۲۸)
  • ماجرای شگفت انگیز ژان دارک، مارکو دو گاستین (۱۹۲۹)
  • دوشیزه ژان، گوستاو اوسیکی (۱۹۳۵)
  • ژان دارک، ویکتور فلمینگ (۱۹۴۸)
  • ژان دارک در آتش، روبرتو روسلینی (۱۹۵۴)
  • ژان، روبر انریکو (۱۹۵۶)
  • ژان مقدس، اوتو پرمینجر (۱۹۵۷)
  • چکاوک (۱۹۵۷)
  • محاکمه ژان دارک، روبر برسون (۱۹۶۲)
  • تاریخ زندگی ژان، فرانسیس لاکاسَن (۱۹۶۲)
  • ژان دارک، نیوسون (۱۹۸۳)
  • ژانِ دوشیزه، ژاک ریوِت (۱۹۹۴)
  • ژان دارک، لوک بسون (۱۹۹۹)
  • ژان دارک، کریستین دوگه(۱۹۹۹)
  • و...

پایان ژان دارک
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
آیین دو شمشیر
آیین دو شمشیر آیینی است که در قرن پنجم میلادی در جامعه مسیحی رومی متشکل گردید. این آیین در تمام ادوار قرون وسطی به منزله یک ایین مقبول پذیرفته و جز سنت قرار گرفت و هر زمان که بین پاپ و امپراطور اختلاف یا رقابتی پیش، به این آیین رجوع می نمودند. این آیین رابطه بین روحانیات و دنیویات و یا مذهب و سیاست را معلوم می کند.

  • مفاد:

  • 1. حفظ علایق و منافع روحانی و روحانیون و حکومت بر ارواح و عقاید مردم که در حوزه اقتدار کلیسا قرار گرفت و تشکیل یک دستگاه سلسله مراتبی و یک سلسه تعلیمات خاص را دارد که کشیشان و روحانیان عهده دار آن بودند.
  • 2. حفظ منافع و علایق دنیوی و حصول و حفظ صلح و نظم عدالت که در منظقه حکومت کشوری یا سیاسی واقع شد و تشکیل یک سلسله عملیاتی را می داد که زمامداران سیاسی و کارگزارن ایشان آن را بر عهده داشتند.

برای این که بین دو قدرت فوق، یعنی کلیسا و حکومت، یک روح همکاری متقابل باشد، این آیین به وجود آمد. این آیین حدود قدرت کلیسا و حکومت را مشخص می کند. حدودی که هر دو قدرت باید آنها را محترم شمارند.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
ادبیات انگلیسی در قرون وسطی
قرون وسطی یا سده‌های میانه در ادبیات انگلیسی به مدت ۸۰۰ سال است و از سرود کدمون (Cædemon's Hymn) در اواخر قرن هفتم میلادی تا ظهور نمایشی به نام نمایشنامه همگان (Everyman) در پایان قرن ۱۵ به طول می‌انجامد. این دوره را به عنوان عصر فئودالیسم و عصر شوالیه‌گری نیز می‌شناسند، چرا که فئودالیسم نظام اقتصادی و سیاسی ای بود که بیشتر اروپا به ویژه بخش غربی آن در این دوره در آن بسر می‌برد. مورخین، این دوره را به دو بخش تقسیم کرده‌اند، قرون ابتدایی آن را عصر تاریکی نامیده‌اند تا آن را از قرون بعدی که در آنها فرهنگ اروپایی به بالاترین درجهٔ خود در تاریخ می‌رسد جدا کرده باشند. اگر چه این تقسیم‌بندی گمراه کننده است - زیرا عصر تاریکی زیاد هم تاریک نبود - با اینحال این امر که دوران قرون‌وسطی انگلیسی به دو بخش تقسیم می‌شود درست است. انگلیسی کهن (یا آنگلوساکسون) و انگلیسی میانه. این دو دوره دقیقا با اشغال جزیره توسط ویلیام دوک نرمن‌ها در سال ۱۰۶۶ میلادی از هم جدا می‌شوند. درست چند سال بعد از این واقعه فرهنگ و زبان انگلیسی شدیداً تحت تأثیر قوم غالب قرار می‌گیرد و در کالبد ادبیات انگلیسی روح تازه‌ای دمیده می‌شود.

خواندن متون انگلیسی کهن برای همگان غیر ممکن است. به همین دلیل رشته دانشگاهی جداگانه‌ای به نام زبان انگلیسی کهن به این مهم اختصاص یافته است.

با آنکه تاریخ نویسان امروزی هنوز هم قرنهای پنجم تا پانزدم را قرون وسطی می‌دانند، اما اینک می‌پذیرند که این هزار سال در تمامی تاریخ جهان یا حتی اروپا یک دروازه نبوده است. از نظر اکثر دانشوران امروزی قرون وسطی تنها قسمتی از فرایند رشد تمدن غرب از یونان تا به امروز بوده است.

اما تاریخ نویسان رنسانس با نوشته‌های خود بر نگرش عمومی به قرون وسطی تأثیر خاصی گذاشته اند. این دانشوران قرون وسطی را چونان عصری واپسگرا به تصویر کشیده‌اند که در آن مردم نادان و خرافاتی بودند، هنر، ادبیات، و آموزش از میان رفته بود و پیشرفت در همه زمینه‌ها باز ایستاد.

این تاریخ نویسان بر این باور بودند که اروپای عصر رنسانس وارث مستقیم یونان و روم باستان است و به هیچ وجه وام دار ده قرن بین سقوط روم و زمان خود نیست. قرون وسطی از آنها چیزی جز هزارسال عقب ماندگی فکری و بی عدالتی اجتماعی که دوران کلاسیک باستان را از عصر نوین روشنگری جدا می‌کرد، نبود.

اما درست است که نادانی و خرافه باوری در قرون وسطی وجود داشته است اما این در یونان و روم باستان هم وجود داشته و امروز نیز وجود دارد و نباید در باره دامنه این مسائل و دشواریهای دیگر جامعه قرون وسطی مبالغه کرد.

واقعیت آن است که قرون وسطی عقب مانده تر از دوران کلاسیک یونان و روم نبود. درست است که فرهنگ آن با فرهنگ تمدنهای باستانی متفاوت بود، اما به هر حال این فرهنگ از درون همان جامعه‌های قدیمی تر سر بر آورده بود و تمدن قرون وسطی از تمدن دنیای باستان پایین تر نبود. به واقع یک دلیل اهمیت قرون وسطی برای ما این است که آفریننده یک تمدن بود.

افزون بر آن تمدن قرون وسطی پیش درآمد مستقیم فرهنگ مدرن غربی است. قرون وسطی عصری بود که آداب و رسوم و الگوهای غرب در آن شکل گرفت و بسیاری از چیزها که امروز در نظر ما عادی جلوه می‌کند سر رشته آن مربوط به قرون وسطی است.

در عین حال نباید فراموش کرد که مردم قرون وسطای اولیه بخش بزرگی از دست آوردهای تمدن روم را از دست دادند، اما به هیچ وجه تمام آن تمدن از دست نرفت و آنها ضمن تلاش برای بازسازی فرهنگ از دست رفته روم، راه‌های کاملآ تازه‌ای را برای انجام امور خود ابداع کردند.

مثلآ فئودالیسم سر برآورد یا اختراعات و اکتشافات جدید در عرصه کشاورزی شکل گرفت. نباید فراموش کرد که تا قبل از سال ۵۰۰ میلادی اروپا محدود به تمدن مدیترانه بود یعنی فقط روم و یونان و این در قرون وسطی بود که اروپا به سمت شمال و غرب کشیده شد.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
رویدادهای مهم
  • ۴۵۰: پیروزی قوم آنگلوساکسون.
  • ۵۹۷: آگوستین مقدس به کنت می‌رسد. آغاز تغییر دین قوم آنگلوساکسون به مسیحیت.
  • ۸۹۹-۸۷۱: پادشاهی شاه آلفرد.
  • ۱۰۶۶: پیروزی نورمن‌ها.
  • ۱۲۰۰: آغاز دوران میانهٔ ادبیات انگلیسی.
  • ۱۴۰۰-۱۳۶۰: اوج ادبیات میانه انگلیسی: جفری چاسر؛Piers Plowman؛ Sir Gawain and the Green Knight .
  • ۱۴۸۵: چاپ کتاب Morte d'Arthur اثر سر توماس مالروی(Malroy) توسط ویلیام کاکستون. این کتاب جزو اولین کتب چاپ‌شده در انگلستان است.

پایان ادبیات انگلیسی در قرون وسطی
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  ویرایش شده توسط: sepanta_7   
مرد

 
پادشاهی آلمان


قلمرو پادشاهی آلمان در زمان اتوی بزرگ تا سال ۹۷۲ با رنگ آبی تیره نمایش داده‌شده‌است.


پادشاهی آلمان(به لاتین: Regnum Teutonicum) نظامی بود مشتق شده از قلمرو فرانک‌ها در بخش بزرگی از اروپای غربی.

این پادشاهی مانند بسیاری از پادشاهی‌های قرون وسطایی آمیزه‌ای ناهمگون از سرزمین‌های کوچک پیشتر مستقل و مردمان گوناگون بود. پیش‌زمینهٔ تشکیل پادشاهی آلمان با پیمان وردون در ۸۴۳ میلادی و سپس برپایی فرانک خاوری بود.

کارولنژی‌ها تا ۹۱۱ بر این سرزمین فرمان می‌راندند، آنگاه برای چندی پادشاه از میان بزرگان کشور -و البته توسط خود این بزرگان- برگزیده می‌شد. با تاج‌گذاری اتوی بزرگ در ۹۶۲ به عنوان امپراتور پایه‌های برپایی امپراتوری مقدس روم -که از ۹۵۱ ایتالیا و از ۱۰۳۲ بورگونی را هم در برمی‌گرفت- گذاشته‌شد.

عنوان شاه ژرمن‌ها(به لاتین: rex teutonicorum) نخستین بار در اواخر سدهٔ یازدهم میلادی از سوی پاپ گرگوری هفتم به کار رفت. در سدهٔ دوازدهم که امپراتور از طریق امرای انتخاباتی برگزیده می‌شد از لقب شاه رومیان استفاده می‌شد.

پس از صلح وستفالی در ۱۶۴۸ میلادی آلمان به چندین دولت و پادشاهی کوچک مستقل و خودمختار تقسیم‌شد.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
پل شیطان
پُل شیطان (به انگلیسی: Devil's Bridge) عبارتی است برای اشاره به گونه‌ای از پُل‌های قدیمی که در باور عامه به وسیلهٔ شیطان ساخته شده‌اند یا شیطان در ساختن آن‌ها نقش داشته‌است و یا در برخی موارد محلی هستند برای مقابله با خواسته‌های شیطان.

پُل‌های شیطان که تعدادشان بیش از ۳۰ عدد است اغلب در کشورهای اروپایی واقع شده‌اند. بیشتر این پُل‌ها از سنگ ساخته شده‌اند یا از آرک در معماری آن‌ها استفاده شده‌است-به‌همراه عمارت یا اتاقک‌هایی در میان یا بر فرازشان- و معمولاً نکات فنی قابل توجهی در ساختار آن‌ها وجود دارد. در برخی روایات محلی زمان ساخت این سازه‌ها را به اشتباه به دوران روم باستان نسبت می‌دهند، اما در واقع آن‌ها متعلق به سده‌های میانه هستند و مابین سال‌های ۱۰۰۰ تا ۱۶۰۰ میلادی بناشده‌اند.

در مورد ساخت این پُل‌ها روایات مختلفی وجود دارد که عمدتا ریشه در افسانه‌های فولکلور مردمان هر منطقه دارد و در آن‌ها به مضامینی مانند فریفتن شیطان و یا پیمان بستن با او اشاره شده‌است.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
آکولاد


آکولاد (۱۹۰۱ میلادی) اثر نقاش بریتانیایی ادموند بلر لیتون (۱۸۵۳ - ۱۹۲۲ میلادی)

آکولاد (به انگلیسی: The Accolade) یا «مراسم اعطای لقب شوالیه»، از آثار نقاش بریتانیایی، ادموند بلر لیتون (۱۸۵۳ - ۱۹۲۲ میلادی) است که در سال ۱۹۰۱ میلادی خلق شده‌است.

او وفادار به سبک رومانتیسیسم بود و تا حدودی با گروه نقاشان پِری-رافائِلیت (به انگلیسی: Pre-Raphaelite Brotherhood) که سعی در اصلاح ساختار هنر نقاشی به دلیل اثرپذیری از سبکهای کلاسیک میکل آنژ و رافائل داشتند، همکاری می‌کرد. بیشتر کارهای ادموند بلر لیتون ترکیبی از خاندان سلطنتی، وقایع تاریخی و مکانهای مذهبی در سالهای سیاه قرون وسطی در اروپا و بریتانیاست. در این اثر، ملکه‌ای با لباسی یک پارچه سفید در مقابل جنگجویی که پیش پایش زانو زده، دیده می‌شود و با شمشیر در حال اعطای لقب شوالیه به اوست.

نقاشی‌هایی که امروزه از طرحهای ادموند کپی زده می‌شوند، در زمره پر فروش‌ترین و محبوب‌ترین کارها در بازار خرید و فروش آثار مطرح نقاشان معروف اروپایی به حساب می‌روند.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
دوک (لقب)
دوک واژه‌ایست فرانسوی که به فارسی در آمده است. دوک لقبی است که در روزگار پیشین در اروپا به مردان اشرافی که پس از شاهزادگان جای می‌گرفتند گفته می‌شد. دوکها بیشتر دوکنشین‌هایی را در دست داشتند.

به همسر یک دوک یا بانویی که بر یک دوک‌نشین فرمانروایی دارد «دوشس» گفته می‌شود.

این واژه از ریشه واژه لاتین dux است که در این زبان معنای فرمانده را می‌داده است.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
کنت (لقب)


کُنت comte برابر با اِرل انگلیسی، واژه‌ایست که از زبان فرانسوی به فارسی آمده و یکی از لقبهای نجیب‌زادگان در اروپا بوده است. این واژه ریشه در زبان لاتین Comes دارد و در این زبان معنای همنِشین و همپیمان می‌داده است. سپس در روم معنای همنشین امپراتور و آنگاه نمایندهٔ امپراتور را یافت. در نبود واژه‌ای مؤنث برای نامیدن همسر ارل در انگلستان، این دست خانم‌ها را به‌ناچار «کنتس» می‌گویند.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
کولاک
کولاک (به روسی: кула́к) به دهقانان مرفه و ثروتمند روسی گفته می‌شود.

در گذشته کولاک‌های روسی شبیه سایر سرمایه داران جهان در محدوده ده خود به استثمار و بهره کشی کشاورزان و دهقانان سرگرم می‌شدند. روش آنها همیشه مورد اعتراض دهقانان بود و در آنها تولید نفرت می‌نمود و باعث می‌شد که توده دهقانان با آنها در ستیز باشند.

واژهٔ کولاک به معنی مشت است و اشتقاق معنایی آن «مشت‌بسته و خسیس» است.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
صفحه  صفحه 152 از 229:  « پیشین  1  ...  151  152  153  ...  228  229  پسین » 
فرهنگ و هنر

تاریخ اروپا از ابتدا تاکنون

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA