انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
کامپیوتر
  
صفحه  صفحه 79 از 119:  « پیشین  1  ...  78  79  80  ...  118  119  پسین »

اخبار کامپیوتر و اینترنت و تکنولوژی


مرد

 
مایکروسافت با لینوکس مهربان می‌شود!

مایکروسافت در کنفرانس جهانی Strata+Hadoop، اعلام کرد که کاربران می‌توانند سرویس HDInsight را تحت کلاسترهای اوبونتو در آژور اجرا کنند. این قابلیت برای کمپانی‌های بزرگی که بطور دائم با داده‌های کلان سر و کار دارند مورد توجه قرار خواهد گرفت.
Hortonworks یک شرکت کسب و کار نرم‌افزار کامپیوتر مستقر در پالو آلتو، کالیفرنیا است. این شرکت در توسعه و حمایت از آپاچی Hadoop متمرکز است. ویندوز آزور برای کمپانی‌های بزرگی که بطور دائم با داده‌های بزرگ سر و کار دارند، از یک ویژگی به نام HDinsight استفاده می‌کند که یک راه حل آپاچی هادوپ است. این سرویس به درک بهتر داده‌های بزرگ با استفاده از اکسل کمک می‌کند.
HDinsight از مزایای Power View و PowerPivot در اکسل برای دریافت اطلاعات از چندین منبع به منظور تحلیل و مدیریت بهره می‌گیرد. مثل سایر سرویس‌های دیگری که آژور ارائه می‌کند، کلاسترهای هادوپ در چند لحظه و با هدف کمک به کاربران برای تحلیل و درک بهتر داده‌ها ایجاد می‌شوند. بعلاوه کاربران از گزینه‌ی بستن آن کلاسترها در زمانی که کار به اتمام می‌رسد، برخوردار هستند. HDinsight درعین حال قابل سفارشی شدن است و به کاربران اجازه می‌دهد از یک زبان اختصاصی مثل دات‌نت یا جاوا به منظور تطبیق نتایج داده‌های بزرگ با سیستم استفاده کنند.
مایکروسافت با در نظر گرفتن نسخه‌ی متن‌باز از سرویس هادوپ، گزینه‌های بیشتری را برای برنامه‌نویسان در محیط ابری آژور فراهم می‌کند. اخیرا این کمپانی اعلام کرد که علاوه بر ویندوز، راه‌اندازی سرویس HDInsight هادوپ در سرورهای لینوکسی نیز امکان‌پذیر خواهد بود. Joseph Sirosh نائب رئیس بخش ابری مایکروسافت، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد:

این تغییرات، بویژه برای افرادی که از هادوپ در لینوکس استفاده می‌کنند، کاربردی خواهد بود؛ زیرا با استفاده از قابلیت اتصال ابری هیبرید، ابزارها و اسناد لینوکس، می‌توانند اسقرار خود را در آژور گسترش دهند.

ارائه سرویس HDInsight برای لینوکس، گام دوباره‌ی مایکروسافت برای پذیرفتن تکنولوژی‌های متن‌باز است. این کمپانی چندین سال است که با برخی ابزارهای متن‌باز بخصوص لینوکس مخالف بود. بیل‌گیتس، بنیانگذار و مدیر اجرایی پیشین مایکروسافت، برای توصیف سیستم‌عاملی که با ویندوز رقابت می‌کند، از کلمه‌ی «سرطان» استفاده کرده بود. اما در طی چند سال اخیر، بویژه از زمانی که ساتیا نادلا به سمت مدیر اجرایی مایکروسافت درآمد، این کمپانی چندین اقدام را برای نشان دادن تعهد خود در قبال ابزارهای متن‌باز به اثبات رسانده است. تعهدات اخیر مایکروسافت در قبال پلتفرم متن‌باز شامل موارد متن‌باز کردن بخشی از چارجوب دات‌نت، مشارکت با استارت‌آپ متن‌بازِ داکر، اکتساب نرم‌افزار متن‌بازِ Revolution Analytics و متن‌باز کردن محیط داس است.
سال گذشته نادلا در نشست مطبوعاتی به خبرنگاران گفت:

مایکروسافت لینوکس را دوست دارد و در حال حاضر ۲۰ درصد از آزور لینوکسی است.

بنابراین کاملا مشخص است که مایکروسافت به درک صحیحی از جامعه‌ی متن‌باز رسیده و لازم می‌داند که برنامه‌نویسان برای توسعه‌ی سیستم ابری از لینوکس استفاده کنند. تغییرات اخیر نیز نشان می‌دهد که این کمپانی برای کلاسترهای هادوپ در سیستم ابری، لینوکس را محیطی کاربردی و قابل احترام شمرده است. سرویس HDInsight برای اولین بار در ویندوز آژور ۲۰۱۳ در دسترس قرار گرفت؛ پس از کنفرانس اخیر مایکروسافت، پشتیبانی از این سرویس در اوبونتو نیز فراهم خواهد شد. این کمپانی برای کسانی که از سرویس HDInsight در آژور استفاده می‌کنند، خبر داد که سیستم پردازشی متن‌باز این سرویس نیز در دسترس قرار گرفت. همچنین مایکروسافت اعلام کرد که نسخه‌ی پیش‌نمایش این قابلیت را در ماه اکتبر ارائه خواهد کرد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
هکرها توانایی دستیابی به اطلاعات کاربران کامپیوترهای لنوو را دارند

اخیرا نوعی آسیب‌پذیری در یکی از نرم‌افزارهای از پیش نصب شده در کامپیوترهای لنوو یافت شده که دسترسی به داده‌های ذخیره شده در مرورگر کاربر و جمع‌آوری کلمات عبور، اطلاعات بانکی و دیگر موارد مشابه را برای هکرها ممکن می‌سازد.
طبق گزارشات منتشر شده، Superfish که لنوو در ماه ژانویه وجود آن را به عنوان نوعی ابزار تبلیغاتی در دستگاه‌هایش تایید کرده، نقش واسطه را در این فرآیند ایفا کرده و دسترسی به اطلاعات شخصی کاربر را از طریق حملات Man-in-the-Middle جهت استفاده‌های تبلیغاتی فراهم می‌سازد.


بدافزار سوپرفیش به چه روشی عمل می‌کند؟
سوپرفیش با در اختیار گرفتن قدرت صدور گواهینامه‌های نامحدود، در هر زمان که نیاز باشد اقدام به نصب پروکسی‌ با توانایی تولید گواهی SSL جعلی می‌کند. گواهی‌های SSL،‌ فایل‌هایی کوچکی بوده که جهت اثبات معتبر بودن اتصالات ورودی به یک سایت، توسط بانک‌ها، شبکه‌های اجتماعی، فروشگاه‌هایی همچون آمازون و بسیاری دیگر از کمپانی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. Superfish با ساخت گواهینامه‌های جعلی SSL، می‌تواند فعالیت‌های تبلیغاتی خود را در اتصالات امن نیز انجام داده و صفحه‌های حاوی اطلاعات شخصی کاربران را آلوده و مشاهده کند. با توجه به بیانیه‌ای توسط لنوو، مشارکت این شرکت در ماه ژانویه متوقف شده اما ممکن است بسیاری از کامپیوترهای تولید شده به این بدافزار آلوده باشند.
لنوو با اعلام بیانیه‌ای خبر را رد کرده و گفت:

ما به طور کامل تجهیزات و کامپیوترها را مورد بررسی قرار دادیم؛ اما هیچ مدرکی برای اثبات نقض امنیتی پیدا نکردیم.

کن‌ وایت - متخصص امنیت، گواهی‌های پراکسی Superfish را به صورت عملی در یک پست توییتر به نمایش گذاشت. تصویر منتشر شده توسط وی، گواهینامه‌ای را نشان می‌دهد که به جای نماینده‌ای معتبر مانند VeriSign از طریق Superfish برای Bank of America صادر شده است. سوپرفیش امکان بررسی ترافیک وب و ارسال داده‌ها برای اهداف تبلیغاتی را دارد و به همین دلیل فرصتی را برای هکرها فراهم می‌آورد تا به اطلاعات منتقل شده از طریق اتصالات امن دسترسی پیدا کنند؛ برای مثال آدرس فروشگاه‌های آنلاین و وبسایت‌های متعلق به بانک با //:https شروع شده و قفلی را در مرورگر کاربر نمایش می‌دهد.



از اینکه لنوو و سوپرفیش از چنین پراکسی‌هایی جهت مشاهده اطلاعات خصوصی کاربران استفاده می‌کنند، نگران کننده است؛ اما احتمال دارد که شرکت‌های شخص ثالث نیز به این اطلاعات دست پیدا کنند. به نظر می‌رسد Superfish از کلید یکسان برای گواهی‌های جعلی خود در هر دستگاه استفاده می‌کند. اریک رند - یکی از محققان تیم Brown Hat Security در گفتگو با The Verge گفت:

اگر کسی موفق شود این کلید را تحت کنترل خود درآورد، ساخت گواهی یا بدافزارهایی که مورد اعتماد کامپیوترهای لنوو قرار دارند، امکان پذیر خواهد بود.

اگرچه جمعی از محققان امنیتی، پسوردها را کرک کرده‌اند اما تیم امنیتی براون‌هت نیز لیستی از این کلمات عبور را منتشر کرده است. این کمپانی سوپرفیش را برای مدت کوتاهی در ماه ژانویه از محصولات خود حذف کرد، اما در دفاع از کارکرد آن، ادعا کرد که این ابزار نه به مشاهده و ثبت فعالیت‌های کاربران می پردازد و نه اطلاعات آن‌ها را ضبط می‌کند. لنوو اشاره کرد که قوانین استفاده و سیاست‌های حریم خصوصی، زمانی که برای نخستین بار از یکی از محصولات آن استفاده می‌کنند در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. این کمپانی در ادامه گفت که کاربران حتی امکان غیرفعال کردن این قابلیت را دارند؛ این در حالی است که خریداران محصولات لنوو دریافته‌اند که حذف این نرم‌افزار، امکان تولید گواهی‌های جعلی را از بین نمی‌برد.



سوپرفیش در لیست کمپانی‌های در حال رشد ایالات متحده، رتبه چهارم را به خود اختصاص داده بود. یکی از نرم‌افزارهای تولیدی این کمپانی، تصاویر مشاهده شده توسط کاربران در مرورگر را بررسی کرده و بیش از ۷۰۰۰۰ فروشگاه را برای محصولات مشابه با قیمتی کمتر را جستجو می‌کند. این کمپانی رو به رشد، خود را پیشگام صنعت تکنولوژی جستجوی بصری می‌داند اما احتمالا تا به حال متوجه شده‌اید که کاربران لنوو با سیاست‌های کاری آن موافق نیستند.
لنوو در اظهار نظری به وبسایت ورج گفت که مشغول بررسی و حل مشکلات امنیتی گزارش شده است.
در ماه ژانویه امسال، لنوو گفت که این تکنولوژی کاملا بی ضرر است؛ اما به نظر می‌آید که تلاش این کمپانی در پنهان کردن حفره امنیتی ذکر شده که ظاهرا در تمامی محصولاتش به چشم می‌خورد، کاملا ناموفق بوده است.


از کجا بدانیم کامپیوتر لنوو شخصی ما به بدافزار سوپرفیش آلوده شده است؟
سوپرفیش علاوه بر جاسوسی اطلاعات، تبلیغاتی را در مرورگر شما می‌گنجاند. البته اگر در سیستم شما نیز به طور پیش‌فرض نصب شده باشد، کلا امنیت کامپیوترتان را تضعیف می‌کند. تیم امنیتی ایتالیایی به نام Filippo Valsorda، ابزار آنلاینی را جهت شناسایی این بدافزار ارائه کرده‌اند. برای تست سیستم خود در مقابل سوپرفیش به این لینک مراجعه کنید؛ آزمایش سوپرفیش در حین باز کردن این صفحه صورت می‌پذیرد، پس از لود شدن کامل اگر در وسط صفحه کلمه‌ی YES را مشاهده کردید، به این معنی است که کامپیوتر شما آلوده به این بدافزار است؛ در غیر اینصورت با پیغام زیر که به منزله‌ی عدم آلودگی سیستم است، مواجه خواهید شد.



این تیم امنیتی وعده دادند در آینده‌ی نزدیک لینک دیگری در این صفحه قرار خواهند داد تا عملیات پاک کردن این بدافزار را از سیستم کاربران انجام دهد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
گوگل اپلیکیشن یوتیوب مخصوص کودکان را تا چند روز دیگر منتشر می‌کند
[imgs=
image uploading site][/imgs]
بنابر آخرین گزارش منتشر شده در روز پنجشنبه، گوگل به زودی نسخه مخصوص کودکان اپلیکیشن یوتیوب را منتشر می‌کند. این برنامه نام "YouTube Kids" را دارد و در روز ۲۳ فوریه (چهارم اسفند ماه) بر روی گوگل پلی قرار خواهد گرفت.
این اپلیکیشن در درجه اول، پاسخی به درخواست زیاد والدین است و در درجه دوم به دلیل صرف زمان زیاد خانواده‌ها در اوقات سرگرمی با یوتیوب، گوگل تصمیم بر انتشار نسخه‌ی مخصوص کودکان یوتیوب نیز گرفته است.
به گفته شیمریت بن یر، سرپرست گروه توسعه‌دهنده نسخه کودکان یوتیوب، گوگل هر ساله شاهد رشد ۲۰۰ درصدی در تماشای یوتیوب توسط خانواده‌ها در اوقات سرگرمی و تفریح است. این رشد زیاد به معنی چهار برابر شدن بییندگان این برنامه به صورت سالیانه است.
در تصویر زیر که از این اپلیکیشن منتشر شده، کارتون‌های مخصوص کودکان را مشاهده می‌کنید. همچنین یک آیکون رادیو نیز در تصویر قابل مشاهده است که با لمس آن، بچه‌ها می‌توانند موزیک‌ ویدیو‌هایی مورد علاقه خود را تماشا کنند. آیکون شبیه به لامپ مخصوص ویدیو‌های آموزشی است و در نهایت آیکون دوربین دو چشمی به بچه‌ها اجازه می‌دهد برترین ویدیو‌ها را در موضوعات مختلف بررسی و مشاهده کنند.
اگر بچه‌ها در موضوعات مخصوص بزرگسالان قصد جستجو و تماشای ویدیو داشته باشند، پیامی حاوی عبارت «چیز دیگری را امتحان کن» در صفحه ظاهر می‌شود. همچنین والدین می‌توانند یک تایمر مخصوص برای مقدار زمان مشاهده بچه‌ها از یوتیوب کیدز مشخص کنند. هر زمان که تایمر تمام شد، اپلیکیشن به صورت خودکار بسته می‌شود و بدون وارد کردن رمز (که در دست خود والدین است)، نمی‌توان به اپلیکیشن بازگشت.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
مایکروسافت به کاربران دراپ‌باکس، ۱۰۰ گیگابایت فضا در وان‌درایو هدیه می‌دهد

گوگل و مایکروسافت هر چه تلاش کردند نتوانستند سرویس‌های ابری خود را به اندازه‌ی دراپ‌باکس محبوب کنند. با این حال این دو کمپانی دست از تلاش بر نمی‌دارند. در همین راستا مایکروسافت به کاربران دراپ‌باکس ۱۰۰ گیگابایت فضای ابری در وان‌درایو هدیه می‌دهد.
گوگل و مایکروسافت قیمت سرویس‌های ابری خود را به مراتب پایین‌تر از دراپ‌باکس تعیین می‌کنند و مدام در تلاش هستند تا کاربران این سرویس را به سمت سرویس‌های ابری وان‌درایو و درایو جذب کنند.
در تازه‌ترین تلاش، مایکروسافت مستقیما کاربران دراپ‌باکس را هدف قرار داده و به آن‌ها فضای ۱۰۰ گیگابایتی رایگان به مدت یک سال، هدیه می‌دهد. اگر شما هم مایل به استفاده از این فضا هستید به این صفحه مراجعه کرده و با ورود به حساب وان‌درایوخود نسبت به دریافت ۱۰۰ گیگابایت فضای رایگان اقدام کنید.
توجه داشته باشید که فضای رایگان ۱۰۰ گیگابایتی در وان‌درایو تنها برای یک سال باقی می‌ماند و پس از آن بابت تمدید این سرویس باید وجه مربوطه را پرداخت کنید.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
ساعت هوشمند اچ‌تی‌سی با نام "Petra" در نمایشگاه MWC معرفی می‌شود

بسیاری از تولید کننده‌های گوشی‌های هوشمند اقدام به تولید ساعت هوشمند کرده‌اند. برخی امید داشتند اچ‌تی‌سی در نمایشگاه CES امسال به این جمع بپیوندد اما این اتفاق نیافتد. بنا بر شایعات جدید به نظر می‌رسد، ساعت هوشمند اچ‌تی‌سی با نام Petra امسال در نمایشگاه MWC معرفی می‌شود.
هنوز جزییاتی زیادی از این ساعت هوشمند لو نرفته اما upleaks@ مدعی است این ساعت به نمایشگری ۱.۸ اینچی با رزولوشن 320 در 160 پیکسل از نوع POLED مجهز خواهد شد. همچنین این منبع می‌گوید ساعت هوشمند اچ‌تی‌سی در سه انداره مختلف کوچک، متوسط و بزرگ با چهار رنگ متنوع معرفی و عرضه خواهد شد.
دریافت گواهی IP57 به معنی ضد آب و ضد گرد و غبار بودن، وزن ۲۳ گرمی و پردازنده ST Micro STM32L151 نیز از دیگر مشخصات و امکانات این ساعت هوشمند است. upleaks@ همچنین ادعا می‌کند باتری ساعت اچ‌تی‌سی تا ۳ روز دوام می‌آورد و از تکنولوژی POGO برای شارژ شدن بهره می‌برد.
آخرین شایعه پیش از upleaks@ مربوط به Pocket-line می‌شود که مدعی ساخت این ساعت هوشمند توسط اچ‌تی‌سی با همکاری Armour شده بود. اگر این مورد نیز حقیقت داشته باشد، ساعت هوشمند اچ‌تی‌سی شامل قابلیت‌های مختلف پیگیری ورزش و تناسب اندام نیز خواهد بود.
گفته می‌شود ساعت هوشمند Petra اچ‌تی‌سی یک سیستم عامل اختصاصی با نام RTOS را اجرا می‌کند. هنوز از طراحی و جنس بدنه این ساعت تصویری و اطلاعاتی منتشر نشده اما قیمت این دستگاه به احتمال زیاد بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ دلار خواهد بود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
مریسا میر در اولین کنفرانس توسعه دهندگان اعلام کرد؛ یاهو روی توسعه اپلیکیشن‌ها تمرکز می‌کند

در طول چند سال اخیر، اوضاع تجارت اینترنتی برای یاهو سودآور نبود، به همین خاطر این شرکت آمادگی خود را برای همکاری با توسعه ‌دهنگان مستقل اپلیکیشن‌ها اعلام کرد؛ این تصمیم در حالی گرفته شده که به نظر می‌رسد یاهو می‌خواهد اپلیکیشن‌های موبایل را در اولویت کاری خود قرار دهد.
روز پنج‌شنبه در سانفرانسیسکو، مریسا میر، مدیرعامل یاهو، اولین کنفرانس توسعه‌دهندگان موبایل این کمپانی را تشکیل داد. بخش موبایل در ابتدا بعنوان سرگرمی در یاهو تلقی می‌شد اما اکنون ۲۰ درصد از کل درآمد این شرکت را شامل می‌شود. از یک میلیارد بازدید کننده‌ی یاهو، ۵۷۵ میلیون از دستگاه موبایل برای اتصال به این سایت استفاده می‌کنند. این شرکت، به‌تازگی سیستمی برای توسعه اپلیکیشن‌های موبایل معرفی کرده که توسعه‌دهندگان شخص ثالث را قادر می‌سازد از ابزارها و سرویس‌های یاهو برای تولید اپلیکیشن‌های خود بهره گیرند.
ماریسا میر در این کنفرانس گفت:

ما می‌خواهیم امکانات خود را در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید با یک میلیارد کاربر یاهو و Tumblr به تعامل بپردازید.

از زمانی که مریسا میر به مدیریت یاهو رسید، تلاش داشت دیدگاه‌های قدیمی این شرکت را تغییر دهد، او می‌دانست که بیشتر کاربران، دیگر از مرورگرهای کامپیوتر شخصی خود به اینترنت متصل نشده و در همین راستا تلاش کرد دستگاه‌های همراه را در اولویت قرار دهد و این کمپانی را به سوی اهداف جدیدی هدایت کند. وی تلاش خود را با نوسازی اپلیکیشن‌هایی نظیر آب و هوا و فلیکر آغاز کرد و سپس شروع به خرید سرویس‌های دیگر کرد. بزرگ‌ترین آن‌ها Tumblr است که در سال ۲۰۱۳ با رقمی برابر با ۱.۱ میلیارد دلار توسط یاهو تصاحب شد. سپس نوبت به BrightRoll و Flurry رسید که در اصل پلتفرم‌هایی تبلیغاتی بودند، این شرکت برای هر کدام نیز چند صد میلیون دلار پرداخت. پیشتر کارمندانی که در این شرکت روی اپلیکیشن‌های موبایل تمرکز داشتند به ۵۰ نفر می‌رسید که اکنون تعداد این نفرات به ۵۰۰ نفر افزایش یافته است. یاهو گزارش کرد که در سال ۲۰۱۴،‌ سرویس‌های موبایلی آنها سودی ۱.۲ میلیارد دلاری در پی داشته که می‌توان گفت ۹۵ درصد بیشتر از سال قبل است.
در این کنفرانس، مریسا میر از مجموعه سیستم توسعه‌دهنده‌ی موبایل خود بنام Flurry پرده برداشت؛ می‌توان گفت، فلوری مرکز توجهات را در کنفرانس دیروز به خود اختصاص داده بود. این اپلکیشن پلتفرم جدیدی است که یاهو در اختیار بیش از ۲۰۰.۰۰۰ توسعه‌دهنده قرار خواهد داد.
بیش از هزار توسعه‌دهنده در این کنفرانس حضور داشتند، اما هیچ‌ کدام از توسعه‌دهندگان انتظار موفقیت چشم‌گیری را از سیستم موبایل یاهو نداشتند. این کمپانی امیدوار است تا با کمک توسعه‌دهندگان مستقل که نتیجه‌ی فعالیت‌هایشان بر محصولات یاهو هم تاثیر خواهد داشت، بتواند رشد بیشتری در این زمینه به دست آورد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
گوگل سیستم پرداخت پلاسو را برای رقابت با اپل پی تولید کرد

سرویس پرداخت مالی اپل رقیب جدیدی پیدا کرده و گوگل قصد دارد با عرضه سیستم پرداخت همراه اختصاصی خود موسوم به Plaso به نبرد آن برود.
امروزه سیستم پرداخت اپل بیشترین کاربرد را بین کاربران و سهم بالایی از پرداخت آنلاین دارد. در همین راستا گوگل نیز در حال آزمایش سیستم پرداخت خود بنام پلاسو است. این سرویس، به کاربران گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی امکان می‌دهد تا به طور همراه هزینه‌ی خریدهای خود را بدون نیاز به کارت‌های اعتباری، پرداخت کنند. برای این کار، تنها بیان حروف اول نام و نام خانوادگی آن‌ها کافی خواهد بود، بعد از این کار متصدی صندوق به رابط کاربری پلاسو در گوشی هوشمند نگاه کرده، سفارش خرید را پیدا کرده و کالای مربوطه را تحویل می‌دهد.
اپل بزودی ساعت هوشمند خود را که مجهز به NFC و سیستم پرداخت است، روانه‌ی بازار خواهد کرد و احتمال می‌رود حجم عظیمی از کاربران از این گجت برای پرداخت استفاده کنند. در همین راستا، گوگل سیستم پرداخت خود را توسعه داده و انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک ارائه کند. این کمپانی قبلا هم یک سیستم پرداخت همراه موسوم به Google Wallet طراحی کرده بود؛ این سیستم کارایی و بازده بالایی را داشت و قبل از اپل‌پی عرضه شده بود.
استفاده از یک گوشی برای پرداخت هزینه، پول نقد و کارت‌های اعتباری را از بین می‌برد و از برخی مشکلات امنیتی می‌کاهد، هر چند همچنان در مورد این فناوری بی‌سیم دغدغه‌های امنیتی متفاوتی وجود دارد.گوگل والت با استفاده از فناوری NFC عمل می‌کرد و مشخص نیست که پلاسو به طور موازی با آن کار می‌کند یا جایگزینش می‌شود. پلاسو از بلوتوث و نرم‌افزارهای تشخیص صوت برای شناسایی افراد و کاربران استفاده می‌کند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
گوگل به دنبال توسعه نسل دوم Google Glass است

این روزها حرف و حدیث‌های زیادی پشت سر گوگل و عینک جادویی‌اش گفته می‌شود. اما با وجود این همه مانع و مشکل در سر راه آن، گوگل نه تنها قصد تسلیم شدن ندارد، بلکه برای رسیدن به قله‌های بعدی خیر بلندی نیز برداشته است. نشانه‌هایی از آن را نیز در گزارش جدیدی که از نسل دوم عینک‌های گوگل خبر می‌دهد، می‌بینیم!
با اضافه شدن مایکروسافت به جمع تولیدکنندگان هدست‌های مجازی و نمایش خیره کننده هولولنز، گویا عرصه رقابت در بازار واقعیت مجازی و گجت‌های پوشیدنی روز به روز تنگ‌تر می‌شود. به همین خاطر جای تعجبی هم ندارد که گوگل به دنبال احیای محصول پر سر و صدای خود تحت نام Google Glass باشد. گزارش منتشر شده از سوی 9to5Google از ساخت نسل دوم عینک‌های گوگل به دست طراحان و متخصصان تازه استخدام‌شده‌اش که در زیر چتر رهبری تونی فادل و IVY ROSS قرار دارند، خبر می‌دهد.
بر اساس این گزارش، گوگل هم‌اکنون در حال نمایش نمونه اولیه نسل دوم عینک‌های خود به شرکای تجاری‌اش بوده و آن طور که به نظر می‌رسد، به این زودی‌ها از نمایش عمومی آن خبری نیست. البته این موضوع جای چندان تعجبی هم ندارد. چرا که مایکروسافت نیز در حال حاضر، تاریخ دقیقی برای اتمام مراحل ساخت هدست‌های واقعیت مجازی خود اعلام نکرده است. در واقع اینطور که به نظر می‌رسد، بیشتر از اینکه این محصولات آماده فروش عمومی باشند، در آزمایشگاه‌ها در حال گذراندن مراحل تحقیق و توسعه نمونه‌های اولیه‌شان هستند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
همکاری مایکروسافت با موزیلا جهت سرعت بخشیدن به اجرای برنامه‌های تحت وب

مرورگرهای مایکروسافت در ویندوز 10، یعنی اسپارتان و اینترنت اکسپلورر از فناوری asm.js موزیلا، برای بهبود سرعت اجرای بازی‌های تحت مرورگر استفاده خواهند کرد. این ویژگی باعث می‌شود حتی مرورگرها هم رقیب جدی برای برنامه‌هایی باشند که مستقیم روی سیستم عامل اجرا می‌شوند.
همکاری مایکروسافت با موزیلا، ده سال پیش غیرممکن به نظر می‌رسید، اما اخیرا مایکروسافت توانایی تکنولوژی asm.js موزیلا را برای اجرای بازی‌های گرافیک بالا تایید می‌کند. طی این چند سال و مخصوصا دهه‌ی ۹۰، اجرا کردن نرم‌افزار حتی بر روی سیستم‌عامل ویندوز هم کار بزرگی بود، اما اکنون شاهد اجرای این نرم‌افزارها و بازی‌ها در مرورگرها هستیم. فیسبوک و جیمیل نمونه‌هایی از خدمات تحت وب هستند.
موزیلا در طول چند سال اخیر، علاوه بر جذب نرم‌افزارها برای اجرا، توانست با استفاده از فناوری asm.js، قدرت مرورگر را در بازی‌های سه بعدی که در آن باید شخصیت کاربر در یک محیط سه بعدی کار کند، افزایش دهد و سرعت اجرا را بسیار بالاتر ببرد. اولویت و هدف مایکروسافت تشویق برنامه‌نویسان به ساخت نرم‌افزارها و بازی‌های بیشتر بر روی ویندوز بود، اما اخیرا این هدف کمی تغییر کرد و مایکروسافت اعلام کرد که در چاکرا از asm.js بهره خواهد برد. چاکرا موتور اجرایی اینترنت اکسپلورر و اسپارتان در ویندوز 10 است و به عنوان موتوری برای اجرا کردن برنامه‌های جاوا اسکریپت به کار می‌رود.
این حرکت مایکروسافت دو تغییر مهم را برای این شرکت نشان می‌دهد: برای رقابت بهتر و کارآمدتر با فایرفاکس، سافاری و کروم از استانداردهای جدید پشتیبانی کرده و تیم‌های توسعه‌دهنده وب را بیشتر از گذشته جذب کند؛ دوم اینکه ساتیا نادلا تکنولوژی‌هایی که ممکن است کسب‌ و کار موجود در ویندوز را تخریب کند، به عنوان واقعیت پذیرفته است.
مایکروسافت از سال ۱۹۹۰ نسخه مرورگر خود را با نام Internet Explorer منتشر کرد که روی خود سیستم عامل ویندوز به صورت پیش‌فرض وجود داشت. ولی موزیلا در سال ۲۰۰۴، مرورگر فایرفاکس را ارائه کرده و در مدت کوتاهی قلمرو اینترنت اکسپلورر را شکست. مرورگر مایکروسافت چون جذابیت کافی را برای کاربران اینترنت بر اساس استانداردهای جدید دنیای وب به همراه نداشت به مرحله فراموشی رسید. این کمپانی برای اینکه شکست اینترنت‌ اکسپلورر را دوباره تجربه نکند، در ویندوز ۱۰ مرورگر جدید خود را تحت عنوان اسپارتان معرفی کرد. در این پروژه بسیاری از استانداردهای وب پشتیبانی کرده و هدف خود را آشکار ساخته است.


asm.js چیست؟
جاوا اسکریپت در همه مرورگرهای اینترنتی پشتیبانی می‌شود و در سال‌های گذشته همواره سرعت بیشتری نسبت به قبل داشته و از نظر افزایش سرعت اجرا پیشرفت خوبی داشته است. برنامه‌های تحت جاوا اسکریپت از نظر اجرا سرعت کمتری نسبت به برنامه‌هایی دارند که مستقیم روی سیستم عامل اجرا می‌شوند، اما برنامه‌های جاوا اسکریپتی که با asm.js بهینه شده باشند می‌توانند برخی عملیات را با سرعت بسیار بالا اجرا کنند. پروژه‌ای به نام Emscripten هم در حال پیشرفت است که به برنامه نویسان کمک می‌کند تا برنامه‌های خود را که برای C و ++C نوشته شده‌اند را به برنامه قابل اجرا در جاوا اسکریپت تبدیل کنند تا امکان اجرای سریع آن‌ها در asm.js فراهم شود. برخی بازی‌های تحت asm.js که در وب گسترش یافته‌اند مانند Monster Madness و Cloud Raider از این تکنولوژی استفاده می‌کنند.
گوگل در مرورگر کروم، اولویت خود را عملکرد جاوا اسکریپت قرار داده و در بخشی از پروژه‌ی TurboFan از asm.js هم استفاده کرده است. تیم کروم هم بطور فعال از این تکنولوژی استفاده کرده و به برنامه‌نویسان خود توصیه می‌کند تا از دستورات و امکانات این فناوری استفاده کنند.
تیم توربوفن در بیانیه‌ای اعلام کرده:

ما در حال آزمایش توربوفن در نسخه‌ی ۴۱ از مرورگر کروم هستیم و بطور قابل توجهی با قابلیت asm.js بهینه خواهیم کرد.


واکنش موزیلا در مقابل مایکروسافت
همان‌طور که انتظار می‌رفت موزیلا از این حرکت مایکروسافت اظهار خشنودی کرده و در وبلاگ خود هم به این موضوع اشاره شد که آن‌ها خوشحالند که تیم چاکرا قرار است در این تکنولوژی با موزیلا همراه شود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
بررسی احتمالات در مورد مشخصات فنی، تاریخ عرضه و قیمت سرفیس پرو 4 مایکروسافت

مایکروسافت هر نسل از تبلت‌های سری سرفیس خود را در مقایسه با نسل پیش بهبود می‌دهد، از این‌رو انتظار می‌رود سرفیس پرو ۴ مایکروسافت یک محصول خاص و استثنائی باشد. با ما همراه باشید تا به بررسی مشخصات فنی، تاریخ عرضه و احتمالات مطرح شده در مورد این محصول بپردازیم.
با توجه به اینکه هر نسل از تبلت‌های سری سرفیس مایکروسافت در مقایسه با گذشته پیشرفت خوبی داشتند، از این‌رو انتظارات در مورد نسل جدید سرفیس مایکروسافت بسیار بالا است. مایکروسافت سرفیس پرو ۲ را به‌عنوان تبلتی روانه‌ی بازار کرد که در مقایسه با سایر تبلت‌های موجود در بازار، مخصوصا آیپد می‌توانست وظایف بسیار بیشتری را برعهده بگیرد. مایکروسافت در ادامه با عوض کردن سیاست خود، به جای تبلت‌ها در بازار، مک بوک ایر را هدف قرار داد.
مایکروسافت در زمان معرفی سرفیس پرو ۳، شعار جالبی را مورد استفاده کرد. این کمپانی از سرفیس‌پرو ۳ به‌عنوان تبلتی یاد کرد که می‌تواند جایگزین لپ‌تاپ شود. سرفیس پرو ۳ در مقایسه با مک بوک ایر سبک‌تر است، از وجود صفحه‌ی نمایش لمسی به‌همراه قلم استایلوس مناسب برای یادداشت‌برداری بهره می‌برد. در مقابل عمر باتری این محصول متوسط است و تایپ کردن با کیبورد آن نیز به راحتی تایپ کردن با یک کیبورد فیزیکی نیست.
اما با نگاهی به آینده، سرفیس پرو ۴ را می‌توان یک محصول فوق‌العاده خواند. ترکیب پردازنده‌های سری Core M برادول اینتل با ویندوز ۱۰ این قدرت را در اختیار مایکروسافت قرار می‌دهد تا یک محصول هیبریدی فوق‌العاده خوب را برای رقابت با تبلت‌ها و اولترابوک‌های بازار روانه‌ی میدان کارزار کند.
براساس گمانه‌زنی‌های انجام شده مایکروسافت نسل جدید سرفیس پرو یا به بیان بهتر سرفیس‌پرو ۴ را در بازه‌ی زمانی بین ماه مارس تا اکتبر روانه‌ی بازار خواهد کرد و بازه‌ی قیمتی این محصول نیز بین ۶۶۰ تا ۱٫۴۷۰ دلار خواهد بود.


زمان عرضه‌ی سرفیس پرو ۴
گمانه‌های مطرح شده حکایت از این دارند که مایکروسافت سرفیس پرو ۴ را اکتبر سال جاری روانه‌ی بازار خواهد کرد. ردموندی‌ها نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل خود را نیز در این ماه منتشر خواهند کرد و از این رو به احتمال بسیار زیاد، سرفیس پرو ۴ را باید اولین محصولی خواند که همراه ویندوز ۱۰ بصورت پیش فرض روانه‌ی بازار خواهد شد.
یکی از گمانه‌های که بعید به نظر می‌رسد رنگ واقعیت به خود بگیرد، احتمال معرفی سرفیس پرو ۴ را در جریان برگزاری کنفرانس توسعه دهندگان بازی یا همان GDC 2015 خوانده است. از جمله‌ی مطرح کنندگان چنین احتمالی می‌توان به Christian Times اشاره کرد. براساس اطلاعات ارائه شده توسط این وب‌سایت، مایکروسافت اخیرا قیمت سرفیس‌پرو‌ ۳ خود را به اندازه‌ی ۱۰۰ دلار کاهش داده که می‌توان این موضوع را نشانه‌ی معرفی نسل جدید آن خواند.


طراحی سرفیس پرو ۴
سرفیس پرو ۳ با صفحه‌ی نمایش ۱۲ اینچی را باید جزو بزرگ‌ترین تبلت‌های موجود در بازار به شمار آورد. همچنین این تبلت بزرگ‌ترین تبلتی است که مایکروسافت روانه‌ی بازار کرده است. براساس اطلاعات ارائه شده توسط Design & Trend که برگرفته از cnBeta است، سرفیس پرو ۴ در دو اندازه‌ی ۱۲ و ۱۴ اینچی روانه‌ی بازار خواهد شد. عرضه‌ی دو نسخه از سرفیس پرو ۴ را باید برای مقابله با آیپد پرو اپل خواند که احتمال در فصل پاییز روانه‌ی بازار خواهد شد.
طراحی تبلت‌های سرفیس پرو مایکروسافت همیشه تحسین بسیاری از کاربران و کارشناسان را برانگیخته است، از این‌رو احتمال اینکه مایکروسافت از مسیر پیشین خود برای طراحی خارج شود، بسیار دور از ذهن است. شاید بهترین دلیل برای اثبات این ادعا، سخنان برایان هال، مدیر بخش تولید سرفیس‌های مایکروسافت باشد که در قالب پستی در وبلاگ سرفیس منتشر شده است. براساس سخنان وی، می‌توان لوازم جانبی سرفیس پرو ۳ را در نسل بعدی این محصول نیز مورد استفاده قرار داد.
وی در این خصوص گفت:

ما لوازم جانبی سرفیس پرو ۳ را با در نظر گرفتن نقشه‌ی راه طراحی مایکروسافت برای سرفیس پرو توسعه داده‌ایم، بطوریکه می‌توان از این لوازم جانبی در نسل آتی این تبلت نیز استفاده کرد.


از جمله‌ی لوازم جانبی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
تایپ کاور‌های سرفیس پرو ۳
آداپتور برق، آداپتور اترنت و سایر لوازم جانبی زیرساختی
داک سرفیس پرو ۳


این اظهار نظر را می‌توان به تحکیم مواضع مایکروسافت در زمینه‌ی تولید سرفیس و بهبود برند سرفیس نیز تعمیم داد.
در کنار پیروی از طراحی نسل‌های پیشین سرفیس، استفاده از نسل پنجم پردازنده‌های سری Core M نیز امکان باریک‌تر کردن نسل جدید تبلت‌های سرفیس پرو مایکروسافت را میسر خواهد کرد، چراکه نبود لزوم استفاده فن، منجر به حذف این ماژول سخت‌افزاری و در نتیجه بهبود طراحی این تبلت می‌شود.
شاید در کنار عرضه‌ی سرفیس پرو ۴ مایکروسافت شاهد معرفی نسخه‌ی مینی سرفیس نیز باشیم که در سال‌های اخیر همواره‌ی شایعه‌ی رونمایی و عرضه‌ی آن منتشر شده بود.


مشخصات فنی سرفیس پرو ۴
انتظار می‌رود سرفیس‌پرو ۴ نیز همچون نسل پیشین این محصول به‌همراه حافظه‌های داخلی ۶۴، ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۰۰ گیگابایت روانه‌ی بازار شود. البته عرضه‌ی سرفیس پرو ۴ به‌همراه حافظه‌ی داخلی یک ترابایتی چندان دور از ذهن نیست.
همانطور که اشاره کردیم این تبلت احتمالا با یک صفحه‌ی نمایش ۱۲ اینچی با رزولوشن ۲٫۱۶۰ در ۱٫۴۴۰ پیکسل، ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی‌ رم و همچنین نسل پنجم از تراشه‌های برادول روانه‌ی بازار خواهد شد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
صفحه  صفحه 79 از 119:  « پیشین  1  ...  78  79  80  ...  118  119  پسین » 
کامپیوتر

اخبار کامپیوتر و اینترنت و تکنولوژی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA