انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 49 از 62:  « پیشین  1  ...  48  49  50  ...  61  62  پسین »

Medical News | اخبار پزشکی


مرد

 


نوزادان مادران معتاد دچار چه مشکلاتی می‌شوند؟


متخصصان اسکاتلندی اظهار داشتند نوزادان متولد شده از مادران معتاد به مصرف موادمخدر به لحاظ رشد جسمی، مهارتی همچنین قدرت بینایی بیشتر دچار مشکل می‌شوند.

به گزارش سرویس «سلامت» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، متخصصان اسکاتلندی با بررسی 80 نوزاد دریافتند آنان در تست‌های مربوط به تعامل اجتماعی، هماهنگی و مهارت‌های حرکتی عملکرد ضعیف‌تری دارند.

به گفته محققان، یافته‌های این بررسی بسیار نگران‌کننده است و نوزادان متولد شده از مادران معتاد باید به طور کامل مورد کنترل و معاینه قرار گیرند. هرچند کارشناسان سلامت کودک معتقدند عدم مراقبت صحیح از این کودکان موجب بروز چنین مشکلاتی در آنان می‌شود.

متخصصان در بررسی‌های پیشین خود دریافته بودند نوزادان متولد شده از مادران معتاد به مصرف موادمخدر که در دوران بارداری از این مواد استعمال می‌کنند دور سر کوچکتری دارند.

دکتر «هلن مستیئر» محقق ارشد این مطالعه جدید از گلاسگو گفت: این بررسی در نوع خود منحصر بوده زیرا یک تعداد نوزاد حداقل برای مدت شش ماه مورد بررسی قرار گرفته و اطلاعات کامل در مورد نوع ماده مصرفی مادرانشان در طول بارداری جمع‌آوری شد.

متهمان با بیان اینکه دور سر نوزادان متولد شده از مادران معتاد نسبت به نوزادان دیگر کمتر بوده، اظهار داشتند: هرچند در شش ماهگی این تفاوت سایز از بین می‌رود.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی، همچنین در این بررسی مشخص شد 40 درصد این کودکان تا شش ماهگی به لحاظ قدرت بینایی دچار مشکلاتی بوده‌اند که ناشی از بیماری به نام «نیستاگموس» است.
نمیدونم چکار کنم ؟!!!
     
  
مرد

 


مخالفت انجمن داروسازان با تاسیس داروخانه‌های مستقل گیاهی


عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ضمن اعلام مخالفت انجمن با راه اندازی داروخانه‌های گیاهی به تشریح علل آن پرداخت.

حمید خیری در گفت و گو با خبرنگار سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در مورد مباحث اخیر مطرح شده در مورد راه اندازی داروخانه‌های گیاهی مجزا از داروخانه های موجود گفت: در گذشته نیز اعلام کردیم انجمن داروسازان ایران با ایجاد داروخانه‌های گیاهی به طور مجزا از داروخانه‌های موجود با دلایلی که از قبل اعلام شده مخالف است. نه اینکه با توزیع داروهای گیاهی مخالف باشد بلکه با توزیع داروهای گیاهی موافقیم و اعتقاد داریم بایستی این کار صورت بگیرد اما نه با ایجاد داروخانه مجزایی به نام داروخانه گیاهی.

وی در تشریح علت مخالفت انجمن با بیان اینکه داروی گیاهی از نظر تعداد محدود هستند و اگر یک داروخانه‌ای بخواهد تحت عنوان داروخانه گیاهی در کنار داروخانه معمولی ایجاد شود بعد از مدتی به دلیل محدودیت در تعداد داروهای گیاهی ترنول اقتصادی معقولی نخواهد داشت گفت: در صورت ایجاد داروخانه گیاهی مجزا، این داروخانه‌ها عملا بعد از یک مدت ناگزیر خواهند بود تا داروهای غیرگیاهی و شیمیایی را هم وارد داروخانه خود کنند.

وی با تاکید بر اینکه که دارو می‌تواند منشا گیاهی، شیمیایی و یا حیوانی داشته باشد ادامه داد: بنابراین خوب است که در دل داروخانه‌های موجود داروخانه‌های گیاهی نیز وجود داشته باشد همانطور که در حال حاضر در داروخانه‌های فعلی داروهای گیاهی را هم ارائه می‌دهیم. در نتیجه ایجاد داروخانه گیاهی به صورت مجزا عملا معقول نخواهد بود و اگر چنین داروخانه‌ای عملا ایجاد شود در آینده باعث ورود مکمل‌ها به این داروخانه‌ها شده و مسلما دکترهای داروساز حق خود می‌دانند که داروهایی با منشا شیمیایی هم ارائه دهند. در نتیجه این کار، در کنار یک داروخانه،‌داروخانه دیگری را ایجاد کردیم در حالیکه ایجاد داروخانه بر اساس تناسب جمعیت و بر اساس فاصله و مبانی و آیین نامه‌های خاصی ست که وزارت بهداشت تعیین کرده و عملا تمام این مسائل به هم می‌خورد.

به گفته خیری، البته انجمن داروسازان مخالفت خود را با راه اندازی این داروخانه‌ها فقط از نظر اقتصادی مطرح نمی‌کند. بلکه باید داروهای گیاهی که موجود هستند با تجدید نظر در قیمت و بسته بندی آنها در داروخانه‌های موجود ارائه شوند. کما اینکه امروز هم مردم داروهای گیاهی را از داروخانه‌های موجود دریافت می‌کنند و چقدر خوب است که وزارت بهداشت بر ممنوعیت فروش دارو در عطاریها تمرکز کند تا این داروها را از طریق داروخانه در اختیار مردم قرار دهد.

عرضه داروهای گیاهی باید از عطاری ها برچیده شود

خیری ضمن انتقاد از عرضه داروهای گیاهی در عطاری‌ها اظهار کرد: ما باید مروجین ارائه داروهای گیاهی باشیم تا این داروها از این حالت که در عطاری‌ها عرضه می‌شود خارج شود. غالبا در عطاری‌ها نسخه پیچیده می‌شود که این منطقی به نظر نمی‌آید.

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان نتایج مثبت برچیده شدن عرضه داروهی گیاهی از عطاری ها و ارائه آنها در ساختار داروخانه ها را برشمرد و گفت: نتیجه مثبت این کار این است که اولا با توجه به اینکه داروساز در دوران تحصیل دوره‌های داروهای گیاهی را گذرانده و در مقابل ارائه داروهای گیاهی مسئول است اگر در ارائه‌ی دارو اشتباهی انجام دهد باید در بسترهایی مثل نظام پزشکی و وزارت دادگستری پاسخگو باشد. عملا ارائه چنین داروهایی در عطاری‌ باعث می‌شود که کسی پاسخگو نباشد و مسئولیت نمی‌پذیرد.
نمیدونم چکار کنم ؟!!!
     
  
مرد

 


«پرخوریِ استرسی» لذتی ندارد


استرس مدت‌هاست که به عنوان فاکتور مهمی در رفتارهای غیرارادی شناخته شده و افراد را ترغیب می‌کند تا در خوردن و نوشیدن زیاده‌روی کنند.

به گزارش سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هرچند برخی افراد تصور می‌کنند که پرخوری در مواقع اضطراب لذت بیشتری دارد اما نتایج مطالعات اخیر عکس این قضیه را نشان می‌دهد. متخصصان دانشگاه ژنو دریافتند در حالی که استرس تمایل فرد را به مصرف خوراکی به عنوان پاداش افزایش می‌دهد اما باعث نمی‌شود فرد از خوردن، بیش از مواقع دیگر لذت ببرد.

متخصصان برای رسیدن به این نتیجه نوع انسانی تست «پاولف» را مورد استفاده قرار دادند. تست پاولف در حیوانات برای اندازه‌گیری سطح استرس، رضایت و تمایل آنها استفاده می‌شود. به منظور سازگار کردن این تست برای استفاده روی انسان متخصصان از شرکت‌کنندگان درخواست کردند تا علاقه فردی‌شان در مورد شکلات را بازگو کنند.

سپس این افراد به دو گروه تقسیم شدند. از یک گروه درخواست شد تا برای یک مدت طولانی دست خود را داخل آب یخ نگه دارند که ایجاد کننده وضعیت استرس‌زاست. همچنین از گروه دوم درخواست شد تا دستشان را داخل آب گرم نگه دارند. سپس از آنان درخواست کردند تا برای استمشام بوی شکلات دستگیره‌ای را فشار دهند و مشخص کنند که از استشمام بوی آن چه حسی پیدا می‌کنند. نتایج نشان داد افراد پراسترس به منظور به دست آوردن فرصت و شانس استشمام بوی شکلات سه برابر انرژی بیشتری به کار می‌گرفتند، هرچند میزان لذتی که هر دو اعضای این گروه داشتند تفاوتی مشاهده نشد.

به گزارش ایسنا به نقل از مدیکال دیلی، «ایوا پول»، متخصص ارشد این مطالعه از دانشگاه ژنو گفت: اکثر افرادی که شرایط پراسترس را تجربه می‌کنند تمایل بیشتری به مصرف مواد خوراکی همچون شکلات دارند و حتی باعث می‌شود خود در نیمه‌های شب برای خرید آن به فروشگاه مراجعه کنند اما چنین رفتاری به این مفهوم نیست که آنها از خوردن شکلات لذت بیشتری می‌برند.
نمیدونم چکار کنم ؟!!!
     
  
مرد

 


«سلامت» باز هم در برزخ بی‌پولی


رییس کل سازمان نظام پزشکی ضمن آسیب‌شناسی و تحلیل بودجه نظام سلامت در سال 94 بر لزوم اصلاح و ترمیم اعتبارات نظام سلامت در بخش‌های مختلف تاکید کرد و گفت: جهت استمرار برنامه‌های دولت در حوزه سلامت، این حوزه در سال آینده بیش از هر زمان دیگری نیازمند منابع مکفی و پایدار است؛ منابعی که در حوزه سلامت به حیطه وصول درآید و تحقق آنها با هاله‌ای از ابهام روبرو نباشد.

دکتر علیرضا زالی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ضمن اشاره به برنامه‌های نوین سلامت در کشور، در ارزیابی از وضعیت اعتباری نظام سلامت در بودجه 94 گفت: بحث پایداری منابع و اعتبارات حوزه سلامت که عمدتا از بخش عمومی و منابع حاکمیتی حاصل می‌شود، یکی از دغدغه‌های همیشگی نظام سلامت بوده است. در سنوات گذشته و حداقل در یک بازه زمانی دو دهه‌ای، نظام سلامت کشور با چالش‌های فراوانی در زمینه تامین اعتبارات مکفی و پایدار روبررو بوده و این امر سبب شده که همواره زخم عمیق و کهنه کمبود اعتبارات، مانع تحقق بسیاری از برنامه‌های نوین و روزآمد حوزه سلامت کشور باشد.

وی اقدامات انجام شده در حوزه سلامت در سال جاری را مورد اشاره قرار داد و گفت: در سال 93 چندین اتفاق مهم را در حوزه سلامت کشور شاهد بودیم که شاید مهم‌ترین آن سند فرادستی و مترقی تحت عنوان سیاست‌های کلان نظام سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری است که بی‌تردید به عنوان نقشه راه اصلی در حوزه سلامت باید مورد توجه ویژه قرار گیرد. این سند فرادستی دو کاربست بسیار مهم دارد؛ اولین کاربرد آن تبلور مفاد این سند علمی و مترقی در برنامه‌های توسعه کشور خواهد بود. بنابراین برنامه توسعه ششم در حوزه سلامت باید با تاسی از مفاد این سند طراحی شود. نکته مهم نیز آن است که بودجه‌ریزی حوزه‌های مختلف کشور و از جمله حوزه سلامت باید با نگاهی عمیق به مبانی مفاد مندرج در سند ابلاغی مقام معظم رهبری صورت گیرد.

رییس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به معضلات نظام سلامت در سنوات گذشته افزود: یکی از معضلاتی که طی سال‌های اخیر مشکلات زیادی را متوجه مردم کرده و همچنین بخش‌ دولتی ارائه‌دهندگان خدمات را با چالش‌های فراوانی روبرو کرده بود، اولا پایین بودن قدر مطلق منابع سلامت کشور، ثانیا پایین بودن تقسیم به نسبت منطقی منابع حوزه سلامت از منابع عمومی و ثالثا عدم ثبات و پایداری منابع در این حوزه بوده است. به همین دلیل در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری به تامین اعتبارات مکفی و در عین حال پایدار برای نظام سلامت به صراحت اشاره شده است.

دکتر علیرضا زالی

وی در این باره افزود: بنابراین با توجه به اینکه نظام سلامت کشور در سال 93 تغییرات متعدد و شگرفی را تجربه کرده و مبنای سیاستگذاری دولت در حوزه سلامت در دو محور راهبردی کاهش پرداخت از جیب مردم و ساماندهی ارائه خدمات در بخش‌های دولتی استوار بوده، بنابراین برای استمرار این دو هدف مهم از برنامه‌های حوزه سلامت، باید تامین منابع معتبر، مکفی و پایدار هم به عنوان یک راهبرد اصلی مورد توجه ویژه قرار گیرد.
نمیدونم چکار کنم ؟!!!
     
  
مرد

 


تغییرات پتاسیم خون را جدی بگیرید

یک فوق تخصص کلیه کودکان با بیان اینکه بیماری‌های‌ مزمن‌ کلیه‌ همراه‌ با نارسایی‌ کلیه،‌ باعث کاهش یا افزایش پتاسیم خون می‌شود، تاکید کرد: کلیه، اولین اندام تنظیم کننده تعادل پتاسیم در بدن به شمار می‌رود، چرا که 80 درصد پتاسیم، به طور روزانه توسط کلیه‌ها و از طریق ادرار از بدن دفع می‌شود.

دکتر نسرین اسفندیار در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه علوم پزشکی تهران، با اشاره به اینکه برای حفظ تعادل پتاسیم، کلیه‌ها باید سالم باشند، گفت: پتاسیم در انقباض سلول‌های مقابله عضلانی و پاسخ دهی عصبی اهمیت بسزایی دارد و برای حفظ پتاسیم در محدوده طبیعی، کلیه با بازجذب مجدد پتاسیم یا ترشح آن در ادرار عمل می‌کند.

وی در ادامه افزود: بررسی شرح حال کودک، میزان رشد و تغذیه کودک، میزان و نحوه مصرف داروها، سابقه خانوادگی، انجام آزمایش‌های اندازه‌گیری میزان انواع الکترولیت‌ها و گازهای خون برای تعیین علت اختلالات پتاسیم ضروری است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تصریح کرد: در معاینه فیزیکی اندازه‌گیری فشارخون بیمار بسیار حائز اهمیت است، چرا که در برخی موارد کاهش پتاسیم با فشارخون بالا همراه است. ضعف‌ و فلج‌ و ضربان‌ قلب‌ نامنظم‌ و سریع نیز هنگام کاهش‌ پتاسیم‌ شدیدتر از افزایش‌ پتاسیم‌ بروز می‌کند.

اسفندیار خاطر نشان کرد: درمان‌ اختلالات پتاسیم‌ اغلب در منزل‌ با رژیم‌ غذایی‌ یا مکمل‌های‌ پتاسیم‌ امکان‌پذیر است‌، ولی‌ در موارد کمبود یا ازدیاد شدید پتاسیم‌، بستری شدن‌ در بیمارستان‌، جهت‌ درمان‌ وریدی‌ لازم است. در صورتی‌ که‌ بیمار داروهای‌ ادرارآور مصرف‌ می‌کند، دوستان‌ و خانواده‌ وی‌ باید طریقه‌ احیای‌ قلبی‌ - ریوی را برای‌ مواقع‌ ضروری‌ بیاموزند.

این فوق تخصص کلیه کودکان در پایان تاکید کرد: در صورت وجود اختلالات پتاسیم باید از بیمار آزمایش مربوطه به عمل آید تا تاثیر این اختلالات بر عملکرد قلب بررسی شود که در صورت وجود تغییرات الکتروکاردیوگرافی، درمان سریع‌تر این اختلالات ضروری است.‌
نمیدونم چکار کنم ؟!!!
     
  
مرد

 

سخنگوی کمیسیون بهداشت در گفت و گو با فارس اعلام کرد
افزایش ۱۰ هزار میلیارد تومانی بودجه وزارت بهداشت/۱۳۵۰ میلیارد تومان مالیات سیگار به وزارت بهداشت می‌آید


سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: افزایش حدود ۱۰ هزار میلیارد تومانی بودجه وزارت بهداشت که امسال نیز وجود داشت در قانون بودجه سال آینده نیز تکرار و پایدار شده است اما انتظار داریم سال آینده این اعتبارات فقط در بخش درمان هزینه نشود و به پیشگیری و بهداشت هم توجه شود.
خبرگزاری فارس: افزایش ۱۰ هزار میلیارد تومانی بودجه وزارت بهداشت/۱۳۵۰ میلیارد تومان مالیات سیگار به وزارت بهداشت می‌آید

محمد حسین قربانی در گفت و گو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس افزود: یکی از شاخص های مهم بودجه وزارت بهداشت در سال آینده پایدار شدن بودجه یک درصد ارزش افزوده برای این وزارتخانه است که در لایحه بودجه سال 94 آمده است و با اجرایی شدن آن حدود 3300 میلیارد تومان بودجه پایدار به منابع قبلی وزارت بهداشت اضافه می شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: یکی دیگر از منابع وزارت بهداشت اعتبار 10 درصد از صرفه جویی طرح هدفمندی یارانه هاست که البته در بودجه امسال هم بود و باعث شد که حدود 4500 میلیارد تومان به اعتبارات قبلی وزارت بهداشت در سال جاری اضافه شود.

وی گفت: البته این اعتبار در بودجه وزارت بهداشت در قانون بودجه سال 91 و 92 هم بود اما به طور کامل تخصیص پیدا نمی کرد.

قربانی افزود: اعتبار مهمی که در بودجه وزارت بهداشت در سال آینده اضافه می شود، مالیات بر دخانیات است که بر اساس لایحه بودجه سال آینده با اجرایی شدن آن حدود 1800 میلیارد تومان کسب می شود که 75 درصد آن سهم وزارت بهداشت است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: این ارقام نشان می دهد که بودجه وزارت بهداشت نسبت به گذشته حدود 10 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است که البته بخش مهمی از آن در سال 93 هم وجود داشت و اگر این رقم 10 هزار میلیارد تومانی را در نظر نگیریم بودجه وزارت بهداشت نسبت به بودجه سال 93 حدود 5 درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد:‌ یکی از ضعفهای بودجه نظام سلامت کم توجهی به تحقیق و پژوهش بوده و هست که امیدواریم کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس به افزایش بودجه های این بخش در نظام سلامت توجه کند.

قربانی گفت: بخش مهم افزایش بودجه در سال جاری صرف اجرای طرح تحول سلامت شد که یک اقدام مثبت برای رفع مشکلات حوزه درمان بود اما انتظار مجلس این است که بر اساس وعده های وزارت بهداشت و استراتژی اعلام شده از سوی مسئولان این وزارتخانه سال آینده مقوله بهداشت، پیشگیری از بیماریها و آموزش سلامت به مردم در اولویت قرار بگیرد.

وی افزود: نمی دانم که امسال وزارت بهداشت چقدر اعتبار برای اجرای برنامه های جدید در حوزه بهداشت هزینه کرده است و در این زمینه آماری دقیقی به مجلس ارائه نشده است.

وی اضافه کرد:‌ بر اساس اعلام مسئولان وزارت بهداشت استراتژی این وزارتخانه در سال آینده ارتقای سلامت مردم با توسعه مراکز بهداشتی- درمانی، بهسازی و گسترش خانه های بهداشت، آموزش سلامت به مردم و گسترش خدمات دندانپزشکی برای مردم خواهد بود.

قربانی افزود: کم توجهی به بهداشت یکی از دغدغه های نمایندگان کمیسیون بهداشت مجلس است اما به هر حال رسیدگی به وضعیت آشفته درمان مردم یک ضرورت بود، مردم از خدمات درمانی در بخش دولتی ناراضی بودند و درمان در بخش دولتی به یک جنازه بر زمین مانده تبدیل شده بود که باید یکی می آمد و این جنازه را از زمین بر می داشت.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: با اجرای طرح تحول سلامت سهم پرداخت از جیب مردم در بخش بستری بیمارستانهای دولتی کاهش پیدا کرده است و همین مسئله موجب افزایش رضایتمندی مردم شده است اما کار اساسی برای کاهش پرداخت از جیب مردم در کل نظام سلامت افزایش سرانه بیمه است.

وی افزود: امیدواریم در سال آینده به اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع مطابق قانون برنامه توسعه نیز توجه شود.
نمیدونم چکار کنم ؟!!!
     
  
مرد

 
رئیس مرکز ویروس‌شناسی عنوان کرد
انتقال ابولا از طریق روابط جنسی تا 3 ماه پس از بهبودی/ حساسیت ابولا به وایتکس

رئیس مرکز ویروس‌شناسی با اشاره به حساسیت ویروس ابولا به سفیدکننده‌های خانگی گفت: تا 3 ماه پس از بهبودی امکان انتقال ابولا از طریق روابط جنسی وجود دارد.
خبرگزاری فارس: انتقال ابولا از طریق روابط جنسی تا 3 ماه پس از بهبودی/ حساسیت ابولا به وایتکس

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، سیدعلیرضا ناجی رئیس مرکز ویروس‌شناسی در سمپوزیوم ابولا اظهار کرد: ویروس ابولا می‌تواند از طریق خون، ادرار، مدفوع، بزاق، شیردهی، استفراغ و ارتباط جنسی منتقل شود و در این بین تنها روابط جنسی است که می‌تواند تا 3 ماه پس از بهبودی این ویروس را منتقل کند.

ناجی بیشترین علت ابتلا به این ویروس را خوردن گوشت شکار حیوانات وحشی مانند آهو، گوزن و میمون، انتقال ویروس ابولا از بیماران به کادر پزشکی و ارتباط افراد با وسایل افراد آلوده دانست.

رئیس مرکز ویروس‌شناسی تأکید کرد: تاکنون هیچ گونه شواهد یا اسنادی مبنی بر انتقال ویروس ابولا از طریق آب، هوا، گزش حشرات و غذا به دست نیامده است.

وی خاطرنشان کرد: ویروس ابولا نسبت به برخی مواد ضدعفونی کننده حساس هستند که ساده‌ترین و در دسترس‌ترین آنها سفیدکننده‌ها و ضدعفونی‌کننده‌های خانگی هستند که می‌تواند آنها را به نسبت یک به 10 یا یک به 100 برای تمیز کردن سطوح و نابود کردن ابولا در آن سطوح استفاده کرد.

ناجی تصریح کرد: محلول یک به 10 را باید به مدت 10 دقیقه بر روی سطح مورد نظر و محلول یک به 100 را به مدت 20 دقیقه بر روی سطح مورد نظر نگاه داشت.

رئیس مرکز ویروس‌شناسی جوشاندن و گرم کردن محلول‌ها و نور را از عوامل تضعیف‌کننده و از بین برنده ویروس برشمرد و گفت: این ویروس توسط اشعه ماورای بنفش نیز از بین می‌رود.

وی تصریح کرد: ویروس ابولا تا چند هفته می‌تواند در خون زنده بماند و به طور کلی می‌توان گفت هر چه محیط مرطوب‌تر باشد ویروس مدت زمان بیشتری را زنده خواهد ماند.

ناجی خاطرنشان کرد: این ویروس تا چند هفته در بدن اجساد زنده خواهد ماند و چنانچه دما پایین باشد رطوبت به حد کافی باشد و نور کم باشد این ویروس بیشتر زنده خواهد ماند.


============================

ورود داروی ابولا به بازار در دومین روز سال جدید میلادی

یک متخصص بیماری‌‌های عفونی از یک روش درمانی بیماری ابولا به بازار در دومین روز سال جدید میلادی خبر داد.
خبرگزاری فارس: ورود داروی ابولا به بازار در دومین روز سال جدید میلادی

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان فارس، شروین شکوهی متخصص بیماری‌های عفونی در رابطه با درمان بیماری ابولا گفت: درمان‌های مختلفی با داروهای متفاوت برای درمان ابولا وارد بازار شده‌اند که بسیاری از آنها ناکارآمد بودند اما تحقیقات از موفقیت یک مورد از آنها حکایت دارد.

وی تأکید کرد: 2 روز پیش دارویی وارد بازار شد که مانند فیلتر دیالیز عمل می‌کند یعنی خون وارد فیلتر شده و از طرف دیگر خارج می‌شود که این روش بر روی 6 نفر آزمایش شده است و هر 6 نفر زنده‌ مانده‌اند.

شکوهی خاطرنشان کرد: پیشتر نیز آنتی‌بادی به نام ZMAPP برای 10 نفر ساخته شده بود که پیش از آن بر روی میمون و موش نیز پاسخ مثبت داده بود و توانست 10 نفر را درمان کند اما دیگر در بازار وجود ندارد.

یک متخصص بیماری‌‌های عفونی تأکید کرد: دارویی به نام PKMABOLA نیز وارد بازار شد که بر روی موش و میمون پاسخ مناسب داد ولی در انسان‌های مورد آزمایش سردرد شدید و درد شدید در قفسه سینه ایجاد کرد.

وی در رابطه با تولید واکسن برای ویروس ابولا نیز گفت: این بیماری هیچگونه واکسن تأیید شده‌ای ندارد.
نمیدونم چکار کنم ؟!!!
     
  
مرد

 
نیمی از زنان بالای ۴۵ سال پوکی استخوان دارند/ هر ایرانی سالانه ۴.۵ کیلو نمک می‌خورد

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت مصرف زیاد نمک را عامل فشار خون، پوکی استخوان و سرطان معده دانست و گفت: نیمی از زنان بالای ۴۵ سال و ۹۰ درصد زنان بالای ۷۵ سال از پوکی استخوان رنج می‌برند.
خبرگزاری فارس: نیمی از زنان بالای ۴۵ سال پوکی استخوان دارند/ هر ایرانی سالانه ۴.۵ کیلو نمک می‌خورد

زهرا عبداللهی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، مصرف نمک در ایران را بسیار بالا دانست و گفت: سرانه مصرف نمک در ایران حدود 4.5 کیلوگرم در سال است.

وی ادامه داد: طبق برآوردها، میانگین مصرف روزانه نمک در کشورمان حدود 10 تا 15 گرم، یعنی 2 تا 3 برابر استاندارد جهانی (کمتر از 5 گرم در روز) است.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت با بیان اینکه ایرانیان تقریباً 2 برابر استانداردهای جهانی غذایشان را شور می‌کنند، افزود: مصرف زیاد نمک یکی از مهمترین عوامل خطر در بروز بیماری‌های قلبی - عروقی و پرفشاری خون است.

به گفته وی، آمارها نشان می‌دهند که از هر 380 مورد مرگ و میر در کشور، 135 مورد آن ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی هستند.

عبداللهی تاکید کرد: تحقیقات نشان می‌دهند که شیوع فشار خون بالا در کشورهایی که دریافت بالای نمک دارند بیشتر است و هر قدر میزان نمک مصرفی روزانه در جوامع کمتر باشد، به همان نسبت به شیوع پرفشاری خون کاهش می‌یابد.

وی خاطر نشان کرد: سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که میزان مصرف سدیم در بالغین باید کمتر از 2300 میلی گرم در روز (معادل حدود 5 گرم نمک) باشد.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت یادآور شد: کاهش مصرف نمک تنها به بزرگسالان توصیه نمی‌شود و با توجه به اینکه ذائقه هر فرد از دوران کودکی شکل می‌گیرد، تلاش خانواده در جهت ذائقه سازی سالم در کودکان از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی با اشاره با این موضوع که ذائقه کودکان از اوایل زندگی به غذای کم نمک عادت می‌کند گفت: به غذای کودک زیر یکسال نمک اضافه نکنید تا ذائقه او به غذاهای شور عادت نکند.

عبداللهی با بیان اینکه برخی محصولات مانند سوسیس، کالباس، همبرگر، پیتزا، کنسروها و خیارشور، و نیز تنقلات شور مانند چیپس، انواع فرآورده‌های غلات حجیم شده و انواع سس‌ها، حاوی مقادیر زیادی نمک هستند افزود: بررسی انجام شده نشان می‌دهند در صورتی که افراد تنها 3 گرم از مصرف روزانه نمک خود را کاهش دهند، بیماری‌های قلبی عروقی حدود 50 درصد کاهش خواهند یافت.

نمک؛ مانعی بزرگ برای داشتن اسکلت محکم

وی با اشاره به اینکه حدود نیمی از زنان مسن‌تر از 45 سال و 90 درصد زنان مسن‌تر از 75 سال به بیماری پوکی استخوان مبتلا می‌شوند، گفت: یکی از دلایل پوکی استخوان مصرف زیاد نمک است.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت تأکید کرد: کاهش تراکم توده‌ استخوان ناشی از دریافت زیاد نمک، در زنان یائسه بیشتر از سایر زنان است.

وی ادامه داد: مردان مسن‌ نیز به پوکی استخوان مبتلا می‌شوند که البته میزان ابتلای آنان کمتر از زنان است.

عبداللهی افزود: به طور تقریبی از هر 3 زن یک نفر و از هر 12 مرد یک نفر به پوکی استخوان مبتلا می‌شود.

به گفته وی، پوکی استخوان با کم شدن توده‌ استخوان و نابودی ساختمان بافت استخوان همراه است و به شکستگی استخوان‌ها و افزایش خطر شکستگی لگن، ستون فقرات و مچ دست منجر می‌شود. در پوکی استخوان، استخوان ضعیف می‌شود و با کوچ‌ترین ضربه‌ای دچار شکستگی می‌گردد.
مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت دریافت زیاد نمک و سدیم و مصرف غذا و تنقلات شور و پرنمک را سبب کاهش بازجذب کلسیم از کلیه دانست و گفت: مصرف نمک دفع ادراری کلسیم را افزایش می‌دهد که خود عامل مهمی در کاهش تراکم استخوانی و پوکی استخوان است.

سرطان معده؛ ارمغان مصرف زیاد نمک

وی سرطان معده را چهارمین سرطان رایج در جهان عنوان کرد که مصرف نمک در آن نقش دارد و گفت: در کشور ما سرطان معده از سرطان‌های شایع است که مصرف زیاد نمک، غذاهای پرنمک و تنقلات شور می‌تواند مخاط معده را تخریب کند و این اتفاق یکی از راه‌های ایجاد سرطان معده است.

عبداللهی ادامه داد: مطالعات نشان می‌دهند که مصرف مواد غذایی پرنمک، شانس ابتلا به سرطان معده را در جامعه افزایش می‌دهد، همیشه مصرف بالای نمک به معنی مصرف غذاهای شور نیست؛ درصد بالایی از نمکی که روزانه مصرف می‌کنیم، نمک پنهان است که درون مواد غذایی گوناگون وجود دارد.

وی افزود: براساس مطالعات، شانس ابتلا به سرطان در کسانی که روزانه 12 تا 15 گرم نمک مصرف می‌کنند بیشتر است.
نمیدونم چکار کنم ؟!!!
     
  
مرد

 
ابولا تا ۹۰ درصد مرگ آور است/ انتقال ابولا هنگام دفن بیماران در آفریقا

معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، نارسایی کلیه را مهمترین عامل مرگ و میر بیماری ابولا دانست و گفت: این بیماری در موارد شدید تا ۹۰ درصد مرگ و میر دارد.
خبرگزاری فارس: ابولا تا ۹۰ درصد مرگ آور است/ انتقال ابولا هنگام دفن بیماران در آفریقا

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، محمود نبوی امروز در سمپوزیوم ابولا اظهار کرد: بیماری ابولا در موارد شدید تا 90 درصد مرگ و میر در پی دارد. ریسک ابتلا به این بیماری در تمام جهان وجود دارد و ممکن است هر لحظه وارد کشوری شود، چنانچه وارد کشور اسپانیا و آمریکا شد.

وی گفت: الزاماً این بیماری از فرودگاه امام وارد کشور نمی‌شود بلکه از نقاط مرزی در سراسر کشور وارد می‌شود و ممکن است خود را در استان‌های مختلف همچون قم، مشهد و اصفهان نشان دهد.

نبوی تصریح کرد: امکانات برای مقابله با این بیماری تا حدی در کشور وجود دارد، اما کافی نیست، ولی از هیچ بهتر است.

معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ویروس ابولا را از نوع ویروس هاری دانست و گفت: این بیماری 5 جنس و گونه شامل سودانی، زئیری، رستون، بوندیوکیو و نایفرس دارد که دو گونه اول عامل بیشترین مرگ و میر مبتلایان بوده است.

وی افزود: طغیان‌های ابولا 2 یا 3 ماه طول می‌کشد و نهایتاً چند ده تا چند صد نفر را مبتلا کرده و از بین می‌رود، اما در کشورهایی که امکانات مراقبتی پایینی دارند با سفر مبتلایان به نقاط مختلف بیماری انتشار می‌یابد چنانچه سراسر سه کشور سیرالئون، گینه و لیبریا به این بیماری مبتلا شدند.

نبوی خاطرنشان کرد: 20 درصد خونریزی های این بیماری قابل مشاهده هستند، ضمن اینکه سن در مرگ و میر مبتلایان به این بیماری نقش اساسی دارد.

معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تأکید کرد: مرگ و میر در افراد زیر 20 سال 33 درصد، در افراد بین 20 تا 45، 72 درصد و در افراد بالای 45 سال 94 درصد است، بنابراین مرگ و میر در سنین پایین‌تر به مراتب کمتر از مرگ و میر در سنین بالاست، ضمن اینکه مرگ و میر تا حدی در جنس مذکر بیش از جنس مؤنث است.

نبوی گفت: از سال 1976 تلاش برای شناسایی مخزن این بیماری آغاز شد و در ابتدا میمون‌ها را مخزن اعلام کردند، اما سپس مشخص شد که میمون‌ها از انسان‌ها حساس‌ترند و ۱۰۰درصد مبتلایان می‌میرند، بنابراین میمون‌ها نمی‌توانند مخزن باشند.

نبوی افزود: این بیماری در خفاش‌ها مشاهده شد که خود مبتلا نمی‌شدند و از طریق بزاق و فضولات، این ویروس را به درختان، برگ‌ها و میوه‌ها انتقال می‌دادند و حیوانات سم‌دار مانند آهو، گوزن و میمون‌ها از آنها تغذیه کرده یا توسط انسان‌ها شکار می‌شدند یا به علت بیماری می‌میرند.

وی گفت: در آفریقا از میمون‌ها، آهو، گوزن و حتی جوجه تیغی که به این بیماری مبتلا می‌شوند تغذیه می‌کنند، این بیماری به انسان‌ها نیز منتقل شد.

معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تأکید کرد: در آفریقا رسم بر این است که پس از مرگ، بسیاری از بستگان فرد را شست و شو می‌دهند و هنگام تدفین وی را می‌بوسند و از آنجا که این بیماری از طریق بزاق و عرق نیز منتقل می‌شود، بسیاری از افراد در هنگام کفن و دفن به این بیماری مبتلا می‌شدند.
نمیدونم چکار کنم ؟!!!
     
  
مرد

 
هیچ بیمارستانی در کشور اورژانس هوایی ندارد/ وزارت بهداشت آماده اعطای مجوز اورژانس هوایی به بخش خصوصی

سخنگوی اورژانس کشور تبلیغات صورت گرفته از سوی یکی از بیمارستان‌های خصوصی در مورد اورژانس هوایی را کذب دانست و گفت: هیچ بیمارستان خصوصی برای دریافت مجوز اورژانس هوایی به وزارت بهداشت مراجعه نکرده است.
خبرگزاری فارس: هیچ بیمارستانی در کشور اورژانس هوایی ندارد/ وزارت بهداشت آماده اعطای مجوز اورژانس هوایی به بخش خصوصی

مجتبی خالدی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، در مورد تبلیغات صورت گرفته از سوی یکی از بیمارستان‌های بخش خصوصی مبنی بر داشتن اورژانس هوایی توضیحاتی داد.

وی گفت: متأسفانه یکی از بیمارستان‌های خصوصی اخیراً اعلام کرده است که اورژانس هوایی راه‌اندازی کرده که این موضوع کذب است.

سخنگوی اورژانس کشور تاکید کرد: اگر چه وزارت بهداشت آماده اعطای مجوز راه‌اندازی اورژانس هوایی از سوی بخش خصوصی است اما، تاکنون درخواست مجوزی به ثبت نرسیده است.

وی ادامه داد: یکی از موارد مهم و ضروری در اعطای مجوز اورژانس هوایی مجهز بودن اورژانس بیمارستان به امکانات و جراحان مورد نظر است و فعلاً خود ما نیز به علت استانداردهایی که بیمارستان امام خمینی (ره) دارد، بیماران را به این بیمارستان منتقل می‌کنیم.

خالدی افزود: وزارت بهداشت آمادگی دارد تا از ظرفیت بخش خصوصی در موضوع اورژانس هوایی استفاده کند.
نمیدونم چکار کنم ؟!!!
     
  
صفحه  صفحه 49 از 62:  « پیشین  1  ...  48  49  50  ...  61  62  پسین » 
علم و دانش

Medical News | اخبار پزشکی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA