انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
کامپیوتر
  
صفحه  صفحه 91 از 119:  « پیشین  1  ...  90  91  92  ...  118  119  پسین »

اخبار کامپیوتر و اینترنت و تکنولوژی


مرد

 
وصل صاحبان فکر به صاحبان سرمایه

کیک استارتر (kickstarter) سایتی است که افراد در آن پروژه‌های خود را به بقیه معرفی می‌کنند و از مخاطبان در سراسر دنیا برای تولید یا تکمیل ایده‌شان کمک مالی می‌گیرند.
انتشار کتاب، تکمیل دکوراسیون یک کافه، سالاد سیب‌زمینی، ساعت هوشمند، ...و هزاران موضوع دیگر، این سایت را به یکی از موفق‌ترین سایت‌های جلب سرمایه‌های مردمی برای به ثمر رسیدن یک ایده تبدیل کرده است. از دل کمپین‌های سایت کیک‌استارتر، تاکنون ابزار متفاوت و سودمندی به تولید انبوه رسیده‌‌اند. دش: هدفونی که با وایرلس کار می‌کند، میکرو: یک چاپگر سه بعدی برای استفاده عام، سنس: که به مطالعه ضربان قلب، نفس‌ها و دیگر اطلاعات حیاتی بدن در زمان خواب می‌پردازد و ...همه این کارزارها خیلی بیشتر از آنچه که صاحب ایده در ابتدای امر خواسته بود، سرمایه جذب کرده‌اند.
آخرین کارزار موفق کیک‌استارتر، چیپ C.H.I.P. است. چیپ، رایانه‌ای در قطع یک کارت جیبی است که می‌تواند به هر مانیتوری (نه لزوما مانتیور رایانه) وصل شود و با آن تقریبا همه کارهای یک سیستم عامل را می‌توان انجام داد. سرعت پردازنده این کامپیوتر ۱ گیگ است و یک رم ۵۱۲ مگابایتی و قدرت ذخیره ۴ مگا بایتی دارد و به شما اجازه اتصال به وای فای و بلوتوث را می‌دهد و با آن نه تنها می‌توانید اینترنت‌گردی کنید که حتی می‌توانید کارهای جدی‌تری مثل کدنویسی را هم انجام دهید. چیپ قدرت ذخیره و پخش موسیقی را دارد و بازی‌ها و اپلیکشن‌های (مجانی) زیادی هم همراه با تنظیمات اولیه آن می‌آید. تمام نرم افزارهای این کامپیوتر «متن باز» (اوپن سورس) است و با سیستم عامل لینوکس کار می‌کند. در تنظیمات اولیه برنامه‌هایی برای یاد دادن کد نویسی هم تعبیه شده است .این رایانه قابلیت اتصال به صفحه مانیتور، صفحه کلید و موس (و البته میکروفون و بلندگو) را دارد.
در واقع همه کارهایی را که یک رایانه (با قدرت متوسط) می‌کند منتها در قالب ابزاری با اندازه یک کارت بانکی و با قیمتی که بیشتر به یک شوخی شبیه است تا واقعیت: فقط ۹ دلار! این تقریبا یک‌چهارم رزبری پای (Raspberry Pi) است که آن هم در همین سایز و با همین قابلیت‌ها منتها با قیمت ۳۵ دلار، در سال ۲۰۱۲ عرضه شد.
کارزار چیپ روز هفتم ماه مه آغاز شد و تنها در عرض ۱۲ ساعت توانست دو برابر مبلغ درخواستی اولیه (یعنی ۵۰ هزار دلار)‌ جمع کند. در عرض پنج روز این رقم از مرز یک میلیون گذشت و با توجه به توجهی که از رسانه‌ها در روزهای اخیر گرفته است، احتمالا این رقم خیلی بیشتر هم خواهد شد. این کارزار به پنج هزار نفر اولی که به آن پول اهدا کرده بودند قول داده است که در اواخر سال میلادی این کامپیوتر را دریافت خواهند کرد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
آیا تهران "دره سیلیکون" خواهد شد؟

استارت‌آپ‌ها را شرکت‌های نوپا که در زمینه تکنولوژی فعالیت دارند تعریف کرده‌اند. موج تولد و رشد استارت‌آپ‌ها از دره سیلیکون کالیفرنیا به ایران هم رسیده‌است. نگاهی کرده‌ایم به استارت‌آپ‌ها٬ از تولد تا رشد در ایران.
اگر نمی‌دانید "استارت‌آپ" به چه معنا است٬ تنها نیستید. در سطح جهان نیز با وجود درک نسبتا مشترک از معنای این عبارت٬ هنوز تعریف ارائه‌شده درباره آن متفاوت است. اما در صورتی که این عبارت را "گوگل کنید"٬ و سری به "ویکی‌پدیا" بزنید٬ می‌بینید که ویراستاران این دانش‌نامه‌ی مشارکتی٬ استارت‌آپ را در فارسی به عنوان "شرکت نوپا" تعریف کرده‌اند. آن‌جا می‌خوانید که "شرکت‌های نوپا می‌توانند در هر شکلی ایجاد شوند اما لفظ شرکت نوپا اغلب برای شرکت‌هایی به کار می‌رود که رشد سریعی دارند و در زمینهٔ تکنولوژی فعالیت می‌کنند."
استارت‌آپ‌ها در جهان در دوران حباب اقتصادی (Dot-com Bubble) در سال‌های ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۰ پا گرفتند٬ یعنی زمانی که بازارهای بورس شاهد رشد سریع سهام‌شان در پی رشد بخش اینترنت و فعالیت‌های مرتبط با آن بودند. جریان رو به رشد و جوان استارت‌آپ‌ها در دنیا به ایران نیز رسیده است. عکس‌های فعالان استارت‌آپ‌ها در ایران در نشست‌های مختلف مرتبط با کار، تفاوت چندانی با عکس‌های همتاهای بین‌المللی‌شان ندارد٬ در این عکس‌ها اکثریت در اختیار جوانانی است که قیافه‌های "خوره‌ی تکنولوژی" دارند و لباس رنگی پوشیده‌اند. مهم‌تر از آن٬ همگی مصمم و با انرژی به نظر می‌رسند.
شاید از همین رو باشد که نشریه "بیزینس اینسایدر" (Business Insider) در یادداشتی به قلم آلیسون شونتل٬ استارت‌آپ را "یک وضعیت ذهنی" می‌خواند. این چیزی است که در حرف‌های اسما کروبی٬ مدیر ۲۸ ساله٬ بخش "تجربه کاربری" استارت‌آپ "دیجی‌کالا"٬ که از تهران با دویچه‌وله گفت‌وگو می‌کند٬ نیز بازتاب دارد: «پویایی و فضای چالش‌برانگیز یک استارت‌آپ به معنای مواجه شدن روزانه با مسائل جدیدی است که تجربه قرار گرفتن در آن موقعیت پیش‌تر برای من فراهم نبوده است و تصمیم‌گیری و عمل در این شرایط، جذابیت آن را دو چندان می‌کند.»
دیجی‌کالا یکی از شناخته‌شده‌ترین و موفق‌ترین استارت‌آپ‌های ایران و دارای یکی از پربیننده‌ترین وب‌سایت‌های تجارت دیجیتال خاورمیانه است. این استارت‌آپ با ۷۰۰ همکار از سوی برخی تحلیل‌گران٬ نسخه ایرانی "آمازون" خوانده شده است. دیجی‌کالا در غیاب رقبای بین‌المللی در زمینه فروش آنلاین محصولات دیجیتالی در ایران فعالیت دارد.
اسما کروبی که به عنوان مدرس در کارگاه‌های آموزشی شرکت دارد٬ برخی از نیازهای اولیه برای تبدیل ایده به استارت‌آپ را "دریافت آموزش‌هایی درباره تحقیق بازار و شناسایی فرصت‌ها٬ یادگیری کار گروهی و توانایی عبور از بحران‌های تصمیم‌گیری و مدیریتی٬ بازاریابی بخصوص بازاریابی در فضای شبکه‌های اجتماعی آن‌لاین٬" معرفی می‌کند.


چالش‌های استارت‌آپ‌ها در ایران
بنا بر آمار ارائه شده در فروردین ۱۳۹۴ از سوی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت٬ معدن و تجارت ایران ۸۷۰۰ کسب و کار اینترنتی در ایران وجود دارند که دارای نماد اعتماد این مرکز هستند. از این میان ۴۶ درصد این کسب و کارهای الکترونیکی در تهران قرار دارند. پس از تهران٬ این کسب و کارها به ترتیب و با فاصله زیاد از تهران عموماً در اصفهان (۸٪)٬ استان خراسان رضوی (۷٪)٬ فارس (۵٪) و آذربایجان شرقی (۴٪) قرار دارند.
تمرکزگرایی اما تنها مساله استارت‌آپ‌ها و کارآفرینی دیجیتال در ایران نیست. استارت‌آپ‌های ایرانی که تعداد کمی از آن‌ها موفقیت لازم برای شناخته شدن را به دست آورده‌اند٬ هنوز نتوانسته‌اند در تمامی حوزه‌ها وارد دنیای کسب و کار الکترونیک شوند. آرش زاد٬ کارآفرین و مدیر مجموعه زیگزاگ‌لب٬ به دویچه‌وله می‌گوید: «به طور کلی می‌توان گفت ما در حوزه تجارت الکترونیک رشد خوبی داشته‌ایم اما هنوز در سایر حوزه‌ها مثل حوزه‌های آموزش، سلامت، موسیقی، گردشگری و بسیاری موارد دیگر٬ جای کار زیادی وجود دارد.»
او از "کمبود نیروی کار متخصص، نبود امکان استفاده از برخی زیرساخت‌های فنی بخاطر تحریم‌ها، نبود امکان تبادل مالی با خارج از کشور و نبود قوانین مناسب" به عنوان چالش‌های اصلی کار استارت‌آپ‌ها در ایران نام می‌برد.
فریدون کورنگی٬ بنیان گذار و مدیر عامل "مپس" (مجتمع پارس سامانه های دانش پویا)٬ هم درباره مساله قوانین در ایران اشاره می‌کند. او به دویچه وله می‌گوید: «قوانین تجاری مسلما یکی از مشکلات اساسی در ایران هستند چون ۶۰ سال پیش تدوین شده‌اند. اگر بخواهید استارت‌آپ راه بیاندازید٬ فرایند ثبت شرکت٬ گرفتن شماره مالیاتی٬ و گرفتن بیمه کاری٬ و ... واقعا دست و پا گیر است.»
کورنگی با اشاره به مسایل مربوط به اینترنت در ایران که به گفته وی "دولت حسن روحانی وعده بهبود آن را داده" می‌گوید: «اینترنت ابزار است که باید به بهترین وجهی که می‌تواند ارائه شود ولی ساختار تجاری فعلی مشکل دارد چون قوانین آن سال‌ها پیش تدوین شده و مسایل مربوط به شرکت‌های نوآور در آن در نظر گرفته نشده است. بنابراین یک اسم را می‌خواهید به عنوان شرکت ثبت کنید یک تا دو ماه طول می‌کشد.»
نرخ نفوذ اینترنت در ایران ۵۵ درصد و نرخ نفوذ تلفن همراه ۱۲۶ درصد است.
کورنگی همچنین به مساله "مالکیت معنوی" (intellectual property) اشاره می‌کند که "هنوز در ایران شناخته شده نیست." او می‌گوید: «برای یک مساله مرتبط با مالکیت معنوی به دادگاه بروید ممکن است اکثر قضات ما اصلا ندانند که چطور با مالکیت چیزی که قابل لمس نیست رو به رو شوند.» او همچنین از نبود سرمایه‌ی حامی ایده‌ها صحبت می‌کند. عواملی که به گفته او در مجموع باعث می‌شوند "بینیم مهندسان جوان ما می‌روند کالیفرنیا و در خود ایران نوآوری اتفاق نمی‌افتد."
فریدون کوررنگی بعد از چهل سال زندگی و فعالیت در حوزه تکنولوژی در آمریکا از چهار سال پیش در ایران فعالیت دارد٬ و شرکت مپس را که یک شرکت شتاب‌دهندی استارت‌آپ است پایه‌گذاری کرده است. شركت مپس با این شعار کارش را پیش می‌برد که "راهتان را پيدا كنيد". شرکت مپس با دانشگاه‌ها در تماس است تا اساتید دانشجوها با ایده‌های خلاقانه را به این شرکت معرفی کنند.
مپس بعد از تایید اولیه ایده و گروه٬ دوره‌ی فشرده آموزشی برگزار می‌کند تا نهایت استارت‌آپ بتواند روی پای خودش بایستد. یکی از پروژه‌هایی که تا کنون توانسته با موفقیت از آموزش‌های مپس استفاده کند٬ سایت "شفاجو" است که در حوزه سلامت فعالیت دارد.


بدون تحریم٬ از تهران تا دره سیلیکون
فریدون کورنگی به رغم مسایل استارت‌آپ‌ها در ایران همچنان فضا را مثبت می‌بیند و به شوخی می‌گوید که "فکر می‌کنم که اینجا ۳۰ سال پیش «سیلیکون ولی» است و این خیلی هیجان‌انگیز است." با این‌همه او بر آن‌چه "روند‌تکاملی" می‌نامد تاکید دارد. او می‌گوید: «مدل استارت‌آپی که در سیلیکون ولی دیده می‌شود به صورت تکاملی اتفاق افتاده است. اگر آن مدل را بخواهیم برداریم از وسط آن‌جا بگذاریم در ایران نمی‌شود.»
درهٔ سیلیکون (Silicon Valley) نام رایج و غیررسمی منطقه‌ای در ایالت کالیفرنیای آمریکاست که بسیاری از شرکت‌های مطرح فن‌آوری اطلاعات در آنجا قرار دارد.
کورنگی می‌گوید باید درباره وضعیت استارت‌آپ‌ها در ایران نگاه جامعی داشت: «اگر بخواهید یک تکه از یک کل را بریده بگویید ما می‌خواهیم این را اجرا کنیم نمی‌شود. یعنی انتظار اینکه نتیجه این کار این شود که اکوسیستمی برای توسعه فناوری سطح بالا (high tech) در ایران به وجود بیاید فرض اشتباهی است.»
او در حالی یکی از راهکارهای مفید را انتقال تجربه از ایرانیان حرفه‌ای در خارج از کشور به داخل ایران می‌داند که همین موضوع ایده‌ی کنفرانسی‌است که قرار است از ۱۴ تا ۱۶ خرداد (۴ تا ۶ ژوئن) در برلین٬ پایتخت آلمان٬ برگزار می‌شود. در این کنفرانس که ایرانیان خارج از کشور و کارآفرین‌های جوان از داخل کشور در آن شرکت می‌کنند، تمرکز بحث‌ها قرار است نه بر سیاست داخلی یا بین‌المللی ایران که بر فرصت‌های رو به رشد حوزه فن‌آوری و کارآفرینی در ایران باشد.
در کنفرانس "آی‌بریجز" برلین در حالی قرار است فعالان حوزه کارآفرینی دیجیتال از دو طرف مرز کنار هم بنشینند که مرز اصلی میان آن‌ها تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران است. اگرچه حمید محمدی٬ یکی از بنیان‌گذاران دیجی‌کالا٬ در گفت‌وگو با نشریه "بلومبرگ" از تحریم‌ها به مثابه "پنجره‌ای از فرصت‌ها" برای کار پیش از آن‌که شرکت‌های غول‌پیکر بین‌المللی به ایران راه یابند یاد کرده است٬ کم‌تر کسی است که تاثیر منفی تحریم‌ها را نادیده بگیرد.
فریدون کوهرنگی درباره این نگرانی که در صورت لغو تحریم‌ها نهال استارت‌آپ‌های ایرانی در مقابل سیلاب خدمات و محصولات شرکت‌های بزرگ دنیا بشکند٬ می‌گوید: «همه کسانی که در حیطه فن‌آوری کار کرده‌اند می‌دانند که رقابت همیشه بهینه‌ساز است٬ و تهدید نیست.» او می‌گوید: «می‌توانیم به این موضوع در یک مقطع یک ساله نگاه کنیم یا اینکه آن را فراتر از این مدت زمان محدود در نظر بگیریم. ممکن است مشکلاتی در یک مقطع یک ساله باشد اما خاصیت خیلی خوب بازار آن است که در مدت زمان طولانی‌تر به شما یاد می‌دهد چطور رقابت کنید.»
او چالش اصلی را چگونگی آماده شدن زیر بنا برای ورود رقبا به ایران می‌داند.
آرش زاد که خود در استانبول کار می‌کند اما نگاه منتقدانه‌تری دارد. زاد اعتقاد دارد که در صورت لغو تحریم‌های اقتصادی ایران می‌توان خوش‌بینی زیادی به افزایش پتانسیل بازار استارتاپ‌ها داشت اما باز قرار نیست ایران "دره سیلیکون" شود.
به گفته او "در خوش‌بینانه‌ترین حالت، ایران ۵ تا ۸ سال دیگر ترکیه دوم در حوزه استارتاپ‌های اینترنتی در منطقه باشد." این کارآفرین جوان حوزه تکنولوژی رسیدن به همین سطح را هم نیازمند ایجاد تغییرات زیادی در این زمینه در داخل کشور می‌داند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
نسل دوم تبلت ThinkPad 10 لنوو معرفی شد

لنوو به شکل رسمی از نسل دوم تبلت‌ ThinkPad 10 رونمایی کرد. این تبلت از سیستم عامل ویندوز 10 بهره می‌برد و طراحی فوق‌العاده‌ای دارد.



نسل دوم تبلت ThinkPad 10 لنوو از صفحه نمایش 10.1 اینچی با وضوح تصویر 1200 در 1900 پیکسل و پشتیبانی از پنل گوریلاگلس 3 بهره‌ می‌برد. از نظر سیستم روی یک چیپ (SoC) این تبلت در دو نسخه‌ی مجزا عرضه می‌شود. نسخه‌ی اول آن از تراشه‌ی سیستمی Atom Z8700 اینتل برخوردار بود و نسخه‌ی دوم آن به تراشه‌ی سیستمی Atom Z8500 مجهز می‌شود. هر یک از این دو نسخه به ترتیب از رم‌های 8 و 2 گیگابایتی نیز بهره‌مند هستند.
تبلت جدید ThinkPad 10 لنوو از نظر ظرفیت ذخیره‌سازی اطلاعات هم شامل دو نسخه‌ی 64 و 128 گیگابایت هستند. این محصول ظاهر جالبی دارد به طوری که دو گوشه‌ی فوقانی آن حالت منحنی و گوشه‌ی پایین آن به شکل زاویه‌دار طراحی شده‌اند.
تبلت ThinkPad 10 جدید لنوو 617 گرم وزن دارد و حدود 200 گرم از آیپد ایر 2 اپل سنگین‌تر است. همچنین ضخامت بدنه‌ی آن هم برابر با 9.1 میلیمتر است. بنابراین نسل دوم ThinkPad 10 لنوو باریک‌ترین یا سبک‌ترین تبلت کنونی موجود در بازار نخواهد بود، اما این محصول یک تبلت چند منظوره‌ی فوق‌العاده است.
لنوو برای این تبلت لوازم جانبی منحصر به فردی عرضه می‌کند که شامل دو نوع کیبورد اختصاصی، یک داک و یک قلم نوری است. قلم نوری این تبلت به طور کاملا دقیق و هماهنگی با برنامه‌ی WriteIt لنوو سازگار است و تجربه‌ای دلپذیر را برای کاربر به ارمغان خواهد آورد. با استفاده از برنامه‌ی WriteIt و قلم نوری این تبلت شما می‌توانید روی صفحه نمایش دستگاه به نوشتن پرداخته و در نهایت خروجی دیجیتالی از نوشته‌های خود در محیط برنامه دریافت کنید.
نسل دوم تبلت ThinkPad 10 لنوو از سنسور دوربین اصلی 5 مگاپیکسلی با فلش LED و دوربین سلفی 1.2 مگاپیکسلی بهره‌مند می‌برد. نسخه‌ای از دستگاه هم با قابلیت پشتیبانی از سرویس‌های شبکه‌ی LTE عرضه می‌شود. این تبلت از اسپیکرهای استریو، سه میکروفن داخلی و اسکنر اثر انگشت و کارت‌خوان هوشمند نیز برخوردار است و لنوو ادعا کرده که باتری آن تا 10 ساعت شارژ نگه می‌دارد.
نسل دوم تبلت ThinkPad 10 لنوو بدون هیچ لوازم جانبی قیمتی برابر 550 دلار خواهد داشت. قلم نوری اختصاصی این تبلت که با نام ThinkPad Pen Pro شناخته می‌شود، 40 دلار و داک اختصاصی آن 130 دلار قیمت دارد. همچنین قیمت پایه‌ای صفحه کلید منحصر به فرد این تبلت هم 110 دلار خواهد بود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
گوگل حافظه‌ microSD با کامپیوتر داخلی معرفی کرد

گوگل در IO 2015 از محصول جدیدی با نام Project Vault رونمایی کرده که در واقع نوعی حافظه‌ی microSD است که در دل خود یک کامپیوتر با قابلیت رمزگذاری اطلاعات دارد.



امنیت اطلاعات یکی از مسائل مهم در دنیای امروز محسوب می‌شود، هر روز شاهد هک شدن وب‌سایت و سرویس‌های مختلف آنلاین هستیم و اطلاعات کاربران شرکتی و شخصی همواره در خطر بوده است. امروزه موبایل‌ها کلیه‌ی اطلاعات شخصی کاربر از تصاویر تا جزئیات مربوط به شغل آن‌ها را در خود جای داده‌اند. حال گوگل تصمیم گرفته تا مشکل امنیت اطلاعات کاربران را با یک گجت جدید به نام Project Vault حل کند.
گوگل در حال توسعه‌ی نوع جدیدی از microSD است که ظرفیتی بین ۴ تا ۶۴ گیگابایت دارد و تفاوت اصلی آن با کارت‌های حافظه‌ی فعلی در وجود یک کامپیوتر کوچک در دل آن است. این کامپیوتر به پردازنده‌ی مبتنی بر معماری آرم مجهز شده و روی آن نیز سیستم‌عامل ARTOs نصب شده که در آن تمرکز روی حریم‌خصوصی و امنیت اطلاعات است. این حافظه‌ی میکرو اس‌دی حتی مجهز به یک تراشه‌ی NFC و یک آنتن است که از طریق آن عملیات شناسایی ابزاری که به آن متصل شده، فراهم می‌شود.
این ابزار، آزمایش‌های ابتدایی را پشت سر می‌گذارد و در خود گوگل و برخی دیگر از شرکت‌های انتخاب شده در حال استفاده است. مشخص نیست که این محصول چه زمانی برای کاربران عادی عرضه خواهد شد. گوگل یک کیت توسعه‌ی اختصاصی آن را نیز در اختیار توسعه دهندگان قرار می‌دهد تا بتوانند نیازهای مورد نیاز خود را روی آن‌ها پیاده کنند. در دمویی که گوگل از این حافظه ارائه کرده، اطلاعات مربوط به چت‌های انجام شده کاربر بصورت رمزگذاری شده ذخیره می‌شوند.
حال که امنیت اطلاعات به یکی از موارد پراهمیت و کلیدی برای بسیاری از کاربران بخصوص افراد اهل کسب و کار یا کارمندان سازمان‌های دولتی تبدیل شده است، چنین روش رمزگذاری می‌تواند به امنیت بالاتر اطلاعات کمک کند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
سن دیسک حافظه SSD جدیدی با ظرفیتی معادل هارددیسک معرفی کرد

شرکت سن دیسک حافظه‌ی جدید SSD با نام Z400s تولید کرده که قرار است آن را به بازار کامپیوتر عرضه کند؛ سن دیسک هدف از تولید این حافظه‌ها را فضای کم در مقابل قیمتی مقرون به صرفه اعلام کرده است. بعلاوه این حافظه‌ها در بازار سیستم‌های تعبیه شده که شامل دستگاه‌های امضای دیجیتال و دستگاه‌های فروش و نظارت هستند نیز کاربرد دارد.
در حال حاضر دستگاه‌های تعبیه شده حافظه‌های هارد درایو را به همراه دارند زیرا ارتقا به حافظه‌های SSD کمی پیچیده و گران بوده و این حافظه‌ها تا به حال توجه تولید کنندگان دستگاه‌های تعبیه شده را به خود جلب نکرده است. بیشتر دستگاه‌های تعبیه شده اغلب تنها یک کلید عملیاتی دارند و این هم دلیلی است که این دستگاه‌ها به استفاده از SSD روی نیاورده‌اند؛ این حافظه‌ها معمولا قیمتی رقابتی با هارد درایو‌ها دارند. از آنجا که قطعات دستگاه‌های تعبیه شده معمولا به ظرفیتی بیش از ده گیگابایت نیاز دارند، سن دیسک حافظه‌ی جدید خود را در ظرفیت‌های ۳۲ تا ۲۵۶ گیگابایت و در مدل‌های M.2 و mSATA ارائه می‌کند. دلیل اینکه سن دیسک حافظه‌های جدید خود را در ظرفیت‌های بسیار بالا ارائه نمی‌کند این است که در حال حاضر میانگین ظرفیت حافظه‌های SSD کمتر از ۲۵۶ گیگابایت است و به طور دقیق این میانگین را ۱۸۰ گیگابایت اعلام کرده است.سن دیسک از عرضه‌ی حافظه‌ی Z400s قصد دارد تا آن‌ها جایگزینی برای هارد درایوها باشند و قیمت‌ آن‌ها را به شرح زیر اعلام کرده است:



طبق معمول، سن دیسک کنترلرهایی را در حافظه‌ی Z400s تعبیه نکرده است اما بر اساس سابقه‌ی این شرکت، احتمالا این حافظه با چهار کانال Marvell silicon مجهز شده است. البته جای هیچ تعجبی نیست که استفاده از Silicon Motion یا کنترلر JMicron باعث کاهش هزینه‌ها خواهد بود. البته قیمت کنترلر Marvell در مقایسه با دیگر کنترلرها گران‌تر است. در حال حاضر Z400s، اولین حافظه‌ی سن دیسک و اولین حافظه‌ی جهان است که دارای لیتوگرافی ۱۵ نانومتری NAND است، به احتمال زیاد ساخت این حافظه با چنین لیتوگرافی زمان زیادی را دربر گرفته است. در کل تعداد حافظه‌هایی با لیتوگرافی ۱۵ نانو متری در کل جهان انگشت شمار است، اما احتمالا در آینده‌ای نزدیک تولید چنین حافظه‌هایی افزایش خواهد یافت.
در حال حاضر حافظه‌ی Z400s توسط تعداد کمی از تولیدکنندگان سیستم‌های تعبیه شده مانند NUC اینتل و Brix گیگابایت سفارش داده شده است. این حافظه‌ در بازار سیستم‌های تعبیه شده متمرکز شده و سن دیسک قصد عرضه‌ی آن را برای مصارف صنعتی ندارد. در حالی که این حافظه تا حدودی بازار را محدود می‌کند اما تعداد بسیاری از دستگاه‌ها از وجود این حافظه بهره برده و به عملکردهای خود سرعت خواهند بخشید. از آنجا که سن دیسک تنها سازنده‌ی مجاز به تولید حافظه‌های SSD است، به همین دلیل بسیار طبیعی است که تنها بازار سیستم‌های تعبیه شده را مورد هدف قرار دهد.
تولید انبوه حافظه‌های Z400s از ماه آینده آغاز شده و از تابستان سال جاری روانه‌ی بازار خواهد شد. در حال حاضر سن دیسک هیچ اطلاعاتی مبنی بر قیمت این حافظه‌ها عرضه نکرده اما احتمال می‌رود قیمتی معادل هارد درایو‌های معمولی موجود در بازار را داشته باشد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
تبلت هیبریدی Transformer Book ایسوس رونمایی شد؛ ۱۴ ساعت عمر باتری، USB نوع C و ویندوز 10

کامپیوتر هیبریدی جدید ایسوس از USB نوع C به همراه سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ بهره می‌برد.



ایسوس همه ساله در نمایشگاه کامپیوتکس از چندین مدل محصول متفاوت رونمایی می‌کند. امسال نیز این کمپانی علاوه بر ساعت هوشمند جدید زن‌واچ ۲ و تبلت عجیب و جالبِ زن‌پد از نسل جدید کامپیوتر هیبریدی Transformer Book رونمایی کرده است. کامپیوتر Transformer Book T100HA قرار است یک محصول دو کاره (تبلت / لپ‌تاپ) باشد که ابتدا با سیستم‌عامل ویندوز ۸ روانه‌ی بازار می‌شود اما پس از عرضه‌ی ویندوز ۱۰، سازگاری کامل با این سیستم‌عامل را نیز خواهد داشت. این کامپیوتر به درگاه USB نوع C مجهز شده که در آن کابل USB از هر دو طرف به راحتی وارد درگاه می‌شود.
این کامپیوتر تنها ۸.۴۵ میلی‌متر ضخامت و ۵۸۰ گرم وزن دارد. صفحه‌ نمایش آن ۱۰.۱ اینچ با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسل است و قیمت ۳۴۹ دلار برای آن در نظر گرفته شده است. رزولوشن پایین صفحه‌نمایش ممکن است باعث شود تا بسیاری از علاقمندان این محصول آن را از لیست خرید خود خط بزنند، اما قیمت مناسب به همراه وزن و ضخامت کم آن همچنان وسوسه‌انگیز است.
برخلاف مدل‌های گران قیمت ترنسفورمربوک، مدل T100HA بدنه‌ی پلاستیکی دارد و صفحه‌ کلید آن نیز از طراحی خوبی برخوردار است.
ایسوس از پردازنده‌ی نسبتا ضعیفِ اتم سری Cherry Trail X5 در این محصول بهره برده که با ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم تکمیل می‌شود. استفاده از پردازنده‌ی کم مصرفِ اتم باعث کاهش ضخامت دستگاه و افزایش طول عمر باتری شده است. طول عمر باتری این دستگاه ۱۴ ساعت اعلام شده است که برای یک تبلت هیبریدی عالی به نظر می‌رسد. این محصول قرار است در سه ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی راهی بازار جهانی شود و یکی از اولین محصولات سازگار با ویندوز ۱۰ به همراه USB Type C به شمار می‌رود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
زن پد 8 ایسوس معرفی شد؛ پردازنده اتم سوفیا و در پشتی قابل تعویض

ایسوس همانند هر سال در نمایشگاه کامپیوتکس تایوان با دست پر ظاهر شده و طیف گسترده‌ای از محصولات متنوع و جدید معرفی کرده است. یکی از این محصولات یک تبلت ۸ اینچی ارزان قیمت به نام زن پد 8 است که بدنه پشتی آن قابل تعویض است و هر بدنه قابلیت‌های متفاوتی دارد.



ایسوس کمپانی است که ایده‌های عجیب و جالب را دوست دارد (سری ترنسفورمربوک با دو سیستم عامل را به خاطر دارید؟) و در نمایشگاه کامپیوتکس امسال نیز این کمپانی تایوانی یک تبلت عجیب دیگر معرفی کرده است. ZenPad 8 Z380C به کاربر امکان می‌دهد که بدنه‌ی پشتی آن را تعویض کند. تعویض بدنه پشتی فقط باعث تغییر ظاهری در این تبلت نمی‌شود، بلکه کاربر می‌تواند با این بدنه قابلیت‌های دیگری بر اساس نیاز خود به تبلت اضافه کند.
یکی از درهای پشتی قابل تعویض این تبلت، باتری اضافی دارد و باعث می‌شود کاربر بتواند عمر باتری دستگاهش را به ۱۴ ساعت کار مداوم افزایش دهد. بدنه پشتی دیگر Audio Cover نام دارد که ۶ اسپیکر را به بخش پشتی بدنه دستگاه شما اضافه می‌کند. با این کاور شما می‌توانید از صدای فراگیر DTS-HD 5.1 بهره‌مند شوید. هنوز تصویری از این بدنه جداشدنی منتشر نشده اما تصور ما بر این است که احتمالا این کاور روی لبه‌های تبلت را نیز می‌پوشاند تا در آنجا نیز اسپیکر قرار بگیرد. به این ترتیب وقتی کاربر در حال تماشای فیلم و ویدیو است بتواند صدایی فراگیر با وضوح بالا را بشنود.
اگر به دنبال اعمال تغییرات ظاهری با تنوع بیشتر باشید هم می‌توانید از بین درهای پشتی در رنگ‌های مختلف هر کدام را که می‌خواهید بر اساس سلیقه‌تان انتخاب کنید؛ حتی امکان تهیه بدنه پشتی چرمی هم وجود دارد (دسیت مانند تلفن جی 4 ال‌جی). زن‌پد ۸ اینچی Z380C به نمایشگری IPS با رزولوشن ۱۲۰۰ در ۸۰۰ پیکسل و ۱ یا ۲ گیگابایت حافظه رم مجهز شده که در دو نسخه با حافظه داخلی ۸ و ۱۶ گیگابایت ارائه می‌شود.
زن‌پد 8 محصولی با قیمت مناسب است. در واقع این تبلت از اولین ابزارهایی است که از تراشه بسیار ارزان‌قیمت Atom X3 SoFIA اینتل استفاده می‌کند. بنابراین نباید انتظار قدرت پردازشی فوق‌العاده از این تبلت داشته باشید، اما احتمالا قیمت رقابتی آن بسیاری را وسوسه می‌کند تا آن را خریداری کنند. ایسوس هنوز زمان عرضه این محصول را مشخص نکرده است.
اگر به دنبال تبلتی با مشخصات بهتر هستید، ایسوس یک زن‌پد 8 دیگر را به نام Z380CA نیز معرفی کرده که رزولوشن نمایشگر آن ۲۰۴۸ در ۱۵۳۶ است. از روی رزولوشن این تبلت می‌توان فهمید که نسبت تصویر آن همچون آیپد مینی ۴:۳ است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
کامپیوتر بدون کیسِ فانتزی ایسوس با دوربین سه بعدی و USB 3.1 معرفی شد

هر روز شاهد یکپارچه‌سازی کامپیوترهای شخصی بیشتری با فناوری RealSense اینتل هستیم و ایسوس نیز از یک کامپیوتر بدون کیس بسیار زیبا به همراه این فناوری در کامپیوتکس ۲۰۱۵ رونمایی کرده است.



کامپیوترِ بدونِ کیسِ جدیدِ ایسوس که با نام مدل Z240IC شناخته می‌شود و در سری Zen AiO قرار دارد از نظر طراحی شباهت بسیاری به آی‌مک‌های اپل دارد. این کامپیوتر به صفحه‌نمایش ۲۳.۸ اینچ مجهز شده و دوربین سه‌بعدی RealSense اینتل نیز در آن قرار گرفته است تا کاربر بتواند از طریق ژست‌های حرکتی و حرکت دادن دست خود در مقابل صفحه‌نمایش، نسبت به کنترل سیستم‌عامل اقدام کند. ایسوس نسخه‌ی ۲۱.۵ اینچی این کامپیوتر را نیز با نام مدل Z220IC عرضه خواهد کرد.
همچون iMacهای اپل، کامپیوتر Zen AiO ایسوس نیز از بدنه‌ی تمام آلومینیومی بهره می‌برد که در لبه‌ها تنها ۶ میلی‌متر ضخامت دارد. رنگ‌ بدنه‌ی این کامپیوتر طلایی است و بدنه‌ی آلومینیوم آن نیز برس خورده به نظر می‌رسد.
این کامپیوترها به پردازنده‌ی Core i7 به همراه ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی رم DDR4 مجهز شده‌اند و کاربران می‌توانند مدل‌های مختلف آن را با ۴ درایو SSD و کارت گرافیک Geforce GTX 960M تهیه کنند. این کارت گرافیک دارای ۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی است. ایسوس همچنین ۶ اسپیکر را برای این محصول در نظر گرفته است که توان خروجی ۱۶ وات را ارائه می‌کنند.
ایسوس ادعا می‌کند که این اولین کامپیوتر بدون کیس دنیا است که از درگاه USB نسخه‌ی 3.1 نسل دوم بهره می‌برد. بنابراین کاربر می‌تواند اطلاعات را با نرخ ۱۰ گیگابیت در ثانیه از طریق درگاه USB منتقل کند. این کامپیوتر همچنین از درگاه USB نوع C نیز بهره می‌برد.
ایسوس هنوز اطلاعات دقیقی در باره‌ی زمان عرضه و قیمت این کامپیوتر ارائه نکرده است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
مانیتور 4K جدید ProArt ایسوس در کامپیوتکس 2015 معرفی شد

ایسوس که یکی از برترین تولیدکنندگان مانیتور محسوب می‌شود نسخه جدید مانیتور ProArt را در نمایشگاه کامپیوتکس معرفی کرد. این نمایشگر بهبودهایی جزئی نسبت به نسل قبلی دارد.



ایسوس پارسال در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۴ از یک مانیتور نیمه حرفه‌ای ۳۲ اینچ 4K با نسبت تصویر ۱۶:۹ به نام ProArt PA328Q رونمایی کرد که ۲٫۲۰۰ دلار قیمت داشت. تایوانی‌ها امسال مدل جدید این مانیتور را با نام Pa329Q به نمایشگاه آورده‌اند. اصلی‌ترین قابلیت ارتقا یافته‎‌ی نسخه‌ی جدید این مانیتور در قابلیت پشتیبانی ۱۰۰ درصدی آن از استاندارد طیف رنگ Adobe RGB است. به علاوه، مدل جدید به یک جدول مراجعه ۱۶ بیتی مجهز شده در نسل قبلی ۱۲ بیت بود.
خبر خوب برای آن دسته از کاربرانی که علاقه‌مند به تولید و ویرایش محتوای ویدیویی هستند، این است که پشتیبانی از فضای رنگی BT2020/DCI-P3 نیز به این مانیتور اضافه شده است. از سایر جهات، مانیتور جدید کاملا مشابه مدل پارسال آن است؛ همان درگاه‌ها (یک HDMI 2.0 و دو HDMI 1.4، یک پورت DisplayPort 1.2 و یک mini DisplayPort 1.2 و البته ۴ درگاه USB 3.0) و همان رنگ ۱۰ بیتیدر مانیتور جدید نیز دیده می‌شود. با وجود این که این محصول به طور پیش‌فرض برای بهترین هماهنگی با عموم کامپیوترها کالیبره شده، اما سازگاری بسیار خوبی با کالیبراتورهای مهم سخت‌افزاری دارد تا کاربر بتواند خودش دست به کار شده و مانیتور را کالیبره کند.
هنوز اطلاعات مربوط به زمان عرضه‌ی دقیق این نمایشگر از سوی ایسوس اعلام نشده است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
ایسوس یک کروم‌ باکس جدید را به نمایشگاه Computex 2015 آورد

ایسوس با دستی پر در کامپیوتکس امسال حضور یافته است. این کمپانی تایوانی علاوه بر تبلت، ساعت هوشمند، کامپیوتر بدون کیس از یک کروم‌باکس جدید با نام CN62 نیز رونمایی کرده است.



ایسوس یک کروم‌باکس جدید با نام CN62 و به همراه پردازنده‌ی نسل پنجم اینتل به کامپیوتکس ۲۰۱۵ آورده است. این کامپیوتر به شبکه‌ی وای‌-فای با استاندارد 802.11ac مجهز شده است.
ایسوس ادعا می‌کند که این کروم‌باکس بسیار آرام و بی‌صدا کار می‌کند و نویز صدای تولید شده‌ی آن کمتر از ۱۷ دسی‌بل خواهد بود. حداکثر توان مصرفی این کامپیوترِ فوق‌العاده کم مصرف، ۶ وات است.
کروم‌باکس در واقع کامپیوتر رومیزی است که سیستم‌عامل Chrome OS را اجرا می‌کند و در واقع نسخه‌ی دسکتاپ لپ‌تاپ‌های کروم‌بوک‌ است. کاربر می‌تواند با اتصال یک نمایشگر به این دستگاه نسبت به استفاده از آن اقدام کند.
هنوز قیمت و زمان عرضه‌ی این کروم‌باکس مشخص نشده است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
صفحه  صفحه 91 از 119:  « پیشین  1  ...  90  91  92  ...  118  119  پسین » 
کامپیوتر

اخبار کامپیوتر و اینترنت و تکنولوژی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA