انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 41 از 62:  « پیشین  1  ...  40  41  42  ...  61  62  پسین »

Medical News | اخبار پزشکی


مرد

 
مجوز تزریق آب نمک بجای آدرنالین در درمان ایست قلبی

از پاییز امسال، در یک طرحی مطالعاتی در بریتانیا، برای برخی بیمارانی که دچار ایست قلبی شده‌اند بجای آدرنالین، دارونما تزریق می‌شود.
هدف این طرح بررسی سودمندی یا ضرر آدرنالین در درمان ایست قلبی است.
اما مجوز برای اجرای این طرح، بعد از بحث‌ها و ملاحظات اخلاقی بسیار مفصل صادر شده است.
سالانه پنجاه هزار نفر در بریتانیا، بیرون بیمارستان دچار ایست قلبی می‌شوند، از این بین تنها هشت درصد زنده می‌مانند.
اما تردیدهایی که در مورد فایده و خطرات آدرنالین وجود دارد، یک تحقیق روشنگر را ضروری کرده است.
با این حال تحقیق در مورد اورژانس‌های پزشکی که بیمار در مرز مرگ و زندگی قرار دارد بسیار دشوار است، چرا که اساس تحقیقات مدرن پزشکی بر رضایت است، رضایت تمام طرف‌های درگیر، اما در نبرد مرگ و زندگی بیمار معمولا بهوش نیست تا نظر او پرسیده شود و رضایتش جلب شود.
اما برای روشن شدن تکلیف آدرنالین در ایست قلبی، هیچ راه دیگری بجز انجام چنین تحقیقی وجود ندارد.
پروفسور پیتر وایسبرگ از متخصصان انجمن قلب بریتانیا می‌گوید: "نگرانی ما این است که ضرر آدرنالین بیشتر از منفعتش باشد. تنها راهی که برای پاسخ دادن به این سوال حیاتی وجود دارد انجام تحقیقی است که بدقت طراحی‌ شده باشد."
"تحقیق در شرایطی که وضعیت بیمار بحرانی تر از آن است که از او رضایت گرفته شود بسیار سخت است."
"اما از آن غیر قبول‌تر، این است که ضرر درمان ِ انجام شده بیشتر از منفعتش باشد."
به گفته دکتر دانیل سوکول متخصص اخلاق پزشکی، "بحث بر انگیزترین بخش این تحقیق این است که این کار بدون اطلاع و رضایت بیمار انجام می‌شود، بیماری که مداخله پزشکی برایش به معنای مرگ و زندگی است."
"سوال این است که آیا این تحقیق اینقدر فواید بالقوه دارد که بخاطرش از اخذ رضایت مناسب صرف نظر کنیم؟"
اما در نهایت مجوز اجرای طرح صادر شده، از این رو در انگلیس و ولز بدون اخذ رضایت به برخی از کسانی که دچار ایست قلبی شده‌اند بجای آدرنالین، آب‌نمک تزریق می‌شود.
به خانواده بیمار نیز گفته نمی‌شود آیا به او آدرنالین تزریق شده یا نه.
در حال حاضر مهمترین اقدامات برای احیا بیماری که دچار ایست قلبی شده عبارتند از: ماساژ قلبی (CPR)، شوک الکتریکی و تزریق آدرنالین.
با اینکه بیش از پنجاه سال است آدرنالین تقریبا در تمام کشورهای دنیا در پروتکل‌های درمانی ایست قلبی جای ثابتی دارد اما شواهد علمی برای سودمندی آن کافی نیست.
در بیست سال گذشته برخی دانشمندان اظهار نگرانی کرده‌اند که آدرنالین نه تنها در بکار افتادن قلب تاثیری ندارد بلکه باعث آسیب مغزی می‌شود.
هدف اصلی استفاده از آدرنالین در درمان ایست قلبی، جلوگیری از روی هم خوابیدن رگها، افزایش فشار خون در سرخرگ آئورت و بهبود خونرسانی به عضله قلب در حین احیای قلبی ریوی است.
تصور می‌شود آدرنالین احتمال برگشت نبض، یعنی مهمترین هدف احیا را زیاد می‌کند.
اما آنچه اخیرا بیشتر مد نظر قرار گرفته کیفیت زندگی بیمار در درازمدت تا درمان هایی که منفعت کوتاه مدت را در نظر دارد.
برخی تحقیقات نشان می‌دهند با وجود اینکه استفاده از آدرنالین در ایست قلبی، احتمال تپش مجدد قلب را بیشتر می‌کند، اما کیفیت زندگی بیمار و کارکرد مغز پایین‌تر می‌آید.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
دانشگاه کمبریج 'دکترای شکلات' می‌دهد

دانشگاه کمبریج این فرصت را برای محققان و عاشقان شکلات فراهم کرده که بتوانند از این دانشگاه 'دکترای شکلات' بگیرند.
دانشکده شیمی و بیوتکنولوژی دانشگاه کمبریج در یک آگهی در سایتش اعلام کرده که به دنبال یک پژوهشگر اروپایی برای تحصیل در مقطع دکترای شکلات است.
موضوع این دکترا که هزینه دوره تحصیل و تحقیق آن به مدت سه سال به طور کامل پرداخت می‌شود، یافتن راه حلی برای مقاوم کردن شکلات در دمای بالا و جلوگیری از آب شدن آن است.
متقاضیان تحصیل برای دکترای شکلات دو هفته برای ارسال تقاضای تحصیل فرصت دارند.
از برنده این بورس تحصیلی انتظار می‌رود "درباره عواملی تحقیق کند که می‌تواند شکلات را که در حالت عادی در دمای نزدیک به دمای بدن آب می‌شود، در آب و هوای گرم‌تر هم به صورت جامد نگه دارد".
به نوشته آگهی کمبریج این پروژه تحقیقی "صرفا تجربی و آزمایشگاهی" است اما ریاضیات داوطلبان هم باید قوی باشند.


===========================

امید به بازرشد اعضای انسان با توجه یافته‌ی جدید در مورد مارمولک ها

اگر تا کنون با مارمولک‌ها سروکار داشته‌اید حتما می‌دانید که انواعی از آن‌ها قادرند دم خود را در مواقع اضطراری فدا کرده و پس از فرار از مهلکه مجددا آن را رشد دهند. دانشمندان در دانشگاه ایالتی آریزونا اخیرا اعلام کرده‌اند که توانسته اند کد ژنتیکی پشت این رشد مجدد اعضا را بشکنند و امید دارند بتوانند آن را در حوزه‌ی پزشکی جهت احیای اعضا به کار ببرند.
به گفته‌ی پروفسور کنرو کوسومی که این گروه را رهبری می‌کند مارمولک‌ها نزدیک‌ترین حیوان به انسان‌ها با قابلیت باز احیای کامل اعضای بدن است. آن‌ها همچنین از جعبه ابزار ژنتیکی مشترکی با ما برخوردارند بنابراین از نظر تئوری می‌توان این گونه پیش‌بینی کرد که هر آن چه آن‌ها قادر به انجام آن هستند ما نیز می‌توانیم، تنها کافی است بدانیم از کدام ژن و به چه میزان باید بهره ببریم.
از طریق تحلیل‌های ملکولی و رایانشی مارمولک‌ها معلوم شد که آن‌ها حداقل ۳۲۶ ژن را در مناطق مختلفی از دم خود در طی فرایند بازسازی عضو فعال می‌کنند. دراین بین، ژن‌های مربوط به ترمیم جراحت، توسعه‌ی جنینی و تنظیم هورمونی نیز حضور دارند.
به علاوه، این پژوهش مشخص کرد که گونه‌ای از سلول‌های در گردش نقش کلیدی را در طی این فرایند بازی می‌کنند که انسان‌ها نیز آن سلول‌ها را دارا هستند، در حقیقت این سلول‌ها پیش سازه‌های سلول‌های عضلات اسکلتی هستند.
با استفاده از فناوری‌های نسل آتی برای توالی یابی این ژن‌ها در طول فرایند بازسازی عضو می‌توان راز پشت عملکرد این ژن‌ها برای بازسازی دم مارمولک را آشکار کرد. با استفاده از این دانش می‌توان نسخه‌ای برای سلول‌های انسانی نیز برای بازسازی غضروف ها، عضلات یا حتی اعصاب نخاع یافت.
این پژوهش در نشریه‌ی PLOS One به چاپ رسیده است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
رواج آهسته یک جراحی زیبایی نوظهور: «کاشت چال گونه»

http://postimage.cc/
انگار میل به زیبایی‌طلبی ما آدم‌ها تمامی ندارد. اگر باورتان نمی‌شود، بد نیست سری به نزدیک‌ترین کلینیک پوست یا زیبایی محله‌تان بزنید و ببینید که کارکنان و پزشکان آن‌ها تا پاسی از شب مشغول تراشیدن بینی و کاشتن گونه و بالا بردن ابرو و پایین آوردن چانه افراد پول‌دار و بی‌پولی هستند که دوست دارند به هر قیمتی که شده، شبیه فلان هنرپیشه یا خواننده شوند. اما انگار، هر دم از این باغ بر تازه‌ای هم می‌رسد! شنیده بودید که به تازگی برخی از افراد اقدام به عمل جراحی برای کاشت «چال گونه» یا «گودیِ لبخند» می‌کنند؟
تعجب نکنید. ما هم تا به حال نشنیده بودیم. اصلا فکر می‌کنم مردم هیچ کجای دنیا مثل ما ایرانی‌ها، اینقدر به هنر و زیبایی علاقه ندارند و لابد برای همین هم می‌‌گویند که هنر نزد ایرانیان است و بس! به هر حال پیشنهاد می‌کنیم که گفت‌وگوی ما را در این مورد با دکتر رضا وقردوست، فوق‌تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و سوختگی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و عضو جامعه جراحان زیبایی ایران بخوانند.

آقای دکتر! تعریف خاصی برای چال گونه وجود دارد؟

چیزی که به نام چال گونه در بین مردم معروف است،‌‌ همان چاله‌ای است که در ناحیه خنده برخی از افراد به‌طور طبیعی و ژنتیکی ایجاد می‌شود.

چرا همه افراد این چال گونه را ندارند؟!

اگر قرار بود که همه افراد، مثل هم آفریده می‌شدند که دیگر نمی‌توانستیم زیبایی را معنا کنیم. اصلا ممکن است تعریف زیبایی از نظر افراد مختلف، متفاوت باشد. مثلا من و شما چال گونه را زیبا بدانیم و خیلی‌های دیگر از آن بدشان بیاید. به هر حال، زیبایی امری سلیقه‌ای است.

آیا کار کاشت چال گونه، کاری طبیعی است؟

نه، برخلاف باور برخی از مردم، اصلا محاسبه‌های خاصی برای کاشت و ایجاد چال گونه وجود ندارد تا هر کسی دلش بخواهد، نزد پزشک برود و این کار برایش انجام شود. کاشت چال گونه‌، کاری کاملا سلیقه‌ای است.

نحوه کاشت چال گونه را برایمان توضیح می‌دهید؟

برای کاشت چال گونه دو روش وجود دارد؛ اول اینکه می‌توان به‌صورت ناحیه‌ای، چربی‌های آن قسمت از صورت را ساکشن کرد تا حفره‌ای زیر گونه‌ها و در ناحیه خنده افراد به وجود بیاید. یکی دیگر از کارهایی که برخی از همکاران برای کاشت چال گونه انجام می‌دهند، این است که از داخل دهان، قسمتی که قرار است روی صورت چال بیفتد را با بخیه جمع می‌کنند و به این ترتیب، چال گونه را برای فرد به‌وجود می‌آورند. البته ناگفته نماند که این کار‌ها به‌هیچ‌وجه علمی نیستند و در هیچ‌یک از منابع آموزشی جراحی پلاستیک و زیبایی به این عمل‌ها اشاره‌ای نشده است و پزشکان به‌صورت سلیقه‌ای و با درخواست مراجعان این کار را برایشان انجام می‌دهند.

آیا چال گونه‌ای که کاشته می‌شود تا آخر عمر برای فرد باقی می‌ماند یا پس از مدتی از بین می‌رود؟

نمی‌توان به‌صورت صددرصد گفت که این چال گونه کاشته‌شده تا آخر عمر برای تمام افراد، باقی می‌ماند. به عبارت ساده‌تر به‌ خاطر بخیه‌ای که در ناحیه داخلی دهان زده می‌شود، ممکن است حالت چسبندگی در آن قسمت ایجاد شود و این چسبندگی برای برخی از افراد، چال گونه مادام‌العمر را در پی داشته باشد و برای برخی دیگر این‌طور نباشد.

آیا کاشت چال گونه، عارضه خاصی هم به دنبال دارد؟

عارضه خاصی که نه اما ممکن است افرادی که این کار را انجام داده‌اند، مشکل‌هایی را هنگام خندیدن یا ابراز احساساتی که به حرکات عضلات صورت نیاز دارند، احساس کنند و نتوانند مانند قبل، میمیک خنده یا سایر ابراز احساسات صورتی خود را داشته باشند. از طرف دیگر، ممکن است قطع اعصاب ناحیه‌ای که کاشت چال گونه در آن انجام می‌شود و عوارض ناشی از آن هم برای افراد متقاضی پیش بیاید.

آیا شما کاشت چال گونه را به افراد خاصی توصیه می‌کنید؟

ببینید! جراحی پلاستیک به‌خاطر رفع نقص‌های روی صورت به‌وجود آمده است. مثلا اگر انحراف یا قوزی روی بینی فردی وجود داشته باشد، جراحان زیبایی می‌توانند با برداشتن آن، باعث زیبایی بیشتر ظاهری و شاید بالا رفتن کیفیت زندگی آن فرد بشوند اما ایجاد چال گونه براساس الگوهایی که خود افراد در دست دارند، اصلا کار معقولی به‌نظر نمی‌رسد. چون بودن و نبودن این چاله نه تاثیری در بالا رفتن کیفیت زندگی افراد می‌گذارد و نه تاثیر شگرفی بر زیبایی آن‌ها دارد. یعنی زیبایی ظاهری هیچ‌کس با بودن یا نبودن چال گونه، از این رو به آن رو نمی‌شود و به همین خاطر هم هیچ‌یک از همکاران ما کاشت آن را به فرد خاصی توصیه نمی‌کنند. قصد جراحان زیبایی، از بین بردن زشتی است و نه تغییر سلیقه افراد!

یعنی اگر فردی برای کاشت چال گونه به شما مراجعه کند، این کار را برایش انجام نمی‌دهید؟

در برخی از موارد، مراجعان ما متوجه مشکل اصلی خود نیستند. مثلا ممکن است فردی که احساس می‌کند صورتش به چال گونه نیاز دارد، مشکل صورتش در جای دیگری باشد و خودش نتواند آن را تشخیص دهد.
بنابراین، ما در مرحله اول به مراجعان متقاضی جراحی زیبایی خود، مشاوره می‌دهیم. به‌عنوان مثال، گونه برخی از افراد خیلی مسطح است و خودشان فکر می‌کنند که چال گونه ندارند اما ما با گرفتن عکس و محاسباتی که روی بافت نرم و بافت سخت صورتشان انجام می‌دهیم به آن‌ها می‌گوییم که مثلا پروتز گونه برایشان خیلی مفید‌تر و موثر‌تر از کاشت چال گونه است و در زیبایی ظاهری آن‌ها تاثیر بیشتری دارد. در مرحله بعد هم آن‌ها به ما و محاسباتمان اعتماد می‌کنند و به این یقین می‌رسند که باورشان از مشکلی که داشته‌اند اشتباه بوده و گاهی به خطا اصرار به انجام دادن برخی از اعمال جراحی زیبایی را داشته‌اند.

اینکه می‌گویند پوست بچه‌ها هنگام تولد بسیار نرم است و اگر مادر، زیر گونه‌های فرزندش را کمی به درون فشار دهد، باعث ایجاد چال گونه روی صورتش می‌شود، باور درستی است؟

نه، این باور صددرصد باور اشتباهی است! تنها عضوی که در صورت داشتن مشکل مادرزادی می‌توان تا حدی در دوران نوزادی به آن شکل داد، گوش است. یعنی اگر گوش نوزادی به‌صورت برجسته باشد، می‌شود با کمی فشار، برجستگی آن را تا حدی اصلاح کرد. اگر نوزادی هم شکاف لب و کام داشته باشد می‌توان با فشار، مقداری از این شکاف را کاهش داد. البته این تغییر شکل دادن اندک هم تنها در ۳ تا ۶ هفته اول پس از تولد امکان دارد و پس از آن دیگر فایده‌ای ندارد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
غارت مرکز نگهداری بیماران ابولا در لیبریا؛ خطر در کمین بزرگترین زاغه‌نشین شهر

مقامات لیبریا می‌گویند پس از آنکه ساکنان شهر مونرویا پایتخت این کشور به یک مرکز قرنطینه بیماران مشکوک به ابولا حمله کردند و چیزهایی مانند پتوها و تشک‌های خون‌آلود را با خود بردند، شیوع این بیماری ممکن است به زودی بزرگترین زاغه‌نشین شهر را فرا بگیرد.
به گزارش آسوشیتدپرس تالبرت ناینسواه دستیار وزیر بهداشت لیبریا روز یکشنبه ۱۷ آگوست (۲۶ مرداد) گفت خشونت در زاغه وست پوینت در مونروویا شنبه شب و به سردستگی ساکنانی رخ داد که از آوردن بیماران از سایر بخش‌های مونرویا به این مرکز نگهداری خشگمین بودند.
به گفته ناینسواه تا ۳۰ بیمار در این مرکز نگهداری می‌شدند و بسیاری از آنها در هنگام این حمله گریخته‌اند.
به گفته یک مقام ارشد پلیس ساکنان وست‌پوینت به غارت اقلامی از کلینیک پرداختند که احتمالا عفونی بوده‌‌اند. به گفته او ساکنان محل تجهیزات پزشکی و بالش‌ها و تشک‌ها را که به خون آلوده بوده است، با خود برده‌اند. ویروس ابولا از طریق مایعات بدنی از جمله خون، استفراغ، مدفوع و عرق منتشر می‌شود.
به گفته این مقام پلیس در میان همه آلونک‌ها مردمی دیده می‌شوند که با اقلام دزدیده از بیماران در حال فرار هستند، و اکنون این نگرانی وجود دارد که همه وست پوینت عفونی شده باشد.
به گفته یکی از ساکنان محلی بسیاری از این اقلام به طور واضحی با خون آلوده بودند.
پلیس لیبریا روز یکشنبه در محله وست‌پوینت نظم را برقرار کرد. این محله میان رودخانه مونتسرادو و اقیانوس اطلس قرار دارد و محل زندگی دست کم ۵۰ هزار نفر است.


============================


-------------------------------

واکسن ابولا روی ۶۰ نفر در آکسفورد آزمایش می‌شود

پژوهشگران در آکسفورد، در بریتانیا، واکسنی را برای مقابله با بیماری ابولا به آزمایش می‌گذارند.
۶۰ فرد سالم داوطلب شده‌اند که این واکسن به آنها تزریق شود.
گفته می‌شود که تنها بخش کوچکی از ساختار ژنتیکی ویروس ابولا در این واکسن وجود دارد و به همین دلیل تزریق آن نمی‌تواند موجب بروز بیماری شود.
ساخت واکسن برای هر بیماری معمولا سال‌ها طول می‌کشد، با این حال وضعیت اضطراری کنونی که با شیوع ابولا در غرب آفریقا به وجود آمده باعث شده که تلاش‌ها برای ساخت واکسن ابولا سرعت بگیرد.
اگر آزمایش‌های این واکسن موفقیت‌آمیز باشد، نخست از آن برای ایمن‌سازی پرستاران، پزشکان و امدادگران در مناطق شیوع ابولا استفاده می‌شود.
در این آزمایش واکسن باید دو شرط را برآورده کند: یکی ایمن‌سازی مطلوب داوطلبانی که واکسن به آنها تزریق شده و دیگری عوارض جانبی اندک.
برای ساخت واکسن از نوعی ویروس سرماخوردگی شامپانزه‌ها برای انتقال پروتئین ویروس ابولا به داخل بدن انسان استفاده می‌شود.
پس از دو تا چهار هفته خون داوطلبانی که واکسن به آنها تزریق شده آزمایش و سطح پادتن ترشح‌شده اندازه‌گیری می‌شود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
انتقال اورژانسی ١٣١ مصدوم زلزله مورموری به مراکز درمانی

خبرگزاری تسنیم: رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام از انتقال ١٣١ مصدوم حادثه به مراکز درمانی توسط اورژانس خبر داد.
به گزارش حوزه سلامت خبرگزاری تسنیم، علی دل پیشه با بیان اینکه از زلزله صبح امروز (دوشنبه 27 مرداد) در مورموری از توابع استان ایلام هیچ گونه فوتی گزارش نشده است، اظهار داشت: تاکنون 131 نفر در این حادثه مصدوم شدند که 95 نفر به بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) آبدانان منتقل شدند که از این تعداد 10 نفر در این بیمارستان بستری و بقیه درمان سرپایی شدند.
وی افزود: امدادگران اورژانس 115 همچنین، 36 نفر را به مرکز بهداشتی درمانی بخش مورموری منتقل کردند که 4 نفر از آنان از این بیمارستان به بیمارستان دزفول منتقل شدند و بقیه در این مرکز بهداشتی درمانی به صورت سرپایی مورد درمان قرار گرفتند.
دل پیشه ادامه داد: 12 اکیپ مجهز و آماده امدادرسانی، یک اتوبوس آمبولانس با تمام تجهیزات پزشکی و همچنین، هلیکوپتر امداد اورژانس 115 در پی وقوع حادثه به منطقه زلزله زده مورموری اعزام شده است.
به گزارش وزارت بهداشت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام عنوان کرد: 5 اتوبوس آمبولانس نیز از دانشگاه‌های مجاور به محل حادثه اعزام شدند.
دل پیشه خاطرنشان کرد: آمار مصدومان زلزله به دلیل اطلاع رسانی دستگاه‌های ذیربط و آمادگی قبلی مردم منطقه پایین است.


===========================

هر ایرانی سالی ۳۴۰ قرص می‌خورد

عضو انجمن هیات مدیره انجمن داروسازان ایران نسبت به قرار گرفتن ایران در رتبه دوم آسیا در زمینه مصرف دارو هشدار داد و گفت هر ایرانی سالانه ۳۴۹ قرص می‌خورد.
به گزارش ایسنا، دکتر حمید خیری، مدیر روابط عمومی انجمن داروسازان ایران، در آستانه برگزاری کنگره ملی روز داروسازی که با محوریت توسعه طب سنتی و جایگاه داروسازان در سیاست‌های کلان نظام سلامت برگزار می‌شود، درباره میزان مصرف دارو در ایران گفت: ایران به لحاظ مصرف دارو در آسیا پس از چین دومین جایگاه را دارد و در جهان در ردیف بیستم قرار دارد.
وی افزود: از نظر میزان مصرف خودسرانه دارو نیز ایران سه برابر دیگر کشورهای دنیا مصرف خودسرانه دارد. آمارها حاکی از آن است که هر ایرانی سالانه حدود 340 قرص مصرف می‌کند.
عضو انجمن هیات مدیره انجمن داروسازان ایران افزود: اینکه مصرف خودسرانه دارو در ایران بالاست، نیازمند فرهنگسازی است تا این مصرف خودسرانه کاهش یابد. مسکن‌ها عمدتا در ردیف بالای مصرف خودسرانه قرار دارند.
خیری ادامه دارد: در داروسازی سنتی به دنبال ارتقای جایگاه داروساز هستیم، چراکه داروساز و داروخانه از ارکان اصلی نظام سلامت به شمار می‌روند. داروسازان گروهی از جامعه پزشکی هستند که به سهولت و بدون واسطه با بیماران ارتباط دارند و در صورت لزوم به بیمار مشاوره خواهند داد.
وی بر لزوم کاربرد استانداردهای لازم در جهت به کارگیری اخلاق و عملکرد داروسازان در اداره داروخانه‌ها تاکید کرد و گفت: امانتدار بودن در مقابل بیماران، احترام گذاشتن به آنها، تثبیت جایگاه داروساز در چرخه سلامت، استفاده از قوه تشخیص حرفه‌ای به نفع بیماران و... می‌توانند از استانداردهای اداره داروخانه باشند و امروزه این موضوع به میزان بسیار زیادی مدنظر قرار دارد.
مدیر روابط عمومی انجمن داروسازان ایران با اشاره به تولید بیش از 90 درصد داروهای موردنیاز در داخل کشور افزود: بیان واقعیت‌های جامعه داروسازان لازم است. امروز مبحث مالیات از چالش‌های پیش‌روی داروسازان است. سازمان‌های مالیاتی تاکید دارند که داروساز باید دفتر مالیاتی ارائه دهد، گزارش سه ماهه داشته باشد و از صندوق سامانه استفاده کند و عدم به کارگیری هر یک از این موارد از سوی داروسازان در داروخانه‌ها به جریمه‌هایی منجر می‌شود. این در حالیست که پس از گروه کارمندان شفاف‌ترین بخش مالیاتی، به جامعه داروسازی برمی‌گردد.
خیری تاکید کرد: داروسازان ضمن آنکه باید حقوق خود را دریافت کنند، به عدالت مالیاتی نیز اعتقاد دارند. معتقدیم عدالت مالیاتی که موتور آن حقیقت است، عملا با به کارگیری چنین ابزارهایی برهم خواهد خورد.
وی در ادامه درباره مقوله قاچاق دارو نیز گفت: قاچاق دارو در تمام کشورهای دنیا وجود دارد؛ به طوری که 47 درصد موارد قاچاق دارو در آسیا، 22 درصد در اروپا، 18 درصد در ایالات متحده و مابقی در سایر کشورهاست. ایران نسبت به همسایگان خود، کمترین داروی تقلبی و قاچاق را دارد؛ چراکه بر روی این موضوع به دقت نظارت و کنترل وجود دارد. در مجموع نمی‌توان پدیده قاچاق را نفی کرد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
چاپگرهای سه بعدی به کمک روش‌های دارورسانی جدید می‌آیند

یکی از قابلیت‌های فوق العاده‌ی چاپگرهای سه بعدی در دنیای پزشکی ساخت ایمپلنت‌های ارزان، شخصی و دقیقا متناسب با آناتومی شخص بیمار است. پژوهشگران دانشگاه Louisiana Tech این فناوری را توسعه داده‌اند که می‌توان با استفاده از آن داروهای مبارزه با سرطان یا آنتی بیوتیک‌ها را به شکلی کاملا هدفمند به صورت ایمپلنت در آورد و مورد استفاده قرار داد.
این تیم این محصول را دانه‌های آنتی بیوتیک می‌خواند. این ایمپلنت‌ها معمولا به وسیله‌ی سیمان استخوانی ساخته می‌شوند که جراح آن‌ها را در حین عمل به کمک دستان خود شکل می‌دهد، یکی از مشکلات این ایمپلنت‌ها این است که به طور خودبخودی در بدن متلاشی نمی شوند و برای خارج کردن آن‌ها به جراحی دیگری نیاز است.
با توسعه‌ی میله‌های مخصوص دارورسانی برای چاپگرهای سه بعدی این گروه توانست با استفاده از یک چاپگر سه بعدی معمولی دانه‌های آنتی بیوتیک جدید و بهبود یافته‌ای را تولید کند. استفاده از این میله‌های جدید برای چاپ به این معنا است که می‌توان آن‌ها را به راحتی با استفاده از داروهای شیمی درمانی یا آنتی بیوتیک‌ها پر کرد و جهت اهداف درمانی استفاده نمود. پلاستیک به کار رفته در آن نیز پس از مدتی خودبخود در بدن تخریب و جذب می‌شود و نیاز به جراحی‌های بعدی را از بین می‌برد.
هم اکنون قرار دادن افزودنی‌های دیگر در پلاستیک‌ها نیاز به امکانات صنعتی وسیع و پیشرفته‌ای دارد تا بتوان از پخش مناسب افزودنی در ماده مطمئن شد. اما با استفاده از روش ابداعی تیم دکتر دیوید میلز می‌توان در ابعادی در حد یک میز از پخش مناسب و مطلوب افزودنی‌ها در پلاستیک به شیوه‌ی دلخواه محققان مطمئن شد که در نوع خود اولین در جهان به شمار می‌آید.
علاوه بر این، دانه‌های چاپ شده به طور نسبی توخالی هستند که این فضای بیشتری را برای بارگذاری بیشتر دارو به روشی کنترل شده در اختیار پزشکان قرار می‌دهد ضمن اینکه به دلیل هدفمند بودن رسانش دارو در این دانه‌ها، از آسیب‌های وارده به سایر اعضای بدن همچون کلیه یا کبد نیز جلوگیری می‌شود.
به گفته‌ی این تیم این فناوری می‌تواند روشی جدید و بهینه برای مبارزه با بیماری‌های در اختیار بیمارستان‌ها و مراکز درمانی قرار دهد. یکی از بزرگترین مزایای این فناوری این است که می‌توان آن را با استفاده از چاپگرهای سه بعدی معمولی در هر کجای جهان مورد استفاده قرار داد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
پزشکان هندی جنین ۳۶ ساله را از بدن مادرش خارج کردند

پزشکان در هند اسکلت یک جنین را که برای ۳۶ سال درون بدن مادرش بوده است - و احتمالا باید آن را طولانی‌ترین بارداری نابه‌جای جهان نامید۰ از بدن او خارج کرده‌اند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه به گفته پزشک معالج این زن در۲۴ سالگی باردار شده بود، اما به علت رشد خارج رحمی جنین، سقط کرده بود. این زن که اهل یک ناحیه فقیر روستایی در مرکز هند است، در ان هنگام از خارج کردن بقایای جنین با جراحی «ترسیده بود» و به جای آن داروهایی برای گرفتن داروهای مسکن از یک درمانگاه محلی بسنده کرده بود.
دکتر مرتضی اختر گفت گرچه درد این زن به تدریج فروکش کرده بود، اما سال‌ها بعد این درد عود کرده و زن را واداشته بود که برای معالجه به بیمارستانی در شهر مراجعه کند.
دکتر اختر که رئیس بخش جراحی در انستیتوی علوم پزشکی ان کی پی اسلیو در شهر ناپور هند است، گفت: «او با شکایت از درد شکم به نزد ما آمد.»
به گفته او در مورد این زن بارداری خارج رحمی در سال ۱۹۷۸ رخ داده بود و بارداری تا ماه‌های آخر پیشرفت کرده بود.
پزشکان یک توده در سمت راست بخش تحتانی شکم او لمس کردند، و در ابتدا فکر می‌کردند که با یک توده سرطانی مواجهند- اما آزمایش‌های بیشتر نشان دهنده وجود یک توده کلسیمی‌شده بود.
اختر گفت: «هنگامی که ما اسکن‌های او را دیدیم، نخستین واکنش ما این بود که این دیگر چیست؟ آنچه ما می‌دیدیم در واقع یک اسکلت رشدکرده بود که در یک کیسه کلسیمی‌شده محصور شده بود.»
او افزود: «زن ۶۰ ساله‌ای که یک جنین برای ۳۶ سال درون شکمش قرار داشته باشد، یک مورد شگفت‌انگیز پزشکی است، موردی که ما هرگز مشابه آن را نشنیده بودیم.»
پزشکان به جستجوی در سوابق پزشکی پرداختند و تنها مورد نسبتا مشابه ثبت‌شده‌ای را که یافتند مربوط به یک زن بلژیکی می‌شد که به دنبال یک بارداری نابه‌جا بقایای جنینش را برای ۱۸ سال درون شکمش نگهداشته بود.
گروهی از پزشکان ناپور به طور موفقیت‌آمیزی با جراحی این توده را که در میان رحم،‌روده‌ها و مثانه ان زن قرار داشت، خارج کردند.
بقایای اسکلتی که آنها خارج کردند شامل بخش‌های متعدد استخوان‌‌های قفسه‌سینه، ران و بازو و بخش‌های از جمجمه، ستون فقرات و لگن می‌شد.
به گفته اختر زن هندی ابتدا از دانستن اتفاقی که برای او رخ داده بود، حیرت زده شده بود. اما اکنون حال عمومی خوبی دارد و در حال بهبود یافتن است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
ایمپلنت مهره با پرینت سه‌بعدی برای جراحی ستون فقرات

آخرین نمونه از امکانات به ظاهر بی‌پایان استفاده از پرینت سه‌بعدی در پزشکی را تولید یک ایمپلنت شخصی‌شده برای جایگزینی یک مهره سرطانی در گردن یک پسر ۱۲ ساله است که پزشکان در بیمارستان سوم دانشگاه پکینگ چین انجام داده‌اند.
به نوشته گیزمگ این پسر نوجوان هنگامی در جریان یک بازی فوتبال به توپ هد زد، درد چندانی احساس نکرد. اما صبح روز بعد که از خواب برخاست تمام بدنش بی‌حس شده بود و نمونه‌برداری متخصصان ستون فقرات در نهایت مشخص کرد که او دچار یک تومور بدخیم در مهره دوم گردنی‌اش است.
این نوجوان پس از ۲ ماه بستری در بخش ارتوپدی بیمارستان سوم دانشگاه پکینگ تنها می‌توانست چند دقیقه‌ای سرپا بایستد، و در این هنگام پزشکان تصمیم گرفتند نخستین جراحی مهره ایجاد شده با پرینت سه‌بعدی را انجام دهند.
پزشکان پس از ۵ ساعت مهره سرطانی را خارج کردند و قطعه پرینت‌شده سه‌بعدی را بین مهره اول و سوم گردنی کاشتند. در جریان این عمل اعصاب و شریان‌های کاروتید و طناب نخاعی از بافت سرطانی آزاد شد و مهره مصنوعی با استفاده از پیچ‌های تیتانیومی در محل ثابت شد. پزشکان می‌گویند ایمپلنت سه‌بعدی نسب به روش‌های جاری شیوه بهتری است و امکان بهبودی سریع‌تر را فراهم می‌کند.
یک سودمندی عمده استفاده از پرینت سه‌بعدی این است که می‌توان ایمپلنت‌های پزشکی را به طور شخصی‌شده (customized) ساخت، و در نتیجه این قطعه با آناتومی بیمار کاملا تطبیق خواهد داشت. از جمله نمونه‌های دیگر استفاده از پرینتر سه‌بعدی می توان به ایمپلنت‌های ساخته شده با پرینت سه‌بعدی قفسه سینه، جمجمه و فک یا قطعات دهانی شخصی‌شده برای افراد دچار قطع تنفس هنگام خواب اشاره کرد.
تحلیلگران بازار می‌گویند بازار استفاده‌های پزشکی و دندانپزشکی از پرینترهای سه‌بعدی از ۱۴۱ میلیون دلار فعلی تا سال ۸۶۸ میلیون دلار تا سال ۲۰۲۵ رشد خواهد کرد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
پروفسور سمیعی: برنامه‌های بزرگی برای تبریز دارم

استاد نامدار ایران و جهان در جراحی مغز و اعصاب، از اهتمام خود برای اجرای برنامه‌های وسیع در شهر تبریز خبر داد.
به گزارش سرویس علمی ایسنای آذربایجان شرقی، پروفسور مجید سمیعی در دیدار با شهردار تبریز، با اشاره به تاکید شهردار بر زمان‌شناسی مردم تبریز، «زمان‌شناسی» را به معنی بهره‌گیری مناسب از فرصت‌ها، امکانات و ظرفیت‌ها دانست و گفت: فرصت‌های ایده‌آل، همواره در زندگی انسان، به ندرت پیش می‌آیند؛ بنابراین انسان باید تمام همت خود را برای رصد و استفاده مناسب از فرصت‌ها به کار گیرد. این نکته مهم، موضوعی است که آن را بارها و بارها، به جوانان توصیه کرده‌ام.
وی با بیان این که فرصت امروز، از هر لحاظ می‌تواند یک انقلاب و تحرک بزرگ برای علم و دانش کشور ایجاد کند، تاکید کرد: باید این فرصت ارزنده و طلایی را قدر بدانیم و با برنامه‌ریزی و زمان‌شناسی لازم به اهداف ترسیم‌شده دست یابیم؛ چرا که سهل‌انگاری در استفاده از فرصت‌ها، تنها یک اشتباه ساده نیست، بلکه یک گناه بدیهی و مسلم است.
پروفسور سمیعی با اشاره به این که شهرداری، یکی از سیستم‌هایی است که به طور مستقیم با زندگی مردم مرتبط است، گفت: تاثیرگذاری در این ساز و کار، تنها زمانی است که بتوان دردهای مردم را به خوبی درک کرد.
چهره ماندگار کشور در حوزه پزشکی، تعامل شهرداری تبریز و دانشگاه این شهر را ارزشمند خواند و افزود: خوشحالم که ارتباط مجموعه دانشگاه به عنوان یک قدرت علمی و شهرداری، در راستای سوق دادن مردم به سمت و سوی زندگی مثبت، قوی و منسجم است.
وی به دستاوردها و پشتوانه های علمی تبریز و آذربایجان اشاره و خاطرنشان کرد: آذربایجان، قطب بزرگ علمی کشور است و در این اصل، هیچ شک و شبهه‌ای نیست.
وی اضافه کرد: تمام دوستان آذری‌ام شخصیت‌های بزرگ، اصیل و تاثیرگذار بوده‌اند.
پروفسور سمیعی گفت: برنامه‌های زیادی برای تبریز دارم و امیدوارم شرایط اجرای آن‌ها به خوبی فراهم شود.
وی با بیان این که دریافت «نشان تبریز» افتخار بزرگی است که مسئولیت علمی و اجتماعی‌ام را بیشتر می‌کند، تاکید کرد: تا وقتی زنده ام، از هیچ تلاشی برای کمک به شهر تبریز فروگذار نخواهم کرد.
وی اظهار کرد: مدتی است که شروع کرده ام به یادگیری زبان آذری؛ تا در همکاری های بعدی بتوانم کمی آذری صحبت کنم.
سمیعی خاطرنشان کرد: برنامه‌های برزگی برای شهر تبریز دارم که سطح آن‌ها بالاتر از تفکرات رایج است؛ اما عملی کردن این برنامه‌ها، نیازمند همکاری بیشتر است.
به گزارش ایسنا وی همچنین در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: هیچ وقت در دنیای سیاست و تجارت وارد نشده ام و علاقه ای هم برای ورود به این حوزه ها ندارم.
وی با گفتن جملاتی به زبان ترکی اظهار کرد: آذربایجان بخش مهمی از ایران است که اندیشمندان و متفکران بسیاری چون شهریار، کمال الدین بهزاد، صائب تبریزی، پروفسور هشترودی و میرعلی تبریزی از این خطه سربرآورده اند به طوری که نامشان جهانی شده و در حال حاضر نیز اسمشان در جهان بر سر زبان هاست.
وی افزود: دانشجویان آینده جامعه را مشخص کرده و راه زندگی را به همه نشان می‌دهند و می دانم که در افکار شما و در برنامه های شما برای آینده چه می گذرد.
پروفسور سمیعی با اشاره به فعالیت های خود در تحقیقات جراحی مغز و اعصاب تاکید کرد: در مرکز اعصاب آلمان از ساعت 6 صبح تا 24 به کار و جراحی مشغول هستم و صدها نفر از اقصی نقاط جهان برای جراحی صف می کشند لذا کسانیکه می گویند سمیعی بیکار است بدون شک دشمنان ملت ایران هستند.
سمیعی با بیان اینکه زمانی که برای اولین بار جراحی مغز در دنیا انجام گرفت بالای 80 درصد از بیماران بعد از عمل می مردند، گفت: با ورود میکروسکوپ به جراحی ها تحولی در جراحی مغز و اعصاب پدید آمد و من جزو چهار نفری بودم که برای اولین بار در جهان جراحی مغز را با کمک میکروسکوپ و سپس اندوسکوپ انجام دادند.
جراح مغز و اعصاب با اشاره به نشان دادن عملکرد مغز در جراحی مدرن خاطرنشان کرد: brain mapping عملکرد مغز را در ناحیه ای که ما می خواهیم جراحی کنیم نشان می دهد و امروزه در مراکز مهم مغز و اعصاب جهان تمامی تغییر و تحولات مغز و تارهای عصبی قبل از عمل جراحی به صورت کامل روشن می شود.
وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز تخصصی مغز و اعصاب مدرن در تهران طی آینده‌ای نزدیک گفت: همچنین در تبریز نیز با نشستی که با مسئولان استان داشتیم از آنان قول گرفتیم که مرکزی به این شکل را در تبریز راه‌اندازی کنیم.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 


چند علت مهم برای ریزش مو


دکتر سیدحسن اعتمادزاده در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه برخی از زنان و مردان دچار کم مویی هستند، گفت: این افراد ممکن است از همان بدو تولد کم مو باشند که البته این مقوله بسیار نادر است و زمینه ارثی دارد.

این متخصص پوست و مو چند عامل را علت ریزش مو در زنان دانست و گفت: یکی از علت‌های ریزش مو در زنان مشکلات تغذیه‌ای و سوء تغذیه به معنای عدم مصرف مواد مورد نیاز بدن و مصرف مواد فاقد ارزش غذایی است. در زنان مبتلا به فقر آهن، ریزش مو مشاهده می‌شود؛ چراکه بدخوری در این افراد فقرآهن و به دنبال آن ریزش مو را سبب شده است.

ریزش مو پس از زایمان

اعتماد زاده با تاکید بر اینکه ریزش مو در زنان باردار به دنبال زایمان و یک تا دو ماه پس از آن به دلیل تاثیرات هورمونی به شدت افزایش می‌یابد، گفت: در صورتی که این افراد تغذیه خوب و مناسب داشته باشند و بویژه از شیر و لبنیات استفاده کنند، مجددا موهای ریخته شده آنها رشد می‌کند، اما در صورتی که مادر شیرده تغذیه مناسب نداشته باشد، توان جسمی وی کاهش یافته و منجر به ریزش مو نیز می‌شود.

این متخصص پوست و مو همچنین کاهش وزن سریع را از علل ریزش مو دانست و ادامه داد: اگر میزان کاهش وزن فرد در ماه بیشتر از یک شصتم وزن بدن باشد، ریزش مو بروز می‌کند. بنابراین افرادی که در کوتاه مدت وزن زیادی را از دست می‌دهند با ریزش مو افزایش خواهد یافت که البته ممکن است برگشت ناپذیر باشد.

وی یادآور شد: استرس، مسائل روحی، جسمی، جراحی‌های سنگین و بیماری‌های سخت که منجر به ضعف جسمی فرد می‌شوند نیز می‌تواند باعث ریزش مو شود. سشوار کشیدن و شستن بیش از حد مو، مصرف زیاد نرم کننده و مصرف رنگ موهای نامناسب به ویژه دکلره منجر به کاهش و ریزش مو می‌شود.

این متخصص پوست و مو اظهار کرد: همچنین بیماری‌هایی که حالت سیستمیک دارند و کل بدن را درگیر و ضعیف می‌کنند مانند دیابت، لوپوس، حصبه و عفونت‌های مزمن و دنباله دار که شاخص‌ترین آنها عفونت‌های ادراری در زنان است با ریزش مو ظاهر می‌شوند.

اعتماد زاده افزود: خارش سر یکی از علائم بیماری "سبوره" است و پوست سر چرب، شوره و همراه با خارش نیز می‌تواند با ریزش مو همراه باشد. همچنین افراد مبتلا به عفونت‌های انگلی هم به دلیل ضعف بدن با ریزش مو مواجه می‌شوند.

این متخصص پوست و مو در پایان خاطرنشان کرد: در صورت دانستن علت ریزش مو علاوه بر درمان علت ریزش، با توجه به وضعیت بیمار، داروهای مغذی برای وی تجویز می‌شود.

منبع : ایسنا وابسته به جهاد دانشگاهی
نمیدونم چکار کنم ؟!!!
     
  
صفحه  صفحه 41 از 62:  « پیشین  1  ...  40  41  42  ...  61  62  پسین » 
علم و دانش

Medical News | اخبار پزشکی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA