انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 52 از 62:  « پیشین  1  ...  51  52  53  ...  61  62  پسین »

Medical News | اخبار پزشکی


مرد

 
ساخت حسگر فوق‌ شفاف برای نظارت بر عملکرد مغز با همکاری دانشمندان ایرانی

تیمی از مهندسان دانشگاه ویسکانسین-مدیسن با همکاری «فرید عطری» و «رامین پاشایی» موفق شد‌ه‌اند بر یک مشکل مهم فناورانه موجود در تحقیقات کنونی برای درک فعالیت‌های مغز، فائق آیند.
به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این دستاورد علمی دارای کاربردهای فراوانی از حوزه‌های علوم اعصاب گرفته تا درمان قلب و حتی ساخت لنزهای تماسی است.
محققان علوم اعصاب با استفاده از فناوری‌های تصویربرداری و حسگرهای کاشتنی بر مغز نظارت کرده و فعالیت آن را بررسی می‌کنند. این حسگرها به آن‌ها امکان شکارکردن مداوم سیگنال‌های مغز و مرتبط‌کردن آن‌ها با فعالیت مغزی که مشاهده می‌کنند را می‌دهند. با این حال، زمانی که چنین حسگرهایی دید دانشمندان را مسدود می‌کنند، مشاهده فعالیت مغز دشوار می‌شود.
یکی از آمال فناوری کاشت عصبی داشتن ابزار کاشتنی است که در تشخیص تصویربرداری از مغز مداخله نکند. یک کاشت سنتی مانند میدانی از نقاط به نظر می‌رسد که در زیر آن نمی‌توان هیچ چیزی را دید و دانشمندان حاضر در این مطالعه به دنبال ساخت یک ابزار الکترونیکی شفاف بودند.
عطری، پاشایی و همکارانشان گرافن را برای این کار انتخاب کردند. این ماده در همه حوزه‌ها از تولید سلول‌های خورشیدی گرفته تا ابزار الکتریکی به کار می‌رود. با استفاده از این ماده محققان می‌توانند حسگرهایشان را تا حد قابل‌توجهی ارتجاع‌پذیر و شفاف کنند ؛‌چون عناصر مدار الکترونیکی آن‌ها فقط به اندازه چهار اتم ضخامت دارند؛ این نازکی فوق‌العاده با ویژگی‌های رسانایی عالی گرافن ممکن شد.
حسگر ابداعی برای بقایافتن در بدن بسیار نازک و قوی است؛ این ابزار همچنین نرم و ارتجاعی است و شفافیت، استحکام و رسانایی فوق‌العاده‌ای دارد. این سامانه در طیفی از نور فرابنفش تا مادون‌قرمز عمیق شفاف عمل می‌کند.
می‌توان از این حسگر شفاف برای ارائه درمان‌های عصبی استفاده کرد و دانشمندان از این درمان‌ها برای کنترل علائم، بازیابی فعالیت‌ها و تسکین درد در بیماران مبتلا به بیماری‌ها و اختلال‌هایی مانند فشارخون، صرع، پارکینسون یا دیگر شرایط بهره خواهند برد.
جزئیات این مطالعه در مجله Nature Communications منتشر شده است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
درمان نوعی بیماری نادر توسط پژوهشگر ایرانی

محقق ایرانی دانشگاه مارسی فرانسه شیوه دارویی جدید و مقرون به صرفه ای برای درمان نوعی بیماری نادر در دنیا ارایه کرده است.
به گزارش مهر، استفاده از داروهای موجود و بهره گیری از ترکیبی از آنها برای درمان بیماری‌های سخت و صعب العلاج یکی از مهمترین اتفاقات دنیای پزشکی است. یک محقق ایرانی از دپارتمان اختلالات عصبی-عضلانی بیمارستان دانشگاه مارسی به نام شهرام عطاریان در صدر تحقیقاتی از این دست قرار دارد.
وی با استفاده از داروهای موجود در بازار شیوه ای منحصربفرد برای درمان اختلالی نادر به نام Charcot-Marie-Tooth نوع یک ارایه کرده که جزئیات آن در تازه ترین شماره ژورنال Orphanet مختص بیماری های نادر در دنیا منتشر شده است.
مهمترین نکته ای که در این نوآوری درمانی دیده می شود بهره گیری از داروهایی است که پیش از این ابداع شده و به همین دلیل فرآیند درمانی این اختلال نادر پزشکی با صرف هزینه به مراتب کمتر و سریعتر از گذشته انجام می شود.
بیماری نادر Charcot-Marie-Tooth نوع یک که به اختصار به آن CMT1A گفته می شود درحقیقت نوعی اختلال ژنتیکی خاص است که در دنیا از هر 5 هزار نفر یک تن به آن مبتلا هستند. این بیماری به از دست رفتن فیبرهای عصبی، ضعیف و خسته شدن بافت ماهیچه ای، شکل گیری تدریجی نواقص حسی در بدن و در کل از دست رفتن مهارت های مربوط به انجام کارهای ساده منجر می شود.
شهرام عطاریان در این خصوص می گوید:
تاکنون هیچ درمانی برای این بیماری نادر وجود نداشته است. با این حال ما متوجه شده ایم که با استفاده از تکنیک ترکیب یک سری دارو که پیش از این به دنیا معرفی شده می توان به درمان این بیماری تاحدودی امیدوار شد. این نکته برای ما بسیار ارزشمند است و امیدواریم پس از آغاز و پایان دو فاز نخست این پروژه درمانی، شاهد آغاز فاز سه آن در ابعاد بین المللی در سال 2015 باشیم.
این محقق و همکارانش برای درمان CMT1A به سراغ ترکیب دارویی PXT3003 رفته اند، ترکیبی متشکل از سه داروی شناخته و تأیید شده که تاکنون برای درمان بیماری های دیگر به کار گرفته شده است.
این ترکیب دارویی شامل سه داروی Baclofen ویژه درمان تشنج، naltrexone برای درمان معتادان به الکل و مواد مخدر و sorbitol برای کمک به مبتلایان به اختلالات روده ای است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
'موفقیت اولیه' در تولید واکسن برای تمام انواع سرطان

به تازگی آزمایش بالینی واکسنی برای سرطان در بیمارستان‌های دانشگاه ژنو آغاز شده که به گفته محققان آن در صورت موفقیت می تواند در درمان تمام انواع تومور مورد استفاده قرار گیرد.
در سال‌های اخیر تحقیقات بسیاری روی ساخت واکسن سرطان با استفاده از پروتئین‌های خود بیمار انجام شده، اما کار دانشمندان سوییسی از این نظر متفاوت است که از سلول کامل برای ساخت این واکسن استفاده می کند نه از برخی اجزای آن.
از این رو اگر این روش به ساخت واکسن منجر شود به گفته محققان این آزمایش می‌توان آن را در درمان یا در افزایش طول عمر مبتلایان به تمام انواع سرطان بکار گرفت.
این واکسن در واقع با تقویت سیستم ایمنی خود فرد، آن را آماده مقابله با سلول‌های سرطانی می‌کند. به این منظور، سلول‌های سرطانی بیمار را با پرتو بی‌خطر می‌کنند و از آنتی ژن های آن برای تحریک سیستم ایمنی استفاده می کنند.
دکتر نیکلاس ماک، مدیر این گروه تحقیقاتی می‌گوید: "از آنجاییکه سیستم ایمنی بدن به خودی خود سلول‌های سرطانی را تشخیص نمی‌دهد، باید به طریقی شناسایی و از بین بردن این سلول‌ها را به آن آموخت."
پژوهشگران سوییسی برای تزریق این واکسن، ایمپلنتی را طراحی کرده اند که با کمک آن، این واکسن را به بدن بیماران سرطانی تزریق کنند.
این پژوهش که از حدود هفت ماه پیش آغاز شده‌است، در مراحل اولیه خود به نتایج مثبتی رسیده‌ است.
به گفته دکتر ماک، تاکنون تنها چهار بیمار از پانزده بیمار داوطلب مرحله اولیه تست بالینی را گذرانده اند و "با وجود اینکه نتایج اولیه بسیار جالب توجه بوده‌اند، هنوز برای نتیجه‌گیری زود است."


روش کار
همه داوطلبان مرحله اول تست بالینی این واکسن، به سرطان پیشرفته مبتلا هستند که با روشهای درمانی استاندارد نه تنها متوقف نشده بلکه شدت پیدا کرده است.
به گفته دکتر ماک، این آزمایش درمانی از دو مرحله تشکیل شده‌است. در مرحله اول سلول‌های سرطانی بیمار، دور از تومور، به زیر پوست خودش تزریق می شود.
در مرحله دوم، در محل تزریق اول، دو کپسول قرار می‌دهند.
این کپسول‌ها حاوی سلول‌هایی هستند با مهندسی ژنتیک دستکاری شده‌اند و پروتئینی به نام (GM-CSF) ترشح‌ می‌کنند. این پروتئین باعث رشد و تکثیر برخی از گلبول‌های سفید می شود.
در هر کپسول حدود هشتصد هزار سلول سرطانی غیرفعال قرار داده می‌شود. هر کپسول حدود پانزده میلیمتر طول و یک میلی‌متر قطر دارد. دیواره متخلخل این کپسول مانع حمله سیستم ایمنی به سلول های داخل آن می شود اما به مواد داخل آن اجازه خروج می‌دهد.
چند روز ترشح پروتئین محرک در زیر پوست، به سیستم ایمنی فرصت و امکان شناسایی سلول سرطانی را می‌دهد و این باعث واکنش بسیار قوی سیستم ایمنی علیه سلول‌های سرطانی می‌شود.
بعد از یک هفته دو کپسول از بدن خارج شده و این کار با کپسول‌ و سلول‌های جدید پنج بار دیگر تکرار می‌شود؛ اما هر بار در محلی تازه.
با وجود مزایای این روش، چون برای ساخت این واکسن از سلول های خود بیمار استفاده می شود، باید برای هر بیمار واکسن مختص به خودش ساخته شود و این کار را بسیار سخت می‌کند.
هدف اصلی این مرحله از تحقیقات اثبات بی‌خطر بودن این روش است.
دکتر ماک، یکی از پیشروان زیست فناوری در سوئیس، امیدوار است که تست بالینی بیماران به خوبی پیش رود و در آغاز سال آینده میلادی مراحل نهایی آزمایش این دارو انجام شود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
کشف آنتی بیوتیک تازه نویدبخش یک 'تحول بزرگ'

پس از چند دهه خشکسالی در زمینه کشف آنتی بیوتیک های تازه که موجب نگرانی های جدی شده بود،‌ امید می رود که کشف تازه دانشمندان آمریکایی این وضع را عوض کند.
شیوه بدیع این دانشمندان برای کشت باکتری به تولید ۲۵ آنتی بیوتیک جدید منجر شده که در این میان به خصوص یکی "خیلی نویدبخش" توصیف می شود.
آخرین باری که دسته تازه ای از آنتی بیوتیک ها کشف شد و در درمان بیماری ها به کار گرفته شد نزدیک به سه دهه قبل بود.
مطالعه تازه که نتایج آن در نشریه نیچر تشریح شده یک "تحول بسیار مهم" توصیف می شود و کارشناسان معتقدند که این فقط گوشه ای از تحولاتی بزرگ است.
بیشترین آنتی بیوتیک ها در دهه های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ کشف شد اما آخرین باری که یک آنتی بیوتیک تازه در اختیار پزشکان قرار گرفت سال ۱۹۸۷ بود.
از آن زمان تاکنون میکروب ها شدیدا مقاوم شده اند. به خصوص عامل بیماری سل تقریبا نسبت به هرگونه آنتی بیوتیک موجود مقاومت نشان می دهد.


بازگشت به خاک
پژوهشگران در دانشگاه نورت ایسترن در شهر بوستون در ایالت ماساچوست، به منبعی رجوع کردند که تقریبا همه آنتی بیوتیک ها از آن می آیند:‌ خاک.
خاک آکنده از میکروب هاست اما فقط یک درصد آنها را می توان در آزمایشگاه کشت کرد.
تیم محققان باکتری هایی را که از حیاط خانه یکی از محققان از خاک استخراج شده بود برداشتند و برای آنها یک زیستگاه ساختند. هر باکتری در یک "محفظه" قرار گرفت و کل این زیستگاه زیر خاک مدفون شد.
آنها اجازه دادند که ترکیب منحصر به فرد شیمیایی خاک فضای زیستگاه را پر کند اما باکتری ها را سر جایشان ثابت نگاه داشتند.
دانشمندان دست اندرکار این مطالعه معتقدند که می توانند نیمی از باکتری های موجود در خاک را با این شیوه کشت کنند.
بعد مواد شیمیایی تولید شده توسط باکتری های این زیستگاه، برای خواص ضدمیکروبی مورد آزمایش قرار گرفت.
پروفسور کیم لوئیس، سرپرست تیم تحقیق، گفت:‌ "با کمک این شیوه تاکنون ۲۵ آنتی بیوتیک تازه کشف شده که در میان آنها یکی به نام تیکسوباکتین تازه ترین و نویدبخش ترین است."
او افزود:‌ "این مطالعه نشان می دهد که باکتری های کشت نشده حاوی خواصی هستند که قبلا ندیده ایم. این یک منبع نویدبخش تازه برای تولید آنتی بیوتیک هاست و امید می رود زمینه کشف آنتی بیوتیک ها را از نو فراهم کند."
آزمایش ها روی تیکسوباکتین نشان داد که برای باکتری ها سمی است، اما به بافت های بدن پستانداران آسیب نمی رساند.
این ماده باعث نابودی باکتری موسوم به ام آر اس ای در موش شد که قبلا به آنتی بیوتیک مقاومت نشان می داد.
اکنون آزمایش های انسانی لازم است.
محققان همچنین معتقدند که بعید است باکتری ها در برابر تیکسوباکتین مقاومت حاصل کنند.
این ماده چربی هایی را هدف می گیرد که برای ایجاد دیواره سلول باکتری ضروری است و دانشمندان استدلال می کنند که برای باکتری دشوار است بتواند این مشکل را دور بزند.
پروفسور لوئیس گفت: "حالا یک آنتی بیوتیک داریم که اساسا نمی شود در برابرش مقاومت حاصل کرد. این چیزی است که قبلا ندیده ایم. این آنتی بیوتیک چند حقه مختلف و مستقل دارد که امکان ایجاد مقاومت را به حداقل می رساند."
پروفسور لورا پیداک از دانشگاه بیرمنگام گفت که این یافته "حیرت انگیز و مهیج" است و این آنتی بیوتیک ابزاری پزشکی است که می تواند "معادلات را عوض کند."
به گفته دکتر لوئیس، سرپرست تیم تحقیق، آزمایش های انسانی تا حدود دو سال دیگر شروع نخواهد شد و مرحله آزمایش انسانی چند سال طول می کشد بنابراین حتی اگر این آنتی بیوتیک همه تست ها را با موفقیت بگذراند تا پنج یا شش سال دیگر در دسترس نخواهد بود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
جمشید قاجار در راس بزرگترین پروژه بررسی صدمات مغزی دنیا

وزارت دفاع آمریکا کنسرسیومی را برای انجام تحقیقات گسترده پزشکی جهت یافتن شیوه‌های مناسب درمان آسیب‌های مغزی مامور کرد. ریاست این کنسرسیوم بر عهده جمشید قاجار، استاد ایرانی دانشکده پزشکی استنفورد است.
جمشید قاجار - استاد جراحی اعصاب و مدیر مرکز صدمات مغزی دانشکده پزشکی استنفورد در راس تیمی از محققان قرار دارد که به سفارش وزارت دفاع آمریکا مطالعات دقیقی درخصوص صدمات و جراحات مغز انسان انجام می‌دهند. هدف از این پروژه یافتن شیوه‌های درمانی مناسب برای این نوع مشکلات است.
به همین دلیل وزارت دفاع آمریکا بودجه 12 میلیون دلاری را طی مدتی بیش از سه سال در اختیار دانشکده پزشکی استنفورد قرار می‌دهد تا ضمن تشکیل کنسرسیومی متشکل از انستیتوهای تحقیقاتی مختلف، سیستم جدید طبقه‌بندی صدمات مغزی ارایه و در نهایت شیوه‌های درمانی مناسب برای رفع آنها ابداع شود.
در کنسرسیومی که جمشید قاجار هدایت آن را بر عهده دارد جمعی از زبده‌ترین محققان عرصه درمان صدمات مغزی نیز به چشم می‌خورند که از آن جمله می‌توان به محققانی از بنیاد صدمات مغزی آمریکا موسوم بهBrain Trauma Foundation اشاره کرد. این مرکز در زمینه بررسی و یافتن شیوه‌های درمانی مناسب برای صدمات مغزی شهرت جهانی دارد.
سازمان بهداشت جهانی در گزارشی که چندی پیش منتشر کرد از جراحات و صدمات مغزی به عنوان اصلی‌ترین عامل مرگ و معلولیت در کودکان و جوانان در سراسر جهان نام برد. بر این اساس گرچه سالانه میلیون‌ها تن بنا به دلایل مختلف دچار انواع صدمات مغز می شوند اما مطالعات کاربردی و تأثیرگذار کمتری برای کمک به این افراد انجام می‌شود.
برای آشنایی بیشتر با دکتر جمشید قاجار به پروفایل وی در دانشگاه استنفورد مراجعه کنید.




======================



ثبت تصاویر سی‌تی‌اسکن قلب در یک ثانیه با دستگاه GE Healthcare


در صورتی که تجربه‌ی ثبت تصاویر سی‌تی‌اسکن را داشته باشید، با فرآیند خاص آن آشنا هستید. کمپانی GE Healthcare اسکنر جدیدی طراحی و تولید کرده که زمان مورد نیاز برای ثبت تصاویر سی‌تی‌اسکن را به شکل قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌دهد، بطوریکه در یک ثانیه می‌توان تصویر سی‌تی‌اسکن قلب را ثبت کرد.
ثبت تصاویر سی‌تی‌‌اسکن فرآیند وقت‌گیری دارد، بطوریکه بیمار پس از دراز کشیدن در محل مورد نظر و ورود به محفظه‌ی دستگاه چند ثانیه‌ای را درون آن صرف می‌کند تا اینکه تصاویر مورد نظر پس از عبور اشعه‌ی ایکس از توده‌ی گوشت و استخوانی بدن ثبت شوند. GE Healthcare روش جدیدی را با عنوان Revolution CT برای ثبت تصاویر اشعه‌ی ایکس ثبت کرده که می‌تواند زمان مورد نیاز برای تهیه‌ی این تصاویر را کاهش دهد. اسکنر جدید در حال حاضر در بیمارستانی در فلوریدا مورد استفاده قرار می‌گیرد. براساس اطلاعات منتشر شده، این اسکنر قادر است در یک ثانیه تصویر کاملی از قلب را ثبت کند. برای مثال تغییر جهت اسکنر برای ثبت عکس طرف دیگر قلب تنها ۰.۲۸ ثانیه طول می‌کشد. اما سرعت تنها قابلیت این اسکنر نیست٬ بلکه کنتراست بهتر و کاهش نویز تصویر نیز از جمله‌ی قابلیت‌های اسکنر جدید به شمار می‌رود. این اسکنر تصاویر سه‌بعدی مربوط به ناحیه مورد تصویربرداری را نیز با وضوح و کیفیت بالایی تولید می‌‌کند که بسیار زیبا است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
هشدار وزارت بهداشت در باره رنگ زعفران عربستانی؛ سرطانزا است

اکنون که در فصل حج عمره قرار داریم می‌توان به زعفران اشاره کرد؛ متاسفانه از بازار عربستان زعفران مصنوعی می‌آورند که رنگ شیمیایی سرطان‌زاست. استفاده از آن حتی گاهی در رستوران‌هایی هم دیده شده است. این تقلب، تقلبی خطرناک است.
دکتر رسول دیناروند در گفت‌وگو با ایسنا، رئیس سازمان غذا و دارو ضمن هشدار نسبت به تقلبات در محصولات غذایی به دنبال پیشرفت‌های علمی گفت: روز به روز شاهد روش‌های جدید تقلب حاصل از خلاقیت عده‌ای سودجو هستیم و بی‌تردید شناسایی این تقلبات نیز نیازمند خلاقیت است.
وی افزود: در این راستا تفاهم‌نامه‌ای را با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اعتباری بالغ بر 18 میلیارد تومان امضا کرده‌ایم تا به این ترتیب روش‌های سریع شناسایی تقلبات و آلاینده‌ها را در آزمایشگاه‌های مرجع مستقر کنیم. بر این اساس با استفاده از تجربیات بین‌المللی نهایتا تا دو - سه سال آینده به توان مناسبی در این حوزه دست خواهیم یافت.
دیناروند ضمن اشاره به برخی تقلبات در حوزه غذا گفت: اکنون که در فصل حج عمره قرار داریم می‌توان به زعفران اشاره کرد؛ زعفران یک ماده افزودنی مجاز است که متاسفانه مورد تقلب قرار می‌گیرد. متاسفانه از بازار عربستان زعفران مصنوعی می‌آورند که رنگ شیمیایی سرطان‌زاست، به جای زعفران استفاده می‌شود و البته خیلی هم ارزان‌تر از زعفران است. استفاده از آن حتی گاهی در رستوران‌هایی هم دیده شده است. این تقلب، تقلبی خطرناک است.
وی تاکید کرد: برخی تقلب‌ها خطرناک و مضر نیستند و تنها برای صرفه جویی در هزینه و رقابت در بازار انجام می‌شوند که نمونه آن آبلیمو یا روغن زیتون است.
دیناروند ضمن آنکه روغن زیتون را بهترین روغن برای مصرف خواند، در عین حال بیشترین تقلبات در روغن‌ها را مربوط به روغن زیتون دانست و گفت: توصیه‌ها آن است که اسید چرب ترانس را به صفر رسانیم. اساسا باید روغن جامدی که با ترانس جامد می‌شود از چرخه مصرف حذف شود.
وی درباره تدوین فهرست کالاهای آسیب‌رسان سلامت گفت: این اصطلاحی است که در قانون برنامه توسعه پنجم آمده است و وزارت بهداشت آن را اعلام می‌کند. این‌ها کالاها از منظر تغذیه‌ای مهم هستند. مثلا از نگاه تغذیه‌ای باید مصرف کالاهای پرچرب و شور کاهش یابد و مصرف کم آنها هیچ گاه خطرناک نیست. بنابراین تولید یا مصرف این فرآورده‌ها مصرف نیست و افراد باید در مصرف آنها دقت داشته باشند.
دیناروند به آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو اشاره کرد و گفت: این آزمایشگاه از استانداردهای پیشرفته دنیا برخوردار است اما در عین حال باید گسترش یابد.
وی در عین حال به برنامه‌های این سازمان برای برچسب‌گذاری فرآورده‌های غذایی اشاره کرد و گفت: ضابطه جدید برچسب‌گذاری فراورده‌های غذایی در امر نظارت مردم بسیار کمک‌ کننده خواهد بود. به این ترتیب میزان شکر، نمک، چربی و اسید چرب ترانس روی محصولات غذایی برای مردم مشخص خواهد شد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
دامپزشکی تصحیح کرد؛ عرضه گوشت گرم ممنوع نیست

مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی گفت: عرضه گوشت گرم ممنوع نیست.
عباس عباسی در گفتگو با مهر ضمن رد خبر ممنوعیت عرضه گوشت گرم، اظهار داشت: زمانی که دام کشتار می‌شود به خاطر اینکه فرایندی تحت عنوان "ترد شدن" در گوشت صورت بگیرد، به صورت مستقیم وارد بازار نشده و به مدت ۲۴ ساعت در دمای صفر تا ۴ درجه سانتیگراد نگهداری می‌شود، ضمن اینکه این کار در تمام دنیا انجام می‌شود.
به گزارش همشهری آنلاین، پیش‌تر رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی به نقل از دامپزشگی گفته بود که این نوع عرضه ممنوع شده است.
عباسی با بیان اینکه اقدام فوق در جهت افزایش کیفیت، ترد شدن گوشت و متوقف شدن برخی انگل‌ها و میکروب‌ها می‌شود، افزود: گوشت گرم به معنای کشتار دام، درآوردن پوست آن و عرضه بلافاصله گوشت به بازار نیست.
عباسی با اشاره به اینکه این طرح تقریبا در اکثر استان‌های کشورهای انجام شده بود، گفت: ما خواستار آن بودیم که طرح مذکور همزمان در استان‌های البرز و تهران انجام شود، به همین دلیل اجرای آن مدتی به تاخیر افتاد و از جمعه هفته قبل اجرای آن آغاز و در ابتدای هفته جاری عرضه گوشت تازه به شهروندان شروع شد.
وی اضافه کرد: بنابراین از این پس گوشت گاو و گوسفند باید به مدت ۲۴ ساعت در دمای صفر تا چهار درجه نگهداری و سپس عرضه شود، این گوشت از نظر بهداشتی و کیفیت فوق العاده است.
عباسی با اشاره به اینکه گوشت گرم پس از اینکه روانه بازار شد تا ۷۲ ساعت می تواند دراختیارمصرف کننده قرار بگیرد، گفت: گوشت منجمد گوشتی است که در دمای منفی ۳۵ تا منفی ۴۵ درجه سانتیگراد منجمد و برای مدت طولانی نگهداری می‌شود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
ایمپلنت منعطف، امیدی تازه در درمان فلج نخاعی

پژوهشگران مدرسه عالی پلی‌تکنیک لوزان (EPFL) ایمپلنت منعطفی را طراحی کرده‌اند که حرکت اختیاری را به موش‌های فلج نخاعی بازگردانده است.
این ایمپلنت منعطف که آن را دستاوردی "انقلابی" لقب داده‌اند بر روی موش‌های آسیب دیده نخاعی آزمایش شده و نتایج مثبتی داشته است.
تیم پژوهشی لوزان معتقدند این ایمپلنت منعطف موسوم به ایی ـ دورا تقریبا همه ویژگی‌های مکانیکی یک بافت زنده را دارد و قادر است پیام‌های عصبی و دارو را منتقل کند.
نخاع مانند سیم برقی است که پیام‌های عصبی را از مغز به اندام‌ها و بالعکس منتقل می‌کند.
آسیب دیدگی نخاع، موجب فلج و بی حرکتی اندام‌ها خواهد شد چرا که دیگر امکان تبادل پیام‌های عصبی بین مغز و اندام‌ها وجود نخواهد داشت.
پیش از این، همین گروه پژوهشی در تحقیق دیگری نشان داده بود که با تحریک نخاع موش‌های فلج با محرک‌های شیمیایی، می‌توان توانایی دویدن، بالا رفتن از پله و حتی عبور از موانع را دوباره به آنها بازگرداند.
اما برای تحقق این امر می‌بایست الکترودهایی مستقیما به نخاع آنها وصل می‌شد که انجام آن در درازمدت امکان پذیر نبود.
در تحقیق جدید ایمپلنت به صورتی طراحی شده‌است که تحریک شیمیایی و الکتریکی را همزمان امکانپذیر می‌کند.
تاکنون ایمپلنت‌ها قابلیت انعطاف نداشتند بنابراین باعث ساییدگی و التهاب می‌شدند کارآیی کافی نداشتند.
اما این ایمپلنت تنها نمونه‌ای است که مدت دو ماه در حیوانات آزمایشگاهی کارآیی خود را بدون ایجاد عوارض حفظ کرده که از این نظر بی‌سابقه است.
ایمپلنت‌هایی که تا کنون طراحی شده‌اند به دلیل زبری زیاد با خراش پیاپی غشای نخاع در کمتر از دو ماه سبب عفونت و رد پیوند شده اند.
استفانی لکور، یکی از مدیران این تیم پژوهشی می‌گوید:
"نرمی ایی ـ دورا اصطکاک آن با مغز و نخاع را به کمترین حد می رساند. این ایمپلنت به شدت قابل انعطاف است و خود را با حرکات سیستم عصبی تطبیق می‌دهد، در نتیجه نه خراش می‌دهد و نه باعث رد پیوند می‌شود.
"مغز همراه با جریان خون ضربان دارد بنابراین زیاد حرکت می‌کند. نخاع هم چندین بار در روز انبساط پیدا می کند و دوباره جمع می‌شود، مثل وقتی که خم می‌شوید تا بند کفشتان را ببندید."
گرگوار کورتین، یکی دیگر از دانشمندان این تحقیق گفت:
"طراحی این ایمپلنت کار مشترک چندین گروه تخصصی است؛ چرا که برای ساخت آن به کار تخصصی در زمینه الکترونیک، پزشکی، نورولوژی و حتی طراحی الگوریتم نیاز بود."
پژوهشگران پلی تکنیک لوزان معتقدند این ایمپلنت راه را برای درمان دیگر بیماری‌های سیستم عصبی مرکزی مانند صرع، پارکینسون و حتی تسکین درد خواهد گشود.
گرگوار کورتین پیش بینی می‌کند که برای آزمایش این دستگاه روی بیماران داوطلب دست کم پنج سال وقت نیاز باشد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
گام بلند محققان در مهار چاقی با کشف ژن‌های پرخوری در دو خانواده ایرانی


استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر این‌که برخلاف تصور رایج مبنی بر مقصر بودن چاقها در پرخوری، وجود برخی ژن‌ها در این افراد باعث می شود که اراده پرهیز از خوردن از آن‌ها گرفته شده و امکان پیشگیری از چاقی از آنها گرفته شود از شناسایی دو ژن‌ مرتبط با پرخوری‌ در دو خانواده ایرانی خبر داد.
به گزارش خبرنگار پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر ملک زاده که در اندیشگان سیاست گذاری در علوم و پژوهش‌های بنیادی در پژوهشگاه دانش های بنیادی سخن می گفت اظهار کرد: حداقل 75 درصد ایرانیان در معرض چاقی و سندروم متابولیک هستند که علت اصلی آن پرخوری و کم تحرکی است. از سوی دیگر 35 درصد کسانی که در ایران سکته می‌کنند سندروم متابولیک دارند پزشکان معمولا در مواجهه با افراد چاق، آن‌ها را به خوردن کمتر تشویق و به واسطه پرخوری سرزنش می کنند در حالی که طبق بررسی‌های جدید، پرخوری عمدتا منشاء‌ ژنتیکی دارد و این امید وجود دارد که با شناسایی و مهار این ژن‌ها بتوان با پدیده چاقی که منشاء بسیاری از بیماری ها و موارد مرگ و میر است، مبارزه کرد.
استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران که با همکاری گروهی از محققان در ایران و آمریکا با بررسی دو خانواده ایرانی موفق به کشف ژن‌های مرتبط با چاقی شده است، تصریح کرد: در یکی از این خانواده‌ها که ساکن فارس هستند، حدود نیمی از افراد در سنین زیر 50 سال در اثر ابتلا به سندروم متابولیک سکته کرده و فوت می‌کنند. با آزمایش خون اعضای این خانواده موفق به شناسایی یک ژن عامل پرخوری شدیم که زمینه ساز ابتلا به سندروم متابولیک و سکته است.
ملک‌زاده تصریح کرد:‌ با بررسی یک خانواده دیگر ایرانی با همکاری دانشگاه ییل آمریکا ژن دیگری را برای اولین بار در دنیا شناسایی کردیم که با این عارضه در ارتباط است.
استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان این‌که احتمالا 10، 12 ژن دیگر مرتبط با پرخوری نیز وجود دارد اظهار کرد: امیدواریم با شناسایی ژن‌های بیشتر در نهایت بتوانیم دارویی بسازیم که با مهار این ژن‌ها از ولع پرخوری و بروز چاقی جلوگیری کند.
زندگی کوتاه نيست ، مشکل اينجاست که ما زندگی را دير شروع ميکنيم.
     
  
مرد

 
جلوگیری از هدررفتن خون در جراحی با ابداع محقق ایرانی دانشگاه تورنتو

محقق ایرانی دانشگاه تورنتو هدایت تیمی از محققان را بر عهده دارد که با بهره گیری از فناوری جدید پزشکی، هدر رفتن خون در حین اعمال جراحی پیچیده و طولانی به حداقل می رسد.
به گزارش خبرگزاری مهر، در حال حاضر انجام اعمال جراحی به ویژه آن دسته از جراحی هایی که با قلب و رگهای خونی سر و کار دارد با هدر رفت خون زیادی همراه است که این مسأله می تواند به در خطر افتادن سلامت بیمار منجر شود. از آن گذشته بازپس زده شدن خون و گروههای خونی که به بیمار در حین انجام عمل جراحی تزریق می شود، فرآیند جراحی را پیچیده تر می کند.
این چالش موجب شده تا در سالهای اخیر تلاشهای زیادی جهت ارایه فناوری های نوین پزشکی با هدف کاستن از حجم خون از دست رفته در اتاق های جراحی صورت گیرد.
پیشرفت های صورت گرفته در تکنیک های جراحی به معنای کاستن از حجم خون از دست رفته است حتی اگر صحبت از جراحی پیچیده قلب در میان باشد که به طور معمول جراحان حجم قابل توجهی خون ذخیره آماده نگاه می دارند.
دکتر کیوان کرکوتی، محقق ایرانی بیمارستان عمومی و دپارتمان بیهوشی و درد دانشگاه تورنتو در صدر تیمی از محققان قرار دارد که دستگاهی جدید برای جلوگیری از هدر رفتن خون در حین انجام اعمال جراحی ساخته اند.
از قابلیت های مهم این دستگاه می توان به کنترل دقیق توانایی بدن در شکل دهی لخته های خونی اشاره کرد. این دستگاه هم اکنون در 12 بیمارستان سراسر کانادا به بوته آزمایش گذاشته شده است تا مشخص شود تا چه میزان در حفظ خون در اتاق های جراحی کمک می کند.
این دستگاه جدید ROTEM نام دارد. نسخه قبلی این فناوری در مدت یک ساعت تشخیص می داد که گروه خونی در حال تزریق به بیمار نیازمند به خون در اتاق جراحی پس زده می شود یا نه. همچنین این دستگاه قابلیت بررسی سایر فرآوردهای خونی مورد نیاز جهت تزریق به بدن بیمار را هم دارد اما حالا نسخه مدرن آن ارایه شده، دستگاهی که این فرآیند را بین 5 تا 10 دقیقه انجام می دهد.
تیم جراحان با استفاده از این فناوری نوین به درستی تشخیص می دهند که چه محصولات خونی (سلولهای قرمز خون – پلاکت – پلاسما – برای تزریق به بیمار مورد نیاز است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
صفحه  صفحه 52 از 62:  « پیشین  1  ...  51  52  53  ...  61  62  پسین » 
علم و دانش

Medical News | اخبار پزشکی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA