انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
کامپیوتر
  
صفحه  صفحه 89 از 119:  « پیشین  1  ...  88  89  90  ...  118  119  پسین »

اخبار کامپیوتر و اینترنت و تکنولوژی


مرد

 
کنفرانس بیلد 2015 مایکروسافت در 9 دقیقه

به جرات می‌توان گفت که شب گذشته یکی بهترین شب‌ها برای مایکروسافت در طول چند سال گذشته بوده است. مایکروسافت نشان داد که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و در طول کنفرانس 3 ساعته‌ی خود با معرفی فناوری‌ها و دستاوردهای جدید خود، همه را انگشت به دهان نگه داشت. در ادامه ویدیویی 9 دقیقه‌ای از این کنفرانس را تقدیم حضور تان می‌کنیم.



مایکروسافت دیشب سخنرانی اصلی کنفرانس بیلد 2015 را برگزار کرد. ردموندی‌ها در مراسم دیشب آمده بودند تا نشان دهند که مایکروسافت هنوز هم حرف اول و آخر را در دنیای نرم‌افزار می‌زند. این کمپانی فریم‌ورک دات‌نت را برای سایر پلتفرم‌ها نیز ارائه داد که از این‌رو می‌توان اپلیکیشن‌های توسعه داده شده توسط دات‌نت را در سایر پلتفرم‌ها نظیر لینوکس، مک، اندروید و iOS اجرا کرد. ضمنا مایکروسافت امکان اجرای کدهای توسعه یافته در سایر زبان‌ها نظیر جاوا، سی پلاس پلاس و آبجکتیو سی را نیز در ویژوال استودیو فراهم آورده تا از این طریق توسعه‌دهندگان بتوانند اپلیکیشن‌های خود را به راحتی به ویندوز 10 پورت کنند. اضافه شدن امورلاتور اندروید و iOS به ویژوال استودیو در کنار معرفی ویژوال استودیو کد برای سایر پلتفرم‌ها را باید از جمله‌ی سایر محصولات ارائه شده توسط مایکروسافت خواند. معرفی مرورگر پروژه‌ی اسپارتان که دیگر باید آن را مایکروسافت اج بخوانیم در کنار نمایش قابلیت‌های هولولنز از جمله‌ی مواردی بود که مایکروسافت در کنفرانس بیلد به معرفی آن‌ها پرداخت.


لینک دانلود

به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
OM/ONE اولین اسپیکر بلوتوث معلق

OM/ONE یک اسپیکر بلوتوث با طراحی منحصر به فرد است که در عین حال می‌توان از آن به عنوان یک میکروفون برای مکالمات ویدیویی نیز استفاده کرد.



اسپیکرهای بلوتوث گجت‌های جدیدی نیستند، اما OM/ONE کاملا قواعد بازی را تغییر داده است.در ویدیوی زیر تیم سازنده این اسپیکر معلق، آن را معرفی می‌کنند. این اسپیکر سبک وزن کره شکل حدودا یک اینچ بالاتر از پایه مغناطیسی به صورت معلق قرار می‌گیرد و کاربر می‌تواند هر گاه دلش خواست آن را برداشته و با خود حمل کند. در این صورت این اسپیکر تا ۱۲ ساعت عمر باتری ارائه خواهد داد. همچون سایر اسپیکرهای بلوتوث رده بالا، OM/ONE هم حجم صدای بسیار زیادی تولید می‌کند که تا فاصله ۳۳ فوت از دستگاه شنیده می‌شود. اما چیزی که این دستگاه را از رقبایش متمایز می‌کند (به جز معلق بودن آن)، این است که می‌توان از آن به عنوان یک میکروفون مستقل از جهت (Omni-Directional) نیز استفاده کرد. این قابلیت برای تماس‌های صوتی و ویدیویی بسیار کاربردی خواهد بود. با تمام این قابلیت‌ها، این اسپیکر جذاب تنها ۱۹۹ دلار قیمت دارد که قیمتی بسیار رقابتی برای آن محسوب می‌شود. در ادامه می‌توانید ویدیوی معرفی OM/ONE را تماشا کنید:


دانلود ویدیو

به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
لنوو اولترابوک‌های LaVie Z و LaVie Z 360 را با وزن کمتر از یک کیلو عرضه کرد

رقابت برای ساخت گجت‌های موبایل هر روز شدیدتر از پیش می‌شود و در این بین کمپانی‌های تولیدکننده نیز سعی دارند تا با کاهش وزن و تولید گجت‌های باریک‌تر عنان بازار را در دست بگیرند. در پاسخ به اپل که تاحدودی عملکرد را فدای سایز و زیبایی مک‌بوک 12 کرده، لنوو محصولات جدیدی معرفی کرده که با وجود وزن کم، مشخصات فنی بالایی دارند.



این روزها اولترابوک‌ها به‌دلیل بهره‌گیری از وزن پایین و همچنین قابلیت‌های زیاد از محبوبیت بالایی برخوردارند. کمپانی‌هایی نظیر اپل نیز روز به روز محصولات خود را بهتر از پیش روانه‌ی بازار می‌کنند. مک‌بوک جدیدترین اولترابوک کاپرتینویی‌ها است که از پردازنده Cre M استفاده کرده و عملکرد پردازشی ان به خوبی سری پرو نیست. در مقابل لنوو با معرفی دو اولترابوک جدید خود نشان داده که می‌توان زیبایی، ظرافت و عملکرد بالا را همزمان در یک محصول روانه‌ی بازار کرد.
LaVie Z و LaVie Z 360دو محصول بسیار ظریف و زیبای لنوو هستند. ابعاد این اولترابوک‌های جدید 12.56 در 0.67 در 8.35 اینچ است. همچنین باید به وزن پایین انها نیز اشاره کرد؛ LaVie Z تنها 840 گرم وزن دارد در حالی که LaVie Z 360 که مشخصات بهتری دارد، 920 گرم است. Z 360 دارای لولایی است که با استفاده از آن می‌توان اولترابوک را تبدیل به تبلت کرد. همچنین صفحه‌ی نمایش مورد استفاده برای این مدل از نوع لمسی است.
مک‌بوک 12 اینچی اپل نیز از نظر وزن تقریبا شبیه به محصولات جدید لنوو است، اما LaVie Z و LaVie Z 360 از نظر سخت‌افزاری بسیار قوی‌تر از محصول اپل هستند. اپل در مک‌بوک 12 اینچی خود از وجود پردازنده‌ی Core M بهره گرفته، در حالی که اولترابوک‌های لنوو به پردازنده‌ی Core i7-5500U سری برادول مجهز شده‌اند. از جمله‌‌ی سایر مشخصات فنی این دو اولترابوک می‌توان به حافظه‌ی رم LPDDR3 با ظرفیت 8 گیگابایت، حافظه‌ی داخلی 256 گیگابایتی و صفحه‌ی نمایش 13.3 اینجی با رزولوشن فول اچ‌دی به‌همراه نسخه‌ی WQHD با رزولوشن 2560 در 1440 بهره می‌برد. هر دو نسخه به درگاه USB 3.0، درگاه HDMI، جک هدفون و میکروفون به‌همراه درگاه میکرو SD مجهز شده‌اند.
این دو لپ‌تاپ در حال حاضر به بازار عرضه شده و می‌توان آنها را به ترتیب با پرداخت 1٫499 و 1٫699 دلار خرید. این اولترابوک‌ها عمر باتری در حدود 9 ساعت دارند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
فروشگاه مایکروسافت در فنلاند تعطیل شد

مایکروسافت که پس از تصاحب بخش تولید گوشی‌های‌ هوشمند نوکیا در حال ساخت برند جدیدی برای محصولات تولیدی خود است، فروشگاهش در هلسینکی، پایتخت فنلاند را تعطیل کرد. این فروشگاه محلی برای عرضه‌ی محصولات پرچمدار مایکروسافت بود.



یکی از فروشگاه‌هایی که پیش از فروش بخش تولید گوشی‌های‌ هوشمند نوکیا در اختیار این کمپانی قرار داشت و از آن برای فروش محصولات خود استفاده می‌کرد، پس از تصاحب توسط مایکروسافت در نوامبر سال گذشته به فروشگاه مایکروسافت برای فروش محصولات پرچمدار تبدیل شد. این فروشگاه در قلب هلسینکی، پایتخت فنلاند قرار دارد.
براساس اطلاعات ارائه شده توسط Tomi Kuuppemolaki، مدیر روابط عمومی مایکروسافت در فنلاند، مایکروسافت این فروشگاه را تعطیل می‌کند. تعطیلی این فروشگاه منجر به بیکاری 15 نفر خواهد شد. وی به این نکته اشاره کرده که هرچند عرضه‌ی محصولات مایکروسافت از طریق این فروشگاه متوقف خواهد شد، اما علاقمندان می‌توانند از طریق فروشگاه آنلاین مایکروسافت یا سایر توزیع‌کنندگان به خرید اقلام مورد نظر خود بپردازند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
ایران در جایگاه ۱۴۷ از ۲۰۰ کشور دنیا از نظر سرعت اینترنت

وزارت ارتباطات و اطلاعات گزارش کرد که در آخرین رتبه‌بندی جهانی کشورها از وضعیت اینترنت، ایران رتبه‌ی ۱۴۷ ایران در میان ۲۰۰ کشور جهان از نظر سرعت دانلود اینترنت پهن‌باند و جایگاه ۹۸ از میان ۱۱۴ کشور جهان از نظر سرعت دانلود اینترنت موبایل حکایت دارد.



آخرین وضعیت اینترنت در ایران و مقایسه سرعت و قیمت این پروتکل ارتباطی با سایر کشورهای جهان که از سوی سایت نت ایندکس - معروف‌ترین مرجع ارائه آمار از سرعت و قیمت اینترنت در جهان منتشر شده توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام شد.


سرعت دانلود در ایران پایین تر از متوسط جهانی
طبق این آمار سرعت دانلود پهن‌باند به‌طور متوسط در جهان ۲۳ مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود پهن‌باند نیز به‌طور متوسط ١٠,٧ مگابیت بر ثانیه است و براساس این آمار کاربران پهن‌باند به‌ازای دریافت هر مگابیت بر ثانیه، مبلغ ٥.٢٤ دلار پرداخت می‌کنند. همچنین متوسط سرعت دانلود اینترنت موبایل در جهان ١٢.٢ مگابیت بر ثانیه و متوسط سرعت آپلود اینترنت موبایل پنج مگابیت بر ثانیه است.
نت‌ایندکس سرعت متوسط دانلود کاربران خانگی اینترنت در ایران را ٥,٦ مگابیت بر ثانیه اعلام کرده است که این آمار براساس اطلاعات دریافتی از یک ‌میلیون‌ و ٥٢٩هزار و ٤٥٧‌ آی‌پی یکت به دست آمده که از ۲۳ مارس ۲۰۱۵ تا ۲۱ آوریل ۲۰۱۵ با استفاده از سایت «اوکلا اسپید تست» سرعت اینترنت خود را چک کرده‌اند.
طبق همین آمار متوسط سرعت آپلود در ایران ٣.٥ مگابیت بر ثانیه و متوسط قیمت اینترنت در ایران ٥.٩٥ دلار به‌ازای هر مگابیت بر ثانیه است؛ درهمین حال متوسط سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران چهار مگابیت بر ثانیه و همچنین سرعت آپلود اینترنت موبایل در ایران ١.٤ مگابیت بر ثانیه است که این آمار نیز از اطلاعات هشت‌میلیون ‌و٩٣٨هزار و ٦٨‌ آی‌پی واحد از ۲۳ مارس ۲۰۱۵ تا ۲۱ آوریل ۲۰۱۵ دریافت شده است.


رتبه ۱۴۷ ایران در سرعت دانلود باندپهن؛ پایین‌تر از عراق و بوتان
ایران در رتبه‌بندی سرعت دانلود پهن‌باند در جهان، در رتبه ۱۴۷ از میان ۲۰۰ کشور قرار دارد؛ طبق آمار به‌دست‌آمده، ایران در این رتبه‌بندی پایین‌تر از عراق، بوتان، مراکش، جزایر ویرجینیا و بالاتر از ساحل‌عاج، نیجریه، کاستاریکا و لیبی قرار گرفته است.
در این رتبه‌بندی سنگاپور با متوسط سرعت دانلود ١١٩,٢٣ مگابیت بر ثانیه با اختلاف در رتبه اول قرار گرفته است. کشور بسیار کوچک «سن‌پیر او می‌کلون» (که کمتر از هفت هزار نفر جمعیت دارد!) در رتبه دوم و هنگ‌کنگ، ژاپن، رومانی و کره‌جنوبی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
در انتهای جدول نیز گینه استوایی با متوسط سرعت اینترنت ١.٠٩ مگابیت بر ثانیه آخرین رتبه را در میان ٢٠٠ کشور دارد. پس ‌از این کشور نیز به‌ترتیب گامبیا، کنگو، گینه، سوریه و کوبا قرار دارند.


رتبه ۱۲۸ ایران در سرعت آپلود باندپهن؛ پایین تر از هندوراس و اکوادور
در رتبه‌بندی سرعت آپلود نیز ایران در جایگاه ۱۲۸ در میان ۲۰۰ کشور قرار دارد. در این رتبه‌بندی ایران پایین‌تر از جزایر کیمن، هندوراس، سن مارتین و اکوادور و بالاتر از جزایر فارو، گینه‌نو، اندونزی و جزایر تورکس و کایکوس قرار دارد.
در رتبه‌بندی سرعت آپلود هم سنگاپور در صدر است. متوسط سرعت آپلود در سنگاپور ٩٨.٠٣ مگابیت بر ثانیه است. هنگ‌کنگ نیز با اندک اختلاف از سنگاپور دوم است و سپس با اختلاف ژاپن، کره‌جنوبی، ماکائو و لتونی در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.
جمهوری دموکراتیک کنگو با سرعت آپلود ٠.٥٥ مگابیت بر ثانیه در آخرین جایگاه این رتبه‌بندی قرار دارد. پس از جمهوری کنگو به‌ترتیب ونزوئلا، جزایر ماریانای‌ شمالی، سوریه و گینه قرار دارند.


رتبه ۹۸ ایران در دانلود اینترنت موبایل؛ پایین تر از بوسنی و فلسطین
به گزارش مهر، در رتبه بندی سرعت دانلود اینترنت موبایل، ایران در جایگاه ۹۸ از میان ۱۱۴ کشور جهان قرار دارد، مصر، بوسنی، اندونزی و فلسطین در این رده‌بندی از ایران بالاتر و پاکستان، هند، لائوس و تونس پایین‌تر از ایران قرار دارند. رتبه نخست این رده‌بندی در اختیار نیوزیلند، با سرعت دانلود اینترنت موبایل ٢٦,٥٥ مگابیت بر ثانیه است.
چین، دانمارک، تایوان، امارات و فنلاند به‌ترتیب در جایگاه دوم تا ششم این رده‌بندی قرار دارند. رتبه آخر این رده‌بندی نیز در اختیار اوکراین، با سرعت دانلود اینترنت موبایل ١.٤٦ مگابیت بر ثانیه است؛ ویتنام، سودان، الجزایر، پاراگوئه و تانزانیا به‌ترتیب بالاتر از اوکراین در انتهای جدول قرار دارند.


رتبه ۹۶ ایران در آپلود اینترنت موبایل؛ پایین تر از نیجریه و مراکش
در رتبه‌بندی سرعت آپلود اینترنت موبایل در جهان نیز، ایران در جایگاه ۹۶ از بین ۱۱۴ کشور جهان قرار دارد. در این رده‌بندی نیجریه، مراکش، پاکستان و ترکیه بالاتر از ایران و بوسنی، اندونزی، فلسطین و بنگلادش پایین‌تر از ایران قرار دارند. جایگاه اول در این رده‌بندی در اختیار دانمارک با سرعت آپلود اینترنت موبایل ١١.٦٦ مگابیت بر ثانیه است. لوکزامبورگ، تایوان، امارات، کویت و نیوزیلند در جایگاه‌های بعدی این رده‌بندی قرار گرفته‌اند. در انتهای رتبه‌بندی، سودان با متوسط سرعت آپلود اینترنت موبایل ٠.٤٩ مگابیت بر ثانیه در جایگاه آخر قرار دارد. اوکراین، ویتنام، نیکاراگوئه، میانمار و پاراگوئه به‌ترتیب بالاتر از سودان در انتهای این رده بندی قرار دارند.


رتبه ۴۶ ایران در رده بندی قیمت اینترنت؛ پایین تر از ایتالیا و اسپانیا
رتبه بندی نت ایندکس از قیمت اینترنت به‌ازای دلار بر مگابیت بر ثانیه و اطلاعاتی که کاربران ۶۲ کشور در اختیار این سایت گذاشته‌اند ثبت‌ شده است؛ در این رتبه‌بندی کشورها به ترتیب اینترنت ارزان‌تر رتبه‌بندی شده‌اند. ایران در این رتبه‌بندی در جایگاه ۴۶ قرار داشته و تنها ۱۶ پله با انتهای رتبه‌بندی فاصله دارد؛ ایتالیا، عربستان، اسپانیا و نیوزیلند بالاتر از ایران و مکزیک، فرانسه، آرژانتین و کلمبیا پایین‌تر از ایران قرار دارند.
در ابتدای رتبه‌بندی بلغارستان با قیمت اینترنت ٠,٤٣ دلار بر مگابیت بر ثانیه لقب ارزان‌ترین اینترنت در دنیا را به خود گرفته است. پس از بلغارستان، روسیه، اوکراین، رومانی، اسرائیل و مجارستان قرار دارند.
در انتهای جدول رتبه‌بندی آفریقای‌جنوبی به‌عنوان گران‌ترین اینترنت دنیا شناخته می‌شود. اینترنت در آفریقای‌جنوبی به‌ازای هر مگابیت بر ثانیه ١٩.٠٦ دلار است. در این فهرست فیلیپین، اندونزی، مصر، مالزی و امارات به ترتیب بالاتر از آفریقای جنوبی قرار گرفته‌اند.
در ۲۷ کشور ابتدایی این فهرست، قیمت اینترنت کمتر از سه دلار، یعنی حداقل نصف قیمت اینترنت در ایران است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
گزارش مالی انویدیا در سه ماهه اول 2015: فصل خوب انویدیا با درآمد 1.151 میلیارد دلاری

انویدیا دیروز گزارش مالی مربوط به فصل اول سال 2015 خود را منتشر کرد که براساس آن این کمپانی در این فصل با رشد 4 درصدی درآمد در مقایسه با مدت مشابه سال پیش روبرو شده است. در آمد انویدیا در فصل اول سال ۲۰۱۵ به رقم ۱.۱۵۱ میلیارد دلار رسیده است.



انویدیا گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی اول سال جاری میلادی را منتشر کرده که براساس آن درآمد کمپانی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 4 درصد افزایش یافته و به 1.151 میلیارد دلار رسیده است. انویدیا رکورد جدیدی را در مورد حاشیه‌ی سود ناخالص به ثبت رسانده، چراکه براساس گزارش منتشر شده حاشیه‌ی سود ناخالص این کمپانی به 56.7 درصد رسیده است. این در حالی است که سود خالص کمپانی با 2 درصد کاهش به 134 میلیون دلار رسیده است. در مقایسه با سه‌ماهه‌ی منتهی به سال 2015 میلادی، درآمد انویدیا 8 درصد کاهش و سود خالص این کمپانی 31 درصد رکود داشته است. سهام داران انویدیا به ازای هر سهم 0.24 دلار درآمد داشته که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تغییری پیدا نکرده است.
یکی از مواردی که ترازهای مالی انویدیا را در سال جاری تحت تاثیر قرار خواهد داد، کنار گذاشتن کسب و کار تولید مودم‌های ارتباطی Icera است. هرچند انویدیا این بخش از کمپانی را برای فروش قرار داده، اما انتظار دارد تا 100 تا 125 میلیون دلار برای بازسازی هزینه کند. انویدیا بودجه‌ی پیشین مودم‌های LTE را در زمینه‌ی یادگیری عمیق، خودروهای هوشمند و بازی صرف خواهد کرد. هر یک از حوزه‌های نامبرده را باید مواردی خواند که انویدیا در آن‌ها موفق ظاهر شده است.
انویدیا همچنین گزارش مالی غیررسمی خود را که در آن هزینه‌های خرید کمپانی‌های دیگر، مالیات و تغییرات برگرفته از سیاست‌های بازار بورس دخالت داده نشده، منتشر کرده است. براساس گزارش مالی غیررسمی انویدیا، حاشیه‌‌ی سود ناخالص این کمپانی در فصل اول 2015 تقریبا 56.9 درصد و سود خالص کمپانی نیز 187 میلیون دلار تخمین زده می‌شود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته‌ی میلادی رشدی 13 درصدی را نشان می‌دهد. همچنین درآمد انویدیا در این گزارش به ازای هر سهم 0.33 دلار است.
در ادامه به تفکیک درآمدهای حاصل از بخش‌های مختلف این کمپانی خواهیم پرداخت. بخش تولید پردازنده‌های گرافیکی انویدیا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 5 درصد رشد کرده و درآمد حاصل از این بخش به 940 میلیون دلار رسیده است. انویدیا این افزایش را در اثر رشد فروش سری پردازنده‌های گرافیکی GeForce برای دسکتاپ و لپ‌تاپ‌های عنوان کرده‌ که با 14 رشد همراه بوده است. پردازنده‌های گرافیکی سری تسلا نیز با افزایش فروش روبرو شده ولی در عوض پردازنده‌های سری کوادرو که سری پردازنده‌های گرافیکی حرفه‌ای انویدیا است با کاهش فروش روبرو بوده است.
درآمد حاصل از تراشه‌های تگرا در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن، 4 درصد و در مقایسه با فصل منتهی به سال 2015 در حدود 29 درصد افزایش یافته است. پردازنده‌های تگرا را می‌توان در داخل انواع گوشی‌های‌هوشمند، تبلت‌ها و حتی خودروها و نیز شیلد انویدیا نیز پیدا کرد.
انویدیا برای فصل دوم درآمدی 1.01 میلیارد دلاری را با کاهش یا افزایشی یک تا دو درصدی پیش‌بینی می‌کند. ضمنا حاشیه‌ی سود ناخالص پیش‌بینی شده حدودا 55.7 درصد است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
فلیکر با تغییرات اساسی بروز رسانی شد

چندی پیش مریسا میر -مدیرعامل یاهو، خبرهایی را جهت افزایش فعالیت یاهو در خصوص توسعه‌ی اپلیکیشن‌های موبایل اعلام کرده بود. میر در سال ۲۰۱۲ به سمت مدیرعامل شرکت یاهو درآمد و از آن زمان، بازخودرهای را از سوی کاربران به جهت بازسازی سرویس فلیکر دریافت کرده بود. حال مریسا میر پس از چندین ماه، به وعده‌های خود در خصوص این سرویس جامه عمل می‌پوشاند.



مریسا میر زمانی که سمت مدیرعامل یاهو را از آن خود کرد، با کمپینی تحت عنوان «لطفا دوباره فلیکر را بازسازی کنید!» مواجه شد. فلیکر سرویس آنلاین اشتراک گذاری تصاویر است که نسبت به بسیاری از شبکه اجتماعی امروز، کمی پسرفت داشته است. میر پس از این کمپین و در طول چند ماه، واکنش نشان داده و اعلام کرد که اپلیکیشن موبایل از نو طراحی شده به همراه ویژگی‌های ویرایش و فضای ذخیره سازی یک ترابایت در راه است.
این حرکت یاهو، باعث موفقیت فلیکر و جذب طیف وسیعی از نسل کاربران جدید می‌شود. از سال ۲۰۱۰ تا به امروز، سرویس فلیکر از ۵ میلیارد تصویر به ۱۱ میلیارد افزایش تصاویر مواجه بوده است، اما در این سرویس کاستی‌هایی نیز احساس می‌شد. با بررسی‌های صورت گرفته بر روی این سرویس، می‌توان به تغییرات عمده‌ی آن پی برد؛ ظاهر و امکاناتی مشابه اینستاگرام.
پیش از این انتظار می‌رفت فلیکر تغییراتی را برای سال ۲۰۱۵ در نظر بگیرد. زمانی که استیوارت باترفیلد و کاترینا فیک این سرویس را در سال ۲۰۰۴ معرفی کردند، صنعت عکاسی با موبایل هنوز در مراحل ابتدایی خود قرار داشت. امسال می‌توان تخمین زد که حدودا ۹۰۰ میلیارد تصاویر در اینترنت آپلود خواهد شد و تنها تعداد بسیار ناچیز آن‌ها در اینترنت به صورت عمومی به اشتراک گذاشته خواهد شد. فلیکر امسال شانس خوبی را خواهد داشت، زیرا با ارائه اپلیکیشن جدید موبایل، کاربران تجربه‌ای نو را از مدیریت تصاویر خود در این سرویس رقم می‌زنند و این یک گام به سوی جلو برای فلیکر به شمار می‌رود.
از امروز نسخه‌ی ۴.۰ فلیکر در پلتفرم‌های وب، آی‌اواس، اندروید، کامپیوتر و مک ارائه می‌شود. ابزار جدید به نام Uploadr، در پلتفرم‌های مک و ویندوز فراهم شده و به دنبال تصاویر در هارد درایو خواهد بود تا از آن‌ها آلبومی شخصی در فلیکر ایجاد کند. در سایت فلیکر Flickr.com، ویژگی جدید به نام Camera Roll، تصاویر آپلود شده از کامپیوتر را به صورت تایم‌لاین دسته‌بندی می‌کند. می‌توان گفت اپلیکیشن موبایل این سرویس تحت پلتفرم‌های آی‌اوای و اندروید، از نو طراحی و کدنویسی شده است، این اپلیکیشن بر روی تصاویر شخصی به همراه تصاویر منتشر شده توسط فالوورها، تمرکز بیشتری دارد. در این سرویس، موتور جستجوی قدرتمندی تعبیه شده که توسط آن می‌توان در بین میلیاردها عکس، تصویر مورد نظر را توسط کلید واژه‌ها، سایز، شکل، کیفیت و رنگ‌، یافت.
در کل، این تغییرات تا به حال بزرگ‌ترین بروزرسانی برای سرویس فلیکر به شمار می‌آید؛ علاوه بر این فلیکر یک ترابایت فضای رایگان را به تمامی کاربران ارائه می‌دهد. اگر نقاط قوت فلیکر را در نظر بگیریم، کاربران بیشتر تمایل دارند که ابزار Uploadr را دانلود کنند، که در حقیقت این ویژگی عکس‌های موجود در هارد درایو کامپیوتر را در قالب آلبومی در فلیکر آپلود می‌کند. البته این ایده چندان هم جدید نیست، پیش از این دراپ باکس و سرویس آیکلاد هردو چنین عملکرد مشابهی را برای کاربران فراهم کرده‌اند اما فلیکر در مقابل آن‌ها فضای ذخیره‌سازی بیشتری را ارائه می‌دهد.
تمامی قابلیت‌های جدید در بخش Camera Roll جمع شده است که فلیکر از این ویژگی به عنوان نقطه عطف برای این سرویس یاد می‌کند. تمامی تصاویر به صورت تایم‌لاین طبقه بندی شده و جدیدترین تصاویر در بالاترین قسمت قرار می‌گیرد. در بین این تصاویر به واسطه‌ی ماوس یا ابزار جدید موجود در قسمت سمت چپ می‌توان اسکرول کرد؛ البته این ویژگی شباهت بسیاری به سرویس Carousel دراپ باکس دارد. بر روی تمامی تصاویر آیکون قفل نمایش داده شده که نماینگر شخصی بودن آن‌ها و عدم نمایش به صورت عمومی است، اگرچه با یک کلیک و برداشتن قفل می‌توان تصاویر را منتشر کرد.
در واقع بخش Camera Roll ویژگی‌های مفیدی را ارائه می‌دهد. توسط کشیدن و رها کردن ماوس می‌توان تعداد مشخصی از تصاویر را انتخاب کرد، پس از آن، از روی این تصاویر هم می‌توان آلبومی ایجاد کرد و هم ویرایش کلی را بر روی آن‌ها اعمال کرد. حتی می‌توان تصاویر انتخاب شده را در فرمت Zip و با رزولوشن اصلی دانلود کرد.
فلیکر یکی دیگر از قابلیت‌های بخش Camera Roll را با نام Magic View معرفی می‌کند؛ اگر شما تعداد بسیاری عکس را آپلود کرده باشید و اسکرول کردن بین آن‌ها برایتان دشوار باشد، این قابلیت کاربردی خواهند بود. فلیکر توسط تکنولوژی شناسایی تصویر، آلبوم‌هایی پویا برای دسترسی به ۶۰ طبقه بندی مختلف شامل مردم، حیوانات، منظره، نمای نزدیک و معماری را ایجاد می‌کند.
تکنولوژی شناسایی تصویر، نقش بسیار مهمی را در موتور جستجوی فلیکر بازی می‌کند. تا به حال فلیکر شاهد جستجو‌هایی نظیر «golden gate bridge» بوده که در عمل نتایجی از کلمات کلیدی طلایی، دروازه و پل را به کاربر نشان داده بود! اما حال این سرویس در جستجوی تصاویر و اشیا بسیار هوشمندانه عمل می‌کند. اگر این موتور جستجو نتایج دلخواهی را ارائه نکرد، می‌توان با فیلترهای موجود نتایج را محدودتر کرده و به نتیجه‌ی دلخواه نزدیک‌تر کرد. با عمومی‌تر شدن تصاویر در فلیکر، رسیدن به نتایج دلخواه نیز افزایش خواهد یافت. سرویس فلیکر جدید برای ذخیره‌سازی تصاویر شخصی نیز بسیار کاربردی خواهد بود اما به لطف وجود موتور جستجوی جدید و هوشمند، لذت مرور بین تصاویر آن نیز افزایش می‌یابد.
تمامی این تغییرات در نسخه‌ی موبایل این سرویس نیز فراهم شده که دیگر احساسی نظیر اینستاگرام را به کاربران بروز نخواهد داد. در نسخه قدیمی همانند اینستاگرام، سربرگ پیش فرض شامل تصاویر منتشر شده‌ی دیگران بود. اما در نسخه‌ی جدید، سربرگ پیش فرض تصاویر شخصی خود کاربر خواهند بود، اگرچه تفاوت‌ جزئی اعمال شده اما نتیجه بسیار لذت بخش‌تر به نظر می‌رسد. هنوز هم می‌توان در این نسخه اعلان‌هایی را هنگام پسندیدن تصاویر توسط دیگران دریافت کرد. علاوه بر این، در پلتفرم‌های آی‌اواس و اندروید ویژگی آپلود خودکار فعال شده که می‌توان به واسطه آن از فلیکر به عنوان یک درایو کلاد استفاده کرد. این اپلیکیشن به طور همزمان هم یک شبکه اجتماعی به شمار آمده و هم می‌توان آرشیوی از مجموعه عظیم تصاویر را در آن ذخیره کرد.
پیش از این خدمات ذخیره سازی ابری تصاویر بسیار محدود بوده و ممکن بود کاربران از این شرایط شاکی باشند. اما حال به لطف وجود سرویس‌ها متنوع ابری و گزینه‌های مشابه مختلف، انتخاب بهترین سرویس نیز دشوار شده است. سرویس فلیکر علاوه بر تمامی قابلیت‌های جدید خود از جمله موتور جستجوی هوشمند، در زمینه‌ی کلاد و ذخیره سازی ابری نیز نقش بسزایی را ایفا می‌کند.
نکته‌ای که درباره فلیکر چشمگیر به نظر می‌رسد، رایگان بوده سرویس ذخیره سازی است؛ به راحتی می‌توان تا حداکثر یک ترابایت تصاویر دلخواه را در این سرویس نگه‌داری کرد. علاوه بر این هنوز هم می‌توان در این سرویس بسیاری از عکاسان حرفه‌ای را دنبال کرد، به واسطه موتور جستجوی هوشمند تصویر مورد نظر را جستجو کرده و تصاویر مورد نظر را منتشر کرد. می‌توان گفت فلیکر با این قابلیت‌های جدید، انقلابی را در طول عمر چند ساله‌ی خود ایجاد کرده است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
«تصاویر دردسرساز» کارداشیان، لوپز و بیبر روی موبایل ایرانیان

گفته می‌شود که در روزهای اخیر تصاویری از جاستین بیبر خواننده معروف آمریکایی بدون پیراهن و عکس‌هایی از کیم کارداشیان با لباس زیر و جنیفر لوپز روی فرش قرمز به طور گسترده روی تلفن‌های هوشمند مردم ایران ظاهر می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، محمود عنایت از یک موسسه پژوهشی در لندن به نام «رسانه خُرد» گفت که تعدادی از همکاران وی در ایران این تصاویر را روی موبایل خود دیده‌اند.
بر اساس یک گزارش پژوهشی که روز پنجشنبه در یک کنفرانس فناوری با عنوان «ری: پابلیک» در شهر برلین ارائه شد، جاستین بیبر یکی از حداقل ۹۸۳ حساب کاربری شبکه اینستاگرام است که از قبل در ایران مسدود شده‌اند.
فردریک جکوب، پژوهشگر امنیتی اینترنت و یکی از تهیه کنندگان این پژوهش، گفت که حساب‌های کاربری کیم کارداشیان و جنیفر لوپز نیز از جمله مواردی است که مسدود شده‌اند.
علاوه بر ستاره‌های موسیقی، سینما و تلویزیون، صفحه تعدادی از مارک‌های مد مشهور مثل گوچی و بوربری و همین طور وبسایت محمد خاتمی رییس جمهوری پیشین ایران جزو مواردی هستند که روی شبکه اینستاگرام مسدود شده‌اند.
شکسته شدن این سدهای سانسور می‌تواند دردسر آفرین شود چون اینستاگرام یکی از معدود شبکه‌های اجتماعی است که ایرانیان به آن دسترسی دارند و از سوی سیاستمداران به عنوان نمونه موفقی از «فیلتر کردن هوشمند» و یا سانسور هدفمند مثال زده می‌شد.
دولت حسن روحانی با این شیوه کنترل تلاش کرده که سانسور مطلق شبکه‌های اجتماعی و وبسایت‌های پرطرفدار غربی را تا حدی تخفیف دهد و در عین حال به تندرو‌ها نیز ثابت کند که می‌توان مضامین «نامطلوب» را دور از دسترس عموم نگه داشت.
اما پدیدار شدن تصاویر سکسی از جنیفر لوپز و کیم کارداشیان روی تلفن‌های موبایل مردم نشان می‌دهد که اجرای این شیوه از سانسور هدفمند چندان هم ساده نیست.
مهسا علیمردانی که در تهیه این گزارش با فردریک جکوب همکاری کرده می‌گوید: «این وضعیت برای حکومت کمی شرم‌آور است».
خانم علیمردانی و فردریک جکوب می‌گویند پدیدار شدن این تصاویر پس از آن روی داد که شبکه اینستاگرام در ماه گذشته یک روش رمزگذاری شده برای ارتباط بین سرورهای این موسسه و تلفن‌های موبایل راه اندازی کرد. به این ترتیب شخص و یا گروه ثالث نمی‌تواند تشخیص دهد که کدامیک از کاربران به سرورهای مرکزی این شبکه اجتماعی وصل شده‌اند و در نتیجه تلاش‌های سانسورگران برای جلوگیری از جریان انتقال تصاویر مشخص و مورد نظر آن‌ها را عقیم می‌کند.
خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌افزاید که هنوز مشخص نیست حکومت ایران به این تغییر در شیوه ارتباطات شبکه اینستاگرام به چه شکل واکنش نشان خواهند داد.
اینستاگرام که تمرکز آن اساسا روی انتشار و انتقال تصاویر است بر خلاف شبکه‌های اجتماعی دیگر قابلیت ارتباط گیری و سازماندهی برای حرکات سیاسی را ندارد.
سفارت ایران در لندن به تماس‌های مکرر خبرگزاری آسوشیتدپرس برای اظهار نظر در این مورد پاسخ نداده است.
مسئولان شبکه اجتماعی ایسناگرام نیز حاضر نشدند به طور مشخص در مورد شرایط استفاده از این شبکه در ایران توضیح دهند ولی سخنگوی این شبکه اجتماعی که متعلق به شرکت فیس‌بوک است، گفت که در آینده نزدیک ارتباطات در کل این شبکه رمزگذاری خواهد شد.
اینستاگرام نگفت که شمار مشترکان و کاربران آن در ایران چند نفر است ولی به نظر می‌رسد که این تعداد با شتاب در حال افزایش است.
یک موسسه فروش اپ (اپلیکیشن) در تهران به نام «کافه بازار» می‌گوید که تعداد مراجعه و پیاده کردن تصویر از روی شبکه اینستاگرام در ایران به شش میلیون رسیده است.
به گفته محمود عنایت از موسسه «رسانه خُرد» در لندن، این تعداد طی یکسال گذشته سه برابر شده است.
وی اظهار داشت: ناتوانی دستگاه سانسور ایران برای مسدود کردن چرخش عکس‌های به اصطلاح زننده ستاره‌های خارجی نشان می‌دهد که روش دولت حسن روحانی برای فیلتر کردن سایت‌های خارجی شکست خورده است.
او افزود: «مورد اینستاگرام نشان می‌دهد که این روش موفق نخواهد بود».
هادی قائمی مدیر کارزار بین‌المللی حقوق بشر در ایران نیز با این نظر موافق است و می‌گوید که دستگاه سانسور حکومت ایران برای اجرای روش «فیلترینگ هوشمند» با مشکل مواجه خواهد بود.
او افزود: «تا جایی که ما می‌دانیم این روش اصلا هوشمند نیست».
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
سیستم عامل ابری ویندوز تا سال 2020 از راه می‌ رسد

مایکروسافت اعلام کرده که پس از انتشار رسمی ویندوز 10، تمام کاربران قادر خواهند بود دستگاه خود را بصورت رایگان به این نسخه از ویندوز بروزرسانی کنند. این موضوع گمانه‌های زیادی را مطرح کرده و انتشار اطلاعات حاکی از آن است که مایکروسافت تا سال 2020 سیستم‌عامل خود را مبتنی بر کلاد منتشر خواهد کرد.



اعلام بروزرسانی رایگان نسخه‌های پیشین ویندوز به ویندوز 10 گمانه‌های بسیاری را در مورد سیاست‌های آینده‌ی مایکروسافت مطرح کرده است. بسیاری از دوستداران ویندوز در کنار سرمایه‌گذاران و تحلیل‌گران بازار مشتاقانه درصدد اطلاع از آینده‌ی سیستم‌عامل مایکروسافت هستند.
تئوری غالب در مورد آینده‌ی ویندوز را باید در دگردیسی این کمپانی نرم‌افزاری جستجو کرد. مایکروسافت که به صورت سنتی یک کمپانی نرم‌افزاری به شمار می‌رود، در حال تبدیل شدن به شرکتی است که از مدل ارائه‌‌ی نرم‌افزار در قالب سرویس تبعیت خواهد کرد. مایکروسافت با نزدیک شدن به زمان عرضه‌ی رسمی ویندوز 10، در حال تغییر و ارائه‌ی سرویس‌هایی برای استفاده در ویندوز 10 و سایر سیستم‌عامل‌ها است. در واقع با توجه به شواهد موجود می‌توان به روشنی دید که تبدیل شدن به یک کمپانی ارائه‌ی سرویس‌های نرم‌افزاری هم‌اکنون فراتر از یک تئوری است.
فاش‌کننده‌ی نام آشنای روسی که WZor نام دارد نیز توئیت‌هایی را در رابطه با همین موضوع منتشر کرده است. با نگاهی به این توئيت‌ها می‌توان به روشنی دید که تئوری مطرح شده در مورد تبدیل شدن مایکروسافت به یک کمپانی سرویس دهنده به جای ارائه‌ی نرم‌افزار رنگ واقعیت به خود می‌گیرد. WZor معتقد است که ویندوز در حال گذر از یک دوره‌ی انتقالی است و مایکروسافت سیستم‌عامل خود را تا سال 2020 تبدیل به یک سیستم‌عامل مبتنی بر کلاد خواهد کرد. براساس اطلاعات ارائه شده در این توئیت، در حال حاضر نیز افرادی در مایکروسافت در حال کار روی نسخه‌ی ابری ویندوز هستند و پس از تکمیل آن، این نسخه از سیستم‌عامل در قالب یک بروزرسانی برای ویندوز 10 منتشر خواهد شد.
با ورود به حوزه‌ی ارائه‌ی سرویس‌های رایگان، دیگر راه برگشتی در کار نیست. توسعه‌دهندگان، تولیدکنندگان محتوا و کسب و کارها در پی یافتن راه‌های پایداری هستند که بتوانند خدماتی را بصورت رایگان یا با هزینه‌ی کم ارائه دهند. شماری از خدمات ارائه شده مشمول هزینه‌‌ی اندکی به‌عنوان آبونمان ماهیانه است و در مقابل شماری دیگر نیز از مدل‌های دیگری استفاده می‌کنند. مایکروسافت نیز باید بهترین روش را برای ارائه‌ی خدمات انتخاب کند.
اولین گمانه‌ها در خصوص ارائه‌ی ویندوز در قالب سرویس ابری توسط WZor و در آوریل سال 2014 میلادی مطرح شد. وی گزارش داد که مایکروسافت در حال کار برای توسعه‌ی نسخه‌ای از ویندوز با عنوان ویندوز کلاد است. در آن زمان ویندوز کلاد سیستم‌عاملی عنوان شد که برای استفاده از تمام امکاناتش نیاز به اتصال اینترنت پرسرعت الزامی بود. در حالت آفلاین، این سیستم‌عامل توانایی انجام کارهای پایه‌ای را در اختیار کاربران می‌گذارد. در واقع، چنین سیستم‌عاملی در واقع شبیه به چیزی است که گوگل در قالب سیستم عامل کروم ارائه می‌دهد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
مایکروسافت ارتقا از نسخه پیش نمایش ویندوز 10 را به نسخه RTM رایگان اعلام کرد

اخیرا گابریل آئل، مدیر برنامه‌ی ویندوز اینسایدر مایکروسافت، اعلام کرد تمامی کاربرانی که نسخه‌ی پیش نمایش ویندوز ۱۰ را بر روی سیستم خود نصب کرده‌اند، زمانی که ویندوز ۱۰ به صورت رسمی معرفی شد، قادر خواهند بود تا به صورت رایگان و بدون هیچ هزینه‌ای، سیستم عامل خود را به نسخه‌‌ی RTM ارتقا بدهند.



گابریا آئل، مدیر برنامه‌ی ویندوز اینسایدر مایکروسافت، از امکان بروزرسانی نسخه پیش‌نمایش ویندوز 8 به نسخه RTM خبر داده است. می‌توان از خبر جدید مایکروسافت چنین برداشت کرد که تمامی کاربرانی که نسخه‌ی پیش نمایش ویندوز ۱۰ را بر روی کامپیوترهای خود نصب کرده‌اند، می‌توانند بدون پرداخت هیچ هزینه‌‌ای، سیستم عامل خود را به نسخه‌ی RTM ارتقا دهند. این اقدام مایکروسافت کمی عجیب به نظر می‌رسد، زیرا باور کردن این که مایکروسافت سیستم عامل خود را به طور کاملا به کاربران عرضه می‌کند، کمی سخت و دور از انتظار است.
به نظر می‌رسد یکی از مشکلات بزرگی که مایکروسافت با این اقدام خواهد داشت، سوءاستفاده برخی کاربران است؛ یعنی برخی افراد صرفا به منظور برخورداری از سیستم عامل رایگان، نسخه‌ی پیش نمایش را نصب کرده و سپس آن را به نسخه‌ی RTM ارتقا خواهند داد. به همین دلیل مایکروسافت باید به دنبال راهی برای حل چنین مشکلاتی باشد.


نسخه‌ی RTM تابستان سال جاری عرضه می‌شود
احتمالا مایکروسافت به کاربرانی که نسخه پیش نمایش را نصب کرده‌اند، اجازه‌ی نصب نسخه‌ی RTM را به طور رایگان بدهد؛ اما با این حال احتمالی هم وجود دارد که برای فعال کردن این نسخه به یک لایسنس نیاز باشد و به همین دلیل ممکن است فقط به مدت محدودی نسخه‌ی رایگان در دسترس باشد. در این بین تکلیف کاربرانی که نسخه‌های ۷ و ۸.۱ سیستم عامل ویندوز به طور پیش فرض بر روی سیستم آن‌ها نصب شده‌ است مشخص نیست؛ زیرا معمولا این دسته از کاربران به لایسنس ویندوز دسترسی ندارند.
در حقیقت مباحث بسیاری برای بررسی در این خصوص وجود دارد، و به احتمال زیاد مایکروسافت جزئیات و شروط بیشتری را قبل از رایگان کردن سیستم عامل خود در نظر گرفته است. شاید هم اساسا این کمپانی قید درآمدزایی از فروش خود سیستم عامل را زده و به دنبال برنامه‌های درآمدزایی دیگر از ویندوز است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
صفحه  صفحه 89 از 119:  « پیشین  1  ...  88  89  90  ...  118  119  پسین » 
کامپیوتر

اخبار کامپیوتر و اینترنت و تکنولوژی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA