انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
کامپیوتر
  
صفحه  صفحه 82 از 119:  « پیشین  1  ...  81  82  83  ...  118  119  پسین »

اخبار کامپیوتر و اینترنت و تکنولوژی


مرد

 
انویدیا ۷۶ درصد از بازار پردازنده‌های گرافیکی را در دست دارد

نام انویدیا با پردازنده‌های گرافیکی گره خورده است. این کمپانی در حال حاضر ۷۶ درصد از بازار پردازنده‌های گرافیکی را در اختیار دارد و موفق شده در این بازی رقیب قدر خود، AMD را تا حدودی از میدان رقابت خارج کند.



براساس گزارش منتشر شده توسط موسسه‌ی جان پدی (John Peddie) انویدیا سهم عمده‌ی بازار پردازنده‌های گرافیکی را از آن خود کرده است. آمارهای منتشر شده توسط JPR نشان از این دارد که در سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۴، انویدیا ۷۶ درصد از سهم بازار پردازنده‌های گرافیکی را مال خود کرده و AMD تنها ۲۴ درصد از این بازار را به خود اختصاص داده بود. کمپانی‌های Matrox و S3 نیز تقریبا از بازار خارج شده‌اند.
JPI میزان فروش و سهم هر کمپانی در زمینه‌ی کارت‌های گرافیک عرضه شده را نیز در گزارش خود منتشر کرده است. کارت‌های گرافیک در ابزار‌های مختلفی از جمله دسکتاپ‌‌ها، سرور‌ها و سایر ابزار‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. براساس گزارش JPR میزان عرضه‌ی کارت‌های گرافیک در مقایسه با سه ماهه‌‌ی دوم ۲۰۱۴ با کاهش ۰.۶۸ درصدی روبرو شده و به ۱۲.۴ میلیون عدد رسیده است.
AMD در مقایسه با سه‌ماهه‌ی پیش از آن کاهشی ۱۶ درصدی را تجربه کرده، در حالی که عرضه‌ی کارت‌های گرافیک انویدیا ۵.۵ درصد افزایش یافته است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
وب‌سایت لنوو هک شد؛ لیزارد اسکواد مسئول این حمله

در حالی که هنوز چیزی از ماجرای قرار دادن بدافزار در برخی دستگاه‌های شرکت لنوو در بازار تکنولوژی نگذشته بود، ‌هکر‌ها در اعتراض به قرار دادن این بد‌افزار با نام سوپرفیش در برخی از دستگاه‌های این شرکت، دامین اصلی لنوو و ایمیل این شرکت را هک کردند؛ این دومین اتفاق بد برای لنوو دقیقا پیش از MWC 2015 است.
تقریبا بعد از یک هفته از افشای ماجرای سوپرفیش، هکر‌ها توانسته‌اند با در اختیار گرفتن کنترل کامل دامین اصلی لنوو، به ایمیل اصلی این شرکت دسترسی پیدا کرده و وب سایت آن را به حالت Down درآورند. این هکر‌ها با دور زدن «Bypass» سرور‌های اصلی این شرکت، بازدیدگنندگان را مستقیم‌ به سایت‌های هدف مورد نظر خود هدایت کرده و به این ترتیب، حجم انبوهی از اطلاعات از جمله ایمیل‌های مشترکان را به دست آورند.
گروه هکرهای لیزارد اسکواد، به کینه‌خواهی از اقدام لنوو در نصب سوپرفیش بر ر‌وی دستگاه‌های خود، مسئولیت این حمله را به عهده دارند، زیرا کد هک شده صفحات وب «Deface Page» حاوی این جمله بوده است: طرح جدید وب‌سایت لنوو با طراحی «رایان کینگ» و «روری اندرو گودفری». این دو اعضای گروه هکری لیزارد اسکواد شناخته می‌شوند؛ گروهی که بیش از همه با حملات DDoS خود شناخته می‌شوند که معروف‌ترین آن‌ها در سال گذشته پلی‌استیشن را هدف قرار داد. از دیگر حملات معروف این گروه، باید به حمله به xBox Live و نیز خطوط هوایی Air Malaysia اشاره کرد که همه آن‌ها نیز موفق بوده‌اند.

سایت لنوو بعد از Down شدن



حمله DDOS چیست؟
حمله ddos یا dos مخفف «denial of service attack» به زبان ساده یعنی سرازیر کردن تقاضاهای زیاد به یک سرور، کامپیوتر قربانی یا هدف، و استفاده بیش از حد از منابعی مانند پردازنده، پایگاه داده، پهنای باند، حافظه، به طوری که سرویس‌دهی عادی آن به کاربرانش دچار اختلال شده یا از دسترس خارج شود یعنی به دلیل حجم بالای پردازش یا به اصطلاح overload شدن عملیات‌های سرور، از دسترس خارج می‌شود.
در این نوع حملات، در یک لحظه یا در طی یک زمان به صورت مداوم از طریق کامپیوترهای مختلف که ممکن است خواسته یا حتی ناخواسته مورد استفاده قرار گرفته باشند، به یک سرور با آی‌پی مشخص، درخواست دریافت اطلاعات می‌شود و به دلیل محدود بودن قدرت پردازش سرور به کاربران در وضعیت عادی، یعنی قدرت سرور را به تعداد کاربرانش در حالت عادی در نظر گرفته‌اند نه حالت غیر طبیعی، مثل حالاتی که کامپیوترهای رومیزی دچار کندی یا توقف کامل می‌شوند، دچار وقفه در سرویس دهی یا حتی down شدن آن می‌شود.


توئیت‌های اعضای گروه لیزارد اسکواد



ماجرای سوپرفیش و اکنون هک شدن لنوو به فاصله‌ای اندک و در آستانه MWC یک روش خوب برای شکستن همه طرح‌ها و نقشه‌های این برند در بازار موبایل است. آنچه این احتمال را تقویت می‌کند، این است که لیزارد اسکواد هنوز مستقیم‌ مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته و تنها روش مشابه با حملات قبلی و نام دو تن از اعضای این گروه منجر به انتصاب این حمله به لنوو شده است. افشای ماجرای سوپرفیش ‌حدود ده روز مانده به این رویداد مهم، یک شوک بزرگ برای لنوو بود و به حد کافی موقعیت این شرکت را نزد افکار عمومی به هم ریخت.
یک نکته به هیچ وجه قابل چشم پوشی نیست و آن اینکه موقعیت لنوو با این اتفاقات به شدت در نزد کاربران و دنیای گجت‌ها به هم ریخته و تنزل کرده است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
یوتیوب با وجود بازدید میلیاردی، چندان سود‌ده نیست

با وجود اینکه ویدیوی گنگنوم استایل بیش از ۲ میلیارد بازدید داشته و یوتیوب میزبان بی‌شمار ویدیوی پربازدید دیگر نیز هست و در مجموع، بیش از ۱ میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد، اما به نظر می‌رسد این سرویس توان سودآوری ندارد.



حتما از خود می‌پرسید چگونه ممکن است چنین سرویس بزرگی توان سودآوری نداشته باشد... پس از آنکه هزینه‌ی زیرساخت مورد نیاز برای حفظ امپراطوری ویدیویی گوگل و شرکای محتوایی را از درآمد این سرویس کم کنیم، چیز زیادی برای افزودن به لیست درآمدهای غول جستجو باقی نخواهد ماند.
به گزارش وال‌استریت ژورنال، مقصر اصلی این اتفاق مراجعه‌ی اغلب کاربران به ویدیوها از طریق لینک اختصاصی است. این در حالی است که گوگل تبلیغات خود را که منبع درآمد اصلی این سرویس هستند در صفحه‌ی خانگی یوتیوب قرار می‌دهد. افزون بر این، وال‌استریت ژورنال ادعا می‌کند که گستردگی یوتیوب در میان مصرف روزانه افراد نیز چندان غنی نیست و 9 درصد از کاربران، 85 درصد از ویدیوهای تماشا شده را به نام خود ثبت کرده‌اند. بنابراین یوتیوب بیش از آنکه سرویسی یک دست و همه‌گیر باشد، اغلب توسط قشر محدودی بصورت مرتب مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مساله موجب می‌شود یوتیوب در قیاس با تبلیغات تلویزیونی، مخاطب مناسب تبلیغات ضعیف‌تری داشته باشد.
یوتیوب مدتی پیش سرمایه‌گذاری بزرگی بر روی محتوای اختصاصی انجام داد اما اثرات آن بر مخاطبین همچنان چشمگیر نیست. گوگل امید دارد عضویت‌های سرویس Music Key موجب بازگشت سودآوری به بزرگ‌ترین سرویس هم‌رسانی ویدیو شود. یک شیوه‌ی دیگر نیز اجرای تبلیغات هدفمند است، به گونه‌ای که شما با تبلیغاتی که بر اساس جستجوهای اخیر شما منطبق شده روبرو شوید و احساس نیاز در شما تقویت شود. وال‌استریت ژورنال به نقل از یکی از منابع خود اعلام می‌کند که اجرای چنین رویکردی از آنچه گوگل در ابتدا انتظار داشته دشوارتر است و خوشبختانه ممکن است تا اجرای نهایی زمان بیشتری مورد نیاز باشد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
ثروت اپل اکنون دو برابر بیشتر از Exxon Mobil است

ارزش سهام اپل بار دیگر رکورد شکنی کرد و دارایی این کمپانی فناوری به بیش از 775 میلیارد دلار افزایش یافت. این میزان چیزی در حدود دو برابر کل ثروت Exxon Mobil است که اکنون به عنوان دومین کمپانی ثروتمند و بزرگ دنیا شناخته می‌شود.



برای سال‌ها دو کمپانی اپل و اگزون موبیل رقابتی نفس گیر بر سر کسب عنوان ارزشمندترین کمپانی جهان داشتند. اگزون موبیل بزرگترین کمپانی نفتی دنیا است که حوزه فعالیتش استخراج نفت و گاز است.
بسیاری از کارشناسان کسب مقام نخست توسط اپل را که به عنوان یک شرکت فناوری کاربر محور فعالیت می‌کند، شگفت انگیز می‌دانند. چرا که در این دوران، فناوری چندین گام جلوتر از کسب و کارهای سنتی نظیر نفت حرکت می‌کند و جالب اینکه پیشتازی اپل اکنون به بیش از دو برابر ارزش کل سهام کمپانی نفتی مذکور صعود کرده است.
اپل دومین کمپانی فناوری است که در طول 30 سال گذشته موفق شده به چنین جایگاهی دست یابد. کمپانی IBM آخرین نمونه از کمپانی‌های مبتنی بر فناوری بود که توانست سرمایه خود را به بیش از دو برابر ارزش کل سرمایه کمپانی رده دوم کند. جالب آنکه در آن زمان نیز کمپانی دوم همان Exxon Mobil بود!
اختلافات بین دو کمپانی اپل و IBM اکنون بسیار جزئی و نمادین بوده و اکنون شرایط نسبت به طرز تفکر غالب بر اپل که در تبلیغ موسوم به 1984 این شرکت دیده می‌شد، بسیار متفاوت است. اواخر سال گذشته میلادی بود که دو شرکت اپل اعلام کرد که بر اساس یک تفاهم نامه جدید به پروژه جدید IBM می‌پیوندد که هدف آن گسترش حوزه نفوذ سیستم عامل iOS به بازارهای تخصصی و بزرگتر است. بسیاری از صاحب نظران این اقدام IBM را دراز کردن دست به سمت رقیبی می‌دانند که بیش از 30 سال پیش یک شرکت نوپا و نه چندان ارزشمند بود.
با این اوصاف به نظر می‌رسد اپل هیچ واهمه‌ای ندارد تا به عنوان اولین شرکت تریلیون دلاری جهان مقتدرانه بر سکوی نخست تکیه بزند. با اعلام خبر دست یافتن به رقم 775 میلیارد دلار نه تنها هیچ شکی وجود ندارد که اپل خواهد توانست رکورد اولین شرکت تریلیون دلاری را بشکند بلکه تنها سوال این است که چه زمان چنین اتفاقی به وقوع خواهد پیوست؟
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
افزونه‌ی رسمی توییتر برای وردپرس منتشر شد

توییتر اعلام کرد که این سرویس اولین افزونه‌ی رسمی خود را برای وردپرس منتشر کرده و از طریق این افزونه برخی از عملکردهای این شبکه‌ی اجتماعی محبوب را به وب‌سایت کاربران اضافه می‌کند.



افزونه‌ی جدید توییتر که برای اولین بار بصورت رسمی از سوی خود این شبکه‌ی اجتماعی منتشر شده، مجموعه‌ای از قابلیت‌های مختلف را به وب‌سایت‌های مبتنی بر وردپرس اضافه می‌کند. این پلاگین بصورت خودکار به ایجاد کارت‌های توییتر برای صفحات مختلف می‌پردازد، امکان استفاده‌ی مستقیم از سرویس Twitter Analytics برای بررسی آمارها را می‌دهد، ویدیوها را درون‌سازی کرده و در بخش مدیریت یک کلید توییت به پست‌ها اضافه می‌کند.
افزون بر این، قابلیت‌هایی نیز برای شخصی‌سازی ظاهر توییت‌ها در وب‌سایت در اختیار کاربر گذاشته شده تا نهایت هماهنگی با پوسته‌ی سایت بدست آید. همچنین تعدادی قابلیت دیگر نیز برای آغاز کار با سرویس تبلیغاتی توییتر در نظر گرفته شده که مدیر سایت در صورت صلاح‌دید می‌تواند از آن‌ها بهره ببرد.
افزونه‌ی رسمی توییتر برای سیستم مدیریت محتوای وردپرس از هم‌اکنون بصورت رایگان در دسترس است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
پایان پشتیبانی Outlook از سرویس چت گوگل و فیسبوک

outlook.com یکی از پرطرفدارترین سرویس ارسال و دریافت ایمیل مایکروسافت است؛ این کمپانی اخیرا اعلام کرده که پشتیبانی از سرویس چت گوگل و فیسبوک را قطع خواهد کرد. هنوز این سرویس‌ها در دسترس است اما با توجه به اعلانیه مایکروسافت، در هفته‌های آینده این تغییرات اعمال خواهد شد.



مایکروسافت با ارسال ایمیلی به کاربران اوت‌لوک، تغییرات جدید را توضیح داده و گفت: «گوگل قصد پایان دادن پشتیبانی از پروتکل چت در پلتفرم گوگل تاک را دارد، به همین دلیل این تصمیم گرفته شده است.» همچنین مایکروسافت تصمیم دارد تا پشتیبانی خود از سرویس گفتگوی فیسبوک را نیز قطع کند. هردوی این ویژگی‌ها،کاربرد بسیاری را بین کاربران اوت‌لوک داشتند، مایکروسافت برای آن دسته افرادی که از این سرویس‌ها استفاده‌ی زیادی داشتند، گفته که بجای سرویس چت فیسبوک و گوگل تاک، از اسکایپ استفاده کنند.
اوت‌لوک نسخه‌ی تکامل یافته‌ی هات‌میل است؛ سرویس محبوبی که از دهه‌ی ۹۰ کاربران زیادی را به خود جلب کرده است. مایکروسافت در اوت‌لوک امکانات زیادی از جمله پشتیبانی از شبکه‌‌های اجتماعی را فراهم کرده بود که اکنون در حال حذف کردن آن‌ها است.
این کمپانی از کاربران اوت‌لوک خواسته از سرویس اسکایپ به عنوان جایگزین چت فیسبوک و گوگل استفاده کنند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
آینده تکنولوژی از دید مایکروسافت

مایکروسافت با انتشار ویدئویی نگرش و پیش بینی‌های خود را از آینده به نمایش گذاشت؛ این غول تکنولوژی آینده را در نمایشگرهای بزرگ و تبلت‌های باریک می‌بیند. در چند قسمت از این ویدئو، کاربرد پیشرفت‌ اخیر مایکروسافت از جمله هولولنز به چشم می‌خورد.



اگر قبلا ویدئوهای مایکروسافت را تماشا کرده باشید، متوجه می‌شوید که این کمپانی همیشه علاقه وافر خود را به صفحه‌نمایش‌‌های بزرگ نشان می‌دهد و حال این علاقه با انتشار ویدئوی اخیر که مایکروسافت آن را «دورنمای آینده‌ای از بهره‌وری» نامیده، شدت بیشتری پیدا کرده است. آینده‌ای که مایکروسافت پیش بینی کرده، بین ۵ الی ۱۰ سال آینده قرار گرفته که محصولات پیشرفته‌ای مانند هولولنز، پرینترهای سه بعدی، تبلت‌های فوق باریک و صفحه‌نمایش‌های انعطاف‌پذیر در آن به چشم می‌خورند.
بیشتر افراد در این ویدئو در حال لمس عناصر و محتوا یا کلیک بر روی آن‌ها هستند، اما هنوز استفاده از صفحه کلید در برخی موارد مشاهده می‌شود. همچنین این کمپانی تبلتی مفهومی را نمایش داده که به شکل کتاب بوده و یک قلم را نیز به‌همراه دارد. این تبلت دارای یک صفحه‌نمایش انعطاف پذیر است که می‌تواند به یک دستگاه بزرگ‌تر تبدیل شود.
همچنین دو گجت پوشیدنی شبیه به دستبند که کنار هم قرار دارند، در قسمتی از ویدئو مشاهده می‌شود. این دستبندها به شکل جادویی به هم وصل می‌شوند و یک دستبند معمولی را تشکیل می‌دهند. سپس همین دستبند تبدیل به یک کنترل برای تعامل با یک صفحه‌نمایش بزرگ می‌شود. دیگر موارد شامل صفحه‌نمایش ‌های بزرگ و شگفت انگیز در یک خانه، مدارس و ادارات است. طرح‌های موجود در این ویدئو مشابه طرح‌هایی است که مایکروسافت در سال ۲۰۱۱ ارائه کرده بود. آنچه که در ویدیو حضور چشمگیری ندارد، هدست‌های واقعیت مجازی است. مایکروسافت اخیرا هولولنز را معرفی کرد که می‌تواند تصاویر هولوگرام یا سه بعدی را پیش چشم پوشاننده این هدست بیاورد. در چند مورد کاربردهایی از این هولولنزها مشاهده می‌شود. به نظر می‌رسد تاکید زیادی روی خود هدست وجود ندارد و بیشتر به بهره‌وری آن‌ها توجه شده است. حتی در جایی برای تعامل با تصاویر سه بعدی هولولنز نیز حضور ندارد و کاربر بدون چشم مسلح با این تصاویر به تعامل می‌پردازد.


لینک دانلود
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  ویرایش شده توسط: pixy_666   
مرد

 
MSI سیستم All-In-One AP16 Flex را معرفی کرد

MSI از سیستم دو منظوره‌ی AP16 Flex رونمایی کرد؛ این کامپیوتر بدون کیس هم برای مصارف تجاری و هم خانگی قابل استفاده است.



AP16 Flex اولین کامپیوتر لمسی جهان است که قابل تبدیل به تبلت یا AIO است و همزمان می‌تواند در سه حالت ایستا، آویز شده به دیوار یا روی سطح مورد استفاده قرار گیرد.
پایه نگه دارنده آن با حالت چرخشی خود تا زاویه ۹۰ درجه می‌تواند دستگاه را به یک AIO رومیزی تبدیل کند و یا اینکه با چسبیدن به پشت دستگاه، یک تبلت با صفحه نمایش نسبتا بزرگ ۱۵.۶ اینچی را در اختیار بگذارد. این دستگاه ارزان قیمت به سیستم بدون فن و پنل صفحه نمایش با نور پس زمینه LED مجهز شده است.
مشخصات این سیستم شامل پردازنده‌ی چهار هسته‌ای اینتل سلرون J1900 با طراحی بدون فن و بدون صدا است. با وجود طراحی جمع و جور، این سیستم تمامی اتصال‌های لازم از جمله USB 2.0 و USB 3.0، اترنت گیگابیت و اسلات کارت‌خوان سه منظوره را دارد. وایرلس و بلوتوث نسخه‌ی ۴.۰ نیز در این سیستم پشتیبانی می‌شود. همچنین حافظه‌ی eMMC با ظرفیت ۶۴ گیگابایت و هارد دیسک ۲.۵ اینچی با ظرفیت ۵۰۰ گیگابایت را شامل می‌شود. حافظه‌های eMMC از نظر ساختار داخلی شباهت بسیار زیادی به کارت‌های حافظه‌ی SD دارند و در واقع هر دو حافظه از نوع فلش هستند.
پیش‌تر اعلام شده بود این محصول در میانه ماه فوریه (که از آن عبور کرده‌ایم) روانه بازار خواهد شد. اگر تاخیر در ارائه را هم در نظر بگیریم همین روزها باید AP16 Flex را در بازار ببینیم.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
اوبر؛ معروفترین سرویس تاکسی‌یاب آنلاین آمریکا هک شد

در کنار اخبار هک شدن شرکت‌های مختلف در سراسر جهان، روز جمعه اخباری مبنی بر مورد حمله قرار گرفتن یکی از پایگاه داده‌های اطلاعاتی شرکت اوبر، معروفترین سرویس تاکسی یاب آنلاین در آمریکا منتشر شد.



اوبر اعلام کرده که این حمله فقط یک بار و در ماه می ۲۰۱۴ اتفاق افتاده است و در آن اطلاعات شناسایی حداقل ۵۰۰۰ راننده مورد حمله افراد خارج از شرکت قرار گرفته است. البته تاکنون هیچ سواستفاده‌ای از این اطلاعات به اوبر گزارش نشده است.
کاترین تسی – مشاور امنیت داده‌های شرکت اوبر در وبلاگ این شرکت نوشت:

اوبر در زمینه مسئولیت حفاظت از حریم خصوصی کاملا جدی است و ما از بابت هر گونه مشکلی که ممکن است از این حادثه برای کاربران ایجاد شود متاسفیم.

در مدت پنج سالی که از تاسیس این شرکت می‌گذرد؛ اوبرموفق به جمع آوری پنج میلیارد دلار از سرمایه گذاران و سازمان‌های سرمایه گذاری شده است. همچنین اوبر در کنار مبارزه با رقبایی مانند ال وای افتی در ایالات متحده آمریکا، در حال ورود به بازارهای رقابت در مناطق دیگر مانند آسیا، اقیانوسیه و اروپا است. متاسفانه حمله اخیر در بازه زمانی بسیار حساسی که این شرکت از سوی قانون گذاران و سرمایه گذاران و مشتریان زیر ذره بین قرار داشت، صورت گرفته است.
شرکت‌ها و سازمان‌های معروفی مانند تارگت و هوم دیپو که در زمینه خرده فروشی در آمریکا فعالیت دارند و شرکت چند ملیتی بانکداری جی پی مورگان چیس و همچنین شرکت ای‌بِی در سال گذشته توسط هکرها مورد حمله قرار گرفته‌اند و حساب کاربری بیش از صدها میلیون نفر از مشتریان آن‌ها در این حملات مورد تهدید قرار گرفته است.
شرکت اوبر در پستی از وبلاگ خود در خصوص حمله‌ی اخیر چنین اعلام کرده است:

حمله‌ی اخیر روی درصد کمی از رانندگان فعلی و سابق این شرکت در برخی ایالت‌های آمریکا صورت گرفته است.

اوبر یک اشتراک رایگان یکساله از سرویس حفاظت هویت آنلاین شرکت اکسپِرین را به رانندگانی که در این حمله تحت تاثیر قرار گرفته‌اند ارائه کرده است و دادخواستی در این خصوص تنظیم کرده تا به جمع آوری اطلاعات و تلاش برای کشف هویت هکرها بپردازد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
حافظه‌ی ذخیره‌سازی جاودان؛ چرا DNA آینده‌ی ذخیره‌ی داده‌ها است؟

اگر از جمله‌ی افرادی باشید که آرشیو موسیقی، بازی، فیلم یا هر نوع محتوای دیجیتالی را روی انواع حافظه‌‌های ذخیره‌سازی از جمله هارددیسک، فلش یا دیسک‌های نوری نگه داشته‌اید، با مشکلات موجود از جمله‌ی خرابی، فاسد شدن یا معضلات دیگر این نوع حافظه‌ها آشنا هستید. دانشمندان برای رفع این مشکل رو به طبیعت آورده و درصدد بهره‌گیری از DNA به‌عنوان حافظه‌ی ذخیره‌سازی در آینده هستند.



شاید امروزه بهترین راهکار برای ذخیره‌ی داده‌ها استفاده از انواع هارد دیسک‌هایی باشد که قیمت نسبتا مناسبی داشته و ظرفیت بالایی نیز دارند. اما عمده‌ترین مشکل این حافظه‌‌های ذخیره‌سازی، عمر کوتاه آن‌ها است که در بهترین حالت شاید ۱۰ یا ۲۰ سال باشد. کمپانی Backblaze در حال انجام تستی است که طی آن ۲۵٫۰۰۰ هارد درایو بصورت همزنان مورد استفاده قرار می‌گیرند. با پایان عمر یکی از هارددرایو‌ها، گزینه‌ی معیوب با نمونه‌ی جدیدتر جایگزین می‌شود.
با توجه به اینکه این آزمایش تنها برای پنج سال در حال انجام است، ارقام منتشر شده نشان از سائیدگی ۲۲ درصدی مجموع هارد درایوهای مورد استفاده در چهار سال اخیر دارند.
براساس اطلاعات ارائه شده توسط این کمپانی، شاید شماری از این هاردها بیش از یک دهه دوام بیاورند، اما در مقابل شماری دیگر در کمتر از یک سال خراب می‌شوند. اما نکته‌ی اصلی در مورد هارد درایوها، این است که این حافظه‌های ذخیره‌سازی برای همیشه باقی نمی‌مانند.


یک راه حل همیشگی
دانشمندان همچون همیشه برای حل این مشکل رو به طبیعت آورده‌اند تا بهترین حافظه‌ی ذخیره‌سازی را که می‌تواند اطلاعات را برای میلیون‌ها سال ذخیره کند، پیدا کنند.
دانشمندان در انستیتو تکنولوژی فدرال زوریخ، معتقدند که کلید حل مشکل ذخیره سازی داده‌ها برای ابد در DNA نهفته است. تک تک سلول‌های بدن انسان خود دارای الگوی DNA هستند.
یک گرم DNA ظرفیت ذخیره‌سازی تمام داده‌ی ذخیره شده در دیتاسنتر‌ کمپانی‌هایی نظیر فیس‌بوک و گوگل را دارا است و با این وجود حتی می‌تواند داده‌های بیشتری را نیز در خود جای دهد. برای درک این موضوع بهتر است به این نکته توجه کنید که هر گرم DNA‌ می‌تواند ۴۵۵ اگزابایت داده در خود جای دهد. هر اگزابایت داده برابر یک میلیارد گیگابایت است که در این صورت ظرفیت ذخیره‌سازی یک گرم DNA برابر با ۴۵۵ میلیارد گیگابایت اطلاعات می‌شود.


داده‌های فسیل شده
فسیل‌سازی به فرآیندی اطلاق می‌شود که طی آن دانشمندان رشته‌ی DNA یک جانور را برای به دست آورن ژنوم کامل آن، فرآوری می‌کنند. دانشمندان اخیرا موفق شده‌اند ژنوم مربوط به یک خرس قطبی ۱۱۰٫۰۰۰ هزار ساله را به دست آورند. همچنین باید به دستیابی به ژنوم یک اسب ۷۰۰٫۰۰۰ ساله نیز اشاره کرد.
رابرت گراس، استاد دپارتمان شیمی و علوم زیستی کاربردی عمده مشکل DNA‌ را افت سریع این ساختار عنوان کرده است. براساس اطلاعات ارائه شده، هدف از این پروژه یافتن راه‌هایی برای ذخیره‌ی داده‌ها در ساختار DNA به‌همراه استفاده از امکان ماندگاری DNA یافت شده در فسیل‌ها است.
وی در این خصوص به CNN گفت:

ما راه‌های بسیار خوبی را برای پایدار کردن DNA پیدا کرده‌ایم. ما در پی ترکیب این دو حوزه با یکدیگر هستیم تا ظرفیت DNA را در کنار پایداری زنجیره‌ي ژن‌های سلولی در فسیل‌ها به دست بیاوریم.


حافظه‌ی یک موجود زنده
فرآنید آماده‌سازی DNA در واقعا نمودی از فرآیندی است که در طبیعت نیز شاهد آن هستیم.
در فسیل‌ها شاهد قرار گرفتن DNA در محیطی خشک، خنک و محبوس هستیم که این موضوع را می‌توان در کریستال‌های میکروسکوپی نیز پیاده‌سازی کرد که در این صورت داده‌ها برای چندین هزار سال در کریستال‌های میکروسکوپی باقی خواهند ماند.
گراس در این خصوص گفت:

محدودیت زمانی پایداری DNA در فسیل‌ها برابر ۷۰۰٫۰۰۰ سال است، اما کارشناسان تخمین می‌زنند که در آینده می‌توانند فسیل‌هایی را با قدمت بیش از یک میلیون سال پیدا کرد.

ما قادریم تا میزان پوسیدگی DNAهای خود را به اندازه‌ی DNAهای ذخیره شده در فسیل‌ها برسانیم از این رو می‌توانیم به بازه‌های زمانی چند میلیون ساله برسیم. پیدا کردن فسیل‌هایی با قدمت کمتر نتایج بسیار متحیرکننده‌ای را برای دانشمندان در مورد فرآیند آماده‌سازی DNA در اختیار دانشمندان قرار داده است.
استخوان‌های پیدا شده در Sima de los Huesos در اسپانیا نتایج بسیار جالب توجهی را در اختیار کارشناسان قرار داده است. DNA موجود در میتوکوندری قدمتی ۴۰۰٫۰۰۰ ساله داشته و رکوردی برای بقای DNA انسان‌ها است.
باقی ماندن DNA انسان در محیط یک غار سرد برای سالیان دراز در کنار کشف اجساد یخ زده‌ی ماموت‌ها زیر یخ در سیبری حقایق جدیدی را در مورد ماندگاری DNA‌ در طولانی مدت گشوده است.
گراس در این خصوص می‌گوید:

بسیاری از جوانب DNA هنوز کشف نشده و تلاش دانشمندان در جهت دریافتن مکانیزم این ماده است.


نگهداری در جال خشک و خنک
یکی از مواردی که هم‌اکنون برای کاربران مشخص شده، این نکته است که اکسیژن و آب دشمن DNA به شمار می‌روند. براساس تحقیقات صورت گرفته DNAهایی برای آزمایش در یک لوله در مجاورت آب و اکسیژن قرار داده شده‌اند. این DNA ها تنها موفق شده‌اند که برای سه سال دوام داشته باشند. قرار دادن DNA‌ در کریستال‌های میکروسکوپی و همچنین ایجاد شرایطی خشک و خنک شانس مقاومت DNA را بسیار افزایش می‌دهد.
گراس به این نکته اشاره کرده که ساخت پوشش‌هایی در حول DNA با استفاده از مولکول‌های مواد سخت که باعث ایجاد کریستال در حول DNA می‌شود، شانس مقاومت DNA‌ را بسیار افزایش خواهد داد و خود این فرآیند نیز بسیار ساده است.


ذخیره‌سازی اولین داده‌ها
تیم محققینی که روی این فناوری کار می‌کنند، در اولین تلاش خود موفق شده‌اند که تنها ۸۳ کیلوبایت داده را در DNA ذخیره کنند.
براساس اطلاعات ارائه شده اطلاعات ثبت شده در DNA را می‌توان تا ۱۰٫۰۰۰ سال دیگر ذخیره کرد. این بازه‌ی زمانی در صورتی که DNA‌ در محیطی سرد قرار گیرد، به میلیون‌ها سال نیز افزایش خواهد یافت.
هزینه‌ی مورد نیاز برای ذخیره‌سازی ۸۳ کیلوبایت داده تقریبا برابر ۲٫۰۰۰ دلار است. گراس امیدوار است که این هزینه در آینده به شت کاهش یابد.
گراس در این خصوص می‌گوید:

قیمت ژنوم‌های انسانی در سال‌های اخیر از چند میلیون دلار به چند هزار دلار کاهش یافته است. از این‌رو مطمئنا در سال‌های آینده نیز شاهد کاهش قیمت فرآیند ذخیره‌سازی داده‌ها روی DNA خواهیم بود.

وی پیشرفت‌های حاصل در زمینه‌ی علم پزشکی را نیز در مورد کاهش هزینه‌های ذخیره سازی داده‌ها بسیار موثر می‌داند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
صفحه  صفحه 82 از 119:  « پیشین  1  ...  81  82  83  ...  118  119  پسین » 
کامپیوتر

اخبار کامپیوتر و اینترنت و تکنولوژی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA