انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 43 از 62:  « پیشین  1  ...  42  43  44  ...  61  62  پسین »

Medical News | اخبار پزشکی


مرد

 
فراخوان سازمان بهداشت جهانی به کاهش مصرف نمک

نمک با افزایش فشار خون خطر بیماری‌های قلبی و سکته مغزی را زیاد می‌کند
سازمان بهداشت جهانی در آستانه روز جهانی قلب (هفتم مهر) از تمام کشورهای جهان خواسته تا سال ۲۰۲۵ مصرف نمک را سی درصد کاهش دهند.
این سازمان می‌گوید در بسیاری از کشورهای دنیا هشتاد درصد نمک مصرفی در دنیا بعلت خوردن غذاهاییست که از بیرون خریداری می‌شوند، غذاهایی مثل نان، پنیر، انواع سس و گوشت‌های فرآوری شده همچون سوسیس و کالباس.
در بیانیه‌ای که سازمان بهداشت جهانی امروز (پنج‌شنبه سوم مهر، ۲۵ سپتامبر) منتشر کرد آمده بیماری‌های غیر واگیر مثل بیماری‌های قلبی و سکته مغزی مهمترین علل مرگ‌های زودرس در قرن بیست و یکم هستند.
سازمان بهداشت جهانی در این بیانیه از دولت‌های جهان خواسته تا در راه اجرای این برنامه کوشش خود را به کار گیرند.
این سازمان از صنایع غذایی نیز خواست تا با همکاری با سامان بهداشت جهانی و دولت‌ها مصرف نمک را در تولیدات خود به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش دهند.
"برنامه جهانی کاهش بیماری‌های واگیر" ۹ هدف را تا سال ۲۰۱۵ تعیین کرده که یکی از آنها کاهش مصرف سی درصدی نمک است.
به گفته دکتر اُلگ چستنوف معاون بیکاری‌های غیرواگیر و سلامت روان سازمان بهداشت جهانی "اگر کاهش سی درصدی مصرف نمک تا سال ۲۰۲۵ محقق شود جان میلیون‌ها نفر نجات پیدا خواهد کرد."
مهمترین منبع سدیم بدن تغذیه است.
دکتر چستنوف می گوید: "نمک تقریبا در تمام چیزهایی که ما می‌خوریم هست، یا بعلت اینکه خوردنی‌های آماده یا غذاهای فرآوری شده شور هستند، یا به این دلیل که ما در خانه به غذاهایی که تهیه می‌کنیم نمک می‌زنیم."
به گفته دکتر چستنوف کاهش مصرف نمک یکی از موثرترین راهکارها برای بهبود سلامت جامعه است.
در دنیا بطور متوسط هر نفر روزی ده گرم نمک مصرف می‌کند و سازمان بهداشت جهانی توصیه کرده است که مجموع نمک مصرفی در خوردنی‌هایی که خریداری می‌شوند، در غذاهای آماده (فست فود) و در غذاهایی که در منزل تهیه می‌شوند کمتر از پنج گرم در روز باشد، یعنی کمتر از یک قاشق چایخوری در روز.
در مورد کودکان و نوجوانان دو تا پانزده سال توصیه بر این است که مصرف روزانه حتی از این هم کمتر باشد.


توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی در باره نمک
توجه به برچسب مواد غذایی از نظر میزان نمک
برچیدن نمکدان و سوس از سفره‌ها
عدم مصرف نمک حین پخت غذا در منزل
کاهش مصرف خوراکی‌های شور
عادات دادن ذائقه کودکان به غذای کم نمک، با پرهیز از نمک زدن به غذا و با کاهش خرید خوردنی‌ها و غذاهای آماده
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
نیمی از مرگ‌های کشور به دلیل روغن‌های بی‌کیفیت، شکر و نمک

وزیر بهداشت با بیان اینکه وزارت بهداشت تنها به میزان ۲۰ درصد می‌تواند در تامین سلامت مردم نقش داشته باشد، گفت: مسلما بخش عمده تامین سلامت در گرو همکاری سایر بخش‌ها و فرهنگ‌سازی میان مردم است.
به گزارش ایسنا، دکتر سیدحسن هاشمی در سفر به استان یزد و در جمع مدیران صنایع غذایی این استان با اشاره به اینکه این جلسه یکی از بهترین جلسات در طول یک سال گذشته است، افزود: چاره اصلی حل مشکلات سلامت بویژه در حوزه غذا، در گرو همدلی و همکاری است.
وی ادامه داد: هرچند سلامت ابعاد مختلفی دارد، اما سلامت غذا از اهمیت بسیاری برخوردار است که متاسفانه در طول دهه‌های گذشته آنطور که باید نسبت به آن حساسیت وجود نداشته است.
هاشمی همچنین افزود: باید در مسیر توجه به سلامت غذا، به دور از غوغاسالاری و تشویش اذهان مردم، به درستی عمل کنیم و مردم نسبت به سلامت ماده غذایی که مصرف می‌کنند، اطمینان حاصل کنند.
به گفته وزیر بهداشت استان یزد از جمله استان‌هایی است که به آداب و سنن ایرانی اهمیت ویژه‌ای می‌دهد، اما متاسفانه نسل جوان ما که ثروت‌های آینده محسوب می‌شوند، با مفهوم غذای ایرانی به درستی آشنا نیستند و در اثر تغییر ذائقه، از غذاهای آماده استقبال بیشتری می کنند. این وضعیت باعث افزایش انواع بیماری‌ها از جمله دیابت، اضافه وزن و چاقی در کشور شده است.
وی با بیان اینکه اکنون حدود 50 درصد مردم یزد اضافه وزن دارند، ادامه داد: همچنین نیمی از این افراد دچار دیابت و یا در معرض ابتلا به دیابت هستند. ضروری است مصرف مواد جایگزین شکر را که قند و کالری کمتری دارند، در برنامه‌های غذایی مردم این استان گنجانده شود.
هاشمی همچنین با تاکید بر اینکه می‌توان با بهره‌گیری از آداب و سنن مردم ایران بر بخشی از مشکل اضافه وزن و چاقی غلبه کرد، افزود: متاسفانه طی 20سال گذشته شیوع دیابت در استان یزد از 12درصد به 25 درصد رسیده و این نشان می‌دهد صاحبان صنایع باید بکوشند ذائقه مردم را به تدریج به مصرف غذای سالم تغییر دهند.
وزیر بهداشت در ادامه خاطرنشان کرد: ما موظف به حمایت از تولید و مکلف به حمایت از مردم هستیم. البته مردم نیز باید اطمینان داشته باشند که دولت از سلامت آنها غافل نیست.
هاشمی با بیان اینکه البته نباید از نظارت و بازرسی در امر تولید غافل شد، اضافه کرد: در حال حاضر بیش از نیمی از مرگ و میرها، ناشی از مصرف روغن‌های بی‌کیفیت، شکر و نمک است. بنابراین باید در تهیه محصول غذایی دقت کرده و مردم را به خودمراقبتی، کنترل فشار خون، قند خون و سایر عوامل خطر بیماری‌ها تشویق کنیم.
همچنین در حاشیه نشست وزیر بهداشت با اعضای شورای سلامت و صاحبان صنایع شیرینی از کیک یزدی با جایگزینی شیرین کننده طبیعی گیاهی به جای شکر رونمایی شد.
این کیک با شیرین کننده طبیعی گیاه استویا با همکاری متخصصان غذا و دارو و یکی از تولید کننده‌های یزدی تهیه شده و می‌تواند جایگزین مناسبی برای کیک‌هایی که با شکر شیرین می‌شوند، باشد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
هر روز بین ۷ تا ۱۰نیازمند پیوند عضو می‌میرند

روزنامه جوان نوشت: محمد آقاجانی، معاون درمان وزارت بهداشت در آیین افتتاح اولین دوره آموزش پیشرفته کشوری اهدای عضو گفت: بر اساس استانداردها باید از حدود ۵ هزار مرگ و میر مغزی که به صورت تخمینی برآورد شده است، از اعضای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر استفاده کرد و متأسفانه این رقم در ایران حدود ۶۶۵ عضو است و سایر اعضای ارزشمند این افراد خاکسپاری شده‌اند.
سیداحمد تارا، رئیس دفتر مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت نیز در این مراسم با اشاره به قرار گرفتن در آستانه هفته حمایت از حقوق بیماران کلیوی در تاریخ 23 تا 30 آبان گفت: متأسفانه در استان‌هایی که دارای بالاترین آمار نارسایی کلیوی هستیم مانند استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، کرمان و ایلام کمترین دسترسی به خدمات پیوند کلیه وجود دارد، بنابراین بالاترین رسالت شرکت‌کنندگان در این دوره گسترش خدمات به استان‌های کم‌برخوردار است.
تارا گفت: میزان بیماران نیازمند به عضو پیوندی در کشور سالانه 25 هزار نفر است که در این میان میزان فوت بیماران نیازمند 7 تا 10 نفر در روز است، زیرا PMP یا تعداد اهدای عضو در هر یک میلیون نفر در ایران معادل8.7 درصد است که مقدار استاندارد و قابل قبول 30.8 درصد و درصد ایده‌آل 48 درصد است.


--------------------------------------------------------------


درمان نقص مادرزادی با شکستن جمجمه نوزاد!

پزشکان انگلیسی برای درمان نقص مادرزادی بدشکلی جمجمه مجبور به شکستن و چیدمان مجدد جمجمه یک نوزاد شدند.
به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کرانیوسینوستوز (craniosynostosis) یک نقص مادرزادی است که باعث بسته شدن زودرس درزهای جمجمه می‌شود؛ این ناهنجاری و بدشکلی جمجمه باعث ایجاد فشار مرگبار بر روی مغز در حال رشد نوزاد می‌شود.
از هر 2500 نوزاد یکی با این نقص مادرزادی متولد می‌شود؛ این نقص منجر به بدشکلی جمجمه شده و درنتیجه مغز فضای کافی برای رشد در اختیار نخواهد داشت؛ سردرد، اختلال یادگیری و مشکلات دید بخش از عوارض کرانیوسینوستوز محسوب می‌شوند.
پزشکان بیمارستان کودکان بیرمنگام برای درمان «لوری جونز» که با این نقص مادرزادی متولد شد، مجبور به شکستن استخوان‌های جمجمه و چیدمان مجدد قطعات آن مانند پازل شدند.
در طی یک عمل جراحی که 9 ساعت به طول انجامید، پزشکان اقدام به برداشتن بخش جلوی جمجمه از گوش راست تا گوش چپ کردند؛ سپس این بخش جمجمه به قطعات کوچکتری شکسته و مانند قطعات پازل مجددا در جای خود قرار داده شد.
در نتیجه این عمل جراحی، فضای کافی برای رشد مغز فراهم شده و بدشکلی جمجمه برطرف شد.
روند بازسازی و شکل‌گیری جمجمه مشابه یک کودک طبیعی حدود دو سال به طول انجامید، اما «لوری» باید تا 10 سال آینده همچنان تحت نظر پزشکان باشد؛ تا چند سال آینده عمل جراحی دیگری بر روی چشمان این کودک انجام خواهد شد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
نخستین مورد ابولا در خاک آمریکا

مرکز پیشگیری بیماری‌های ایالات متحده می‌گوید، مردی که با یک هواپیمای مسافربری، در تاریخ ۲۰ سپتامبر، از لیبریا، به دالاس (ایالت تگزاس) در آمریکا آمده، مبتلا به ویروس ابولا بوده است. او اولین مسافری‌ست که ویروس مرگبار را با خود به آمریکا آورده و نیز نخستین مورد ابتلا به این بیماری در خارج از آفریقا است.
مقام‌های رسمی، هشتم مهر ماه، وجود این مورد را تائید کردند.
خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌گوید بیماری که به خاک آمریکا وارد شده در بیمارستانی در قرنطینه و تحت مراقبت بوده است.
یک روز پیش از آنکه رسما تائید شود بیمار مبتلا به ویروسی‌ست که جان بیش از سه هزار نفر را گرفته، اعلام شده بود علائم این بیماری در او مشاهده شده است.
هویت این فرد بزرگ‌سال بر ملا نشده است.
به گفته مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در آمریکا، فرد بیمار علائم ابولا را هنگام سفر از خود نشان نداده است، بلکه چند روز بعد این علائم در او مشاهده شده است.
به گفته دکتر تام فرایدن، او برای دیدار خانوده‌اش به آمریکا سفر کرده بود و از آخر هفته میلادی در بیمارستان بستری شده است.
روزنامه نیویورک‌تایمز می‌گوید از زمان شیوع ابولا در غرب آفریقا، بسیاری از کارشناسان گفته بودند که این بیماری به هر حال به خاک آمریکا خواهد رسید.
پیشتر نیز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در سراسر ایالات متحده خود را برای کنترل و مقابله با بیماری آماده کرده بودند.
آسوشیتدپرس از قول مقام‌های بهداشتی آمریکا نقل کرده است که در ایالت تگزاس، مورد مشکوک دیگری پیدا نشده است.
یک مقام ارشد بهداشتی در دالاس گفته است آنها برای مراقبت از بیمار در آمادگی خوبی به سر می‌برند.
مدیر امور انسانی و درمانی دالاس می‌گوید «اینجا آفریقا نیست. ما آمادگی بسیار خوبی برای مقابله با شیوع (بیماری) داریم».
از ماه ژوئیه، ۱۲ بیمار مشکوک به ابولا، در آمریکا تحت مراقبت بوده‌اند، در همه موارد، نتیجه آزمایش‌ها برای یافتن ویروس منفی بوده است.
چهار امدادگر آمریکایی که در زمان انجام خدمات داوطلبانه به بیماران در غرب آفریقا به این ویروس مبتلا شده بودند، در آمریکا درمان شده‌اند و یک پزشک دیگر نیز تحت درمان قرار دارد.
ابولا، ویروسی کشنده است که جان بیش از نیمی از بیماران را می‌گیرد و تازه‌ترین مورد شیوع آن در غرب آفریقا، نگرانی‌های بسیاری را سبب شده است.
هنوز به طور رسمی برای این بیماری دارویی پیدا نشده است، هر چند تلاش‌ها برای یافتن آن در غرب ادامه دارد.
باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، روز پنجشنبه گذشته در نشستی اضطراری در سازمان ملل متحد که برای بحث در مورد بیماری ابولا برپا شده بود، از کافی نبودن کمک‌ها در غرب آفریقا انتقاد کرده بود.
بیشترین قربانیان کنونی ابولا ساکنان سیرالئون، گینه و لیبریا بوده‌اند.


===========================

حال نخستین مبتلا به ابولا در آمریکا وخیم‌تر شد

پزشکان در تگزاس می‌گویند وضعیت جسمانی نخستین بیمار مبتلا به ویروس ابولا در ایالات متحده بدتر شده است.
توماس دانکن که این ویروس کشنده را در زادگاهش لیبریا گرفته و سپس به آمریکا آمده است، اکنون در بیمارستان شهر دالاس تگزاس تحت مداوا و قرنطینه است.
پیش‌تر اعلام شد که محل سکونت او با مواد گندزدا ضدعفونی شده و چهار نفری که به همراه او زندگی می‌کردند به محلی مجزا انتقال داده شده‌اند.
آقای دانکن نخستین مورد مبتلا به ابولا در آمریکاست. به غیر از او پزشکان در آمریکا تاکنون سه امدادرسان و یک عکاس-خبرنگار را هم آلوده به ویروس ابولا تشخیص داده و تحت درمان قرار داده‌اند.
روز شنبه، چهارم اکتبر، بیمارستانی که آقای دانکن در آن تحت درمان قرار گرفته با انتشار بیانیه ای شش کلمه‌ای اعلام کرد: "آقای دانکن در وضعیت بحرانی قرار گرفته است."
مسئولان بیمارستان پیش‌تر سطح بیماری آقای دانکن را "جدی اما تثبیت شده" اعلام کرده بودند.
همزمان با ادامه گسترش این بیماری در غرب آفریقا، شمار قربانیان ابولا اکنون به بیش از ۳۴۰۰ نفر رسیده است.
روز گذشته (جمعه سوم اکتبر) مقام‌های آمریکایی اعلام کردند که این کشور آمادگی دارد حدود ۴۰۰۰ هزار نیروی نظامی را برای کمک به جلوگیری از شیوع ابولا به غرب آفریقا اعزام کند.
از آنجا که ابولا تنها از طریق تماس مایع حاوی ویروس از بدن فرد مبتلا به فرد دیگر منتقل می‎شود تنها روش تجربی برای پیشگیری از آن، جدا نگه داشتن افراد آلوده از سایرین است.
از زمان شناسایی نخستین موارد در کشورهای غرب آفریقا تا به امروز، در مجموع ۷۵۰۰ بیمار مبتلا به ابولا شناسایی شده‌اند هر چند کارشناسان معتقدند تعداد مبتلایان واقعی بسیار بیشتر از این آمار است.
گینه، سیرالئون و لیبریا در غرب آفریقا اصلی‌ترین کشورهای آسیب دیده از ابولا هستند.
گسترش این بیماری در غرب آفریقا حتی مراسم عیدقربان امسال در کشورهای این منطقه را تحت شعاع قرار داده است.
همزمان در خبری امیدوار کننده یک پرستار فرانسوی که به ابولا مبتلا شده بود پس از دریافت درمان‌های تجربی در پاریس حالش بهتر گزارش شده و یک متخصص بهداشت سنگالی که او هم ابولا گرفته بود و در هامبورگ آلمان بستری بود از بیمارستان ترخیص شده است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
شمار مبتلایان به فلج اطفال در پاکستان به رقم کم سابقه‌ای رسید

با گزارش چند مورد دیگر ابتلای به بیماری فلج اطفال در پاکستان، آمار مبتلایان به این بیماری در پاکستان در سال جاری به سطح کم سابقه‌ای رسیده است.
وزارت بهداشت ملی پاکستان ابتلای ده نفر به بیماری فلج اطفال را تایید کرده و گفته است که به این ترتیب، تعداد مبتلایان به این بیماری در این کشور در نه ماهه اول سال جاری میلادی به یکصد و هشتاد و چهار نفر رسیده است. این رقم نزدیک به بالاترین آمار سالانه ابتلای به این بیماری در پاکستان طی یک دهه گذشته است.
پاکستان یکی از سه کشور در جهان است که هنوز بیماری فلج اطفال در آنها شایع است در حالیکه اجرای برنامه واکسیناسیون، این بیماری را کمابیش از سایر کشورها ریشه کرده است. واکسیناسیون علیه فلج اطفال به شکل خوراکی و با هزینه اندکی انجام می‌گیرد و به همین دلیل، به سادگی در نقاط مختلف دنیا قابل اجراست.
در حال حاضر، تنها موارد تایید شده از ابتلای به این بیماری در سه کشور پاکستان، افغانستان و نیجریه دیده شده است.
در پاکستان، اکثر موارد ابتلای به این بیماری از مناطق قبیله نشین شمال غرب و ایالت خیبر پشتونخوا گزارش شده است که اسلامگرایان تندرو در آنها نفوذ گسترده دارند.
این گروه‌ها با برنامه واکسیناسیون مخالفت می‌ورزند و آن را بخشی از توطئه کشورهای غربی برای عقیم کردن مسلمین و کاهش جمعیت آنان می‌دانند.
همچنین، افشای اینکه محل سکونت اسامه بن لادن، پایه‌گذار شبکه القاعده، با کمک ماموران انجام واکسیناسیون در پاکستان کشف شد باعث تشدید بدبینی نسبت به اینگونه برنامه‌ها و مقاومت محلی در برابر آنها شده است.
در برخی نواحی پاکستان، ماموران واکسیناسیون همراه با ماموران امنیتی مسلح به ماموریت عازم می‌شوند. با اینهمه، شبه‌نظامیان مسلح اسلامگرا در پاکستان در مواردی ماموران واکسیناسیون و محافظان آنان را به ظن ارتباط با خارجیان و جاسوسی و برای جلوگیری از اجرای برنامه واکسیناسیون، هدف حمله قرار داده و آنان را به قتل رسانده‌اند.
موارد جدید ابتلای به بیماری فلج اطفال در پاکستان در حالی گزارش می‌شود که نهاد بین‌المللی ناظر بر برنامه ریشه کنی فلج اطفال جلسه‌ای را برای بررسی پیشرفت در زمینه فعالیت این سازمان در لندن تشکیل داده است.
اوایل سال جاری، این نهاد اعلام کرد که تمامی ساکنان پاکستان که عازم سفر به خارج هستند باید دارای گواهینامه واکسیناسیون علیه بیماری فلج اطفال باشند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
اولین نوزاد از رحم پیوندی به دنیا آمد

تیم پزشکی دانشمگاه گوتنبرگ سوئد، موفقیت اولین زایمان با رحم پیوندی را خبری 'امیدبخش' برای زنان دیگر خوانده‌اند
برای اولین بار در تاریخ پزشکی، زنی با رحم پیوندی در سوئد صاحب فرزند شد.
این مادر ۳۶ ساله که بدون رحم به دنیا آمده بود، رحم پیوندی‌اش را از یک دوست ۶۰ ساله دریافت کرده بود.
به گزارش لانست، ژورنال پزشکی بریتانیا این نوزاد با یک کیلو و هشتصد گرم به صورت زودرس در ماه سپتامبر به دنیا آمده است.
هویت این زوج سوئدی اعلام نشده است.
این مادر یکی از ۹ زنی بود که در یک پژوهش تجربی در سوئد روی آنها عمل پیوند رحم انجام شد.
گفته می‌شود دو نفر دیگر از این زنان هم باردار هستند.


'خبر امیدبخش'
به گفته پزشکان تخمدان‌های مادر فعال بوده است و در مرحله اول این زوج از طریق لقاح مصنوعی ۱۱ رویان تولید کردند که همگی آنها منجمد شدند.
بعد از آن، عمل پیوند رحم توسط پزشکان دانشگاه گوتنبرگ سوئد انجام شد. فرد اهداکننده رحم، هفت سال پیش وارد دوران یائسگی شده بود.
یک سال بعد از عمل، پزشکان اعلام کردند که آماده کاشت یکی از رویان‌های منجمد هستند.
این کار به صورت موفقیت‌آمیز انجام شد و بعد از آن دوران بارداری آغاز شد.
کودک ۳۲ هفته بعد از شروع بارداری به دلایل مشکلاتی که مادر و فرزند پیدا کردند، صورت زودرس به دنیا آمد.
پزشکان می‌گویند در حال حاضر مادر و فرزند هر دو وضعیت مناسبی دارند.
پیش از این هم دو بار عمل پیوند رحم انجام شده بود.
در یک مورد رحم دچار مشکل شد و پزشکان مجبور شدند بعد از سه ماه آن را خارج کنند.
در مورد دوم بارداری‌ها با سقط جنین همراه شد.
پزشکان می‌گویند موفقیت اولین زایمان با رحم پیوندی خبری امیدبخش برای زنانی است که رحمشان را به دلیل سرطان از دست داده‌اند یا بدون رحم به دنیا آمده‌اند و نمی‌توانند بچه‌دار شوند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
پروفسور سمیعی، برنده جایزه برترین جراح مغز جهان شد

آکادمی جهانی جراحان مغز و اعصاب، پروفسور مجید سمیعی، چهره ماندگار پزشکی ایران و جهان را به‌عنوان برترین دانشمند و جراح مغز و اعصاب جهان و برنده جایزه این آکادمی در سال 2014 انتخاب کرد.
به گزارش سرویس علمی ایسنا، این جایزه طی یک مراسم رسمی روز 11 اکتبر سال 2014 میلادی، در شهر وین و با حضور مقامات رسمی کشور اتریش و اساتید تراز اول جهان در رشته جراحی مغز و اعصاب به پروفسور مجید سمیعی اعطاء شد.
ماه گذشته نیز طی یک مراسم رسمی نشان علمی کشور قزاقستان و استادی افتخاری دانشگاه آستاراخان به استاد سمیعی اعطاء شد و از وی برای آموزش جراحان مغز و اعصاب این کشور دعوت به عمل آمد.
استاد مجید سمیعی پرافتخارترین جراح ایرانی است که ده‌ها جایزه و مدال علمی بین‌المللی را درزمینهٔ گسترش مرزهای دانش در حیطه علوم مغز اعصاب به دست آورده است.
پروفسور سمیعی در سال 2013 نیز از سوی نشریه معتبر «ورلد نوروسرجری» به‌عنوان برترین جراح مغز اعصاب جهان در سال 2013 انتخاب شد و در شماره ویژه این نشریه که به مناسبت انتخاب این جراح ایرانی به‌عنوان جراح برتر جهان انتشار یافت، ده‌ها استاد و جراح تراز اول جهانی در خصوص خدمات شایان توجه وی به رشته جراحی مغز و اعصاب مقالات متعددی را به چاپ رساندند.
پروفسور مجید سمیعی استاد افتخاری دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده و هم‌اکنون با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران رهبری و هدایت ساخت بزرگ‌ترین مرکز بین‌المللی علوم مغز و اعصاب جهان را در ایران دنبال می‌کند که در این برنامه، نخبگان جوان پزشکی کشور دوره های آموزشی فوق تخصصی را در قالب بورسیه مشترک پروفسور سمیعی و دانشگاه علوم پزشکی تهران طی می‌کنند.



====================================

مرد هندی دو ماه را با گلوله‌ای در قلبش گذراند

پزشکان می‌گویند مردی هندی پس از جراحی شدن برای خارج کردن گلوله‌ای که دو ماه درون قلبش مانده بود، در حال بهبودی است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه باهارات شارمای ۳۲ ساله در حین سرقت مسلحانه بانک در ماه جولای در ایالت اوتار پرادش در شرق هند دو بار تیر خورده بود.
شارما جراحی شد تا یک گلوله از کمرش خارج شود، اما جراحان از خارج کردن گلوله‌ دیگری که به قلب او رسیده بود، اجتناب کردند، چرا که می‌ترسیدند این عمل او را بکشد.
اما روز سه‌شنبه ۲۳ سپتامبر (اول مهر) شارما به بیمارستانی خصوصی در شهر احمد آباد در غرب هند برده شد تا این گلوله کالیبر ۲۰ را که نزدیک قله بطن چپ قلبش بود، از بدنش خارج شود.
آنیل جین، جراح قلب در بیمارستان SAL تایید کرد که او و گروهش این جراحی سه‌ساعته پیچیده را برای خارج کردن گلوله از قلب شارما و بخیه زدن آن انجام دادند.
جین گفت: «این گلوله به طور افقی در میان دریچه‌های قلب گیر کرده بود. همچنین از آنجایی که بیمار بعد از حادثه مقدار زیادی خون از دست داده بود، مجبور بودیم که بسیار مراقب باشیم. اینکه این بیمار از آن حادثه جان به در برد و به دست ما برسد، تقدیر محض بود.»
به گفته جراح شارما که در حال حاضر در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بستری است،‌ در یک ماه آینده خواهد توانست به سر کار بازگردد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
ابتلای کودکان در آمریکا به یک بیماری مرموز

در دو ایالت کلرادو و بوستون آمریکا شمار کودکانی که به بیماری ناشناسی دچار شده‌اند افزایش می‌یابد. تب و ضعف در بازوها و ساق‌های ‌پا از نشانه‌های این بیماری هستند. پزشکان هنوز علت بیماری را نیافته‌اند.
شبکه تلویزیونی "سی‌ان‌ان" آمریکا گزارش داد که تا کنون ۱۱ کودک برای مداوا به بیمارستان کودکان ایالت کلرادو منتقل شده‌اند. همه این کودکان از بیماری ناشناخته‌ای رنج می‌برند.
ساموئل دومینگز، یکی از پزشکان بیمارستان کودکان ایالت کلرادوی آمریکا، گفته است: «به احتمال زیاد هفته‌ها یا ماه‌ها طول می‌کشد تا ما به علل این بیماری دست یابیم.»
کودکان مبتلا و اطرافیان‌شان نشانه‌های مختلفی را برای بیماری یادشده برشمرده‌اند. مبتلایان از جمله از ضعف در بازوها یا ساق‌های پا رنج می‌برند؛ در چند مورد نیز همه اعضای بدن دچار درد شده‌اند. در این بیماری همچنین سیستم عصبی کودکان دچار اختلال می‌شود و در نخاع نیز مشکلاتی بروز می‌کند.
به گزارش پزشکان بیمارستان کودکان ایالت بوستون آمریکا، چهار کودک در این ایالت که همین علایم بیماری را داشته‌اند نیز برای مداوا به بیمارستان منتقل شده‌اند.
مادر یکی از کودکان مبتلا گفته است که بیماری ابتدا با سرفه آغاز شد و بعد تب شدیدی کودک را فرا گرفت. مادر دخترش را نزد پزشک برده، اما پزشک پس از آزمایش گفته است در خون کودک هیچ عامل نگران‌کننده‌ای دیده نشده و کودک بایست در خانه استراحت کند.
روز پس از آن اما کودک گفته که در بازوها احساس ضعف می‌کند. مادر فکر کرده که دخترش در مورد بیماری بزرگ‌نمایی می‌کند. او پس از گذشت دو هفته سرانجام دخترش را به بیمارستان منتقل کرده است.


افزایش بیماری‌های ویروسی در آمریکا
در بدن برخی کودکان در آمریکا در هفته‌های اخیر آنتروویروس "D68" پیدا شده است. مشکلات مجاری تنفسی، تب و ضایعات پوستی از نشانه‌های بیماری ناشی از این ویروس هستند. این ویروس اما در کودکان بستری‌شده در کلرادو و بوستون مشاهده نشده است.
اداره بهداشت فدرال آمریکا روز چهارشنبه ۵۰۰ مورد بیماری مجاری تنفسی در ۴۲ ایالت این کشور را تأیید کرد که آنتروویروس "D68" عامل آنها بوده است. این ویروس به صورت گسترده در آمریکا پخش است و بنا بر اطلاعات اداره بهداشت فدرال، سالانه حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیون نفر در ایالات متحده به بیماری‌های ناشی از آن مبتلا می‌شوند.
ساموئل دومینگز، پزشک بیمارستان کودکان ایالت کلرادوی آمریکا، در ارتباط با وضعیت کودکان مبتلا به بیماری ناشناخته می‌گوید وضعیت آنها باثبات است، "اما نشان محسوسی از بهبودی در آنها دیده نمی‌شود."
این بیمارستان در صفحه اینترنتی خود اطلاعاتی در باره بیماری ناشناخته نوشته و راه‌کاری‌هایی برای کمک به مادران و پدرانی ارائه داده که فرزندشان به آن مبتلا شده‌اند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
نوبل پزشکی ۲۰۱۴ به کاشفان 'جی‌پی‌اس مغز' رسید

جان اُکیف، می‌بریت موزر و ادوارد موزر به دلیل کشف سلول‌های مغزی که سیستم موقعیت بابی مغز را تشکیل می‌دهند، به عنوان برندگان جایزه نوبل پزشکی و فیزیولوژی سال ۲۰۱۴ معرفی شدند.
جان اکیف که تابعیت دوگانه آمریکایی و بریتانیایی دارد مدیر مرکز تحقیقات عصبی در دانشگاه لندن است. او برنده نیمی از جایزه نقدی نوبل پزشکی امسال شده است.
نیمی دیگر از این جایزه هم به می‌بریت موزر و ادوارد موزر زن و شوهر نروژی رسید. آنها در دانشگاه ادینبورگ درس خوانده‌اند و مدتی هم زیر نظر جان اکیف کار کرده‌اند.
آکادمی نوبل کار این محققان را شبیه "سیستم موقعیت یابی (GPS) درون بدن" توصیف کرده است:
"تشخیص موقعیت مکانی و توانایی جهت یابی برای وجود و بقای انسان ضروری است. تشخیص موقعیت‌ سبب می‌شود جای خود را در محیط اطرافمان درک کنیم. در حین جهت یابی، تشخیص موقعیت با حس فاصله‌سنجی در ارتباط قرار می‌گیرد که بر اساس حرکت و اطلاعات قبلی ما از موقیعت های دیگر کار می‌کند.
درک موقعیت مکانی و جهت یابی پرسش‌هایی هستند که مدتهای مدید ذهن فیلسوفان و دانشمندان را مشغول کرده‌اند. بیش از دویست سال پیش فیلسوف آلمانی امانوئل کانت اینگونه استدلال کرد که بعضی از توانایی های مغز به صورت قیاسی وجود دارند، بدون ارتباط با تجربه.
او مفهوم مکان را یکی از اصولی تعریف کرد که در ذهن تعبیه شده تا از راه آن دنیای بیرون درک شود.
با پیشرفت‌های روانشناسی رفتاری در میانه قرن بیستم این امکان فراهم شد که به این پرسش‌ها با تجربه های عینی پاسخ داده شود.
زمانی که ادوارد تولمن حرکت موش‌ها را در مسیر مارپیچ بررسی کرد و متوجه شد که آنها چگونه راه خود را پیدا می کنند، این نظریه را مطرح کرد که در ذهن موش‌ها "نقشه شناخت" شکل می‌گیرد که به آنها امکان می دهد راه را پیدا کنند.


اما سوال همچنان باقی بود که این نقشه چگونه در مغز شکل می‌گیرد؟"
در واقع کشف برندگان نوبل امسال به این سوال و سوال‌های مشابه پاسخ داده است؛ مثلا این سوال ها که مغر چگونه موقعیت مکانی ما را تشخیص می‌دهد؟ ما چگونه راه خود را در طول مسیر پیدا می‌کنیم؟ مغز چگونه این اطلاعات را ذخیره می‌کند تا دفعه بعد که همان راه را می‌رویم بلافاصله راه را پیدا می‌‌کنیم.
این محققان ساختار سلولی جی‌پی‌اس مغز را توصیف کرده اند.
جان اکیف در سال ۱۹۷۲ اولین جزء این سیستم تعیین موقعیت را کشف کرد. او متوجه سلولهایی در هیپوکامپ مغز موش شد که وقتی موش در نقاط خاصی در اتاق قرار می گرفت فعال می شد.
او به این نتیجه رسید که این "سلول‌های موقعیت" نقشه اتاق را در مغز ترسیم می‌کنند.
تقریبا سی سال بعد، می‌بریت و ادوارد موزر یکی دیگر از اجزاء مهم سیستم موقعیت‌یابی مغز را شناسایی کردند.
آنها "سلول‌های شبکه" را شناسایی کردند که سیستمی هماهنگ برای جهت‌یابی و موقعیت‌سنجی ایجاد می‌کنند.
تحقیقات بعدی نشان داد که سلول‌های موقعیت و سلول‌های شبکه چگونه با هم کار می‌کنند تا موقعیت و مسیرهای احتمالی را تعیین کنند.
به گفته آکادمی نوبل، سلول‌های موقعیت و سلول‌های شبکه یک سیستم موقعیت‌سنجی جامع را تشکیل می‌دهند.
"این سیستم در بیماری‌های زیادی مختل می شود، مثل دمانس و آلزایمر."
از این رو کشف سلول‌های موقعیت و سلول‌های شبکه، جهشی بزرگ در درک بهتر مکانیسم حافظه فضایی (spatial) بوده است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
نگرانی‌ها در اروپا در پی نخستین مورد ابولا در اسپانیا

پزشکان اسپانیایی پس از آنکه یک پرستار در آن کشور به ابولا مبتلا شده است، شماری را در قرنطینه قرار داده و در حال جست‌وجو برای یافتن کسانی هستند که ممکن است ویروس مرگبار به آنها نیز سرایت کرده باشد؛ آنچه به نگرانی‌ها در قاره اروپا افزوده است.
اتحادیه اروپا خواسته است به این پرسش پاسخ داده شود که چگونه ویروس توانسته در بخش مراقبت‌های ویژه که تحت کنترل کامل است، به کسی سرایت کند.
پرستاری که رسانه‌های اسپانیایی او را با نام ترسا رومرو، معرفی کرده‌اند در چهارمین دهه از زندگی خود قرار دارد و در بیمارستان لا پاز کارلوس ۳، در مادرید، مشغول به کار بوده است.
این پرستار نخستین کسی است که ویروس، جایی خارج از قاره آفریقا به او انتقال پیدا می‌کند.
پیشتر برای نخستین بار، یک شهروند لیبریایی، که علائم بیماری را در آمریکا از خود نشان داد، نخستین بیمار شناسایی‌شده در خارج از قاره آفریقا بود؛ البته ویروس در خود آفریقا به این بیمار انتقال پیدا کرده بود.
دو شهروند اسپانیایی که در غرب آفریقا، در نقطه حاد شیوع بیماری، داوطلبانه به کمک‌رسانی مشغول بوده‌اند، پس از بازگشت به اسپانیا درگذشتند. پرستاری که به ابولا مبتلا شده، یکی از کسانی بود که به مراقبت از این دو نفر مشغول بود.
دست‌کم ۳۵۰۰ نفر در بدترین مورد از شیوع بیماری مرگبار ابولا که هنوز درمان مشخصی ندارد، در غرب آفریقا جان خود را از دست داده‌اند.
سازمان ملل متحد و شورای امنیت این سازمان، بیماری را تهدیدی برای امنیت جهانی نامیده‌اند.
مقام‌های اسپانیایی گفته‌اند در حال جست‌وجوی کسانی هستند که پرستار بیمار پیش از بستری شدن در روز دوشنبه، با آنها تماس داشته است.
۵۲ نفر تحت نظارت قرار گرفته‌اند که بیشتر آنها کارکنان بیمارستان هستند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، فرناندون سیمون، هماهنگ‌کننده دولتی امور بهداشتی به رادیو کادنا سر گفته است «ساده‌انگارانه است که فکر کنیم هیچ امکانی برای سرایت این بیماری وجود ندارد».
همسر پرستار بیمار نیز با «خطر بالای» مبتلا شدن به ویروسی که جان بیش از نیمی از مبتلایان را می‌گیرد، روبه‌رو است.
کمیسیون اروپا از دولت اسپانیا خواسته است تا پاسخگوی اتفاقی که افتاده است باشد.
فردریک وینسنت، سخنگوی کمیسیون اروپا، گفته است «روشن است که جایی مشکلی وجود دارد».
اعضای اتحادیه اروپا بر تمهیدات برای مقابله با ویروس می‌افزایند.
با این همه خبرگزاری فرانسه، از قول پتر پیوت، یکی از دانشمندانی که ابولا را کشف کرده، نقل می‌کند که با وجود خطری که امدادگران با آن روبه‌رو هستند، نگرانی برای شیوع آن در کشورهای توسعه‌یافته وجود ندارد.
اتحادیه اروپا آغاز به انتقال هوایی برخی ملزومات اولیه مانند ماسک، دستکش و دارو، در کشورهای لیبریا، گینه و سیرالئون، مراکز اصلی شیوع بیماری در غرب آفریقا، کرده است.
ابولا ویروسی است با خاصیت سرایت بالا به دیگران و تحقیقات نشان می‌دهد که عمدتا از راه تماس با خون، یا دیگر مایعات بدن یا ترشحاتی مانند خلط بیمار می‌تواند انتقال پیدا کند. این بیماری، تب، استفراغ و خونریزی ایجاد می‌کند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
صفحه  صفحه 43 از 62:  « پیشین  1  ...  42  43  44  ...  61  62  پسین » 
علم و دانش

Medical News | اخبار پزشکی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA