انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 58 از 62:  « پیشین  1  ...  57  58  59  60  61  62  پسین »

Medical News | اخبار پزشکی


مرد

 
واکنش ها به درگذشت مهرک گلکاریان،رزیدنت بیهوشی،در اتاق‌عمل بیمارستان قائم مشهد


ایران وایر : درگذشت مهرک گلکاریان رزیدنت سال سوم بیهوشی در اتاق عمل بیمارستان قائم مشهد بر اثر ایست قلبی، انتقادها همکاران او به فشار و استرس وارده به پزشکان و وضعیت نامناسب بیمارستان های دولتی را در شبه های اجتماعی به دنبال داشته است.
به نوشته سایت صدای پزشکان روز یک شنبه مهرک گلکاریان رزیدنت سال سوم بیهوشی در اتاق عمل بیمارستان قائم مشهد دچار ایست قلبی شد و به محض اطلاع تمام متخصصان و رزیدنت های قلب به سمت اتاق عمل دویدند اما احیا موثر نبود و "خانم دکتر قبل از اینکه فرصت کند چای ریخته شده را بنوشد در اثر آریتمی و ایست قلبی جان خود را از دست داد."
سایت صدای پزشکان با اشاره به اینکه "سه سال قبل هم امیر کیخسروی دانشجوی ورودی ۸۵ دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در حال معاینه ی بیمار عفونی مبتلا به تب کریمه کنگو از به زمین خوردن بیمار جلوگیری می کند و خودش به این بیماری هولناک مبتلا می شود"، نوشته است که او در ۲۱ اردیبهشت ۹۱ دیده از جهان فروبست" و این بار "مهرک گلکاریان رزیدنت سال سوم بیهوشی در اتاق عمل دچار ایست قلبی شده است.
برخی صفحه های منتسب به پزشکان در فیس بوک از "فشار و استرس بیش از حد کاری" به عنوان دلیل درگذشت مهرک گلکاریان "در حین انجام وظیفه" عنوان کرده و تاکید کرده اند که "با توجه به حجم بالای مراجعین و بیماران نیازمند به بیمارستان قائم مشهد و نیاز به حضور مداوم خانم دکتر گلکاریان در اتاق عمل،وی فرصت استراحت و تجدیدقوا به اندازه کافی نداشته و همین باعث فشار قلبی شدید و ایست قلبی این پزشک جوان شده است."
به گفته همکاران مهرک گلکاریان "با توجه به حساسیت و سختی کار پزشک بیهوشی در بیمارستان، این پزشکان فرصت کافی جهت استراحت پیدا نمی کنند و حتی تا۳۶ ساعت به طور مداوم در اتاق عمل بیمارستانها مشغول انجام خدمت هستند اما آنچه بیشتر سلامت پزشکان را تهدید میکند بیش از طول ساعات کاری استرس کشنده درمان است."
مانا یاوری، یکی از همکاران مهرک گلکاریان و پزشک کشیک گروه CPR در هنگام درگذشت مهرک گلکاریان از او به عنوان "رزیدنت مهربون و زیبا" یاد کرده و ضمن انتشار توضیحی در صفحه فیس بوک خود درباره درگذشت این رزیدنت بیمارستان قائم مشهد نوشته است:"همه‌ی ما میدونستیم، مهرک مثل خیلی از رزیدنتا، چه فشار و استرسی رو تحمل کرد تا به این مرحله رسید.کشیک های 48 ساعته و غیر استاندارد، سیل انبوه مریض هایی که اگرچه خودشون، مظلوم و بی پناهن ولی بی امان و بدون توقف، میان و میان و میان.بیمارستانهای دولتی و داستان همیشگی کمبود امکانات، اتاق های داغون و پر از سوسک و بوی بد دستشویی های کهنه، پرسنلی که همیشه خسته هستن و حوصله ندارن. محیطی که توش هیچ کس دلش برات نمیسوزه و هرگز نباید توقع احترام و حتی حقوق اولیه انسانی داشته باشی. حقی در حد انتظار آوردن یک لیوان چای در حین کشیک!"
همکار مهرک گلکاریان نوشته است: "همه ی اینها یک طرف و کانتکت همیشگی با مردمی که شرایط تو رو درک نمیکنن یک طرف! مردمی که هرگز باورشون نمیشه که یک رزیدنت، یک سوم کسی که بیمارستان رو تمیز میکنه، حقوق میگیره ! مردمی که هرگز باورشون نمیشه، یک رزیدنت، وقتی از بیمارستان به سمت خونه میره، گاهی انقدر گیج و خسته و خواب آلود هست که حتی با وجود صدای بلند موزیک، بازم ماشین جلویی رو نمی بینه و بهش می کوبه. رزیدنتی که شاید ماه ها باشه، حسرت یک تفریح ساده، یک کوهنوردی کوتاه، یک سالن تئاتر، یک کلاس موسیقی و حتی یک فروشگاه بدلیجات، به دلش مونده. رزیدنتی که حتی وقت نداره که تشکیل خانواده بده. حتی وقت نداره که گاهی به عشق فکر کنه، و اونایی هم که این جرات یا حماقت رو پیدا میکنن تا وارد زندگی مشترک بشن، تازه میشه شروع استرس ها و دغدغه های بیشتر براشون و خدا نکنه که این وسط، شریک زندگی هم اهل درک نباشه."
مانا یاوری نوشته است: "طفلک رزیدنت، همیشه باید بشینه و کشیک بده و صداشم در نیاد و فقط منتظر باشه تا بزرگان قوم، دوباره یه خواب جدید براش ببینن. بشینه و نگاه کنه که کسایی که خودشون از هیچ کاری برای کسب قدرت و ثروت، دریغ نکردن، حالا شدن، دایه ی دلسوز تر از مادر و هی ایده میدن.اینها و خیلی بیشتر از اینها، در نهایت میتونه که آدم رو از پا دربیاره ... میتونه کاری بکنه که در نهایت، خیلی آروم و بی صدا، تسلیم شی و تموم."
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
پزشکانی که "زیر میزی" را روی میز دریافت می‌کنند

دریافت دستمزدی اضافه بر آنچه به طور رسمی تعیین شده، در میان بسیاری از مشاغل رواج گرفته است. "زیر میزی" پزشکان اما توجه را بیشتر جلب می‌کند، زیرا این گروه شغلی با جان و روان انسان‌ها سر و کار دارند.
مرد جوان را نیمه‌جان و در حالی که دچار مرگ مغزی شده بود، نیمه‌شب کنار اتوبان پیدا کردند. پزشکان بیمارستان در معاینه اول تشخیص مرگ مغزی دادند، با اینحال او را به اتاق عمل بردند و بدون اطلاع خانواده "مغز مرده‌اش" را جراحی کردند، ۵ کیسه خون، ساعت‌ها انتظار و صبح فردا، تمام.
۳۰ میلیون تومان هزینه عملی که هرگز مشخص نشد چرا و با اجازه چه کسی و با چه امیدی انجام شده برای تحویل یک پیکر بیجان به خانواده برای تشییع. این قصه کمتر از یک ماه پیش در تهران اتفاق افتاد و خانواده آنقدر داغدار مرگ جوان ۳۶ ساله‌شان بود که پیگیر این هزینه گزاف نشد.
این تنها نمونه‌‌ای از رفتارهای رایج میان برخی از پزشکان در ایران است. رفتارهایی چون دریافت "زیرمیزی"، انجام جراحی‌های غیرضروری و پرهزینه، نومید کردن بیمار از درمان‌های عادی و رایج و وادار کردن او به درمان‌های هزینه‌بر و...
حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در فروردین ۱۳۹۳ (حدود یک سال پیش) اعلام کرد که سالانه بین ۷ تا ۱۰ هزار میلیارد تومان "زیرمیزی" از سوی پزشکان دریافت می‌شود؛ مبلغی بین دو تا سه برابر اختلاس معروف سه هزار میلیاردی.
بهمن ۱۳۹۲ خبرگزاری "تسنیم" جدولی را منتشر کرد که در آن حروف اول نام پزشکان معروفی که "زیرمیزی" می‌گیرند درج شده بود. متخصصان قلب، مغز و اعصاب، زنان، گوش و حلق و بینی، جراحی پلاستیک، جراحی عمومی و ارتوپد در این لیست بودند.
این لیست از سوی سایت "خانه ملت" پایگاه مجلس شورای اسلامی منتشر شده بود و تسنیم آن را بازنشر کرده بود.


"زیرمیزی" دیگر خیلی زیر میز نیست!
یک پزشک متخصص ساکن تهران به دویچه‌وله (فارسی) می‌گوید پولی که پزشکان از بیمار می‌گیرند دیگر زیرمیزی نیست بلکه خود پزشکان آشکارا هزینه‌ای جدا از هزینه بیمارستان از مریض دریافت می‌کنند.
او می‌گوید تعرفه‌های بیمارستان‌های دولتی برای پزشکان بسیار پایین است و همین علت اصلی گرفتن پول اضافه از بیمار است.
وزیر بهداشت چندی پیش درباره گرفتن دستمزدهای اضافی توسط پزشکان گفته بود: «زمانی که برای جراحی یک لوزه کمتر از پول آژانس یعنی ۱۸ هزار تومان یا برای عمل سزارین در بخش دولتی ۳۰ هزار تومان پرداخت می‌شود و حق‌العلاج آن هم ۶ ماه یا یک سال بعد پرداخت می‌شود، طبیعی است که بیمار مجبور است با پیچیدگی‌های بیشتر، در مراکز خصوصی با تعرفه‌های غیرقابل دفاع عمل بشود و این همان سرکوب کردن بخش دولتی و نارضایتی از آن است».
پزشکی که با دویچه‌وله صحبت کرد با تایید این معضل می‌گوید فارغ‌التحصیلان پزشکی مجبورند تا سال‌ها در بخش دولتی کار کنند و به همین دلیل درآمدشان کفاف هزینه‌های آنها را نمی‌دهد و به این گونه روش‌ها روی می‌آورند.
به گفته او برای مثال تعرفه‌ای که برای پزشک در هزینه‌های اتاق عمل در نظر گرفته می‌شود تحت عنوان ضریب k تعرفه بسیار ناچیزی است.
این پزشک تاکید می‌کند که پدیده زیرمیزی مختص بیمارستان‌های دولتی است و در بیمارستان‌های خصوصی هزینه‌ای که از بیمار دریافت می‌شود آنقدر بالاست که پزشک را کاملا راضی می‌کند.
یک بیمار اما خلاف این را می‌گوید. زنی ۴۷ ساله که مبتلا به تومور سینوس است و برای درمان به آلمان آمده به دویچه‌وله می‌گوید این اتفاق خاص بیمارستان‌های خصوصی است و در بیمارستان‌های دولتی چنین پدیده‌ای رایج نیست.
او می‌گوید برای جراحی خودش از پزشک خواسته که این عمل را در بیمارستان دولتی انجام دهد اما او گفته برای جراحی در بیمارستان دولتی باید سه ماه صبر کند و این برایش خطر مرگ دارد. به همین دلیل او قبول کرده که در بیمارستان خصوصی عمل شود.
هزینه‌ای که این بیمار پرداخت کرده ۳۰ میلیون تومان بوده که تنها پنج میلیون آن هزینه‌های مربوط به بیمارستان بوده و بقیه تحت عناوین مختلف به جیب پزشک جراح رفته است.
این زن نیز تایید می‌کند که نحوه دریافت زیرمیزی تغییر کرده است. سه سال پیش وی برای همین جراحی مجبور شده پول زیادی را در مطب و قبل از رفتن به بیمارستان توسط منشی پزشک به او بدهد ولی الان این هزینه در لیست هزینه‌های بیمارستان‌ها وارد شده و دیگر مریض پولی را مستقیم به پزشک نمی‌دهد بلکه ظاهرا تحت عنوان هزینه‌های بیمارستان آن را پرداخت می‌کند.
او می‌گوید: «پدیده زیرمیزی الان شکل و شمایلش عوض شده و بیمارستان‌ها آپشن‌هایی برای پزشکان قرار داده‌اند که از این طریق پزشکان پول اضافه می‌گیرند و خودشان مستقیم زیرمیزی را دریافت نمی‌کنند. با این تعرفه‌هایی که در بیمارستان اضافه کرده‌اند هزینه دستمزد پزشک داخل هزینه‌های بیمارستان رفته و دیگر کسی نمی‌تواند ثابت کند که دستی پولی به پزشک داده است.»


"رفتاری ناشایست برای یک پزشک"
کسانی که با ادارات دولتی ایران سر و کار دارند، کمابیش از پدیده "زیرمیزی" آگاهند و می‌دانند گرفتن اینگونه پول‌ها خاص پزشکان نیست. اما چرا در مورد پزشکان اینقدر با حساسیت مواجه شده است؟
زنی که برای درمان سرطان به آلمان آمده به دویچه‌وله می‌گوید: «توقع مردم از پزشکان بیشتر است چون قشر تحصیل‌کرده‌ای هستند. من خودم وقتی یک کاسب یا تاجر اینطور برخورد می‌کند به او ایراد نمی‌گیرم ولی پزشک کارش با روح و روان مردم است».
او می‌گوید وقتی از پزشک خود خواسته کمی دستمزدش را پایین‌تر بیاورد تا هزینه‌های او کمتر شوند، پزشک گفته: "برای من صرف نمی‌کند". این زن این جمله را با جملاتی که یک کاسب هنگام معامله بر زبان می‌آورد هم‌طراز می‌داند.
این زن قبول ندارد که درآمد پزشکان پایین است و متناسب با سبک زندگی یک پزشک نیست چرا که خواهر خودش پزشک است و می‌داند که پزشکان علاوه بر حقوق ثابت یک‌سری درآمدهای جانبی دارند که از طرف بیمارستان برایشان در نظر گرفته شده و بابت هر معاینه‌ای که در بیمارستان انجام می‌دهند یا هر جراحی، پول اضافه می‌گیرند.
این زن معتقد است پزشکان ایرانی غیرت پزشکی‌شان را از دست داده‌اند. در مورد بیماری خود او در اولین معاینه، پزشک ایرانی بدون در نظر گرفتن شرایط روحی او گفته باید چشمش تخلیه شود و هیچ راهی ندارد در حالی که الان ماههاست که در آلمان تحت رادیوتراپی است و چشمش را هم از دست نداده است.
او می‌گوید برخی از پزشکان ایرانی تنها به درآمد فکر می‌کنند و اصلا نگران روح و روان بیمار نیستند.
خبرگزاری مهر در گزارشی که ۲۹ فروردین ماه امسال منتشر شد، نوشت: «دکتر ايرج خسرونيا، بيشترين درآمد را متعلق به جراحان مغز و اعصاب دانست كه بين ۲۰۰ تا ۳۰۰ ميليون تومان در ماه است. ايرج نديمی نماينده مجلس به وجود دست کم ۳۰۰ پزشك با درآمد ماهانه يك ميليارد تومان اشاره كرد. دكتر علی اصغر پيوندی رئيس هيئت مديره نظام پزشكی تهران نيز با تاييد وجود پزشكان متخصص با درآمدهای چند صد ميليونی اظهار داشت كه نمی‌توان درصدی را برای اين تعداد پزشكان تعيين كرد. در تحقيقی كه توسط يك گروه در صدا و سيما انجام شده بود، گزارشی از دو هزار پزشك با درآمد بالای ۵۰۰ ميليون تومان در ماه ارائه شد».
پر واضح است که این مبالغ، درآمد همه پزشکان نیست وهستند پزشکانی که تازه فارغ‌التحصیل شده یا در مناطق محروم با درآمدهایی بسیار ناچیز کار می‌کنند. اما آیا درآمد ناچیز می‌تواند توجیهی برای گرفتن "زیرمیزی" از بیماری باشد که جان خود را به دست پزشک سپرده است؟
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
ساخت لنزی که قدرت بینایی را تا سه برابر افزایش می دهد

به تازگی یک اپتومتریست‌ کانادایی، لنز بیونیک جدیدی ابداع کرده که قدرت بینایی را تا سه برابر افزایش می‌دهد؛ این نرخ در برابر استاندارد جهانی برای دید طبیعی که ۲۰/۲۰ است، بسیار بالا بوده و با عرضه‌ی آن دیگر نیازی به استفاده از عینک نخواهد بود.
لنز جدید توسط گارث وب ابداع شده و نمی‌توان آن را همانند لنزهای دیگر روی چشم قرار داد یا خارج کرد. این لنز در طول عمل ۱۰ دقیقه‌ای داخل چشم قرار می‌گیرد؛ وب اعلام کرده که این عمل بسیار شبیه عمل آب مروارید چشم است. لنز جدید با گذشت زمان از بین نمی‌رود، به همین دلیل با قرار دادن آن روی چشم، قدرت بینایی کاهش نیافته و صدمه‌ای به چشم وارد نمی‌کند.
لنز مصنوعی جدید دارای یک سیستم ثبت اپتیک مینیاتوری است که مانند یک دوربین دیجیتالی عمل می‌کند؛ این لنز قدرت خود را از بدن انسان گرفته و توسط آن می‌توان از اشیای نزدیک گرفته تا اشیای بسیار دور، تمرکز کرد.
این نوع تکنولوژی تا به حال ابداع نشده است. ساخت این لنز هم هشت سال به طول انجامیده و هزینه‌ی توسعه‌ی آن سه میلیون دلار بوده است. وب در مصاحبه‌ای با CBC News گفت:

در کل دنیا تا به حال تکنولوژی برای افزایش قدرت دید توسعه نیافته است. اگر شما قادر به مشاهده‌ی یک ساعت از فاصله‌ی ۳ متری هستید، با کمک این لنز می‌توان از فاصله‌ی ۹ متری ساعت را تشخیص داد.

شرکت Ocumetics Technology که این تکنولوژی را تصاحب کرده، مدعی شده که لنز جدید ایمن و بادوام است. با کاشت این لنز، چشم بسیار طبیعی به نظر رسیده و عوارض جانبی مانند سردرد یا خستگی چشم را ایجاد نمی‌کند. پس از انجام آزمایشات بالینی گسترده، این لنز در سال ۲۰۱۷ عرضه خواهد شد.
وب در این خصوص گفت:

من در سن ۴۵ سالگی همانند بسیاری از افراد، با استفاده از عینک طبی مشکل داشتم. به همین دلیل از لنزهای طبی استفاده کردم که پس از آن هر روز از این وضعیت ناراضی و دلگیر می‌شدم.

اگر لنز مصنوعی جدید روانه‌ی بازار شود، به زودی بسیاری از مشکلات دید و بینایی افراد برطرف شده و دیگر نیازی به استفاده از عینک‌ها و لنزهای طبی نخواهد بود. در حال حاضر آزمایشات بالینی این لنز، روی حیوانات و انسان‌های نابینا انجام می‌شود.
وب برای توسعه‌ی کار خود یک بنیاد خیریه‌ با نام Celebration of Sight جهت کمک به سازمان‌هایی که عمل جراحی را برای کشورهای در حال توسعه انجام می‌دهند، راه اندازی کرده است. بودجه‌ی این پروژه برای تمامی موسسات تحقیقاتی چشم در سراسر جهان اختصاص داده شده است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
واکسن فشار خون تولید شد


محققان دانشگاه اوزاکای ژاپن موفق به ساخت واکسن فشار خون شدند.
به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از ساینس، نمونه تجربی این واکسن روی موش های آزمایشگاهی، قادر به کنترل فشار خون این موجودات تا 6 ماه بوده است.
فشار خون نیرویی است که توسط جریان خون به دیواره رگ ها وارد می شود تا خون در سراسر رگ ها و بدن جریان یابد. اگر این نیرو افزایش پیدا کند و در طول زمان ثابت باقی بماند، بدن با مشکلات زیادی روبرو می شود.
به طور متوسط از بین هر سه فرد میانسال، یک نفر به این عارضه مبتلا است؛ فشار خون بالا عامل اصلی بیماری های قلبی عروقی، کلیوی، سکته مغزی و اختلالات چشمی محسوب می شود.
محققان برای حل این مشکل واکسنی تولید کرده اند که قادر به کنترل فشار خون در مدل های حیوانی است. مدیر این پروژه معتقد است که با وجود موفقیت آمیز بودن این دستاورد در نمونه های حیوانی، به زودی برای آزمایش های انسانی آماده می شود و با صرف کمترین زمان و هزینه، این عارضه را کنترل می کند.
واکسن فشار خون به ویژه برای افرادی که در کشورهای فقیر استفاده می کنند و دسترسی به درمان و داروی های روزمره کاهش فشار خون برایشان دشوار است، توسعه داده شده است.
بر اساس آمار، حدود 1.8 میلیارد نفر در سراسر جهان از فشار خون بالا رنج می برند و نکته حائز اهمیت این است که حدود 50 درصد این افراد، از شرایط خود بی اطلاع هستند و به هیچ اقدامی برای کاهش فشار خون دست نمی زنند.
نتایج این تحقیقات در نشریه Hypertension منتشر شده است.



=============================


یک آزمایش جدید ادرار برای شناسایی سرطان پروستات

یک بررسی جدید نشان می‌دهد که یک آزمایش جدید بر اساس ادرار شناسایی سرطان پروستات را نسبت به روش‌های سنتی بهبود می‌بخشد.
به نوشته اکسپرس این آزمایش به‌ وسیله مرکز فراگیر سرطان میشیگان در آمریکا با نام Mi-Prostate Score یا MIPS تولید شده است. درحالی‌که مدل‌های سنتی شناسایی سرطان پروستات بر اساس میزان‌های آنتی‌ژن سرمی پروستات یا PSA در آزمایش خون هستند، این روش جدید PSA ر با دو شاخص دیگر سرطان پروستات ترکیب می‌کند که هردوی آن‌ها را از طریق یک نمونه ادرار قابل‌شناسایی هستند.
اسکات تومالیس، استادیار دانشکده پزشکی دانشگاه میشیگان و سرپرست این پژوهش می‌گوید: «حدود 50 درصد از مردانی که بیوپسی پروستات می‌شوند، سرطان ندارند. ما نیاز به شیوه‌هایی داریم که میزان بالای PSA را بهتر تفسیر کنیم و افرادی را تعیین کنیم که واقعاً نیاز به بیوپسی دارند. MIPS به مردان و پزشکانشان اطلاعات بهتری برای کمک به گرفتن تصمیم در این موارد می‌دهد.»
این بررسی بر روی 2000 مرد که به علت بالا بودن میزان PSA بیوپسی پروستات شد، انجام شد. پژوهشگران با استفاده از نمونه‌های ادرار آزمایش MIPS انجام دادند و نتایج را مقایسه کردند.
به گفته تامولین MIPS ارزیابی خطر فردی‌ترشده‌ از سرطان پروستات را در اختیار مردان قرار می‌دهد، بنابراین مردانی که نگران بالا بودن میزان PSA هستند، می‌توانند با اطلاعات بیشتری با دکترشان درباره قدم بعدی مراقبت درمانی‌شان مشورت کنند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
پزشکان، حریم خصوصی بیماران و درآمدی که به هر قیمتی بیشتر می‌شود

"معاینه فله‌ای بیماران" یعنی چندین بیمار هم‌زمان بر روی تخت‌های معاینه در یک اتاق، تنها به خاطر ویزیت بیماران بیشتر و افزایش درآمد بیشتر، بدون در نظر گرفتن حریم خصوصی بیماران و استانداردهای جهانی حداقل زمان معاینه.
کلینیک زنان و زایمان در یک بیمارستان دولتی، یک اتاق معاینه بزرگ با پنج تخت مخصوص معاینه واژینال که روی هریک از آنها زنی نیمه برهنه آماده برای معاینه خوابیده است. هر تخت تنها با یک پاراوان از تخت دیگر جدا شده و بنابراین تمامی جزئیات مکالمه پزشک با بیمار برای حاضران در اتاق کاملا قابل شنیدن است.
بیماران از دختری بسیار کم سن و سال تا زنی حدود ۶۰ سال هستند. پزشک با صدای بلند از دختر جوان می‌پرسد: «چندبار تا حالا سقط کردی؟». اینجا هیچ رازی وجود ندارد.
این تصویری است که یک بیمار از یک بیمارستان دولتی در تهران به ما می‌دهد. در پاسخ اعتراض وی پرستار می‌گوید تعداد زیادی بیمار باید ویزیت شوند و غیر از این روش، وقت برای معاینه همه آنان کافی نخواهد بود.
اسفندماه سال گذشته خبرگزاری تسنیم گزارشی منتشر کرد با عنوان "ویزیت فله‌ای متخصصان زنان برای کسب یک مُشت پول". در این گزارش زنی باردار گفته بود که هربار به مطب پزشک زنانش می‌رود: «منشی چند نفر را با هم صدا می‌کند و حق اعتراض هم نداری چرا که منشی سریع به بیمار جواب می‌دهد سر دکتر شلوغ است، نمی‌بینی چند نفر در نوبت هستند؟ باید تا دو ساعت دیگر همه ویزیت شوند. و وقتی از منشی سوال می‌کنی چند نفر در نوبت هستند می‌گوید ۴۰ نفر.»
زن دیگری به دویچه‌وله می‌گوید که پزشک زنان خودش بیماران را سه یا چهار نفره در اتاق گفت‌وگو می‌پذیرد و تک‌تک به اتاق معاینه که مجاور اتاق گفت‌وگوست می‌برد بنابراین هرگونه مکالمه‌ای که در اتاق معاینه انجام شود، در اتاق گفت‌وگو قابل شنیدن است.
همه اینها تنها به این دلیل صورت می‌گیرد که در مدت زمان محدود، بیماران بیشتری بتوانند ویزیت شوند و در نتیجه درآمد بیشتری عاید پزشک شود.
اما قانون چه می‌گوید؟ معاون درمان وزیر بهداشت ایران همین هفته اعلام کرد: «استاندارد زمان ویزیت در مطب‌ها در مصوبه ابلاغی تعرفه‌های درمانی سال ۱۳۹۴ از سوی دولت اعلام شده که برای پزشک عمومی ۱۵ دقیقه، متخصص ۲۰ دقیقه، فوق تخصص ۲۵ دقیقه و روانپزشک ۳۰ دقیقه است.»
وی تاکید کرده که حق شکایت برای بیماران محفوظ است و اگر احساس کنند به آنان بی‌توجهی شده، می‌توانند شکایت کنند.


در آلمان وضع چگونه است؟
در تحقيقی كه در سال ۲۰۱۳ در آلمان صورت گرفته است حدود ۲۰ درصد پزشكان بيش از ۲۰ دقيقه را برای ويزيت هر نوع بيماری اختصاص داده‌اند. زمان متوسط معاينه قبل از جراحی توسط متخصصين بيهوشی در آلمان بين ۵/ ۱۷ تا ۲۱ دقيقه بوده است.
دکتر اسد یاوری متخصص کلیه و مجاری ادرار که از سال ۱۹۷۵ در آلمان مشغول طبابت است به دویچه‌وله می‌گوید که سیستم بیمه و پزشکی در آلمان به گونه‌ای طراحی شده که پزشکان هرچند در مطب‌های خصوصی کار می‌کنند اما در اصل درآمدشان را از شرکت‌های بیمه می‌گیرند و به همین دلیل این شرکت‌ها با مکانیسم‌های دقیق ناظر می‌توانند روند کار پزشکان را کنترل کنند.
دکتر یاوری می‌گوید: «پزشکان در آخر هر سه ماه باید گزارش مفصلی از عملکرد خودشان به شرکت​ بیمه بدهند و عملکرد پزشک در آنجا کنترل می‌شود که مثلا چندبار بیمار را دیده​اند، چقدر تزریقات انجام داده​اند و بر مبنی عملکرد پزشک درآمد یا این اجرت پزشک در آخر هر سه ماه به حسابش حواله می​شود.»
به گفته این پزشک بر اساس استانداردهایی که وجود دارد به عنوان مثال مشخص است که درآمد یک پزشک داخلی چقدر باید باشد و اگر شرکت بیمه تشخیص دهد که این پزشک بیشتر از تعرفه مشخص شده درآمد کسب کرده نه تنها مجازات می‌شود بلکه ممکن است قراردادش با بیمه لغو شود.
و اگر قرارداد پزشکی با بیمه لغو شود، چه اتفاق می‌افتد؟ دکتر یاوری می‌گوید: «از آنجا که در آلمان ۹۵ درصد مردم بیمه دولتی هستند، پزشکانی که در مطب هستند بدون قرارداد با شرکت​های بیمه نمی​توانند بیمار بپذیرند. چون مریض فقط می​تواند به دکتری مراجعه کند که قرارداد با شرکت​ بیمه داشته باشد. بنابراین اگر پزشکی کار خلافی انجام داده باشد که از طرف شرکت بیمه و نمایندگان پزشکان مورد توبیخ قرار بگیرد، چون ۹۵درصد بیماران بیمه هستند، عملا امکان ادامه شغل برای پزشک نخواهد بود.»
این قانون در حقیقت بدان معناست که در آلمان پزشک با بیمار هیچگونه رابطه مالی ندارد و در حقیقت درآمدش از طریق شرکت‌های بیمه تامین می‌شود و همین امر راه را بر سوءاستفاده‌های احتمالی می‌بندد.


حریم خصوصی بیمار، خط قرمز پزشکی آلمان
در بیمارستانی که توصیفش را یکی از مراجعان برای دویچه‌وله کرد، بیش از آنکه وقت اندک معاینه برای هر بیمار آزاردهنده باشد، رعایت نشدن حریم خصوصی بیماران است که نگاه‌های حساس را به خود جلب می‌کند. اینکه پزشک در حضور بقیه بیماران از یک بیمار می‌پرسد "چند بار تا حالا سقط کرده‌ای؟" رعایت نکردن رازداری بیماران و فاش کردن اسرار سلامتی آنهاست.
این موضوعی است که در آلمان بسیار روی آن حساسیت وجود دارد. دکتر یاوری در این باره می‌گوید: «در آلمان رابطه بیمار با پزشک یک رابطه خیلی خصوصی و حتی مقدسی​ست. یعنی پزشک محرم بیمار است و به​هیچ​وجه اطلاعاتی که بیمار به پزشک داده، در اختیار دیگران قرار نمی​گیرد. فامیل یا حتی همسر بیمار در صورتی که بیمار موافقت نکرده باشد نمی‌تواند اطلاعاتی درباره بیماری او کسب کند. در دادگاه پزشک نمی​تواند اطلاعاتی را که بیمار به او داده، بدون اجازه این بیمار مطرح کند. یعنی رابطه پزشک با بیمار رابطه‌​ای​ست بسیار صمیمی و به این دلیل بیمار می​تواند همه چیز را با دکتر در میان بگذارد و این مسئله​ای​ست که از نظر وجدان پزشکی بسیار مهم است.»
زنی که در ایران پزشک برایش تشخیص سرطان رحم داده بود، این خبر را اولین بار از دهن همسرش می‌شنود و پزشک در پاسخ اعتراض او استدلال می‌کند که شما در شرایط روحی‌ای نبودید که بتوانم این موضوع را مستقیم به خود شما بگویم.
در این باره متاسفانه قانون مشخصی در ایران وجود ندارد و از آنجا که به خصوص در مورد زنان حتی اجازه برخی از عمل‌های جراحی هم باید از سوی شوهر صادر شود، مسئله حریم خصوصی بیماران به کلی نادیده گرفته می‌شود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
ترکیب دو دارو 'برای درمان سرطان پوست مؤثرتر است'

نتایج تحقیقی که درباره تاثیر ترکیب دو داروی سرطان برای درمان خطرناک‌ترین نوع سرطان پوست (ملانوما) انجام شده نشان می‌دهد که این روش دوره توقف پیشرفت تومور را چند ماه افزایش داده است.
این کارآزمایی بالینی بر روی ۹۴۵ فرد مبتلا به ملانوما انجام شد و به مبتلایان دو داروی ضد سرطان (ipilimumab و nivolumab) داده شد.
علاوه بر این کاهش اندازه تومور در درمان دو دارویی بیشتر از درمان با هر یک از داروها به تنهایی بود.
به گفته دکتر جیمز لارکین، یکی از پژوهشگران ارشد این تحقیق، "با تجویز همزمان این دو دارو، در عمل به جای یک، دو ترمز سیستم ایمنی برداشته می شود در نتیجه سیستم ایمنی می تواند تومور را که پیش از این شناسایی نمی کرد، شناسایی کند و برای نابودی آن وارد عمل شود."
"ما تا به حال کاهش بیش از پنجاه درصد در اندازه تومور را ندیده‌ بودیم بنابراین چنین نتیجه ای بسیار قابل توجه است."
"به نظر من این روش در آینده درمان سرطان نقش بسیار مهمی خواهد داشت."
"ما امیدواریم که تاثیر این درمان پایدار باشد، اما در این لحظه نمی توانیم چنین چیزی بگوییم."
مرکز تحقیقات سرطان بریتانیا می گوید که این ترکیب می‌تواند "مشت محکمی" به یکی از مهاجم ترین انواع سرطان باشد.
ملانوما که مهاجم‌ترین و مرگبارترین نوع سرطان پوست است، ششمین سرطان رایج در بریتانیاست و سالانه جان دو هزار نفر را می‌گیرد.


ایمنی‌درمانی بجای شیمی‌درمانی
در سال‌های اخیر تحقیقات سرطان‌شناسی به جای تمرکز بر شیمی‌درمانی به ایمنی‌درمانی معطوف شده است.
در ایمنی‌درمانی هدف این است که سیستم ایمنی بدن به سلول سرطانی حمله کند. این روش در حال حاضر بسیار گران است
سیستم ایمنی بدن انسان بسیار موثر و به ویژه در مقابل عفونت‌ها قدرتمند است، اما مکانیسم‌هایی وجود دارند که به مثابه ترمز این سیستم عمل می‌کنند.
این همان اتفاقی است که در سرطان می‌افتد، بافت طبیعی رشد و رفتار ناهنجار و مخرب پیدا می‌کند، اما سیستم ایمنی آن را به عنوان عامل بیماری‌زا شناسایی نمی‌کند و بر علیه آن وارد عمل نمی‌شود.
در شیمی‌درمانی از دارو برای نابود کردن سلول‌های سرطانی استفاده می‌شود، اما این ماده بر سلو‌ل‌های سرطانی و بر سلول‌های سالم بدون تمایز تاثیر می‌گذارد.
در ایمنی‌درمانی از دارو برای این استفاده می‌شود که سلول سرطانی برای سیستم ایمنی قابل تشخیص شود تا بعد به آن حمله کند.
با این حال استفاده همزمان از دو دارو باعث عوارض جانبی شدید شد و عوارضی مثل ضایعات پوستی، اسهال و خستگی بیشتر از درمان تک‌دارویی بروز کرد.
هزینه هم موضوع دیگری است، Ipilimumab که هر سه ماه یک بار به صورت وریدی تجویز می‌شود سالانه صد هزار پوند خرج بر می‌دارد.
برخی متخصصان با احتیاط درباره نتیجه‌گیری از نتایج این تحقیق سخن گفته‌اند.
پروفسور کرول سیکورا، یکی از محققان برجسته سرطان در بریتانیا و رئیس دانشکده پزشکی باکینگهام می‌گوید: "اینکه با تحریک سیستم ایمنی می‌توان آن را بر علیه بعضی سرطان‌ها فعال کرد بیش از صد سال است که شناخته شده، اما ما هنوز دقیقا به آن اشراف پیدا نکرده‌ایم."
"خبر این کشف جدید در شیکاگو منتشر شده و رسانه‌ها به آن توجه نشان داده‌اند، برای بیماران سرطانی غم‌انگیز است چون آنها فکر می کنند سرطان را فردا می شود درمان کرد، اما این طور نیست."
"ما هنوز چیزهای زیادی را باید بفهمیم از جمله اینکه تاثیر این ایمنی‌درمانی بسیار گرانقیمت چقدر باقی می‌ماند."
"طول عمر بعد از ابتلا به سرطان (survival rate) موضوع هفته و ماه نیست."
پروفسور سیکورا به بی‌بی‌سی گفت آنگونه که در رسانه ها از این تحقیق به عنوان "تحول بزرگ" یاد شده درست نیست و در واقع درمان سرطان، "معجزه‌آسا" کشف نخواهد شد، بلکه به کندی و در مرور زمان این اتفاق خواهد افتاد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
دو بیمار مبتلا به سندروم تنفسی کوروناویروس نوظهور در کره جنوبی جان باختند

دو بیمار مبتلا به سندروم تنفسی کوروناویروس نوظهور در کره جنوبی جان خود را از دست داده‌اند.
روز سه شنبه، ۱۲ خرداد (۲ ژوئن)، مقامات وزارت بهداری کره جنوبی ضمن تایید هفت مورد جدید ابتلا به سندروم تنفسی کوروناویروس نوظهور گزارش کردند که دو تن از مبتلایان به این بیماری درگذشته‌اند.
طی دو هفته اخیر، ابتلای بیست و پنج تن به این بیماری در کره جنوبی مورد تایید قرار گرفته و وزارت بهداری کره جنوبی تا کنون بیش از هفتصد تن را به خاطر احتمال آلودگی به ویروس این بیماری در قرنطینه نسبی قرار داده است.
وزارت بهداری کره جنوبی گفته است که یک زن ۵۸ ساله مبتلا به این بیماری در روز دوشنبه درگذشت و یک مرد هفتاد و یک ساله نیز که با کمک دستگاه تنفس مصنوعی زنده مانده بود شامگاه گذشته جان خود را از دست داد.
در حال حاضر، کره جنوبی پس از عربستان سعودی و امارات عربی متحده متحمل بیشترین تلفات ناشی از این بیماری شده است.
رسانه‌های کره جنوبی دولت را به خاطر ناتوانی در تشخیص نخستین مورد ابتلا به این بیماری در هفته‌های اخیر به شدت مورد انتقاد قرار داده‌اند و معاون نخست وزیر این کشور گفته است که این واقعه به حیثیت دولت آسیب رسانده است. برخی از منتقدان خواستار انتشار اطلاعات دقیق و کامل در مورد شیوع این بیماری هستند.
سازمان بهداشت جهانی، شمار مبتلایان در جهان را ۱۱۵۴ نفر و تعداد تلفات را ۴۳۴ نفر گزارش کرده اما گفته است که در حال حاضر، وضع محدودیت مسافرت به کره جنوبی لزومی ندارد. با اینهمه، دولت کره جنوبی اقدامات ویژه‌ای را در مبادی ورودی این کشور به اجرا گذاشته و به خصوص مانع از خروج افرادی می‌شود که ممکن است به این ویروس آلوده شده باشند.
همچنین شرکت خودروسازی هیوندای از کارکنان خود خواسته است از سفرهای غیرضروری به خارج خودداری ورزند و به خصوص به منطقه خاورمیانه سفر نکنند.
هفت کودکستان و دو مدرسه ابتدایی واقع در نزدیکی یکی از بیمارستان‌های کره جنوبی به مدت یک هفته تعطیل شده‌اند. اولین تلفات ناشی از ابتلا به سندروم تنفسی کوروناویروس نوظهور در این بیمارستان گزارش شده بود.
هفته گذشته، منابع چینی هم نخستین مورد از مرگ در اثر ابتلا به سندروم تنفسی کوروناویروس نوظهور در این کشور را گزارش کردند و گفتند که فرد مورد نظر، یک مرد کره‌ای بود که با نادیده گرفتن دستور قرنطینه به هنگ‌کنگ و از آنجا به سرزمین اصلی چین سفر کرده بود.
سندروم تنفسی کوروناویروس نوظهور یک بیماری ویروسی است که برای نخستین بار در سال ۲۰۱۲ از عربستان سعودی گزارش شد. میزان مرگ بر اثر این بیماری بالاست و تلفات آن به بیش از هفتاد درصد می‌رسد.
این بیماری در ابتدا سندروم تنفسی خاورمیانه نامیده می‌شد اما سازمان بهداشت جهانی توصیه کرد نام فعلی برای آن بکار رود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
گسترش ایدز از طریق روابط جنسی محافظت‌نشده در ایران

رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت از افزایش بیماری ایدز در میان زنان خبر داد. به گفته عباس صداقت، ابتلا به ایدز از طریق روابط جنسی محافظت نشده به صورت چشمگیری افزایش یافته است. آمار مبتلایان ۱۲۰ هزار نفر تخمین زده می‌شود.



رئیس اداره کنترل ایدز و بیماری‌های آمیزشی وزارت بهداشت در گفت‌وگویی با خبرگزاری ایسنا که روز شنبه (۱۶ خرداد / ۶ ژوئن) منتشر شد اظهار داشت: «آخرین اطلاعاتی که تا سال ۹۲ از سطح کشور جمع‌آوری شده حاکی از ابتلای ۲۸ هزار مورد به ویروس ایدز (اچ آی وی) است».
عباس صداقت با تاکید بر اینکه مصرف مواد مخدر بیشترین نقش را در ابتلا به این بیماری داشته، گفت: «در سال‌های اخیر شواهدی علمی نشان می‌دهد که بیشترین ابتلا به ویژه در گروه‌های جوان‌تر از طریق روابط جنسی محافظت نشده به صورت چشمگیری افزایش یافته است.»
صداقت اظهار داشت که برای کنترل این بیماری، با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تفاهم‌نامه‌ای منعقد شده که بر اساس آن قرار است آموزش، اطلاع‌رسانی و برگزاری کمپین‌های اطلاع‌رسانی در زمینه ایدز و بیماری‌های آمیزشی در دانشگاه‌های ایران انجام ‌گیرد.


متوسط سنی مبتلایان
به گفته رئیس اداره کنترل ایدز و بیماری‌های آمیزشی وزارت بهداشت، در حال حاضر متوسط سنی ابتلا به ایدز گروه سنی بین ۲۵ تا ۳۵ سال است. به همین دلیل او خواستار «اطلاع‌رسانی موثر در جامعه و به خصوص در میان جوانان، نوجوانان و خانواده‌ها» شده است.
صداقت در زمینه همکاری با آموزش و پرورش و لزوم آموزش و اطلاع‌رسانی ایدز از سنین پایین، گفت: «اگر چه دوستان در آموزش و پرورش به این مساله آگاه هستند و تلاش بسیاری می‌کنند تا در این رابطه تحولی هم در آموزش و پرورش اتفاق بیفتد اما فکر می‌کنیم باید سرعت این کار از سرعت فعلی بیشتر باشد و مداخلات باید به صورت سازمان یافته‌تر صورت گیرد تا بتوانیم برای گروه‌های دانش‌آموزی نیز برنامه‌های موثرتری نسبت به گذشته پیاده کنیم.»


افزایش شمار زنان مبتلا به ایدز
عباس صداقت از افزایش ابتلای زنان به ایدز از سال۱۳۹۲ خبر داد و گفت، «در این سال حدود ۳۶ درصد مبتلایان به دلیل روابط جنسی محافظ‌ نشده به این ویروس مبتلا شدند» که حدود یک سوم آنان را زنان تشکیل می‌دهند.
رییس اداره ایدز وزارت بهداشت همچنین گفت، وزارت بهداشت تفاهم‌نامه‌ای با جمعیت جوانان هلال‌احمر امضا کرده است تا اطلاع‌رسانی موثر در زمینه ایدز ازطریق گروه‌های داوطلبی دانش‌آموزان و جوانان در شهرها و روستاها را شدت بخشد.
صداقت به وبسایت تخصصی در این زمینه اشاره کرد و گفت: «در این سایت همه اطلاعات لازم در زمینه اچ آی وی داده می‌شود و اگر فردی سئوالی داشت یا نیازمند دریافت خدمتی بود، به او معرفی می‌کند. علاوه بر این نیز امکان مشاوره آنلاین نیز برای کاربران فراهم است. بنابراین انتظار داریم که اطلاع‌رسانی به صورت جامع، فراگیر و مستمر صورت گیرد.»


بی‌اعتمادی به آمار دولتی
جمهوری اسلامی سالیان دراز در مقابل بیماری ایدز چشم بسته بود و هر گونه اطلاع‌رسانی دقیق در این زمینه را مسدود می‌کرد. به همین دلیل برخی کارشناسان هنوز به آماری که دولت منتشر می‌کند اعتماد ندارند.
در اسفند ۱۳۹۳ وبسایت تابناک گزارش داد که شمار مبتلایان به این ایدز در ایران ۷۵ هزار نفر تخمین زده می‌شود که تنها ۲۹ هزار مورد آن ثبت شده است.
حمید شاعری، رئیس انجمن ایدز ایران نیز در آذر سال گذشته گفت: «آمار واقعی از مبتلایان به ایدز نداریم».
رسول خضری، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی هم ضمن تاکید بر اینکه آمار واقعی و دقیق در مورد مبتلایان به ایدز در ایران موجود نیست گفته است، «درصدی که اعلام می‌شود، پایین‌تر از آمار واقعی است.»
وبسایت همشهری هم در گزارشی در باره ایدز که بهمن ماه گذشته منتشر شد به نقل از مینو محرز، رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران نوشت: «در جهان استانداردی وجود دارد که بر اساس آن تعداد واقعی متبلایان به ایدز در یک جامعه را ۴ برابر تعداد افراد شناسایی شده می‌‌دانند. به این ترتیب شاید بتوان گفت که مبتلایان به ایدز در ایران حدود ۱۲۰ هزار نفر هستند.»
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
عمل جراحی پیوند جمجمه-پوست سر امکان‌پذیر شد


پزشکان آمریکایی برای اولین بار در جهان یک عمل جراحی پیچیده پیوند جمجمه و پوست سر را بر روی یک بیمار دچار سرطان انجام دادند که در حین این عمل همچنین یک کلیه و لوزالمعده جدید دریافت کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه مرکز سرطان ام‌دی آندرسون در هوستون اعلام کرد جیمز بایسن، متخصص نرم‌افزار 55 ساله، عمل جراحی 15 ساعت‌های را از سر گذراند که با کمک بیش از 50 نفر از کاروران پزشکی انجام شد.
این عمل که در بیمارستان متدیست هوستون انجام شد تقریباً از 4 ماه پیش طراحی شده بود، اما تا 22 مه، 20 ساعت پی از اینکه به پزشکان گفته شد اندام‌های مناسب در اختیار قرار دارند، انجام نشد.
مایکل کلبوک، جراح ارشد از گروه جراحی پلاستیک بیمارستان متدویست هوستون که به انجام این پیوند جمجمه- پوست سر یاری رساند، گفت: «این جراحی بسیار پیچیده بود، زیرا ما مجبور بودیم که بافت‌ها را با استفاده از جراحی میکروسکوپی پیوند کنیم.»
او گفت: «تصور کنید که اتصال رگ‌های خونی با قطر 1.5 میلی‌متر زیر میکروسکوپ با بخیه‌هایی ریز با قطری نصف قطر موی انسان با ابزارهایی که برای ساختن ساعت‌های سوئیسی دقیق به کار می‌روند، انجام شود.»
بایسن، ساکن شهر آستین در تگزاس، در سال 2006 دچار لیومیوسارکوم، سرطان نادری که به عضلات صاف حمله می‌کند، تشخیص داده شد.
این سرطان به طور موفقی درمان شد، اما زخم بزرگی بر روی پوست سر و جمجمه بیمار باقی ماند.
مرد تکزاسی که همچنین در 5 سالگی دچار دیابت تشخیص داده شده بود، در قبل در سال 1992 پیوند دوگانه لوزالمعده و کلیه را انجام داده بود، اما این اندام‌ها نیاز به پیوند مجدد پیدا کرده بودند.
اما به علت زخم‌های جمجمه و پوست سرش پیوند دوباره ممکن نبود. در ضمن مشکلات کلیه و لوزالمعده او و داروهای مهارکننده ایمنی که برای جلوگیری از رد پیوند دریافت می‌کرد، بازسازی پوست سر را مشکل می‌کرد.
پزشکان با انجام یکباره همه این عمل‌ها این مشکل را حل کردند.
جسی سلبر، یکی از جراحان ارشد ام‌دی آندرسن گفت: «هنگامی‌که برای نخستین بار جیم را دیدم، این رابطه میان نیاز جیم به کلیه و لوزالمعده جدید و مصرف مداوم داروهای ضد پیوند برای حمایت از این اندام‌ها، و دریافت پیوند کامل جمجمه و پوست سر در همان زمان که با همین داروها حمایت می‌شوند، را شناسایی کردم.»
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
عمل برداشتن تومور مغزی از طریق بینی با ناوبری ساخت ایران

عمل جراحی تومور هیپوفیز از داخل بینی و بدون باز کردن جمجمه به روش آندوسکوپی، توسط تجهیزات ناوبری ساخت ایران در بیمارستان شهدای تجریش تهران انجام شد.
به گزارش تسنیم، دکتر علیرضا زالی استاد جراحی مغز و اعصاب در توضیح انجام این عمل جراحی پیچیده، گفت: این عمل‌های جراحی به برداشتن تومور غده هیپوفیز از طریق باز کردن جمجمه صورت می‌پذیرفت، ولی برای کاهش عوارض جراحی این تومور را می‌توان از طریق بینی و با تجهیزات ناوبری نیز برداشت که این عمل پیچیده با تجهیزات ساخت داخل کشور صورت می‌پذیرد.
دکتر جهانگیر قربانی متخصص گوش، حلق و بینی نیز در توضیح این عمل جراحی گفت: عمل جراحی تومور غده هیپوفیز به روش آندوسکپی از داخل بینی مزایای بسیاری دارد؛ از جمله آن که جمجمه بیمار باز نمی‌شود و تورم مغز کاهش می‌یابد.
همچنین افسون صدیقی جراح مغز و اعصاب و مسئول این تیم جراحی درباره زوایای دیگر برداشتن تومور غده هیپوفیز به روش آندوسکپی، گفت: این عمل جراحی حدود دو ساعت به طول می‌انجامد در حالی که برداشتن جمجمه و انجام این عمل جراحی حداقل دو برابر این زمان را می‌برد؛ بنابراین عمل جراحی برداشتن تومور غده هیپوفیز به روش آندوسکپی از داخل بینی با تجهیزات ناوبری ساخت داخل کشورمان صورت می‌پذیرد.
مسئول تجهیزات ناوبری این عمل جراحی نیز عنوان کرد: این دستگاه یک نوع موقعیت‌یاب به حساب می‌آید که برای برداشتن تومورهای مغزی کاربری دارد. امروز قیمت این دستگاه تولید داخل یک‌سوم قیمت خارجی آن است. این توانایی وجود دارد که مراکز درمانی و اتاق‌های عمل جراحی کشور از این دستگاه ناوبری تولید داخل استفاده کنند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
صفحه  صفحه 58 از 62:  « پیشین  1  ...  57  58  59  60  61  62  پسین » 
علم و دانش

Medical News | اخبار پزشکی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA