انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 47 از 62:  « پیشین  1  ...  46  47  48  ...  61  62  پسین »

Medical News | اخبار پزشکی


مرد

 
آغاز فروش گران‌قیمت‌ترین داروی جهان در اروپا

اولین‌ داروی ژن‌درمانی اروپا قرار است با قیمت ۱.۱ میلیون یورو برابر ۱.۴ میلیون دلار در آلمان به فروش برسد، و رکوردی جدید را در زمینه قیمت داروها در جهان به ثبت برساند.
براساس گزارش رویترز، قیمت شگفت‌انگیز داروی گلیبرا،‌ محصول شرکت بیوتکنولوژی یونیکور و شریک تجاری ایتالیایی‌اش کیه‌سی، نشان می‌دهد چگونه یک دارو که بر درمان اختلالات ژنتیکی اثر دارد می‌تواند مدل‌های تجاری دارویی را زیرورو سازد.
دانش ژن‌درمانی پس از 25 سال آزمایش و چندین شکست، سرانجام موفق به تولید دارویی شد که می‌تواند ژن‌های اصلاح‌کننده را وارد سلول‌های ناقص سازد تا نقص آنها برطرف شود، اما پرداخت هزینه این دارو خود معزلی بزرگ محسوب می‌شود.
این داروی جدید برای درمان بیماری ژنتیکی بسیار نادری به‌نام LPLD تولید شده‌است که خون را با چربی لخته می‌کند. این دارو دو سال پیش در اروپا به تایید رسید اما تجاری‌سازی آن به دلیل جمع‌آوری اطلاعات درباره فواید این دارو به تعویق افتاد.
اکنون شرکت کیه‌سی به همراه کمیته مشترک فدرال آلمان درباره قیمت‌گذاری این دارو تصمیم‌گیری کرده‌اند. این شرکت به‌دنبال قیمت 53 هزار یورویی برای هر واحد دارو است. این به آن معنی است که هر بیمار مبتلا به LPLD که برای درمانش به 21 بار تزریق دارو نیاز دارد، باید 1.11 میلیون یورو پول را صرف خرید این دارو سازد. براساس قانون سیستم قیمت‌گذاری دارو در آلمان، این دارو با هفت درصد تخفیف به‌فروش خواهد رسید.
فروش این دارو به گفته سخنگوی شرکت کیه‌سی از نیمه اول سال 2015 میلادی آغاز خواهد‌شد. با وجود تنها 150 تا 200 بیمار مبتلا به این بیماری ژنتیکی در سرتاسر اروپا، تاثیر بودجه درمانی این دارو بر کم خواهد بود اما روند فروش این دارو به عنوان محکی برای داروهای ژن‌درمانی آینده مورد نظر قرار خواهد‌گرفت.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
آزمایش بحث انگیز تشخیص بیماری های وراثتی به بریتانیا آمد

یک آزمایش دی ان ای شخصی که در آمریکا جنجال آفرین بود و در آن کشور ممنوع شد اکنون در بریتانیا در دسترس قرار گرفته است.
سازمان نظارت بر محصولات دارویی و بهداشتی بریتانیا (ام اچ آر ای) می گوید که آزمایش بزاق شرکت "۲۳ و من" (23andMe) را می توان "با احتیاط" مصرف کرد.
این آزمایش برای تعیین خطراتی ژنتیکی است که به طور بالقوه سلامت انسان را تهدید می کند.
اما منتقدان می گویند که این آزمایش ممکن است دقت لازم را نداشته باشد و گرفتن تصمیم های پزشکی فقط با اتکا بر آن درست نیست.
شرکت "۲۳ و من" که در کالیفرنیا مستقر است از دقت آزمایشش که فقط با تکیه بر بزاق دهان انجام می شود دفاع کرده است.
این شرکت نقشه ژنتیکی مشتریان را در اختیار آنها می گذاشت.
این شرکت که گوگل از حامیان مالی آن است همچنین به عنوان بخشی از این محصول به مشتری هایش در آمریکا می گفت چه خطرات ژنتیکی به طور بالقوه می تواند متوجه سلامتی آنها باشد.
اما سازمان مواد غذایی و دارویی آمریکا در نوامبر ۲۰۱۳ این شرکت را از ادامه این خدمات منع کرد چون می گفت که "۲۳ و من" نتوانسته اطلاعات کافی در حمایت از دقت نتایج ارائه کند.


'به دقت فکر کنید'
یک سخنگوی سازمان نظارت بر محصولات دارویی و بهداشتی بریتانیا گفت که این نوع آزمایش ها را در بریتانیا قانونی می کند تا از رعایت حداقل استانداردها توسط آنها اطمینان حاصل کند.
او گفت که مردم قبل از استفاده از این خدمات باید به دقت فکر کنند چون این تست ها هنوز ۱۰۰ درصد قابل اعتماد نیست.
وزارت بهداشت بریتانیا گفت از ایده استفاده از تست های ژنتیکی برای مراقبت از بیماران در چارچوب نظام بهداشتی این کشور حمایت می کند اما خواستار احتیاط مشتریان در استفاده از خدمات شرکت هایی مثل "۲۳ و من" شد.
انجمن آلزایمر بریتانیا هم گفت کسانی که نگران حافظه شان هستند باید به پزشک مراجعه کنند:‌ "شماری از ژن هایی که ممکن است در ابتلا به فراموشی نقش داشته باشند در تحقیقات علمی شناسایی شده، اما هنوز دانسته های کافی برای استفاده از اینها به عنوان یک ابزار تشخیص بیماری در اختیار نداریم."
سوزان ووجسکی مدیر "۲۳ و من" گفت: "بریتانیا از کشورهای پیشتاز در تهیه نقشه ژنتیکی انسان است و ما از اینکه می توانیم محصولی را به مصرف کننده های بریتانیایی عرضه کنیم خیلی خوشحالیم."
خانم ووجسکی از سرگی برین از بنیانگذاران شرکت گوگل جدا شده اما هنوز قانونا همسر اوست. گوگل از سرمایه گذاران شرکت "۲۳ و من" است.
این شرکت قبلا نتایج ارزیابی ژنتیکی برای تعیین خطر ۲۵۴ بیماری از جمله بیماری قلبی و سرطان سینه را ارائه می کرد. همچنین اطلاعاتی در مورد واکنش احتمالی بیماران به داروها عرضه می کرد.
اما سازمان مواد غذایی و بهداشتی آمریکا گفت که این تست ها کاملا قابل اعتماد نیست و به خصوص ابراز نگرانی کرد که بعضی از مشتریان ممکن است فقط براساس آنها تصمیم های بسیار مهم بگیرند.
وزارت بهداشت بریتانیا گفت که محصول ارائه شده در بریتانیا تفاوت زیادی با آنچه در آمریکا عرضه می شد دارد و بخش هایی از آن حذف شده است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
رکوردی بی‌سابقه در حراجی مدال نوبل کاشف ساختار "دی‌ان ای"

http://postimage.cc/app.php

مدال جایزه نوبل جیمز واتسون، کاشف ساختار ملکول "دی‌ ان ‌ای" در حراجی کریستیز به قیمت گزاف به فروش رفت. این پژوهشگر سرشناس از هفت سال پیش به دلیل سخنان نژادپرستانه خود در یک مصاحبه دچار مشکلات مالی شده بود.
پژوهشگر نامدار، جیمز واتسون کاشف ساختار ملکول "دی ان ای" که ۸۶ سال دارد، پنج‌شنبه شب (۴دسامبر / ۱۳ آذر) همراه همسر و پسرش در حراجی معروف کریستیز در لندن حضور داشت.
او نخستین دانشمند بود که جایزه نوبل خود را برای فروش به این حراجی برده بود.
واتسون پنج‌شنبه در این حراجی شاهد بود که قیمت‌های پیشنهادی برای خرید مدال جایزه نوبل او، بالا و بالاتر رفت و در نهایت خریداری ناشناس تلفنی با پیشنهاد پرداخت ۴ میلیون و ۷۶۰ هزار دلار رکورد خرید مدال نوبل را شکست.
جیمز واتسون سال ۱۹۶۲ همراه فرانسین کریک و موریس ویلکینس برای کشف ساختار ملکول "دی ان ای" برنده جایزه نوبل شد.
واتسون پس از فروختن مدال نوبل خود به روزنامه "نیویورک تایمز" گفت که از نتیجه حراجی راضی است و اعلام کرد که تصمیم دارد بخشی از این پول را به چند مرکز علمی اهدا کند که از او در گذشته حمایت کردند.


پژوهشگری برجسته با سخنانی نژادپرستانه
جیمز واتسون ۷ سال پیش با سخنان نژادپرستانه خشم بسیاری را برانگیخت. او در مصاحبه‌ای با روزنامه انگلیسی "ساندی تایمز" گفته بود که به آینده آفریقا خوش‌بین نیست.
او گفته بود: «تمامی سیاست‌های اجتماعی بر این اساس بنا شده‌‌اند که هوش و ذکاوت مردم آفریقا نیز مانند ماست، آن هم در حالی که تمامی آزمایش‌ها نشان می‌دهند که واقعأ این طور نیست.»
او سپس به دلیل ابراز این سخنان عذرخواهی کرد اما رسوایی آن مصاحبه برای او دردسرساز شد و به گفته‌ی روزنامه "گاردین" گرفتار مشکلات مالی شد.
در جریان حراجی کریستیز افزون بر مدال نوبل او، دو دست‌نوشته‌ی‌ او یکی برای سخنرانی پس از دریافت نوبل و یکی برای سخنرانی پس از دریافت جایز‌‌ه‌ تدریس یک روز بعد از دریافت نوبل هم به حراج گذاشته شد. یک خریدار برای هر دوی این دست‌نوشته‌ها ۶۱۰ هزار دلار پرداخت کرد.
مدال نوبل فرانسین کریک، همکار واتسون سال گذشته به قیمت ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار یورو در این حراجی فروش رفت. کریک سال ۲۰۰۴ میلادی در ۸۸ سالی درگذشت.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
عرضه دیکلوفناک در در داروخانه ها ممنوع شد

به دلیل دو عوارض دارویی دیکلوفناک این دارو از سطح داروخانه ها جمع آوری شد و عرضه آن ممنوع است.
دکتر محمدرضا شانه ساز مدیر کل نظارت بر امور دارویی و مواد مخدر وزارت بهداشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: در حال حاضر داروی دیکلوفناک با نام ژنریک ولتارین از داروخانه جمع شده و فقط در مراکز بیمارستانی و درمانی استفاده می شود.
وی در پاسخ به این سوال که آیا این دارو به خاطر عوارض متعدد از سطح داروخانه جمع آوری شده است گفت: عوارض زیبایی که به این دارو نسبت داده می شد به خاطر مصرف و تجویز زیاد آن بوده است . حتی یک مدت تولید داخل دیکلوفناک را متوقف کردیم و فقط از خارج وارد می کردیم که ببینیم آیا دیکلوفناک تولید داخل دارای عوارض است.
شانه ساز اظهار داشت: نتایج نشان داد که هر دو دارو کاملا مثل هم بوده و عوارض آن، دلیل مدت زیاد آن است وی خاطرنشان کرد: اگر داروخانه ای اقدام به فروش دیکلوفناک کند جرم محسوب می شود و باید با آن برخورد شود.



==================================


همگام با پیشروان: جایگزینی بی‌درد برای فناوری 160 ساله

صد و شصت سال از زمان اختراع سرنگ و سوزن می‌گذرد و این فناوری همچنان به شکلی باورنکردنی به حیات خود ادامه می‌دهد. چنین عمر طولانی در دنیای پرهیاهوی فناوری در نوع خود رکورد جالبی به شمار می‌رود، چراکه اصول ساخت سرنگ و سوزن از زمان ابداع تاکنون تغییر قابل توجهی نداشته و عمده‌ترین تغییرات آن تنها در جنس مواد به کار رفته و ظرافت ساخت بوده است.
این فناوری با وجود دردی که برای همه‌ی ما خاطره انگیز و گاه وحشت آور است، خدمتی بزرگ برای بشریت بوده و اگر چنین اختراعی نشده بود، بدون شک واکسیناسیون به معنای امروزی وجود نداشت. اما گویا کم‌کم رقبای این فناوری دردناک، در حال پیشی گرفتن از آن هستند. مارک کندال نانوبرچسبی را معرفی می‌کند که با ابعادی حدود یک سانتی‌متر مربع قادر است بدون ایجاد هیچ دردی کیفیتی حتی بهتر از سوزن‌های قدیمی در واکسیناسیون ارائه کند. ویژگی مهم این فناوری، قیمت آن است که نه تنها افزایشی نسبت به سرنگ‌های قدیمی ندارد، بلکه می‌توان آن را بسیار ارزان تر در اختیار نیازمندان مناطق محروم دنیا قرار داد.
در ویدیوی زیر بیشتر با این فناوری آشنا شوید.


دانلود ویدئو
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
یک پماد موضعی به دلیل وجود حشره جمع‌آوری شد

معاون فنی و نظارت وارزیابی دارو و مواد‌مخدر سازمان غذا و دارو، در ارتباط با جمع‌آوری پماد موضعی فلوئوسینولون ۰۲۵/۰درصد، توضیحاتی ارائه داد.
دکتر مصطفی کریمی با تأکید بر اینکه وظایف نظارتی وزارت بهداشت، حصول اطمینان از باکیفیت بودن داروهای بازار مصرف است، گفت: هر داروی عرضه شده نباید دارای ناخالصی و ذرات خارج از قوانین مشخصی باشد. بعضی اوقات اتفاقاتی در حوزه تولید می‌افتد که ذرات خارجی در داروهای عرضه شده در بازار دیده می‌شود که در کنترلی که در شرکت‌های داروسازی است چه به‌صورت سهو چه عمدی دیده شده و وزارت بهداشت وظیفه دارد هر زمان که دیده شد برای جمع‌آوری آن از بازار مصرف اقدام کند و تذکرات لازم را به شرکت‌های تولید‌کننده جهت تصحیح فرایند نظارتی خود ابلاغ کند و تا زمان اصلاح فرایند از تولید مجدد آنها جلوگیری نماید. این توضیحات دکتر کریمی مربوط به انتشار از طرف دکتر مهدی پیرصالحی مدیرکل نظارت و ارزیابی دارو و موادمخدر سازمان غذا و دارو به مدیرعامل شرکت بهورزان است که در آن با اشاره به مشاهده حشره‌ای داخل پماد موضعی فلوئوسینولون 025/0درصد محصول آن شرکت، خواستار جمع‌آوری محصول شده است. این برای دومین بار است که در روزهای گذشته موضوع جمع‌آوری یک محصول دارویی خبر ساز می‌شود. چند روز قبل نیز اعلام شد که داروی دیکلوفناک از داروخانه‌ها جمع‌آوری شده است. پس از انعکاس نامه دستور جمع‌آوری این دارو در فضای مجازی، رئیس سازمان غذا و دارو با اظهار تعجب از بازتاب ممنوعیت داروی دیکلوفناک که در فضای مجازی مطرح شده، گفت: جمع‌آوری این دارو موضوع جدیدی نیست.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
آزمایش بکارت؛ اهانت‌آمیز یا اثبات کننده صفت کمال

سازمان ملل متحد اخیرا از کشورها و دولتمردان آنها خواسته است که فورا توصیه سازمان بهداشت جهانی در خصوص پایان دادن به "تحقیر، تبعیض و آزمایش غیر علمی بکارت" را در دستور کار خود قرار دهند.
آزمایش بکارت در ایران و مسائل پیرامون آن از جمله مسائلی است که در سالهای اخیر فعالان حقوق زنان و کارشناسان نسبت به آن موضع گیری کرده‌اند و آن را "غیرانسانی" دانسته‌اند.
سازمان ملل در گزارشی که ماه گذشته میلادی منتشر کرد، اعلام کرد که معاینه اندام تناسلی زنان با استفاده از دو انگشت که توسط پزشکان و متخصصان به دلایل مختلف پزشکی انجام می شود، روشی علمی برای تشخیص بکارت نیست. این در حالی است که در بسیاری از کشورها، هنوز این روش برای تشخیص بکارت به کار می رود.
علاوه بر این، در گزارش سازمان ملل آزمایش اجباری بکارت به طور کلی امری اهانت آمیز تلقی شده است.


ایران و مسئله بکارت
در مورد ایران آمار دقیقی وجود ندارد، اما آزمایش بکارت در این کشور گاه به دلایل مذهبی، عرفی یا حقوقی انجام می‌شود.
در مواردی افراد به میل خود یا با فشار خانواده، با مراجعه به پزشک معتمد و یا پزشک قانونی برای کسب گواهی بکارت اقدام می کنند.
چنین گواهینامه‌ای می‌تواند از سوی پزشک قانونی، پزشک عمومی یا متخصص زنان و زایمان صادر شود.
مهناز در ۲۱ سالگی در سفری به شمال با برادر و زن برادرش تصادف کرد و برادر و زن برادر مهناز در جریان این سانحه جان سپردند.
او می‌گوید: "در بیمارستان بستری بودم، به خاطر ترک خوردگی لگن به پاهایم وزنه آویزان بود، به دلیل شدت جراحت ها مادرم از پزشکان خواست تا وضعیت بکارتم چک شود و همان روز از پزشکی قانونی خواست تا برای تست بکارت بیایند و نامه پارگی بکارت به خاطر شدت تصادف برای من صادر شد."
آزمایش بکارت در مواردی هم با حکم قضایی و تنها از سوی پزشکی قانونی صادر می‌شود.
در این موارد مثلا اگر شخص شکایتی در مورد تجاوز تنظیم کند، این آزمایش صورت می‌گیرد، یا اگر شوهر و خانواده شوهر در مورد باکره نبودن عروس پرونده تشکیل دهند، به تشخیص قاضی، دستور آزمایش بکارت صادر می‌شود.


'صفت کمال'
از جمله مهمترین عواملی که موضوع "بکارت" را در جامعه ایران به موضوعی با اهمیت تبدیل کرده است، نگاهی است که فقیهان شیعه به این موضوع دارند.
از جمله در فقه شیعی دختر باکره تنها با اجازه پدر اجازه ازدواج دارد.
آیت‌الله سیدعلى خامنه‌ای، درباره بکارت دختر در هنگام ازدواج گفته است: "تشخیص مفهوم بکارت در موارد مختلف فرق مى‌کند و در هر صورت، در مورد شرطیت اجازه ولی (پدر یا جد پدرى) براى ازدواج دختر باکره در موارد سه گانه (ازاله بکارت توسط دست و امثال آن، عقد بدون ازاله و آمیزش بدون ازاله بکارت) باید احتیاط شود و از ولى اجازه گرفته شود، اما به هر صورت، باکره نبودن عیب نیست ولى بکارت صفت کمال است."
این موضوع علاوه بر جنبه شرعی، از نظر عرفی هم اهمیت زیادی پیدا کرده است.
به همین دلیل بعضی از خانواده‌ها در هنگام ازدواج به اجبار یا به خواست شخصی دختر درخواست انجام آزمایش بکارت می‌دهند.
در مواردی خانواده دختر در زمان نامزدی و یا عقد برگه بکارت دختر را به خانواده داماد می‌دهند که اگر به هر دلیلی این رابطه به ازدواج ختم نشد، موضوع بکارت بهانه نشود.
سیما از جمله دخترانی است که پیش از نامزدی آزمایش بکارت انجام داده است، او می‌گوید: "اصلا دلم نمی‌خواست چنین برخوردی با من بشود، اما به اجبار خانواده و به دلیل گریه های مادرم و بدخلقی‌های پدرم که نگران آبرویشان بودند، این آزمایش را انجام دادم. بعد از مراسم نامزدی، مادرم نامه را به خانواده داماد داد و گفت که دیگر حرف و حدیثی درست نمی شود. دختر را سالم تحویل دادیم."
اما فقط خانواده دختر نیست که به دنبال چنین آزمایشی است، در مواردی خانواده داماد هم خواستار انجام این آزمایش می‌شوند.
شعله زنی است که یک هفته پیش از ازدواج، همراه مادر و عمه شوهر آینده‌اش و مادر و خاله خودش به مرکزی برای آزمایش بکارت رفته است. او می‌گوید: "خجالت می‌کشیدم، اما پزشکی که قرار بود آزمایش را انجام دهد خیلی مهربان بود و به من گفت نترس، با توجه به عرف و سنت موجود در جامعه این کار به نفع تو است."
با تمام این اوصاف، آزمایش بکارت در ایران امر چندان متداولی نیست، در حالی که بر اساس گزارش اخیر سازمان بهداشت جهانی، این آزمایش در کشورهایی مانند افغانستان، اندونزی، مالزی، مصر، لیبی و اردن به عنوان یک آزمایش پزشکی امری متداول است.
در این کشورها عمدتا از معاینه با دو انگشت برای تشخیص بکارت استفاده می شود که به گفته سازمان ملل، روشی علمی نیست.
آزمایش اجباری بکارت در قوانین بین‌المللی به‌عنوان نقض حقوق‌بشر شناخته شده و بر اساس ماده ۷ کنوانسیون بین‌المللی حقوق مدنی وسیاسی و نیز ماده ۱۶ کنوانسیون منع شکنجه که بسیاری از کشورها هر دوی آنها را امضا کرده‌اند، عملی "غیر انسانی، بیرحمانه و اهانت‌آمیز" تلقی می‌شود.


گواهی پزشکی قانونی در آزمایش بکارت
در صورتی که فردی برای دریافت گواهی بکارت به پزشکی قانونی مراجعه کند، پس از انجام آزمایش، پاسخ آن به همراه عکس فرد و اطلاعات مورد نظر در یکی از سه فرم از پیش آماده زیر تدوین می‌شود:
از صاحب عکس الصاقی امضاء شده فوق خانم ......... در تاریخ ........ ساعت ......... معاینه بعمل آمد. پرده بکارت از نوع حلقوی با لبه های نسبتا کوتاه و (یا بلند) و بدون پارگی است. نامبرده باکره میباشد
از صاحب عکس الصاقی امضاء شده فوق خانم .... در تاریخ ...... و ساعت ..... معاینه به عمل آمد. پرده بکارت از نوع حلقوی و دارای پارگی همراه با نسج التیامی است
از صاحب عکس الصاقی امضا شده خانم ....... در تاریخ ........ ساعت ........ معاینه بعمل آمد. پرده بکارت از نوع حلقوی با دیواره های نسبتا کوتاه و بدون پارگی است. چین های واژن نمایانگر دخول مکرر میباشد
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
داروی ضد سرماخوردگی بیمار کوبایی مبتلا به ابولا را نجات داد

یک پزشک کوبایی در سیرالئون مبتلا به ابولا شده بود. او را به مدت ۱۶ روز در ژنو با دو نوع دارو تحت مداوا قرار دارند.: با ZMab از کانادا و با دارویی ضدسرماخوردگی از ژاپن. حال این پزشک درمان شده است.
یک پزشک کوبایی که به بیماری ابولا مبتلا شده بود در کلینیک دانشگاه ژنو درمان شده و اجازه یافته نزد خانواده خود بازگردد. شیوه مداوای این پزشک همزمان آزمایشی برای یافتن راه معالجه بیماری ابولا بود.
فلیکس بائز پزشکی ۴۳ ساله است که همراه با ۲۵۵ پزشک و پرستار کوبایی دیگر عازم غرب آفریقا شده بود تا از بیماران مبتلا به ابولا مراقبت کند.
پس از آنکه این پزشک خود مبتلا به ابولا شد او را به کلینیک ژنو منتقل کردند و با داروی ZMab که در کانادا ساخته شده و هنوز در مرحله آزمایش است تحت درمان قرار دادند. این دارو با ZMapp هم‌خانواده است که با آن چند بیمار مبتلا به ابولا در آمریکا تحت معالجه قرار گرفته‌اند.


"پس از دو روز حالش بهتر بود"
به گفته یک پزشک مسئول کلینیک ژنو، حال بیمار کوبایی پس از دو روز استفاده از داروی یاد شده بهتر شده بود. همزمان یک پزشک ایتالیایی که با ویروس خطرناک ابولا در شهر رم در حال مبارزه بود نیز، با همین دارو تحت معالجه بود.
سخنگوی کلینیک ژنو گفت که به فلیکس بائز نه تنها ZMab بلکه دارویی ضدسرماخوردگی به نام Favipiravir داده می‌شد که یک شرکت دارویی ژاپنی تولید کرده و هنوز در مرحله آزمایش است. سازمان بهداشت جهانی این دارو را در لیست داروهایی قرار داده که ممکن است بتوان با آن ابولا را درمان کرد.
بائز که در سیرالئون مبتلا به ابولا شده بود به درخواست سازمان جهانی بهداشت به ژنو انتقال یافته بود. دفتر مرکزی این سازمان نیز در شهر ژنو است.


مرگ ۱۰۸ نفر از ۱۳۸ پزشک و پرستار مبتلا به ابولا
اپیدمی ابولا در حال حاضر به‌ویژه جان مردم سیرالئون را تهدید می‌کند. از ۱۳۸ پزشک و پرستاری که در سیرالئون مبتلا به ابولا شده بودند، ۱۰۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند.
به گزارش سازمان بهداشت جهانی، این تعداد بسیار بالاتر از تعداد کادر پزشکی‌ای است که بر اثر ابتلا به ابولا در کشورهای گینه و لیبریا، همسایگان سیرالئون، درگذشته‌اند. جمعه گذشته (۵ دسامبر / ۱۴ آذر) نیز دو پزشک دیگر در سیرالئون بر اثر ابتلا به ابولا جان خود را از دست دادند.
فلیکس بائز، پزشک کوبایی، نخستین بیمار مبتلا به ابولا بود که به سوئیس منتقل شده بود. او در کلینیک ژنو به مدت ۱۶ روز در قرنطینه به سر برد.


بیش از ۱۷ هزار بیمار مبتلا به ابولا
سه کشور گینه، لیبریا و سیرالئون همچنان در حال مبارزه با بیماری ابولا و گسترش آن هستند. سازمان جهانی بهداشت شامگاه جمعه گذشته اعلام کرد، شمار کسانی که بر اثر ابتلا به این بیماری جانشان را از دست داده‌اند، به شش‌هزار و ۱۸۷ نفر رسیده است. با توجه به آماری که این سازمان پنج‌شنبه گذشته ارائه کرده بود، این بیماری تنها در عرض یک روز جان ۷۴ نفر را گرفته است.
به گزارش روز جمعه سازمان جهانی بهداشت، تا کنون ۱۷ هزار و ۵۱۷ بیمار مبتلا به ابولا شناسایی شده‌اند. این آمار در مقایسه با یک روز پیش از آن ۲۶۱ نفر بیشتر را دربرمی‌گیرد.
کارشناسان سازمان جهانی بهداشت بر این گمان‌اند که این آمار شمار همه بیماران و قربانیان این ویروس را به دست نمی‌دهد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
عفونت‌های مقاوم به درمان، تا سال ۲۰۵۰ بیش از سرطان قربانی خواهند گرفت

تابستان امسال، دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا کمیته‌ای را مسئول بررسی مقاومت به آنتی بیوتیک کرد تا راهکارهایی را برای مهار این خطر جستجو کنند.
نخستین گزارش این گروه پنج‌شنبه (بیستم آذر، یازدهم دسامبر) منتشر شد و در آن هشدار داده شده هزینه انسانی مقاومت عفونت‌ها به درمان چنان عظیم است که یک اقدام جدی و اساسی را طلب می‌کند.
پروفسور سالی دیویس مشاور ارشد پزشکی دولت بریتانیا این گزارش را "مجاب کننده" خوانده که قدمی رو به جلو برای "درک ابعاد واقعی این تهدید است."
در این گزارش آمده اگر برای مقاومت به آنتی بیوتیک چاره ای اندیشده نشود، عفونت‌های درمان ناپذیر تاثیری عمیق و وسیع بر سلامت و بر اقتصاد کشورها بجای خواهند گذاشت و بسیاری از دستاوردهای پزشکی یک قرن گذشته از دست خواهد رفت.
"عفونت‌های مقاوم به آنتی بیوتیک، در حال حاضر فقط در اروپا و آمریکا سالانه جان پنجاه هزار نفر را می‌گیرد، در دیگر کشورهای دنیا هم صدهزار نفر قربانی می شوند اما تخمین قابل اعتمادی در این باره وجود ندارد."
این گزارش تخمین زده که در حال حاضر دست کم سالانه هفتصد هزار نفر در دنیا به علت عفونتهای مقاوم به درمان می‌میرند.
این رقم در سال ۲۰۵۰ به ده میلیون نفر خواهد رسید در حالیکه تخمین زده می شود در آن سال سرطان هشت میلیون و دویست هزار نفر قربانی بگیرد.
در سال ۲۰۱۳ نزدیک به نیم میلیون نفر در دنیا به سل مقاوم به درمان مبتلا شدند.
بر اساس این گزارش مقاومت به آنتی بیوتیک فقط کشورهای ثروتمند را تهدید نمی کند و کشورهای کم درآمد هم در معرض این خطر هستند به خصوص خطر سل، مالاریا و ایدز مقاوم به درمان.
با این حال تاثیر این مقاومت عوامل عفونی به درمان در کشورهای مختلف متفاوت است و بستگی به این دارد که مصرف آنتی بیوتیک در هر کشوری چقدر متعادل یا چقدر بی رویه است:
"مصرف جهانی آنتی بیوتیک در طب انسانی بین سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ تقریبا چهل درصد افزایش یافت اما این رقم این واقعیت را نشان نمی دهد که مصرف آنتی بیوتیک در بعضی کشورها کمتر شده و در بعضی بیشتر"، به نحوی که برخی کشورها تا ده برابر کشورهای دیگر آنتی بیوتیک مصرف می کنند.
فروش بدون نسخه و بدون ضابطه آنتی‌بیوتیک، تولید آنتی‌بیوتیک های تقلبی یا زیر استاندارد و سهولت مسافرت به اقصی نقاط دنیا نقش مهمی در گسترش مقاومت به آنتی بیوتیک دارد
ایران یکی از کشورهایی است که با تجویز بیش از اندازه این داروها روبروست و مصرف آنتی‌بیوتیک در این کشور تقریبا برابر با کل مصرف آن در اروپاست. بر این اساس، مصرف آنتی‌بیوتیک در ایران ۱۶ برابر استاندارد جهانی است.
برای اینکه ابعاد قضیه بهتر روشن شود این گروه تخمین زده در صورتی که وضعیت کنونی ادامه پیدا کند تا سال ۲۰۵۰ هر سال ده میلیون نفر به علت عفونت‌های درمان ناپذیر جان خود را از دست خواهند داد که هزینه جهانی آن به سه تریلیون دلار خواهد رسید.
به عبارت دیگر در ۳۵ سال آینده سیصد میلیون نفر به خاطر عفونت مقاوم به درمان خواهند مرد که تولید ناخالص جهانی را در سال ۲۰۵۰ دو تا ۳.۵ درصد کاهش خواهد داد، یعنی معادل شصت تا صد تریلیون دلار.
در این گزارش چهار روش درمانی که در تمام دنیا به صورت امری روزمره در آمده، به عنوان مثال بررسی شد‌ه‌اند؛ سزارین، تعویض مفصل، شیمی‌درمانی و پیوند اعضا که روی هم چهار درصد تولید ناخالص جهانی را تشکیل می دهند و به شدت به آنتی‌بیوتیک‌ها وابسته هستند.
اگر آنتی بیوتیک ها کارآیی خود را از دست بدهند، در ۳۵ سال آینده فقط در همین چهار عرصه،۱۲۰ تریلیون دلار به اقتصاد جهانی لطمه خواهد خورد. اگر دیگر آثار منفی مقاومت به آنتی بیوتیک هم به حساب آورده شود این رقم سر به ۲۱۰ تریلیون دلار خواهد زد.
این گزارش در پایان هشدار داده که از دست رفتن دستاوردهای پزشکی بشر در سال‌های اخیر غیر قابل بخشش خواهد بود و باید با سرمایه گذاری در زیر ساخت ها، اقدام هماهنگ بین المللی و تولید داروهای جدید با این خطر مبارزه کرد: "این بحران جهانی در شرف وقوع است اما با اقدام فوری می شود جلوی آن را گرفت."


باکتری‌هایی که به نحوی نگران‌کننده به آنتی بیوتیک مقاوم شده‌اند
ای‌کلای
کلبسیلا
استافیلوکوک طلایی


سه عفونتی که به نحوی نگران‌کننده به درمان مقاوم‌تر می‌شوند
سل
ایدز
مالاریا
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
پردیس ثابتی، محقق برجسته ابولا

http://postimage.org/
در بخشی فقیر و ویران از شهر، ساختمانی آجری و دو طبقه وجود دارد که زمانی مرکز توزیع آب‌جوی «بادوایزر» بوده و حالا پرنفو‌ذترین کارخانه تحلیل و تجزیه ژ‌ن‌ها و ویروس‌ها است.
این جا در یک بازه معین زمانی‌، ۱۰ هزار لوله کوچک آزمایشگاهی که حامل چند قطره مایع حاوی ژ‌ن هستند، توسط شش مهندس پردازش می‌‌شوند؛ مهندسانی که ۲۴ ساعت در روز و ۳۶۵ روز در سال کار می‌‌کنند. کار آن‌ها در اتاقی بزرگ است با ۵۰ دستگاه هر کدام به اندازهٔ یک ماشین ظرف شویی.
این ماشین‌ها داده‌ها را بر یک نمایش گر کامپیوتری، به شکل یک فهرست طولانی نشان می‌‌دهند. داده‌ها به صورت حروفی هستند که ژ‌ن ها را می‌‌سازند. یعنی‌ اگر ژ‌ن ها متعلق به یک انسان باشند، ۳ میلیارد حرف روی نمایش گر می‌‌افتد. ۶۴ مهندس نمونه‌ها را برای تحلیل و تجزیه ژ‌ن‌ها آماده می‌‌کنند.
تمام این‌ها در خدمت پژوهش‌گرانی است که در «مؤسسه براد» (Broad Institute)، مرکز مجلل و باشکوهی برای مطالعات ژنتیک کار می‌‌کنند. ساختمان این مرکز کمی‌ آن طرف تر از کارخانه قرار گرفته است. مؤسسه براد که مرکزی است برای تعیین توالی «دی ان ای»‌، برای پروژه بین المللی «۱۰۰۰ ژنوم» (the 1000 Genomes Project) کار و تحقیق کرده است.
در این برنامه تحقیقاتی‌، ژ‌ن هزاران انسان از سراسر دنیا مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته و توالی دی ان ای‌‌ های میکروب‌هایی‌ مثل «تب دنگی»، «مالاریا» و «ویروس نیل غربی» و نیز توالی‌های ژنتیکیِ حیوان‌هایی‌ مانند شامپانزه تعیین شده است.
در همین جا است که دانشمندان مؤسسه براد به روی ابولا و بیماری مهلک مشابه ای به نام «تب لاسا» (Lassa) تحقیق می‌‌کنند، نمونه‌های آزمایش شده را به مراکز مختلف می‌‌فرستند و از آن چه مدیر این مرکز، «اندرو جی. هالینگر» (Andrew J. Hollinger)، «تعیین فوری توالی ژنتیکی» نام برده، سود می‌‌جویند تا کار‌های حیاتی‌ و عاجل خود را در مورد بیماری هایی که آفریقا را به نابودی می‌‌کشاند، پیش ببرند.
«گروه تحقیقاتی‌ ابولا و لاسا» به سرپرستی «پردیس ثابتی» می‌‌خواهد بداند که این ویروس‌ها چه گونه موجود‌اتی‌ هستند. آیا وقتی‌ انسان‌ها را آلوده می‌‌کنند، تغییر شکل می‌‌دهند؟ آیا برخی از آن ها مهلک تر هستند؟ می خواهد دربارهٔ ژنتیک مبتلایان به این ویروس‌ها بداند واین که آیا بعضی‌ افراد به دلیل ساختار ژنتیکی خود مقاوم تر و یا حتی مصون هستند؟
این تحقیق نمادی است از مسیرهایی تازه در خدمات بهداشت عمومی‌ که از روش‌های کارآ و مؤثر ژنتیکی سود می جویند و آن‌ها را روی افراد مختلف در سراسر دنیا به کار می بندند.
هدف اصلی‌ این است که تصویری کامل و دقیق از این بیماری‌ها، وقتی‌ به شکل اپیدمی در می‌‌آیند، به دست داده شود. وقتی‌ پزشک‌ها به چنین داده‌هایی‌ مجهز شوند، بهتر و آسان تر می‌‌توانند جلوی این بیماری‌های همه گیر را بگیرند. پژوهش گران نیز می‌‌توانند به سرنخ‌هایی‌ برای درمان و پیش گیری آن‌ها دست یابند.
این گروه در یکی‌ از اولین تحقیقات خود خاستگاه اپیدمی ابولا را مراسم تشییع جنازه‌ای در سیرالئون، در ماه می امسال اعلام کردند که در آن ۱۴ زن آلوده شدند. یکی‌ از کسانی‌ که در آن مراسم بود، خود را پس از چند ساعت رانندگی‌، از روستایی که مراسم در آن برگزار می شد به بیمارستان «کِنِما» (Kenema) رساند.
دکتر ثابتی می‌‌گوید: «مورد اول قابل کنترل بود.»
ولی‌ چند هفته پس از مراسم تشییع جنازه، این واهمه وجود داشت که مبادا ویروس به شکل یک بیماری همه گیر شیوع یابد. این واهمه به حقیقت تبدیل شد. به گفته دکتر ثابتی، ویروس مثل یک طوفان به سمت این کشور خیز بر می‌‌داشت.
سازمان بهداشت و درمان سیرالئون متخصصانی را به آن روستای دورافتاده فرستاد تا منشأ بیماری را پیدا کنند و ببینند چه کسانی‌ در مراسم تشییع جنازه شرکت کرده و با چه کسانی‌ در تماس بوده اند.
تیم‌ تحقیقاتی،‌ ۱۴ نفر را مبتلا به ابولا می‌‌یابند. ۳۵ نفر دیگر هم با این که نتیجه آزمایش ها منفی نشان می داده، در معرض ابتلا به این ویروس بوده اند و حتی برخی نشانه ها را هم با خود داشتند.
آیا واقعاً هیچ ویروسی در بدن این گروه نبوده؟ این جا است که پای تعیین توالی ژنتیکی به میان می‌‌آید.
دکتر ثابتی می‌‌گوید: «دولت سیرالئون می‌‌خواست بداند که آیا این ۳۵ نفر واقعاً به ویروس مبتلا نبودند یا این که آزمایش نتوانسته بود ویروس ابولا را تشخیص دهد.»
خون این افراد به مؤسسه براد فرستاده شد و تمام بخش‌های ویروسی آن از نظر ژنتیکی تعیین توالی شدند. این ۳۵ نفر آلوده به ابولا نبودند ولی‌ آزمایش، ویروس را در خون آن ۱۴ نفری که بیمار بودند پیدا کرد.
گروه تحقیقاتی‌، ساختار ژنتیکیِ ویروس‌های ابولا را در ۷۸ بیماری که در چند هفته اول شیوع بیماری در سیرالئون مبتلا شدند مورد بررسی‌ دقیق قرار داد و متوجه شد که ویروس به طور مدام تغییر شکل می‌‌داده است.
این به نوبه خود این سؤال را مطرح کرد که آیا ویروس می‌‌تواند از رته هوا نیز منتقل شود یا خیر. دکتر ثابتی می‌‌گوید:«این جهش‌های ژنتیکی‌ چندان جای تعجب ندارد چون این مشخصه خیلی از ویروس‌ها است. ولی‌ این چیزی است که باید همیشه مراقبش باشیم.»
برای آن که ویروس بتواند از راه هوا منتشر شود، احتمالاً باید در مراحل زیادی تغییر شکل یابد. ولی‌ دکتر ثابتی می گوید:«هر یک تغییر، خودش خیلی می شود. بنابراین، باید هرچه سریع تر جلویش را بگیریم.»
تعدادی از افرادی که در معرض ابتلا به ابولا بوده اند، مریض شدند و بعد مردند. ولی‌ دیگرانی هم بوده اند که در معرض آن قرار گرفته اند ولی‌ یا اصلاً آلوده نشدند و یا اگر هم شدند، بهبود یافتند. برای توضیح این پدیده، محققان باید ژ‌ن‌های خودِ بیماران را هم مطالعه کنند. این پروژه چندان آسان نیست. دکتر ثابتی می‌‌گوید در سیرالئون، مردم نمی‌‌خواهند که محققان سلول‌های افراد مرده را مورد آزمایش قرار دهند:«هدف ما فقط این است که با دقت به روی این مسایل کار کنیم. نمی‌‌خواهیم به یاد و خاطره رفتگان بی‌ احترامی شود.»
دکتر ثابتی و همکارانش علاوه بر ابولا، در مورد لاسا هم تحقیق می‌‌کنند و همین سؤال‌ها را در مورد این ویروس نیز مطرح ‌‌کرده اند.
ویروس لاسا بسیار از ویروس ابولا شایع تر است ولی‌ هر دو بیماری نشانه های مشترک زیادی دارند؛ تب، استفراغ و در بعضی‌ موارد خون‌ریزی.
لاسا هم می‌‌تواند پیامدهای مرگ‌باری داشته باشد؛ تنها ۱۶ درصد مبتلایانی که به بیمارستان های سیرالئون راه یافته بودند، جان سالم به در بردند. لاسا بر خلاف ابولا، مغز را عفونی‌ می‌‌کند و به همین دلیل، بیش تر بازماندگان با آسیب هایی عصبی مانند ناشنوایی، گیجی، نداشتن تعادل و یا مشکلاتی روانی‌ دست و پنجه نرم می‌‌کنند.
علاقه دکتر ثابتی به لاسا به هفت سال پیش بر می گردد؛ پیش از آن که ابولا به یک اپیدمی تبدیل شود و نیز هزینه های دانشِ تعیینِ توالیِ ژنتیکی تا این حد پایین بیاید و سرعتش تا این اندازه بالا برود.
دکتر ثابتی تصمیم گرفته بود توالی‌هایی‌ دی ان ای آدم‌های گوناگون را از سراسر دنیا بررسی‌ کند. او یک سؤال ساده در ذهن داشت: «آیا تغییرهای ژنتیکی‌ جدیدی وجود دارند که در سال‌های اخیر در یک حوزه جمعیتی رشد کرده باشند و بتوانند در مقابل بیماری مقاومت کنند؟»
ایده اصلی این است که اگر یک بیماری به یک حوزه جمعیتی رخنه کند و باعث مرگ و میر شود، آن‌هایی‌ که حامل این نوع تغییر ژنتیکی باشند، زنده می‌‌مانند، تولیدمثل می‌‌کنند و در نتیجه، در یک بازه زمانی‌ سریع، یک تغییر ژنتیکی‌ خوب اتفاق می‌‌افتد و رشد می‌‌کند.
دکتر ثابتی یک مورد از این تغییرات را در نیجریه مشاهده کرده است. رشد این ژن آن قدر سریع بوده که ۳۴ درصد جمعیت از آن برخوردار شده بودند. این ژ‌ن، با نام «بزرگ» (LARGE)، حدود ۱۰ تا ۵۰ بار بزرگ تر از ژ‌ن‌های دیگر بود. نقش ژ‌ن بزرگ امروزه کاملاً شناخته شده است. این ژ‌ن میزان پروتئین را بر سطح سلول‌هایی‌ که ویروس از آن به عنوان ورودی استفاده می‌‌کند، تعدیل می‌‌کند.
تیم تحقیقاتی‌ دکتر «مایکل بی‌. ای‌. الدستون» (Michael B. A. Oldstone) و همکارانش در مؤسسه پژوهشی «اسکریپس» (Scripps) به این نتیجه رسیده اند که با حضور بزرگ، لاسا نمی‌‌تواند وارد سلول شود.
آیا این تغییری که دکتر ثابتی در ژن بزرگ در میان این تعداد زیاد از اهالی نیجریه پیدا کرده بود، می‌‌تواند باعث شود که ویروس لاسا به سختی بتواند این افراد را آلوده کند؟
لاسا هزار سال است که در نیجریه به سر می برد. اگر جهش ژنتیکی‌ یاد شده این توانایی را دارد که مردم را از لاسا در امان دارد، چه گونه دکتر ثابتی می‌‌تواند این توانایی‌ را اثبات کند؟
او به توالی‌های دی ان ای‌ اهالی سیرالئون نگاهی‌ انداخت؛ لاسا ۱۵۰ سال پیش به این کشور پا گذاشت. در آن زمان تنها 10 درصدِ جمعیت از ژ‌ن بزرگ برخوردار بودند.
این جهش ژنتیکی‌ در دیگر نقاط جهان ناشناخته مانده بود. دکتر ثابتی حدس می‌‌زند که شاید این جهش بتواند در مقابل بیماری ایستادگی کند. برای تایید این حدس، باید داده‌های خود را گسترش می‌‌داد. او هم ژ‌ن آدم‌هایی‌ را مطالعه کرد که به لاسا مبتلا بودند و هم ژ‌ن آن‌هایی‌ را که درست مثل گروه اول در معرض لاسا قرار گرفته ولی‌ در مقابل ویروس از خود مقاومت نشان داده بودند. از مقایسه این دو گروه توانست دریابد که ژ‌ن بزرگ با مقاومت در مقابل بیماری رابطه‌ دارد.
البته دست یابی به نتایج قطعی و کلی دشوار است و پروژه هم چنان در مرحله تکامل قرار دارد. ولی‌ تا به امروز، بر اساس مجموعه آماری نسبتاً کوچکی، به نظر می‌‌رسد که ژ‌ن بزرگ از نقش بازدارنده برخوردار است.
دکتر ثابتی نخستین کسی‌ نبوده که در مورد لاسا دست به تحقیق زده؛ سال‌ها گروه کوچکی از محققان ئر مورد این بیماری پژوهش می‌‌کرده اند ولی‌ به فن آوریِ سریع تعیین توالی دسترسی‌ نداشته اند.
به گفته دکتر «جوزف بی‌. مک کرمیک» (Joseph B. McCormick) از دانشگاه تگزاس، این موضوع در سال‌های دهه ۱۹۶۰ توجه جهان را به خود جلب کرد؛ وقتی‌ بعضی‌ از میسیونر‌های امریکایی به این بیماری مبتلا شدند و از دنیا رفتند.
دکتر ثابتی می گوید:«لاسا هر ساله صدها و بلکه هزاران نفر را به کام مرگ می‌‌کشد.»
او نگران است؛ ویروس از راه ادرار موش منتقل می‌‌شود و در حد فاصل زمستان تا بهار شیوع پیدا می‌‌کند؛ یعنی درست زمانی‌ که موش‌ها به خانه‌های مردم پناه می‌‌برند: «همه به طرز کورکورانه‌ای روی ابولا متمرکز شده اند و لاسا و دیگر بیماری‌های عفونی‌ را در بسیاری از نقاط جهان مورد آزمایش قرار نمی‌‌دهند. مشکل اصلی‌ با لاسا و ابولا این است که باید پا به پای گسترش ویروس‌ها دوید. به بیانی دیگر، باید راهی‌ سریع و صحیح برای تعیین توالی‌های ژنتیکیِ ویروس‌های لاسا و ابولا از نمونه‌های خون افراد پیدا کرد.»
پنج سال طول کشید که گروه مؤسسه براد این آزمایش خون را طراحی‌ کرد و گسترش داد. در نمونه‌های خونی، ویروس بسیار اندکی‌ وجود دارد چون در گرمای مناطق حاره ای، معمولاً خون در شرایطی نگه داری می‌‌شود که با شرایط آرمانی‌ فاصله دارد و محققان پیش از آن که نمونه خون را آزمایش کنند، باید اول تمام ویروس ها را در آن از بین ببرند. ولی‌ مواد شیمیایی‌ که ویروس‌ها را از میان می‌‌برد، تشخیص ویروس مورد نظر را بیش از پیش سخت می‌‌کند.
دکتر ثابتی می‌‌گوید: «سال گذشته بود که روش ما عملاً به بار نشست.» حالا گروه تحقیقاتی‌ِ مؤسسه براد مشغول تحقیق در این مورد است که چه گونه تغییرات و نوسانات در توالی‌های ژنتیکی بر روند ابتلا به ویروس اثر می‌‌گذارند و نیز این که ویروس‌ها با چه سرعت و سهولتی از راه پیدا کردنِ رد پای ژنتیکیِ نسل های ویروسی منتشر می شوند.
ثابتی می‌‌افزاید: «صد‌ها تغییر ژنتیکی در افراد روی می‌‌دهد. می‌‌توانیم شکل گیری تغییر‌های جدید را ببینیم و این به درک ما از انتقال اطلاعات ژنتیکی کمک می‌‌کند.»
به گفته او، کارِ گروه تحقیقی زیر نظر وی به گسترش روش‌های تشخیص بیماری‌ها و نیز واکسن‌ها و درمان‌های گوناگون کمک می‌‌کند.
ولی‌ این تحقیقات باید نتایج مستقیمی در زندگی هر روزه داشته باشند. خیلی از کسانی‌ که تب یا اسهال و استفراغ دارند می‌‌توانند با یک تشخیص ساده به راحتی‌ درمان شوند. خیلی از درمانگاه‌ها نمونه‌های خون افراد را برای آزمایش ابولا به آزمایشگاه‌ها می‌‌فرستند ولی‌ کسانی‌ را که به لاسا مبتلا هستند، مرخص می‌‌کنند و به آن‌ها می‌‌گویند مشکل شما ابولا نیست. این حرف چندان کمکی‌ به بیمار نمی‌‌کند.
دکتر ثابتی می‌‌گوید: «هفت سال پیش پیشنهاد یک تحقیق ژنتیکی را در مورد ابولا مطرح کردم.»
ولی‌ شدنی نبود. آن زمان تعداد مبتلایان خیلی کم بود. متأسفانه وضع الان فرق کرده است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
رستوران‌های اروپا 'باید' مشتریان را از وجود مواد آلرژی‌زا در غذاهای خود آگاه کنند

اتحادیه اروپا مقررات جدیدی را وضع کرده است که بر اساس آن رستوران ها و کلیه اغذیه فروشی‌ها در سراسر این اتحادیه موظفند مشتریان را از وجود انواع مواد آلرژی زا در غذاهای خود آگاه کنند.
صاحبان رستوران ها باید در مورد ۱۴ نوع ماده آلرژی زا در غذاهای خود به مشتریان اطلاع دهند.
انواع موجودات دریایی، آجیل، شیر، کرفس، گلوتن، دانه سویا، گندم و تخم مرغ از دسته غذاهایی هستند که مشتریان باید از وجود آنها در غذاها در اغذیه فروشی ها با خبر شوند.
اجرای قانون جدید از فردا، شنبه ۱۳ دسامبر آغاز می شود و شامل نانوایی، شیرینی پزی، کافه و حتی غذاهای آماده که در سوپرمارکت ها به فروش می رسد نیز می شود.
احتمال پرداخت جریمه برای متخلفان نیز وجود دارد.
بر اساس آمار آکادمی آلرژی در اروپا، بیش از ۱۷ میلیون نفر در سراسر اروپا از آلرژی به مواد غذایی رنج می برند.
تنها در بریتانیا حدود ۲ میلیون نفر آلرژی غذایی دارند.
از این میان، سالانه حدود ۵ هزار نفر به دلیل داشتن آلرژی شدید راهی بیمارستان می شوند و حدود ۱۰ نفر از آنان جان خود را از دست می دهند.
کارشناسان پزشکی می گویند بیشتر موارد مرگ و مراجعه به بیمارستان قابل پیشگیری هستند زیرا در بسیاری از موارد به آنها اطلاعات غلط داده می شود.
طبق مقررات جدید باید به مشتریان گفته شود که در غذاهای موجود در اغذیه فروشی ها چه نوع مواد آلرژی زایی وجود دارد.
صاحبان رستوران ها و اماکن فروش مواد غذایی می توانند خودشان شیوه اطلاع رسانی را انتخاب کنند.
آنها می توانند از طریق صحبت با مشتریان، چاپ اطلاعیه و یا برچسب روی بسته بندی غذاها این اطلاعات را در دسترس عموم قرار دهند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
صفحه  صفحه 47 از 62:  « پیشین  1  ...  46  47  48  ...  61  62  پسین » 
علم و دانش

Medical News | اخبار پزشکی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA