انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
سیاست
  
صفحه  صفحه 2 از 22:  « پیشین  1  2  3  4  5  ...  19  20  21  22  پسین »

Presidents | رئیس جمهورها



 
اندرو جکسون

Kostenloses Bilderhosting





هفتمین رییس جمهوری ایالات متحده


زادروز ۱۵ مارس ۱۷۶۷
زادگاه منطقه واکس هاوس Waxhaws، ایالات متحده آمریکا
تاریخ مرگ ۸ ژوئن ۱۸۴۵
محل مرگ نشویل, تنسی، ایالات متحده آمریکا
همسر راشل استاکلی دانلسون
فرزندان فرزندان بسیار
دین پرسبی ترین
اطلاعات سیاسی
تاریخ ریاست ۱۸۲۹-۱۸۳۷
ترتیب ۷مین رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا
پیش از مارتین ون بورن
پس از جان کوئینسی آدامز
معاون(های) اول جان کالهوم و مارتین ون بورن
جناح سیاسی حزب دموکرات





اندرو جکسون (به انگلیسی: Andrew Jackson) هفتمین رئیس جمهور تاریخ آمریکا از حزب دموکرات است. بین سالهای ۱۸۲۹ تا ۱۸۳۷ میلادی ریاست جمهوری امریکا را بر عهده داشت. این دوران همزمان با ۱۲۰۷ تا ۱۲۱۵خورشیدی، سالهای پایانی سلطنت فتحعلی شاه قاجار و مرگ او است.



زندگینامه


اندرو جکسون، هفتمین رییس جمهوری ایالات متحده

اندرو جکسون، هفتمین رییس جمهوری ایالات متحده، سال ۱۷۶۷ در کارولینا بدنیا آمد. او تحصیلاتی پراکنده داشت و در جوانی به مدت دو سال حقوق خواند و به عنوان یکی ازوکلای برجسته تنسی شهرت یافت. اندرو جکسون نسبت به شرافت خانوادگیش بسیار حساس بود و بر سرهمین مساله، در چندین منازعه و دوئل شرکت کرد. وی مردی را که به همسرش «راشل» تهمت زده بود، در دوئلی کشت. اندرو جکسون، نخستین مردی بود که از تنسی به مجلس نمایندگان آمریکا راه یافت. او همچنین مدت کوتاهی در سنا خدمت کرد. اندرو جکسون درجنگ سال ۱۸۱۲ حضور داشت و توانست در نیو اورلئان بریتانیایی‌ها را شکست دهد. پس از این بود که جکسون به یک قهرمان ملی تبدیل شد. در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۸۲۸و زمانیکه جمعیت ایالات متحده آمریکا ۱۲ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۲۰ نفر بود، اندرو جکسون از حزب دموکرات-جمهوری خواه به عنوان هفتمین ریاست جمهوری ایالات متحده انتخاب شد. اندرو جکسون در نخستین سخنرانی سالانه‌اش در برابر کنگره، پیشنهاد حذف کالج الکتورال را مطرح کرد. او همچنین سعی کرد تا شیوه انتصاب و در اختیار گیری مشاغل فدرال را دموکراتیک کند. وضعیت در زمان پرزیدنت جکسون به گونه‌ای بود که دستگاه‌های دولتی بر اساس روابط استخدام می‌کردند و حتی یک سناتور نیویورک هم در آن زمان رسماً به این مساله اشاره کرده بود. جکسون در قبال این مساله، دیدگاه نسبتاً متعادلی داشت. او کارمندانی را که تصور می‌کردند دوران تصدی شان دائمی است تقبیح می‌کرد و معتقد بود وظایف دولتی باید چنان ساده و واضح باشند که مناصب دولتی بتواند در میان متقاضیانی که شایستگی اشغال آن را دارند در گردش باشد.




سیاست داخلی در زمان اندرو جکسون

از نظر سیاست داخلی موضع گیری‌ها تقریباً شفاف بود، دو حزب از «حزب قدیمی جمهوری خواهان» انشعاب کرده بودند. جمهوری خواهان دموکرات یا دموکرات‌ها طرفدار جکسون بودند و جمهوری خواهان ملی یا ویگ با پرزیدنت جکسون مخالفت می‌کردند. پشت پرده اتهاماتی که به جکسون زده می‌شد این نکته نهفته بود که جکسون بر خلاف روسای جمهوری پیشین در زمینه سیاست گذاری به خواست کنگره گردن نمی‌نهاد، اما در عوض از قدرت وتو و رهبری حزبش برای فرمان دادن استفاده می‌کرد.


انتخاب مجدد


جکسون در سال ۱۸۳۲ دوباره به عنوان ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا انتخاب شد. سال ۱۸۳۵ یعنی در دومین دور ریاست جمهوری اندرو جکسون، آمریکا برای نخستین و تنها بار بدهی خارجی نداشت. او همچنین نخستین رییس جمهوری آمریکا بود که با قطار سفر می‌کرد.


اندرو جکسون روز هشتم ژوئن سال ۱۸۴۵ در ملک شخصی اش در ایالت تنسی در گذشت.

Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  

 
مارتین ون بورن

Kostenlos Bilder hochladen






هشتمین رییس جمهوری ایالات متحده


زادروز ۵ دسامبر ۱۷۸۲
زادگاه کیندرهوک Kinderhook
نیویورک، ایالات متحده آمریکا
تاریخ مرگ ۲۴ ژوئیه ۱۸۶۲
محل مرگ کیندرهوک Kinderhook
نیویورک، ایالات متحده آمریکا
همسر هانا ون بورن
فرزندان آبراهام , جان
مارتین , اسمیت تامپسون
دین رفورمیست هلندی
اطلاعات سیاسی
تاریخ ریاست ۱۸۳۷-۱۸۴۱
ترتیب ۸مین رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا
پیش از ویلیام هنری هریسون
پس از اندرو جکسون
معاون(های) اول ریچارد جانسون
جناح سیاسی حزب دموکرات, حزب خاک آزاد





مارتین ون بورن (به انگلیسی: Martin Van Buren) (مرگ ۱۸۶۲- زاده ۱۷۸۲) هشتمین رییس جمهور ایالات متحده آمریکا (۱۸۴۱-۱۸۳۷) از حزب دموکرات بود.این دوران همزمان با ۱۲۱۵ تا۱۲۱۹خورشیدی و زمان سلطنت محمد شاه قاجار بر ایران است.



زندگینامه



مارتین ون بورن، هشتمین رییس جمهوری ایالات متحده

مارتین ون بورن مردی خوش قیافه با ظاهری آراسته و بسیارخوش لباس بود. نیاکان اوهلندی بودند. مارتین در سال ۱۷۸۲در کیندرهوک نیویورک متولد شد. هشتمین رییس جمهوری آمریکا فرزند یک نگهبان برج و کشاورز بود. مارتین ون بورن درنیویورک حقوق خواند و پیش از آنکه به ریاست جمهوری آمریکا انتخاب شودبه کار وکالت مشغول بود. اوهمچنین فرماندار نیویورک، سفیر آمریکا در بریتانیای کبیر، وزیرامورخارجه آمریکا، سناتور و معاون ریاست جمهوری بود. زمانیکه ون بورن به ریاست جمهوری آمریکا رسید، جمعیت ایالات متحده ۱۷میلیون و۶۹ هزار و ۴۵۳ نفر بود. در مراسم ادای سوگند ریاست جمهوری، ون بورن نطق خود را به این مبحث اختصاص داد که تجربه آمریکایی ها می تواند الگویی برای دیگر کشورهای جهان باشد. آمریکا در آن زمان آباد و موفق بود اما در کمتراز سه ماه، بحران اقتصادی سال ۱۸۳۷ شروع شد و بر وضعیت کشور تاثیر منفی گذاشت و درروند اموراشکال ایجاد کرد. مشکل در اصل چرخه های ادواری رکود و شکوفایی اقتصادی قرن نوزدهم میلادی بودکه در آن دوره پدیده ای معمول بود. اما سیاستهای مالی و اقتصادی که ون بورن در پیش گرفت به فروپاشی اقتصادی انجامید.



بحران اقتصادی

انحلال دومین بانک ایالات متحده سبب شد تا محدودیت اقدامات تورم زای برخی از دیگر بانکهای آمریکابرداشته شود. به دلیل سهولت در اخذ اعتباربانکی زمین بازی در غرب شایع شد. سال ۱۸۳۶ ون بورن برای آنکه به این وضعیت خاتمه دهد دستوری را صادر کرد که بر اساس آن خرید زمین تنها با مسکوکات طلا ونقره امکان پذیر بود. در سال ۱۸۳۷ دوران وحشت آغاز شد. صدها بانک و موسسه ورشکست شدند، هزاران نفر زمین هایشان را از دست دادند وبرای مدت پنج سال ایالات متحده با بدترین رکود اقتصادی مواجه شد که تا آن زمان در تاریخ آمریکا سابقه نداشت. تدابیری که ون بورن در پیش گرفت، یعنی ادامه سیاستهای ضد تورمی جکسون، تنها باعث شد تا رکود اقتصادی عمیقتر و طولانی تر شود. چندین دهه طول کشید، تا با برنامه های اقتصادی و تدابیر سنجیده و مناسب اثرات این بحران اقتصادی کاهش یافته و از بین برود. در شرایطی که مستعد مخالفت با گسترش برده داری بود، ون بورن مانع ضمیمه کردن تگزاس ( به خاک آمریکا) شد. زیرا چنین اقدامی باعث می شد به سرزمین های برده دار افزوده شود که پیامد احتمالی آن جنگ با مکزیک بود.


اوکی

در سایت اینترنتی کاخ سفید در مورد این رییس جمهور آمریکا آمده است: «از ون بورن برای آمریکایی ها و جهان کلمه اوکی به یادگار مانده است. گفته می شود اوکی حروف اول old kinderhook ، زادگاه ون بورن است. در زمان ون بورن باشگاهی به نام اوکی کلاب تشکیل شد و از آن زمان کلمه اوکی به معنای « کاملاً صحیح » و درست به کار می رود». مارتین ون بورن اولین رییس جمهوری آمریکا بود که در ایالات متحده بدنیا آمد. تمامی روسای جمهوری قبلی زمانی در این سرزمین متولد شده بودند که هنوز آمریکا مستعمره بریتانیای کبیر بود. سال ۱۸۴۰ ون بورن در انتخابات از حزب ویگ شکست خورد و نتوانست برای بار دوم بعنوان ریاست جمهوری آمریکا انتخاب شود. ون بورن در سال ۱۸۶۲ در نیویورک درگذشت.
Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  

 
ویلیام هنری هریسون

fotos hochladen





نهمین رییس جمهوری ایالات متحده آمریکا


نام کامل ویلیام هنری هریسون
زادروز ۹ فوریه ۱۷۷۳
زادگاه , چارلز سیتی کانتی ،
مستعمره ویرجینیا، ایالات متحده آمریکا
تاریخ مرگ ۴ آوریل ۱۸۴۱ (-۶۹ ساله)
محل مرگ واشنتگتن دی.سی.، ایالات متحده آمریکا
همسر آن سیمز هریسون
دین اپیسکوپلین
اطلاعات سیاسی
تاریخ ریاست از مارس تا آوریل ۱۸۴۱
ترتیب ۹مین رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا
پیش از جان تایلر
پس از مارتین ون بورن
جناح سیاسی حزب ویگ
پست‌های دیگر سناتور ایالت اوهایو





ویلیام هنری هریسون (به انگلیسی: William Henry Harrison) (زاده ۹ فوریه ۱۷۷۳ - درگذشته ۴ آوریل ۱۸۴۱) متولد ایالت ویرجینیا. وی رهبر ارتش آمریکا، سیاست‌مدار و نهمین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا از حزب ویگ در سال ۱۸۴۱ بود . این تاریخ همزمان است با نوروز سال ۱۲۲۰ خورشیدی. در این زمان محمد شاه قاجار بر ایران سلطنت می کرد.



زندگینامه



ویلیام هنری هریسون، نهمین رییس جمهوری ایالات متحده آمریکا

حزب ویگ، سال ۱۸۴۰ ویلیام هریسون را به عنوان نامزد حزب برای انتخابات ریاست جمهوری معرفی کرد. ویلیام هریسون افسر ارتش آمریکا در جنگ با سرخپوستها بود که در کلبه ای ساده زندگی می کرد و آب سیب می نوشید. شیوه زندگی ساده هریسون با زندگی اشرافی ون بورن که شامپاین می نوشید، در تضاد کامل بود.هریسون در واقع فرزند خانواده ای اشرافی در ویرجینیا بود و سال ۱۷۷۳ در برکلی ویرجینیا بدنیا آمد. در کالج، تاریخ و هنر و ادبیات کلاسیک خواند. سپس به دانشکده پزشکی ریچموند رفت و در آنجا شروع به تحصیل در رشته پزشکی کرد.اما همان سال ناگهان تغییر عقیده داد، وارد ارتش شد و به سوی شمال غربی آمریکا رفت.



هریسون در ارتش

ویلیام هریسون در مبارزه با سرخپوست ها، دستیار ژنرال وین بود. سال۱۷۹۸ از ارتش استعفا داد ومسوول سرزمینهای شمال غربی شد و توانست اراضی آن منطقه را به دو بخش شمال غربی و ایندیانا تقسیم کند. سال ۱۸۰۱ فرماندار منطقه ایندیانا شد و بمدت ۱۲ سال در همین پست ماند. مهمترین کاری که هریسون در مقام فرماندار انجام داد تصرف سرزمین های سرخپوستان بود. سرخپوستها نیز به عنوان تلافی به شهرکها حمله کردند و هریسون مامور دفاع از شهرک ها شد. سال ۱۸۰۹ تهدید علیه شهرک نشینان جدی شد، با ورود تکومسه به کنفدراسیون سرخپوستها، ائتلاف آنها قویتر شد ه بود. سال ۱۸۱۱ هریسون اجازه حمله به کنفدراسیون سرخپوستها را دریافت کرد و طی چندین نبرد نیروهای سرخپوستها را که با بریتانیایی ها متحد شده بودند، شکست داد.از پنجم اکتبر ۱۸۱۳ به بعد هیچگاه مقاومت جدی ای از سوی سرخپوستها در منطقه شمال غربی آمریکا مشاهده نشد.


قهرمان ملی،نامزد حزب ویگ

هریسون پس از پیروزی در این نبردها به زندگی غیر نظامی بازگشت. حزب ویگ که در جستجوی نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۸۴۰ بود، هریسون را که قهرمانی ملی بود برگزید. هریسون هرچند که در انتخابات عمومی رای کمتری نسبت به رقیبش آورده بود اما توانست با برتری قابل توجه در آرای الکتورال مارتین ون بورن را شکست دهد. در آن زمان جمعیت ایالات متحده ۱۷ میلیون و ۶۹ هزار و ۴۵۳ نفر بود.

ویلیام هریسون فوریه سال۱۸۴۱ وارد واشنگتن شد، او از دنیل وبستر خواست تا سخنرانی مراسم ادای سوگندش را ویرایش کند، از نظر ادبی متنی زیبا فراهم آورد و آن را با امثال و کنایه های قدیمی بیارآید.در حالیکه هریسون چهره ای ملی گرا داشت در متن سخنرانی آمده بود هریسون مطیع خواست مردم است که از طریق کنگره بیان می شود. دنیل وبستر از متن سخنرانی راضی بود. مراسم سخنرانی هریسون ۱۰۵ دقیقه طول کشید. این طولانی ترین نطق ادای سوگند یک رییس جمهوری آمریکا بوده است.

ویلیام هریسون کمتر از یک ماه در مقام ریاست جمهوری آمریکا باقی‌ماند. روز چهارم آوریل سال ۱۸۴۱ در اثر ابتلا به بیماری سینه پهلودرگذشت. ویلیام هریسون نخستین رییس جمهوری آمریکا بود که در دوره ریاست جمهوری اش درگذشت.

Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  

 
جان تایلر

bilder hochladen kostenlos




دهمین رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا


مشغول به کار
۴ آوریل ۱۸۴۱ – ۴ مارس ۱۸۴۵
پس از ویلیام هنری هریسون
پیش از جیمز ناکس پولک
معاون رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا
سناتور ایالات متحده
از ویرجینیا
فرماندار ویرجینیا
نماینده مجلس نمایندگان ایالات متحده از حوزه انتخابیه بیست‌وسوم جورجیا
اطلاعات شخصی
تولد ۲۹ مارس ۱۷۹۰
چارلز سیتی کانتی، ویرجینیا
مرگ ۱۸ ژانویه ۱۸۶۲ میلادی (۷۱ سال)
ریچموند، ویرجینیا
ملیت ایالات متحده آمریکا
حزب سیاسی دمکرات
همسر لتیتیا کریستیان تایلر
جولیا گاردینر تایلر
فرزندان فرزندان بسیار
محل تحصیل کالج ویلیام و مری
پیشه سیاستمدار
دین دادارباوری
کلیسای اسقفی





جان تایلر (به انگلیسی: John Tyler) (زاده ۲۹ مارس ۱۷۹۰- مرگ ۱۸ ژانویه ۱۸۶۲)، دهمین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا از حزب ویگ بود. است.این دوران همزمان با ۱۲۲۰ تا ۱۲۲۳ خورشیدی و سلطنت محمد شاه قاجار بر ایران است.



زندگینامه



جان تایلر، دهمین رییس جمهوری آمریکا

جان تایلر نخستین معاون رییس جمهوری بود که در پی مرگ رییس جمهور به ریاست جمهوری رسید. جان تایلر سال ۱۷۹۰ در ویرجینیا بدنیا آمد. در کالج ویلیام و مری حقوق خواند وپس از آن به کار وکالت مشغول شد.



عالیجناب تصادفی

جان تایلر عضو حزب دموکرات-جمهوری خواه در کنگره آمریکا به عنوان نماینده و سپس به عنوان سناتور حضور داشت، اومدتی نیز فرماندار ویرجینیا بود. زمانیکه ویلیام هنری هریسون از سوی حزب نوبنیاد ویگ برای احراز مقام ریاست جمهوری نامزد شد، جان تایلر را برای معاونت او در نظر گرفتند. هریسون در انتخابات پیروز شد اما دوره ریاست جمهوری او یک ماه بیشتر دوام نداشت زیرا بر اثر ابتلا به بیماری سینه پهلو درگذشت.

در قانون اساسی آمریکا پیش بینی شده که در صورت برکناری، مرگ، کناره گیری، یا شرایطی که رییس جمهوری دیگر نتواند وظایف خود را انجام دهد، معاون او جایش را می گیرد. این مکانیسم در ماده ۲ قانون اساسی و مواد ۱۲ ،۲۰ و ۲۵ متمم قانون اساسی آمریکا منعکس شده است. ریاست جمهوری جان تایلر مورد تایید سنا قرار گرفت، با وجود این مخالفانش هرگز او را کاملاً به عنوان رییس جمهوری نپذیرفتند و جان تایلر را «عالیجناب تصادفی» نامیدند. لقب «عالیجناب تصادفی» درحقیقت به وقایعی که منجر به نامزدی تایلر به عنوان معاون رییس جمهوری، مرگ هریسون و درپی آن رسیدن او به مقام ریاست جمهوری شد، اشاره داشت. زمانیکه جان تایلر رییس جمهوری آمریکا شد جمعیت ایالات متحده ۱۷ میلیون و ۶۹ هزار و ۴۵۳ نفر بود.



دوران ریاست جمهوری

جان تایلر در آغاز دوره رییس جمهوری اش لایحه ای مربوط به بانکداری ملی را که حزب ویگ پشتیبان آن بود وتو کرد. حزب ویگ نیز در واکنش او را رسماً از حزب اخراج کرد و تمامی اعضای کابینه تایلر به جز دانیل وبستر(وزیر امور خارجه) استعفا دادند. جان تایلرسپس تمامی اعضای کابینه اش را از محافظه کاران جنوبی انتخاب کرد. محافظه کاران جنوب کسانی بودند که بعدها به حزب دموکرات پیوستند. اهداف این گروه حفظ حقوق ایالتی، محافظت از منافع صاحبان مزارع بزرگ ونهادینه کردن برده داری بود. حزب ویگ نیز نماینده شمالیها وحافظ منافع کشاورزان شمال شد. از دیگر وقایع قابل توجه دوران تایلر امضای معاهده ای میان چین و ایالات متحده آمریکا بود که راهگشای آمریکا به سوی خاور دور شد.


روزهای پس از ریاست جمهوری

جان تایلر به ویرجینیا بازگشت تا دوران بازنشستگی اش را با مزرعه داری سپری کند. درآستانه جنگ داخلی آمریکا وزمانیکه اولین ایالت جنوبی اعلام جدایی کرد تایلر ریاست کنفرانس صلح ویرجینیا را که در فوریه سال ۱۸۶۱ در واشنگتن دی سی برگزارشد بر عهده گرفت. جان تایلر سال ۱۸۶۲ درگذشت.
Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  

 
جیمز ناکس پولک

kostenlos bilder hochladen





یازدهمین رییس جمهوری آمریکا


شناسنامه
زادروز ۲ نوامبر ۱۷۹۵
زادگاه , پینویل, ایالت کارولینای شمالی، ایالات متحده آمریکا
تاریخ مرگ ۱۵ ژوئن ۱۸۴۹
محل مرگ نشویل, ایالت تنسی، ایالات متحده آمریکا
همسر سارا چیلدرس پولک
دین متدیست
اطلاعات سیاسی
تاریخ ریاست ۱۸۴۵-۱۸۴۹
ترتیب ۱۱مین رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا
پیش از زاکری تیلور
پس از جان تایلر
جناح سیاسی دمکرات





جیمز ناکس پولک (به انگلیسی: Jemes K. Polk) (زاده ۱۷۹۵- مرگ ۱۸۴۹م) یازدهمین رئیس جمهور آمریکا از حزب دموکرات بود. بین سالهای ۱۸۴۵ تا ۱۸۴۹ میلادی ریاست جمهوری آمریکا را بر عهده داشت. این دوران همزمان با ۱۲۲۰ تا ۱۲۲۷خورشیدی و مرگ محمد شاه قاجار و آغاز دوره سلطنت پنجاه ساله ناصر الدین شاه قاجار در ایران است.



زندگینامه


جیمز پالک، یازدهمین رییس جمهوری آمریکا

جیمز ناکس پالک آخرین نفر از طرفداران جکسون بود که به کاخ سفید راه یافت. جیمز پالک نوامبر سال ۱۷۹۵ در کارولینای شمالی بدنیا آمد. پالک در تحصیلات کوشا وجدی بود و سال ۱۸۱۸با درجه ممتاز از دانشگاه کارولینای شمالی فارغ التحصیل شد. به عنوان وکیلی جوان، پس از ورود به دنیای سیاست، از دوستان اندرو جکسون شد. در مجلس نمایندگان بین سالهای ۱۸۳۵ تا ۱۸۳۹ رییس بود و پس از آن فرماندار تنسی شد. در انتخابات سال ۱۸۴۴دموکراتها، پالک را برای نامزدی مقام معاونت ریاست جمهوری و مارتین ون بورن را به عنوان نامزد احراز مقام ریاست جمهوری در نظر داشتند. هنری کلی نیز نامزد حزب ویگ بود. ون بورن و کلی هر دو ترجیح می‌دادند در تبلیغات انتخاباتی درباره توسعه طلبی سکوت کنند. در نتیجه اعلام کردند که مخالف الحاق تگزاس به خاک آمریکا هستند. در این میان پالک صریحاً و به طور علنی گفت که تگزاس باید دوباره به خاک آمریکا ضمیمه شود و اورگان نیز مجدداً تصرف شود. جکسون سالخورده بدرستی دریافت که مردم موافق توسعه خاک آمریکا هستند و از حزب خواست گزینش نامزدی را که به سرنوشت آشکار ملت متعهد باشد، در نظر گیرند. در کنوانسیون حزب دموکرات این دیدگاه غالب شد و به همین دلیل جیمز پالک را به عنوان نامزد دموکراتها معرفی کردند. ویگها با تمسخر می‌پرسیدند که جیمز پالک کیست؟ و دموکراتها پاسخ می‌دادند او نامزدی است که موافق توسعه خاک آمریکا است. جیمز پالک، هنری کلی نامزد ویگها را شکست داد و یازدهمین رییس جمهوری آمریکا شد، در آن زمان جمعیت آمریکا ۲۳ میلیون و ۱۹۱ هزار و ۸۷۶ نفر بود. مساله تگزاس مورد توجه جنوبی‌ها بود و مردم شمال به سرنوشت اورگان علاقه‌مند بودند اما جیمز پالک کالیفرنیا را نیز می‌خواست. پیش از آنکه جیمز پالک کار خود را به عنوان رییس جمهوری آغاز کند، کنگره مصوبه‌ای پیشنهاد الحاق تگزاس را تصویب کرد و در حقیقت جیمز پالک وارث احتمال جنگ با مکزیک شد.



اورگان

موضع جیمز پالک در قبال قضیه اورگان این طور نشان می‌داد که پالک خطر جنگ احتمالی با بریتانیا را نیز پذیرفته است. دموکراتها مدعی تمامی منطقه اورگان بودند، که از شمال کالیفرنیا تا عرض جغرافیایی ۵۴- ۴۰ درجه، یعنی مرز جنوبی آلاسکا که در آن زمان متعلق به روسیه بود را در بر می‌گرفت. افراط گرایان شعار می‌دادند که «یا ۴۰-۵۴ درجه یا جنگ»، اما پالک از واقعیتهای دیپلماتیک آگاهی داشت و می‌دانست با هیچ جنگ کوتاه مدتی نمی‌توان تمامی اورگان را بدست آورد. خوشبختانه پالک و بریتانیایی‌ها هیچکدام طالب جنگ نبودند. او برای معامله با بریتانیایی‌ها پیشنهاد داد تا مرزهای کانادا در امتداد مدار جغرافیایی ۴۹ درجه از کوههای راکی تا اقیانوس آرام، گسترش یابد. بریتانیایی‌ها ابتدا این پیشنهاد را رد کردند و پالک تهدید کرد در این صورت آمریکا مدعی تمام منطقه می‌شود. در نهایت بریتانیایی‌ها مدار جغرافیایی ۴۹ درجه را پذیرفتند اما قرار شد دماغه جنوبی جزیره ونکوور را نیز شامل شود. این پیمان سال ۱۸۴۶ امضا شد.


کالیفرنیا

الحاق کالیفرنیا به خاک آمریکا اندکی دشوار تر بود. پالک هیاتی را به مکزیک فرستاد، تا به مکزیک پیشنهاد کنند در ازای دریافت ۲۰ میلیون دلار و بخشیدن بدهی‌ها و خسارتهایی که آمریکا مدعی آن بود، کالیفرنیا و نیومکزیکو به آمریکا داده شود. هیچ رهبرمکزیکی نمی‌توانست از نصف کشورش صرفنظر کند و همچنان بر سر قدرت بماند از همین رو هیات اعزامی پالک در مکزیک پذیرفته نشدندو پالک ژنرال زاخاری تیلور را به منطقه مورد اختلاف فرستاد. نیروهای مکزیکی این اقدام را تجاوز تلقی کرده و به نیروهای ژنرال تیلور حمله کردند. کنگره اعلام جنگ کرد و با وجود مخالفت اغلب شمالی‌ها، کنگره از اقدام نظامی پشتیبانی کرد. نیروهای آمریکایی پس از پیروزی‌های مکرر، مکزیکو سیتی را اشغال کردند. در نهایت سال ۱۸۴۸، مکزیک از نیومکزیکو و کالیفرنیا صرفنظر و درعوض ۱۵ میلیون دلار دریافت کرد.



به سوی جنگ داخلی

پرزیدنت پالک مناطق وسیعی را به خاک آمریکا افزود که بهای آن تسریع، جنگ شمال و جنوب بر سر مساله توسعه برده داری بود. پالک در حالی دفترش را ترک کرد که از کار سخت و زیاد بشدت فرسوده و بیمار شده بود، جیمز پالک نزدیک به ۳ ماه بعد از اتمام دوره ریاست جمهوری اش در نشویل تنسی در گذشت.
Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  

 
زکری تیلور

bilder kostenlos hochladen





دوازدهمین رییس جمهوری آمریکا


شناسنامه
زادروز ۲۴ نوامبر ۱۷۸۴
زادگاه , باربورز ویل ایالت ویرجینیا، ایالات متحده آمریکا
تاریخ مرگ ۹ ژوئیه ۱۸۵۰
محل مرگ واشنتگتن دی.سی.، ایالات متحده آمریکا
همسر مارگارت اسمیت تیلور
فرزندان آن مک کال , سارا ناکس
اوکتاویا پانیل , مری اسمیت
مری الیزابت , ریچارد
دین اپیسکوپلین
اطلاعات سیاسی
تاریخ ریاست ۱۸۴۹-۱۸۵۰
ترتیب ۱۲مین رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا
پیش از میلارد فیلمور
پس از جیمز ناکس پولک
جناح سیاسی حزب ویگ




زاکاری تیلور (به انگلیسی: Zachary Taylor) (زاده ۲۴ نوامبر ۱۷۸۴ -مرگ ۹ ژوئیه ۱۸۵۰) دوازدهمین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا از حزب ویگ بود. زاکاری تایلور بین سالهای ۱۸۴۹ تا ۱۸۵۰ میلادی ریاست جمهوری آمریکا را بر عهده داشت. این دوران همزمان است با ۱۲۲۷ تا ۱۲۲۹ خورشیدی و نخستین سالهای سلطنت ناصر الدین شاه قاجار در ایران.



زندگینامه



زاکاری تایلور، دوازدهمین رییس جمهوری آمریکا

شمالی ها و جنوبی ها بر سرآزاد بودن برده داری در سرزمین هایی که از مکزیک گرفته شده بود اختلاف نظر شدیدی داشتند، به طوری که حتی برخی از جنوبی ها، تهدید کردند که از ایالات متحده جدا می شوند. موضع زاکاری تایلور در این زمینه مشخص و محکم بود، تایلورمصمم بود تا اتحاد بین ایالات را حفظ کند و در راه نیل به چنین هدفی توسل به نیروی نظامی را به مصالحه ترجیح می داد.



پیش ازریاست جمهوری

زاکاری تایلور سال ۱۷۸۴ در ویرجینیا متولد شد خانواده اش زمانیکه زاکاری نوزاد بود به کنتاکی رفتند و او در یک مزرعه بزرگ شد. زاکاری تحصیلات دانشگاهی نداشت و به عنوان افسر در ارتش خدمت می کرد. تایلور مدافع برده داری و یا تجزیه طلبی جنوبی ها نبود، چهل سال کار در ارتش از او ملی گرایی قدرتمندو مصمم ساخته بود. او بیش از ربع قرن در جبهه نبرد با سرخپوستها خدمت کرد و در جنگ با مکزیک توانست در جبهه های منتری و بوئنا ویستا به پیروزی های قابل توجهی دست یابد. تایلور خصوصیاتی داشت که در آن زمان سرمایه ای سیاسی به حساب می آمدند، سابقه خدمت طولانی در ارتش او را محبوب شمالی ها کرده بود ، همچنین تایلور برده داری بود که ۱۰۰ برده در تملک داشت و این مساله رای جنوبی ها را جذب می کرد. ویگ ها، تایلور را به عنوان نامزد حزب برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۸۴۸ معرفی کردند. لوییس کاس نامزد دموکراتها بود و بر این موضع بود که باید به ساکنان هر منطقه ای اجازه می داد که خود در مورد برده داری تصمیم بگیرند .تایلور در انتخابات، لوییس کاس را شکست داد و به عنوان دوازدهمین رییس جمهوری آمریکا انتخاب شد. در آن زمان ایالات متحده ۲۳ میلیون و ۱۹۱ هزار و ۸۷۶ نفر جمعیت داشت.


مناقشات بر سر برده داری

زاکاری تایلور نامزد حزب ویگ بود اما تمایلی نداشت که آلت دست رهبران ویگ در کنگره قرار گیرد. او در موارد بسیاری فراحزبی تصمیم می گرفت.در آن زمان رسم بود وقتی قانون اساسی ایالتی و یا قوانین ایالتی نوشته می شد ،مردم می توانستند در مورد مساله برده داری نیز تصمیم بگیرند. زاکاری تایلور برای آنکه به مناقشات بر سر برده داری در مناطق جدید پایان دهد ، از ساکنان نیومکزیکو و کالیفرنیا خواست تا قانون ایالتی خود را تدوین کرده ورسما برای تشکیل ایالت در این دو منطقه درخواست کنند. جنوبی ها از این مساله خشمگین شدند زیرا احتمال آنکه این دو ایالت در قوانین خود اجازه برده داری را بدهند بسیار کم بود. از سوی دیگر اعضای کنگره نگران بودند، زیرا احساس می کردند رییس جمهوری امتیازسیاستگذاری آنها را غصب کرده است. همچنین در راه حل پرزیدنت تایلور چند مساله جانبی مهم در نظر گرفته نشده بود: نارضایتی شمالی ها از فعالیت بازار برده داران در پایتخت و دیگر تقاضای جنوبی ها برای در نظر گرفتن قوانین سختگیرانه تری در مورد برده های فراری. ماه فوریه سال ۱۸۵۰، زاکاری تایلور گردهمایی را با حضور رهبران جنوبی ها که تهدید به جدا شدن گرفته بودند برگزار کرد. در این گردهمایی تایلور گفت برای اعمال قانون اگر لازم باشد رهبری ارتش را برعهده خواهد گرفت. او گفت بدون کمترین اکراهی - همانطور که جاسوس ها و فراری های جنگ مکزیک را اعدام کرد- افرادی را که در شورش علیه تمامیت ایالات متحده شرکت کنند ، به دار می آویزد. پس از این بود که سیر وقایع به صورت غیر منتظره ای تغییر کرد.پرزیدنت تایلور پس از شرکت در مراسم روز چهارم ژوئیه،جشن استقلال آمریکا، بیمار شد و پنج روز بعد در واشنگتن دی سی درگذشت. پس از مرگ زاکاری تایلور، طرفداران مصالحه پیروز شدند و جنگی که تایلور آمادگی مواجهه با آن را داشت ۱۱ سال بعد از مرگ تایلور آغاز شد. در این جنگ ریچارد، تنها پسر تایلوربه عنوان ژنرال ارتش کنفدراسیون حضور داشت.
Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  

 
میلارد فیلمور

Bilder hochladen





سیزدهمین رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا


مشغول به کار
۹ ژوئیه ۱۸۵۰ – ۴ مارس ۱۸۵۳
پس از زاکری تیلور
پیش از فرانکلین پیرس
معاون رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا
مشغول به کار
۹ ژوئیه۴ مارس ۱۸۴۹ – ۹ ژوئیه ۱۸۵۰
رئیس‌جمهور زکریا تیلور
پس از جورج ام. دالاس
پیش از ویلیام آر. کینگ
نماینده مجلس نمایندگان ایالات متحده از حوزه انتخابیه سی‌ودوم نیویورک
اطلاعات شخصی
تولد میلارد فیلمور
۷ ژانویهٔ ۱۸۰۰
فینگر لیک، نیویورک
مرگ ۸ مارس ۱۸۷۴ میلادی (۷۴ سال)
بوفالو، نیویورک
ملیت ایالات متحده آمریکا
حزب سیاسی حزب ویگ
همسر آبیگیل پاورز فیلمور
کارولین کازمایکل
مک لنتوش فیلمور
فرزندان میلارد پاورز، مری آبیگیل
پیشه سیاستمدار
تخصص وکیل
دین یونیتارین

خدمت نظامی
رزم‌ها/جنگ‌ها جنگ آمریکا و مکزیک
جنگ داخلی آمریکا




میلارد فیلمور (به انگلیسی: Millard Fillmore) (زاده ۷ ژانویه ۱۸۰۰ - درگذشته ۸ مارس ۱۸۷۴) سیزدهمین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا و آخرین شخص از حزب ویگ بود که توانست به ریاست جمهوری آمریکا برسد. این دوران همزمان است با ۱۲۲۹ تا ۱۲۳۱خورشیدی و دوران سلطنت ناصر الدین شاه قاجار. گشایش دارالفنون و قتل امیرکبیر از جمله وقایع مهمی بود که طی این سالها در ایران اتفاق افتاد.




زندگینامه



میلارد فیلمور، سیزدهمین رییس جمهوری آمریکا

میلارد فیلمورفردی بود که نشان داد چگونه در آمریکا از زندگی در کلبه ای ساده می توان به ثروت و مقام در کاخ سفید رسید.


میلارد فیلمور سال ۱۸۰۰ در فینگر لیک نیویورک متولد شد. در جوانی محدودیت های زندگی در سرحدات را تجربه کرد.او در نوجوانی در مزرعه پدرش کار می کرد و در سن ۱۵ سالگی شاگرد خیاط شد. میلارد در مدرسه ای درس خواند که یک کلاس درس بیشتر نداشت و همانجا به معلم سرخ مویش، ابیگل پاورز، دل بست، آن دو بعدها با هم ازدواج کردند.



ورود به دنیای سیاست

سال ۱۸۲۳ میلارد امتحان کسب پروانه وکالت را با موفقیت گذراند، هفت سال بعد دفتر وکالتش را به شهر بوفالو منتقل کرد.ابتدا دستیار ترلو وید، یکی از سیاستمداران عضو حزب ویگ بود، پس از آن هشت سال عضو مجلس نمایندگان بود. فیلمور ریاست جلسات سنا را زمانی عهده دار شد که مذاکرات فرسایشی مربوط به مصالحه سال ۱۸۵۰ در جریان بود. سال ۱۸۴۸ در حالیکه سمت حسابرس کل نیویورک را بر عهده داشت به عنوان معاون ریاست جمهوری انتخاب شد. در این زمان جمعیت ایالات متحده ۲۳ میلیون و ۱۹۱ هزار و ۸۷۶ نفر بود. ژوئیه سال ۱۸۵۰ زاکاری تایلور درگذشت و فیلمور جانشین او شد، این وقایع در آرایش قدرت سیاسی تغییر ایجاد کرد، اعضای کابینه تایلور استعفا دادند و پرزیدنت فیلمور بلافاصله دنیل وبستر را به سمت وزیر امور خارجه منصوب کرد و به این صورت تمایل خود را برای ائتلاف با اعضای میانه روی حزب ویگ که موافق مصالحه بودند نشان داد.

در زمان بررسی لایحه پذیرش کالیفرنیا به عنوان ایالت، مذاکرات خشنی میان موافقان و مخالفان توسعه مناطق برده دار در جریان بود و در زمینه حل و فصل مسایل اصلی پیشرفتی حاصل نشده بود. در چنین مقطع زمانی حساسی بود که فیلمور اعلام کرد آماده سازش است. روز ششم اوت سال ۱۸۵۰ فیلمور در پیامی به کنگره پیشنهاد کرد در ازای پرداخت مبلغی به تگزاس، این منطقه را از ادعا در مورد بخش هایی از نیومکزیکو منصرف کند. تعدادی از اعضای شمالی کنگره که می خواستند برده داری در تمامی اراضی که درپی جنگ مکزیک بدست آمده بود ممنوع شود، در نتیجه پیشنهاد فیلمور، موضع خود را نسبت به ممنوعیت برده داری تغییر دادند. در نتیجه استراتژی سناتور استفن داگلاس و تدابیر رییس جمهور، در نهایت مذاکرات به تصویب چند لایحه منجر شد. کالیفرنیا ایالت آزاد اعلام شد ، مرزهای تگزاس را مشخص کردند و غرامت لازم پرداخت شد. افسران فدرال مِؤظف شدند به برده دارانی که در تعقیب برده های فراری بودند، کمک کنند و تجارت برده در پایتخت ممنوع شود.تمامی این لوایح با اکثریت آرا تصویب شدند و روز ۲۰ سپتامبر به امضای ریاست جمهوری رسید. دنیل وبستر در یادداشتی دراین رابطه نوشت :« حالا شبها می توانم راحت بخوابم.» برخی از ویگ های نظامی شمالی، که حاضر به مصالحه نبودند و آشتی ناپذیر به نظر می رسیدند، فیلمور را به خاطر امضای لایحه تعقیب برده های فراری نبخشیدند و مانع از نامزدی فیلمور در دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری شدند. ظرف مدت چند سال مشخص شد این مصالحه هر چند به منظور حل مساله بحث برانگیز برده داری صورت گرفته اما در عمل آتش بستی موقت و متزلزل بوده است.



پس از ریاست جمهوری

در سالهای دهه ۱۸۵۰ و در حالیکه حزب ویگ در حال فروپاشی بود، فیلمور حاضر نشد به حزب جمهوری خواه بپیوندد، اما در عوض سال ۱۸۵۶ نامزدی ریاست یکی از احزاب مطرح آن زمان را پذیرفت. میلارد فیلموردر جریان جنگهای داخلی مخالف پرزیدنت لینکلن بود و در دوره بازسازی پس از جنگهای داخلی از پرزیدنت جانسون حمایت می کرد. اولین کتابخانه و وان حمام در زمان ریاست جمهوری فیلمور در کاخ سفید درست شد. میلارد فیلمور همچنین حاضر به پذیرش مدرک افتخاری از دانشگاه آکسفورد نشد و گفت سواد و فضایل علمی لازم برای دریافت این مدرک را در خود نمی‌بیند. میلارد فیلمور سال ۱۸۷۴ درگذشت.
Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  

 
فرانکلین پیرس

direct upload





چهاردهمین رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا


مشغول به کار
۴ مارس ۱۸۵۳ – ۴ مارس ۱۸۵۷
معاون رئیس‌جمهور ویلیام آر. کینگ
نداشت
پس از میلارد فیلمور
پیش از جیمز بوکانان
سناتور از نیوهمپشر
مشغول به کار
۱۸۳۷ – ۱۸۴۲
پس از -
پیش از لئونارد ویلکاکس
نماینده مجلس نمایندگان ایالات متحده از حوزه انتخابیه (At-large) نیوهمپشر
پس از -
پیش از جرد دبلیو. ویلیامز
اطلاعات شخصی
تولد ۲۳ نوامبر ۱۸۰۴
هیلزبورو، نیوهمپشر
مرگ ۸ اکتبر ۱۸۶۹ میلادی (۶۴ سال)
کنکورد، نیوهمپشر
ملیت ایالات متحده آمریکا
حزب سیاسی دموکرات
همسر جین آپلتون پیرس
فرزندان فرانکلین جونیور، فرانک رابرت، بنیامین
محل تحصیل Bowdoin College
پیشه سیاستمدار
تخصص وکیل
دین اپیسکوپال

خدمت نظامی
سال‌های خدمت ۱۸۴۶-۱۸۴۸
درجه نیروی زمینی ایالات متحده آمریکا
رزم‌ها/جنگ‌ها جنگ آمریکا و مکزیک





فرانکلین پیرس (به انگلیسی: Franklin Pierce) (زادۀ ۲۳ نوامبر ۱۸۰۴ - مرگ ۸ اکتبر ۱۸۶۹) چهاردهمین رئیس‌جمهور آمریکا از حزب دموکرات از ۱۸۵۳ تا ۱۸۵۷ بود. این دوران همزمان است با ۱۲۳۱ تا ۱۲۳۵ خورشیدی و دوران سلطنت ناصر الدین شاه قاجار در ایران.



زندگینامه



فرانکلین پیرس، چهاردهمین رییس جمهوری آمریکا

فرانکلین پیرس زمانی رییس جمهوری آمریکا شد که آرامش در آمریکا حکمفرما بود و به نظر می رسید مصالحه سال۱۸۵۰، خطر توفان جدایی طلبی را برطرف ساخته است. پیرس با عمل به توصیه های مشاوران جنوبی اش سعی داشت مانع بروز توفان دیگری شود، اما سیاستهای او نه تنها کمکی به برقراری آرامش نکرد بلکه سبب بر هم خوردن ثبات کشور نیز شد.




ورود به سیاست

فرانکلین پیرس، سال ۱۸۰۴ در نیوهمپشایر بدنیا آمد، در جوانی حقوق خواند و وارد سیاست شد. بیست و چهار ساله بود که به عضویت مجلس قانونگزاری نیوهمپشایر در آمد و دو سال بعد رییس آن شد.در سالهای دهه ۱۸۳۰ به واشنگتن رفت، ابتدا به عنوان نماینده کنگره و سپس در مقام سناتوری خدمت کرد.پیرس در جنگ مکزیک حضور داشت و دوستان نیو همپشایری پیرس، پیشنهاد نامزدی او را برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۸۵۲ مطرح کردند. در کنوانسیون دموکراتها پس از ۴۸ بار رای گیری و حذف تمامی چهره های سرشناس پیرس را به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری انتخاب کردند.

فرانکلین پیرس توانست ژنرال وینفیلد اسکات، نامزد ویگها را شکست دهد و به عنوان چهاردهمین رییس جمهوری آمریکا انتخاب شود. در آن زمان جمعیت ایالات متحده ۲۳ میلیون و ۱۹۱ هزار و ۸۷۶ نفر بود.فرانکلین پیرس دوران ریاست جمهوری اش را با داغی بزرگ آغاز کرد، دو ماه پس از انتخابات، همسر و پسر یازده ساله پیرس در تصادف قطار کشته شدند.

فرانکلین پیرس در نطق مراسم ادای سوگند ریاست جمهوری، اعلام کرد دوران صلح و شکوفایی در کشور و نمایش قدرت در روابط با دیگر کشورها فرارسیده است. پیرس همچنین گفت احتمال دارد ایالات متحده برای امنیتش، درصدد تصرف مستعمراتی برآید.

مساله گسترش برده داری زمانیکه فرانکلین پیرس به بریتانیای کبیر فشار آورد تا از منافع ویژه خود در بخشهایی از سواحل امریکای مرکزی چشم پوشی کند و حتی زمانیکه قصد داشت اسپانیا را به فروش کوبا ترغیب کند، نگرانی ایجاد کرد.

موج جدیدی از تجزیه طلبی زمان ارائه لایحه کانزاس – نبراسکا براه افتاد. با تصویب این لایحه مصالحه میسوری لغو می شد و بحث در مورد برده داری در غرب از سر گرفته می شد. این لایحه که توسط سناتور داگلاس تدوین شده بود در حقیقاز تمایل او را برای ایجاد خط آهنی نمایان می کرد که از شیکاگو تا کالیفرنیا امتداد یابد و از نبراسکا نیز عبور کند. پیش از آن جفرسون دیویس، وزیر جنگ، پرزیدنت پیرس را متقاعد ساخته بود تا هیاتی را برای خرید زمین به منظور تاسیس خط آهن جنوب، به مکزیک بفرستد. نماینده آمریکا اراضی را که اینک حد واسط جنوب آریزونا و بخشی از جنوب نیومکزیکو است، به مبلغ ۱۰ میلیون دلار خرید.



آشوب در کانزاس

پیشنهاد داگلاس برای ساماندهی سرزمینهای غرب، که امکان داشت یک خط آهن نیز از آنها بگذرد، اشکالات فراوانی ایجاد کرد.در لایحه پیشنهادی داگلاس آمده بود که ساکنان مناطق جدید خود می توانند در مورد برده داری تصمیم بگیرند. نتیجه آن هجوم مردم به سوی کانزاس بود، شمالی ها و جنوبی ها در رقابت با یکدیگر و برای در دست گرفتن کنترل این منطقه، به سوی کانزاس روانه شدند؛ تیراندازی، خشونت و خونریزی های آن روزها در کانزاس، مقدمه ای برای بروز جنگ داخلی آمریکا شد. در پایان دوره ریاست جمهوری فرانکلین پیرس، آرامش به کانزاس بازگشته بود، اما دموکراتها دیگر حاضر نشدند پیرس را برای ریاست جمهوری نامزد کنند و به جای او به بوکانن روی آوردند که در فضای آن دوران گزینه ای مناسبتربه نظر می رسید. فرانکلین پیرس پس از پایان دوره ریاست جمهوری به نیو همپشایر برگشت و سال ۱۸۶۹ در شهر کنکورد در نیوهمپشایر درگذشت.
Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  

 
جیمز بیوکنن

Bilder hochladen





پانزهمین رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا


مشغول به کار
۴ مارس ۱۸۵۷ – ۴ مارس ۱۸۶۱
معاون رئیس‌جمهور جان برکینریج
پس از فرانکلین پیرس
پیش از آبراهام لینکلن
سفیر ایالات متحده در بریتانیا
۱۷مین وزیر امور خارجه ایالات متحده
رئیس‌جمهور جیمز ناکس پولک
پس از جان سی. کلهون
پیش از جان ام. کلیتون
سناتور از ایالت پنسیلوانیا
سفیر ایالات متحده در روسیه
نماینده مجلس نمایندگان ایالات متحده از حوزه انتخابیه چهارم پنسیلوانیا
نماینده مجلس نمایندگان ایالات متحده از حوزه انتخابیه سوم پنسیلوانیا
اطلاعات شخصی
تولد جیمز بیوکنن جونیور
۲۳ آوریل ۱۷۹۱
Cove Gap، پنسیلوانیا
مرگ ۱ ژوئن ۱۸۶۹ میلادی (۷۸ سال)
لنکستر، پنسیلوانیا
ملیت ایالات متحده آمریکا
حزب سیاسی دموکرات
همسر مجرد
محل تحصیل کالج دیکینسون
پیشه وکیل، سیاستمدار
دین پرسبیتری
امضاء
خدمت نظامی
خدمت/شاخه داوطلب
رزم‌ها/جنگ‌ها جنگ ۱۸۱۲





جیمز بیوکَنِن (به انگلیسی: James Buchanan, Jr.) پانزدهمین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا از حزب دموکرات بود. وی از سال ۱۸۵۷ تا ۱۸۶۱ مقام ریاست جمهوری آمریکا را عهده‌دار بود. این دوران همزمان است با ۱۲۳۵ تا ۱۲۳۹خورشیدی و زمان سلطنت ناصر الدین شاه در ایران، امضای معاهده پاریس میان ایران و بریتانیا از جمله وقایع مهم این دوران است.



سالهای پیش از ریاست جمهوری




جیمز بوکانن سال ۱۷۹۱ در خانواده ای متمکن در پنسیلوانیا به دنیا آمد. در کالج دیکنسون حقوق خواند و به وکالت مشغول شد.

بوکانن پنج بار به نمایندگی مجلس انتخاب شد. دوره کوتاهی سفیر آمریکا در روسیه بود و پس از آن، به مدت یک دهه در سنا خدمت کرد. در دولت پرزیدنت پالک، وزیر امور خارجه و در زمان ریاست جمهوری فرانکلین پیرس، سفیر آمریکا در بریتانیا بود. سال ۱۸۵۶ دموکراتها جیمز بوکانن را به عنوان نامزد حزب برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری معرفی کردند.





پانزدهمین رییس جمهوری آمریکا

بوکانن در شرایطی رییس جمهوری آمریکا شد که کشور به سرعت به سمت تجزیه پیش می رفت. بوکانن ترجیح داد که واقعیت های سیاسی زمانه اش را بپذیرد، از همین رو برای پایان دادن به اختلافها بر سر مساله برده داری بر نظریه قانون اساسی تکیه کرد، اما او این نکته را در نظر نگرفته بود که شمالی ها استدلال های متکی بر قانون اساسی را که به نفع جنوبی ها بود نمی‌پذیرند. مساله دیگری که بوکانن به آن اشراف نداشت مساله آرایش سیاسی احزاب در آن زمان بود که به دلیل گسترش تمایلات تجزیه طلبانه در حال تغییر بود: انشعاب در حزب دموکرات، تضعیف و نابودی حزب ویگ و تشکیل حزب جمهوریخواه از تحولات این سالها بود.



بوکانن در کاخ سفید

جیمز بوکانن با شکست دادن میلارد فیلمور و جان فرمونت بعنوان پانزدهمین رییس جمهوری آمریکا انتخاب شد، در آن زمان جمعیت ایالات متحده آمریکا ۳۱ میلیون و ۴۴۳ هزار و ۳۲۱ نفر بود. جیمز بوکانن فکر می کرد[نیازمند منبع] اگر در انتخاب کابینه اش ترکیبی متوازن از جناح های سیاسی را در نظرداشته باشد و مردم را ترغیب کند که برای حل اختلافات در زمینه قانون اساسی تفسیر دیوانعالی کشور را بپذیرند، می تواند به بحرانهای سیاسی پایان دهد. دیوانعالی در حال بررسی قانونی بودن محدود کردن برده داری در سرزمینهای مورد مناقشه بود و جیمز بوکانن در نطق مراسم ادای سوگند ریاست جمهوری ضمن اشاره به این نکته، آرزو کرد که دیوانعالی این مساله را به سرعت حل کند.

دو روزبعد دیوانعالی نظرش را اعلام و تصریح کرد کنگره برای محروم کردن مردم از برده داری در سرزمینهای مورد منازعه قدرت و اختیارات قانونی ندارد. جنوبی ها از اعلام نظر دیوانعالی شادمان شدند اما در شمال جنجال برپا شد.

کانزاس در آن زمان ایالت نبود و بوکانن تصمیم گرفت کانزاس را به عنوان یک ایالت برده دار اعلام کند، این مساله خشم جمهوری خواهان و بسیاری از هم حزبی های بوکانن رابرانگیخت اما کانزاس در دوران بوکانن همچنان به عنوان منطقه باقی‌ماند.

سال ۱۸۵۸ جمهوری خواهان در مجلس نماینگان به اکثریت دست یافتند، اما هر لایحه مهمی که تصویب می کردند باید از سد جنوبی ها در سنا می گذشت و یا از وتوی رییس جمهوری عبور می کرد. دولت فدرال به بن بست رسیده بود. سال ۱۸۶۰ اختلافات سیاسی تا جایی بالاگرفت که از حزب دموکرات دو شاخه شمال و جنوب انشعاب و هر شاخه نامزد خود را برای انتخابات ریاست جمهوری معرفی کرد، در نتیجه زمانی که جمهوری خواهان آبراهام لینکلن را به عنوان نامزد احراز مقام ریاست جمهوری معرفی کردند، واضح بود که لینکلن انتخاب می شود حتی اگر هیچ رایی در صندوقهای جنوب به نام او ریخته نشود. جنگ افروزان جنوب بر تجزیه طلبی دامن می زدند و تمایلی به روی کار آمدن یک دولت جمهوری خواه نداشتند. پرزیدنت بوکانن، تلاش کرد راهی برای مصالحه بیابد اما رهبران جدایی طلبان حاضر به مصالحه نبودند.

اینجا بود که بوکانن شیوه نظامی را در پیش گرفت وکشتی جنگی « ستاره غرب» را عازم جنوب کرد. چندین عضو کابینه بوکانن استعفا دادند و او با شمالی ها جاهای خالی کابینه اش را پر کرد.

بوکانن از این زمان تا پایان دوره ریاست جمهوری اش سیاست غیر فعالی را در پیش گرفت. ماه مارس ۱۸۶۱ بوکانن به پنسیلوانیا بازگشت و دوران بازنشستگی اش را آغاز کرد و مشکلات داخلی کشور را که از حلش ناتوان بود برای جانشینانش به ارث گذاشت. هفت سال بعد بوکانن درگذشت.

جیمز بوکانن تنها رییس جمهوری امریکا است که هرگز ازدواج نکرد.

Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  

 
آبراهام لینکلن

gratis bilder hochladen


شانزدهمین رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا


مشغول به کار
۴ مارس ۱۸۶۱ – ۱۵ آوریل ۱۸۶۵
معاون رئیس‌جمهور هانیبال هملین
اندرو جانسون
پس از جیمز بیوکنن
پیش از اندرو جانسون
نماینده مجلس نمایندگان ایالات متحده از حوزه انتخابیه هفتم ایلی‌نوی
اطلاعات شخصی
تولد ۱۲ فوریهٔ ۱۸۰۹
هاردین کانتری، ایالت کنتاکی
مرگ ۱۵ آوریل ۱۸۶۵ میلادی (۵۶ سال)
واشنتگتن دی.سی.
ملیت ایالات متحده آمریکا
حزب سیاسی حزب اتحاد ملی (۱۸۶۴-۱۸۶۵)
حزب ویگ (۱۸۳۲-۱۸۵۴)
جمهوری خواه (۱۸۵۴-۱۸۶۴)
همسر ماری تاد لینکلن
فرزندان روبرت تاد لینکلن، ادوارد لینکلن،ویلی لینکلن، تاد لینکلن
محل اقامت آرامگاه لینکلن، اسپرینگ‌فیلد
پیشه سیاستمدار
تخصص وکیل
دین نامعلوم

خدمت نظامی
رزم‌ها/جنگ‌ها جنگ شاهین سیاه




آبراهام لینکلن (به انگلیسی: Abraham Lincoln) (زاده ۱۲ فوریهٔ ۱۸۰۹ – درگذشته ۱۵ آوریل ۱۸۶۵) شانزدهمین رئیس‌جمهور ایالات متحدهٔ آمریکا و به عنوان اولین رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا که از حزب جمهوری‌خواه بود.


مقدمه


آبراهام لینکلن به عنوان نخستین رئیس جمهور از حزب جمهوری خواه آمریکا انجام وظیفه نمود. امروز او بدین جهت مشهور است که به تاریخ برده‌داری در آمریکا خاتمه داد و ایالات متحده آمریکا را با نظارت بر مسائل مربوط به جنگ در دوران جنگ داخلی آمریکا پابرجا نگه داشت. او پایه‌گذار خردورزی، آزادی، برابری، دموکراسی و احیاگر اندیشه‌های والای انسانی بود. او همچنین ژنرالها را انتخاب کرد و استراتژی آنها را تایید نمود، افسران ارشد غیر نظامی را برگزید، بر دیپلماسی، عزل و نصب و فعالیتهای حزب نظارت کرد، و از طریق پیام‌ها و سخنرانی‌ها نظرات عموم را جلب نمود. توان بالای او در سخنوری قدرت تأثیر گذاری او را افزایش می‌داد. نطق گتیسبرگ وی تأثیر ماندگاری بر ارزشهای آمریکا داشت.

لینکلن می‌بایست برای حفظ آمریکا برده داری را نابود می‌کرد و این کار را با اعلامیه آزادی بردگان و متمم سیزدهم قانون اساسی ایالات متحده به انجام رساند. او شخصاً مسئولیت «بازسازی» را به عهده گرفت و در پی این بود که هرچه سریعتر کشور را دوباره یکپارچه سازد. «جمهوریخواهان تندرو» که طرفدار سیاستهای سختگیرانه‌تر بودند با او به مخالفت برخاستند.

توانمندی‌های او را در امر رهبری می‌توان به وضوح در مواردی همچون نخستین عملکرد دیپلماتیک وی در کنترل و اداره ایالت‌های مرزی گرفتار برده‌داری در اوایل جنگ، ناکام ساختن تلاش پارلمان برای سازمان دهی کابینه وی در سال ۱۸۶۲، گفته‌ها و نوشته‌های بسیارش که به بسیج کردن و انگیزه دادن به ناحیه شمال کمک شایانی کردند و فرونشاندن جنجال صلح در انتخابات ریاست جمهوری ۱۸۶۴ آمریکا مشاهده کرد.

کوپرهدز او را به خاطر نقض قانون اساسی، پا را فراتر از قدرت اجرایی خود گذاشتن، اجتناب از سازش و مصالحه در امر برده‌داری، اعلام قانون ازدواج، معوق گذاشتن حکم احضار به دادگاه، دستور بازداشت ۱۸ هزار مخالف من‌جمله مقامات دولتی و ناشران روزنامه‌ها و کشتار صدها هزار مردان جوانی که به عنوان سرباز در جنگ خدمت می‌کردند، مورد انتقاد قرار داد. «جمهوری خواهان تندرو» نیز او را به دلیل عملکرد کندش در خاتمه دادن به برده داری و عدم اعمال خشونت کافی نسبت به مناطق اشغال شده جنوبی به باد انتقاد گرفتند.

تاریخ نویسان بر این باورند که لینکلن بر نهادهای سیاسی و اجتماعی آمریکا تأثیری ماندگار بر جای نهاد به ویژه اینکه این روال را در پیش گرفت که تمرکز قدرت را در دولت فدرال افزایش دهد و از قدرت دولتهای ایالتی بکاهد. اعتبار او مدیون نقش در تعریف مسائل بزرگ و مهم، سازمان دهی جنگ داخلی و پیروزی در آن، از بین بردن برده داری، تجدید نظر در ارزشهای ملی، تشکیل حزب سیاسی نوین و حفظ آمریکا است. ترور او در نگاه میلیونها تن از مردم آمریکا شهادت محسوب شد.




bilder kostenlos

مقبره لینکلن در ایلینوی



دوران آغازین


آبراهام لینکلن در ۱۲ فوریه ۱۸۰۹ (هم‌روز با چارلز داروین) در کلبه‌ای چوبی در مزرعهٔ سینکینگ اسپرینگ، به مساحت یک چهارم کیلومتر مربع، به دنیا آمد. پدرش توماس لینکولن و مادرش ننسی هانکز بود.



انتخابات

لینکلن در سال ۱۸۵۵ برای حضور در مجلس سنای آمریکا نامزد شد و یک سال پس از آن به حزب جدید جمهوریخواه پیوست. وی توانست با وجود شکست از فریمونت نامزد این حزب در رقابت‌های انتخاباتی سال ۱۸۵۶، در سمت معاون بالقوه وی به محبوبیت فراوانی در میان افکار عمومی آمریکا دست یابد. وی توانست در کنوانسیون جمهوری خواهان برای رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۸۶۰ به کسب نامزدی این حزب نایل آید و بالاخره در این انتخابات به پیروزی برسد.


دوران ریاست جمهوری


لینکلن از آغازین ماه‌های زمامداری‌اش نشان داد که به رغم نظر جیمز بوکانان، معتقد است که دولت ملی قدرت مواجهه با شورشیان را داراست. او گرچه با نظام برده‌داری مخالفت نمی‌ورزید، اما به سرعت دریافت که جنگ داخلی، در کشورش، نمی‌تواند بدون آزادی برده‌ها، به سرانجامی مطلوب برسد. او از یک سو با مخالفت جمهوریخواهان تندرو مواجه بود و از سوی دیگر باید تلاش می‌کرد تا دموکرات‌های طرفدار صلح را با خود همراه کند. تلاش‌های وی برای یافتن راهی میانه در سال ۱۸۶۴ به ثمر نشست و وی برای بار دوم سمت ریاست جمهوری در کشورش را بر عهده گرفت. لینکلن در مراسم تحلیف بر مسامحه با جنوب صحه گذاشت، اما پیش از اینکه این اندیشه وی به بوته آزمایش گذاشته شود، درگذشت.

آبراهام لینکلن در خانواده‌ای فقیر در کنتاکی بدنیا آمد. پدرش، در حالی که تنها تبری برای گذران زندگی بهمراه داشت، از آنجا به همراه خانواده خود مهاجرت کرد، و بسوی شهر ایندیانا پیش رفت، پس در شهر ایندیانا، کلبه‌ای چوبی، بدون در و پنجره ساخت که کف آن پر از علف‌های وحشی بود. او برای آنها، رختخواب‌هایی، که تشک آن را با برگ خشک پرکرده بودند به همراه، یک یا دو چهارپایه، یک میز و یک کتاب مقدس فراهم آورد، که همه اثاثیه و دارایی آنها را تشکیل می‌داد.



انتصابات، مصوبات، و کابینه

لینکلن در دوران ریاست خود بیشتر توجه خود را به مسائل نظامی و سیاست معطوف کرد، اما با حمایت شدید او بود که دولت آمریکا نظام بانک ملی فعلی را از طریق قانون بانک ملی راه‌اندازی نمود. دولت لینکلن تعرفه موریل را برای افزایش درآمد افزایش داد و برای نخستین بار مالیات بر درآمد را اعمال کرد، صدها میلیون دلار اوراق بهادار و اسکناسهای کاغذی چاپ کرد، مهاجرت از اروپا را ترغیب نمود، نخستین راه آهن میان قاره‌ای را به راه انداخت، وزارت کشاورزی آمریکا را بنا نهاد و از طریق قانون همستید مصوب ۱۸۶۲ مالکیت زمینهای کشاورزی را ترویج کرد. در دوران جنگ، وزارت دارایی او به شیوه‌ای کارآمد تجارت پنبه را در نواحی اشغال شده جنوب تحت کنترل گرفت.


دولت و کابینه

از مشخصه‌های بارز لینکلن این بود که به رقیبان سیاسی اش در کابینه پستهای مهم می‌داد تا تمامی گروههای حزب را در یک جهت نگه دارد و به آنها امکان دهد تا با یکدیگر مبارزه کنند، اما علیه لینکلن متحد نشوند. تاریخ نویسان معتقدند که کابینه او به استثنای کامرون، گروهی بسیار کارآمد بود.



Kostenlos Bilder hochladen

تندیس لینکلن



دادگاه عالی


لینکلن قضات زیر را برای دادگاه عالی ایالات متحده برگزید:


  • نوا هاینس سوآین – ۱۸۶۲
  • ساموئل فریمن میلر- ۱۸۶۲
  • استفان جانسون فیلد- ۱۸۶۳
  • سالمون چیس- ۱۸۶۴





مصوبات مهم رئیس جمهور

با امضای لینکلن موارد زیر تصویب شد:


  • قانون درآمد مصوب ۱۸۶۱
  • قانون همستد
  • قانون Morrill Land- Grant College
  • صدور «اعلامیه آزادی بردگان» در ۱۸۶۲ و افزودن آن به متمم سیزده قانون اساسی ایالات متحده آمریکا.
  • قانون درآمدهای داخلی مصوب ۱۸۶۲
  • قوانین راه آهن پسفیک مصوب سال‌های ۱۸۶۲- ۱۸۶۴
  • تأسیس وزارت کشاورزی ایالات متحده در ۱۸۶۲
  • قانون بانکداری ملی – ۱۸۶۳
  • قانون درآمدهای داخلی مصوب ۱۸۶۴




ترور

لینکلن توسط یک بازیگر تئاتر به نام جان ویلکس بوث مورد اصابت گلوله قرار گرفت و در صبح روز ۱۴ آوریل ۱۸۶۵ درگذشت.


میراث و بزرگداشت

یادبود و گرامیداشت آبراهام لینکلن، یکی از محبوبترین رئیس جمهوران آمریکا، طیف و گستره وسیعی را در اقصی نقاط آمریکا داشته که تا به امروز نیز ادامه دارد.

در رأی‌گیری عمومی‌ای که اخیراً تحت عنوان «بزرگ‌ترین آمریکایی» انجام گرفت آبراهام لینکلن پس از رونالد ریگان مرتبه دوم را کسب کرد.

Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  ویرایش شده توسط: rajkapoor   
صفحه  صفحه 2 از 22:  « پیشین  1  2  3  4  5  ...  19  20  21  22  پسین » 
سیاست

Presidents | رئیس جمهورها

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA