انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 56 از 62:  « پیشین  1  ...  55  56  57  ...  61  62  پسین »

Medical News | اخبار پزشکی


مرد

 
اعتراض به سودجویی از سونوگرافی زنان باردار

ماجرای انتقاد از مداخله پزشکان متخصص زنان در سونوگرافی همچنان ادامه دارد.
پس از انتشار گزارشی در همشهری مبنی بر غیرقانونی بودن دریافت وجه توسط این گروه از پزشکان بابت انجام سونوگرافی و شرایط وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی برای ورود آنها به این حوزه، حالا دبیر علمی کنگره بین‌المللی سرطان زنان با تأیید مشکلات خانم‌ها به‌دلیل برخی سوءاستفاده‌های مالی متخصصان زنان و زایمان در انجام سونوگرافی‌های نادرست گفته است: متأسفانه متخصصان زنان و زایمانی داریم که به‌خاطر «درصد» خود را به ماماها می‌فروشند.
زهره شاهوردی در نشست خبری برگزاری ششمین کنگره بین‌المللی سرطان زنان با تأیید وجود چنین مشکلی گفت: متأسفانه این مشکل وجود دارد، درحالی‌که 15سال پیش اینطور نبود. بنده که متخصص زنان و زایمان هستم مراجعان خود را به مراکز سونوگرافی مطمئن ارجاع می‌دهم ولی متأسفانه رزیدنت‌های امروزی در حوزه زنان و زایمان مانند گذشته نیستند و حتی این رزیدنت‌ها انجام سونوگرافی صحیح را نیز نمی‌دانند. او به صراحت از همکارانش در این زمینه انتقاد کرد، فعالیت برخی از آنها را کاسب‌کاری دانست و توضیح داد: متأسفانه بنده با وجود آنکه متخصص زنان و زایمان هستم و نباید درباره همکارانم منتقدانه صحبت کنم ولی باید به این مشکلات معترض باشیم که متأسفانه متخصصان زنان و زایمانی داریم که خود را به ماما می‌فروشند و به آنها پیشنهاد می‌دهند که با دریافت درصدی مراجعات را به سمت آنان بکشانند. این نشأت گرفته از آن است که امروز رزیدنت‌های جوان ما دیگر مانند رزیدنت‌های زنان و زایمان گذشته نیستند، به‌طوری که حتی شاگردهای رزیدنت خود بنده نیز وقتی وضع مالی‌شان خوب می‌شود دیگر حتی جواب سلام ما را هم نمی‌دهند. دبیر علمی کنگره بین‌المللی سرطان زنان جزئیات بیشتر این سوءاستفاده را چنین تشریح کرد: متأسفانه امروزه در بین همکاران متخصص زنان و زایمان باب شده که دستگاه سونوگرافی تهیه کنند و بدون معاینه و فقط از نظر جنبه مالی سونوگرافی زنان را انجام دهند. درحالی‌که استاندارد انجام سونوگرافی در طول حاملگی 3بار است ولی ما مشاهده می‌کنیم زنان بسیاری گلایه دارند که از آنان هر‌ماه سونوگرافی می‌شود که در مجموع با هزینه ایاب و ذهاب بالغ بر یک میلیون و 500هزار ریال می‌شود و این در حالی است که چون رزیدنت‌های مربوطه اطمینانی از نتایج سونوگرافی خود ندارند نتیجه سونوگرافی را به مراجعه‌کننده خود نمی‌دهند و در کشوی خود نگه می‌دارند. این متخصص زنان و زایمان علت این نابسامانی را منوط بر نظارت بیشتر وزارت بهداشت و نظام پزشکی دانست و گفت: در کشورهایی مانند آمریکا حتماً برای انجام روش‌های سونوگرافی، افراد باید واحدهای لازم را بگذرانند و اینطور نباشد که فقط به‌خاطر جنبه مالی دستگاه سونوگرافی خریداری شود و این مشکلات را در بین زنان به‌وجود آورد.


قانون چه می‌گوید؟
سازمان نظام پزشکی اعلام کرده که انجام سونوگرافی توسط متخصصان زنان در کشور شروطی دارد. دکتر محمد جهانگیری، معاون نظارت سازمان نظام پزشکی کشور به همشهری می‌گوید: «نخستین شرط این است که متخصصان زنان، باید تنها به‌عنوان یک ابزار تشخیصی از سونوگرافی، استفاده کنند و برای بیمارارجاعی انجام نشود.دوم آنکه در تابلوی خود به هیچ عنوان قید نکرده باشند که سونوگرافی انجام می‌شود چون تبلیغ محسوب می‌شود. سوم آنکه در سر نسخه هم قید نشود. همچنین بابت سونوگرافی نباید از بیمار وجهی دریافت کنند و درنهایت چون متخصص زنان تنها باید از سونوگرافی به‌عنوان ابزار تشخیصی استفاده کند، نباید گزارشی را هم بنویسد. بنابراین، اگر این موارد رعایت نشود تخلف شده و چنانچه گزارش تخلفی به ما ارجاع شود، حتما پیگیری خواهیم کرد.» مدیرکل نظارت بر درمان وزارت بهداشت هم اعلام کرده که گزارش سونوگرافی در صلاحیت حرفه‌ای متخصصان زنان نیست. با وجود این، به‌نظر می‌رسد منع قانونی به‌اندازه کافی در این زمینه وجود دارد و آنچه هم‌اکنون برای حل این مشکل مورد نیاز است، نظارت بیشتر و دقیق‌تر مراجع قانونی بر این موضوع است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
بارداری مصنوعی زن ۶۵ ساله "دخالتی خطرناک در طبیعت"

به دنبال انتشار خبر بارداری یک زن آلمانی ۶۵ ساله به روش لقاح مصنوعی، پزشکان این عمل را غیرمسئولانه دانسته و آن را مسابقه‌ای ترسناک با طبیعت انسان می‌دانند.
خبر بارداری یک زن ۶۵ ساله آلمانی که با وجود داشتن ۱۳ فرزند باز حامله شده، واکنش شدید جامعه پزشکی آلمان را برانگیخته است. این زن که اهل برلین است، تابستان امسال چهارقلو خواهد زایید. او ده سال پیش نیز در سرخط خبرها قرار گرفت چراکه درسن ۵۵ سالگی یک دختر به دنیا آورد.
با این همه او چند سال بعد دوباره هوس بچه‌دار شدن می‌کند و برای بارداری مصنوعی بارها به خارج از آلمان سفر می‌کند. این زن تنها زندگی می‌کند و به خاطر بالا بودن سن، برای انجام لقاح مصنوعی هم به اسپرم و هم تخمک اهدایی نیاز داشته است. عمل بارداری مصنوعی در یکی از کشورهای شرق اروپا انجام شده است.
پروفسور فرانک لوون، رئیس بخش بارداری و زایمان کلینیک دانشگاه فرانکفورت انجام چنین عملی را برای یک زن در ۶۵ سالگی کاری عجیب و غیرمسئولانه می‌داند و به دویچه‌وله می‌گوید:« این من را به شدت متاثر می‌کند که پزشکی فقط چون چنین کاری ممکن است، آن را انجام هم می‌دهد. این کار برای من به عنوان پزشک مطلقا قابل قبول نیست که بدن زنی در این سن و سال را به ضرب هرمون به وضعیتی درآورند که بتواند دوباره حامله شود.»


احتمال عقب‌ماندگی نوزادان
به گفته پروفسور لوون این که هم تخمک و هم اسپرم اهدایی باشد، کاری است خلاف طبیعت و خطرناک هم برای مادر و هم برای نوزاد. حاملگی‌هایی که به این شکل به وقوع می‌پیوندند، عمدتا چندقلو از آب درمی‌آیند و در بیشتر موارد با زایمان زودرس و درجات مختلف انواع عقب‌ماندگی‌های جسمی و روحی در نوزادان همراه‌اند.
یوآخن فولمن، رئیس انستیتوی اخلاق و تاریخ پزشکی در دانشگاه رور شهر بوخوم در این باره به کانال رادیویی "ان دی ار" آلمان می‌گوید: «ما نباید تنها به آرزوهای مادر توجه کنیم، بلکه باید به سلامت و خوشبختی کودک هم فکر کنیم. یک زایمان چهارقلو، حتی برای زنان جوان هم با خطراتی همراه است و مواردی که یک یا چندتای نوزادان با درصد معینی از عقب‌افتادگی به دنیا می‌آیند و تمام عمر با این نقص باید زندگی کنند، کم نیست.»


قوانین اروپا چه می‌گویند؟
قوانین مربوط به فرایند تولید مثل در کشورهای مختلف اروپایی متفاوت‌اند. در آلمان طبق قوانین حمایت از جنین، اهدای تخمک برای لقاح مصنوعی از زنی دیگر ممنوع است. حتی داشتن نقش کمکی در این زمینه نیز شامل مجازات می‌شود. به عنوان مثلا اگر پزشکی آدرسی را در خارج از آلمان برای این کار در اختیار کسی قرار دهد.
به همین ترتیب نیز لقاح مصنوعی که از ترکیب اسپرم و تخمک اهدایی انجام شده باشد، کاری خلاف قانون به شمار می‌رود.
رئیس انستیتوی اخلاق و تاریخ پزشکی دانشگاه رور می‌گوید: « ما این را می‌دانیم که فرزندانی که به این شکل به دنیا می‌آیند، حتی اگر زندگی خوشبختی هم داشته باشند، در سنین بزرگسالی به دنبال مادر و پدر ژنتیک خود می‌گردند. این کار از یک نیاز عمیق انسانی برمی‌خیزد. باید از این مسئله اطمینان پیدا کرد که یافتن والدین واقعی حتی اگر بارداری مصنوعی در خارج از آلمان صورت گرفته است، برای فرد ممکن باشد.»


حداکثر مهلت بارداری
بارداری در سنین بالا و برخلاف داده‌های طبیعت امروزه با پیشرفت پزشکی امکان‌پذیر شده است. اما آیا لازم نیست که قانونی برای حداکثر سن بارداری وضع شود؟
پاسخ یوآخین فولمن منفی است. او می‌گوید: «مورد این زن یک استثناء است و نمی‌توان براساس یک استثناء قانونی برای عموم وضع کرد.» فولمن معتقد است که زنان در مجموع در این دوره و زمانه دیرتر به فکر بچه‌دار شدن می‌افتند، چون این آرزو دیرتر برای‌‌شان به وجود می‌آید.
او اضافه می‌کند که پزشکی توانسته برای باردار شدن به زنان کمک‌های بسیاری کند و دخالت‌های زیادی در طبیعت کرده است. این که این کار تا کجا امکان دارد و چه مرزی باید برایش قائل شد را، اصل رعایت تعادل تعیین می‌کند. این اصل نیز قبل از هرچیز بر سلامت کودک بنا شده است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
هاری 'سالانه ده‌ها هزار قربانی می‌گیرد'


گزارشی که "اتحاد جهانی علیه هاری" منتشر کرده نشان می‌دهد سالانه حدود ۵۹ هزار نفر در جهان با ابتلا به این بیماری عفونی در اثر گازگرفتگی سگ جان خود را از دست می‌دهند.
تهیه‌کنندگان این گزارش می‌گویند باید اقدامات بیشتری برای واکیسنه کردن سگ‌ها، به ویژه در کشورهای فقیر انجام شود و واکسن لازم برای قربانیان گازگرفتگی هم باید آسان‌تر و بیشتر در دسترس باشد.
هاری نوعی عفونت ویروسی است که تقریبا در تمام موارد قابل پیشگیری است.
ویروس هاری می‌تواند تمام پستانداران را مبتلا کند، اما بر اساس گزارش تازه در ۹۹ درصد موارد، سگ‌های خانگی عامل مرگ و میر انسانی هستند.
بیشتر کشورهای توسعه‌یافته جهان، بیماری هاری را در میان سگ‌ها ریشه‌کن کرده‌اند.
اما این بیماری هنوز در کشورهای در حال توسعه در میان سگ‌های خانگی وجود دارد.
گزارش "اتحاد جهانی علیه هاری" می‌گوید روزانه حدود ۱۶۰ نفر در اثر این بیماری جان می‌دهند که اکثریت قریب به اتفاق این موارد در آسیا (۶۰ درصد) و آفریقا (۳۶ درصد) رخ می‌دهد.
هند به تنهایی ۳۵ درصد از مرگ ومیر ناشی از هاری را به خود اختصاص داده که بیشتر از هر کشور دیگری است.
گزارش تازه موثرترین و به‌صرفه‌ترین شیوه مبارزه با هاری را واکسینه کردن سگ‌ها می‌داند.
هاری در ایران
در نقشه‌های گزارش "اتحاد جهانی علیه هاری" ایران جزو کشورهایی معرفی شده که مرگ و میر ناشی از هاری در آن سالانه بین ۲۰ تا ۹۰ نفر است. در این گزارش سرانه ابتلا به هاری در یکصدهزار نفر جمعیت در ایران بین ۰,۰۳۸ تا ۰,۱۹ عنوان شده است. آمار و ارقام ارائه‌شده از سوی مقام‌های بهداشتی ایران نشان می‌دهد تعداد ابتلا و مرگ و میر ناشی از هاری انگشت‌شمار است و به گفته آنها این بیماری در ایران تقریبا ریشه‌کن شده است. به گفته رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، سالانه میلیاردها ریال صرف پیشگیری از بیماری هاری در ایران می‌شود و "کمتر بیماری واگیر در کشور وجود دارد که به اندازه این بیماری برای آن هزینه شود".
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
علت مرگ نوزادان در بیمارستان ولی‌عصر 'قصور پزشکی' نبوده است

علی جعفریان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران می‌گوید بررسی‌ها نشان داده که مرگ چند نوزاد در بیمارستان ولی عصر واقع در مجتمع بیمارستانی امام خمینی تهران ناشی از قصور پزشکی نبوده است.
خبر درگذشت نه نوزاد در فاصله "دی تا اسفند ۹۳" در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان ولی عصر تهران، بیست و هفتم فروردین ۱۳۹۴ در روزنامه اعتماد منتشر شد.
این روزنامه از یکی از کارکنان بیمارستان که نامش را فاش نکرد نقل کرد که "تعداد نوزادان فوت شده بیش از نه مورد بوده" اما مقامات رسمی فوت نه نوزاد را تایید کرده‌اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت تعطیلی چند روزه بخش برای بررسی و بازگشایی مجدد آن انجام شده و هم بیمارستان و هم ستاد دانشگاه تمام موارد مرگ را بررسی کرده‌اند.
آقای جعفریان اضافه کرد اپیدمی‌های عفونی در بخش‌های ویژه یک موضوع شناخته شده است اما اطلاع‌رسانی رسانه‌ها بدون "انتقال کامل مطلب" بجای "اصلاح سیستم و اطلاع‌رسانی باعث از بین رفتن اعتماد جامعه به کادر درمانی شود."
او تاکید کرد انجام دادن تمام اقدامات لازم برای پیشگیری از این واقعه ضروری است اما حتی با رعایت تمام ملاحظات، گاهی به "دلیل ماهیت بیماری" چنین مواردی پیش می‌آید.
دانشگاه علوم پزشکی تهران چند روز پیش با صدور اطلاعیه‌ای توضیح داده بود بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان ولی عصر واقع در مجتمع بیمارستانی امام خمینی از جمله بخش‌های "مجهز و جدید" است از این رو موارد پیچیده از تمام شهر به آن ارجاع می‌شوند، بنابراین "بیش از ۶۰ درصد از زایمان‌های انجام شده در این بیمارستان جزء زایمان‌های پرخطر محسوب می‌شوند و این‌گونه زایمان‌ها معمولاً با درصد بالایی از مرگ و میر نوزاد همراه هستند."
این دانشگاه تاکید کرد مرگ و میر در این بخش مطابق "استانداردهای جهانی" بوده و در زمان مورد نظر هم "تفاوتی با آمار ماه‌های قبل نداشته است."
به گزارش این دانشگاه علت عفونت "یک میکروب واحد (آسینتوباکتر)" بوده و بخش مورد نظر پس از تعطیلی و "ضدعفونی" و "منفی شدن کلیه کشت‌ها و رفع کامل عفونت" بازگشایی شده است.
به گفته یکی از مسئولان بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان این بیمارستان از نه نوزادی که پیش از عید فوت کردند، "کشت خون سه نفر" از نظر ابتلا به عفونت بیمارستانی آسینتوباکتر مثبت بوده است.
آسینتوباکتر معمولا در خاک و آب وجود دارد و بندرت در انسان سالم ایجاد بیماری می‌کند.
اما این میکروب یکی از عوامل شناخته شده عفونت‌های بیمارستانی است، بخصوص عفونت‌های تنفسی و خونی، در کسانی که با دستگاه (ونتیلاتور) تنفس می‌کنند، در بخش مراقبت‌های ویژه که بیماران بدحال در آن بستری هستند یا در کسانی که مدت طولانی در بیمارستان بوده‌اند.
در چنین مواردی این میکروب معمولا به آنتی بیوتیک‌های رایج مقاومت نشان می‌دهد.
در گزارش روزنامه اعتماد آمده که "کمیته کنترل عفونت بیمارستان باید میزان عفونت آسینتوباکتر را باید بطور مستمر اندازه‌گیری می‌کرده اما چون کنترل مستمری نبوده، به دلیل استریل نبودن وسایل در اتاق عمل، استریل نبودن افراد یا رعایت نکردن شرایط استریل این عفونت به بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان منتقل شده است."
اما مسئولان بیمارستان و دانشگاه علوم پزشکی تهران مکررا این موضوع را تکذیب کرده و "قصوری را متوجه کمیته کنترل عفونت بیمارستان نمی‌دانند."
سال گذشته تحقیقی که در یک بیمارستان آموزشی دیگر در تهران، مرکز پزشکی کودکان، انجام شد نشان داد که "بهبود کیفیت کنترل عفونت در این بیمارستان ضروری به نظر می‌رسد."
به گفته حسین معصومی اصل مدیر کل نظارت بر امور درمان وزارت بهداشت "در ایران نظام دقیق ثبت عفونت وجود ندارد" اما بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهند "آمار عفونت‌های بیمارستانی در ایران بین ۱۰ تا ۱۵ درصد است."
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
داروی آزمایشی جدید ابولا را در میمون ها درمان کرد

دانشمندان در آمریکا می گویند که یک داروی آزمایشی جدید برای مقابله با ویروس مهلک ابولا به درمان میمون های مبتلا به این ویروس منجر شده است.
داروی "تی کی ام-ابولا-گینه" نوع ماکونا از این ویروس را هدف می گیرد که علت شیوع مرگبار اخیر در غرب آفریقا بود.
هر سه میمون تحت درمان در پایان دوره ۲۸ روزه معالجه خوب شده بودند؛ سه میمون درمان نشده ظرف نه روز مردند.
دانشمندان می گویند که موثر بودن این دارو در انسان هنوز ثابت نشده است.
در حال حاضر هیچ معالجه یا واکسن تثبیت شده ای برای درمان ابولا در انسان وجود ندارد.
توماس گایسبرت محقق در دانشگاه تگزاس و سرپرست مطالعه تازه که نتایج آن در نشریه نیچر چاپ شده گفت:‌ "این اولین مطالعه است که امکان محافظت از بدن پس از ابتلا به ویروس در مقابل شیوع را نشان می دهد."
انتظار می رود نتایج آزمایش انسانی با این دارو در نیمه دوم سال جاری مشخص شود.


انسداد ژن
آقای گایسبرت گفت که این دارو که توسط شرکت داروسازی تکمیرا تولید شده را می توان برای هدف گرفتن همه انواع ابولا تطبیق داد و امکان تولید آن در هشت هفته وجود دارد.
این دارو با مسدود کردن ژن های خاص که مانع تکثیر ویروس می شود کار می کند.
دوره تولید دو ماهه به طور قابل توجهی کوتاه تر از چند ماهی است که برای تولید یک داروی دیگر آزمایشی به نام زی مپ لازم است.
آن دارو هم در درمان میمون های مبتلا به نوع دیگری از ابولا - ویروسی متفاوت از آنچه باعث شیوع جاری شد - موثر واقع شد.
از ماه مارس ۲۰۱۴ تاکنون مرگ بیش از ۱۰ هزار و ۶۰۲ نفر در اثر ابولا در شش کشور - لیبریا، گینه، سیرالئون، نیجریه، آمریکا ومالی - گزارش شده است.
مجموع موارد ابتلا بیش از ۲۵ هزار و ۵۵۶ نفر بوده است.
این مرگبارترین اپیدمی ابولا از زمان کشف ویروس در سال ۱۹۷۶ بود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
مردم دنیا چقدر به خدمات جراحی مناسب دسترسی دارند؟

بیش از دو میلیارد نفر از مردم دنیا به اتاق عمل دسترسی ندارند و اگر معیارهایی مثل زمان مناسب، ظرفیت جراحی، بی‌خطر بودن و هزینه در نظر گرفته شود بیش از نیمی از مردم دنیا (۶۷ درصد، ۴.۸ میلیارد نفر) از خدمات جراحی و بیهوشی استاندارد محرومند.
این نتیجه تحقیقی جهانی است که نشریه پزشکی لنست درباره دسترسی مردم دنیا به جراحی در ۱۹۶ کشور دنیا انجام داده و منتشر کرده است.
نقشه‌ای که پژوهشگران این تحقیق از توزیع و دسترسی به خدمات جهانی در دنیا منتشر کرده‌اند نشان می‌دهد که افغانستان در زمره کشورهایی است که بیش از ۹۵ درصد جمعیت آن به خدمات جراحی دسترسی ندارند و در ایران نیز نزدیک به نیمی از جمعیت از امکان جراحی در زمان مناسب، با هزینه مناسب و با کیفیت مناسب محرومند.
توزیع خدمات جراحی در دنیا نامتوازن است، بیش از ۹۵ درصد مردم در جنوب آسیا، آفریقای مرکزی، آفریقای غربی و کشورهای جنوب صحرای آفریقا از خدمات جراحی محرومند در حالیکه در قاره اقیانوسیه (استرالیا و نیوزیلند)، آمریکای شمالی و اروپای غربی این رقم کمتر از پنج درصد است.



پژوهشگران این تحقیق اشاره می‌کنند که آمار آنها بیش از تحقیقات قبلی و بیش از برآورد سازمان بهداشت جهانی است، اما معتقدند در این تحقیق معیارهای بیشتری از جمله توان پرداخت هزینه جراحی در نظر گرفته شده و از طرف دیگر دسترسی به خدمات جراحی برای بیماری‌های مزمن، علاوه بر موارد اورژانس در نظر گرفته شده است.
بر این اساس و با در نظر گرفتن چهار معیار (زمان مناسب، ظرفیت جراحی، بی‌خطر بودن و هزینه)، نبود راه مناسب یا آمبولانس، ناامنی یا جنگ، کمبود جراح و متخصص بیهوشی و کادر آموزش دیده اتاق عمل و نبود تکنولوژی و امکانات لازم برای فعال نگهداشتن ۲۴ ساعته اتاق عمل، همگی باعث می‌شود که حتی در صورت وجود بالقوه امکان جراحی، بسیاری بالفعل از آن محروم شوند.
علاوه بر این، هزینه جراحی که در شمار بالاترین هزینه‌های خدمات درمانی است، اقشار کم درآمد را از خدمات جراحی دور نگه می‌دارد، این افراد مجبور هستند به خدمات دولتی کم‌هزینه یا رایگان اتکا کنند و همین ممکن است آنها را از دسترسی به خدمات جراحی در زمان مناسب محروم کند.
از طرف دیگر جراحی گاه هزینه‌ای کمرشکن بر دوش خانواده‌ها می‌گذارد و آنها را به ورطه فقر می‌کشاند و در چنین مواردی هم نمی‌توان جراحی را در دسترس این افراد تلقی کرد.
این تحقیق، نبود مطلق امکانات جراحی برای مردم کشورهای کم درآمد یا با درآمد متوسط را "بحران" تلقی کرده و دسترسی به این خدمات را لازمه گسترش خدمات بهداشتی و درمانی در تمام دنیا دانسته است.
در طبقه بندی بانک جهانی، ایران در رده کشورهای با درآمد متوسط-کم (Lower-middle-income) و افغانستان در رده کشورهای کم درآمد است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
پرینت سه بعدی نای مصنوعی، جان سه کودک را نجات داد

پرینت سه بعدی نای، جان سه کودک را از خطر مرگ نجات داد و حالا آنها می‌توانند با کمک این نای مصنوعی به راحتی نفس بکشند.
بر اساس گزارشی که از این تحقیق در مجله "ساینس ترانسلیشنال مدیسن" منتشر شده این وسیله که برای هر کدام از بیماران جداگانه ساخته شده مثل بسیاری از محصولات سه بعدی از ماده‌ای ساخته شده که همراه با رشد کودک تغییر شکل می‌دهد و بزرگ‌تر می‌شود.
تعداد کودکانی که در این طرح مطالعاتی مشارکت داشتند چندان زیاد نبود و به همین خاطر نمی‌توان تایید کرد این وسیله برای همه کسانی که با این مشکل روبرو هستند کار خواهد کرد.
محققان بیمارستان کودکان دانشگاه میشیگان می‌گویند با این وجود این آزمایش نشان می‌دهد ابزار ساخته شده می‌تواند برای موارد بیماری لاعلاج امیدبخش باشد.
از هر ۲ هزار کودک یک نفر به ضعف و ناکارآمدی نای مبتلا است. نای وظیفه انتقال هوا به ریه‌ها را به عهده دارد.
شانس زنده ماندن این افراد معمولا کم است اما اگر تا سه سالگی دوام بیاورند احتمال این که نای‌شان قوی‌تر شود و بتوانند راحت نفس بکشند زیاد است.
کایبا گیونفریدو یکی از این کودکان وقتی سه ماهه بود با این مشکل مواجه شد. او وضعیت دشواری داشت و به خاطر اینکه بدنش نمی‌توانست اکسیژن کافی بگیرد می‌بایست تحت مراقب ویژه قرار می‌گرفت.
پس از اینکه پزشکان تایید کردند تنها شانس او استفاده از این ابزار است والدینش او را برای شرکت در این طرح آزمایشی داوطلب کردند و در جریان آن یک ابزار کمکی برایش تولید شد تا به تنفسش کمک کند.
دکتر گلن گرین رئیس این تیم تحقیقاتی این مورد حرکتی پیشگامانه توصیف می‌کند. پژوهشگران می‌گویند کایبا حالا "یک بچه پر جوش و خروش سه ساله است که به مدرسه آمادگی می‌رود و آینده روشنی دارد.
مادر کایبا می‌گوید اولین بار که او در بیمارستان بستری شد دکترها به ما گفتند نمی‌تواند از پسش بربیاید. "این موضوع که بچه ما اولین کسی بود که قرار بود با استفاده از این ابزار درمان شود خیلی ترسناک بود اما چاره دیگری نداشتیم."
حالا این گروه تحقیقاتی عمل مشابهی را روی دو کودک دیگر هم که از همین بیماری رنج می‌بردند انجام داده است. حال هر دوی این کودکان خوب توصیف شده است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
شکایت از پزشکان و جراحان در ایران چقدر رایج است؟


صدور حکم زندان برای سه جراح در اصفهان به اتهام قصور پزشکی اعتراض جامعه جراحان ایران را برانگیخته و باعث در گرفتن بحثی حقوقی بین قانونگذاران و پزشکان شده است.
بر اساس ماده ۶۱۶ قانون تعزیرات حکومتی، مرگ بیمار در اثر بی‌احتیاطی یا بی‌مبالاتی یا انجام کاری که پزشک یا جراح در آن مهارت کافی نداشته باشد، قتل غیر عمد محسوب می‌شود و در صورت شکایت اولیای دم، یک تا سه سال حبس و پرداخت دیه به بازماندگان بیمار را در پی خواهد داشت.
رضایتنامه‌ای که پیش از جراحی از بیمار یا خانواده او گرفته می‌شود مانع از اجرای این حکم نمی‌شود.
به گفته عباس علی جوادی، رئیس سازمان نظام پزشکی استان اصفهان، "این قانون در سال ۱۳۹۲ تصویب شده و بر اساس آن مجازات قتل غیرعمد، یک تا سه سال زندان است و برای جراحی که بیمارش در حین جراحی فوت ‌کند و مقصر شناخته ‌شود نیز صادق است."
"این قانون درگذشته نیز وجود داشته است، اما برای آن مجازا‌ت‌های جایگزین مانند لغو جواز مطب یا پرداخت وجه نقد به نفع دولت در نظر گرفته می‌شد."
اما بر اساس تغییری که در ماده ۶۸ قانون مجازات اسلامی اعمال شده، برای مواردی که بیش از دو سال حبس داشته باشد جایگزین کردن مجازات منوط به رضایت شاکی شده است.
جراحان و پزشکان معتقدند که مشروط کردن مجازات به رضایت شاکی پای افراد واسطه و وکلا را به این پرونده‌ها باز می‌کند که باعث پیچیدگی زیاد آنها شده و در نهایت جراح را به احتیاط بیش از حد برای اقدام به جراحی وادار می‌کند. آنها همچنین معتقدند که این قانون دست قضات را هم بسته است.
جراحان استدلال می‌کنند که مجازات زندان باعث می‌شود جرات جراحان کم شود و در مواردی که احتمال نجات جان بیمار کم است خطر نکنند.
آنها همچنین به اینکه بحث مرگ در حین خدمات پزشکی معادل هر نوع قتل غیر عمد در نظر گرفته شود اعتراض دارند. آنها معتقدند جراح برای درمان یا نجات جان بیمار عمل جراحی انجام می‌دهد و معادل دانستن عمل او مثلا با کارفرمایی که ایمنی کافی را برای کارگرش فراهم نکرده یا عامل تصادفی که منجر به فوت شده قیاس مع‌الفارق است.
عوض حیدرپور، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران می‌گوید: "اگر برای بیمار طی درمان عارضه‌ای ایجاد یا به مرگ منجر شود هیچ کس بیشتر از پزشک ناراحت نمی‌شود و هیچ پزشکی بدنبال آسیب‌زدن به بیمار نیست و اگر یک بیمار به خاطر سن و سال یا وضعیت وخیم بیماری، درمان برایش پاسخ‌گو نیست، دیگر پزشک مقصر نخواهد بود."
"برای یک پزشک قاصر مجازات سنگینی از جمله پرداخت دیه و محروم شدن از طبابت و حتی گذراندن دوره‌های بازآموزی در نظر گرفته شده است و دیگر نیازی به حکم زندان برای این دسته از پزشکان نیست."
جراحان و پزشکان از مجلس می‌خواهند که با اصلاح قانون، شرایط را برای کار آنها تسهیل کند و از زندانی شدن فردی که قصدش درمان یا نجات جان بیمار بوده جلوگیری کند.
اما از طرف دیگر، گروهی از حقوق‌دانان و قانونگذاران معتقدند که نمی‌توان برای پزشکان و جراحان استثنا گذاشت و قانون باید همه را به یک چشم نگاه کند.
حسن رحیمی، دادستان اصفهان می‌گوید که همه در برابر قانون یکسان هستند و در صدور حکم مجرمیت یا زندان، پزشک با غیرپزشک تفاوتی ندارند. او تغییر در ماده ۶۱۶ قانون مجازات اسلامی را "مسئله خاص یا غیرمعمولی" نمی‌داند و می‌گوید "در گذشته نیز قانون به صورت یکپارچه با پزشکان متخلف برخورد می‌کرده و این مسئله تازه یا جدیدی برای جامعه پزشکی محسوب نمی‌شود."
تشخیص قصور پزشکی همچون سابق به عهده سازمان نظام پزشکی است، اما به عقیده آقای رحیمی،"تعیین حکم از جمله وظایف اصلی نظام پزشکی محسوب نمی‌شود و این نهاد قانونی تنها مجاز به بررسی تخلفات پزشکی پزشکان زیر مجموعه نظام پزشکی است."
محمدعلی اسفنانی سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس هم معتقد است: "در بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی، مجازات حبس برای پزشکانی که بر اثر بی‌احتیاطی و بی‌مبالاتی قصور انجام داده‌اند صادر شده و قانون مجازات اسلامی نقصی ندارد."
"طبق این قانون، جراحی که مقررات را رعایت، احتیاط را مبنای کار قرار داده و نظامات دولتی را عمل نماید اگر هم باعث مرگ بیماری شود کسی نمی‌تواند آن پزشک را مجازات کند چون تقصیری نداشته است."
"جراحان می گویند که پزشک یا جراح چه تقصیر داشته باشد چه مقصر نباشد نباید مجازات حبس برای آن پزشک در نظر گرفته شود، چرا که کار پزشکی پر دردسر و حرفه‌ای مقدس است و جایگاه رفیعی دارد، اما این دیدگاه به هیچ عنوان با منطق حقوقی سازگاری ندارد."
"از آنجایی که کار جراحی و پزشکی با جان مردم سر و کار دارد و نمی‌توان با بی‌احتیاطی و بی‌مبالاتی آمار مرگ و میر ناشی از جراحی‌ها را بالا برد بنابراین سخت‌گیری قانونی لازم و ضروری است."
البته آقای اسفنانی با حبس جراحان و پزشکان موافق نیست و می‌گوید که قرار است در این قانون "بازنگری" شود تا "در صورت امکان" مجازات حبس برای جراحان و پزشکان حذف شود.
برخی مقامات قوه قضاییه نیز معتقدند که نبود محکومیت‌هایی مثل زندان باعث می‌شود "برخی از پزشکان متخلف از اینکه عمل یا قصوری را انجام داده اند، هیچ واهمه‌ای نداشته باشند."
حسین معتمدنیا، سرپرست دادسرای رسیدگی به جرایم ویژه بهداشتی و پزشکی و درمانی و دارویی تهران گفته است: "اعمال مجازات‌های تکمیلی و عمومی جهت احقاق حقوق عمومی و پیشگیری از جرم و تجری برخی از افراد شاغل در حرفه‌های مرتبط با پزشکی، لازم و ضروری است."
آقای معتمدنیا معتقد است که مجازات تعزیری برای مرتکب جرم غیرعمدی، "عامل اساسی برای بازدارندگی و پیشگیری از وقوع جرایم مشابه محسوب می‌شود" و مجازاتهایی مثل پرداخت دیه یا لغو جواز طبابت، "مجازات بازدارنده به معنای خاص نیست" و باید "قانون توانمند و مقتدری درباره پیشگیری از وقوع جرایم در امور پزشکی وجود داشته باشد."


شکایت‌های مردم از پزشکان
رسیدگی انتظامی به تخلفات صنفی و حرفه‌ای شاغلان حرف پزشکی و اظهارنظر کارشناسی در مورد جرائم پزشکی به عنوان مرجع رسمی به دادگاهها و دادسراها از وظایف سازمان نظام پزشکی ایران است.
به گزارش این سازمان، "در ده سال گذشته حدود یک دهم درصد اقدامات درمانی در ایران با شکایت همراه بوده (کل شکایتهای ثبت شده در نظام پزشکی و دادسراهای عمومی) که تقریبا یک سی‌ام دیگر کشورهای دنیاست (سه درصد)."
بیشترین شکایت بیماران از عوارض درمان بوده (۶۲ درصد موارد) و موارد رفتاری (۱۱ درصد)، شکایت به علت هزینه بیشتر از ده درصد موارد را هم تشکیل نمی‌دهد.
با این حال بررسی شکایت‌های انجام شده نشان می دهد که "میزان دیه، وکلای جوان جویای کار، شرکت های بیمه بازرگانی با نیت اجبار در بیمه کردن پزشکان، کادر پزشــکی جویای کار و بعضا بدون در آمد شغلی مناسب در ترغیب و تشویق بیماران به طرح شکایت تا میزان زیادی نقش دارند."
به گزارش نظام پزشکی طرح دعوی علیه پزشکان باعث می‌شود ۶۰ درصد این پزشکان از پذیرش بیماران پرخطر خودداری کنند.
در بیماران بستری ۷۵ درصد شکایت‌ها مربوط به رشــته های جراحی است که دربین آنها به ترتیب زنان و زایمان، جراحی عمومی، وارتوپدی بیشترین شکایت را بخود اختصاص داده‌اند.
در بیماران سرپایی بیشترین شکایت مربوط به پزشکان عمومی (۱۳ درصد)، دندانپزشکان (۱۱ درصد)، متخصصان رشته‌های جراحی (۲۸ درصد) و متخصصان رشته‌های غیر جراحی (۱۳ درصد) است. هشت درصد شکایت‌ها هم از پاراکلینیک‌ها بوده است.
بر اساس این گزارش، بیشترین شکایت بیماران بستری و سرپایی از متخصصان زنان و زایمان بوده است در حالی که این متخصصان فقط ۳.۲ درصد پزشکان را تشکیل می‌دهند.
"حدود یک سوم شاکیان (۲۶ درصد) در مصاحبه اولیه و بادادن اطلاعات کافی از طرف دادیاران محترم در رابطه با بیماری و اقدامات درمانی انجام شده از شکایت صرفنظر نموده‌اند. این آمار اولیه بیانگر این نکته است که یکی از علل مهم شکایت از جامعه پزشکی عدم اطلاع کافی بیماران از بیماری، نحوه درمان، عوارض احتمالی اقدامات درمانی است."
بیشتر محکومیت ها بر اساس آمار نظام پزشکی متعلق به پزشکان عمومی (۲۳ درصد)، دندان پزشکی (۱۴ درصد)، زنان و زایمان (۱۰ درصد)، جراحی عمومی (۱۰درصد) و ارتوپدی (۶ درصد) بوده است.
در مجموع از ۱۷۶۱ پرونده تشکیل شده در هیئت ها بدوی در سراسر ایران در سال ۹۲، در ۵۸ درصد موارد حکم برائت صادر شده و ۴۲ درصد پرونده ها منجر به صدور حکم محکومیت شده است.


تاثیر طرح شکایت علیه پزشکان
کاهش اعتماد به نفس (۸۰ درصد موارد)
کاهش اعتماد به بیمار (۶۰ درصد موارد)
عدم پذیرش بیماران پرخطر (۶۰ درصد موارد)
اختلال تمرکز (۳۵ درصد موارد)
تمایل به محدودیت شــغل پزشکی (۳۵ درصد موارد)
محدودیت ارتباط با بیمار (۳۵ درصد موارد)
تمایل به افزایش مشاوره (۲۵ درصد موارد)
*منبع گزارش سازمان نظام پزشکی ایران
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
بیمارستان پروفسور سمیعی در چین


به‌پاس خدمات ارزنده علمی پروفسور سمیعی به جمهوری خلق چین، نشان شهروندی کلان‌شهر شینزن و نام‌گذاری مگا هاسپیتال ۱۶۰۰ تختخوابی چین به وی اعطا شد.
به گزارش پارسینه ، پروفسور مجید سمیعی به‌ عنوان شهروند افتخاری کلان‌شهر شینزن چین انتخاب شد. همچنین به‌ افتخار خدمات ارزنده علمی وی در تربیت صدها جراح مغز و اعصاب و معماری نوین علمی رشته جراحی مغز و اعصاب در چین، بیمارستان «مگا هاسپیتال جدید» این شهر با ۱۶۰۰ تختخواب که به‌زودی افتتاح می‌شود به نام وی و تحت عنوان «Professor Samii International Medical Center» نام‌گذاری شد.
بدین منظور، در مراسمی که فروردین ۹۴ با حضور مقامات رسمی، شورای شهر و شهردار شهر شینزن، نمایندگان مجلس و رئیس انجمن علمی جراحی مغز و اعصاب کشور چین در شهرداری شینزن برگزار شد، قرارداد جدید همکاری‌های علمی پروفسور سمیعی و مرکز بین‌المللی مغز و اعصاب هانوفر با کشور چین به امضا رسید.
خدمات علمی پروفسور سمیعی به کشور ۱.۳ میلیارد نفری چین، بالغ‌ بر سه دهه در جریان بوده و جراحان مغز و اعصاب به نام این کشور در دوره‌های مختلفی، افتخار شاگردی و همکاری با وی را داشته‌اند و دانشگاه‌های چین از جمله «Capital Medical University of Beijing»، پروفسور سمیعی را به‌ عنوان استاد دانشگاه خود انتخاب کرده‌اند.
همکاری علمی پروفسور مجید سمیعی با کشور چین بسیار چشم‌گیر بوده به‌ طوری که در سال ۲۰۰۷ بالاترین نشان علمی این کشور تحت عنوان «Chinees Friendship Award» توسط نخست‌ وزیر چین به وی اهدا شده است.
بر اساس این گزارش، در حال حاضر نیز ساخت مرکز بین‌المللی علوم مغز و اعصاب پکن تحت مدیریت پروفسور سمیعی در حال اجرا و پیگیری است و در یک سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. به اعتقاد پروفسور لین فن رئیس انجمن جراحی مغز و اعصاب چین، راه‌اندازی این مرکز تحول چشمگیری در خدمات آموزشی و تحقیقاتی حوزه علوم مغز و اعصاب خواهد داشت و کشور چین در زمینه درمان‌های پیشرفته جراحی مغز و اعصاب در دنیا خواهد درخشید.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
سرطان تخمدان با آزمایش خون 'زودتر شناسایی می‌شود'


تحقیق چهارده ساله‌ای که درباره سرطان تخمدان در بریتانیا انجام شده نشان می‌دهد که آزمایش خون برای اندازه‌گیری CA۱۲۵ (نوعی پروتئین که تومور تخمدان ترشح می‌کند) در تشخیص زودرس (غربالگری) سرطان تخمدان بسیار کارآمد است.
اندازه‌گیری این پروتئین در خون پس از ظهور علائم یا در صورت شک به سرطان تخمدان آزمایشی رایج است اما در این تحقیق، اندازه‌گیری CA۱۲۵ به طور مرتب برای ۴۶ هزار زن یائسه انجام شد و در صورت افزایش میزان آن در خون، بررسی‌های بیشتر از جمله سونوگرافی صورت گرفت.
این بیماریابی باعث شد ۸۶ درصد موارد سرطان تخمدان شناسایی شود که دو برابر بهتر از میزان تشخیص فعلی است.
البته باید در نظر داشت که افزایش CA۱۲۵ در خون در ۸۵ درصد موارد سرطان تخمدان اتفاق می‌افتد بنابراین این روش به تنهایی برای تشخیص تمام موارد کافی نیست.
نتایج این تحقیق باعث شده طرح غربالگری ملی سرطان تخمدان برای زنان بالای پنجاه سال در بریتانیا مطرح شود.
غربالگری سرطان تخمدان در کمتر کشوری در دنیا انجام می‌شود چون دلایل علمی کافی برای مفید بودن آن در دست نبود، اما این تحقیق شاید زمینه اجرای غربالگری ملی برای زنان بالای پنجاه سال را فراهم کند.
با این حال محققان می‌گویند که هنوز نمی‌توانند بگویند که آیا این تشخیص به قدر کافی زود بوده که باعث نجات جان بیمار شود یا نه. تاثیر این تشخیص زودرس بر نجات جان بیماران پاییز امسال روشن می‌شود.
سالانه حدود ۷۱۰۰ زن در بریتانیا با تشخیص سرطان تخمدان روبرو می شوند و هر سال ۴۲۰۰ زن به علت این بیماری جان خود را از دست می‌دهند.
این سرطان معمولا دیر تشخیص داده می شود، چون علائم اولیه آن مثل درد و فشار در لگن و شکم، نفخ دائمی (نه نفخی که گاهی هست و گاهی نیست) و زود سیر شدن در بسیاری بیماری‌های دیگر هم دیده می‌شود.
سرطان تخمدان معمولا در زنان بالای پنجاه سال دیده می‌شود و پس از سرطان‌های رحم و دهانه رحم، شایع‌ترین سرطان دستگاه تولید مثل زنان در دنیاست.
بر اساس تحقیقات موجود در ایران، شایعترین سرطان دستگاه تناسلی و تولید مثل زنان سرطان تخمدان است، اما آمارهای موجود نشان می‌دهند که شیوع این سرطان در ایران بسیار کمتر از اروپا و آمریکاست.
با این حال تحقیقات حاکی از آن است که آمار مرگ بر اثر سرطان تخمدان در ایران رو به افزایش است.
در ایران هم غربالگری سرطان تخمدان انجام نمی‌شود اما زنان بالای پنجاه سال می‌توانند از پزشک خود بخواهند برای آنها آزمایش CA۱۲۵ و سونوگرافی درخواست کند.
زنانی که دو مورد ابتلا به سرطان پستان یا تخمدان در سن کمتر از چهل در فامیل یک طرف (پدر یا مادر) داشته‌اند بهتر است این آزمایش‌ها را زودتر، از ۳۵ یا چهل سالگی شروع کنند و هر سال سه بار آن را انجام دهند.


برخی از مهمترین علائم سرطان تخمدان
درد و فشار در لگن و شکم و گاهی بزرگ شدن شکم
نفخ دائمی (نه نفخی که گاهی هست و گاهی نیست)
زود سیر شدن
بی‌اشتهایی
کمردرد
درد زیر شکم پس از رابطه جنسی
تغییر اجابت مزاج
تکرر ادرار
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
صفحه  صفحه 56 از 62:  « پیشین  1  ...  55  56  57  ...  61  62  پسین » 
علم و دانش

Medical News | اخبار پزشکی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA