انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 40 از 62:  « پیشین  1  ...  39  40  41  ...  61  62  پسین »

Medical News | اخبار پزشکی


مرد

 
مردان ایرانی ۷۱/۵ و زنان ۷۳ سال 'عمر می‌کنند'

رضا ملک زاده معاون وزارت بهداشت ایران می گوید که میانگین طول عمر برای مردان ۷۱.۵ سال و زنان ۷۳ سال است که نشان دهنده افزایش ۲۲ ساله امید به زندگی در چهار دهه است.
به گزارش خبرگزاری مهر، آقای ملک زاده گفته "دلیل این افزایش طول عمر ارائه خدمات پزشکی، بهداشتی و درمانی، کاهش مرگ و میر کودکان بین یک تا پنج سال، کاهش مرگ و میر مادران و پیشگیری های عفونی است."
به گفته این مقام وزارت بهداشت ایران، در بیشتر کشورها امید به زندگی از ۸۰ سال بیشتر است و با پژوهش در زمینه بیماری های مزمن و اقدامات هدفمند بهداشتی و کنترل بیماری‌های غیرواگیر می خواهیم طول عمر ایرانیان را به ۸۰ سال برسانیم.
به گفته این مقام وزارت بهداشت اکنون بیشتر کشورها بر بیماری های مزمن متمرکز شده اند و در این روش در زمینه بیماری های "مزمن قلبی، عروقی و کلیوی" باید به سراغ "افراد سالم رفت که بیماری در آنها به صورت نهفته وجود دارد و "فرد از این بیماری بی خبر است."
آقای ملک زاده گفته که ۸۰ درصد مردم دارای بیماری های مزمن هستند و "نیمی از مرگ و میرها به دلیل سکته، ۱۵ درصد به دلیل سرطان و سه تا چهار درصد نارسایی های کلیه و کبد هستند."
وزارت بهداشت ایران می گوید که تحقیقات گسترده ای در ۵۰ دانشگاه علوم پزشکی در باره این بیماری های مزمن در حال انجام است ولی به گفته معاون وزیر بهداشت "در کنار این تحقیقات نیز باید اعتماد مردم، روستاییان و شهرنشینان را جلب کرد تا به سلامتی خود اهمیت دهند."
معاون وزیر بهداشت گفته که طبق بررسی ها در تهران ۳۵ درصد افراد مبتلا به سکته های قلبی زیر ۵۰ سال اتفاق می افتد و ۱۰ درصد از این افراد نیز زیر ۴۰ سال سن دارند.


سرطان در استان گلستان

آقای ملک زاده مثال آورده که بیماری سرطان معده در استان گلستان از سایر نقاط دنیا بیشتر بود و ما با "راه اندازی کلینیک درمان رایگان، جلب اعتماد مردم و رایزنی با ائمه جمعه توانستیم اهداف این برنامه را دنبال کنیم و هم اکنون در مقایسه با کشورهای دیگر، تحقیقات خوب و رضایت بخش بوده است."
برخی آمارها نشان می دهد که سرطان معده و مری در شمال ایران بسیار شایع است و در هر ۱۰۰ هزار نفر ۵۰ نفر به این بیماری مبتلا می شوند.
بنابر گزارش‌ها طرح های مشترکی بین دانشگاه علوم پزشکی تهران، سازمان بهداشت جهانی و دانشگاه‌های کمبریج انگلستان، تورنتو کانادا و برخی مراکز معتبر سرطان شناسی در دنیا در استان گلستان انجام شده است و سرطان به خصوص سرطان مری کاهش چشمگیری یافته است اما هنوز هم این نوع سرطان در استان گلستان رتبه اول را در جهان دارد.
بررسی ها نشان می دهد که سرطان مری پس از سرطان معده دومین سرطان بین مردان و سومین سرطان شایع بین زنان ایرانی است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
داروی 'مهیج' تازه اچ آی وی را از مخفیگاه بیرون می کشد

دانشمندان می گویند که موفقیت آنها در بیرون راندن ویروس اچ آی وی از مخفیگاه هایش در بدن گام "مهیج" تازه ای به سوی معالجه بیماری است.
اچ ای وی می تواند خود را در دی ان ای بیمار پنهان کند و برای چند دهه در بدن مخفی شود بی آنکه علایم ایدز ظاهر شود. همین وضعیت است که درمان این بیماری را غیرممکن می کند.
اکنون در مطالعه ای که در کنفرانس ۲۰۱۴ ایدز عرضه شده تحقیقات اولیه در شش نفر نشان می دهد که شیمی درمانی در حد خفیف می تواند ویروس را به اصطلاح بیدار یا ظاهر کند.
کارشناسان می گویند که این شروعی نویدبخش است اما بعید است به تنهایی برای نابود کردن اچ آی وی کافی باشد.
داروهای ضدویروسی می تواند شمار ویروس اچ آی وی در جریان خون را به یک سطح پایین و غیرقابل ردیابی تنزل دهد به این معنی که افراد آلوده به ویروس می توانند یک زندگی تقریبا عادی داشته باشند.
اما یک مشکل هست. اچ‌ آی وی می تواند دی ان ای خود را در دی ان ای انسان جا دهد و دور از دسترس داروها و سیستم ایمنی پنهان شود.
وقتی معالجه دارویی متوقف شد، ویروس از این مخفیگاه بیرون می آید و دوباره حمله را شروع می کند.
تیمی در دانشگاه آرهاس در دانمارک سعی کرد با کمک رومیدپسین که داروی شیمی درمانی برای سرطان غده لنفاوی است با پنهانکاری اچ آی وی مقابله کند.
شش بیمار که میزان اچ آی وی آنها غیرقابل ردیابی بود مورد آزمایش قرار گرفتند.
هرکدام آنها برای سه هفته، هفته ای یک دوز کم رومیدپسین دریافت کردند.
در این دوره میزان اچ آی وی در خون پنج نفر از بیماران به طور قابل توجهی افزایش یافت.
دکتر اوله سوگارد از دانشمندان مطالعه گفت:‌ "هر یک گامی که به جلو برداشته شود مهیج است، و به نظرم این قدم خیلی مهمی است."
او گفت علیرغم شک و تردیدهای زیادی که از سوی شماری از دانشمندان ابراز می شد تیم او توانسته ویروس را از سلول بیرون بکشد. قدم بعدی نابود کردن ویروس خواهد بود.
او می گوید: "مطالعه اکنون وارد یک مرحله تازه می شود که رومیدپسین را با دارویی برای تقویت سیستم ایمنی - که در مورد کار ما واکسن اچ آی وی است - ترکیب می کند."
عوارض جانبی این شیوه همان است که معمولا با شیمی درمانی ظاهر می شود از جمله خستگی مفرط.


چالش دشوار

هنوز چالش های زیادی در این مسیر وجود دارد.
تیم محققان نمی تواند بگوید چه درصدی از ویروس های پنهان در بدن با تجویز رومیدپسین فعال می شوند.
یک سوال مشکل آفرین دیگر این است که کدام ذخیره مخفی از اچ آی وی با ورود رومیدپسین ظاهر شده است. اچ آی وی می تواند در سلول های ایمنی خون پنهان شود، اما ذخایر بزرگتری از آن در شکم و سیستم مرکزی عصبی مخفی می شود و معلوم نیست آیا این ذخایر هم با شیمی درمانی از مخفیگاه خارج می شوند یا نه.
دکتر سوگارد می گوید: "می دانیم که این یک گام به جلوست، اما نمی دانیم چقدر بلند است، ممکن است فقط یک قدم کوتاه باشد یا شاید هم یک جهش بلند به جلو."
رومیدپسین با "شل کردن" حلقه مارپیچی تنگ دی ان ای کار می کند. این باعث می شود کد ژنتیکی پنهان اچ آی وی در معرض دید قرار گیرد که به تولید ویروس های تازه منجر می شود.
دکتر اندرو فریدمن متخصص بیماری های عفونی در دانشگاه کاردیف به بی بی سی گفت که تحقیقات تازه نویدبخش است.
او می گوید که یافتن درمانی برای ایدز آسان نیست و بعید است که یک دارو به تنهایی کفایت کند.
او می گوید: "تردید زیادی هست که این دارو برای نابودی کامل ذخیره پنهان اچ آی وی کافی باشد. بیشتر مردم فکر می کنند که یک رویکرد واحد کافی نخواهد بود و دارویی مثل این احتمالا باید با واکسن یا حتی ژن درمانی به کار گرفته شود."
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
مرگ پزشک سرپرست مبارزه با ایبولا در سیرالئون

با گسترش روند شیوع ویروس ایبولا در غرب آفریقا پزشک مسئول مبارزه با این بیماری در سیرالئون در اثر ابتلا به همین بیماری درگذشته است.
مقام های دولتی شیخ عمر خان، ۳۹ ساله، را به عنوان یک قهرمان ملی ستوده اند.
دولت سیرالئون هفته گذشته فاش کرد که این پزشک متخصص به خاطر ابتلا به ایبولا تحت معالجه است و قرنطینه شده.
پیشتر در روز یکشنبه ساموئل بریزبین پزشک برجسته اهل لیبریا درگذشته بود.
همزمان یک خط هوایی عمده در منطقه آفریقای غربی پروازهایش به لیبریا و سیرالئون را در میان افزایش نگرانی ها نسبت به شیوع این بیماری مرگبار متوقف کرده است.
اسکای (Asky) گفت که این تصمیم را برای «محافظت از مسافران و خدمه اش در این دوره دشوار» اتخاذ می کند.
تازه ترین ارقام سازمان ملل متحد نشان می دهد که آمار مرگ در اثر ایبولا در آفریقای غربی به ۶۷۲ نفر رسیده است.
استقرار پلیس
ایبولا تا ۹۰ درصد از کسانی که به این ویروس آلوده شده اند را می کشد اما بیمار اگر زود مداوا شود شانس بیشتری برای بقا خواهد داشت.
این بیماری از طریق تماس مایعات بدن منتقل می شود.
شیوع جاری که مرگبارترین در نوع خود در تاریخ جهان است ابتدا در ماه فوریه در گینه شروع شد. بعد به لیبریا و سیرالئون گسترش یافت.
اسکای دومین خط بزرگ هوایی پس از «اریک ایر» نیجریه است که پروازها به لیبریا و سیرالئون را معلق می کند.
پروازهای این شرکت به گینه ادامه می یابد اما مسافران مورد معاینه قرار خواهند گرفت تا علائم احتمالی بیماری در مسافران کشف شود.
این بیماری اکنون به نیجریه پرجمعیت ترین کشور آفریقا هم انتقال یافته.
لیبریا هم ماموران پلیس را در فرودگاه بین المللی پایتخت این کشور، مونروویا، مستقر کرده تا از روند معاینه مسافران برای یافتن علائم ایبولا اطمینان حاصل کنند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
۷درصد دانش‌آموزان راهنمایی کبدچرب دارند

رئیس شبکه هپاتیت کشور نسبت به شیوع بالای بیماری کبدچرب در بین کودکان به دلیل تغذیه نامناسب و کم‌تحرکی هشدار داد و گفت: ۷درصد دانش‌آموزان راهنمایی در کشور کبدچرب دارند.
به گزارش فارس، سید موید علویان گفت: بیماری‌هایی مثل فشار خون بالا، دیابت و کبد چرب مخصوص بزرگسالان نیست بلکه طبق مطالعه انجام شده در 150 کودک 6ماهه تا 15 ساله نشان داد که حدود 2.3 درصد آنها در سونوگرافی شکم به کبد چرب مبتلا بوده اند.
این فوق تخصص گوارش و کبد با اشاره به اینکه این عوارض در نتیجه وجود سندروم متابولیک از سال‌ها قبل در بدن ایجاد می‌شود تصریح کرد: مصرف هله‌هوله،چیپس و پفک،فست فود و تنقلات ناسالم باعث شیوع این بیماری در کودکان شده است.
وی گفت: حتی شیوع فشار خون بالا، چربی و قند خون بالا و سطح انسولین در کودکان چاق دیده می شود و این در حالی است که برخلاف گذشته،والدین توجهی به سلامت و تغذیه کودکان خود ندارند و به راحتی غذاهای آماده و پرچرب را در اختیار آنها قرار می‌دهند.
رئیس شبکه هپاتیت کشور ادامه داد: باید برای آینده کودکانمان به فکر باشیم و سالهای بعدی آنها را با بیماری همراه نکنیم و به جای دادن غذاهای آماده،برنامه تغذیه‌ای آنها را اصلاح کنیم و به جای صرف وقت طولانی برای بازی‌های رایانه ای برای تحرک بیشتر آنها را تشویق کنیم.
این فوق تخصص گوارش و کبد در پاسخ به این پرسش که مصرف روغن های دارای اسید چرب و ترانس از جمله روغن های پالم تصریح کرد: میزان چربی اشباع نشده در روغن اگر بالا باشد زمینه ابتلای افراد را به بیماری های کبدچرب،دیابت و قلبی و عروقی افزایش می دهد.
علویان افزود: یکی از دلایل مهم شیوع و افزایش این بیماری ها روغن نامناسب است که باید صنعت،سلامت‌محور شود.این درحالی است که بیماری های قلبی و عروقی و شیوع کبدچرب در سنین پایین در کشور بالا است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
آغاز طرح تعیین توالی مخزن ژنتیکی انسان در انگلستان

چند مرکز تحقیقاتی علوم زیستی در انگلستان طرحی را در دست گرفته اند تا توالی ژنتیکی (نقشه ژنتیکی) ساکنان بریتانیا را تعیین کنند.
این طرح سبب انقلابی در دانش طب و داروسازی خواهد شد.
دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا، گفته است که اجرای این طرح سبب خواهد شد که بریتانیا تا چند سال دیگر پیشگام تحقیقات ژنتیکی در جهان شود.
نقشه ژنتیک چند نفر مبتلا به سرطان و چند بیماری نادر پیشتر تعیین شده است و متخصصان می گویند که با تعیین توالی ژنتیکی می توان درمان بیماریها، از جمله سرطان، را نسبت به هر شخص هدفمند کرد و درمانهای سختی چون شیمی درمانی را کنار گذاشت.
هر ژنوم (مخزن ژنتیکی) انسان بیش از شش میلیارد باز (سه میلیارد باز جفت شده) دارد و این بازها ابزار ساخت مولکولهای دی اِن اَی هر فرد هستند.
این طرح چهار ساله به مطالعه ژنوم یکصد هزار نفر خواهد پرداخت.
متخصصان علوم زیستس در لندن، کمبریج و نیوکاسل کار خود را شروع کرده اند و مراکز دیگری هم به این طرح خواهند پیوست.
تعیین توالی اولین ژنوم در روز ٣٠ مه سال جاری پایان یافت و از آن زمان تا کنون ژنومهای ١٠٠ نفر تعیین توالی ژنتیکی شده‌اند.
دانشمندان سعی دارند که این رقم را تا پایان سال جاری به ١٠٠٠ ژنوم و تا پایان سال آینده (٢٠١٥) به ده هزار ژنوم برسانند.
ژنوم غده های سرطانی یک بیمار با ژنوم بافت سالم آنها مقایسه خواهد شد و شرکتهای داروسازی از این اطلاعات برای مقابله موثرتر با سرطان استفاده خواهند کرد.
تحقیقات ژنتیکی پیشین نشان داده است که سرطانها اختلافات اساسی با هم دارند. برای مثال سرطان سینه یک نوع بیماری نیست، بلکه دست کم بر ده قسم است که دلایل بروز متفاوتی دارند و شیوه درمان آنها نیز متفاوت است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
بریتانیا نخستین بانک ملی اسپرم در جهان را راه‌اندازی می‌کند


بریتانیا از راه‌اندازی بانک ملی اسپرم در این کشور خبر داده است. انتظار می‌رود که زنان مجرد و زوج‌های زن همجنس‌گرا بیش از دیگران از خدمات این بانک ملی اسپرم بهره‌مند شوند. استفاده از خدمات این بانک ۳۷۰ یورو هزینه دارد.
افزایش تقاضا برای دریافت اسپرم و کمبود شدید اسپرم، موجب شده تا مقامات بهداشتی بریتانیا از تأسیس نخستین بانک ملی اسپرم در جهان، در این کشور خبر دهند.
این بانک اسپرم در کلینیک ویژه زنان در شهر بیرمنگام مستقر شده و قرار است از اول ماه اکتبر سال جاری فعالیت خود را در راستای کاهش "کمبود کنونی" اهدای اسپرم آغاز کند.
دست‌اندرکاران مؤسسه NGDT و کلینیک بیرمنگام که به طور مشترک هدایت این بانک اسپرم را بر عهده دارند، در بیانیه‌ای گفته‌اند که با این اقدام قصد دارند تا دسترسی ایمن، عادلانه و بهتر متقاضیان به اسپرم‌های اهدایی را فراهم کنند و امیدوارند از این راه شمار بیمارانی که "خودشان را برای دریافت اسپرم از راه‌های متفرقه به خطر می‌اندازند‌کاهش پیدا کند".
در این بیانیه همچنین آمده است که اقلیت‌های قومی می‌توانند برای نخستین بار دست به انتخاب اسپرم ‌اهدایی "منطبق با شرایط فرهنگی" خود بزنند.
مؤسسه NGDT نهاد ملی در بریتانیا برای اهدای اسپرم، تخمک و جنین به شمار می‌رود. این نهاد در سال جاری میلادی ۱۵۰ هزار یورو بودجه اضافه از محل درآمدهای عمومی برای سازماند‌هی اهدای اسپرم و تخمک دریافت کرده است. وزارت بهداشت بریتانیا برای بانک ملی اسپرم تا کنون بودجه‌ای ۹۶ هزار یورویی اختصاص داده است.
به نوشته روزنامه "گاردین" تمامی متقاضیان اعم از بیمه‌شدگان خصوصی و دولتی و نیز "تمامی قومیت‌ها در بریتانیا، زوج‌های همجنس‌گرا و نیز زنان مجرد" می‌توانند از خدمات این بانک اسپرم بهره ببرند.


فرزند منهای همسر

به گفته رئیس مؤسسه NGDT به ویژه در سال‌های اخیر تقاضای این گروه از جامعه برای دریافت اسپرم به طور چشمگیری افزایش داشته است. او به روزنامه "دیلی‌میل" گفته است: «دیگر از نظر اجتماعی قابل قبول‌تر شده که بگویید من هنوز مرد مناسب را پیدا نکرده‌ام و نمی‌خواهم برایش انتظار بکشم، اما دوست دارم بچه ‌داشته باشم.»
به گزارش روزنامه "دیلی میل" در حال حاضر زنان در بریتانیا برای دریافت اسپرم از مؤسسه NGDT بایستی دو سال به انتظار بنشینند، به همین دلیل نیز بسیاری از آنان راه‌های دیگری را برای دریافت اسپرم می‌آزمایند.
انتظار می‌رود که زنان مجرد شاغل که علاقمند به داشتن فرزند منهای همسر هستند، بخش اعظم مراجعان به این بانک اسپرم را تشکیل دهند. در این میان پیش‌بینی می‌شود که بیش از یک سوم مراجعان نیز زوج‌های زن همجنس‌گرا باشند.
دست‌اندرکاران این بانک اسپرم در نظر دارند در سه سال آینده از وجود دستکم هزار مرد برای اهدای اسپرم بهره بگیرند تا از این راه بتوانند تقاضاهای رو به افزایش برای دریافت اسپرم را پاسخ بگویند. به نوشته روزنامه "دیلی میل" استفاده از خدمات بانک ملی اسپرم نزدیک به ۳۰۰ پوند (حدود ۳۷۰ یورو) هزینه دارد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
اولین کلینیک دولتی ترک الکل در ایران راه‌اندازی شد

خبرگزاری ایسنا از راه‌اندازی اولین کلینیک دولتی ترک اعتیاد به الکل در ایران خبر می‌دهد.
به گزارش ایسنا در این کلینیک یک روانپزشک و یک رزیدنت، دوشنبه‌ها به ارائه خدمات مشاوره فردی، مددکاری، گروه‌درمانی و خانواده‌درمانی می‌پردازند.
این کلینیک در مرکز ملی مطالعات اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی تهران ایجاد شده است.
دکتر محمدرضا سرگلزایی، روانپزشک این کلینیک به ایسنا گفت:‌ "چندی پیش با توجه به بالا رفتن مصرف الکل در ایران و افزایش شدت وابستگی به آن، وزارت بهداشت به چند کلینیک خصوصی اجازه پذیرش و انجام مداخلات درمانی برای بیماران معتاد به الکل را داد؛ ولی این اولین بار است که مرکز دولتی، خدمات ترک الکل را به مراجعان خود ارائه می‌دهد."
تولید، معامله و مصرف مشروبات الکلی در ایران ممنوع است و مجازات‌ حبس و شلاق در پی دارد.
با این حال دکتر رضا افشاری رئیس کنگره بین‌المللی سوءمصرف الکل، که اردیبهشت امسال در مشهد برگزار شد، اعلام کرده: "در سال ۹۱ سند ملی الکل در کشور معرفی شد که بر اساس آن بیش از یک میلیون نفر در کشور الکل مصرف می‌کنند.
به گفته او "مصرف‌کنندگان الکل در ایران ۳۰ درصد زن و ۷۰ درصد مرد هستند."



========================


رئیس سازمان غذا و داروی ایران: آلودگی پالم پنیر و خامه از شیر بیشتر است

رئیس سازمان غذا و داروی ایران درباره نگرانی‌های اخیر مطرح شده در زمینه "آلودگی روغن پالم" گفته است آلودگی خامه و پنیر "بسیار بیشتر" از شیر و کره است.
رسول دیناروند، رئیس سازمان غذا و دارو که وابسته به وزارت بهداشت ایران است به خبرگزاری فارس گفته چنانچه روغن پالم در محصولات لبنی دیده شود، جلوی تولید گرفته شده و در برخی موارد پروانه آن محصول لغو می‌شود.
در چند روز گذشته مقام‎‌های بهداشتی ایران درباره استفاده از روغن نخل یا پالم در شیر پرچرب به مردم هشدار داده‌ بودند اما حالا رئیس سازمان غذا و داروی ایران می‌گوید تنها شیر پرچرب آلوده نیست و سایر محصولات مانند خامه و پنیر هم روغن پالم دارند.
آقای دیناروند می‌گوید حدود چهار ماه پیش وزارت بهداشت "گزارش‌های مردمی" درباره استفاده از روغن پالم در برخی محصولات لبنی دریافت کرده است که بعد از آزمایش مشخص شده دو شرکت از این روغن استفاده کرده‌اند.
حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت ایران هم امروز گفته نام شرکت‌هایی که از روغن پالم در شیر استفاده کرده‌اند، به قوه قضاییه داده شده اما وزارت بهداشت قصد ندارد نام آنها را اعلام کند.
وزیر بهداشت ایران در رابطه با وجود روغن پالم "بیش از حد مجاز" در روغن‌های خوراکی و لبنیات گفت: "پالم روغنی است که سال‌‎های سال از کشور مالزی وارد می شود و به دلیل قیمت ارزان و سودآوری بالا، بیش از گذشته وارد شده است."
با وجود هشدارهای وزارت بهداشت، مسئولان صنایع لبنی از استفاده از روغن پالم دفاع کرده‌اند.
رضا باکری رئیس انجمن صنایع لبنی گفته "میزان استفاده از این روغن در صنایع لبنی براساس ضوابط تعیین شده از سوی سازمان غذا و دارو و سازمان ملی استاندارد و طبق استانداردهای جهانی است."
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
دوقلوهای به هم چسبیده لامردی در شیراز جدا شدند

http://postimage.org/
مسئول تیم جداسازی دو قلوهای به هم چسبیده، جزئیات جداسازی "محمد و رضا" دوقلوهای به هم چسبیده لامردی که در شیراز تحت عمل جراحی قرار گرفتند را تشریح کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، دکتر علی بهادرپور صبح سه شنبه در حاشیه سنجش وضعیت دو قلوها با بیان اینکه حال نوزادان در شرایط مطلوبی است و نیازی به استفاده از دستگاه تنفسی برای آنها نیست، گفت: به این دلیل که پوست کمی داشته اند شکمشان هنوز کاملا بسته نشده و فعلا به وسیله چیزی به نام مش بسته شده است.
وی ادامه داد: ظرف یکی دو هفته آینده با بستن شکم بچه ها قادر هستیم آن ها را از بیمارستان مرخص کنیم.
مسئول تیم جداسازی دوقلوها با اشاره به اینکه دوقلوهای به هم چسبیده دوقلوهای یک تخمکی هستند که به دلایل ناشناخته به هم متصل هستند و این حالت بیماری نادری محسوب می شود، اظهار کرد: هر جراح اطفالی ممکن است هر 30سال یکبار بتواند چنین چیزی را مشاهده کند اما ما ظرف دو سال گذشته دو مورد این چنینی در استان فارس داشته ایم.
بهادرپور با بیان اینکه جراحی جداسازی مورد قبلی در استان فارس چهار الی پنج ساعت به طول انجامیده بود، گفت: جراحی دیروز حدود سه ساعت طول کشید.
وی بیان کرد: این بچه ها از طریق دیافراگم، کبد و شکم به هم چسبیده بودند که ما با بررسی هایی که انجام دادیم فکر کردیم قادر به جداسازی آنها هستیم.
مسئول تیم جداسازی دوقلوها در اشاره به جداسازی کبد دوقلوها، افزود: با فرض اینکه قادر به جداسازی کبد آنها نباشیم، پدر و مادر را آماده کرده بودیم که هر کدام حاضر باشد، در صورتی که نتوانیم کبدها را از هم جدا کنیم کبد را به یکی از نوزادان بدهیم و برای دیگری یک تکه از کبد پدر یا مادرش را بگیریم و به او پیوند بزنیم.
بهادرپور گفت: خوش بختانه نیازی به این کار نشد و با موفقیت کبد، دیافراگم و جناغ سینه از هم جدا شد و هم اکنون وضعیت نوزادان خوب است.
وی بیان کرد: در ماه های آخر بارداری سونوگرافی قبل از زایمان مشخص کرده بود که دوقلوها به هم چسبیده هستند و با توجه به این که زایمان طبیعی امکان پذیر نبود، 6ماه پیش عمل سزارین تولد آنها در بیمارستان حافظ شیراز انجام شد و از آن زمان بررسی های مختلفی از لحاظ امکان جداسازی انجام شد که خوشبختانه این عمل با موفقیت به انجام رسید.
مسئول تیم جداسازی گفت: برای جداسازی چنین دوقلوهایی نیاز به یک تیم جراحی وجود دارد که در رشته های مختلف با هم همکاری کنند که با همکاری دکتر نیک اقبالیان، دکتر ملک حسینی، دکتر کاظمی، دکتر شمسایی، دکتر سهم الدینی، دکتر اقبال و دکتر خسروی هم این کار را انجام دادیم منتها هر کسی کار مربوط به خود را انجام داد.
بهادرپور افزود: درصورتی که نیاز می شد به یکی از نوزادان کبد پیوندی بدهیم، این امکان در شیراز وجود دارد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
سازمان ملل: ابولا دست کم گرفته شده است

سازمان بهداشت جهانی می‌گوید شواهد نشان می‌دهد ویروس ابولا بسیار خطرناک‌تر از آنست که تصور می‌شد و دامنه مصایب آن تاکنون "بسیار دست‌کم گرفته" شده است. شمار قربانیان ابولا اکنون به ۱۰۶۹ نفر رسیده است.
این سازمان که بخشی از سازمان ملل متحد است، اعلام کرده کارمندان آن دریافته اند که بسیاری از موارد ابتلا و مرگ ناشی از ابولا در ماههای گذشته از نظرها دور مانده است و آمارهای گزارش شده بیانگر ابعاد واقعی این بیماری و تبعات آن نیستند.
در اطلاعیه روز پنجشنبه (۱۴ اوت - ۲۳ مرداد) سازمان بهداشت جهانی آمده برای مقابله با ابولا اتخاذ "اقدامات فوق‌العاده" لازم است.
ابولا در ماه فوریه گذشته، در گینه دیده شده و اکنون دامنه ابتلا به آن به لیبریا، نیجریه و سیرالئون کشیده شده است.
درمان مشخص و یا واکسن برای ویروس ابولا، که سریعا رشد می کند و به شدت واگیر است، وجود ندارد.
بین ۶۰ درصد تا ٩٠ درصد افرادی که به این ویروس مبتلا می شوند جان خود را از دست می دهند.
ویروس ابولا سبب تب همراه با خونریزی، ضعف، درد ماهیچه ها، تهوع، اسهال و در نهایت مرگ در اثر خونریزی داخلی می‌شود.
راه انتقال ابولا تماس مستقیم با مایعات بدنی فرد مبتلا است. این بیماری از طریق تنفس سرایت نمی‌کند.


===========================

کانادا واکسن آزمایشگاهی ابولا به غرب آفریقا می‌فرستد

کانادا واکسن آزمایشگاهی بیماری ابولا را در اختیار بیماران در غرب آفریقا قرار می دهد.
با تصمیم سازمان بهداشت جهانی در مورد اخلاقی بودن استفاده از داروهای مقابله با بیماری ابولا قبل از آزمایش آنها روی انسان، روز چهارشنبه، ۲۲ مرداد (۱۳ اوت)، مقامات بهداشتی کانادا اعلام کردند که بین هشتصد تا یکهزار واحد واکسن آزمایشگاهی را در اختیار مراکز درمانی در غرب آفریقا قرار می دهند.
اداره بهداشت عمومی کانادا گفته است که مقدار کمی از این واکسن در کانادا باقی می‌ماند تا در صورت بروز وضعیت اضطراری، به کار رود و بقیه در اختیار نیازمندان در آفریقا قرار می‌گیرد.
این سازمان افزوده است که واکسن مورد اشاره تا کنون روی انسان آزمایش نشده اما آزمایش‌های انجام شده روی حیوانات نتایج مثبتی داشته است. با توجه به کمی مقدار واکسن، تصمیم‌گیری در مورد دریافت‌کنندگان آن دشوار است اما مقامات بهداشتی گفته‌اند احتمالا پزشکان و پرستاران و سایر کارکنان درمانی در اولویت قرار خواهند داشت.
دولت کانادا در حالی از ارسال این مقدار واکسن به آفریقا خبر می‌دهد که موجودی داروی آزمایش نشده مقابله با ابولا در کشورهای دیگر کمابیش تمام شده است.
شامگاه گذشته گزارش شد که "آخرین موجودی" این دارو در بریتانیا که برای دو بیمار کافی است به لیبریا ارسال شده و شرکت آمریکایی دست اندرکار تحقیقات در تولید این دارو نیز گفته است که موجودی این شرکت تمام شده است.
داروهایی که مورد استفاده قرار گرفته فقط روی حیوانات آزمایش شده است و نتیجه تجویز آنها برای انسان مشخص نیست. با اینهمه، با توجه به مرگبار بودن این بیماری، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که کاربرد این دارو در مرحله آزمایشگاهی مانع اخلاقی ندارد.
نتیجه استفاده از این داروها هم مشخص نیست. روز گذشته، یک کشیش اسپانیایی که هنگام کار در مراکز درمانی ابولا در آفریقا به این بیماری مبتلا شده و با داروی آزمایش نشده تحت درمان بود در اثر این بیماری درگذشت.
او سومین بیماری بود که از داروی آزمایش نشده استفاده کرد. برای دو بیمار دیگر، که دو مددکار آمریکایی هستند، این دارو تجویز شده و گزارش‌های پزشکی حاکی بهبودی آنان است.
تولید داروهای ضد ابولا به سرعت امکانپذیر نیست و شرکت آمریکایی فعال در این زمینه گفته است که احتمالا تا پایان سال جاری نمی‌تواند مقادیر بیشتری از این دارو را در اختیار بیماران قرار دهند.
ابولا یک بیماری بسیار کشنده و مسری است و شیوع آن در آفریقا تا کنون بیش از یکهزار قربانی گرفته است. سازمان بهداشت جهانی آمار مبتلایان به این بیماری را بیش از هزار و هشتصد تن گزارش کرده است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
سازمان بهداشت جهانی: استفاده از داروهای آزمایش نشده ابولا غیراخلاقی نیست

سازمان بهداشت جهانی امروز اعلام کرد تجویز داروهای آزمایش نشده ابولا برای مبتلایان غیر اخلاقی نیست.
به گفته این سازمان، با درنظر گرفتن شیوع و مرگبار بودن بیماری که تاکنون جان بیش از هزار نفر را در غرب آفریقا گرفته، استفاده از این داروها قابل قبول است.
سازمان بهداشت جهانی هفته پیش اعلام کرده بود که ابولا به یک فوریت بهداشتی جهانی تبدیل شده است.
این سازمان پس از نشست دیروز کارشناسانش در سوئیس، نظر خود را در این باره امروز (سه‌شنبه ۲۱ مرداد، دوازدهم اوت) در بیانیه‌ای اعلام کرد:
"با در نظر گرفتن شرایط خاص شیوع این بیماری، به شرط آنکه که ضوابط مشخصی رعایت شده باشند، هیات کارشناسان به اتفاق آرا به این نتیجه رسید که استفاده از دارویی که تاثیر و عوارض جانبی آن روشن نیست، به عنوان دارویی آزمایشی برای درمان یا پیشگیری، منع اخلاقی ندارد."
با این حال سازمان بهداشت جهانی تاکید کرده تجویز این داروها باید با رضایت بیماران باشد و نتایج درمان باید بررسی و منتشر شوند.
دولت لیبریا، یکی از کشورهایی که ابولا در آن شایع است، از آمریکا درخواست کرده تا داروی آزمایش نشده 'زی‌مپ' را در اختیار این کشور قرار دهد.
این دولت تاکید کرد که از خطرات استفاده از این داروی آزمایش نشده آگاه است اما در صورت عدم استفاده از این دارو، مرگ مبتلایان به این بیماری "قطعی" است.


داروهای ابولا

در همین حال تولید کننده زی‌مپ یعنی شرکت داروسازی مپ اعلام کرده که این دارو را فقط به میزان محدود می تواند فراهم کند.
زی‌مپ که ترکیبی از آنتی بیوتیک‌هاست به پروتئین‌های سطح ویروس حمله می‌کنند.
تا به حال این دارو برای درمان دو امدادگر آمریکایی به کار گرفته شده و گفته می‌شود علائمی از بهبود در آنها دیده شده است.
گزارش شده این دارو به کشیشی که در لیبریا به ابولا مبتلا شد هم داده شده، اما او امروز در اسپانیا درگذشت.
تا به حال چند دارو سودمندی خود را در درمان ابولا در حیوانات نشان داده اند، اما هیچکدام مراحل آزمایش انسانی را طی نکرده‌اند.
تنها دارویی که روی انسان آزمایش شده TKM-Ebola نام دارد. این دارو در ماده ژنتیکی ویروس اختلال ایجاد می‌کند و مانع از تولید پروتئینی می‌شود که باعث عوارض بیماری می‌شود.
آزمایش این دارو روی داوطلبان سالم در ابتدای سال ۲۰۱۴ آغاز شد اما مقامات بهداشتی آمریکا خواستار تحقیقات بیشتری درباره بی خطر بودن این دارو هستند.
به گفته تولید کننده، آزمایش دارو بر روی انسان به زودی از سر گرفته خواهد شد.


واکسن

تحقیقات و آزمایش برای ساخت واکسن ابولا هم سرعت گرفته و شرکت داروسازی بریتانیایی گلاکسواسمیت‌کلاین آزمایش این واکسن را از ماه آینده آغاز می‌کند و به احتمال زیاد در سال ۲۰۱۵ این واکسن در دسترس قرار خواهد گرفت.
آزمایش واکسن در میمونها حاکی از موثر بودن آن بوده است.
با این حال کارشناسان می‌گویند تنها راهی که می توان مطمئن شد این واکسن کارایی کافی دارد استفاده از آن در کشورهایی است که ویروس شیوع دارد؛ اگر واکسن جلوی گسترش بیماری را در این کشوها بگیرد می‌توان یقین کرد که موثر است.


ویروس مرگبار

ابولا درمان ندارد از این رو تشخیص زودهنگام آن در نجات جان بیماران اهمیت حیاتی دارد. میزان مرگ بر اثر این بیماری می‌تواند تا نود درصد برسد.
از زمان شیوع آن در بهمن سال گذشته در گینه ۱۷۷۹ نفر به این بیماری ویروسی مبتلا شده اند.
دوره کمون بیماری حدود سه هفته است. بیماری با علائمی شبیه آنفلوآنزا شروع می‌شود، به همراه تب بالا و اسهال و استفراغ، و در نهایت به خونریزی داخلی یا خارجی، لخته شدن خون در تمام بدن، از کار افتادن ارگان‌های متعدد و مرگ منجر می‌شود.
ویروس ابولا در سال ۱۹۷۶ ابتدا در خفاش میوه شناسایی شد. این خفاش بجز زیستگاه طبیعی‌اش در کارخانه‌های پنبه پاک‌کنی هم زندگی می‌کند.
اما این خفاش تنها میزبان ویروس ابولا نیست و در حیوانات دیگر از جمله میمون‌ها دیده می‌شود.
مردم مناطقی از آفریقا از این خفاش‌ها و میمون تغذیه می‌کنند و گاهی گوشت آنها هم به فروش می‌رسد و به این ترتیب ویروس به انسان منتقل می‌شود.
انتقال ویروس از طریق تماس مستقیم با ترشحات فرد یا حیوان مبتلا (ادرار، مدفوع، خون، اسپرم و استفراغ یا جنازه) است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
صفحه  صفحه 40 از 62:  « پیشین  1  ...  39  40  41  ...  61  62  پسین » 
علم و دانش

Medical News | اخبار پزشکی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA