انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
کامپیوتر
  
صفحه  صفحه 70 از 119:  « پیشین  1  ...  69  70  71  ...  118  119  پسین »

اخبار کامپیوتر و اینترنت و تکنولوژی


مرد

 
اولین ساعت ساخته شده توسط اپل

در حالی که همه کاربران چشم انتظار اولین ساعت هوشمند اپل هستند اما شاید شنیدن این خبر برای شما نیز جالب باشد که اپل در سال 1995 هم شانس خود را در رابطه با تولید ساعت امتحان کرد.
البته ساعتی که در آن زمان ساخته شد هیچ شباهتی از نظر ظاهر و عمکلرد با آن چه اپل در ماه سپتامبر معرفی کرد ندارد، اما در هر صورت یک ساعت از اپل بود. کاربران این ساعت می‌ةوانستند بین ساعت یا برنامه‌ی Conflict Catcher 3 سوییچ کنند. اپل تعداد کمی از این ساعت را تولید کرد و همگی نیز به سرعت فروش رفتند و پس از آن نیز دیگر تولید نشد.
در ویدئوی زیر شمارا به دیدن این محصول نوستالژیک که ساخته‌ی کوپرتینویی‌ها است دعوت می‌کنیم:


لینک دانلود

به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
موزیلا درصدد پشتیبانی از واقعیت مجازی در مرورگر فایرفاکس است

تابستان سال گذشته، موزیلا نسخه‌ای آزمایشی از فایرفاکس را با پشتیبانی از اپلیکیشن‌های تحت وب واقعیت مجازی منتشر کرد که برای استفاده از آن باید هدست واقعیت مجازی آکیولس را در اختیار داشت. حال موزیلا این قابلیت را با عنوان WebVR در نسخه‌ی Developer و Nightly فایرفاکس منتشر کرده است.
موزیلا اپلیکیشن WebVR را که کاربرد آن در حوزه‌ی واقعیت مجازی است، در نسخه‌ی توسعه‌دهندگان و بتای مرورگر فایرفاکس منتشر کرد. شاید این سوال نیز برای شما مطرح شده باشد که چرا موزیلا چنین امکانی را در مرورگر خود قرار داده است؟
جاش کارپنتر از موزیلا در تابستان گذشته در سخنانی به اهمیت واقعیت مجازی در آینده‌ی دنیای تکنولوژی اشاره کرد. وی با اشاره به چالش‌های پیش رو برای پیاده‌سازی این فناوری، موزیلا را علاقمند به رویارویی با این چالش‌ها خواند. برای انتقال کاربران به دنیای مجازی و تجربه‌ی حضور در یک محیط مجازی، باید فاصله‌ی بین حرکات سر و واکنش صفحه‌ی نمایشی که کاربر آن را می‌بیند، به حداقل ممکن کاهش یابد. براساس اطلاعات ارائه شده این پروژه هم برای فناوری واقعیت مجازی و هم برای فناوری‌های مورد استفاده در اینترنت کاربردی خواهد بود.
موزیلا برای پیاده‌سازی این موضوع تمام تجربه‌ی خود را برای توسعه‌ی WebVR‌ متمرکز کرده تا با استفاده از این API بتوان مرورگر را به هدست واقعیت مجازی آکیولس متصل کرد. گوگل نیز فعالیت‌هایی را در این زمینه آغاز کرده و براساس اطلاعات منتشر شده شماری از قابلیت‌های آن چند-مرورگری خواهد بود. هنوز فاصله‌ی زیادی تا انتشار این قابلیت از کانال‌های رسمی دو مرورگر فایرفاکس و کروم وجود دارد.
در حال حاضر آخرین نسخه از فایرفاکس را که از وجود این امکان بهره می‌برد، می‌توان با هدست واقعیت مجازی آکیولس مورد استفاده قرار داد، اما موزیلا اعلام کرده که درصدد پشتیبانی از لینوکس، فایرفاکس برای اندروید و همچنین پشتیبانی از کاردبورد گوگل در API خود است تا کاربران بتوانند بدون نیاز به نصب پلاگین، از این قابلیت استفاده کنند.
موزیلا درصدد آن است تا با اجرای پروژه‌هایی نظیر asm.js، سرعت کاربرد این سرویس را در مرورگر به حالت نرمال آن نزدیک کند. باید منتظر بود و دید که آیا مرورگر فایرفاکس قادر است چنین امکانی را هم‌تراز با سایر اکوسیستم‌های موجود به اجرا درآورده و تجربه‌ای مشابه را برای کاربران به ارمغان آورد یا خیر.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
ویندوز ۱۰ زمان شروع مجدد سیستم را برنامه ریزی می‌کند

یکی از آزار دهنده‌ترین مسائل ویندوز ۸ فرآیند شروع مجدد سیستم عامل است. مایکروسافت تلاش دارد تا این مشکل را حل کند و مدارک آن به تازگی در آخرین ساخت 9926 ویندوز ۱۰ منتشر شده است.
مایکروسافت هر روز در حال اضافه کردن ویژگی‌های تازه و کاربردی جدید به ویندوز ۱۰ است. ردموندی‌ها دوست دارند در زمان انتشار نهایی ویندوز، استقبال و رضایت‌مندی زیادی از کاربران خود ببیند. ویژگی تازه دیگری که به ویندوز ۱۰ اضافه شده به شما اجازه می‌دهد زمان ری‌استارت شدن سیستم خود را در زمان‌های مشخص و مناسب‌تری تنظیم کنید.
یکی دیگر از قابلیت‌های مهم دیگر این بخش، هوشمند بودن ویندوز در انتخاب زمان‌هایی است که شما از سیستم خود استفاده نمی‌کنید. به این صورت که در گزینه‌های موجود تنظیم زمان برای شروع مجدد سیستم می‌توانید این مسئولیت را به ویندوز بسپارید تا خود سیستم عامل در زمان مناسب سیستم را ری‌استارت کند. اسکرین شات بالا را مشاهده کنید.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
دسترسی به فروشگاه ویندوز مایکروسافت برای کاربران ایرانی آزاد شد

این روزها خبرهای خوشی برای کاربران مایکروسافت، خصوصاً کاربران ایرانی به گوش می‌رسد. چند روز پیش مایکروسافت اعلام کرد بنا به درخواست کاربران ایرانی، تقویم شمسی را به نسخه‌ی ماه ژانویه از پیش‌نمایش ویندوز 10 افزوده است. اما خبرهای خوش به همین‌جا ختم نمی‌شود. مایکروسافت دسترسی به فروشگاه برنامه‌های ویندوز را نیز برای کاربران ایرانی فراهم کرده است.
در شرایطی که درخواست‌های کاربران ایرانی مبنی بر رفع محدودیت فروشگاه برنامه‌های ویندوز در قسمت صدای مشتری، به بیش از 48 هزار درخواست رسیده است، مایکروسافت به این حجم از درخواست‌های مخاطبانش توجه شایسته‌ای نشان داده و در Build 9926 از پیش‌نمایش ویندوز 10، مجدداً دسترسی به استور خود را برای ایرانیان مهیا کرده است.
این اقدام ردموندی‌ها، صرف‌نظر از توجه این کمپانی به درخواست‌های کاربرانش، از نگاه ویژه‌ به مخاطبین ایرانی و برآورده ساختن نیازها و خواسته‌های آنها حکایت دارد.
مایکروسافت با روند مشتری‌مداری که برای ارائه‌ی ویندوز 10 مطابق با نیاز و سلیقه‌ی همه‌ کاربران خود از سرتاسر جهان در پیش گرفته، مطمئناً بازخوردهای مثبتی را در آینده‌ای نه‌چندان دور از سوی مصرف‌کنندگان دریافت خواهد کرد.
البته هنوز هیچ یک از این تغییرات برای نسخه‌ی نهایی ویندوز تأیید نشده‌اند و این احتمال نیز وجود دارد که مجدداً دسترسی به فروشگاه برای کاربران ایرانی محدود شود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
لپ‌تاپ Librem 15؛ نرم‌افزار آزاد در قالب سخت‌افزار باکیفیت

تاکنون در صورتی که خواهان یک لپ‌تاپ با نرم‌افزارهای پیش‌فرض آزاد/متن‌باز بودید، مجبور می‌شدید به سخت‌افزار میان‌رده و طراحی و ساخت متوسط رضایت دهید. اما هم‌اکنون به نظر می‌رسد کاربران نرم‌افزارهای آزاد و علاقمندان به گنو/لینوکس دیگر مجبور نیستند بین ایدئولوژی خود و سخت‌افزار سطح بالا یکی را انتخاب کنند.
حتی پدر فلسفه‌ی آزادی نرم‌افزار یعنی ریچارد استالمن نیز از یک لپ‌تاپ ThinkPad که چندین سال قدمت دارد استفاده می‌کند. اکنون پروژه‌ای با جمع‌آوری سرمایه بصورت عمومی در تلاش است دوراهی میان ایدئولوژی و سخت‌افزار باکیفیت را از پیش پای کاربران نرم‌افزارهای آزاد و علاقمندان به گنو/لینوکس بردارد. پروژه‌ی Purism با موفقیت توانست سرمایه‌ی مورد نیاز خود برای تولید لپ‌تاپ Librem 15 را بدست آورد. این دستگاه، یک لپ‌تاپ مدرن است که از قطعاتی نظیر پردازنده‌ی Core i7 اینتل با فرکانس کاری 3.4GHz، صفحه‌نمایش انتخابی 4K و میزان دلخواهی از حافظه‌ی رم به انتخاب مشتری (البته از میان گزینه‌های موجود) ساخته شده است. این لپ‌تاپ از پایه با نرم‌افزارهای آزاد پیکربندی شده و با هدف سازگاری کامل با اینگونه برنامه‌ها ساخته و پرداخته شده است.
سیستم‌عامل لپ‌تاپ Librem 15، توزیعی از Trisquel گنو/لینوکس است و درایورها و اپلیکیشن‌های جای گرفته در آن نیز همگی آزاد هستند. البته این لپ‌تاپ قادر به پشتیبانی از سایر سیستم‌عامل‌ها و توزیع‌های لینوکس نیز بوده و کاربر قادر است توزیع مورد علاقه‌ی خود را روی آن نصب کند. Purism حتی تلاش کرده بایوس و سفت‌افزار این لپ‌تاپ را نیز بر اساس فلسفه‌ی آزادی نرم‌افزار ایجاد کند تا از نظر زیرساخت نیز تضادی وجود نداشته باشد.

دانلود ویدیو

از دیگر مشخصات فنی این دستگاه می‌توان به گرافیک Iris Pro Graphics 5200 اینتل، عمر باتری 8 ساعته، سه پورت USB 3.0، یک پورت HDMI، بدنه‌ی آلومینیومی با وزن ۲ کیلوگرم و ضخامت ۲۲ میلی‌متر اشاره کرد.
هنوز اندکی زمان برای شرکت در کمپین جمع‌آوری سرمایه‌ی Purism و پیش‌خرید یکی از لپ‌تاپ‌های گنو/لینوکسی Librem 15 وجود دارد. البته با ورود به صفحه‌ی پروژه متوجه خواهید شد که این آزادی نرم‌افزار در قالب سخت‌افزار شیک، خوش تراش و در عین حال سبک، چندان ارزان بدست نخواهد آمد. با شرکت در برنامه‌ی خریداران اولیه، برای کانفیگ رم 4 گیگابایت، هارد درایو 500 گیگابایت، درایو DVD از نوع خوانشی و نمایشگر 1080p لازم است 1,649 دلار پرداخت کنید. با در نظر گرفتن سختی‌های موجود بر سر راه، رساندن یک سیستم کاملا باز و آزاد به بازار با دشواری‌هایی همراه خواهد بود.
می‌توانید اطلاعات و توضیحات بیشتر در خصوص لپ‌تاپ Liberm 15 را از طریق صفحه‌ی جمع‌آوری سرمایه‌ی آن بدست آورید.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
پلتفرم کنونیکال برای اینترنت اشیاء معرفی شد: پایان چندپارگی لوازم هوشمند

اینترنت اشیاء تصمیم دارد دنیای ما را با لوازم هوشمندی که هر روزه با آن‌ها سر و کار خواهیم داشت دچار تحول کند. حال به نظر می‌رسد کنونیکال نیز با چیدن برنامه‌ای، تصمیم دارد با سیستم‌عامل مبتنی بر لینوکس خود یعنی اوبونتو، به نوآوران حوزه‌ی اینترنت اشیاء پیوسته و جای خود را از همین ابتدا در این صنعت باز کند.
دنیایی که اینترنت در آن حکم خون موجود در رگ‌های خانه را خواهد داشت، همان چیزی است که اغلب شرکت‌های بزرگ اکنون بر روی آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند. دنیایی که در آن سیستم‌های گرمایشی خود را تنظیم کرده، شارژرهایی که شارژ شدن دستگاه را تشخیص داده، کتری‌هایی که وزن و وضعیت جوش آب را متوجه شده و در نهایت لوازم کلیشه‌ای نظیر یخچال‌ها و اجاق‌گازهای متصل به اینترنت، مفهومی تازه به زندگی ما خواهند بخشید.
می‌دانیم که کنونیکال از مدت‌ها پیش در حال توسعه‌ی سیستم‌عامل خود بر بستر دستگاه‌های موبایل بوده و اگرچه خلاقیت‌های خوبی از خود نشان داده، اما تا به امروز موفق نشده درهای دنیای موبایل را به روی خود باز کند. حال این شرکت تصمیم دارد بازار نوظهور و آینده‌دار اینترنت اشیا را هدف گرفته و این‌بار ضربات ناشی از دیر وارد شدن به بازار را متحمل نشود.
این شرکت به تازگی نسخه‌ی خاصی از سیستم‌عامل خود را تحت عنوان اوبونتو کور (Ubuntu Core) برای دستگاه‌های هوشمند معرفی کرده که در حقیقت کوچک‌ترین نسخه‌ی اوبونتو به شمار می‌رود. کنونیکال اعلام کرده که این سیستم‌عامل جمع‌و جور که تنها 40 مگابایت از حافظه‌ی رم را اشغال خواهد کرد، قدرت پلتفرم ابری این شرکت را در سطح دستگاه‌ها در اختیار نوآوران، سرمایه‌گذاران و مصرف‌کنندگان اولیه خواهد گذاشت.
از هم‌اکنون تعدادی از پروژه‌های روباتیک و پهپادها اعلام کرده‌اند که تصمیم دارند از Ubuntu Core در سیستم‌های خود بهره ببرند؛ ضمن اینکه تعداد بیشتری از اینگونه پروژه‌ها نیز بزودی آمادگی خود را برای همکاری با کنونیکال اعلام خواهند کرد. اما کنونیکال دقیقا چگونه می‌خواهد در این بازار متراکم و پر ازدحام که شاهد حضور نام‌های بزرگی در صنعت آی‌تی است به رقابت پرداخته و تمایز ایجاد کند؟


اینترنت اشیاء
اینترنت اشیاء، Internet of Things یا به اختصار IoT ایده‌ای است که بر اساس آن، لوازم موجود در زندگی روزمره‌ی ما به دنیای اینترنت و وب متصل بوده و قابلیت برقراری ارتباط و تعامل با مصرف‌کننده و سایر دستگاه‌های موجود در این سیستم را خواهند داشت؛ به‌گونه‌ای که در نهایت زندگی روزمره‌ی انسان‌ها به سادگی و هوشمندی بیشتری پیش رود.
موارد استفاده‌ی این فناوری و نیز سیستم‌عامل اوبونتو بسیار گسترده است. از ایجاد کتری‌هایی با قابلیت کنترل توسط اپلیکیشن موبایل و لامپ‌هایی که بر اساس اطلاعات دریافتی از ساعت هوشمند وضعیت خواب شما را تشخیص داده و بصورت خودکار خاموش می‌شوند گرفته تا پهپادهای خودگردان و روبات‌ها همگی از زیرمجموعه‌های این فناوری محسوب می‌شوند.
از پروژه‌هایی نظیر HomeKit اپل تا SmartThings سامسونگ گرفته تا هر کمپانی فعال دیگری همگی در حال کار بر روی ایجاد اتصالات بی‌سیم، پیشبرد سنسورها و ایجاد مرکزیت مرتبط با پردازش ابری در دل آن‌ها هستند. کاربرد این فناوری به شکل‌های متنوعی نمود پیدا خواهد کرد که نمونه‌ی ساده‌ی آن، ایجاد تعامل میان گوشی و شارژر برای اطلاعات از پر شدن باتری بوده و برای نمونه‌ی پیچیده و جاه‌طلبانه‌ی آن، می‌توان ایجاد درک در دستگاه‌ها نسبت به حالات انسان برای تغییر عملکرد آن‌ها را مثال زد.

اما برای دستیابی به این رویا یک مشکل اساسی وجود دارد: چندپارگی.

تصور کنید هر شرکت به همین نحو به فعالیت خود ادامه دهد و سیستم خانه‌ی هوشمند و اینترنت اشیاء خود را پیاده‌سازی کند. نتیجه این خواهد شد که برای مثال، یخچال سامسونگ شما قادر به ارتباط موثر با تلویزیون سونی نخواهد بود. نمایشگاه کالاهای الکترونیک مصرفی امسال (CES) لبریز بود از شرکت‌ها، سازندگان و تولیدکنندگان نرم‌افزاری که همگی از وب به شدت تنیده‌ای که به دور خود خواهیم کشید صحبت می‌کردند. سازندگان بسیاری از زیرساخت‌های نرم‌افزاری متن‌باز نظیر سیستم‌عامل فایرفاکس، تایزن، و اندروید در دستگاه‌ها و لوازم خانگی بهره برده و آن‌ها را به بخشی از سیستم اینترنت اشیاء بدل کرده‌اند؛ خواه دستگاه مورد نظر یک ظرفشویی باشد یا تلویزیون. مساله اینجاست که همگی آن‌ها جزئیات مربوط به نیمه‌ی دیگر معادله یعنی پردازش ابری مورد نیاز را در هاله‌ای از ابهام باقی گذاشتند.
استانداردسازی، کلید اصلی کل ماجراست. از منظر مقیاس‌پذیری، امنیت و ارتباط، اینترنت اشیاء تنها زمانی ممکن خواهد بود که دستگاه‌ها بتوانند به سادگی به یکدیگر دسترسی یافته و به تعامل بپردازند. و در حال حاضر هیچ راه واحد و استانداردی برای اجرای این مهم وجود ندارد.
مدیرعامل سامسونگ در صحبت‌های خود طی CES 2015 به بیان این مشکل پرداخت و اعلام کرد که اگر نوعی استاندارد عمومی از طریق همکاری و مشارکت بوجود نیاید، این بخش از صنعت از میان خواهد رفت. درست همینجاست که کنونیکال با سیستم‌عامل اوبونتو، بعنوان راه‌حل «آزاد و باز» برای اجرای وظیفه‌ی مهم ذکر شده وارد میدان می‌شود.


نقشه‌ی اوبونتو برای اینترنت اشیاء
Snappy Ubuntu Core در حقیقت نسخه‌ای بسیار مینیمال و کمینه از سیستم‌عامل مبتنی بر لینوکس اوبونتو است که از بروزرسانی‌های برگشت‌پذیر و ساده بهره می‌برد و یک چارچوب امنیتی مستحکم نیز آن را همراهی می‌کند. این سیستم‌عامل هم‌اکنون در بخش سرورهای کنونیکال پیاده‌سازی شده و قادر است بعنوان یک سیستم پردازش از راه دور برای ایجاد ارتباط میان لوازم اینترنت اشیاء عمل کند. اما ماجرای تلاش کنونیکال به همینجا ختم نمی‌شود و این شرکت قصد دارد نقشی فراتر از یک وصله‌ی اتصال دهنده برای پوشاندن فاصله‌ی میان دستگاه‌ها ایفا کند. به همین منظور کنونیکال با ارائه‌ی Ubuntu Core for Things قصد دارد به درون زیربنای خود دستگاه‌های موجود در اینترنت اشیاء نیز نفوذ کند.
Ubuntu Core for Things به سازندگان دستگاه‌ها، یک سیستم‌عامل یکپارچه، قابل اتکا و با بروزرسانی آسان ارائه می‌کند تا با استفاده از آن به شکل دادن ایده‌های خود بپردازند. این سیستم در مجموع، یک پلتفرم یکپارچه و واحد را از بخش ابری تا خود دستگاه‌ها ایجاد خواهد کرد که با همگرایی خود در بازاری که همچنان بر سر برنده‌ی آن نزاع بر پاست، گزینه‌ای قدرتمند به شمار خواهد رفت. این یکپارچگی در تمام مراحل فرآیند به‌کارگیری، توسعه و بروزرسانی، و نیز رویکرد آزاد و بی‌طرفانه‌ی کنونیکال همان نقطه‌ی برتری و مزیت رقابتی اوبونتو در مقابل سیستم‌هایی نظیر تایزن (که سامسونگ و اینتل بر روی آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند) خواهد بود.
حتما می‌دانید که یکی از نگرانی‌های عمده در مبحث اینترنت اشیاء، عدم امکان بروزرسانی فرمورها و سیستم‌عامل‌های این دستگاه‌ها بود که موجب می‌شد همچون روترها، اینترنت اشیاء نیز از جمله حوزه‌هایی باشد که برای مدت‌های طولانی در مقابل یک نفوذپذیری آسیب‌پذیر خواهد ماند. کنونیکال تلاش کرده برای این مساله نیز راه‌حل شایسته‌ای ارائه کند. سفت‌افزار (فرمور)های سفارشی اینترنت اشیاء که تا کنون به دستگاه خاصی محدود بودند، بر اساس محصول کنونیکال با سیستم‌عاملی یکپارچه جایگزین خواهند شد که درایورها و و نرم‌افزارهای آن می‌تواند به شکل کاملا ایمن از طریق سرویس ابری پشتیبان آن بروزرسانی شود.
نسخه‌ی Ubuntu Core نصب شده بر روی دستگاه‌های هوشمند، همان عملکردها APIها و بروزرسانی‌های امنیتی موجود در نسخه‌ی اجرا شده بر بستر ابر را خواهد داشت. توسعه‌دهندگان و سازندگان قادر خواهند بود تغییرات مد نظر خود را بصورت لوکال (محلی) با استفاده از سخت‌افزارهای خود ایجاد کنند و سپس نتیجه‌ی نهایی را در قالب بروزرسانی بر بستر ابر ارائه کنند. دستگاه‌های هوشمند ساخته شده بر بستر این پلتفرم بصورت خودکار این بروزرسانی‌های امنیتی را دریافت خواهند کرد.
افزون بر این، یک اپ استور کاملا باز نیز امکان ارائه‌، اشتراک گذاری و به‌کارگیری عملکردها، خصوصیات و توانمندی‌های سخت‌افزاری جدید را در هر لحظه فراهم می‌کند. ماهیت محدود بروزرسانی‌های ارائه شده بر این بستر، موجب می‌شود در صورت بروز هرگونه اشکال، به سادگی بتوان بروزرسانی مربوطه را برگشت‌پذیر کرد. اصلا اهمیتی نخواهد داشت که آیا مسئول بروزرسانی میلیون‌ها دستگاه موجود در اینترنت اشیاء باشید یا تنها یک دستگاه بسیار مهم به بازار عرضه کرده باشید؛ در هر صورت این امکان حداقل کردن ریسک که در اوبونتو تعبیه شده یک مزیت عمده به شمار خواهد آمد.
Ubuntu Core بخاطر پلتفرم یکپارچه و ساده‌ی خود، به گونه‌ای مناسب برای کمک به پیشبرد خلاقیت در دستگاه‌های هوشمند شکل گرفته است. این سیستم قادر است فرآیند آزمایش، ساخت و انتشار راهکارهای جدید در مقیاس‌های مورد نیاز را برای سازندگان و شرکت‌های بزرگ حوزه‌ی تکنولوژی آسان کند.
دستگاه‌های مبتنی بر Ubuntu Core به پردازنده‌ای با فرکانس کاری 600 مگاهرتز و 128 مگابایت حافظه‌ی رم نیاز خواهند داشت که به منظور اجرای عملیات‌های بازیابی و نصب بروزرسانی لازم است 4 گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی نیز آن را همراهی کند. خود سیستم‌عامل Ubuntu Core تنها 40 مگابایت از حافظه‌ی رم را اشغال خواهد کرد و باقی‌مانده را به اپلیکیشن‌ها اختصاص خواهد داد. در حال حاضر تعداد اندکی چیپست و سخت‌افزار توسط این پلتفرم پشتیبانی می‌شوند که البته قرار است با انتشار اولین نسخه‌ی پایدار آن در ماه آپریل بر شمار آن‌ها افزوده شود.
حال باید منتظر ماند و دید راهکار و پلتفرم کنونیکال برای اینترنت اشیاء به چه شکل مورد استقبال قرار خواهد گرفت.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
موفقیت ویندوز 10 به گوشی‌های مبتنی بر پردازنده اینتل وابسته خواهد بود؟

ویندوز 10 با انتشار هر نسخه‌ی پیش‌نمایش به یک سیستم‌عامل عالی برای دسکتاپ‌ها و لپ‌تاپ‌ها نزدیک‌تر می‌شود اما برخلاف امیدهای مایکروسافت، احتمال اینکه ویندوز 10 به تنهایی بتواند سیستم‌عامل این شرکت را از نظر وضعیت اپلیکیشن‌های عرضه شده ویندوز استور، در جایگاه بهتری قرار دهد اندک است.
دلیل اصلی بی‌توجهی به ویندوز در بخش توسعه‌ی اپلیکیشن و درگیر کردن کاربران این است که این سیستم‌عامل در حقیقت متعلق به دسکتاپ‌ها و لپ‌تاپ‌ها است، در حالی که دستگاه‌های آینده بدون شک همان‌هایی هستند که درون جیب شما جای می‌گیرند. هرچند ویندوز میراث عظیمی در اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای مبتنی بر معماری x86 دارد، اما هیچ‌یک از این برنامه‌ها بدون تحولات اساسی قابل اجرا بر بستر ویندوز فون نیستند. بنابراین حتی اگر از کاربران نسخه‌ی دسکتاپ ویندوز باشید، اما چیزی از این میراث بر روی گوشی ویندوزی نصیب‌تان نخواهد شد.
دلیل اصلی دوم برای رونق نگرفتن ویندوز استور با وجود پایه‌ی کاربری 200 میلیونی، این است که توسعه‌ی دسکتاپ از این پس بر بستر بزرگ‌ترین پلتفرم جهانی یعنی وب روی می‌دهد. اگر قرار باشد یک سرویس بر روی دسکتاپ مورد استفاده قرار گیرد، توسعه‌دهندگان ترجیح می‌دهند از طریق پیاده‌سازی بر بستر وب آن را در اختیار مصرف‌کننده قرار دهند؛ درست همانند آنچه از فیسبوک، توییتر یا اخیرا واتس‌اپ شاهدش بوده‌ایم. هرگاه سازنده‌ی برنامه تصمیم داشته باشد اپلیکیشن خود را در اختیار بیشترین تعداد کاربران ممکن قرار دهد، استفاده از بستر وب معقول‌ترین و منطقی‌ترین اقدام خواهد بود. بنابراین، مارک اندرسن بالاخره به انتقام مورد نظر خود رسید. وی سال‌ها پیش با پیش‌بینی رویکرد جهانی به نسل جدید وب، گفته بود که ویندوز سرانجام به «مجموعه‌ای از درایورهای نه چندان قوی برای مرورگرها بدل خواهد شد».


استفاده از معماری x86 در گوشی‌ها
اما چگونه تولید گوشی‌های مبتنی بر ویندوز 10 بر اساس معماری x86 می‌تواند بعنوان راه نجات مطرح باشد؟ با بدل شدن ویندوز به سیستم‌عاملی که همیشه کاربر را همراهی کند، مایکروسافت دوباره به بخش مهمی از زندگی روزمره‌ی کاربران بدل خواهد شد. گوشی‌های هوشمند با آن قد و قواره‌ی کوچک خود، نگهدارنده‌ی اصلی تصاویر، دفترچه آدرس، مجموعه‌ی موسیقی و اطلاعات با ارزش شخصی شما هستند که تمامی این داده‌ها را از طریق اپلیکیشن‌های لمسی به سادگی در اختیارتان خواهند گذاشت. دستگاه‌هایی که هنگام در دسترس بودن یک صفحه‌نمایش بزرگ، با اتصال گوشی خود به دستگاه، تمامی داده‌های شما بلافاصله در درسترس خواهند بود و می‌توان به لطف اپلیکیشن‌های قدرتمند مبتنی بر معماری x86 آن‌ها را مورد پردازش قرار داد.
افزودن قابلیتی که با اتصال گوشی به داک مخصوص یا نمایشگر بزرگ‌تر بتوان با یک دسکتاپ کامل روبرو شد مزیت بزرگی است که اندروید و iOS قادر به ایجاد آن نخواهند بود. هرچند این ایده در حقیقت از سیستم‌عامل موبایل اوبونتو برگرفته شده، اما این ویندوز است که در اجرای ایده‌ها سرعت‌عمل بیشتری به خرج می‌دهد. ایجاد یک ارتباط آنی میان سیستم دسکتاپ و دستگاهی که تمام روز با شما همراه بوده، بدون نیاز به همگام‌سازی داده‌ها موجب محوری شدن ویندوز در زندگی روزمره خواهد شد.
موتورولا یک بار با لپ‌تاپ مدل اتریکس خود تلاش کرد این ایده را تحقق بخشد اما این شرکت در آن زمان، نسخه‌ی مناسب سیستم‌عامل ویندوز و مزیت‌های فعلی آن را در اختیار نداشت و البته به استفاده از پردازنده‌ی آرم نیز محدود بود.
برای نجات ویندوز در درازمدت، این سیستم‌عامل باید به معنای واقعی به یک پلتفرم هیبریدی بدل شود. پلتفرمی که اجرا و به کار بردن آن بر روی موبایل نیز به سادگی دسکتاپ بوده و بدون درسر به رابط کاربری مناسب تغییر وضعیت دهد. بنابراین با اجرای این ایده ویندوز قادر خواهد بود داده‌های کاربر را صرف‌نظر از اندازه‌ی نمایشگر و نوع دستگاه همیشه در دسترس نگاه دارد.
دنیایی را در نظر بگیرید که در آن تب‌های باز شده درون مرورگر، از یک نمایشگر به نمایشگر و دستگاه بعدی شما را همراهی کرده و حتی نیازی به همگام‌سازی وجود نداشته باشد. یا حالتی را تصور کنید که در آن، سندی را بر روی گوشی خود باز کرده و به ویرایش آن می‌پردازید و می‌بینید محل قرارگیری نشانگر دقیقا همان‌جایی است که در دسکتاپ شاهدش بودید؛ آن هم نه بخاطر یک موتور همگام‌سازی غیرقابل اتکا، بلکه بخاطر اینکه آنچه شاهدش هستید دقیقا همان نشست (Session) مورد استفاده‌ی شما در چند ساعت پیش بر روی نمایشگر بزرگ‌تر بوده است که البته برای سازگاری با صفحه‌ی کوچک‌تر، کلیدهای کنترلی و رابط کاربری متناسبی در اختیارتان قرار گرفته است.
ایجاد چنین دنیایی برای مایکروسافت در حال حاضر کاملا امکان‌پذیر است که البته نباید آن را با آنچه تبلت‌های ارزان قیمت x86 مبتنی بر ویندوز 8 انجام می‌دهند اشتباه گرفت.
مایکروسافت وعده داده در ویندوز 10 از پردازنده‌های ساخت اینتل، کوالکام و ای‌ام‌دی پشتیبانی کند. البته این نسخه از ویندوز از سری تگرای انویدیا پشتیبانی نخواهد کرد؛ هرچند که ممکن است پردازنده‌های ساخت انویدیا در ورود ویندوز به خودروها نقش داشته باشند. با استفاده از ویندوز 10، تولیدکنندگان خواهند توانست فبلت‌هایی قدرت گرفته از پردازنده‌های سری اتم اینتل عرضه کنند. به گفته‌ی MSFTnerd باید منتظر ماند و دید که آیا این دستگاه‌ها با متصل شدن به نمایشگر و تجهیزات جانبی دیگر، رابط کاربری نسخه‌ی PC ویندوز 10 را به نمایش خواهند گذاشت یا خیر.
گوشی‌های هوشمند قدرت گرفته از پردازنده‌ی اینتل هم‌اکنون وجود دارند و ویندوز 10 نیز تمام اجزای مورد نیاز برای اجرای این برنامه را در اختیار دارد. بنابراین تصور نمی‌کنیم برای مشاهده‌ی محصولات واقعی در این زمینه نیاز به صبر کردن برای ویندوز 11 باشد؛ و در حقیقت مایکروسافت نیز از متاع با ارزش زمان چندان برخوردار نیست و باید هرچه سریع‌تر ایده‌های خود را عملی کند.
ایده‌ی ایجاد دستگاه‌های هیبریدی از زمان معرفی ویندوز 8 در قلب تلاش‌های مایکروسافت قرار داشته و هم‌اکنون نیز ردموندی‌ها یک گام بزرگ دیگر به ایجاد تکامل در این دستگاه‌ها نزدیک شده‌اند. اگرچه یکی از رقبای اصلی مایکروسافت یعنی اپل معتقد است هر دستگاه برای کار مشخصی ساخته شده و نباید عملکرد آن‌ها را با یکدیگر ترکیب کرد، اما مایکروسافت با اشاره به آینده، گوش خود را به رویکرد اپل بدهکار نمی‌کند. تا به این مرحله بازخوردها از فعالیت‌های نرم‌افزاری مایکروسافت بر روی ویندوز 10 رضایت‌بخش و امیدوارکننده بوده، اما باید منتظر ماند و دید در مجوع، این شرکت چه اکوسیستمی را ایجاد خواهد کرد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
دوباره همه عاشق مایکروسافت می‌شوند!

ساتیا نادلا در جریان رویداد مایکروسافت اعلام کرد که ما امیدهای بیشتر و آرمان‌ها بزرگ‌تری برای ویندوز داریم. به نظر می‌رسد مایکروسافت قصد دارد تا محبوبیت خود در بازار را افزایش داده و از این طریق بازار بیشتری را در رابطه با محصولات مختلف به دست آورد.
ساتیا نادلا - مدیر عامل مایکروسافت در رویداد اخیر این شرکت گفت:
ما می‌خواهیم از این مرحله که مردم بخاطر نیاز خود ویندوز را انتخاب می‌کنند عبور کنیم و کاری کنیم که آنها چون عاشق ویندوز هستند آن را انتخاب کنند و این هدف برای ما بسیار مهم است.
مایکروسافت در دهه‌ی گذشته فرصت‌های زیادی را از دست داده است. در بعضی مواقع فناوری متعلق به آینده از دستان مایکروسافت سُر خورده و توسط شرکت‌های دیگر قاپیده شده است. 5 سال طول کشید تا مایکروسافت پاسخی برای آیپاد ارائه کند و در نهایت نیز اولین پاسخ این شرکت به اپل، Zune بود که اگر نگوییم مورد استهزا قرار گرفت، چندان مورد توجه قرار نگرفت و از طرف دیگر بجای تلاش برای پیگیری ایده‌های بکر بکار رفته در ویندوز 8، این شرکت به معرفی ویندوز RT پرداخت که چندان سیستم عامل موفقی شناخته نشد. بدون تردید مایکروسافت هم طرفداران وفادار خود را دارد ولی به این شرکت مانند سایر شرکت‌های فناوری عشق ورزیده نمی‌شود. برای مثال هیچگاه به مایکروسافت مانند اپل عشق ورزیده نشده است و البته شاید به اعتقاد برخی این موضوع در مقایسه بین سامسونگ و مایکروسافت نیز صادق است. کسانی که مایکروسافت را تحسین می‌کنند گاهی متعصب‌تر از هواداران سایر شرکت‌ها هستند ولی واقعا این کار چه ارزشی دارد؟ در واقع این امر باعث نشده تا جایگاه مایکروسافت در بازار موبایل رشد چندانی داشته باشد. از طرفی امروزه بسیاری از افراد اینترنت را بجای ویندوز از طریق iOS یا اندروید تجربه می‌کنند.
بهترین شرکت‌های فناوری مصرفی که مردم علاقه زیادی به آنها دارند، نکات وسوسه‌کننده‌ای در مورد این که آینده چه شکلی خواهد بود، بیان می‌کنند. بدون تردید این علاقه با جملاتی نظیر «mobile first, cloud first» که توسط یک مدیر عامل بیان شود یا تبلیغاتی که شرکت‌های دیگر را مورد حمله قرار دهد مانند کمپین تبلیغاتی «Scroogled» که در مجادله بین مایکروسافت و گوگل شاهد آن بودیم، بدست نمی‌آید بلکه وقتی شرکت‌ها به صورت پایدار و مداوم با محصولات خود به ما می‌گویند که زندگی ما چقدر با استفاده از محصولات آنها می‌تواند بهتر شود و سپس آن محصول را به ما تحویل می‌دهند، باعث شکل‌گیری علاقه می‌شوند و رویداد مربوط به ویندوز 10 که چند روز پیش برگزار شد، از آن دست رویدادهایی بود که می‌تواند باعث شود تا بسیاری از علاقه‌مندان به فناوری به مایکروسافت علاقه‌مند شوند.
گاهی اوقات پیشرفت می‌تواند بصورت نامریی باشد. برای مثال داشتن برنامه‌ای که بصورت یکپارچه در چندین ابزار هوشمند کار می‌کند چندان نکته‌ی تعجب‌آوری نیست ولی هنوز هم ایده‌ی جذابی به شمار می‌رود که بسیاری از ما خواهان آن هستیم و این یکی از مواردی است که مایکروسافت با معرفی ویندوز 10 به ما نشان داده است. Continuum قابلیتی است که انتقال از حالت رابط کاربری لمسی به غیر لمسی را به صورت روان اجرا می‌کند، یکی از ویژگی‌های دیگر ویندوز 10 است که به نظر می‌رسد ایده‌ی ناقص موجود در ویندز 8 را تکمیل می‌کند. مایکروسافت همچنین خلاء ایجاد شده بین کنسول‌های بازی و کامپیوترها را نیز با ایجاد قابلیت استریم بازی‌های ایکس‌باکس وان روی ابزارهای دارای ویندوز 10 تقربیا پر کرد. همچنین کورتنا که رقیب سیری اپل و گوگل ناو است فاصله ما با زبان ماشین را کاهش داده است. قابلیت صحبت با ابزارهای هوشمند و کامپیوترها یک آرزوی کلاسیک است که بسیاری از افراد همواره در رویاهای خود در رابطه با آینده به آن فکر کرده‌اند و بالاخره حالا شاهد آن هستیم که نرم‌افزارهایی مانند کورتنا کم‌کم به اندازه کافی هوشمند و خوب می‌شوند تا به یک قابلیت معنادار تبدیل شوند و در این بین کورتنای مایکروسافت به نظر انعطاف‌پذیرتر از رقبا به نظر می‌رسد.
اگر هر کدام از موارد بالا را به تنهایی در نظر بگیریم، باید بگوییم که شرکت‌های دیگر سال‌ها است که در حال تلاش در مورد آن‌ها هستند ولی اگر همه موارد بالا را به صورت یک مجموعه در نظر بگیریم، می‌توانیم بگوییم که نشان دهنده یک ویژن هستند. مایکروسافت در جریان رویداد اخیر خود هولولنز را نیز معرفی کرد که بیشتر از آن که شبیه ابزارهای واقعی باشد که بتوانیم در دست بگیریم شبیه ابزارهای موجود در فیلم‌های علمی تخیلی بود. همچنین این شرکت در حال مشارکت با ناسا برای پژوهش در مریخ است و می‌توان گفت مایکروسافت به گونه‌ای در حال ریسک کردن است. نکته خوب این مساله برای ما این است که این کارهای مایکروسافت باعث می‌شود که باور کنیم آینده فوق‌العاده‌ای را در پیش رو داریم و به زودی قابلیت‌های جدیدی را امتحان خواهیم کرد.
منشاء فناوری امید است. چیزهایی که ما می‌سازیم ممکن است در راستای علایق شخصیمان استفاده شوند یا برای هدف ذاتی خود ساخته شوند اما در هر صورت بنیان آنها یک عملی است که از روی امید انجام شده است. چیزهایی که مایکروسافت در رویداد اخیر خود به نمایش گذاشت فقط شعارهایی برای خوشنود کردن هواداران خود نبود بلکه این شرکت بی‌پروا از عزم راسخ خود برای گام بر داشتن در مسیری تازه و امید به آینده سخن گفت.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
بروز اشکال در فیسبوک و اینستگرام

از شب گذشته، دو شبکه اجتماعی پرطرفدار فیسبوک و اینستگرام با مشکلاتی از قبیل خطا در هنگام ورود به حساب کاربری، باز نشدن صفحه و... مواجه شده‌اند.
بر اساس گزارش‌های متعدد کاربران، دو سرویس فیسبوک و اینستگرام از شب گذشته با مشکلات مختلفی روبرو بوده‌اند که منجر به نارضایتی آنها شده است. به نظر می‌رسد مارک زاکربرگ و یارانش به شدت در حال کار روی مشکلاتی هستند که برای فیسبوک و اینستگرام پیش آمده است.
گزارش وب‌سایت DownDetector نشان می‌دهد که این مشکلات برای فیسبوک از دیشب آغاز شده و تا کنون نیز ادامه دارد. البته به نظر می‌رسد بخش عمده آنها به سرعت رفع شده است. مهم‌ترین مشکل مطرح شده باز نشدن صفحه فیسبوک بوده و مشکل مهم دیگر در ورود به حساب کاربری گزارش شده است. برخی کاربران که موفق به لاگین شده‌اند هم برای پست کردن استاتوس با مشکل مواجه شده‌اند.
از سویی شبکه اجتماعی اینستگرام نیز با مشکلاتی روبرو شده است. حساب توییتر این سرویس در توییتی که دقایقی پیش حذف شد، اعلام کرد که در حال کار روی رفع مشکلاتی است که اخیرا پیش آمده است. اما گزارش‌ها حاکی است با رفع این مشکلات، توییت اینستگرام نیز حذف شده است.

بی‌بی‌سی گزارش داده که گروه لیزارد ادعا کرده که وب‌سایت‌هایی چون فیسبوک، اینستگرام، تیندر و چند سرویس دیگر را هک کرده است.
این اولین باری نیست که وب‌سایت‌ها و سرویس‌های بزرگ با مشکل مواجه می‌شوند، ولی مشکل اخیر به دلیل آن که نزدیک به یک ساعت به طول انجامید، واکنش‌های زیادی را در پی داشت. این موضوع هم می‌تواند نشان‌دهنده اهمیت شبکه‌های اجتماعی در زندگی امروز بشر و نیز این خطر باشد که دنیا بدون این سرویس‌هایی که هر روز از آنها استفاده می‌کنیم، چه شکلی خواهد شد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
آفیس تاچ مایکروسافت برای ویندوز ۱۰

هفته‌ی گذشته مایکروسافت در جریان برگزاری کنفرانس ویندوز ۱۰، با معرفی محصولات جذاب و دوست داشتنی، علاقمندان و دوستداران خود را دلگرم کرد. حال این کمپانی ویدئویی از آفیس لمسی برای ویندوز ۱۰ منتشر کرده است.
مایکروسافت هفته‌ی گذشته‌ نسخه‌ی جدیدی از پیش‌نمایش ویندوز ۱۰ را همراه با قابلیت‌های جذابی معرفی کرد. در کنار ویندوز ۱۰، شاهد معرفی انواع نرم‌افزار‌ها و محصولاتی بودیم که بسیاری از کاربران و علاقمندان به مایکروسافت را به وجد آورد. از سال گذشته تاکنون مایکروسافت نرم‌افزار آفیس را برای تمام پلتفرم‌ها روانه‌ی بازار کرده و بسیاری از کاربران در انتظار عرضه‌ی آفیس لمسی هستند. این کمپانی امروز ویدئویی را منتشر کرده که به نمایش قابلیت‌های آفیس لمسی می‌پردازد.
با توجه به سیاست‌های مایکروسافت، آفیس لمسی برای ویندوز ۱۰ روانه‌ی بازار خواهد شد. همانطور که در این ویدئو نیز می‌بینید، همچنان می‌توان نوار ریبون آفیس را در بالای پنجره‌ دید، اما مایکروسافت سعی کرده تا این نسخه از آفیس را به‌گونه‌ای طراحی کند که کار با آن از طریق صفحه‌ی نمایش لمسی بسیار ساده باشد. در این ویدئو سه نرم‌افزار اصلی مجموعه‌ی آفیس شامل ورد، پاورپوینت و اکسل نمایش داده شده و قابلیت‌های آن که می‌توان از طریق لمس استفاده کرد، تشریح می‌شود. یکی از موارد جالبی که همیشه در مورد آفیس کمی آزاردهنده بود، یافتن ابزار‌ها از میان ده‌ها گزینه‌ای است که در نوار ریبون وجود دارد، اما مایکروسافت در نسخه‌ی جدید آفیس یا به بیان بهتر آفیس لمسی، این مشکل را با تعبیه یک کادر جستجو حل کرده است، بطوریکه با نوشتن بخشی از نام ابزار مورد نظر، لیستی از ابزار‌ها با نام مشابه نمایش داده می‌شود که می‌توان گزینه‌ی مورد نظر را از بین موارد موجود انتخاب کرد.
همچنین باید به امکان یادداشت‌گذاری با استفاده از قلم روی اسلاید‌های پاورپوینت اشاره کرد که می‌توان آن را قابلیت خوبی در زمان کنفرانس خواند. در ادامه می‌توانید این ویدئو را مشاهده کرده و با قابلیت‌های آفیس لمسی آشنا شوید.


لینک دانلود

به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
صفحه  صفحه 70 از 119:  « پیشین  1  ...  69  70  71  ...  118  119  پسین » 
کامپیوتر

اخبار کامپیوتر و اینترنت و تکنولوژی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA