انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
کامپیوتر
  
صفحه  صفحه 72 از 119:  « پیشین  1  ...  71  72  73  ...  118  119  پسین »

اخبار کامپیوتر و اینترنت و تکنولوژی


مرد

 
گزارش مالی یاهو در سه ماهه چهارم ۲۰۱۴: درآمد ۱.۱۸ میلیارد دلاری

ساعاتی پیش یاهو گزارش مالی مربوط به سه‌ماهه‌ی منتهی به سال ۲۰۱۵ میلادی را منتشر کرد که براساس آن، این کمپانی در فصل آخر سال ۲۰۱۴ درآمدی ۱.۱۸ میلیارد دلاری داشته است.
یاهو ساعاتی پیش گزارش مالی مربوط به سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۴ را منتشر کرد که نشان می‌دهد این کمپانی درآمدی ۱.۱۸ میلیارد دلاری را به استثنای هزینه‌های انجام شده برای خرید ترافیک داشته است. کارشناسان پیش از این پیش‌بینی می‌کردند که یاهو درآمدی ۱.۱۹ میلیارد دلاری را از آن خود می‌کردند.
براساس گزارش منتشر شده، ۲۵۴ میلیون دلار از درآمد یاهو از طریق موبایل عاید این کمپانی شده است. در مقایسه با سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۴ میلادی که یاهو ۲۰۰ میلیون دلار از این طریق کسب کرده بود، درآمد این کمپانی از طریق موبایل در سه‌ماهه‌ی چهارم افزایش قابل توجهی داشته است. بخش Transformative Group یاهو که متشکل از بخش‌هایی نظیر شبکه‌های اجتماعی، ویدئو و سایر محصولات به همراه بخش موبایل است، در مجموع درآمدی ۳۸۰ میلیون دلاری را برای یاهو به ارمغان آورده است.
یاهو همچنین اعلام کرد که در نظر دارد تا سهام باقی مانده‌ی خود در علی‌بابا را به فروش رسانده و آن را در کمپانی دیگری سرمایه‌گذاری کند. در پیش گرفتن چنین سیاستی می‌تواند از نظر مالیاتی بسیار به نفع این کمپانی باشد.
یاهو همچنین گزارش مالی مربوط به درآمد سالیانه‌ی خود را نیز منتشر کرد که براساس آن این کمپانی در سال ۲۰۱۴ درآمدی بالغ بر ۴.۶۱۸ میلیارد دلار را داشته است. یاهو سال ۲۰۱۴ میلادی را با در دست داشتن ۱۰ میلیارد دلار پول نقد به پایان رسانده که بخشی از آن در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۴ میلادی و به دلیل عرضه‌ی عمومی سهام کمپانی علی‌بابا عاید این کمپانی شده است. مطمئنا در پیش گرفتن هر گونه سیاستی از جانب مریسا میر، مدیر عامل یاهو، برای سرمایه‌گذاری این میزان پول منجر به ایجاد تنش‌هایی بین وی و سهام‌داران خواهد شد.
درآمد یاهو در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۴ میلادی از محل نمایش آگهی‌ها ۵۳۲ میلیون دلار و از طریق موتور جستجو ۴۶۷ میلیون دلار بوده است. درآمد این کمپانی از محل نمایش آگهی‌ها ۴ درصد کاهش یافته در حالی که میزان درآمد یاهو از محل موتور جستجو تنها یک درصد افزایش یافته است.
برای یک فصل دیگر، یاهو رشد چندان زیادی را به خود ندیده است. باید دید میر با منابع حاصل از عرضه‌ی عمومی سهام علی‌بابا چه خواهد کرد. آیا سهام‌داران با این موضوع کنار خواهند آمد یا با او وارد نزاعی می‌شوند که ممکن است در پایان به عزل وی بیانجامد!
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
زمانی که اینترنت در همه‌چیز نفوذ کند، چه بر سر حریم خصوصی خواهد آمد؟

چندی پیش اریک اشمیت - رئیس هیئت مدیره‌ی گوگل در انجمن اقتصاد جهانی داووس چنین پیش‌بینی کرد که اینترنت در آینده به ماهیتی نامرئی و ناخوآگاه بدل خواهد شد و دلیل این امر، ورود این فناوری به تمام اشیاء و لوازمی است که بصورت روزمره به استفاده از آن‌ها می‌پردازیم. یکی از بزرگ‌ترین خطرات و نگرانی‌ها در خصوص پدیده‌ی اینترنت اشیاء، بحث حریم خصوصی است که در این مقاله به تحلیل این فناوری و اثرات آن بر این حوزه خواهیم پرداخت.
اینترنت [به شکلی که آن را می‌شناسیم] ناپدید خواهد شد. تعداد آدرس‌های آی‌پی بسیار زیاد خواهد شد... بی‌شمار دستگاه، حسگر، ابزار پوشیدنی، آنچه که مدام با آن در تعامل هستید اما حتی حضورش را حس نمی‌کنید. همگی به بخشی از حضور و وجود شما بدل شده و مدام با شما همراه خواهند بود.
تصور کنید قدم به اتاقی می‌گذارید و این اتاق حالتی پویا دارد. بنابراین با اجازه‌ی کاربر، به ناگاه خود را در حال تعامل با هرآنچه درون اتاق است خواهید دید.

آنچه اریک اشمیت گفته، با در نظر گرفتن مسیر حرکت دستگاه‌های متصل به شبکه‌ی اینترنت و سیر هوشمند شدن آن‌ها به هیچ‌عنوان یک پیش‌بینی عجیب غریب و دور از انتظار نیست. بر اساس محاسبت صورت گرفته توسط آنالیست گارتنر، طی سال گذشته میلادی (توجه کنید که حتی به بخش پیش‌بینی آینده وارد نشده‌ایم و از گذشته‌ی نزدیک سخن می‌گوییم) حدود 3.8 میلیارد شیء هوشمند اینچنینی مورد استفاده قرار گرفته‌اند؛ اشیاء و لوازمی که تا پیش از این بعنوان ماشین‌های بی‌روح و فکر و تنها با دستور مستقیم آدمی قادر به فعالیت بودند. پیش‌بینی می‌شود این رقم تا سال 2020 میلادی یعنی کمتر از 5 سال دیگر، به 25 میلیارد دستگاه برسد. پیش‌بینی کوتاه مدت این موسسه برای سال 2015 میلادی، 4.9 میلیارد دستگاه است. برای اجرای این تخمین، جمعیت جهانی انسان چیزی حدود 7 میلیارد در نظر گرفته شده که با سرشماری‌های جدید مطابقت دارد.
به بیان دیگر، شبکه‌ی عظیم حسگرها و پردازش‌های کامپیوتری هم‌اکنون به واقعیت بدل شده و تنها برای تراکم یافتن و توزیع مناسب در سطح جهان به اندکی زمان نیاز دارد. گوگل هم‌اکنون کمپانی Nest را در اختیار دارد که یکی از سازندگان مطرح دستگاه‌های هوشمند متصل به اینترنت برای خانه‌ها به شمار می‌رود. از محصولات این شرکت می‌توان به سیستم هشدار شناسایی دود و ترموستات خودیادگیرنده اشاره کرد که خود را با نیازها، لوازم، شرایط زندگی و رفت و آمد مصرف‌کننده تطبیق می‌دهد. افزون بر این، هم‌اکنون Dropcam نیز در اختیار گوگل و نست قرار گرفته که از سازندگان مطرح دوربین‌های امنیتی وای‌فای است. پر واضح است که گوگل تصمیم گرفته سیستم نکسوس خود را همچون همیشه که الگویی برای سایر تولیدکنندگان بوده، این بار در حیطه‌ی «خانه‌های هوشمند» به مرحله‌ی اجرا برساند. سیستم خانه‌ی هوشمند در کنار «اتومبیل‌های هوشمند» که صد البته گوگل کار بر روی آن‌ها را نیز مدت‌هاست آغاز کرده، مکان‌های اولیه‌ی حضور شبکه‌ی حسگرها و پردازش‌ جدید در زندگی انسان‌ها را به نمایش می‌گذارد.
چطور است این حقیقت را نیز از نظر بگذرانیم که ابزارها و دستگاه‌های پوشیدنی، در حال متصل کردن انسان‌ها به یکدیگر بوده و هر روزه بر تعداد حسگرهای تعبیه شده درون این ابزارها و نیز گوشی‌های هوشمند که هر لحظه همراه افراد هستند افزوده می‌شود. بنابراین آنچه با آن مواجه هستیم، بدل شدن دستگاه‌های جیبی ما به گره‌های عصبی یک شبکه‌ی عظیم از حسگرهاست.
یکی از پیش‌بینی‌های دیگر درباره‌ی آینده‌ی ما که به شکل روزافزونی با اتصال و ارتباط همراه می‌شود و البته اندکی دور از ذهن‌ و عجیب به نظر می‌رسد، از سوی گروهی از پروفسورهای دانشگاه هاروارد ارائه شده که ضمن ترسیم یک سناریو، ربات‌هایی به اندازه‌ی مگس را به تصویر کشیده‌اند که در محیط اطراف ما پرواز کرده و به دزدیدن نمونه‌های DNA ما می‌پردازند. مارگو سلتزر، از پروفسورهای علوم کامپیوتری چنین می‌گوید:
حریم شخصی، به شکلی که در گذشته آن را می‌شناختیم بیش از این عملی نخواهد بود.
آنچه مارگو سلتزر در تلاش است بیان کند، روشن‌سازی این مساله است که برای نقض حریم خصوصی افراد، دیگر نیازی به مگس‌های رباتیک پرنده و سناریوی دزدین اطلاعات نخواهد بود. نکته اینجاست که فناوری‌های متصل و هوشمند نیازی به چنین اعمالی نداشته و در حال حاضر حتی با نسل فعلی فناوری دیجیتال نیز ما وارد مرحله‌ی فرسایش حریم شخصی شده‌ایم. بنابراین حتی نیازی نیست آنچه تصورات خیال‌پردازانه از آینده‌ی محتمل بر سر ما خواهد آورد را بعنوان نگرانی اصلی مطرح کنیم؛ آنچه از آن واهمه داشته‌ایم بدون آنکه متوجه باشیم هم‌اکنون مقابل‌مان قرار دارد.
پیغام اصلی ماجرا این است که برای پی بردن به حقیقت این مساله، الزاما نیازی به حسگرهای فراگیر و تکنولوژی‌های آینده نخواهیم داشت. کافیست از همین فناوری‌های امروزی استفاده کنیم؛ کارت‌های اعتباری، دبیت‌ کارت‌ها، وب، جاده‌ها، ایمیل، شبکه‌های اجتماعی و... همگی ردپای دیجیتال ما را به شکلی چشمگیر بر جای می‌گذارند.
البته آنچه از این سخن بر می‌آید به معنای رها کردن حریم خصوصی و باختن بازی نیست؛ بلکه این گفته به جای تلاش برای غیرقانونی اعلام کردن برخی مظاهر فناوری، بر اهمیت تنظیم داده‌ها و شیوه‌ی مصرف آن‌ها تاکید دارد.
فناوری نه خیر مطلق و نه شر مطلق است؛ این پدیده در حقیقت نوعی ابزار است. همانطور که چکش و چاقو را ابزار می‌دانیم. این ابزارها برای کارکردهای خاص خود نظیر بریدن گوشت یا ضربه زدن بر میخ بسیار مفید هستند. اما این بدین معنا نخواهد بود که کسی قادر نیست چکش یا چاقو را برداشته و با آن اقدام به قتل کند. ما از قوانینی برخوردار هستیم که به وضوح، قتل را نهی می‌کنند؛ اما مسلما هیچ قانونی را بصورت انحصاری به چکش اختصاص نخواهیم داد. دقیقا به همین شکل، قوانین حوزه‌ی حریم خوصی و شخصی نیز باید حول محور داده‌ها و استفاده‌ی صحیح از داده‌ها تشکیل شود؛ نه در خصوص خود فناوری.


مفهومی به نام «با اجازه‌ی کاربر»
آنچه در صحبت‌های اریک اشمیت بیش از همه توجه مرا به خود جلب کرد، احتیاط او در گفتن سخنانش و اضافه کردن عبارت «با اجازه‌ی کاربر» بود. گفته‌ای که مفهوم آن از این قرار بود که این آینده‌ی در هم تنیده از حسگرهای نامرئی، تعاملی و فراگیر، طناب‌های نامرئی خود را با اجازه‌ی کاربر به این سو و آن سو خواهد کشید. شاید اریک اشمیت تنها با گفتن این عبارت به دنبال باز کردن مساله از سر خود بود تا ابهامی از نظر حریم شخصی ایجاد نشود؛ وعده‌ای که حالتی جز توخالی بودن نمی‌توان برای آن متصور بود. این گفته احتمالا در پاسخ به نگرانی ابراز شده از سوی مدیر FTC در نمایشگاه CES بود. وی ماه گذشته حین معرفی لوازم هوشمند شرکت خود، اعلام کرد که اینترنت اشیاء نیازمند مسئولیت‌پذیری جدیدی از سوی شرکت‌ها و استارت آپ‌ها خواهد بود تا به موجب آن از همان ابتدا امنیت و حریم شخصی را در روح محصولات خود جای دهند.
اینترنت اشیاء از پتانسیل عظیمی برای نفع‌رسانی به مصرف‌کنندگان برخوردار است؛ اما در عین حال پیامدهای چشمگیری در امنیت و حریم شخصی نیز با خود به همراه خواهد داشت. لوازم و دستگاه‌های هوشمند متصل به شبکه که راحتی بیشتری برای مصرف‌کننده فراهم کرده و به بهبود خدمات حوزه‌ی سلامت کمک می‌کنند نیز، در اغلب مواقع به جمع‌آوری، ارسال، ذخیره‌سازی و گاهی اشتراک‌گذاری مقادیر وسیعی از اطلاعات کاربری مصرف‌کننده پرداخته که برخی از این داده‌ها کاملا ماهیت خصوصی داشته و بوسیله‌ی آن موجب ایجاد ریسک‌های متعدد در حوزه‌ی حریم خصوصی می‌شوند.
رامیرز، مدیر FTC در ادامه اعلام کرد که بدون به‌کار گیری امنیت بعنوان اصل اساسی در طراحی محصولات از سوی شرکت‌ها و اجرای سیاست کمینه (حداقل) کردن داده‌های جمع‌آوری شده بجای جمع‌آوری هرآنچه از عهده‌ی آن بر خواهند آمد، و نیز داشتن شفافیت کامل در خصوص نوع استفاده‌ای که از این داده‌ها خواهند کرد از طریق ارسال اعلان و درخواست مجوز به کاربر، خطرات و ریسک‌های تهدیدکننده‌ی امنیت و حریم خصوصی بسیار عظیم خواهد بود.
مشکل اساسی با این جملات و عبارات خوش لحن و بیان این است که ما هم‌اکنون نیز با اینترنت فعلی که به آن شدت در زندگی ما رسوخ نکرده برای دستیابی به چنین استانداردها و مسئولیت‌پذیری‌هایی از سوی شرکت‌ها با مشکل مواجه هستیم. حال چگونه می‌خواهیم در خصوص شبکه‌ی حسگرهای گسترده در سراسر جهان که در آن هیچ‌چیز نظیر یک نقطه‌ی مشخص برای کنترل آنچه بر زندگی‌مان اثرگذار است وجود ندارد به چنین استانداردی دست پیدا کنیم؟ اینترنت و اینترنت موبایل هنوز هم به اختیار کاربر قابلیت غیرفعال شدن دارد؛ نقطه‌ی آخر این خواهد بود که حداقل هم‌اکنون قادر است کلید پشت روتر یا مودم خود را فشار داده و اتصال خود با اینترنت را بدون هیچ مشکل حیاتی خاموش کند (یا اگر زیاد از حد پارانوید و بدبین هستید می‌توانید پس از خاموش کردن، دستگاه را درون فریزر خانه قرار دهید تا خیال‌تان از هشدارهای اسنودن نیز آسوده شود!).
اما به محض اینکه چنین شبکه‌ای از حسگرها و دستگاه‌ها، موجب بدل شدن اینترنت به خون موجود در رگ‌های زندگی هوشمند ما شود؛ یا حتی پیش از آن و با نفوذ بیشتر اینترنت اشیا در زندگی روزمره و حضور آن در لوازم اطراف‌مان، حتی گزینه‌ی ساده‌ و بدیهی کشیدن کابل اینترنت یا خاموش کردن مودم نیز از ما گرفته خواهد شد. مگر اینکه در نهایت نوعی نهاد تنظیم‌کننده بنا شود که به ارائه‌ی چارچوبی برای استفاده‌ی کاربران پرداخته و در راستای منافع حریم خصوصی و کنترل مصرف‌کننده حرکت کند.
بدون تعبیه کردن کنترل‌هایی با محوریت مصرف‌کننده درون اینچنین اینترنتی، کاربر عملا اختیار و توانایی آفلاین کردن خود را نیز از دست خواهد داد؛ چراکه پایه‌ای‌ترین سطح کنترل پردازش (کلید خاموش/روشن) در تار و پور تمام لوازم و ابزارهایی که در زندگی از آن‌ها استفاده می‌کنیم (و خود بخشی از شبکه‌ی فراگیر حسگرها هستند) ریشه دوانده است. در این مفهوم، ممکن است عمر محدود باتری‌ها بعنوان یک شیوه‌ی تامین حفاظت حریم خصوصی در نظر گرفته شود، هرچند فناوری‌های به کار رفته در اینترنت اشیاء بسیار کم‌مصرف طراحی شده‌اند و نظیر Bluetooth Low Energy به گونه‌ای عمل می‌کنند که این محدودیت را نیز زمین‌گیر کنند.
به موازات این مساله، اینترنت اشیائی که به خوبی توزیع شده باشد، بخاطر پیچیدگی بیش از حد ایجاد شده در اثر شبکه‌ای از دستگاه‌های متصل شده به یکدیگر، احتمالا نیازمند سطح بالاتری از اتوماسیون و خودمختاری خواهد بود. و بخاطر تعداد نجومی دستگاه‌های هوشمند متصل، این مساله اجتناب‌ناپذیر خواهد شد. و نتیجه‌ی این رویداد، بار دیگر به خطر افتادن کنترل کاربر بر زندگی و این شبکه‌ی گسترده و در عین حال پیچیده خواهد بود.
اشیاء و لوازم هوشمند، به جمع‌آوری اطلاعات محط خود خواهند پرداخت و ضمن تعامل با یکدیگر، با فضای ابری نیز مراوده خواهند داشت. چنین شبکه‌ی درهم‌آمیخته و پیچیده‌ای از ارتباطات ممکن است فواید منحصر بفردی ارائه کند (آنگونه که اشمیت عقیده دارد). اما در عین حال با در نظر گرفتن این مساله که تعداد عظیمی مرکز جمع‌آوری داده‌ی دیگر در زندگی تمام انسان‌ها وجود دارد که همگی این‌ها همچون قطعه‌های پازل در کنار یکدیگر قرار گرفته و نمود جامع، آنی و دقیقی از اقدامات، حرکات و تصمیمات افراد حاضر در این شبکه‌ی فراگیر را برای شرکت‌های بزرگی نظیر گوگل، اپل و... فراهم می‌کنند نیز موجب نگرانی‌های شدید در خصوص حریم شخصی انسان‌ها خواهد شد.
نسل‌های اولیه‌ی فناوری‌های دیجیتال نظیر ایمیل با چنین بینش آینده‌نگرانه‌ای در خصوص حفاظت از حریم شخصی طراحی نشده‌اند که در مقابل تهدیدات این شبکه‌ی فراگیر، قدرت مقاومت داشته باشند. بر همین اساس نیز این فناوری به سادگی در معرض سواستفاده قرار خواهد گرفت. اگر از منظر یک نهاد نظارتی نظیر آنچه اسنودن شاهد آن بوده به مساله نگاه کنیم، چنین رویدادی به منظره‌ی یک ظرف عسل برای آژانس‌های امنیتی کشورها خواهد بود. تمام دانشمندان علوم رایانه اذعان دارند که هیچ سیستمی چه نرم‌افزاری و چه سخت‌افزاری، از تمام تهدیدات مصون نبوده و چیزی به اسم «امنیت مطلق» وجود خارجی ندارد. کافی است تصور کنید چه فرصت‌های نظارتی بی‌شماری با حضور یک اینترنت نامرئی در زندگی افراد برای چنین سازمان‌هایی ایجاد خواهد شد؛ اینترنتی که با وجود اینکه در همه‌جا حضور دارد، اما هیچ‌کجا وجودش درک نمی‌شود. فضایی که در آن، کاربر با آغوش باز و کاملا داوطلبانه به داده‌کاوی شدن خود تن می‌دهد. هرچه باشد چطور خواهید توانست در مقابل آنچه به خوبی ماهیت آن را مشاهده نمی‌کنید یا کنترل عمیقی بر روی آن ندارید مقاومت کنید؟
این دقیقا همان اینترنتی است که اریک اشمیت از برای منافع امپراطوری سیستم تبلیغات گوگل، در آرزوی ساختن آن است. هرچه اطلاعات بیشتری از سوی کاربران وب به سمت گوگل روانه شود، داده‌های بیشتری برای بسته‌بندی و ارائه به کمپانی‌هایی که قصد فروش محصول به شما دارند در اختیار گوگل و سیستم تبلیغاتش (که مهم‌ترین منبع درآمد این غول فناوری به شمار می‌رود) قرار خواهد گرفت. گوگل از سال‌ها پیش صحبت در خصوص ارائه‌ی تبلیغات پیش از نیاز به آن‌ها و پیشگویی نیازهای کاربر را آغاز کرده است؛ اما چرا؟ به این دلیل که بازاریابی و تبلیغات این پتانسیل را دارد که در صورت کانال‌یابی و تاثیر بر تصمیمات و اهداف آنی شما به یک تجارت بسیار سودآور بدل شود. و این، همان بازی نهایی و مقصد اصلی گوگل است.
تشخیص آنچه انسان‌ها تصمیم به انجامش دارند از طریق عبارت‌های تایپ شده توسط آن‌ها درون کادر جستجوی مرورگر بسیار خنده‌دار و خام به نظر می‌رسد؛ مساله‌ای که گوگل با تمام دشواری، تا حدودی موفق به انجام آن شده. حال با آنچه از یک شبکه‌ی فراگیر حسگرها و پایانه‌های دریافت ورودی که از بی‌شمار گره عصبی (دستگاه‌ها و اشیاء) بصورت آنی تشکیل شده استنباط می‌شود، چه می‌توان کرد؟ این دستگاه‌ها و لوازم روزمره‌ی زندگی، به لطف هوشمندی خود قادر هستند الگوریتم‌های داده‌کاوی را بصورت پویا یاد بگیرند. هم‌اکنون گوگل از طریق برخی سرویس‌های تحت وب و نیز پلتفرم اندروید خود در حال افزودن بر تعداد گره‌های عصبی این شبکه است که لایه‌ی محلی غنی و زیرساخت بی‌نظیری برای آن فراهم خواهد آورد. داده‌کاوری بیشتر و گسترده‌تر، بخشی از طبیعت و ماهیت در حال تکامل کسب و کار گوگل است. همانگونه که گوگل در سال پیش، برای توسعه‌ی سیستم الگوریتم‌های یادگیری خود اقدام به تصاحب کمپانی Deep Mind نمود که در زمینه‌ی هوش مصنوعی مشغول به فعالیت بود.
حقیقت مرکزی اینترنت اشیاء این است که یک شبکه‌ی توزیع شده از اشیاء هوشمند و متصل به اینترنت، می‌تواند بصورت عمدی به گونه‌ای مهندسی شود که ما را در تار و پود خود (وب جدید) گرفتار کند؛ به عبارتی، این سیستم در صورت تمایل، می‌تواند رفت و آمدهای ما را با اطلاع از عبور ما از هریک از گره‌های بی‌شمارش مکان‌یابی کند. هرچه بر تعداد اشیاء متصل اطراف ما افزوده شود، مراکز دریافت داده‌ی بیشتری ایجاد خواهد شد که می‌تواند توسط «گوگل‌های دنیای دیجیتال» به منظور افزایش دقت و بهبود درک تصمیمات و مقاصد ما به کار گرفته شود؛ خواه خوشمان بیاید یا نیاید.
بنابراین، اگرچه ممکن است همانگونه که اریک اشمیت گفت، اینترنت آینده، در پس‌زمینه‌ی زندگی ما ادغام شود، به همان نسبت نیز ممکن است انواع و اقسام فعالیت‌هایی که مطابق میل و نیاز مصرف‌کننده نیستند در پس‌زمینه‌ی زندگی وی شکل بگیرد. این است تمام نیروی پردازشی که برای به هم گره زدن این همه ارتباط و اتصال، و ایجاد یک نقشه‌ی مخفی از اینکه ما که هستیم و چه می‌کنیم نیاز خواهد بود: اینترنت اشیاء، بدون استانداردها و مسئولیت‌پذیری‌هایی که دستیابی به آن‌ها بسیار دشوار و دور از ذهن خواهد بود.
خطر اصلی این است که حریم خصوصی ما به کلی نادیده گرفته شود یا با بهانه‌های مختلف بصورت داوطلبانه آن را رها کنیم. نتیجه‌ی پیشروی «اینترنت حاضر در همه‌جا» به این شکل، که به آرامی هرچه تمام‌تر بدون جلب توجه در حال خزیدن به زندگی انسان‌هاست، چنین خواهد شد که این شبکه در لابلای هدف اصلی که افزایش آسودگی زندگی انسان‌هاست، به ماشینی فوق‌العاده اثربخش برای تحلیل ما در هر حالتی بدل خواهد شد. تحلیلی که با هدف بسته‌بندی تمام جنبه‌های وجود ما بعنوان یک فرصت بازاریابی صورت خواهد گرفت. و این است یکی از آینده‌های محتمل شبکه‌ی فراگیر حسگرها.
این استدلال، بخشی از چرخه‌ی منافع شرکتی نظیر گوگل نیز هست؛ شرکتی که مدل کسب و کار آن کاملا آماده‌ی بهره‌وری بوده و زمانی وارد عمل خواهد شد که در خصوص آینده‌ای که مایل به شکل دادن آن هستند صحبت به میان می‌آید. فناوری یک ابزار است؛ انواع استقاده‌ها از این ابزار محتمل است و تنها بخاطر اینکه فناوری، چیزی را ممکن می‌کند، الزاما مفهوم غیرقابل اجتناب بودن را به همراه نخواهد داشت.
همانگونه که سلتزر می‌گوید، ما باید بجای بالا بردن دست‌های خود بعنوان نشان ترس و تسلیم، به فکر کردن درباره این مساله بپردازیم که دوست داریم داده‌ها به چه شکل جریان یافته و در چه حالتی جریان نداشته باشند. مساله‌ی دیگری که به وضوح ضرورت دارد (که تصور می‌کنم از الزامات اساسی مسئله است)، تفکر جمعی نهادهای تنظیم‌کننده به منظور فهم عمیق خطراتی است که توسط حجم رو به افزایش شبکه شدن اشیاء و دستگاه‌ها در این سیستم فراگیر متوجه مسئله‌ی امنیت و حریم شخصی خواهد بود. همچنین لازم است در خصوص اینکه چگونه ابناشتگی نقطه‌های جمع‌آوری اطلاعات (همان دستگاه‌ها و اشیاء متصل) موجب ساییدگی حریم شخصی مصرف‌کننده خواهد شد تحقیقات و قانون‌گذاری‌های جامعی صورت گیرد. یک استراتژی صحیح و مبتنی بر بینش برای حصول اطمینان از اینکه مصرف‌کننده‌ی نهایی قادر به درک و کنترل پردازش داده‌های شخصی خود باشد نیز کاملا ضرورت خواهد داشت.
بدون اجرای چنین اعمالی، این خطر همواره برای شرکت‌های فعال در این حوزه وجود خواهد داشت که با ظهور دستگاه‌های هوشمند و متصل بیشتر و بیشتر، بصورت موازی، بدگمانی انسان‌ها نیز به سرویس‌ها و محصولاتی که خواهان ورود هرچه بیشتر به زندگی آن‌ها هستند رو به فزونی گذارد.
در قلمرو بسیار شخصی اینترنت اشیاء، اعتماد کاربر مهم‌ترین مساله است. بنابراین هم‌اکنون، ایجاد یک چارچوب به منظور تنظیم جریان داده‌های حاصل از دستگاه‌های متصل، در حالی که شبکه‌ی فراگیر حسگرها هنوز در مرحله‌ی اولیه‌ی رشد خود قرار دارد برای تمامی دست‌اندرکاران ضرورت خواهد داشت.
در دنیای آفلاین، ما خودروها و جاده‌ها را در اختیار داریم؛ همچنین «محدودیت سرعت» نیز بنا بر دلیلی برای بهره بردن از آن‌ها پیش‌بینی شده است. در این مرحله که در حال حرکت به سوی دنیایی با ازدحام بالای دستگاه‌های متصل هستیم، امر کلیدی برای نهادهای تنظیم‌کننده، ارائه‌ی ایده و ایجاد هرچه سریع‌تر «محدودیت سرعت» برای اینترنت اشیاء و شبکه‌ی فراگیر حسگرها خواهد بود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
باگ امنیتی جدید در لینوکس منجر به آسیب‌های جدی در دنیای اینترنت می‌شود

شرکت امنیت سایبری Qualys به تازگی یک حفره امنیتی جدید به نام GHOST را در لینوکس کشف کرده که می‌تواند منجر به آسیب‌های جدی در دنیای اینترنت شود.
کاربران لینوکس در سرتاسر جهان سراسیمه به دنبال بروزرسانی سیستم عامل خود هستند، چرا که یک حفره‌ی امنیتی جدید به نام GHOST شناسایی شده که می‌تواند آسیب‌های جدی به اینترنت وارد کند.
باگ جدید که نامش را از توابع gethostbyname می‌گیرد، به هکرها اجازه می‌دهد سیستم کاربر را از راه دور کنترل کنند و سپس امکان اجرای کدهای مخرب روی سرورهایی که سرویس ایمیل و وب را روی کامپیوتر کاربر فراهم می‌کنند، ایجاد می‌کند. این حفره امنیتی توسط کمپانی امنیت سایبری Qualys شناسایی شده، اما هنوز کد آن منتشر نشده است. در صورتی که این کد تخریبی منتشر شود ممکن است لطمات سریالی زیادی را در دنیای اینترنت شاهد باشیم.
تا کنون هیچ هکری از حفره GHOST برای نفوذ استفاده نکرده ولی تیم Qualys می‌گوید:
ما قادر بودیم این کار را انجام دهیم و تصور می‌کنیم شخصی با دانش بالا در زمینه امنیت نیز می‌تواند از این حفره برای هک کردن استفاده کند.
خوشبختانه یک پچ برای رفع این آسیب‌پذیری ارائه شده ولی بیشتر نسخه‌های لینوکس مورد استفاده کاربران هنوز این بسته بروزرسانی را دریافت نکرده‌اند و در مقابل این خطر آسیب‌پذیرند. به کاربران لینوکس توصیه شده تا در اولین فرصت این پچ امنیتی را دریافت کنند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
رشد فیس‌بوک در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۴ به واسطه‌ی کاربران موبایل

فیس‌بوک در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۴ میلادی به‌واسطه‌ی کاربران موبایل از نظر مالی عملکرد خوبی داشته، اما در مقابل افزایش هزینه‌ها شماری از سهام‌داران را نگران کرده است. تبلیغات نمایش داده شده برای کاربران موبایل، ۶۹ درصد از درآمد این کمپانی را به خود اختصاص داده است.
فروش تبلیغات فیس‌بوک در سه‌ماهه‌ی منتهی به سال ۲۰۱۵ میلادی با افزایشی ۵۰ درصدی روبرو شده که اثر خود را در افزایش درآمد و سود این کمپانی گذاشته است. کاربرانی که با استفاده از گجت‌های موبایل از فیس بوک دیدن می‌کنند، نقش عمده‌ای را در افزایش درآمد این کمپانی بازی کرده‌اند.
درآمد فیس‌بوک از فروش تبلیغات در گجت‌های موبایل با رشد خوبی روبرو شده و در سه‌ماهه‌ی منتهی به سال ۲۰۱۵ به ۳.۸۵ میلیارد دلار رسیده است. درآمد ۳.۸۵ میلیارد دلاری فیس‌بوک از تبلیغات موبایل در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن که ۲.۶ میلیارد دلار بوده، نشان از افزایش ۴۹ درصدی دارد. سود خالص فیس‌بوک نیز با افزایشی ۳۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن به ۷۰۱ میلیون دلار رسیده است. به بیان بهتر فیس بوک به ازای هر سهم خود ۲۵ سنت سود کرده است.
همانطور که گفتیم بخش اعظمی از درآمد فیس‌بوک متعلق به فروش تبلیغات در گجت‌های موبایل است که حتی از پیش‌بینی کارشناسان مبنی بر کسب درآمد ۳.۷ میلیارد دلاری نیز بیشتر شد. فروش تبلیغات فیس‌بوک در دو فصل اخیر تقریبا ۶۰ درصد در هر فصل افزایش یافته است که بخش اعظمی از این افزایش در نمایش تبلیغات آنلاین بوده است.
فیس‌بوک همچنین آمار مربوط به درآمد و سود خالص کسب شده در سال ۲۰۱۴ را نیز منتشر کرده است. براساس گزارش منتشر شده توسط این کمپانی درآمد فیس‌بوک در سال ۲۰۱۴ بیش از ۵۸ درصد افزایش یافته و به ۱۲.۵ میلیارد دلار رسیده است. بزرگ‌ترین شبکه‌ی اجتماعی جهان نیز در سال ۲۰۱۴ میلادی سودی ۲.۹ میلیارد دلاری به جیب زده که در مقایسه با سال ۲۰۱۳ دو برابر شده است.
مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس‌بوک در این خصوص می‌گوید:
ما کارهای بزرگی را در سال ۲۰۱۴ به انجام رساندیم. جامعه‌ی ما روز به روز گسترده‌تر از پیش شده و سعی داریم تا کل جهان را به هم وصل کنیم.
فیس‌بوک سال ۲۰۱۴ را با ۱.۳۹ میلیارد کاربر فعال ماهیانه به پایان رسانده است که در مقایسه با سال ۲۰۱۳ نشان از افزایشی ۱۳ درصدی دارد. تعداد کاربران فعال که از طریق موبایل به فیس‌بوک سر می‌زنند در مقایسه با سال ۲۰۱۳ میلادی به ۱.۱۹ میلیارد نفر افزایش یافته است.
فیس‌بوک بستر تبیلغات موبایل خود را در سال‌های اخیر گسترش داده است، چراکه این حوزه از تبلیغات بخش اعظمی از درآمد فیس‌بوک را مال خود کرده است. براساس آخرین اطلاعات ۶۹ درصد از درآمد این کمپانی در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۴ از طریق فروش تبلیغات موبایل است. این در حالی است که درآمد فیس‌بوک از این حوزه در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۳ تنها ۵۳ درصد کل درآمد بوده است.
فیس‌بوک پیش از این در ماه اکتبر اعلام کرد که برنامه‌هایی برای سرمایه‌‌گذاری در زمینه‌ی استخدام و خرید کمپانی‌های دیگر در سال ۲۰۱۵ میلادی دارد. این کمپانی در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۴ میلادی ۵۱۷ میلیون دلار برای سرمایه‌گذاری یا بهبود زیرساخت‌ها هزینه کرده که رشدی هفت درصدی را به خود دیده است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
اینتل: دوران کامپیوترهای بی‌سیم فرا رسیده است

اینتل، سازنده‌ی مطرح چیپ‌های پردازشی می‌گوید که پردازنده‌ی جدید Core vPro این شرکت از هم‌اکنون در دسترس بوده و قابلیت‌هایی نظیر عملکرد سریع‌تر، عمر بالاتر باتری و نیاز کمتر به سیم را فراهم می‌کند.
اینتل روز پنجشنبه ضمن اعلام عرضه‌ی چیپ جدید خود (که مجموعه‌ای از قابلیت‌های بی‌سیم را ارائه می‌کند) برای کامپیوترهای کاری، یک گام دیگر به هدف خود برای حذف سیم و کابل از کامپیوترهای شخصی نزدیک‌تر شد.
به گفته‌ی اینتل، پردازنده‌ی نسل پنجمی Core vPro ضمن ارائه‌ی عملکرد بهبود یافته، عمر باتری بهتر و گرافیک ارتقا یافته‌ای را در قیاس با نسخه‌ی قبلی خود از نسل چهارم فراهم می‌کند. علاوه بر این، این چیپ دو عملکرد جدید را نیز در اختیار مصرف‌کننده قرار می دهد که موجب کاهش سیم‌ها و کابل‌های مورد نیاز برای ارتباط در محیط کار خواهد شد. این چیپ از فناوری نمایش بی‌سیم اینتل برخوردار است که به منظور فراهم آوردن امکان اشتراک پرزنتیشن‌های کارکنان بر روی نمایشگر اتاق کنفرانس، بدون نیاز به هرگونه سیم یا داک بی‌سیم طراحی شده است. این مساله به کارمندان امکان اتصال لپ‌تاپ به صفحه‌نمایش بزرگ، موس و کیبورد را خواهد داد. این دو خصوصیت در نسل های قبلی چیپ اینتل عموما در مرحله‌ی آزمایش قرار داشتند. تام گریسون، مدیر عمومی پلتفرم مشتریان تجاری اینتل طی بیانیه‌ای می‌گوید:
ما تلاش داریم تجربه‌ی کاربری را با کمک به آن‌ها برای انجام امور پردازشی از هرکجا که دلخواه‌شان باشد، بدون آشفتگی و دردسر سیم‌ها متحول کنیم.
اینتل که برترین سازنده‌ی چیپ‌های پردازشی دنیای کامپیوترهای شخصی و لپ‌تاپ‌ها به شمار می‌رود، اعلام کرده که این شرکت تصمیم دارد تا سال آینده‌ی میلادی اقدام به تولید یک PC کاملا بی‌سیم نماید. خلق یک کامپیوتر بی‌سیم رها از کابل‌ها رویای دیرینه‌ی دنیای فناوری بوده است اما این ایده‌ی کلی، تحت تاثیر نیاز به اتصال دستگاه‌های جانبی نظیر کیبورد و نمایشگر و نیز منبع برق کمرنگ شده بود. طی سال‌های گذشته، به لطف پیشرفت‌های حاصل شده در شارژ بی‌سیم و اتصالات بی‌سیم بسیار سریع و کوتاه برد با استفاده از فناوری WiGig، این ایده به میزان زیادی به واقعیت نزدیک شده است.
این چیپ‌های جدید برای اینتل از یک جنبه‌ی دیگر نیز نقشی تعیین‌کننده به همراه خواهند داشت. با توجه به فرآیند پرتابل شدن دستگاه‌ها و تقاضای کاربران برای استفاده از سیستم‌های خود در حال حرکت، و نیز با در نظر گرفتن سیر صعودی فرهنگ کار از خانه، توسعه‌ی این چیپ‌ها مسیر صحیحی برای آینده‌ی اینتل به شمار خواهد آمد. با توجه به این مساله و برای حصول اطمینان از حفظ امنیت اطلاعات شرکتی و سازمانی بدون در نظر گرفتن اینکه کامپیوتر سازمان در چه منطقه‌ای قرار دارد، اینتل خط چیپ‌های Core vPro را بطور خاص برای اهداف کاری و PCهای شرکتی طراحی کرده است.
این چیپ‌ها از معیارهای امنیتی قوی‌تری در قیاس با پردازشگرهای مصرفی اینتل برخوردار هستند و افزون بر این، امکان دسترسی از راه دور بخش فناوری اطلاعات شرکت‌ها به سیستم‌های کمپانی را نیز فراهم می‌کنند. این قابلیت حتی در صورت خاموش بودن سیستم نیز همچنان عمل خواهد کرد که موجب می‌شود بخش IT شرکت‌ها، قادر به بروزرسانی و تعمیر سیستم‌ها بدون توجه به موقعیت و وضعیت آن‌ها باشد.
اینتل همچنین امیدوار است خصوصیات بی‌سیم ارائه شده توسط این چیپ‌ها، موجب شود حتی با وجود استفاده‌ی روزافزون از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها برای انجام امور پردازشی از سوی مشتریان، این شرکت همچنان با نیاز به PCهای جدید همگام باقی بماند. پس از آنکه بازاز PC برای بیش از ۲ سال پیاپی با نزول روبرو بود، سال 2014 نمایانگر حالتی از ثبات و پایداری برای این بخش از صنعت فناوری بود. این مساله موجب شد سودآوری و ارزش سهام اینتل طی سال گذشته‌ی میلادی روزهای خوبی را تجربه کند.
اینتل طی ماه‌های گذشته در کنار چیپ‌های Core vPro برای مصارف سازمانی، فرآیند عرضه‌ی نسل جدید چیپ‌های پردازشی سری Core i خود را نیز آغاز کرده که بصورت عمده در سیستم‌های شخصی دسکتاپ و لپ‌تاپ‌های بالارده مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین چیپ سری Core M نیز برای تبلت‌ها و اولترابوک‌ها توسط این کمپانی ارائه شده است. هر سه دسته چیپ‌های جدید اینتل، از معماری جدید 14 نانومتری بهره می‌برند که موجب بهبود قابل توجه مصرف انرژی، کاهش اندازه‌ی چیپ و عملکرد بهتر آن‌ها خواهد شد. سری Core i چیپ‌های اینتل نیز از فناوری نمایش بی‌سیم این کمپانی برخوردار هستند که بصورت تجاری با نام WiDi شناخته می‌شود؛ البته لازم به ذکر است که سری vPro در این قسمت نیز معیارهای امنیتی قدرتمندتری ارائه می‌کند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
۷ نکته مهم در گزارش مالی فیسبوک

مدت‌ها بود که انتقادات زیادی در مورد عملکرد فیسبوک در رابطه با درآمدزایی از طریق تبلیغات وجود داشت. در همین راستا فیسبوک در سال اخیر تلاش زیادی کرد تا درآمدهای تبلیغاتی خود را افزایش دهد. نتایج مالی این شبکه اجتماعی که اخیرا منتشر شده نشان می‌دهد که حالا دیگر چنین انتقاداتی به فیسبوک وارد نیست.
روزهایی را به خاطر بیاورید که فیسبوک به خاطر عدم توانایی در کسب درآمد کافی از تبلیغات موبایل مورد انتقاد قرار می‌گرفت. نتایج مالی این شبکه اجتماعی که اخیرا منتشر شده است نشان می‌دهد که حالا نه تنها دیگر چنین انتقاداتی به فیسبوک وارد نیست بلکه این شرکت طی یک سال اخیر منابع بالقوه زیادی را برای حصول درآمد بیشتر ایجاد کرده است. در ادامه برخی نکات جالب توجه در گزارش مالی فیسبوک را که به تازگی منتشر شده‌ است، با هم بررسی می‌کنیم.


1. هنوز خبری از سقوط فیسبوک نیست
برخی تحلیل‌گران آینده‌ای نظیر آنچه برای دیگر شبکه‌های اجتماعی رخ داده است، برای فیسبوک پیش‌بینی می‌کنند. برخلاف پیش‌بینی‌هایی که معتقد بودند فیسبوک پس از تجربه یک دوره رشد دچار یک روند نزولی مانند Myspace خواهد شد، نتایج نشان می‌دهند که این شرکت همچنان در حال رشد است.
مارک زاکربرگ در این مورد می‌گوید:
مدت زمانی که هر فرد طی یک روز برای استفاده از خدمات ما صرف می‌کند نسبت به سال گذشته 10 درصد رشد داشته است و این در حالی است که هنوز واتس‌اَپ که سال گذشته به جمع ما اضافه شد، در این محاسبه در نظر گرفته نشده است.
فیسبوک در سه ماه منتهی به سال 2015 حدود 1.39 میلیارد کاربر فعال ماهیانه و 890 میلیون کاربر فعال روزانه داشت که به ترتیب 13 و 18 درصد نسبت به همین بازه زمانی در سال قبل رشد داشته است.


2. تماشای ویدیو در فیسبوک به شدت در حال رشد است
مارک زاکربرگ در مورد تماشای ویدیو در فیسبوک می‌گوید:
ویدیو به طرز کاملا مشخصی امسال رشد داشته است و روزانه بطور میانگین بیش از 3 میلیارد ویدیو در فیسبوک تماشا می‌شود.
بنابراین می‌توان گفت فیسبوک در حال استقرار نیروهای خود پشت مرزهای یوتیوب است. شاید این برداشت مناسبی از صحبت‌های مارک زاکربرگ باشد. در مقایسه با آمار سال گذشته که در سپتامبر 2014 ارائه شد و حکایت از تماشای 1 میلیارد ویدیو بصورت روزانه در فیسبوک داشت، این آمار جدید را می‌توان به عنوان یک رشد فوق‌العاده برای این شرکت در نظر گرفت. البته این فقط آمار ویدیوهایی است که بطور مستقیم روی فیسبوک آپلود شده‌اند و شامل ویدیوهایی که از یوتیوب امبد شده، نمی‌شود. (ویدیوهایی که از شبکه‌های ویدیویی دیگر مثل یوتیوب در فیس‌بوک به اشتراک گذاشته می‌شوند.)
شریل سند برگ مدیر ارشد عملیاتی فیسبوک در این مورد می‌گوید:
امروزه بیش از 50 درصد مردم آمریکا که از فیسبوک استفاده می‌کنند روزانه حداقل یک ویدیو در فیسبوک تماشا می‌کنند و در کل 65 درصد از تماشای ویدیو در فیسبوک در موبایل صورت می‌گیرد و ما بدون تردید در جستجوی راه‌هایی برای غنی‌تر کردن محتوای این ویدیوها هستیم.


3. تجارت فیسبوک همچنان بر موبایل استوار است
فیسبوک در سه ماه منتهی به سال 2014، 1.19 میلیارد کاربر موبایل فعال در ماه داشت که این رقم معادل 85 درصد از کل کاربران این شرکت است و معادل 745 میلیون کاربر موبایل بصورت روزانه است. موبایل همچنان دلیل اصلی رشد فیسبوک است. 69 درصد از درآمد تبلیغاتی 3.59 میلیارد دلاری فیسبوک در سه ماه آخر سال 2014 متعلق به موبایل است که نسبت به سال گذشته رشد 53 درصدی را نشان می‌دهد. این در حالی است که هنوز یک منبع بالقوه درآمدی برای فیسبوک دست نخورده باقی مانده است. 300 میلیون کاربر اینستاگرم که به زودی قادر خواهند بود تا ویدیوهای تبلیغاتی را ببینند، 500 میلیون کاربر برنامه پیام‌رسان فیسبوک و 700 میلیون کاربر واتس‌اَپ هنوز می‌توانند منبع درآمدی دیگری برای ویدیوهای تبلیغاتی باشند.


4. رویاهای فیسبوک در زمینه جستجوی اینترنتی
میدان نبرد بعدی برای فیسبوک می‌تواند جستجوی اینترنتی باشد. بدون تردید جستجوی اینترنتی یکی از اولویت‌های بلند مدت فیسبوک است و مارک زاکربرگ نیز در این زمینه گفته است:
جستجو یکی دیگر از کارهای بسیار مهم ما است که می‌خواهیم طی سال‌های آینده ارزش زیادی را در رابطه با آن خلق کنیم. ما در یک سفر چند ساله برای ایندکس کردن تمام محتواهای اینترنتی و در دسترس قرار دادن و رتبه‌بندی آنها برای مردم هستیم.
بدون تردید این تصمیم فیسبوک یک رویارویی جدید را با گوگل سبب می‌شود البته اگر اقدامات فیسبوک در زمینه ویدیو تابحال موجب تنش بین این دو غول فناوری نشده باشد.


5. فیسبوک در واقعیت مجازی
مارک زاکربرگ با صرف هزینه 2 میلیارد دلاری بسیاری از افراد را ترغیب کرده است تا اقدام به خرید و استفاده از هدست واقعیت مجازی آکیولِس ریفت کنند. مارک زاکربرگ در این مورد می‌گوید:
آکیولس در حال رشد در مسیر تجربه واقعیت مجازی است که بخشی از زندگی روزانه میلیون‌ها انسان در آینده خواهد بود.
او بطور دقیق اعلام نکرد که کاربران عادی چه زمانی می‌توانند آکیولس را خریداری و از آن استفاده کنند همچنین این که شبکه اجتماعی فیسبوک چگونه می‌تواند بخشی از یک هدست واقعیت مجازی شود، هنوز مبهم است.


6. برقراری ارتباط بین یک میلیارد انسان دیگر
برنامه بلند مدت بعدی فیسبوک ایجاد امکان استفاده از اینترنت برای یک میلیارد انسان دیگری است که در حال حاضر از این امکان برخوردار نیستند. مارک زاکربرگ به کشورهایی مانند زامبیا، تانزانیا، غنا، کنیا و کلمبیا به عنوان مهم‌ترین کشورهایی که شامل این طرح می‌شوند، اشاره کرده و اعلام کرده است که فیسبوک در حال حاضر نیز امکان استفاده از اینترنت را برای 6 میلیون نفر که پیش از این به اینترنت دسترسی نداشتند، ایجاد کرده است. این ارقام بسیار مطلوب به نظر می‌رسند ولی برای فیسبوک که قصد دارد تا میزان کاربران خود را به بیش از 20 درصد از جمعیت کره زمین برساند، هنوز جا برای کار وجود دارد.


7. شما چقدر برای فیسبوک ارزش دارید؟
گزارش مالی فیسبوک همچنین به ما می‌گوید که هر فرد چقدر برای فیسبوک ارزش دارد که این میزان ارزش، بسته به این که شما ساکن کدام کشور باشید، متفاوت است. هر کاربر آمریکایی یا کانادایی در سه ماه آخر سال 2014 حدود 9 دلار برای فیسبوک ارزش داشته است. کاربران اروپایی 3.45 دلار و کاربران آسیایی 1.27 دلار برای این شرکت ارزش داشته‌اند. کاربران ساکن نقاط دیگر دنیا مانند آفریقا و آمریکای لاتین نیز هر کدام ارزش تجاری 94 سنتی برای فیسبوک داشته‌اند.
البته هر چه که میزان درآمد تبلیغاتی افزایش می‌یابد، هر کاربر فیسبوک که خارج از آمریکا زندگی می‌کند ارزش بالاتری برای این شرکت خواهد داشت.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
گزارش مالی گوگل در سه ماهه‌ی چهارم ۲۰۱۴: سود خالص ۴.۷۶ میلیارد دلار از درآمد ۱۸.۱ میلیارد دلاری

گوگل نیز همچون دیگر کمپانی‌های سهامی عامِ دنیا، نسبت به ارائه گزارش مالی خود در سه‌ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۱۴ اقدام کرد. این کمپانی در فصل گذشته موفق به کسب درآمد ۱۸.۱ میلیارد دلاری شده که به موجب آن سود ۴.۷۶ میلیارد دلاری بدست آمده است.
گوگل در سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۴ به درآمد ۱۸.۱ میلیارد دلاری دست یافته است. این در حالی است که درآمد این شرکت در همین فاصله‌ی زمانی در سال گذشته ۱۶.۸۶ میلیارد دلار بوده است. سود خالص گوگل در فصل قبل به رقم ۴.۷۶ میلیارد دلار رسید که ۴۰ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است. سود خالص گوگل در سه ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۱۳ برابر ۳.۳۸ میلیارد دلار اعلام شده بود.
هرچند سود و درآمد گوگل رشد داشته، اما کمتر از انتظارات وال‌استریت بوده است. تحلیل‌گران پیش‌بینی درآمد ۱۸.۴۶ میلیارد دلاری و سود ۷.۱۱ دلار به ازاء هر سهم را پیش‌بینی کرده بودند که در نهایت گوگل با سود ۶.۸۸ دلار به ازاء هر سهم، پرونده‌ی مالی فصل پایانی سال ۲۰۱۴ را بست.
همچون فصل‌های گذشته، همچنان بیشترین درآمد گوگل از بخش تبلیغات است و بیشترین سهم از درآمد تبلیغات نیز مربوط به موتورجستجوی گوگل است. ۸۹ درصد از کل درآمدِ ۱۸.۱ میلیارد دلاری گوگل از بخش تبلیغات بدست آمده است. ۲ میلیارد دلار از درآمد گوگل نیز از فروشگاه گوگل پلی حاصل شده و درآمد این فروشگاه، همچنان در حال رشد است. بخش مفید و موثر دیگر گوگل یوتیوب است که درآمد آن سال به سال ۱۰۰ درصد افزایش می‌یابد. میزان تماشای ویدیو در یوتیوب نیز نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است.
گوگل در جلسه‌ی ارائه گزارش مالی به استراتژی‌های این شرکت در باره‌ی تجارت‌های خارجِ حوزه‌ی تبلیغات اشاره کرد و گفت ما بر روی پروژه‌های جدید سرمایه گذاری می‌کنیم اما اگر پروژه‌ای مانند گوگل گلس جواب ندهد آن را متوقف می‌کنیم و مجددا روی آن فکر می‌کنیم و برخی از پروژه‌ها را نیز بطور کامل کنار می‌گذاریم. پیش‌از این نیز گوگل اعلام کرده بود که از نو روی پروژه‌ی عینک گلس فکر می‌کند. برخی بر این باورند که پروژه‌ی گوگل گلس شکست خورده است و گوگل نیز دیگر مایل به ادامه‌ی آن نیست اما این احتمال نیز وجود دارد که گوگل بتواند موانع پیش‌روی این محصول را برطرف کند و یک محصول قابل استفاده را راهی بازار کند.
گوگل همچون دیگر کمپانی‌های مطرح امریکایی مانند مایکروسافت، اپل و فیس‌بوک در فصل گذشته تحت تاثیر نرخ تبدیل دلار به ارزهای دیگر بوده است. نرخ بالای دلار در چند ماه گذشته باعث شده است تا این کمپانی نیز مجبور به کاهش قیمت محصولات و سرویس‌های خود در کشورهای اروپایی و برخی دیگر از کشورها شود. که این موضوع نهایتا باعث کاهش درآمد ۵۴۱ میلیون دلاری گوگل شده است.
همچنین باید به این نکته نیز اشاره کنیم که فروش موتورولا به لنوو نیز در درآمد فصل اخیر گوگل تاثیر گذار بوده است. اتمام مراحل انتقال موتورولا به لنوو، درآمد ۷۴۰ میلیون دلاری را برای گوگل به همراه داشته است.
گوگل همچنین در پایان جلسه‌ی ارائه گزارش مالی خود به سهام‌داران گفته است که تقاضا برای نکسوس ۶ آنقدر زیاد است که این کمپانی قادر به تامین موجودی مورد نیاز آن نیست.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
بیل گِیتس، هوشِ مصنوعی پیشرفته را یک تهدید برای بشریت می‌داند

طی جلسه‌ی پرسش و پاسخی که در فروم رِدیت با بیل گِیتس انجام شده، وی صحبت‌های جالبی را در رابطه با هوش‌مصنوعی و تهدیداتی پیش روی انسان‌ها انجام داده است.
گیتس اعتقاد دارد انسان‌ها باید نگران آینده‌ی هوش‌های مصنوعی پیشرفته باشند. وی در توضیحات دقیق خود گفت:
من نگران آینده‌ هوش‌های مصنوعی پیشرفته هستم. هوش‌های مصنوعی پیشرفته در چند سال اول کارهای ما را انجام می‌دهند و زیاد هم باهوش نیستند. اگر ما بتوانیم به همین شکل روند رشد آن‌ها را کنترل کنیم خوب است. اما چند دهه‌ی بعد و با رشد روزافزون، آن‌ها به یک نگرانی بزرگ برای ما تبدیل می‌شوند. من با اِلون ماسک و افرادی که نگران آینده‌ی هوش‌های مصنوعی پیشرفته هستند هم نظر هستم.
گیتس در مصاحبه‌ی اخیر خود با شبکه‌ی بَک (Back) گفت قصد ندارد جلوی پیشرفت این کار را بگیرد. تنها هدف وی آگاه کردن مردم در رابطه با جایگزینی هوش‌های مصنوعی پیشرفته برای انجام دادن کارهایمان و جلوگیری از رسیدن انسان‌ها به هدف‌هایشان است.
ایلان ماسک موسس کمپانی پی‌پال، اِسپیس ایکس و تِسلا، در گذشته نگرانی های خود در این رابطه ابراز کرده است. وی حتی ده میلیون دلار را هم برای انجام احتیاط لازم در زمان خلق آن‌ها اهدا کرده است. از آخرین دستاوردهای ماسک می‌توان به یک اینترنت فضایی که با آن می‌توان از ماه به زمین و مریخ متصل شد، اشاره کرد. باوجود اینکه انجام این کار فرایند پرخرجی به نظر می‌رسد، اما وی قصد دارد هزینه‌ی نهایی آن برای تمام مردم قابل پرداخت باشد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
One Drive با قابلیت‌های تازه بروز می‌شود

به نظر می‌رسد غوغای مایکروسافت در بروزرسانی محصولاتی همچون ویندوز و معرفی هدست‌ واقیعت مجازی و امکانات تازه برای گیمرها ختم نمی‌شود, بلکه سرویس‌های این شرکت نیز همچون سرویس ابری One Drive جزئی دیگر از برنامه خانه تکانی ردموندی‌ها محسوب می‌شوند. برای اطلاعات بیشتر از تغییرات صورت گرفته در سرویس تصاویر One Drive با ما همراه شوید.
مایکروسافت, مدت زیادی است که سعی در جذب نظر کاربران برای استفاده از سرویس ابری One Drive و تشویق آنها به ذخیره‌ی تصاویرشان در این سرویس دارد؛ ولی با توجه به امکانات نه چندان قابل توجه این سرویس در مقایسه با رقبا, انگیزه کافی برای استفاده از آن وجود نداشت. اما ردموندی‌ها به دنبال تغییراتی تازه در این سرویس در جهت هرچه بهتر شدن آن طی چند هفته آینده هستند.
با ایجاد این بروزرسانی, شما می‌توانید تصاویر خود را در آلبوم‌های دلخواه با ظاهر تازه ذخیره کرده و همچنین با کمک سرویس تشخیص تصویر بینگ, بر روی تصاویر خود برچسب‌ ساده قرار دهید و آن‌ها را با سرعت و سهولت بیشتری به اشتراک بگذارید. همچنین فرآیند همسان سازی (Sync) تصاویر در تمامی دستگاه‌هایی که از ویندوز 7 یا 8 استفاده می‌کنند نیز گنجانده شده است.
این بروزرسانی در حال حاضر تنها برای کاربران وب و سیستم عامل iOS عرضه می‌شود, ولی کاربران نسخه‌ی اندروید و ویندوز فون نیز چند روز بعد از این بروزرسانی بهره‌مند خواهند شد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
مدیر مالی گوگل: تغییر استراتژی برای گوگل گلس ضروری بود

مدیر مالی گوگل در رویداد گزارش مالی جدید این کمپانی، صحبت‌هایی در خصوص تغییر در استراتژی برای برخی پروژه‌های خاص به میان آورده که اشاره‌ی واضحی به نگرش جدید گوگل نسبت به محصول انقلابی گوگل گلس است.
بدون تردید گوگل گلس بخاطر خصوصیت‌های بالقوه‌ای که ارائه می‌کند محصولی فوق‌العاده است. ابزارهای پوشیدنی هنوز هم به بهترین شکل مورد پشتیبانی و توسعه قرار می‌گیرند و عده‌ی بسیاری مشتاقانه منتظر قدم بعدی گوگل در خصوص این عینک هوشمند هستند. گوگل گلس نیز همچون بسیاری محصولات خلاقانه‌ی دیگر، با فراز و نشیب‌ها و سرعت‌گیرهای فراوانی روبرو بوده که فرآیند توسعه‌ی آن را با کندی مواجه کرده است. این محصول از سوی اشخاص متعددی با مخالفت‌های گوناگون مواجه شد و سپس از سوی رسانه‌ها مورد نقد قرار گرفت. در نهایت نیز قیمت بالای این گجت پوشیدنی عده‌ی بسیاری را برافروخته کرد؛ قیمتی که در اصل تنها برای توسعه‌دهندگان در نظر گرفته شده بود و گوگل در این مرحله قصد نداشت کاربران عادی که مایل به داشتن آخرین فناوری روز هستند را هدف قرار دهد.
با وجود اینکه گوگل گلس قابلیت‌ها و کارکردهای بسیار خوبی ارائه کرد و هنوز هم تردید داریم نسخه‌ی بعدی آن بتواند تفاوت چندانی ایجاد کند، اما به جرات می‌توان گفت گوگل موفق نشد در روال معرفی، توسعه و ارائه‌ی این محصول به آن شکل که انتظار داشت عمل کند. در طی گزارش مالی سه‌ماهه ی چهارم 2014 گوگل، پاتریک پیچت - مدیر ارشد مالی گوگل، به صحبت در خصوص اهمیت این مساله پرداخت که گاهی لازم است یک قدم به عقب برداشت و از زمان برای بازنشانی و تمرکز مجدد تلاش‌ها برای یک استراتژی جدید و تازه به منظور بهبود یک پروژه بهره برد. احتمالا گوگل گلس تنها پروژه‌ای نیست که مدیر مالی گوگل در حال اشاره به آن بوده اما مسلما این پروژه مثال بسیار خوبی برای این گفته‌ها به شمار می‌رفت. این مساله با در نظر گرفتن تغییر جهت اخیر گوگل برای انتقال پروژه‌ی گوگل گلس از بخش Google X به یک بخش اختصاصی تحت رهبری تونی فادل، مدیرعامل Nest بیشتر نمود پیدا می‌کند.
مدیر مالی گوگل همچنین در ادامه گفت که گاهی زمانی می‌رسد که در صورت مغایر بودن نتیجه‌ی حاصل با آنچه انتظار می‌رفت، مجبور به اتخاذ تصمیمات سخت و متوقف کردن یک پروژه می‌شویم. گوگل گلس یک پروژه‌ی متوقف شده نیست اما اگر تیم توسعه‌دهنده‌ی این عینک هوشمند پس از بازآرایی استراتژی‌ها، باز هم در برخورد با موانع و چالش‌ها با مشکل مواجه شود تعجب نخواهیم کرد که سرانجام پایان پروژه‌ی گلس را شاهد باشیم. با در نظر گرفتن این مساله، مسیر جدید گوگل گلس احتمالا سرشار از تردیدهای وابسته به خلاقیت‌ها و برنامه‌های جدید خواهد بود.
این مساله نمایانگر چشم‌اندازی است که در آن، حتی گوگل نیز می‌تواند با نگاه کردن به پروژه‌ای به فوق‌العادگی گلس، یک درصد این احتمال را بدهد که دریافت اثرات و بازخوردهای مورد انتظار در آینده، به آن شکل که تصور می‌کرده نباشد. گوگل با وجود تمام تلاش‌هایی که بر روی ظاهر شکیل، امکانات عالی و فناوری‌های نوین متمرکز کرد، این اصل اساسی را چندان جدی نگرفته بود که مسئله‌ی پذیرش محصول از سوی مصرف‌کنندگان و نگرانی‌هایی نظیر حریم خصوصی و برخورد نهادهای مسئول ممکن است تمام تلاش‌ها را بر باد دهد. شاید دنیا هنوز برای نوآوری نظیر گوگل گلس آماده نیست و شاید هم با اندکی تغییر در استراتژی‌ها بتوان آن را به موفقیتی بزرگ در دنیای تشنه‌ی نوآوری امروز بدل ساخت.
اگرچه عده‌ی بسیاری، سرعت پایین گوگل در عرضه‌ی این محصول به بازار مصرف را از دلایل عمده‌ی سرد شدن تب و تاب آن می‌دانند، اما گوگل با ایجاد در تغییر استراتژی خود نشان داده که متوجه اثرات پذیرشی و فرهنگی بر یک محصول شده است و قصد ندارد خود را گرفتار جریانی کند که جنبه‌های آن هنوز بخوبی مشخص نیست.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
صفحه  صفحه 72 از 119:  « پیشین  1  ...  71  72  73  ...  118  119  پسین » 
کامپیوتر

اخبار کامپیوتر و اینترنت و تکنولوژی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA