انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
کامپیوتر
  
صفحه  صفحه 88 از 119:  « پیشین  1  ...  87  88  89  ...  118  119  پسین »

اخبار کامپیوتر و اینترنت و تکنولوژی


مرد

 
کدام کشورها سریع‌ترین اینترنت را دارند؟

ایسنا نوشت:شاید هنگام کار با اینترنت، کندی سرعت و اختلالات شبکه این سوال را در ذهن ایجاد کند که کدام کشورها بیشترین سرعت اینترنت را به کاربران خود ارائه می‌دهند.
به گزارش ایسنا، به تازگی برخی از شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت در ایران تا سرعت هشت مگابیت بر ثانیه به کاربران اینترنت واگذار می‌کنند،اما کدام کشورها در جهان بیشترین سرعت اینترنت را به کاربران خود ارائه می‌دهند؟
براساس اعلام موسسه آکامای تکنولوژی در سال 2014 بیشترین سرعت اینترنت در کره جنوبی و با متوسط سرعت 25.3 مگابیت بر ثانیه به ثبت رسیده که تقریبا 30 درصد بیشتر از متوسط سرعت اینترنت در هنگ کنگ دومین کشور حاضر در فهرست است.
میانگین سرعت اینترنت در هنگ کنگ در حال حاضر 16.3 مگابیت بر ثانیه اعلام شده است. همچنین متوسط سرعت اینترنت در کره جنوبی شش برابر متوسط سرعت اینترنت در جهان و بیش از دو برابر سرعت در آمریکاست که 11.5 مگابیت بر ثانیه اعلام شده است.
باید توجه داشت که در بررسی و رتبه‌بندی کشورها به لحاظ سرعت اینترنت متوسط سرعت در کل کشور ملاک است به طوریکه سرویس اینترنت 100 مگابیت بر ثانیه یک استاندارد متوسط در خانه‌های شهری کشور کره جنوبی است و این کشور به تازگی اینترنت یک گیگابیت (1000 مگابیت بر ثانیه) را در سطح کشور عرضه کرده که هزینه دریافت این سرویس 20 دلار در ماه است.
این سرعت تقریبا 263 برابر متوسط جهانی و 100 برابر متوسط سرعت اینترنت در آمریکا است. در جدول زیر متوسط سرعت اینترنت در کشورهایی که سریع‌ترین اینترنت را به کاربران ارائه می‌دهند، آمده است.


به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
اچ پی سری جدید نوت بوک تبدیل شدنی پاویلیون x360 را معرفی کرد

اچ‌پی از نوت بوک پاویلیون x360 خود که یک نسخه از نوت‌بوک‌های ویندوزی هیبریدی با قیمت مناسب است، رونمایی کرد. این نوت‌بوک در دو نسخه 11 و 13 اینچی عرضه می‌شود.



قیمت نسخه 11 اینچی نوت بوک جدید اچ‌پی 410 دلار است و به پردازنده پنتیوم N3700 و 4 گیگابایت رم مجهز است. البته در صورتی که 500 دلار بپردازید می‌توانید نو‌ت‌بوک خود را به یک پردازنده از سری Core M اینتل و البته حافظه 128 گیگابایتی SSD بروزرسانی کنید.
اما نسخه 13 اینچی Pavilion x360 به پردازنده اینتل Core i3 و حافظه ذخیره‌سازی 500 گیگابایتی مجهز است و 530 دلار قیمت دارد. همچنین خریداران می‌توانند از طریق وب‌سایت شرکت اچ‌پی مشخصات نوت‌بوک مورد نظر خود را تعیین کنند.
همانطور که احتمالا حدس زده‌اید و از نام این مدل هم پیدا است، نمایشگر این نوت‌بوک به صورت 360 درجه می‌چرخد و امکان استفاده از نوت‌بوک را در موقعیت‌ها و حالت‌های مختلف فراهم می‌سازد. اچ‌پی این مدل‌ها را با نمایشگرهای قابل انتخاب اچ‌دی یا فول اچ‌دی عرضه می‌کند و هر دو مدل از فناوری صدای Bang & Olufsen بهره می‌برند. اگر از علاقه‌مندان لپ‌تاپ‌های ایسوس باشید احتمالا با کیفیت صدای فناوری Bang & Olufsen آشنایی دارید. این نوت‌بوک‌ها در رنگ‌های مختلف از جمله قرمز، نقره‌ای، بنفش و سبز روانه بازار خواهند شد.
هر دو مدل از اردیبهشت در سایت اچ‌پی به فروش می‌رسند و از 31 خرداد نیز در بازارهای مختلف برای خرده‌فروشی در دسترس خواهند بود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
گوگل سرویس بی‌ سیم Project Fi را رسما راه‌ اندازی کرد

در روزهای گذشته اخبار متعددی در خصوص راه‌اندازی سرویس ارتباط بی‌سیم از سوی گوگل منتشر شده بود، حال این کمپانی رسما سرویس خود را با عنوان project Fi راه‌اندازی کرده است. این سرویس در حال حاضر فقط برای کاربران نکسوس 6 در دسترس است.



گوگل سرویس بی‌سیم ارتباطی خود را رسما راه‌اندازی کرد. این سرویس با عنوان Project Fi در اختیار کاربرانی قرار گرفته که از گوشی‌های‌هوشمند نکسوس 6 این کمپانی تحت شبکه‌های مخابراتی اسپرینت و تی-موبایل استفاده می‌کنند.
با استفاده از پروژه‌ی Fi گوگل می‌توان بین انواع شبکه‌های بی‌سیم، هات‌اسپات و شبکه‌ی 4G LTE سوئیچ کرد. استفاده از این سرویس در هر لحظه شما را به بهترین شبکه‌ی ارتباطی ممکن متصل می‌کند.
گوگل همچنین مبلغ اشتراک در این سرویس را نیز مشخص کرده است. کاربران در صورت نیاز می‌توانند با پرداخت 20 دلار در هر ماه از قابلیت‌هایی نظیر برقراری تماس‌های صوتی، پیام‌رسانی، پشتیبانی بین‌المللی و همچنین اتصال به شبکه‌ی بی‌سیم استفاده کنند.
غول جستجو برای استفاده از این سرویس مبلغ پایه‌ای را در نظر گرفته است و می‌توان از این سرویس در 120 کشور جهان استفاده کرد. برای استفاده از اشتراک یک، دو و سه گیگابایت به ترتیب 10، 20 و 30 دلار باید پرداخت کرد.
در صورتی که جزو افرادی هستید که تمام ظرفیت حجمی خود را استفاده نمی‌کنید، باید بدانید که در صورت استفاده نکردن، مبلغ مربوط به ترافیک باقی مانده به کاربر بازگردانده می‌شود. برای مثال در صورتی که 1.5 گیگابایت از ترافیک مربوط به بسته 3 گیگابایتی باقی مانده باشد، 15 دلار به فرد مورد نظر باز گردانده می‌شود.
این قابلیت را می‌توان ویژگی منحصر به فردی برای سرویس گوگل خواند که می‌تواند کاربران زیادی را به سمت و سوی خود جلب کند.


لینک دانلود

به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
تولد ۱۰ سالگی یوتیوب در سایه رقابت جدی با فیس‌بوک

یوتیوب در حالی ۱۰ ساله شد که فیس‌بوک با سرعت در حال جا افتادن به عنوان یک پلت‌فرم تماشای ویدیو است. کاربران فیس‌بوک در روز ۴ میلیارد ویدیو در این شبکه اجتماعی می‌بینند.



وب‌سایت یوتیوب روز پنج‌شنبه (۲۳ آوریل/ ۳ اردیبهشت) ۱۰ ساله شد. ده سال پیش در همین روز اولین ویدیو با عنوان "من در باغ‌وحش" بر روی این وب‌سایت که در آن زمان هنوز متعلق به کمپانی گوگل نبود قرار گرفت. حال ۱۰ سال پس از آن تاریخ، فیس‌بوک در حال تبدیل شدن به رقیبی جدی یوتیوب شده است.
به گزارش رویترز٬فیس‌بوک روز چهارشنبه اعلام کرد که کاربران‌اش در روز چهار میلیارد ویدیو بر این شبکه اجتماعی نگاه می‌کنند. این رقم در مقایسه با ماه ژانویه امسال (سه ماه پیش از این) رشد قابل توجهی داشته است. در ماه ژانویه، سه میلیارد ویدیو در روز تماشا می‌شده است و این آمار در ماه سپتامبر گذشته یک میلیارد ویدیو در روز بوده است.
این آمار کافی بود تا بازار بورس را برای فیس‌بوک تکان دهد. تقریبا تمامی تحلیل‌گران بازار تکنولوژی‌های نوین اعتقاد دارند که تبلیغات روی ویدیو می‌تواند بهترین محل رشد درآمد فیس‌بوک تلقی شود.
درباره یوتیوب پیش از این گفته شده بود که آن‌چه یوتیوب را برای صنعت تبلیغات در جهان وسوسه‌انگیز می‌کند، درآمدهای حاصل از آگهی‌ها در جهان آنلاین است.
تنها در کشوری مثل آلمان سرمایه‌گذاری در تبلیغات در حوزه‌ی تصاویر متحرک ویژه‌ی بخش آنلاین، بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱ از ۱۷ میلیون یورو به ۱۹۵ میلیون یورو رسیده است.
آمار مربوط به ویدیو در فیس‌بوک در حالی منتشر می‌شود که کمپانی گوگل از ژانویه ۲۰۱۲ که اعلام کرد میزان مشاهده ویدیو در یوتیوب به چهار میلیارد در روز رسیده است٬ هنوز آمار جدیدی اعلام نکرده است.
با این‌همه بر اساس ارزیابی‌ها میزان تماشای ویدیو در یوتیوب تا پایان سال به ۹/ ۷ میلیارد خواهد رسید.
این آمار اگرچه تفاوت زیادی را نسبت به آمار تماشای ویدیو در فیس‌بوک نشان می‌دهد اما مربوط به ۱۰ سالگی یوتیوب است. فیس‌بوک در این زمینه هنوز بسیار جوان است و با این‌همه رشد نویدبخشی داشته است.
تحلیل‌گران نه تنها از پیشی‌گرفتن قریب‌الوقوع فیس‌بوک از یوتیوب سخن می‌گویند که یکی از عوامل دخیل در این امر را استفاده کاربران از گوشی‌های هوشمند می‌دانند.
بیش از ۷۵ درصد ویدیوها در فیس‌بوک از طریق گوشی‌های هوشمند تماشا شده است٬ و این رقم با افزایش استفاده افراد از گوشی‌های هوشمند احتمالأ بیشتر خواهد شد..
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
گزارش مالی مایکروسافت در سه ماهه اول 2015: سود 4.98 میلیارد دلاری از 21.7 میلیارد دلار درآمد

مایکروسافت گزارش مالی سه‌ماهه‌ی اول سال 2015 را منتشر کرد. براین اساس این کمپانی در فصل اول سال 2015 موفق شده تا درآمد 21.7 میلیارد دلاری را کسب کند که از این درآمد، 4.98 میلیارد دلار سود خالص عاید ردموندی‌ها شده است.
براساس اطلاعات منتشر شده توسط مایکروسافت، این کمپانی موفق شده در سه‌ماهه‌ی اول سال جاری میلادی درآمدی 21.7 میلیارد دلاری را به بدست آورد که 4.98 میلیارد دلار سود خالص را شامل می‌شود. درآمد مایکروسافت در مقایسه با مدت مشابه سال 2014 افزایشی 6 درصدی را به خود می‌بیند، در حالی که سود کسب شده توسط این کمپانی 12 درصد کاهش داشته است. مایکروسافت به این نکته اشاره کرده که 190 میلیون دلار از هزینه‌های این کمپانی مربوط به بازسازی نوکیا و ادغام آن در کمپانی بوده است.
سه‌ماهه‌ی اول 2015 را باید سومین فصل از فروش سرفیس پرو 3 این کمپانی خواند که همچنان آثاری از کاهش در آن هویدا نیست. ردموندی‌ها از طریق فروش سرفیس‌های خود درآمدی 713 میلیون دلاری را کسب کرده‌‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان از افزایشی 44 درصدی دارد. مایکروسافت آمار فروش مربوط به سرفیس‌های خود را به تفکیک منتشر نمی‌کند، اما با توجه به افزایش درآمد این کمپانی می‌توان چنین نتیجه گرفت که این محصول هیبریدی به جامعه‌ی کاربران مایکروسافت می‌افزاید.



در حوزه‌ی بازی، مایکروسافت تعداد کنسول‌های ایکس باکس وان به فروش رفته در سه ماهه‌ی اول 2015 را مشخص نکرده است. این کمپانی همچنین آمار مربوط به فروش ایکس باکس 360 و وان را با جزئیات اعلام نکرده، از این رو نمی‌توان در خصوص وضعیت این کمپانی پس از فصل تعطیلات اظهار نظر کرد. براساس اطلاعات منتشر شده توسط مایکروسافت، درآمد حاصل از فروش پلتفرم ایکس‌باکس در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 24 درصد کاهش یافته است. با توجه به آمار منتشر شده توسط NPD در آمریکا می‌توان به جرات گفت که سونی موفق شده به استثنا چند ماه، مایکروسافت را در زمینه‌ی فروش کنسول پشت سر بگذارد. مایکروسافت قیمت ایکس باکس وان را با حدف کینکت به 349 دلار کاهش داد، اما این سیاست نیز نتوانست آنچنان در فروش کنسول ردموندی‌ها تاثیر گذار باشد.
مایکروسافت به این نکته اشاره کرده که تا انتشار نسخه‌ی نهایی ویندوز 10 برای موبایل در انتهای سال جاری میلادی پرچمداری را روانه‌ی بازار نکرده و فقط به عرضه‌ی شماری از گوشی‌های‌هوشمند ویندوزی پایین رده اکتفا خواهد کرد. این کمپانی موفق شده در فصل اول سال جاری 8.6 میلیون دستگاه لومیا به فروش برساند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان از افزایشی 18 درصدی دارد. ضمنا باید به کاهش 16 درصدی درآمد حاصل از گوشی‌های‌هوشمند ویندوزفون اشاره کرد.
مایکروسافت هم اکنون در تلاش است تا نسخه‌ی نهایی ویندوز 10 را روانه‌ی بازار کند. درآمد این کمپانی از راه تولیدکنندگان پی‌سی‌های مبتنی بر ویندوز 22 درصد کاهش یافته است. این کاهش در ادامه‌ی نزول درآمد این کمپانی در فصل تعطیلات است. بخشی از این کاهش را باید در اثر افول فروش پی‌سی و رکود در این بازار خواند. البته آفیس مجموعه‌ای با شرایط متفاوت برای مایکروسافت است. هر چند درآمد تجاری آفیس برای مایکروسافت رو به افزایش بود، اما درآمد ردموندی‌ها از سوی مشتریان آفیس در اثر مهاجرت آن‌ها به آفیس 365 به میزان 41 درصد کاهش یافته است. در مقابل کاربران آفیس 365 مایکروسافت به 12.4 میلیون مشترک افزایش یافته‌اند و درآمد بخش سرویس‌های ابری این شرکت افزایش یافته است.
مایکروسافت در حوزه‌ی ارائه‌ی سرویس‌های ابری رشد خوبی را به خود دیده است. درآمد مایکروسافت از سرویس‌های ابری به واسطه‌ی آفیس 365، آژور و سرویس‌های CRM پویا 106 درصد افزایش یافته است. این رشد برای مایکروسافت بسیار بزرگ است و می‌توان آن را تاییدی بر سیاست‌های ساتیا نادلا خواند که برای تمرکز بیشتر روی سرویس‌های ابری و موبایل تاکید می‌کند. ساتیا نادلا با اشاره به برگزاری کنفرانس بیلد در هفته‌ی آتی، وعده‌ی معرفی محصولات جدیدی را داد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
گزارش مالی گوگل در سه ماهه‌ی اول ۲۰۱۵: سود ۴.۴۵ میلیارد دلاری از درآمد ۱۷.۳ میلیارد دلار

گوگل گزارش مالی سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۵ خود را منتشر کرد که هر چند اعداد و ارقام مربوط به سود و درآمدِ غول جستجوگر اینترتی دنیا کمتر از پیش‌بینی وال استریت رقم خورده، اما هر دو رشد داشته‌اند.



گوگل در فصل اول سال ۲۰۱۵ موفق به کسب درآمد ۱۷.۳ میلیارد دلاری شده که ۱۷ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است. سود عملیاتی این شرکت نیز به رقم ۴.۴۵ میلیارد دلار رسیده که آن هم نسبت به سال گذشته رشد ۲۶ درصدی را تجربه کرده است. تحلیل‌گران وال‌استریت درآمد ۱۷.۵ میلیارد دلاری را برای گوگل پیش‌بینی کرده بودند که اختلاف کمی نسبت به درآمد واقعی این شرکت دارد. سهام‌داران گوگل بابت هر سهم خود ۶.۵۷ دلار سود دریافت می‌کنند که آن هم کمی پایین‌تر از سود پیش‌بینی‌ شده‌ی ۶.۶۱ دلار است.
همچون گذشته بیشترین درآمد گوگل از بخش تجارت تبلیغات این شرکت است. درآمد بخش تبلیغات کلیکی گوگل در وب‌سایت‌های دیگر ۱۳ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته اما بخش تبلیغات کلیکی داخل موتور جستجوی گوگل ۱۳ درصد کاهش داشته است. دلیل این موضوع نیز گرایش کاربران به مرور وب از طریق ابزارهای موبایل است که گوگل نمی‌تواند مشتریان خود را برای تبلیغ در ترافیک موبایل به اندازه‌ی ترافیک وب شارژ کند.
در جلسه‌ی ارائه گزارش مالی گوگل، امید کردستانی - مدیر ارشد کسب و کار گوگل به اهمیت اپلیکیشن‌های موبایل و پلتفرم اندروید برای گوگل و کاربران اشاره کرد و در باره‌ی پتانسیل درآمدزایی از میلیون‌ها کاربر با ارزش موبایل گفت.
۲۳ درصد از درآمد گوگل در فصل اول سال ۲۰۱۵ از طریق گوگل پلی بدست آمده است. گوگل در قسمت پرسش و پاسخ نیز اعلام کرد که بخش نکسوس این شرکت به خوبی قبل عمل نکرده و احتمالا دلیل این موضوع نیز کاهش تقاضا برای بازار تبلت‌ها است. این کمپانی همچنین اشاره کرده که موجودی نکسوس ۶ به خوبی تامین نشده است و گوگل نتوانسته نیاز بازار را پوشش دهد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
ایسر سری لپ تاپ های Aspire V 15, Aspire E و Aspire ES را رونمایی کرد

ایسر امروز از سری لپ‌تاپ‌های جدید خود برای سال ۲۰۱۵ رونمایی کرد. این لپ‌تاپ‌ها شامل نوت‌بوک جدید Aspire V 15، سری Aspire E و سری Aspire ES است. تمامی لپ‌تاپ‌های جدید دارای سیستم عامل ویندوز 8.1 و قابل ارتقا به ویندوز 10 هستند.
لپ‌تاپ‌ Aspire V 15 دارای پوشش آلومینیومی است که به لطف وجود تکنولوژی پیشرفته‌ی نانو ایسر، ظاهری لوکس و محکم را به ارمغان آورده است. فلز نقره‌ای رنگ موجود در این لپ‌تاپ جلوه‌ای خاص به آن بخشیده و ظاهر زیبای خود را از لپ‌تاپ Aspire V Nitro به ارث برده است.



این لپ‌تاپ دارای نور پس زمینه‌ای در کیبود است که علاوه بر ارائه ظاهری مدرن، در محیط‌های کم نور نیز قابل استفاده ست. لپ‌تاپ‌ Aspire V 15 از مشخصات دارای نسل پنجم اینتل کُور processors2 و چیپ گرافیکی انویدیا جی‌فُورس 940M است، این لپ‌تاپ عملکردی بهتری را در پردازش‌های سنگین ارائه کرده و همچنین صفحه نمایش آن نیز در این عملکرد بی‌نقش نیست؛ حافظه رم ۱۶ گیگا بایتی، حافظه داخلی ۲ ترابایت یا ۱ ترابایت حافظه هیبریدی برای این لپ‌تاپ در نظر گرفته شده است. کاربران می‌توانند به لطف نمایشگر فول اچ‌دی آن تصاویر، ویدئوها و بازی‌هایی را بدون هیچ مشکلی در آن پخش کرده و لذت ببرند. از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به سیستم صوتی دالبی، دی‌وی‌دی رام به همراه پشتیبانی از M-Disc اشاره کرد. این مدل از ماه آگوست در آمریکای شمالی با قیمت ۵۹۹ دلار، اروپا و آفریقا در ماه جولای با قیمت ۶۹۹ یورو و در کشور چین از ماه ژوئن با قیمت ۳۹.۴۵ دلار عرضه خواهد شد.
لپ‌تاپ دوم مربوط به سری Aspire E است. این سری که شامل مدل‌های ارزان قیمت و تحت سیستم عامل ویندوز 8.1 هستند در سه مدل ۱۴، ۱۵.۶ و ۱۷.۳ اینچی عرضه خواهند شد. لپ‌تاپ‌هایی که از بدنه یکپارچه ساخته شده و از رنگ بندی متنوعی برخوردار هستند.



این سری مجهز به پردازنده‌های شرکت اینتل خواهند بود و از چیپ‌های گرافیکی شرکت Nvidia مدل GeForce 940M یا شرکت AMD مدل R8 و R6 استفاده خواهند کرد. همچنین پشتیبانی تا ۱۶ گیگابایت رم و ۲ ترابایت حافظه داخلی از نوع HDD و یک ترابایت حافظه از نوع SSD را دارا هستند. سری Aspire E از سریع‌ترین شبکه بی‌سیم 802.11ac بهره می‌برد که توسط فنّاوری Qualcomm MU EFX MU-MIMO تقویت می‌شود و امکان اتصال چندین کاربر به‌صورت همزمان به یک شبکه را می‌دهد. این سری همچنین از USB 3.0 بهره می‌برد که امکان انتقال فایل و شارژ سریع را به لپ‌تاپ می‌دهد. این سری تا ۳ ماه آینده روانه بازار خواهند شد و قیمت در نظر گرفته شده برای آنها از ۳۷۹دلار آغاز می‌شود.
سری Aspire ES که از طراحی منحنی شکل بهره‌مند شده‌اند، در ۵ اندازه صفحه نمایش از ۱۱.۶ تا ۱۷.۳ اینچ خواهند بود. لپ‌تاپ‌های این سری که از سوی ایسر، لقب لپ‌تاپ‌های همه کاره و فوق‌العاده ارزان قیمت را به خود اختصاص داده، بیشتر برای کارهای روزمره مانند وب‌گردی و آفیس طراحی و تولید شده‌اند.



سری Aspire ES میزبان نسل جدید پردازنده سلرون شرکت اینتل بوده و به ۸گیگابایت حافظه رم مجهز شده است. از دیگر مشخصات سخت‌افزاری این سری فوق ارزان قیمت می‌توان به برخورداری از ۱ ترابایت حافظه داخلی از نوع HDD و درایو نوری اشاره کرد. لپ‌تاپ‌های Aspire ES همزمان با سری Aspire E با قیمت پایه ۲۲۹ دلار روانه بازار خواهد شد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
یکه تازی عرصه‌ی فناوری به لطف با ارزش‌ترین کمپانی‌های جهان در این حوزه

اپل همچنان با داشتن بازار سرمایه‌ای در حدود 750 میلیارد دلار به‌عنوان با ارزش‌ترین کمپانی تاریخ تجارت و همچنین عرصه‌ی فناوری شناخته می‌شود. در این رقابت، گوگل و مایکروسافت در تلاشند تا با بالا بردن ارزش سهام خود، رتبه‌ی دوم را بدست آورند. گوگل با افزایشی 3.56 درصدی، ارزش خود را به بیش از 385.59 میلیارد دلار افزایش داده است. مایکروسافت نیز افزایشی 9.47 درصدی را تجربه کرده که در نتیجه‌ی آن ارزش ردموندی‌ها به 389.24 میلیارد دلار رسیده است. انتظار می‌رود ارزش سهام این دو کمپانی همچنان رو به صعود باشد که این موضوع بالا رفتن ارزش دو کمپانی را در پی دارد.
رقابت سه کمپانی اپل، گوگل و مایکروسافت در این زمینه تاریخ بلند بالایی دارد که در ادامه نگاهی گذرا به آن خواهیم داشت.
در تاریخ بیست و ششم می 2010، اپل موفق شد تا از نظر ارزش بازار سرمایه، مایکروسافت را پشت سر بگذارد. این کمپانی موفق شد تا با ارزش 227 میلیارد دلار، مایکروسافت را پشت سر بگذارد. کوپرتینویی‌ها موفق شده‌اند در طول پنج سال گذشته، ارزش بازار سرمایه‌ی خود را به بیش از سه برابر افزایش دهند. ارزش مایکروسافت نیز بیش از 71 درصد افزایش یافت.
اپل در روند صعودی، افزودن به ارزش بازار سرمایه‌ی خود، در 14 فوریه 2011 موفق شد به با ارزش‌ترین کمپانی عرصه‌ی فناوری تبدیل شود. این کمپانی در تاریخ مورد نظر ارزشی 330 میلیارد دلاری داشت. در همان زمان ارزش مایکروسافت 228 میلیارد دلار بود. ارزش کمپانی اپل در کمتر از یک سال به اندازه‌ی 30 درصد افزایش یافته بود.
هر دو کمپانی گوگل و مایکروسافت موفق شدند تا در نیمه‌ی دوم سال 2014 میلادی ارزش کمپانی خود را به بیش از 350 میلیارد دلار افزایش دهند. در هفدهم اکتبر 2014، مایکروسافت 351 میلیارد دلار و گوگل 352 میلیارد دلار ارزش داشتند.
در طول سالیان اخیر مایکروسافت با مشکلاتی دست به گریبان بوده که به مانع بزرگی برای افزایش سهام این کمپانی تبدیل شده است. حال دو غول دنیای فناوری پا به پای هم در حال رقابت هستند، هرچند اپل فاصله‌ی معنی داری را با هر دو کمپانی ایجاد کرده است.
نکته‌ای که در این خصوص بسیار جالب است، کسب رتبه‌ی با ارزش‌ترین کمپانی‌های جهان در عرصه‌ی تجارت توسط سه کمپانی فعال در عرصه‌ی فناوری است که رویکرد جهان را به روشنی نمایش می‌دهد. هر سه کمپانی اپل، مایکروسافت و گوگل کمپانی اکسون موبیل را که یک کمپانی نفتی است، پشت سر گذاشته‌اند. دیگر نفت و سایر صنایع در مقایسه با صنعت فناوری حرف اول را نمی‌زنند و این موضوع را باید زنگ خطری برای خود دانست، چراکه شماری از همسایگان کشورمان نیز در این حوزه سرمایه‌گذاری‌های کلانی می‌کنند که برای مثال می‌توان به جمهوری آذربایجان اشاره کرده که به لطف درآمد‌های کلان نفتی و در اختیار گرفتن سرمایه‌های هنگفت، سرمایه‌گذاری بسیار زیادی در حوزه‌ی فناوری انجام می‌دهد، بطوریکه نظر کارشناسان دنیای فناوری نیز به این موضوع جلب شده‌ است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
گزارش مالی اپل در سه ماهه اول 2015: 13.6 میلیارد دلار سود از درآمد 58 میلیارد دلاری

ساعاتی پیش اپل گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی اول سال 2015 را منتشر کرد. کوپرتینویی‌ها موفق شده‌اند در جریان فصل اول سال 2015 سودِ 13.6 میلیار دلاری را از درآمدی 58 میلیارد دلاری به‌ جیب بزنند. با کسب این سود، پول نقد اپل نیز به 193.5 میلیارد دلار رسید.
به بیان بهتر این کمپانی به ازای هر سهم خود 2.33 دلار به جیب زده است. در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، اپل شاهد رشد بوده است، این کمپانی در سه‌ماهه‌ی اول سال 2014 موفق به کسب سود 10.2 میلیارد دلاری از درآمد 45.6 میلیاردی شده بود.
حاشیه‌ی سود ناخالص اپل 40.8 درصد است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با حاشیه‌ی سود ناخالص 39.3 درصدی افزایش پیدا کرده است. 69 درصد از درآمد این کمپانی از طریق فروش محصولات در خارج از خاک آمریکا حاصل شده است. با احتساب سود کسب شده توسط این کمپانی باید به این نکته اشاره کرد که اپل در حاضر 193.5 میلیارد دلار پول نقد در اختیار دارد.
اپل همچنین در جریان کنفرانس مربوط به ارائه‌ی گزارش مالی خود، به این نکته اشاره کرد که مبلغ در نظر گرفته شده برای بازخرید سهام خود را از 90 میلیارد دلار به 140 میلیارد دلار افزایش داده است.



اپل در جریان سه‌ماهه‌ی اول سال 2015 موفق شده تا 61.2 میلیون دستگاه آیفون به فروش برساند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با 43.7 میلیون دستگاه رشد بسیار خوبی برای این کمپانی به شمار می‌رود. مک‌‌های اپل نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، شاهد رشد بوده‌اند، چراکه اپل موفق شده تا در سه‌ماهه‌ی اول 2015 بیش از 4.56 میلیون دستگاه مک به فروش برساند که در مقایسه با 4.1 میلیون دستگاه سال گذشته رشد کرده است. این در حالی است که بازار پی‌سی رشد چندانی نداشته است و بسیاری از کمپانی‌های تولیدکننده‌ی سخت‌افزار پی‌سی با کاهش تقاضا و فروش روبرو شده‌اند. روند کاهش فروش آیپد‌های اپل همچنان ادامه دارد، این کمپانی در فصل اول ۲۰۱۵ توانسته ۱۲.۶ میلیون دستگاه آیپد به فروش برساند، این در حالی است که سال گذشته، 16.35 میلیون دستگاه آیپد به فروش رسیده بود.



تیم کوک در جریان ارائه‌ی گزارش مالی اپل این چنین اظهار نظر کرد:

ما از فروش فوق‌العاده‌ی آیفون و مک و همچنین قدرت اپ‌استور به وجد آمده‌ایم. گزارش مربوط به سه‌ماهه‌ی اول 2015 را باید بهترین گزارش مالی فصل اول اپل در تاریخ این کمپانی خواند. در فصل اول 2015 ما شاهد مهارجت کاربران بیشتری برای استفاده از آیفون بودیم. انتظار داریم تا سه‌ماهه‌ی آتی را نیز با توجه به عرضه‌ی اپل واچ، بسیار خوب آغاز کنیم.

اپل انتظار دارد تا سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی را با در آمدی 46 تا 48 میلیارد دلاری به پایان ببرد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
کل اینترنت در چند صفحه جای می‌گیرد؟

محاسبات دانشجویان دانشگاه لستر در انگلیس نشان داد، چاپ کل اینترنت بر روی کاغذ نیازمند 136 میلیارد برگه A4 خواهد بود.
به گزارش سرویس علمی ایسنا، جورج هاروود و اوانجلین واکر از دانشگاه لستر در ابتدا به تخمین تعداد صفحات لازم برای چاپ کل صفحات اینترنتی ویکی‌پدیا پرداختند که نشان می‌دهد، ویکی‌پدیا به 70 میلیون و 859 هزار و 865 ورق کاغذ نیاز خواهد داشت.
آن‌ها سپس این میزان را به تعداد کل صفحات اینترنت - حدود 4.5 میلیارد - تعمیم داده و با بهینه‌سازی حدس نهایی خود بر اساس اندازه‌های متغییر سایت‌ها دریافتند که چاپ کل اینترنت به 136 میلیارد برگه A4 نیاز خواهد داشت. اگرچه این محققان به تعیین اندازه، نوع یا فاصله‌گذاری‌های چاپی مورد استفاده در این برگه‌ها نپرداخته‌اند و در نظرگرفتن این موارد، می‌تواند نتیجه نهایی را تغییر دهد.
به گفته محققان، خمیر کاغذ مورد استفاده برای تولید این برگه‌ها می‌تواند از انواع درختان چوب نرم از جمله توس و بلوط و همچنین درختان پهن‌برگ مانند صنوبر و کاج ساخته شود.
می‌توان حدود 17 بند کاغذ از هر درخت قابل استفاده بدست آورد. در هر بند، حدود 500 ورق کاغذ وجود دارد. محاسبات سریع نشان می‌دهد که برای چاپ 136 میلیارد ورق A4 باید 16 میلیون درخت را برید. این میزان برابر با 0.002% جنگ آمازون است.
نتایج این تحقیق در مجله Interdisciplinary Science Topics منتشر شده است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
صفحه  صفحه 88 از 119:  « پیشین  1  ...  87  88  89  ...  118  119  پسین » 
کامپیوتر

اخبار کامپیوتر و اینترنت و تکنولوژی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA