انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
کامپیوتر
  
صفحه  صفحه 64 از 119:  « پیشین  1  ...  63  64  65  ...  118  119  پسین »

اخبار کامپیوتر و اینترنت و تکنولوژی


مرد

 
شیائومی Mi Box Mini، استریم‌کننده‌ی اندرویدی ۳۰ دلاری خود را معرفی کرد

شیائومی کنفرانس اختصاصی معرفی محصولات جدید خود را برگزار کرد که در جریان آن Mi Box Mini به‌عنوان یک استریم‌کننده‌ی اندرویدی نیز معرفی شد که در مقایسه با نسل پیشین بسیار کوچک‌تر شده است.
شیائومی ست‌تاپ‌باکس اندرویدی خود را با عنوان می‌باکس مینی معرفی کرد که اندازه‌ی بسیار کوچکی دارد، بطوریکه در نگاه اول می‌توان آن را با یک شارژر USB اشتباه گرفت.
علی‌رغم بهره‌گیری از سایز کوچک، می‌باکس مینی از مشخصات فنی چون پردازنده‌ی چهار هسته‌ای مبتنی بر معماری Cortex-A7 ساخت مدیاتک با فرکانس کاری ۱.۳ گیگاهرتز، حافظه‌ی رم یک گیگابایتی، وای-فای دو کاناله، بلوتوث نسخه‌ی ۴ برای ارتباط با ریموت کنترل و سایر لوازم جانبی و پشتیبانی از DTS 2.0 به‌همراه دالبی دیجیتال پلاس بهره می‌برد. این استریم‌کننده‌ی اندرویدی از پورت خروجی HDMI 1.4a برای ویدئوهای فول‌اچ‌دی سه‌بعدی بهره می برد، اما برخلاف نسخه‌ی 4K خبری از پورت USB و اسلات میکرو SD در آن نیست.
در صورتی که علاقه‌مند به خرید این محصول ۳۰ دلاری باشید، می‌توانید می‌باکس مینی را روز ۲۰ ژانویه تهیه کنید، البته باید به این نکته توجه داشته باشید که احتمال دارد موجودی این محصول در کسری از ثانیه پایان یابد. ضمنا افرادی که می‌باکس مینی را خارج از خاک چین مورد استفاده قرار دهند، شانس بهره‌گیری از ۱.۴ میلیون ساعت محتوای دیجیتال همراه با آن را از دست خواهند داد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
طرح مفهومی از آینده کامپیوتر‌های قابل حمل

شاید تا سال‌ها پیش کمتر کسی فکر می‌کرد که روزی لپ‌تاپ‌ها و کامپیوتر‌های قابل حمل به ابزاری مهم در زندگی مردم تبدیل شوند، این صنعت و تکنولوژی روزبه‌روز درحال ترقی است و هیچ حدو مرزی نمی‌شناسد.
Rolltop یک طرح مفهومی از آینده لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها به شمار می‌رود. در این طرح مفهومی، تمامی اجزا به صورت لمسی به دور محوری جمع می‌شوند. Rolltop ایده‌ای بسیار مناسب و خلاقانه‌ برای مهندسان و طراحان گرافیکی خواهد بود. در حالت عادی می‌توانیم از لپ‌تاپ با صفحه نمایش 13 اینچ که Rolltop برایمان می‌سازد استفاده کنیم و اگر صفحه نمایش بزرگ‌تری را طلب کنیم می‌توانیم به‌راحتی آن را به تبلت 17 اینچی همراه با قلم مخصوصش تبدیل کنیم.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
لینوکس در ۲۰۱۵ بر همه‌ی عرصه‌های فناوری به جز دسکتاپ، سلطنت خواهد کرد

شاید توسعه‌دهندگان لینوکس هنوز هم در پی گسترش مرز‌های سیستم‌عامل خود در دنیای دسکتاپ باشند، اما با نگاهی به اطرف می‌توان به این نتیجه رسید که لینوکس در همه جا حضور دارد. نگاهی به گجت‌ها و محصولات نمایش داده شده در CES 2015 به روشنی گویای این موضوع است.
همچون سنت هر ساله‌ی دنیای فناوری، بار دیگر در نخستین روز‌های سال میلادی، لاس‌وگاس میزبان برترین کمپانی‌های فناوری از گوشه‌گوشه‌ی جهان بود تا آخرین دستاوردها و فناوری‌های موجود به نمایش گذاشته شوند. نکته‌ای که در مورد گجت‌ها و محصولات حاضر در این نمایشگاه به وضوح روشن بود، گستردگی استفاده از لینوکس در زیر پوست این گجت‌ها بود. برای مثال می‌توان به Compute Stick اینتل اشاره کرد که نسخه‌ای از ابونتو را در قالب کامپیوتری کوچک در اختیار کاربران قرار می‌داد. البته این محصول مشتی از خروار‌ها محصولی بود که مبتنی بر لینوکس در نمایشگاه به معرض تماشا گذاشته شده بودند.


دانگل Compute Stick اینتل مبتنی بر لینوکس




یکی از محصولاتی که در غرفه‌ی اینتل خودنمایی می‌کرد، دانگل سخت‌افزاری مشابه کروم‌کستی بود که اینتل آن را Compute Stick نام نهاده بود. این دانگل سخت‌افزاری قابلیت اتصال به تلویزیون یا مانیتور را از طریق پورت HDMI داشته و می‌توان پس از اتصال از آن به عنوان یک کامپیوتر استفاده کرد. هرچند محصولات مشابه دیگری نیز چون کروم‌کست، فایر تی‌وی استیک یا دانگل استریم روکو در بازار وجود دارند، اما هیچ‌یک چون کامپیوت استیک اینتل تجربه‌ی کار با یک سیستم مبتنی بر معماری x86 را در اختیار کاربران قرار نمی‌دهند. کامپیوت استیک اینتل یک کامپیوتر x86 است که از این‌رو امکان اجرای ویندوز ۸.۱ و لینوکس را میسر کرده است. نسخه‌ی لینوکس به‌دلیل بهره‌گیری از مشخصات پایین‌تر، قیمت کمتری دارد. اینتل نسخه‌ی لینوکس را با برچسب قیمت ۸۹ دلاری روانه‌ی بازار خواهد کرد، در صورتی که نسخه‌ی ویندوز با قیمت ۱۴۹ دلار به فروش خواهد رسید.
محصولات مشابهی نیز در CES به نمایش گذاشته شده بودند. برای مثال می‌توان به Genuine Intel‌ از یک کمپانی چینی اشاره کرد که آن نیز از طریق HDMI به تلویزیون یا مانیتور متصل شده و امکان استفاده از یک کامپیوتر ویندوزی یا لینوکس را در اختیار کاربر قرار می‌داد. با توجه به اینکه قیمت نسخه‌ی لینوکس این محصولات بسیار پایین‌‌تر بوده و خود سیستم‌عامل لینوکس نیز به‌دلیل انعطاف‌پذیری بیشتر، کاربردی‌تر است، احتمال موفقیت این محصولات مبتنی بر لینوکس بسیار بیشتر از نمونه‌های ویندوزی است.


همه چیز مبتنی بر لینوکس شده است
محصولاتی چون کامپیوت استیک که از طریق پورت HDMI امکان استفاده از یک کامپیوتر لینوکسی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند در کنار کروم‌بوک‌ها و گوشی‌های اندرویدی، محصولاتی هستند که می‌توان به روشنی حضور لینوکس را در آن‌ها لمس کرده و نشانه‌ای از این سیستم‌عامل را روی آن‌ها دید. اما حضور لینوکس در سایر محصولات موجود که تعداد آن‌ها کم نیست همچون سایه‌ای است که کل دنیای فناوری را در سیطره‌ی خود قرار داده است.
در ظاهر به‌نظر می‌رسد که مرز لینوکس تنها به درصد اندک این سیستم‌عامل در پی‌سی‌ها محدود می‌شود، اما با توجه بیشتر و کنار زدن لایه‌های ظاهری انواع سیستم‌ها می‌توان به این نتیجه رسید که لینوکس در همه جا حاضر است. برای مثال تلویزیون هوشمند پاناسونیک مبتنی بر سیستم‌عامل فایرفاکس است که این سیستم‌عامل نیز بر پایه‌ی لینوکس بنبا شده است. تمام کنسول‌های بازی اندرویدی که از جمله‌ی آن می‌توان به کنسول بازی Forge TV کمپانی Razer اشاره کرد، از کرنل لینوکس استفاده می‌کنند. سامسونگ نیز با تغییر سیستم‌عامل تلویزیون‌های خود و استفاده از تایزن، کرنل لینوکس را مورد استفاده قرار داده است؛ البته در این بین نباید ساعت‌های‌هوشمند تایزنی سامسونگ را نیز از یاد برد. به‌همین ترتیب می‌توان به WebOS ال‌جی اشاره کرد که این کمپانی کره‌ای در ساعت‌های‌هوشمند و همچنین تلویزیون‌های هوشمند خود از آن استفاده می‌کند. به بیان بهتر تمام محصولات موجود در بازار که مبتنی بر اندروید توسعه یافته‌اند، براساس لینوکس توسعه یافته و جزو گجت‌های لینوکسی به شمار می‌روند.
با اشاعه‌ی استفاده از انواع گجت‌های پوشیدنی در کنار توسعه‌ی بیش از پیش اینترنت اشیا، خواهیم دید که مرزهای لینوکس گسترده‌تر از پیش خواهند شد. حتی روبات‌ها نیز از این امر مصون نیستند و شماری از روبات‌های مورد استفاده در صنعت و تجارت و حتی برخی از نمونه‌های مفهومی، مبتنی بر لینوکس توسعه یافته‌اند. در آینده نیز استفاده از سیستم‌عامل‌های مخصوص سیستم‌های توکار کنار گذاشته شده و لینوکس حرف اول را در حوزه‌ی روبات‌ها خواهد زد. در حال حاضر گوگل در خودروی بدون‌ راننده‌ی هوشمند خود نیز از توزیع اوبونتو لینوکس استفاده می‌کند.
مایکروسافت با علم به این موضوع در حال توسعه‌ی ویندوز برای اینترنت اشیا است که برخلاف نسخه‌های پیشین این سیستم‌عامل فارغ از گواهی و بصورت رایگان عرضه خواهد شد. اما لینوکس در جبهه‌ی خود با وجود بازیگران قدرتمندی چون اندروید بسیار جلوتر از سایر رقبا حرکت می‌کند.


لینوکس سنتی روی دسکتاپ چندان موفق نیست
تنها حوزه‌ای که لینوکس نتوانسته موفقیت چشم‌گیر یا به بیان بهتر محبوبیت بالایی را کسب کند، استفاده از این سیستم‌عامل در دسکتاپ‌ها است. با جستجوی کوتاهی در اینترنت می‌توان به این نتیجه رسید که لینوکس در زمینه‌ی استفاده در سرور‌ها از محبوبیت بالایی برخوردار است. به واسطه‌ی سیستم‌عامل اندروید نیز لینوکس سهم چشم‌گیری در بازار گجت‌های موبایل دارد، از این‌رو لینوکس پیش از این بازار موبایل را به تصرف خود درآورده است. تبلت‌ها نیز وضعیت مشابهی دارند.
به‌نظر می‌رسد سال ۲۰۱۵ را باید سال لینوکس در تلویزیون‌های‌هوشمند بدانیم. همچنین گسترش استفاده از ابزار‌ها و لوازم خانگی‌هوشمند مبتنی بر بستر‌های توسعه یافته توسط لینوکس نیز گستره‌ی این سیستم‌عامل را بسیار بالا برده است. علاوه بر توزیع‌های مختلف لینوکس، این سیستم‌عامل در ظاهر دیگری نیز روانه‌ی بازار شده که رفته رفته محبوبیت آن‌ها افزایش می‌یابد. این ظاهر جدید همان سیستم‌عامل کروم است که گوگل با همکاری کمپانی‌های تولیدکننده‌ی سخت‌افزار در قالب کروم‌بوک‌های ارزان قیمت روانه‌ی بازار می‌کند. با توجه به موارد عنوان شده، می‌توان سال ۲۰۱۵ را سالی خواند که لینوکس گستره‌ی خود را بیش از پیش افزایش می‌دهد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
دوره‌ی آزمون و خطای عینک گوگل به پایان رسید

گوگل با معرفی گوگل‌گلس، بخش جذابی را در حوزه‌ی ابزارهای پوشیدنی ایجاد کرد. این کمپانی تلاش کرد تا با استفاده از فناوری واقعیت افزوده، استفاده از گجت‌ها را وارد فاز جدیدی کند. با این حال بسیاری باور دارند که عینک گوگل محکوم به مرگ است.
بدون شک عینک گوگل یکی از جذاب‌ترین گجت‌های در حال ساخت است که بسیاری آرزوی داشتن آن را دارند. گوگل که نزدیک به دو سال است بر روی این پروژه کار می‌کند، ابتدا با شور و شوق بالای کاربران روبرو شد و اما رفته رفته با عرضه‌ی آزمایشی این محصول به مردم عادی با بازخوردهای منفی بسیاری روبرو شد. حال این کمپانی گزارش کرده که عینک گوگل از مرحله‌ی آزمایشگاهی خارج شده و مدیر سابق کمپانی Nest که اخیرا پس از به تصاحبِ این کمپانی به خدمت گوگل در آمده، مدیریت عینک گوگل را برعهده خواهد گرفت.
تونی فدل - یکی از بنیان‌گذاران نِست، حالا سمت بزرگی در گوگل پیدا کرده است. گوگل برای تصاحب نست ۳ میلیارد دلار هزینه کرد. تونی فدل استعداد بالایی در تولید محصولات جدید دارد و شاید بهترین گزینه برای تبدیل عینک گوگل به یک محصول کارآمد و عام‌پسند باشد. در حال حاضر بزرگ‌ترین مشکل عینک گوگل آن است که این محصول بیشتر به نظر گیگ‌ها و خوره‌های فناوری جالب می‌آید و مردم عادی چندان علاقه‌ای به استفاده از آن ندارند. چالش اصلی تونی فدل نیز همین موضوع است. او باید سعی کند تا عینک گوگل را به محصولی بدل کند که مردم عادی از آن استقبال کنند در غیر اینصورت پروژه‌‌ای که گوگل زمان و بودجه‌ی زیادی را برای توسعه‌ی آن هزینه کرده، محکوم به شکست خواهد بود.
تونی فدل می‌گوید از تجریبات تیم گوگل گلس استفاده می‌کند و بازخوردهای دریافتی مردم را بررسی می‌کند تا محصولی جدید را تولید کند. این بدین معنا است که احتمالا آنچه در قالب محصول نهایی از گوگل‌گلس وارد بازار خواهد شد با آنچه امروز شاهد آن هستیم تفاوت‌های عمده‌ای خواهد کرد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
حساب توییترِ نیویورک پست و یونایتد پرس هک شد

حساب توییترِ نیویورک پست و یونایتد پرس اینترنشنال (UPI)، دو رسانه‌ی مطرح امریکایی هک شد. هکرها اخبار جعلی نظامی و اقتصادی خود را روی حساب این دو رسانه منتشر کرده‌اند.
در پی هک حساب توییترِ نیویورک پست و یونایتد پرس اینترنشنال (UPI)، در یکی از پست‌های جعلی روی اکانت توییتر این رسانه‌ها صحبت‌هایی از زبان پاپ با مضمون «جنگ جهانی سوم شروع شده است» منتشر شده است.
برخی بر این باور هستند که هک‌های انجام شده در راستای خصومت بین امریکا و چین صورت گرفته است.
یونایتد پرس اینترنشنال که یکی از رسانه‌های واشنگتون به شمار می‌رود رسما تایید کرده که اکانت توییتر و وب‌سایت خبری‌‌اش هک شده است.
روی اکانت توییتر این رسانه، ۶ خبر جعلی منتشر شده و بنرهای آن نیز تغییر کرده‌ است. این اخبار که در باره‌ی جنگ منتشر شده حاوی پیام «امریکا وارد جنگ هوایی با چین شد.» است. البته بالافاصله پس از انتشار این اخبار، پنتاگن آن‌ها را رد کرد.
ممکن است این حملات هکری به دنبال، حمله‌های گسترده‌ی انجام شده به سونی-پیکچرز و حمایت امریکا از آن باشد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
کوالکام و ویرجین بزرگ‌ترین شبکه‌ی اینترنت ماهواره‌ای جهان را راه‌اندازی می‌کنند

در حال حاضر بیشتر از نصف جمعیت کره‌ی زمین به اینترنت دسترسی ندارند و از ا‌ین‌رو کمپانی‌های مختلف در پی پیاده‌سازی راهکارهای مختلفی به منظور پوشش مناطق مورد نظر هستند. OneWeb نیز اعلام کرده شبکه‌ای از ماهواره‌ها را برای ارائه‌ی اینترنت به فضا ارسال خواهد کرد.
براساس اطلاعات ارائه شده توسط اتحادیه‌ی بین‌المللی مخابرات در حال حاضر بیش از نصف جمعیت کره‌ی زمین از دسترسی به اینترنت محروم هستند. وان‌وب اعلام کرده که درصدد راه‌اندازی شبکه‌ای از ماهواره‌ها برای در اختیار گذاردن شبکه‌ی اینترنت جهانی با سرعت بالا است.
اگر به خاطر داشته باشید، پیش از وان‌وب کمپانی‌های دیگری نیز از طرح‌های مشابهی برای ارائه‌ی اینترنت پرده برداشته‌اند. از جمله‌ی این طرح‌های می‌توان به پروژه‌ی لون گوگل اشاره کرد که براساس آن کل کره‌ی زمین با استفاده از شبکه‌ای از بالون‌ها بصورت رایگان از اینترنت پرسرعت بهره خواهند برد. همچنین فیس‌بوک و کوارکسون نیز در پی ایجاد چنین شبکه‌ای با استفاده از پهپادها هستند. ایلان ماسک نیز خبر از مطالعات برای ایجاد شبکه‌ای متشکل از شبکه‌ای از ماهواره‌ها در جو زمین داده بود.
وان‌وب که اخیرا شاهد سرمایه‌گذاری دو کمپانی ویرجین و کوالکام بوده، درصدد ارسال شبکه‌ای متشکل از ۶۴۸ میکرو ماهواره‌ است. این ماهواره‌ها ارتباط اینترنتی با سرعت بالا و تاخیر پایین را در اختیار کاربران قرار خواهند داد. براساس اطلاعات ارائه شده توسط ویرجین، این پروژه بزرگ‌ترین شبکه‌‌ی ماهواره‌ای خواهد بود که تاکنون توسعه یافته است.
برای دسترسی داشتن به این شبکه‌ی عظیم، ماهواره‌ها به ترمینال‌هایی که روی زمین مستقر خواهند بود، متصل می‌شوند. نصب ترمینال‌های مورد استفاده بسیار ساده بوده و این ترمینال‌ها قابلیت ارتباط از طریق WiFi، LTE، 3G یا 2G را خواهند داشت. همچنین شبکه‌ی مورد نظر می‌تواند در مواقع اضطرار از قبیل وقوع بلایای طبیعی و موارد دیگر برای ارتباط مورد استفاده قرار گیرد.
با توجه به سرمایه‌گذاری ویرجین در وان‌وب، ویرجین گالاکتیک که مجری برنامه‌های فضایی این کمپانی است برای ارسال میکرو ماهواره‌ها به فضا در این پروژه همکاری خواهد کرد. در این پروژه از برنامه‌ی ارسال LauncherOne ویرجین گالاکتیک استفاده خواهد شد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
واکنش اینتل به شایعات استفاده از پردازنده‌ی ساخت اپل در کامپیوترهای مک
هفته‌ی گذشته KGI پیش‌بینی کرد که پردازنده‌های سری A اپل تا سال آینده آنقدر قوی‌ خواهند شد که بتوان از آن‌ها در کامپیوترهای مک نیز استفاده کرد. این موسسه‌ی تحلیلِ بازار، باور دارد که دو نسلِ بعدی پردازنده‌های اپل که احتمالا با نام A10 تولید خواهند شد، حداقل در مک‌بوک ایر مورد استفاده قرار خواهد کرد.
همین موضوع باعث شد تا مدیرعامل اینتل واکنش نشان دهد و به رابطه‌ی بسیار خوب بین این شرکت با اپل اشاره کند:
اپل همیشه تامین‌کنندگانی را انتخاب می‌کند که بیشترین ظرفیت و نوآوری را داشته باشند تا از طریق آن‌ها بتواند نوآوری در محصولات خود حفظ کند. اپل کمپانی است که بر پایه‌ی نوآوری بنا شده. پس کار ما آن است که در خلق این نوآوری شریک آن‌ها باشیم و آن‌ها نیز مایل هستند تا ما را در کنار خود داشته باشند.
جالب است بدانید که این پیش‌بینی KGI باعث شد تا ارزش سهام اینتل در هفته‌ی گذشته کاهش یابد. مدیرعامل اینتل نیز تلاش می‌کند تا تاثیر منفی این خبر را کاهش دهد.




KGI پیش‌بینی کرده بود که تا سال ۲۰۱۶، پردازنده‌های A10 اپل از نظر قدرت و بازده بین Atom و Core i3 قرار خواهند گرفت. البته این موضوع را نمی‌توان فراموش کرد که اینتل در زمینه‌ی تولید پردازنده‌ بسیار توانمند است و بعید به نظر می‌رسد که قدرت پردازنده‌های Core i3 این شرکت تا سال ۲۰۱۶ در همین حد و اندازه‌ی فعلی باقی بماند. مخصوصا اگر قرار باشد رقیبی در این بازه پیدا کند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
ایلان ماسک از پروژه‌ی ۱۰ میلیارد دلاری اینترنت ماهواره‌ای رونمایی کرد

ایلان ماسک که در حال حاضر زمام امور در کمپانی‌های تسلا و اسپیس‌ایکس را در دست دارد، از پیشبرد فناوری راضی نیست و در پی آن است تا ایده‌های نوآورانه‌ی خود را بیش از پیش پیاده کند. ایلان ماسک در هفته‌ای که گذشت خبر از ایجاد یک مسیر ۸ کیلومتری برای پیاده‌سازی ایده‌ی هایپرلوپ داد. وی همچنین به سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری در زمینه‌ی راه‌اندازی شبکه‌ی اینترنت ماهواره‌ای اشاره کرد. براساس اطلاعات منتشر شده ماهواره‌های ارسالی در فاصله‌ی ۱۲۰۰ کیلومتری سطح زمین قرار خواهند گرفت. برای درک بهتر فاصله‌ی این ماهواره‌ها بهتر است به فاصله‌ی ۴۳۱ کیلومتری ایستگاه بین‌المللی فضایی از سطح زمین اشاره کنیم. البته فاصله‌ی این ماهواره‌ها از مدار میانی ۳۸٬۰۰۰ کیلومتری به زمین نزدیک‌تر است. فاصله‌ی نزدیک‌تر به معنای سرعت بالاتر اینترنت است، از این‌رو شاید شاهد ظهور رقیبی برای اینترنت ارائه شده روی فیبر نوری باشیم.
ایلان ماسک همچنین به این موضوع اشاره کرد که اقدامات مورد نیاز برای راه‌اندازی این سرویس خارج از مقر اصلی اسپیس‌ایکس در سیاتل انجام خواهد گرفت. براساس اطلاعات منتشر شده، ۶۰ نفر در پیشبرد این طرح کار خواهند کرد که بصورت همزمان روی موشک‌های فالکون و کپسول‌های دراگون نیز فعال هستند. ماسک اعلام کرد که این پروژه به ۵ سال زمان نیاز دارد و ۱۰ میلیارد دلار نیز برای آن اختصاص خواهد یافت. اسپیس‌ایکس این پروژه را به‌عنوان یک منبع درآمد طولانی مدت به منظور احداث شهری در مریخ می‌نگرد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
زاکربرگ: تکنولوژی واقعیت مجازی، در آینده جایگزین گوشی‌های هوشمند و رایانه‌ها می‌شود

مارک زاکربرگ - مدیرعامل و موسس شبکه اجتماعی فیسبوک اعتقاد دارد که واقعیت مجازی هنوز در ابتدای راه قرار دارد ولی می‌تواند در آینده جایگزین تلفن‌های هوشمند و کامپیوترها شود.
زاکربرگ در جلسه پرسش و پاسخی که در شهر بوگوتا کشور کلمبیا برگزار شد، در این باره گفت:
حتما همه شما اولین تلفن‌های همراه را به یاد دارید که چقدر وحشتناک بودند. موقعیت آن روزهای تلفن‌های همراه را می‌توان به جایگاه امروز واقعیت مجازی تشبیه کرد. این تکنولوژی اکنون در مراحل ابتدایی خود قرار دارد، اما من فکر می‌کنم واقعیت مجازی در آینده به یک مقوله مهم تبدیل خواهد شد.
او در ادامه صحبت‌های خود اضافه کرد که ممکن است این موضوع بین ۱۰ تا ۲۰ سال طول بکشد، اما در نهایت پلتفرمی دیگر جایگزین شکل امروزی تلفن‌های هوشمند و کامپیوترها خواهد شد.
ما واقعا راجع به این موضوع شگفت‌زده هستیم و در حال ساخت دستگاهی هستیم که فکر می‌کنیم می‌تواند رهبر تکنولوژی واقعیت مجازی باشد و از این‌که چگونه روند ساخت و توسعه و پیشرفت را طی می‌کند بسیار هیجان زده هستیم.
شبکه اجتماعی فیسبوک ماه مارس سال گذشته میلادی شرکت Oculus Rift سازنده هدست واقعیت مجازی Oculus VR را با قیمت ۲ میلیارد دلار خریداری کرد.
در جریان برگزاری نمایشگاه CES 2015، نِیت میشل قائم مقام شرکت Oculus Rift به این موضوع اشاره کرد که هنوز نرم‌افزار خاصی که بتواند تمام قدرت و کارایی‌های هدست واقعیت مجازی را نشان دهد، وجود ندارد. نوامبر سال ۲۰۱۴ شرکت سازنده این هدست واقعیت مجازی اعلام کرد که تا تولید انبوه این محصول و عرضه آن به مشتریان نه سال‌ها بلکه ماه‌ها باقی مانده و قیمتی بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ دلار خواهد داشت.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
فیس‌بوک فناوری‌های هوش‌مصنوعی خود را بصورت متن‌باز منتشر کرد

کمپانی فیس‌بوک اعلام کرد که ابزار‌ها و فناوری‌های‌هوش مصنوعی خود را بصورت متن‌باز در اختیار همگان قرار می‌دهد تا دیگران نیز بتوانند از آن استفاده کنند.
مارک زاکربرگ اعلام کرده که فیس‌بوک شماری از ابزار‌های قدرتمند خود را برای استفاده در کامپیوتر‌ها بصورت رایگان و متن‌باز در اختیار علاقمندان قرار می‌دهد تا از آن‌ها استفاده کنند. این ابزار‌ها مبتنی بر شبکه‌های عصبی توسعه یافته‌اند. براساس اطلاعات ارائه شده توسط فیس‌بوک با استفاده از ابزار‌های توسعه یافته توسط این شبکه‌ی اجتماعی می‌توان سرعت شناسایی الگوها را تا ۲۳.۵ برابر افزایش داد.
ابزار‌های توسعه‌ یافته توسط فیس‌بوک در اختیار سرویس Torch قرار گرفته که یک پروژه‌ی نرم‌افزاری متن‌باز با تمرکز روی تحلیل داده‌ها با استفاده از یادگیری عمیق است. یادگیری عمیق بخشی از یادگیری ماشین است که نشان‌دهنده‌ی درک دانشمندان از نحوه‌ی کارکرد مغز انسان است. با استفاده از این ساختار می‌توان در گذر زمان سیگنال‌های بی‌معنی را از سیگنال‌های معنی‌دار تشخیص داد.
کمپانی‌هایی چون فیس‌بوک، گوگل، مایکروسافت و توئیتر از تورچ برای تشخیص محتوای دیجیتالی چون تصاویر یا برای انتخاب تبلیغات مناسب برای نمایش به کاربران استفاده می‌کنند.
سامیت چینتالا، مهندسی است که در زمینه‌ی هوش مصنوعی در فیس‌بوک به تحقیق می‌پردازد. وی در این خصوص می‌گوید:
ابزار‌های به اشتراک‌گذاشته شده توسط فیس‌بوک را می‌توان در کاربردهایی چون هوش مصنوعی و شبکه‌های عصبی مورد استفاده قرار داد.
وی یکی از افرادی است که تورچ را راه‌اندازی کرده است. وی استفاده از تورچ را برای استارت‌آپ‌ها و آزمایشگاه‌های موجود در دانشگاه‌ها نیز مفید می‌خواند.
فیس‌بوک با این حرکت نشان داد که فقط به منافع خود فکر نمی‌کند. با انتشار ابزار‌های توسعه‌ یافته توسط فیس‌بوک، محققان، متخصصان و دانشمندان دیگر نیز قادر خواهند بود تا از این ابزار‌ها استفاده کنند که یکی از نتایج آن تسریع پروژه‌های هوش مصنوعی فیس‌بوک است. مارک‌زاکربرگ پیش‌تر به این موضوع اشاره کرده بود که استفاده از تاکتیک‌های متن باز یکی از دلایل وی برای راه‌اندازی Open Compute Initiative است. فیس‌بوک این سرویس متن‌باز را برای ساخت دیتاسنترهای هم رده با آمازون، گوگل و یاهو توسعه داده است.
تورچ را می‌توان در مورد توسعه‌ی سیستم‌های بینایی ماشین یا شناسایی اشیا فیزیکی و همچنین استفاده به‌عنوان سیستم‌های هوشمند پاسخگو نیز مورد استفاده قرار داد. تیم توسعه‌ی دهنده‌ی سیستم‌های تورچ، نسخه‌ی ساده شده‌ای از رمان ارباب حلقه‌ها را وارد این سیستم کرده، بطوریکه سیستم قادر است به سوالات پرسیده در این مورد پاسخ دهد.
فیس‌بوک از سیستم‌های مورد نظر برای درک معنانی جملات ساده و همراه کردن آن‌ها با هش‌تگ‌های مربوط استفاده می‌کند که می‌تواند در رساندن بهتر منظور کاربران تاثیرگذار باشد. از این تکنیک می‌توان برای درک منظور کاربران در زمان جستجو در سرویس‌های چون گوگل نیز استفاده کرد.
در کنار بهبود عملکرد شبکه‌های عصبی برای عملکرد بهتر، ابزار‌های ارائه شده توسط فیس‌بوک از وجود روش‌های جدیدی برای استفاده از پردازنده رایانه‌ها نیز به‌منظور آنالیز زبان‌ها و کلمات در زبان شناسایی جملات بهره می‌برد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
صفحه  صفحه 64 از 119:  « پیشین  1  ...  63  64  65  ...  118  119  پسین » 
کامپیوتر

اخبار کامپیوتر و اینترنت و تکنولوژی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA