انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 50 از 62:  « پیشین  1  ...  49  50  51  ...  61  62  پسین »

Medical News | اخبار پزشکی


مرد

 
انتظار غیرواقعی از زندگی عامل افسردگی است/ صدا و سیما با نمایش زندگی اشرافی به افسردگی مردم دامن می‌زند

یک روانشناس گفت: پذیرش زندگی معمولی و لذت بردن از آن، نشانه واقع‌بینی و سلامت روان است، لذت نبردن از زندگی معمولی، نارضایتی از زندگی کنونی و انتظار غیرواقعی داشتن مقدمه استرس و افسردگی است.
خبرگزاری فارس: انتظار غیرواقعی از زندگی عامل افسردگی است/ صدا و سیما با نمایش زندگی اشرافی به افسردگی مردم دامن می‌زند

شهرام ریاحی در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، با اشاره به پذیرش به عنوان یکی از مفاهیم اساسی در خودمراقبتی روانی اظهار داشت: هر چند افراد برای پیشرفت نیاز به هدفگذاری و برنامه‌ریزی دارند اما گام اول این است که فرد از موقعیت و وضعیت خود رضایت داشته باشد.

وی افزود:‌ درک موقعیت اکنون و پذیرش آن به انسان کمک می‌کند که بهتر پیشرفت کند و موفق شود.

این متخصص حوزه بهداشت روان گفت: کسی که از وضعیت خود راضی نیست چطور می‌تواند آینده ای روشن را برای خود متصور شود. عدم رضایت نه تنها مانع خودمراقبتی روانی می‌شود بلکه جزو آفت‌های مهم موفقیت است.

ریاحی ادامه داد: اگر فردی در ذهن خود، بین خود واقعی و خود ایده‌آلش فاصله زیادی ببیند دچار مشکل شده است؛ یعنی اهدافی را در نظر گرفته است که با توانایی‌ها و استعدادهایش همخوانی ندارد، این فرد فشار روانی و اضطراب زیادی را متحمل می‌شود و از خود و دیگران توقعات غیرواقعی دارد. این موضوع موجب می‌شود دچار یأس و ناامیدی شده و از خود و دیگران منتفر شود.

این متخصص حوزه بهداشت و روان گفت: فردی که به استعداد و علایق خود آگاهی دارد و اهدافی را انتخاب می‌کند که با آنها تناسب دارد، از خود و دیگران رضایت داشته، انتظاراتش نیز معقول خواهد بود. نتیجه این نگرش، لذت بردن از زندگی معمولی است.

وی افزود: پذیرش زندگی معمولی و لذت بردن از آن، نشانه واقع‌بینی و سلامت روان است. انسان‌های سالم درجا نمی‌زنند و از پیشرفت کردن ناراحت نمی‌شوند، ولی لذت نبردن از زندگی معمولی، نارضایتی از زندگی کنونی و انتظار غیرواقعی داشتن مقدمه استرس و افسردگی است.

این روانشناس با تأکید بر تأثیر رسانه به ویژه صدا و سیما بر نگرش افراد اظهار داشت: بیشتر فیلم‌ها و مجموعه‌های صدا و سیما به پذیرش و لذت بردن از زندگی معمولی آسیب بسیاری وارد می‌کند. در بیشتر این مجموعه‌ها و فیلم‌ها خانه‌های بزرگ با وسایل و تزئینات گرانبها نشان داده می‌شود، در صورتی که طبقه متوسط در آپارتمان‌هایی کوچک زندگی معمولی دارند.

وی خاطرنشان کرد: این تضاد در طولانی‌مدت انتظارات افراد جامعه را از خود و دیگران افزایش می‌دهد و به نارضایتی دامن می‌زند.
نمیدونم چکار کنم ؟!!!
     
  
مرد

 
مرگ ۱۲ هزار نفر در تصادفات ۸ ماه/ آبان ۱۲۸۸ قربانی رانندگی داشت

سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد در حوادث رانندگی هشت ماهه امسال ۱۲ هزار و ۱۹۸ نفر جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات ۱۳ هزار و ۱۳۵ نفر بود، 7.1 درصد کاهش یافته است.
خبرگزاری فارس: مرگ ۱۲ هزار نفر در تصادفات ۸ ماه/ آبان ۱۲۸۸ قربانی رانندگی داشت

به گزارش خبرگزاری فارس، پزشکی قانونی آمار تلفات حوادث رانندگی در 8 ماه ابتدایی امسال را اعلام کرد.

بر این اساس 12 هزار و 198 نفر جان خود را در سوانح رانندگی از دست داده‌اند. در این حوادث 9 هزار و 382 مرد و 2 هزار و 816 زن جان خود را از دست داده‌اند.

در حوادث رانندگی هشت ماهه امسال استان‌های فارس با یک هزار و 41، خراسان رضوی با 937 و تهران با 924 فوتی به ترتیب بیشترین و استان‌های ایلام با 87، کهگیلویه و بویر احمد با 134 و اردبیل با 161 فوتی کمترین آمار تلفات را داشته‌اند.

در این مدت 217 هزار و 190 مصدوم حوادث رانندگی نیز به مراکز پزشکی قانونی کشور مراجعه کردند که از این تعداد 155 هزار و 425 نفر مرد و 61 هزار و 765 نفر زن بودند. این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل شش درصد کمتر شده است.

هزار و 288 کشته در تصادفات آبان

در آبان سال جاری یک هزار و 288 نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 13.7 درصد کاهش یافته است. از کل تلفات حوادث رانندگی این مدت 975 نفر مرد و 313 نفر زن بودند.

در آبان امسال آمار مصدومان حوادث رانندگی که به پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند، 23 هزار و 515 نفر بوده که نسبت به آبان سال گذشته 11 درصد کمتر شده است.
نمیدونم چکار کنم ؟!!!
     
  
مرد

 
جزئیات انواع سهمیه‌های آزمون پذیرش دستیاری پزشکی اعلام شد

انواع سهمیه‌های چهل و دومین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی رشته های پزشکی بالینی اعلام شد. داوطلبان تا 22 دی فرصت دارند در این آزمون ثبت نام کنند.
خبرگزاری فارس: جزئیات انواع سهمیه‌های آزمون پذیرش دستیاری پزشکی اعلام شد

به گزارش خبرگزاری فارس، در آزمون پذیرش دستیار تخصصی دوره 42 سهمیه هایی از جمله رزمندگان، مناطق محروم، نیروهای مسلح، استعدادهای درخشان و سهمیه آزاد قرار دارد که داوطلبان واجد شرایط می توانند برای اطلاع کامل تر به دفترچه ثبت نام مراجعه کنند.

چهل و دومین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی رشته های پزشکی بالینی پنجشنبه 10 اردیبهشت 94 برگزار می شود. روش نمره دهی در چهل و دومین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی همانند روال گذشته است.

سهمیه رزمندگان:

رزمندگان براساس ماده 1 آیین نامه اجرایی قانون تسهیلات برای ورود رزمندگان و جهادگران داوطلب بسیجی به دانشگاهها و موسسات آموزش عالی، رزمندگان و جهادگران داوطلب بسیجی که در این آیین نامه به نام رزمنده نامیده می شود به افرادی اطلاق می شود که از تاریخ 31 شهریورماه 59 تا 31 شهریور 67 حداقل 6 ماه متناوب یا متوالی، داوطلبانه در مناطق عملیاتی حضور داشته باشند.

این گروه از داوطلبان می توانند با مراجعه به نواحی نیروی مقاومت بسیج سپاه پاسداران با ارائه کد ملی نسبت به اخذ کد رهگیری 12 رقمی اقدام و در محل مورد نظر هنگام ثبت نام وارد کنند. سایر توضیحات در دفترچه ثبت نام آزمون دستیاری اعلام شده است.

متقاضیان استفاده از سهمیه رزمندگان که تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران شامل آزادگان، جانبازان با حداقل 25 درصد جانبازی، همسران و فرزندان شهداء، مفقودین، اسراء، آزادگان همسر و فرزندان جانباز بالای 25 درصد هستند.

نحوه پذیرش و تعهدات مربوطه در سهمیه رزمندگان: 20 درصد از کل ظرفیت پذیرش هر رشته – محل به افراد واجد شرایط سهمیه رزمندگان که 80 درصد حد نصاب قبولی در رشته – محل انتخابی را کسب کرده باشند، تعلق می گیرد. از پذیرفته شدگان با استفاده از سهمیه رزمندگان مطابق سایر پذیرفته شدگان به صورت آزاد تعهد محضری اخذ خواهد شد.

سهمیه مناطق محروم :

حدنصاب پذیرش جهت متقاضیان واجد شرایط استفاده از سهمیه مناطق محروم، 85 درصد حد نصاب است. شرایط پذیرش سهمیه مناطق محروم متعاقباَ در فرم انتخاب رشته اعلام خواهد شد. در این سهمیه در سال آینده پذیرش خواهد بود و داوطلبان در صورت علاقمندی به این سهمیه می توانند در فرم ثبت نام آن را انتخاب کنند.

تعهدات سهمیه مناطق محروم: از پذیرفته شدگان با استفاده از مزایای سهمیه مناطق محروم جهت پوشش مناطق محروم تعهد خاص به میزان سه برابر مدت آموزش به نفع مناطق محروم مورد نیاز همان دانشگاه علوم پزشکی مناطق محروم انتخابی اخذ می شود.

پذیرفته شدگان با استفاده از مزایای سهمیه مناطق محروم، پس از فراغت از تحصـیل فقط در حوزه مناطق محروم و یا نیازمند تعیین شده خود فعالیت درمانی و یا آموزشی خواهند داشت و در خارج از منطقه مربوطه حق فعالیت تخصصی در رشته تحصیلی خود را تا پایان دوره تعهدات ندارند.

ارائه مدرک فارغ ااتحصیلی مشمولین بعد از اتمام تعهد مورد نظر مجاز است و پذیرفته شدگان تا پایان زمان تعهدات و ارائه تسویه حساب از دانشگاه علوم پزشکی محروم مذکور امکان ادامه خدمات تخصصی در سایر مناطق کشور را ندارند . همچنین ادامه تحصیل در مقاطع آموزشی بالاتر پس از طی حداقل نیمی از مدت زمان تعهـدات امکانپذیر است. انتقال و تغییر محل تعهدات ممنوع است.

پذیرش بصورت آزاد:

اگر داوطلبی جزء سهمیه های جانبازان، رزمندگان و ایثارگران و نیز سهمیه مناطق محروم نباشد، سهیه آزاد محسوب خواهد شد. سهمیه آزاد نمی تواند از سایر سهمیه های خاص استفاده کند. کلیه داوطلبین مرد و زن که از سهمیه های جانبازان، ایثارگران، رزمندگان و سهمیه مناطق محروم و نیز سایر سهمیه های مازاد استفاده می کنند ابتدا به صورت آزاد پذیرش می شوند.

پذیرش به صورت مازاد براساس آیین نامه تسهیل ادامه تحصیل دانشجویان ممتاز و استعداد درخشان به مقاطع بالاتر:

داوطلبین مشمول استفاده از قانون تسهیل ادامه تحصیل دانشجویان ممتاز و استعداد درخشان در چهل و دومین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی که مدارک آنها جهت استفاده از مزایای ماده 3 آیین نامه تسهیل ادامه تحصیل استعدادهای درخشان، نخبگان و استعدادهای برتر در دوره های تخصصی توسط شورای منتخب دانشگاه محل تحصیل تایید شده است باید در فرم ثبت نام مراتب تمایل خود را به استفاده از مزایای این سهمیه اعلام کنند و کلیه مدارک را همراه با مستندات مربوط حداکثر تا 12 دی ماه 93 به دانشگاه محل تحصیل ارائه کنند.

دانشگاه ها پس از بررسی مدارک در صورت تایید مراتب گواهی لازم را به داوطلب ارائه کرده و داوطلب موظف است اسکن گواهی مربوطه را به همراه سایر مدارک مورد نیاز ثبت نام از طریق سایت اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی ارسال کند.

پذیرش به صورت مازاد استعداد درخشان:

داوطلبین واجد شرایط که موفق به کسب حداقل 40 امتیاز براساس مندرجات پیوست 2 این راهنما شده اند در صورت کسب 90 درصد حد نصاب رشته – محل انتخابی مشمول قوانین پذیرش به صورت مازاد هستند.

پذیرش داوطلب با توجه به کلیه شرایط انتخابی (اعم از سهمیه انتخابی اصلی و نیز سهمیه انتخابی به صورت مازاد) همواره در بالاترین اولویت ممکن خواهد بود. افرادی که یک نوبت با استفاده از این سهمیه پذیرفته می شوند در صورت انصراف حق استفاده مجدد از آن را نخواهند داشت.

تعهدات :میزان تعهدات پذیرفته شدگان مازاد استعداد درخشان مطابق با سایر پذیرفته شدگان به صورت آزاد خواهد بود.

پذیرش بصورت بورسیه نیروهای مسلح :

با توجه به مصوبات پنجاه و نهمین نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی پذیرش کادر ثابت (رسمی) نیروهای مسلح با استفاده از بورسیه نهاد محل استخدام با شرایط زیر به صورت مازاد بر ظرفیت در قااب باقیمانده ظرفیت 2.5 درصد پذیرش دستیاران انتقالی از خارج از کشور در هر دانشگاه (با گرد به بالا) با تایید کمیسیون برنامه ریزی برنامه های دستیاری مطابق مندرجات انجام می پذیرد.

پذیرش به عنوان بورسیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

در این دوره کلیه شرکت کنندگان آزمون پذیرش دستیار تخصصی (به استثناء کلیه مستخدمین رسمی، پیمانی، وزارتخانه ها، نهادها و سازمانها و نیز کادر ثابت نیروهای مسلح) مجاز هستند در صورت تمایل به پذیرش به عنوان بورسیه سپاه پاسداران در رشته های تخصصی دارای مجوزهای آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) مراتب تمایل خود را در قسمت مربوطه فرم ثبت نام اینترنتی اعلام کنند.

این گروه از افراد باید برای استفاده از مزایای مرتبط در مهلت ثبت نام جهت شرکت در آزمون به سایت اختصاصی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) مراجعه کرده و اطلاعات مورد درخواست آن نهاد را در سیستم مربوطه وارد کنند.
نمیدونم چکار کنم ؟!!!
     
  
مرد

 

بر اساس گزارش ممیزی انتقال خون از 42 بیمارستان در تهران
70 درصد بیمارستان‌های تهران بانک خون مناسب ندارن
د

بازرسی دوره‌ای وضعیت رعایت استانداردهای انتقال خون بیمارستانی که در چارچوب طرح هموویژیلانس در 42 بیمارستان انجام شده، بیانگر این واقعیت است که متأسفانه نزدیک به 70 درصد بیمارستانهای تهران بانک خون مناسب ندارند.
خبرگزاری فارس: 70 درصد بیمارستان‌های تهران بانک خون مناسب ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس، اولین مرحله ممیزی سرویس انتقال خون بیمارستانی در 42 مرکز درمانی در استان تهران در پاییز 93 انجام شد.

این فرآیند ممیزی با نظارت معاونت فنی سازمان انتقال خون ایران در بانک خون، بخش های بالینی و دفتر پرستاری 42 بیمارستان شهر تهران انجام گرفت و نسخه‌ای از گزارش نهایی به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مربوط، مدیر عامل تأمین اجتماعی یا معاون درمان بهداری کل نیروهای مسلح ارائه شد.

محمدرضا بلالی، رئیس بخش نظارت برمصرف خون و فرآورده‌ها در مورد این ممیزی ها اعلام کرد: از اول مهر تا 16 آذر 42 بیمارستان و مرکز درمانی مورد ارزیابی قرار گرفتند. در واقع به طور متوسط تقریباً 17 بازرسی در هر ماه انجام گرفته است.

وی افزود: مناسب بودن موقعیت مکانی بانک خون، مستقل بودن از سایر بخش های آزمایشگاه، مناسب بودن فضای فیزیکی و تجهیزات آن از مولفه های مهم در این ممیزی به شمار می روند.

وی همچنین اعلام کرد: متأسفانه ارزیابی ها نشان می دهند که نزدیک به 70 درصد از بیمارستانهای مورد بررسی وضعیت و موقعیت مکانی مناسب برای بانک خون ندارند و تزریق خون اتولوگ نیز تنها در 9 درصد از این بیمارستانها انجام می شود.

وی وضعیت تجهیزات سرمایشی موجود در بانک خون ها را خوب توصیف کرد و گفت: در 97 درصد بیمارستانهای مورد بررسی یخچال و در 89 درصد فریزر مخصوص بانک خون موجود بود.

بلالی خاطر نشان کرد: طبق دستور مدیر عامل سازمان انتقال خون قرار است این طرح تداوم یابد و تمامی 150 بیمارستان استان تهران با این شیوه ممیزی شوند.

وی بازخورد مراکز درمانی نسبت به گزارشهای ارسالی را مثبت ارزیابی کرد و افزود: اکثر مراکز درمانی به دنبال ارسال گزارش های ممیزی به معاونت درمان دانشگاههای علوم پزشکی، آمادگی خود را برای انجام اقدامات جدی در زمینه رفع نواقص و اصلاح وضعیت موجود اعلام کرده اند.
نمیدونم چکار کنم ؟!!!
     
  
مرد

 


پاسخ مجازی وزیر بهداشت به برخی هجمه‌ها به حوزه سلامت


وزیر بهداشت در مطلبی با عنوان «تلاش برای کم ارزش جلوه دادن خدمات جامعه پزشکی» در وب سایت رسمی خود ضمن انتقاد از برخی هجمه‌ها به نظام سلامت تاکید کرده است که اقدامات انجام شده و رضایت‌مندی نسبی مردم، تنها با تخصیص و صرف کمتر از نصف بودجه مصوب، صورت گرفته است.

به گزارش سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر سیدحسن هاشمی در وب سایت رسمی خود ضمن اشاره به چهارمین جلسه شورای عالی پیوند آورده است:« چهارمین جلسه شورای عالی پیوند اعضا با موضوع بررسی عملکرد "مدل ایرانی شبکه فراهم آوری و پیوند اعضا و تعرفه‌های آن" برگزار شد. در این نشست، پیشکسوتان حوزه پیوند اعضا در کشور چون دکتر ایرج فاضل، دکتر سیم فروش، دکتر قوام‌زاده، دکتر ملک حسینی و دیگر متخصصان این عرصه حضور داشتند. بزرگوارانی که اسطوره اخلاق در حرفه پزشکی هستند و استفاده بهتر از تجربه ایشان با توجه به اهمیت روزافزون موضوع پیوند در کشور، برای ساماندهی این حوزه ضروری است. حوزه‌ای که جزء دغدغه‌های من است و باور دارم به هر میزان در آن هزینه کنیم، علاوه بر افزایش کیفیت زندگی بیماران نیازمند به پیوند، ارزش‌های اخلاقی فرهنگ اهدای عضو را نیز پاس داشته‌ایم.

البته باید در خدمات مربوط به پیوند عضو، فرایندی طراحی شود که همه جزییات شامل: حق پرستاری، حق پزشکی، تجهیزات، دارو، هتلینگ، بستری و سایر موارد مرتبط در آن دیده شود. برای تحقق این امر مقرر شد از این پس دبیرخانه شورای عالی بیمه با همکاری گروه ٦ نفره‌ای از دست اندرکاران پیوند اعضا، جلسات منظم و مستمری برگزار کنند تا به نقطه نظر واحد و کارشناسی شده‌ای در خصوص هزینه تمام شده برسند. امیدوارم با همکاری این شورا بتوانیم ضمن رعایت ضوابط اخلاقی، مقوله پیوند اعضا در کشور را به نقطه مطلوب برسانیم.

از این فرصت استفاده می‌کنم و خدمت همه همکاران و ملت شریف ایران عرض می‌کنم که علیرغم برخی اظهارات در روزهای اخیر، تا کنون تنها ٤٠ درصد از اعتبارات مصوب شده طرح تحول نظام سلامت تخصیص داده شده است. این بدان معنا است که اقدامات انجام شده و رضایت‌مندی نسبی مردم، تنها با صرف کمتر از نصف بودجه مصوب، صورت گرفته است. پس درمی‌یابیم که هجمه‌های اخیر برخی افراد، صرفا با هدف کم ارزش جلوه دادن خدمات جامعه پزشکی است و بس.
نمیدونم چکار کنم ؟!!!
     
  
مرد

 


نکاتی درباره مراقبت‌های بیمارستانی برای سالمندان بدحال


یک متخصص سلامت سالمندان با اشاره به اینکه مراقبت‌های آسایشگاهی (hospice) مراقبت‌های تسکینی برای سالمندان هستند که به جای مراقبت‌های درمانی در افراد رو به مرگ استفاده می‌شوند، اظهار کرد: مراقبت‌های آسایشگاه ممکن است در منزل یا خانه‌های سالمندان به صورت شبانه‌روزی برای افراد سالمند اجرا شود.

دکتر مهتاب علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه علوم پزشکی تهران، در خصوص مراقبت‌های بیمارستانی در سالمندان بدحال گفت: رویکرد این مراقبت‌ها در طب سالمندی برای این افراد بهبودی نداشته است، بنابراین این مداخله های درمانی آن طور که شایسته است نتوانسته کمکی برای سالمندان باشد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران بهبود کیفیت زندگی بیماران سالمند و خانواده آن‌ها، حمایت از فرد سالمند از راه کاهش علائم بیماری و تسکین درد فرد سالمند را از اهداف مراقبت‌های بیمارستانی برای افرادی که احتمال طول عمر حداقل شش ماه را دارند، دانست و تصریح کرد: این مراقبت‌ها به صورت گروهی و از راه همکاری با متخصصین داخلی، پزشک خانواده و گروه پیراپزشکی به بیماران ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مراقبت‌های آسایشگاهی (hospice) مراقبت‌های تسکینی هستند که به جای مراقبت‌های درمانی در افراد بدحال استفاده می‌شوند. این روش درمانی برای افرادی که کمتر از شش ماه عمرشان باقی مانده است استفاده می‌شوند.

علیزاده با تاکید به اینکه بستری این بیماران در صورت تایید پزشک برای اینکه آن‌ها کمتر از شش ماه امید به زندگی دارند، انجام می‌شود، تصریح کرد: پس از بستری فرد در بیمارستان بهتر است پزشک قبلی بیمار به عنوان عضو گروه مراقبت‌های hospice با آن‌ها همکاری کنند. این مراقبت‌ها ممکن است در منزل یا خانه‌های سالمندان به صورت شبانه‌روزی برای افراد سالمند اجرا شود.

این متخصص سلامت سالمندان در پایان اظهار کرد: متخصصین سالمندان، پزشک خانوادگی فرد به عنوان ناظر، پرستار، مددکار، گفتار درمانی، کادر درمان، فیزیوتراپ، متخصص تغذیه و ... از جمله افرادی هستند که در گروه مراقبت‌های hospice با یکدیگر همکاری می‌کنند.
نمیدونم چکار کنم ؟!!!
     
  
مرد

 


5 اقدام کلیدی برای بهبود «سلامت روان»

آمار نشان می‌دهد در انگلیس بیش از یک چهارم مردم با اختلالات خُلقی و مشکلات روانی متعدد دست به گریبان هستند.

به گزارش سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با وجود آمار بالای مبتلایان به اختلالات روانی در میان کودکان و همچنین بزرگسالان، تنها تعداد کمی از این افراد از خدمات سلامت روان در این کشور بهره‌مند می‌شوند.

روزنامه گاردین در گزارشی در این زمینه منتشر کرد: کارشناسان انگلیسی معتقدند برای بهبود وضعیت سلامت روان در جامعه توجه به نکات و توصیه‌های زیر ضروری است:

1- ارائه آموزش‌های سلامت روان در تمام مدارس

آمارها نشان می‌دهد در مدارس انگلیس به طور متوسط در هر کلاس سه دانش‌آموز دچار مشکلات روانی هستند و اغلب این مشکلات، معضلات رفتاری است که بر آینده این دانش‌آموزان تاثیرگذار خواهد بود و خطر ابتلا به بیماری‌های دیگر روانی را افزایش داده و سلامت جسمی آنها را نیز تهدید می‌کند. این مشکلات همچنین احتمال گرایش به موادمخدر و تخلفات را نیز برای این دانش‌آموزان در سنین بزرگسالی به همراه دارد. مدرسه بهترین مکان برای بهبود سلامت روان کودکان است چراکه آنها بیشترین زمان خود را در مدرسه می‌گذرانند. تقریبا در تمامی مدارس همیشه تعلیمات و آموزش‌های سلامت روان نادیده گرفته می‌شوند. آموزش‌های معلمان نیز اغلب شامل رشد و سلامت کودکان نمی‌شود. کارشناسان می‌گویند در تعداد کمی از مدارس انگلیس آموزش‌های عاطفی و اجتماعی وجود دارند که به ارائه برنامه‌هایی در خصوص سلامت روان می‌پردازند و روش این مدارس و آموزش‌های آنها در این زمینه باید تبدیل به هنجارهای اجتماعی شود. علاوه بر این آموزش به تنهایی کافی نیست بلکه باید برنامه‌های کاربردی برای تشخیص نگرانی‌های کودکان، بهبود شرایط خانواده و والدین آنها نیز برای بهبود سلامت روان دانش‌آموزان در نظر گرفته شود.

2- اختصاص خدمات خصوصی سلامت روان برای مادر و فرزند

به گفته متخصصان از هر 10 زنی که باردار می‌شوند یک نفر در طول بارداری و یا پس از آن دچار مشکلات روانی می‌شود و این زنان اغلب از هیچ کمک و خدماتی بهره‌مند نمی‌شوند و حتی این مشکلات در تعداد بسیار کمی از آنها تشخیص داده می‌شوند. تاثیر مشکلات روانی مادران بر فرزندانشان می‌تواند بسیار وحشتناک باشد که در انگلیس هزینه سالانه 8 میلیارد پوندی برای آن برآورد شده است. در واقع مادران حتی از مشکلات روحی و روانی خود آگاه نیستند و همواره سلامت جسمی بر سلامت روانی آنها اولویت دارد. در این کشور زنانی که پس از زایمان دچار مشکلات حاد روانی می‌شوند به بیمارستان‌های روانی برده می‌شوند و به ناچار از فرزندانشان دور می‌مانند که این موضوع به نوبه خود موجب استرس‌های پنهان برای همه اطرافیان و اعضای خانواده می‌شود.

3- عدم جدایی بیماران روانی از اجتماع

جدا کردن بیماران روانی از اجتماع برای سلامت روان آنها بسیار فاجعه‌بار است و می‌تواند خطر ارتکاب به جرائم و تخلفات را در این افراد افزایش دهد. در واقع ضعف سلامت روان در افراد هم علت و هم معلول جرایم است. 70 درصد از مجرمان مشکلات مختلف روانی دارند و از هر 10 نفر، یکی از آنها دچار مشکل شدید روانی است. در شرایط سخت بیماری، بیمار باید تحت معالجات مختلف گفتاردرمانی و مشاوره‌های مختلف قرار بگیرد چراکه جدا کردن آنها از جمع یا نگهداری در زندان و بیمارستان به مراتب شرایط را بدتر می‌کند.

4- استخدام بیماران روانی

بیش از نیمی از بیماران روانی علاقه‌مند به کار کردن هستند اما کمتر از یک مورد در هر 10 نفر آنها موفق به اشتغال می‌شود. شاید نرخ پایین اشتغال در این افراد به این خاطر باشد که آنها نمی‌توانند کار کنند یا نباید کار کنند. در واقع هنوز این ترس و تبعیض در استخدام بیماران روانی وجود دارد و به همین خاطر حمایت‌هایی در این زمینه باید در نظر گرفته شود، چراکه انجام کارهای روزانه تمام وقت برای بیماران روانی و تسریع در بهبودی آنها، بسیار مفید است.

5- کمک به مبتلایان به بیماری‌های جسمی مزمن

بیماران مبتلا به دیابت، سرطان و کسانی که مشکلات قلبی دارند اغلب از علائم مشکلات روانی غافل می‌شوند در حالی که یک سوم از این بیماران دارای نشانه‌های اختلال روانی هستند. در واقع مدت‌هاست که بیماری‌های جسمی و روانی به طور مجزا درمان می‌شوند و در حالی که این جسم و روان انسان از هم جدا نیستند و بروز مشکل در یکی بدون شک دیگری را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد و بنابراین مبتلایان به بیماری های جسمی به لحاظ روانی نیز باید تحت نظر متخصص و مشاور قرار بگیرند.
نمیدونم چکار کنم ؟!!!
     
  
مرد

 


تشکیل هیات ممتحنه ارزشیابی پزشکی عمومی، برای نخستین بار


در راستای اهداف و برنامه های معاونت آموزشی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی و نظر به اهمیت ارتقاء کمی و کیفی آموزش پزشکی عمومی در جهت تامین نیروی انسانی نظام سلامت، برای نخستین بار در کشور بورد پزشکی عمومی تشکیل می شود.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا ،به منظور ساماندهی علمی نظام تصمیم سازی در مورد برنامه آموزشی دوره پزشکی عمومی،این بورد متشکل از 25 نفر از اعضای هیات علمی متخصص رشته های اصلی بالینی و پایه پزشکی عمومی از 20 دانشگاه علوم پزشکی کشور است که طی مراحل مختلف از میان 250 کاندیدای معرفی شده، از سوی دانشگاههای علوم پزشکی کشور، برگزیده شده اند.

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، اولین جلسه هیات ممتحنه، ارزشیابی و برنامه ریزی پزشکی عمومی در روزهای 20 و 21 دیماه جاری در تهران تشکیل می گردد.


===============================




یک آنتی‌بیوتیک جدید بدون عوارض جانبی

متخصصان در یک آزمایش جدید موفق به تولید نسخه جدیدی از یک آنتی‌بیوتیک مهم شده‌اند که عوارض جانبی انواع قدیمی این دارو را ندارد.

به گزارش سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تجویز داروهای آمینوگلیکوزید که پرمصرف‌ترین انواع آنتی‌بیوتیک‌ها در جهان هستند برای حفظ جان بیماران ضرورت دارد اما به طور تقریبی 20 تا 60 درصد تمامی بیمارانی که از این دارو جهت درمان سرطان استفاده می‌کنند با عوارض جانبی نظیر مشکلات شنوایی و ناشنوایی مواجه می‌شوند و نارسایی کلیوی نیز از دیگر عوارض این داروها است.

اما اکنون متخصصان در مطالعات خود نوع جدیدی از آنتی‌بیوتیک N1MS‌ از همین خانواده را تولید کرده‌اند و در بررسی‌های آزمایشگاهی روی تعدادی موش‌ مشخص شد که مصرف آن با عوارضی چون از دست رفتن قدرت شنوایی یا آسیب دیدن کلیه‌ها همراه نبوده است.

«آنتونی ریسی» یکی از محققان این مطالعه گفت: هدف ما این است که آمینوگلیکوزیدهای موجود با نوع جدید جایگزین شوند که مانند انواع قبلی سمی نیست. همچنین امیدواریم به زودی این دارو روی نمونه انسانی آزمایش شود.

به گزارش ایسنا به نقل از خلیج تایمز، این محقق افزود: در صورتی که بتوانیم از کم‌شنوا یا ناشنوا شدن بیماران مصرف کننده این آنتی‌بیوتیک‌ها جلوگیری کنیم در آزمایش خود موفق بوده‌ایم.
نمیدونم چکار کنم ؟!!!
     
  
مرد

 


روایت رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران از متن و حاشیه گام سوم طرح تحول سلامت


رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران گزارشی از متن و حاشیه گام سوم طرح تحول سلامت ارایه کرد.

به گزارش سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر علی جعفریان در مطلبی با عنوان «مرحله سوم طرح تحول سلامت؛ متن و حاشیه» در بخش نوشتار ویژه وب سایت شخصی وزیر بهداشت آورده است:« ١٥ آبان ماه زمان نظارت بر اجرای تعرفه‌های جدید و برخورد با تخلفات تعرفه‌ای در مورد بیماران بستری بود. این موضوع ٤٥ روز بعد از ابلاغ کتاب جدید ارزش نسبی خدمات و آماده شدن مقدمات اجرایی آن اعلام شد. براساس مصوبه هیات وزیران نظارت بر تعرفه‌ها به عهده ستادی متشکل از رییس شورای هماهنگی نظام پزشکی، رییس دانشگاه و دادستان انتظامی نظام پزشکی در هر استان است. نکته مهم در این مصوبه اعتماد دولت به جامعه پزشکی برای نظارت بر اجرای صحیح تعرفه است.

در جریان اعلام این قسمت از طرح همان‌طور که انتظار می‌رفت حواشی متعددی اتفاق افتاد. از یک طرف برخی از پزشکان به جریان‌سازی‌های رسانه‌ای و برجسته نشان دادن اعضای متخلف این گروه معترض بودند و دریافت‌های خارج از تعرفه را به دلیل نامتناسب بودن و غیرواقعی بودن تعرفه‌ها در طول سال‌های طولانی طبیعی می‌دانستند. از طرف دیگر عده‌ای با اعتراض شدید به افزایش تعرفه خدمات پزشکی، این اقدامات را در مسیر افزایش درآمد پزشکان و فاقد اثرگذاری در ارتقای نظام سلامت می‌پنداشتند. گروه اول با مقایسه خود با بعضی اقشار دیگر جامعه معتقد بودند گروه پزشکی نباید با ذکر تخلفات و برخورد با هم صنفان خود شأن خویش را در جامعه کاهش دهند؛ چنان‌چه هیچ صنف دیگری هم چنین کاری نمی‌کند. گروه دوم اما اصرار داشتند گروه پزشکی عده‌ای زیاده‌ خواهند که علیرغم درآمدهای چند ده میلیون تومانی ناراضی هستند. گروه اول وزارت بهداشت را به بی‌حرمتی به پزشکان متهم نمودند و گروه دوم وزرات بهداشت را پزشک سالار و دارای سوگیری شدید درجهت منافع پزشکان قلمداد نمودند. از همین مقدمه کوتاه روشن می‌شود چه مقدار اختلاف نظر در این موضوع مهم بین گروه پزشکی و بخشی از جامعه وجود دارد و از یک موضوع واحد چقدر تفاوت برداشت دارند. من در این نوشتار قصد نقد یا پاسخ گویی به اظهارات گوناگون را ندارم و فقط دیدگاه خود را به عنوان یک پزشک که هم مسئولیت اجرایی در بخش دولتی دارد و هم مختصری فعالیت در بخش خصوصی داشته است بیان می‌کنم.

گروه پزشکی به دلیل ماهیت این حرفه که متعهد به ارائه خدمات سلامت به مردم است، اصالتا قابل مقایسه با سایر مشاغل که با هدف کسب سود شکل می‌گیرند نیست. به عبارت دیگر پزشکان وارد این حرفه می‌شوند تا با استفاده از دانش خود به یکی از مهم‌ترین نیازهای مردم یعنی حفظ و ارتقای سلامت پاسخ دهند. به همین دلیل پزشکی مانند روحانیت و قضاوت با سوگندی آغاز می‌شود که ناظر به همین موضوع است و درآن بر اولویت منافع بیمار بر هر چیز دیگری تاکید می‌گردد. آن‌چه باعث مقدس خواندن این رشته نزد مردم شده همین تعهد حرفه‌ای نسبت به ایشان است و همین موضوع هم باعث محبوبیت قابل توجه پزشکان بین مردم و تمایل زایدالوصف ایشان برای تحصیل فرزندانشان در این رشته است.

طرف دیگر موضوع وظیفه جامعه نسبت به این قشر فرهیخته و ارزشمند است. به عبارت دیگر باید دید جامعه در قبال انتظاری که به حق نسبت به گروه پزشکی دارد، چگونه خدمات ایشان را جبران می‌کند تا از سطح زندگی معقول و متناسب با شان خود برخوردار باشند و بدون نگرانی معیشت با تمام توان به انجام هرچه بهتر حرفه خود بپردازند. در واقع اصل بحث تعرفه بر این مبنا شکل می‌گیرد که مابه‌ازای مادی خدمات گوناگون پزشکی را چگونه باید در نظر گرفت. این سوال مهم‌ترین قسمت بحث تعرفه خدمات پزشکی است و بیشتر اظهار نظرها هم در همین مقوله متمرکز می‌شود. به نظر شما جان بیماری که به دنبال یک تصادف دچار آسیب قفسه سینه شده و با یک اقدام نسبتا کوچک پزشکی مثل گذاشتن لوله سینه زنده می‌ماند چقدر ارزش دارد؟ آیا برای حفظ جان یک فرد می‌توان قیمتی تعیین کرد؟ بسیاری از اقدامات پزشکی در این گروه قرار می‌گیرند حتی برخی اقدامات درمانی به ظاهر کوچک. موارد متعدد دیگری هم هستند که به حفظ یک عضو مربوط می‌شوند. برای حفظ دست یک فرد به دنبال حادثه شغلی چقدر ارزش مادی می‌توان در نظر گرفت؟ روشن است که تعیین ارزش مادی برای این اقدامات ممکن نیست زیرا برای هر یک از ما حفظ سلامتی مهم‌ترین اولویت است و حاضر هستیم تمام دارایی خود را برای آن بپردازیم.
نمیدونم چکار کنم ؟!!!
     
  
مرد

 
وضعیت جسمانی پرستار بریتانیایی مبتلا به ابولا وخیم است


پزشکان بیمارستانی در بریتانیا تایید کرده اند که وضعیت پائولین کفرکی، پرستارمبتلا به ابولا در شرایط بحرانی قرار دارد.
گفته شده که پس از دو روز وضعیت جسمانی پائولین کفرکی بتدریج رو به وخامت گذاشته است.
به گفته پزشکان، به این پرستار داروهای آزمایشی مقابله با ویروس ابولا و همچنین خون افرادی که پس از ابتلا به این ویروس بهبود یافته اند، داده شده است.
این پرستار که برای کمک به مبتلایان به ابولا به سیرالئون رفته بود در اواخر سال گذشته میلادی( ۲۰۱۴) از طریق فرودگاه هیترو در لندن به گلاسگو در اسکاتلند (در شمال بریتانیا) بازگشت، اما پس از آن که علائم ویروس ابولا در او مشاهده شد برای درمان به بیمارستانی درلندن منتقل شد.
تعداد موارد ابتلا به ابولا در سیرالئون که این پرستار از آنجا به بریتانیا بازگشته نسبت به هر کشور دیگری بیشتر بوده است.
در سال گذشته میلادی بر اثر ابتلا به این بیماری۶۸۰۰ نفر در جهان جان خود را از دست داده‌اند.
ابولا از طریق تماس مستقیم با مایعات بدنی آلوده منتقل می‌شود. خون، استفراغ و بزاق همگی می‌توانند این ویروس کشنده را منتقل کنند.
خانواده بیماران و پزشکانی که از آنان مراقبت می‌کنند در معرض بیشترین خطر ابتلا قرار دارند، ولی هرکس که از حدی به بیماران نزدیک‌تر شود نیز در معرض خطر قرار دارد.
به همین دلیل، تماس با بیماران فقط باید محدود به کمک‌های لازم پزشکی بوده و همیشه با محافظت کامل بدن و پوشش صحیح انجام شود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
صفحه  صفحه 50 از 62:  « پیشین  1  ...  49  50  51  ...  61  62  پسین » 
علم و دانش

Medical News | اخبار پزشکی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA